Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik ben er zo goed als uit welke spelers gaan afvallen'

Laatste update:
/

Bondscoach Bert van Marwijk weet inmiddels wie de laatste schifting bij het Nederlands elftal niet gaat overleven. Nog vóór de oefeninterland tegen Bulgarije van zaterdag is de Nederlandse EK-selectie bekend. Van Marwijk moet nog vier namen wegstrepen en heeft officieel nog tot dinsdag 29 mei de tijd.

"Ik ben er zo goed als uit welke spelers gaan afvallen", vertelde Van Marwijk vrijdag aan Voetbal International. Voetbalminnend Nederland speculeert al dagen over wie niet tot de EK-selectie zal behoren. Wilfred Bouma, Jeremain Lens, Adam Maher, Ron Vlaar en Siem de Jong worden het meest genoemd.

Van Marwijk verwelkomde Robben vrijdag in Lausanne. De bondscoach had de aanvaller van Bayern München extra tijd gegeven te herstellen van de Champions League-finale tegen Chelsea. "Als Robben fit is, krijgt hij zaterdag speeltijd", aldus Van Marwijk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd welke spelers, zullen vast nog wel paar verassende spelers afvallen, net als Emanuelson, die had ik ook niet verwacht. Maar we zulle zien. Hoop iig dat hij Kuyt niet in de basis staat. Als wissel is hij prima, maar als basis zie ik liever Huntelaar en van Persie samen.

B.t.w precies nog 2 week nu :D heb er zin in !!!

25 mei 2012 om 13:06

Siem de Jong, Bouma, Anita, Maher. Deze vallen af wat mij betreft.

25 mei 2012 om 13:11

Voorin hebben we nu nog: L. De Jong, Van Persie, Huntelaar, Robben, Afellay, Kuyt, Narsingh, Lens.

Dus dan moet er daar denk ik nog sowieso eentje van weg (lens), maar in plaats van wie uit jouw rijtje?

25 mei 2012 om 13:12

Siem de Jong en Maher lijken mij zeker af te vallen. Voorin kan je kiezen tussen de backup van Luuk de Jong en Lens. Beide ongeschikt in mijn ogen maar een gaat er mee. Bouma, Willems of Anita zal afvallen. Willems zal meegaan als linksback. Anita als backup voor beide backs en het middenveld. Anita zit dus iedere wedstrijd op de tribune tenzij er een blessure/schorsing is. Bouma zal de vierde afvaller zijn. Niet goed genoeg voor de basis, te beperkt als backup.

25 mei 2012 om 13:15

Het is eigenlijk heel simpel. Het zal gaan tussen: Siem de jong/luuk de jong, Narsingh/lens, Bouma/vlaar, en Anita/maher. Hierbij lijkt het me dus dat Luuk, Narsing, Bouma en Maher meegaan. Al zou ik Anita altijd meenemen aangezien hij op 3 posities aardig uit de voeten kan.

25 mei 2012 om 13:20

Ik weet natuurlijk niet hoe ze daar bij het Nederlands Elftal trainen, maar Vlaar heeft een beter seizoen gehad dan Bouma. Dan lijkt het me logischer dat Vlaar mee gaat.

25 mei 2012 om 13:21

Misschien valt Luuk de Jong wel af? Misschien een vreemde gedachte, maar hij is al een hele tijd niet meer fit en zijn broer Siem wel. Misschien weegt dat mee voor Van Marwijk...

25 mei 2012 om 13:28

Iedereen die je hebt opgenoemd, behalve Maher en Anita valt niet af. Maher brengt toch wat extras mee. Hij heeft wat extra,s wat het Nederlandse team mist.

Jetro mag van mij nog even rijpen,

25 mei 2012 om 13:35

Ben ik iets of wat mee eens.

25 mei 2012 om 13:50

Siem, Bouma, Maher en Lens. Anders heb je teveel middenvelders/aanvallers. Als dit gebeurt heb je nog maar 6 pure verdedigers in de selectie, zeer link

25 mei 2012 om 14:31

Siem de jong en luuk de jong zijn totaal verschillende spelers ik denk dat he dan nog eerder tussen maher en siem gaat.

25 mei 2012 om 14:40

Behalve het feit dat je tijdens een EK niet op de tribune kan/hoeft te zitten ben ik het helemaal met je eens

25 mei 2012 om 14:49

Bouma haalt het sowieso niet, Ik denk dat Anita ook afvalt.

25 mei 2012 om 14:59

Nee tegenwoordig mag iedereen op de bank plaatsnemen

25 mei 2012 om 15:15

Siem de Jong valt denk ik ook af, alleen ik denk ook Luuk de Jong. Dit omdat ik denk dat Lens meegaat:

Lens is een nadere type spits als huntelaar, niet zo statisch, dus dan zou een goede wissel zijn kwa type spits. Buiten dat om kan hij ook als rechtsbuiten uit de voeten.

Bouma gaat zeker mee denk ik: Oud en ervaren. kan op links invallen, en mocht er een kaart of schorsing zijn kan hij ook als linker CV uit de voeten.

Maher gaat denk ik mee omdat ze hem aan nederland willen binden: het is een groot talent, maar kan ook naar Marokko (wedstrijd tegen Bayern was niet officieel interland toch?) dus voor toekomst perspectief zouden ze hem daarom willen binden.

25 mei 2012 om 16:07

Weet iemand wat er met Bruma is? Die zag ik gisteren op tv tijdens een interview en vroeg me in een keer af waarom hij niet als back up kan functioneren op de C.v. positie. Hij heeft al aan oranje geproefd en is in mijn ogen beter als Bouma. Want die is ook niet bepaald ideaal om mee te nemen. Oud en kan het niveau niet meer aan. Waarom geeft van Marwijk niet de jeugd een kans?

25 mei 2012 om 16:16

@ajax09-10

L. De Jong gaat ook niet mee.
Links: Affelay, Kuyt
Spits: Van Persie, Huntelaar
Rechts: Robben, Narsingh

Van Persie zal sowieso meegaan als 1e spits, dat weten we nu al allemaal.

25 mei 2012 om 17:04

Snap er geen reet van waarom die Kuyt meeneemt, Lens is zelfs tien klasse beter?

25 mei 2012 om 17:11

Bouma,lens,luuk de Jong en Vorm.

Ik vind 3 keepers niet nodig,2 keepers moet genoeg zijn.

Bouma= te oud en komt gewoon tekort.

Luuk= niet goed genoeg en Siem is op alle fronten beter dan Luuk.siem kun je ook op meerdere posities neerzetten want Luuk is te beperkt.

Lens= kip zonder kop hij loopt erbij alsof hij niet weet wa hij moet doen.ik raak geirriteerd als ik hem zie voetballen hij loopt erbij alsof hij helemaal geen zin heeft om te voetballen.dat straal hij bij psv al uit,die gozer moet blij zijn dat hij bij psv mag spelen laat staan Nl.ik had liever Elia gezien inplaats van Lens.elia heeft wat extras en Lens niet,ik weet dat Elia niet veel heeft gespeeld maar toch zou ik hem meenemen. Wie zouden jullie meenemen Elia vs Lens?

25 mei 2012 om 17:24

Je kunt zeggen over Kuyt wat je wil, maar hij is in Oranje altijd wel waardevol gebleken. Statistieken spreken voor zich. Kuyt gaat dus sowieso mee, daar hoeft van Marwijk echt niet over na te denken, of Kuyt kan rekenen op een basis plaats dat is maar de vraag.

Ik denk zelf dat Lens, Bouma, Maher en Siem de jong afvallen. Maar Boulahrouz zou van mij ook mogen thuis blijven.

25 mei 2012 om 13:12

Ik hoop in ieder geval dat Lens, Siem de Jong en Bouma thuis blijven. De 4e is voor mij een vraagteken. Het enige wat wij niet weten is hoe deze spelers zich hebben laten zien op de trainingen. Wij gaan uit van het afgelopen jaar en die ene 45 minuten tegen Bayern Munchen.

Ik heb vertrouwen in Bert dat hij het juiste doet.

25 mei 2012 om 15:22

Als je op iedere positie 2 mensen hebt staan, dat is toch een beetje de filosofie van BvM dan kom je op deze lijst van mensen die wel meegaan

Keepers: Steek, Vorm en Krul (deze was al bekend natuurlijk)
RB: V/d Wiel en Boula
Cv's Heitinga, Matthijsen indien fit zijn zeker. Vlaar is de enige echte 3de CV. Boula kan daar ook nog spelen. Als je logsich nadenkt zou Vlaar er dus moeten blijven.
LB: Ja, de zwakke positie van het NL elftal. Schaars, Anita en Willems lijken mij de gene die aanpraak maken. Bouma komt te kort, schande dat hij uberhaupt geslecteerd is de voorkeur kreeg boven een Emanuelson. Anita zou zomaar eens buiten de boot kunnen vallen. Samen met Bouma.
Cvm's. Strootman, Van Bommel en de Jong zijn waarschijnlijk onbetwist. Anita of Schaars zou de 2de optie kunnen zijn. Gezien keuzes uit het verleden denk ik dat Shcaars de voorkeur krijgt al zijn er mensen die ook nog v/d Vaart op Cvmnoemen , al gaat deze een meer voetballende rol krijgen. Zou een prima keuze zijn tegen bijvoorbeeld een Denemarken en/of Portugal.dan zou dus Schaars buiten de boot kunnen vallen met 4 Cvm's. Tegen Duitsland gewoon de Jong en van Bommel.
De aanval: Vaak hoor je een Robben op links, KJH in de spits, Sneijder daar achter en een binnetrekkende RVP vanaf rechts. Al deze 4 zijn zeker van deelname. Daar lijkt me geen twijfel over. Maher, Siem de Jong en v/d Vaart kunnen op de 10 spelen achter Sneijder. Siem en v/d Vaart lijken mij de betere spelers. Maher speelde een matige wedstridj tegen Bayern, en eerlijk is eerlijk.. ik denk dat Siem de Jong nog wel wat beter is dan dit geweldige talent. Op links en rechts zullen wat mij betreft Narsingh en Kuyt als back - up komen. Lens vind ik geen goede speler voor NL elftal en Narsingh speelde een goede pot tegen Bayern. We hebben 2 wereldspitsen in de selectie. Het nut van een 3de redelijke spits snap ik dan ook niet echt. Luuk de Jong lijkt me geen verrassende afvaller maar verwacht hem gewoon in Oekraine op de bank te zien.

Even nog kort:
Verdedigers: Bouma zeker, wellicht Anita en Matthijsen (als die niet fit is.)
Middenveld: Maher zeker, wellicht Siem de Jong en/of Schaars
Aanval: Lens zeker, wellicht Luuk de Jong

25 mei 2012 om 16:02

maher zeker?
dat is helemaal nog niet zeker en lens ook niet, Bouma denk ik wel dat dat zo goed als zeker is.

25 mei 2012 om 19:14

Lees jij uberhaupt wel mijn beredenering?
Voordat je commentaar geeft.

ook begin dan met willems, want ik denk dat hij geen schein van kans heeft tegen c ronaldo of nani.

de 2e gooi anita gewooon weg, want aan hem heb je niks aan

3e dom van je dat je royston niet haalde.

25 mei 2012 om 13:13

Wie zou je dan op linksback zetten in plaats van Willems? Bouma? Scheelt denk ik niet heel veel, allebei hebben geen kans tegen C. Ronaldo

25 mei 2012 om 13:24

Willems is wel snel genoeg op de linksback alleen te onervaren. Maarja waarom geen kans geven. Niemand kan bijna op als back tegen ronaldo dus dat is geen schande.
Dit zal zo beetje de opstelling wel worden denk ik.
Met natuurlijk Van bommel en de jong controlerend
En Sneijder op 10

Stekelenburg
Vd wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
Van bommel
Sneijder
De jong
Robben
Huntelaar
RVP/Affelay
25 mei 2012 om 13:29

De linksback krijgt ook niet te maken met C.ronaldo. Van der Wiel moet hem waarschijnlijk proberen af te stoppen.

25 mei 2012 om 13:58

@ajaxvalencia
Maar ik reageerde ff op de reactie dat Willems geen kans tegen C. Ronaldo of Nani heeft. Tegen Ronaldo hebben ze allebei geen kans. Tegen Nani allebei wel. Gewoon een keer een tikje op de enkel geven en hij loopt 90 minuten lang gefrustreerd rond.

25 mei 2012 om 13:59

@ajaxvalencia:
Inderdaad ja en daar ben ik wel blij mee dat van der Wiel tegenover Ronaldo staat. Inmiddels heeft hij al een aantal keer tegen hem gespeeld, dus die ervaring neemt hij mee.

De linksback van NL krijgt bij Portugal waarschijnlijk met Nani te maken? Als Nani net zo speelt als bij Manu toen, dan hoeven we daar ook niet bang voor te worden. Volgens mij was het toen Koppers die Nani in zijn zak had.

Maar goed, in deze poule kan je gewoon van iedereen winnen, maar ook net zo hard van iedereen verliezen. Allemaal gevaarlijke tegenstanders.

25 mei 2012 om 14:09

Desnoods kunnen we altijd nog Boulah tegen C. Ronaldo zetten, zal hij goede herinneringen aan hebben

25 mei 2012 om 16:10

Volgens mij zijn er sowieso niet zoveel backs opgewassen tegen C. Ronaldo maarja dat terzijde ;

25 mei 2012 om 17:28

Als het positioneel goed staat bij Nederland dan kun je het gevaar Ronaldo enigszins beperken. Als Nederland er voor zorgt dat ze goed in bal bezit zijn, en dat is meestal zo dan zullen wij de nodige kansen creëren. Ik denk eerder dat Portugal zich aan Nederland gaat aanpassen dan andersom.

25 mei 2012 om 19:38

Ik denk eerder zo. Het zou wel jammer zijn als Huntelaar en Van Persie niet samen zouden spelen maar ik denk dat Van Marwijk eerder voor Afellay kiest.

Stekelenburg
Van de Wiel
HEitinga
Mathijssen
Willems
Van Bommel
Vaart/D Jong
Robben
Sneijder
Afellay
Van Persie
25 mei 2012 om 13:21

een schaars of bouma wel. Wat Cruijff zou zeggen is: laat verdedig spelers die ronaldo aanspelen goed dan kan ronaldo ook niks doen.

25 mei 2012 om 13:31

Dus in jouw redenering kunnen we beter maar helemaal geen links-back opstellen, omdat ze geen van alle een schijn van kans hebben tegen C.ronaldo? Tegen dat soort spelers verdedig je als team en niet alleen als back, Willems kan prima deel uitmaken van dat team.

Daarnaast is jouw opmerking over Anita echt bespottelijk. Die man heeft een fantastische tweede seizoenshelft gespeeld, een groot aandeel gehad in het kampioenschap van Ajax, speelde in die periode duidelijk beter dan Strootman, heeft meer internationale ervaring dan Strootman en is op verschillende posities in te zetten. Allemaal argumenten om Anita bij de selectie te houden. Ik heb er van jou niet één gehoord waarom je niets aan hem zou hebben.

25 mei 2012 om 13:32

Royston is een beest die een verrijking is voor elke team. Echt een mikpunt, dat hij hem niet meeneemt. Het is een breekijzer die we nodig hebben Ronaldo of Messi houdt hij wel tegen. En hij kan ook. Op eens voetballen, voor de rest heb ik schijt aan zijn gedrag. Hij wil graag neem hem dan mee. De kwaliteit spat er uit. Een en al kracht en. Vitaliteit straalt hij uit.

25 mei 2012 om 14:55

Iemand die bij Everton en Hercules niet in de basis staat heeft niets maar dan ook helemaal niets in oranje te zoeken. Laat Royston nou eerst maar een club vinden, dan weer een beetje presteren en dan voorzichtig na durven te denken over oranje. Honderd keer liever Ard van Peppen in oranje dan Drenthe.

25 mei 2012 om 15:15

@ joostfan dus willems mag ook niet mee omdat hij niet in de basis speelt?

25 mei 2012 om 16:14

@joostfan
Dit is wel echt een onzin reden die je nu brengt. Drenthe is niet voor niks naar Real Madrid gegaan. Hij heeft daar een paar aardige wedstrijden gespeeld maar het niveau bleek toch te hoog te zijn. Bij Hercules was er veel onrust binnen de club maar presteerde hij ook niet slecht. Dat hij meer minuten moet maken is duidelijk maar zo kan je wel wat meer spelers die nu bij de selectie zitten niet selecteren.

25 mei 2012 om 16:16

Wat komt Messi op het EK doen?!

25 mei 2012 om 20:57

Wat een onzin wat je zegt man.
Drenthe is geblinddoekt node beter dan menig speler die van Marwijkvoorhet heeft opgesteld. Drenthe ijs van het type Alves, Marcelo. Wie wil die nou niet in zijn team, komop zeg echt een bullebak met prachtpasjes en voetbalt heerlijk mee

25 mei 2012 om 13:54

Dan heeft hij nog maar 5 verdedigers over he. Wissel Vlaar voor Siem de jong in. Zelfs bij ajax vind ik hem nog tekort komen.

25 mei 2012 om 19:17

Ronaldo zal van der Wiel tegen komen, en Nani is bij lange na niet zo goed als Ronaldo.

ik denk dat Lens, S.de Jong, Anitta en Ron Vlaar afvallen!

Stekelenburg
VD Wiel
Boula
Heitinga
Willems
De Jong
Sneijder
Robben
VD Vaart
V. Persie
Hunterlaar
25 mei 2012 om 13:05

Jeetje Bouma.. die heeft ongeveer een draaicirkel van een olietanker en reactietijd van een slak. Zie veel liever Vlaar staan.

25 mei 2012 om 13:06

Dude. Bouhlouz centraal. Snap jij het wel? Mathijssen komt daar sowieso. En sneijder als controleur naast de Jong? Ooit van van Bommel gehoord. Sneijder is volgens mij op het bot gemotiveerd om weer eindelijk met Oranje te spelen en te winnen. Ik verwacht dat hij ons er er doorheen gaat slepen.

25 mei 2012 om 14:35

Sneijder speelt als controleur ja. Dat is meer zijn positie dan de 10. Weet niet of je Sneijder wel eens ziet spelen? Maar hij zakt enorm veel in. Als VD Vaart dan niet speelt, is de 10 onbezet, wat drama is! Met vd Vaart erbij, die blijft op 10, en Sneijder erachter die diepe ballen kan geven, werkt het veel beter. Moet er een beul naast en dat is zeker De Jong. Beste cvm die we hebben

Ben het eens met zronaldotorres9 zijn opstelling. Alleen eventueel Boula eruit en dan Mathijssen & Heitinga (word t ook wel ; )

25 mei 2012 om 13:06

ik denk toch dat willems of bouma niet meegaat ipv anita

25 mei 2012 om 13:06

Geen Bommel? Ik denk niet dat van Marwijk zijn schoonzoon buiten de basis houdt.

25 mei 2012 om 13:07

ik zou snijeder op de plek van robin zetten.

haal rvp der uit

en in de plaats van sneijder gooi je MvB der in

robin en huntelaar tjaa , dat moeten we aan de bonscoach overlatepr

25 mei 2012 om 13:07

van Bommel gaat zeker spelen. Boula en Heitinga vind ik een heel goed duo. Mathijsen vind ik niks uitstralen en een hele matige verdediger. Ik denk dat Bert zo gaat spelen (niet mijn keuze):

Steek
van der Wiel
Heitinga
Boulahrouz
Will/Schaars
Bommel
Nigel
Robben
Sneijder
Affelay
van Persie
25 mei 2012 om 13:14

Ja, op een klein puntje. Ik denk dat hij toch gewoon met Mathijsen in plaats van Boulahrouz speelt.

25 mei 2012 om 13:14

Ron Vlaar houden en die slome Bouma naar Nederland laten terugkeren..

Ow Ron vlaar kan ook nog afvallen natuurlijk.. Ik had mijn hoop gevestigd op dat Anita af ging vallen.

Siem de Jong, Anita, Luuk de Jong en Lens vallen af denk ik.

Voor de liefhebbers: vanavond Huntelaar in 24 uur met Wilfried de Jong

25 mei 2012 om 14:23

Sorry maar wie is Wilfried de Jong?

25 mei 2012 om 14:56

tv presentator voor de publieke omroep (weet niet welke).

25 mei 2012 om 14:57

Broer van Luuk, vader van Siem en neef van Nigel. Nee, Wilfried is de presentator van zo'n beetje het enige kwalitatief goede Nederlandse sportprogramma.

25 mei 2012 om 15:14

Okee Dank jullie wel :D

Ik hoop op Lens, S. De Jong, Maher en Bouma maarja wie ben ik?

25 mei 2012 om 13:05

Reneboy12 ( heereveen-supporter?

25 mei 2012 om 13:08

Ja hoezo? Je gaat me toch niet vertellen dat Narsingh afvalt?

25 mei 2012 om 13:18

Wat mij betreft moet narsingh wel afvallen...
En dat is heel simpel... het is te zot voor woorden dat mensen hem)zowat' al een basis plaats bij Oranje willen geven omdat hij 45 min redelijk heeft gespeeld bij zij debuut.
We hebbn genoeg betere aanvallers... dan moet deze jongen niet op een EK zijn eerste stapjes bij Oranje laten zetten.
na het ek--- moeten deze jongens inbeeld komen...en dan bedoel ik... Narsingh en de Vrij Classie en dergelijke.....

25 mei 2012 om 13:22

Het zal tussen Narsingh en Lens gaan. Narsingh heeft een beter seizoen gehad en (nog) meer snelheid en betere assist; Lens kan beter doelpunten maken, maar daarvoor hebben we andere spelers. Ik denk dus dat Narsingh gewoon mee gaat.

25 mei 2012 om 13:22

@ Reneboy12

Hij zegt alleen wie je bent.. hij is aardig , omdat jij niet weet wie je bent..

25 mei 2012 om 13:56

Lens is een nummer 9, dat bleek al dit seizoen. En daar hebben we er al drie van: Klaas, Robin en Luuk. Daarom denk ik dat Narsingh mee gaat, hij is de enige echte "klassieke" rechtsbuiten van de selectie.

25 mei 2012 om 14:04

@ Vincent. Sorry begreep je niet
@ V.V Kansloos. Dankje begreep hem even niet.

25 mei 2012 om 14:08

haha, je zegt wie ben ik.

On:
Nee Narsingh gaat niet afvallen die doet het goed bij het nederlands elftal op het moment. ik denk aan Bouma, Siem de jong, Lens, Anita

25 mei 2012 om 14:22

Ja... toch denk ik dat je aan Anita wel wat hebt. Kan op veel posities uit de voeten en Maher vond ik tegen Bayern niet erg sterk, je kan iemand ook niet op 1 wedstrijd beoordelen natuurlijk maar de concurrentie is moordend op zijn positie, Rvp, Sneijder, V/d Vaart en Siem De Jong maar die valt sws af.

25 mei 2012 om 14:30

Ja, maar ik vind anita persoonlijk niet echt wat toevoegen aan Nederlands elftal persoonlijk vond ik dat hij een beetje te weinig kwaliteiten heeft voor het Nederlands elftal. Ik vind dat je wel wat meer moet kunnen dan alleen op meerdere posities kan spelen. Prima speler voor Ajax en eredivisie niveau maar niet voor de top/ Nederlands elftal.

25 mei 2012 om 14:54

Nee maar hij kan op rechtsback, linksback, verdedigende middenvelder en gewoon centraal middenvelder, stel dat willems, pieters, v/d wiel of boulahrouz geblesseert is/zijn, dan heb je met Anita toch een Stand-in. Maher kan je alleen gebruiken om de sfeer te proeven want die zou sowieso niet minuten maken behalve als er veel geblesseert zijn, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Maher voegt op het moment ook niet veel toe en voor de laatste minuten heb je er ook niet veel aan zoals je met Narsingh wel hebt. Op basis van een hele wedstrijd kan Maher wel het verschil maken, maar niet in de laatste minuten, dus aan maher heb je niet echt veel op dit moment. Veel te veel concurrentie.

25 mei 2012 om 14:57

Ja, maar je heb voor elke positie wel een Stand-in klaarstaan dus ik vind hem gewoon overbodig en als hij op het veld loopt tegen een grote ploeg dan schaam je je toch rot.

25 mei 2012 om 15:15

Tuurlijk maar wat wil je met Maher? Anita is 4 posities en Maher is 1 positie waar er al 3 beteren staan, kies maar.

25 mei 2012 om 15:20

Ja, maar Maher zou me 5de zijn ik vind hun nog even wat minder.

25 mei 2012 om 16:12

Ja okee... nouja we zien wel, laat bert maar beslissen.

25 mei 2012 om 16:28

@reneboy12
Helemaal mee eens! Daarnaast is de verdediging sowieso niet het sterke punt van oranje. De gehele achter linie is redelijk. De een natuurlijk wel wat beter dan de andere maar ik denk dat Anita wel naar het niveau kan werken van de rest. Hij is nog relatief jong en kan wat je zegt op meerdere posities uit de voeten. Tijdens wedstrijden scoort hij ook vaak gemiddeld en maakt hij geen grote blunders. Niet verkeerd om hem mee te nemen.

25 mei 2012 om 13:17

Dat hoop ik ook, al vrees ik dat van Marwijk, degene die erover mag beslissen, Vlaar ipv 'ik ben langzaam, oud en kan niet draaien' Bouma af laat vallen..

Siem de jong, Adam Maher,ron Vlaar en Jermain Lens vallen af.

Wat mij betreft blijven dan: Bouma, Lens, De Jong en Maher thuis.

Het liefst had ik Maher meegenomen en Vlaar thuis gelaten maar omdat het middenveld sterk genoeg is en Vlaar het toch redelijk deed tegen Bayern zou ik hem als back up meenemen.
Maher zn tijd komt nog wel, als hij zich zo blijft ontwikkelen staat hij met t WK 2014 in de basis.

Anita , Siem de Jong, Maher en Lens vallen denk ik af.

Eerste wedstrijd tegen Denemarken hopelijk met 1 controleur en 1 voetballende speler achter de 4 aanvallend ingestelde spelers. Tegen Duitsland en Portugal dan Nigel de Jong op de plaats van van der Vaart.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
Van Bommel
v.d. Vaart
Robben
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
25 mei 2012 om 13:53

Eens, met zowel de afvallers als je potentiële opstelling..

Siem de Jong en Maher komen te kort op het middenveld. Verder gaat het tussen Lens en Narsingh, dat wint Narsingh simpelweg omdat er meer dreiging vanaf komt en omdat hij een betere actie in huis heeft. Verder laat hij Ron Vlaar niet afvallen aangezien dit een back-up is voor het centrale duo, Bouma neemt hij mee voor de ervaring. Helaas is Anita hier de dupe van, verwacht ik.

Ik hoop dat hij met vd Vaart naast v Bommel speelt, al zou ik tegen Portugal wel met Nigel de Jong spelen, overigens ook met Bouhlarouz op linksback.

Verder ben ik voor om Huntelaar in de spits te zetten, Van Persie moet wel spelen, want hij is te goed voor de bank ;p

Van Siem en Lens ben ik wel zeker, maar de andere spelers doen mij toch echt twijfelen.
Boulahrouz zou ook nog kunnen en vlaar is er ook nog altijd, hij zal wel kiezen tussen Vlaar / Bouma en tussen Anita en Maher en dat worden dan de 4.

- Siem
- Lens
- Bouma / Vlaar
- Anita / Maher

Bouma,lens,s de Jong,maher vallen af..klaar

Jetro Willems gaat mee, op voetbal primeur geeft van Marwijk aan dat ie behoorlijk onder de indruk is Van Wilems en dat hij hem als een bijzonder talent ziet.als van marwijk dit over jezegd dan heb je al een streepje voor.dan valt bouma gelukkig af.

Nog steeds mijn droom opstelling. Alleen het kan helaas niet, omdat er altijd voor safe gespeeld moet worden.

Steek
Vd Wiel
V. Bommel
Heitinga
N. de Jong
Vd Vaart
Seedorf
Robben
Sneijder
V.Persie
Huntelaar
25 mei 2012 om 13:07

En dan Van Bommel telkens door laten schuiven?

25 mei 2012 om 13:10

Het is geen 74' of 88'. Haha.

25 mei 2012 om 13:20

Zou prachtig zijn, al word het voorh et doel wel erg druk met Robben, van Persie en Sneijder die allemaal naar het doel willen en Huntelaar die daar al is. Als ie dit durft heeft Bert ballen.. ;-)

25 mei 2012 om 16:53

Deze opstelling is ook gewoon zelfmoord.
Een team met maar 2 echte verdedigers, waarvan er 1 (van der Wiel) ook nog eens aavallend beter is dan verdedigend.

Ik denk Lens, Siem de jong, Bouma & Maher

Ik zou denk ik Bouma, Kuijt, en de broers de jong thuis laten. Kuijt is echt over zijn top heen en er zijn betere spelers voor de posities waar hij speelt. Bouma is zelfs in de eredivisie geen basis speler meer.

Vlaar, Lens en Bouma zullen waarschijnlijk niet meegaan. Al is de kans groot dat Narsingh weggaat i.p.v. Bouma, want je weet het nooit met Bert.

25 mei 2012 om 13:48

Bert gaat niet én Lens én Narsingh thuislaten.

Zoiezo gaat S. de jong afvallen. Die staat vast. Daarna wordt het lastig.
BVM heeft een keer gezegd dat hij Lens niet mee nam omdat hij geen ervaring zou hebben. Dit zou dus de reden kunnen zijn dat Narsingh wel af valt en Lens niet.
Daarnaast verwacht ik dat Maher ook af valt. Die heeft te veel concurrentie op het middenveld. Als laatste zou ik het niet weten. Willems doet het niet slecht, maar is nog onervaren. Anita speelt niet slecht, maar is geen echte LB.
Aangezien Willems en Anita op de training tegen elkaar stonden, beide als LB, lijkt het me dat Bert al gekozen heeft voor een van de twee.

1 controleur, 2 spitsen: Europees Kampioen

Stekelenburg
V/d Wiel
Van Bommel
Heitinga
Mathijsen
De Jong
Robben
Sneijder
V/d Vaart
Huntelaar
Van Persie
25 mei 2012 om 13:17

Het zorgt in ieder geval wel voor spectaculaire wedstrijden. Ik denk dat we op die manier veel gaan scoren, maar ook veel tegen krijgen. En De Jong en Van Bommel zou ik dan omwisselen. De Jong is beter op cvm, maar ik zie v. Bommel niet echt als een goede verdediger.

Ik wacht met spanning af, ben toch benieuwd of een Bouma naar het EK gaat. Desondanks hoop ik dat, wie er ook blijven en afvallen, ze niet in actie hoeven te komen omdat de basis toch al staat.

Ik zou het liefst zo spelen maar dat zal er wel niet inzitten. Er zal wel weer met twee verdedigende middenvelders gespeeld worden

Steek
vd Wiel
Heitinga
mathijsen
De Jong
Maher
Snijder
vd vaart
Robben
Huntelaar
V.Persie

Wat mij betreft:

Anita
Lens
Bouma
S. de Jong

Zo houdt je in elke linie een groot talent over dat we later nog hard nodig hebben (willems, Maher, Narsingh), en heeft Bertje ook nog de vaste kern waar hij graag aan vasthoudt. Ik zou het zo doen, plekje voor Afellay zou ik zelf niet per se inruimen maar ik heb het idee dat Bertje dat sowieso gaat doen.

Stekelenburg
V.D. Wiel
Heitinga
Mathijsen
Schaars
v. Bommel
Sneijder/VdV
Robben
van Persie
Afellay
Huntelaar

Ik hoop dat Bouma, Lens, S. De Jong en Maher afvallen. Die zullen toch weinig spelen.

Off: weet ieamnd of van der wiel fit is? Hij speelde afgelopen week ook niet mee? Anders word de rechtsback ook een moeilijke opgave.

25 mei 2012 om 13:49

van der Wiel had die dag getraind, vandaar dat hij niet speelde.

Nou,

Laat mij ook eens de coach zijn!

Afvallers: W. Bouma (letterlijk en figuurlijk), S. de Jong, J. Lens, A. Maher.

Ik heb lang getwijfeld over Maher en Anita. Maar Anita kreeg de voorkeur, omdat hij nog eventueel als back kan spelen. Multifunctionele spelers zijn altijd welkom op grote toernooien. Daarnast heeft Anita ervaring opgebouwd in de Champions en Europa League.

Maher is creatief en voetballend sterk. Verder loopt hij goed vrij en heeft inzicht. Maar er is ook nog eens een Van der Vaart die over dezelfde kwaliteiten beschikt en tegen de basis aanzit. Dus daarom is Maher eigenlijk overbodig. Plus hij is nog erg jong, zijn tijd komt zeker.

Lens heeft alleen in de laatste competitiewedstrijden goed gespeeld (periode van Cocu). Daarvoor speelde hij niet zo goed, dus is het niet handig om deze jongen mee te nemen. Narsingh maakt nu al indruk en staat dicht tegen de vaste selectie aan.

Over Bouma en S. de Jong heb ik geen seconde getwijfeld (met nadruk op Ik).

Steek
Van der Wiel
Heitinga
Vlaar
Willems
van Bommel
N. de Jong
Robben
Sneijder
van Persie
Huntelaar
25 mei 2012 om 13:58

Een van de logischte opstellingen die ik hier in al deze reacties heb staan. Alleen bij Ron Vlaar heb ik een beetje mijn twijfels. Zou dan toch voor Mathijsen gaan. Die wordt vaak wel onderschat hoor.

sneijder, van persie, huntelaar en robben vallen af..!

25 mei 2012 om 13:18

Ik denk Van Bommel, Sneijder, Kuyt en Afellay

25 mei 2012 om 13:52

Jullie hebben er geen verstand van, dit worden de afvallers:
1 Heitinga, omdat die maar steeds voor zijn eigen goal blijft hangen. Hoeveel scoort hij nou in Oranje?
2 De Jong, want die doet niet eens altijd mee bij zijn Club. Nou als je bij City al niet altijd basis bent?
3 Van der Vaart, Is een beetje te dik.
4 VD Wiel, want voor onze backposities hebben we al genoeg spelers

25 mei 2012 om 14:57

@jorge-

Haha, Van der Vaart is een beetje te dik...
ff serieus:
1.bouma: Lijkt mij best logisch
2. S. de Jong: We hebben genoeg voor die positie en ik denk dat hij geen waarde is voor het grote Nederlands elftal
3. Maher: Geweldig talent, maar is nog jong en moet nog veel leren
4. Lens: Er zou sowieso een aanvaller weg moeten, lijkt mij Lens want de voorkeur ging meestal voor Labyad uit.
Het trouwens ook nog best wel graag Urby er bij gezien, weet nog niet wie linksback gaat spelen Willems/schaars/boulah/n. de Jong/anita..?

25 mei 2012 om 15:43

@sc-h
Volgens mij heeft Van Marwijk zijn keuzes voor de linksback afgelopen week een keer kenbaar gemaakt: Willems/bouma/schaars

25 mei 2012 om 20:06

Ik denk dat Stekelenburg, Krul en Vorm afvallen en dan nog Mark van Bommel wegens persoonlijke gronden.

Als Bouma of Lens meegaat naar het EK dan mag Bert van Marwijk van mij ook afvallen. Je kan je toch niet voorstellen dat je met Bouma gaat spelen tegen Nani of Ozil ofzo. Dan offer ik nog liever de Jong op of Boularouz die nog snelheid hebben en hun mannetje staan.

Van Hanegem zei het goed, als je met 4 verdedigers speelt ga je toch niet met 2 CM ervoor spelen. Zo speelt een lafaard alleen die met veel geluk de finale gehaald heeft van het WK. (brazilie was 5x beter dan ons).

Ik denk Siem de Jong, Lens, Maher en Anita of Vlaar. Wat betreft de laatste is het wat lastiger. Anita kan op meerdere posities, maar niet centraal. Als Vlaar niet meegaat kan je daar in de problemen komen,

Ik denk.hoop dat bouma,lens, s.de jong en anita afvallen

bouwma , spreekt voor zich,
lens: narsingh is beter en heeft de toekomst
s.de jong: te veel concurrentie
anita...? geen idee maar dat denk ik

ik zou maher mee nemen om ervaring op te laten doen
wereld speler in wording

Ik denk dat Lens, Bouma, De Jong en Maher afvallen!

En laten we hopen dat Bert met deze opstelling speelt (sneijder evt ruilen met v Persie):

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Boulharouz
v Bommel
de Jong
Robben
Sneijder
v Persie
Hunterlaar
25 mei 2012 om 13:31

Mooie opstelling, precies zoals ik in gedachten had. Denk dat met deze opstelling de beste resultaat gehaald kan worden

25 mei 2012 om 14:00

Goede opstelling! Alleen Boulahrouz op de linksback is opbouwend wel heel matig, maar staat verdedigend vaak wel zijn mannetje en dat staat even voorop vind ik. Ben alleen wel benieuwd of hij niet makkelijk over zijn 'verkeerde' been gepasseerd wordt dan.

Oke, van mij dan ook maar een ideale opstelling. Klassieke rechterzijde met een opkomende back, een statische rechtshalf en een echte buitenspeler en een voetbalzijde op links waarbij positie minder belangrijk is. Vandaar het voetbal van de as. Heitinga kan schuiven, Viergever kan voetballen. Anita als spelverdeler en Huntelaar als aanspeelpunt.

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Viergever
N. de Jong
Bommel
Anita
vd Vaart
Narsingh
Huntelaar
Persie
25 mei 2012 om 14:00

Anita als spelverdeler. Right...

Je Niet helemaal lekker in je paasei.

Waar is Robben, waar is Sneijder.. Viergever?

25 mei 2012 om 14:03

Nog even mijn opstelling erbij. Ik zou het zo doen. Vlaar achterin ipv Mathijssen. Vind vlaar verdedigend gelijkwaardig aan Mathijssen, maar opbouwend een stuk beter, met zowel links als rechts. Is echt enorm gegroeid vind ik.

Vorm
Vd wiel
Heitinga
Vlaar
Schaars
BommEl
Vd vaart
Robben
V persie
Sneijder
Huntelaar
25 mei 2012 om 14:49

Anita heeft al twee jaar op deze positie een ploeg kampioen gemaakt. Vlaar als basisspeler? Vlaar opbouwend sterk is wel de grootste grap die ik sinds tijden heb gehoord, bijna net zo leuk als Kuyt een snelle technicus te noemen. Vlaar opstellen achter vd Vaart is pure zelfmoord. Die jongen wordt volledig overlopen.

25 mei 2012 om 15:00

Robben is zit trouwens op de bank, eventueel te gebruiken als stormram als het niet loopt. Sneijder zal zich op de training moeten bewijzen. Is hem dit seizoen op het veld niet gelukt. Vorig seizoen ook niet trouwens. Voetbal moet er in de ploeg, weg met het hopen op een toevalstreffer van een van deze heren. Met een superaanvaller als Huntelaar moeten anderen in zijn dienst gaan spelen. Hij is de man in vorm, dit moet zijn systeem worden. Denk trouwens ook dat Van Persie zich veel beter zal voelen zonder Arjen en Wesley.

25 mei 2012 om 15:57

Anita heeft Ajax 2 jaar kampioen gemaakt?

À. Dat is echt grote onzin, speelde inderdaad heel verdienstelijk, maar was zeker vorig jaar niet de beste speler van Ajax. Eerder vertongen.
B. Sneijder en Robben presteren wekelijks in topcompetities. Dat is wel van een ander niveau dan de Eredivisie. Dat jij dus Anita beter vind dan die 2 omdat hij Ajax kampioen maakte, dan ben je een grote grap.
C. Het koppel vd vaart vlaar ben ik nog enigszins met je eens, maar vind jij vlaar dan echt slechter dan Mathijssen? Of bouhlarouz? Die nog geen pass van 2 meter kan geven? Ik denk van niet, misschien wel beter om de jong op de positie van vd vaart te zetten. Verder ben ik het compleet met je oneens.

er kan veel gespeculeerd worden over de opstelling, maar ik denk dat hij gewoon gaat wisselen, tegen sterke tegenstanders met twee controleurs, tegen de de mindere goden met 1 controleur.

afvallers worden

Maher (uitstekend talent, maar positie overbezet)
Bouma( kan het tempo niet meer aan)
Anita( zijn al drie controleurs en willems en schaars voor de lb)
Siem de Jong(goede voetballer, maar heeft geen duel op zn eigen positie gespeeld dit seizoen)

Ik denk van Persie, Robben, Sneijder en van Bommel...
Met deze opstelling 100% zeker europees kampioen!!!

Krul
Boulahrouz
Vlaar
Anita
Heitinga
vd Vaart
S de Jong
L de Jong
Huntelaar
Narsingh
Bouma
25 mei 2012 om 14:16

Bouma op snelheid!!! Dampen! Hahaha Kopsterke Anita in het centrum heeft hugo almeida niks tegen in te brengen ook Gomez niet!

Ik ga voor Maher, Anita, Lens en Siem de Jong.
Maher is een toptalent, maar heeft nu natuurlijk nog veel te veel concurrentie op 't middenveld.
Anita hoort eigenlijk ook op 't middenveld te staan aangezien die daar het beste uit de voeten komt, bij Ajax heeft die aangetoond dat die geen linksback kan spelen.
Lens is gewoon de zwakste schakel van alle spelers in de voorhoede, dus 't lijkt me wel duidelijk dat die afvalt.
En dan hebben we nog Siem de Jong, die hoort gewoon niet in 't Nederlands Elftal thuis.

Bert zal wel voor Bouma kiezen aangezien die ervaring heeft...

Sneijder, Robben, v Persie en Huntelaar

Na de wedstrijd van afgelopen dinsdag lijkt het mij sterk dat Narsingh af gaat vallen. Zelf vind ik het slim om Maher er bij te halen (puur voor de ervaring). Luuk de Jong vind ik als spits écht nog te kort komen voor het elftal. Vlaar lijkt mij een verstandige keus om mee te nemen puur op kracht. Bouma, S. De Jong vallen in mijn ogen sowieso af trouwens.

Lens en de Jong is wel duidelijk denk ik. Dan heb je bouma, anita en maher, een van deze drie zal blijven en ik denk dat dat Anita is omdat we op het middenveld genoeg alternatieve hebben en hij Anita vooral zal gebruiken voor back, als hij hem al gebruikt.

Siem de Jong, Willems , Lens & Maher let maar op!
Siem: te veel op die plek
Willems: hij gaat voor bouma en anita
Lens: hebben we narsingh al voor
Maher: te veel concurrentie

Verrasinkjes: Schaars en Luuk de Jong vallen af. Waarom? We hebben de volgende 4 voor de posities als verdedigende middenvelder: Vdv, Strootman, Van Bommel en De Jong. En als linksback heeft Van Marwijk gisteren Anita getest.
Verder verwacht ik Lens, Siem en Luuk de Jong. Omdat we al genoeg spitsen hebben met Kuijt, Van Persie en Huntelaar. En omdat Luuk moe schijnt te zijn.

Dan hebben we deze selectie:

Stekelenburg, Vorm, Krul.

Vdw, Boulahrouz - Heijtinga, Vlaar - Mathijsen, Bouma - Willems, Anita

Van Bommel, De Jong - Strootman, Vdv

Narsingh, Robben - Sneijder, Maher - Afellay, Kuijt

Van Persie, Huntelaar.

25 mei 2012 om 13:28

Liever Luuk erbij als eventuele breekijzer want basisplek zal hij sowieso niet krijgen dit EK en dan Bouma weg.. Die bakt er geen reet van!

25 mei 2012 om 14:29

Ik denk dat Van Marwijk voor iedere positie twee mee wil nemen. Dat lijkt me het meest logisch. Luuk de Jong is niet echt een breekijzer. Hij zou nog wel mee kunnen gaan in plaats van Maher, omdat de meeste aanvallers wel op meerdere posities uit de voeten kunnen. Dus dan is Maher wel overbodig.

Wat mij opvalt is, laten we zeggen 5 dagen geleden, iedereen hier riep JAA Willems Eruit. en nu kijk ik rond en zie dat iedereen wel een beetje is bijgedraaid.

25 mei 2012 om 13:38

Leuk he voetbal?! Ik zei precies het zelfde maar ben ook bijgedraaid.

25 mei 2012 om 13:46

Ja ik vind dat mooi om te zien.

25 mei 2012 om 14:06

Ben ik ook met je eens. Al vind ik zijn interviews verschrikkelijk slecht. Ongemotiveerd ongeïnteresseerd en achterlijk. " hoe ga je Ronaldo aanpakken". Naar links kijken, niet lachen. "gewoon killen" doe normaal en een beetje respect voor cr7. Ergerlijk

25 mei 2012 om 14:27

Heeft met Bouma te maken. Die blijkt geselecteerd te zijn al back-up voor Mathijsen en niet als linksback. Dan ligt het wel voor de hand dat Anita en Willems moeten strijden voor de linksback-positie en dan kiezen de meesten toch voor Willems.

25 mei 2012 om 15:04

Heeft van Marwijk slim gespeeld. Door alle echte concurrenten van Willems al af te laten vallen vind niemand het meer gek als hij nu wel mee gaat. Als Urby er nog bij zat en Butner een kans had gekregen zou Willems nu ook op mijn thuis-blijf-lijstje staan hoor. Overigens ben ik een groot voorstander van het inpassen van nieuwe jongens. Het blind vertrouwen op de jongens die hopeloos uit vorm zijn zal niet helpen.

Bouma,anita,siem de Jong en Luuk de Jong voegen niet echt iets toe in mijn optiek. Lens ook niet.
De 4e zal wel of L. De jong of Lens zijn. Op de positie van L. De Jong hebben we 2 wereldtoppers staan die in alle opzichten beter dan hem zijn.

Siem, Lens, Bouma en Maher/schaars

Stekelburg
Van der Wiel
Heitinga
Matthijsen
Willem/Anita
Van Bommel
Van der Vaar
Robben
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
25 mei 2012 om 14:18

Als je niets van voetbal afweet en jou opstelling leest verwacht je geen zwarte linksback haha!

25 mei 2012 om 15:05

Centraal duo met Johnny en Anita lijkt me ook wel briljant. ;

Siem De Jong, Lens, Vlaar en Maher zie ik afvallen.

Kuyt, Strootman, Bouma en Lens mogen van mij afvallen. Kuyt die weigert gewoon om vleugelaanvaller te zijn. Strootman is niet in vorm en kan alleen een heel boos gezicht trekken. Bouma die stort haast in elkaar. Lens die komt wat mij betreft tekort.

Anita steekt goed in vorm dus erbij houden. Willems die moet je gewoon opstellen. Die red zich wel. Siem de Jong lijkt me een goede speler om erbij te hebben voor als er voorin de bal moet worden vastgehouden en heeft bij Ajax bewezen 1 van de beste spelers te zijn van de eredivisie al blinkt hij nergens echt in uit. Een echte allrounder op zijn positie. Vlaar moet wat ballen kweken en meer het voortouw nemen als hij erin staat en meer durven dan gaat het best. Narsingh blijft er natuurlijk bij. Maher die moet je ook meenemen want niemand die hem nog kent en volgens mij kan hij weleens verrassende dingen laten zien.

Keepers: Vorm, Krul, Steek
Vleugelverdedigers: vd Wiel, Willems, Anita
Centrum: Vlaar, Heitinga, Mathijssen, Boulahrouz
Controlerend middenveld: van Bommel, N. de Jong, van der Vaart, Schaars
Aanvallend middenveld: Sneijder, S. de Jong, Maher
Vleugelspitsen: Robben, Narsingh, Affelay, van Persie
Centrumspitsen: Huntelaar, L. de Jong

Boulahrouz kan op back en centrum spelen.

Anita kan rechtsback, linksback en op het middenveld

Schaars kan naast het middenveld ook linksback (zegt ie)

van der Vaart kan naast controlerend ook aanvallend middenvelder zijn en ook nog hangend linksbuiten

Siem de Jong kan op middenveld, op 10 en in de spits.

Maher kan op middenveld en op 10

Robben kan op links en rechtsbuiten en ook op 10 (als het echt zou moeten)

Afellay kan op het middenveld, 10 en op beide vleugels spelen.

van Persie kan op 10, beide vleugels en spits

Dit lijkt mij het meest frisse elftal. Wat nieuw elan erin. Kuyt eruit.

25 mei 2012 om 13:35

Eens!

Ik blijf bij Bouma, Strootman, Luuk de Jong en Siem de Jong.

Bouma heeft gewoon geen enkele meerwaarde voor dit team, is geen echte links back en komt zowel op die plek als centraal duidelijk te kort. Strootman speelt al maanden onder zijn niveau en is daarmee als verdedigende middenvelder niet beter dan Anita (die juist wel in vorm is en multi-inzetbaar) en Schaars (die duidelijk meer ervaring heeft) en heeft daarnaast nogal een kort lontje, waardoor hij onnodig kaarten pakt, dat is niet handig op een toernooi. Luuk de Jong valt voor mij af omdat hij geen meerwaarde heeft in de spits, hij is niet anders dan van Persie en Huntelaar, maar wel veel slechter. Lens heeft met zijn snelheid tenminste nog een ander wapen in handen dan de eerste kandidaten voor de spitspositie. Siem de Jong speelt als aanvallende middenvelder op de plek waar de meeste kwaliteit van dit team rondloopt en heeft werkelijk geen enkele kans op speelminuten.

boularouz en heitinga centraal duo en matheissen of hoe je het ook schrijft links back

stekel
vd wiel
boula
heitinga
matteise
bommel
jong/vdv
robben
rvp/vdv
sneider/rvp
huntelaar
25 mei 2012 om 14:19

Matthijssen linksback? op snelheid? kom op man die word voorbij gelopen met ruimte in zijn rug.

Als je wereldkampioenwilt worden moet je deze team opstellen.
En Anita Robben, Bommel, kuyt, van der vaart en schaars malve mmee

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Drenthe
Maher
Affelay
Sneider
Narsingh
Huntelaar
Vanperzie

Ik denk dat S. De jong , Lens , maher , anita gaan afvallen.

Please niet Maher. Die jongen gaat zóveel leren op zo'n toernooi. Wat mij betreft vallen Bouma, S. De Jong, Lens en Anita af.

Ik zou het wel weten, kuyt, bouma, lens en s de jong. Anita kan op meer plaatsen spelen, Maher wordt alleen maar beter alleen door het niveau van trainen al.
Kuyt, bouma heb je niks aan, lens blijft thuis omdat narsingh mee gaat en de jong komt niet aan de bak wegens concurrentie

Voor Willems zou het prima zijn. Als hij dit EK veel gaat spelen dan zou hij met ingang van komend seizoen wel eens hele grote stappen kunnen maken. Hopen dat, als hij de vaste linksback wordt (zou toch wat zijn zeg...) hij niet grote fouten gaat maken.

Luuk de Jong
Strootman
Bouma
Lens

Bert heeft trouwens zoals jullie mss wil weten, een voorkeur voor Affelay.
En we hebben robben nog, dus zal huntelaar wel op de bank komen.

Ik denk dat Kuijt en Afellay nog wel eens voor verassende afvallers kunnen zorgen. Afellay misschien nog niet fit genoeg voor het EK en Kuijt heeft een aantal spelers voor zich op zijn positie. v. marwijk kan hem hooguit meenemen als stormram, maar dat zou betekenen dat hij met Huntelaar, V.persie en Kuijt genoeg spitsen heeft. Dan zouden dus L.de Jong en Lens sowieso afvallen. Verder hoop ik dat hij met Boulahrouz op linksback gaat spelen, in mijn ogen betere stand-in dan anita, schaars, willems en Bouma. Dit zou betekenen dat hier ook sowieso 2 van afvallen, in dat geval zou ik schaars meenemen als back-up, en misschien Anita, die een goed seizoen heeft gedraaid bij Ajax en dan Willems en Bouma af laten vallen. Moch Bert slechts 1 van deze 4 af laten vallen dan zou het nog gaan tussen S.de Jong en Maher voor die laatste plaats.
De bondscoach heeft het lastig met de opstelling voorin lijkt mij. Hij kan v.persie ook nog achter Huntelaar spelen en dat Afellay(indien hij fit is) op links mag. Dat Robben, v. Bommel, N. de Jong, v. d.wiel, Heitinga Mathijsen en Stekelenburg spelen lijkt mij al vaststaan, gezien de voorgaande wedstrijden, de rest zal nog moeten bewijzen voor een plaats. Lijkt mij mooi als ze zo gaan spelen:

Stekelenburg
v.d. Wiel
Heitinga
Mathijsen
Boulahrouz
v. Bommel
N. de Jong
VDV/Afellay
v. Persie
Robben
Huntelaar

Ik hoop op deze opstelling

Steek
Greg
Boulah
Heitinga
anita
V. Bommel
Sneijder
robben
v. persie
v. der vaart
huntelaar
25 mei 2012 om 15:52

Ik zou toch Sneijder en Van der Vaart omruilen..
Denk dat Sneijder aanvallend meer kan brengen en Van der Vaart als spelverdeler.

25 mei 2012 om 16:27

Heb ik ook aan gedacht, maar Sneijder laat zich ook als 10 automatisch wat meer zakken. Bovendien ligt zijn kracht niet in steekpasses, maar meer in dieptepasses op maat. Van der vaart speelt meer als een echte 10, dichter tegen de spits aan.

Voor mij zijn het Siem de Jong, Anita, Lens en Vlaar.

Ik kies voor Bouma ipv Vlaar omdat ze allebei een draaicirkel van een olietanker hebben maar Vlaar is daarbij ook veel te zenuwachtig als hij voor Oranje speelt. Ik hoop dus dat Mathijssen gewoon alles kan spelen.

De keuze tussen Luuk en Siem was best moeilijk. Ik vind Luuk in principe beter, maar Siem heeft meer vorm op dit moment. Ze zijn allebei een goed aanspeelpunt, goede koppers, dus goede stormrammen. Maar Luuk heeft zijn plaatsje al verworven dus ik denk dat van Marwijk ons hier niet verrast.

De keuze tussen Lens en Narsingh was ook nog wel lastig. Maar ik kies voor Narsingh omdat hij meer buitenspeler is. Volgens mij de enige die we hebben die er gewoon langsgaat en de bal voorzet.

Anita of Maher. Dan kies ik voor de iets aanvallender spelende Maher. Anita is in mijn ogen de mindere uitvoering van Nigel de Jong en Maher brengt op de controleurspositie aanvallend iets exta's. Dat doet van der Vaart bijvoorbeeld ook, maar die neemt minder verdedigende taken op zich.
Als van Marwijk echter meer defensieve zekerheid wil, dan moet hij voor Anita gaan.

Net een pouletje ingevuld, dat EK begint te kriebelen!!

Bouma, Lens, Anita en De Jong lijken mij redelijk overbodig. Maher moet je er gewoon bij houden, die heeft in de Europa league ook heel goed gespeeld tegen Valencia o.a. Op de plek van Anita en De Jong heb je 3 a 4 betere spelers en Narsingh is gewoon beter dan Lens. Ook is Vlaar - na Heitinga en Mathijsen - de beste verdediger die we momenteel hebben.

Lens/narsingh: Lens weg, Narsingh is in topvorm!

Vlaar/bouma: Bouma weg (had ook Vlaar kunnen zijn, beide drama Bouma te oud)

Siem de Jong heeft teveel concurrentie voor AM (sneijder, Vdv, Affelay)
Anita heeft teveel concurrentie voor VM (strootman, Bommel, De jong)
Maher kan zowel VM, CM als AM uit de voeten! Dus Maher blijft.

Dus S.de jong, Bouma, Anita & Lens

Afvallers: Bouma, S. de Jong, Narshing & Anita.

En ik zou dan de volgende opstelling hanteren.

Stekelenburg
V/d Wiel
Heitinga
Mathijsen
N. De Jong
Sneijder
Van Bommel
Robben
Van Persie
Afellay
Huntelaar
25 mei 2012 om 16:58

Nou jij bent echt gek om Maher en Lens mee te nemen.... Wat moeten die nou?

25 mei 2012 om 18:51

Lens zat niet bij de selectie van 2010, omdat Elia en Babel destijds meer ervaring hadden.

Lens heeft ook meer ervaring dan Narshing , dus die keuze is niet zo moeilijk.
Narshing heeft even mogen proeven, maar zal naar huis moeten.

En Maher is 1 van de grootste talenten op het middenveld van Europa.
Ook Portugal en Duitsland hebben spelers van 18 jaar mee.
Dus die kunnen hieruit een grote vooruitgang boeken.

26 mei 2012 om 16:52

Dus Lens en Maher gingen mee hé?

Opstelling:

Stekelenburg
Vd Wiel
Mathijsen
Heitinga
Schaars
De Jong
Bommel
Robben
Sneijder
Van Persie
Huntelaar

In VI stond een stukje met de EK winnaar volgens Nederlanders en volgens de rest van Europa. (percentages zijn ongeveer)

Volgens Nederlanders:
Duitsland 38%
Nederland 22%
Spanje 20%
Italië 5%
Frankrijk 3%
Engeland 3%
Portugal 1%

Volgens andere Europeanen
Spanje 32%
Duitsland 20%
Engeland 9%
Italië 8%
Frankrijk 7%
Portugal 5%
Nederland 5%

Toch wel opvallend

25 mei 2012 om 14:33

Ik vind dit op zn minst opvallend. Nederland denkt altijd dat Nederland goed is, maar in werkelijkheid behoord Nederland tot de subtop van de wereld. Op het WK is met geluk de finale bereikt, echter waren andere selecties sterker.

Voor mij gelden Duitsland en Spanje ook als de favorieten, daarachter maken naar mijn mening en gezien het speelschema Frankrijk, Nederland/portugal en Italie

Nederland en Portugal zie ik beiden als gelijk, de onderlinge wedstrijd is voor Nederland misschien wel de belangrijkste van het toernooi.

25 mei 2012 om 14:43

Een aantal dingen vind ik opvallend:
- Nederlander schatten Duitsland hoger in dan Spanje, dat de laatste twee toernooien won en waar weinig veranderd is.

- Andere Europeanen schatten Nederland helemaal niet hoog in ondanks een WK finale en een prachtig begin van Euro 2008 met overwinningen op Italië en Frankrijk.

- Andere Europeanen schatten Engeland op de derde plaats in, terwijl dat team nou ook niet echt bulkt van de individuele kwaliteit en ook niet van het collectief.

- In Nederland houdt niemand rekening met Portugal, terwijl andere Europeanen dat wel doen.

25 mei 2012 om 16:46

Dat zijn geen objectieve onderzoeken aangezien in europa veel meer Duitsers Spanjaarden Engelsen Italiaanen en Fransen wonen.

Bouma, S. de Jong, Anita en Lens hebben niks tezoeken bij het nederlands elftal.

Maher gaat zeker mee, is nu al een van de lievelingen van van Marwijk.

Ik vind dit helemaal niet opvallend!

Ik vind dat je gewoon vertrouwen moet hebben in je land!
En onze jongens kunnen gewoon goed ballen!

25 mei 2012 om 14:12

Ik bedoelde vooral dat wij veel meer gevaar in de Duitsers zien dan dat de rest van Europa dat ziet. En dat bijvoorbeeld Engeland in de rest van Europa zo hoog staat.

25 mei 2012 om 14:37

Ja dat komt waarschijnlijk omdat Duitsland ons als een snel kleine kinderen hebben afgeslacht en die andere landen nog niet tegen hun gespeeld hebben.

Mijn droomopstelling

Maarten
VdWiel
Heitinga
Joris
Robben
VBommel
VdVaart
Ibrahim
Sneijder
Huntelaar
V.Persie
25 mei 2012 om 15:20

Denk dat Podolski, Gomez en Muller met je mee dromen.

Wat mij betreft mogen de 4 afvallers zijn:
- Bouma
- Mathijsen
- Kuyt
- v Bommel

Ik weet zelf ook wel dat dit niet realistisch is, maar dat zou wel het beste zijn voor Oranje.
Oud maakt plaats voor jong. De jeugd kan deze 4 spelers makkelijk vervangen.

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die willen dat Narsingh af valt. Hij liet tegen Bayern ook echt zien hoe gevaarlijk hij kan zijn en hoe goed hij kan voetballen. Hij moet zeker mee naar het EK. De afvallers zullen Anita, Maher, S. de Jong en Lens worden. Je moet ook kijken naar de posities en hoe die bezet zijn. Als Bouma niet mee gaat heb je maar 3 centrale verdedigers mee.

25 mei 2012 om 14:19

Anita is op meerdere posities inzetbaar, onder meer op de zwak bezette linksbackplek. Die zal dus wel meegaan. En Bouma denk ik niet. Zwak seizoen gedraaid.

ik denk S.de jong, Bouma, Maher en Lens

stekelenburg
v/d wiel
heitinga
vlaar
anita
bommel
affelay
sneijder
van der vaar
van persie
klaas-jan

ek winst gegarandeerd met deze opstelling. gewoon van der vaart en sneijder die daar beetje kunnen zwerven en van positie wisselen-

steek
vd wiel
heitinga
mathijs
n.de jong
v bommel
robben
sneijder
vd vaart
huntelaar
van persie

Nou, laat ik mij dan ook maar aan een ''voorspelling'' wagen. Na lang wikken en wegen denk ik dat de volgende spelers afvallen: Schaars, S. de Jong, L. de Jong, en Lens. Waarom?
- Siem de Jong voegt op dit moment te weinig toe aan Oranje en komt zowel in de spits als achter de spitsen te kort ten opzichte van de concurrentie.
- Stijn Schaars is een gevalletje net niet; een nuttige speler als DMC maar daar hebben we al te veel goede spelers rondlopen; een LB is het niet en daar zijn Anita en Willems gewoon betere alternatieven
- Luuk de Jong: is een leuke speler maar mist een beetje de vorm op dit moment en is daarnaast hetzelfde type als Huntelaar. Ik heb wel getwijfeld om hem of Kuyt in het rijtje te zetten maar verwacht niet dat Van Marwijk Kuyt zal laten vallen.
- Lens: Is een net niet speler in deze selectie; hij rendeert op de flanken niet lekker maar is wel een interessante optie in de spits als je op de counter wil spelen. Maar dan kun je ook kiezen voor snelheid op de flanken en een voetballende spits die je buitenspelers wegstuurt (van Persie).

Je selectie wordt dan:
Keepers: Vorm, Krul, Stekelenburg
Verdediging: vd Wiel, Willems, Anita, Boulahrouz, Vlaar, Heitinga, Mathijssen, Bouma
Controlerend middenveld: van Bommel, N. de Jong, van der Vaart, Strootman
Aanvallend middenveld: Sneijder, Maher
Vleugelspitsen: Robben, Narsingh, Affelay, Kuyt,
Centrumspitsen: Huntelaar, Van Persie

Ik denk niet dat er nog namen gaan sneuvelen in de verdediging omdat de spoeling daar erg dun is. In de selectie hierboven zijn alle spelers dubbel bezet en heb je wat spelers die op meerdere plekken uit de voeten zouden kunnen.

Afvallers:

Siem de Jong, al 2 jaar erg goed op dreef. Werkt hard is gedreven en een goede speler voor Ajax en de eredivisie. Maar als je ziet met wie hij moet concurreren komt hij gewoon te kort.

Jermaine Lens, heeft afgelopen seizoen aangetoond dat hij gewoon een spits is en geen buitenspeler. Als buitenspeler is hij te voorspelbaar en mist hij gewoon de kwaliteiten. In spits zijn sowieso Huntelaar en van Persie veel beter; en ook Luuk de Jong vind ik meer kwaliteit bezitten.

Adam Maher, persoonlijk zou ik hem wel meenemen al is hij er misschien nog niet helemaal klaar voor. Maar ik denk dat Bert hem thuis laat. En daar valt ook wel wat voor te zeggen. Deze jongen kan een gouden toekomst tegemoet gaan, maar op zijn posities is er ontzettend veel keuze.

Ron Vlaar, redelijk seizoen gehad bij Feyenoord, maar hij is te beperkt. Heitinga en Mathijsen hebben geen concurrentie en zijn onbetwist eerste keuze. Met Bouma kun je meer kanten uit.

Dit denk ik dat Bert gaat doen.

Persoonlijk zou mijn eerste afvaller Lens zijn. Die komt werkelijk op elke positie te kort en we hebben al heel veel aanvallers. Daarna Bouma, het is werkelijk waar een drama. Dan liever een kunstmatige back (mijn part Krul) want iedereen is minder traag dan Bouma. Mijn volgende afvaller zou Siem de Jong zijn. Een van mijn favoriete Ajax spelers, maar gewoon te veel concurrentie. Mijn 4de afvaller zou Dirk Kuijt zijn. Ben nooit een fan van Kuijt geweest, maar ik denk ook dat er geen positie meer is waar hij echt iets toevoegt. van Persie en Huntelaar zijn 100% betere spitsen. Robben, Narsingh, van Persie en Afellay kunnen allen beter aan zijkant spelen.

De veelgenoemde Vlaar, Anita en Maher zou ik wel meenemen. Vlaar gewoon bij gebrek aan beter. Vind hem niet fantastisch maar wel gewoon een degelijke verdediger. Mocht Heitinga onverhoopt niet kunnen spelen denk ik dat je met Vlaar een degelijke vervanger hebt. Anita is ten eerste multifunctioneel, maar buiten dit vind ik hem ook gewoon echt heel goed gepresteerd hebben dit seizoen. Ik zou persoonlijk zelfs overwegen hem in de basis te zetten. Maher vind ik nog wel tekort komen, moet nog veel leren, maar het is wel een klasbak. Als je hem erin zet kan er vanalles gebeuren. Bovendien kan hij al veel leren voor de toekomst.

Samengevat:
Bert kiest voor Siem, Lens, Maher en Vlaar.
Ik zou kiezen voor Lens, Bouma, Siem en Kuijt.

Mijn opstelling zou zijn:
Steek - Wiel, Heitinga, Mathijssen, Schaars - Anita de Jong - Persie Vaart Robben - Huntelaar
Bert kiest denk voor:
Steek - Wiel, Heitinga, Mathijssen, Willems - de Jong van Bommel - Robben Sneijder Kuijt - van Persie.

25 mei 2012 om 17:05

je zegt dit :

Afvallers

nr 4.
Ron Vlaar, redelijk seizoen gehad bij Feyenoord, maar hij is te beperkt. Heitinga en Mathijsen hebben geen concurrentie en zijn onbetwist eerste keuze. Met Bouma kun je meer kanten uit.


en later in je post zeg je dit :

De veelgenoemde Vlaar, Anita en Maher zou ik wel meenemen. Vlaar gewoon bij gebrek aan beter. Vind hem niet fantastisch maar wel gewoon een degelijke verdediger. Mocht Heitinga onverhoopt niet kunnen spelen denk ik dat je met Vlaar een degelijke vervanger hebt.

Toch knap dat je vlaar eerst terug richting Rotterdam bonjourd en vervolgens hem toch weer naar Schihol laat komen om ZSM naar Oekraine te laten vliegen !

25 mei 2012 om 18:08

Als je leest(!) zou je zien dat ik denk dat van Marwijk Vlaar terugstuurt; en dat ik hem mee zou nemen, welliswaar bij gebrek aan beter.

Persoonlijk denk dat dit EK te vroeg komt voor een speler zoals luuk de jong gezien de mogelijkheden op zijn positie. Ik zou eerder lens meenemen aangezien hij een ander type spits is. Luuk is type huntelaar. Luuk er in brengen ipv huntelaar is een beetje van hetzelfde en lens heeft snelheid zoekt openingen en is meer een creatieve spits.
Ik vergelijk het Nederlandselftal dan ook graag met PSV. Matavz komt daar ook niet tot zijn recht en lens momenteel wel..

25 mei 2012 om 14:48

Lens creatiever dan Luuk?

Lens vind ik juist heel weinig creatiefs doen met een bal. Hij is fysiek sterker dan Matavz. Dat is het voornaamste waarom hij zich beter staande houdt.

Bovendien vind ik de vergelijking NL elftal met PSV ook vreemd. Bij NL presteert juist Huntelaar wel goed. Bovendien ontbeerd PSV het juist aan goede vleugelspelers.

Ik vind Luuk de Jong juist meer een meevoetballende spits, die zelf kan scoren maar ook de combinatie zoekt. Lens moet je een bal geven en die bal gaat richting goal.

Het enige dat Lens echt voorheeft op de Jong is zijn snelheid. Echter heeft Nederland met Robben en van Persie al 2 heel snelle spelers.

25 mei 2012 om 16:18

Op kwaliteit kan je psv zeker niet met NL vergelijken maar ze hebben beide spelers die naar binnen trekken en niet snel een voorzet zal geven.

Lens is explosief en je moet er niet vanuit gaan dat een van beide een basisplaats heeft dus dan moet je kijken aan wie je meer hebt als je een snelle goal wilt afdwingen. Het voordeel van het lichaam zal tegen verdedigers zoals pepe/pique/ed wel goed van pas komen.

Ik hoop dat Bouma, Siem De Jong, Lens en Strootman afvallen.
Maar ik verwacht Bouma, Siem, Lens en Maher.
Ik verwacht dat BVM de ervaring van Strootman zwaarder laat wegen dan het talent van Maher!

Hopen dat we zo gaan voetballen!

Maarten
Gregory
Johnny
Joris
Vurnon
Mark
Rafael
Arjen
Wesley
Robin
Klaas-Jan
25 mei 2012 om 15:37

Strootman moet gewoon mee. Prima speler. De rest valt wat mij betreft ook af.

Ik vind dat Antia onderschat word. Ik ben zeer onder de indruk van zijn kwaliteiten. En bovendien is hij multifunctioneel. Een speler die multifunctioneel is, moet zoiezo meegaan.

Afvallers: Siem de Jong, Lens, Maher, en Bouma?

De veelgenoemde Vlaar blijft denk ik wel.

25 mei 2012 om 14:47

Ik weet 't niet met Anita. Ik ben er bang voor dat hij overlopen (figuurlijk) wordt in de top door zijn lengte. Er zijn wel andere kleine middenvelders, maar niet in de rol van Anita.

25 mei 2012 om 15:04

Daar heb je wel gelijk in, maar daarom is hij ook multifunctioneel. Hij kan overal spelen. Voor de RB en of LB positie is hij zeker niet te klein. En Nl heeft al jaren geen LB meer.

Siem de Jong lijkt me een zekere afvaller. Teveel concurrentie op het middenveld. Daarna wordt het moeilijker. Ik denk, rekening houdend met de persoon van Marwijk, dat Bouma en Kuyt wel blijven. Voor de rechterkant zal hij kiezen tussen Narsingh en Lens. Ik denk dat Lens zal afvallen, al heeft hij wel iets meer ervaring. Daarna wordt het heel erg moeilijk. Ik vermoed dat Maher de 3e afvaller wordt en de nr 4.....vlaar? Dan houden we nauwelijks meer verdedigers over. Maar van Marwijk zou ook kunnen proberen om van Bommel in de laatste linie te zetten. Daarmee wordt direct ruimte gecreëerd voor van der Vaart die dan zijn plek inneemt. Dan hoeft van Bommel met zijn 35 jaar ook minder meters te maken.

Lens, Vlaar, S. de Jong en Anita zou ik zeggen.

On: Adam Maher zou ik graag willen zien schitteren op het EK in Polen en Oekraine, dat ik hem niet thuis zou wilen laten. Ach, het is aan de bondscoach Bert van Marwijk, die op de training staat en ziet welke spelers het niveau nog niet op kunnen brengen met deze selectie.

De afvallers zijn wel duidelijk. s de jong, maher, lens en anita. en verder moet bert niet weer met een vast team spelen. tegen denemarken bijvoorbeeld met huntelaar in de spits en van persie op de bank. en vander vaart op de bank en snijder op 10. En tegen duitsland. Van persie basis en vander vaart op 10 en snijder op de bank. Dit zijn spelers die gelijkwaardig zijn. En na de poule fase kun je dan de balans opmaken. welke spelers meer in vorm zijn en wie het beter heeft gedaan. En die spelen dan in de volgende ronde.

Wat mij betreft zou dit de beste opstelling zijn

Vorm
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
Strootman
v Bommel
Robben
Sneijder
Afellay
Huntelaar

Van mij mogen Strootman, Lens, Bouma en Siem de Jong naar huis.
En vervolgens zo spelen;
Van Bommel met de punt naar achter, en eventueel VD Vaart voor meer aanvallende impulsen, of Nigel de Jong voor wat controle. Geen backs.

Stekelenburg
Bouhlarouz
Heitinga
Mathijsen
Robben
Van Bommel
NDJ / VDV
Affelay
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
25 mei 2012 om 15:23

Wel gevaarlijk om achter tegen een duitsland en portugal één tegen één te spelen. betreft de spelers vind ik de keuze wel goed.

25 mei 2012 om 15:24

Klopt, is ook gevaarlijk, zou gewoon getraind op moeten worden. Daarom is het ook een onrealistische optie, maar ik zou het graag zo een keer willen zien.

25 mei 2012 om 15:35

Strootman is een uitstekende speler, die zich al meerdere malen heeft bewezen. Ik zal hem duidelijk mee laten gaan.

25 mei 2012 om 15:42

Ik, persoonlijk, vind Strootman een speler die er degelijk wel kan komen, maar dat hij er nog lang niet is. Helaas, denkt hij dat al wel. Voor mijn gevoel lijdt hij aan grove zelfoverschatting, en daar heb je niets aan op een EK.

dat maduro niet meegaat ipv een vlaar/bouma verbaasd mij echt heel erg. Hij speelde in zijn laatste wedstrijden voor oranje enorm goed. Ik heb er een hard hoofd in dat Nederland hoge ogen gaat gooien op het komende ek.

De meeste spelers als sneijder/ vd vaart / kuyt / mathijssen / de jong zijn op dit moment ook niet in hun beste doen dus ik ga gespannen dit ek in.

Hopelijk verbluft Oranje me.

En in geval van mijn opstelling kunnen eventueel ook Van der Wiel, Willems naar huis.

Laten we een opsomming maken:
Verdediging: Vlaar, Bouma, Willems
Middenveld: Anita, Maher, Siem de Jong
Aanval: Luuk de Jong, Narsingh en Lens

Uitspraken van Van Marwijk:
-hij is erg te spreken over Narsingh, Maher en Willems.
-bouma is een speler met ervaring.

Seizoen prestaties:
-maher: De kers op de taart van de eredivisie, en op een paar fouten na tegen Bayern speelde hij best goed.
-bouma: Veel gebleseerd geweest maar is fysiek toch sterk, over het algemeen matig seizoen maar tegen Bayern speelde hij niet slecht.
-narsingh: Is erg gretig maar heeft meerdere malen laten zien iets extra's te kunnen brengen.
-lens: Slecht seizoen achter de rug, over het algemeen stond hij er niet als het moet en tegen Bayern bakte hij er ook vrij weinig van.
-siem de Jong: Kan aanval en verdediging en dat heeft hij laten zien, tegen Bayern was hij alleen ontzichtbaar en verloor hij veel duels en de pases kwamen ook niet aan.
-luuk de Jong: Een heel sterk seizoen gespeeld alleen brak de lengte van het seizoen hem op + nog een paar blesures. Luuk liet niet zoveel zien tegen Bayern maar hij heeft al bewezen dat hij het wel kan in zijn interlands dit seizoen.
-antia: Een alrounder en na een moeilijk begin stond hij er in de 2de seizoenshelft van Ajax, wellicht komt het door Anita dat ze kampioen zijn geworden? Daar zullen meningen wel van verschillen.
-willems: Deed het degelijk tot uitstekend bij Psv, tegen een speler als Ribery moest hij toch zijn meerdere kennen maar tegen muller stond hij er wel. Misschien nog iets te ligt?
-vlaar: Speelde een sterk seizoen bij Fey en heeft een groot aandeel in de 2de plek, echter werd hij meerder keren weg gespeeld en Van Marwijk had ook wel iets op te merken. Voordeel van Vlaar is dat hij links en rechts kan spelen, komende wedstrijden zullen bepalen of hij mee gaat.

Mijn persoonlijke antwoord hier op is het volgende:
-anita: Hij zit er toch nog bij en dat is verassend, omdat hij alrounder is kan hij op meerdere plekken spelen, wellicht ook de redne dat hij moest verdedigen en dat niet Bouma, Willems maar Anita de linksback wordt. Ik denk dat hij mee gaat.
-willems: Vind hem nog te ligt, op dit moment zeg ik nee.
-bouma: Ontbreekt aan snelheid maar hij stond er wel.
-narsingh: Hij brengt iets extra's, gaat zeker mee want hij doet me denken aan Elia en daar had Bert ook een zwak voor.
-lens: Zakte door het ijs en heeft er nauwelijk gestaan. Valt dus af.
-siem de Jong: Voor Ajax een goede speler voor Nedelrand te ligt. Gaat niet mee.
-maher: Speelde bij AZ en uitstekend seizoen en deed het tegen Bayern ook goed, ondanks een fout van hem waaruit gescoort wordt verliest hij weinig bal verlies. Bert heeft een zwak voor hem en daarom denk ik dat hij mee gaat.
-luuk de Jong: Het ontbreekt hem op dit moment aan wedstrijd ritme maar dat komt wel weer goed. Het is voor Luuk eigenlijk al zeker dat hij mee gaat.
-vlaar: Ik heb diep respect voor Vlaar, hij wilt zo graag maar hij komt toch echt te kort bij Oranje. Ik gun het hem maar in mijn ogen heeft hij het niet waar gemaakt. Komende wedstrijden laten zien of hij mee gaat. Bouma of Vlaar.

Afvallers:
-lens
-siem de Jong
-willems
-vlaar/bouma

Mvg,

Jasper

Als je er iets op aan te merken hebt of iets dergelijks reageer gewoon!

Siem de jong, lens, bouma en anita lijken mij de logische afvallers...

Maher moet absoluut mee! En willems ook weliswaar niet als basisspeler want ik denk dat schaars linksback gaat staan

Ik denk dat we verrast zullen zijn. Ik denk dat Kuyt gaat afvallen. Hij heeft een slecht seizoen achter de rug en hij wordt ingehaald door talenten als Narsing en Affelay.

Lens, Maher en Siem de Jong lijken mij zeker en dan gaat hij voor Bouma of Vlaar kiezen, waar ik denk dat hij ervoor kiest om Bouma te houden, aangezien hij ook linksback kan en Bertje houdt van spelers met ervaring.

Zo gaat hij spelen denk ik, maar ik hoop op deze opstelling maar dan Huntelaar in plaats van van Persie.

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
De Jong
Van Bommel
Robben
Sneijder
Afellay
van Persie
26 mei 2012 om 12:30

Pff, jij denkt dat Bert zo gaat spelen?

Waarom niet Schaars als linksback. Dat heeft hij al eerder gedaan en in mijn ogen deed hij dat uitstekend, Ik vind het nog steeds raar dat Emanuelson afgevallen is. Hij is in mijn ogen stukken beter dan Maher en Siem de Jong. Weet iemand nog of Affelay nog meegaat? Het zou namelijk wel een gemis zijn als hij niet meeging.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Schaars
Van Bommel
Van der Vaar
Robben
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
25 mei 2012 om 15:45

Vlaar versus Gomez. Dat wordt een goaltje of 4 tegen...
Vlaar is een backup bij gebrek aan beter, en al helemáál geen basisspeler.
Bij Feyenoord is hij vaker de mindere tegenover De Vrij, en dat zegt genoeg.

25 mei 2012 om 15:55

Ik heb een eindje terug een opstelling gemaakt over hoe ik vind dat die opstelling zou moeten zijn. Gewoon Mathijsen erin dus. Want Mathijsen zonder ritme is beter dan Vlaar in elk ritme.

25 mei 2012 om 16:11

Ik weet niet of je de functie van buitenste middenvelders kent? Zo niet, vraag ik me ook af waarom je deze discussie aangaat. Je kunt toch zien wáár Robben op het middenveld staat?
Bovendien, Affelay zou desnoods gewoon centraal op 't middenveld kunnen spelen. Maar goed, blijkbaar weet je totáál niet hoe 3-5-2 werkt.

En je zou ook eens verder moeten lezen, ik geef duidelijk in een reactie aan dat het een onrealistische optie is omdat er niet op getraind is. Er zijn wel degelijk clubs die zo spelen.

Aangezien Nederland zwakke backs heeft (want ook vind ik Van der Wiel geen Europese top) ben ik wel eens benieuwd wat dit zou opleveren.

25 mei 2012 om 16:00

Mathijssen heeft helemaal niet weinig gespeeld. Stond bijna het hele seizoen in de basis, op enkele wedstrijden na.

Ik denk dat de basis elf heel erg van de vorm van Sneijder af gaat hangen. Wanneer hij echt scherp en fit is, is hij een zekerheidje op 10 en speelt van Persie in de spits. Wanneer hij niet scherp en/of fit is, spelen ze zo: Dit lijkt mij momenteel de beste opstelling waarbij de spelers die fit en in vorm zijn spelen. van der Vaart en Sneijder zijn momenteel niet helemaal 100% en ik denk dat Bert Afellay voor Kuyt als vaste waarde in de ploeg in brengt.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Schaars
van Bommel
de Jong
Robben
van Persie
Afellay
Huntelaar

Zolang Bouma en Siem maar afvallen..

Centraal is heb ik liever Boulah of Vlaar, terwijl hij op linksback gewoon snelheid tekort komt. Dat komt hij zelfs in t centrum al.

Siem komt gewoon te kort op zijn positie. Heeft bij Ajax een groot deel van het seizoen op 9 gespeeld, en word nu geselecteerd als 10. Beetje vreemd.

Zou het daarnaast wel mooi vinden om de jeugd een kans te geven. Willems en Maher kunnen dat wel aan.

Ik zou zo spelen, al twijfel ik over de linkercontroleur. Met Willems als linksback is het misschien handiger een breker als De Jong daar te zetten, maar dat zal moeten blijken. Daarnaast zou RvP nog op 10 of linksbuiten kunnen, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe Affelay & Sneijder in vorm zijn

Steek
vd Wiel
Heitinga
Matthijsen
Willems
v. Bommel
vd Vaart
Robben
Sneijder
Affelay
Huntelaar
25 mei 2012 om 16:50

Is inderdaad een optie, want als spits zie ik RvP niet in NL. Lijkt me echter niet verstandig om iemand die het hele jaar als spits top speelt ineens linksbuiten te zetten. Is toch weer heel anders, en vind dat Robin te weinig snelheid en beweging heeft voor een buitenpositie

25 mei 2012 om 16:29

ik denk dat jouw basis elf klopt alleen op 1 positie niet. bert geeft naar mijn ogen de voorkeur aan v. persie in plaats van huntelaar.

25 mei 2012 om 16:52

Dat denk ik dus ook, maar laten we hopen van niet. Naar mijn mening heeft Robin bewezen geen spits voor het Nederlands elftal te zijn. Als 10 vind ik Sneijder onomstreden. Die kan namelijk in een weekje hard trainen zo weer in topvorm zijn.

Ideale op stelling afvallers : vlaar s.de jong anita maher zou ik doen

Steek
VD Wiel
Heitinga
Bouma
Willems
Van Bommel
De Jong
Robben
Sneijder
Afellay
RVP
25 mei 2012 om 16:31

ik zou anita voor bouma inruilen en maher voor lens. bouma kan het niveau van het nederlands elftal gewoon niet aan. anita heeft gewoon een heel goed 2de seizoenshelft gespeeld en is ook multi functioneel inzetbaar.

Ik denk allemaal dat bouma niet gaat afvallen. omdat hij op linksback en links in het centrum kan. is volgens mij ook nog eens linksbenig wat ik denk dat meespeeld ten opzichte van vlaar.

dan heb je boulah als rechtsback of centraal rechts en bouma als linksback of links centraal als reserve.

ik denk dat siem de jong en lens zeker afvallen.
ik denk dat anita afvalt en schaars daardoor blijft. (schaars won het van maduro denk ik)
en als laatste vlaar omdat deze naar mijn idee nooit heeft kunnen overtuigen in oranje( maakt te vaak beslissende fouten en vind hem tegen duitsland ook niet sterk)

dan vermoed ik dat bvm zo gaat spelen gezien de afvallers die ik hierboven noemde

steek
wiel
heitinga
mathijsen
willems
v bommel
de jong
robben/narsi
sneijder
vaart/affela
hunt/persie

@vakt040?

Anita? Wie wil je dan als Linksback?

Keepers: Steek, Vorm, Krul
RB: vdwiel, Boula
Centraal rechts: Heitinga, Vlaar
Centraal links: Mathijsen, Bouma
LB: Willems, Anita
RM: vbommel, Nigel de Jong
LM: vdvaart, Schaars
AM: vpersie, Sneijder
Lbuiten: Affelay, Kuyt
Rbuiten: Robben, Lens
Spits: Huntelaar, Luuk de Jong

Daarmee zijn de afvallers: Strootman, Maher, Siem de Jong en Narsing. vmarwijk geeft aan dat hij kijkt of spelers klaar zijn voor een EK. Dat betekent: kun je mee op internationaal topniveau en heb je hier al ervaring? Strootman, Maher en Narsingh hebben allen alleen geroken aan Europa League maar zullen er in de toekomst zeker bij zitten. Siem de Jong valt af omdat op de "10" nu eenmaal het koppel Sneijder/vpersie staat. Strootman valt af omdat zijn 2e helft van het seizoen zeer matig is geweest bij PSV en Schaars één van de dragende spelers bij Sporting. Schaars krijgt de voorkeur.

In de praktijk verwacht ik dat Sneijder zal spelen als LM en vpersie op de 10. vmarwijk zal deze combinatie nu weleens gaan uitproberen lijkt mij.

Dat Bouma meegaat is niet gelukkig voor ons supporters, maar wel voor hem. Hij is namelijk de enige die net als Mathijsen linksbenig is en in het centrum uit de voeten kan. Bouma krijgt de Ooijer-rol van 2 jaar geleden.

Wat mij betreft is Van Marwijk een Prutser
Van mij mochten deze spelers thuis blijven
Boulahrouz/lens/siem De Jong /strootman(ja ook hij hij is zwaar overhyped zwaar slecht dit jaar ) / Anita / Vlaar / Dirk Kuyt

Erbij halen , Ola John/ Van Rhijn/viergever/emanuelson/clasie/de Vrij

Zou zo een selectie hebben

Stekelenburg/krul/vorm
Van Der Wiel / Van Rhijn
Heitinga/ De Vrij
Mathijsen/viergever
Emanuelson/willems
Nigel De Jong/van Bommel
Sneijder/clasie
Vd Vaart/maher
Afellay/narsingh
Van Persie/huntelaar
Robben/john

In mijn ogen 10 x beter dan deze Pruts Elftal van Van Marwijk , dankjewel Prutser!

1ste keus afvallers; gebroeders de jong, bouma, anita.

2e keus afvallers; gebroeders de jong, heitinga, bouma.

Bouma, Vlaar, Anita, Siem de jong.

Allemaal niet zo moeilijk hoor. Maher, Willems, Lens en Siem de Jong... Bertje gaat al jaren voor ervaring en daarom blijft Bouma bij de groep, net als dat Ooijer bij de groep bleef twee jaar terug!

Ik zou wel willen weten wie niet. Maar ik denk dat Lens niet mee gaat.

Bouma, siem de Jong, Lens en Anita vallen af. Omdat Maher gewoon iets kan brengen op het EK. Bouma zoals iemand voor mij ook al zei 'een draaicirkel van een olietanker'dan weet je genoeg. Siem heeft te veel concurrentie op zijn plek. En Narsing is gewoon beter dan lens

Voorlopige selectie van het Nederlands Elftal:
Keepers
Tim Krul (newcastle United), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (swansea City).

Verdedigers
Khalid Boulahrouz (stuttgart), Wilfred Bouma (psv), John Heitinga (everton), Joris Mathijsen (málaga), Ron Vlaar (feyenoord), Gregory van der Wiel (ajax), Jetro Willems (psv).

Middenvelders
Ibrahim Afellay (FC Barcelona), Vurnon Anita (ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (manchester City), Siem de Jong (ajax), Adam Maher (az), Stijn Schaars (sporting), Wesley Sneijder (internazionale), Kevin Strootman (psv), Rafael van der Vaart (tottenham Hotspur).

Aanvallers
Klaas Jan Huntelaar (schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuijt (liverpool), Jeremain Lens (psv), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (arsenal) en Arjen Robben (bayern München).

Volgens mij valt er hier 4 van de 5 af. Maar ik kan het ook totaal verkeerd hebben.

Verdedigers: Willems en Bouma.
Middenvelders: Siem d. Jong en Maher
Aanvallers: Lens

Denk waarschijnlijk dat Anita afvalt omdat het niet echt een linksback is en dat tie toch Willems mee neemt. Maar je weet het maar nooit.

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Boula/Anita
Bommel
Nigel/Vaart
Robben
Sneijder
v. Persie
Huntelaar

Afvaller worden: Vlaar, Maher, S. de Jong en Lens
Zal zelf voor Bouma, Willems, S. de Jong en Lens gekozen

Dit zal de basis elf zijn van onze dramatische bondscoach!

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijssen
Schaars
v Bommel
N.de Jong
Robben
Sneijder
Affelay
v Persie

Hoop dat Vlaar, Siem de Jong, Lens en Anita afvallen. Qua ervaring en kwaliteit zou ik voor hun gaan. Vooral Vlaar en Anita worden zeer overschat. Leuke spelers, maar niet meer dan dat. Zullen nooit de stap maken naar een grotere club. Dat zie ik Siem de Jong nog wel doen in de verre toekomst.

Bouma erbij laten, voor als je een geschorste/geblesseerde speler hebt. Dan heb je wel een ervaren man in huis die zich niet gek laat maken. Stel je voor dat je dan Anita in het veld zet, dan heb je de wedstrijd al bijna verloren. Totaal geen kerel.

Maher ook meenemen. Die gast heeft ongelooflijk veel talent, en kan altijd iets extra's brengen.

Willems meenemen. Verwacht dat dit een rustige jongen is die er wel staat als dat moet!

Narsingh ook meenemen. Heeft me zeer positief verrast tegen Bayern München. Ook goed in de combinatie, en kan goede voorzetten geven.

Natuurlijk moet Luuk de Jong mee. Als je in zo'n baggerelftal 25 doelpunten (vrijwel alleen zelf gecreëerd) maakt, dan ben je de volgende spits van Oranje!

Steek
vd Wiel
Mathijssen
Heitinga
Schaars
van Bommel
N. de Jong
Robben
van Persie
Sneijder
Huntelaar

Ik hoop eerlijk gezegd dat Maher, Lens en Bouma afvallen. Maar de bondscoach beslist, ik niet.

Maher is natuurlijk een geweldig talent. Maar in wedstrijden tegen Duitsland en Portugal zul je ook fysiek je mannetje moeten staan, dat heeft Maher niet genoeg. Ook was Bert niet echt enthousiast over Adam, gezien het interview na afloop van dinsdag. Begon goed, waarnaar hij toch veel balverlies leed gedurende wedstrijd.

Lens is natuurlijk een prima speler, maar in grote wedstrijden zie je hem niet veel. Denk dus niet dat het EK voor hem is weggelegd. Al zal een speler met snelheid goed in dit elftal goed kunnen ordenen. Maar Narsingh is toch wel wat beter dan Lens. Ik denk dat Lens de komende 2 seizoenen nog zo door blijft ontwikkelen, dat het WK misschien wel in zicht komt, als eventuele opvolger van Kuyt.

Waarom Bouma bij de selectie van het Nederlands Elftal zit, is voor mij nu nog een raadsel. Speelde bij PSV niet elke wedstrijd en is wisselvallig. Hij heeft kracht, maar snelheid en overzicht is stukken minder bij hem. Hopelijk selecteert Bert hem niet. Ook al is Vlaar ook niet een sterke optie, toch blijft hij na, vooral dit seizoen sterker dan Bouma.

Wat mij betreft: Lens, Bouma, Vlaar en Willems/ S. de Jong

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren