Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Willems na Vanenburg jongste debutant ooit in Nederlands elftal

Laatste update:

De carrière van Jetro Willems gaat als een komeet. De achttienjarige Rotterdammer speelde dit seizoen al twintig competitieduels voor PSV en gaat deze zomer mee met het Nederlands elftal naar het EK. Zaterdagavond oefende Oranje in de Amsterdam ArenA tegen Bulgarije en de linksback debuteerde in de basis. Willems is daarmee de jongste debutant in het Nederlands elftal sinds Gerald Vanenburg in april 1982.

De 48-jarige Vanenburg, die als middenvelder in het verleden voor onder meer Ajax en PSV speelde, was achttien jaar en veertig dagen toen hij tegen Griekenland voor het eerst zijn opwachting maakte voor Nederland. Willems is zeventien dagen ouder dan Vanenburg indertijd. Willems is de 25ste speler die onder bondscoach Bert van Marwijk zijn debuut maakt. Dirk Marcellis was in oktober 2008 de eerste.

Willems staat in de ranglijst van jongste debutanten op de tiende plaats, berekende Infostrada. Op de prijskamp in Polen en Oekraïne moet de jongeling voor de backpositie de strijd aangaan met Stijn Schaars van Sporting Portugal. Ook Wilfred Bouma, ploeggenoot bij PSV, is een kandidaat voor de bekende pijnpositie.

Jetro Willems heeft laten zien dat hij goed genoeg is voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En een goed Officieel debuut! het lichtpuntje van de avond!

26 mei 2012 om 22:11

PSV heeft manolev al die tijd totaal verkeerd gebruikt. Het is geen rechtsback, maar een rechtshalf. Wellicht dat Dickie advocaat dat na vandaag ook heeft ingezien. Wat een drive heeft die man zeg

26 mei 2012 om 22:16

Hij gaat deze zomer als het goed is weg!

Ben het verder totaal met jou eens! Toen PSV hem aantrok, kon hij volgens PSV in de verdediging, op het middenveld en in de aanval spelen. Op het middenveld vind ik hem ook als beste uit de veren komen!

26 mei 2012 om 22:50

Manolev als rechtsback viel ook wel mee hoor. Alleen praatte iedereen VI na en door die filmpjes leek het zo of hij er niks van kon. Zo kun je natuurlijk elke speler afkraken, want iedereen maakt fouten in wedstrijden.

26 mei 2012 om 23:09

Maar met alle respect voor Manolev bij psv , zo goed als vandaag heb ik em nog niet zien spelen.

Slechte 1e helft en goede 2e helft! toonde daarin veel meer lef! Durft acties te maken en het lukt ook nog, dat wekt zelfvertrouwen op.. Jammer dat hij dan wordt gewisseld maar ik snap dat van Marwijk moet experimenteren!

26 mei 2012 om 22:46

Hij was top die jongen. Iedereen zit wel te zeuren over urby, anita en zo maar Willems bewijst vandaag gewoon het gelijk van van Marwijk. Schaars viel aardig door de mand, dus ik denk dat we willems gaan zien op het ek.

26 mei 2012 om 23:31

Schaars viel inderdaad door de mand, maar da's dan ook allerminst een schande: het is nota bene een middenvelder. Eindelijk een pure linksback. Helaas de enige optie, want Bouma ontbeert de nodige snelheid. Als Schaars puur vanwege de linksbackpositie bij de selectie zit, zou ik toch voor de multifunctionele Anita kiezen.

27 mei 2012 om 05:09

Ik denk als v. marwijk willems het vertrouwen geeft dat hij van grootte waarde kan zijn.. ik denk zelfs dat hij nu al beter is als pieters..

27 mei 2012 om 11:32

Beter stopt gewoon iedereen met discuseren, willems is 18 en die kan je het echt niet kwalijk nemen als die een foutje maakt in de eerste helft van zijm debuut en misschien wel een beetje zenuwachtig over komt. Maar als je dan die acties in de 2e helft ziet dan kan schaars ook al vast het 1e de beste vliegtuig naar lissabon pakken ! Willems fantastishe linksback die een goed ek gaat spelen

28 mei 2012 om 12:29

Helemaal mee eens Lucaam, we hebben gewoon niet beter en moeten hem gewoon maar voor de leeuwen gooien, 100% achter hem staan en dan zien we wel hoe hij het verder oppakt, maar dat hij veel potentie heeft moge duidelijk zijn.

Hij speelde 1e helft beetje te bang, Maar 2e helft heeft hij zich bewezen dat hij kan voetballen, Hij stuurde die speler de bos is, Kan een goede voetballer worden!

Willems doet het uitstekend, hij heeft veel dreiging en verdedigend is hij ook goed. Ik zou als ik BvM was hem gewoon als vaste linksback zetten.

Echt schitterend dit.
Ik ben een fan vanaf minuut 1.
al die azijn zeikers die die jongen weken afserveren : lange neus.
Goed gedaan jetro.
Ik heb er alle vertrouwen in dat hij gewoon de vaste back wordt dit ek.
En als zijn centrumverdedigers hem goed begeleiden en bijsturen en de linkshalf doet ook gewoon zijn defensiefe werk dan gaat willems een goed ek spelen.

Willems wordt de linksback op het EK, dat lijk mij wel duidelijk.
Schaars is drama.
Bouma? Die gast had nooit mee gemogen.
Dan blijft alleen Willems over voor Lb.

Doet het redelijk tot prima in Nederlands Elftal.

26 mei 2012 om 22:15

Schaars is zeker geen drama, hij bleef goed staande in een kolkend Wembley tegen Engeland, en dat is zeker geen slechte ploeg...

26 mei 2012 om 22:25

Dus als Schaars een keer overeind blijft op Wembley moet hij de linksback van Nederland worden terwijl hij dit maar een halve wedstrijd heeft gespeeld ofzo..

26 mei 2012 om 22:28

Nee, maar ik zeg dat hij geen drama is...dat is wat ik heb geschreven...

26 mei 2012 om 22:38

Klopt maar het enigste wat hij voor heeft op Willems is ervaring

26 mei 2012 om 22:41

Schaars is de beste optie voor linksback. Hij neemt alle dode spelmomenten voor Sporting dus van hem weten we in ieder geval dat bijna al zijn voorzetten goed aankomen. Willems voorzetten was op 1 bal na een drama.

26 mei 2012 om 22:51

Ben ik het niet mee eens ik zou Willems verder willen testen in de komende wedstrijden je zag vandaag al als die vertrouwen krijgt brengt hij flair en kan die een man passeren. Buiten de slechte voortzetten waren er natuurlijk ook wat goede. Verder is Willems sneller dan Schaars en heeft er in tegenstelling tot Schaars al het hele jaar gespeeld.

26 mei 2012 om 23:02

Inderdaad Willems gaat het worden van de 3bouma is sloom voor de snelle en behendegigen aanvallers van Portugal en Duitsland,nou dat Schaars uberhaupt een optie is voor die plek is is natuurlijk waanzin.en veel mensen Pieters de Man/tiener zo geweldig vinden snap ik nog minder,en tuurlijk kan de jongen goed voetballen en zou ook geleidelijk wat meer lef gaan ballen.maar er moet een kerel staan en geen pas ondekt talent.dan is Verheaag een vele beteren optie geweest ,die speeld bundesliga en Buttner is ook een beteren keuze of ja Anita OF Drenthe....maar Verheaag zou nog de besten optie zijn geweest.....en voor het nlse elftal moet je goed zijn en niet Redelijk goed En nou hebben we een redelijke back die heus goede wedstrijden heeft gehad.maar ik heb hem ook wel een paar fatale fouten zien maken bv bij feyenoord uit..............ik hoop dat ik het verkeerd hebt en dat die jongen een heel goed ek gaat spelen

Wat Willems heeft laten zien vandaag had Urby waarschijnlijk beter gedaan. Willems is snel en behendig, maar op 1 mooie voorzet na komen bijna al zijn crosses niet aan.

Opkomend deed hij het goed in 2e helft, maar verdedigend niet al te best.

Goede wedstrijd vooral de 2e helft.
Hij was het enige lichtpunt.
Voor de rest was het zo slap

Marcellis eerste debutant van Van Marwijk....ik hoop die nooit meer terug te zien in Oranje...

Net een maandje 18 en al in de basis starten van het Nederlands elftal en mee mogen naar het EK. Een jongensdroom haha

26 mei 2012 om 22:31

Inderdaad een jongens droom.
Niemand durft dat echt te realiseren ,om als 18 jarig jochie met de grote jongens aan het EK mee te doen.
Maar laten we eerlijk zijn zoveel concurrentie heeft/had ie niet.
Hij heeft denk ik wat geluk gehad door de beslissing van Bvm.
Want hij heeft nogal domme beslissingen genomen.

Hij was de beste man op het veld .Er ging dreiging, actie, lef, ging er bij hem uit. Hij was de enige speler die dreigend was.

deed willems het echt goed? ik heb de wedstrijd niet gezien Maar WEL Manolev MET Asists xD

Ik las hier vele in berrichten dat Willems een aanfluiting zou zijn voor het Nl-elftal. Echter nu lees ik alleen maar positieve posts. Vreemd?
Willems speelde de 2e helft met wat meer lef en overtuiging. Ging meer van eigen kunnen uit. Maar ook Schaars viel me niet tegen. Speelde met vertrouwen.
Moeilijke keuze voor de coach: Echte linksback met nul ervaring of een eigenlijke middenvelder met de nodige international ervaring.
Ben benieuwd...

28 mei 2012 om 12:39

Schaars viel jou niet tegen? Ik heb Manolev na 3 jaar nog nooit zo dreigend gezien met voorzetten en ik weet dat als hij veel tijd krijgt hij het we kan, maar in de loop het nog wel eens de wensen overslaat. Perfect voorbeeld is de 2-1: Heitinga speelt niet geweldig in, Schaars wacht af, Manolev onderschept de bal, Schaars jogt terug ipv te sprinten, Manolev neemt zijn tijd, geeft goed voor en hoppa 2-1.

Haha Willems goed! Schei toch uit, deze jongen heeft veel te weinig ervaring en daarnaast is hij vandaag niet eens getest.. Spelers als ronaldo, gotze en zelfs rommedahl liggen hier niet wakker van en zullen hem helemaal dol draaien. Bvm ga snel metnpensioen want je keuzes zijn dramatisch

26 mei 2012 om 22:26

Wie zou er volgens jou wel linksback moeten staan? Alsof een Ronaldo, Gotze of zelfs Rommedahl bang zijn voor een Schaars, Anita, Emanuelson, Buttner of Kuyt??
Hij is verdedigend waarschijnlijk de minst slechte van de mogelijke linksback

26 mei 2012 om 22:31

@ dememphis,

Urby speelt bij AC Milan en heeft prijzen gepakt met Ajax, Milan en Oranje U21. Zij kennen hem tenminste. Maar van een Willems schrikken ze echt niet hoor, waarschijnlijk hebben ze zelfs nog nooit van hem gehoord.

26 mei 2012 om 22:53

Urby prijzen gepakt met Ajax? Volgens werden zij pas kampioen Nadat hij wegging. Milan half jaartje gebankt voelde waarschijnlijk ook niet als een kampioenschap voor hem. Dit jaar geen prijzen gepakt.
Van naam kennen betekent nog steeds niet dat ze bang voor hem zijn en als ze Urby kennen, kennen ze hem als Aanvallende middenvelder en niet als linksachter.

26 mei 2012 om 22:55

@scrumpit0uz Die naam horen ze pas op 't EK, als Willems, Ronaldo zoek speelt.

26 mei 2012 om 22:55

Jaaaa... Want urby heeft al die tijd linksback gestaan..
Urby is voetballend erg sterk maar komt verdedigend gewoon te kort voor de linksback positie bij het Nl-elftal.

26 mei 2012 om 23:42

ik zou boularouz et een oefenwedstrijd laten proberen, niet dat hij veel beter zou zijn maar er staat wel een kerel die voor de duvel nie bang is

27 mei 2012 om 00:16

Ik zou een verdediging van vdwiel boularoush heitinga willems neerzetten. Boula viel me positief op tegen bayern, willems deed het vandaag ook goed en met heitinga heeft hij een betere cv naast zich. Kan vdwiel ook meer opkomen en neemt boula verd. taken van vd wiel over en de jong kan evt terugzakken naar cv en daar de bal afpakken. 1 nadeel: daar moet hij geen overtredingen maken

26 mei 2012 om 22:31

Ah ja, laten we Anita daar neerzetten.

Hou toch op

26 mei 2012 om 22:32

@ burry42

Welke keuzes had Van Marwijk wél (goed) moeten maken dan? Op Emanuelson na dan?

Het enige wat ik (misschien, want ''t moet allemaal nog blijken) zou veranderen is Bouma niet en Emanuelson wel.... Voor de rest kan ik me best vinden in z'n keuzes.....

Heeft PSV het goed gedaan door 'm voor (slechts) 1 miljoen bij Sparta weg te halen.

Na dit EK zal-ie vele miljoenen meer waard zijn.

Hulde Psv, maar vooral hulde Willems! 18 jaar en er nu al zo goed als (z'n mannetje) staan!

Go Jetro, go!

De verassing van de PSV selectie. Ik zag hem al voor het eerst warmlopen toen hij zijn debuut maakte tegen Vitesse. Ik kon al zien dat hij een uitstraling had, dat hij ervoor gaat, maakt niet uit wie de tegenstander is, maakt niet uit hoe jong hij is. Hij heeft zich echt gigantisch ontwikkeld, en het is duidelijk dat dit een wereldtopper gaat worden. PSV heeft 800.000 betaald, en heeft daarmee goud gehaald. Prachtig!

27 mei 2012 om 00:19

Hebben ze gedaan

Toen hij zijn contract tekende in de transferperiode, was hij 17 - maximaal 3 jaar.
Hij heeft toen ook voor 3 jaar getekend, maar ze (kamp PSV + kamp Willems) hebben een mondelinge afspraak gemaakt om het contract ná zijn 18e verjaardag met een jaar te verlengen. Dat is dus ook gedaan.
Willems staat dus nu tot en met 2014/2015 onder contract bij Psv. Al hoop ik dat het opengebroken gaat worden naar 2016/2017.. ;

26 mei 2012 om 22:38

Ja als Brands nu maar zijn contract opwaardeerd hopelijk met nog een paar seizoenen

26 mei 2012 om 22:43

@kroef en Ismail26

Klopt. Brands moet zijn best doen voor deze talent. Want zulke jonge spelers met zoveel potentie zul je niet snel meer vinden voor heel weinig geld. Gewoon een contract geven tot 2018 wat kroef zegt, en als een grote club hem wilt kopen gewoon 30 miljoen vragen!

27 mei 2012 om 00:57

nou , bij vitesse thuis werd ie aardig overlopen door ibarra, en uitstraling kan ie mischien hebben maar niet tijdens het warmlopen mag ik aannemen

@ dememphis ik zou niet eens met een linksback spelen maar met een 3-1-3-3 spelen. Aanvallen is de beste verdediging en laat daar nu de kwaliteiten van nederland liggen

26 mei 2012 om 22:59

Naja dat klinkt opzich logisch en dat zou miss tegen elk land werken behalve tegen landen waar Nederland meer moet verdedigen dan aanvallen of als het echt 50/50 is. Daarmee bedoel ik Spanje/duitsland. Dan wordt het een doelpuntenfestijn voor die 2 landen.

26 mei 2012 om 23:04

dat gaat idd niet werken, duitsland en spanje(top van europa) tikt daar zo doorheen als nederland er bij balverlies achteraan moet lopen

Willems speelde erg goed en sterk. Nu maar afwachten hoe het met Mathijssen is.

26 mei 2012 om 23:02

welke wedstrijd heb jij dan gezien?????

Zo ie zo urby een kans geven om zich te bewijzen en dan spelen met bovenvermeld systeem waarbij urby op linkshalf

Aardig debuut hoor! Niet perfect. Maar het is ook gewoon lastig als je geen speler voor je hebt. VDV kroop de hele tijd naar binnen, waardoor Willems de hele linkerflank moest bestrijken. Tsja.. dat valt niet te doen.

Ik vind het een geweldige jongen, zowel op het veld gezien potentie, durf en kwaliteiten als naast het veld qua rustigheid, puurheid en sympathieke interviews. Ik durfde niet te dromen dat hij deze zomer al onze back zou worden, zal het ook met veel spanning toekijken (wil niet dat hij afgebrand wordt door heel Nederland na het maken van een fout, terwijl hij er weinig aan kan doen dat hij nu al op dit niveau moet spelen). Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Nederland, sowieso vanaf 2014, voor de komende 12 jaar een fantastische linksback heeft! Respect voor Jetro Willems!!

Waarom speelt Nederland niet gewoon in een 4-4-2 opstelling? Met zowel v. Persie als the Hunter (diepe spits) in de spits. En dan een drie mans middenveld als v. de Vaart en Sneijder in de rol van Xavi en Iniesta en v. Bommel of de Jong in de rol van Busquets en dan kan Robben van rechts of links naar binnekomen. Ik bedoel waarom moet v. Persie perse van rechts? We hebben geen top vleugelspelers, alleen Robben

26 mei 2012 om 23:01

juist!!!!!!!! spelers daar zetten waar ze het beste kunnen en waar ze altijd spelen, 4 4 2 moet goed lukken , vooral als robben op rechts zet en van de vaart of snijder op links. dan hou je van bommel en de jong gewoon voor de verdediging om die toch te ontlasten. snijder of van de vaart kun je dan nog inbrengen voor meer voetbal

26 mei 2012 om 23:12

Ja, dat bedoel ik dus, zo heb je meer voetbal en dan heb je op de vleugels dreiging door Robben, vd Wiel en Willems.

nou nou .... voorzetten waren ronduit kut eerste heft en hij durfde opeens niet meer diep te gaan of een voorzet te geven. het is een leuk talent hoor, maar voor op et ek is hij gewoon nog lang niet geschikt(ik hoop dat ie mijn mening overruled op et ek want ook ik wil kampioen worden natuurlijk). maar dan kun je beter butner erin zetten(jammer dat de playoffs moesten worden gespeeld tijdens zijn eerste 'stage'bij oranje), willems werd ook al overlopen door ibarra bij vitesse thuis dus ik vind hem niet basis oranje waardig. nogmaals hoop ik dat hij mij de mond snoerd op et ek , maar kben er bang voor......

(beide doelpunten van bulgarije kwamen van hun rechterkant)

Willems zal onze toekomstige linksachter worden, maar Nani en Rommedahl gaan gehakt van hem maken. Niet omdat Willems geen talent heeft, maar puur omdat je zo een jongen niet meteen op het ek tegen zulke spelers kan talen debuteren. Zeker niet binnen een week. Helaas heeft van Marwijk de beste kandidaat voor deze plek al naar huis gestuurd. Emanuelson had gewoon erbij moeten zijn.

Ik weet nog wel dat Willems geselecteerd werd en er nogal wat mensen hier helemaal in paniek waren en Buttner zelfs een betere optie vonden. Nou, Jetro Willems houdt zich uitstekend staande en doet het zeker niet minder als Erik Pieters.

Hij moet onze linksback worden op het EK. Beste optie. Als Huntelaar niet had gefaald had hij ook nog een prachtige assist op z'n naam gehad.

Topper in wording.

Ik vond Willems sterk spelen ga zo door!

speelde behoorlijk teleurstellend, geen enkele bal kwam aan op 1 na. Maar ja was eigenlijk wel te verwachten. Te weinig ervaring op internationaal niveau dus dat was wel te verwachten eigenlijk.

willems heeft wat mij betreft gisteren laten zien dat hij linksback op het ek moet zijn en niet schaars wat een drama was dat zeg. Vind dat willems echt niet zo veel meer onderdoet voor pieters en zeker aanvallend is hij beter. Ik heb wel vertrouwen in die jongen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren