Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Özyakup doorstaat medische keuring en is bijna van Besiktas

Laatste update:

Oguzhan Özyakup verlaat deze zomer wellicht de gelederen van Arsenal. De negentienjarige middenvelder uit Zaandam verliet de jeugdopleiding van AZ medio 2008 voor the Gunners, maar kreeg sindsdien nooit een serieuze kans van Arsène Wenger in de Premier League. Özyakup speelde afgelopen seizoen alleen twee Carling Cup-duels en lijkt nu onderweg naar Besiktas.

/

Het Turkse DHA brengt maandag naar buiten dat Besiktas en Özyakup inmiddels al met elkaar in gesprek getreden zijn. De twee clubs zouden er ook al uit zijn wat betreft de transfersom: Besiktas zou bereid zijn 700.000 euro over te maken naar Arsenal als opleidingsvergoeding. Gaat Özyakup weg bij Arsenal, dan is hij na Dirk Kuyt en Ömer Bayram de derde in Nederland geboren speler in korte tijd die zich in de Süper Lig meldt.

Kuyt verbond zich reeds met een driejarig contract aan Fenerbahçe, Bayram koos voor Kayserispor en Özyakup kan hen volgen richting de Turkse competitie. Als hij tot een akkoord komt met Besiktas, blijven Robin van Persie en Kyle Ebecilio achter als laatste twee Nederlanders bij Arsenal. Özyakup werd in 2009 kampioen van Engeland met de Onder-18 ploeg. Datzelfde jaar was hij aanvoerder van Oranje Onder-19 dat de finale bereikte. Daarna besloot hij van voetbalnationaliteit te veranderen.

Naast Özyakup waren er de laatste jaren vele jonge spelers die besloten de Premier League op te zoeken. Slechts weinigen van hen redden het uiteindelijk. Patrick van Aanholt (Chelsea) liet zich al verhuren aan Wigan Athletic en Vitesse, Jeffrey Bruma (ook Chelsea) gaat een tweede jaar op huurbasis tegemoet bij Hamburger SV, Karim Rekik (Manchester City) werd al een maand verhuurd aan Portsmouth en Rajiv van La Parra, die het in Frankrijk probeerde bij Caen, verbond zich aan sc Heerenveen. Nathan Aké en Kyle Ebecilio maken nog wel deel uit van Chelsea en Arsenal.

Update 8 juni 15:40 uur - Özyakup doorstaat medische keuring en is bijna van Besiktas
Oguzhan Özyakup mag zich binnenkort contractspeler van Besiktas noemen. De Turkse club maakt vrijdagmiddag bekend dat de talentvolle middenvelder diverse medische tests heeft doorstaan. Het is zeer waarschijnlijk dat Besiktas de komst van de negentienjarige jeugdinternational binnen 24 uur via zijn officiële kanalen aankondigt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Besiktas doet het goed, lekker de jeugd versterken en deze speler zal als een Turk binnen de selectie komen dus er blijft genoeg ruimte over voor buitenlanders.

Nieuwe voorzitter is echt lekker bezig, Fikret Orman !

4 juni 2012 om 17:55

Hij heeft kort geleden voor Turkije gekozen, terwijl hij daarvoor voor Jong Oranje speelde. Volgens sommige beredenering van mensen was hij toen Nederlander en nu Turk?

Zo gaat het dus niet, het is gewoon een Turk die in de 1e instantie voor Nederland had gekozen en nu voor Turkije, wat natuurlijk een beter toekomst heeft op dit moment met de betere lichting talenten!!

Mesut Ozil is ook gewoon een Turk die voor Duitsland speelt.

Maar goed het is een goede transfer van Besiktas, lekker goedkope Turkse talenten halen en binnen een paar jaar de financien in orde zetten!

4 juni 2012 om 18:17

Daar gaat het ook om, die talenten moeten door kunnen stomen en dan moet Besiktas een echt goed team worden, om even een voorbeeld te geven: Dortmund !

4 juni 2012 om 18:19

De selectie van Jong Oranje mag misschien iets minder goed zijn, maar ik zie dat alleen maar als tussenstap. De selecties van -17 en -19 barsten van het talent van Nederland!

4 juni 2012 om 18:31

Dat valt reuze mee hoor frikandell, er zijn echt maar 2 of 3 spelers die ik echt basisspeler zie worden bij hun club.

4 juni 2012 om 18:33

Haha ben jij ook wel weer. Jij blijft één grote grap.
Turkije een betere toekomst op dit moment met betrekking tot de lichting talenten?
Hij heeft voor Turkije gekozen, omdat die juist een waardeloze lichting hebben en hij daar veel meer kans maakt op wedstrijden in het Turkse elftal.
Daarom is Nederland u17 2x achter mekaar Europees kampioen geworden, is Nederland elk jaar weer kandidaat voor het Europees kampioenschap en spelen er nu ook een aantal jongere spelers in het Nederlands elftal.
En bij wie zit Turkije eigenlijk in de poule? Owhja wacht die doen niet eens mee..

Maar goed, we zullen je voor de rest niet te serieus nemen, want bij elk topic draai je het onderwerp wel om zodat je kan bashen over Nederland en het Nederlands elftal, beter ga je gewoon in Turkije wonen, want door personen zoals jij scheren Nederlands alle Turken over 1 kam.

OT: Maar goed Ozyakup is een talent, alleen jammer dat die het niet heeft kunnen doordrukken naar een vaste speler bij Arsenal, daar heeft die denk ik ook niet de potentie voor.
Besiktas is duidelijk een goede stap, want Besiktas is gewoon een mooie club met een aantal goede spelers. Zoals Quaresma

4 juni 2012 om 18:34

@turkey

Ja, onze nieuwe voorzitter Fikret Orman heeft Dortmund ook als rolmodel gekozen. Oguzhan is een groot Turks talent en voor Besiktas is het een ideale versterking. Ik ben onze Turkse spelers als Necip, Veli en Ekrem zat. Ik hoop dat Sinan Bolat en Gokhan Tore ook komen.

@bless-me

We hebben een groot lichting talenten hoor:
Mehmet Ekici (werder bremen)
Tunay Torun (hertha)
Omer Toprak (leverkusen)
Gokhan Tore (hsv)
Sinan Bolat (standard Luik)
Sercan Sararer (furth)
Mevlut Erdinc (rennes)
Oguzhan (arsenal)
Nuri Sahin (real Madrid)
Hasan Ali (kayserispor)
Pektemek, Koybasi (besiktas)

Zet daar eens Nederlandse talenten tegenover, dan kom je niet ver!

Daarnaast hebben we ervaren spelers als:
Arda, Emre (atletico)
Topal (valencia)
Hamit (real)
Volkan, Gokhan Gonul (fenerbahce)
Umut (toulouse)

4 juni 2012 om 18:38

Denk niet dat Besiktas kan concurreren met Fener en Gala als het om Gokhan Töre gaat. Verder is Oguzhan een goede aankoop van Besiktas, jonge Turks talentje.

4 juni 2012 om 19:20

@nartell0

Bruma (chelsea)
Rekik (man city)
Ebicilio (arsenal)
Willems (psv)
V.rhijn (ajax)
Maher (az)
Zoet (psv)
Depay(psv)
Narsingh( heerenveen)
Bas Dost (wolfsburg)
Ola John (benfica)
Vd Wiel (ajax)
Strootman (psv)
Bouy (juventus)
L. De Jong (twente)
V.wolfswinkel (sporting)
Krul ( Newcastle)
De ervaren spelers van Turkije tegenover de Nederlandse begin ik niet eens over..trouwens, toch wel even
Robben(bayern)
Sneijder(inter)
V.persie(arsenal, topscoorder Pl)
Huntelaar (schalke, topscoorder Bl)
Vdv(tottenham)
Bommel(psv)
De Jong(city)
Afellay(barca)
Stekelenburg (AS Roma)
Heitinga (everton)
Schaars (sporting)
Van jou ervaren spelers, speelt alleen Hamit in de top, maar hij speelt nooit en gaat vertrekken/is vertrokken

En dan vergeet ik er nog een hoop, geef er maar meer als je er weet;
Bovendien zijn de topclubs in Nederland beter als in Turkije. Ook staat Nederland hoger op de coeffecientenlijst (sorry voor spelling) en is het nationale elftal veel beter. En spelen bijna alle spelers bij topclubs in de wereld en zijn vaak beslissend.
Conclusie Nederlands is gewoon een beter voetballand dan Turkije. Turkse spelers zijn vaak technisch maar weinig rendement.

4 juni 2012 om 19:23

@Nartell0 jij bent echt een lachertje !! Wanneer zien we Turkije dan een x met hun jeugd een toernooi winnen?? De opleiding die de nederlandse jeugd krijgt mogen ze in Turkije alleen maar van dromen! En serieus, jij zit alleen maar alles over turkije op te hemelen enz. Waarom ga je er dan niet gewoon wonen, als alles daar veel beter is!?!

4 juni 2012 om 19:31

komop iedereen weet dat degene die zegt dat turkije een betere jeugd heeft dan nederland dat ze door een turkse bril kijken de beste turkse spelers zij of niet in turkije opgeleid of ze moeten het puur van talent hebben de turkse jeugd stelt niks voor

4 juni 2012 om 19:32

@eindhoven2

Verschil tussen de talenten is dat al de Turkse talenten basis spelen bij hun clubs, bovendien zijn het allemaal grotere clubs in een betere competitie. Bruma zal nooit een basisspeler worden bij Chelsea en de rest moet het nog allemaal bewijzen.

Op dit moment heeft Oranje een betere elftal, maar binnen 2 jaar gaat dat geheid veranderen. Ik denk dat we 1e gaan eindigen in de Wk kwalificatie reeks. Turkse topclubs zijn op dit moment qua prestaties gelijkwaardig aan Nederlandse clubs, maar qua begroting en trainingsfaciliteiten en andere eigendommen zijn ze mijlen ver dan de Nederlandse topclubs. Rusland en Turkije hebben Nederland al ingehaald, zie bv de Marokkaan van PSV die na 1 goed seizoen, gelijk wil vertrekken naar Lissabon.

@fr1908fc

Turkije werd nog 5 of 6 jaar geleden Europees en werelkampioen onder 17, terwijl Nederland nadat ze Europees kampioen zijn geworden bij u17, totaal weggespeeld zijn tijdens de WK u-17, omdat de Zuid-amerikaanse talenten veel verder zijn dan de Europese talenten. Het zegt dus helemaal niets.

4 juni 2012 om 19:35

Volgens mij bedoelde hij dat Turkije nu een betere lichting had dan voorheen... Dus dat jij zo op hem zit te foeteren snap ik niet...

On: goede transfer! Hopelijk haalt ie het nationale 11tal.

4 juni 2012 om 19:44

@nartell0

Niet iedereen speelt basis, bij de Nederlandse ook niet, maar wel veel.
Betere clubs? Nee, Real ja, maar Rennes? Furt? Luik? En paar Nederlande spelers staan op t punt een grote transfer te maken, of grote clubs volgens ze. De opleiding is in Nederland ook veel beter.
Turkse clubs hebben veel geld ja, maar doen er veel verkeerde dingen mee.
Ik zeg niet dat die Turkse spelers slecht zijn he? Of dat het nationale team slecht is? Vind de Nederlandse gewoon beter.

4 juni 2012 om 19:53

Afgezien van Oguzhan speelt iedereen basis bij zijn club, terwijl de Nederlandse talenten er niks van bakken in Europa. Elia, Braafheid, Babel, Drenthe, Maduro zijn er allemaal mislukt. Brama speelt als een geitenkaas bij Hsv, de rest speelt in de mickey-mouse competitie waar iedereen kan voetballen, die een beetje een balletje kan trappen..

4 juni 2012 om 20:04

Speelt Sahin basis? Dacht het niet.
En er zijn ook zat Turkse spelers mislukt in Europa.
Je kan wel zeggen mickey-mouse maar Frankrijk is echt nie veel beter hoor.
En in Strootman, vd Wiel, L. De Jong, Maher, Willems zijn grote clubs geïnteresseerd zoals United, Chelsea en Real Madrid. Voor de Jong zijn Portugese en Duitse clubs in de maak. Bovendien worden jeugdelftallen van Nederland laatste tijd toch vaker kampioen als de Turken

4 juni 2012 om 20:46

Hoe vaak heb jij Ozyakup zien spelen? Ik denk dat hij wel potentie heeft om in het eerste van Arsenal te komen. Ik hoop dat ook van harte dat hij blijft. één van de betere jeugdspelers die er momenteel bij Arsenal rond lopen.

4 juni 2012 om 20:48

Oke als ze dan zo nodig al in de basis moeten spelen bij hun club, krijg je bij deze nog een waslijst:

Adam Maher (az)
Vurnon Anita (ajax)
Luciano Narsingh (heerenveen)
Bas Dost ( Heerenveen - Wolfsburg)
Jeroen Zoet (rkc)
Jetro Willems (psv)
Jordy Clasie (feyenoord)
Nick Viergever (az)
Jeffrey Gouweleeuw (heerenveen)
Davy Pröpper (vitesse)
Ola John (twente - Benfica)
Luuk de Jong (twente)
Kevin Strootman (psv)
Ricardo van Rhijn (ajax)
Stefan de Vrij (feyenoord)
Leandro Bacuna (groningen)
Marco van Ginkel (vitesse)
Daryl Janmaat (heerenveen - Feyenoord)
Ruud Vormer (roda - Feyenoord)

Nu zullen vast niet al deze talenten de wereldtop halen, maar over een paar jaar zullen er zeker enkele sterkhouders bij Europese topclubs zitten. Daarnaast krijgen deze talenten veel meer kans op een doorbraak dan de Turkse talenten, die op de bank naar een stel afgedankte vedettes zitten te kijken. Overigens staat die 'mickey-mouse' competitie boven de Turkse competitie, dus blijkbaar is dat niveau nog bedroevender.

On: Weer een talent dat gedesillusioneerd vertrekt bij een Europese topclub. Wanneer zien ze eens in dat deze weg absoluut geen kansen op succes biedt?

4 juni 2012 om 21:19

Haha wat een lachertje, Ik vraag me af hoe jij je voelt? Heb je hulp nodig pikkie? Lukt alles nog heb je alles nog op een rijtje? Triest mannetje met je constante provocatie's. Haha wat een lachertje turkije heeft een betere toekomst met een betere lichting talenten? laat turkijke zich eerst structueel plaatsen voor eindtoernooien daarna kunnen we best verder praten, Ook al heeft turkije de nieuwe messi in de gelederen kunnen ze nog lang niet tippen aan voetballanden als Duitsland Nederland Spanje Italie Engeland puur en alleen omdat het voetbaltechnisch in turkije van het niveau bal op het dak 13 is, Geen visie geen beleid geen vaste patronen.

Noem eens wat grote turkse talenten die op dit moment in turkije rondlopen? Groter dan bijvoorbeeld een Adammaher/lucianonarsingh/strootman/luukdejong ??

In elk topic betrap ik je op dat turkse nationalistische gedrag, Ik ben zelf geen nederlander van bloed dan maar jij gaat echt telkens te ver met de onzin die je uitkraamt. Je blaast wel heel hoog van de toren over spelers als Ozil die volgens jou een turk is, natuurlijk hij heeft turks bloed maar hij heeft blijkbaar meer gevoel bij duitsland tenminste dat maak ik op uit zijn keuze, Ozil moet wel ontzettend dom zijn dat hij voor duitsland heeft gekozen aangezien turkije een betere toekomst heeft met een betere lichting talenten.

Welke turkse spelers van -21 word gelinkt aan topclubs als Bayernmunchen (luukdejong) Benfica (olajohn is daar heen gegaan) Manchesterunited (strootman) ????

4 juni 2012 om 21:28

Haha moest dat toch wel even nou? Je had hem al uitgeluldd en toch even natrappen haha. Ik heb zelden iemand zo uitgeluldd gezien na een reactie, hulde.

4 juni 2012 om 21:48

@afca_1995

Begrijp jij uberhaupt wel wat je leest?

Hij zegt toch talenten, hoe kom je er dan bij om Duitsland, Spanje of toernooien erbij te halen.

Het gaat hier over talenten en daar kan jij of hij nog niks zinnigs over zeggen omdat deze talenten dus echt hun top bereiken over 4-5 jaar.

Dan is het toch normaal als zijn verwachtingen optimistisch zijn?

Het valt me trouwens op dat hier heel vaak dingen worden geroepen over de Turkse competitie of de Turkse ploeg maar zodra er een Turks persoon iets zegt over een Nederlandse voetballer of een Nederlandse club of competitite types zoals jij als een hysterische kip zonder kop beginnen te schreeuwen.

Terwijl het niet eens over feiten gaat, het zijn vaak alleen maar meningen, je wilt dus wel heel graag dat iedereen dezelfde mening deelt maar zo simpel is het leven niet, denk dat je dat nog even moet leren met de jaren.

Erg hypocriet gedrag trouwens.

4 juni 2012 om 22:33

hahahahhh, wat ben jij een lachertje. Spelers wat jij allemaal opnoemt zijn allemaal buitenlanders met een nederlandse passport en jij doet zo blij dat ze "nederlanders zijn". Officieel niet nee, maar wel met een passport. Doe aub niet blij met je buitenlandse talenten.

8 juni 2012 om 15:58

@nartel 0 een jaar of 6 geleden een fantastische lichting?, dan moet die ernu staan anders wordt het niet heel veel.

Edit: ik heb het opgezocht, zeven jaar geleden werden ze europees kampioen ( nu spelers van 24) en nooit wereldkampioen of 2e.

8 juni 2012 om 16:21

wat een onzin al die ervaren spelers volgens jou zijn totaal geen wereldspelers, van de meeste talenten heb ik nog nooit gehoord en Nederland barst echt van het talent. Zo'n lijstje als je bij Turkije maakt kun je ook zo van Nederland, België, Spanje, Duitsland, Engeland, Denemarken etc. maken

8 juni 2012 om 16:43

Maduro is niet mislukt, Sneijder, Robben, Heitinga, Stekelenburg, Van de Vaart en de Jong zijn zelfde lichting als Braafheid en Babel... er hebben er dus genoeg wel succes behaald

8 juni 2012 om 16:52

Gregory van der Wiel
Ricky van Wolfswinkel
Luuk de Jong
Adam Maher
Jetro Willems
Eric Pieters
Tim Krul
etc
etc

Daarnaast hebben we ervaren spelers als:
Robin van Persie
Arjan Robben
Klaasjan Huntelaar
Wesley Sneijder
Rafael van der Vaart
Nigel de Jong
etc
etc

8 juni 2012 om 21:17

De beloftes van Turkije zijn bij de youth cup in Toulon anders wel verder dan Nederland gekomen. Verloren in de finale van Mexico.

Maar Turkije won wel van Frankrijk in de halve terwijl Frankrijk de grote favoriet was voor de eindzege.

Viel me wel op dat bijna complete selectie van Frankrijk uit donkere jongens bestaat dus spelers met andere roots. Maarja zelfde geld voor Nederland veel Surinamers en ook Marokkanen kiezen vaker voor Nederland.

Goede keus. Kwam tekort dus moet het een stapje lager gaan proberen.

We moeten vaker naar kwaliteit gaan kijken ook jongens als Jenkinson horen helemaal niet te debuteren want die zijn gewoon niet van het niveau.

4 juni 2012 om 17:36

Song was in het begin ook zeker niet het niveau, en kijk waar hij nu is, en dat geldt ook voor Szczesny, Koscielny en Wilshere, en voor nog wel meer spelers.

4 juni 2012 om 17:40

Wilshere was eigenlijk direct wel van niveau. Natuurlijk niet het niveau van vorig seizoen maar wel voor een 17/18 jarige een erg goed niveau.

Song is nog steeds niet van het niveau dat we nodig hebben. Is te wild en wil teveel de bal bij zich houden. M'villa zou een enorme verbetering zijn.

Koscielny heb je wel gelijk in. Maarja dat is 1 op de 15 die later zo goed word je kunt niet ieder talent jaren bij je houden om te kijken of het een goede gaat worden.

4 juni 2012 om 20:48

Koscielny is op een oudere leeftijd gehaald anders. Volgens mij was hij 24 toen hij naar Arsenal kwam, kan er een jaartje naast zitten. Die heeft dus niet een hele jeugdopleiding bij Arsenal door gelopen.

4 juni 2012 om 17:36

Jenkinson herinner ik me nog, die begon in de basis tegen Man United toen men 8-2 verloor, wat was deze jongen slecht bezig zeg, heeft totaal geen controle over de bal en liep positioneel overal behalve op de plek waar hij moest staan.

Hopelijk weet Özyakup te overtuigen bij Besiktas.

4 juni 2012 om 17:39

In die wedstrijd haalde iedereen in de basis een bedroevend laag niveau

4 juni 2012 om 17:41

Die wedstrijd is zoals Zola al zegt geen goede graadmeter. Zelfs Vermealen, Koscielny en Van Persie waren toen droevig slecht.

Maar ook in andere wedstrijden valt Jenkinson gewoon enorm tegen.

4 juni 2012 om 17:50

Klopt wat jullie zeggen, herinner me tevens een eigen goal van hem tijdens de voorbereiding, en dat was me een juweel : )
Ik heb hem heel wat zien klungelen tijdens de wedstrijden.

4 juni 2012 om 17:40

@ Afcagunner Ik weet vrij weinig over deze jongen . Ik heb hier en daar wat gecheckt en lees positieve dingen over hem . Jij als gunner weet wellicht meer dan ik . Ik zie het als een versterking vooral om het feit dat hij nog jong is en van turkse komaf . Kan je nog wat meer vertellen over hem ?

4 juni 2012 om 17:43

Goede middenvelder maar geen toevoeging voor een topclub maar voor een middenmoter/suptopper in Europa zou hij zeker van waarde kunnen zijn. Misschien niet nu maar over enkele jaren zeker. Dus Besiktas zou een mooie club voor hem zijn.

4 juni 2012 om 17:44

Dat is hij nu nog niet, maar ik denk echt wel dat hij er gaat komen.

4 juni 2012 om 17:47

Ja indd , hij zal zich nog verder moeten ontwikkelen en tis maar afwachten of hij past bij Bjk . Maar tis altijd goed om te investeren in de jonge talenten . Bij Bjk moeten we enorm veel bezuinigen en met dit soort transfers gaan we de goede kant op !

Voorbeeld nummer zoveel dat aangeeft dat op jonge leeftijd naar jeugd van een engelse topclub gaan geen zin heeft. Hopelijk zien de Nederlandse talenten van nu dit ook in, en kiezen ze voor de weg van de geleidelijkheid. Dan heb je cariere die opwaarts gaat ipv. andersom. Volgens mij is die jeugdcompetitie in Engeland ook gewoon heel slecht geregeld.

Gun deze jongen overigens het beste bij Besiktas.

4 juni 2012 om 17:41

Hij heeft het bij Arsenal niet gered, maar wie zegt dat het geen zin heeft gehad om daar naartoe te gaan? Wie weet had Besiktas nooit belangstelling gehad voor hem als hij niet bij Arsenal had gevoetbald. Hij trainde met grote spelers en zal daar ook beter zijn geworden.

En net alsof John Goossens en Sarpong het zo lekker doen op het moment.. die weigerden ooit een transfer naar Chelsea. Laat jongens zelf die keuzes maken en of ze slagen of niet ligt uiteindelijk aan hen zelf. Van Aanholt bijvoorbeeld is gewoon niet goed genoeg, heeft niet alles te maken met het feit dat hij bij Chelsea onder contract stond.

4 juni 2012 om 19:06

Ik geef je gelijk dat het geen garantie is dat hij het hier wel gered had begrijp me niet verkeerd. En tuurlijk leer je ervan als je met grote jongens traint. Feit is wel dat het in Engeland wat betreft jeugdvoetbal slecht georganiseerd is, er is geen echte competitie. Dus je moet het dan echt hebben van die trainingen met grote jongens, maar er zijn bij Arsenal zoveel jonge spelers gehaalt uit buitenland dat je je moet afvragen of er zoveel mee mogen trainen. En dan is Arsenal nog een club waar je door kan breken, Chelsea zal altijd voor de zekerheid van een aankoop kiezen.

Wat ik wil zeggen is dat je als jonge speler in Nederland zo slecht niet af bent. Goed georganiseerd jeugdvoetbal, pioniers op het gebied van jeugdopleiding en aanvallende teams in een competitie waar (mede door gebrek aan geld) jong talent een kans krijgt. En natuurlijk moet je dan altijd maar zien hoe iemand die goed is op zijn 16 zich doorontwikkeld. Ik denk echter dat het verleden heeft uitgewezen dat er in Nederland significant meer spelers doorbreken dan in Engeland. Dat we als klein landje al jaren beter presteren op grote toernooien en jeugdtoernooien zegt ook wel iets.

4 juni 2012 om 18:36

Ja en Van Persie is weer het perfecte voorbeeld dat het wel kan. Arsenal is sowieso ook een voorbeeld van een club die zulke spelers juist een kans geeft. Het gros van de spelers daar (incl Van Persi en Fabregas) zijn op jonge leeftijd weggehaald uit het buitenland en heel rustig gebracht door de club. Er zijn inderdaad ook veel afvallers maar dat is een risico. Er is ook geen enkele garantie dat ze bij Ajax of Feyenoord wel waren doorgebroken. Er zijn tal van voorbeelden die in de B of C junioren de sterren waren en ook niet het eerste halen.

Ik had deze jongen trouwens graag in Nederland gezien, denk dat dat voor zijn ontwikkeling op dit moment beter is dan Turkije. Uit het Turkse voetbal komen toch minder talenten voort dan hier in Nederland. Zeker bij de topclubs is er veel geld en worden er veel grote sterren gekocht die er direct staan. Als Arsenal trouwens 700.000 opleidingsvergoeding krijgt, hoeveel krijgt AZ dan? Hij heeft volgens mij langer bij AZ gespeeld dan bij Arsenal.

Jammer, ik had gehoopt dat Wenger hem een kans zou geven. Maar volgens mij heeft hij niet eens een verhuurperiode gehad. Nouja, ik wens hem veel succes in turkije als dit echt zo is.

4 juni 2012 om 18:32

Ik weet niet wat er besproken is bij de club, omtrend zijn kansen etc, maar naar mijn inziens was hij zeker nog niet klaar voor het eerste elftal van Arsenal. Hij heeft het potentieel weliswaar zeker wel.
Overigens betreur ik het ook dat hij vertrokken is, al was dit vertrek niet onverwachts. Bij zijn contractaanbieding vorig jaar/begin afgelopen seizoen stelde hij het ook steeds uit, kan ik me nog vaag herinneren. En wilde een tijd geleden al vertrekken naar Turkije, omdat daar al belangstelling was voor hem.
Ik had dan ook zeker een verhuurperiode aangeraden, maar goed. Wij weten beide niet hoe het allemaal precies gegaan is en wat zijn kansen waren.
Ik hoop voor hem dat hij zijn kansen gaat krijgen daar, want potentieel is hij zeker een aardige speler.

"gaat Özyakup weg bij Arsenal, dan is hij na Dirk Kuyt de tweede Nederlandse speler in korte tijd die zich in de Süper Lig meldt"

Oguzhan is in Nederland als het goed is geboren en heeft voor de jeugd elftallen gespeeld maar heeft gekozen voor het Turkse elftal.

On: Goeie transfer van Besiktas ik zie deze speler wel ver komen.

Hij gaf het eerder al aan op zijn Twitter dat hij in Amsterdam vertoefde de laatste tijd in plaats van London dus er was een transfer in de maak. Ik vind het wel jammer dat geen enkele Nederlander het heeft gemaakt bij Arsenal vanuit de jeugd. We weten dat Bergkamp, Overmars, RVP etc. het goed deden, maar die kwamen gelijk in 1e terecht.

Ken deze speler vrij weinig. Kan iemand mij meer informeren over hem? Hij werd vroeger wel de hemen in geprezen sinds zijn transfer naar Arsenal. Vind wel een opmerkelijke stap. Een grote club in Europa op jonge leeftijd verlaten voor een club in Turkije, kom je niet zo snel tegen. Ben wel benieuwd wat hem over de streep heeft getrokken om Arsenal te verlaten voor Besiktas.

4 juni 2012 om 17:42

Besiktas is bezig met het verjongen van de selectie, aan geld zal het niet liggen, want op dit moment heeft Besiktas dat niet. Maar veel Turkse spelers die in het buitenland zijn geboren verlangen om naar Turkije te gaan en daar voor een topclub te spelen. Datzelfde lot staat waarschijnlijk Altintopm ook te wachten. Nieuwe voorzitter zal ook wel doorslaggevend geweest zijn denk ik, die man heeft in zijn eentje de Uefa omgepraat, anders zou Besiktas voor een paar jaar eruit worden gezet, alhoewel ze alsnog volgend jaar niet mee mogen doen.

Al met al vind ik dit een goede en bruikbare transfer voor Besiktas.

Over de speler: Het is een aanvallende middenvelder en spelmaker die captain was van Oranje onder 19 die het finale bereikte van het WK in 2009. Het is een speler die goed de overzicht kan houden en de bal makkelijk kan passen. Hij kan hem ook bij zich houden. Een klassieke spelmaker dus.

Jammer dat Feyenoord niet inging op het huuraanbod van deze jongen, had een goede speler kunnen worden voor op de 10, inplaats van Immers.

zonde als die vertrekt naar besiktas, ik vind het beter als die zou blijven bij arsenal ook al krijgt die niet veel speeltijd, maar daar trainen met die spelers is nog altijd beter dan bij BJK spelen :D

Ben ik de enige die denkt dat er een aantal nederlandse clubs lopen te slapen?
Was voor "maar" 700.000 euro een prima aanwinst geweest voor een club als Heerenveen/az/groningen.
Enige obstakel was misschien het salaris geweest maar voor 5 ton per jaar was hij toch wel gekomen?!?

4 juni 2012 om 17:41

Hij wou zelf heel graag naar Besiktas, heeft niks voor niks enige tijd geleden gekozen om voor Turkije te spelen ipv Oranje.

4 juni 2012 om 17:43

Dank je, had ik niet meegekregen.

Hopen dat ie wel potten kan reken bij Besiktas.

4 juni 2012 om 17:42

Zo'n salaris is voor de meeste clubs niet te betalen voor iemand die geen absolute topspeler is. Alleen Ajax, Psv en Twente kunnen dat, en misschien Feyenoord, maar dat denk ik ook niet.

4 juni 2012 om 18:03

Niet??? voor 5 ton op jaarbasis een toch redelijk groot talent aantrekken moet toch mogelijk zijn voor een groot aantal clubs.
Ajax, Psv, Fey, Vitesse, Twente, Heerenveen, Az, Groningen.

de andere teams idd niet, maar ik zie bovenstaande clubs zeker in staat om 5 ton aan een aardig groot talent uittegeven.
Als je richting een miljoen gaat blijven idd alleen Psv, Ajx, FEY en ik denk tegenwoordig ook Twente over.

Kortom: die had gewoon bij AZ moeten blijven.

4 juni 2012 om 17:43

Hij heeft goed verdient in die 3 jaren bij Arsenal dus ik denk niet dat hij er echt spijt van heeft. Of hij nou bij AZ doorbreekt of Besiktas, het is niet veel verschil behalve dan dat hij nu een paar ton heeft overgehouden aan zijn tijd in London.

Ik denk dat Ozyakup via deze omweg alsnog bij de top terecht kan komen.

4 juni 2012 om 17:44

Denk je dat er momenteel wat rondloopt in de jeugd dat binnen één of twee jaar veel zou kunnen gaan toevoegen aan Arsenal, zoals met Wilshere is gebeurd?

4 juni 2012 om 18:04

Nee, ik vind van niet. Anders hadden ze al lang hen debuut gemaakt. Begrijp me niet verkeerd er loopt super talent rond bij Arsenal maar mega talenten als Wilshire lopen er op dit moment niet rond.
Ik zelf vind de verdediging van Arsenal Youth wel sterk.

4 juni 2012 om 18:43

ik denk dat de enige is aneke en afobe zijn, verder lopen er niet hele grote talenten rond of ze moeten nog hun echte doorbraak meemaken. verder ben ik zelf heel erg gecharmeerd van miquel een verdediger die gespeeld heeft in de barça jeugd maar daar niet echt doorbrak hij is nu de aanvoerder van de reserves. ik denk dat dit de enige 3 spelers zijn die echt een doorbraak maken.

5 juni 2012 om 10:37

Je vergeet voor het gemak even Toral, Bellerin, Ebecilio en Eisfeld. Hoewel ik bij Eisfeld de nodige twijfels heb. Wat hij heeft gespeeld was werkelijk fantastisch, maar hij is heel blessure gevoelig vanaf moment dat hij bij ons binnen kwam. Toral en Bellerin zijn echter pas 16 dus daar gaan nog wel 2 jaar over heen verwacht ik. Ebecilio is ook pas 17. Eisfeld is 19 dus ik denk dat hij volgend seizoen gewoon met het 1e mee traint en zijn minuten pakt mits hij fit is.

4 juni 2012 om 20:09

Denk van niet, als ze in Turkije zijn gaan ze niet goed spelen. Hoop dat hij gewoon bij Arsenal blijft en verhuurd wordt, is veel beter voor zijn ontwikkeling. Als hij naar Turkije gaat is zijn carrière meteen weggegooid.

Je ziet dat de Nederlandse jeugd meestal tekort komt bij de echte topclubs. Ze kunnen dan betern in Nl blijven en hier veel wedstrijden speen ipv gelijk naar het buitenland.

Dit betekent echter niet dat de keuze om naar Arsenal te stappen een verkeerde was. Hij heeft het misschien niet gehaald, maar het kan alsnog zeer waardevol zijn geweest voor zijn ontwikkeling. Bij een club als Arsenal ontwikkel je je echt wel op op voetballend gebied. Het zou me niks verbazen als hij via Besiktas alsnog de top haalt of iig een mooie carriere maakt. Veel spelers in de jeugdopleiding halen het niet bij een topclub, maar dat betekent niet dat het een verkeerde keuze was. Mata speelde ook in de jeugd bij Real, haalde het daar niet en speelt nu alsnog bij de wereldtop.

Wat heeft Arsenal een geweldige jeugdopleiding. Veel jeugdspelers die onder Arsenal zaten vinden vaak een profclub waar ze hun carriere kunnen voort zetten, en komen vaak nog bij mooie clubs. Jeugdspelers worden goed begeleid en verdienen goed geld.. Vind aan de ene kant wel jammer dat ie weggaat, in zijn debuut bij het eerste maakte hij gelijk een assist.

Arsenal was van plan om hem volgend seizoen te verhuren. Jammer dat hij niet wou wachten, maar Besiktas is een mooie club voor hem. Hopelijk horen we in de toekomst veel van hem als ie daadwerkelijk weggaat.

4 juni 2012 om 18:13

Arsenal haalt al die 'jeugdspelers' gewoon bij andere clubs hoor, zoals deze jongen volgens mij van AZ afkomstig is.

4 juni 2012 om 18:49

ieder team haalt waar dan ook jeugdspelers weg, en arsenal doet dit al op hele jongen leeftijd als ze 12 jaar zijn. er zijn niet heel veel spelers op hun 16 of 16de gekomen, bij arsenal spelen heel veel spelers die al vanaf jonge leeftijd bij arsenal spelen. kijk maar naar afobe die vanaf zijn 6de al bij arsenal speelt. en wilshere vanaf zijn negende.

4 juni 2012 om 18:25

Dat is niet de jeugdopleiding van Arsenal hoor, dat is jeugdopleidingen uit Spanje, Frankrijk en Nederland leeghalen voor jongens van een jaar of 15-16.

Hij is een goeie voetballer. Hij heeft kan gleden ook
Nog bij AZ gespeeld toen had had hij het waargemaakt maar nu
Arsenal komt hij net iets te kort.

Ik had dit ook een uur geleden gelezen en zag ook dat Bjk dit bij de beurs heeft vermeld . Niks is nog zeker maar hij zal wellicht naar alle waarschijnlijkheid naar bjk komen .

Is nog jong , heb beelden van hem gezien en hij beschikt over potentie ! Nu maar hopen dat als hij komt hij ook zal slagen ! Het is altijd afwachten hoe zo'n jong individu zich zal ontwikkelen !

Ja hoor, zo jammer. Hij werd bestempeld als 1 van de grootste talenten van Nl-u17/u19 toentertijd. Was zelfs aanvoerder.

Nu hij naar Turkije verkast kan hij zijn kans grijpen bij Besiktas. Alleen vind ik het wel jammer, Turkije is toch niet echt de ideale competitie om je als jonge jongen te bewijzen tegenover de Europese topclubs. Al met al wens ik hem veel succes in zijn komende jaren in het zwart-witte tenue van Besiktas. Had hem graag bij Galatasaray gezien.

Goede speler, maar betwijfel of hij zich in de portugese nederzetting kan vestigen. Hij heeft ook de turkse nationaliteit, dus is het natuurlijk ook een slimme zet van Besiktas.

Flinke vergoeding nog voor een jeugd speler.

Moest hij hiervoor AZ verlaten? Domme jongen.. Bij Besiktas lopen net als die andere topclubs in Turkije allemaal oude nep-vedettes op zijn plek!

4 juni 2012 om 18:15

Niet jaloers zijn dat zelfs een jongen van Feyenoord (kuyt) jullie weigert en kiest voor Fenerbahce.. Turkse clubs zijn gewoon beter, daarom kiezen ze allemaal voor Turkije ipv Nederland.

4 juni 2012 om 18:17

Ze hebben meer geld te bieden. Heeft totaal niks met beter te maken en dat weet jij ook. Want dat zijn ze gewoon niet

4 juni 2012 om 18:27

Nee, tuurlijk niet jullie Az wint wel van bjk laat me niet lagen.

4 juni 2012 om 18:28

De enige manier om competities met elkaar te vergelijken is door naar de coefficientenlijst van de Uefa te kijken. Daarop staat Nederland werkelijk mijlenver voor op Turkije, je kan dus met geen enkel legitiem argument stellen dat Turkse clubs gewoon beter zijn. Of heb jij Trabzonspor-psv afgelopen seizoen niet gezien?

4 juni 2012 om 18:32

Fenerbahce is zeker wel beter dan Feyenoord hoor! Zelfs als je het beste van Feyenoord vergelijkt met dat van Fenerbahce (het aantal fans) wint Fenerbahce dik! En Fenerbahce speelt letterlijk elk seizoen om de titel en daarmee de groepsfase van de Champions League, heeft een veel grotere begroting en dus veel meer geld en kan dus makkelijker goede spelers aantrekken. Je houdt jezelf voor de gek als je zegt dat Feyenoord beter is dan Fenerbahce.

4 juni 2012 om 18:32

@ Japperant ik neem aan dat je trabzon-psv bedoelt

4 juni 2012 om 18:33

@quaresma#

Wat zeg je allemaal? maar wat ik eruit begrijp is dat je iets over AZ hebt? Ik heb het hier over Feyenoord. en bjk?

Voor de rest wat Japperant zegt natuurlijk.

4 juni 2012 om 18:34


@ Devilsown

Je hebt gelijk, daar vergiste ik me wel even ja! Maar het gaat gelukkig om het idee...

4 juni 2012 om 18:36

Och ze hebben een aantal jaar beter gepresteerd als Feyenoord en ze denken gelijk dat het beter is. miss qua fans en begroting maar voor de rest komt het bij lange na niet in de buurt van Feyenoord of PSV en Ajax

4 juni 2012 om 18:45

Praat AUB geen onzin, dus als ik een team met een ander team wil vergelijken moet ik eerst kijken hoe hoog hun competitie op de coefficientenlijst van de Uefa staat en dan pas kan ik zien dat de ene beter is dan de andere -.- , volgens mij staat La liga hoger dan de duitse competitie maar toch heeft Real verloren van Bayern Huh? Raar He?!

4 juni 2012 om 20:27

Hahahaha, gast, Nederlandse clubs zijn historisch groter en beter, dat terwijl Nederlandse clubs het van opleiden en kleine binnenlandse transfers moeten hebben. In Turkije geven ze jeugd nooit een kans. Arda is de enige, de enige die op een Nederlandse wijze groot is gebracht door GS. Verder is het nogmaals een schande dat de Turkse competitie met zoveel geld bij die rijke eigenaren en dikke salarissen nog steeds zwakker is dan de eredivisie, als Heerenveen of Feyenoord of AZ het geld van Besiktas of Fenerbahce had waren ze allang europese topclubs, Ze moeten in Turkije echt leren beleid maken. Bursaspor is de enige club die het goed doet qua jonge spelers opleiden

4 juni 2012 om 20:32

Fenerbahce is na de Uefa Cup winst van Feyenoord in 2002 al beter. Dat is nu al 10 jaar geleden. Dan kun je spreken van een structureel verschil. Conclusie: Fenerbahce is beter. En zal ook de vele komende jaren nog beter zijn dan Feyenoord. Een Fenerbahce heeft bijvoorbeeld in 2008 nog de kwartfinale van de Champions League gehaald en 2 jaar geleden nog de 8e finales van de Europa League. Ze zijn vorig seizoen kampioen geworden en in de afgelopen 5 jaar zijn ze maar 1x niet in de top 2 (!) geëindigd. Daar kan Feyenoord op dit moment alleen maar van dromen!

4 juni 2012 om 18:26

Ha-ha, Neppe vedettes geef me 1 naam wie een neppe vedette is?
Liever Quaresma dan jullie beerens!

4 juni 2012 om 18:31

Laten we wel wezen, ik vind Beerens een erg overschatte speler, maar Quaresma heeft echt nog nergens op hoog niveau laten zien dat hij zo goed is als men zegt.

4 juni 2012 om 18:34

Hij heeft bij Porto geweldige seizoenen gedraaid en het bij hun ook in de Champions League veelvuldig laten zien. Het is misschien geen topspeler maar hij is voor zowel de Turkse als de Nederlandse competitie een absolute topper.

4 juni 2012 om 18:37

Zeker, bij Porto wel maar daarna heeft hij het nog nergens laten zien. Hoe lang zijn die goede jaren bij Porto wel niet geleden nu?
En het zou zeker een topspeler in de Nederlandse competitie gaan, maar hij wordt altijd gebracht als een absolute topper en dat heeft hij alleen bij Porto bewezen, voor de rest altijd gefaald (imo).

4 juni 2012 om 20:31

Quaresma = 7.5 miljoen euro = 3,75 miljoen euro aan salaris per jaar
Beerens = 1.6 miljoen euro = 350 000 euro aan salaris per jaar

Dan heb ik toch liever zo een jonge Beerens die het niet veel minder doet dan zo een nep-vedette die geen eens 80% van zijn potentie benut(gewoon, omdat het allemaal kan in Turkije)

4 juni 2012 om 22:10

@ Kharika

Een quaresma zal niemand ten nimmer vergeten in de voetbalvelden . Alleen al bij het woord trivela denk je meteen aan 1 man en dat is Quaresma ! Ik ga nu niet berens afkraken , maar een quaresma is en zal hij ook nooit worden .

Quaresma kon een grote worden , eusebio zei ooit dat quaresma wellicht de fakkel zou overnemen van hem , helaas zal dat moeilijk gebeuren ! Zijn beste tijd had hij bij porto ! Terwijl berens het aardig doet in NL en wellicht ooit verkast wordt aan een middenmotor in engeland .

besiktas moet gwn zen jeugd laten spelen... zet gwn die jonkies op het veld ipv die wannabe sterren.

cenk in de goal, burak kaplan, egemen, die kale jonge speler weet zen naam niet meer. hilbert
middeveld: ernst necip, muhammed demirci, oguzhan ozyakup
spits: pektemek

en nog wat aanvullende spelers moeste de sterspelers vertrekken.
khad deze jonge ook wel graag bij GS zien komen hoor, toch een talentje

4 juni 2012 om 18:32

Sinds wanneer is Burak Kaplan verdediger, hij is een aanvallend ingestelde middenvelder en die kale verdediger die jij bedoelt is Sezer Özmen, groot talent die het bij Çaykur Rizespor waar heeft gemaakt en heeft laten zien dat hij in de basis kan bij Besiktas. Muhammed komt net te kort voor de basis daarom zou een uitleenperiode beter zijn voor hem, had gehoord dat Carvalhal van IBB hem wel wilde, zodat Besiktas profijt van hem zou hebben later. Ernst is een goede voetballer maar Besiktas moet zich richten op alternatieven want Ernst wordt ook alweer 33 volgend jaar en met het langetermijn plan zal hij toch moeten vertrekken.

Kom nou gewoon terug naar Nederland. Laat het eerst hier maar zijn, lukt dat dan gun ik je een transfer naar het buitenland van harte.

We hebben een aantal jeugdspelers met veel potentie en nu met Ozyakup is er nog een goede Turkse jongen bijgekomen met veel potentie, maar ze moeten dit seizoen eindelijk eens een keer kans krijgen! Muhammed Demirci, Erkut, Burak Kaplan, Atinc Nukan, Mustafa Pektemek, nu dus Ozyakup en dan vergeet ik er nog een aantal. Het zijn allemaal spelers met een grote toekomst, maar dan mogen dure buitenlanders die niets toevoegen (bijvoorbeeld Simao) niet de voorkeur krijgen! Hopelijk heeft de nieuwe trainer dezelfde visie.

4 juni 2012 om 18:57

Ik ben er mee eens Emrinho. Bijvoorbeeld Muhammet Demirci wordt al jaren gelanceerd als toptalent, maar helaas hebben we nog niets van gezien. Burak Kaplan blijkt ook een grote talent te zijn, maar hij moest genoegen nemen met paar invalbeurten.

Ik hoop dat Fikret Orman een goede coach aantrekt met oog voor talent. Carvalhal en Havutcu waren goede mensen, maar geen goede trainers. Jullie volgende coach moet talenten voorkeur geven. Koste wat het kost. Misschien gaan er 2 a 3 seizoenen verloren, maar die seizoenen gaan sws verloren. Als het bestuur dat doet, dan heb je na twee jaar een goed ingespeelde team met talenten en ervaren spelers.

Jammer dat ik hem niet zovaak heb kunnen zien spelen bij Arsenal. Maar hij vertrekt nu naar een mooi club waar hij veel meer kans zal hebben om te spelen op hoog nivaeu.

Als Ozyakup naar Besiktas gaat, dan vind ik dat erg jammer. Ook als hij naar Gala of Fener zou gaan. Deze jongen barstte van talent toch? Waarom moet je op zo een leeftijd zo een stap maken. Het is toch zonde.

Daarentegen vind ik het opmerkelijk dat Ozyakup geen kans heeft gekregen van Wenger, want Wenger laat bijna alle getalenteerde jongens spelen. Als Wenger je op 19-jarige leeftijd niet wilt testen, dan heb je niet die 'extra' talent.

Op dit moment zou het beter zijn voor hem als hij niet naar Turkije gaat, want clubs willen 'nu' presteren en dat kan als talent je kop kosten en raak je snel uit beeld. Het is te onrustig voor jonge voetballers om te slagen bij Gala, Fener en Besiktas. Er zijn enkele spelers die het wel hebben geflikt, maar vooralsnog te weinig.

Ik wens je succes Ozyakup!

Erg slim van Besiktas. Die jongen is Turks en een talentje en kun je zo makkelijk overtuigen met geld, wat Besiktas in overvloed heeft. Plus ze investeren eens in jeugd, voor de verandering. Ziet er trouwens naar uit dat Özyakup niet voor het Nederlandse elftal zal uitkomen eens hij naar Turkije vertrekt.

4 juni 2012 om 19:17

1: Overtuigen met geld? het gaat financieel niet goed dus ik denkt niet dat ze hem een beter contract kunnen geven dan bij arsenal.

2: Nee, hij komt niet uit voor het nederlandse elftal als je beter had gelezen wat andere mensen hadden gepost dan zag je wel dat hij die keuze allang heeft gemaakt.

3: Besiktas, investeerde eerder ook al in jeugd, maar dat viel niet op omdat ze namen zoals simao,guti,quaresma en almeida halden en toen was besiktas ineens de club van de neppe vedettes.

4 juni 2012 om 20:16

Zijn internationale keuze heeft hier vrij weinig mee te maken. Hij heeft al een tijdje terug gezegd voor Turkije uit te willen komen. Hij heeft dit vandaag toevallig herhaald. Wel erg jammer dat hij vertrekt bij Arsenal, zonde! Niet veel jongens krijgen deze kans en het zou beter zijn voor zijn carriere daar te blijven. Een jaar verhuurd worden zou beter zijn voor hem.

Eindelijk besiktas is goed bezig denk ik na zoveel jaren. ipv dure domme transfers van spelers die al dik over hun top zijn eindelijk een beetje aandacht aan jonge Turkse voetballers met veel potentie. Maar het komt ook misschien nu doordat het financiel niet zo goed gaat. Wens hem veel succes bij besiktas.

Hij is niet de 2e Nederlander die in korte tijd naar Turkije vertrekt, zoals in de tekst vermeld, maar de 3e Nederlander. Zijn jullie Ömer Bayram vergeten die naar Kayserispor is vertrokken?

Özyakup heb ik nooit zien voetballen, maar als hij aanvoeder is geweest in de Knvb jeugdelftallen zal hij denk ik wel talent hebben.

Ik word een beetje moe van die turkse jongens die aan grootheidswaanzin lijden, kijk tuurlijk jullie halen spelers die je hier in nederland nooit zult zien, en dan bedoel ik quaresma, sow etc etc maar alstublieft hou op met dat geouwehoer dat jullie beter zijn want jullie hebben grote spelers maar bereiken er geen ene reet mee, helemaal niks. En dat zon kuyt voor fener kiest gaat om het geld, las dat hij in 3 jaar tijd 10 miljoen verdient ja dan zou ik er ook heengaan dan voor zon hongerloontje van +- 1 miljoen per jaar maar hij komt niet naar fener omdat ze europese top zijn of wat dan ook. En dan heb ik de grappigste reactie ooit gezien die kwam van @nartell die zegt dat turkije over 2 jaar een betere sleectie heeft dan Nederland, nou als je dat dentk dan betekent dat gewoon dat je totaal geen verstand van voetbal hebt en lijd aan grootheidswaanzin!

4 juni 2012 om 21:08

Wauw, ik denk dat niemand in turkije te vreden is met jullie o zo grote dirk kuyt. Wij hebben grote spelers in turkije klopt, maar we bereiken er niks mee waar is dat op gebaseerd dan al die grote spelers spelen nog maar 1 seizoen in turkije en galatasaray en fener deden niet eens mee aan de eufa/ champions leageu, Besiktas werd in de kwart finale uitgeschakeld door Atletico Madrid team dat de eufa heeft gewonnen dus zo'n schande vind ik dat niet LET JIJ Aankomend Seizoen Maar OP. En even niet te vergeten dus jij wilt zeggen dat je wel voetbal verstand hebt, met die uitspraak hou toch op man. Helemaal Klaar MET DIE Hollanders DIE Denken DAT Nederland Alles IS, 2014 Beter Verschijnen Jullie DAN Niet Meer OP Vz!;

Stomme Turkse mentaliteit. Ze gaan pas over naar een goed beleid als het moet en niet anders kan. Als ze dit soort dingen niet deden zouden ze langer uitgesloten worden uit Europa. Voortaan geen dure spelers meer dus. Hoop dat Fenerbahce ook zo te werk gaat en niet met spelers al Kuyt komt, die bijna 10 miljoen gaat verdienen, zonde van het geld.

Wel vind ik het jammer dat Ozyakup vertrekt bij Arsenal. Niet veel jongens krijgen die kans, en daar blijven was beter voor zijn carriere, gewoon ene jaar verhuurd worden zou het beste zijn.

Elke x als Turkije een wedstrijd wint of een speler naar de Turkse competitie komt heb je weet hetzelfde gezeik. Toen Turkije van Portugal won ging 1/4 van die reacties over de vergelijking tussen Turkije en Nederland, hou toch op man...

Zonde, Bij Besiktas heeft hij ook nog Simao en Quaresma voor zich

Ja en nu? Wat is de gedachte achter deze aankoop dan. Ze klagen altijd dat Fenerbahçe geen jonge spelers kansen geeft. Maar bij Besiktas gebeurd het al helemaal niet. Met deze jonge knaap en Akgun win je de oorlog niet mee. Ze willen nu ook Bekir van ons, ja wordt weer een slechte seizoen voor Besiktas denk ik.

4 juni 2012 om 22:02

Dat van bekir is bullshit yobo42 . Heb het vandaag ook al gelezen , bron fanatiek , dat zegt al genoeg

En het feit dat ze egemen gefotoshopt hebben en hem een t-shirt van fener hebben gegeven is helemaal hilarisch ! Egemen gaat niet weg , en wij hebben geen interesse in bekir ! We hebben het dit jaar zowieso lastig , maar wie niet ??

We hebben ook nog mehmet akgun binnen van genclerbirligi , ook niet oud , we zijn aan het verjongen . Nu nog een goede coach vinden en met de tijd zullen de wonden genezen .

Want de shit wat demiroren heeft achtergelaten is unforgivable !!

5 juni 2012 om 10:46

Haha ja altijd lachen joh fanatik, fotomac en fotospor. Maar ik las het op sporx.com die meestal toch de waarheid vertellen. Egemen vind ik persoonlijk geen goede verdediger, kan niet opbouwen heeft geen snelheid en gaat altijd gewoon hard in. Bekir is helemaal slecht dat terzijde.

Akgun is toch geen speler voor jullie man net als die ene van Sakaryaspor hebben gehaald. Gelukkig gaat Simao, Rustu en Sivok weg. Vond ze niks toevoegen buiten Sivok.

En over Demiroren wil ik niet praten, schandalig...

5 juni 2012 om 17:21

Yobo42 Broeder je trapt echt in me hart met die uitspraak over egemen !

Ik ben een grote fan van hem omdat bjk al in jaren geen sterke verdediger had die met zijn hart en ziel speelt ! Wat veel mensen vergeten is dat egemen dit jaar meer dan 45 wedstrijden heeft gespeeld ! En bijna altijd uitblinkt bij bjk .

Over het opbouwen van egemen ben ik het enigzins mee je eens , maar hij heeft toch echt wel snelheid beste yobo , over zijn kracht ga ik het niet hebben want hij is een beest en wint meestal elke kopduel !

Als je captain bent geweest bij bursa en daarna trabzon en meestal altijd 1 van de beste bent aan de kant van je elftal en bij bjk die lijn doortrekt is verdien je respect !

Maar goed , ik respecteer je mening !

Niet doen knul...!!! Hoewel ik geen Besiktas supporter ben vindt ik alsnog dat Besiktas de mooiste club uit Istanbul is.. Een club van echte Turks komaf, een mooie geschiedenis en trouwe supporters.. Maar alsnog moet Ozyakup niet naar turkije komen.. Z'n carriere zal beperkt blijven als hij naar Besiktas komt, kwalitatief is het 10x niks beter blijf je in Europa om je carriere voort te zetten, Zodra je in de Süper Lig zit is het afgelopen Er zijn vast clubs uit Europa die interesse zullen tonen middenmoter's uit duitsland, italie, spanje en zelfs uit engeland misschien

4 juni 2012 om 22:31

Goed gesproken ! Zo denk ik er ook maar net over !

Turkije is echt puur om af te bouwen, terwijl je een Nederland hebt om weer te ontwikkelen.

4 juni 2012 om 23:59

Inderdaad.. Hoewel de Nederlandse competitie ook niet super is ben ik toch van meming dat je beter in Nederland kunt blijven, tenzij je natuurlijk net zoals Kuijt geld wilt verdienen want voor een voetballer groeit geld letterlijk aan de bomen in Türkije..!! We zullen zien wat er van komt

5 juni 2012 om 00:34

Ja en Quaresma, Melo, Muslera zijn ook om af te bouwen ofniet? Wat een Turkse voetbal hater zijn jullie toch..
Als Nederland een ontwikkeling is waarom gaan spelers als Özyakup, Barazite, Ebecilio naar Arsenal dan?

5 juni 2012 om 19:10

Die nationalisme bij alle turken is zo overrated, wees een keer realistisch man !
Elke gemiddelde voetbalkenner weet dat Turkije bij lange na geen topcompetitie tot z'n beschikking heeft. Turkije is de belasting laag waardoor het aantrekkelijk is voor de voetballers die eerder voor de financiële zekerheid kiezen dan zijn sportieve carrière.

Waarheid is hard.

5 juni 2012 om 04:41

Ten eerste respecteer ik je omdat je gelijk hebt dat BESIKTAS de mooiste en grootste club van turkije is, je hebt een goede voetbalkennis zotezien.

Ten tweede, nooit vergeten dat alle gs en fb fans allemaal goede tijden fans zijn, de 1 speelt naar 7 jaar weer cl de ander bakt nooit iets in europa.
En nog iets beide worden in de eerste ronde direct naar huis gestuurd, hun kunnen alleen maar in turkije groot zijn, terwijl ze dat niet zijn ;

8 juni 2012 om 16:40

ze halen een spelertje van de 2de elftal van arsenal en denken meteen dat ze c.ronaldo hebben gehaald. de grootste en de mooiste club van turkije blijft GS klaar! BJK komt daarna niet eens want dan komt FB, wij gaan na 7 jaar CL spelen maar als we dan spelen krijgen we geen 8 doelpunten tegen, ik speel liever geen CL dan dat ik 8-0 verlies. wees maar blij met ozyakub of hoe die ook mag heten

8 juni 2012 om 21:29

@snmz23 hahaha wat een jaloezie bij die arrogante gs fans zeg .

Je laat wel heel duidelijk zien dat je zwaar gefrusteerd en jaloers bent

Jij bent zeker de afslachting van chelsea vergeten waarbij je hopeloze team met 0-5 verloos in eigen huis

Liever verlizen van liverpool dan voor schut staan tegen een cafe elftal genaamd karpaty lyiev Had je ook zo'n grote mond toen gs vorig jaar in de degradatie zone stond ????

Ik wil niet stom praten hier maar de gs en fb fans die hier zeggen dat wij niet kunnen tippen aan hun, aub vertel mij is de reden ben echt benieuwd, en nog iets al jullie dnken dat jullie veel verstand hebben ga dan lkkr op onlinesoccermanager trainer spelen, daar kan je alles doen

Goeie transfer van Besiktas slechte stap van Özyakup maar ik hoop dat hij het maakt in Turkije.
Ik begrijp niet waarom grote spelers nu opeens naar Turkije trekken er zijn toch betere competities bv. Topal gaat waarschijnlijk terug in Turkije spelen .
Het is echt spijtig dat zo'n spelers niet in Europese subtopers blijven spelen en voor Turkije kiezen . Ze verkloten hun carriere om meer geld te kunnen verdienen.

8 juni 2012 om 21:24

Ik vind de Turkse competitie echt niet onder doen voor die van een Portugal/frankrijk alleen is het lastiger om jezelf in de kijker te spelen voor een Europese topclub.

Maar soms zie ik wel spelers in Turkije bij de topclubs dat ik denk van is dat nou echt een aanwinst? Vooral die Brazilianen zijn echt overrated in Turkije soms denk ik echt dat ze denken dat alle Brazilianen net als Ronaldinho zijn.

8 juni 2012 om 23:33

Je hebt volkomen gelijk maat heb geen woorden voor om er bij toe te voegen

Hoe zit het met deze jongen? Besiktas is een grote club in Turkije, maar kan denk toch als flinke stap terug gezien worden. Ik had het idee dat het zo'n extreem talent was en dat hij het goed deed bij Arsenal?

Is het echt puur dat hij graag in Turkije wil spelen, of heeft hij zich toch minder ontwikkeld dan gehoopt?

zeg maar dag tegen je carriere, wrm nou naar BJK ga dan beter terug naar de eredivisie dan heb je nog kans dat je nog wat kan bereiken hij kon makkelijk basis spelen bij club als az of feyenoord.

Ik vind het zo jammer dat deze jongen het niet gaat redden bij Arsenal. Geloof het of niet, maar ik heb met hem in de middelbare school gezeten in Alkmaar Willem Blaeu(deels ook topsport AZ etc).

Ik had het hem echt gegund om uit te groeien tot een ster speler bij Arsenal. Ik zal denk ik voorlopig niets van hem horen als hij in Turkije gaat spelen aangezien in het Turkse voetbal buiten de wedstrijd Fenerbace-galatasaray niet volg.

Is Besiktas het spoor kwijt ?

Wat moet Besiktas met zo een slechte speler doen. Deze jongen is 1 van de zoveelste speler die door Arsenal is gehaald als jeugdspeler en zoals honderden hem voorgingen is ook zijn niveau aanzienlijk verslechterd daar.
Deze jongen mag blij zijn met Besiktas die het financieel zwaar heeft, aangezien ik zijn voetbalplafond inschat als een Stormvogels Telstar.

Ik wens hem veel plezier op de trainingen van Besiktas. Wellicht maakt hij in de winterperiode een transfer naar de Turkse tweede divisie, zodat hij spelminuten kan maken.

8 juni 2012 om 21:24

Hoezo is Bjk het spoor kwijt ???

Je lult echt onzin terwijl dit een jonge potentiele speler is wat bjk heel goed kan gebruiken . Denk je nou echt dat elke jonge speler die wenger binenhaalt zomaar een cesc fabregas wordt ofzo ?? Oguzhan kan moelijk een basisplaats krijgen omdat op zijn plaats vele namen zijn die meer ervaring hebben en logischerwijs de voorkeur krijgen !! Ik denk juist dat hij meer kans krijgt bij bjk en zich beter gaat profileren als een goede spelmaker !

Doe een beetje rustig aan met het bashen en kijk naar je eigen team , 3.3 miljoen voor een b- verdediger als danny ??

9 juni 2012 om 01:48

Duidelijk dat je hem nog nooit hebt zien spelen. Hij kon makkelijk mee met de selectie van Arsenal en maakte altijd een sterke indruk. 'het niveau Telstar' komop zeg, je zal de eerste zijn die een shirt van hem koopt als hij de sterren van de hemel speelt bij Besiktas. Wat een idioten komen er hier langs zeg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren