Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax contracteert ook El Hasnaoui: 'Messi is een van mijn voorbeelden'

Laatste update:
/

Ajax hield zich de laatste twaalf maanden heel druk bezig met het langer vastleggen van jeugdspelers. Bijna maandelijks maakten de Amsterdammers melding van een profcontract voor een zelfopgeleid talent en donderdag zetten zelfs twee beloften hun handtekening. In navolging van Boban Lazic meldt de kampioen nu ook een verbintenis met Abdelmalek El Hasnaoui. De 'all-round middenvelder' doorliep liefst tien jaar lang de jeugdopleiding van de club.

Ajax heeft El Hasnaoui voor twee jaar aan zich gebonden en heeft daarnaast een optie bijgelicht voor twee extra seizoenen. “Dit is een schitterend moment”, zegt de achttienjarige El Hasnaoui, “een beloning voor keihard werken. Dit eerste contract is pas het begin maar je wel waar ik die tien jaar hard voor heb getraind. We zijn dit jaar kampioen geworden, hebben de NextGen-finale gehaald en goed gevoetbald.”

El Hasnaoui geeft hoog op van zijn club. “Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Europa, misschien wel van de wereld”, merkt hij complimenteus op. Hij omschrijft zichzelf als een technische, behendige speler en probeert te leren van een drievoudig Gouden Bal-winnaar. “Lionel Messi is een van mijn voorbeelden”, zegt hij op de officiële website van Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat deze jongen het ver kan schoppen !
maar het is altijd afwachten of dit ook daadwerkelijk gebeurd, met de juiste instelling en begeleiding komt hij er wel !

Ken deze jongen niet, maar wel een goede ontwikkeling daar bij Ajax, steeds meer talenten die eerst een contract tekenen bij de club waar ze zijn opgeleid ipv. meteen naar een buitenlandse club te verkassen.

ik dacht ffe aan Soufiane el Hasnaoui van de Graafschap . Maar dit is dus een jeugdspeler van Ajax.

31 mei 2012 om 15:29

haha dat dacht ik ook meteen zou echt belachelijk zijn geweest

31 mei 2012 om 16:12

Hyper..: Wrm zou dat belachelijk zijn??

31 mei 2012 om 16:56

indd ik denk dat als die met betere voetballers traint dat hij nog veel beter kan worden

31 mei 2012 om 17:18

hij is 22 en heeft pas 1 redelijk seizoen gedraaid bij, met alle respect, de graafschap... lijkt me toch echt veel en veel te vroeg

31 mei 2012 om 19:02

dat snap je toch zelf ook wel? hij bedoeld niet omdat hij van de graafschap is maar simpelweg nog te slecht is voor ajax, maar als je het toch over hem hebt voor een suptopper als nac roda groningen of twente zou hij niet misstaan.....

31 mei 2012 om 19:27

Derek Boerrigter was 24 en kwam van RKC die met alle respect op dat moment ook niet veel voorstelde dus belachelijk is niets.

31 mei 2012 om 19:33

nou boerrigter presteerde toen toch echt een stuk meer hoor, hij had er dat seizoen 18 ingeschoten

31 mei 2012 om 19:39

In de Jupiler League. El Hassnaoui speelde dit seizoen in de Eredivisie, als hij bij de Graafschap zal blijven gaat hij minstens zoveel goals scoren hoor.

31 mei 2012 om 15:36

@ keysersozeh

dacht ook hetzelfde en dacht bij mezelf van wat moeten we met hem.
maar gelukkig was het een ander

31 mei 2012 om 16:01

ik ook lol

31 mei 2012 om 16:28

Het kan familie van elkaar zijn

31 mei 2012 om 16:47

Daar dacht ik ook even aan, totdat ik zag dat het hier om El Hasnaoui ging. De speler van mijn clubje heeft een S meer (el Hassnaoui) Het leek me al vrij onwaarschijnlijk!

OT: benieuwd wat hij kan laten zien

Overigens een goede zaak van Ajax om jeugdspelers al vroeg te binden zodat ze niet naar het buitenland zullen vertrekken. Ook mooi voor de speler zelf!

Lionel Messi is voor elk speler een voorbeeld. Qua speler en qua persoonlijkheid.

31 mei 2012 om 15:25

Messi heeft geen persoonlijkheid.

Qua karakter/bescheidenheid is denk ik meer toepasselijk.

31 mei 2012 om 15:31

Messi heeft geen persoonlijkheid??? Laat je nakijken man!
Enig idee wat dat woord uberhaupt inhoudt?

31 mei 2012 om 15:34

In het voetbal wordt het woord persoonlijkheid meestal anders gebruikt... Ik dacht dat hij daar op duidde.

Mensen als Mourinho, Barton, Ballotelli, Totti etc. Als je snapt waar ik heen wil.

31 mei 2012 om 15:39

@ Juthu

Ik denk dat jij de woorden asociaal en persoonlijkheid door elkaar heen haalt.

31 mei 2012 om 15:46

Dus iedereen die zich niet als een malloot gedraagt, wel en mening heeft maar die niet continu overal laat horen, en zich ondanks en goed gevulde portemonnee professioneel gedraagt heeft geen persoonlijkheid?

Ik vind Messi juist wel een persoonlijkheid aangezien hij, ondanks wat hij allemaal mee maakt in zijn pas 24jaar durende leven, gewoon zichzelf blijft en zich niet anders voor gaat doen om aardig gevonden te worden.

Bescheidenheid is een onderdeel van je persoonlijkheid, en je karakter vormt je persoonlijkheid.
Dus je opmerking raakt kant noch wal, sterker nog, je verkoopt meer onzin dan een amateur psycholoog.

Ik vraag me af wat jij onder 'persoonlijkheden' bedoelt, ik gok op een reactie die rechtstreeks gekopieerd is uit VI.

31 mei 2012 om 15:47

Bescheidenheid en karakter vallen onder je persoonlijkheid.
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is EEN persoonlijkheid, dat is iemand met een dominant karakter en vaak niet zo bescheiden, dus je kan niet zeggen dat Messi geen persoonlijkheid heeft.

31 mei 2012 om 15:48

Persoonlijkheid is iets anders dan uitstraling. Iemand met een hele coole uitstraling is niet gelijk een grote persoonlijkheid. (dit kan juist een masker zijn voor onzekerheid, zo van, kom niet in me buurt)
Messi oogt er rustig en bescheiden, en dat kan juíst getuigen van een grote persoonlijkheid.

31 mei 2012 om 16:06

Breuer heeft pas een echte persoonlijkheid, dan hoeven we het niet eens te hebben over zijn voetbalkwaliteiten, Messi komt echt niet in de buurt.

31 mei 2012 om 16:57

Iedereen heeft een persoonlijkheid, maar bij sommige mensen is die gewoon een beetje minder zichtbaar.

ON: goede zet van Ajax, jeugdspelers langer binden in plaats van spelers kopen als Sno, Ogararu, Bruno Silva enz.

31 mei 2012 om 15:37

Lionel Messi voor elke speler een voorbeeld qua speler en qua persoonlijkheid?oke, In dat eerste geef ik je gelijk qua speler is het gewoon een topper daar mag geen twijfel over bestaan,maar komop wat weet jij nou echt van Messi's persoonlijkheid ken jij deze gast in het dagelijkse leven?

Het beeld dat de media schetst hoeft niet altijd per direct zo te zijn.. ze zetten Messi altijd neer als de bescheiden aardige knul en C. ronaldo als de arrogante maar hier kunnen wij niks over zeggen. Zulke uitpraken kunnen alleen gedaan worden door de mensen die dichtbij de spelers zelf staan... En niet door ons want, onze beeld over deze spelers zijn puur gevormd door de media . Dit is niet persoonlijk op jou gericht maar over het algemeen voor de mensen die zo kortzichtig kijken!

Nou om toch maar inhoudelijk op deze topic te reageren. Ik denk dat Ajax er goed aan doet om veel jeugdspelers te contracteren. Ik bedoel mocht er ervan de 5 gecontracteerde 1 doorbreken dan is dit nog altijd goed meegenomen..

31 mei 2012 om 15:45

Ik probeer te duiden op hoe ik hem zie in het veld. En niet op
andere manier de laatste tijd was hij geïrriteerd. op spelers maar niet
iedereen is in een vrolijke bui!

31 mei 2012 om 15:47

Vind ik ook, het lijkt wel alsof iedereen denkt dat Messi voor 5 euro per jaar voetbalt bij Barcelona, en perfect is op elke manier. Ik heb niks tegen hem, maar zelfs ik schrok toen ik laatst zijn jaarsalaris zag staan (was volgens mij ergens op voetbalzone, stond iets van 13 miljoen per jaar?). De media brengt een beetje een verkeerd beeld over van sommige spelers, ze gaan te ver door bij sommigen (balotelli bijvoorbeeld, die nu totaal geen leven meer heeft, alles wat hij doet wordt uitvergroot), en geven spelers als CR7 een verkeerd beeld, die sinds zijn Man Utd tijd gigantisch is veranderd (volgens mij ook wel met hulp door Mourinho, die niks van dat kaartengezeik wil hebben). Mourinho die overigens ook altijd de klos is bij de media..

Jeumig wat contracteert Ajax ontzettend veel jeugdspelers zeg! Hopelijk voldoen ze allemaal aan het niveau waar Ajax naartoe wil! Echt, zoals in de eerste alinea al staat.. iedere maand komt er nieuws uit de jeugdopleiding. Ik ben geen Ajax-supporter, maar het zou wel mooi zijn als Ajax weer zo'n lichting krijgt als in de midden jaren '90. Dat krikt het niveau van de eredivisie misschien ook omhoog.

@keysersozeh: Ik zat net ook te denken aan die van De Graafschap. Is dit familie van?

31 mei 2012 om 15:22

Dit is het nieuwe beleid. We gaan jongeren nog meer de kans geven. Volgend jaarzal Jong Ajax de jongste selectie hebben van de afgelopen 5 jaar of zo. Het A team van Ajax is opzich wel een goede lichting maar niet zo goed als in de glorie jaren. Volgend jaar moet je wel op Fischer, Klaassen, Dijks en Denswil letten. Daarnaast is het afwachten of Sporkslede, Rits, De Sa of Lukoki nog stappen gaan maken.

31 mei 2012 om 15:35

In dat perspectief kan je dus stellen dat Cruijff allemaal onzin heeft lopen verkondigen over de kwaliteit van de jeugdopleiding? Deze spelers die de laatste maanden allemaal aan de club gebonden worden, inclusief de jeugdspelers die al in Ajax 1 spelen (vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Eriksen, De Jong, Boilesen, Blind, Vermeer) speelden immers al bij Ajax voordat Cruijff zich ermee ging bemoeien. Hoe slecht was/is die jeugdopleiding dan?

Dit zijn trouwens allemaal vragen en geen kritiek, ik sta er namelijk niet dichtbij. Wellicht dat de supporters daar antwoord op kunnen geven?

31 mei 2012 om 15:37

de jeugd van ajax was al goed maar cruijf wilt hem nog beter maken

31 mei 2012 om 15:43

Ik ben wel benieuwd naar De Sa en Rits. De Ajax-supporters hebben het hier ontzettend vaak over Lesley de Sa. Maar hij heeft z'n debuut nog niet gemaakt, dus ik vraag me af waar dat aan ligt.
En Fischer moet ook een enorm talent zijn.
Ben benieuwd.

31 mei 2012 om 15:54

Nee, het gaat erom dat je niet tevreden moet zijn als een jeugdspelers doorbreekt zoals Ebecilio. Basisnorm moet hoger en daar wordt aangewerkt.

31 mei 2012 om 16:12

@ AZ Alkmaar2

In de voorbije jaren werden er spelers gehaald als Mido, Tainio, Verhoeven, Lindenbergh etc. etc. Allemaal spelers die gehaald werden door passanten, door trainers die niet naar de club keken, enkel naar de prestaties van nu. Talenten kregen geen kans. Daar wilde Cruijff verandering in brengen. Daarnaast wil Cruijff de grootste talenten ook echt in het 1e zien komen. Je hebt niks aan jeugdelftallen die puur en alleen op resultaat spelen, enkel en alleen maar kampioen willen worden met een team. In de jeugdopleiding telt alleen maar hoeveel talenten jij daadwerkelijk in je 1e elftal krijgt en daar moeten ze dan ook het vereiste niveau voor hebben. Ajax is vaak kampioen geworden met lichtingen waar vervolgens geen bruikbare speler uitkwam voor het 1e, tel uit je winst. Het is noodzakelijk dat je grootste talenten klaargestoomd worden door grote spelers van vroeger. Jonk, Bergkamp, Roy, Overmars, Bosman, Trustfull etc. etc. Pas dan pluk je de vruchten van je jeugdopleiding.

Geen onnodig geld meer uitgeven aan oudere spelers die niets toevoegen en niet beter zijn dan je hebtl Geen buitenlandse spelers halen, terwijl je je jeugd hebt staan. Geen bankzitters naar Ajax halen, tenzij je echt niets hebt in je jeugd wat een directe versterking is. Geen portefuille meer uit handen geven aan een trainer, het technische hart bepaalt hoe de visie is en hoe er gehandeld wordt. De club bepaalt hoe er gewerkt wordt en met welke visie. Er is dus wel degelijk een geschenk dat Johan dit heeft gedaan voor Ajax. En voor de critici, dat deed en doet die met liefde voor Ajax, zonder er ook maar een cent voor te willen ontvangen.

31 mei 2012 om 16:27

De Sa heeft zijn debuut gemaakt in de beker tegen Noordwijk dit seizoen.

ot:
Mooi dat Ajax bezig is om zijn talenten langer vast te leggen. Ik hoop ook dat Feyenoord jonge jongens binnenboord weet te houden, want die leegloop richting Engeland moet maar eens afgelopen zijn.

Het valt mij overigens wel op dat er vooral veel goede middenvelders worden opgeleid in Nederland, maar verdedigers en echte spitsen komen niet tot nauwelijks door. Misschien moet de focus een beetje verlegd worden.

31 mei 2012 om 16:41

Volgens mij heb jij het niet helemaal gevold wat Cruijff zag, dacht en wilde. Cruijff wil de aansluiting met de Europese top weer zoals t/m 10 jaar terug.. Hij wilt dat er uit de jeugdopleiding elk jaar een topper komt die het schopt tot een club als Barca en Real. Dat gebeurd niet meer. Voor vaderlandse begrippen is het leuk al die jeugdspelers. Maar als je ze vergelijkt met de tijden uit de jaren 90 hadden de meesten toen bij Telstar gespeeld.. De lat bij de Ajax jeugd moet weer omhoog.

Ajax is er echt goed mee bezig. Laatste tijd bijna iedere dag raak!

Ongeacht of men weet of dit soort spelers het wel/niet ver gaan schoppen (ik betwijfel dat altijd, weinig mensen hier staan op de trainingen van de A1 te kijken) geven deze contractverlengingen iets heel anders aan, namelijk het nieuwe beleid van Ajax. Sinds Jol weg is en het technische hart gevormd is onder de leiding van Cruijff worden jeugdspelers gebonden (op die etter van een Bouy na, mede door invloed van die geldwolf Raiola) en kansen gegeven in het eerste elftal. Dat sijpelt door tot alle geledingen binnen de club: B1 spelers willen zsm naar de A1, C1 naar de B1, enz. enz. omdat ze allen weten dat een debuut niet ondenkbaar is.

Goed en goedkoper beleid! Kijk alleen al vd Wiel en Vertonghen die deze zomer vertrekken en samen minimaal 20 miljoen opleveren. Kosten: alleen die van opleiding. Pure winst. Heerlijk.

31 mei 2012 om 15:56

Inderdaad en gelukkig maar dat Louis van Gaal niet naar Ajax is gegaan. Dat zal enkel alleen maar negativiteit hebben. Het is nu eindelijk rustig rond de club en zo hoort het.

Kunnen sommige clubs nog wat van leren ipv kopen kopen kopen.

31 mei 2012 om 15:28

ja, want clubs als city leggen jeugdspelers niet langer vast?

31 mei 2012 om 15:30

City legt jeugdspelers vast op een manier waarop zij ook aankopen doen voor het eerste elftal. Niet zorgvuldig gescout, maar gehypte jochies van 14, waar ze dan een blik van kopen en hopen dat er ooit twee doorbreken. De hele structuur is onvergelijkbaar met bijvoorbeeld Ajax.

31 mei 2012 om 16:05

Nee Ajax koopt niet voor miljoenen
ik herinner jou even aan Sulimani Jansen Gillessen Lodero en vele anderen die er nu nog zijn
de miljoenen bij elkaar op geteld is Ajax de koop ploeg nummer een in Nederland op de voet gevolgd door psv
Over de afgelopen drie jaar is Ajax ook daar in kampioen

31 mei 2012 om 16:36

Onzin, PSV heeft afgelopen zomer 25 miljoen uitgegeven. Ajax heeft afgelopen seizoen nog geen 15 miljoen besteed. Waar je deze wijsheid dus vandaan haalt. Alleen Sulejmani was een belachelijk bedrag. Dit is echter een stokpaardje voor vele Ajax-bashers terwijl dit een hersenspinsel van San Marco betrof. Janssen (3miljoen), Cillessen (4,5miljoen) en Lodeiro (4miljoen) zijn geen schokkende bedragen.

31 mei 2012 om 17:13

Hij zegt toch afgelopen 3 jaar, niet afgelopen jaar.... maar 4,5 voor een reserve keeper is best schokkend..

31 mei 2012 om 17:14

Huppel,

Ajax staat wel ergens bovenaan als het gaat om spelers aan te kopen, maar Ajax kan het vanwege dat ze ook weten hoe ze spelers voor veel geld moeten verkopen. Maar Ajax staat ook ergens bovenaan als het gaat om eigen jeugd door te laten stromen. Dat mag je ook best wel vermelden, want dat maakt Ajax juist geen koopclub.

31 mei 2012 om 17:29

Janssen was 5 miljoen, voor Lodeiro 4miljoen betalen vind ik wel absurd zit geen talent in. Hoeveel kostte die Serero?

31 mei 2012 om 18:34

Ik heb het over drie jaar en marco was in dienst van ajax of niet dan
zal het rijdje aanvullen
suares
silva
die argentijn die nu in zuid amerika speelt
assati
el ham
dan de ijslander
pantalic
de vol gevreten egiptenaar

31 mei 2012 om 18:44

Az-man(u-juv,

Janssen was 3 miljoen, Serero komt van een satalietclub van Ajax en Lodeiro was toen één van de grootste talenten van Uruguay. Maar aangezien niemand een glazen bol heeft is het natuurlijk achteraf gezien dat Ajax teveel heeft betaald voor Lodeiro.

Huppel,

Ajax bestaat al vanaf het jaar 1900 en jij hebt het over die 3 jaren waar Ajax wat speler heeft gekocht. Is Ajax dan gelijk een koopclub geworden?

Pantalic en Mido waren transfervrij.

31 mei 2012 om 19:03

@brisingr

Hoezo, zet daar tegenover dat we stekelenburg voor 8 miljoen hebben verkocht... prima beleid, je moet ook een beetje kwaliteit behouden en als je dat uit de jeugd ff niet hebt, moet je het kopen... op de keepers wissel hebben we 3,5 miljoen winst gemaakt en cilessen kan in de toekomst ook nog gaan opbrengen..

31 mei 2012 om 19:12

Huppel

Leer ten eerste a.u.b ff de spelling van de namen.

Ten tweede is het belachelijk dat je suares,. 'de ijslander', 'pantalic', en de vol gevreten egiptenaar noemt. Suarez is namelijk met dikke winst verkocht, Sigthorsson heeft pech met z'n blessure, en Pantelic en Mido waren transfervrij

Know your facts

1 juni 2012 om 19:51

het ging om kopen niet verkopen .
in plaats van op spelling van namen te letten , leeeeeeeeeeeer leeeeeeeeezen

31 mei 2012 om 18:46

Wat moeten andere clubs dan leren ?
bij Ajax roept men hart over eigen talenten , maar dat is maar deels waarheid
Andewereld Vertonghen zijn op jonge leeftijd bij Belgiese bvo's weg geplukt dus niet geheel eigen opleiding net als Erikson , Sereno Bolisen Mats rijs .
Van de basis van dit jaar was alleen Vermeer van der Wiel Anita en de Jong eigen opleiding dus het valt allemaal best mee

31 mei 2012 om 19:05

Huppel, goed scouten dus.. ajax scout haar talenten vanuit het buitenland gewoon goed, durft een gok te nemen en geeft daarmee vertrouwen, ik bedoel fischer koste ons 1,1 miljoen.. Combineer dat met toptalent uit je eigen jeugd en je hebt het uitstekend voor elkaar!

Verthongen en alderweirld zijn ook al sinds hun 16de bij ajax, verthongen dus al 9 jaar.. ga me niet vertellen dat we die niet opgeleid hebben tot de speler die hij nu is...

1 juni 2012 om 19:53

nee heb je dus niet want was hij in belgie niet bij een bvo gekomen , dan had ajax hem nooit gezien
dus de dank is aan de belgiese bvo

Niet om hier de calimero uit te hangen, maar vermeld dan ook andere clubs die jeugdspelers vastleggen. Dit gebeurd namelijk overal.

Verder lijkt Ajax goed bezig, eigen jeugd zou altijd voor moeten gaan op breedteversterkingen die van buitenaf komen. En dat gebeurd nou ook.

31 mei 2012 om 15:27

mijn reactie was doodleuk aangepast toen ik dit net schreef.

31 mei 2012 om 16:06

Helemaal mee eens. AZ heeft gisteren ook twee talenten vastgelegd. Een van hen is het broertje van Mitchell Donald. Lijkt me toch wel het melden waard.

31 mei 2012 om 19:19

Sanred,

Ik denk dat een merendeel interessanter vind om te horen welke jeugdspelers van Ajax worden gecontracteerd i.p.v. jeugdspelers van bijv. Rkc.

31 mei 2012 om 20:02

Hootch30,

Lijkt me logisch, maar de enige contractverlengingen van jeugdspelers die je hier leest zijn Ajacieden, Ik vind het best hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen anderen zijn die hier graag iets over hun eigen team lezen. En niet alleen RKC heeft nieuwe trainer, of Roda heeft nieuwe spits. Ook daar gebeurd wel wat meer.

Is hij familie van Soufian El Hasnaoui van de Graafschap?

Deze jongen kan het wel gaan maken bij Ajax, hij heeft zeker de kwaliteiten om te slagen.

31 mei 2012 om 15:30

Nee soufian is niet familie van hem. en zijn achternaam spel je met 2 sen. el Hassnaoui.

“ajax heeft de beste jeugdopleiding van Europa, misschien wel van de wereld”, merkt hij complimenteus op.''

Gek, volgens de CBV is die van Feyenoord al 3 jaar op rij de beste van Nederland.

31 mei 2012 om 15:27

Ja de CBV roept dat, terwijl bijna elk team van de Ajax jeugdopleiding dit seizoen kampioen is geworden. Dus waarom jij de CBV serieus neemt....

Bijna de hele Ajax selectie bestaat uit spelers die doorgestroomd zijn uit de jeugdopleiding.

31 mei 2012 om 15:35

Dit is echt onzin xitov, de beste jeugdopleiding betekent niet dat je altijd maar moet winnen. Ajax haalt talenten weg bij andere profclubs en wordt daarmee kampioen in de jeugdelftallen, dat klopt. Maar bekijl het eens zo,simpel voorbeeldje: wat is de betere jeugdopleiding? 1 die bij 3e klasse amateurs spelers haalt en die opleid tot middenmoot Eredivisie of een club die spelers bij andere eredivisieclubs en hoofdklassers weghaalt en die opleidt tot top Eredivisie? Ander voorbeeldje, wat is de betere school? Een school die van mensen met een iq van 20 zo opleidt dat ze uiteindelijk hun havo halen of een school waar alleen maar hoofdbegaafden binnen komen en die uiteindelijk allemaal hun vwo halen? De tweede school heeft betere leerlingen, maar dat betekent dua meteen dat ze meteen de beste opleiding zijn?

31 mei 2012 om 15:41

Ja, en het lijkt me ook dat 't toonaagevend is van een jeugdopleiding hoeveel echte toppers er uit doorstromen.

Noem mij één talent uit de Feyenoord jeugdopleiding die het tot de wereldtop heeft gehaald. (kom alsjeblieft niet met Drenthe of Castaignos aan)
Ze zijn er gewoon niet, echt niet.

Misschien dat alleen Tony Trindade de Vilhena potentie heeft om dat te halen.

31 mei 2012 om 16:03

Inderdaad, alleen middelmatige voetballers worden verkozen tot speler van het jaar in de Premier League. De echte toppers voelen zich te goed voor deze prijs....

Oh, en kom aub niet met dat Van Persie niet uit de Feyenoord jeugd komt, omdat hij er 'pas' vanaf de C-jeugd speelt en daarvoor Excelsior, want dan komt een Sneijder en het gros van de Ajax jeugd ook niet uit de jeugdopleiding.....

31 mei 2012 om 16:04

@ Johansinteur

Noem er dan één op van Ajax in de laatste jaren? Na Sneijder en Van Der Vaart zijn dat er ook niet veel meer hoor. En in die generatie heeft Feyenoord Van Persie als jeugdproduct.

Ajax moet het in de laatste jaren vooral hebben van spelers die op jonge leeftijd weggehaald zijn bij andere clubs wereldwijd (vermaelen, Vertonghen, Eriksen, Siem de Jong, Boilesen, Visscher, etc). Wat Ajax wel altijd beter is gelukt dan Feyenoord, is het ophemelen van spelers (talenten).

Dat jeugdelftallen kampioen worden, wil verder ook niet veel zeggen. Feyenoord heeft jaren geleden aangegeven dat kampioen worden in de jeugd geen doelstelling is. Het gaat enkel om opleiden. De Ajax-fans, die hier hun jeugdopleiding zo geweldig vinden, moeten zich maar gaan afvragen wat Johan Cruijf dan zou willen veranderen. Ze moeten zich ook gaan afvragen waarom Ajax bijvoorbeeld geen enkele aanvaller van niveau heeft weten te opleiden sinds Patrick Kluivert (!).

On:
Deze jongen was de enige Ajacied die mij positief opviel tijdens Feyenoord-ajax o19. Leuke techniek en overzicht. Als hij de kans krijgt en als het goed zit met zijn mentaliteit, komt hij er wel denk ik.

31 mei 2012 om 16:04

Volgens mij loopt er in de Premier League iemand rond met een Nederlands paspoort die daar topscorer is geworden, maar dat kan ik mis hebben..

Daarnaast gaat het over de jeugdopleiding nu, niet over hoeveel toppers van nu er ooit in de jeugd bij Feyenoord hebben gespeeld.

31 mei 2012 om 16:33

Heel simpel. Cruijf wil de manier van trainen op de Toekomst veranderen. Zijn ze nu volop mee bezig. Welke topclub heeft er wel een topspits op weten te leiden dan? Ooit eraan gedacht dat topspitsen zeldzaam zijn en dat het 90% om talent gaat? Als deze er niet zijn kun je ze ook niet opleiden.

Verder doet Ajax nog 1 ding beter dan Feyenoord, namelijk af en toe kampioen worden.

31 mei 2012 om 17:03

Ik kom wel met het argument dat Van Persie hoofdzakelijk is gegroeid onder de vleugels van Arsene Wenger. Verder zou Van Persie dan de enige zijn en heeft Ajax Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg en nu Van der Wiel en iets verder terug Kluivert, Seedorf, Davids en ga zo maar door.

Persoonlijk snap ik alleen niet hoezo we iedere keer deze discussie moeten oprakelen. Wees als Nederlander trots dat we twee van dit soort jeugdopleidingen hebben. De prijzen worden pas verdeeld en de roem wordt pas vergaard bij de eerste teams. De trieste werkelijkheid is dat op dit moment weinig Nederlandse toptalenten het eerste van Nederlandse clubs halen, omdat ze dan al zijn vertrokken naar de grote clubs in Engeland waarna we ze nooit meer terugzien. Eeuwig zonde.

31 mei 2012 om 17:16

Nou jongens, dan zullen we toch moeten zeggen dat PSV het het beste doet, van de laatste jaren zijn hun de enige met een jongen die nu op topniveau meedoet, Ibi Afellay.

31 mei 2012 om 17:40

@ Fr_jurre
Ik zal je het verschil vertellen, de spelers die bij Ajax in de top spelen..
Hebben een paar jaar in het eerste gespeeld bij Ajax, talenten die bij jullie weg worden gehaald talenten met potentie, zoals V.persie heeft het gewoon geleerd van Wenger bij Arsenal..
Het komt door jullie eigen beleid, dat jullie jonge goede spelers met potentie laten weg kopen voor dat ze het eerste gehaald hebben, dus nooit wat voor hun club betekend hebben..
Ajax heeft veel meer structuur in hun beleid van de jeugd opleiding, met hun spel, langer vastleggen van talenten en het maximale eruit halen voor verkoop van talenten..
En natuurlijk koopt Ajax ook spelers met talent, maar ze zijn er briljant in om ze veel beter te maken en voor veel geld te verkopen als ze een paar in het eerste hebben gespeeld.

31 mei 2012 om 15:30

Goh, was echt niet te verwachten dat er weer iemand op zijn teentjes getrapt zou zijn om het feit dat dit word genoemd in het topic. Ga lekker buiten spelen als je niks anders te doen hebt.

31 mei 2012 om 16:05

Wie is er op z'n teentjes getrapt? Ik weerleg een uitspraak, die gebracht wordt als een feit, slechts met een ander feit.

31 mei 2012 om 15:41

@ sausbert

inderdaad las het ook en dacht bij mezelf hoeveel en hoesnel er reacties zouden komen.
maar dit zegt hij zelf dus het is een mening terwijl er een onderzoek is geweest dus laten we het daar maar bij houden

31 mei 2012 om 15:41

Ja klopt dat was Feyenoord ook in 2010 van Nederland en toen werd Ajax gekozen tot beste opleiding van Europa.

Je kan daar toch geen peil aan optrekken de meeste jeugd teams van Ajax zijn kampioen geworden De A1 is tot de finale gekomen van de mini Cl en veel van Ajax is ook door hun zelf opgeleid.

31 mei 2012 om 15:49

En toch word dit internationaal zeker niet zo beschouwt,
heeft Feyenoord de afgelopen 5 jaar ook maar 1 speler voor meer dan 10 miljoen uit eigen jeugd kunnen verkopen ?
Ajax is niet de beste jeugdopleiding geworden mede omdat Feyenoord de laatste jaren puur alleen eigen jeugd moest laten spelen, dit pakt nu overigens voor het eerste seizoen ( met belangrijkste niet eigen man Guidetti ) goed uit.
De individuele begeleiding is doorslaggevend geweest in de beslissing of ze de beste jeugdopleiding kregen, dit was tot nog toe bij Feyenoord beter.
maar gaan we cijfermatig kijken naar de jeugdteams dan kan ik niets anders concluderen dan dat Ajax een allround betere jeugd heeft rond lopen.

A1 kampioen
B1 Kampioen
C1 Kampioen
C2 Kampioen
D1 Kampioen ( beslissingsduel Feyenoord )
D2 Kampioen
F1 Kampioen

31 mei 2012 om 15:54

Heel ziek gewoon alle 1e teams van Ajax zijn gewoon allemaal kampioen geworden op de D1 na.

31 mei 2012 om 16:02

Krijgen we dat weer. Als de prijs daarop gebaseerd zou zijn, zou Ajax 'm inderdaad wel winnen. Blijkbaar is dit dus niet het geval, deal with it.

31 mei 2012 om 17:31

Ja en vorig jaar waren alle 1 team's van PSV kampioen geworden en jong PSV al 3x achter elkaar kampioen! Wat maakt het uit als je kampioen bent? er zullen er toch maar 2 van de 11 doorbreken bij Ajax 1! wat denk je dat al deze spelers het gaan halen? sommige komen niet eens verder 'met alle respect' Fortuna. Ik vind het ook echt belachelijk dat elke jeugd-speler van Ajax de hemel in word geprezen.

1 juni 2012 om 13:17

sommige niet inderdaad, maar vast staat dat de kans op doorbreken bij ajax vele malen groter is als talent dan bij psv o.i.d., en er lopen in de B en A jeugd op dit moment gewoon een aantal potentiele toppers rond, bij Psv is alleen Affelay als jeugdoppenent doorgebroken de laatste jaren, en jongens zoals Labyad willen niet eens blijven.
Feit is of je nou wil of niet dat ajax gemiddeld elk jaar een speler uit de eigen kweekvijver voor meer dan 10 miljoen laat gaan, deze zomer ook weer straks Jan Vertonghen en Gregory van der Wiel, toch weer +- 20 miljoen aan spelers die je zelf hebt opgeleid.

1 juni 2012 om 13:19

De D1 ook, na beslissingswedstrijd.

2 juni 2012 om 07:09

het klopt dat er gemiddeld 2 of 3 doorbreken,maar ze voor langere tijd vast leggen dat is toch slim.anders lopen ze voor een appel en een ei naar welke club dan ook .

31 mei 2012 om 19:07

volgens de CBV inderdaad, kijken we puur naar wat er in het eerste elftal loopt, kun je nog steeds concluderen dat er bij ajax meer kwaliteit loopt.. ja al is het soms op jonge leeftijd ingekocht..

Heb nog een paar keer tegen heb gevoetbald in de ctjes. En op zaal ook nog regelmatig met hem gevoetbald. Toen al was die gozer echt goed en je kon zien dat hij het zou maken. Heeft een fantastische techniek. Ben benieuwd of we het te zien krijgen als hij ooit het eerste haalt.

Is het familie van die speler die bij de Graafschap speelt?

31 mei 2012 om 15:28

Nee is geen familie van elkaar.

31 mei 2012 om 15:36

Oke bedankt, vind het altijd wel leuk dat soort weetjes

Lol, vermeld andere clubs dan ook?

31 mei 2012 om 16:51

Ja, snap ik ook niet zo goed hoor. Maar ja Ajax trekt bezoekers dat lijkt me duidelijk.

1 juni 2012 om 09:29

Ja nu staan er 2 topics van 2 spelers die alleen ajaxieden kennen. Beetje overdreven

Ik verwacht ook veel van Boban Lazic.

Cruyff kraamt geen onzin uit!!! Sinds cruyff zich heeft laten gelden bij ajax zijn ze een andere koers gaan varen, door onder andere veel jeugdspelers te contracteren! Dus alle cruyff haters hou toch is op om johan te kleineren, jullie moesten is weten wat die man voor het nederlandse voetbal heeft betekent !!

Geweldig om te zien, je ziet nu al dat de jeugdopleiding al een succes wordt.

31 mei 2012 om 15:59

Hoe zie je dat precies als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Ik zie slechts spelers die vastgelegd worden, niet spelers die sinds korte tijd enorme progressie hebben gemaakt en waarvan nu al gezegd kan worden dat het een succes is...
Opportunisme...

31 mei 2012 om 16:10

We halen best veel grote talenten uit Nederland naar Ajax en diverse jeugdspelers worden steeds beter door meer inviduele trainingen. Je ziet gewoon op de toekomst dat het niveau omhoog gaat.

31 mei 2012 om 18:58

Lighters,

Vermeer, Van der Wiel, Van Rhijn, Koppers, Anita, Blind, Ebecilio, Özbiliz en De Jong. Behalve dan met Van Rhijn en Koppers, zijn dat de spelers waar Ajax tot 2 maal toe de titel wist te halen. Dat zijn toch echt wel spelers uit eigen jeugd. Daarbij komen Alderweireld en Vertonghen van Beerschot waar Ajax destijds voor 52 procent eigenaar was.

Verder hebben al meerdere jeugdspelers hun kansen gekregen op het veld. Natuurlijk zullen ze het niet allemaal zover schoppen als Sneijder, Kluivert of Seedorf, maar wellicht wel via een tussenweg zoals Ooijer, Elia of Landzaat.

De laatste jaren was het bij Ajax een beetje stil bij de jeugdopleiding, maar dat kwam denk ik ook omdat Ajax teveel gefocust was op de CL waardoor Ajax meer geneigt was om ervaren aankopen te doen zoals Gabri, Oleguer of Lugue i.p.v. de jeugd kansen te geven in een CL of EL.

Johansinteur:

Is Robin van Persie geen wereldtop?

Maar Ajax heeft er natuurlijk veel meer, Zlatan, Sneijder, Davids, Seedorf, Kluivert, Cruijf, van Basten enz enz enz enz. enz enz

Mooi om dit bericht te lezen. El Hasnaoui staat bekend als een zeer groot talent. Vooral zijn technische vaardigheden springen uit het oog. Hij zou zich fysiek nog wel moeten ontwikkelen, maar daar heb ik alle vertrouwen in.
Dat dit weer een nieuw toptalent is dat aan de deur van Ajax 1 staat te kloppen spreek voorzich.

Ik denk dat iedere profvoetballer wel een voorbeeld aan Messi kan nemen, dan streef je naar het beste doel...

Vond de titel al raar, dacht al bij me zelf : El Hasnaoui? Serieus? Maar oke hijs geen slechte voetballer en dit is ook geen slecht nieuws, verwacht veel van hem!

Ajax is lekker bezig, hopen dat de jeug ook hun debuut gaan maken, lijkt me prachtig. Ze gaan vast wel een x hun debuut maken ajax kennende!

Wel interessant zeg, dit doet echt geen andere club hoor...

Ik dacht dat Feyenoord de beste jeugdopleiding van Nederland had en blijkbaar dus ook de beste van de wereld. Complimenten naar je eigen club ok maar je kunt ook overdrijven...

31 mei 2012 om 17:18

Ach, denk je nou echt dat de opleidingen van Feyenoord en Ajax zoveel uit elkaar liggen? denk het niet. Feyenoord mag hem van mij winnen hoor, koop je helemaal niks voor uiteindelijk.

Die jongen is net 18 en heeft net zijn eerste profcontract getekend, logisch dat die zo enthousiast reageert.

31 mei 2012 om 19:08

Eens.. ajax en feyenoord ontlopen elkaar qua jeugdopleiding nauwelijks.. ajax scout wel beter in het buitenland..

31 mei 2012 om 21:57

Als het over Ajax gaat dan moet je Cristobal niet serieus nemen. Lees gewoon zijn eerdere reacties dan snap je het wel.

Cristobal,

Lals ik n.l. kijk welke spelers Ajax in het verleden heeft voortgebracht en welke spelers nu in de basis staan en reserve zijn dan kan ik niets anders bedenken dat Ajax gewoon één van de beste jeugd heeft. Maar jij ziet het anders, dus leg het ons hier op VZ even uit.

31 mei 2012 om 22:37

Ik ontken nergens dat Ajax 1 van de beste jeugdopleidingen heeft. Deze jongen beweert dat het de beste van de wereld is en dat kan hij natuurlijk nooit beoordelen zonder vergelijkingsmateriaal, dat is het enige. Ook net welke criteria je hanteert.

Halleluja, ik schok me kapot ! Ik dacht nee daar gaat Souf ... Maar gelukkig ghet om zijn broertje (volgens een commentator bij eredivisie live) maar is het geen familie ?

31 mei 2012 om 21:46

Hoe kan het nou zijn broertje zijn als ze verschillende achternamen hebben? El Hasnaoui en El Hassnaoui.;

1 juni 2012 om 00:49

Nou, ten eerste heb ik het over familie ... En ten tweede ene commentator op eredivisie livezi totoen ook als eens het broertje van de bij de Graafschap spelende Soufian ...

1 juni 2012 om 07:34

Jij hebt je reactie pas aangepast na mij opmerking. Eerst had je het alleen maar over zijn broertje.

Beetje jammer dat je mij vervolgens dan op aanspreekt. Eigenlijk gewoon zielig. Vergissingen of misverstanden mag je best gewoon toegegeven en niet eerst je reactie aanpassen en vervolgens net alsof doen dat ik mij vergist heb.

Ik denk zeker dat deze jongen het ver kan schoppen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren