Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV hofleverancier EK-selectie Oranje met drie internationals

Laatste update:

PSV is tijdens het EK hofleverancier van het Nederlands elftal met drie internationals. De Eindhovenaren vaardigen Wilfred Bouma (35 interlands), Jetro Willems (geen) en Kevin Strootman (tien) af naar de eindronde in Polen en Oekraïne. Geen enkele andere club levert meer dan een speler aan het team van Bert van Marwijk, die zaterdag de definitieve knopen doorhakte.

/

De bondscoach besloot Vurnon Anita, Adam Maher, Jeremain Lens en Siem de Jong te vertellen dat hun plaats in de EK-selectie niet gewaarborgd was en dat zij deze zomer thuisblijven. Het aantal Ajacieden in de Oranje-groep zakte daardoor van drie naar een en het aantal PSV'ers van vier naar drie. Behalve PSV leveren ook Feyenoord, Ajax en FC Twente een speler af aan de EK-selectie: Ron Vlaar, Gregory van der Wiel en Luuk de Jong mogen mee. SC Heerenveen is vertegenwoordigd door Luciano Narsingh.

Verder zijn er geen Nederlandse clubs die volgende maand een Oranje-international in actie zien in de groepsfase en de eventuele ronden daarna. Zeven Engelse clubs, drie Italiaanse, drie Duitse, twee Spaanse en een Portugese club leveren de rest van de internationals af aan Van Marwijk. Het levert alle clubs per geselecteerde speler 270.000 euro op. De Europese voetbalbond (UEFA) erkent hiermee het belang van de clubs en hun bijdrage aan interlandvoetbal.

Welke Nederlandse club had meer Oranje-internationals moeten leveren volgens jou?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 mei 2012 om 15:10

Heel vaag inderdaad. Ook de keuze voor Willems vind ik nog steeds merkwaardig, iemand die ongeveer een half seizoen heeft gespeeld en tegen een paar tegenstanders volledig door de mand viel en eigenlijk nog niets heeft gepresteerd. Jongens als Viergever en Martins Indi, spelers die heel het seizoen hebben gespeeld en dat ook nog verdienstelijk had ik liever gezien dan deze twee Psv'ers.

Maarja, we zien het wel, hoop dan maar dat Schaars linksback staat.

26 mei 2012 om 15:16

Jij hebt PSV dus alleen tegen Feyenoord gezien heb ik het idee. Daar ging Willems inderdaad in de fout. Martins Indi beging ook een fout tegen Psv, is hij dan ook volledig door de mand gevallen? Nee, fouten maken hoort er nou eenmaal bij, doet John Terry ook nog wel eens.

Jammer dat er zo'n jong ventje mee moet, weinig ervaring en dat kan pijnlijk zijn indien hij een fout maakt. Maar ik vind Willems nu al beter dan Pieters.

26 mei 2012 om 15:21

Willems is de enigste echte linksback dus best begrijpelijk..

Edit: Bericht klopt helemaal niet, van Bommel is ook van Psv dus het zijn er 4 ;

26 mei 2012 om 15:23

vanaf een juli pas officieel ;

26 mei 2012 om 15:24

ow dat wist ik niet sorry

26 mei 2012 om 15:26

Willems heeft 20 wedstrijden gespeeld, europees niet meegetelt, daar heeft hij tegen o.a valencia, trabzon en rapid gespeeld.

26 mei 2012 om 15:35

Maar Bouma is transfervrij toch? dus dan zijn het weer 3 xd

26 mei 2012 om 15:38

Bouma heeft nog wen jaar contract bij psv.

26 mei 2012 om 15:47

Hebben wel nog 2 linksbacks.. Genaamd Emanuelson en Buttner.. Daar zie ik toch meer heil in als Willems. Heeft niks met clubvoorkeur te maken, maar het is belachelijk dat een ventje wat een halfjaar geleden debuteerde nu onze enige echte linksback in de selectie is...

26 mei 2012 om 15:50

@panerai: Er is een onderscheid. Een linksback zoekt Eriksen, Götze en Varela op, maar ik denk niet dat Willems dat doet. Hij staat linksachter, dus niet als linksback maar wel als vleugelverdediger. Verder heb je gelijk.

26 mei 2012 om 16:18

@psv gomes

Buttner is nog veel aanvallender dan willems dus dan zou hij nog beter moeten passen volgens jou? Plus hij maakt verdedigend ook geen (domme)fouten zoals willems. Wat natuurlijk helemaal niet erg is voor een jonge gozer die net komt kijken bij de grote jongens.

Nog steeds onbegrijpelijk dit, Willems en Bouma boven Buttner en Urby kiezen. Lachwekkend gewoon.

26 mei 2012 om 17:05

@hoodrich ik denk dat el fenomen meer wedstrijden gezien heeft van willems waar hij danig door het ijs zakte.. Valancia bijvoorbeeld.. En nu niet aan komen dat dat dries zijn schuld was, want na de wissel ging het wel beter op links..

Als we inderdaad onze hoop op deze onervaren knul moeten hebben dan vrees ik het ergste

26 mei 2012 om 17:38

@limboroy - mee eens, de wedstrijden waar er wel druk op stond zakte hij wel door het ijs. Niet erg in je debuutjaar, maar druk tijdens een EK is nog een stukje groter dus ik vrees het ergste.

Helemaal belachelijk is dat Bouma mee gaat. Een van de mindere CV in de Nederlandse competitie.

26 mei 2012 om 17:38

@limboroy - mee eens, de wedstrijden waar er wel druk op stond zakte hij wel door het ijs. Niet erg in je debuutjaar, maar druk tijdens een EK is nog een stukje groter dus ik vrees het ergste.

Helemaal belachelijk is dat Bouma mee gaat. Een van de mindere CV in de Nederlandse competitie.

26 mei 2012 om 20:44

zonde dat die 270.000 voor Bommel naar Milan gaat ;

Met drie internationals hadden we wel wat beter mogen presteren dan

Nee maar Bouma kun je niet als international tellen, als hij het al moeilijk zat heeft tegen ploegen als Nac. Ik begrijp er dan ook niks van, verloor zelfs z'n plek aan Derijck. Willems begrijp ik wel en Strootman zat er nou eenmaal al bij. Op basis van z'n prestaties zou je zelf aan hem kunnen twijfelen maar hem meenemen kan geen kwaad.

26 mei 2012 om 15:40

Goede reactie, Bouma is een schande.. dat je die opoffert voor de kansen van een talent. (maher/anita?)

Strootman had gezien zijn prestaties niet meegemogen, maar goed.. die zat er inderdaad al bij.
Willems is bij gebrek aan beter wellicht de betere keuze ja.

26 mei 2012 om 16:07

Willems kan ik begrijpen, als hij maar niet in de basis begint... Bouma is inderdaad een schande! Waarom dan niet de verdediger van FC Baloptdak mee? Wat een laffe daad van een doorgedraaide coach! Bert, u bent de zwakste schakel, tot ziens!

Had liever Bouma laten af vallen dan Anita.
Ik denk dat Anita verdedigend sterker is dan Bouma.
Fijn dat Willems mee gaat, goede ervaring voor die jongen.

26 mei 2012 om 14:53

Gaat niet voor dezelfde positie, volgens mij ziet hij Bouma als linker centrale verdediger, terwijl hij Anita als verdedigende middenvelder/rechtsback ziet. Logische keuze dus voor dubbele bezetting.

26 mei 2012 om 15:00

een EK is niet de plek om ervaring op te doen.....

Maar bouma meenenem....omg!! Bert zal hem gebruiken als centrale verdediger (willems en schaars voor LB) Maar volgens mijn zijn er betere centrale verdedigers dan Bouma.

Ik noem er een paar:
- Stefan De Vrij
- Roel Brouwers
- Ryan Donk
- Peter Wisgerhof
- Dirk Marcellis
- Gouweleeuw
- Viergever

en van mijn part Ramon Zomer! deze vind ik allemaal beter dan Bouma!! Met alle andere keuzes van Bert ben ik het eens.

Update: na gisteren (tegen bulgarije) zijn we er overeens dat van Persie of Huntelaar in de spits moet, vander vaart is geen buitenspeler!

Steek
Wiel
26 mei 2012 om 15:02

Bouma gaat mee voor de linksback, let maar op Vlaar en Boula zijn back-up centraal, Bouma kan linksback en centraal spelen, hoop alleen dat we um niet nodig hebben..

26 mei 2012 om 15:24

haha serieus???

Marcellis met regelmaat de zwakste van AZ, hij kan het niveau echt niet aan!

Gouweleeuw is een beetje omhoog geschreven, kan het nog lang niet aan en ik moet nog zien dat hij ooit de basis speler van het Nederlands eltal gaat halen...

Tsja en de rest....mmm....

26 mei 2012 om 16:21

Bouhla, is back up voor v/d Wiel, Vlaar voor Heitinga en Bouma waarschijnlijk voor Mathijsen en dan Willems voor Schaars waarschijnlijk

26 mei 2012 om 20:47

Bouma is mee voor Lcv, linksbenige centrale verdediger, back-up voor Mathijssen zodoende.

Boula is namelijk de back-up van vd Wiel. En Bertje houdt van dubbele bezettingen.

26 mei 2012 om 15:13

Prachtige ontwikkeling maakt Willems door, echt een jongensboek! 18 jaar en nu al in definitieve selectie van Oranje. 1 jaar geleden speelde hij nog bij Sparta in de Jupiler League.

Hulde!

26 mei 2012 om 15:37

Bewijst maar weer dat Sparta een van de beste jeugdopleidingen in Nederland heeft. Als zij de middelen hadden om spelers langer te binden dan zou het een prachtig team zijn.
Ik begin Hugo Borst steeds beter te begrijpen met zijn charme voor de Rotterdamse club met het kasteel.

Wellicht dat het EK te vroeg is voor Willems om zijn stempel te drukken, maar het feit dat hij meegaat en hoogstwaarschijnlijk zijn debuut op een eindronde zal maken is bijzonder. Dit ventje gaat nog ver komen op deze manier

26 mei 2012 om 16:41

Hoezo bewijst dit dat ze een goede jeugdopleiding hebben? Omdat er nou 1 talent aan het doorbreken is?

Verder snap ik de commotie rondom Bouma niet zo. Hij zit er gewoon bij voor wat ervaring en om Willems wat te steunen. Hij zal echt niet gaan spelen, net zoals Anita en Maher etc. nooit gespeeld zouden hebben. Of er moeten natuurlijk nog hele gekke dingen gebeuren met blessures of rode kaarten.

26 mei 2012 om 17:31

Een maat van mij die wekelijks op de tribune zit bij PSV vind het een lachwekkende selectie. Willems en Bouma horen niet in Oranje thuis.

26 mei 2012 om 23:55

Anita is te licht, Bouma is voor de bank, we hebben gewoon niet veel keus

Leuk nieuws maar het zijn alle drie geen spelers die het niveau omhoog tillen of iets dergelijks. En Bouma vind ik persoonlijk lachwekkend. Verder zal het me een zorg wezen, zolang het Nederlands elftal telkens met het verschrikkelijke publiek op komt trommelen op ieder Ek/wk hoop ik dat we snel weer thuis zijn.

Ik ben allang blij dat er geen enkele Ajacied vermoeid zal raken op Eriksen en Schone na tijdens het EK. Maar die zullen snel weer thuis zijn in deze poule.

Als Feyenoorder kan ik zeggen dat dat Ajax had moeten zijn. De spelers die van PSV komen zijn natuurlijk allemaal niet echt van wow! Die zijn goed! En dan heb ik het met name over Bouma en Strootman.

26 mei 2012 om 16:17

en welke spelers van Ajax hadden dan de selectie moeten halen? Anita zeker, en dan zeggen dat Strootman overhyped is... en Blind zeker als linksback? en Ooijer als back up voor Heitinga

26 mei 2012 om 16:29

Anita heeft het sowieso beter gedaan dan Strootman dit seizoen, verder zou ikzelf ook niet weten wie nog meer, maar sowieso hadden Bouma en Strootman niet mee gehoeven. Voor Bouma had ik dan Büttner/emanuelson meegenomen. Dan komt het er op neer dat Ajax er 2 mee heeft, PSV 1, dus heeft Ajax er 1 meer. Verder vind ik ook dat Clasie het meer verdient dan Strootman. En ook de Vrij meer dan Bouma, dus zou je ook kunnen zeggen dat Feyenoord er meer hadden moeten hebben.

26 mei 2012 om 16:36

Anita is de eerste seizoenshelft vreselijk door de mand gevallen als Back, en de Tweede seizoenshelft heeft het goed gedaan als Cvm. Strootman heeft een goede eerste seizoenshelft gespeeld en een mindere 2de. maar omdat mensen kennelijk geen lange termijn geheugen meer hebben vind iedereen dat Anita een Super seizoen heeft gespeeld en Strootman het hele seizoen als een natte krant. maar als je het over het hele seizoen bekijkt hebben ze het beide even goed gepresteerd!

26 mei 2012 om 17:43

@vierira - Strootman heeft de 2e seizoenshelft inderdaad weinig laten zien, terwijl Anita zich wekelijks liet zien als Cvm. Tja en waarom Ooijer niet ipv Bouma? Zoveel maakt dat niet uit, gaat waarschijnlijk om de ervaring?

27 mei 2012 om 09:32

Ik hoop toch wel dat iedereen door heeft dat Strootman 3x beter is dan Anita...echt serieus die gast speelt een half seizoen goed..let maar op die valt wel weer terug...strootman gaat de absolute top halen...anita Never

Dat is lekker voor PSV levert toch weer bijna een miljoen op.
Zeven Engelse clubs is trouwens veel zeg.

26 mei 2012 om 14:50

@j040

De meeste hebben slechts een Nederlander, zoals bijv. Swansea (vorm), Everton (heitinga) en Newcastle (krul), Tottenham (van der Vaar).
Dus zoveel vind ik dat niet, en anders is het alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal.

26 mei 2012 om 14:53

Ze hebben er allemaal maar 1, en City en Arsenal nog wat talenten in de jeugd of het tweede elftal.
Ik bedoel gewoon dat 7 verschillende clubs veel is

26 mei 2012 om 14:51

Ja, en daar komt het geld voor Isaksson en Toivonen ook nog bij.

26 mei 2012 om 15:28

en tyton

26 mei 2012 om 17:17

En hoe zit dat dan met Faber en Cocu? Die spelen natuurlijk niet, maar staan wel onder contract bij Psv. Als ze daar ook nog geld voor kunnen vangen zitten we al over de 2 miljoen.

26 mei 2012 om 17:51

En daar komt ook nog Afellay bij(1/3) en als ver zouden komen ook nog Van Bommel.

26 mei 2012 om 18:22

Als het goed is krijgt Roda daar het geld voor, aangezien hij geleend was.

26 mei 2012 om 18:31

Was inderdaad, maar nou speelt hij in dienst van PSV dus. Roda krijgt wel een deel (lees 1/3) evenals Sparta dat krijgt voor Willems en Fc Utrecht dat krijgt voor Strootman.

dat Willems erbij zit is Logisch! maar dat Bouma mee mag is echt een lachertje. dan hoor ik sommige nog spreken over ervaring. hebben jongens als Van Bommel,sneijder,van Der Vaart,robben, en Matthijsen dan geen ervaring?

26 mei 2012 om 14:50

Om maar te zwijgen over sfeerbepaler Boulahrouz! Hij geeft de toon aan, hij bepaalt wat er gebeurt bij Oranje, hij is de persoon die alles op scherp zet. Veel mensen zien dat vaak niet, maar Boulahrouz is de inspirator van Oranje.

26 mei 2012 om 15:02

Nou ja, als je het heel logisch bekijkt is het niet zo heel raar..
Je hebt v/d Wiel Heitinga Mathijsen en Willems of Schaars van de basis.
En dan Boulah Vlaar Bouma en dan weer Willems of Schaars als backup.
Dus het was logischer dat Boulah Anita of Vlaar zou afvallen dan Bouma.

Hahaha, Bouma. Wat een grap is deze man. Bert maakt zich (weer) eens volkomen belachelijk. Willems is in deze situatie begrijpelijk, en Strootman zou op basis van een stedeke eerste seizoenshelft ook nog wel kunnen, maar Bouma?!

Ik vind het toch jammer dat hij Maher heeft laten afvallen, objectief gezien zou hij gewoon van het 'er bij zijn' al zoveel leren dat hij in de toekomst al meer ervaring heeft. Maar goed, die komt er wel. Siem heeft veel spelers op zijn positie, zelfde geldt voor Lens, en die heeft dit seizoen onder gedaan voor Narsingh ook nog eens. En Anita, tsja, als linksback is hij veel te licht bevonden en als verdedigende middenvelder hebben we genoeg alternatieven. Dus het lijkt mij wel een goede keuze.

26 mei 2012 om 15:26

Daar zijn interlands voor en niet een EK, op het EK gaat het niet om ervaring opdoen maar om Winnen!!! En Maher komt gewoon nog te kort!

Ik blijf vooral de keuze voor Bouma onbegrijpelijk vinden, maar goed we zullen het ermee moeten doen. Laten we maar hopen dat hij niet in actie hoeft te komen.

23 spelers over 21 clubs.. dat is dus 3 van PSV en verder spelen ze allemaal bij een andere club? ook best raar eigenlijk! in spanje speelt 50% bij Barca/real!

26 mei 2012 om 14:46

ja nogal logisch, barca en real zijn topclubs die miljoenen schuld mogen hebben...
in nederland niet en dus gaan echt goede spelers gewoon naar het buitenland voor centjes en sportief succes (wat dan ook weer door de centjes komt)

geld geld en nog eens geld...

26 mei 2012 om 14:48

Inderdaad!
Maar ik doelde er vooral op dat alle spelers die bij een buitenlandse club spelen ook echt allemaal ergens anders spelen, wat ik vrij raar vind!

26 mei 2012 om 14:55

Ja inderdaad het is wel opvallend en toevallig dat ze bij 7 verschillende Engelse clubs spelen en niet bijv 2 bij dezelfde club.

26 mei 2012 om 15:12

naja de absolute top in spanje (2 clubs) is veel kleiner vergeleken met de absolute top in andere competities (zo gauw toch al 4-5 clubs).
dat zal wel de verklaring zijn.

26 mei 2012 om 14:55

Laat ze maar lekker cashen in die landen dan blijven onze clubs financieel gezond. Honderde miljoenen euro's in het rood..
Helaas hebben wij wat regels waardoor wij nu ook gedupeerd zijn door het gevoerde wanbeleid van banken en voetbalclubs in Europa .

Daar moeten we blij mee zijn.. Dit zijn in mijn ogen de 3 slechtste spelers uit de 23 koppige selectie..

26 mei 2012 om 14:51

Je hebt gelijk. Maar dit komt ook alleen maar omdat Anita en de Jong niet zijn geselecteerd.. Die vind ik wel minder gezien de positie waar ze spelen en de concurrentie die er is.

26 mei 2012 om 14:54

Strootman hoort sowieso niet bij de slechtste spelers uit de 23 koppige selectie. Strootman is beter als een Stijn Schaars hoor. Hij is alleen minder in vorm, dat kan. Torres is toch ook niet slechter dan een Soldado ofzo, maar hij is gewoon niet zo in vorm!

Verder is Willems op dit moment de beste linksback die we hebben. Zo zit het...

26 mei 2012 om 14:57

Misschien wel de 3 minste, maar dan staan, behalve van der Wiel, alle zwakkere Ajacieden onder deze 23 spelers.

26 mei 2012 om 15:05

Dat is niet waar, want de nederlandse spelers van Ajax, spelen op een andere positie dan die van Psv die bij de selectie zitten..

26 mei 2012 om 15:09

Ik snap dat Robertajax1, maar Roks moet even een denigrerende opmerking maken over de geselecteerde spelers van psv. Vandaar dat ik zo'n reactie plaats.

26 mei 2012 om 15:52

Ga naar buiten ofzo knul, het is lekker mooi weer. Stop met gal spuwen op PSV op zo'n mooie dag, dwaal... Waarom worden dit soort provocerende reacties niet verwijderd, dom volk daar bij de redactie van voetbalzone.nl echt waar.

26 mei 2012 om 16:08

Heerlijk om die persoonlijke berichten van je te lezen haha, blijkbaar ben je een triest figuur! Als de 2/3 ajacieden Anita, de Jong en zelfs nog Cillessen erbij hadden gezeten had ik precies dezelfde reactie gezet, en ieder mag toch zijn mening hebben? Bouma en Willems zijn voor mij niet de beste voetballers maar er zijn gewoon geen betere opties, maar voor Strootman zijn er veel betere spelers.

Jeetje, Bouma mee naar het Ek... Hoe slecht zijn de talenten dan, pffff.

26 mei 2012 om 14:53

Of er zit zoals Persiangooner misschien een andere gedachte achter. Een vertrouwd persoon voor Willems (die wss LB word) die hem begeleid tijdens het EK. Overigens dachten heel veel mensen voor het WK ook, wat moet die André Ooijer mee? Die speelde 1 pot tegen Brazilië en toen vond iedereen het toch nog wel slim dat van Marwijk hem meegenomen had.

Laten we voorop stellen dat ik ook geen fan ben van Bouma mee naar het WK. Maar we zullen het zien. Ik denk dat van Marwijk hier wel wat mee bedoelt!

26 mei 2012 om 23:57

welke talenten? Willems gaat toch mee? voor de rest waren er geen talenten op die positie in de groep.

3 spelers die alle 3 niet in de basis staan. Ik hoop echt dat BvM zijn keuze voor Bouma gaat verklaren want ik en zovele snappen er niks van.

26 mei 2012 om 14:59

Ik denk toch echt dat Willems de LB wordt op het EK.

2 van de 3 zijn dan ook Lb's toevallig?

Hopen dat Bouma geen speelminuten zal maken en dat Willems of Schaars daar zullen staan, want beide acht ik een stuk beter dan onze Wilfred Bouma.

Ik ben zelf psv fan maar, ik vind het belachelijk dat bouma meegaat! Als je al kijkt vlaar en boulharouz en de jong kan je ook achterin centraal zetten. Dus bouma was overbodig had je beter maher voor ervaring kunnen meenemen!

Ik vind dat er eigenlijk niet 1 echt in hoort. Strootman heeft z'n zwak seizoen gedraaid terwijl Anita echt goed heeft gespeeld. Bouma spreekt voor zich deze man is niet goed genoeg voor PSV laat staan dat hij iets bij het Nederlands elftal te zoeken heeft. Willems is echt nog niet goed genoeg, ondanks dat het een zeer groot talent is.

26 mei 2012 om 15:30

Anita heeft alleen de laatste 2 maanden goed gespeelt, dus waarom je zegt dat hij een goed seizoen heeft gedraaid???

Strootman heeft de eerste competitie helft bij vlagen gruwelijk goed gespeelt! Helaas in de tweede helft flink terug gevallen maar dat heeft bijna elke speler die bij een nieuwe club begint. Maar als je kijkt hoe Strootman heeft gespeelt tegen bijv. Brazilië, daar kon je aan zien dat hij het niveau echt wel aankan. Tevens heb je verdedigend toch iets meer lengt achterin staan met een vbommel en Strootman dan met een Maher en Anita!

26 mei 2012 om 15:33

De waan van de dag, Anita heeft de laatste 3 maanden goed gespeeld en daarvoor veelal op de bank gezeten. Strootman speelde de eerste 7 maanden erg sterk, en toen PSV inzakte lukte het hem niet op het team op sleeptouw te nemen, maar speelde hij altijd wel redelijk. Ook heeft hij goed gespeeld tijdens de kwalificatie.
In mijn ogen dus een belangrijke keuze!

Ik zou er geen problemen mee hebben , ware het niet dat Bouma een van de 3 spelers is die daar onder valt. De keuze voor Strootman snap ik wel , al hoewel Anita dit seizoen in de positie van controleur het beter heeft gedaan. Willems heeft natuurlijk de potentie om uit te groeien tot een geweldige linksback , maar het is maar de vraag of hij zich nu al staande kan houden. Ik had nog altijd graag Emanuelson erbij gehad , iemand met wat ervaring op de linksback positie die het meest geschikt was in mijn ogen.

26 mei 2012 om 15:10

Willems heeft op LB denk ik nu al meer ervaring dan emanuelson. Hij staat nooit LB, altijd middeveld, vaak zelfs op 10 bij milan en we gaan toch ook niet ineens vdv op LB zetten??

26 mei 2012 om 15:43

Emanuelson heeft in zijn 7 seizoenen bij Ajax ongeveer de helft van de tijd als linksback gespeeld,dus hoezo heeft Willems meer ervaring ? Hij speelde door blessures bij Milan afgelopen seizoen veel op het middenveld , maar heeft ook een aantal wedstrijden als linksback erop zitten. Hij is gewoon simpelweg beste keuze voor het EK , of tenminste hij was de beste keuze.

Let wel , we moeten straks tegen sterke tegenstanders en dat is juist waar Willems het afgelopen seizoen tegen faalde. In Valencia werd hij compeelt zoek gespeeld en wisselde Rutten hem al na een half uur. En dat moet straks op een EK spelen ? lijkt me bijzonder gevaarlijk

26 mei 2012 om 15:50

Wat ik bedoel is dat emanuelson al 4 seizoenen niet eer als LB speelt, en ook behoorlijk heeft gefaalt op belangrijke momenten en daarbij te aanvallend is voor een defensief zwak sland als nederland.
Verder is hij niet van nature LB en heeft dus ook veel opleiding voor een LB gemist.

26 mei 2012 om 15:58

Emanuelson is van nature juist een linksback , pas later werd hij op het middenveld gezet. En soms zelfs in de aanval , anders was hij nu de vaste linksback van Oranje geweest. De afgelopen 4 seizoenen heeft hij misschien 1,5 seizoen linksback gespeeld. Het is een beetje moeilijk uit het hoofd te berekenen omdat bij zovaak gebruikt is als een jojo.

Zijn sliding is uitstekend , hij is snel en zijn aanvallende drift is tegenwoordig iets wat ongeveer iedere moderne linksback heeft. Hij was een uitstekende keuze geweest toen bekend werd dat Pieters geblesseerd was. Jammer dat Van Marwijk hem afrekent op dat hij te weinig de afgelopen 2,5 jaar op die plek gespeeld heeft en op basis van een potje tegen Hongarije. Dan vraag ik me eigenlijk af waarom hij Schaars wel voor die positie geschikt acht , aangezien Schaars nog minder op linksback heeft gespeeld.

Maar goed , dat hij weinig gespeeld op linksback heeft de afgelopen jaar is natuurlijk wel waar. Maar hij was in mijn ogen zelfs met dat mankement de beste keuze na Pieters. Zo vreselijk jammer , zeker als je ziet dat Bouma wel word geselecteerd. Ik ben benieuwd welke criteria hij er wel doorheen kwam , misschien op basis van gespeelde wedstrijden. Hoe hij daarin speelde was dan waarschijnlijk van ondergeschikt belang.

26 mei 2012 om 16:05

Maar te aanvallend is een probleem.bij verdedigend zwakke teams, zie manolev veel aanvalsdrang (misschien iets minder goed aanvallend maar toch) maar psv had al een niet al te solide verdediging.

26 mei 2012 om 16:35

Alles waar het ''te'' voorstaat is niet goed (behalve tevreden) , natuurlijk is teveel aanvalsdrift van de backs niet goed. Maar ik denk dat Urby dat zelf ook prima weet en ten uitvoer kan brengen. Manolev is misschien een wat ongelukkig voorbeeld , want Manolev zijn aanvallende kwaliteiten zijn voor zijn aanvalsdrift te mager. Daarnaast is Emanuelson iemand die meer inzicht heeft in wanneer hij wel en niet moet gaan.

Maar oke , de keuzes zijn gemaakt en met deze 23 zullen we het moeten doen. Laten we hopen op het beste scenario , dat het allemaal mee valt.

hmm vind meer dat ajax dat is, je moet ook kijken naar spelers die bij ajax hebben gezeten

26 mei 2012 om 15:05

Zo kun je inderdaad alles verdraaien in je eigen voordeel.

26 mei 2012 om 15:10

Acht hoezo verdraaien in je eigen voordeel? De zwakte van het Nederlands elftal zit m gewoon in de verdediging. Daar heeft Ajax op van der Wiel na in de eerste plaats buitenlanders spelen. Vertonghen, Alderweireld zouden er ook sowieso bij gezeten hebben.

26 mei 2012 om 15:23

Ook weer zoiets dat er totaal niet mee te maken heeft.

Wordt v Bommel nog niet als Psv-er gerekend?

26 mei 2012 om 14:56

Nee '' . De Europese voetbalbond (uefa) erkent hiermee het belang van de clubs en hun bijdrage aan interlandvoetbal.''
Ze willen de clubs waar de spelers afgelopen jaar speelden belonen als het ware voor hun bijdrage.

Heel logisch dat er psv hofleverancier is. PSV heeft net de Nederlandse spelers op de positie waar weinig concurrentie is.

Willems: enige Nederlandse LB met veel potentie.

Strootman: gewoon een groot talent. Ondanks een minder seizoen toch nog redelijk gespeeld. Talent heeft hij wel.

Bouma: niet goed natuurlijk, maar een centrale verdediger. Ik kan geen andere CV noemen die wel een meerwaarde heeft. Natuurlijk had ik ook liever een Vertonghen of Alderwierld gezien, maar dat zijn nou eenmaal Belgen.

26 mei 2012 om 15:07

Mwah, kijk naar de laatste maanden en dan doet Blind het bij Ajax zeker niet minder dan Willems bij Psv. Vond dat Willems bij PSV niet echt overtuigend was. Deed het tegen Bayern overigens wel goed.

Strootman 'gewoon een groot talent' is al maanden niet in vorm, daar waar Anita wel de vorm heeft en de afgelopen maanden erg belangrijk is voor Ajax.

Buttner doet het bij Vitesse erg goed, je nodigt hem uit, maar stuurt hem al snel weer weg. Nodig hem dan niet uit. Kan me niet voorstellen namelijk dat hij in die paar dagen al zoveel minder was dan Bouma of Willems.

26 mei 2012 om 15:14

Ik denk dat Strootman een groter talent is dan Anita. Ook vond ik de slechte vorm van Strootman wel meevallen. Ondanks dat het team kut draaide, haalde Strootman nog wel een 6 tot een 7. Strootman heeft ook meer NL elftal ervaring.

Blind draaide leuk mee in de vorm van Ajax. Willems is nu kwalitatief wel gelijk aan Blind, maar in Jetro zit veel meer rek.

Wat betreft van Buttner geef ik je helemaal gelijk.

Maar wel weer leuk dat wij hofleverancier zijn als het om jeugdspelers gaat, en het mooie is er staan er gewoon 5 a 6 in de basis uit de eigen jeugdopleiding. Volgens mij komt er echt maar 1 uit de jeugd van psv.

26 mei 2012 om 15:03

Afellay, Willems en Huntelaar zijn jeugd psv, dus 3. En ja, Willems vind ik jeugd psv. Hij voor de A gehaald. Door de blessures van Pieters en Abel is het nu een speler van het 1e.

26 mei 2012 om 15:07

Willems is vorig jaar zomer van Sparta afgekomen. Huntelaar komt van De Graafschap. Ajax 7 spelers die de gehele jeugdopeleiding hebben doorlopen. Affelay is de enigste.

26 mei 2012 om 15:21

Affelay is de 'enige', of vind je Affelay de enigste van het stel in de zin van: lief prachtig etc.

Ajax speelt het zelfde spelletje. Spelers in de jeugd ophalen, laten doorbreken en dan zeggen eigen jeugd. Alsof ze daar het eerste balletje hebben leren trappen.

26 mei 2012 om 15:05

Geweldig, maar nu heb je daar niks aan. Die zelf opgeleide spelers zitten tijdens het EK thuis. Dus ik snap niet waarom je daar nu blij over gaat doen?

26 mei 2012 om 15:06

Ik denk dat Gemert doelt op: de Sneijdertjes en vd Vaartjes van deze wereld.

Goed nieuws voor PSV dus! 3x 270.000 is toch bijna 1 miljoen die je bij kan schrijven. Ik snap alleen niet waarom V. Bommel er noch niet bij staat.. Of gaat dat pas per volgend seizoen in?

Had eerlijk gezegd niet dat Bouma mee zou gaan, maar voor de ervaring is het natuurlijk wel goed hoewel we genoeg andere ervaren jongens hebben!

Waarom trouwens een Ajax logo bij dit topic???

26 mei 2012 om 16:26

en dan nog 3x 270.000 voor Tyton, Issakson en Toivonen! toch een lekker bedrag €1.620.000,-

Ajax is altijd blij met hun zelf opgeleide spelers, maar dit is voor PSV weer goed nieuws. Nu is Ajax teleurgesteld. Zo zie je maar: beleid kan je op meerdere manieren voeren. Opleiden of kopen, als je het maar goed doet!

26 mei 2012 om 15:08

Ik zie ze niet in de basis spelen, gebeurd dat wel hou ik mn hart vast voor het Nederlands elftal. Al met al ben ik een trotse Ajacied met 7 spelers uit de eigen jeugd;)

Mooi voor psv, drie internationals levere, twee grote talentjes. En 8,1 ton is ook een beehoorlijk mooi bedrag, verder zal tyton waarschijnlijk meegaan, en toivonen en issakson ( die gezien dat v. Bommel niet meegereket wordt waaarschijnlijk ook nog meetelt.) dan wordt dat toch mooi 1,6 mln. Best netjes. Zo verdient willems Meteen al bina z''n halve transferbedrag terug.

Wat praat iedereen volkomen belachelijk. Ik vind het best wel begrijpelijk dat een ervaren verdediger meegaat. Met Ooijer is dat ook goed uitgepakt twee jaar terug. Ik snap best dat dat moeilijk vergelijkbaar is, maar als echt de nood aan de man komt hou ik mijn hart nog wat steviger vast als Vlaar erin komt, die nog nooit een goede wedstrijd in de top bij Oranje heeft gespeeld.

Dat Bouma mee gaat als 'ervaring' vind ik bullshit want de kern van dit team en dan bedoel ik: Heitinga, Mathijssen, Van Bommel, De Jong, Van Persie, Van der Vaart, Sneijder, Robben, Kuyt en Huntelaar. Hebben ervaring genoeg. En wat gaat Bouma nou extra toevoegen?

Vind de discussie van welke club een speler komt niet van belang . Het enige is dat het voor spelers leuk is om ervaring op te doen en zich eventueel in de picture te spelen van buitenlandse clubs.

hoe zou het toch komen met een staf met cocu en faber erin ongelooflijk dit!

Bouma is lachwekkend, maar speelde Ooijer ook niet de wedstrijd van z'n leven tegen Brazilië? Laten we maar hopen op eenzelfde scenario, anders heeft Bert heel wat uit te leggen als hij thuis komt..

26 mei 2012 om 15:23

Maar Ooijer kan de gebrek die hij had compenseren met gemeen trekjes en slim zijn ... Ooijer is ook anders een persoonlijkheid Bouma totaal niet...

Ah, goed nieuws voor Psv. De clubklas wordt weer gespekt dankzij onze bondscoach Bvm. Hij wil natuurlijk wel dat zijn dochter goed behandeld wordt en dat kost wat geld. Nu kan PSV van Bommel een mooi salaris geven en is iedereen tevreden. Win-win-situatie!!

Prachtig om te zien hoe mensen Bert ervan 'beschuldigen' Psv-ers boven bijvoorbeeld Ajacieden te verkiezen... Accepteer het dat PSV meer spelers levert en juich gewoon voor de 23 best beschikbare spelers uit Nederland op dit moment!

26 mei 2012 om 15:30

Zet eens je gekleurde bril af. Willems en Strootman kan ik nog bij indenken dat die meegaan.

Maar wat vind jijzelf dan van Bouma? Uitstekende verdediger?

Bij bouma heb ik me vraagtekens, maar ben vooral benieuwd naar Narsingh

ik heb echt het gevoel dat Van Marwijk niet echt houdt van Ajax. (ex)psvers en (ex)feyenoorders lijken meer kans te maken. Afellay, Strootman en Kuyt worden door hem vereert. Van Persie is altijd blijven spelen tijdens het WK terwijl Huntelaar dit veel beter invult. Twee jaar geleden werd Van der Vaart bijna elke wedstrijd gewisseld. Spelers als Bouma en in mindere mate Willems gaan mee terwijl Anita en Emanuelsen veel beter zijn. We mogen nog blij zijn dat hij Van de Wiel opstelt inplaats van Boulharouz.

26 mei 2012 om 15:47

Tsja er staat gelukkig ook niet totaal 8 ex-ajacieden ofzo in de selectie. Niet zo calimero doen en je brilletje afdoen. Bouma zal waarschijnlijk toch niet spelen en op de LB is de spoeling zeer dun. Dat Anita nu een paar maanden goed speelt op het middenveld (!), betekent niet dat hij een onmisbare topper is en al zeker niet op LB. Hij is blijkbaar minder op die positie dan Willems en dat is gezegd door de coach die Oranje naar de Wk-finale leidde.

26 mei 2012 om 16:23

Lul niet zo stom !
Van Persie had een beter seizoen gedraaid toen dan Huntelaar, Daarnaast is je spits halverwegen het toernooi slechtofferen killing voor z'n motivatie

Van der vaart word vaak gewisseld omdat er nou eenmaal betere spelers zijn (waren) in het systeem van Van Marwijk op zijn posities

Anita en Emanuelson zijn bijde onherroepelijk beter (op dit moment) dan Willems en Bouma ! Maar Niet op de Linksback positie ! we weten allemaal nog hoe matig Emanuelson en Anita waren op de Linksback en tegenover dat staat dat Willems wel onervaren is maar wel een echte Linksback en een groot talent

Dus dimmen met je calimero gedrag AUB

Ik snap niet waarom Bouma in Oranje zit.
Volgens mij heeft hij gewoon wat met bertje gedaan, dat hij daarom meegaat.

Heerlijk toch, Nederland heeft weer miljoenen bondscoaches, de een weet het nog beter dan de ander. We zullen zien, als Bouma een wereld aktie/doelpunt maakt hoor ik niemand meer. Als ze maar hoog eindigen!

Oke , fijn dat jij, t.garritsen, de zoveelste bent die dat zegt. Mooi om te lezen hoe Ajax-supporters altijd denken dat de trainer kiest op basis van andere redenen dan kwaliteit als hij niet kiest voor Ajacieden. Alsof zij altijd de beste zijn.

PSV Hofleverancier in Oranje, mooi man

Als je van bommel mee rekent 4

26 mei 2012 om 16:30

Van Bommel wordt nog niet meegerekend omdat zijn contract pas in gaat op 1 Juli, maar daarentegen krijgt Psv wel weer geld voor Issakson, omdat die tot 30 juni onder contract staat. en met Tyton en Toivonen die ook nog naar het Ek gaan verdient Psv toch z'n 1,6 Mil aan het EK!

26 mei 2012 om 17:43

als je rekent dat Strootman misschien weggaat is het weer 3 (;

PSV staat bekend om zijn zwakke defensie en wat doet van Marwijk hij selecteerd er twee van!
Wat dat betreft keek van basten gewoon bij Rkc, NEC of whatever rond..

Ja maar die is pas Psv-er vanaf de dag dat Nederland Duitsland met 1-3 naar huis stuurt. Met misschien we meer Psv-ers in de basis dan Ajacieden. Stel je eens voor, wat is Bertje dan gek he

Wel een feit dat er straks in de basis geen een Psv-er in zal staan (van Bommel wordt nog niet meegerekend) en Strootman, Bouma en Willems zullen vast en zeker alleen de bank warm houden! Blijf het vreemd vinden dat van Marwijk die Viergever geen kans heeft gegeven, een van de grootste defensieve talenten en heeft met AZ internationale ervaringen opgedaan tegen niet de minste clubs. Als je die tegen de trage Bouma afzet dan weet ik niet wat Bert zijn beweegredenen zijn, zeker niet van wat hij in de competitie heeft gezien tenzij hij altijd de tribunes op de frederiklaan heeft warm gehouden.

Ik vind dat van Marwijk geen spelers van Ajax had moeten selececteren. Dat van der Wiel is geselecteerd vind ik ook onlogisch. Er moeten toch veel betere rechtsbacks te vinden zijn maar ja de pol is ook bedoeld voor Ajax supporters die vinden dat er meer spelers van hun clubje had moeten hebben. Niet omdat ze betere spelers hebben maar omdat het Ajax is. Zo werkt het. 90% van de Nederlandse bevolking is voor Ajax dus dat vind ik niet meer dan logisch.

26 mei 2012 om 17:56

Noem mij eens 2 Nederlandse rechtsbacks met internationale ervaring die beter zijn dan van der Wiel.

Tsja zo'n beroerd seizoen en nog hofleverancier. De Knvb zou moeten ingrijpen, er is een PSV coupe gaande. Als we de namen aflopen is eigenlijk alleen Strootman iemand die het niveau nu aan kan.

Maar ja, Eijkelkamp, Faber en Cocu in de technische staf. En dan ook nog is zijn Eindhovensche schoonzoon bij de basiself en in gedachte nemend dat Bertje Dickje Advocaat moet opvolgen.

Vies spelletje. Kon Bertje na een training zien dat Maduro minder in vorm steekt dan angsthaas Fredje Trauma?

Kon Bertje zonder ook maar oefeninterland inzien dat Willems een betere gegadigde is voor de linksback dan de gelouterde Emanuelson

Denk je dat een Sneijder, vd Vaart, van Persie of Heitinga warm lopen voor instructies van ene Ernst Faber of all names? Wat dat betreft is de keuze voor de logge net-niet-verdediger Ron Vlaar ook meteen te begrijpen.

En Hunterlaar moet spitstraining krijgen van Rene Eijkelkamp, waar heeft die clown nou gespeeld? zie die slungel nog zo voor me stuntelen met die grote neus en krulmat in z''n nek bij Groningen hahahha..

26 mei 2012 om 17:25

Mooi stukje tekst. Bouma selecteren... Hoe komt ie erbij?

Bouma die straks een EK titel op zijn naam heeft, yeah right. Je gooit je eigen glazen in Bert, wegwezen!

Bert is de weg kwijt... Dat had hij al laten zien met Urby natuurlijk.. Wel Bouma, geen Anita... Tijd voor een nieuwe bondscoach...

26 mei 2012 om 17:23

Ik vind het ook vreemde keuzes. Zeker Emanuelson had gewoon mee gemoeten. Maar Anita ook, als je ziet dat nu Schaars en Willems linksback komen te staan. Maar tijd voor een nieuwe bondscoach? Nee, Bert heeft wel wat krediet opgebouwd met de resultaten, dus geef hem dat krediet. Als dit EK een flop wordt, dan mag ik hopen dat hij vertrekt ja.

Ik vind nog altijd dat ajax hofleverancier is met zes basiswaardige spelers uit de opleiding, die ook nog eens bij ajax zijn doorgebroken.

Je ziet hier dat Bert van Marwijk kiest voor Willems, Bouma en Strootman. Allemaal defensieve spelers die bij PSV de nodige tegengoals op hun naam konden schrijven waardoor zij het kampioensschap zijn misgelopen, en dat moet je land gaan vertegenwoordigen op een EK. Je hebt natuurlijk niet heeel veel beters maar aan een Urby met een geweldige slijding had je zeker meer gehad dan een jochie van 18 en een opa van 31 die bij hun club door de mand vallen. Overigens ga ik er niet van uit dat ze alle 3 basis zouden staan want anders achtte in de kans klein dat we uberhäupt uit de poule zouden komen.

26 mei 2012 om 17:21

Tsja, Bert had de keuze tussen verdedigers die niet kunnen voetballen, en voetballers die niet kunnen verdedigen. Hij koos voor het eerste. Want Anita en Emanuelson zijn natuurlijk wel veel betere voetballers, maar vormen wel een risico omdat ze waarschijnlijk verdedigend nog wel eens de fout in zullen gaan. Aan de andere kant moet Nederland juist vanuit het balbezit spelen, om de zwakke verdediging te ontzien, en dan zijn Anita en Emanuelson juist weer bruikbaarder dan Bouma en Willems. Ik persoonlijk vind het rare keuzes van Van Marwijk, maar het kiezen was dan ook niet makkelijk.

26 mei 2012 om 17:56

Ben jij niet in de war met Fred Rutten en de 2 clowns Manolev en Isakson ?

Onn: Ik vind het terecht deze namen

Maher en Lens is teveel concurrentie voor
Anita is gewoon geen LB en heeft CVM N De Jong Strootman en V Bommel en eventueel VD Vaart nog voor zich
S De Jong heeft Sneijder , VD Vaar Affelayt en eventueel van Persie voor zich

Hahaha hofleverancier met Willems en Bouma ja. Nou als je die aan het hof levert dan trapt de majesteit je het paleis uit. Wat een grap. Bert is het spoor bijster en gaat weer voor behoudend antivoetbal. Natuurlijk hoor je mij niet klagen als we met deze selectie kampioen worden, want he, zo opportunistisch ben ik ook wel weer. Kom op Oranje!

27 mei 2012 om 00:03

hij speelt naar zijn mogelijkheden, Italie en Duitsland komen met resultaat voetbal altijd ver

laatste WK kwam Oranje dat ook, terwijl Duitsland mooi en aanvallend voetbal speelde en dus ook eerder onderuit ging.

Vermeld er dan meteen bij dat al deze spelers tweede of derde keus zijn. Dat Bouma wordt geselecteerd is belachelijk, omdat hij zelfs bij Psv het niveau al niet meer aan kan. Willems heeft net 20 wedstrijden voor Psv gespeeld (waarvan bijna de helft niet volledig), maar als reserve kan ik me daar nog iets bij voorstellen (hoewel het natuurlijk belachelijk is dat Emanuelson en Anita niet worden geselecteerd, die beiden beter zijn op die positie). Strootman kan ik ook deels begrijpen, maar feit blijft dat Anita beter in vorm is en Schaars veel meer kwaliteit en ervaring heeft.

27 mei 2012 om 00:12

Emanuelson kon duidelijk het hoge tempo op de training niet aan, tsja

Anita is niet zo bijzonder, te weinig karakter daar win je de oorlog niet mee

maar nogmaals het zijn geen basisspelers dus wat maakt het uit?

Ach ach meneer v Marwijk , jouw antipathie tegen Ajax wordt nog eens duidellijk . Strootman ipv Anita ?? Siem de Jong , scoort altijd in de belangrijke wedstrijden ..... Willems ?? niet te geloven , en last but not least , meneer Vlaar , och wat erg. We gaan dus niet voetballen op het EK . Veel succes meneer anti Ajax

27 mei 2012 om 00:06

Anita is echt minder dan Strootman hoor

De Jong heeft internationaal nog niet veel laten zien en die heeft toch 3-4 topspelers op die positie voor zich?

Die bankzitters spelen amper hoor dus hoezo we gaan niet voetballen,, ja die gasten zelf gaan haast niet voetballen

het elftal staat toch al bijna vast met Heitinga (ex Ajax), vd Wiel (ajax), Sneijder (ex Ajax), v Persie, Huntelaar (ex Ajax), Stekelenburg (ex Ajax), Mathijsen, Willems of Bouma of Schaars als LB, v Bommel, N. de Jong of Vd Vaart (beide ex Ajax)

dus vrijwel een heel Ajax team en de spelers waar jij je druk om maakt zal er misschien maar 1 basisspeler van worden

Hoe zo anti Ajax?

Er zit hier iet's vaag's achter als je het mij vraagt. Het maakt me geen moer uit of Ajax 8 of nul spelers zou uitleveren aan Nederland, zolang we maar kampioen worden, maar met deze spoeling... Dat Strootman mee gaat is een normale zaak, tja hij was een beetje geoverhyped en heeft een verschrikkelijk 2de helft van het seizoen gespeeld, maar hij kan wel een erg goede worden. Jetro Willems tja, ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen een argument tegen hem hebben van een wedstrijd, maar dan springt Valencia bij mij der uit en ja dat deot er dan wel toe ook al was het een wedstrijd. Een speler van de leeftijd van Willems en caliber (kan inderdaad een goede back worden) zal weer onderlopen worden en deze keer kom hij een Pablo Hernandez tegen, maar Gotze Ronaldo en in mindere maten Rommedahl. Hij is te klein en speelt nog niet lang genoeg om een grote speler uit te schakelen hij zal weer door de mand vallen als hij speelt tegen grote landen en dat neem ik hem niet kwalijk, maar Van Marwijk wel. Ik vind het nog steeds gestoord, echt geen woorden der voor dat hij Urby Emanuelson en Buttner thuis laat. Buttner is echt een goede back met wat ervaring en heeft een prachtige trap en voorzet. Urby Emanuelson heeft meer dan 30 duels gespeeld bij Milan dit seizoen, tegen Barca en Inter, en Juve enzv... Jetro heeft er meer dan 20 gespeeld tegen Feyenoord, en Valencia en Nac... tja hoort iemand het verschil, Urby speelt ook al 8 jaar terwijl dit Jetro's eerste jaar is.
Wilfred Bouma, nou als je hem mee neemt dan kunnen we nog iets doen, als hij dan ook nog gaat spelen, tja dan zit er iets goed mis bij Bertje want Wilfred Bouma is een verschrikkelijke verdediger, hij is niet meer zo goed als het ek 8 jaar geleden, 0,0 snelheid kan geen man uitschakelen en begint ook de fysieke duels de schenden, ik vind het een watje en hij speelde niet eens het hele seizoen in de basis... nee hier maak je een enorme fout. Ze hebben bijna 50 tegendoelpunten gekregen en nee dat is niet alleen maar door Manolev, Marcelo, en Issaksson, maarja doet er niet toe Willems vind ik een leuke jongen, en heel misschien kan hij nog verassen, maar Bouma laat Van Marwijk's volwaardigheid te denken over.

Zo, als ik Psv/fan zou zijn zou ik echt trots zijn... De club zijn die de meeste bankverwarmers levert.
Ik verwacht namelijk niet dat Willems daadwerkelijk op de Linksback positie komt te spelen. Daar is BVM ietsjes te slim voor.................................................

Jammer dat Pieters gebeseerd is geraakt want anders was Bauma naar huis gestuurd

Hadden er zoiezo 3 van PSV moeten zijn, maar eerder Lens dan Bouma.

Kan nog steeds niet begrijpen dat Lens niet meegaat.

Ook raar dat Bert , Emanelson en Drenthe geen kans heeft gegeven.
Evenals Maduro, toch beter dan Bouma centraal achterin.

2 jaar geleden was hij nog geloofwaardig, wie niet speelt, mag neit mee.
Dat doe hij nu ook bij sommige , maar Kuyt, Mathijsen gaan wel mee.

27 mei 2012 om 00:10

Drenthe? die heeft geen discipline en is zelfs door Everton naar het 2e gezet, volstrekt logisch dat die er niet bij zit

Bouma gaat niet voor de basis, Heitinga en Mathijssen staan centraal achterin en die spelen beide bij hun club hoor.

Voor Lens zijn er betere spelers op die positie, als je een aanval hebt met Robben, Huntelaar, v Persie met achter de hand de multifunctionele Kuyt en L. de Jong.

Foutje van VZ ,
4 Spelers moeten het zijn ,
Mark van bommel
Wilfred Bouma
Jetro Willems
Kevin Strootman

27 mei 2012 om 00:00

nee v Bommel is nu nog in dienst van AC Milan, gaat per 1 juli voor PSV spelen ;

27 mei 2012 om 10:52

Ja , maar hij heeft al een contract getekend

Waarom staat Heerenveen er niet bij in de Poll? Ik vind dat Dost namelijk ook wel mee mag! In plaats van de Jong...

27 mei 2012 om 00:01

selectie is rond, wat maakt die pol nu nog uit.
De Jong is multifunctioneel inzetbaar en heeft Europese ervaring meerdere jaren en ach we hebben het over een bankspeler die nog 1-2 spitsen voor zich heeft, dus daar gaan we ons toch niet druk om maken?

wat maken jullie je druk om de bankzitters van Oranje. Ik maak me liever druk over welke samenstelling we gaan spelen, en of een v Persie nu eens voor Oranje zijn kwaliteiten gaat laten zien en of Huntelaar samen met hem kan spelen.

Verder hoe onze matige defensie het gaat doen, want met Europese middenmoters (spelers van Ajax, Psv, Everton en AS Roma) moeten we wel spitsen van Europese topclubs tegen houden....

Logisch, dat zijn ook de spelers in vorm en die een goede competitie gekend hebben....

Maar goed, het zal allemaal best. Het afbraakrisico voor dit EK is bijzonder groot !!

zal dit de basis niet worden volgens jullie?

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Schaars
v Bommel
Sneijder
N. de Jong
van Persie
Huntelaar
Robben
27 mei 2012 om 09:44

Nee, Dit zal de basis worden.

Stekelenburg
Vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
Van Bomme
Robben
Sneijder
Affelay
Huntelaar
Van Persie

De Titel: PSV hofleverancier Ek-selectie Oranje met drie internationals

En dan staat daar een " Ajax " Logo naast. Dat snap ik niet echt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren