Voetbalzone

Engeland reist met twee kleine oefenzeges op zak af naar het EK

Zaterdag, 2 juni 2012 om 20:08

Engeland verschijnt over negen dagen aan de start van het EK met twee oefenzeges op zak. The Three Lions wonnen vorige week van Noorwegen en klopten zaterdagavond op Wembley België, zonder echt te imponeren. Een doelpunt van Danny Welbeck voor rust, zijn allereerste als international, leverde een 1-0 zege op. Bondscoach Roy Hodgson is de eerste sinds Steve McClaren die zijn eerste twee duels wint met Engeland.

/

Engeland liet het initiatief gedurende de eerste helft over aan de Belgen, maar creëerde wel zelf de eerste serieuze kans. Alex Oxlade-Chamberlain, voor het eerst in de basis bij de EK-ganger, schoot echter wild in en produceerde niet meer dan een afzwaaier op een pass van James Milner. België kreeg daarna de controle in handen; Dries Mertens onderscheidde zich evenwel in negatief opzicht door Gary Cahill een duw in de rug te geven toen de verdediger keeper Joe Hart naderde.

De twee Engelsen botsten en na een behandeling kon Cahill niet meer verder; Joleon Lescott kwam hem aflossen. Mertens, die geel kreeg voor zijn overtreding, werd een paar minuten later teruggepakt door Glen Johnson, die hem onderuit schoffelde na voorbij te zijn gelopen door de aanvaller. De back kwam echter weg zonder kaart. Er waren meer stevige overtredingen, zoals die van Ashley Cole op Eden Hazard. Doelpunten vielen vooralsnog niet, tot een fout van Moussa Dembélé de Engelsen in de kaart speelde.

/

De aanvaller kreeg de bal op een lastige plaats aangespeeld, werd afgetroefd en zag hoe Ashley Young de bal snel naar Welbeck passte. Die stiftte raak, maakte zijn eerste interlanddoelpunt ooit en werd zo de jongste sinds Theo Walcott vier jaar geleden die zijn eerste goal maakte als Engels international. Voor het werkelijk rust werd, zag Steven Gerrard nog een schot geblokt worden; na de pauze lag het niveau een heel stuk lager en nam het aantal kansen ten opzichte van de eerste helft fors af.

Pas na een paar wissels van bondscoach Hodgson kwam er weer leven in de brouwerij. Hij wijzigde de boel voorin flink en bracht Wayne Rooney, Jermain Defoe en Theo Walcott in de plaats van zijn oorspronkelijke trio aanvallers. Ook John Terry maakte de negentig minuten niet vol. Met nog een kwartier op de klok voelde België dat het nog wat gas moest geven om er wat van te maken en dat leidde eerst tot een geblokt schot van invaller Romelu Lukaku en daarna tot een verwoestende poging van Guillaume Gillet, wiens schot de paal nog schampte.

Ook Engeland trof het aluminium nog, na een verdekt schot van invaller Defoe. Zijn poging kaatste terug van de linkerpaal, nadat Simon Mignolet als aan de grond genageld bleef staan. Hodgson zag zijn internationals nu twee keer aan het werk, tegen Noorwegen en tegen België. Beide ontmoetingen leverden een 1-0 zege op. Over negen dagen wacht de confrontatie met Frankrijk in Groep D van het EK. Rooney is voor dat duel en het daaropvolgende geschorst.

Bekijk hier de samenvatting van Engeland - België:


Poll

Engeland is helemaal klaar voor zijn openingswedstrijd op het EK, tegen Frankrijk

2 juni 2012 om 20:10

Geen goede match van beide kanten. Te weinig kansen voor de Belgen, en de Engelsen missen echt techniek. Niemand bij hen kan echt een actie maken.

Ik had ook niet verwacht dat Engeland in Wembley zo hard voor zijn eigen doel ging kruipen, je speelt tegen België: een team dat alles nog moet bewijzen.

Vertonghen vond ik enorm goed vandaag.

2 juni 2012 om 20:30

Wie kan er een aktie maken bij de belgen dan? Die Engelsen kunnen tenminste een versnelling plaatsen in hun spel. Wij belgen hebben daar nog niet eens van gehoord! Mijn god wat een statisch gedoe.

Hazard maar niet meer oproepen voorlopig. We spelen beter zonder hem!

2 juni 2012 om 22:17

Wie kunnen er actie maken?
Wie niet?

2 juni 2012 om 22:20

Hazard niet meer oproepen? Jij maakt een grap zeker?

De eerste die er van mij uitmag is Dries Mertens. Ook Simons komt zeker tekort op dit niveau. Gillet eigenlijk ook maar op rechstback hebben we weinig opties en vandaag deed hij het nog best goed.

Hazard, Fellaini, Dembele, Vermaelen, Witsel en Kompany zijn tot nu toe de enige die geen moeite hebben om op niveau te zijn. Hazard werd vandaag gwn niet goed uitgespeeld, zo zonder diepe spits. Zet een Wellbeck bij ons en Hazard zal meteen zijn nut bewijzen. Maar neen, Wilmots wacht tot de 75e minuut om Lukaku erop te brengen..dat begrijp je toch niet?

3 juni 2012 om 12:28

Mertens was de laatste 5 interlands rampzalig idd, gooi die er snel uit. Fellaini was de laatste 5 interlands telkens onze beste speler, die moet gewoon blijven staan tot hij met pensioen gaat.

Hazard heeft de laatste matchen nooit schitterend gespeeld, maar wel altijd degelijk. Gisteren was het zelfs heel degelijk.

2 juni 2012 om 20:12

Hier werd ik niet bepaald vrolijk van. Qua balbezit is er bij de Rode Duivels geen probleem maar daar worden op dit moment nog veel te weinig kansen gecreerd. Als we het WK willen halen moet daar toch meer op gewerkt worden want creativiteit voorin zou geen probleem mogen zijn met deze spelers.
Tis veel te vaak net niet bij de Belgen op alle gebieden behalve dat balbezit dan...

Toch nog een pluspuntje, was Gillet die goed speelde op de rechtsback.
Best wel triest trouwens dat die Engelsen al even ver achteruit kruipen zoals landen als Montegro, Azerbeidjan, etc deden tegen Belgie.

2 juni 2012 om 20:36

Snap het ook niet, counteren terwijl je thuis speelt.

Gillet speelde heel verdienstelijk, terwijl de voorhoede heel matig was.

2 juni 2012 om 20:12

Weer een typische match van België gezien. Ik begin altijd vol moed te kijken en hopen dat ze nu eindelijk eens resultaat boeken maar keer op keer mislukt het. Ik zie het gewoon nooit goed komen met deze ploeg jammer genoeg.

2 juni 2012 om 20:12

Engeland vond ik echt tegenvallen, als je kijkt naar het spel hoorde België te winnen. Helaas is er een groot probleem bij de Belgen, ze hebben geen echte afmaker zoals Welbeck. Als je kijkt naar het materiaal is het zeker niet slecht. Het is helaas geen echte team.

Motm : Fellaini.

2 juni 2012 om 22:06

Ze missen inderdaad een echte killer, maar dat kan je oplossen door het systeem dat vandaag getracht werd. Ik moet Wilmots feliciteren dat hij het aandurfde om een andere opstelling uit te proberen zonder spits. Enkel heb je daarvoor een sterk tactisch inzicht nodig. Je moet het spel breed laten maken door inlopende mannen aan de kant op het goede moment, terwijl bij ons iedereen bleef staan. Je moet altijd in overwicht zijn als je op de flank vertrekt, terwijl bij ons de speler op de flank alleen stond en daarom terug moest spelen naar het centrum. Je moet spelers laten gaan en vertrekken om gaten te creëren in het spel, terwijl bij ons de spelers enkel bewogen toen de bal bij hun in de buurt was. Kortom, het is mogelijk maar we hebben geen coach die dat kan verwezenlijken.

Tactisch in België is Vanhaezenbrouck de enige man die hiertoe in staat is, wordt niet voor niets vaak geprezen als tactische genie. Maar het liefst van al zie ik een buitenlander komen.

3 juni 2012 om 12:30

Fellaini is bijna altijd motm als België een interland speelt, tegen Montenegro was hij ook veruit de beste speler op het veld. Wat die man nog bij Everton doet is een groot raadsel voor mij.

3 juni 2012 om 12:57

Dat laatste heb je volkomen gelijk! Fellaini was echt wel de man of the match. Stond overal op het plein. Gerrard is in Wembley tot Motm geroepen, maar die jongen verloor alle duels van Fellaini en kwam er niet aan te pas tegen Fellaini!
Echt schandalig van die Engelsen...

2 juni 2012 om 20:13

Engeland geraakt niet door de groepsfase en België zal met deze instelling nooit een EK of WK halen...

2 juni 2012 om 22:07

Engeland speelt niet goed genoeg om ver te geraken, dat is zeker. De meeste Belgische spelers hebben een goede instellingen, ze missen de nodige automatismen en tactische aanwijzingen.

2 juni 2012 om 20:16

Weer slikken we een goal op deze typische manier, de van het middenveld lopende man krijgt de bal en loopt zo de hele verdediging voorbij (omdat hij snelheid maakt en de Belgen stil staan).

Hoe kan dit tactisch gezien voorkomen worden ? er moet altijd een middenvelder meelopen met deze man of is het de fout van de verdediging ?

Over de wedstrijd, we gaven niet veel kansen weg, maar creëerden ook nagenoeg zelf niks.
Hazard stelde me erg teleur, altijd maar het simpele balletje opzei, waarom zoekt hij zijn man niet op ?
Dembele vond ik dan weer erg goed, veel dreigender dan Hazard.
Fellaini speelde weer een beer van een wedstrijd.
Het mag duidelijk zijn dat Mertens en Mirallas te kort komen voor het hoogste niveau.

Lichtpuntje was Gillet, deed het wel aardig.

2 juni 2012 om 20:20

Omdat hij toch geen 4 man kan dribbelen en dan nog eens Hart kloppen? Het is Hazard hé niet Messi. Dembélé dreigde wel maar van zijn kant kwam geen gevaar. Mertens komt inderdaad te kort, en met Mirallas op de flank zal het ook niet lukken. Tegen kleine landen is Mirallas wel handig maar tegen de grote jongens komt hij gewoon te kort.

2 juni 2012 om 20:37

Ja het was wel jammer dat Engeland tegen een klein landje als Belgie zo behoudend speelt.

Ik zie het voor de moment erg somber in voor het WK in Brazilie, maar over een paar dagen/weken begin ik er weer in te geloven, tot de volgende wedstrijd.
Zo is het de voorbije wedstrijden ook gegaan.

Nog heel wat werk aan de winkel !

2 juni 2012 om 21:57

Je bent een grote fan van Hazard en neemt het daarom logischerwijze voor hem op. Maar vandaag was de druk op zijn schouders waarschijnlijk te zwaar. Hij durfde het niet één keer aan om de man op te zoeken. Maar in de combinaties was hij wel goed, hij hield in tegenstelling tot de anderen het tempo in het spel en opnieuw zag je dat hij sneller een gaatje zag dan eender wie in het stadion.

2 juni 2012 om 22:04

Hij legde erg vaak de bal breed, maar wat moet hij doen, vijf man dribbelen terwijl hij nog op 40m van het doel verwijderd stond? In de 16 biedt ook niemand zich aan om een 1-2tje op te zetten. We hebben een 2e Hazard nodig, iemand die kan combineren met Hazard. Mertens kan dat wel als er geen tegenstanders in de buurt zijn, maar zo driehoekjes maken tussen tegenstanders door lukt hem helaas niet. Gezocht: vriendjes voor Eden in de aanval om te combineren.

2 juni 2012 om 22:53

ik weet wel een goeie vriend voor Hazard: Kevin de Bruyne

3 juni 2012 om 00:06

Idd, als hij volgend seizoen bij een mooie club aan spelen toekomt moet De Bruyne altijd spelen bij de Rode Duivels. Sowieso beter dan Mertens, Mirallas of Chadli.

2 juni 2012 om 20:34

Mirallas en Mertens, de enige 2 spelers die we hebben die hun man voorbij kunnen en een versnelling kunnen plaatsen. Mirallas tegen Montenegro man van de match..

En die schrijf jij zomaar af. Met jou halen we zeker geen WK.

2 juni 2012 om 20:40

Tegen Montenegro zijn ze idd goed, maar Ciman zou daar ook goed spelen bij wijze van spreken.

Op dit niveau komen ze gewoon te kort, als je dat niet ziet heb je duidelijk niet goed opgelet.

2 juni 2012 om 20:52

Man wat bazel jij allemaal. Mertens is echt te plat voor dit niveau, probeert zelfs geen enkele keer zijn man voorbij te gaan.

2 juni 2012 om 20:18

Voortdurend balbezit en rond de 16 van de Engelsen kamperen maar het enigste wat we kunnen doen is de bal in Hart' z'n handen trappen. Dankzij dom balverlies van Dembélé verliezen we. We missen een afmaker... Lukaku moet nog veel leren. Gezocht: scorende spits. Fellaini en Vermaelen speelden erg sterk, die zijn dit soort voetbal gewend. Vooral in de eerste helft waren de duels erg pittig.

2 juni 2012 om 20:22

ik vond het net iets beter lopen toen lukaku er in kwam, iets meer diepgang. iedereen was bang om in de diepte te gaan vond ik maar dat beterde met lukaku

2 juni 2012 om 20:32

Met Lukaku kwam er inderdaad iets meer diepgang in het spel, maar aan zijn acties zag je toch dat hij wedstrijdritme mist op dit niveau. Hij was erg ongelukkig in sommige van zijn acties, slechte controles, bal opeisen i.p.v. diepte te zoeken,... Een uitleenbeurt dringt zich op mijns inziens.

2 juni 2012 om 20:40

Als Lukaku vaker gaat spelen bij z'n club, dan komt het wel goed daar voorin. Toen hij erin kwam, werd het spel beter.

2 juni 2012 om 20:24

Waar ben je nu met je Gillet?

2 juni 2012 om 20:30

Gillet was sterk, hij scoorde bijna de 1-1.

2 juni 2012 om 20:34

Klopt maar bij het doelpunt vergat hij wel mee door te dekken. Al is het natuurlijk allesbehalve zijn fout; hij speelde bijna het ganse seizoen als rechtsbuiten. Vond hem ook wel een lichtpuntje vanavond.

2 juni 2012 om 20:19

Matige wedstrijd van Engeland, stonden verdedigend wel goed. Het was wel te zien dat België een echte afmaker mistte. Op het EK gaat Engeland niet ver komen met dit spel, zullen aanvallend nog wel het een en ander moeten verbeteren.

2 juni 2012 om 20:22

ik vond verthongen ook redelijk goed spelen en Hazard speelde de eerste helft wel redelijk. Maar wat doet Simons door nog??? Zet vertonghen op zijn plaats en lombaerts op linksachter?

2 juni 2012 om 20:29

Nicolas Lombaerts is gebleseerd dus die kon niet starten op links-back...
Daniel van Buyten, Vincent Kompany en Toby Alderweireld waren evenals geblesseerd, dus veel keuze achterin was er niet meer.

2 juni 2012 om 20:35

ow dat wist ik niet, maar moeten toch nog wel betere vervangers voorhanden zijn dan simons..

2 juni 2012 om 21:03

Als je zo'n spelers mist en je moet nog betere vervangers hebben als Simons? Simons zou bij nederland al in aanmerking komen voor basis plaats dus moet helemaal niet

2 juni 2012 om 20:22

Ik keek even de 2e helft en ik vond België uitstekend spelen. Ze hadden veel balbezit en ik zag mooie passes over de grond. Mijn land Servië gaat veel moeite hebben met dit België want ze spelen echt goed. Misschien omdat ze extra gemotiveerd waren omdat ze toch tegen een groot Engeland speelden maar toch was het niet slecht van de Belgen.

2 juni 2012 om 20:26

Servie heeft toch een vrij sterke verdediging , tegen een ploeg die creativiteit mist en geen scorende spits zullen ze wel punten pakken.

2 juni 2012 om 20:27

Ja ik hoop het. Maar toch heeft België paar goeie spelers voorin lopen zoals Hazzard en die Mirallas die is ook niet slecht. Maar ik ben het wel met je eens België heeft niet echt een scorende spits.

2 juni 2012 om 20:24

Harde realiteit voor Belgie : het spel is te statisch, gewoon geen creativiteit , spel verloopt sloom en Mertens en Mirallas passen niet op dit niveau...

2 juni 2012 om 20:46

Heb je overschot van gelijk! Witsel goede stofzuiger, maar is o zo traag in zijn balbehandeling. Elke keer hij een actie wil opzetten, is er al 4 man van de tegenstander teruggekeerd.
En Simons.... die man is hoogbejaard! Heeft niks van beweeglijkheid in zich en laat zich keer op keer aftroeven. Loopt alleen maar in de weg.

Samenspelen en combineren, dat wel, maar een deftige kans bijeen voetballen lukt niet. Zolang ze daar niks op vinden, zullen we ook het WK vanuit onze zetel mogen volgen vrees is....

2 juni 2012 om 21:00

Witsel was bij Benfica gehaald voor de op de 10 te spelen eigenlijk. Ze merkte al gauw op dat hij te traag was ervoor.. Op een verdedigende positie doet hij het erg goed , maar dat is ook weer het probleem bij ons ; we hebben te veel verdedigende middenvelders en te veel centrale verdedigers eigenlijk. Backs hebben nu een belangrijke functie in het voetbal , ze creeren ruimte maar die hebben wij ook niet echt in die definitie terwijl Vertonghen ijzersterk speelde en Gillet wel ok. Spitspositie spreekt voor zich, wie niet scoort wint niet ...

2 juni 2012 om 21:13

Zowel Fellaini, Witsel en Dembele zijn alledrie een meester in ballen recuperen en de bal bijhouden door hem af te schermen en dribbelen tussen 4 man. Maar het zijn alledrie tempovertragers. Ze kunnen niet snel spelen, wat bv. De Bruyne of Hazard wel kunnen en daarom moet er op het middenveld 1 van hun 2 spelen.

Verdedigende middenvelders hebben we in overvloed: Fellaini, Witsel, Defour, Nainggolan
Creatieve aanvallende spelers of afwerkers daarentegen: Hazard.
Mertens komt duidelijk te kort voor dit soort wedstrijden, Mirallas ook, alhoewel ik hem wel eens in de spits zou willen zien spelen (ook al is hij geen diepe spits maar een 2e spits)..

2 juni 2012 om 21:03

Mirallas speelde tegen Montenegro wel goed maar Mertens heeft eigenlijk nog geen deftige partij gespeeld voor de rode duivels. Doet ook niet wat er van hem verwacht wordt: een mannetje opzoeken en voorbijgaan. Roep dan voor mijn part El Ghanassy of Brüls op als die wel een actie durven maken.

Witsel is geen spelmaker, iedereen weet dat en iedereen ziet dat en toch blijft Wilmots het proberen. Zet in deze match Defour op de plaats van Witsel en het spel zou veel sneller verlopen. Witsel een rij vooruit en Dembélé op de rechterflank i.p.v Mertens.

Simons is te oud. Het excuus dat alle andere CBs gekwetst waren is onzin want je had perfect Odoi linksback kunnen zetten en Vertonghen naast Vermaelen.

Het wordt tijd dat we een ''echte'' coach binnnenhalen. Kijk naar de Ieren: die zijn ook al afwezig sinds 2002 maar na de aanstelling van Trappatoni misten ze weliswaar het WK (dankzij de hand van Henry) maar nu zijn er wel weer bij en dat ondanks een matige spelersgroep.

2 juni 2012 om 21:20

Fionn en Edenhazard , jullie vatten samen wat ik eigenlijk bedoel maar niet juist kan weergeven

2 juni 2012 om 20:26

België speelde goed maar je ziet duidelijk dat we een aanspeelpunt missen van voor. Verdedigend zat het zeer secuur, enkel een domme pas naar Dembele kost ons de tegengoal, en Simons vond ik ook redelijk onzeker spelen, maar die staat natuurlijk normaal nooit CB. Zelf met een Lukaku uit vorm/zonder wedstrijdritme moeten we hem eigenlijk toch opstellen, om een aanspeelpunt te hebben, en een speler die ruimte maakt voor een Hazard, Mertens of Dembele door gewoon zijn presence voorin.

Engeland op zijn beurt is een heel matige spelende ploeg en moet het met Young Walcott Welbeck en Defoe vooral hebben van de counter denk ik.

2 juni 2012 om 20:54

Benteke kan ook perfect fungeren als aanspeelpunt. Die is misschien iets minder sterk en snel maar wel technisch begaafder.

2 juni 2012 om 21:05

inderdaad, voorlopig vind ik Benteke de beste keus, met dan nog De Camargo en Lukaku achter de hand. Benteke is overigens zeker even rap als Lukaku.

2 juni 2012 om 21:32

Benteke en Lukaku acht ik van hetzelfde niveau, alleen is Benteke iets nonchalanter en neemt hij het soms te licht op. Ik zie op dit moment liever Benteke dan De Camargo als aanspeelpunt. Maar hij zou z'n talent eens in kwaliteit moeten omzetten. Bij de -17 en -19 was dat zo'n goeie speler maar het komt er niet allemaal uit bij hem.

2 juni 2012 om 20:30

hahaha heerlijk dit filmpje bovenin. Commentator in het Servisch echt genieten.

2 juni 2012 om 20:31

Een zeer leerzame wedstrijd dit. Belgie speelde een goede match. Veel beter in balbezit en durfde te voetballen. Er moeten nog paar dingen verbeteren. Maar ik zie ze echt als team groeien. Engeland speelde matig. Zelfs redelijk verdedigend. Ik mis het agressie en leuk spel van de Engelse. Ze mogen blij zijn als ze überhaupt de poulefase Doorkomen. Wat een matig team is dit.

2 juni 2012 om 20:45

Dit Engeland was zeker te pakken.
Maar als je natuurlijk start in een 6-4-0 zonder enige diepgang...
Het spel maken lukte perfect tot aan de middellijn, eens op de helft van de tegenstand ging het allemaal veel te traag of liep er te vlug iets mis.
De invalbeurt van Lukaku was niet bepaald goed, maar het maakte wel duidelijk dat de andere spelers nood hadden aan een aanspeelpunt voorin.
Fellaini motm aan de kant van de Belgen, (erg) zwakke match van Hazard.

3 juni 2012 om 00:31

in die zwakke match 1x de bal verloren. en 6x een speler een kans aangeboden. 2x meer kansen gecreëerd dan elke andere speler op de plein. Zegt dan meer over die andere spelers dan over Hazard zeker?

en je bedoelt een 4-6-0 denk ik? België speelde het grootste deel op de helft van de engelsen... Tis net in de baklijn dat het misliep ;

3 juni 2012 om 10:56

Ik bedoelde idd een 4-6-0, wat te rap getypt. Er heeft nauwelijks een Belgische speler balbezit gehad in de baklijn, dus je kunt moeilijk stellen dat het daar misliep. Het was telkens de pass ervoor die niet precies genoeg was. Niemand van de Belgen geraakte trouwens deftig zijn man voorbij, en van 'de man van 40 miljoen' is dat wel het minste dat je zou mogen verwachten? Kherinner me trouwens (minimum) 2x balverlies van Hazard.
Welke 'kansen' heeft hij anderen dan aangeboden - het is me een raadsel hoe je aan 6 komt - en welke kansen heeft hij gecreëerd? Hield het steeds simpel, want als hij ging dribbelen of het probeerde te forceren liep het steeds fout.
Het lijkt er op dat de meesten niet kritisch meer durven zijn over de RD, als we al tevreden moeten zijn met zo'n prestatie..

2 juni 2012 om 20:47

België heeft behoefte aan een aanvallend ingestelde Nederlandse coach (en nee, niet Advocaat) die met jeugdige spelers om kan gaan en ze beter maken. Gert Jan Verbeek bijvoorbeeld. Of van Gaal.

2 juni 2012 om 21:06

Idd, we hebben echt behoefte aan van Gaal of Verbeek. Zijn de enige 2 opties, naast Gerets dan. Maar Verbeek vind ik beter dan Gerets & Van Gaal is niveau wereldtop. Die hebben we echt nodig.

2 juni 2012 om 21:53

Onze voetbalbond kennende, hebben ze waarschijnlijk nog nooit gehoord van Verbeek. Kijk maar naar wat Vandenstock zei bij de aanstelling van Van den Brom. Hij was zo eerlijk om te erkennen dat hij nog nooit van hem had gehoord maar vertrouwde in de kennis van Van Holsbeeck.

Ik meen het dus echt als ik zeg dat ze bij de Kbvb waarschijnlijk moeten googlen als Verbeek zijn CV zou opsturen. Maar je hebt dezelfde visie als mij: Verbeek, Van Gaal, tactisch sterke mannen die iets kunnen doen met het aanvallend materiaal dat ze hebben.

2 juni 2012 om 22:00

Uhu al die "hoge pieten" hun voetbalkennis is echt om te huilen hé. Volgens mij is Van Holsbeeck zelf ook getipt of kende hij VD Brom zelfs minder dan dat wij hem kennen. Daar ben ik bijna van overtuigd.

We hebben een tactisch sterke coach nodig die aanvallend voetbal kan brengen, en zo iemand is Verbeek. AZ heeft nog tegen Anderlecht gespeeld, dus héél misschien zullen ze z'n naam wel kennen. Maar om aan hem te denken als nieuwe bondscoach, nee, dat is veel te veel gevraagd van onze nationale voetbalbond.

2 juni 2012 om 22:36

Natuurlijk, Van Holsbeeck is ook niet de man met het grote voetbalverstand. Ik denk dat dat trouwens het grote probleem is in België. Bij de grote clubs en bij de voetbalbond heb je op de hoge functies geen echte voetbaldieren zitten. Dat heb je in andere landen wel. Hier kennen ze niet meer dan wat ze wekelijks te zien krijgen op Extra Time.

Ik vind het zo frustrerend, want daar waar ik me distantieer van clubgevoelens en supporter ik meer voor spelers die ik respecteer, kan ik onmogelijk ongevoelig blijven voor onze nationale ploeg. Spijtig genoeg zal er niet snel iets veranderen. Elke interland hetzelfde liedje: je dwingt jezelf om erin te geloven terwijl je goed weet dat er toch niets van zal komen. Uiteindelijk eindig je de wedstrijd vol frustraties en daar komen de commentaren van Frank Raes dan nog eens bovenop

2 juni 2012 om 23:17

Van Holsbeeck neem ik al niet meer serieus sinds hij Kruiswijk aankondigde als een "voetballende verdediger", toen heb ik me serieus afgevraagd of ik niet mijn CV naar Anderlecht moest sturen om hun scouting te doen. Het is inderdaad droevig gesteld met de voetbalkennis van de hoge pieten.

Maar om heel eerlijk te zijn: Verbeek zie ik ook niet zitten daarvoor is de man te vreemd, te rechtlijnig en niet diplomatiek genoeg.

2 juni 2012 om 21:15

Fellaini speelde echt weer een geweldige wedstrijd. Hij vrat de kilometers op, was sterk in de duels, was dreigend,... België was heel veel in balbezit en ik vond deze match echt een lichtpunt voor België. Ook het systeem dat wilmots hanteert vond ik heel positief, we hebben camargus helemaal niet nodig in de spits, het is veel beter zo. Mertens vond ik ook wel een verdienstelijke match spelen (was mss op zoek naar een transfer bij een Engelse ploeg . Gillet speelde ook zeker niet slecht, dembélé was sterk aan de bal. Hazard zijn acties waren nog niet doorslaggevend, maar ik vond hem zeker niet slecht, hij komt er wel voor de rode duivels.
Ik vond dit een heel positieve match, veel beter als tegen Montenegro. Het enige wat ik graag wil zien veranderen is dat Witsel er eens een match uitgaat. Nu was het al beter als tegen Montenegro, maar ik denk dat je met een werkende defour of nainngolan meer kunt bereiken. Laat de ander jongens maar voor de creativiteit zorgen. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

2 juni 2012 om 21:22

Witsel zijn laatste twee matchen bij de Rode Duivels waren inderdaad niet overtuigend. Heeft misschien te maken met het feit dat hij er een zwaar seizoen heeft opzitten, want in de matchen daarvoor toch al getoond dat hij het een voortrekker kan zijn bij de Rode Duivels en zeker zijn plaats heeft in het elftal.

2 juni 2012 om 22:57

Mertens kan na die achterbakse actie die nergens op sloeg een transfer naar Engeland wel schudden. Het filmpje circuleert al op youtube en de commentaren zijn niet mals.

Vooral de schijnheilige reactie na de gele kaart haalt het bloed onder je nagels vandaan.

Zeker een goede voetballer maar heeft helaas teveel nare maniertjes van Toivonen geleerd.

@on topic; België is er het volgende WK gewoon bij, verdediging is van wereldklasse, alleen de creativiteit voorin ontbreekt, maar de basis zou sterk genoeg moeten zijn om zich te kwalificeren voor een eindtoernooi

2 juni 2012 om 21:36

Had meer verwacht van Engeland. Ze hebben een goede team, waarmee ze kans kunnen maken op EK. Maar als ik spel zie dan denk ik niet echt dat ze grote kans maken.

2 juni 2012 om 21:49

De diepgang is het grote probleem van de Belgen. De bal afpakken, terugspelen en gaan rondtikken al goed en wel maar die versnelling hoger schakelen om zo het verschil te maken lukt heel erg moeilijk. Geen enkele speler van de Duivels gaf er vandaag blijk van die kwaliteit te beschikken. De flankspelers raken nauwelijks hun man over en van het middenveld vertrekken maar weinig splijtende passes. Ze misten vandaag ook wel wat een targetman om beter de diepte te kunnen zoeken. Het experiment zonder diepe spits zou ik dus niet als geslaagd beschouwen.

Dat zorgt er dus voor dat België nog steeds op zoek is naar een geschikt spelsysteem waarin alle spelers goed tot hun rechten komen, zelfs na twee kwalificatiecampagnes en een dozijn 'overbodige' oefenmatchen. Met al die coaches op zo'n korte tijd kan het natuurlijk moeilijk anders. In plaats van al dakpannen te bestellen had Georges misschien beter eerst gezorgd dat er funderingen gelegd waren...

2 juni 2012 om 22:39

Wat een geweldig spelend Engeland zeg tegen Belgie. Bij momenten zelfs een 721 formatie waardoor de belgen tot aan de baklijn kwamen en verder ook niet. Engeland moet met oog op het ek toch beter kunnen qua voetbal? Dit is een oefenmatch waarin je dingen moet proberen, vooral voetballend en om als coach duidelijkheid te krijgen. Wat heb je nu uit dit duel geleerd? Dat je met zo'n verdedigende instelling tegen een land dat niet op het ek is 1 doelpunt kan maken door een fout op het middenveld? Zeer jammer dat Engeland zo'n speelwijze hanteert terwijl de Premier League aanvallend is. Ik zie dit Engeland niet ver komen, en dat is niet op basis van deze wedstrijd maar over maanden.

3 juni 2012 om 09:26

België domineerde het middenveld en het balbezit. Dat is zowat alles. Geen uitgespeelde kansen, paar tamme schoten recht op de doelman en nog meer schoten richting 2e ring. Hoe moeten wij in godsnaam op deze manier ooit in Brazilië geraken? Alles was zo traag en niemand liep zonder bal. Het was is interessant dat er eens iets anders werd geprobeerd met Hazard in de spits, maar dat liep dramatisch af. De eerste twintig minuten geen bal geraakt en vervolgens wat uitgeweken naar de flank en dan praktisch nooit zijn man voorbij. Mirallas en Mertens waren ook slecht.

Nee, dit komt nooit goed. Engeland speelde verdedigend, maar waren gewoon goed georganiseerd. Ze hebben twee keer omgeschakeld en daaruit viel de goal en het schot op de paal. Tjah.

3 juni 2012 om 11:54

Wij hebben De Bruyne nodig op de 10, zo simpel is het. Hazard en dembele op de flanken. De Bruyne is veruit de enige Belg die ik ken die op de 10 kan spelen met veel diepgang in zijn spel, perfecte steekpasses en crosspasses. Dat missen we op dit moment. Die 1-2tjes constant zijn eens leuk maar we hebben nimand op dit moment die het spel zo kan verdelen als Kevin De Bruyne.
Dus ik zou zeggen laat hem maar op 10 staan als ie fit is met Dembele, hazard op de flanken en Fellaini en Witsel erachter. In de spits Vossen of Lukaku al zou ik op dit moment nog voor vossen kiezen omdat Lukaku nog te veel moeite heeft een bal bij te houden.

3 juni 2012 om 13:28

Engeland zal de groepsfase niet door komen.
Jammer voor zo'n grote voetballand.
Mede ook omdat Engeland paar spelers moet missen.
Maar als fan van Welbeck zie ik voor hem een mooie toekomst.
Ik zie in hem een jonge Kluivert.
Al hoop ik wel dat hij niet dezelfde fout gaat maken als Kluivert.
Maar daar zal Fergie wel op letten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Engeland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Joe HartKeeper60
Thomas CleverleyMiddenvelder60
Joleon LescottVerdediger50
Danny WelbeckAanvaller52
Leighton BainesVerdediger41
Glen JohnsonVerdediger40
Voor de complete selectie: Clubpagina Engeland.

26 fans
Aanvaller, 22 jaar

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Voor wat hoort wat, zo lijkt Paris Saint-Germain te denken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.390625 seconden.