Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Conciërge’ Brands onthult: ‘Labyad ligt dus nog één jaar vast bij PSV’

Laatste update:

De kans lijkt nog altijd klein dat Zakaria Labyad komend seizoen bij PSV speelt. Dat de aanvallende middenvelder transfervrij naar Sporting Portugal vertrekt is echter ook niet waarschijnlijk, want volgens technisch manager Marcel Brands heeft Labyad vergeten om tijdig zijn contract op te zeggen.

/

Een wettelijke regeling schrijft voor dat een werknemer die minimaal twee keer een contract heeft getekend zijn arbeidsovereenkomst voor een bepaalde datum moet opzeggen. De negentienjarige voetballer had dit voor 15 mei moeten doen, maar dit is niet gebeurd. “De meeste spelers kennen deze regel niet, maar goede zaakwaarnemers wel”, vertelt Brands aan Voetbal International.

“Zij hebben ons nog niets gestuurd en hij ligt dus hoe dan ook nog één jaar vast bij PSV”, doelt de beleidsbepaler op Labyad en diens vader, die ook zijn belangen behartigt. Dat Brands zich negatief heeft uitgelaten over Labyad senior, is de voetballer overigens in het verkeerde keelgat geschoten. “Iemand die zulke dingen zegt, neem ik niet meer serieus. En dat noemt zich technisch manager. Voor mij is hij niet meer dan een conciërge.”

Denk je dat Zakaria Labyad toch naar Sporting Portugal gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat krijg je met je vader als zaakwaarnemer. 5 miljoen vragen anders een jaartje Philips stadion dweilen.

23 mei 2012 om 11:13

Krijgt PSV zijn eigen Mounir el Hamdoui :P?

23 mei 2012 om 11:19

Wel voor meer dan 1 miljoen minder per jaar;

23 mei 2012 om 11:16

Lekker voor die vuilak. En mooi dat zijn papa een beetje dom is.

23 mei 2012 om 11:40

En ook dat achterbakse Sporting! Als die een beetje hadden opgelet hadden ze dit ook kunnen voorkomen. Lekker dokke nu want die gast hoeven we nooit meer terug te zien in Eindhoven. Zo'n geldbeluste mannetjes maken je team namelijk alleen zwakker

23 mei 2012 om 12:03

Haha waarom? Wij willen een speler transfervrij omdat dat kan. Dat PSV Blundert moet je bij je eigen club huilen.

23 mei 2012 om 12:14

Sporting is gewoon een huichel club.
Een beetje talenten opnaaien met grote praatjes en geld en zo onrust bij de andere club stoken.
Ergste is nog wel dat ze miljoenen schulden hebben en maar door blijven betalen, zelfs als het land op randje afgrond staat.
Hopen dat Financiel Fair Play snel komt zodat die clubs verdwijnen.

23 mei 2012 om 12:27

Jaloers dat we een club zijn die spelers als Queresma, Simao, Figo, Futre, Ronaldo, Moutinho, Veloso, Viana, Miguel, Nani hebben opgeleid? In feite top spelers zijn, bij top clubs hebben gespeeld of spelen? Deze hebben we zeker ook gekocht?

En over schulden? Zorg eerst voor feiten als je over schulden praat.

23 mei 2012 om 13:28

@lagarto,

Gaan we zo beginnen? De meeste die je opnoemt, zijn zelf al op een vroege leeftijd vertrokken. Daarnaast doe je net of ze allemaal al bij Sporting beslissend waren.
Weet je wanneer ze allemaal top zijn geworden? Juist toen ze allemaal Sporting verlieten....ouch!

23 mei 2012 om 13:43

Sporting heeft een hele goede scouting en vind enorme talenten in de Portugese competitie echter worden de meeste spelers pas echt groot bij andere clubs.

Ronaldo komt natuurlijk uit de jeugd van Sporting en heeft wedstrijden voor het eerste elftal gespeeld maar zonder Manchester United was hij nooit zo goed geworden. Quaresma was bijvoorbeeld het grote talent maar Ronaldo is nu veel en veel beter.

23 mei 2012 om 14:26

Dat was ook mijn eerste gedachte: lekker voor hem!
Labyad denkt dat hij alles is, super brutaal tegen/over mensen die meer dan dubbel zo oud zijn als hij. Graaier eersteklas, hij rijdt nu al een gruwelijke mercedes (zelf gezien), maar wil meer meer meer, ten koste van alles. Laat de club waar hij alles aan te danken heeft keihard in de steek, op zeer achterbakse wijze. Lekker voor hem is dan nog aardig uitgedrukt. Zeker ook lekker voor Sporting trouwens, de club die een hele nare rol speelt bij deze soap.

Overigens waardeer ik Labyad wel zeer om z'n voetbalkwaliteiten.

23 mei 2012 om 15:41

Labyad gaat gratis weg omdat PSV blunderde.

PSV verdiend toch wel geld omdat Labyad blunderd.

Heerlijk :D

Totaal geen respect in zijn lichaam deze jongen, laat hem maar lekker in het 2e elftal wegrotten.

23 mei 2012 om 16:33

Ik ben een concierge en vind de opmerking van labyad senior beledigend

23 mei 2012 om 17:08

Over blunderen gesproken met Reis hebben ze ook geblunderd en nu gebeurt hetzelfde ook met Labyad

23 mei 2012 om 17:17

Ja, want het is gebleken dat Reis weer zijn vorm heeft terug gevonden en er wekelijks 2 in schiet.

23 mei 2012 om 18:43

Reis was geen blunder... Psv wou gewoon geen risico nemen, en deze keuze is goed uitgepakt

23 mei 2012 om 11:25

Haha dit is idd heerlijk nieuws , dat krijg je als je een onervaren 'zaakwaarnemer' je zaken laat regelen die alleen maar op geld uit is!!

En dan Psv denken te slim af te zijn met die vieze praktijken Karma is a bitch!!!!!!!!

Brands doet goed zijn werk, en dit moet hard aankomen in kamp Labyad, nu de hoofdprijs vragen en anders lekker voor 1 jaar in het eerste plaatsen, zal um leren om zo met zijn oude werkgever die hem 'groot' heeft gemaakt om te gaan!! Jammeeerrr!!!

“iemand die zulke dingen zegt, neem ik niet meer serieus. En dat noemt zich technisch manager. Voor mij is hij niet meer dan een conciërge.”

Nee en iemand die liegt moeten we wel serieus nemen Zakaria? Het feit is dat je nu gewoon de verdiende loon terug krijgt, mijn dag is weer goed!

Edit: Misschien dat hij een goede zaakwaarnemer moet nemen, en zijn vader kan vast nog wel ergens als congergie aan de slag!!!

23 mei 2012 om 11:36

Maar wat ik mij afvraag zal Dickie hem opstellen? Cocu zou dat doen ... Maar Dickie weet ik niet. Want ik neem aan dat dit ook word besproken in de '' directie '' toch.

23 mei 2012 om 11:37

ik zou hem dan lekker 1 jaar in het tweede plaatsen...

23 mei 2012 om 11:50

Een jaartje helemaal niets met hem doen. Alleen trainen

23 mei 2012 om 12:03

Ik zou hem niet eens laten trainen, die vuilak wil toch niet meer spelen, laat hem dan maar zijn niveau kwijtraken en niet meer goed kunnen voetballen

23 mei 2012 om 12:15

Lekker heel de wedstrijden laten warmlopen.
Is goed voor ze conditie.

23 mei 2012 om 12:17

Misschien kan van Bommel hem dan mooi een keer pakken op de training
Dat wordt leuk

Nu gewoon 5-10 mln vragen, officieel staat hij nog 2 jaar onder contract dus dat wordt dokken Sporting

Karma is a bitch

23 mei 2012 om 12:37

@zolda ik denk het niet, het publiek kotst hem uit, en de leiding ook, ik hoop eigelijk dat ze um kunne verkopen zou beter zijn voor de financien, kan er ook een waardige vervanger gehaald worden

23 mei 2012 om 15:40

5 miljoen en we praten nergens meer over labyad. Kunnen we daarvoor lekker narsingh halen, want ajax wil niet meer dan 3 miljoen geven.

23 mei 2012 om 19:13

Maar dan verdient hij wel geld, en volgens mij maakt hem dat niet zo heel veel uit.

Wel heerlijk dat dit gebeurt, ik heb een hekel aan PSV maar zo''n speler gun je niemand. Ondanks dat ze nog een jaar met hem opgescheept zitten heeft liever iedereen dat hij nu blijft dan dat hij weggaat, zodat hij niet naar Sporting kan en hij zijn zakken niet kan gaan vullen.

24 mei 2012 om 00:14

Misschien moet dickie Frankie even bellen hoe je dit soort mensen moet aanpakken

23 mei 2012 om 11:52

Inderdaad. Hij zal toch niet bijtekenen en Sporting zie ik ook geen transfersom betalen. Lekker uit het eerste elftal verwijderen en op zijn nummer zetten.

Pff en dan Brands nog zo beledigen terwijl hij en zijn vader juist zelf erg smerig bezig waren. Bah!

23 mei 2012 om 15:56

Haha ken je die mop over die marrokaan die naar sporting wilde? Hij vergat zijn contract op te zeggen en ging niet!

23 mei 2012 om 17:05

Weet je nou wat zielig is.
Dat Voetbalzone niet aangeeft dat Labyad zegt wel degelijk zijn Arbeidsovereenkomst heeft opgezegd!!!!

23 mei 2012 om 21:12

hij zei eerder ook dat hij zoiezo bij PSV bleef...

24 mei 2012 om 13:08

@klaasie026
Natuurlijk zegt hij dat, maar dan zal hij toch met glasharde bewijzen moeten komen!

Wat een toestand allemaal?

23 mei 2012 om 11:25

Geen zorgen, met zijn winnende in de ''kampioenswedstrijd'' staan de clubs vast voor hem in de rij.

on: Tja eigen schuld dikke bult, had je maar een bekwame zaakwaarnemer in dienst moeten nemen die de regelgeving kent.

23 mei 2012 om 11:31

Waarom die eerste zin?

23 mei 2012 om 11:34

omdat het toch leuk blijft

23 mei 2012 om 11:36

Waarom niet?/omdat het kan.

on:
Ik vraag me af hoe dit gaat aflopen, de relatie tussen PSV en het kamp-labyad lijkt me behoorlijk verpest. Het zou mooi uitkomen wanneer Sporting met een transfersom over de brug komt, maar goed, het is natuurlijk koffie dik kijken.

23 mei 2012 om 11:41

Omdat hij nog een provocerend pubertje is Dammie.

Overigens wel geniaal dat er eerst leuk wordt gedaan door Labyad dat hij in alles gelijk heeft en nu gewoon zoiets verkeerd doet.

23 mei 2012 om 11:42

@luzacovic
Goede onderbouwing! Hulde; gewoon even om te zuigen en reacties uit te lokken dus?

23 mei 2012 om 11:51

Pfff hoe simpel kun je zijn om dat nog grappig te vinden. Volgens mij ben je wel de eerste op Voetbalzone die deze zin aanhaalt dus origineel ben je wel...

23 mei 2012 om 12:11

Een grapje moet kunnen mensen, ik kon er wel om lachen.

23 mei 2012 om 12:15

Nouu... oké! Omdat ie zo origineel is....

23 mei 2012 om 12:36

Omdat deze kneus denkt grappig te zijn en verder geen sociaal leven heeft, waardoor hij zijn frustratie kwijt moet op een niveauloze voetbalsite... Deze reactie van deze opperkneus blijft ook gewoon staan hier... Lekker bezig redactie van voetbalzone.nl!!!

23 mei 2012 om 13:35

haha volgens mij moet jij juist je frustratie kwijt zo te zien. Maar samengevat wat was ie beslissend voor het kampioenschap pff

23 mei 2012 om 19:18

Jij raakt je frustratie hier ook kwijt dus praat maar niet.

Kneus
Denkt grappig te zijn
Geen sociaal leven
Niveauloze voetbalsite
Opperkneus
Lekker bezig redactie

Jij raakt hier meer frustratie dan hem kwijt, dus hou maar op.

Haha jammer Sporting dat wordt betalen

23 mei 2012 om 11:34

Ben benieuwd of Sporting hem nu nog wil. Weet niet wat PSV voor hem vraagt, maar kan me voorstellen dat ze hem niet zo maar laten vertrekken.

23 mei 2012 om 11:37

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat PSV de hoofdprijs gaat vragen (al hoop ik dat wel).
Ik denk dat PSV met 1-2 misschien 3 miljoen wel genoegen neemt. Dan zijn ze tenminste van dit stuk ellende af.

Maar ben wel bang dat Labyad wat minder salaris gaat krijgen van Sporting, nu hij niet meer transfervrij is...

23 mei 2012 om 17:57

Ik hoop gewoon da sporting um niet krijgt (a)
Laat benfica maar komen, die wilde sowieso al geld bieden!

23 mei 2012 om 12:01

Vraag ik me af, want als het contract niet rechtsgeldig blijk te zijn waarom zou je het dan moeten opzeggen :S

23 mei 2012 om 12:34

Zijn contract is gewoon rechtsgeldig in NL en zodoende zit hij gewoon nog een jaar vast aan Psv.
Het was de optie in zijn contract die niet klopt met de Fifa regels maar Fifa heeft hier niks mee te maken nu hij niet meer kan overstappen naar een buitenlandse club dus vervalt ook de Fifa regelementen.

What goes around comes around !!!!!!

Ben je zo uit genast met je contractje bezig, vergeet je het op tijd op te zeggen.
Wat hoop ik op een trainer die hem het hele jaar er naast zet.

23 mei 2012 om 11:50

Vreemd dat ik alleen maar mensen in een hossana stemming zie. Geloof me ik ben ook zeer blij dat PSV in haar recht staat hier een transfersom te vragen, maar we moeten wel goed de tekst lezen.

"een wettelijke regeling schrijft voor dat een werknemer die !!!minimaal twee keer!!! een contract heeft getekend zijn arbeidsovereenkomst voor een bepaalde datum moet opzeggen."

Heeft Labyad wel twee keer zijn contract verlengd? Ervan uitgaande dat een jeugdcontract niet meetelt en dat deze regeling alleen betrekking heeft op volwassen contract dan zit hier nog wel een adder onder het gras. Bij mijn weten heeft Labyad één contract ondertekend (destijds onder Jan Reker) met de clausule voor een tweede waar nu alle heisa om is.

Ik hoop dat dit niet waar is, anders zou een juridisch adviseur (die Labyad nu toch wel mag gaan aanstellen) hier zo doorheen prikken. Bluf van Brands of heeft Labyad werkelijk twee contracten ondertekend?

23 mei 2012 om 11:58

Ik ben absoluut niet voor Psv, dus hossana stemming gaat wat ver. Maar je hebt gelijk. Zou wel een afgang zou als PSV zich hier weer vergaloppeerd en hij alsnog zo de deur uit kan wandelen.

23 mei 2012 om 12:26

Eindelijk iemand met een onderbouwde reactie. Dank je!

23 mei 2012 om 12:37

Eindelijk iemand die oplet, maar naar mijn weten is op gegeven moment zijn contract stilzwijgend verlengt. Is dit dan hetzelfde als een nieuwe contract tekenen? Want in principe heb je dan wel een nieuw contract.

23 mei 2012 om 13:09

Het ligt ingewikkeld. Labyad bestrijdt dat PSV de optie kon lichten omdat dat contract is opgesteld toen Labyad nog minderjarig was (naar zijn zeggen). Het domme is, dat die jongen wel het salaris en de auto opstrijkt die verbonden waren aan die optie, wat impliceert dat hij akkoord is gegaan.

PSV wilde daarom een nieuw sterk verbeterd contract aanbieden om alle plooien glad te strijken, maar hier gingen Labyad en senior niet mee akkoord. Vervolgens heeft PSV alsnog de optie gelicht voor twee jaar (clausule uit het eerste contract). Dus hij heeft inderdaad, wat je zegt Denders, een nieuw (tweede) contract maar zou dit nog kunnen aanvechten. Tot de dag van vandaag heeft Labyad dit nog niet aangevochten, ik vermoed omdat hij weet dat hij weinig heeft om op te staan.

Overigens heeft Pa Labyad het jongere broertje Zohair uit de jeugdopleiding gehaald. Stomme zet want deze affaire is voorlopig nog niet over.

23 mei 2012 om 13:11

Daarom is het ook zo jammer dat voetbalzone maar de helft van de tekst van vi.nl heeft overgenomen... Dit stond er op VI nl:

"een wettelijke bepaling voor werknemers die minimaal twee keer een contract hebben getekend. Labyad tekende op 23 juni 2009 zijn eerste contract en op 21 januari 2010 zijn tweede. "

23 mei 2012 om 13:14

@facepalm

Jouw opmerking over Zohair ligt nog iets anders zelfs:

"naar aanleiding van het gerezen confict werd de vader van Labyad verteld dat Zohair Labyad, het jongere broertje van Zakaria, met ingang van komend seizoen, niet meer bij de jeugdtak van PSV zou spelen."

23 mei 2012 om 13:15

@damaverick

Hartelijk dank ;

Beetje jammer van Vz...

23 mei 2012 om 13:36

het gaat om een arbeidsovereenkomst.

een overeenkomst kan mondeling al worden afgesloten.

labyad zal waarschijnlijk voordat sporting portugal in de picture was al hebben afgesproken dat het contract opgewaardeerd zou worden en/of verlengt.

heeft hij op enig moment dit toegezegd en is er dan in wat voor vorm dan ook bewijs van (notulen, getuigenis vorige zaakwaarnemer, andere partijnen) dan zal PSV in het gelijk worden gesteld.

tevens telt een jeugdcontract ook als een overeenkomst en dus had hij tijdig zijn contract moeten opzeggen.

het blijft trouwens speculeren hoor aangezien ik inhoudelijk niet het fijne ervan weet.

Gelijk weg laten gaan, wat een misselijk mannetje en die vader ziet ook alleen maar eurotekens. Echt respectloos tegenover Psv, eerste beste bod gelijk accepteren. Zo'n speler wil je niet eens in je team, hoe goed hij ook is.

Haha volgens mij gaat dit nog aardig escaleren.. Gevalletje El Hamdaoui..

Ach Marcel..wat heb je er aan om Zakaria nog een seizoen bij je te houden als je kijkt hoe er met elkaar wordt omgegaan? Er is nu al zoveel modder naar elkaar gegooit, dit gaat nergens over.

23 mei 2012 om 11:15

Een transfersom van 3-5 miljoen vragen aan sporting? Bovendien had Benfica interesse en wilde die voorheen al een transfersom betalen. Duur foutje van papa Labyad

23 mei 2012 om 11:41

Ik weet niet of papa Labyad wakker ligt over het feit dat Benfica nu een tranfersom zou betalen :P.

On: prachtig, Karma is a Biatch!

23 mei 2012 om 11:51

Jazeker wel, want in dat geval ontvangen zij (labyad + papa) geen forse tekenpremie. Die is natuurlijk een stuk minder als je niet transfervrij bent en de koper dus jouw contract moet afkopen voor X miljoen. Dus wel degelijk een duur foutje.

23 mei 2012 om 11:16

Nu heeft hij ten minste een aanknopingspunt. Op deze manier kan hij in ieder geval niet transfervrij weg. In het PSV shirt zal hij niet meer verschijnen volgend jaar, hopelijk krijgt PSV er nog wat geld voor terug.
Liever verkopen ze hem trouwens aan Benfica. Benfica wilde nog onderhandelen met PSV en Sporting is te arrogant/lui om op een fax van PSV te reageren.

23 mei 2012 om 11:25

Loopt zijn contract tot 2012 of 2013? Want nu snap ik het niet meer... Ik dacht dat zijn contract tot 2012 loopt, maar omdat hij niet op tijd is geweest met opzeggen wordt het verlengd naar 2013?

23 mei 2012 om 11:28

Zijn contract liep nu nog 2 jaar, maar dat was volgens Labyad niet rechtsgeldig. Waardoor hij het zou moeten opzeggen voor de 15e. Heeft hij niet gedaan, en nu moet ie dus nog 1 jaar (1 seizoen) voor PSV spelen. Tenzij een club hem koopt, maar dan heeft PSV er in ieder geval nog geld aan over gehouden.

23 mei 2012 om 11:44

Het staat allemaal heeeel erg duidelijk in de tekst...
Zijn contract loopt af.. echter moet je voor een bepaalde datum laten weten dat je niet verder gaat. Dit moet ook als club, anders ben je verplicht om het contract met een jaar te verlengen.. Aangezien er hier niets opgezecht is, wordt het contract automatisch met een jaar verlengd.. Dat is volgens de wetgeving..

23 mei 2012 om 11:51

Oke..nee dan snap ik het inderdaad. Dan zouden ze er nu alsnog geld voor krijgen. duidelijk.

23 mei 2012 om 11:16

Uhhhm, geld? Welkom in het hedendaagse voetbal. Het gaat PSV en Brands er nu puur om hier het maximale uit te slaan, en terecht. What goes around comes around.

Edit: 2 mensen waren me al voor

Ja labyad, of jouw vader is meer een congierge.. Je kan niet zomaar zaakwaarnemer worden zonder enig verstand van zaken te hebben. Erg makkelijk om Brands dan de schuld te geven die wel verstand heeft van dit soort zaken.
Hopelijk krijgt PSV er nog wat voor terug, in het PSV shirt hoef ik hem in ieder geval niet meer te zien.

23 mei 2012 om 11:22

Helaas is dit sinds kort wel het geval. Tot voor kort kon je alleen zaakwaarnemer worden als je een examen van de Fifa haalde, maar dit is afgeschaft en nu is het een kwestie van een vergunning regelen. Elke pannenkoek kan nu zaakwaarnemer worden en dan krijg je dus dit soort situaties.

ON: Mooi dat ze dat vergeten zijn en slim van Brands om dat gewoon af te wachten. Nu moet Sporting wel over de brug komen.

23 mei 2012 om 11:25

Iedereen kan wel zaakwaarnemer worden, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ook een goede zaakwaarnemer bent.

Hieruit blijkt wel weer dat het wat meer is dan alleen goed kunnen onderhandelen over salaris.

Schitterend dit!

Karma is a bitch!

Hoogmoed komt voor de val Zakaria!

haha, wat een leuke soap! en meteen een sneer naar papa labyad: een goed zaakwaarnemer weet dat wel!

'de meeste spelers kennen deze regel niet, maar goede zaakwaarnemers wel”, vertelt Brands aan Voetbal International' haha puur om ze vader de grond in te drukken,maar met alle respect wat wil hij in Portugal gaan doen dan? vlakbij marokko misschien?

Heerlijk... en maar zeggen dat Brands een conciërge is.. Ik denk eerder dat zijn vader dat is als hij dit over het hoofd zag..

23 mei 2012 om 11:28

Nee die was vuilnisman.

Als het aan mij ligt wordt hij de duurste schoonmaker van de stad. Ondankbare hond!

23 mei 2012 om 11:54

als ik hem in de stad zie lopen, pak ik hem.

23 mei 2012 om 12:34

haha, grote mond...

23 mei 2012 om 14:44

Hahah internet heldje

Hehe. Duurt even maar dan heb je er een topic over.

Geweldig dit natuurlijk. Moet je maar een capabele zaakwaarnemer aanstellen in plaats van je vader die ook wil profiteren in het succes van zijn zoon.

Philips Stadion dweilen lijkt me een leuke. Maar ik hoop dat PSV er nog een paar miljoen aan over houdt zo.

Karma strikes.....

23 mei 2012 om 11:27

@striker

Ik zelf ken veel goeie voetballers die in het betaald voetbal zitten. Die hebben vaak problemen met zaakwaarnemers, ik ken ze bij fc utrecht, psv en feyenoord en de meeste tekenen niet bij een zaakwaarnemer maar nemen een begeleider, een vetrouwenspersoon als je begrijpt wat ik bedoel?
Zijn vader mag profiteren van het succes van zijn zoon, het is wel zijn Vader! maargoed in dit geval zie je dat hij toch liever een zaakwaarnemer had moeten inschakelen voor hulp en advies.

23 mei 2012 om 11:40

Allemaal hartstikke leuk hoor. Maar dit geeft maar weer eens aan dat je jezelf zonder enige juridische kennis en ervaring in de voetbalwereld niet zomaar zaakwaarnemer kunt noemen.

Rob Jansen is bijvoorbeeld een zaakwaarnemer die ik vrij hoog heb zitten en ook aan het belang van de speler denkt zonder alleen aan euro's te denken.
Zo zijn er wel meer zaakwaarnemers die echt mee denken met de speler en het beste voor de speler willen.

De vader van Labyad wil gewoon zoveel mogelijk geld. Of dit nou bij Sporting, Ahnzi of Fc lutjebroek is boeit hem niks.

23 mei 2012 om 11:48

Niet iedereen is om te praten door een zaakwaarnemer, er zijn gewoon teveel zaakwaarnemers met loze praatjes en leugens.. Labyad's vader wil het beste voor de hele familie lijkt het.. hij is eigenlijk zaakwaarnemer van heel de familie

23 mei 2012 om 12:12

Ik ben ook vader maar ik wil altijd het beste voor mij kinderen
De man die claimt vader te zijn heeft dat totaal niet die denkt alleen maar aan geld
om de rest van zijn familie te onderhoujden in een ander land.

Als hij echt een vader was die het beste voor zijn kind wilt had Labyad bij laten tekenen

23 mei 2012 om 12:41

Precies!

En daar gaat het dus fout!

Labyad wordt misbruikt door zijn vader om de rest van zijn familie te spekken. Je moet het beste voor je zoon willen en niet alleen het meeste geld willen verdienen.

Iedereen weet dat het beter is voor Labyad om zich rustig en zonder geouwehoer nog 2 of 3 jaar door te ontwikkelen bij Psv. Dan zou hij dus 21 of 22 zijn. Mooie leeftijd om een stap naar een hele mooie club te maken.

Hij zou dus een goede zaakwaarnemer moeten aanstellen die echt aan hem denkt en wat het beste is voor zijn carriere in plaats van zo snel mogelijk zo veel mogelijk euro's te verdienen.

De vader van Labyad zou op zijn beurt een baan kunnen zoeken in iets wat hij wel kan. Hij zou voor zichzelf moeten zorgen in plaats van te profiteren van zijn zoon

23 mei 2012 om 13:07

@ Strikker, idd misschien dat zijn vader nog als congergie aan de slag kan bij sporting?

Wordt een beetje moe van dit ventje, laat hem volgend jaar maar lekker banken dan heeft niemand daarna meer zin in die grote bek van hem

23 mei 2012 om 11:30

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom sporting zo'n misselijk ventje wil hebben. Grote bek, doet het alleen maar voor de eurootjes en heeft totaal geen respect voor mensen. Denkt alleen maar aan zichzelf en vindt het raar dat mensen hem dan uit gaan fluiten.

Jammer allemaal natuurlijk want het is wel een groot talent. Eigen jeugd van PSV dus het is al met al gewoon erg jammer deze hele soap.

Ik verwijt Brands en PSV ook helemaal niets in deze zaak. Met zo'n speler en zaakwaarnemer kun je gewoon niet fatsoenlijk onderhandelen.

Serieus Labyad? Concierge?

Laat dat arrogante overschatte voetballertje maar lekker de Wc's schrobben. Wat een hoop ellende is dat joch.

Wat zou het toch mooi zijn als hij ene jaar word gehouden en totaal niet meer aan voetballen toekomt. Bij de reserves niet eens mee mag doen. Eens zien of iemand hem dan nog wil hebben. El Hamdaoui is ook niet meer te slijten. Aan de andere kant is hij dan natuurlijk transfer-vrij. Maar een speler die ene jaar niet gespeeld heeft komt niet meer bij een grote club terecht en krijgt al helemaal geen hoog salaris. Want wat heb je dan bereikt?

Mooi, laat hem maar een jaartje voor zichzelf trainen, tenzij Sporting een behoorlijk transfersom wil betalen.

Heerlijk om te horen, denken dat je zo maar even zaakwaarnemer kan worden om snel even geld in de zakken te steken. Ik ben echt heel blij dat dit nu gebeurd, laat het een les zijn voor andere ouders die snel even de zaken willen behartigen van hun zoon, zorg dat je er kennis van hebt.
Als Labyad gewoon weg wou, had hij dat ook op een normale manier kunnen doen en psv op de hoogte stellen van de interesse van sporting. Op de manier zoals het nu is gegaan is het gewoon achterbaks en ben ik blij dat er nog iets van een clausule in het contract staat die ervoor kan zorgen dat sporting alsnog een transfersom moet gaan betalen. Ik kan me voorstellen dat psv nu niks meer met deze speler te maken wil hebben en er nu gewoon geld voor terug wil zien. Heerlijk dit, echt heerlijk.

23 mei 2012 om 11:29

Klopt, als Labyad gewoon netjes had aangegeven dat hij weg wilde had hij nu al bij Benfica kunnen zitten, kon hij netjes afscheid nemen van PSV en stond hij nu niet te boek als een uiterst vervelend mannetje die alle morele verplichtingen aan zijn laars lapt voor de centen. Dit krijg je er dus van. Gelukkig blijft PSV nu niet helemaal met lege handen achter. Ben ook zeer benieuwd hoe geinteresseerd Sporting nu nog is.

Hij heeft wel veel praatjes voor iemand die zich tov heel veel mensen nog moet bewijzen.

Haha, volgend jaar geen voetballer, maar een baantje als Toillet-juffrouw in het Philips stadion. Is weer eens wat anders
Maar goed, dan hoop ik voor PSV dat er een Portugese club met geld over de balk komt, want zo'n jongen moet je niet nog een jaar onder contract hebben willen staan. Dat is echt voor niemand goed..

Als Labyad nu geld opbrengt ben ik daar uiteraard blij mee, maar mocht hij nog een jaartje spelen(en gemotiveerd zijn!) dan vind ik dat ook geen ramp. Hoop alleen dat alle fluitsupporters zich inhouden, want dat vind ik niet kunnen.

23 mei 2012 om 11:25

Normaal ben ik ook tegen uitfluiten, maar er zijn grenzen. Zoals Labyad met PSV omgaat verdien je het echter om uitgefloten te worden.

Het zou voor niemand goed zijn als Labyad blijft.......

Dit is misschien wel het beste nieuws vandaag. Heerlijk dit!
Soms.... maar dan ook heel soms iets als gerechtigheid.
En nu moet Psv het dan ook keihard gaan spelen richting sporting..... gewoon 2 miljoen meer vragen dan elke ander club!!

Labyad je bent een goede voetballer maar ik wil je niet meer in ons mooie shirt zien spelen. Zo smerig als jij zaken doet is echt zelden vertoond.

Wat ongelooflijk dom maar een geniaal gevalletje wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Labyad vond het nodig om de geldigheid van zijn bij volle verstand getekende contract in twijfel te trekken door met Fifa-regels te schermen en nu vergeet hij zelf een regel. Volkomen terecht dat PSV (brands) dit hard spelen!

Echt een naar mannetje die Labyad...kan leuk voetballen...thats it...geen topper

Tja Labyad, Karma is a bitch!

ze kunnen hem maar beter laten gaan, al is het transfervrij, want hoe denk je dat die jongen daar volgend jaar rond loopt? Denk dat hij net zo'n houding zal krijgen als El Hamdaoui, hij zal er in ieder geval met tegenzin spelen. Dan kunnen ze zich beter dat salaris besparen.

23 mei 2012 om 11:28

Een voorbeeld stellen is ook iets waard. Als het er daadwerkelijk op uitloopt dat Labyad een jaar lang niks speelt dan is dat enorm slecht voor zijn ontwikkeling en uiteindelijk voor zijn salaris als hij ergens anders tekent, dan zal de volgende die een keuze zoals hij moet maken er misschien wat beter over nadenken.

Lekker voor een Speler als Labyad alleen voor eigen belang spelen en voor het grote geld kiezen en niet voor je Carriere.. mooi voor deze zakkenvuller.

Hoop dat ze hier nog een aardig slaatje uit kunnen slaan zodat ze het geld voor een vervanger kunnen gebruiken.

Haha karma is a bitch. Wordt gewoon dokken sporting als jullie hem willen hebben.

ik vind het wel mooi dat hij eerst geniepig de deur probeert uit te lopen nadat hij wel zijn salarisverhoging volgens de deal heeft geaccepteerd en dan hij nu op geniepige wijze bij psv blijft. goed gedaan psv.

probeer er 3-5 miljoen uit te halen dat moet vast en zeker lukken.

Ooh wat is dit lekker! Karma is a bitch noemen ze zoiets! Heerlijk dat er toch nog zoiets als gerichtigheid lijkt te bestaan. Dat krijg je ervan als je zo met elkaar omgaat. Papa Labyad ziet alleen maar dollartekens maar vergeet even het noodzakelijke af te handelen, tja. Prachtig ook nog even de sneer van Brands aan kamp Labyad: ''de meeste spelers kennen deze regel niet, maar goede zaakwaarnemers wel''. Smerig handelen counter je met smerig spel (doelende op het bewust stil houden van deze regeling), helemaal terecht.

Dat er een onwerkbare situatie is gecreerd lijkt me duidelijk, maar elke cent die je hieraan overhoudt is er een extra. Heerenveen vraagt dacht ik +5 miljoen voor Narsingh met een eenjarig contract. Labyad heeft weliswaar minder laten zien, maar is wel jonger en heeft minstens zoveel potentie. Hij speelt bovendien bij een grotere club wat de prijs opdrijft, dus het lijkt me dat PSV ook iets in de richting van 5 miljoen kan vragen. Benfica meldde zich onlangs nog, dus over interesse geen gebrek. Heerlijk!

23 mei 2012 om 11:55

Benfica wilde laatst nog een contract dat als onrechtsgeldig beschouwd werd afkopen voor een bedrag dat op kon lopen tot +/- 6 miljoen. Dus waarom niet een bedrag rond de 5 miljoen vragen voor een rechtsgeldig contract van een jaar? Bovendien lijkt deze situatie totaal niet op die van El Hamdaoui, aangezien Labyad nog maar 1 (maximaal 2) jaar onder contract staat en hij nog niet eens 1/10e aan salaris ontvangt. Lijk me een stuk minder pijnlijk om iemand met het minimumloon te verbannen dan je best betaalde speler ddie je jaarlijks toch een paar miljoen moet bijschrijven.

23 mei 2012 om 12:04

Een club kan een speler kopen, maar als een speler niet wilt is het niet verplicht. Interesse of niet, speler bepaald haha.

23 mei 2012 om 13:51

Als hij niet weg wilt verpietert hij maar als reserve van de reserve's! Jij voelt je vast klote dat hij niet transfervrij naar dat clubje van jou gaat!

23 mei 2012 om 14:39

Haha nee hoor, van mij part komt hij niet. Als er betaald moet worden helemaal niet. Ik zit er niet mee. Hij speelt op 10 waar we al 4 spelers hebben, op de flanken hebben we 5.

23 mei 2012 om 23:31

Lagarto, ik begrijp jouw reactie op mij niet echt? Maar ja tuurlijk, speler bepaald, maar jij denkt dus dat Labyad graag nog een jaartje in Eindhoven blijft bij de club waarvan hij openlijk de TD zit te bekritiseren en uitgekotst wordt door de gehele aanhang? Verder bevestig jij hier alleen maar wat een misselijke club 'jouw' club Sporting is. Op een laffe manier transfervrije spelers op proberen te pikken die ze sportief niet eens nodig hebben. Echt iets om trots op te zijn. Ha-ha . Klein kindje.

Ok mijnheer labyad, niet meer dan een conciërge?!, lekker voor alle conciërges in nl en bij de club! Alsof dat een minderwaardig beroep is!!
Hij voelt zich ook heel wat omdat hij toevallig een balletje kan trappen! Ben benieuwd wat hij was gaan doen als hij niet het geluk had gehad om voetballer te worden!

Hij kan voetballen, maar hij schijnt zichzelf beter te vinden dan dat hij is.

Als ik PSV was had ik deze jongen materiaalman gemaakt.

23 mei 2012 om 11:34

Neh, is nog een te hoge functie in mijn ogen. Ik vind assistent schoonmaker van de toiletten wel leuk. En dan nooit doortrekken etc Utopie maar man wat zou dat die jongen wakker schudden.

PSV kan beter proberen om hem te verkopen deze zomer, zo'n figuur wil je toch niet op je loonlijst hebben? Tenzij hij volgend seizoen gewoon zijn best gaat doen bij Psv, maar als hij de nieuwe El Hamdaoui wordt dan kan het nog eens een lange soap gaan worden.

23 mei 2012 om 11:38

Jammer dat het zo heeft moeten gaan, was niet nodig geweest, wat er nou allemaal precies is gebeurd weet ik niet, maar weet zeker dat beide partijen niet juist hebben gehandeld.

Om die vader af te schilderen als een geldwolf is natuurlijk wel het aller gemakkelijkst. Labyad nog een jaar in Eindhoven houden lijkt me net zo onverstandig als hem tranfervrij weg te laten gaan.

Ik ben blij dat ik op dit moment niet degene ben om die beslissing te maken.

Ik snap het even niet. Labyad geeft toch aan dat zijn contract niet rechtsgeldig is. Dus wanneer blijkt dat het niet rechtsgeldig is. Dan heeft labad in principe toch ook nooit een 2e contract ondertekend. of heeft hij daarvoor al 2 contracten ondertekend.

23 mei 2012 om 11:35

Als hij vind dat het contract niet rechtsgeldig is, had hij zijn contract blijkbaar voor de 15e moeten opzeggen. Nu hij dat niet doet, heeft hij gewoon nog een contract voor 1 jaar.

23 mei 2012 om 11:35

Ik zal je even bij praten.
Het huidige contract is zijn 2e contract. Het contract is rechtsgeldig alleen de optie volgens Labyad niet. Dit heeft hij overigens ook nog steeds niet aangevochten dus hij ligt nu minimaal 1 jaar vast omdat hij zijn contract niet heeft opgezegd voor 15 mei.

Hij zou trouwens ook nog langer vast kunnen liggen. PSV heeft denk ik een heel redelijk argument in een rechtzaak waarin de optie betwist wordt.

Labyad heeft namelijk wel gebruik gemaakt van een hoger salaris en een mooiere auto. Dit kreeg hij door diezelfde optie die hij nu betwist.

PSV zou dit heel goed als argument kunnen gebruiken waardoor hij nog 2 jaar vast ligt.

23 mei 2012 om 12:18

@ Striiker

Het eerste contract was het contract dat Jan Reker opstelde, met de clausule voor een optie op twee jaar wat resulteert in het tweede contract.

Dit tweede contract heeft Labyad naar zijn weten Niet ondertekend, vandaar deze hele heisa. Hij maakt gebruik van een hoger salaris en een mooiere auto, beiden voorwaarden die voortvloeien uit het tweede contract.

Het vervelende is dus, dat Labyad zijn contract had moeten opzeggen, maar hij heeft dat tweede contract naar zijn zeggen nooit ondertekend.

Er moet volgens mij dus eerst een procedure worden gestart over het wel of niet ondertekend hebben van dat contract, daarna kan pas gekeken worden naar de situatie rondom het opzeggen van het tweede contract.

Pff...dit begint langdradig te worden en ik voorzie nog een hoop obstakels tot dit olifantje het verhaal uitblaast.

23 mei 2012 om 17:15

@ Facepalm

Nee, Labyad heeft in 2009 een contract getekend en in 2010 een verbeterd contract met die clausule.

23 mei 2012 om 18:15

Het klopt wat gomes111 zegt inderdaad. het enige wat volgens Labyaf niet rechtsgeldig is. is die optie in zijn 2e contract. deze heeft hij overigens ook nog niet aangevochten.

23 mei 2012 om 13:04

Labyad tekende op 23 juni 2009 zijn eerste contract en op 21 januari 2010 zijn tweede.

Waarom begrijpen deze jonge gasten niet dat als ze nog 1 of 2 jaar blijven spelen bij hun club waar ze elke week een basisplaats hebben, ze daarna de stap kunnen maken naar de echte top en nog meer kunnen verdienen! Om ziek van te worden! Maarja Labyad is een hyena! Die gaat nooit meer de top bereiken als hij nu weggaat!

23 mei 2012 om 11:41

Het sportief perspectief bij sporting lissabon is niet slecht, en als hij 3x zoveel kan verdienen dan wist ik het ook wel. Maarja, dit soort tricky zaken wil je uitvoeren met zaakwaarnemers die alle ins en outs kennen. Niet met papa zonder kennis van zaken. Ik kan er wel om lachen dat modder gegooi heen en weer, ik vind dit bericht toch wel de mooiste van ze allemaal, wat enorm pijnlijk voor kamp labyad, lijkt erop dat papa labyad onbekwaam is

23 mei 2012 om 11:46

Tja, dat krijg je ervan. Ik weet zeker dat hij ook met transfersom wel naar Sporting had gekunnen, maar dan zou hij wat minder verdient hebben. En ja, dat komt bij de familie Labyad niet in het woordenboek voor.

23 mei 2012 om 13:22

klopt tricky business had alleen gelukt met een mino Raiola!
lekker voor labyad, heb geen medelijden met deze jongen.
heerlijk begin van de dag!

Labyad is zeker geen slechte speler, maar zijn mentaliteit is zwaar zwak. Als hij niet voor het geld zou kiezen etc etc zou het een prima speler zijn voor PSV

23 mei 2012 om 11:31

ik denk dat labyad zelf nog niet eens echt het probleem is maar zijn vader. die heeft een kop vol eurotekens. geldwolf dat hij is. en labyad zal wel moeten luisteren van pappie

23 mei 2012 om 11:34

Hij zelf heeft volgens mij ook wel een kop vol euro's..

23 mei 2012 om 12:34

dat misschien wel maar ik denk als zijn papa er net was geweest dat hij gewoon bij psv had bij getekend

Boontje komt om zijn loontje. Dit gun ik deze speler wel. Echter moet PSV hem wel direct verkopen want neem niet aan dat die er beter op gaat voetballen

haha geniaal.
nu lekker geld vragen dan houden we er toch nog wat aan over.
4 a 5 miljoen met kunnen. benfica had 3,5 geboden dus moet sporting er wel overheen gaan.
tenminste als benfica hem nog wil, wat ik me niet voor kan stellen.

Hahahaa-karma is a bitch.

ON- Ik hoop echt dat hij nooit meer voor PSV speelt,echt schandalig om zo om te gaan met de club de je groot maakte,

Waarom zo hatelijk naar die speler toe, dat hij onder zijn wurgcontract wilt komen lijkt mij niet meer dan logisch, zeker ook omdat hij die tekende als puber.

En dat PSV hem niet eerder een beter contract had gegeven is te wijten aan PSV en niet aan Labyad die er onder uit wilde komen.
En dat Brands dit vieze truukje uithaalt is gewoon om zijn eigen pad schoon te vegen maar ik vind het maar een zielig mannetje die ik niet graag in de technische staf zie zitten bij mijn favo club.

Wees maar trots op Brands als psv'er....

23 mei 2012 om 11:36

Hij kon bij PSV gewoon een nieuw contract tekenen met prima voorwaarden, dus daar klopt helemaal niets van. Labyad wil gewoon nog meer geld verdienen in Portugal en PSV een oor aan naaien.

23 mei 2012 om 11:45

Dit slaat echt nergens op wat jij zegt...en ik heb het gevoel dat je het ook echt niet weet!
Want dit heeft niets met een wurgcontract te maken, maar met een clausule dat niet rechtsgeldig zou zijn omdat hij nog minderjarig was. en dat zou niet zo erg zijn geweest als niet het salaris verhoging wel accepteerde dat met de clausule gepaard ging.dus met andere woorden ... meneer heeft wel de voordelen van die contract verlenging geaccepteerd, maar de verantwoording die daarmee gepaard gaat... die willen ze ontlopen..!

23 mei 2012 om 13:28

sjapie, vriend. Ik denk dat je even moet opzoeken wat een wurgcontract precies inhoudt. Ik denk dat je bij het salaris wat Labyad verdiend, wat echt wel boven de ton zit, hier niet over kan spreken. Die Labyad moet gewoon hartstikke blij zijn dat hij deze kans krijgt, andere jongens van 19 lopen bij de Albert Heijn rond voor een paar euro per uur.

23 mei 2012 om 15:31

Ok, je hebt gelijk dat ik overdrijf inzake een wurgcontract, dat had ik beter kunnen verwoorden. Maar jij maakt nu een vergelijking met jongens die bij de Albert Heijn werken???
Dit is nu eenmaal een uitzonderlijk beroep waar je een talent voor moet hebben, mijn punt is eigenlijk dat het een wanbeleid van PSV is en ik het jammer vind dat men de speler hierop aankijken en niet de club.

Zeg zelf; Als jij het talent hebt en er is een club die je daar meer geld voor wilt betalen en de club waar je zit heeft zijn administratie niet op orde, zou je ook weggaan.
De tijden van loyaliteit zijn allang verloren, tegelijkertijd met het kapitalisme binnen het voetbal.

Nee, ik kan in deze tijden van het moderne voetbal alleen naar Brands kijken vanwege zijn wanbeleid en niet naar een speler die elders meer kan verdienen...

23 mei 2012 om 18:08

Hoezo zou je dan naar Brands kijken als Reker het contract heeft opgesteld? Brands heeft hem nog een contract proberen te geven waarbij hij een vorstelijk salaris zou krijgen. Labyad weigert dat, dat is zijn goed recht, want hij wil in Portugal gaan ballen. Alleen dan ben je wel een stomme idioot dat je je lopende contract niet op tijd opzegt als je van mening bent dat het niet geldig is.

23 mei 2012 om 22:57

@sjapie76
Het kan best zijn dat deze jongen meer kan verdienen, maar heeft toch echt zijn contract met zijn volle verstand getekend.
Ikzelf heb ook ooit gehad, dat ik over mijn eigen salaris aan het onderhandelen was en tevreden wegliep. Laterna zag ik wat er begroot was voor mijn functie en dat was stukken meer dan dat ik verdiende. Maar goed, heb het contract met plezier ondertekend dus kan er ook niet over gaan zeuren.. sterk staaltje onderhandelingstechniek van het bedrijf noem ik het!

Ben benieuwd hoe dit juridisch steekspel gaat aflopen. Psv kan, als het waar is, wat Brands zegt, in ieder geval nog iets opstrijken in geval van een transfer. Aan de andere kant is het de vraag of Labyad zich dan zal keren tegen een transfer, zoals El Hamdaoui, of dat hij zich dan wèl gaat voegen.

Overigens heb ik meer respect voor een conciërge dan een manager, dus ik zou me vereerd voelen als Brandts zijnde.

ik gun dit soort jongens graag een el hamdaoui verhaal.. lekker ergens op de bank wegrotten alleen maar omdat je je te goed voelt om je aan je contract te houden en totaal schijt hebben aan de club waar ze voor spelen.. Aisatti geeft tenminste wel het goede voorbeeld, over je trots heen stappen en gewoon voetballen

hahahaha dat is echt vervelend voor hem
ben benieuwd als Sporting hem nu nog wilt...

Zit Asthon Kutcher hier achter ofzo?

Wat zou die jongen balen op dit moment, ik kan hier alleen maar om lachen. Labyad is natuurlijk zeer ongemotiveerd mocht hij blijven bij PSV want dit moet echt hard aankomen. Die jongen zat met zijn hoofd allang in Portugal en door zo'n slordigheidje zit hij eigenlijk nog een jaar vast aan Psv. Prima, want nu moet Sporting gewoon een transferbedrag betalen, als ze hem nog willen tenminste. Zo kan PSV gelukkig nog wat verdienen aan die rat!

haha lekker! Nou mag hij er zelf voor zorgen dat hij niet meer terug naar Eindhoven komt!
Oftewel hij moet die achterbakse club Sporting er toe aanzetten te gaan onderhandelen en te dokken!

Brands uitschelden voor conciërge, terwijl z'n eigen vader tot voor kort de kost verdiende als vuilnisman; tja.. Goed opgevoed zal ik maar zeggen!

Types als Labyad laten zich met speels gemak verblinden door euro's. Dat is het enige waar zij respect voor hebben. Ik zou zeggen: geef Labyad een jaartje de Adriaanse-aanpak: elke werkdag rondjes om het stadion laten rennen. Werken zul je! En dan maar kijken of hij na een jaar stilstand nog bij Sporting welkom is.

Dit is Karma beste Zakaria... Wat een heerlijk gevoel dit als Psv'er! Had hij zich netjes gedragen richting de club en was zijn vader niet zo'n geldwolf geweest dan was dit allemaal niet gebeurd. Dus of Sporting gaat lekker 5 miljoen betalen of hij gaat een jaar bij de beloften ballen. Zijn huis in Portugal kan hij waarschijnlijk weer verkopen

Hier bewijst die Brands nogmaals dat hij ongeschikt is voor deze baan. Hij zal het wel heerlijk vinden omdat dit als wraak proeft, maar hij vergeet er dood leuk bij dat hij een Nederlandse topclub runt.

Psv betaalt volgend seizoen nog steeds zijn salaris en een ongemotiveerde Labyad daar heeft niemand wat aan, dus Psv zit opgezadeld met hem en dit valt gewoon onder kapitaalsvernietiging.

Hoe vervelend en ondankbaar Labyad ook is heeft ook hij het recht om deze keuze te maken.
Desnoods moet Psv hem bij het grofvuil plaatsen maar alles beter dan een ongemotiveerde speler behouden, zie het gevalletje Elhamdaoui!!

23 mei 2012 om 11:38

Hij heeft zeker het recht om zijn keuzes te maken, maar dan moet je ook een vent zijn en bijvoorbeeld naar de rechter stappen om je contract uit te vechten en eerlijk zeggen dat je naar Sporting wil. Dat heeft Labyad nooit gedaan; die gaat er gewoon vanuit dat hij deze zomer de deur uit zou wandelen. De bal ligt in deze volledig bij Labyad en niet bij Brands, aangezien PSV gewoon met hem door wil gaan en er vanuit gaat dat hij nog een contract voor twee jaar heeft.

23 mei 2012 om 11:40

@ donomar
//hier bewijst die Brands nogmaals dat hij ongeschikt is voor deze baan.\\

Gevalletje dikke onzin. Het ligt niet aan Brands dat Labyad nog onder contract staat bij PSV , maar aan hem zelf (en zijn zaakwaarnemer). Het is ook helemaal niet dat het zeker is dat PSV volgend jaar met Labyad zit opgescheept. Het enige wat nu het geval is dat PSV een transfersom kan vragen voor Labyad. Dat lijkt me dan toch niet getuigen van slecht werk door Brands.

Hahaha, fantastisch dit. Dat krijg je met je vader als zaakwaarnemer.
Mooi verkopen deze jonge voor 5 miljoen ofzo.

El Hamdaoui 2.0, wat is deze jongen van zichzelf overtuigd. Bah.

heerlijk nieuws, dit betekent dus een transersom vragen van rond de 4 miljoen en strik erom en weg ermee!!!

Labyad heeft het blijkbaar ook niet zo op conciërges. Van een conciërge zou hij wel misplaatste opmerkingen verwachten over zijn vader en van een td niet. De wereld is krom, maar Labyad trekt deze zeker niet rechter. Hoe bedoel je neerkijken op mensen met bepaalde functies? Wellicht had een conciërge de arbeidsvoorwaarden beter gelezen dan zijn eigen vader.

Conciërges weten altijd hele leuke klusjes... Jammer dat het eigenlijk niet kan, maar wat zóu ik graag Labyad volgend jaar met z'n emmertje door het Philips-stadion zien zwoegen.

Die Marcel Brands is nu even slinks bezig als Labyad. Boontje komt om zijn loontje zou je kunnen stellen, maar het is toch wel allemaal van een bijzonder laag niveau.

Dus als ik een aflopend contract heb moet ik het zelf nog eens opzeggen voor 15 mei?? Volgens mij is het andersom: een werkgever moet x maanden voordat een tijdelijk contract afloopt een brief sturen naar de werknemer waarin alles staat over ontslagrecht, WW enz. Althans, zo gaat dat in de normale wereld. Maar de voetbalwereld is misschien een uitzondering...

23 mei 2012 om 11:51

Hij heeft geen aflopend contract. Hij heeft een contract met een eenzijdige optie van PSV op nog 1 seizoen. Labyad wist met een slimme truc onder die optie uit te komen; maar helaas niet slim genoeg waardoor die optie toch nog geldt.

In het voetbal geld die regel van dat opzeggen wel; daarom werden laatst zoveel spelers 'ontslagen'; zelfs spelers die later toch nog een contract kregen.

In een normale wereld mag je ook niet zomaar onder afspraken uitkomen en is het ook vaak een juridisch steekspel. Echter liggen in de meeste branches de salarissen een stuk lager waardoor er niet zulke grote afkoopsommen betaald hoeven worden.

23 mei 2012 om 11:52

@ arvelajax

Het zit hem in dit geval in het feit dat Labyad al twee keer een contract heeft getekend.
In dat geval had hij dus het contract voor 15 mei moeten opzeggen.

23 mei 2012 om 11:55

Als in een contract is opgenomen dat je na 2 keer verlenging zelf je contract moet opzeggen, of je contract wordt verlengd met een jaar is gewoon rechtsgeldig. Ook in de normale wereld komt dit voor. Denk maar bijvoorbeeld aan het contract met je sportschool, hebben ze ook zulke constructies.

Ik weet niet goed hoe het arbeidsrecht er in de voetballerij uit ziet maar is het niet zo dat hij zelf ook nog ontslag kan nemen?? Eventuele vergoedingen zijn dan natuurlijk altijd een gevolg.

Tja, deze situatie lijkt me niet meer dan verdiend. Logisch dat PSV nu elke mogelijkheid aanpakt die de regels hun bieden om toch nog wat geld te krijgen. Dat heeft Labyad over zichzelf afgeroepen.

Vijf miljoen voor iemand die nog één jaar vastligt? Ben benieuwd wie dat gaat betalen.

23 mei 2012 om 11:52

PSV laatst voor Wijnaldum en Twente voor Fer...

Misselijk makend ventje met z'n op geld beluste ouweheer, nog te gierig om een fatsoenlijke zaakwaarnemer in dienst te nemen, dan krijg je dit soort wanpraktijken..
Hopelijk komt die nu niet meer aan spelen toe, en is er geen 1 club meer die hem nog wilt.

Dus wanneer Labyad geen respect heeft voor mensen noemt hij ze 'concierges'. Dat kan nog wel eens problematisch worden, binnen zijn Marokkaanse gemeenschap..

23 mei 2012 om 11:48

Geweldig dit hahaha Ik denk dat Labyad op een hele domme manier voor zijn vader wou opkomen. Maar dat laat maar weer eens zijn dat hij zaken niet kan scheiden van prive dingen. Want er zijn genoeg dingen gebeurd in het voetbal die niet persoonlijk waren maar gewoon zakelijk gezien wel moest gebeuren.

Maar Brands heeft in principe nog steeds gelijk want zijn vader blijkt tot noch toe niet zo'n goede zaakwaarnemer.

Laat hem gewoon lekker op de bank wegrotten ;p

23 mei 2012 om 17:09

De bank is te goed voor hem.

O wat heerlijk! Voor Psv'ers specifiek, maar toch ook voor iedereen die zich ergert aan het egocentrische, geldzuchtige gedrag van opgeschoten kereltjes die zich na een paar wedstrijdjes op het hoogste niveau de koning wanen en direct naar het buitenland willen om zich op het grote geld te duiken. En als ik de reacties op deze slepende zaak doorgaans lees is dat zo'n beetje iedereen. Eindelijk gerechtigheid. PSV is weer aan zet en kan zijn wraak nemen. Helaas vrees ik dat PSV het weer 'netjes' gaat aanpakken, om 'alleen verliezers' in deze zaak te vermijden, maar ik hoop van harte dat ze Labyad gaan Elhamdaouien, om maar even het voorbeeld van Ajax te nemen.

Als hij juridisch gezien nog een jaar eigendom is van Psv, kan de club dus een vraagprijs kiezen die het vind passen. Ik zou het vreemd vinden als PSV genoegen neemt met 3 of 4 miljoen. Labyad is het beste talent uit de jeugdopleiding en basisspeler van de hoofdmacht. Bovendien wil het Labyad in de grond niet kwijt, dus daar mag best wat tegenover staan. Als de club zelf 6 miljoen betaald heeft voor Matavz, die eveneens nog een jaar bij FC Groningen onder contract staat is dat bedrag toch wel het minimale uitgangspunt! Een deal van 7 miljoen lijkt mij acceptabel. Alleen zal Sporting daar niet mee akkoord gaan.
Dan wordt het interessant, want de verhoudingen zijn dusdanig onderkoeld geraakt dat het niet meer goed komt tussen het trotse talentje en de club waar hij alles aan te danken heeft. PSV moet dan ook maar trots zijn, afzien van de schamele miljoentjes in Portugal en hem maar een jaar in het beloftenelftal laten spelen. Laat hem daar maar mooi verpieteren totdat hij werkelijk transfervrij is! Dat zal hem leren, die eikel!

23 mei 2012 om 11:58

Kan PSV het zich permitteren om een paar miljoen transfergeld weg te gooien en een salaris door te betalen voor iemand die op de tribune zit? Ik hoor de verhalen over belastinggeld alweer komen... Zou de reputatie van PSV om die reden geen goed doen, denk ik.

23 mei 2012 om 12:02

Dat denk ik ook niet, maar een mens mag toch dromen? ; Aan de andere kant heeft Labyad zich emotieloos en zeer zakelijk opgesteld naar Psv. De hele tijd. Dan mag PSV dat ook doen. En - ook omdat er meer belangstelling voor Labyad was - hoeft het Labyad niet voor een schijntje weg te doen, alleen omdat die etter loopt te rellen dat ie weg wil. Blijf dan ook zakelijk en ga slechts praten met de hoogste bieder. Ik denk dat pakweg Arsenal best genegen is om een voor hen zacht bedragje neer te leggen...

Haha, die Labyad! Loser zeg..

Lekker nog een jaar in dienst houden, maar wel elke toegang tot de Herdgang, stadion en alles wat maar een beetje naar PSV ruikt ontzeggen.

Hij gaat maar lekker met z'n vader in het theehuis zitten!

WAT een bak. Goed gedaan van Brands.. Stelletje tillers!

1 ding is duidelijk. dat we hier spreken over grote geldwolf. als je vader je zaaknemer is en hij doet het niet goed. dan moet je hem afzeiken en niet je club. owja het is zijn vader en ja je mag niet over zijn familie praten he.....

trieste familie Labyad!!!! zo door gaan dan zijn je zakken gevuld maar je naam zal nooit gevestigt worden als goede voetballer.

Dickie hamert op instelling, motivatie en bewustwording....althans dit probeerde hij alle Russen bij te brengen. Bij Labyad wordt dit een moeilijk verhaal. Ik zeg: verkopen voor 5 miljoen aan Sporting en die back transfervrij laten overkomen.

Als dit klopt heeft labyad een probleem,en sporting zal moeten betalen als ze hem willen.psv moet gewoon 6 mil vragen en als ze dat niet willen betalen dan houd het op,en wachten ze nog een jaar.maar labyad kennende heeft hij de clubs voor het uitkiezen over een jaar en dan zou het me niks verbazen dat hij voor een andere team dan sporting zal kiezen.dus dat word een jaartje in de 2e of als hij z,n trots opzij kan zetten 1 jaar de sterren van de hemel spelen bij psv en je opties ruimer maken.

23 mei 2012 om 12:07

PSV heeft er alleen maar baat bij als ze een realistisch bedrag vragen voor Labyad. Anders biedt er niemand en kan PSV alsnog fluiten naar z'n miljoenen.
Ik denk dat ze er een miljoen of drie aan over kunnen houden.

Ik snap de vergelijking met El Hamdaoui niet??br Al blijft hij het hele jaar in het tweede van PSV spelen, deze jongen is jong en tallentvol genoeg om te komen waar hij wil! br Al die Psv- ers die het nu voor Brands opnemen, vonden hem tot gisteren nog een pannenkoek !br

Hey labyad20 ken jij die mop van de Mocro die naar Portugal ging? Hij vergat z'n contract op te zeggen en ging niet!

Hopelijk krijgt PSV er nu nog een paar centen voor want ik ga er van uit dat hij deze zomer toch vertrekt.

Heel goed dat Brands zijn mond dicht gehouden heeft en nu na 15 mei het bekend maakt.
Dus niet tijdig opgezegd en de salaris verhoging geaccepteerd dan heb je wat om in de rechtzaal te melden.
Concierge is dat zo minderwaardig, omdat we daar te kort aan hadden zijn er Marokkanen naar Nederland gehaald. Dom dom dom !

Dit is mijn persoonlijke mening en ik hoop dat ik de vrijheid heb deze te geven !!

23 mei 2012 om 12:06

Persoonlijke mening? Tuurlijk

23 mei 2012 om 12:10

Weet jij mijn mening beter dan?
Lijkt me stug

23 mei 2012 om 12:18

Staat er dat ik jou persoonlijke mening beter weet?

""concierge is dat zo minderwaardig, omdat we daar te kort aan hadden zijn er Marokkanen naar Nederland gehaald. Dom dom dom !""

Er zitten wel Marokkanen in de Eerste/tweede kamer, of Burgemeester in Rotterdam. Zeker ook concierges...

23 mei 2012 om 12:23

Een mening is altijd persoonlijk dus een persoonlijke mening is dubbel.

23 mei 2012 om 15:39

Maar ik zeg waar ze in eerste instantie voor zijn gehaald en ik denk niet dat we dachten we komen eerste en tweede kamerleden te kort laten we die uit Marokko halen.

23 mei 2012 om 15:42

Goed opgemerkt !!!

23 mei 2012 om 13:46

@haagsepsv;

Jammer dat een Marokkaan je dan moet vertellen dat wanneer je zegt dat er Marokkanen naar Nederland zijn gehaald voor het conciërge werk, dit geen mening meer is!!!!!

Je hebt het hier dan over een feit, of deze klopt is een tweede.

23 mei 2012 om 15:41

Mijn mening zijn de woorden erachter dat het dom is dat we ze ooit gehaald hebben . Daar ik het over het algemeen geen fijne mensen vind en dan hou ik het nog netjes!

23 mei 2012 om 15:58

Dat kan je vinden en dat is je goed recht, ik ga je absoluut niet proberen te overtuigen of af kraken daar waar de laatste drie woorden wel een mening kunnen zijn.

Wel wil ik erbij zeggen dat ik vind dat mensen die generaliseren nogal dom vindt, dat is dan weer mijn mening. Overigens moet ik er dan ook bij zetten dat ik het netjes houdt.

23 mei 2012 om 17:18

Ik begrijp jou zeker en generalisren is over het algemeen niet slim, alleen als je generaliseerde door te zeggen dat golden retrievers van zwemmen houden dat in tegenstelling tot veel andere honden is het wel waar.
Als ik een Marokkaan zou zijn die wel gewoon bezig is met zijn leven en geen andere tot last ik zou ik me zeker ook ergeren aan het geen er altijd over Marokkanen wordt gezegd, maar helaas zijn er ook veel die zich misdragen.

PSV heeft dus helemaal niets meer aan Labyad.

Zo lang je zin door willen draven en weg willen en nu kan hij niet. Dan mag er natuurlijk niks over z'n vader gezegd worden (als de man zijn huiswerk had gedaan, had hij dus zijn contract op moeten zeggen) en is hij in zijn eer aangetast.

Die jongen schopt geen bal meer voor PSV en zal vertrekken of een jaar op de bank zitten. Dit soort jongens snappen schijnbaar ook niet dat mentaliteit ook bij de sport hoort...iets waar hij niet veel kaas van gegeten heeft. Jammer, want hij kan best aardig ballen.

Hoezo zou je een ongeldig contract moeten opzeggen?

23 mei 2012 om 12:09

Sinds wanneer is het contract ongeldig verklaard dan?

23 mei 2012 om 12:34

de eenzijdige optie was toch niet rechtsgeldig. Vandaar dat hij transfervrij was.

23 mei 2012 om 13:10

Mag ik jou vragen welke organisatie die uitspraak heeft gedaan?

De Labyad BV zeker? Hij is namelijk de enige die tot dusver heeft gezegd dat het de optie niet rechtsgeldig is.

De Knvb heeft destijds het contract goedgekeurd.

Verder is er nog geen enkele organisatie die zich hierover heeft uitgesproken.

Dit zijn de feiten zoals ze nu zijn. Labyad is voorlopig (zeker met deze ontwikkeling) nog speler van Psv. Hij staat dus vooralsnog 2 jaar langer onder contract.

Dit kan hooguit gereduceerd worden tot 1 jaar. Transfervrij lijkt dus niet meer het geval te zijn.

Labyad heeft de optie immers nog steeds niet aangevochten en zowel Labyad als Sporting zijn tot op heden niet bereid geweest met PSV te praten.

Lastige kwestie maar PSV lijkt een steeds sterkere positie in te nemen in deze kwestie.

23 mei 2012 om 13:15

het ongeldige aan het contract was de verlengingstermijn....zowel wergever als werknemer hebben rechten en plichten. 1 plicht is dat de werknemer 1 maand van tevoren moet opzeggen ook al heeft hij een contract voor bepaalde tijd. Zegt een werknemer niet op dan wordt het contract stilzwijgend verlengd met 1 jaar. Dit is dus nu het geval met Labyad.

Beter een congierge dan een geldwolf...

Ik snap wel dat Labyad zijn contract niet heeft opgezegd, hij is nu eenmaal transfervrij. Of althans dat is hun mening, dus dan is het ook overbodig.
Als PSV geen contractverlenging zou aanbieden dan zou PSV het toch ook niet hoeven opzeggen omdat hij simpelweg ten einde loopt? Al die vage regels in de voetbalwereld, de ene keer wel de andere keer niet alles om maar je eigen straatje schoon te vegen.

De denigrerende opmerking richting conciërges zegt genoeg over deze gast. De gemiddelde conciërge verdient namelijk veel meer respect dan deze over het paard getilde kleuter! Het feit dat respect verdiend moet worden is hem blijkbaar compleet vreemd!

Sowieso zal Labyad nooit meer een wedstrijd in het shirt van PSV spelen. Situatie kent alleen maar verliezers. Voor Sporting zit er niets anders op dan met een vergoeding komen om Labyad los te weken van Psv. Wat een ontzettend vervelende situatie omtrent een ontzettend vervelende jongen.

Misschien even een domme opmerking. Ik ga er vanuit dat Brandts dit allemaal ook bedacht heeft. Maar die jongen kan toch niet al 2x een contract bij PSV getekend hebben. Voor je 16de mag je geen contact hebben. Hebben ze hem dan zo vaak een jaar contract gegeven?

Ik begrijp dat de Psv'er nijdig zijn en graag geld willen zijn of gewoon gerechtigheid willen halen. Ik vraag me alleen af hoe waterdicht dit is wat Brandts probeert.... Ik hoop voor PSV trouwens dat ze geld kunnen vangen. Alleen maar beter voor het Nederlandse voetbal..!

23 mei 2012 om 12:33

Dit stel ik ook in mijn post hierboven. Naar mijn weten heeft Labyad maar één contract ondertekend. Namelijk dat onder Jan Reker met daarin een optie op twee seizoenen.

Ik zie dit nog wel een lelijkere affaire worden dan dat het nu al is. Tijd voor Labyad om een jurist in te schakelen want dat zijn vader incapabel voor de job is, dat moge duidelijk zijn.

Als het contract rechtsgeldig wordt verklaart (labyad maakt immers al gebruik van een mooiere auto en een hoger salaris) dan is het tweede contract dus ingegaan. In dat geval staat hij nog een jaar vast en mag PSV gerust 7 miljoen vragen. Meerdere kapers op de kust, en als clubs niet willen voldoen dan maar lekker een jaartje Jong Psv.

23 mei 2012 om 13:18

Ja of je gaat even naar vi.nl (aangezien die als referentie in het hierboven genoemde artikel genoemd wordt.)
Daar kun je het volgende lezen:

''een wettelijke bepaling voor werknemers die minimaal twee keer een contract hebben getekend. Labyad tekende op 23 juni 2009 zijn eerste contract en op 21 januari 2010 zijn tweede. ''

en @filip
2009 was 3 jaar geleden. Layad is nu 19
Dus heeft hij op zijn 16e een 1e contract waarschijnlijk getekend... dus kan hij best al 2 keer een contract hebben getekend aangezien dat contract met de bewuste opties voor zijn 18e zou zijn getekend...

Wachten, hopen, nog ff wachten. Yes hij wist het niet en heeft niet opgezegd.
Zo snel mogelijk dit naar buiten brengen in de media en in het vuistje lachen.

Ik snap dat mensen dit niet erg vinden, gezien de historie van Labyad.
Maar dit is wel een hele trieste situatie laat dat voorop staan.

Een concierge werkt tenminste nog voor zijn geld, in tegenstelling tot deze man die met pure oplichting zijn geld wilt verdienen

Brands kan wel een concierge zijn maar labyads vader mag zijn schoenen dan nog niet strikken. iemand die geen verstand van zaken heeft moet je ook niet als zaakwaarnemer aanstellen, krijg je dit soort ellende van. Denk overigens niet dat Labyad nu blijft, Benfica had tijdje terug 3 miljoen over voor hem, denk ook dat dat zo'n beetje de vraagprijs zal zijn. Blij in ieder geval dat PSV nog wel een transfersom zal ontvangen voor een jeugdspeler.

hahahaha da word gewoon betalen jonge, ik zou zeggen miljoentje of 5 en dan mag sporting hem kopen

Vind niks aan deze speler bijzonder ik vind wijnaldum stukken beter en slimmer blijkbaar dan dit rattenjong, alles aan psv te danken en dan zo behandelen bah.

Hoop dat de fans hem een leuk seizoen bezorgen ;

Een verrassende wending in deze zaak. Hoop echter wel dat hij alsnog vertrekt. Heb zelden zo'n misselijk mannetje meegemaakt bij Psv. Zijn gedrag is echt verschrikkelijk. Hij probeert Psv zelfs de zwarte piet toe te spelen in deze zaak terwijl Labyad dit zelf allemaal veroorzaakt samen met zijn vader. Nu laat hij zich weer laagdunkend uit over Marcel Brands maar die heeft het beter voor elkaar dan het kamp Labyad. Ben wel benieuwd wat Sporting gaat doen nu. Of ze een jaar wachten tot hij daadwerkelijk transfervrij is of dat ze nu met geld over de brug komen.

Het is niet goed voor PSV als Layad blijft...kost salaris en beïnvloed de sfeer in de groep negatief.

Sporting zal niet veel willen betalen, denk dat de kans groot is dat andere clubs dat wel doen.
De vraag is of Labyad dan niet dwars gaat liggen. Hoop dat we er nog 3-4 miljoen voor kunnen krijgen, dan kunnen we met deze financiële meevaller Narsingh halen!

Ho eens.
Dit komt bij de rechter voor.. Niets staat vast, indien meneer labyad onder druk werd gezet door psv of werd gedwarsboomt in het vertrekken van.. Tsja, dan is het niet zijn fout natuurlijk.

23 mei 2012 om 13:36

Sorry, maar nu haal je er wel hele vreemde zaken bij? Wie heeft het over onder druk zetten van Labyad en het dwarsbomen van een vertrek? We hebben het over het schriftelijk opzeggen van een arbeidsovereenkomst; dan zijn er twee mogelijkheden:
1) Het is wel gedaan
2) Het is niet gedaan
Daar heeft niemand een rechter voor nodig lijkt me?

23 mei 2012 om 13:51

nou, niet gedaan ??? heel de wereld wist al 40 dagen geleden dat Labyad weg ging !!! dus kom nou niet met rare verhalen. deze hele affaire brengt PSV ontzettend veel schade aan. geen woorden voor !!! ik ben benieuwd trouwens naar de mening van Harry van Raaij, die had volgens mij Brands er allang al uitgestuurd. Labyad trouwens ook... PSV is geen kinderclub en moet zich vooral niet gaan bezig houden met Welles niettes spelletjes. gewoon verder scouten, kopen en verkopen !!! dat is waar PSV goed in is ! althans onder leiding van Arnessen goed is geweest.

23 mei 2012 om 13:54

De hele wereld kan van alles weten, maar als de regel is dat je schriftelijk je contract op moet zeggen voor 15 mei, dan moet je dat gewoon doen. Als je dat niet doet, dan heb je een probleempje.

Ik weet verder niet waar je frustratie jegens Brands vandaan komt; het contract is in de periode Reker afgesloten en toen was Brands er niet.... En Van Raaij en Arnesen? Die periode is geweest dus de mening van die twee heren doet er niet (meer) echt toe...

24 mei 2012 om 11:18

beste Dammie,

Brands kan niet op z'n Psv's denken !!!
dat is het probleem. voorheen heeft PSV nooit dit soort problemen gekend.
ik weet niet beter dan dat grote clubs met vertrouwen zaken deden met Psv. jarenlang heeft PSV gevochten voor deze status en heb het idee dat het nu ten grabbel wordt gegooid door Brands. hij kan het gewoon niet ! het gaat niet om contracten sluiten het gaat om slim zijn en vertrouwen kunnen winnen van talenten. wat heeft Brands als technisch directeur nou nog te bieden aan jongeren ? Brands moest het nooit zo ver laten komen.

Wie een gat graaft voor een ander...valt er zelf in!

Zelf dingen gaan roepen en dan achteraf gaan huilen dat je geen opzegging van je contract hebt gedaan, ligt de schuld toch bij je eigen. Verblind door al het geld, huizenjacht, Marokko en het mooie weer..maar vergeet vervolgens een wetgeving!

Je moest je PA als zaakwaarnemer hebben, omdat je niet liever hebt dat al je geld naar een zaakwaarnemer gaat die geen familie is. Zelf om gevraagd...

Daarnaast zal een fluitconcert blijvend zijn. Meneertje heeft op Twitter een ruzie ontketend tussen hem en Psv-supporters. Lekker slim nu je nog een jaar hier moet blijven!

Voor Sporting...het is nu dokken of afhaken! Als jullie voor de tweede kiezen, prima! Lekker in de tweede laten ballen en verwijderen uit de eerste kleedkamer. Dan mogen jullie over een jaar een ongemotiveerde en een mentaal zwakke voetballer gratis ophalen.
Veel plezier ermee!

wat er ook gebeurd, hoe dan ook Brands is echt een slechte !!! Psv-onwaardig, PSV wordt op deze manier uitgelachen door Europese club. Ooit was PSV een club dat grote spelers voortbracht, maar nu staat er een Clown ! er zal geen kleinere club of speler zaken meer willen doen met Brands. hij mag wat mij betreft vertrekken !!! het kost PSV alleen maar zijn naam !
en betreft Labyad, ja die heeft natuurlijk ook ongelijk, maar dat het zover is gekomen is te danken aan Brands ! Brands, je bent PSV onwaardig !!! ga naar FC eindhoven ofzo.

23 mei 2012 om 13:51

Leuk die eerste alinea, maar ik mis een onderbouwing; waarom zou PSV uitgelachen worden en zou Brands de naam van de club te grabbel gooien?

Ps. je weet dat het contract niet onder Brands is afgesloten?

24 mei 2012 om 11:09

zou jij met PSV zaken doen ? ikke niet !!! ik als zaakwaarnemer zal mij speler eerder adviseren om naar Feyenoord, Twente, Az of Ajax te gaan ! daar is nu veel meer rust. verder hebben ze een beter technisch beleid momenteel dan Psv. spelers groeien daar sneller.

24 mei 2012 om 12:19

Complete onzin; het geval MeH heeft er toch ook niet voor gezorgd dat er niemand meer naar Ajax ging? En hoezo is er een beter technisch beleid bij die clubs? Heb je überhaupt het idee wat het beleid van deze clubs is?

En sneller groeien? Daar heeft een TD totaal geen zeggenschap in aangezien dat het werkterrein is van de trainer.

23 mei 2012 om 14:30

Grotendeels ben ik het met je eens. Vooral nu ik me licht zorgen begin te maken over het contract van Mephis Depay.

24 mei 2012 om 11:30

niet alleen jij hoor Storing, maar ook de zaakwaarnemer van Depay !!!
echt alle zaakwaarnemers zullen nu 2x nadenken voordat ze met Brands zaken gaan doen.

Concierges zijn voor veel organisaties anders zeer belangrijke en welgerespecteerde werknemers!

On: Labyad heeft er zelf voor gezorgt dat hij in deze situatie zit. Oke, misschien was het contract wat PSV hem heeft laten ondertekenen niet geheel volgens de regels van de fifa maar wel voor de nederlandse wet. Daarbij heeft Labyad wel andere opties in het 'niet geldige contract' gelicht toen deze hem beter uitkwamen (salarisverhoging).

Zijn gedrag is ook niet bepaald een goede cv voor een ploeg om zo een jongen nog aan te trekken.
Kan wel naar sporting volgend jaar maar ja wie zegt dat volgend jaar niet alles anders is,sporting zal ujiteindelijk zijn handen niet gaan branden eraan en een vervanger voor hem halen.
Hij zit contractueel vast,kan niks en heeft met zijn gedrag geen symphatie gekweekt.

In deze hele kwestie zijn 2 schuldigen en dat zijn Labyad én Marcel Brands. Waarom Labyad schuldig is is duidelijk en daarover loopt iedereen hier constant te zeiken maar waarom Marcel Brands schuldig is leg ik even uit...

Die man komt PSV inlopen als TD. Een van zijn hoofdtaken zijn contracten. Als iemand in die functie in die positie moet je elk contract van elk speler ruim van te voren goed kennen. Je hoort gewoon van elke speler precies te weten wat er in zijn contract staat en wat niet. En daarom vind ik het slap gelul om alles maar op het Jan Reker tijdperk te wijzen. Waarom? Omdat Brands als de bestbetaalde TD van Nederland véél eerder had moeten ingrijpen. Hij had Labyad véél eerder een nieuw, sterk verbeterd contract moeten aanbieden. Eenzelfde geval dreigt nu met Depay. En dat is dus wat ik Marcel Brandt kwalijk neem. Ik zeg niet dat Marcel Brands nu hoofdschuldige is, maar ik neem hem dit wel kwalijk.

Als topclub moet je in een heel vroeg stadium contracten verlengen en daar scoort PSV zeer onvoldoende in, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ajax die hier al jaren de vruchten van plukt. Het gaat me niks verbazen als Toivonen, Lens, Pieters etc. voor een prikkie weg gaan omdat ze nog een één of 2 jarig contractje hebben later.

En verder nog een mischien interessant feitje.. Labyad is helemaal geen Eindhovenaar en heeft ook helemaal niets met die stad. Hij is een Utrechter en véél meer verbonden met Utrecht. Het kan hem daarom worst wezen dat mensen in Eindhoven boos op hem zijn want zodra hij bij PSV vertrekt komt hij geen dag meer in Eindhoven.

23 mei 2012 om 14:33

Nou ja, hij speelt natuurlijk al wel 8 jaar in Eindhoven voor Psv, dus al vóórdat hij naar de middelbare school ging. Verder is hij daar doorgebroken tot het eerste elftal en heeft naam kunnen maken. Dat moet toch Iets waard zijn.

Verder heeft Brand wel verlengd met Labyad, maar je mag hem aanrekenen dat hij blijkbaar iets over het hoofd heeft gezien hoe Labyad met zijn pa daar weer onderuit kon. Echter vind ik dat Brands de stand weer redelijk gelijk trekt door wat te lezen valt in dit artikel. Labyad gloriëren volgend seizoen bij PSV is dan misschien verloren gegaan, maar er zal in ieder geval nog aan hem verdient worden. Dan heeft Brands de schade redelijk beperkt gehouden.

23 mei 2012 om 15:03

Je hebt gelijk dat PSV en Brands te makkelijk spelers niet laten verlengen of dat ze in het verleden veel te makkelijk voor weinig geld spelers hebben laten gaan. Echter, in deze zaak vind ik dat Brands goed gehandeld heeft in het belang van Psv. Stel dat Labyad een jaar moet blijven, dan is dat qua principe toch je gelijk halen en maken we wel een statement tegen dit soort voetballers. Ik denk dat menig spelers nu ook wel duidelijk is dat PSV niet meer voor een paar appels en peren verlaten kan worden, herinner Gomes.

23 mei 2012 om 22:27

He kenner : 1 zin : brands en psv hebben labyad tot tweemaal toe een sterk verbeterd contract aangeboden waarvan hij er 1 geaccepteerd heeft.

24 mei 2012 om 00:15

He kenner. Dat is duidelijk maar dat was dus te laat. Net wanneer Labyad het door heeft en geld ruikt even snel een contractje voorschotelen. Dat hij contract(en) aangeboden heeft gekregen is duidelijk. Het had alleen veel eerder gemoeten.

24 mei 2012 om 14:53

Mocht vanwege zijn leeftijd niet eerder.

Het huichelachtige en uiterst verwijtbare gedrag van Brands overstijgt de ondankbare dolksteek in de rug van Labyad's vader niet. Deze affaire kent slechts verliezers bij deze schwalbevereniging bij uitstek.

23 mei 2012 om 15:33

Hey wijsneusje, houdt eens op met je provocerende gedrag..... als je een mening denkt te hebben, onderbouw deze eens in plaats van dit soort loze hersenspinsels op internet te kwakken.

23 mei 2012 om 17:23

Ik benoem de aanmatigende houding van beide partijen met een inhoudelijk voortreffelijk statement. De rake onderbouwing zit erin opgesloten. De kwalificatie hersenloos en provocatief komt dan ook voor rekening van lezers die de kunst van contextualiserend lezen niet machtig zijn.

23 mei 2012 om 18:37

Helaas, je zit weer mis; besef dat je jezelf volledig diskwalificeert door het kiezen van je bewoording. Termen als huichelachtig en uiterst verwijtbaar zul je moeten onderbouwen om tot een fatsoenlijke stelling te komen die je kan poneren op het world wide web. Met benoemen alleen red je het niet; dat is Wilderiaans gekrakeel in de ruimte en daar zit niemand op te wachten.

En hersenloos en provocatief zijn niet aan de lezer te wijten maar ook deze vallen de 'auteur' van het woord 'schwalbevereniging' ten deel.

Of in normaal Nederlands: gast als je niets zinnigs en onderbouwd te melden hebt; post dan gewoon niets dan is iedereen tevreden.

23 mei 2012 om 23:16

Beter dan met de uiterst treffende term 'schwalbevereniging' kan het contractgepunnik in de provincie op een eendimensionale shoutbox niet samengevat worden. Wat dat betreft heeft men in Eindhoven een naam hoog te houden. Met die loepzuivere constatering kan in de beste traditie van 'don't shoot the messenger' niet de auteur gediskwalificeerd worden maarwel het subjectieve en kritiekvrezende klapvee dat realisme schuwt.

die marrokaan moet lekker z'n alloctonen bek houden, kan ie d'r niet tegen? dat dondert 'ie toch lekker op uit mijn land, dit land is bedoeld voor echte nederlanders!!!

23 mei 2012 om 15:17

Leer eerst eens spellen als je zo'n 'echte' Nederlander bent...
Mensen met dit soort domme racistische praatjes mogen van mij ook per direct het land uit worden geknikkerd!

das goed nieuws
misschien kan labyad zelf nu voor concierge spelen 1 jaar lang
want in het eerste elftal komt ie niet meer
als hij slim is neemt hij een goede zaakwaarnemer iemand die verstand van zaken heeft

Ik weet niet meer wie ik hier moet geloven, Brands of Labyad. Waarom wordt dit niet voorgelegd aan een arbitragecommissie van de Uefa. Er moet toch een juridisch instituut zijn die dit soort geschillen kan beoordelen en daar een uitspraak over kan doen.

Ik bedoel, alle reacties en speculaties hierover op deze site maar ook in andere media zijn nooit gestoeld op de echte feiten. Maar mogelijk heb ik een jurist gemist op VZ of ander medium, die het contract van Labyad met PSV inhoudelijk kent.

Ik weet maar 2 dingen echt zeker: 1. Als PSV een juridisch waterdicht contract had gemaakt destijds, hadden we nu niet alle discussie gehad. 2. Labyad speelt een dubieuze rol. Eerst zegt ie weg te willen, dan zegt hij dat hij gaat bijtekenen en nu wil hij weer weg.

23 mei 2012 om 17:47

Ik denk dat Brands heeft willen wachten tot na15 mei, want nu heeft hij twee sterken punten
1. Hij zegt dat het contract niet geldig is maar accepteerde wel de daarin vermelde loonsverhoging .
2. Er staat volgens Brands ook dat hij zich voor de bovengenoemde datum had moeten "afmelden".

Ik hoop ook van echt dat we hier nog wat geld uit kunnen slepen.

Ondanks er vaak negatief gedaan wordt over Brands (op vz) vind ik het een goede td voor ons

26 mei 2012 om 12:06

@haagsepsv: Ik ben t met je eens over Brands. T is geen verkeerde TD. Contractperikelen met Labyad zijn hem niet aan te rekenen. Hij is TD en geen mr. in de rechten. Als ik me niet vergis, zijn juridische aangelegenheden de veranntwoordelijkheid van Peter Fossen.

wel kun je iets vinden over de disbalans van PSV afgelopen seizoen. teveel ingekocht op voetbal, middenveld en aanval. te weinig oog voor verdediging en mentale stabiliteit. maar dit vind ik een gezamelijke verantwoordelijkheid van de gehele technische staf.

Excuus voor mijn late reactie.

26 mei 2012 om 12:47

@rene69
Het rare is dat het een seizoenshelft wel erg goed liep en toen ook mooi voetbal hebben gezien.
Toen de vorm er niet meer was werd het tekort komen duidelijk, geen leider en ook gebrek aan karakter in de ploeg.
Laten we hopen dat we met die kleine bolle stadsgenoot van mij en de karakterman bij uitstek van Bommel het lek boven hebben en weer kunnen genieten.

met oprechte groet,

Henry

In en in triest hoe mensen dit toch weer weten te gooien op het 'marokkaans' zijn. Om nog maar te zwijgen over het slechte optreden van vz tegen racistische uitspraken.

23 mei 2012 om 17:13

Het is natuurlijk onzinnig en oliedom om dit op het feit dat hij Marokkaans is te gooien. Al zit er wel een kern van waarheid in het feit dat in de cultuur van Marokkanen status erg belangrijk is, en geld speelt daarin natuurlijk een rol. Maar dit conflict had evengoed met een Oerhollandse knul kunnen gebeuren.

23 mei 2012 om 17:25

Ben ik het mee eens, alleen heeft het niet zo zeer met status te maken, maar meer met de positie in de maatschappij. De ouders van de tweede generatie (dus Labyad) is een groep geweest die voornamelijk als gastarbeiders hierheen zijn gekomen. Dus die hadden het niet al te breed. Je kan het vergelijken met de ongeschoolde Nederlanders van die tijd die nu daar nu ook de klappen van moeten vangen. Ik denk dat als je een autochtoon uit de wijk van Labyad in deze situatie had gezet, dat er precies hetzelfde was gebeurd. Helaas bestaat een groot deel van VZ uit bezoekers die geen eigen mening kunnen vormen en alles wat Johan Derksen zegt voor waarheid aannemen.

24 mei 2012 om 23:27

Ik neem het Labyad ook niet persé kwalijk dat hij voor het geld kiest. Dat kan ik best begrijpen. Hoewel ik denk dat het zijn sportieve toekomst niet ten goede komt. Maar hij zei ook dat hij 4 of 5 jaar ging bij tekenen, en dat is toch wel een beetje jokken gebleken. En ik vind persoonlijk dat je met 8 ton per jaar, over een contract van 4 jaar als 19-jarige je handjes mag dichtknijpen.

23 mei 2012 om 19:57

@snarf666: Nee dat vind ik niet normaal, als je voor Nederland kiest dan moet je niet meer praten over het Marokkaans zijn want daar heb je voor gekozen. Ik zeg al zo lang hier op vz dat jongens die voor Nederland kiezen echt niet meer feeling hebben voor Nederland dan voor Marokko maar dat kiezen ze meestal omdat het hun carriere vergemakkelijkt. Is dat eerlijk tegenover beiden landen? Nee.

Het doet er idd niet toe welke afkomst hij heeft. Maar als een Maher, Afellay of Boulahrouz straks de winnende scoort in de finale van het EK he.. Zijn het dan ook Marokkanen of is het dan een Nederlander die scoort? Want die afweging moet je ook maken. Met de kennis dat ze zichzelf Marokkaan noemen..

In Amsterdam ken ik trouwens nog één die nu doet alsof hij Ajax ten alle tijden zou steunen. Maar toen hij als speler met een zaak kon regelen dat hij onder het contract van Ajax uit kon komen om naar Barca te gaan toen deed hij dat. Is toevallig een Nederlander. En zo waren er veel meer.

Conclusie: Kijk niet naar de afkomst, want goed gedrag is daar niet aan gerelateerd. De autochtoon heeft echt niet de wijsheid in pacht wat betreft normen en waarden. Iedereen is een individu.

Labyad heeft zijn contract gewoon ingeleverd voor 15 mei. Brands probeert hem gewoon bang te maken. PSV kan zijn overstap alleen vertragen. Arbitragezaak zijn ze kansloos bij.
PSV had maar niet moeten wachten tot de mislukte clausule ging werken. Ze hadden vertrouwen in Labyad moeten hebben en eerder verlengen.

23 mei 2012 om 17:49

Dus omdat hij het zegt is het zo?
Als hij geen aangetekende brief heeft gestuurd heeft hij gewoon geen poot om op te staan.
En Brands gaat dit natuurlijk niet roepen als dit het geval was geweest.
Labyad is de pineut, klaar.

Nog geen moer gepresteerd in zo'n prille carrière en dan al zo hoog van de toren blazen. Kereltje, wat moet je nog veel leren. En misschien is het maar goed dat hij met een jaartje bankzitten de deksel eens op zijn neus krijgt. Wellicht dat hij dan inziet dat hij met 8 ton per jaar zijn handjes mag dichtknijpen.

Haha schiterend nieuws dit.
Voor komend seizoen zijn we in ieder geval weer voorzien van iemand die het Phoxy Pak aan trekt.
Tja fabrieks arbeid is nou eenmaal niet te vergelijken met contractuele documenten beheren Pa Labyad.
Laat ik dan maar super sarcastisch of haatdragend over komen maar ik vind dit prachtig.

Het eerste wat in mij opkomt is: Hahahahahaahahahaha!
Misschien toch niet zo handig je zaken samen met papa te regelen. Nu wordt het in ieder geval betalen en ook het extra salaris terug eisen.

Beetje zielig van Labyad om nu hij zelf vergeten is z'n contract op te zeggen, het af te reageren op Brands

Echt dom gewoon. Maar wat kan je anders verwachten met een geldwolf van een vader die nog te dom is om een contract te lezen. Een regel waar je ziet dat je extra geld krijgt, zien hij weer wel, maar als het gaat om zaken als dit, is hij te dom om het te zien. Gerechtigheid. Hopen dat hij snel vertrekt en dat ze maar mooi wat geld op tafel gooien, bij PSV hoeft hij wat mij betreft niet meer te spelen. Ga dan maar lekker naar Jong-psv.

gezellig daar in eindhoven !

Ontopic

maakt alsnog geen flikker uit omdat het contract in beginsel niet rechtsgeldig is en dus ook niet officieel opgezegd dient te worden . Met andere woorden Brands hoort de klok luiden maar weet weer eens niet waar de klepel hangt . Wat een fouten maakt die man toch zeg . en Reker werd daar op afgerekend ? Terecht overigens . Maar Brands maakt er toch ook een potje van .

23 mei 2012 om 22:20

Goed gefundeerde mening die niet gehinderd wordt door welke vorm van elke kennis van de zaak dan ook.
Maar het blijft leuk he ... olie op het vuur gooien.

24 mei 2012 om 06:50

ja hoor.

24 mei 2012 om 08:33

@ javaking

Wat stratumseind zegt klopt ook wel. Immers het contract is in Nederland wel rechtsgeldig.

Daarbij heeft Labyad dus 2x een contract getekend. En is dit artikel dus wel van toepassing op Labyad.
Dus als je nu gaat lopen roepen op een fora lees dan wel het complete stuk en doe ook een beetje research.

En waarom maakt Brands fouten? Die link leg ik niet helemaal. Aangezien Brands niets met het oude contract te maken heeft (reker zijn werk), en hij kreeg voor een nieuw contract geen overeenstemming. Dus wat doet Brands zo fout hier volgens jouw?

Ben benieuwd hoe deze zaak zou eindigen, zou wel balen zijn voor Labyad wanneer hij een jaartje langer in Eindhoven zou moeten blijven.

Ik wil labyad niet verdedigen maar heb toch een aantal opmerkingen:

1. Als brands zo zeker was, waarom zoekt hij de media op?
2. Wie gelooft nou de snor en zijn vi?
3. Is labyad representatief voor alle Marokkanen?
4. Wat heeft 9/11 met dit te maken?

Labyad had meer respect moeten tonen voor de conciërges? Die verdienen eerlijk hun geld.

Ik wacht dit af want een van de twee partijen gaat zwaar op zijn bek vallen. Nog 4 weekjes maar

Het leuke is dat hij zelf blij lijkt te zijn met alle haat vanuit het PSV kamp. Arrogantie op deze leeftijd is een ontzettend slechte eigenschap en volgens mij heeft de geschiedenis ons geleerd dat arrogante spelers niet altijd ver komen.
Daarnaast is het gewoon dom en onprofessioneel om niet voor 15 juni dat contract op te zeggen. Tsja, dat krijg je met een onervaren zaakwaarnemer.

Haha, gerechtigheid! PSV (in de persoon van Reker) is dom geweest, maar Labyad ook, door zijn vader als zaakwaarnemer te hebben, totaal niet professioneel natuurlijk. Zielig van Labyad met zijn opmerking over concierge. Hij laat zich heel goed kennen zo, gewoon een misselijk mannetje dat belust is op geld. Walgelijk dat je zo met 'je' club omgaat. Het feit dat hij voor Marokko heeft gekozen in internationaal verband is zijn goed recht, maar verbaast me niet. Hij zou een voorbeeld aan Afellay moeten nemen, dat is iemand waar je alleen maar respect voor kunt hebben. Jammer dat zijn vader op deze manieren zo'n negatieve invloed op zijn carriere heeft. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld, maar van mij mag Brands het keihard spelen. Sowieso verricht hij goed werk, misgelopen kampioenschap ligt niet zozeer aan hem als aan Rutten. Met de 'zaak' Reis heeft hij een goede inschatting gemaakt, op dit moment tenminste.

Hahahahahah, ik heb me werkelijk een ongeluk zitten lachen toen ik dit las. Wat prachtig zeg

Gewoon je poot stijf houden nu als PSV zijnde! Lekker de hoofdprijs voor hem vragen en als de clubs dit niet willen betalen dan laat je hem gewoon lekker een jaartje op de tribune verpieteren Het is al heel veel aangehaald hier maar die jongen heeft alles aan PSV te danken en dan flikt hij dit, wat een walgelijke instelling heb je dan..

You reap what you sow bitch

Dit laat toch maar mooi zien hoe geldbewust die labyad is en totaal geen respect heeft voor een club die hem alles heeft geleerd tot nu toe. Ik geef PSV groot gelijk en laat labyad maar mooi vertrekken.

Dit gun ik Labyad en zijn vader wel. Achterbaks gedoe van het kamp Labyad ben ik nu wel klaar mee. En ook dat provocerend gedrag van Labyad richting de supporters verschrikkelijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren