Voetbalzone

'Urby speelt in de Serie A en de CL, maar dat schijnt niet meer te tellen'

Dinsdag, 5 juni 2012 om 12:30

Edgar Davids begrijpt niet dat Urby Emanuelson niet in de EK-selectie van het Nederlands elftal zit. De multifunctionele linkspoot van AC Milan zat wel in de voorselectie, maar viel al snel af, omdat bondscoach Bert van Marwijk geen linksback in hem ziet. "Maar hij heeft bij Ajax altijd op die positie gespeeld", zegt Davids in gesprek met NUsport.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Urby Emanuelson had naar het EK moeten gaan

5 juni 2012 om 12:33

Goede speler die op vele plekken uit de voeten kan. Maar goed Seedorf speelde ook bij AC altijd top van de wereld, vele CL gewonnen, altijd hoogste niveau, maar geselecteerd worden voor Oranje; ho maar. Persoonlijk vind ik dat hij mee had gemoeten, niet direct als links back maar wel als back up voor die of een ander positie.

5 juni 2012 om 12:37

Seedorf is gewoon heel lang wel geselecteerd.. Emanuelsson heeft sinds hij bij Milan zit(eigenlijk altijd al) nooit een eerlijke kans gehad. Hij heeft een betere seizoen op 10 gehad dan Sneijder, een beter seizoen op de vleugel dan Afellay,narsing en Kuijt.. en speelt op de linksback positie beter dan Willems en Bouma.. hij had hoe dan ook mee gemoeten.. al was het als wisselspeler.

5 juni 2012 om 13:01

Ho even vriend, alles wat je zegt is true maar het is niet zo moeilijk om een betere seizoen te draaien dan Affelay aangezien hij geblesseerd was. In de voorbereiding was Affelay wel een van de betere. Plus Emanuelson had mee gemoeten voor de basis. Zoals je zegt, hij heeft een betere seizoen gedraaid dan de andere. Buiten dat om heeft hij ook nog eens een gevaarlijke linker.

5 juni 2012 om 14:06

Ook in de voorbereiding heeft Affelay niet veel laten zien. Ik begrijp de frustraties van iedereen waaronder ook ikzelf. Aan de andere kant kan dit niet meer worden teruggedraaid. Bert heeft gekozen

5 juni 2012 om 14:40

Ja hoor, Emanuelson op de 10. Een blinde kan zien dat Sneijder, ondanks zijn mindere jaar, meer voetbal in zijn linkerteen heeft. Urby is overhyped.

5 juni 2012 om 14:42

@sandrofc

Ik zeg ook niet dat Emanuelsson op 10 hoort.. alleen dat hij een beter seizoen dan de bovenste heren heeft gehad waar een aantal.. "namen" tussen zitten. Daarmee wil ik zeggen dat als hij een beter seizoen dan hun draait, dan kan je bijna niet meer om hem heen in de selectie.

5 juni 2012 om 15:06

Hij heeft 2x bij Ajax voor uitschakeling in de voorronde van de CL gezorgd verder gaf hij tegen Hongarije héél makkelijk een goal weg toen hij linksback stond, als je je kansen niet pakt en alleen maar aan het blunderen bent op beslissende momenten vind ik het niet zovreemd dat je lekker thuis mag blijven en het spelletje op tv mag kijken!

5 juni 2012 om 15:15

@johannespree

Je hebt jongens die zich opeens stormachtig ontwikkelen.. laat Urby nou net een van die jongens zijn.

5 juni 2012 om 16:55

Ac_milan22; Helemaal mee eens. Liet dit seizoen bij Milan zien een stuk volwassener te zijn geworden in zijn spel. Daarnaast was het argument van Bert dat hij niet op de linksback had gespeeld dit seizoen. Dat klopt alleen heeft Schaars alleen 1 seizoen in de C-tjes linksback gespeeld en Bouma dit seizoen in het centrum. Dit is dus meten met 2 maten en geen eerlijke uitleg richting Urby.

5 juni 2012 om 17:50

Stormachtige ontwikkeling.. allemaal heel leuk.
Maar hij heeft 't hier over de linksback positie, daar heeft hij met persoonlijke fouten voor uitschakeling in de voorronde CL gezorgd.

Interland die hij heeft gespeeld was die ook ontzettend zwak op linksback.
Daarbij hebben we op het middenveld gewoon beter spelers, Sneijder is ondanks een slecht seizoen gewoon een veel betere speler.

Dat Affelay weinig heeft laten zien in de voorbereiding, volgens mij gaf die tegen Real Madrid de winnende assist op Messi.
Als je dat op die leeftijd in zo'n wedstrijd kan doen getuigt dat al van enorme klasse.
Dat die verder geblesseerd is geweest is gewoon jammer maar toch speelde die bij Oranje weer geniaal.

Schaars is alleen uitgeprobeerd op LB, maar bij de selectie gehaald als vervangende VM. Daarbij vind ik Schaars verdedigend sterker als Emanuelson, Vind het zelf ook jammer dat die niet meegaat, maar probeer naar redenen te zoeken..

5 juni 2012 om 19:56

Maar toch niet beter dan Narsingh op de flanken? Urby had mee gemoeten en wel voor de linksachterpositie. Hij is een soort van Van Bronckhorst, was ook geen echte LB.

5 juni 2012 om 20:04

slaat nergens op je wint met ze alle en je verliest met ze alle

5 juni 2012 om 12:41

Seedorf heeft gewoon 87 interlands hoor..

Ik vind ook dat Urby mee had gemoeten! Hij is bijvoorbeeld beter als Schaars helemaal op de linksback positie!

5 juni 2012 om 13:15

waarvan de laatste alweer 4 jaar geleden is. Seedorf is een toegevoegde waarde in het Nl-elftal in tegenstelling tot sommigen die nu bij de selectie zitten

5 juni 2012 om 13:53

Gewoon 87 interlands...?

Man man man man.....

Het hadden er jaren geleden al meer dan honderd moeten zijn.

Hij wint de CL, wordt niet geselecteerd.
Is Captain van het team dat CL wint, wordt niet geselecteerd.
Is el presidente in Milan, niet echt een slechte club, wordt niet geselecteerd.

Laten we eerlijk zijn, hij is vele malen beter dan Van der vaart of sneijder.
Al was het maar om het inzicht wat hij heeft.

Harde werken als de Jong erachter. Heerlijk.

Maar hij had nu recordhouder kunnen zijn als het gaat om interlands

5 juni 2012 om 14:24

Hij was ook middenvelder van het jaar en werd niet geselecteerd.

5 juni 2012 om 14:30

Seedorf had op zijn 24e al 56 interlands achter zijn naam staan!!!

dusja ik vind 87 heel erg weinig.....

5 juni 2012 om 14:36

Dat is al wat anders dan dat Knettebiele zegt ;. Hij zegt dat hij nooit werd geselecteerd, dat het er meer dan 100 hadden moeten zijn ben ik het wel mee eens.

5 juni 2012 om 14:16

Bert blijft zichzelf belachlijk maken met zijn selectiekeuzes. En maar roepen dat mensen moeten spelen om geselecteerd te worden en maar roepen dat mensen lang niet op een bepaalde positie hebben gespeeld en daarom niet meegaan. Pppppppfffff wat een lulkoek, hij heeft ons naar de finale geloodst in Z-a. maar dit kan echt niet meer.

5 juni 2012 om 12:33

Niemand snapt het. Waarom Schaars wel Emanuelson niet? Bert v. Marwijk is knettergek!

5 juni 2012 om 12:37

Inderdaad. Daar zou ik weleens een specifieke uitleg van Van Marwijk over willen horen. Dit slaat echt nergens op, net als, in mijn ogen, Bouma wel en Viergever niet. Van Marwijk bouwt gewoon zwakke plekken in die totaal niet nodig zijn, zulke trage spelers zijn de pest, vooral achterin.

5 juni 2012 om 12:58

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Urby onlangs persoonlijk aan Van Marwijk heeft medegedeeld niet voor de linksback positie te willen gaan.....

5 juni 2012 om 13:07

Daar zat ik ook al aan te denken. Nu zitten ze te klagen dat ze eigenlijk niet weten wie ze linksback moeten zetten omdat ze daar geen mensen met ervaring hebben terwijl Emanuelson zeker 20 x zoveel wedstrijden op niveau op de linksbackpositie gevoetbald dan Willems en Schaars bij elkaar. Daarnaast kun je hem ook nog op andere posities inzetten waarin ik hem niet super vind maar zeker ook niet slecht. Ik ga er eigenlijk vanuit dat hij tegen van Marwijk heeft gezegd niet op linksback te willen voetballen.

5 juni 2012 om 13:28

Ak-87:

Omdat hij voor de bank liever voor ervaring gaat dan jonge gasten! Dat bleek bij het WK al met Ooijer. Als er wel iemand was mee gegaan was het ook de Vrij geweest en niet Viergeven.de Vrij zat ook bij de voor selectie en Viergever niet.

En Emanuelson heeft zelf een verklaring gehad van Bert en daar was hij meer dan tevreden mee! Waarom zou Bert dan nog even aan jou nog appart een verklaring moeten afgeven?

5 juni 2012 om 13:38

Die heeft hij gegeven, hij ziet in Urby geen linksback maar een aanvallende middenvelder. En daarvoor is de concurrentie te groot bij Nederland.

5 juni 2012 om 13:56

Kom op hoor alsof Emanuelson de redder daar was geweest!!!

Hij werd nog wel bij jullie eigen club uitgekotst als LB en wa shij niet goed genoeg! En nu is hij de verlosser daar voor Nl?!!?!? Nee toch zeker..

Hij speelde goed als nummer 10 bij Milan ja! Maar speelde hijd aar beter dan Wesley en van der Vaart nee toch?

Schaars is eigenlijk ook mee als VM, iets wat Emanuelson ook niet is! Waar nog eens bij komt dat hij een geweldig jaar heeft gehad bij Sporting!

5 juni 2012 om 12:42

Omdat schaars ook als verdedigende middenvelder kan. Als je vanuit gaat van twee spelers per positie.. Schaars kan je niet rekenen als linksback in mijn ogen. En op de positie van Emanuelson(10) is de concurrentie moordend.

5 juni 2012 om 12:45

Natuurlijk kan Schaars als verdedigende middenvelder, maar dat kan ik ook. En dan wordt het een dramatisch EK net als je Schaars daar zo op stellen

5 juni 2012 om 12:49

Volgens mij ken jij schaars alleen van AZ. Schaars doet het goed bij Sporting en het is logisch dat hij hem meeneemt voor de cvm positie. Wie wil je anders voor die positie meenemen? Anita? Anita heeft een sterk seizoen gedraaid, maar dat heeft Schaars ook, in een sterkere competitie.

5 juni 2012 om 12:54

Grappig, Emanuelson kan je namelijk op 4 posities zetten!

Linksback, Links midden, op 10 en hangend op linksbuiten zetten. Zoals Bert van Marwijk ook wel eens met Kuyt doet. En reken maar dat Emanuelson in ze verkeerde voet nog meer creativiteit heeft dan Kuyt met beide benen.

5 juni 2012 om 13:26

Daar gaat het niet om. Ik heb het niet over dat Schaars of emanuelson multifunctioneel is, maar dat Schaars hoofdzakelijk voor de cvm positie gehaald is. En de posities die je opnoemt zijn al dubbel bezet. Je begint nu weer over een ander onderwerp... Vrij logisch dat Kuyt meegaat. Natuurlijk is Kuyt niet de meest technische speler, maar wel erg handig om in het team te hebben, hij kan op veel posities spelen, heeft ervaring en is vaak beslissend.

5 juni 2012 om 13:28

Anita goed seizoen? volgens mij riep iedere ajacied in de 1e seizoenshelft dat Anita heel gauw verkocht mocht worden en je er een zak geld bij kreeg toen Anita op de linksback positie stond... Pas toen hij cvm ging spelen ging het bij hem draaien.

Daarnaast snap ik zijn selectie nog steeds niet, Clasie heft dit seizoen laten zien de beste Nederlandse speler in de Eredivisie te zijn op een zelfde positie en heeft ieder middenveld gedomineerd tegen welke ploeg dan ook. Dan nog worden Anita en Strootman geselecteerd, twee spelers die totaal niet constant waren dit seizoen.

Daarnaast is Strootman t zelfde type speler als van Bommel en De Jong, Balafpakker en niks meer, terwijl Clasie meer een type Xavi is, kan de bal afpakken maar ook het spel verdelen. Had je veel meer variatie gehad op de bank dan met een Strootman of Anita.

5 juni 2012 om 13:50

Anita heeft de eerste seizoenshelft linksback gestaan met een dramarisch verdedigend middenveld voor hem en een vertonghen uit vorm. Toen was hij ook niet goed. Toen hij ( zoals de tweede seizoenshelft het jaar ervoor) cvm werd, was die de beste speler en de reden dat we 14 keer op rij hebben gewonnen. Clasie en Anita zijn beide beter dan de overschatte Strootman, ik geef dan alleen de voorkeur aan Anita omdat hij meer ervaring heeft en langer gepresteerd heeft onder grote druk.

5 juni 2012 om 14:27

Ik & vele met mij hebben nooit geroepen dat Anita verkocht moest worden, Puur & alleen omdat ik wist dat Anita gewoon uitstekend als Controleur uit de voeten kan & LB niet zijn positie is? Ik durf de titel voor een groot deel op het Conto van Anita te schrijven want toen hij weer op zijn vertrouwde positie ging spelen ging het weer lopen met ajax & het resultaat ken je wel;

Daarnaast snap ik jou reactie nog steeds niet, Clasie heeft dit seizoen laten zien de beste nederlandse speler in de eredivisie te zijn? Op basis van wat? Die paar balletjes die hij heeft afgepakt & die 2 doelpuntjes die hij heeft gemaakt? In het internationale topvoetbal komt nog wel iets meer kijken vriend, Schaars & Anita hebben beide meer dan 25 europese wedstrijden gespeelt Clasie heeft dat ook gedaan maar alleen op de playstation 3. Als Bert iedereen oproept die een leuke seizoentje heeft gedraait dan word het een groot schoolreisje op het EK, Clasie had van mij best in de voorselectie mogen zitten vanwege zijn goede spel dit seizoen maar wat heb ik een spuughekel aan types als jou, Feyenoord doet na jaren van schade & schande weer een keer leuk mee & een bijtertje als clasie kan de bal 2 keer hooghouden & ze gaan gelijk weer hoog van de toren blazen. Laat Clasie het volgend jaar eerst maar eens in de Europa League laten zien want CL zit er zoiezo niet in met deze matige selectie, Verder zeg je dat ze tegen elk middenveld hebben gedomineerd? Vandaar dat ze geen kampioen geworden zijn maar dit geheel terzijde.

Strootman is op dit moment gewoon beter dan Clasie, ondanks zijn slechte 2e seizoenshelft, Het feit dat jij de namen Clasie & Xavi in 1 zin noemt zegt eigenlijk al genoeg over je beperkte voetbalkennis & tunnelvisie waarin feyenoord centraal staat, Strootman heeft veel meer powen meer loopvermogen & is sterker in de combinatie, Ik heb dit seizoen in de eredivisie & de EL een paar heerlijke combinatie's gezien waar strootman centraal stond ook heeft hij een heerlijke afstandknal dit alles ontbreekt bij Clasie, Ook Anita is op dit moment stukken verder dan Clasie want zoals ik al zij het is leuk & aardig dat clasie het redelijk doet tegen de Vvv's van deze wereld maar hem opstellen tegenover een ozil is wel andere koek jongen.

Dit alles gezegt hebbende begrijp ik eigenlijk niet waarom ik op jou reageer, Ik weet jou primitieve van je af slaande niet onderbouwde antwoord eigenlijk al.

5 juni 2012 om 17:54

Clasie komt pas dit jaar kijken man, dan had ik liever Maher er bij gehad..

5 juni 2012 om 12:53

Dat snapt niemand, en zeker nu ook Bouma als eventuele LB word genoemt.
Emanuelson heeft een heel goed seizoen achter de rug en mochten we vroeg worden uitgeschakeld dan kunnen we Bert dit zeker verwijten..

5 juni 2012 om 13:33

Googleit:

Dus als we vroeg worden uitgeschakeld is dat omdat Emanuelson er niet bij is? Laat me niet lachen wat heeft hij nou voor inbreng? Bij Ajax wilde niemand hem als link back en nu Moet hij daar komen in Nl?!?!

Hijs peelde goed als mid ja bij AC maar niet als Back! En daar hebben wij iemand nodig en dat is hij niet.

Maarja ikw as wel even vergeten dat Emanuelson de grote verlosser was van NL

5 juni 2012 om 12:33

Davids heeft het door!!!
Davids voor President!!!

Ongelooflijk dat Bert niet doorheeft wat een verschil in kwaliteit dit eigenlijk betekent.... Jetro versus Urby...

edit: wat betreft Mvbommel ipv Vdv en dan Nigel in de rol van Mark...: perfect gezien!!!!

5 juni 2012 om 12:39

Bert heeft wel meer niet door... Ook is zijn beleid behoorlijk Psv-getint.... Schoonzoon van Bommel krijgt sowieso voorkeur boven iedereen maar dat zou je door zijn status en huidige club nog enigszins kunne rechtvaardigen... Willems heeft eigenlijk niks op de LB positie te zoeken in Oranje maar volgens Bert is er bij gebrek aan beter vraag naar Willems... Bouma en Strootman zijn gewoon ronduitlachwekkend dat die geselecteerd zijn. Ik blijf het zeggen van Marwijk selecteert gewoon zn vriendjes en zn selectiebeleid rommelt aan alle kanten. Daarbij laat ie NL spelen zoals Chelsea en Inter... al 4 jaar lang... dus gewoon eruit met die man.

Emanuelson moest meegaan naar het EK, kan LB en overal op het middenveld. Anita had imo eerder meegemoeten dan Bouma of Schaars. Voetballend beter, gretiger, scherper, beter positiespel, echt een bijter etc etc

5 juni 2012 om 12:44

leuke reactie, tot je over Anita begon. Dan ben je zelf geen haar beter met je ajaxbril...

5 juni 2012 om 12:49

Want Anita is niet beter dan Bouma op LB? Of dan Schaars op LB? Of dan Strootman op VM?

Dat heeft niks met Ajax bril te maken maar met voetbal inzicht.

5 juni 2012 om 12:54

Nou ik vind Strootman wel beter op VM dan Anita, maar voor de rest heb je wel gelijk. Ik snap sowieso de keuze voor schaars niet. Hij zal toch niet op VM komen te spelen en hij is te sloom voor LB. Dan had hij beter een Emanuelson of zo mee kunnen nemen die wat multi functioneler is.

In het hedendaagse voetbal moeten verdedigers snel zijn en kunnen meevoetballen. En dat geld voor zowel Bouma als Schaars niet. Maar ja dit is toch allemaal achteraf gelul. Als we kampioen worden ben ik het V Marwijk eens zo niet, dan discussiëren we verder;

5 juni 2012 om 12:55

Nee Anita is niet beter dan Strootman. Anita is een waterdrager niks meer niks minder. Of denk je dat De Boer voor de lol het eerste half jaar met Jansen op 6 bleef spelen?

Anita is een balafpakker een aanjager maar geen tacticus.

Strootman wordt de vervanger van Van Bommel in de toekomst, accepteer dat nou maar.

Ps.

Schaars heeft Europees ook nog eens op een hoger niveau gespeeld dan Anita. Voor de verdedigende middenvelder is Schaars dan ook velen malen beter dan Anita.
Als linksback is Anita beter dan Schaars.

5 juni 2012 om 12:59

@keepertoob: toegegeven: Willems heeft er echt niks te zoeken... de keuze om Bouma mee te nemen is er een die ze zelfs in huize Bouma niet begrijpen.... en van Bommel doet het goed op de bank... We weten allemaal dat je met De Jong en Bommel als blok geen voetbal in het elftal hebt (van achteruit). Van der Vaart doet het daar vele malen beter...
Strootman is gewogen en te licht bevonden... Anita daarentegen is dan wel licht, maar houdt zich met zijn techniek en inzicht perfect staande, daarnaast is het een ballenafpakker pur sang...

5 juni 2012 om 13:00

Ik vond Strootman dit seizoen best matig en voor de rest heeft hij eigenlijk weinig klaargespeeld... Ja een seizoen bij Utrecht en bij Sparta... Snap eigenlijk sowieso niet wat hij in het NL elftal moet.. tegen Duitsland zag je wel dat hij hier nog lang niet aan toe was.

Anita speelt al jaren bij Ajax. Goed eerst op LB, maar daar werd hij gewoon misbruikt. Desondanks speelde hij met 100 % inzet en maakte hij het zijn verdedigers veel moeilijker dan bijvoorbeeld Blind nu doet. Ook zag je dat hij voetballend gewoon goed is, maar als ik dat toen zei werd ik voor gek verklaard.

Totdat hij VM ging spelen en hij opeens wel een goede speler was. Daarbij heeft hij bijna het hele seizoen goed gespeeld dus imo meer recht op een plek dan Strootman. Maar goed over die 2 kun je nog twisten.

Die andere 2 op LB zijn inderdaad lachwekkend en van Marwijk heeft nog geen enkele keer een logisch verklaarbare reden gegeven voor dit falende selectie beleid.

Mocht vmarwijk kampioen worden ben ik het nog steeds oneens met hem, net als ik was op het WK 2010. Laatst schreef iemand een mooi stukje op VZ, hij kreeg ook een groen randje.

Samengevat kwam het er op neer dat Bert een pure resultaatcoach is, tactisch niet zo sterk is en altijd is gered door 1 van zijn spelers in het betreffende elftal waar hij speelde.

Dat klinkt makkelijk om te zeggen, maar als je terug gaat kijken en gaat relativeren is dat toch echt de waarheid. Hij moest al weg na dat klote WK van 2010.

Ik zie liever mooi en aanvallend voetbal dan dat Chelsea/inter spel

5 juni 2012 om 13:04

@ Keepertoob. Anita is voetballend 100 keer beter dan Strootman. Je zag tegen Duitsland al dat Strootman eigenlijk niets kan met een bal. Snel combinatiespel, goede strakke snelle passes, snel opendraaien, rushes met de bal etc. Allemaal hoef je dit niet te verwachten van Strootman, waar Anita dit wel allemaal kan. Anita een waterdragen noemen hahaha laat wel zien dat je er geen moer van begrijpt. Anita is technisch en als voetballer gewoon een prima speler. Daarbij heeft hij goed gevoel voor positie kiezen en is hij een echte bijter. Hij heeft een prima mentaliteit daarbij.

Maar jij gaat net als Bert zo te lezen voor Houten klazen die niks met een bal kunnen zoals van Bommel en Strootman. Prima.

Maar noem dan Strootman een waterdrager ipv Anita dan klopt je verhaal wat meer ;

5 juni 2012 om 13:29

Aha dus vandaar dat de Boer maar bleef hameren om Jansen op 6 te laten spelen bij ajax. Omdat Anita zo'n passer en tacticus is.

Anita is een type Davids, 0,0 tacticus inzicht. 120% inzet en gaan met die banaan.

Het is niet voor niks dat Vertonghen zo veel kon inschuiven bij ajax sinds Anita op 6 staat, omdat hij dat niet of te weinig doet.

Maar goed, ik hou er wel over op, iemand Anita technisch en tactisch beter vinden dan Strootman en Van Bommel een water drager noemen dan snap je er echt 3x niks van.
Van Bommel is een tacticus pur sang maar dat wil jij niet inzien met je ajaxbril, dikke prima. Maar dan stop ik wel met deze discussie, want dat is dan toch doeloos.

5 juni 2012 om 13:38

Weet je waarom??

Omdat Fdeboer gewoon tactisch faalde, hij wilde niet inzien dat Jansen CM moest spelen... Tactisch falen.

Waar het overgrote deel van de Ajax supporters het al doorhad bleef Frankie maar zo spelen, met dus 2 spelers op hun verkeerde positie.

Dat was ook de tijd dat ik serieus ging twijfelen aan Franks kwaliteiten... Gelukkig is het allemaal goedgekomen.

Maar wat jij net dus aangeeft is 100 % complete onzin. Frank speelde niet met Jansen op VM omdat Anita slechter is, maar omdat Frank het zelf nog niet eens inzag dat hij 2 ! spelers op hun verkeerde positie had staan.

Of wil je zegge dat het niet beter ging sinds Anita VM ging spelen en Jansen Cm?

Weet wat je zegt kerel of zeg anders niets. Je mag dan wel 200 punten hebben maar je voetbalkennis acht ik niet zo hoog.

Als je Anita beweert 0,0 tactisch inzicht te hebben en hem een waterdrager noemt, en vervolgens Strootman de houten klaas beter vind, dan heb ik niks meer te bespreken met jou omdat je niet het vermogen hebt dingen in te zien zoals ze zijn (althans op voetbalgebied).

Tuurlijk is van Bommel tactisch beter dan Anita, ik zeg alleen dat van Bommel niks kan met een bal, net zoals Strootman.

Van Bommel zn snelheid is ook niet meer wat het was, en het spelletje gaat te snel voor hem, waardoor hij overtredingen nodig heeft om het gevaar eruit te halen. Dat zou je met Anita niet hoeven doen.

5 juni 2012 om 13:54

Anita is veel en veel beter dan overschatte Strootman. Vertel jij mij eens wanneer hij bij Psv langer dan 3 wedstrijden achter elkaar goed gepresteerd heeft. De tweede seizoenshelft was hij zelfs vrijwel elke wedstrijd dramatisch. Het enige wat Strootman beter kan dan Anita is s de tegenstander laten schrikken met die boze kraterkop van hem en boos op de scheidsrechter worden.
7 miljoen, een grote mond in de media en een paar interlands onder (en vooral vanwege) een Psv coach maken je niet gelijk een goede speler.

5 juni 2012 om 14:41

Anita vergelijken met Davids bewijst echt dat je er geen kaas van gegeten heb, Dat is verder nier erg maar doe dan niet alsof je het hebt uitgevonden.

Ajax-milan-inter-barca-inter-spurs-ajax-chrystalpa...
Dat is een carrierre waar zowel strootman als anita in hun wildste dromen niet eens aan komen, Hij is ook door Pele opgenomen in de bekende lijst van 100 beste nog levende spelers, Maarja keepertoob heeft het uitgevonden dus wie is Pele om tegen te spreken dat Davids een waterdragertje is.

Bij Madrid schuift ramos niet in en blijft Khedira niet in het centrum?
Bij Barca schuift Pigue/puyol niet in en blijft Busguets niet in het centrum?
Bij City schuift Kompany niet in en blijft Nigel niet in het centrum?

Ik snap dat je gefrustreerd ben om het feit dat jullie aankopen van 30 miljoen compleet door de mand zijn gevallen & dat jullie nu waarschijnlijk de lucht boven het stadion moeten verkopen maar blijf wel realistisch.

Ik zeg trouwens niet dat Anita beter is dan Strootman ; De toekomst zal uitwijzen wie de betere is.

5 juni 2012 om 14:49

haha... anita... de man van 1.50?
die kerel op VM wordt ook niks , toen strootman erin stond vond ik zelf dat hij een paar ker uitstekend heeft gespeeld dus vind ook dat strootman meer heeft bereikt dan anita! dat strootman zich veel sneller heeft ontwikkelt heeft daar ook mee te maken natuurlijk. die jongen heeft echt geen uitstraling!

5 juni 2012 om 14:43

Is dit niet die Davids die bij het nederlands elftal voor problemen zorgde?
Is dit niet die Davids die Cruijff in de rug aan viel
Is dit niet die Davids die een ander liet bepalen wat hij moest liegen bij de RvC van Ajax
Is dit niet die Davids die voorop ging in de strijd maar nooit een ander wist te motiveren?

Ik bedoel , kom op zeg moet ook hij zich nu gaan bemoeien met het Nederlands elftal, terwijl die discussie over Urby al lang en breed is uitgemolken?

5 juni 2012 om 12:34

Ik begrijp het ook niet,. Van Marwijk neemt wel Stijn Schaars mee die ook op het middenveld speelt en ook al een tijd niet als linksback heeft gespeelt.

Maar ja het zal wel aan ons liggen.

5 juni 2012 om 13:37

Schaars is een verdedigende mid! Emanuelson is aanvallend voor 10 of de flanken!!

End aar hebben we genoeg spelers en betere spelers! Pech voor Emanuelson, hij wilde zelf ook niet als back gaan!

en laten we nu eerlijk zijn bij Ajax werd hij uitgekotst als back! En nu roepen alle Ajacieden om hem als LB bij NL tuurlijk niet!

5 juni 2012 om 15:32

Niet alle ajaxieden hebben uitgekotst al LB, dat maakt de buitenwereld er van. Ik blijf van mening dat Emanuelson 10 keer beter is als Schaars op de LB positie, met Willems gaan we ze beiden nog maar niet vergelijken want beide steken qua ervaring met kop en schouders boven deze jongen uit, wat in de toekomst een hele goede LB gaat worden.

5 juni 2012 om 15:43

willems speelde beide wedstrijden beter dan van de Wiel het deed bij Nl.

Dus deze jongen valt helemaal niks te verwijten. Of hij kan verdedigen tegen spelers als Gotse en Ronaldo dat is een 2de maar aanvallend was hij ijzer sterk!

En je wil nu beweren dat hij goed speelde bij ajax als Lb?

Nee toch zeker..

5 juni 2012 om 15:45

Serieus, noem jij jezelf een Ajax-fan? Dan moet je toch weten dat je Ajacieden met een c schrijft en niet met een x...

Emanuelson heeft weinig gespeeld als linksback, maar Van Bronckhorst had dat 2 jaar geleden ook niet, hoewel hij wel meer ervaring heeft op die plek. Ik had hem wel meegenomen, Schaars heeft helemaal geen ervaring als back.

5 juni 2012 om 12:34

En daar gaan we weer...

Eerst al een bericht dat Anita mee moest en nu weer een over Urby. Ikzelf had beide mannen ook graag mee zien gaan in de plaats van ( vul maar zelf in ) maar ze zijn er niet en zo simpel is het.

We moeten het doen met de spelers die nu tot de beschikking staan van Bert en ik kan alleen maar hopen dat de linksback Willems wordt, de rest staat al vast voor Bert.. althans zo geeft hij aan.

Het stukje over V-bommel kan ik me in vinden alleen gaat dat dit EK niet gebeuren, misschien na het EK met een nieuwe bondscoach want met Bert aan het roer zal Mark ook aan het roer blijven.

5 juni 2012 om 12:42

Op dit moment is V.bommel gewoon de beste controleur van Nederland.. Ik vind het verstandig om met De jong en V.bommel samen te spelen.. de verdediging is namelijk niet echt super.. waarom denk je dat Nederland zo weinig tegen krijgt? Zoals je tegen Ierland zag kan je met 2 controleurs ook gewoon aanvallend spelen als die intentie er is.

5 juni 2012 om 12:44

Ik zeg ook dat gaat dit EK niet gebeuren maar ik zou het daarna wel eens willen zien. Zo wie zo deel ik je mening Mark is idd de beste op dit moment maar na het EK moeten we wel doorselecteren.

En tegen N-ierland is volgens mij de eerste keer dat ik beide mannen vooruit zag spelen, of dit ook gaat gebeuren tegen Portugal en Duitsland?

5 juni 2012 om 12:46

Na het EK absoluut.. dan moet Mark de eer aan zichzelf houden net als V.bronkhorst en het roer laten overnemen door anderen.. op het wk kan hij sowieso niet mee.. het klopt wat veel mensen zeggen dat hij wat slomer is geworden, maar hij lost dat goed op door zijn slimme manier van spelen.. echter over 2 jaar zal het dramatisch worden.

5 juni 2012 om 12:49

En dat is nou mijn punt, gaat Bert als hij nog bondscoach is zijn eigen schoonzoon vertellen: Mark het is over? ik denk het niet.

Mark zal daar zelf mee moeten komen, maar of die dat gaat doen is een tweede.

5 juni 2012 om 13:02

Qua ervaring en inzicht behoort van Bommel zeker tot een goeie controleur maar helaas fysiek niet ik zie het nog voor me hoe hij er uitgerend werd door spelers van Slowakijen

5 juni 2012 om 12:50

Ik sluit me helemaal bij jou aan. We moeten het op dit moment niet meer hebben over wie wel mee had gemoeten en wie eigenlijk niet had mee gemoeten. Over vier dagen spelen we tegen Denemarken en daar moeten we ons op richten.

Allemaal achter de spelers die er wel zijn. Ik had ook wel andere keuzes gemaakt, maar ik ben geen bondscoach. En als je kijkt hoe BvM heeft gepresteerd, in de wedstrijden dat ze er moesten staan, heeft hij het gewoon goed gedaan. Die oefenwedstrijden en de wedstrijden dat we al geplaatst waren zeggen mij niet zoveel.

5 juni 2012 om 12:34

Ik begrijp van Marwijk echt niet, eerst gaat ie zeggen dat Urby niet is opgeroepen omdat er te veel concurrentie is op het middenveld en hij bijna nooit op Linksback speelt, vervolgens roept ie schaars en zet m Linksback, die kerel heeft het hele seizoen bij Sporting als Controleur gespeeld.

5 juni 2012 om 12:34

En Stijntje Schaars mag er wel staan........

5 juni 2012 om 12:35

Helemaal eens met Davids hoor, maar ik word nu toch wel een beetje moe van dat iedereen maar zijn mening hierover geeft. We weten hoe Bert gaat spelen en daar moeten we het mee doen.

5 juni 2012 om 12:39

Inderdaad, al deze meningen komen niet op een goed tijdstip zo vlak voor het EK. Het beste is om de selectie nu gewoon met rust te laten en laten voorbereiden op het Ek.

Dit hadden ze een aantal weken geleden moeten doen niet nu, als Bert het EK wint dan zal er niemand meer praten over Schaars die meegaat of Bouma die meeging.

5 juni 2012 om 12:39

Dat klopt wel, maar ik ben wel een beetje huiverig nu voor het resultaat. We hebben dankzij het fantastische selectiebeleid van Van Marwijk een paar cruciale zwakke plekken, vooral achterin en bij blessures. Ik hou mijn hart vast, ik geloof niet in het bereiken van de tweede ronde.

5 juni 2012 om 12:45

Wat is er op de linksback positie na verandert als je kijkt naar het EK? Mensen hier zijn echt ongelofelijk pessimistisch. Bert van Marwijk heeft een visie, en die voert hij uit. Op het WK haalden we de finale wat maar weinig coaches is gelukt.

5 juni 2012 om 12:47

Ik snap wat je bedoeld, we maken ons allemaal zorgen om Oranje en daarom willen we het beste, maar we moeten nu gewoon vertrouwen op Bert... Al die onzin over wie er moet spelen blabla helpt daar niet bij.

5 juni 2012 om 13:41

@ak:

Cruciale zwakke plekken? Kom op hoor alsof Emanuelson de redder daar was geweest!!!

Hij werd nog wel bij jullie eigen club uitgekotst als LB en wa shij niet goed genoeg! En nu is hij de verlosser daar voor Nl?!!?!? Nee toch zeker..

Hij speelde goed als nummer 10 bij Milan ja! Maar speelde hijd aar beter dan Wesley en van der Vaart nee toch?

Schaars is eigenlijk ook mee als VM, iets wat Emanuelson ook niet is! Waar nog eens bij komt dat hij een geweldig jaar heeft gehad bij Sporting!

5 juni 2012 om 13:56

Lapulga_10

Ik ben het helemaal met je eens, niet eens zozeer met Davids;
het EK is verdikkie nog niet eens begonnen of Bert krijgt nu al emmers vol met stront over zich heen. Zo ook gisteren bij VI Oranje, die als 'kenner' op voorhand verdomme zelf Schaars aanhaalden als mogelijke linksback. Ik weet dat dit typisch Nederlands is, maar bij elk eindtoernooi stoor ik me er weer aan.

Laten we Bert en Oranje gewoon eens steunen en vertrouwen geven zonder te kijken hoeveel Ajacieden of Psv'ers hij wel/niet geselecteerd heeft. Zo kleinzerig hoe vele (niet alle) Ajacieden zich hier gedragen zeg. Anita of Emanuelsson op linksback was ook 'ok' geweest, maar nog steeds niet waterdicht. Willems daarentegen vind ik ook niet verkeerd, aardig wat snelheid en redelijk sterk. Vind ik ook wel wat voor te zeggen ondanks dat hij rete-onervaren is. Denk nou niet dat Bert meer Psv-gezind is, er zijn alleen al genoeg (de meeste) spelers met een Ajax-verleden in de selectie.

Gewoon steunen in plaats van gal te spuwen terwijl we nog niet eens begonnen zijn; 'supporters' als velen hier kan ik missen als kiespijn. Vooral niet juichen wanneer we winnen van Duitsland, dat zijn de azijnzeikers verplicht door zo te zagen aan Berts' stoelpoten.

Ik hoop dat ik niet zulk zielig gedrag ga vertonen als enkele ajacieden hier wanneer FcT in de toekomst meer spelers aan oranje zal leveren en er enkelen van zullen afvallen. Zucht

5 juni 2012 om 12:35

Ik geef Davids toch groot gelijk.
Als Bouma (met alle respect) zelfs een kans maakt op de linksback positie en Urby niet is het toch een vreemde zaak? Wat betreft van Bommel ben ik ook gedeeltelijk met hem eens, aan de ene kant heb je met van Bommel een echte leider en iemand die 1000% in duels gaat in het elftal, maar aan de andere kant zie je soms dat hij wat moeite heeft met het niveau, tegen Duitsland was dit heel zichtbaar.

5 juni 2012 om 12:35

Davids heeft hier gewoon helemaal gelijk, De bondscoach zoals de naam van CE luidde meet met 2 maten om maar een klein voorbeeld te geven, Stijn schaars heeft nooit op het middenveld gespeelt maar krijgt wel de kans op de LB positie? Oke ik begrijp dat Urby niet goed kan verdedigen maar dit moet BvM dan ook gewoon zeggen & niet scheinheilig gaan lopen zeggen dat hij er nooit heeft gespeelt, Of dit : Affelay heeft het hele seizoen niet gespeelt & vervolgens haal je hem binnen als de verlosser maar laat je Elia weg zinken zonder hem ook maar even af te testen of op te nemen in de voorselectie.

Verder ben ik het helemaal met hem eens wat betreft Vanbommel

5 juni 2012 om 12:44

Urby kan tegenwoordig best goed verdedigen hoor..;

5 juni 2012 om 12:35

Groot gelijk heeft ie hier. Ik snap dat Urby is afgevallen als Bert hem voor een plek op het middenveld ziet. Maar als je nu nog in de 'zorgen' zit over de linksback postitie had je toch echt Urby mee moeten nemen. Die leest het spel al veel beter,kan situaties beter inschatten, heeft daar heel wat wedstrijden gespeeld etc.

Over dat van van Bommel ben ik het ook eens. Mensen die zeggen dat ie er niks van bakt die snappen het niet want hij is erg belangrijk met zijn ervaring. Maar als van Bommel speelt dan gaat dan ten koste van een creatieve middenvelder wat ik erg jammer vind. Ik zou het zo doen.

Sneijder op de plek van van Bommel. Die zakt toch alleen maar in. En al heeft Sneijder het spel voor zich is die nog beter met zijn passing, denk ik. Dan van Persie achter Huntelaar.

Stekelenburg
Wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
De Jong
Sneijder
Afellay/Robb
van Persie
Afellay/Robb
Huntelaar
5 juni 2012 om 12:35

Van Marwijk heeft laten zien dat het meeste wat hij zegt onzin is. selectiebeleid op basis van veel spelen bij je club (bouma? Kuijt?).

Of selecteren op basis van ervaring op een positie (of het ontbreken daarvan)...emanuelson laten afvallen en dan met Schaars en Bouma voor de LB positie komen... Super lachwekkend.

Dan Strootman selecteren ipv. Anita.. terwijl laatstgenoemde een veel beter seizoen had.

Van Marwijk selecteert gewoon zijn vriendjes dat is wel duidelijk.

5 juni 2012 om 12:36

Zucht...... de zoveelste die weer iets te zeggen heeft.
Urbi is er niet bij omdat hij geen linksback gespeeld heeft de afgelopen 2 jaar. Willems gaat het prima doen als aanvallende back, als we meer verdediging nodig hebben dan komt schaars erin. Bouma kan eventueel als doelpaal fungeren (weet nog steeds niet waarom die mee is, maar ok)
Dat van vd vaart en de jong op het middenveld lijkt me ook geen strak plan, aangezien dat veel te aanvallend is en bovendien zijn v Bommel en de jong alweer aardig op elkaar ingespeeld.

Ben benieuwd wie de volgende is die commentaar gaat geven.

5 juni 2012 om 12:45

"als we meer verdediging nodig hebben dan komt schaars erin" kijk dit slaat dan weer nergens op.
Eerst zeg je dan Urby er niet bij is omdat hij afgelopen 2 jaar geen linksback heeft gespeeld (volgens mij heeft hij bij Milan wel degelijk linksback gespeeld). Daarna zeg je dat Schaars linksback kan spelen , hij heeft wel geteld 1 keer in zijn leven linksback gespeeld.

5 juni 2012 om 12:47

Als we de redenering gaan volgen van 2 jaar geen linksback gespeeld. Waarom dan wel Schaars voor die positie, terwijl hij daar sinds zijn Vitesse tijd niet heeft gespeeld? Dat is toch gewoon krom? Als we meer verdediging nodig hebben Schaars erin? Dat kan Schaars helemaal niet, daar liggen zijn kwaliteiten niet. Hij moet elke keer nadenken over zijn positionering op de backpositie. Geen schande hoor als je daar nooit speelt.

Maar je kunt niet iemand thuislaten met de reden dat hij 2 jaar geen back heeft gespeeld, om vervolgens iemand anders voor die positie mee te nemen die er nog langer niet structureel gespeeld heeft.

5 juni 2012 om 12:36

Davids.. Nu iedereen commentaar op BVM moet hebben zal hij ook nog maar eventjes zijn hart luchten. Emanuelson is gewoon geen LB en blijkbaar presteerde hij niet genoeg op de training. Dan kan hij wel zeggen dat Urby beter zou zijn, maar als hij dat niet laat zien is dat toch echt zijn eigen fout. Ik zie liever een gemotiveerde speler op de LB positie staan die veel talent heeft en op zijn vaste stekkie staat, dan Urby die niet meer gewend is om verdedigend te spelen.
Daarbij heeft Emanuelson missschien zelf wel gezegd dat hij niet LB wil staan maar voor het middenveld gaat? Wat weten wij daar van? BVM zal echt wel zijn redenen hebben om hem niet te selecteren.

5 juni 2012 om 12:43

Flauwe kul argument dat Urby Emanuelson niet voldoende presteerde op de training. Hij is naar huis gestuurd met het excuus dat hij geen linksback is en niet voor die positie in aanmerking komt. Vervolgens wordt doodleuk Stijn Schaars als linksback geposteerd die er maar 1x in zijn hele leven heeft gespeeld terwijl Emanuelson zeker opgeteld 1,5 seizoen op die positie heeft gespeeld, als het niet langer is.

Is gewoon een zwak excuus van Van Marwijk. Zelfde als dat Bouma het hele jaar bij PSV op de bank zit, terwijl een Nick Viergever het hele jaar bij AZ heeft gespeeld, Bouma gaat mee en Viergever moet naar huis.

5 juni 2012 om 12:54

Emanuelsson was nog niet eens naar de training aangekomen.. hij zou later aansluiten omdat hij een tijdje geblesseerd was.. echter heeft hij die kans niet gekregen en is hij afgeschreven voordat hij is aangekomen.

5 juni 2012 om 12:36

Urby moest zeker mee. Nu is van Marwijk niet geloofwaardig! Zeker niet met deze selectie. Daar gaat me geld op het Nederlands elftal. Hopelijk komen we met geluk ver. Sluit nu nog nix uit. Eerst de groepfase overleven.

5 juni 2012 om 12:37

urby vind ik veel beter dan Willems veel meer ervaring en speelt constanter en hij weet hoe het is om tegen spelers van de top te voetballen. Willems weet alleen een paar van de eredivisie waar die ook niet tegen iedereen stand wist te houden. Ongelofelijk gewoon dat hij niet word meegenomen door Bert. Maarja zoals Bert al vaker zegt hij maakt de keuzes en geen andere personen !

5 juni 2012 om 12:39

Ben het zeker met Davids eens, en ga ook geen opmerkingen maken over Davids zelf, want daar gaat het niet om. De keuze om Emanuelson thuis te laten is geen gelukkige geweest gezien de hoeveelheid commentaar. Emanuelson had samen met Wilems prima kunnen vechten voor de plaats in het elftal.

Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat 2 verdedigende middenvelders te veel is van het goede. Tuurlijk moeten we onze verdediging een handje helpen, maar om daarmee het de 4 aanvallers maar uit te laten zoeken vind ik ook zo wat. Met v.d.vaart naast N.de Jong zou je veel dynamischer zijn idd.

Maar ja, Emanuelson is nu eenmaal niet mee en V.d.vaart maakt niet veel kans op een plek naast de Jong, dat is niet anders, ik zal iig juichen, schreeuwen en aanmoedigen komende zaterdag!

5 juni 2012 om 12:39

Puur vriendjes politiek , de selectie wordt zamengesteld door schoonzoon en schoonvader.

5 juni 2012 om 12:41

Best mogelijk. Sluit me hier er ook bij aan!

5 juni 2012 om 12:53

Klopt, hiervoor hadden we Marco die al zijn ajaxvriendjes meenam.
Nu hebben we van Marwijk die voor PSV is ( volgens mij was zijn laatste nl prijs met Feyenoord maar goed )
Krijgen we straks nog Verbeek die allemaal Az spelers selecteert? En daarna een trainer die alleen maar Twente spelers selecteert?

Man wat kan iedereen hier toch janken. Accepteer de keus van Van Marwijk gewoon ipv allemaal onzin complot theorien te zoeken

5 juni 2012 om 13:07

We moeten het wel accepteren !! , en ik hoop van harte dat we kampioen worden ...... maar het is zo doorzichtig allemaal , maar ja als jij met oogkleppen oploopt , trouwens bij de spelers zie ik hetzelfde geintje , van Persie - Snijders - Robben - Affelay hebben besloten dat ze Huntelaar als ie speelt geen ballen toe te spelen. Is dat jou ook niet opgevallen ?

5 juni 2012 om 12:39

Onbegrijpelijk dat een Wilfred Bouma hoger in de pikorde staat voor de LB positie dan Emanuelson. Dat kan toch niet..

5 juni 2012 om 12:40

Davids heeft gelijk, die ouwe knar van een Mark van Bommel moet eruit, kan er echt helemaal niks meer van. Wordt ook lekker bij PSV met Strootman en Van Bommel straks, die Van Bommel lekker afbouwen beetje de grote man uithangen en geen stap te veel zetten.

Hangt een beetje in de middencirkel rond en voegt werkelijk waar zowel aanvallend als defensief niks toe. Zo heel nu en dan een keer een gerichte tackle op de bal als een speler bij hem in de buurt loopt maar meer ook niet.

Gaat helaas nooit gebeuren Edgar, want Mark van Bommel zorgt voor nageslacht van Bertje, maar iedere andere bondscoach had hem als eerste uit de basis gegooid. Waardeloze voetballer.

5 juni 2012 om 12:42

Davids heeft gewoon gelijk..
en Bert zou Urby eigenlijk totaal nieteens moeten plaatsen in die voor-selectie aangezien Bert al lang wist dat Urby hem niet zou worden.ipv dat te doen heeft hij Urby wel heel erg valse hoop gegeven.
dit allemaal komt gewoon omdat Bert heel erg doet aan vriendjes politiek..niets meer niks minder..
(goed voorbeeld hiervan is Van Bommel..)
maar oke we zullen zien hoe Ned zal presteren..
let the games begin.

5 juni 2012 om 12:42

Davids heeft het buskruit bepaald niet uitgevonden.

Furby mocht pas opdraven in de Serie A en de CL wanneer AC Milan weer eens een ziekenboeg vol patienten had.
Bovendien is het de taktisch stomste LVV die we ooit hebben mogen aanschouwen. Ajax heeft dat zelfs Eurpees volgende rondes gekost.

En de Jong dynamischer in Engeland? Laat me niet lachen. Hij is sinds de WK 2010 zo dynamisch geworden dat City hem met alle geweld kwijt wil.

Davids, je moet niet zo in de kont van vroegere Ajax maatjes kruipen, om maar eens een uitdrukking van jouzelf aan te halen....

5 juni 2012 om 12:46

De Jong is wel degelijk dynamischer geworden in Engeland, evenals Van der Vaart die stukken beter is gaan voetballen. Altijd al een fantastische voetballer geweest. Je zet toch geen nutteloze pion als Van Bommel op het veld omdat die je dochter heeft getrouwd, terwijl je een speler in de selectie hebt die zowel defensief als offensief wat kan toevoegen in de vorm van Van der Vaart?

Gewoon een zwakke bondscoach die hele Bert van Marwijk, kritiek gooit die allemaal zuchtend de prullenbak in, want hij is de bondscoach en hij weet het allemaal zo verdomd goed... En hij laat ze eigen schoonzoon staan terwijl elke statistiek en ook elke wedstrijd weer duidelijk maakt dat die gewoon geen reet toevoegt.

Emanuelson heeft zichzelf trouwens in de basis gespeeld als nummero 10 bij AC Milan en ze zijn zeker niet ontevreden over hem. Hij is trouwens helemaal niet zo slecht op de linksback zoals vele mensen doen geloven.

Kijk hoe Willems een Noord-ier (waar hebben we het over nummer 100 op de ranglijst van de Fifa) 3x uit ze rug laat lopen. Kan die het wel mooi herstellen omdat die sneller is. Tegen Duitsland en Portugal en zelfs Denemarken met Rommedalh zijn het gewoon 3 tegengoals.

5 juni 2012 om 12:50

Aangezien Milan zo wat het hele seizoen 10 + (verklaard ook het mislopen van de landstitel.) blessures heeft gehad heeft Urby heel veel minuten gemaakt in de basis of als invaller en heeft ie het boven verwachting gedaan. Dat hij geen basis heeft bij Milan is geen schande gezien z'n concurrentie maar hij heeft desondanks veel minuten gemaakt en goed gespeeld afgelopen seizoen en zou op basis daarvan het gewoon verdienen om mee te gaan.

5 juni 2012 om 12:51

Weer een die wat maar raak roept.

"furby mocht pas opdraven in de Serie A en de CL wanneer AC Milan weer eens een ziekenboeg vol patienten had" , hij heeft een kans gekregen en die met twee handen gepakt.

"bovendien is het de taktisch stomste LVV die we ooit hebben mogen aanschouwen. Ajax heeft dat zelfs Eurpees volgende rondes gekost" , ja hij heeft er eigenhandig voor gezorgd dat Ajax uitgeschakeld is

"en de Jong dynamischer in Engeland? Laat me niet lachen. Hij is sinds de WK 2010 zo dynamisch geworden dat City hem met alle geweld kwijt wil" , Bron ???

5 juni 2012 om 12:52

Nou nou , ja Bouma heeft lekker goed gespeeld!! , wat een onzin kraam jij er nu uit , Urby is gewoon door van Marwijk belazerd , hij wist van te voren dat hij hem niet mij zou nemen , hij heeft hem valse hoop gegeven , en zo kan ik er nog wel 2 noemen die niet in deze thuis horen.

5 juni 2012 om 12:44

Ik ben het met Davids eens, want Schaars op linksback zetten is geen goede keus. Verder heeft Bert Urby met een flauwekulsmoes weggestuurd omdat hij geen back speelde bij AC Milan, terwijl Schaars minder vaker back heeft gespeeld. Urby kun je overal op de linkerflank neerzetten. Verder denk ik dat van Bommel zijn langste tijd heeft gehad. Een middenveld met Van der Vaart en de Jong wil ik weleens uitproberen. Verder had Anita mee gemoeten in plaats van Strootman, maar Strootman is weer het vriendje van de trainer.

5 juni 2012 om 12:45

Helemaal mee eens, met alles. Urby had prima linksback kunnen spelen, gemiste kans, en schoonzoon heeft zijn beste tijd gehad, gewoon met een blok Vdv-de Jong spelen en schoonzoon mag naast pappie op de bank zitten.

5 juni 2012 om 12:45

Ik zie hier sommige mensen zeggen dat ze het begrijpelijk vinden dat hij niet mee is als het ging om het middenveld maar zelfs dan is het onbegrijpelijk. Emanuelson heeft een beter seizoen gedraaid dan bijvoorbeeld Sneijder en kwalitatief is hij gewoon beter dan Strootman en Schaars. Bovendien is hij ook multifunctioneel en kan hij mits nodig ook op de linksback of vleugel spelen. Op 10 zou hij ook een ander soort voetbal kunnen brengen dan bijvoorbeeld Sneijder of VdV (wanneer het met hun niet zou lopen in een wedstrijd.) aangezien hij meer snelheid en een actie in huis heeft. Ook het feit dat Urby weet hoe het is om op het hoogste niveau en tegen sterke tegenstanders te spelen zou voor mij als bondscoach de doorslag geven om hem mee te nemen. Sowieso zou ik niet eens twijfelen want hij verdiende het gewoon.

5 juni 2012 om 12:45

Davide komt ook nog even om de hoek kijken. Kijk over zijn mening met Urby ben ik eens. Het is lachwekkend wat Willems meegaat. Deze speler kan het niveau in de Eredivisie nog niet aan. Maar je weet ook niet of er iets is gebeurt tussen Urby en Bert in het verleden. Of Bert denkt dat hij het groepsproces verstoord. Dat kan natuurlijk. Kijk Seedorf speelt ook al jaren niet in oranje. Speelt heel zijn leven al in de top. En niemand won zoveel prijzen als hij. De reden weten we niet. Alleen dat de jong moet spelen is natuurlijk onzin. Deze speler zit ook op de bank bij zijn club. En deze stofzuiger en benenbreker zie ik niet graag in oranje.

5 juni 2012 om 12:49

De Jong legt wel dubbel zoveel meters af als Mark van Bommel, dus kan je beter De Jong erin zetten en Van der Vaart ernaast. Van Bommel doet er minstens 10 seconden om open te draaien, en een pass te versturen. Heb je dus geen zak aan. Van der Vaart kan samen met De Jong prima renderen. Alleen durft Bert het niet aan.

Voetbal is geen zekerheidjes in bouwen...., voetbal is uitgaan van je eigen kracht. Zeker als je selectie overloopt van de kwaliteit.

5 juni 2012 om 12:54

Overloopt van kwaliteit ik denk dat we de groepsfase niet overleven. Je bent gewoon een klasse minder dan Duitseland. En tegen Portugal lopen we in hun val. Want hun spelt bevalt ons niet. En tegen die Denen gaat moeilijk worden maar winnen we nipt.

5 juni 2012 om 12:57

Onze selectie loopt wel degelijk over van de kwaliteit. We hebben Van Persie, Afellay, Robben, Sneijder, Van der Vaart en niet te vergeten Stekelenburg. Zijn echt spelers van het hoogste niveau.

Dan is het dom om defensieve zekerheidjes in te bouwen die je alleen maar op zadelen met problemen. De Jong en Van Bommel laten een te groot gat vallen tussen het middenveld en de voorhoede waardoor je gewoon geen druk kan zetten, diep op de helft van de tegenstander.

Op die manier speel je juist sterke landen zoals Duitsland en Spanje in de kaart.

5 juni 2012 om 12:52

De Jong is een soort slot op de deur die fouten van andere spelers corrigeert en als Van der Vaart er naast komt te spelen dan komt er meer voetbal in het team dan met wanneer je Van Bommel naast de Jong neerzet.

5 juni 2012 om 12:46

Ik vind ook dat Urby erbij had moeten zitten!

Vraag me af of je als, Urby zijnde, zo blij moet zijn als Davids het voor je opneemt. Voordat je het weet begint Davids weer over racisme of probeert hij over Urby's rug oude vete's uit te vechten. Iets wat hij hier ook doet aangaande van Bommel..

5 juni 2012 om 12:46

Alweer iemand met een Ajax verleden die alleen maar Ajacieden op zou stellen. Allemaal vriendjes van elkaar en dus een mening die nauwelijks serieus te nemen is. Emanuelson was vergeleken met de beschikbare middenvelders gewoon het minst, En dat de Italiaanse competitie veel meer voorstelt dan de Eredivisie is onzin. De nummer 5 van Nederland won van de nummer 3 van italie en wij doen het zonder omkoping met veel minder geld.

5 juni 2012 om 13:03

Ik weet niet of jij de Serie A volgt, maar Urby heeft gewoon een goed seizoen gedraait. In mijn ogen zelfs een beter seizoen dan Sneijder op 10. Maar Sneijder is natuurlijk onaantastbaar. En het gaat hier om de linksback positie. Het is toch volkomen onlogisch dat Bouma en zelfs Schaars worden verkozen boven Urby?

En dat je de Serie A niet veel sterker vindt dan de Eredivisie, gebaseerd op 2 wedstrijden is lachwekkend of vind je Portugal ook een sterkere competitie hebben dan Engeland, omdat Sporting van City won?

5 juni 2012 om 14:04

Emanuelson is in het verleden meermaals door het ijs gezakr als linksback, hij kan gewoon niet verdedigen. Bij Milan staat hij daar ook niet. Ik zeg nergens dat hij een zwak seizoen heeft gespeeld, alleen dat ik anderen beter vind. Sneijder heeft een zwak seizoen gedraaid maar heeft zijn traptechniek als wapen.

En ja, de Portugese competitie is verhoudingsgewijs in zekere zin sterker dan Engeland. Minder geld, minder schulden, betere opleidingen en toch goede Europese resultaten. Alleen commercieel leggen ze het af waardoor net als in Nederland de kwaliteit snel de grens over trekt. Landen als Engeland en Italie leven op schulden.en als er ooit Financial Fairplay wordt ingevoerd dan zijn ze de klos.

5 juni 2012 om 12:46

Echt onbegrijpelijk.

Urby mag niet mee omdat hij geen linksback is, maar Van Marwijk zet wel Schaars linksback neer. Emanuelson was in mijn ogen verreweg de beste oplossing geweest voor de linksback positie. Hij heeft genoeg ervaring, is snel, kan goed voetballen en heeft meer wedstrijden linksback gespeeld dan Willems en Schaars bij elkaar.

Daarbij pleit ik al langer voor één controleur en een verbindingsspeler er naast, maar ook dat zal niet gaan gebeuren. In 8/9 van de 10 wedstrijden is een verdedigend blok op het middenveld echter volstrekt onnodig.

5 juni 2012 om 12:52

In 10 van de wedstrijden is een verdedigend blok op het middenveld volstrekt onnodig.
Welke beroemde uitspraak die altijd waar blijkt te zijn kennen we nog zo goed van onze Cruijff?

Juist, aanval is de beste verdediging. Dat wil niet zeggen dat je met 11 aanvallers moet gaan spelen. Maar een Van der Vaart verricht genoeg defensief werk om opgesteld te kunnen worden.

Je hebt met een Van der Vaart veel meer druk op de helft van de tegenstander want De Jong en Van Bommel hangen altijd maar tegen de verdediging aan. Je krijgt dan zo verschrikkelijk groot gat tussen de linies dat een Spanje of Duitsland je echt volledig scheel tikt. Je kan nog beter met een defensief blok spelen tegen de mindere landen dan tegen de grote landen. Juist omdat die 2 een verschrikkelijk groot gat laten vallen tussen de linies.

5 juni 2012 om 13:03

@ ajaxwatcher

Ik kan me voorstellen dat je behoudender bent tegen bijvoorbeeld Spanje, maar zelfs dan zou ik met één controleur spelen. Met je laatste alinea ben ik het niet eens. Een goed voorbeeld is Barcelona. Zij zijn het best te bestrijden door op je eigen 16 te hangen en te counteren. Real Madrid heeft het ook wel eens op aanvallende wijze geprobeerd, maar werd toen helemaal zoek gespeeld. Zij spelen tegen Barcelona vaak ook met een defensief blok en loeren op snelle uitvallen.

5 juni 2012 om 12:47

Ja joh, laten we het weer over spelers hebben die er niet bij zijn. Pfff, vermoeiend.

5 juni 2012 om 12:52

kdenk dat heel nederland het niet snapt waarom die niet meegaat... behalve BVM dan ! toch wel sneu voor die jongen, draaide een lekker seizoen bij milan. affelay was heel het seizoen geblesseerd en die mag wel mee

5 juni 2012 om 12:56

Bondscoaches moeten nou eenmaal keuzes maken. Er zullen altijd mensen die kritiek hebben op het selectiebeleid. Feit is dat van Marwijk het niet ziet zitten in Urby, nou dat is zijn goed recht toch?

Niemand ziet het ineens meer zitten in het Nederlands elftal. Maar als het straks goed gaat, lopen diezelfde mensen te roepen hoe geweldig het allemaal wel niet is. 1 grote hypocriete zooi is het.

5 juni 2012 om 13:00

nja kan ik me alleen maar voorstellend dat het echt wel erg is voor urby. wat moet die jongen nog meer doen om in de selectie te komen?

5 juni 2012 om 13:10

Geld voor zoveel spelers in het verleden. Seedorf het zelfde verhaal. Er zullen altijd spelers zijn die op het oog wel goed genoeg zijn maar door wat voor reden dan ook er niet bij zijn. Voor ons is het alleen maar speculeren. En dat vind ik persoonlijk onzinnig. Nederland kan beter van Marwijk zijn steun geven. Daar heb je denk ik meer aan. Laten we van Marwijk afrekenen na het EK. Hij is de bondscoach, hij maakt de keuzes en hij is verantwoordelijk.

5 juni 2012 om 12:53

Ik zou zeggen Davids als volgende Bondscoach!..

Die man heeft zo gelijk.. en hij zou zo te zien ook wel wat anders aan durven.. Dan het eeuwie ''blok'' op het middenveld.. Als van Marwijk blijft zal het CM ook in 2014 bestaan uit van Bommel - de Jong.. in plaats van 1 verdedigende middenvelder en een ''controleur''..

Het is echt zonde dat zo iets niet/amper wordt gedaan/geprobeerd.. en dat terwijl Nederland wel die opties heeft om dat toe te passen.. Speler zijn er maar er wordt geen gebruik van gemaakt.. Spel zou meteen sneller zijn/gaan in tegenstelling tot nu waar men er telkens de snelheid uit haalt. door weer eens te stoppen te draaien en dan uiteindelijk een balltje terug te spelen op de verdediging of Steek..

En ja over Emanuelson... Niemand op van Marwijk na weet waarom hij niet mee is naar het Ek.. Het is toch voor iedereen een raadsel.. ook voor Urby zelf..

5 juni 2012 om 12:53

Wat Davids over van Bommel zegt is eigenlijk nog veel treffender. Van Bommel kan het niet meer aan om een hoog tempo te spelen. Hij is het ook niet meer gewend bij AC Milan. Samen met de Jong is het gewoon te behoudend.
Als je kijkt naar Duitsland, dan staan daar Khedira en Kroos of Khedira en Schweinsteiger. Dat zijn allebei spelers die soms ook in de 16 meter van de tegenstander opduiken. Dat doet van Bommel niet. Zeker met een spits als van Persie, is het wenselijk dat de 6 er af en toe overheen komt. Dat is meer aan van der Vaart besteed. Al zou ik nog steeds gaan voor deze opstelling:
Zal er nooit van komen. Maar ik dicht Sneijder iets meer loopvermogen toe dan Van der Vaart. Een Strootman of Anita kan het misschien in de toekomst beter invullen, maar zijn nog niet ver genoeg.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
de Jong
Sneijder
Robben
van Persie
Affelay
Huntelaar
5 juni 2012 om 12:53

Khad liever Urby gezien ipv Schaars, vooral als je het over die LB positie hebt.

5 juni 2012 om 12:56

Davids is in mijn ogen niet de grootste tacticus. Ik zie in hem geen toekomstig trainer o.i.d. Maar wat hij hier zegt klopt op alle aspecten, vind ik.

Emanuelson had natuurlijk mee gemoeten, hij heeft veel meer ervaring op de linksbackpositie dan al die gasten die er nu nog bij zitten. De uitleg van Van Marwijk is ook gewoon onlogisch, Emanuelson was in zijn ogen sowieso geen optie als LB, maar waarom Schaars dan wel, dat is een middevelder pur sang..

En wat hij over Van Bommel zegt ben ik het ook mee eens, Nigel de Jong is nu in zijn beste voetbaljaren, dat zou je enige zekerheidje moeten zijn in de defensieve rol op het middenveld, in dat opzicht houdt Bert van Marwijk te stug vast aan zijn keuzes, die hij ooit, jaren geleden gemaakt heeft. Dat komt het elftal niet ten goede.

5 juni 2012 om 12:57

De PSV stempel op dit Oranje is veel te groot met Eijkelkamp, Faber en Cocu als assistenten.. De balans die er met de Boer 2 jaar geleden nog was is nu volledig in het negatieve doorgeschoten. Van Marwijk heeft zich willen dekken voor zijn schoonzoon en nu wordt het hele land er de dupe van.

5 juni 2012 om 13:05

Laat me raden, jij bent Ajax supporter....? Erg vreemde en trieste reactie in iedere geval want er spreekt een hoop frustratie en weinig inhoud uit. Welke balans is er 'volledig naar het negatieve doorgeschoten'? Het aantal spelers met een Ajax-achtergrond ten opzichte van de rest?

Wat maakt het uit dat de assistenten van Van Marwijk een link met PSV hebben? Van Marwijk komt zelf van Feyenoord; roept hij daarom uit principe ook altijd wat Feyenoorders op?

Je laatste zin snap ik overigen helemaal niet...

On:
Lekker Davids; voegt allemaal lekker veel toe en komt ook op een goed moment. Ik mag toch hopen dat de kwaliteiten van iemand een belangrijke rol spelen en niet wat voor shirt hij aan heeft...

5 juni 2012 om 13:34

Dan mag jij mij gaan uitleggen over welke kwaliteiten jij het hebt als je aan Willems denkt?!
Die jongen is gigantisch door het ijs gezakt in Alle wedstrijden bij het NE. Bij PSV heeft hij nog nooit 5 wedstrijden achtereen goed gespeeld. Hij heeft geen inzicht, kan niet goed sliden en ook koppen is geen signature move van Willems. Ik denk dat Goetze stiekem in zijn vuistje lacht wanneer hij Willems op het formulier ziet staan.

5 juni 2012 om 13:50

Zo, de afdeling overdrijven is ook in tha house?

Maar laat ik eens opbouwend te werk gaan; ik ben ook verbaasd dat Willems bij Oranje zit. Die jongen heeft dit jaar voor het eerst op eredivisie niveau gespeeld dus is het wellicht wat enthousiast om hem meteen al op te roepen. Aan de andere kant kun je toch niet ontkennen dat hij een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt en ook een serie met prima wedstrijden heeft neergezet nadat Pieters voor de tweede keer geblesseerd raakte. Ik ben het dan ook totaal niet met je eens dat hij geen inzicht zou hebben want dat zou betekenen dat hij eigenlijk altijd fout zit. Het maken van slidings doet hij overigens niet zo heel veel, maar dat is juist een goed teken omdat een sliding vaak een teken is dat je te laat bent.

Omdat er verdomd weinig Nederlanders zijn die op de LB plaats spelen, is het dus niet gek dat Van Marwijk ook naar Willems heeft gekeken. En kennelijk heeft hij op trainingen een aardige indruk achter gelaten want anders wast hij echt wel afgevallen! Ook in de wedstrijden die hij speelde voor Oranje deed hij het niet superslecht en meestal beter dan Schaars. Eigenlijk is volgens mij iedereen het er inmiddels wel over eens dat Willems gewoon in de basis moet staan dit jaar?

Andere kwaliteiten die Willems heeft, zijn zijn snelheid (echt een pré met deze trage achterhoede), het feit dat hij fysiek enorm sterk is, dat hij mentaal sterk in de schoenen staat en dat hij heeft aangetoond snel te leren.

5 juni 2012 om 13:00

Gaat Davids nou ook nog een duit in het zakje doen.
Hij heeft gelijk dat Emanuelson vaak linksback heeft gespeeld bij ajax maar zoals we allemaal weten was dat geen onverdeeld succes en sinds hij weg is bij ajax heeft hij volgens mij niet meer op die plaats gespeeld.
En wat van Bommel betreft, die is veel beter dan de Jong en die is ook een leider wat van de Jong niet gezegd kan worden dus waar Davids de wijsheid vandaan haalt om van Bommel buiten het elftal te laten begrijp ik dan ook niet en hij zelf waarschijnlijk ook niet.
Laten we het er maar op houden dat we blij moeten zijn dat Davids geen bondscoach is en dat hij nu even mee wil doen aan de oeverloze discussie die 16 miljoen bondscoaches nu aan het voeren zijn met een kratje bier in de buurt.

5 juni 2012 om 13:03

foute keus van van marwijk omdat urby ervaring heeft ik denk dat dit op het ek wordt afgestraft

5 juni 2012 om 13:05

Urby en ook de Jong hebben bij hun clubs vaak geen eens een basisplaats waarom zouden ze dan perse bij Oranje moeten zitten. Komt bij dat Willems het heel behoorlijk doet in de oefencampagne.
Persoonlijk vind ik het veel storender dat vd Vaart niert op 10 speelt en Sneijder naast v Bommel met de Jong gewoon op de bank. Waarom moeten we perse met 7 man achter de bal spelen?

5 juni 2012 om 13:07

Volgens mij zegt Davids dat net verkeerd om. Er overheen komen gaat Willems wel lukken. Een man uitschakelen daarentegen..

5 juni 2012 om 13:08

Kijk Edgar now your talking,dat rvc gebeuren paste niet bij jouw dit wel.

5 juni 2012 om 13:12

ik ben ervan overtuigd dat bert echt wel weet waar hij mee bezig is.. had hij iets anders voor ogen dan had het elftal er natuurlijk anders uitgezien. dat emanuelson eruit is gezit is ook niet mijn voorkeur maar bert heeft het zo besloten.. dat van bommel nog stede aanvoerder is op het middenveld heeft er naar mijn mening alleen nog maar mee te maken dat het zijn schoonpappie is.. de jong is veel gretiger en beter, maar die zie ik nog wel invallen zoniet starten ergens op het Ek..ik hoop in ieder geval op het beste.

5 juni 2012 om 13:13


Weer ff een ajacieden verhaal door een –ex- ajacied: Psv-ers eruit Ajacieden erin heel verrassend maar dat kunnen we onze ouwe kabelaar niet kwalijk nemen , want in het verleden waren alle Surinamers beter dus enige objectiviteit kun je onze vriend niet toedichten
Zo zie je maar een van Nederlands beste voetballers ( helaas nooit-zelden goed in de Ned. Elftal) kan zelfs zijn clubbril niet afdoen dus is het niet zo gek dat wij dat ook niet kunnen.

Ik ben waarschijnlijk meer van Rotterdam naar Marbella gevlogen dan de meeste piloten , maar het is toch beter dat ik op de positie van de passagier blijf en niet van piloot. Dus Urby moet ook gewoon op het middenveld blijven en dan hoort hij nu niet bij de selectie.

5 juni 2012 om 13:15

Vooral als het systeem wil dat je opkomende back hebt had je urby veel beter kunnen gebruiken. Hij heeft veel van een Van bronckhorst!

5 juni 2012 om 13:17

Mooi wat hij zegt over Van Bommel. Ik zou ook met Nigel en Rafael spelen, veel dynamischer en efficienter duo.

5 juni 2012 om 13:17

Misschien is onderstaande opstelling een idee.
Ik hoorde dat mathijsen weer meetrainde vandaar dat hij in de opstelling staat.
Wat eventueel ook nog zou kunnen:
De jong linksback, v/d Vvaart naast v. Bommel en Mathijsen gwoon in het centrum.

steek
v/d wiel
heitinga
v. bommel
mathijsen
de jong
v/d vaart
robben
sneijder
affelay
v. persie
5 juni 2012 om 13:19

Eindelijk iemand met verstand van voetbal. Bertje? Luister je wel? Prutser die je bent! Nu zitten we met Willems opgescheept...en Bouma...ongelofelijk zeg. Zou er wat van dat gemeentegeld van PSV naar BvM gegaan zijn? Of komt nu pas echt naar buiten hoe weinig die man van voetbal af weet?

5 juni 2012 om 13:21

Tja, het is wel duidelijk dat Davids gewoon graag spelers met een Ajax-verleden ziet spelen... Al ben ik het wel met hem eens over Emanuelson. Hij wordt weggestuurd omdat hij te weinig op linksback zou hebben gespeeld de afgelopen tijd, maar vervolgens zet Van Marwijk daar wel doodleuk Stijn Schaars neer?

5 juni 2012 om 13:23

Erg opvallend wat Davids hier zegt. Een middenveld met de Jong en van der Vaart. van Bommel, goeie voetballer, maar is inmiddels ook wel hard op retour. Dus vind deze gedachte niet eens zo gek.

Daarnaast, we hebben te veel spelers, en wil je aanvallend spelen van achteruit is Urby goed, wil je toch liever proberen meer op de verdediging te leunen heb je inderdaad meer aan Willems.

5 juni 2012 om 13:38

Of Urby nou linksback kan spelen of niet, hij is in alle opzichten beter als Wilfred Bouma. Daarnaast kan hij op veel posities spelen en heeft internationale ervaring op hoog niveau. Dat is toch iemand die je beslist mee moet nemen. Maar goed. Bert beslist, en niemand anders. Dat is zijn goedrecht.

5 juni 2012 om 13:41

Toch raar, BVM ziet Urby niet als linksback, maar Stijn Schaars wel, terwijl die daar nog nooit gespeeld heeft! Achja ik kan me eigen in meerdere keuzes van BVM niet vinden, maar hij is de bondscoach dus het zal wel goedkomen.

5 juni 2012 om 13:44

Kom op hoor alsof Emanuelson de redder daar was geweest!!!

Hij werd nog wel bij Ajax uitgekotst als LB en wa shij niet goed genoeg! En nu is hij de verlosser daar voor Nl?!!?!? Nee toch zeker..

Hij speelde goed als nummer 10 bij Milan ja! Maar speelde hijd aar beter dan Wesley en van der Vaart nee toch?

Schaars is eigenlijk ook mee als VM, iets wat Emanuelson ook niet is! Waar nog eens bij komt dat hij een geweldig jaar heeft gehad bij Sporting!

5 juni 2012 om 13:48

Had Davids geen ruzie met van Bommel..en ben ik de enige die de Jong niets vind toevoegen?? Bommel kan nog steeds goed voetballen en de Jong heeft dat nooit gekunt..kan wel als back de Jong.

Valt mij ook op dat er veel mrnsen zijn die Ajax- of daar aan gerelateerde spelers de beste vinden.

Urby wou op het middenveld,zoals iedereen wist..komt die te kort voor..ook voor linksback trouwens.was op een enkele wedstr.na een lachertje bij Ajax toen..ene fout na de andere maar dat is iedere Ajaxbril weer vergeten voor het gemak..

Mc Flurby

5 juni 2012 om 13:49

Had Davids geen ruzie met van Bommel..en ben ik de enige die de Jong niets vind toevoegen?? Bommel kan nog steeds goed voetballen en de Jong heeft dat nooit gekunt..kan wel als back de Jong.

Valt mij ook op dat er veel mrnsen zijn die Ajax- of daar aan gerelateerde spelers de beste vinden.

Urby wou op het middenveld,zoals iedereen wist..komt die te kort voor..ook voor linksback trouwens.was op een enkele wedstr.na een lachertje bij Ajax toen..ene fout na de andere maar dat is iedere Ajaxbril weer vergeten voor het gemak..

Mc Flurby

5 juni 2012 om 14:34

Nee hoor. Je bent beslist niet de enige.
Het zijn voornamelijk gefrustreerde ajax volgertjes die ''domme kracht'' de Jong en ''dromertje'' urby in Oranje willen zien.
Blinde kippen ook, want als er iemand blijk geeft dat hij op z''n retour is, dan de Jong wel.
Zijn optreden tegen Noord-ierland was zo dramatisch als het maar zijn kon toen deze gast in een vlaag van verstandsverbijstering zich ging bezondigen aan de diepe pass. Letterlijk geen enkele kwam aan.
Overigens had van Bommel in alle oefenwedstrijden veel betere cijfers.

Het is zelfs zo erg met die abjecte ajax vooringenomenheid dat de complot-theorieen je om de oren vliegen.

Maar ja, Het VZ publiek heeft dan ook een hoog puber gehalte en vooral tenenkrommende onkunde als het gaat om wedstrijd- of spelersanalyses

5 juni 2012 om 13:54

Ik vind het sowieso raar dat Emanuelson niet mee mocht voor de linksback positie, omdat hij bij AC Milaan als nummer 10 speelt. Maar Schaars speelt volgens mij ook op het middenveld en niet als linksback. En Heitinga heeft volgens mij meer wedstrijden als verdedigende middenvelder gespeeld dan laatste man.

Dat Urby niet als linksback is niet de enige reden dat hij niet mee mag. Er zijn ook lievelingen die meegaan en mensen die Bert van Marwijk geen echte kans geeft.

5 juni 2012 om 14:24

Alleen speelt hij nooit of anders wel als aanvallende middenvelder/linker middenvelder!

5 juni 2012 om 14:25

Hij heeft helemaal gelijk. Ik kan gewoon niet geloven dat hij in emanuelson geen linksback ziet terwijl hij daar bij ajax vaak heeft gespeeld maar in schaars wel die daar in de ctjes gespeeld heeft.

5 juni 2012 om 14:28

Emanuelson heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door in het verleden af te bellen voor een oefentrip voor oranje. En wie dat doet bij Van Marwijk hoeft niet meer op een selectie te rekenen, het zijn de eigen woorden van de bondscoach. Dus lang verhaal heel kort Emanuelson heeft het aan zichzelf te danken.

5 juni 2012 om 14:30

het hele selectie beleid klopt niks van dit tournooi denkt toch dat ik gelijk ga krijgen met 1 punt uit 3 wedstrijden en bedankt bertje ga na dit tournooi lekker rentenieren

5 juni 2012 om 14:39

Echt mensen die anita geen tacticus vinden zijn echt blind. Hoe kan het dat iemand zo'n goed gevoel voor positie kiezen heeft en je zag vaak bij analyzes dat hij degene was die precies wist waar en wanneer je druk meost zetten geen tacticus zijn. Hij voetbalt veelal vooruit ipv achteruit iets wat ook het spel van het ned.elftal ten goede komt gezien in de verdediging alleen maar breed getikt wordt tenzij mark of nigel de bal komen ophalen.

5 juni 2012 om 14:45

Waarom niet zo spelen, dit is mijn favoriete opstelling. Met Boulahrouz heb je voor de linksback positie een ervaren kracht ..

Stekelenburg
VdWiel
Heitinga
Mathijsen
Boulahrouz
De Jong
Sneijder
VdVaart
Affelay
Van Persie
Robben
5 juni 2012 om 15:02

Iedereen die Emanuelson als onmisbare pion in het Nederlands elftal ziet is rijp voor een inrichting. Hij is een waardeloze linksback: zie zijn periode bij Ajax waar hij aantoonde steeds verkeerd te staan, het spelletje niet te zien, overlopen te worden door Jan en Alleman en verdedigend de verkeerde oplossingen te kiezen.
Dan kijken we naar het middenveld: hier maakt hij op termijn kans. Maar alleen als hij zich specialiseert in bijvoorbeeld winger of 10.

Het probleem van Urby zit in zijn kracht: zijn multifunctionaliteit. Naast dat het zijn kracht is, is het ook zijn absolute zwakte. Hij blinkt nergens in uit en dat we kunnen we wel zeggen van Jetro Willems, hoe jong die ook mag zijn. Die is een specialist (groeiend en in wording) op links. Een experiment gedwongen door het geblesseerd zijn van Pieters.

Wat betreft Van Bommel: dit zal denk ik zijn laatste toernooi zijn en zijn natuurlijke opvolger staat al klaar. Want dat is Strootman. De Jong kan bij lange na niet aan het inzicht van deze spelers tippen en zal dit ook nooit kunnen.
Wel ben ik het met Davids eens dat er een verbindingsman naast de controleur (bommel) dient te staan, bij voorkeur VDV of Sneijder. Maar ik zou Nigel de Jong er dan naast zetten en niet Bommel.

5 juni 2012 om 15:08

Ach ja emanuelson hoortnou eenmaal niet tot zijn vriendjes.
Emanuelson wordt en Anita worden niet geselecteerd omdat ze niet meer op de linksbackpositie spelen en vervolgens gaat van Marwijk Schaars daar uitproberen die daar naar eigen zeggen ooit in de jeugd weleenseen keer gespeeld heeft .
En wat van Bommel betreft zal dat nooit gebeuren.
Hoe slecht die ook speelt hij zal het nooit in zijn hoofd halen om zijn schoonzoon en zijn vriendje van Persie op de bank te laten starten

5 juni 2012 om 15:13

Ik vind ook dat BvM vriendjespolitiek gebruikt om te selecteren.
Urby had er zeker bij moeten zitten. Hij speelt op topniveau en heeft genoeg wedstrijdritme.

5 juni 2012 om 15:17

fijn dat de discussie weer word aangezwangeld. Wij zijn allemaal geen bondscoach dus moeten we leven met bert zn keuzes. Ik vond het ook verassend dat urby niet mee ging maar ik vind de uitleg van van marwijk wel logisch. Dat hij vervolgens bouma erbij laat snap ik dan weer niet en de uitleg over schaars is op zn zachtst vreemd. Uiteindelijk is willems de enige echte lb in de selectie en die doet het niet verkeerd ook al is dat voor sommigen moeilijk om toe te geven. Stel we worden kampioen (waar ik totaal niet van uit ga) dan is v marwijk een held en hoor je niemand meer over urby. Wat wss gaat gebeuren is dat we echt niet ver komen in het toernooi en dat we dan de LB de schuld geven ook al is de verdediging al jaren het zorgen kindje van dit team. Op het wk zou het ook zo slecht zijn met een trage lb als v bronckhorst en al helemaal toen ooijer speelde tegen brazilie toen zouden we weggespeeld worden.
Ik denk dat de vroege uitschakeling straks te wijten is aan spelers die een te lang seizoen hebben gedraait, een heel/ half seizoen geblesseerd zijn geweest en dus niet in topvorm zijn en dat eeuwige gesprek over de spitspositie.

5 juni 2012 om 17:22

In principe werden ze ook weggespeeld door Brazilie en had Nederlland niks te klagen gehad als ze in de rust met 3 a 4 - 0 achter hadden gestaan .
Na rust kwamen ze weer in de wedstrijd door een mooi maar ook toevalig doelpunt van van Bronckhorst. Niemand zag dit doelpunt aankomen.

5 juni 2012 om 15:54

Zo zie je maar weer dat Bert van Marwijk geen verstand heeft van voetbal. Ik zou 4-3-3 spelen met de volgende spelers en ik zou wereldkampioen worden. Hij stelt de beste verdediger van Nederland op de bank op, namelijk Khalid Boulahrouz. Dan ben je echt geen trainer. Mensen als Van der Vaart, Willems, Bouma horen niet eens in de selectie thuis.

Met deze opstelling word Nederland 100 procent zeker wereldkampioen. Klaar.

Vorm
Heitinga
Boulahrouz
Mathijsen
Emanuelson
Sneijder
De Jong
Seedorf
Robben
Huntelaar
Van Persie
5 juni 2012 om 17:26

Geloof mij, Bert van Marwijk heeft verstand van voetbal.

5 juni 2012 om 16:03

Ik ben het eens met Edgar ik had Emanuelson ook graag als de linksback voor het Nederlands Elftal gezien, hij verdient sowieso minimaal een plek in de selectie gezien zijn multifunctionaliteit. Als je dan ziet dat een Bouma wel mee wordt genomen, terwijl hij handelingssnelheid en snelheid mist.

Tevens had ik graag gezien dat BvM Van der Vaart een kans gaf op de positie van Van Bommel. Van Bommel is nog steeds een goede voetballer, maar Van der Vaart brengt veel meer voetbal in de ploeg. Ik vind De Jong en Mark van Bommel vaak te ver naar achter staan, waardoor het spel veel trager is.

5 juni 2012 om 17:01

Mannen, kom op zeg. Ik ben ht volkomen eens met Edgar, Urby had van meerwaarde kunnen zijn voor Oranje, maar Bert besloot van niet. Ik vind het een maffe beslissing en ben het er verre van eens mee, maar hij heeft de 23 spelers al gekozen en daar verrander niks aan. Stop met zeuren en ga achter Oranje staan.

5 juni 2012 om 17:26

Alsof Willems niet over zijn man heen kan komen... die heeft Willems nog niet zien spelen bij Oranje...

5 juni 2012 om 17:47

Edgar denkt zeker weer dat de bondscoach racistisch is... dit zijn andere tijden Edgar! Het was al niet het geval in '96 en nu helemaal niet meer... (ik baseer dit op een documentaire van andere tijden sport en uitspraken van Davids zelf) emanuelson is cam en die hebben we al 2...

5 juni 2012 om 18:17

Zielig dat jij dat suggereert dat hij dat bedoelt. Ik heb Edgar ook niet hoog zitten maar geef hem in deze uitspraken gewoon volledig gelijk.

De bondscoach maakt rare keuzes met regels alleen als ze hem uitkomen. Maar heeft krediet omdat hij de finale van het WK (met geluk) heeft gehaald. Heb er dan ook weinig vertrouwen in maar goed hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb

5 juni 2012 om 19:29

tegen denemarken en duitsland moet je zo spelen

stekelenburg
vd wiel
heitinga
mathijssen
willems
robben
sneijder
bommel/n. jo
affelay
v persie
huntelaar
5 juni 2012 om 19:35

en portugal zo, met vleugelverdedigers die nani en c ronaldo (de sterren) gewoon keihard de grond in stampen

stekelenbur
boulahrouz
heitinga
vlaar
n de jong
robben
sneijder
van bommel
affelay
v persie
huntelaar
5 juni 2012 om 19:47

Zowiezo heel vaag wat Bert Van Marwijk aan het doen is OOK al is het zijn recht.

Je gaat niet 1 van je beste verdedigers op de bank laten zitten namelijk: Khalid bhoularouz en je stelt dan dood leuk spelers op als: Vlaar en Bouma en een willems die nog niks heeft bewezen ???
Die Willems doet het aardig op Eredivisie niveau maar het EK is geen Eredivisie.

Als die Willems een Ozil of Ronaldo voor zich krijgt weet hij echt niet meer waar die het zoeken moet.
Een fout zoals hij maakt tegen Noord Ierland een mannetje laten lopen is tijdens het Ek gewoon keihard een tegen doelpunt!

Dit zou mijn meest logische opstelling zijn geweest bij gebrek aan beter :

maarten
bhoularouz
heitinga
mathijsen
emanuelson
de jong
vd/vaart
affelay
sneijder
robben
persie
5 juni 2012 om 19:48

Urby heeft helaas te weinig gespeeld bij Milan en op zijn positie (10) hebben we 3/4 betere spelers rondlopen.

5 juni 2012 om 19:52

@ Yahweh

Urby TE weinig gespeeld ?? uuhhh hij heeft anders wel CL wedstrijden achter zijn naam staan !

Kuyt hield de bank anders ook warm bij Liverpool
Sneijder bij Inter
Affelay was maanden land gebleseerd
Van der wiel indem dito

Urby is Juist super fit.

Excuus als TE weinig spelen hoef je echt niet mee aan te komen !

5 juni 2012 om 19:55

dit is de juiste opstelling ! ter correctie van mijn vorige Post,.

maarten
bhoualrouz
heitinga
mathijsen
emnauelson
de jong
v/d Vaart
affelay
sneijder
robben
persie
5 juni 2012 om 20:03

'urby speelt in de Serie A en de CL, maar dat schijnt niet meer te tellen' Uiteiindelijk hoort dat ook niet te tellen! het gaat om de kwaliteiten van een speler niet waar hij speelt of in welke competitie.

5 juni 2012 om 20:03

EH ik wil niet zeuren hoor maar ik vind mijn mede ajacieden hier een beetje hypocriet ? Jarenlang hebben we ons geergerd aan Urby omdat ie elke wedstrijd als een vaatdoek de duels in ging , ziek werden we van het feit dat Urby altijd als eerste de strijd opgaf , never nooit niet de kar trok en elk seizoen maar een stuk of 6 goede wedstrijden speelde ! Wat nogal weinig is gezien het feit dat er 34 wedstrijden gespeeld dienen te worden?
En nu zou dezelfde Urby de grote verlosser moeten zijn en staat de wereld op zijn kop omdat deze middelmatige voetballer niet mee gaat naar het EK? kom op zeg Urby is een typische net niet voetballer , waarvan ik in ieder geval blij ben dat ie is opgerot bij Ajax en in Oranje zit ik ook niet op hem te wachten !

5 juni 2012 om 20:58

urby speelde bij ajax op de linksbackpositie, dat doet hij nu in italië nu niet meer dus davids weet niet waar die over praat

6 juni 2012 om 00:33

Ja vind het ook heel vreemd, snap er niets van. alles is beter dan een jonge onervaren Willems met alle respect. groot talent maar nog niet toe aan het grote toernooi. daar in tegen Urby wel, of anders nog wel Bütnner.
echt onbegrijpelijk. Davids wil zeker dat van Bommel eruit gaat omdat hij het ooit met hem aan de stok had.
ik zie liever ook van der Vaart op het middenveld terug.

6 juni 2012 om 21:02

Denk dat edgar weer een keer vergeten is te denken voor hij begint met praten. 40 procent van wat hij zegt klopt wel . Ja urby verdient een kans en plek in oranje br Hij heeft een redelijk seizoen gedraait bij milan . En hij is idd aanvallend gezien een stuk verder als willems. br Maar eerlijk als verdedeger vind k hem te iel en klein br Te makelijk aan de kant te zetten. En tjah hellaas op middenveld. Zijn er toch wat grotere namen voor hem. br Dus in die zin snap ik bert ze keuze . Leuk vind k het ook niet. 2 van bommel. Edgar ff dimmen. Iemand als van bommel heb je altijd nodig op een wk/ ek. Cl. ( Waarom denk je dat milan hem des tijds snel snel hadden gehuurt.br En ja de jong is aanvallen een tikkeltje beter als van.bommel . Alleen heeft tie soms een hersen van een koe.... .

En ja lol dat bommeltje. Bertje zijn schoonzoon is. Zal het nog moeilijke maken hem van ze basis plek te weerhouden .

Ik las ook een aantal comments hier waarin seedorf ze naam weer naar boven werd gehaald. Laat dat rusten br Seedorf is een legende een man met een zeldzame klasse. Een sieraad voor de sport en een man met geniaale voetball kennis . Een proffesor br Plus. Wat mss nog wel belangrijker is Proffesional in het veld en buiten het veld . Heeft een hersen brain. Doet geen stomme dingen met ze geld.

En denken aan oranje. Moet hij niet doen. Wel moet hij lekker genieten van ze jaren in brasillie en lekker genieten br De man is geen 20 . Al blijft hij zelf denken als een kampioen en zal die nog door ballen"lol.

Maar ja. Snijder van de vaar. Affelay robben ectra staan allemaal voor hem en hebben de leeftijd mee zitten. br br Dus voor een coach die op een of andere manier clarence niet mag ( ik zeg niet dat dat bij bert het geval is) br Maar mocht dat zo zijn . Dan is het nie moelijk redenen te bedenken why not. Nouw en die zal die ook over urby hebben mogelijk.br

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

70 fans
Middenvelder, 26 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Fulham 13 1 1 0
2012/2013 AC Milan 12 1 1 0
2011/2012 AC Milan 30 2 1 0
2010/2011 Ajax 18 1 4 0
2010/2011 AC Milan 9 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

'Enoh wil niet terug naar Ajax, clausule in contract vormt obstakel'

Als het aan Eyong Enoh ligt, keert hij komend seizoen niet terug bij Ajax. Volgens het Algemeen Dagblad ziet de in januari aan Fulham verhuurde middenvelder zijn sportieve toekomst voorlopig in...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 26 mei
Manuel Pellegrini wil deze zomer niet alleen Isco, maar ook een andere oude bekende naar Manchester City halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.25 seconden.