Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Manchester United heeft Kagawa vrijwel zeker binnen

Laatste update:

Manchester United heeft zich zo goed als verzekerd van de komst van Shinji Kagawa. De Engelse topclub is tot overeenstemming gekomen met zowel de Japanse middenvelder als met zijn huidige werkgever Borussia Dortmund, melden the Mancunians dinsdag op hun officiële website. Met de transfer is naar verluidt circa vijftien miljoen euro gemoeid.

/

De enige twee zaken die een overgang van Kagawa naar Old Trafford nog zouden kunnen dwarsbomen zijn de medische keurring die de 23-jarige Japanner nog moet ondergaan en de werkvergunning die hij nog moet zien te bemachtigen. Manchester United laat weten dat de verwachting is dat de deal eind juni volledig afgerond zal kunnen zijn.

De club is ‘verheugd’ over de komst van Kagawa, die in 2010 voor slechts 350.000 euro van het Japanse Cerezo Osaka naar Dortmund verhuisde. De dertigvoudig Japans international werd in twee seizoenen bij BVB twee keer kampioen van de Bundesliga en scoorde in 49 competitiewedstrijden 21 keer en leverde vijftien assists af.

Bekijk hier alle doelpunten en assists van Shinji Kagawa in 2011/12:

Denk je dat Shinji Kagawa het goed gaat doen bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijke een CAM :D

5 juni 2012 om 10:48

Prima aanwinst. Stukken goedkoper dan Sneijder, al vind ik het persoonlijk jammer dat Sneijder niet naar United gaat nu Kagawa er al zit.

5 juni 2012 om 10:55

Hoe zal Jan van Dijk zich nu voelen dat die Kagawa heeft afgewezen bij VVV omdat hij hem te licht vondt. Berden had de transfer naar VVV twee jaar geleden al zo goed als rond.

5 juni 2012 om 11:28

kan je nog over andere dingen als ajax praten?
Wat zie ik hier je praat nog objectief ook.
Kagawa is een zeer goede speler en wie zegt dat die zich zo had ontwikkeld bij vvv.
Dat is ook altijd nog maar de vraag he.
Al denk ik dat het een goede aankoop van man U is geweest.
Al moeten we maar afwachten hoe die het gaat doen in de toch iets fysiekere competitie.

5 juni 2012 om 11:30

@ajaxfandennis23

Natuurlijk heb je hier een punt. Maar had Kagawa al die tijd bij VVV gevoetbald, had die niet zo goed geweest als nu. Hij speelt toch in een sterkere competitie met betere voetballers om zich heen. Daarnaast zou Kagawa nooit voor 15 miljoen verkocht worden als die bij VVV voetbalt..

5 juni 2012 om 11:35

Dat klopt. Maar bij VVV had hij zich ook wel duidelijk laten zien hoor. Die gast heeft talent, niet zo zeer alleen door Dortmund zo goed, maar heel veel door zijn talent. Ik denk dat VVV geen 15 miljoen, maar wel weer een klapper van een paar miljoen (3 a 4??) had kunnen maken!

Jammer, gemiste kans!

5 juni 2012 om 11:36

Honda is anders ook voor 12miljoen verkocht?

5 juni 2012 om 11:55

Waarom is de prijs zo relatief laag? Want Kagawa is toch een zeer goede voetballer, natuurlijk (nog) niet wereldtop, maar 15 miljoen is toch een laag bedrag voor één van de betere spelers van de kampioen van Duitsland. Aangezien Dortmund nu toch ook genoeg geld heeft met tweede keer op rij Cl.

On: Goede speler. Hij zal dan de vervanger worden van Berbatov en Owen. En dan zal Ferguson overschakelen naar een echte 4-4-1-1 en zoals gewoonlijk roteren.

5 juni 2012 om 12:03

@rooney_10

Als je nagaat dat Ozil die een geweldig seizoen had gedraait en ook nog een van de beste spelers van het Wk 2010 was voor zo een 17 miljoen is verkocht 2 jaar geleden lijkt mij dit wel marktconform bedrag.

On-hier maakt United natuurlijk dikke winst mee want nu gaan er (nog meer) United shirtjes verkocht worden in Japan + ze hebben er een goede speler bij op een positie die dunbezet was.

5 juni 2012 om 12:20

Dat klopt, maar als je bij VVV opvalt, houden clubs als Man Utd je niet in de gaten, dan zou hij nu de stap naar Dortmund bijvoorbeeld moeten maken omdat grote clubs het niet aandurven. Of je moet naar het oostblok gaan voor het geld..

5 juni 2012 om 12:34

Özil had nog maar een kort contractje he dat speelde in die transfer wel mee bij Kagawa weet ik niet hoe het met zijn contract zit maar dat zou de prijs kunnen verklaren.

5 juni 2012 om 12:43

Kagawa had al laten weten zijn contract bij Dortmund niet te willen verlengen. Dqt contract liep over een jaar af meen ik, daarom is Kagawa relatief goedkoop.

5 juni 2012 om 12:56

Kagawa had nog een contract voor een jaar, en wou niet verlengen. Dus verkopen tegen de hoofdprijs.

5 juni 2012 om 13:03

Kagawa had nog en eenjarig contract. Vandaar.

Jammer dat Kagawa weggaat. Het had aankomend seizoen een episch viertal kunnen worden: Götze - Kagawa - Reus. En als diepe spits Lewandowski.

5 juni 2012 om 13:24

@rooney_10

Kagawa heeft nog maar een contract van een jaar dus zo laag is het niet.
Het is inderdaad een van de betere spelers van de Bundesliga dus zeker een goede aankoop.

5 juni 2012 om 14:04

Aan de ene kant wel leuk dat hij er is. Maar aan de andere kant jammer voor anderson vindt hem een goeie voetballer maar krijgt de kans er niet voor.

Kagawa past goed bij manchester united. Ze hebben een goede aankoop gedaan. Rooney-kagawa goeie combo lijkt me dat.

5 juni 2012 om 11:51

Niet alleen een goede combo:rooney-kagawa,maar ook een mega-combo met de Japanse Tv.
Goed gezien,manu.

Grappig dat jullie trouwens mijn post dat kagawa gesingeld was uit rumors hebben verwijderd en snel een post hebben aangemaakt...

dit vind ik nou echt een leuke transfer echt geweldig dat zo'n voetballer naar deze club gaat

Nog weinig van deze speler gehoord. Wil hem wel is zien spelen!

5 juni 2012 om 10:40

geweldige speler, het is een type sneijder, alleen dan met meer loopvermogen je zal hem regelmatiig in de 16 tegen komen, kan je ook wel zien aan het aantal doepunten. miss kan je de bekerfinale nog terugzien daar speelde die fantastisch

5 juni 2012 om 11:04

Excuse me type sneijder?kagawa vind ik nu al beter dan sneijder ooit zal zijn.sneijder kan leuk met links en recht een steekpass geven maar deze jongen kan vreselijk mooie dingen met een bal.vind hem de ronaldhino van japan,hijgaat hoge ogen gooien in engeland als die niet geblesseerd raakt!

5 juni 2012 om 11:40

Kagawa is echt nog geen niveau Sneijder.
Sneijder is nog steeds een van de beste Cams ter wereld.
Alleen in competitie verband ging het dit jaar niet echt lekker, vond hem gewoon goed spelen de laatste 2 oefen wedstrijden met Nederland.
Dan kan je wel zeggen dat ze er niet toe doen, maar goed.. de enige wedstrijd die voor ons als Nederlanders nou belangrijk is is tegen de Denen.
Die wedstrijd gaat echt bepalend worden voor Nederland willen ze een ronde verder komen.
Portugal schat ik lager in dan de Denen, Portugal bestaat uit 1 speler en enkele figuranten. De Denen hebben een goed team en hebben Portugal al verslagen in de kwalificatie reeks.
Duitsland, Nederland en Denemarken strijden om de 2 plekken in de volgende ronde.. en niet Portugal.

Kagawa is een leuke speler, speelde afgelopen seizoen meer als Aanvaller dan als middenvelder trouwens. Scoort redelijk veel, kan scoren in belangrijke wedstrijden. Verzwakt bijna nooit, heel hoog constant niveau.

5 juni 2012 om 11:48

ik zei ook niet dat ie hetzelfde niveau heeft, ik omschreef alleen het type speler dat ie was omdat iemand hem niet goed kende !!

5 juni 2012 om 12:49

Ook dat is incorrect. Het vergelijk tussen Kagawa en Sneijder is in een andere orde hetzelfde verschil als tussen Pelé en Maradona. Ik denk dat het spannend gaat worden of Kagawa samen met Rooney kan functioneren of dat het concurrentiestrijd gaat moeten worden. Ben benieuwd, Kagawa is echt een toptalent. Ongelofelijk dat Jan van Dijk hem niet bij VVV wilde, maar Kagawa zal er niet meer rouwig over zijn.

5 juni 2012 om 13:27

@lucas1234

Kagawa is geen type Sneijder.
Kagawa heeft het vooral van zijn dribbels, Sneijder van zijn passjes.
Dat is het verschil zijn echt 2 verschillende Cam's.

In potentie is Kagawa een wereldtopper dus we zullen zien of hij het bij United gaat waarmaken.

5 juni 2012 om 16:19

Ook kagawa heeft veel passjes en kort draaien, en de ruimte zoeken tussen de linies, alleen zei ik er ook bij dat kagawa meer loopvermogen heeft.
Dribbels zijn onzin kagawa is een speler die zoekt naar de kaats en zelf door loopt, dat weet je als je af en toe naar het duitse voetbal kijkt
Al is dit niet het spel wat Manu speelt dus ik denk dat ie wel is behoorlijk door de mand kan gaan vallen daar. maar ik wacht het af en trek geen voorbarige conclusies want in potentie is het wereldtop. dus ik ben heel benieuwd hoe die het gaat doen daar ..

5 juni 2012 om 11:08

Dan kijk jij weinig Bundesliga voetbal want hij valt al 2 jaar op! Net zoals Götze een mega-talent met een geweldige instelling!

Wat een feest, ik drink er vanavond een biertje op. Echt een fantastische speler en een marketing kannon! Wat een geweldige aankoop die nog voordat hij is begonnen zijn investering al heeft terugverdient. Win win situatie dus!

5 juni 2012 om 11:05

Vergeet dat marketingmaar,man man ik had hem graag bij ons willen zien arsenal.wenger weer had die slagvaardiger moeten zijn.want dit word echt een toppertje en niet hazard volgend seizoen mark my words!

Vind dit een overschatte voetballer. Tuurlijk, Dortmund draaide het afgelopen seizoen nationaal gezien erg goed, maar internationaal waren ze vrijwel kansloos tegen clubs die eigenlijk minder dan hun waren. Marseille, Olympiakos zijn normaliter clubs waarvan je moet winnen als Dortmund zijnde.

Kagawa is geen slechte voetballer, maar of hij het nou gaat maken bij United betwijfel ik ten zeerste, omdat hij gewoon het Engelse voetbal denk ik totaal niet aankan. Fysiek is hij erg zwak en Man Utd is de wereldtop vergeleken met Dortmund.
Een speler als Sahin vertrok ook naar Real Madrid en heeft er amper minuten gespeeld, ik denk dat dit ook gaat gebeuren bij United.
Een club als Liverpool of Tottenham zou meer iets voor hem zijn, omdat hij daar dan 'de man' kan worden en bij United er al diverse sterren rondlopen.

5 juni 2012 om 10:39

zo iemand als mata heeft het ook enorm goed gedaan afgelopen seizoen, ondanks het ontbreken van fysieke kracht.

Ik dnek juist dat er op het moment relatief weinig bewegelijke spelers zijn in de PL die goed tussen de linies kunnen spelen. Denk dat kagawa echt een goede aankoop is. Het enige wat ik me afvraag is waar hij gaat spelen. Hij speelde bij dortmund haast als een schaduwspits, beetje de rol die rooney nu bij manu op zich neemt. Zal hij rooney doorschuiven, kagawa op de flanken positioneren met het aankomende vertrek van nani?

5 juni 2012 om 10:41

Je hoeft niet fysiek sterk te zijn om te slagen in Engeland. Kijk David Silva, hij beschikt natuurlijk wel over exceptionele kwaliteiten. Maar omdat Kagawa kwaliteiten heeft die veel kunnen toevoegen aan United, verwacht ik eerlijk gezegd wel dat hij veel aan spelen toe gaat komen.

Tevens snap ik jou link tussen Kagawa niet en de prestaties van Dortmund in Europa. Het is toch niet alleen zijn fout dat ze in Europa niet hebben gepresteerd. Tevens ontbreekt het Dormund aan veel Europese ervaring, wat bij United niet het geval zal zijn.

5 juni 2012 om 10:44

Uit marketingtechnisch oogpunt is het natuurlijk slim;. United is de club van Azie en als daar ook nog een Japanner komt spelen, zal het met de shirt verkoop hard gaan. Als je zo denkt valt de gok op zich best mee.

Verder had ik liever een andere CAM gezien, maar ben toch wel een beetje blij dat United aan het versterken zijn.

5 juni 2012 om 10:45

@cancellara
Dortmund had gewoon de pech dat het in het begin van het seizoen zijn vorm nog niet had gevonden. Ook in de competitie liep het erg stroef.
Vervolgens vonden ze hun vorm, maar was het al te laat voor de CL, maar hebben ze wel in de BL en de beker laten zien een zeer sterke ploeg te zijn.

Het feit dat ze over het gehele seizoen de finalist van de CL voor weten te blijven in de competitie, zegt mij meer over de sterkte van Dortmund, dan het feit dat ze er in het begin van het seizoen door vormverlies niet stonden.

5 juni 2012 om 10:49

Hoef eigenlijk niet veel meer toe te voegen aan bovenstaande reacties, maar als er één competitie is die het fysieke spel van Engeland iet of wat benaderd is het Duitsland toch wel.

Bedoeld @ Cancellara

5 juni 2012 om 12:07

Nouja, Arsenal bleef het hele seizoen de winnaar van de CL voor... hoe goed maakt dat Arsenal

5 juni 2012 om 15:51

Dat versterkt precies wat ik wil zeggen.
Veel mensen noemden de engelse competitie zwak (omdat city en united er al vroeg uit lagen) net als Cancellara die Dortmund zwak noemt (omdat ze niet presteerden in de Cl).
De CL is meer een momentopname, terwijl de competitie meer zegt over de sterkte van een club of competitie. Dat Chelsea uiteindelijk de CL weet te winnen, als nummer 6 van engeland, zget meer over de kracht van de Engelse competitie dan het feit dat United en City dit jaar niet presteerden in de Cl....

Snappie...en Arsenal is dus gewoon een Europese topclub omdat het altijd in de top4 weet te eindigen van de sterkste competitie ter wereld.

5 juni 2012 om 10:52

Maar je vergeet dat Kagawa voornamelijk tussen de linies speelt, en dan kan je tegen de Engelsen de duels wel ontlopen. Ik denk dat hij een geweldig duo kan vormen met Rooney.

5 juni 2012 om 10:56

Cancellara;

Is toch raar om te beweren dat hij het niveau van de PL niet aan kan, maar vervolgens wel volgens jou de man kan zijn bij de spurs of liverpool?!?!

5 juni 2012 om 10:59

sahin was een half jaar geblesseerd in de voorbereiding van real madrid.
mourinho had al een vaste 11 voordat sahin terug was

5 juni 2012 om 11:09

Waarom is het een overschatte voetballer dan?geef voorbeelden dan ,,hij is al een aantal seizoen samen met gotze heer en meester op het middenrif.plus park speelt toch ook in de premier league nooit geblesseerd.myaichi heeft toch bij bolton een half jaar gespeeld niet geblesseerd geraakt wat,aziaten zijn harde jongens hoor die niet om een pijntje thuis blijven.en dan die vergelijking met sahin begrijp ik niet helemaal,het zijn totaal verschillende spelers en real had sahin niet echt nodig en manu kagawa broodnodig zelfs.

5 juni 2012 om 11:19

@ Cancellara

Je argumenten houden geen stand. Fysiek zwak? Hij is fysiek juist erg goed. Niet qua kracht, maar wel wat betreft lenigheid, snelheid, wendbaarheid. Daarbij is het een ontzettend slimme voetballer waardoor hij fysiek geweld met gemak ontwijkt. Wat jij over zijn fysiek zegt werd ook over Modric, Silva, Aguero, enzovoort gezegd. Het is wel gebleken dat domme fysieke kracht niet opweegt tegen de slimheid en behendigheid van bovengenoemde spelers.

De vergelijking met Sahin is lachwekkend. Sahin is namelijk lange tijd geblesseerd geweest en het elftal stond er toen hij weer fit begon te worden. We kunnen over hem dus nog geen definitief oordeel vellen, al staat dat oordeel natuurlijk helemaal los van Kagawa. Waaruit blijkt volgens jou een verband?

Wedstrijden van Dortmund in de Champions League werden een teleurstelling en ik denk dat ze het volgend seizoen beter gaan doen. Manchester City bereikte echter ook niets in de CL. Betekent dit dat ook jongens als Silva en Aguero het niveau niet hebben? Onzin natuurlijk.

5 juni 2012 om 11:21

Wat een hoop onzin schrijf jij allemaal echt..

Ten eerste ontbreekt het Dortmund aan ervaring, dat is ook de reden dat ze eruit vlogen in de CL zelfde verhaal als City of zijn de voetballers daar ook matig?

Sahin is 5/6 maanden geblesseerd geweest en heeft nog geen eerlijke kans gehad bij Madrid, in het pre-season zal hij een kans krijgen dat weet ik zeker. Mourinho behoudt vertrouwen in hem.

Fysiek niet sterk? dat is Silva ook niet en Mata ook niet en kijk eens hoe die het doen.
Dan je laatste punt waarin je zegt dat United allemaal uit sterren bestaat? Rooney is de enige ster bij United, verder is het een collectief wat goed samenloopt.

Eindelijk een echte nummer 10 bij United, dat hebben ze de afgelopen seizoenen niet gehad. Sneijder kan zijn transfer dus nu wel vergeten.

Ik vind Kagawa een erg goeie speler, hij is creatief en snel,heeft inzicht en een voortreffelijke techniek. Een absolute aanwinst voor United.

5 juni 2012 om 10:39

Het is ook goed dat Man utd Kagawa heeft gehaald en geen Sneijder. Kagawa is jaren jonger dan Sneijder en ik vind hem nu al net zo goed als Sneijder.

5 juni 2012 om 11:00

Dat vind ik onzin, Sneijder heeft het laten zien bij de absolute top met voortreffelijk spel in 2010. Kagawa moet het nog maar bewijzen bij United, want Dortmund is toch een stapje lager.

5 juni 2012 om 10:45

Inderdaad erg jammer voor Sneijder, had hem graag bij United gezien. Benieuwt hoe Kagawa het gaat doen, toch nog niet de internationale top zoals Sneijder.

Blij met deze transfer. Voegt veel voetballend en scorend vermogen toe aan het spel van United. Het was broodnodig om een creatieve speler aan te trekken, tevens is een scorende middenvelder ook heel fijn om te hebben. Dit seizoen 45 wedstrijdeng gespeeld, 21 goals en 10 assists. Dus dat zijn fijne stats om mee binnen te komen.

5 juni 2012 om 11:23

Ja manu had hem meer dan broodnodig zelfs,dat scholes moest terugkomen dat zegt al genoeg.als jullie nodig modric weten te strikken dan word het nog echt een hele sterke goed aanvallende frisse team ben benieuwd naar volgend seizoen.

Goede speler, maar waar komt hij te spelen.

Ik vind Kagawa toch meer een dribbelaar dan een passende speler. Hij is dus niet geschikt voor op een tweemans middenveld. Hij zal dan ook echt als een aanvallende middenvelder moeten spelen met twee middenvelders achter zich. Ik ben benieuwd of dat goed gaat uitpakken.

Eindelijk doet Ferguson weer es een aankoop die we echt kunnen gebruiken.
Hopenlijk volgen er nog 2 a 3 top spelers, dan kunnen we weer een rol van betekenis gaan spelen in de PL en de CL. Met teams als Chelsea en City die goed investeren (goede aankopen doen) moet je wel bij blijven.

Goede aankoop, ook al is het de vraag hoe hij zich in deze competitie aanpast. Dit is wel een speler die United nodig had. United heeft echter nog steeds wel een passer (modric etc.) nodig die het tempo bepaalt en voor nog meer creativiteit zorgt. Kagawa is namelijk meer een dribbelaar en loopt veel. Kagawa zal dus voor meer beweging en flair zorgen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

23 jaar, veel ervaring zowel Europees als nationaal, goeie techniek. Beter kan het niet. Uitstekende aankoop van United.

En dan te bedenken dat deze speler twee jaar terug al bijna getekend had bij Vvv... Maar Jan van Dijk zag er niks in en dus blies Hai Berden de deal af. Dank je wel Jan!

goede aankoop..

pff.. chelsea hazard.. man un kagawa.. kom op arsenaaaal, doe toch eens wat met belhanda en mvilla!

5 juni 2012 om 10:54

XD, ik ga echt weer lachen als Wenger weer met zo'n rare transfer komt... Net als Chu young park ofso XD

Wenger moet echt de wedstrijden kijken van Afellay en van Persie samen.
Die 2 horen gewoon in dezelfde team te spelen.

5 juni 2012 om 11:30

haha ja.. dat zou echt een dieptepunt zijn en mijn vertrouwen in wenger laten opgaan in niks..

het is wel zo dat arsenal inderdaad interesse heeft gekregen in affelay en aan het nadenken zijn of ze een bod van 10-12 mil gaan neerlegen.

5 juni 2012 om 11:21

Wenger is weer eens aan het slapen.man man we hebben nog 1 middenvelder nog van het kaliber kagawa.

5 juni 2012 om 11:30

ja, daar ben ik het mee eens.. dus ik hoop dat ze mvilla gaan halen en dan belhanda als creatieveling met veel power.

maar goed, altijd dat gewacht.. altijd dat wachten tot wenger er 1 pond af heeft weten te krijgen..

5 juni 2012 om 11:56

Ja vind het raar andere clubs kunnen wel hun topspelers kopen maar wenger zegt dat het erg moeilijk is ,nee je moet gewoon slagvaardiger zijn,ferguson is na de wedstrijd pokal finale met kagawa gaan praten en die was dus ook binnen.affelay zou nu erg mooi zijn als hij rvp weet te behouden en afelay erbij haalt ben ik tevreden en mvila natuurlijk.

5 juni 2012 om 11:57

Arsenal moet direct Afellay, Sahin, Götze, M’vila en misschien nog een paar spelers kopen. Dan zijn ze gewoon van het niveau Man United en Man City.

Hoeveel jaar liep zijn contract nog door bij Dordmund? Vijftien miljoen is zeker geen hoofdprijs, of had hij nog maar een 1 jarig contract?

Wel een goeie aankoop, maar geen topspeler en mocht Manu meer dan 15 miljoen betaald hebben dan zie ik hier weer een gevalletje Anderson ontstaan.. Ieder geval wel een versterking binnen en dat is in deze tijd voor een hoop top clubs al een hele prestatie.

Kagawa is een echte topper, en daarom vind ik het bedrag van circa 15 miljoen euro veels te weinig... Heeft Man Utd echt goed gedaan. Ik ga onze Japanner erg missen, maar ik wens hem veel succes in Man Utd. (Je hoeft mij niet uit te leggeen dat zijn contract nog maar 1 jaar heeft..)

5 juni 2012 om 11:28

Natuurlijk is het jammer, en ik baal er ook van, maar met een contract voor nog maar een jaar is dit het maximaal haalbare.
Zolang Sjinji de enige is kan ik er wel mee leven...

Goeie aankoop. Ik vind dit zon schitterende speler, technisch zo begaafd, net zoals veel japanners, maar met 3 tandjes meer inzicht dan de andere Japanners. Nu nog een nieuwe linksbuiten en dan kan United weer voetbal laten zien dat ze al jaren niet meer hebben laten zien.

De Gea
Fabio/broer
Ferdinand
Vidic
Evra
Carrick
Scholes
Nani
Kagawa
aankoop/Gigg
Rooney
5 juni 2012 om 10:51

? Ze hebben tog Antonio Valencia? gewoon Nani op links en Valencia op rechts.
Valencia speelde een super Seizoen, beter dan Nani.

5 juni 2012 om 10:55

Daarnaast heb je ook nog Ashley Young, die het ook niet slecht heeft gedaan dit seizoen. Valencia speelde inderdaad een super seizoen, hij is ook gekozen tot player of the year bij United. Nani of Young is mij om het even, zelf ben ik iets meer gecharmeerd van Nani

5 juni 2012 om 11:00

@ jokes_on_you

Voor op links hebben ze Young. Verder denk ik dat Man Utd eerder een vervanger voor Scholes dient te vinden. Het zou mooi zijn als ze ook nog een speler als Modric binnen kunnen hengelen. Scholes kan geen twee wedstrijden meer in een week spelen en volgens mij acht Ferguson jongens als Anderson er niet klaar voor.

Zozo... mooie transfer, maar dan wordt het wel een beetje vol in het 4-4-2 systeem van Sir Alex.
Rooney zal dan niet meer op 10 spelen, maar als echte spits. Kagawa op 10. En dan heb je nog spelers als Chcarito, Welbeck, Berbatov, Macheda en (owen, die is al weg dacht ik?).
Wordt beetje druk denk je niet?

Kijk dat is nog eens een goede deal, kopen voor 350.000,- en verkopen voor ca 15.000.000,- euro! Niks mis met dergelijke handelshuizen. Het enige is dat het nu zaak is voor de directie van Borussia Dortmund om een waardige vervanger te halen van die 15mln, het liefst natuurlijk voor minder zodat je geld overhoudt wat je in de club kan stoppen. Hiermee verzeker je het voorbestaan van je club en maak je je club gezonder. Ik hoop dat BVB hiermee een voorbeeld is voor de rest van de wereld.

5 juni 2012 om 10:52

Dortmund haalt geen 1 op 1 vervanger. Voor de Am-posities hebben ze Götze, Reus, Kuba, Perisic, Großkreutz en Bittencourt. Daarnaast komt Schieber waarschijnlijk nog als all-round aanvaller.

5 juni 2012 om 12:57

@ Forzabvb

Ilkay Gündogan zou daar toch ook uit de voeten kunnen. Doet het volgens mij best aardig daar bij BVB aangezien Löw hem als speciale protegé mee heeft genomen naar het Duitse kamp.

5 juni 2012 om 14:25

Je hebt gelijk, Guendogan kan er echter ook achter. Hij wordt ook als Schweinsteiger vervanger gehandelt door Loew, dus niet als AMC maar als MC.

6 juni 2012 om 19:13

Mwah persoonlijk denk ik dat je kwaliteit inlevert zodra je Ilkay achter de spits zet. Dat is duidelijk niet zijn positie maar kan hier natuurlijk wel uit de voeten omdat hij simpelweg een goede voetballer is. Door Ilkay er iets achter te zetten, zullen zijn kwaliteiten m.i. beter benut worden en daar profiteert BVB het meeste van. Tevens blijft er voor de Am-positie een aantal zeer sterke spelers over die daar van nature uitstekend uit de voeten kunnen (zoals Gotze).

5 juni 2012 om 10:58

Ze hebben al Reus gehaalt van Borussia ?mochengladbach?. Speelde niet op zijn natuurlijke positie als Rechtsbuiten maar op #10 als schaduwspits/aanvallende Mid net als Kagawa.

Goede deal voor alle partijen. Shinji heeft zijn droomtransfer en BVB minimaal 15 miljoen (er wordt gespeculeerd dat het bedrag tot ruim 20 miljoen kan oplopen door bonussen) voor een speler met nog een 1-jarig contract. Iedereen die hierboven roept dat Kagawa het niet gaat maken, heeft Kagawa te weinig bekeken. Deze speler is beter dan Götze, heeft Dortmund aan de hand genomen naar de titel en is de meest wendbare speler in de Bundesliga.

5 juni 2012 om 11:10

Ja ik volg ook alle wedstrijden van BVB en kan bevestigen dat Kagawa echt wel een stuk beter is dan Gotze (voorlopig). Desalniettemin zie ik zoveel potentie bij Mario Gotze, hij kan dan uiteindelijk ook nog beter worden dan Shinji. Dortmund heeft de selectie al weer klaar voor volgend seizoen. Ik hoop dat sterkhouders als Lewandowski, Hummels, Subotic en Bender behouden blijven. De comeback van Kuba dit seizoen was prachtig om te zien, hij samen met Robert Lewandowski liep zo goed! Marco Reus bij Dortmund, een van de beste spelers van de Bundesliga van het afgelopen seizoen, echt super! Ik kan niet wachten tot het seizoen van de Bundesliga weer begint. Ik heb weer veel vertrouwen in mijn cluppie Dortmund! :D

Dit is echt een fantastische aankoop van United, ik verkondig al een tijdje dat Kagawa wel en bijvoorbeeld Sneijder niet past in het systeem van United. Hij kan zo naast Carrick spelen, maar brengt tegelijkertijd een hele hoop creativiteit erbij. Hij zal Rooney niet in de weg lopen en ik denk dat juist dat hem zo goed doet passen in het systeem.
Volgend jaar zal de PL weer serieus kunnen concurreren met Spanje! Hopelijk snapt Roman nu ook dat we nog lang niet dat gat van 25 punten hebben goed gemaakt, we hebben nog versterkingen nodig die net zo goed onze problemen oplossen als Kagawa dat bij United zal kunnen doen

Erg goede aankoop van United! Toch één van de smaakmakers bij Dortmund afgelopen seizoen.

Goede aankoop en ik denk dat United het geld nu al heeft terug verdiend. Miljoenen Japanners zullen al een shirt van hem hebben gekocht. De kijkcijfers in Japan zullen ook nog eens flink stijgen waarschijnlijk, dus United heeft hier alleen maar voordelen van.

Ben bang dat nu hij weg is uit zijn vertrouwde omgeving en hij in de harde en kille premier leage komt, een beetje tegen gaat vallen.

Heeft het fantastisch gedaan bij Dortmunt maar toch.

Je zag het ook met Da Gea. Deed het ook fantastisch bij zijn oude club maar kan het nog steeds niet waarmaken.

Laten we hopen dat ik ongelijk heb.

5 juni 2012 om 11:41

Waarom zou dortmund vertrouwde omgeving van kagawa zijn ?

5 juni 2012 om 21:09

Dat jij zegt dat De Gea het "nog steeds niet kan waarmaken" laat zien dat jij nooit naar Man Utd kijkt. Die jongen heeft meer punten voor ons gepakt dit seizoen dan welke speler dan ook, zelfs als je de blunders meetelt. Hij heeft het heel goed gedaan.

Welk rugnummer zou Kagawa krijgen ? De nummer 2, 26, 27 & 28 zijn onder de dertig nog vrij.

5 juni 2012 om 11:17

Nummer 7 van de vertrokken Michael Owen is ook vrij nu. Dus de kans lijkt me het grootst dat hij nummer 7 krijgt.

5 juni 2012 om 11:25

Owjaa tuurlijk, die kans zit er wel dik in jaa.

5 juni 2012 om 16:38

Ik denk 29 van de vertrokken Kuszczak. 27 is trouwens niet vrij, die is van Macheda.
Wat ook zou kunnen is rugnummer 17 van de waarschijnlijk vertrekkende Nani

Rugnummer 7 zou denk ik voor een nieuwe aankoop worden of Young.

Goede aankoop. Naast het feit dat manu die positie moet invullen heeft deze jongen een grote uitstraling in Japan en gaat Manu daarop meeliften. Die 15 mln heb je er voor het nieuwe seizoen begint al uit. Is deze jongen jaren geleden niet door VVV afgewezen?

Youkoso
douitashimashite Kagawa!

Heerlijk nieuws!!, de langverwachte aankoop. 15 miljoen plus bonussen is een schijntje voor wat hij waard is. Hoop dat er nog een iemand bijkomt voor op het middenveld dan zijn we klaar.

Goede aankoop van United. Kagawa zou weleens dé revelatie van het komende seizoen kunnen worden. Technisch goed, hij heeft scorend vermogen en is bovendien Japans international. Ik denk wel dat dit wat wordt tussen United en Kagawa.

Moe wordt ik van zulke clubs. Gister lees je nog dat de bodem van de clubkas bij united in zich is. En nu hopa weer 15 miljoen uitgegeven. Kunnen deze clubs nou nooit een hun schulden aflossen! Kunnen ze nou nooit een eerlijke competitie bedrijven. Clubs als Ajax en Twente met een positief eigen vermogen kunnen deze spelers niet kopen. En dan een club die miljoenen in het rood staan wel. Leuk hoor dat Nederlandse spelers het zo goed doen in het buitenland. En die clubs en landen maar helpen aan punten om nog meer clubs in Europa te krijgen. Straks mag de nummer 10 van Spanje al meedoen aan het kampioenenbal. Gaat toch nergens meer over. Die spelers worden betaald met schuldengeld. In Nederland en Duitseland hebben veel clubs de kas op orde. En die blijven maar gestraft worden. Door zulke koopzieke clubs.

5 juni 2012 om 11:31

Raza: het zou misschien handig zijn dat je eerst een paar dingen controleert voordat je met zulke berichten komt. Man Utd maakt jaarlijks winst en is één van de gezondste voetbalclubs ter wereld. En dat was deels hun ondergang. De nieuwe eigenaar heeft al de schulden die hij heeft op Man Utd gezet. Groot verschil. Was elke voetbalclub maar zoals Man Utd... .

5 juni 2012 om 12:04

Het is weer duidelijk dat je alleen de titel hebt gelezen en niet het bericht.. Het bericht legde namelijk uit dat, indien Ferguson alle aankopen doet die hij wil doen (ze noemde geloof ik Modric, Kagawa en nog iemand) dán zou de bodem van de clubkas bereikt zijn.
Verder klopt het verhaal van Elighter ook nog eens, United heeft alleen maar schulden door de eigenaars, de club zou zonder hen gezien worden als een van de meest gezonde clubs ter wereld.

5 juni 2012 om 12:29

Het maakt niet uit van wie of hoe schulden ontstaan. Schuld is schuld. Ik heb die tekst ook wel gelezen. Maar feit blijft wel dat ze maar blijven kopen en kopen. En dan kan je een omzet hebben van zoveel miljoen. Als je meer uitgeeft dan dat erin komt. Om je lost niks af. Dan blijft schuld schuld.

5 juni 2012 om 14:30

United geeft niet meer uit dan erin komt, waar haal je die onzin vandaan? United maakt meer winst dan alle andere voetbalclubs. 2x zoveel als Real Madrid zelfs..

Daarbij lost United ook netjes af. Over een jaar of 5 is alle schuld weer weg en zijn we weer de gezondste ter wereld.

Daarbij geeft United minder uit dan:

1.city
2.real
3.barca
4.chelsea
5.spurs
6.liverpool
7.ahnzi
8.psg

Zeer goede aankoop van United.
Al moeten we nog afwachten of die het ook allemaal daadwerkelijk gaat maken.
Ik heb er nog mijn twijfels over maar we zullen zien!

good luck kagawa!!

Goede aankoop van united. Denk dat ie beter bij united past dan hazard. Nu nog een middenvelder uit het rijtje modric/mvilla/martinez en het elftal is dan compleet.

Overigens noemt 'the Guardian' de bedragen: 12 miljoen pond (14,8 miljoen euro), wat door bonussen kan oplopen tot maximaal 18 miljoen pond (22,2 miljoen euro).

Zeer mooie aankoop van United. Had gehoopt dat hij op het begin naar Arsenal zou komen, zeker voor zo'n mooi bedrag. Uiteindelijk gaf hij aan naar United te willen, helaas. Wel mooi voor United, want deze speler vind ik enorm goed. Denk dat hij wel wat aanpassingsproblemen krijgt op het begin, maar dat hij daarna wel gaat lopen als een trein.
Denk dat United nog een type Modric nodig heeft zoals vele al zeggen, die het tempo bepaald. Scholes wordt ook al ouder.
Tevens nog een stand-in voor Evra en ze zijn klaar. Evra is duidelijk nummer 1, maar Fabio wordt verhuurd en dus hebben ze daar geen waardige vervanger toch? Eventueel Fryers toch? Of is dat een CB?

Trouwens, misschien wordt Dortmund er nog wel beter van.

Natuurlijk, Kagawa is een hele goede speler, maar nu is Dortmund met de versterking (reus) misschien nog sterker geworden. Groot voordeel is ook dan Reus een Duitser is, wat misschien ook makkelijker is voor het team in het algemeen (Al weet ik niet hoe goed Kagawa het Duits beheerst)
Reus is enorm goed, samen met Götze volgend jaar de spil achter Lewandowski dan! Oh wat een heerlijk team heeft dat Dortmund toch. Alleen mijn vraag, wie is reservespits bij Dortmund? Barrios is weg toch?

Goede aankoop.

Ferguson zal zijn favoriete opstelling toch echt om moeten buigen wanneer hij eindelijk eens met een echte 10 gaat spelen. Aangezien hij toch altijd voor 2 controleurs kiest op het middenveld verwacht ik dat Jones of Carrick daar 1 van zal zijn, die schakelt tussen voorstopper en controlerende middenvelder met Cleverley of Anderson of Scholes als passer en Kagawa met de punt naar voren, twee snelle flankspelers en Rooney zwervend in de voorhoede en zich af en toe terug laat vallen en Wlebeck als diepste spits.

Gea
Rafa
vidic
Evra
Valencia
Ceverley
Jones
Younng
kagawa
Welbeck
Rooney
5 juni 2012 om 11:46

Fergie gaat hoogstwaarachijnlikk 4-2-3-1 spelen. 2 controleurs met daarvoor 3 aanvallend ingestelde spelers waarbij de buitenste spelers inzakken bij balverlies.

5 juni 2012 om 11:48

Is dit de opstelling die jij verwacht of de opstelling die jij graag wilt zien? ;

Vind het eigenlijk wel een goed idee zo'n opstelling, met Jones heb je een multifunctionele speler die kan switchen tussen middenveld en Verdediging.

Zo kan je tevens het koppel Welbeck - Rooney behouden. Enigste minpuntje is dat je dan 3/4 spelers op de bank hebt die op dezelfde positie kunnen spelen. Anderson, Fletcher, Scholes, Carrick en mocht United nog een aankoop a la Modric halen.

5 juni 2012 om 12:10

Waarom Welbeck joh? Dat schiet niet op. Rooney moet je juist als valse 9 spelen (zoals Messi en Van Persie). En die 3 verdedigers is een foutje van de opstelling denk ik? Je zal wel Jones naast Vidic bedoelen.

De Gea
Rafael
Smalling
Vidic
Evra
Carrick
Scholes
Valencia/nan
Kagawa
Young/nani
Rooney
5 juni 2012 om 12:26

Nee hoor, hij bedoeld echt 3 verdedigers. Er staat ook dat hij in Jones iemand ziet die schakelt van voorstopper naar controlerende middenvelder.

Een verkapte 4-4-1-1 opstelling dus, aanvallend zal Kagawa naar voren spelen en schuift Jones in om die plek in te vullen, bij balverlies schuift Jones weer terug en speelt Kagawa weer naast Cleverley. Althans zo bedoeld hij het volgens mij.

5 juni 2012 om 13:00

Of ze anticiperen met Kagawa op het vertrek van Nani. Het zou toch enorm zonde zijn om Rooney als enige spits te laten spelen en zo Wellbeck én Chicarito op de bank te laten verpieteren. Van laatstgenoemde begrijp ik sowieso niet dat hij zo weinig speelminuten krijgt. Het lijkt wel alsof Ferguson iemand die doorbreekt daarna altijd meteen weer wil inwisselen voor een nieuw talent

5 juni 2012 om 13:03

Boeie, ik zou zo'n Chicarito nooit basis zetten. Uiteindelijk beperk je jezelf. Ik vind het juist zonde om Rooney niet als diepste man te hebben.

5 juni 2012 om 13:06

Nee, ik wil Welbeck er ook wel in. Hij is eigenlijk één van de enige bij United die goed en vlot kan combineren op de kleine ruimte. Ik wil hem en Cleverley verder zien evolueren in het elftal. Die vinden elkaar blindelings.
Al besef ik dat de kans daarop klein is als Kagawa en Rooney al op het veld staan.

5 juni 2012 om 13:46

Kan Kagawa ook op de flanken spelen? Want ik denk niet dat Ferguson zo snel van zijn vertrouwde 4-4-2 wil afstappen, zeker niet als je ziet dat Rooney en Welbeck elkaar zo goed kunnen vinden op het veld...
Maar dan weet ik niet of het wel zo slim is om Kagawa centraal op het middenveld te zetten met Scholes/carrick naast hem, en dan nog eens Valencia en Young op de flanken?
Moest Kagawa op de flank kunnen spelen, is dat wel een erg groot voordeel en denk ik dat United veel meer aan Kagawa zal hebben dan Chelsea aan Hazard (zowel sportief als financieel).

Ik kijk al uit naar volgend seizoen! En Arsenal zal erg hard moeten hopen dat Van Persie bijtekent, wat anders zie ik het erg somber in voor hen...

5 juni 2012 om 15:57

@pg...nee dit is echt de opstelling die ik bedoel. Uiteraard zal Jones voornamelijk naast vidic komen te staan, maar schuift door naar de contolerende rol op het middenveld naast carrick omdat United altijd met een controlerende middenveld speelt (waarvan 1 de passer moet zijn, dus Cleverley/scholes + de balafpakker carrick/ando).

Met jou opstelling heb je rooney in de spits staan en dat is zonde van zijn kwalitieiten...en die van Welbeck. Ik ziet juist enorm veel potentie in deze opstelling waar Rooney rond Welbeck zwerft en kan combineren met de opkomende Kagawa, de snelle vleugelspelers, een opkomende carrick en de goed combinerende en sterke Danny wlebeck.,...

Geen aankopen meer nodig! 25 miljoen uitgegeven en volgend jaar weerr kampioen en knallen in de CL!

Uitstekende aankoop natuurlijk voor United. De aangewezen man om wat creativiteit op het United middenveld te brengen.

Kagawa is een geweldige speler en voor maar 15 miljoen. Maar ik ben benieuwd waar die gaat spelen want Rooney speelt al op 10.

Ik vind dit zo verschrikkelijk jammer.. Hij gaf zoveel bruikbare passes en goede assists en scoorde zo makkelijk. Hoop dat Dortmund een waardige vervanger haalt want Lewandowski scoorde onder meer veel door zijn fantastische passes. Ze zullen je missen Kagawa, dat weet ik zeker!

Dit is een hele goeie versterking voor Man U en is nog erg jong en kan beter worden. Ik denk dat Kagawa het gaat maken in Manchester en is hele behendige middenvelder die moeilijk te stoppen is en is veruit de beste spelers van Japan.

heerlijk om van die kleine, snelle en behendige japannertjes te zien spelen in de europese leagues.. het is altijd een genot om ze te zien..
ik denk dat hij het erg goed zal doen bij man U.. zijn ze wel aan toe denk ik!

Zeer goede speler, jammer dat ie naar United toe gaat. Hier wordt dus het voetbal door verziekt... Dortmund heeft net een uitstekend team gesmeed en dan is er wel weer 1 of andere topclub die ze doodleuk komt ophalen voor een dik x-miljoenenbedrag waarna zo'n speler meestal toch op de bank belandt. Dat is toch gigantisch zonde van zo'n speler? Verblind door succes en geld gaan ze overstag om toch de stap te maken naar een United of een Chelsea, terwijl ze er goed aan doen om gewoon bij hun huidige club te blijven..! Met Dortmund successen halen komend seizoen in de CL, dat zou toch veel mooier geweest zijn?? Daar doe je het namelijk voor als speler, tenminste ik zou dat wel doen... Een beetje clubgevoel kan ook geen kwaad tegenwoordig...

5 juni 2012 om 14:37

Kagawa komt niet op de bank bij United. Het miljoenenbedrag is nog redelijk acceptabel te noemen ivm dat van Hazard enz enz.

5 juni 2012 om 15:15

Respectievelijk Kagawa en Hazard zijn gewoon gehaald voor de basis. Is het dan ook zonde dat Feyenoord Immers haalt? Kan toch ook gewoon bij Ado successen gaan halen?

Je hebt het over een Japanner in Dortmund en dan begin je over clubgevoel.. Die jongen vind het spelletje gewoon fantastisch en heeft ambities. Logisch dat je dan naar United gaat, de grootste club ter wereld.. Zeker in Azië!

Wat een heerlijk nieuws!
Een creatieve speler die je weliswaar overal op het middenveld kwijt kunt en zo zijn goaltjes mee pikt.

5 juni 2012 om 16:41

Fantastisch ook om te zien in zijn compilatie van het afgelopen seizoen hoe bescheiden hij overkomt. Een echte United Player denk ik zo!

Ik vind het een prima speler, maar ik denk dat ie beter bij Borussia kon blijven of naar Spanje of Italië gaan daar gaat het toch meer op techniek dan kracht1

5 juni 2012 om 21:47

Juist tussen het Engelse krachtvoetbal kunnen technische mannetjes excelleren. Kijk bijvoorbeeld naar Bergkamp die juist in Italië totaal niet aan de bak kwam. Daar speelden ze niet enkel op kracht, maar gewoon gemeen. Bovendien had elke tegenstander 10 verdedigers. Dan kan zelfs Bergkamp daar niet door heen komen.

In Engeland spelen ze anders, waardoor je als technische speler veel makkelijker ruimte voor jezelf kunt creëren. Niet elke ploeg speelt zoals Chelsea in de CL.

@tim13 waar is nani het is nog niet zeker dat hij weg is en ik denk dat ze wel een vervanger gaan probeeren te kopen voor scholes

Hier ben ik blij mee! Ik denk dat dit een goede gerichte aankoop is en een echte sensatie kan worden. Het is altijd afwachten natuurlijk, maar Kagawa is echt heel goed.

Ook een hele mooie transfer verloop van Borussia. Zulke aankopen zouden Nederlandse clubs toch ook moeten kunnen doen. Is achteraf altijd makkelijk natuurlijk, maar 350.000 is echt een koopje geweest. Het lijkt wel of Nederlandse club tegenwoordig altijd enkele miljoenen neertellen voor buitenlandse talenten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren