Voetbalzone

Duw Mertens heeft dramatische gevolgen voor Cahill en Engeland

Zondag, 3 juni 2012 om 16:18

Dries Mertens gaf in de oefeninterland tussen Engeland en België een volkomen onnodige duw aan Gary Cahill. De kleine aanvaller duwde de centrale verdediger hard tegen zijn eigen keeper Joe Hart op, in een poging om de bal te veroveren. Het heeft dramatische gevolgen voor Cahill: hij heeft een dubbele kaakfractuur en kan niet mee naar Polen en Oekraïne.

/

Cahill is alweer de derde Engelsman die niet mee kan naar het eindtoernooi. In een eerder stadium haakten ook Frank Lampard en Gareth Barry af. John Terry, die net als Cahill een scan heeft laten maken, is tot grote opluchting van bondscoach Roy Hodgson wel fit genoeg om deel te nemen aan het toernooi.

Hodgson heeft Liverpool-verdediger Martin Kelly, indien het medische team van de Europese voetbalbond UEFA groen licht geeft, opgeroepen als vervanger, meldt de FA via de officiële kanalen. Kelly trainde de voorbije week al mee met de nationale ploeg.

Bekijk hier de beelden van de blessure die Gary Cahill opliep:

3 juni 2012 om 16:21

Sneu voor hem.
JE gunt het niemand om door een blessure een toernooi te missen.
Wel jammer dat hij Carrick,scholes,ferdinand niet oproept waren wel 3 belangerijke spelers voor united.wie wordt de volgende die nu een blessure krijgt naast
Lampard,rooney,wilschere,cleverly,ruddy,walker,cah... Wel erg dom Onsportief van de kleine man.

3 juni 2012 om 16:43

Carrick heeft al bedankt en nee gezegd voor een uitnodiging, dus dat was sowieso geen optie.

3 juni 2012 om 17:04

Alleen omdat ie geen minuten kon krijgen. Maar dat is ontzettend dom want nu Lampard eraf is kom je met Henderson aanzetten xD Carrick/lampard of Carrick/gerrard zou veel beter werken.

Maar Liverpool heeft een geweldig seizoen gedraaid dusja, kan je niet om heen.

3 juni 2012 om 16:58

Klopt, zo dom en onsportief dat ie zelf zijn eigen ruiten heeft ingegooid.
Mocht hij naar Premier League gaan dan weet ie wat hem te wachten staat. Zal 'm niet makkelijk gemaakt worden denk.

3 juni 2012 om 17:12

Net als Ronaldo een aantal jaar terug. Al heeft hij wel veel fans gewonnen daarna
door volwassener te worden.

3 juni 2012 om 17:26

En terecht. Mertens speelde de laatste 5 interlands al barslecht en dan doet hij ook nog zoiets ongelooflijk dom. Ik hoop dat ze hem eens hard aanpakken. Hij besteed alleszins meer tijd aan zijn haar dan aan trainen...

3 juni 2012 om 18:05

Echt een te belachelijke actie!!!

Dit is opzettelijk iemand blesseren. Flinke boete van de Belgische bond zou terecht zijn... 3 Wedstrijden schorsen en hem helemaal met de grond gelijk maken in elke media die er bestaat...

Achterbaks en heel smerig mannetje... Daar heeft PSV er de laatste tijd vrij veel van...

3 juni 2012 om 18:30

Echt waar.... je naam zegt genoeg!!
Wat heeft psv hier nu weer mee te maken?

En denk je nu echt dat Mertens hem bewust de kaak wil breken?

3 juni 2012 om 19:16

Dat zegt hij helemaal niet, wel dat PSV een aantal erg onsportieve spelers heeft. Daar zou ik ook matennaaiers aan toe willen voegen. Kijk alleen maar naar jullie aanvoerder, gênant gewoon.

3 juni 2012 om 19:25

@ debestepsv: jouw naam getuigt ook niet van onpartijdigheid. Ik noem maar Toivonen, Pieters Strootman en Mertens allemaal regelmatig betrokken bij onsportiefheden.

on: Dikke pech voor England en dat is erg jammer, Mertens Gewoon schorsen tis inderdaad niet de eerste keer.

3 juni 2012 om 21:23

PSV heeft hier weldegelijk mee te maken. Het is namelijk de werkgever van dit boefje. Natuurlijk zou deze rare duw los van PSV moeten staan, ware het niet dat meerdere spelers die onder contract staan bij de club uit de Lichtstad dit soort nare, onsportieve trekjes vertonen.

Natuurlijk wil Mertens de kaak niet bewust breken. Hij duwt echter wel bewust een speler. Bewust een opponerende collega in de richting van een naderende keeper duwen, is bovendien niet van liefkozende aard.

3 juni 2012 om 17:29

Mertens is gewoon een onsportieve belg die zelfs in een oefenwedstrijd nog zon belachelijke dingen doet wat ben ik blij dat dat kleine kind bij psv voetbalt. daar past hij wel lopen er meer rond met het zelfde gedrag(toivonen)

3 juni 2012 om 17:55

Wat heeft zijn Belgische nationaliteit hiermee te zien? Ik walg als Belg ook van Mertens...

3 juni 2012 om 18:32

Tja..... dat zal hij wel geleerd hebben van die twee matennaaiers die bij jullie achterin lopen!!
Alles is geoorloofd om te winnen!!

3 juni 2012 om 18:38

Een Belg die onsportief is, noemt men een onsportieve Belg. Andere opties waren onder andere geweest: onsportieve dwerg of onsportief onderkruipsel.

3 juni 2012 om 18:46

Och och och, als Suarez vergelijkbare acties had gedaan was het gewoon slimmigheid geweest.

ON: Het hoort natuurlijk niet thuis in het voetbal, maar een duw gebeurt wel 100 keer in een wedstrijd. Tja, dan zal er ooit wel eens een fout gaan.

3 juni 2012 om 19:14

Zegt de man die blij is met Vertonghen en met Suarez ;

3 juni 2012 om 19:29

Alleen is Suarez ook goed bestraft geweest....@ Munck.

@ Munck: een duwtje zonder gevolgen gebeurt 100 keer per wedstrijd ja. Bij deze duw is het willens en wetens om een ander te schaden. Dit gebeurt gelukkig niet 100 keer per wedstrijd, maar als dit gebeurt moet er hard worden gestraft. Het is onsportief

3 juni 2012 om 20:03

Juist, Mertens wil inderdaad dat Cahill een gebroken kaak krijgt? Wat voor motief zou hij überhaupt kunnen hebben om hem willens en wetens te schaden? Iedereen weet dat Mertens er veel voor zou doen om te winnen, dus een duwtje om vervolgens de bal te veroveren is niks geks voor zijn doen.

Maar wat jij hier stelt slaat natuurlijk nergens op, het is geen sadist die er op geilt om andere spelers te blesseren..

3 juni 2012 om 20:13

@matty1983
jij begrijpt er echt helemaal niks van
hij duwde bewust om een ander te schaden? hij had kunnen weten dat dit cahill een kaakbreuk zou opleveren?
man man
doe dit 100x na en je breekt maar 1x je kaak.
dit is domme pech.
en de actie was wel degelijk nuttig. als er niet gefloten was, dan was het goal.
ik zie geen smerige belg
ik zie een winnaar die tot een randje wil gaan

3 juni 2012 om 20:24

Wat een stelletje meisjes zeg. Sportief is 't niet, maar ga nou niet de moraalridder uithangen en zeggen dat hij bewust die speler(s) wilde blesseren. Alsof je in zo'n split second bezig bent met alle scenarios afgaan met van ja, als ik nu even een kleine zetje geef, dan breekt die z'n kaak, en wellicht breekt die keep z'n hand ook nog. Enige waar je op zo'n moment mee bezig bent is die bal toch nog zien te krijgen om te scoren, want je bent zo dichtbij. Kleine zetjes zie je in elke wedstrijd tig keer.

Grow a pair zeg! Als er iemand achterbakse onderkruipsels genoemd moeten worden zijn jullie 't wel.

3 juni 2012 om 20:34

@munck

Suarez deed ook een vergelijkbaar iets tegen Manchester United. Hij duwde Evra tegen Ferdinand aan. Dat was inderdaad wel grappig

3 juni 2012 om 21:07

Eeuh wie dan? Leerdam, Vlaar, De Vrij, Indi, Nelom?

3 juni 2012 om 20:25

Ja dat vind ik ook. Echt onsportief van dries, misselijkmakend knulletje. De fifa zou hem voor het eerstvolgende toernooi moeten laten missen. Bah, typisch weer een psv spelertje.

Engeland.. Heb veel sympathie voor ze maar ik heb inmiddels in m'n poule voorspeld dat ze na de eerste ronde er al uitliggen. Echt jammer, ik hoop dat ze zo snel mogelijk naar de top komen, waar ze horen.

3 juni 2012 om 16:21

Zonde... Weer een speler die uitvalt. Jammer voor Cahill dit. Heeft Driesje toch mooi voor elkaar gekregen met zijn onnodige en smerige actie, maarja dit soort dingen gebeuren nou eenmaal.

3 juni 2012 om 16:37

Heel erg zonde om door een onnodige overtreding een EK te missen. Ik betwijfel wederom of Engeland potten kan breken op het EK. Er is al weet een hele waslijst aan spelers die niet beschikbaar zijn en de resultaten zijn nu ook weer niet echt denderend.

Ik zie het overigens alweer helemaal voor me dat Dhr. Mertens weer glashard loopt te ontkennen en dat alles geheel onbewust ging. Ik had aan het begin van het seizoen een zwak voor hem voor hoe hij speelde. Maar de laatste tijd irriteer ik me mateloos aan die levensgrote ontkenningsfase waarin hij is beland. Als je iets doet wat niet erg chique is geef het dan gewoon toe.

3 juni 2012 om 16:47

Tja zou schijnheilig is hij wel, eigenlijk zou je hem voor dit soort gedrag moeten schorsen... Hoe kun je nou onbewust een duw geven? Schaad alleen maar zijn imago die al niet al te best meer was.

3 juni 2012 om 16:50

Gewoon weg een schandalige actie van Mertens. Ik heb het gezien, er was totaal geen kans voor hem om de bal te pakken, hij geeft Cahill een duw waardoor ie tegen Hart's vuist op loopt. Belachelijke actie om iemand zo zijn EK af te pakken in een oefenwedstrijd.

3 juni 2012 om 18:29

Met of zonder Cahill... Engeland wordt never nooit niet kampioen... nu hebben ze iig weer een excuus om aan te voeren waarom ze geen kampioen geworden zijn.

3 juni 2012 om 20:17

@ la pulga
ook jij begrijpt weinig van voetbal.
ga eens turven hoe vaak zo 'n overtreding voorkomt.
dit een is een overtreding, meer niet.
omdat cahill zijn kaak breekt is het een smerige overtreding?
of is het juist omdat het Dries Mertens is?
je ziet niet eens dat je mening totaal gekleurd en hypocriet is.
juist die 2 laatste feiten zitten waarschijnlijk in je benoeming met "smerig"
maar je kan de overtreding "en sich" niet bestempelen als smerig.
hij had onmogelijk kunnen berekenen dat met deze snelheid hij precies op Joe zou botsen op zodanige wijze dat precies zijn kaak zou breken.
je kaakbreken is echt domme pech, die breek je namelijk niet zomaar

3 juni 2012 om 16:22

Extreem lullig voor Cahill, walgelijk natuurlijk van Mertens, die duw was nergens voor nodig. Door hem mist hij gewoon een EK. ik zou me zo schuldig voelen als ik dat had gedaan.

3 juni 2012 om 16:32

Dat een duw van kleine Dries zoveel impact heeft! De gemiddelde EK verdediger zal zich toch niet door Dries laten duwen.

3 juni 2012 om 16:36

Je ziet toch hoe het gaat, volle duw met de handen in de rug van Cahill. Dan val je met die snelheid toch gewoon tegen degene die voor je staat. Heeft niks met de gemiddelde EK verdediger te maken. Rotventje die Mertens, benieuwd wat hij te zeggen heeft erover..

3 juni 2012 om 16:38

Cahill is best een beer. Als je in beweging bent raak je gemakkelijk uit balans, zeker als je zo''n duw niet verwacht. Mertens wist dit ook anders hij het zetje nooit gegeven, zou immers compleet overbodig zijn geweest. Nu heeft 'ie om bij een bal te komen in een oefenduel toch het risico genomen iemand te blesseren en jawel, zo geschiedde. Bovendien was het een opzettelijke duw met twee handen, meer dan een zetje.

3 juni 2012 om 16:43

Neem mijn reactie aub niet zo serieus, heren...

3 juni 2012 om 16:51

dat komt goed uit want ik neem jouw reacties nooit serieus :D

3 juni 2012 om 16:55

@kx22, klopt. Want Belgie is niet in staat zich te plaatsten voor het EK, dus de gemiddelde EK verdediger zal zich niet door Dries laten duwen.

3 juni 2012 om 17:30

Met een duw in de rug die je niet verwacht zou je zelfs een kerel van 200 kg omver krijgen. Wie zou het overigens verwachtten in een oefenduel?

3 juni 2012 om 16:22

Leuk hè, Dries! Sportief! Dries denkt ook: "ik niet naar het EK, maar dan hij ook niet."

Wat een ontzettende hufter is die Dries ook

3 juni 2012 om 16:50

Ja, ik denk ook echt dat Mertens dacht: "laat ik Cahill een duwtje geven zodat hij het EK mist!"
Je kan ook overdrijven zeg...
Dit soort duwtjes komen meerdere keren in een wedstrijd voor en ja, het is onsportief, maar Dries wilde gewoon een doelpunt maken wat hem ook lukte.
Ik probeer hier niks goed te praten, maar dit hele gebeuren wordt hier ernstig overdreven.
Als van Persie hetzelfde had gedaan bij een speler van Noord Ierland was het een 'ongeluk', nu het om Dries Mertens gaat is het een vuile actie...

3 juni 2012 om 16:53

Als Dries bij een andere club had gespeeld, dan psv, was het opeens ook een vuile aktie, maar nu hij psver is vinden ze in eindhoven dat meneer niks verkeerds gedaan heeft

3 juni 2012 om 17:00

natuurlijk niet, ongelukkige botsing. Het is triest dat iedereen zoveel moet afgeven tegen psv, onbegrijpelijk ook waarom aangezien ze toch al 3 jaar onder ajax zijn geeindigd. Schijnbaar heeft de hegemonie van een aantal jaar geleden en de 10-0 vorig jaar heel erg veel pijn gedaan bij supporters van andere clubs.

3 juni 2012 om 17:19

Zou de psv supporters sieren om eens niet Dries een hand boven het hoofd te houden, maar eens te reageren zoals de Belgen doen, hier een reactie van een Belg op een Belgische site

Door zulk een onnodige en ondoordachte duw puur uit frustratie voor de slechte match en de onrijpe actie houdt hij een pro-voetballer weg van een belangrijk kampioenschap in zijn carrière. Het zou hem zelf eens moeten overkomen! . Blessures kan,onvrijwillige fouten of botsingen ook,evenals ziekte maar toch zo geen ''kinderstoten'' tegen een collega in een oefenmatch! Lompe dikkenek

3 juni 2012 om 17:40

Afca013 zegt genoeg met zijn laatste reactie. Houden jullie je hoofden maar in het zand.

3 juni 2012 om 18:43

@psvliekepsv

De subjectiviteit druipt er bij jou af

3 juni 2012 om 18:44

haha, lezen blijft lastig merk ik.
"ik probeer hier niks goed te praten, maar dit hele gebeuren wordt hier ernstig overdreven."
Ik blijf bij mijn mening, dit soort duwtjes zijn onsportief maar komen meerdere keren per wedstrijd voor. Dat deze zo ongelukkig uitvalt had niemand van tevoren kunnen bedenken.

3 juni 2012 om 18:56

@afca013

Allereerst, scheer je hier alle psv-ers over een kam. Want - en dit weet jij net zo goed als ik - houdt niet elke psv-er hem het hand boven de hoofd, kijk maar eens bij het Dries Mertens topic op psv.netwerk.

Maaar, als we toch bezig zijn met het onnodig generaliseren, kan ik het ook hebben over het beschermen van jullie Uruguayaanse held, tijdens het bijtincident, zijn talloze schwalbes en het constante matennaaien.

Ik, persoonlijk, keur het allebei af. Maar er moet nu niet gedaan worden alsof Mertens een moord gepleegd heeft. Overigens getuigen jouw reacties nou ook niet echt van het hebben van ook maar enige objectiviteit.

3 juni 2012 om 20:30

@afca013

De duw was totaal onnodig, zeker in een oefeninterland.
Maar denk je dat Dries er geen spijt van heeft dat Cahill het EK moet missen?
Hij had het niet moeten doen, maar om hem maar voor alles en niets uit te maken slaat toch helemaal nergens op?
Kom nou, een beetje volwassen gedrag mag ook wel zeg.

3 juni 2012 om 17:09

Ja, want hij had de intentie hem te blesseren en niet om te scoren...
Dat is gewoon in de geest van de wedstrijd, kan altijd gebeuren.

3 juni 2012 om 16:22

Pff het zit Engeland echt niet mee met al die blessures..

3 juni 2012 om 16:56

Cahil had ook die bal weg kunnen rossen ipv dit,

3 juni 2012 om 17:15

Want als je tegen een bal schopt, dan kan niemand je een duw geven????
Dan had hij misschien niet vol tegen Hart geknalt, maar met zn platte bek op de grond.......
Wordt het ook niet beter van.

3 juni 2012 om 17:24

wat een onzin kraam je weer uit Peskens,

Cahill had gewoon goed ingeschat dat Mertens de ball nooit kon halen.
kon hij weten dat die dwerg hem zo'n duw zou geven??

3 juni 2012 om 17:35

Liever wat gras happen dan een dubbel kaakfractuur.
Het is weer één van de smerrige acties de je kan toevoegen aan Driesjes lijst en dit zal echt niet de laatste zijn.
Gelukkig gaan de Britten dit niet snel vergeten. Zou het commentaar van een Roy Keane op een actie als deze wel willen horen

3 juni 2012 om 18:10

Was Sarcasme, maar mensen begrijpen het waarschijnlijk alleen maar als er een Emoticon bij staat.

3 juni 2012 om 19:48

Ja gek he, want daar aan kan je zien dat het sarcasme is.
Hoe kan een lezer nu weten dat je sarcastisch bent, ipv dat je een duffe opmerking plaatst dan?
Heeft niets met het begrijpent lezen van andere te maken in dit geval.......

3 juni 2012 om 20:06

@arsenaliefsee
Waarom zou je het commentaar van Roy Keane op een actie als deze willen horen? Zodat ie deze duw lekker hypocriet kan veroordelen terwijl hij zelf iemand bewust zijn sportieve carrière heeft afgenomen. De enige reden dat de britten dit vooral niet gaan vergeten is omdat ze doorhebben dat hun elftal schrijnend zwak is en met dit voorval een ideale bliksemafleider hebben gevonden.

3 juni 2012 om 16:22

Het zou Mertens wel sieren als hij nu van zich laat horen en excuses aanbiedt.

3 juni 2012 om 16:24

Tja, daar heeft Cahill nu vrij weinig aan . Maar het zou natuurlijk wel goed zijn.

3 juni 2012 om 16:25

Dan doet hij het ook alleen maar om het te doen.. Zal het vast niet menen.

3 juni 2012 om 17:10

Ja, want alles wat Mertens zegt is gelogen -,-

3 juni 2012 om 16:47

Net alsof ie dat meent. Je bedoeling is goed, maar zo'n type gaat dan denk ik zogenaamd 'schuldbewust' voor de camera staan en 10 seconden later schept ie er met z'n maten over op hoe hij 'die Engelsman knock-out ging'. Leuk team hebben ze in Eindhoven, nu 'slimme' van Bommel erbij komt en Strootman die nog altijd net zo opgefokt is als dat ie eruit ziet. Medelijden met dhr. Advocaat, waar is die man aan begonnen?

3 juni 2012 om 16:22

Waarom moet hij dat doen?

3 juni 2012 om 16:30

Volgens mij hebben ze het er een keer met PSV over gehad om met kleine trucjes meer uit het spel te halen. Toivonen spreekt voor zich, Matavz dit seizoen Exact dezelfde actie tegen feyenoord (waar ook uit 3-2 gescoord werd)
Ik was er toen ook verbaasd over dat niemand doorhad dat Matavz een overtreding maakt

Kost me wat duimpjes omlaag maar ben er van overtuigd

-edit- video linken werkt voor geen meter, zoek maar op op youtube.

3 juni 2012 om 17:07

Wat een smerige gemene club is dat PSV toch, volgens mij is hun aankoopbeleid erop gericht om dit soort spelers aan te trekken. Ze kunnen geen goeie spelers betalen en daarom gaan ze voor de ''ik lijk een goeie speler maar ben een geniepige gemene speler''-spelers.

3 juni 2012 om 19:58

Juist, dat denk ik ook. Ze kopen extra spelers die het leuk vinden om tikjes te geven en mensen een gebroken kaak te bezorgen. Dat zijn echt speciale kwaliteiten....

Neem jij jezelf nog wel serieus kerel? Ik kan me nog acties van Suarez herinneren en die schop van Vertonghen in de bekerwedstrijd tegen AZ. Maar PSV selecteert inderdaad op agressiviteit ja......

3 juni 2012 om 20:34

@reinjang

Nou ja zeg, Matavz een hele overtreding?!
Het is toch schandalig!
Kom op zeg, het zijn kleine handigheidjes, alsof je die zelf niet gebruikt...
Ik vloer ook met regelmaat een speler als die mij voorbij is en een gat in rent en dat soort momenten, dat hoort er toch gewoon bij?
Dat het nu een keer misgaat kan gebeuren, maar om hem dan voor van alles en nog wat uit te maken, kom op zeg.
Het was onnodig en dom, maar om hem maar dwerg te noemen, om er het lichtste voorbeeld uit te pakken, gaat me wat te ver.

3 juni 2012 om 23:20

Ik bedoel niet zoals jij zegt: Kijk een overtreding!

Ik bedoel, neutraal, dat PSV spelers wat vaak kleine duwtjes geven in dit soort situaties. Je moet ook alles doen om te winnen, zo erg vind ik het niet.

Ben zelf Ajacied en heb acties van Suarez ook altijd verdedigd onder het motto van alles willen winnen.

Wat ik zeg is dat het bij meerdere PSV spelers opvalt. Misschien dat ze in groepsverband gesproken hebben over dit soort dingen. Het werk namelijk wel, zoals tegen Feyenoord.

3 juni 2012 om 16:30

Die kan een transfer naar Engeland maar beter uit zijn hoofd laten. Als er al een cub zo gek is om hem te kopen kan hij een leuke tijd tegemoet zien qua tabloids en fluitconcerten haha. Driesje Driesje Driesje toch.

3 juni 2012 om 17:00

Als deze reactie over paar uur nog steeds niet is verwijderd maakt VZ zich volkomen belachelijk!
Want dit is toch provoceren of niet ? Althans mijn 'provocerende' reacties worden altijd binnen paar minuten verwijdert ? We zullen het wel zien....

3 juni 2012 om 17:06

@rooney-030

Je geeft zelf het antwoord al, dit soort streken haalt Mertens altijd uit, zeker sinds hij bij PSV speelt. Zelfde zie je bij Toivonen en Strootman. Zal wel met de club cultuur te maken hebben, iemand stimuleert hen er kennelijk in om er maar mee door te blijven gaan. Sinds die beroemde uitspraak van Koeman (die doodschop van van Tiggelen was wereldklasse), denken ze in Eindhoven dat hard, gemeen spel nodig is om bij de top te horen.

3 juni 2012 om 17:13

toivonen doet soms wel eens dingen die niet mogen maar strootman?? wat een onzin verkondig jij en psv zou het gedrag goedkeuren of zelfs stimuleren...maak je zelf niet zo ontzettend belachelijk.

3 juni 2012 om 17:34

Strootman heeft afgelopen seizoen een rode kaart gehad na een zware overtreding op de enkel van Luuk de Jong, tevens heeft hij maar liefst negen gele kaarten geincasseerd. Een zeer hoog aantal, zeker voor een ploeg met veel balbezit.

Het valt me gewoon op dat er jarenlang regelmatig spelers van PSV behoorlijk over de schreef gaan en dat de leiding er vrij lackoniek op reageert.

3 juni 2012 om 18:21

Dan is Enoh ook een misselijkmakend speler omdat elke wedstrijd een gele kaart pakt maar dat maakt volgens jou niet uit want het is een Ajacied......

Strootman is een hele beschaafde en faire speler, maar ik denk dat als je goede en belangrijke voetballer voor PSV bent altijd haters krijgt.

3 juni 2012 om 19:09

Je verhaal klopt van geen kant. Mertens en strootman gebruiken geen hard spel soms gaan ze wat te hard erin maar dat is niet vaak geweest van mertens kan ik alleen dit moment bedenken van dit seizoen. Dat jij zegt dat mertens dit soort streken erger uit haalt sinds hij bij psv speelt vind ik echt lachwekkend bij utrecht heeft hij 2 seizoen geleden een paar van dat soort streken uitgehaald maar dat is bij psv juist er uit gegaan. Mertens en Strootman zijn gewoon 2 winnaars die zelde een harde overtreding maken. Over toivonen heb je gewoon gelijk hij is gewoon een kwal met schwalbes en harde overtredingen ik heb het idee dat hij heel erg graag op zlatan wil lijken!

3 juni 2012 om 20:28

strootman heeft dit seizoen 5 gele kaarten gepakt in de competitie...op 34 wedstrijden vind ik dat niet veel. Die rode kaart zijn de meningen nogal over verdeeld ik ben iig van mening dat het geen rode kaart was en met mij genoeg anderen.
en dat psvérs jarenlang over de schreef gaan slaat natuurlijk wederom nergens op....

3 juni 2012 om 16:22

Waarom roept hij Richards niet op? Hij is 10000 x beter dan verdedigers als Kelly, johnson of Jagielka ....

3 juni 2012 om 16:24

gaat Richards dan niet mee raar
ik heb de selectie niet echt goed bekeken dus ik dacht dat hij gewoon mee ging

3 juni 2012 om 16:27

Die Hodgson is Pro-liverpool...
Hij roept gewoon al die hopelose Liverpool-spelers op die een voor een hun slechtste seizoen achter de rug hebben.. Alleen Gerrard is volgens mij terecht opgeroepen
Met spelers als Downing,carroll,henderson,johnson,kelly denk ik niet dat je ver zult geraken hoor...

3 juni 2012 om 16:31

Oh sorry, ik had even wat verder moeten lezen. Dan had ik jou reactie over Pro-liverpool al gelezen. excuus.

3 juni 2012 om 16:26

Ja echt wel, of waarom geen Walker die hoort toch ook altijd bij de selectie te zijn.

3 juni 2012 om 16:51

@marre123

Walker moest helaas het EK laten schieten.

In de wedstrijd tegen Fulham raakte hij geblesseerd en moest het veld verlaten.

3 juni 2012 om 16:29

Omdat Liverpool spelers allemaal lievertjes van Roy zijn...

Misselijke streek van Mertens en dan gaat Voetbalzone hem nog verdedigen ook. '' De kleine aanvaller duwde de centrale verdediger hard tegen zijn eigen keeper Joe Hart op, in een poging om de bal te veroveren. '' Dit had niks met de bal veroveren te maken.

3 juni 2012 om 16:30

Omdat Hodgson laats bij Liverpool zat, en hij allemaal onnodige gare liverpool-spelers wilt meenemen. Begint nu echt erg op te vallen..

3 juni 2012 om 16:42

Echt he, ex trainer van Liverpool die echt al die waardeloze Engelse spelers van die club oproept. Vriendjespolitiek ten top, want die spelers zijn echt dramatisch en er zijn genoeg Engelse spelers die beter dan hen zijn.

3 juni 2012 om 16:23

Oegh, dit maakt het allemaal nog een stukje erger.

De zoveelste blessure voor Engeland.
Begrijpelijk dat de Engelse fans boos zijn op Mertens, dan heb je al zoveel blessure's en dan komt Cahill er ook nog bij op zo'n knullige wijze.

off?; PSV heeft echt geluk dat ze volgend seizoen Van Bommel hebben.
Kan die eindelijk spelers als; Toivonen en Mertens op hun plek zetten.

edit; Van Bommel heeft slimme trekjes ja, en is soms wel gemeen. Maar hij gaat geen elleboogjes uitdelen of schwalbe''s maken...

3 juni 2012 om 16:26

Ja want van Bommel doet natuurlijk nooit zoiets gemeens....

3 juni 2012 om 16:30

Hehe, v. Bommel is nu niet bepaald de juiste persoon daar voor. Hij heeft vaak genoeg ook veel van die geniepheidjes, schwalbes en andere 'slimme' trekjes. Wil hiermee niet zeggen dat hij een vieze speler is, maar wel dat hij zich vaak genoeg ook vrij onsportief gedraagt.

Erg vervelend voor Cahill en Engeland natuurlijk, maar bestaan hier tegenwoordig niet gewoon maskers voor om alsnog te kunnen spelen? Ook ongelukkig voor Mertens, tuurlijk een heel dom, onnodig en onsportief duwtje, maar als hij dit van te voren had geweten had hij t wel gelaten denk denk ik.

3 juni 2012 om 16:23

Het was een misselijke overtreding, hij kon never nooit meer bij de bal en op het moment dat keeper Hart bij Cahill stond en de bal wilde pakken een innodige duw, met twee handen geven. Mertens heeft mazzel met geel... ik hoop dat belgie despelers een paar wedstrijden schorst. Dit is nergens voor nodig en ook nog eens in een oefenduel.

3 juni 2012 om 16:29

Kom op zeg het was geen keiharde trap ofzo maar gewoon een duw in de rug. Okee het was onnodig maar hij kon nooit weten dat het zo zou eindigen.

3 juni 2012 om 16:40

.... en het had nog erger afkunnen lopen, zwaar hersenletsel... en dat kan je wel weten...

3 juni 2012 om 17:02

dries was er idd duidelijk op uit om hem zwaar hersenletsel te bezorgen, gewoon eens voor 14 jaar schorsen.

3 juni 2012 om 16:23

Bij utrecht een syphatieke speler, komt bij psv in een stressvolle omgeving en veranderd in een arrogante kloothommel !

BAH !

sterkte voor Cahill en hopen dat ze in Engeland een goede vervanger vinden

3 juni 2012 om 16:27

Ja goh wat was hij sympathiek in het shirt van Utrecht met die klap achter op het hoofd van een tegenstander, waarvoor hij een paar duels moest brommen.

Mertens is een aardige voetballer, nog lang geen top en ook nog eens verschrikkelijk vervelend.

3 juni 2012 om 17:15

Nou, bij Utreg begon hij ook al met die misselijke trucjes. Hoe veel hij ook voor ons betekende, hij werd er niet populairder door. niet voor niets is hij geen voetballer van het jaar geworden bij Utreg.
Maar het wordt steeds erger, let maar op. Ook altijd als hij onderuit wordt gehaald overdreven doorrollen en buitelen en meteen zijn arm omhoog alsof hij zijn been heeft gebroken. Een matennaaier is het, steeds meer.

3 juni 2012 om 16:24

Pff nog een aderlating voor Engeland. Het is echt een puinhoop geworden daar bij Engeland. Eerst zag ik ze nog wellicht als een gevaarlijke outsider, maar zoals het er nu uitziet, gaan ze het nog zelfs moeilijk krijgen in de poulefase. Jammer dat Ferdinand niet is opgeroepen..

3 juni 2012 om 16:24

En weer iemand die afvalt, met stip het land dat de meeste pech heeft in aanloop naar het EK.
Het is te hopen dat er niet nog meer spelers zullen afvallen want in dit tempo hebben ze daalijk helemaal niemand meer..

3 juni 2012 om 16:24

Schandalige actie van Mertens. Scheids heeft het waargenomen, anders had ie een schorsing van 3 a 4 wedstrijden mogen krijgen. Tegen het randje van natrappen/fysiek geweld, gekoppeld aan de situatie en de totale onnodigheid. Tel daarbij op dat het een vriendschappelijke wedstrijd is en de uitkomst is een walgelijke actie van een redelijke maar walgelijke speler.

3 juni 2012 om 16:25

3/4 wedstrijden?
Het is een licht duwtje als dit ergers anders op het veld gebeurt is het waarschijnlijk niet eens overtreding.
Het was heus niet de bedoeling van Mertens dat Cahill zijn kaak zou breken, hij probeerde gewoon nog bij de bal te komen.

3 juni 2012 om 16:42

Ik denk iets heel anders. Dit soort acties kan ook gewoon een pure uiting van frustratie zijn. Als Mertens niet het IQ van een zeekomkommer heeft, schat hij de situatie in en weet hij dat hij never nooit bij de bal kan komen, omdat Cahill ervoor staat en Hart de bal over 1 seconde op pakt. Wat dan het enige nut van de actie is, is een botsing initiëren. En vanuit die denkwijze maak ik voor mezelf op dat Dries Mertens een misselijkmakend sadist is die zichzelf niet eens in een vriendschappelijke wedstrijd in de hand kan houden.

3 juni 2012 om 16:56

Hij kwam nog bij de bal hoor, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat hij er nooit meer bij zou kunnen komen?

3 juni 2012 om 18:23

Ben ik nou zo slim of ben jij nou..? Natuurlijk komt hij bij de bal, juist door die belachelijke overtreding te maken. Anders kom je op zo'n afstand echt niet meer tussen de verdediger en de uitstormende keeper. Man oh man, volgens mij hoef ik dit niet eens meer serieus te nemen.

3 juni 2012 om 20:43

@cashencarlo

"man oh man, volgens mij hoef ik dit niet eens meer serieus te nemen."

Dat je jezelf serieus kunt nemen is een ding, maar dit dan als onzin verklaren doet je jezelf toch echt voor schut zetten.

"als Mertens niet het IQ van een zeekomkommer heeft, schat hij de situatie in en weet hij dat hij never nooit bij de bal kan komen, omdat Cahill ervoor staat en Hart de bal over 1 seconde op pakt."
"natuurlijk komt hij bij de bal, juist door die belachelijke overtreding te maken."
Dus hij kon wel bij de bal en had het dus wel goed ingeschat, en heb jij het IQ van een zeekommer?
Dat het verkeerd afliep kan altijd gebeuren, alsof door jou nog nooit iemand geblesseerd van het veld moest. Kom op zeg!

3 juni 2012 om 16:28

heel simpel, gewoon het bewust in gevaar brengen van in dit geval zelfs 2 tegenstanders. Enige terechte beslissing was daarom ook een rode kaart en een schorsing. Zulk soort spelers hoort gewoon niet op het veld te staan, zeker niet in een vriendschappelijke interland. Als Driesje ooit nog in Engeland had willen voetballen dan kan hij dat nu alvast op zijn buik schrijven want ik denk dat geen enkele engelse club hem nu nog zal halen.

3 juni 2012 om 16:24

Die nare streken van Mertens ook, leert het ook nooit af. Kan voetballen als de beste maar kan zo irritant overkomen en zijn. Een droom van Cahill wordt hiermee compleet verpest.
Het zit Engeland ook totaal niet mee, hoop dat ze er op het EK nog het beste van kunnen maken. Maar voor de finale komen ze toch echt kwaliteit tekort. Hoe gek het ook klinkt, maar als je kijkt naar Spanje,duitsland etc. Dan kun je zien dat zij beter ingespeeld zijn en al lang ervaring met elkaar hebben. De Engelsen hebben daarentegen om het jaar totaal nieuwe spelers die opgeroepen worden en dan kan je er nooit een hecht team van maken.

3 juni 2012 om 16:24

Vervelend voor Cahill.
Maar ik vind alle reacties zo overdreven, iedereen doet alsof Mertens een verschrikkelijk overtreding heeft begaan.
Hij geeft een licht duwtje zodat hij nog bij de bal kan komen, dit gebeurt zo vaak in een wedstrijd.
Het was echt niet zijn bedoeling dat Cahill vol op Hart zou botsen en zijn kaak zou breken.

3 juni 2012 om 16:26

Heel licht duwtje zodat gij aan de bal kan komen?
No comment vriend jij hebt volgens mij een andere wedstrijd gezien..

3 juni 2012 om 16:28

Helemaal niet hij komt toch ook nog bij de bal.
Hij had echt niet de intentie om Cahill of Hart te blesseren hoor.
Iedereen doet als of Mertens iemand een doodschop heeft gegeven.

3 juni 2012 om 16:33

Hij had helemaal niet de intentie om de bal te veroveren, dat was ook niet mogelijk zonder een overtreding gemaakt te hebben. De bal rolde al naar Hart en Cahill was eigenlijk aan het afschermen, met beide handen Cahill een harde duw geven was het ergste wat hij kon doen en dat deed hij.
Resultaat: Kaak gebroken van waardoor hij niet meegaat naar het Ek.

En jij durft hem nog te verdedigen?

3 juni 2012 om 16:28

Een duw met twee handen in de rug noem ik geen licht duwtje. ls je in ogenschouw neemt dat het met een aardige snelheid plaatsvind vind ik dit onnodig en onsportief gedrag. Misschien hadden ze Dries moeten vertellen dat het ''vriendschappelijk'' was.

ot:
Erg sneu voor Cahill. Het kan echter een zegen zijn voor Engeland als Micah Richards nu wordt opgeroepen. Ik denk echter dat Hodgson het niet in zijn persoon ziet zitten en dat er opnieuw een andere naam meegaat naar Polen en Oekraïne.

ps: Lees nu dat Martin Kelly mee mag. Zegt genoeg lijkt me...

3 juni 2012 om 16:36

Misschien moet je maar geen 040 in je nickname zetten, dan beschouwen we je misschien wel als objectief. Dit is gewoon een ontzettend onsportieve overtreding.

3 juni 2012 om 16:24

daar gaat dries z'n carrière in engeland..

3 juni 2012 om 16:24

Zo gefrustreerd dat hij zelf niet naar het EK gaat denk ik. Wellicht dat de Engelse bond gaat klagen bij de Belgen

3 juni 2012 om 16:24

Huh vanmiddag las ik nog dat de baas van de FA ervan uitging dat zowel Cahill als Terry mee zouden gaan. Enorm balen voor hem. Hij had een prima eerste seizoen bij Chelsea en dit EK was hem gegund. Jammer dat je dan nog zo'n blessure oploopt. Dit is ook een tegenvaller voor Engeland, aangezien Cahill vrijwel zeker in de basis zou beginnen. Opnieuw een speler die uitvalt voor het EK, dat is toch jammer.

Btw, weer een speler van Liverpool als vervanger. Het is toch ongelooflijk.

3 juni 2012 om 16:33

Tip: Wil je in de selectie van het Engels nationaal elftal komen? verdien dan een transfer naar Liverpool

Haha, let maar op Jay spearing en Flannagan komen er ook nog bij..

3 juni 2012 om 16:36

Adam is een Schot, dus als die erbij wordt geroepen is Hodgson echt dronken haha. Maar inderdaad, elke Engelse speler van Liverpool wordt opgeroepen, ook al hebben die een dramatisch seizoen gespeeld. Zelfs met 0 doelpunten en 0 assists wordt je opgeroepen. Daarentegen laat hij spelers die presteren thuis.

Hodgson kan echt niet selecteren.

3 juni 2012 om 16:40

Ware het niet dat die geen engelsman is ...

3 juni 2012 om 16:48

Haha..hoe kon ik dat zeggen, heb het al even aangepast.

Je begrijpt mijn punt wel, spelers als Sturridge, Carrick, Ferdinand, Walker, Richards etc.. worden allemaal aan de kant gezet.

3 juni 2012 om 16:33

Hij wil gewoon trainer van Livepool worden. Op deze manier stijgt de marktwaarde van al die Liverpool spelers en kan Liverpool deze relatief goed doorverkopen.

Het is gewoon een pact joh

3 juni 2012 om 16:37

Ja ik denk dat ie is omgekocht door Downing. Downing wilde waarschijnlijk dat hij toch nog een doelpunt of assist kon geven, dus gaf ie geld aan Hodgson .

Nee serieus, dit slaat nergens op. Waarom neemt hij Richards niet gewoon mee als vervanger..?

3 juni 2012 om 16:40

Deze man heeft een nog dramatischer selectiebeleid dan onze Bert haha...
Slaat ook weer nergens op, helemaal nergens op gebaseerd. Geen goed spel geen uitblinkers.

3 juni 2012 om 16:47

@king_osgood / Memoires

Haha echt he slaat helemaal nergens op dit. Maar goed, stel je voor dat hij het EK wint Dat zou echt geniaal zijn... Zie het niet gebeuren hoor. Ze gaan helemaal scheel getikt worden.

Het enige wat ze met deze selectie kunnen is de bal naar voren knallen en spelers erachter aan sturen -_____-

Haha, ongelooflijk. selecteer gewoon dan net zo goed de hele selectie van Liverpool xD

3 juni 2012 om 16:51

Als hij het EK wint is dat misschien wel de grootste verassing ooit, zelfs groter dan Chelsea dat de CL won.

Echt..dan krijgt hij een contract voor het leven en scheel getikt worden? misschien doen ze het wel op ze Chelsea's. ;

3 juni 2012 om 17:05

Haha, dan wordt het een gevalletje Griekenland.

Ik zou het niet uitsluiten met de Liverpool spelers die hij selecteert. Blijkbaar hebben ze toch gepresteerd bij mijn cluppie..

3 juni 2012 om 16:24

wat ben je dan voor een sukkel, die duw was gewoon nergens voor nodig.

3 juni 2012 om 16:24

Toaal onnodige actie, wat een smerige streek. Erg zonde voor Engeland dit, en zeker voor Cahill.

3 juni 2012 om 16:25

Smerige actie van mertens. Wat ik me afvraag, waarom wordt kelly nu opgeroepen en niet richards? Het was al vreemd dat hij niet bij de definitieve selectie zat, daarnaast kan hij ook centraal spelen, dus waarom niet als vervanger van cahill?

3 juni 2012 om 16:25

Engeland zou toch al niet ver komen, kijk naar de spelers die hij heeft opgeroepen haha!
Nu heeft hij tenminste misschien nog een excuus voor als hij er in de groepsfase wordt uitgeschakeld.

3 juni 2012 om 16:26

Verschrikkelijk. Ik vind dat hij hiervoor gestraft zou moeten worden. Nu hopen dat Cahill snel herstelt, en beter wordt!

3 juni 2012 om 16:26

Jammer dat Cahill het overkomt maar die duw van Mertens was echt niet zo bedoeld hij wou gewoon proberen de bal te veroveren door hem uit zijn evenwicht te halen en voor hem te komen of hoopte op een kluts actie. Mertens wilde gewoon scoren om indruk te maken op scouts want als hij scoorde zou zeker heel Europa weten dat 'kleine' Mertens Engeland beroert naar EK stuur of zoiets.

3 juni 2012 om 16:27

Voor mijn part gaat Cahill of de FA nu aangifte doen voor zware mishandeling, dat ie maar eens een paar maanden de bak ik gaat zal hem wel eens afleren dat kleuter gedrag
Eigenlijk gun ik het niemand toe, maar zal me niet verbazen als de engelsen op de zelfde toer gaan als destijds bij Anders Frisk

3 juni 2012 om 16:30

Haha kom op man, dat is echt te overdreven. Ik snap ook dit dat erg frustrerend moet zijn maar laten we nou niet doen alsof Mertens erop uit was om Cahill te blesseren he. Hij wilde gewoon een botsing tussen 2 spelers veroorzaken zodat ie kon scoren.

Als je zag hoe Engeland bezig was, mag je van geluk spreken dat enkele Belgen waaronder Vertonghen heel zijn gebleven.

3 juni 2012 om 16:42

Haha werkelijk waar wat kunnen mensen overdrijven. Zware mishandeling? Serieus? Als we hier voor spelers gaan schorsen (aanklagen?!) is het wel erg triest gesteld. Onnodig ja, dom ja, opzettelijk gemeen spel, nee. Vervelend dat Cahill hierdoor het Ek moet missen, maar dit soort duwtjes gebeuren zo'n 20x per wedstrijd. Maar laten we vooral doen alsof Mertens een doodschop heeft gegeven, we mochten hem toch al niet, dus waarom niet.

3 juni 2012 om 16:52

Zelden zo'n domme leeghoofdige reactie gelezen. Met je simpele gedachten. Haha. De bak in zegt ie.

3 juni 2012 om 17:44

Ik snap dat je Ajacied bent en Driesje niet mag
Maar als dit al zware mishandeling is wat was die idiote tackle van Shawcross op Ramsey dan
Dan is dat al helemaal zware mishandeling

3 juni 2012 om 16:28

Mertens hoeft voorlopig niet te hopen op een transfer naar Engeland. Na Suarez weer een 'enfant terrible' uit de Eredivisie. Jammer dat Cahill nu niet meekan naar het EK, speelde bij Chelsea best aardig de laatste tijd en had op het EK zijn mannetje wel gestaan. Het wordt nu nog lastiger voor Engeland om de volgende ronde te halen. Ik wens ze veel succes: Succes!

3 juni 2012 om 16:28

Zonde voor Cahill. Hij verdiende dit EK echt en had zich geweldig aangepast aan het niveau bij Chelsea. Jammer dat hij door zoiets stoms het EK nu moet missen.

Echter is Kelly natuurlijk een geweldige vervanger. Absolute sterspeler en een sterkhouder bij Liverpool. Vele malen beter dan Richards natuurlijk..

3 juni 2012 om 16:31

Echt he. Wat een selectiebeleid, hopeloos gewoon...

3 juni 2012 om 16:35

Echt he, het is toch ongelooflijk. Liverpool heeft een dramatisch seizoen gespeeld. Maar Hodgson roept echt alleen maar Liverpool spelers op. Je wint echt geen EK met Liverpool spelers. Daarentegen laat hij juist de goede spelers (richards, Sturridge etc.) thuis. Deze trainer heeft echt een dramatisch selectiebeleid. Op deze manier wordt het niks met Engeland.

3 juni 2012 om 16:36

Je moet Kelly echt niet onderschatten, hij is echt wel goed maar dat neemt niet weg dat Richards een veel betere optie is. Kan ook nog uitstekend uit de voeten als CV.

3 juni 2012 om 16:29

Nou dank je wel Mertens, nu hoef je geen transfer meer naar Engeland te verwachten.

Ik hoopte dat Richards opgeroepen zou worden, kan als back en als cv. Begrijp ook niet waarom dat niet gedaan is maar Kelly is ook goed.

Het Ek begint dus helemaal niet goed met al die blessures maar ik heb nog wel vertrouwen, mede dankzij de media die ons nu bombarderen als de topfavoriet. Nu staat er weinig druk meer op de team, helemaal na al die blessuregevallen.

3 juni 2012 om 16:30

een klein duwtje, met helaas verschrikkelijke gevolgen.
maar laten wel elkaar niet gaan na-papegaaien.
dit duwtje stelde niks voor.
het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
het gebeurt zo vaak in het voetbal.
ik noem een matavz die daardoor scoort.
het is weliswaar een overtreding, maar we moeten niet doen alsof het een moordaanslag is en uit den boze.
ik denk dat vele mensen oorzaak en gevolg niet kunnen splitsen.
ik durf te wedden dat als dit geen gevolgen voor cahill zou hebben, het opeens voor velen geen smerige overtreding was. sterker nog, de meesten zouden niet eens weten dat het is gebeurd.
zoals de vele duwtjes die tijdens een wedstrijd worden gegeven

3 juni 2012 om 16:30

Wat een viesterd die Mertens.

En on-ge-loof-lijk dat hij Richards niet oproept.

3 juni 2012 om 16:31

Hahah Kelly? Een wisselspeler van Liverpool? Hodgson heeft dus nog behoorlijk wat liefde voor die club. Henderson, Downing, Carrol en Kelly neem je toch niet mee man doe eens normaal. Denk overigens dat Jagielka gewoon naast Terry komt en die vind ik wel echt goed.

Waarom Walker en vooral Richards er niet bij zijn is mij een raadsel.

3 juni 2012 om 16:34

Ik vraag me ook af of Hodgson zich niet moet verantwoorden voor zijn dubieuze manier van de selectie samenstellen. Hij neemt Kelly (rb) mee in plek van een CB. Dank had hij toch ook gewoon Walker en Richards alsnog kunnen meenemen? Hodgson is één grote grap.

3 juni 2012 om 17:01

Walker is geblesseerd.

3 juni 2012 om 17:44

Kelly heeft toekomst, alhoewel Walker dat ook wel heeft.

3 juni 2012 om 16:31

Hopen dat Cahill gauw hersteld.

offtopic: even offtopic, ik heb enkele dagen geleden op unibet gewed dat Cahill geen basisplek zal hebben tijdens de wedstrijd Frankrijk-engeland. vervalt die weddenschap nu, doordat hij geen deel meer uitmaakt van de selectie of blijft de weddenschap gewoon staan?

3 juni 2012 om 16:34

Haha goede vraag. Ik zou denken dat 'ie nu vervalt, maar zeker weten doe ik het niet.

3 juni 2012 om 16:34

Moet in de algemene voorwaarden staan lijkt me Zijn altijd regels voor uitzonderingen. Als het er niet bijstaat heb je gewoon gelijk want hij heeft geen basisplaats, hetzij door de coach, hetzij door de blessure

3 juni 2012 om 16:31

Wat een idioot die Mertens. Vreselijk onsympathieke speler. Die vraagt er gewoon om om volgend seizoen in volle vaart de reclameborden te worden ingeduwd!

3 juni 2012 om 16:40

Aangeduwd*,

3 juni 2012 om 16:31

Het EK is nog niet eens begonnen, en nu al heeft Engeland problemen.

Eerst Gareth Barry en Frank Lampard die geblesseerd raken, en nu Gary Cahill. En tot overmaat van ramp is hun beste speler Wayne Rooney de eerste twee wedstrijden geschorst.

Ik zou nu Chris Smalling van Manchester United oproepen. Het is 'n multifunctionele speler, hij kan op rechtsback en centrale verdediger spelen. En hij zou zeker wat toevoegen aan het blessure gevoelige Engeland.

3 juni 2012 om 16:46

Smalling is ook geblesseerd & revalideerd op dit moment...

3 juni 2012 om 17:42

Als Smalling niet geblesseerd was geweest had hij er ook zeker bijgezet.

3 juni 2012 om 16:31

Dit is écht hilarisch. Ik wíst gewoon dat wanneer er nog een centrale verdediger ging uitvallen Martin Kelly (liverpool) ging opgeroepen worden... Hodgson toch!

Dom van Mertens en is me meteen ook duidelijk hoe hij het voor elkaar heeft gekregen dat hij zo gehaat wordt in Nederland.

3 juni 2012 om 16:32

Smerige en onsportieve actie van Mertens. Hij wist heel goed dat hij niet meer bij de bal kon. Wat bezielt een speler om dan je directe tegenstander zomaar een duw te geven? Erg sneu voor Cahill dat hij dankzij Mertens het EK moet missen.

3 juni 2012 om 16:32

Pfffff, de wet van Murphy voor Engeland doet zich wel erg aan op het moment. De één na de ander raakt geblesseerd. Valt me wel op dat alle vervangers van Liverpool komen, was Richards niet een betere vervanger geweest?

Daarnaast, die Mertens begin ik wel toch zo'n ongelooflijke eikel te vinden. Maar ja, niet te veel over zo'n figuur praten is het beste. Gelukkig heeft hij als enige van PSV de kampioenswedstrijd gespeeld. Fucking cunt he is!

3 juni 2012 om 16:32

Zeer sneu voor Cahill dat hij door zo'n lelijke onnodige actie het EK moet missen, hij had een sterk duo kunnen vormen met Terry achterin. En wat bezielt die achterlijke Hodgson om Kely op te roepen, dit is al de zoveelste Liverpoolspeler die hij erbij haalt en geen flikker heeft gepresteerd dit seizoen.

3 juni 2012 om 16:32

Kelly? Seriously, als dit niet ingeleid is door belangenverstrengeling, weet ik het ook echt niet meer...
Mijn god, wat een dramatische selectie. Natuurlijk, deels ingegeven door de blessures. Echter toch vooral door een dramatisch selectiebeleid.

3 juni 2012 om 16:34

net alsof dries dit expres doet hij wil gewoon vol voor de bal gaan

3 juni 2012 om 16:35

Als je met een ander lichaamsdeel duwt dan je schouder weet je gewoon dat je wordt afgefloten. Als hij trouwens echt voor de bal wilde gaan dan had hij om Cahill heen moeten lopen, anders kom je niet bij de bal.

3 juni 2012 om 16:39

Hij heeft gewoon pech dat hij tegen de keeper botst anders was er niks aan de hand

3 juni 2012 om 16:35

Mertens moet zwaar gestraft worden, desnoods via de burgerrechter.

3 juni 2012 om 16:38

Gaat niet lukken!

3 juni 2012 om 17:42

Laten we hem anders met zen allen lynchen!! Zo iemand mag toch niet meer vrij rondlopen, wel?! Doe toch normaal.

En degenen die denken dat hij daarom geen transfer naar Engeland zal maken leven in een fantasiewereld. Ik denk niet dat hij past bij het engelse voetbal (en ook zeker niet goed genoeg is voor de subtop daar), maar hij is arrogant genoeg om zich boven enkele twitterberichten van domme gefrustrerende lowlifes te zetten. Daarnaast zou het "uitfluiten" in de engelse stadions ook wel best meevallen. De helft van de supporters daar zijn immers dagjestoeristen.

3 juni 2012 om 16:36

Wat een ongelooflijk vieze streek van Mertens zeg. Het was ook geeneens een schouderduw ofzo, maar echt vol met twee handen. En daardoor mist Cahill het EK.

Wel rare opvolger, Kelly. Haal dan Richards bij de selectie. Speelde dit seizoen echt sterk bij tijd en wijlen, terwijl Kelly eigenlijk pure middelmaat is.

3 juni 2012 om 16:36

Sneu voor Cahill, maar wat zijn sommigen hier triest zeg.. Jullie doen alsof Mertens wou dat hij geblesseerd raakte en het Ek zou missen. Mertens heeft een winnaarsmentaliteit en dan doe je soms domme dingen. 100% zeker dat hij hem niet wilde blesseren!

3 juni 2012 om 16:37

Een overtreding zoals er per speelronde over de hele wereld tientallen worden gemaakt, maar nu pakt het een keer dramatisch uit, omdat een speler zwaar geblesseerd raakt.

3 juni 2012 om 16:37

Als Dries Mertens anders heette dan zouden jullie allemaal zeggen dat hy 20 wedstryden niet mocht spelen..

3 juni 2012 om 16:38

Dries is samen met Toivonen een van de meest walgelijke spelers van de Eredivisie. Deze jongen is rot tot op het bot, niet sportief en walgelijk in zijn overtredingen en schwalbes.
Ik hoop dat er een club uit het buitenland komt met een dikke zak met poen zodat ik komend seizoen niet weer naar hem hoef te kijken.

3 juni 2012 om 16:38

Het is en blijft een smerig ratje die Mertens, irritante manier van 'winnaarsmentaliteit' tonen..

3 juni 2012 om 16:39

Hodgson moet toch echt objectiever gaan selecteren en z'n Liverpool-verleden achterwege laten. Nu neemt hij gewoon een RB mee in plaats van Cahill, een Cb...

3 juni 2012 om 16:39

Jammer voor Cahill. Ik kan ook niet begrijpen waarom je zoiets zou doen.
Het gaat nergens over en als je een duw zou geven weet je toch al dat je niet door mag spelen.

3 juni 2012 om 16:40

Nu ga ik ervan uit dat Ferdinand en Scholes sowieso geen optie zijn, maar dit is toch een veel betere 23mans selectie?

Hart, Green, Butland

Richards, Walker, A. Cole, Terry, Baines, Lescott, P. Jones

Carrick, A. Johnson, Gerrard, Walcott, Young, Milner, Parker, Aoc

Sturridge, D. Bent, Rooney, Welbeck, Crouch

3 juni 2012 om 16:50

Je hebt gelijk, alhoewel ik Smalling eerder dan Lescott zou selecteren. Maar geef je groot gelijk.

3 juni 2012 om 16:53

Terry is gewoon op tijd fit, staat in de tekst.

3 juni 2012 om 16:56

Smalling en Walker zijn geblesseerd.

3 juni 2012 om 17:07

Oja klopt, Smalling had ik wel aan gedacht maar dat Walker geblesseerd is was ik in de haast even vergeten; dan toch maar G. Johnson of Jagielka i.p.v. hem.

3 juni 2012 om 16:50

Je zou maar Butland heten xD. Waar speelt hij?
Verder ben ik het zeker met je eens. Echt raar dat Richards en Walker niet worden opgeroepen. Is Sturridge wel mee?

3 juni 2012 om 17:08

Butland speelt bij Birmingham City en Sturridge is om onverklaarbare redenen ook niet mee. Verder neemt hij Defoe en Carroll mee en niet Bent en Crouch. Echt onbegrijpelijk dit selectiebeleid.

3 juni 2012 om 17:56

Met deze selectie win je geen Ek.
Indien elke Engelse fit is zou ik deze selectie maken.

Hart, Green, Rudy

Walker, Terry, Johnson, Baines, Ferdinand, Cahill, Jones

Gerrard, Young, Lampard, Walcott, Carrick, Henderson, Downing

Rooney, Welbeck, Bent, Chamberlain, Carroll, Defoe

Overigens, Jack Butland speelt bij Birmingham City, en is 19 jaar.

3 juni 2012 om 18:17

Henderson en Downing verkiezen boven A. Johnson en Milner, jou kan ik niet serieus nemen.

4 juni 2012 om 15:41

Laat jouw selectie maar eens zien dan!!

3 juni 2012 om 16:41

Triest van Mertens. Arrogant mannetje is het toch ook. Beetje iemand onnodig een blessure laten open. Gewoon schorsen die jongen.

3 juni 2012 om 16:41

Mertens.. Ongelooflijk.. Smerig! Ik bedoel Het ging toch om een vriendschappelijk wedstrijd? Of weet hij de definitie van ''vriendschappelijk'' niet? Zelfs de scheidsrechters trekken amper gele kaarten wnnr het een vriendschappelijk wedstrijd is, en dan moet deze man zo'n onnodige actie maken. Belachelijk,
Ik zag het al aankomen. Sneu voor Cahill!

3 juni 2012 om 17:49

Ik snap echt niet wat het soort wedstrijd hier toe doet. Het is geen vriendschappelijk potje tussen 2 caféploegen om daarna gezellig met zen allen aan de toog te hangen he. Dit zijn de matchen waarin je een selectie kan verdienen. Zeker wanneer het een match is tegen een ploeg als Engeland.

Het was een onnodige en ongelukkige overtreding, maar dit gebeurd constant. Dan hoor je natuurlijk niemand. Je denkt toch echt niet dat Mertens hier ff dacht van, laat ik hem nou is effe een kaakbreuk aansmeren.

3 juni 2012 om 18:01

Dit zijn de matchen waarin je een ''selectie'' kan verdienen ja, en dat doe je natuurlijk door iemand opzettelijk te duwen met de kans dat hij geblesseerd raakt. Als hij een basisplaats wil verdienen/onbetwiste basisspeler wil worden, dan moet hij maar beginnen met zijn eigen spel.

Dit gebeurd idd vaak genoeg, maar je leest amper dat een speler hierdoor geblesseerd raakt en een EK mist! Dat is dus het verschil. Dus de mensen hebben al het recht om Mertens te bekritiseren.

3 juni 2012 om 18:19

Ik vind hem persoonlijk niet goed genoeg voor de Belgische selectie en ik zie hem, door de sterke concurrentie op zijn plek, dat ook niet snel worden. Maar ook bij oefenwedstrijden moet je 100% gaan, zeker in de duels, anders kan je beter thuis blijven. Ik sta ook in de verdediging en krijg in bijna de helft van zo'n situaties ook een duwtje (ook al is het niveau vele malen minder). Dat is denk ik deels frustratie en deels het een klein beetje uit evenwicht brengen vd verdediger om dan de bal toch nog te hebben.

Dit is niet echt sportief maar kenmerkt wel een echte winnaar. Als je een beetje nadenkt weet je toch dat hij dit niet heeft gedaan om hem te blesseren. Gewoon heel ongelukkig en niet goed nagedacht/beoordeeld van Mertens. Ik keur het daarom zeker niet goed maar om hier nu moord en brand te schreeuwen over hoe een smerige streek dat dit is.

En daarnaast is het ook geen wonder dat die ongelooflijk hypocriete Engelse media hier weer opspringt. Ze kunnen zich beter om hun ongelooflijk zwakke selectie/prestatie hebben. Defoe vond ik trouwens echt goed invallen. Hij zou zeker basis moeten staan de eerste 3 wedstrijden.

3 juni 2012 om 19:25

Dan gaan we wel tever als we denken dat Mertens het opzettelijk heeft gedaan ja.. maar het bliijft wel een smerige actie, hoe je het ook wendt of keert, want Cahill ligt nu geblesseerd aan de kant. Zoals je het zegt, men doet het wanneer ze gefrustreerd zijn. Ik weet precies nog wat ik toen, tijdens live meepraten zei.. iK zei: ''dom van Mertens''.. Toen had ik geen idee dat Cahill het EK niet zou halen, maar de actie viel gewoon vies tegen. Maar de mensen die nu pas komen zeggen dat hij een ''smerige Dwerg'' is of weet ik veel zijn in mijn ogen een beetje dom bezig..

En verder heb je gelijk.. Tsja, Ik vind Belgie beter dan Engeland (op dit moment).. En ze speelden ook beter in mijn ogen.. Ze hadden meer Balbezit en creeerden ook meer kansen precies wat Mertens gister ook aangaf. De Britse media moet ook een beetje zelfkritisch zijn en zich niet teveel op Mertens richtten, maar op het eigen vertoonde spel. Maargoed daar ga ik nu niet op in.

3 juni 2012 om 16:42

Wat een misselijk mannetje, totaal onnodig z''n duw
Erg sneu voor Cahill, weer een tegenvaller, als Liverpool fan vind ik het zelfs gek dat Hodgsen Kelly oproept, in plaats van Richards of Walker.

3 juni 2012 om 16:44

Omdat Richards en Walker RB zijn en Cahill is een CB netals Kelly

3 juni 2012 om 16:47

Kelly kan weliswaar als CB spelen, maar speelt bij Liverpool altijd als RB. Het slaat nergens op dat Hodgson Kelly meeneemt.

3 juni 2012 om 16:48

Kelly is geen CB maar ook een RB. Ik vind Richards eventueel ook geschikt voor CB.

3 juni 2012 om 17:02

Tsja, Richards en Walker zijn duidelijk beter dan Kelly op de RB positie... maar Cahill is dus een Cb..en ik weet niet of Engeland een betere CB heeft dan Kelly (die ook een CB is van nature). Terry, Lescot, Cahill etc zijn allemaal opgeroepen. Op Ferdinand na is Kelly helaas de enige ''redelijke'' optie denk ik.. Ik weet het niet for sure.. maar dit is mssn wat Hodgson denkt.

3 juni 2012 om 17:16

Kelly is inderdaad gewoon Een Cv dus het is wel logisch. Echter denken de meeste mensen dat hij een back is omdat hij bij Liverpool daar vaak heeft gespeeld. Richards is een back neemt niet weg dat hij gewoon mee moest van begins af aan.

De verdediging is nog steeds sterk. Als vervangers hebben we Lescott en Jagielka. Ook niet de minste. Daarnaast kan Gerrard in geval van nood ook al CV uit de voeten.

Hart
Johnson
Jones
Terry
Cole/Baines
Milner
Gerrard
Chamberlain
Rooney
Young
Walcott
3 juni 2012 om 17:28

Je hebt helemaal gelijk! Een vraagje. Je hebt Walcott in de spits. Is het een schoonheids foutje? Want ik dacht eerder aan Welbeck.

3 juni 2012 om 17:36

Sturridge zou in de spits moeten staan met als back up Welbeck of andersom. Ik zou wel voor Welbeck kiezen aangezien Sturridge vooral van de flank kwam bij Chelsea en Welbeck al met Rooney heeft gespeeld. Kans is groter op succes met die 2.

Maar iets zegt me dat Caroll gewoon in de basis gaat staan.

3 juni 2012 om 16:42

Daar breekt je bek toch van open..

Zuur voor Cahill. Niet erg sportief van Mertens maar laten we niet doen alsof Mertens vooraf de intentie had om een kaakfractuur te veroorzaken. Op de lange termijn is het nadelig voor Mertens. In Engeland onthouden ze dit soort dingen, een transfer naar de Premier League zal voorlopig dan ook niet aan de orde zijn.

Met het uitvallen van Cahill wordt het EK voor Engeland wel steeds meer een zure appel om doorheen te bijten. Persoonlijk hoop ik dat ze alsnog ver geraken. Blijft een prachtige voetbalnatie en zou graag een halve finale Nederland - Engeland zien.

3 juni 2012 om 16:46

Welke prachtige voetbalnatie? Ze komen echt de poule-fase niet door... Leuke competitie, maar dat komt omdat er zo weinig Engelsen voetballen.

3 juni 2012 om 17:06

@trolololo

Prachtige voetbalnatie ja, het land Engeland heeft als nummer 1 sport voetbal en dat wordt op zoveel niveau's goed beoefent. De fans zijn over het algemeen top in support en opkomst. Kijkend naar de geschiedenis zijn er tevens voldoende spelers van wereldklasse afkomstig uit Engeland waardoor je dus wel kan verwijzen naar een prachtige voetbalnatie.

3 juni 2012 om 17:44

De selectie van Engeland bestaat anders uit allemaal jongens die bij de topclubs in Engeland voetballen. Is geen land met veel kwaliteiten die dat ook kan zeggen.
Hun topspelers spelen nog in eigen land spelen, kunnen wij moeilijk zeggen.
En volgens mij hebben wij maar 1 prijs behaald met het nationale team, evenveel als Engeland.

3 juni 2012 om 16:46

Wat een vieze speler is die Mertens. Ik erger me al aan hem in de Eredivisie. Hij wist dat hij nooit bij de bal zou komen en duwde hem maar. Wat een vieze speler is hij.

3 juni 2012 om 16:46

Sneue reacties vol onnozele en vooral domme haat. Kijkend naar de beelden is het gewoon een ongelukkig omstandigheid na het duwtje. Dit is geen wijvensport, stelletje jankers hier. De intentie was niet om hem te blesseren, hij ving zich een beetje op omdat ie zelf dreigde te botsen. Maar ik zie elke week tien keer ergere overtredingen. Dries wordt als halve crimineel weggezet hier door idiote reacties, ga Lekker turnen of korfbal volgen zou ik zeggen.

3 juni 2012 om 16:48

Het zit Engeland echt niet mee, die overleven straks de poul denk ik niet. Echt jammer want het is toch wel een gevaarlijke outsider op papier alleen hebben ze nooit het geluk.

3 juni 2012 om 16:49

en Mertens bedankt weer, misselijke speler blijft het toch, als je ook ziet dat bij Cahill bewust een duw geeft zodat hij tegen de keeper op botst. Moeten ze gelijk voor minimaal 10 interlands schorsen zo'n gozer.

3 juni 2012 om 16:52

Haha, en dan zelf een foto van Jan Vertonghen hebben, hahaha.
Grootste smeerpijp van de Nederlandse velden jwz.

3 juni 2012 om 17:03

Waarom is Vertonghen een smeerpijp dan? Kom dan met voorbeelden. Heb hem nog nooit dit soort dingen zien doen. Mertens heeft wel vaker misselijke trekjes vertoont en dit is gewoon een belachelijk actie van hem in een oefenwedstrijd.

3 juni 2012 om 17:06

Kerel, als je echt niet snapt dat Vertonghen gewoon in de categorie Toivonen&suarez valt, dan kijk je gewoon geen voetbal.
Vertonghen is nog erger omdat hij het allemaal zo sneaky doet. Kijk maar eens hoe snel hij gaat liggen, lopen mekkeren. Alleen hij doet het onder de radar.
Bovendien heeft hij ook een ontzettend misselijke kop, dat mag misschien geen rol spelen, maar dat doet het toch stiekem.

3 juni 2012 om 17:13

Of jij bent gewoon anti Ajax, want dit slaat totaal nergens op, Vertonghen maakt nooit dit soort acties, maakt geen schwalbes en probeert niet iemand bewust te blesseren.

3 juni 2012 om 18:10

heb je het over misselijk, dan heb je het over die knabbeltand die in 020 voetbalde neem ik aan ? dat is een misselijkerd, maar ik snap het wel, alle 020-ers zijn stiekum boos dat driesje niet voor jullie club heeft gekozen,slechte verliezers, dat blijkt maar weer...

3 juni 2012 om 16:49

en nu gaat iedereen gal spuwen op Mertens omdat hij duw gaf!als Messi of Ronaldo die duw gaf werd het goed gepraat maar ik snap niet wat de Mertens haters tegen hem hebben ook voor deze duw!is gewoon een goede speler maar dat zien de haters natuurlijk niet

3 juni 2012 om 16:50

wat een zielige reacties weer hier. Het is natuurlijk erg sneu voor cahill maar er word hier net gedaan alsof mertens iemand vermoord heeft wat een onzin zeg. Het was echt niet zijn bedoeling om iemand het ek te ontnemen. Maar goed dan gebeurt er iets en dan komen alle zieligerts zich weer melden met dat het altijd al een smeerlap was etc en dan komt het gel*l weer over een kampioenswedstrijd wat echt kant nog wal raakt in dit toppic. Geeft het zielige niveau van de haters maar weer eens aan. Had graag de reacties gelezen als het om suarez had gegaan die de overtreding maakt of guidetti...dan is het natuurlijk winnarsmentaliteit en er alles aan doen om te winnen

3 juni 2012 om 17:10

Maar wat was dan wel zijn bedoeling met deze duw? Ook niks positiefs of gerechtvaardigds denk ik zo.

3 juni 2012 om 17:16

om mss toch nog bij de bal te komen en te scoren...niet om iemand te blesseren

3 juni 2012 om 17:28

Ik denk inderdaad ook niet dat zijn intentie was om iemand te blesseren, laat staan om iemand het EK door de neus te boren.

Echter denk ik wel dat je in een vriendschappelijke wedstrijd dit soort duwtjes beter achterwege kunt laten. Het is toch een vriendschappelijke pot en je speel tegen een tegenstander die naar het EK gaat. Ik vond die Noord Ier gisteren ook nogal fors erin gaan tegen Robben. Ook vast niet met de bedoeling Robben te blesseren, maar je vraagt je af waarom moet dat nou zo in een vriendschappelijk potje, wetende dat je tegenstanders naar het EK (zouden) gaan?

3 juni 2012 om 17:41

Engeland was anders ook niet '' vriendelijk '' bezig hoor haha. Beetje hypocriet van ze om nu zo beledigd te doen Maar zijn wel gewend van ze.

Neemt niet weg dat het totaal niet nodig is.

3 juni 2012 om 18:10

van de ene kant geef ik je gelijk maar een tegenstander hoeft niet halve bak te voetballen omdat het andere team een toernooi gaat spelen daar heeft bijvoorbeeld nederland ook niks aan. Blessures kan je overal oplopen ook op trainingen. Ik ga hiermee geen overtredingen goed praten want ik hou mn hart ook vast bij elke overtreding op robben maar goed je hebt het toch niet in de hand en een speler die helemaal zoekgespeeld word (ongeacht of het een oefenpot is) word toch geirriteerd en zal wss een keer flink aan de noodrem trekken.
Maarja mertens had mss niet moeten duwen maar dat is achteraf makkelijke gezegd dan gedaan.

3 juni 2012 om 16:51

Geweldige actie van Mertens! Altijd al geweten dat hij een zwak had voor Oranje. Dit scheelt ons weer mooi een tegenstander p weg naar het kampioenschap. Hulde aan Dries. Geweldige voetballer met zijn acties. Binnendoor buitenom je weet het nooit met hem. Verder nog vrle slimme staaltjes als dit in zijn spel.

3 juni 2012 om 17:01

Precies. Bovendien, als je jezelf al door een kabouter laat blesseren, dan verdien je geen EK.

3 juni 2012 om 17:02

Dries is voor de Nederlandse competitie een leuke speler, maar daar ligt toch echt zijn plafond. Verder is jouw reactie buitengewoon triest natuurlijk. Een belachelijke actie van Mertens goedkeuren, dan snap je het echt niet.

3 juni 2012 om 16:52

Dit was gewoon een hele domme actie van Mertens maar dat zijn we in Nederland onderhand wel gewend. Af en toe is die erg onbesuisd. Ik heb verder niet het idee dat hij dit deed om hem te blesseren maar dit is nergens voor nodig en al helemaal niet in een oefen interland. Ook kon hij zien dat dit tot een botsing zou lijden..

Verder triest voor Cahill en de Engelsen. Ik had Engeland graag op zijn sterkst gezien.

3 juni 2012 om 16:52

Gelukkig voor Engeland raakt Cahill bij deze botsing geblesseerd en niet Joe Hart anders hadden ze een nog groter probleem gehad. Nu gaat Lescott achterin spelen en dat is ook niet verkeerd.

3 juni 2012 om 16:53

Sneu voor Cahil en Engeland.
Maar ook als deze 3 er nog bij waren , stranden ze alsnog in de Groepsfase.
selectie heeft gewoon te weinig kwaliteit.

Ze worden 3e of 4e in de Groep.

3 juni 2012 om 18:09

selectie heeft absoluut niet te weinig kwaliteit. Ik vind de engelse spelers zelfs beter dan de Nederlandse. Probleem bij ons is alleen dat we geen team zijn en onze middenveld te weinig creativiteit bezit. Dat komt namelijk ook door blessures van Cleverly en Wilshere anders was ook dat geen probleem geweest.

3 juni 2012 om 18:14

Noem eens dan betere Engelse spelers.
Ze spelen allemaal in Engeland en 1 Nederlander ( Van Persie) is speler van het jaar.
Dat zegt al genoeg.

Tevens missen ze Rooney in de eerste 2 wedstrijden en dat is cruciaal en daarom denk ik dat ze neit doorgaan.

3 juni 2012 om 18:45

Dat zegt helemaal niks hoor. De reden dat Van Persie de beste speler was omdat hij dit seizoen goed presteerde, hij heeft Arsenal geleid. Ik kan ook zeggen dat de nr 10 van Manu (rooney) maar 1 doelpunt minder scoorde dan de spits van Nederland maar wat zegt dat, juist ja helemaal niks.

Vergelijk de elftallen maar eens met elkaar, zowel de eerste 11 als zij die op de banken zitten. Dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat Engeland een beter elftal heeft.

Hart Stekelenburg
Cole Van der Wiel
Terry Heiting
Jones/lescott Vlaar/mathijsen
Johnson Willems/schaars
Gerrard De Jong
Milner Van Bommel
Rooney Sneijder , heeft geen goed seizoen gedraaid.
Walcott Robben
Young Afellay, sommige zullen het daar niet mee eens maar feit is dat Young basisspeler is bij een Cl kandidaat en Afellay zit op de bank bij Barca.
Welbeck/defoe Van Persie/huntelaar.

Ik kom hier nog steeds tot de conlcusie dat de engelse spelers veel beter zijn dan de Nederlandse. Verdediging van Engeland is veel beter, middenveld vind ik ook beter maar kun je nog over twisten (de nederlanders) en de aanval de Nederlanders. Vooral omdat Robben en Van Persie wereldspelers zijn en wij voorin alleen maar Rooney hebben die een wereldspeler is. Young is goed.

3 juni 2012 om 16:55

Leuk van Mertens! Bewijst maar weer wat voor lief jongetje het is!

3 juni 2012 om 17:05

Hopelijk schorsen ze Mertens voor een aantal wedstrijden bij de Rode Duivels, dit kan natuurlijk gewoon niet..

3 juni 2012 om 17:05

Ik heb altijd de neiging om een actie van iemand nooit te veroordelen. Mijn eerste reactie na het zien van de beelden was: moet die Cahill maar niet stil gaan staan om de bal af te schermen. Maar als ik reacties hier lees. pfff.
Ik kan me niet voorstellen dat als iemand op volle snelheid rent je iemand gaat duwen met de intentie om iemand te blesseren. En daarnaast dit is ook nog eens nadelig voor Driesje zelf want nu kan die een transfer naar engeland wel vergeten.
Maar ja, dan blijft wel staan dat dit een hele nare afloop is voor Cahill. Iets van excuses of iets dergelijks van Driesje vind ik toch wel op zijn plaats, niet publiekelijk want dan denken mensen weer dat het niet gemeend is maar gewoon persoonlijk.

3 juni 2012 om 17:59

Waarom duwde hij dan? Denk jij echt dat Mertens die bal nog kon pakken? Hij zag al lang dat hij hem niet meer ging halen. Hij duwde zodat ze tegen elkaar aan zouden botsen. Dat zo'n blessure zou ontstaan, kon hij ook niet weten, maar het blijft een gemene actie.

3 juni 2012 om 17:06

vuile actie van Mertens, totaal onnodig. Erger me aan zo'n kleine dwergen die het fysiek niet aankunnen en daarom gluiperig in de rug duwen. Smerig gwn! Hij wordt bestraft met een gele kaart, terwijl Cahill het EK moet missen. Vraag me af wat er gebeurd was als Cahill hem een beuk in het gezicht had gegeven..

Snap deze keuze om Kelly (een bankzitter) te selecteren niet. Dan kune je toch beter voor een Richards, Smalling of Ferdinand gaan. Weet wel dat Ferdinand, volgens Saf, niet fit genieg zou zijn voor elke wedstrijd, maar dan nog kun je rouleren met hem en iemand anders. Snap de keuze om Richards niet mee te nemen nog steeds niet, is in mijn ogen beter dan Johnson en Walker, en kan ook centraal spelen.

3 juni 2012 om 17:22

De engelse keeper ving hem op met zn vuist, daarom breekt hij zijn vrouwenkaak.
Hij had hem gewoon met zn borst op moeten vangen, gewoon borst tegen borst, beetje bro-mance kan geen kwaad jwz,

3 juni 2012 om 17:28

hha lol, vrouwenkaak. Als jij al spurtend op iemands vuist loopt, ik vrees dat jij ook een vrouwenkaak zou hebben. En daar gaat het eignlijk ook niet om, 't is niet zo dat Hart expes zijn vuist daar zet. Hij wou zich wss beschermen ofz. 't Is die vuile Mertens met zijn duwtje die het verpest..

3 juni 2012 om 17:07

Tja, onnodige actie, en zo gaat een droom voor Cahill voorbij. Hij zou zelfs basis staan gokte ik! Met Terry samen

Snap alleen niet dat Kelly word opgeroepen. Weer zo'n matige speler, die overigens weer bij Liverpool speelt.

Henderson, Kelly, Johnson, allemaal opgeroepen door hun oude coach Hodgson, en allemaal te matig voor Engeland. Er zijn betere haha

3 juni 2012 om 17:11

Ik zou als als ik mertens was hem een hele picknickmanden verzameling geven en een kaartje met daarop sorry. Minste wat je kunt doen.

3 juni 2012 om 17:17

Had wel redelijke verwachtingen van Engeland dit jaar, maar die zijn volledig voorbij.
Mag hopen dat Mertens zich heel schuldig voelt, al denk ik niet dat hij bewust hem wilde blesseren. Wel een ontzettend onnodige actie van hem.

3 juni 2012 om 17:17

Heel erg lullig dat een duw in de rug dit als resultaat heeft. Hoewel Mertens vieze trekjes heeft moeten we hem nu niet ineens aan de schandpaal hangen. Hij geeft een duwtje die ik elke week wel eens op de velden zie maar helaas pakte deze enorm akelig uit. Hoop wel dat Mertens eens gaat bedenken dat hij kwaliteiten genoeg heeft om dit te laten.

3 juni 2012 om 17:17

Mertens jongen echt een walgelijk mannetje ben je, ff iemand zo pijn doen echt misselijkmakend...

Kan alleen zeggen lekker dat je je tanden eruit liep en verklaar nog maar meer kampioenswedstrijden haha domme kwal.

3 juni 2012 om 17:21

Ik vond Mertens al een verschrikkelijke speler, maar met deze actie heeft hij het helemaal verbruikt.
Hoe durf je in een oefen potje zo een duel aan te gaan, met als gevolg dat iemands droom in duigen valt. Engeland mag nog van geluk spreken dat Hart ongeschonden is gebleven, als die uitviel hadden ze net zo goed thuis kunnen blijven bij het Ek.

Waar heeft Hodgson last van? Het lijkt wel op faalangst, waarbij hij instinctief grijpt naar het vertrouwde (liverpool spelers). Waarom Kelly oproepen als je al de mist in bent gegaan om niet Richards op te roepen. Jagielka, Terry, Jones en Lescott kunnen prima centraal. Dus kun je beter een extra (hele sterke) back meenemen. Onbegrijpelijk.

3 juni 2012 om 17:23

Mertens moeten ze voor zijn hele leven schorsen, heeft altijd van dit soort acties. Door hem kan Cahill het ek niet spelen, een droom die in duigen valt! Hij mag op zijn minst excuses gaan aanbieden

3 juni 2012 om 17:23

Ik snap ook niet waarom Mertens zoiets doet. Het is een vriendschappelijke wedstrijd. En dan zo opzichtig duwen. Was nergens voor nodig.
En vooral super balen voor Cahil. Net een week voordat het EK begint, gebeurt er zo iets.

3 juni 2012 om 17:23

Dat hoort bij het voetballen.
Hij heeft er een gele kaart voor gekregen.
Dat het slecht uitvalt voor die speler dikke pech.
Anders moet je gaan zaalvoetballen.

3 juni 2012 om 17:28

Het begint echt sneu te worden.. Lamps, Cleverly, Wilshire,cahill,barry....niet oproepen van Richards geen Carrick.

Dit is gewoon even triest als het oproepen van die Liverpool niksnutten.. echt England gaat weer niks maken op het Ek.

Oja en Rooney met een schorsing..

3 juni 2012 om 17:32

Tuurlijk, wat Mertens deed was niet netjes, maar ja, als dit op de middellijn zou gebeuren en er niks was gebeurd was dit hele incident niet eens genoemd. Ook probeerde Mertens met deze actie nog bij de bal te komen om het doelpunt te maken naar mijn idee.
Ik wil hier niks goed praten voor Mertens, maar mensen doen net of dit de smerigste overtreding van het jaar is. Heel lullig dit voor Cahill, maar voor hetzelfde geld was zijn kaak niet gebroken en had hij gewoon mee gekund naar het Ek.
Mensen die gisteren het Nederlands elftal hebben gezien weten ook dat wij Nederlanders ook blij mogen zijn dat er gisteren niemand geblesseerd is geraakt. Als je bepaalde tackles zag dan dacht je dat ze naar Nederland zijn gekomen om te stappen en iemand geblesseerd te trappen.

3 juni 2012 om 17:33

Ik snap sommige psv'ers echt niet. Omdat het een speler van je eigen club is gaan verdedigen en maar zeggen dat het altijd een keer in een wedstrijd voorkomt. Kom er nou gewoon vooruit dat dit een actie is die totaal onnodig was en uiterst onprofessioneel (omdat het ook nog best opviel ook en dan nog eens de gevolgen ervan) En dat alles in een vriendschappelijk duel....hoezo een paar etterbakke in je selectie hebben!

3 juni 2012 om 17:37

Als die soort spelers zwaar worden gestraft dan zien we eindelijk voetbal zoals het hoort te zijn leuk en sportief en niet een oorlog op het veld en proberen mensen te blesseren

3 juni 2012 om 17:40

Ik ben voor Psv, maar een belachelijke overtreding als deze zal ik nooit goedpraten. Kijk als er verder geen blessure uit voorkomt is het gewoon een vrije trap verder niks. Maar nu je ziet wat het gevolg kan zijn, is een rode kaart of een schorsing voor meerdere wedstrijden meer op zijn plaats.

3 juni 2012 om 17:46

Iedereen doet hier net of mertens cahill een beuk van jewelste geeft maar het is maar een klein duwtje wel onnodig maar dit gebeurt zo vaak dat cahill hier een blessure oploopt is gewoon pure pech.

3 juni 2012 om 17:48

Ik heb alle reacties gelezen en wat mij persoonlijk opvalt is, iedere PSV supp. en belg geeft aan ''het valt wel mee''.
Ik geef 1 tip mee, durf is objectief te kijken en zeg dat dit zeer vuil is van driesje!!
Misselijke overtreding met kwade bedoelingen!

3 juni 2012 om 17:50

Totaal onnodige duw. Hij geeft hem geen klein duwtje, hij zet echt kracht dat zie je. Een zacht duwtje doe je met 1 hand, hij gebruikt 2 handen en zet zijn lichaam er ook nog eens achter. Triest gedoe dat goedpraten hiervan. Heeft hij hier nog een kaart voor gekregen?

3 juni 2012 om 17:53

Ja slechts een gele .. dus als het goed is komen daar geen extra schorsingen bij

3 juni 2012 om 17:52

Hmm dat hij het Ek mist is natuurlijk verschrikkelijk maar wat heeft dit voor de rest van gevolgen?

Iemand enig idee hoelang deze man uit de roulatie kan zijn met deze blessure ?

Ik bedoel begon steeds beter te spelen voor Chelsea .. hoop dat hij gewoon de start van het seizoen kan meemaken . .

En wat de overtreding betreft je weet als je iemand in de rug duwt die zowiezo al die kant op gaat gewoon door vliegt ... doelman ontwijken was geen optie meer
het zal zeker niet het idee zijn geweest om deze man zo een nare blessure te bezorgen .. maar hoe kun je nu zo ingaan bij een oefenwedstrijd ? duel word niet eens sirrieus genomen en dan ga je dan dit soort dingen doen ..

3 juni 2012 om 17:53

Wat een irritante kabouter is die Mertens toch ook!!? Dan kunnen er mensen zeggen dat dit kan gebeuren in een wedstrijd, maar hij kan dit ook gewoon niet doen. Zeker in een vriendschappelijke wedstrijd..

3 juni 2012 om 17:55

zo,n duw is helemaal niet nodig

3 juni 2012 om 17:55

Walgelijke smerige actie. Hiervoor mag je een speler schorsen want dit is opzettelijk iemand pijn doen...

3 juni 2012 om 17:58

Blijft weinig over als je weet dat Ferdinand niet mee mag , Lampard , Barry , Cahill , Smalling , Walker en Wilshere geblesseerd zijn. En je dan ook weigert om spelers als Richards op te roepen , dan kom je inderdaad bij een B-keuze als Martin Kelly want deze jongen kan het niveau nog niet aan wat van hem verwacht word als hij voor Engeland speelt en hij heeft nauwelijks wedstrijden bij Liverpool als centrale verdediger gespeeld , heeft sowieso niet veel wedstrijden gespeeld.

Is een rechtsback eigenlijk hetzelfde type als Richards en kan dus ook centraal spelen , Richards heeft daarnaast veel meer wedstrijden gespeeld en heeft de beschikking over veel meer ervaring.

En dan is Rooney als afmaker ook nog 2 wedstrijden afwezig , zal nog eens zo kunnen zijn dat Engeland na de groepsfase al naar huis kan.

3 juni 2012 om 18:05

Wat een kutstreek van Mertens zeg. Echt een walgelijk mannetje.

3 juni 2012 om 18:17

Mertens zou hiervoor gewoon geschorst moeten worden.
Zoiets doe je niet, en al helemaal niet in een vriendschappelijke wedstrijd tegen een Ek-deelnemer.
Ik hoop dat Mertens uitgebreid zijn excuses aan gaat bieden aan Cahill en de Engelse bondscoach.

Dit soort acties kun je niet verdedigen.

3 juni 2012 om 18:26

Wat een onzin, alsof hij die vent expres duwt, dit soort duwtjes worden altijd gegeven, als bijvoorbeeld vertonghen dit duwtje had gegeven was er voor 90% van de bezoekers niks aan de hand en zou het worden weggewuifd als iets wat zovaak gebeurt, typisch.

3 juni 2012 om 18:27

Blijkt nu ook weer wat een irritante speler driesje is.
Of het nu een eredivisie-, beker- of "vrienschappelijke" wedstrijd is, hij gaat weer
door het lint.
Iemand noemde hem hierboven een "m***". Daarmee beledig je een groep mensen
die er niets aan kunnen doen dat ze vergeleken worden met driesje.
Die groep mensen hebben tenminste meer verstand en empathie dan driesje.....

3 juni 2012 om 18:36

Wat een klein vies mannetje, op dit moment veruit de meest irritante voetballer die er rondloopt naar mijn mening. Zwaar straffen zoiets, net als die verschrikkelijke eindeloze schwalbes van hem.

3 juni 2012 om 18:37

Nou die gaan denk nu zelfs de Groepfase niet overleven als ze zoveel verdedigers missen.
Die Mertens zou nu niet echt geliefd zijn in Engeland. dus verlopig moet hij geen transfer naar Engeland maken haha

3 juni 2012 om 19:06

Ik legde het gisteren al uit dat Cahill ineens erg afremde met Mertens vlak achter zich. Uit reactie (split-second) kan je dan twee dingen doen.
1. Volop tegen Cahill aanlopen met het risico om zelf geblesseerd te raken.
2. Cahill wegduwen.

Iedereen die zelf wel ooit voetbalt, op wat voor niveau dan ook, zou voor de 2e keuze gaan. Daar haast elk mens zijn eigen belang vooropstelt aan die van een ander.

Mensen die Mertens ervan beschuldigen dat hij Cahill expres tegen de keeper aanduwde, met het doel Cahill en / of de keeper te blesseren zijn ziek hun zijn hoofd, een troll of hebben een enorme hekel aan PSV / Belgen.

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, die wel vaker gebeuren op een voetbalveld, waar nu een hoop heisa over gemaakt wordt door de Engelsen en mensen die al een hekel aan Mertens hadden (omdat hij niet bij hun club speelt).

3 juni 2012 om 19:28

Ga toch eens beter kiojken en hou op met het beschermen van Mertens.
Hij zal echt niet een duw geven om Cahill bewust te blesseren, dat geloof ik ook , maar als Cahill afremt, had Mertens, met zijn snelheid ook kunnen proberen zich langs Cahill te wurmen om zo die bal alsnog te halen, wat je hier ziet is gewoon bewust een duw geven, en dan zie ik het eerder als duwen, zodat Cahill niet meer bij de bal kan, en Mertens zelf wel, echter weet iedere voetballer gewoon dat duwen met 2 handen niet mag, dus dan is het gewoon een smerige overtreding van Mertens
Maar goed steek je kop maar in het zand, erg benieuwd naar je reactie als Suarez, Douglas of Guidetti dit was geweest.

3 juni 2012 om 20:34

Mertens had inderdaad ook kunnen proberen om Cahill te ontwijken. Cahill had ook op dezelfde snelheid door kunnen lopen. De keeper had ook in zijn doel kunnen blijven staan.

Het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Alle beslissingen worden in een split-second genomen door de spelers. De keeper die zijn doel uitkomt, Cahil die beslist om vaart te minderen en Mertens die beslist dat Cahill een duw geven de beste manier is om zichzelf te beschermen.

Het is wel dat Mertens een overtreding begaat, daar niet van, maar er wordt net gedaan alsof Mertens Cahill een doodschop heeft gegeven. De reacties zijn wat overdreven en ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als Erikssen of Clasie zo'n overtreding zou begaan.

Ook ben ik benieuwd hoe de reacties zouden zijn geweest als Cahill na de botsing was opgestaan en nergens last van had gehad. Dan was er nu vast niet meer eens over deze overtreding gepraat, simpelweg omdat het geen smerige overtreding is. Het is een duw, niets meer niets minder. De gele kaart die Mertens hiervoor kreeg was zelfs nog overdreven.

3 juni 2012 om 19:08

Mertens is een hele leuke speler om te zien als het allemaal goed gaat, maar hij is echt een vervelend irritant mannetje- categorie Suarez- als het slecht gaat of als het net niet lukt. Hij komt over als een sympathieke speler ook in de media als hij geïnterviewd wordt. Echter hij heeft trekjes in het veld, zoals schwalbes en rare actie wat eigenlijk niet veel is, maar wel veel kans veroorzaken. Nu ook weer met dit. Ik zelf houd niet van dit soort spelers, want dit zijn spelers zoals Toivonen, gewoon heel vies doen als het niet loopt en dan ook nog alles ontkennen na de tijd. Daarnaast ontlopen ze altijd hun straf. Verder is het echt een hele goede voetballer.

3 juni 2012 om 19:15

Wat een overdreven gedoe , hij geeft een duw , speler komt ongelukkig terecht. Gewoon een overtreding en klaar.. Net ofdat Mertens denkt " nou als ik hem duw breekt hij zijn linkerkaak. Kom op zeg

3 juni 2012 om 19:17

Wat een aanstellerij zeg, er gebeuren wel ergere dingen op het voetbalveld! Dramatisch voor Engeland is het ook niet want die gozer kan niet voetballen.

3 juni 2012 om 19:24

De internationale transfer van Mertens zal voorlopig niet plaatsvinden. Op deze wijze maak je jezelf niet geliefd. Bovenal vervelend dat hij Cahill hiermee dupeert. Ik kan me leukere dingen bedenken dan een EK mislopen vanwege kortsluiting in het hoofd van een Belg.

3 juni 2012 om 19:29

Haha alle haatzaaiers hier maken zich compleet belachelijk met woorden als schandalig walgelijke en weet ik nog al niet meer.
Het was een duw die 300x per wedstrijd gegeven wordt.
Zieligers om daar als een te klein pikkie op te reageren.
Het is al net zo triest als de reactie van die engelsen.
Die laten wekelijks ongestoord randdebielen als joey barton en ballotelli de engelse velden bevuilen.
Maar ja de pot die de ketel verwijd....

3 juni 2012 om 20:39

Inderdaad. Het was ook een overtreding van niets. Als Cahill niet geblesseerd was geraakt dan had niemand het hier nog over gehad.
Mensen die dit een ergere overtreding vinden dan elleboogstoten, maagstompen en halsbeten... Die sporen gewoon niet.

3 juni 2012 om 19:30

dit is gewoon mishandeling. de enige opzet van zo'n duw is uit frustratie je 2 tegenstanders op volle snelheid tegen elkaar aan laten botsen. fifa moet dit soort streken eens harder aanpakken

3 juni 2012 om 19:37

Het is vooral een laffe acties van Mertens. Iemand in de rug duwen is een hele laffe manier om je tegenstander te benadelen. Een stevig duel kan nog. Maar zoeits als wat Mertens gedaan heeft is heel erg laf

3 juni 2012 om 20:10

Misselijk wordt ik ervan, de persoon Mertens. Wat mij betreft is er maar één straf hier op z'n plaats en dat is schorsing voor het EK 2012

3 juni 2012 om 21:06

Hmm dan heeft hij zijn straf gekregen voor dat hij de overtreding maakte
is weer eens wat anders

3 juni 2012 om 22:59

Wat bedoel je, ik vind gewoon dat hij gestraft moet worden na deze actie

3 juni 2012 om 23:55

Belgie doet niet mee op het EK .. dus is hij automatisch "geschorst"

3 juni 2012 om 20:23

Dit soort dingen moeten gewoon bestraft worden. Een wedstrijd of 5 niet meedoen voor Mertens. Hij zorgt er persoonlijk voor dat die jongen niet mee kan naar het EK.

3 juni 2012 om 20:42

5 wedstrijden voor een duw? Voor elleboogstoten krijg je nog minder...

4 juni 2012 om 09:34

Mertens duwt bewust in de rug van Cahill, zodat deze vol tegen zijn eigen keeper aan knalt. Hij weet dit en doet dit dan ook met voorbedacht rade, een hele smerige overtreding dus.

Ik vind best dat hij hiervoor geschorst mag worden. 5 wedstrijden is misschien overdreven, maar Mertens mag best wel weten dat het een geniepige, smerige overtreding was. Hij heeft het EK voor Cahill verknald in een oefenpotje.

3 juni 2012 om 22:08

Wat een schandalige duw, was totaal niet nodig. Mertens mag best een paar interlands worden geschorst op basis van dit vergrijp.

4 juni 2012 om 10:26

Niet zo een slimme actie natuurlijk van Mertens. Is verder natuurlijk wel een slim duwtje van Driesje, als de tegenstander over de bal heenstapt heeft hij de bal en staat hij goed voor het doel en is het bijna zeker een doelpunt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Engeland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Joe HartKeeper60
Joleon LescottVerdediger50
Danny WelbeckAanvaller52
Leighton BainesVerdediger41
Glen JohnsonVerdediger40
James MilnerMiddenvelder41
Voor de complete selectie: Clubpagina Engeland.

8 fans
Verdediger, 27 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Guus Hiddink krijgt mogelijk de beschikking over een nieuwe keeper bij Anzhi Makhachkala. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.40625 seconden.