Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje start oefencampagne met verlies in 'Robben-duel'

Laatste update:

De oefenwedstrijd tussen Bayern München en het Nederlands elftal is dinsdagavond geëindigd in een zege voor Bayern. De verliezend Champions League-finalist en Oranje scoorden tijdens het verplichte nummer in de Allianz Arena, dat gespeeld werd om een bijna twee jaar oud geschil tussen de KNVB en Bayern op te lossen, samen vijf keer (3-2). Voor Bayern zit het seizoen er nu eindelijk op en Oranje voor Nederland is de eerste oefenhorde genomen. Zaterdag is Bulgarije in Amsterdam de volgende vriendschappelijke tegenstander op weg naar het EK.

/

Bayern was na afloop van het WK 2010 boos dat Arjen Robben in de ogen van hun clubarts geblesseerd deelnam aan het toernooi. Om de inkomstenderving te vergoeden, gingen alle recettes (circa drie miljoen euro) dinsdag naar Bayern. Een feestje werd het, mede door de verloren Champions League-finale, niet. In een matig gevuld stadion leek de wedstrijd zelf wel interessant te worden, maar de fans kwamen bedrogen uit: er vielen alleen goals voor rust. Na iets meer dan een kwartier was het Toni Kroos die op mooie wijze voor de eerste treffer zorgde.

Hij mocht van zo'n achttien meter onbedreigd uithalen, waarbij Michel Vorm er niet helemaal goed aan zat en de bal met de linkerhand tegen de onderkant van de lat en zo het doel induwde. Voorafgaand aan die goal had Vorm een schot van Danijel Pranjic onschadelijk gemaakt en trof Huntelaar de voet van Hans-Jörg Butt. Lang duurde de blijheid op de tribunes niet na Kroos' treffer, want binnen een minuut joeg Huntelaar de 1-1 al binnen na een prima pass van Dirk Kuyt. Luciano Narsingh zorgde in een mum van tijd zelfs voor de voorsprong.

/

De aanvaller zette een counteraanval op, kreeg de bal weer terug, gaf niet af aan Kuyt en verschalkte Butt beheerst met een mooie stiftbal. In een emotieloos duel van beide kanten stond het echter snel weer gelijk, omdat Nils Petersen tegendraads raak kopte na een scherpe voorzet van Ivica Olic. Met een fors gewijzigd elftal verscheen Oranje aan de aftrap voor de tweede helft. Van Marwijk koos ervoor Vurnon Anita en Wilfred Bouma achterin aan het werk te zien, posteerde Kevin Strootman, Adam Maher en Siem de Jong op het middenveld en bracht in de voorhoede Jeremain Lens en Luuk de Jong.

Nederland moest even zoeken naar de organisatie en pas na twintig minuten kwam de eerste 'kans'. Siem de Jong legde terug op broer Luuk, maar die schoot hoog over. Lens leek even later ook op weg naar iets moois, maar leek er niet op te rekenen dat Anita hem daadwerkelijk de pass zou geven die hij ontving. Bayern creëerde, ondanks de komst van Franck Ribéry en Mario Gómez, niet veel en de wedstrijd leek langzaam weg te zakken. Met nog een kwartier op de klok kwam eindelijk de man binnen de lijnen om wie het allemaal draaide: Robben.

Terstond was het Bayern dat uitbrak via Ribéry: de Fransman omspeelde Vorm, maar bevond zich in een lastige hoek en schoot mede daardoor in het zijnet. Onder afwisselend gefluit en gejuich werd Robben bij Oranje veelvuldig gezocht, maar de buitenspeler had geen beslissende actie in huis. Gómez zorgde uiteindelijk voor een laatste opleving en doelpunt, door weg te lopen bij Jetro Willems en een pass van Ribéry in het lege doel te schuiven.

Bekijk hier de samenvatting van Bayern München - Nederland:

Bert van Marwijk is wijzer geworden van deze oefenwedstrijd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat ik eigenlijk al verwachtte gebeurde.

Willems is wel goed (dat merk je aan sommige delen) maar er gewoon nog niet klaar voor. Bouma kan echt het niveau niet aan, onbegrijpelijk dat hij mee is. Vlaar toont veel inzet, respect daarvoor, maar heeft het zichtbaar moeilijk.
Lens, de Jong, Strootman zeeeeer matig. Anita noodgedwongen rechtsback terwijl hij een verdedigende middenvelder is. En hoe hij zich bij Ajax heeft ontwikkeld verdient hij het in mijn ogen meer dan Strootman.

Het is maar een oefenwedstrijd maar toch was het erg goed te zien wat iedereen al verwachtte. Zwakke verdediging waar zichtbare selectiefouten zijn gemaakt. Types als Emanuelson en verdedigende talenten miste je vandaag

Daarnaast ben ik benieuwd waarom Bouma en Lens mee zijn. De Vrij/viergever en Elia was beter geweest.
Narsingh speelde heel goed net als Huntelaar.

Ik hou m’n hart vast voor het EK. Voor mij de afvallers:
Siem de Jong, Bouma, Strootman, Lens

Over die Bayern-fans heb ik geen goed woord. Triest om zo je eigen speler uit te fluiten omdat hij een penalty heeft gemist.

22 mei 2012 om 22:29

Hoe makkelijk die 3de goal van Bayern tot stand kwam was ronduit schandalig. Anita kon hier niks aan doen, Ribery is gewoon een topspeler; maar hoe de twee centrale verdedigers hier Gomez 'in de gaten hielden' sloeg echt nergens op!

Edit: Idd Ribery is geen back nee :P

22 mei 2012 om 22:31

ribery is geen back maar rechtsbuiten , maar ik begrijp je wel de 3 de goal mocht niet vallen

22 mei 2012 om 22:32

Nee de situatie was dat op het moment dat Ribery steeds dichter naar het centrum kwam dat Vlaar de spits over liet aan Bouma om Ribery te proberen af te stoppen, maar dan zie je dus ook gelijk wel dat Bouma dat niet door heeft en egens rond de middenstip blijft hangen waardoor Gomez ongedekt binnen kon schieten

22 mei 2012 om 22:32

Bayern supporters die Robben uitfloten zijn hem gewoon zat net als mij. Ego die alle ballen op eist en er niks mee bereikt.. Ga maar terug naar PSV of Groningen!

22 mei 2012 om 22:32

Was de fout van Bouma en Willems, dus niet de centrale verdedigers. Kijk het anders nog even terug

22 mei 2012 om 22:34

wat ben jij een flikker dan. Je ziet toch wel dat hij 1 van de beste spelers van de wereld is en dat er een ontzettende dreiging van hem uitgaat.

22 mei 2012 om 22:35

Willems is volgens mij niet de persoon die bij Gomez hoort te staan.. Inderdaad moeten in principe de centrale verdedigers hem oppakken..
Organisatorisch stond het niet achterin, dat is niet aan 1 persoon te wijten, maar aan vrijwel iedereen achterin en tevens het middenveld

22 mei 2012 om 22:35

Vergeet svp niet dat het allemaal begint bij het veels te moeilijke en ronduit nonchalante uitverdedigen van Vorm bij zijn uittrap. Op zo'n moment moet je niet te moeilijk gaan doen, maar gewoon de lange bal spelen. Dat er daarna slecht gedekt word door Willems, tot daar aan toe. Maar deze goal had door Vorm alleen al gewoon makkelijk kunnen worden voorkomen.

22 mei 2012 om 22:36

Ja Bouma bewijst nu niet meer het niveau van Oranje aan te kunnen. Het ergste is nog wel dat Bouma naar achteren kijkt om te kijken waar Gomez stond. Hij ziet hem staan en loopt van hem af... Naja Willems die was nog blijven hangen maar dat is de onervarenheid.

Ik hoop een betere oplossing achterin te zien tegen Bulgarije.

22 mei 2012 om 22:37

Ga je nu bij elk artikel iets negatiefs over Robben zetten? Wat elke keer praktisch hetzelfde is, word je niet moe van jezelf?

Verder zou ik als ik jouw was maar eens aan een objectieve mening werken en wat doen aan de algemene voetbalkennis.

22 mei 2012 om 22:38

@nartell0 Net als mij? Zijn de Bayern supporters jou ook zat?

22 mei 2012 om 22:43

Ja dat is typisch Bouma. Een speler die ervaring zou moeten hebben, maar toch heeft ie het niet. Coachen is ook iets wat ie totaal niet doet en dat is iets wat Willems natuurlijk wel nodig heeft. Niet voor niets doet Willems het ook veel beter bij PSV sinds Tyton met z'n geschreeuw in de goal staat.

22 mei 2012 om 22:57

@nartell0
elke topic zie ik je zeiken over robben, heb je niks te doen ofzo ipv steeds te lopen provoceren.. zielig

22 mei 2012 om 23:04

Ik weet niet als jij wel eens goed oplet, maar Bouma laat hier zomaar Gomez lopen. Bouma had Gomez als man op dat moment, de spits, en bouma verlaat zomaar de man. En dat is hem bij PSV ook al een aantal keren gebeurd. Absoluut niet de fout van willems, die kon daar nooit meer bij.

22 mei 2012 om 23:13

Bouma moest inderdaad naar binnen kruipen om Pranjic op te vangen, omdat een middenvelder niet meeliep. Willems moest daarom ook naar binnen gaan om Gomez op te vangen, maar moest in 1 keer een hele afstand overbruggen en had dat nooit gehaald. Hij moest namelijk ook nog letten op de speler die achter hem stond. Vlaar had gewoon eerder in moeten stappen en het middenveld had mee moeten lopen met Pranjic...

23 mei 2012 om 00:30

De grote fout bij de derde tegengoal was dat Ribery niet aangepakt werd, hij kon zo een paar man voorbij lopen. De hele verdediging moest hierop anticiperen, dat is gewoon heel moeilijk. Vervolgens geeft Ribery tussen drie man in nog de pass. Dat is gewoon super amateuristisch verdedigd. Dat de linksback (willems) dan te laat komt om de spits over te nemen is niet zijn fout.

23 mei 2012 om 00:33

@stengun
De hele organisatie werd uit elkaar gereten doordat Ribery zomaar twee man voorbij mocht lopen en vervolgens tussen drie man in nog de pass kon geven. Bouma moest ineens kiezen tussen twee man, koos in dit geval de verkeerde. Kun je hem niet kwalijk nemen, had hij naar Gomez gelopen had Ribery natuurlijk precies op die ander afgelegd.

De fout was dat Ribery niet aangepakt werd, en dat was niet de schuld van Bouma!

22 mei 2012 om 22:32

Ik vond vooral Maher negatief opvallen.
Ik had enorm veel verwacht van hem, maar hij maakte steeds de verkeerde keuze.
Ook verdedigde hij heel slecht bij de 3-2.

Nee, ik ben echt teleur gesteld door het spel van Maher.

22 mei 2012 om 22:44

Ja op een gegeven moment liet hij die bal 5 meter van zijn voet springen. Kan gebeuren en gelukkig ontstond er niets uit maar dat laat wel eventjes zien dat hij nog niet helemaal klaar is voor de top. Gelukkig maar want anders was hij van de zomer gekocht door een of andere grote club, nu kunnen we nog in Nederland van hem genieten en kunnen we hem zien opbloeien.

23 mei 2012 om 07:55

Zenuwen misschien, het is toch niet de minste pot dat hij er moet staan ineens. Misschien gaat hij op het EK wel helemaal los straks, als de druk eraf is.

22 mei 2012 om 22:32

Ik vond Oranje niet zo heel slecht spelen, Narsingh deed het inderdaad goed, over de verdediging valt niet veel te zeggen, gewoon veel te matig. Maar met Willems en Vlaar verwacht je denk ook niet anders.
De groeps fase is al moeilijk genoeg, ook Denemarken is een stugge ploeg.

Het meest kinderachtige en sneue vond ik dat de fans Robben gingen uitfluiten, dat vond ik echt te sneu voor woorden, gewoon wat niet hoort.

22 mei 2012 om 22:32

Maher speelde slechter dan Siem. voor mij zijn de afvallers Vlaar/maher/lens/boularuz

22 mei 2012 om 22:34

Vlaar en Boularhouz ? Mooi dan gaan we dus met in totaal 6 verdedigers ofzo naar het EK ! lijkt me een uitstekend plan! We kunnen ook die andere 6 eruit schoppen en daarvoor in de plaats middenvelders nemen en de tegenstanders zo onder druk zetten dat ze niet een aan Kunnen vallen ....................

dussss

22 mei 2012 om 22:36

Middenvelders kunnen ook als back spelen

22 mei 2012 om 22:37

@lil J

Je noemt Bouma niet dus ik weet niet eens waarom ik hier op in moet gaan. Maar man o man wat is die slecht. Daarbij is Boula gewoon een prima reserve back achter vd Wiel. Maher had 2 slechte momenten, verder gewoon prima, hij komt er wel. Siem de Jong is gewoon niet geschikt voor dit elftal.

afvallers zijn in mijn optiek Siem, Bouma, Lens en Willems of Anita

22 mei 2012 om 22:40

Boama vind ik beter dan Vlaar en als Rb kan Van der Wiel/anita/ maar ook Nigel de Jong.

De meeste hier onderschaten Siem de Jong hij werkt meer dan de meeste spelers van Oranje

22 mei 2012 om 22:41

Dat die gaan afvallen zie ik niet gebeuren.
Mijn rijtje word Maher/siem de Jong/lens/vlaar

22 mei 2012 om 22:42

Boularouz moet echt mee Bouma kan wel weg die kan gewoon niet normaal rennen en heeft geen conditie op het topniveau

22 mei 2012 om 22:45

dan moet je Siem wat meer volgens als je voor Ajax bent had ik verwacht dat jij ook wel inziet dat Siem onderschat word door veel mensen en nu wat ongelukkig was maar luuk was bijna nergens te bekenen en Siem kan ook in Spits

22 mei 2012 om 22:46

nou wat onderschatten siem loopt vlak voor 3e doelpunt te kloten met de bal
waardoor die zijn verdedigers in de problemen brengt

totaal niet geschikt voor dit elftal

22 mei 2012 om 22:54

Dus omdat een aanvaller een keer een bal verspeelt, is die grotendeels schuldig voor een tegendoelpunt? Het gebeurt zo vaak dat een aanvaller strandt, alleen dan komt er niet gelijk een doelpunt uit en niemand die er dan wat over zegt, maar nu is het opeens een enorme fout.

Als je op basis daarvan iemand niet geschikt vindt, dan ben ik blij dat jij de selectie niet bepaalt. Op basis van vanavond zou ik eerder Siem meenemen dan Maher.(ondanks dat ze niet helemaal zelfde posities spelen)

22 mei 2012 om 22:57

Jij hebt de wedstrijd net niet gezien zeker, want boula stond uitstekend te verdedigen. Had hem wel tegen ribery willen zien want dan was
er geen derde goal gekomen

22 mei 2012 om 23:00

Ja boula was gewoon een beest in de eerste helft als iemand naar huis moet is het wel Bouma die bakt er niks van

Mijn afvallers: Bouma, Lens, Siem, Vlaar

23 mei 2012 om 00:04

Bouma moet afvallen,
Schaars/anita LB, Willems erachter.
Maher en Lens komen sowieso tekort.
Boularouz zal wel blijven.
Vlaar lijkt mij de 3/4de CV. Die met dus blijven.
Dan zal Siem, Luuk of Narsingh denk ik afvallen

23 mei 2012 om 00:55

Boularouz bij de afvallers? Vond hem vandaag sterk spelen, en volgens mij is dit geen uitzondering geweest.
Nee laat boula maar mooi meekomen. Vlaar en bouma mogen van mij naar huis, samen met siem en lens

23 mei 2012 om 06:30

pff Boularouz, werd constant voorbij gespeeld door olic
heb hem nog nooit goed gevonden.
Met Bouma met ik het eens, weg met die man!

23 mei 2012 om 08:14

scf________, vergeet niet dat siem tussen 2 a 3 duitsers stond, om de bal te controleren, ja daar uit kwam dan de derde goal, maar ook daar is de meeste schuld door bouma en willems. Wat de meeste over maher zeggen is bulshit, die jongen speelde goed ook hij kan fouten maken. Hij is ook nog zeer jong, net als willems trouwens. De oudere in de eerste helft hebben het laten zitten, die hadden zich beter moeten inzetten. Kwam helemaal geen snelheid vandaan. narshing was geweldig, die had hij toch moeten laten staan.

22 mei 2012 om 22:33

Correct. Echter zie ik strootman wel bij de selectie zitten. Ik denk dat Anita het slachtoffer wordt. Hij speelde vandaag rechtsback, maar Bouhlarouz is daar vergeleken met Anita een leeuw.

22 mei 2012 om 22:47

Nou Anita heeft wel een tijdje tegen Ribery gestaan, daar waar Boulahrouz in de eerste helft werd dolgedraaid door met alle respect Olic.

22 mei 2012 om 22:49

Strootman is onbetwist bij Bert. En ook al speelde hij niet bepaald goed vanavond je kon wel zien dat hij een zekere rust uitstraalde aan de bal in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maher, Siem en Vlaar.

22 mei 2012 om 22:33

Smerige Duitsers een beetje Robben uitfluiten terwijl hij het al zo moeilijk heeft.

Hopen op een afslachting van dat landje dit Ek.
We hebben nog wat goed te maken, ook voor de smerige periode rond 1944 ofzo.

22 mei 2012 om 22:46

Gelijk heb je, maar waarom woii erbij halen? triest...

22 mei 2012 om 23:23

1940 t/m 1945

22 mei 2012 om 22:34

Veel spelers vielen inderdaad door de mand, zoals Vlaar, Bouma, Anita, Siem de Jong, Lens.
Maar er waren ook postieve dingen zoal Huntelaar die toch weer weet te scoren Boulorouz die leuke duels had met Olic. Willems die iets wat gespannen was, maar hij komt er wel.

En walgelijk publiek, Robben uitfluiten, Toen hij de winnende maakte tegen Man utd en de pingel tegen Real erin schoot waren ze wel blij.

22 mei 2012 om 22:34

@vafca: Narsingh speelde heel goed? Welke wedstrijd heb jij gezien als ik vragen mag?

22 mei 2012 om 22:39

fellaine:

Narsingh speelde heelde behoorlijk hoor.. Van alle nieuwkomers de beste denk ik..
Had dreiging een goal en een paar leuke actie's.. Ook weer niet supergeweldig, maar hij is dan ook geen basiskracht.. Qua spel vandaag vind ik dat hij heeft laten zien erbij te kunnen horen..

22 mei 2012 om 22:40

Hahaha, kom nou toch zeg. Narsingh heeft alleen maar balverlies geleden. Van de 100 ballen leverde hij er 95 net zo makkelijk weer in. Heeft 1 leuke actie gehad tegen Alaba en raakte 1 bal goed die de goal inging. Verder alles verkeerd gedaan.

22 mei 2012 om 22:37

Bouma was niet best nee, maar om nu de Vrij daar neer tezetten. Die mist nog wel wat routine en gaat in zijn enthousiasme nog wel eens de mist in. Moet nog even rijpen en internationale ervaring op doen. Was wel aangenaam verrast door Narsingh. Denk niet dat van Marwijk Bouma laat vallen. Vrees eerder voor Maher. Strootman is ook een blijvertje

22 mei 2012 om 22:40

Maar kom op man. Bouma kan niet eens het niveau aan van Psv, laat staan van Oranje.

Pure vriendjespolitiek.

22 mei 2012 om 22:43

Ben ik met je eens Vafca, maar we hebben volgens mij niemand anders voor op die positie.
Je hoeft hem niet te laten spelen als hij meegaat. Maar wel de enige back-up voor Mathijsen in mijn ogen

22 mei 2012 om 22:44

in het land der blinden is eenoog koning en op zo'n positie moet je geen gokjes met jonkies nemen

22 mei 2012 om 22:57

Dus ga je maar een overbejaarde Bouma er neer zetten? Dat het bij het vorige WK leuk uitpakte met Ooijer gebeurt echt niet nog een keer. Daarbij straalt Ooijer ook uit iemand met ervaring te zijn en iemand die het team kan oppeppen, iets wat je bij Bouma niet echt kan zeggen.

Dan liever een gok met een jonkie als De Vrij die toch een goed seizoen heeft gespeeld bij Feyenoord als back-up.

22 mei 2012 om 22:44

Goed verwoord

22 mei 2012 om 22:50

Die zwakke verdediging lijkt me nog al logisch met 3 namen die er normaal gezien niet zouden staan. Ik vraag me af wie jij dan had gewild als ''verdedigende talenten''? Emanuelson had niet veel meer deze wedstrijd gebracht en heeft al meerdere malen aangetoond te kort te komen als back.

Bouma gaat puur mee omdat hij linkback en centraal kan en omdat hij ervaren is voor wat dat waard is dan.lens , Siem de Jong, Maher , Luuk de Jong , Bouma en Vlaar vind ik matig tot slecht.

Verder een typisch oefenwedstrijdje.

22 mei 2012 om 23:05

Goal van Gomez was fout van De Jong, duidelijk. Dat in die snelle omschakeling de dekking niet op orde is, is één ding, maar was overduidelijk de fout van S. De Jong, die ook duidelijk het niveau niet aankan.

En Anita hoort niet boven Strootman verkozen te worden, vraag maar aan ene de heer Van Marwijk. Grapjas.

22 mei 2012 om 23:54

@vacfca

Ga eingelijk in veel dingen van jouw mee, behalve in het van Emanuelson.

Waarom missen we een type Emabuelson??

Ik denk dat het een heel groot verschil is of van Bommel speelt of niet.

Nja 3-2 slechts een oefenpotje, niet teveel waarde aan hechten! 1e helft was redelijk tot leuk 2e helft vond ik niks meer aan.. Ergste van de avond vond ik het uitluiten van Robben, wat een triest publiek, of tenminste deel ervan.. Erg jammer, had ik niet verwacht!

22 mei 2012 om 22:30

dat is heel triest robben uitfluiten en dan nog voor je eigen publiek .

on: een slechte wedstrijd ik had liever de beste 11 gezien van beide teams ...
en om te herhalen robben ga weg van bayern en kom naar een club waar je goed kan spelen zonder druk.

22 mei 2012 om 22:30

het publiek had verwacht dat hij voor bayern zou spelen en niet tegen bayern. Reactie is een logisch gevolg daarvan.

22 mei 2012 om 22:31

Pff het is toch uiteindelijke een Nederlandse voetballer? Zou andersom denk ik ook zo zijn hoor! Maar het ging volgens mij gewoon om die finale!

22 mei 2012 om 22:35

datt had ook gekund maar dan hadden ze ook paar 'eigen' spelers moeten uitfluiten en niet alleen robben.

22 mei 2012 om 22:40

Hoe kan het publiek nu denken dat hij voor Bayern zou spelen?
Het was allang bekend dat hij bij Nederland zou meedoen, dat was contractueel vastgelegd..

22 mei 2012 om 22:44

Limboroy

Als dat 'publiek' een beetje had opgelet dan hadden ze geweten dat Robben contractueel met Oranje mee moest spelen deze wedstrijd. Dit is van tevoren in overleg met de Duitsers afgesproken. Hier stond Robben dus volledig buiten. Ook al had Robben het wel voor het zeggen: dat jij het dan ook nog een "logisch gevolg" vindt, begrijp ik niets van.

Uitfluiten gebeurd in het voetbal, maar dit publiek slaat alles. Als een speler week in week uit loopt te zwijnen op het veld en wekelijks wanprestaties levert, dan snap ik fluitconcerten nog enigszins hoewel ik er uberhaupt tegen ben.

Robben in dit geval; deze man heeft zóveel voor Bayern betekend en boezemt tegenstanders zoveel angst in. Hij speelt bijna elke week gewoon goed bij Bayern en ook dat egoïsme (wat hij idd heeft) weet hij tegenwoordig steeds meer in te perken.
Een speler die dan een penalty mist maar normaal gesproken goed speelt, hoor je als publiek te steunen. Het is samen juichen en samen huilen

Het is samen juichen en samen huilen; dit poeppubliek verdient Robben niet. Heb er echt geen woorden voor.

22 mei 2012 om 23:55

de mogelijkheid bestond dat hij bij beide partijen minuten zou maken. Op laatste moment is pas besloten dat robben bij oranje zou spelen. Tenminste bij mijn weten..

Hoe zou jij het vinden als je eigen speler die week in week uit voor je ploeg speelt, en dan opeens in deze wedstrijd tegen je ploeg speelt. Dan fluit je hem uit. Vandaar me post #45

Schandalig hoe die Bayern fans zich gedragen tegenover Robben! Sluit me helemaal aan bij wat Mark van Bommel zegt. Bayern mag blij zijn met een speler als Robben. Hoop dat Arjen er tegen de Duitsers op t EK 3 inschiet, waarvan tenminste 1 penalty...

22 mei 2012 om 22:33

Haha, waar je je al druk om kan maken. De echte Bayern fans zitten gewoon thuis met een kater van de CL finale. Wat er in het stadion zit zijn wat dagjesmensen die hun kans schoon zagen om een keertje naar Bayern te gaan. Nou die fluiten wat omdat ze er niets van snappen.. boehoee zeg..

En dan zegt die Van Bommel: 'ja, ik zou nadenken om nog voor Bayern te gaan spelen'... Zo'n onnozele reactie.. Als dit gebeurt in de eerste wedstrijd van het komende seizoen.. Tsja, dan mag er wat van gezegd worden.. Maar in zo'n wedstrijd die echt nergens om ging je druk maken om dagjesmensen...

22 mei 2012 om 23:39

Dagjes mensen maken zich nergens druk over. Als je gaat fluiten maak je je dus druk ergens over. Bovendien, ookal zijn het dagjes mensen, dat zijn vaak wel wat slimmere mensen dan de doosnee voetbal supporter. Dan zou je dit toch niet verwachten, wellicht heben we hier te maken met de doorsnee Duitser...en is alleen Bayern Munchen sociaal. Alstjeblieft, ga het niet vergoeilijken. Wat een drama die mensen daar....ben met terug werkende kracht ook erg blij dat de CL in Londen staat.

22 mei 2012 om 22:34

Schandalig inderdaad!
Ik hoop dat Mark zijn verhaal ook nog even doet voor de Duitse pers.

Het was een leukere wedstrijd dan dat ik vooraf had gedacht. Maar uiteindelijk was het alsnog niet zo best. Maakt verder ook niet uit, want er werd ook gewoon met een B-elftal gespeeld op het einde. Moet wel zeggen dat onze verdediging alsnog niet om aan te zien. Bij de 3-2 werd Ribery ook he-le-maal niet aangepakt, ongelooflijk. Verder jammer dat er niet gewonnen is, maar ik maak me er niet druk om.

En die ‘bayern fans’ die Robben gingen uitfluiten mogen zich echt schamen. Ik vond het echt schandalig… Zonder Robben zou Bayern niet eens die finale hebben gehaald man!! Waarom fluiten ze Olic niet uit? Die heeft toch ook een penalty gemist! En Schweinsteiger zouden ze ook zeker niet uitfluiten, want dat is een Duister. Het slaat allemaal nergens op. Als ik Robben was, dan wist ik het wel en zou ik gewoon vertrekken. Na een tijdje is het ook wel genoeg geweest.

22 mei 2012 om 22:33

Ik hoorde bij Olic ook gefluit toen de speaker zijn afscheid aankondigde.

22 mei 2012 om 22:36

Dat heb ik niet gezien, maar elke keer als hij de bal kreeg hoorde ik mensen klappen. Tja...

22 mei 2012 om 22:43

dit is maar een oefen wedstrijd niks bijzonders.
maar wel met een b-elftal tegen b-elftal , maar wel jammer dat nederland hier niet wint .

robben pak je koffers ik breng je wel naar barcelona !!
hoe kan je bij een club spelen waar het publiek de fans je haten en je uitfluiten dramatisch gelijk een transfer aanvraag doen .

en olic werdt ook uitgefloten volgens mij

22 mei 2012 om 22:49

Barcelona? nee, wij hebben alleen een linksback nodig en dat zal hopelijk Alba worden.

Bij Olic werd er gewoon geklapt... Of heb ik dat verkeerd gehoord ?

22 mei 2012 om 22:54

Dat heb je verkeerd gehoord er werd wel degelijk gefloten of misschien heb ik het weer mis.

Dat is waar we hebben een links back nodig , en volgens mij is Alba al binnen maar dat zegt niet dat Robben welkom is trouwens voor elke team waar je niet uitgefloten word door je eigen publiek.

22 mei 2012 om 22:44

Ik ben het helemaal met je eens Parez.

22 mei 2012 om 22:46

Hahahaha, hoe kom jij aan mijn naam .

Wtf?

22 mei 2012 om 22:51

Laat ik je achternaam maar even weghalen.

22 mei 2012 om 22:54

Haha S*****i

Grapje, haha ik wist niet dat jij een Spanjaard was ;

22 mei 2012 om 23:14

Swani Koerd Irakees

Ik ga niets zeggen over de wedstrijd, want die ging nergens over. Maar die Leo Oldenburger, wat een vre-se-lijke vent is dat.

22 mei 2012 om 22:29

Wat is er mis met Leo Oldenburger?

22 mei 2012 om 22:32

Die spoort gewoon niet, echt een hoog Sbs6 gehalte.

22 mei 2012 om 22:36

of jij spoort niet. Leo Oldenburger is een prima voetbalverslaggever.

22 mei 2012 om 22:36

Nouja scheelt dat Frankie Snoecks en de NOS bende er ook niet veel van kan.
Sierd mag op het EK de wedstrijden wel doen.

22 mei 2012 om 22:41

Het kan nog erger hoor. Ik heb het dan over Wim Kieft.
Ik kan me zo ergeren aan die man. Komt over als een doorgescheten erwt, en dat commentaar van hem. Hij zegt altijd dingen die we al weten.

"er worden wel vaker spelers uitgefloten"

Verschrikkelijk.

22 mei 2012 om 22:54

@ Dreef

Of dat hij altijd even dwars wil liggen. Hij noemt Robben op een gegeven moment theatraal. Even later zegt Van Gangelen: Wim jij noemde hem net theathraal, en dat Kieft dan toch z'n zin begint met: Nou nee, maar

22 mei 2012 om 22:29

Inderdaad, maar waarom denk je dat hij bij SBS werkt?

Slechte commentator past bij zo'n slechte wedstrijd :P

22 mei 2012 om 22:35

Herriner jij je de uitlatingen bij de scharen van afellay, de assist en huntelaar die scoorde, das toch mooi!? wat mij betreft is dit de commentator voor het ek!??

22 mei 2012 om 22:37

Nee. Alsjeblieft niet. Doe mij maar Grueten ofzo, hoe heet die jongere vent?

Deze Leo vind ik samen met die andere Leo (driessen) de slechtste commentator die we hebben)

22 mei 2012 om 22:41

Doe mij maar Sierd de Vos en een pot bier en je bent verzekerd van een leuk duel.

22 mei 2012 om 22:42

Je moet gewoon het geluid uitzetten en de radio op de achtergrond knallen.. Jack van Gelder doet het altijd fantastisch bij Ek's en Wk's... Kan me nog wel wat mooie "jack-momentjes" herinneren.

22 mei 2012 om 22:44

Ja maar radio moet je zonder beeld zien... Dat maakt het juist zo mooi...

22 mei 2012 om 22:47

Radio wil nog wel is een paar seconden voor lopen is mijn ervaring. Maar ik herinner me bijvoorbeeld ook nog een aantal momentjes van Jvg: Kwartfinale WK '98, het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië(was overigens toen nog maar 6 maar toch) en het doelpunt van Sneijder met de hoofd tegen Italië met z''n 22cm, haha.

22 mei 2012 om 22:59

@brainiaco

*brazilië

22 mei 2012 om 23:38

Jeroen Grutter ofzo ja inderdaad, samen met Frank Snoeks vind ik dat wel de beste nederlandse commentators.

22 mei 2012 om 22:33

Ach waar maak je je druk om, het is maar een commentator.

22 mei 2012 om 22:45

Wim Kieft dan..

22 mei 2012 om 22:56

Ach, commentatoren kunnen het ook nooit goed doen^^

Ongeloofelijk waarom bouma er nog bij zit...

22 mei 2012 om 22:43

Ik ben ook geen fan van hem, maar kan niet ontkennen dat hij het toch wel goed deed deze wedstrijd.

22 mei 2012 om 23:00

@theotor

Bouma is matig maar ik weet zeker dat Van Marwijk voor bonkige spelers kiest. Ik vond Willems voor zijn leeftijd prima mee kunnen in het Nederlands elftal. Heel degelijk maar je ziet dat hij nog wat ervaring mist daarom denk ik dat Van Marwijk niet voor hem gaat kiezen wat ik wel hoop

Bouma moeten ze gouw op vakantie sturen want het kan echt niet meer. Dan zie ik nog liever Anita op de linksback positie spelen. Mijn voorkeur gaat uit naar Willems en ook hoop ik dat Maher nog een kans krijgt want die vond ik ook niet opvallen. + puntje was Narshing waarvan heel veel dreiging uitgaat. Maargoed we hebben de beste 11 nog niet op het velld gezien want al met al was het een zeer matige voetbal wedstrijd. Weinig hoogstandjjes en voetballend in een tempo daarin kunnen ameteur spelers nog mee.

Nou wat we deze pot hebben gezien is dat narsingh een hele goed match speelde. De verdediging de hele wedstrijd helemaal niks was. De spelers die de 2e helft speelde bijna allemaal niet '' nederlands elftal '' waardig zijn. Vond de wedstrijd ook helemaal nergens op slaan dus misschien verklaart dit een hoop!

Had ik het toch nog goed voorspeld ;
De Knvb moet zich nooit meer zo nederig opstellen jegens professionele voetbalclubs.
Wie denkt Bayern wel niet dat ze zijn, arrogante gekken. Het publiek was zeer kinderachtig,
je eigen speler uitfluiten, hoe laag ...

Al met al speelde Bayern goed, Oranje slecht. Spelers als Bouma, Mathijsen en Vlaar moeten
nooit meer spelen. V. Marwijk had De Vrij van Feyenoord moeten oproepen, die is een
paar klasses beter. En de assist van Kuyt: take that haters!

23 mei 2012 om 00:57

De pass is goed maar iedere blinde ziet dat Kuyt geen enkele seconde de vleugelaanvaller heeft uitgehangen. Hij heeft geen moment voor dreiging gezorgd en dat moet je wel hebben als aanvaller. Kuyt staat op papier linksbuiten maar in de werkelijkheid verzaakt hij die taak en loopt ie wat rond op het middenveld.

Dat waren harde woorden van Van Bommel!

22 mei 2012 om 22:29

Ik heb het niet helemaal gehoord maar hij was boos op het publiek volgens mij?

22 mei 2012 om 22:30

Hij zei bijna letterlijk dat Robben zich moet afvragen om ooit nog bij bayern te gaan spelen.

22 mei 2012 om 22:30

Ja en terecht natuurlijk, Robben moet je niet uitfluiten. Is nergens voor nodig, ze vergeten ook waarom Bayern uberhaupt in de finale stond, dat was ook door Robben. Hij heeft in het verleden genoeg betekend voor Bayern!

22 mei 2012 om 22:33

Ik ben het wel met hem eens.
Sodemieter op met dat publiek.
Hij kan zo zijn geld in London verdienen.
Zonder hem hadden ze niet eens de finale gestaan dit jaar en 2 jaar geleden.
Ondankbare honden.

22 mei 2012 om 22:37

Zei hij dat echt? Wat een schande dan dat Kroos net deed alsof er niets aan de hand was. Hij wist niet wat hij ervan moest denken omdat Robben ook toegezongen werd...

23 mei 2012 om 00:58

idd, maar ik denk eigenlijk dat er ook nog wat persoonlijke frustatie inzat bij van bommel? Leek wel alsof hij elk moment kon barsten hehe. Ik ben het natuurlijk wel met hem eens, belachelijke actie van menig supporter.

22 mei 2012 om 22:29

Haha. Nu moeten ze oppassen hoor, want anders wordt Van Bommel boos.

22 mei 2012 om 22:30

Hard? Gewoon terecht. Wat de Bayern fans flikken kan echt niet man..

22 mei 2012 om 22:34

Ben ik met je eens, maar zoals Van Basten zei het gebeurd wel vaker (helaas)

22 mei 2012 om 22:37

Ja, maar omdat het wel vaker gebeurt, betekend het natuurlijk niet dat het niet schandalig is?

22 mei 2012 om 22:33

Hard maar eerlijk, tegelijkertijd proefde ik ook wat nog wat oude roest vanuit zn Bayern-tijdperk waar hij ook niet gelukkig is vertrokken.

Staat trouwens een fout in de tweede alinea, een na laatste zin: ''maar de fans kwamen bedrogen uit: er vielen alleen goals voor rust.'' Er viel namelijk ook nog een doelpunt in de slotfase voor Bayern door Gomez.

Kut publiek je sterspeler uitfluiten ga je schamen!

Wat een verschrikkelijk publiek.
Ik zou echt er over nadenken om weg te gaan.
Je eigen speler uitfluiten.

Voor de rest weer een doodsaaie oefenwedstrijd waar ik mezelf toch echt afvraag waarom ik er nog naar kijk.

Een aantal dingen vielen me op:

- Narsingh speeld goed
- Willems speelde wel oké, Vlaar ook

De rest was matig... Vooral de Jong, Anita en Lens.. En Strootman!

22 mei 2012 om 22:32

Anita is geen back dus waarom zou je hem gaan beoordelen op deze wedstrijd, je moet hem beoordelen als hij op het midden veld staat..

ON: schandalig publiek, ik hoop echt dat robben er straks 3/4 in knalt tegen die Duitsers.

22 mei 2012 om 22:35

Ja, ik zeg dat hij matig speelde... Ik heb hem niet gezien als cvm dus kan hem daar ook niet op beoordelen.. Bij Ajax speelt hij daar altijd heel goed..

22 mei 2012 om 22:34

Welke de jong?

22 mei 2012 om 22:35

Siem de Jong, maar Luuk is me eerlijk gezegd niet opgevallen maar heeft minder concurrentie dus moet maar mee. Al had ik liever van Wolfswinkel mee gehad.

22 mei 2012 om 22:37

Luuk is natuurlijk wel een pinchhitter.
Lang sterk.
Die is makkelijker te gebruiken.

22 mei 2012 om 22:37

Siem kan ook in de spits als Luuk al niet opviel hoe kan Siem het dan slechter hebben gedaan. Maher was ook matig nog slechter zelfs dan Siem

22 mei 2012 om 22:47

Luuk de Jong speelt tot nu toe veel te bescheiden altijd bij het Nederlands elftal. Bij Twente is ie veel brutaler, beweegt ie meer en ijst ballen op.

22 mei 2012 om 22:35

Ik vond anita een van de betere spelers de tweede helft.

22 mei 2012 om 22:35

Weet niet welke De jong jij bedoelt maar Siem speelde beter dan Maher en Strootman

22 mei 2012 om 22:37

Maher vond ik wel goed, S de Jong vond ik niet goed had veel foute passes...

22 mei 2012 om 22:42

De bondcoach zegt net zelf dat hij Maher slecht vond vandaag dus daar gaat Maher was wel goed. De Jong toonde werklust was vandaag wat ongelukig maar is moest nu wat een verdidigende rol spelen dat is niet zijn beste positie

22 mei 2012 om 23:12

je meent dit toch niet serieus he? Als er een iemand slecht speelde was het Siem de Jong wel. Liep telkens verkeerd, passte slecht en verloor elk duel. Drama die gast. Tegen RKC kan het, maar tegen de Cl-finalist... ga je schamen de Jong!

Edit: O wacht, favo club: Ajax. Never mind!

Nou ik hoop dat dit soort wedstrijden niet meer gespeeld hoeven worden. Eens en nooit meer.

Overigens hoop ik dat Bouma nu heeft bewezen dat hij geen toegevoegde waarde meer is voor het Nederlands Elftal. Zelfs op de positie waar hij nu normaal speelt bakte hij er niets van(zie de 3-2 waar hij Gomez eerst ziet maar dan toch van hem weg loopt).

Vlaar heeft een goede wedstrijd gespeeld en moet mee van mij, harde werker en heeft met Mathijsen een goede eerste helft gespeeld.

Narsingh ook heel goed gespeeld maar leek een beetje te veel op Robben van een paar jaar geleden. Ogen op de bal en dan om alles en iedereen proberen te spelen.

Die honden uit München zouden beter moeten weten dan maar ongefundeerd Robbie uit te gaan lopen fluiten. Arjen gaat 13 Juni de winnende penal maken in de blessuretijd.

Een formaliteit, niet meer. Want veel spelers die vanavond in Oranje spelen, zullen niet spelen op het EK. Belangrijke spelers komen nog terug, dus geen paniek. Zaterdag het volgend oefenduel. Die Duitsers die Arjen uitfloten sporen helemaal niet.

Narsingh in Oranje 1e helft kon beter. Heerlijk goaltje(leek ongeveer hetzelfde als de 5-1 tegen Az)..

2e helft veel dreiging, alleen kon het rendement iets beter. Maar 2e helft was 75% zwak. Ben benieuwd of tie ook tegen Bulgarije mag starten.

22 mei 2012 om 22:30

Ach ik vond Vlaar af en toe redelijk, af en toe slecht... Viel me wel mee!

22 mei 2012 om 22:34

Ja uitstralen is ook niet alles:

Wie moest Gomez dekken?

22 mei 2012 om 22:47

Je kunt je vraag ook andersom stellen: Wat deed Vlaar zo goed?
Perfecte passes? ik noem het tikkies breed over een meter of 10.
Ik snap dat je fan bent, maar wees even realistisch.. Vlaar is niet zo goed als Mathijsen en dat zal hij ook niet worden ook..

22 mei 2012 om 22:50

Willems, maar die kwam op zijn gemak aansloffen.

22 mei 2012 om 23:06

Willems had ook nog gewoon zijn eigen man, Bouma laat Gomez zomaar weglopen. Als de bal van Ribery werd terug gelegd op de rechtsbuiten, en Willems stond bij Gomez, liep iedereen ook weer te klagen. Dit was dus absoluut Niet de fout van Willems.

22 mei 2012 om 23:15

Ik vind het een beetje slap wat je nu zegt . Ten eerste is Anita Ribery kwijt, dan laten S. De jong en Maher hem veel te makkelijk lopen , Vlaar grijpt niet in , Bouma dekte door terwijl hij gewoon de weg van de bal moest afdekken waardoor Willems gewoon zn eigen man kon houden. Jullie noemen het een fout van Willems , het was ook redelijk slecht gedekt door hem , maar wat vooraf ging waren meerdere fouten.

22 mei 2012 om 23:51

@feyenoord223:

Ribery komt over de linkerflank de 16 in dus moet worden overgenomen. Kan Anita dus niets aan doen volgens jou.
Gomez komt over de rechterflank de 16 inlopen en is dus ineens een foutje van Willems volgens jou.
Een beetje vreemd in mijn ogen.
Je zou dan ook kunnen zeggen dat Anita mee moet lopen met z'n man, zodat Vlaar en Bouma de inlopende Gomez kunnen opvangen. Want anders werd de bal gewoon naar de rechterflank gespeeld en was er weer gezeik dat Willems daat niet stond.

Edit: Willems had op dat moment al 85 minuten in de benen, terwijl Anita er nog maar 40 instond, dus zou Anita eigenlijk mee moeten lopen om zo Willems te ontzien, gezien hij ook tegenover een frisse speler stond!

22 mei 2012 om 22:34

Uhm, Vlaar goed? Vlaar was een en al drama, bewees dat hij dit niveau niet aan kan. Heb je hem bij die derde goal gezien?

Nee, Vlaar kan het niveau niet aan, net zoals Siem de Jong dat niet aan kan.

Overigens enige pluspuntje vandaag was Narsingh. Koos nog de verkeerde oplossing, maar kwam veel dreiging vanaf. Maher speelde ook aardig.

22 mei 2012 om 22:35

De hele verdediging is niet nederlandwaardig. Dit EK, gaat ook de grootste afgang worden van NL. Op het Wk had je nog van bronkhorst en een fitte mathijsse. Nu heb je alleen van der Wiel.

22 mei 2012 om 22:38

Door in de verdediging te spelen met Emanuelson, van Bommel, Heitinga en van der Wiel had je het nog enigzins draaglijk kunnen maken: met goed positiespel voorin had je dan nog wel een kans gehad.

Maar Bertje kiest voor zekerheid voorin en dit soort zwakke schakels achterin...

22 mei 2012 om 22:41

Idd, van Bommel zou ik dan niet doen maar in ieder geval emanuelson op de linksback dat je in ieder geval op de vleugels goede spelers hebt. dat van mathijsse en heitinga lossen de jong en bommel dan wel op.

23 mei 2012 om 00:51

Nu heb je alleen VD Wiel? Is dat een joke, hij heeft de afgelopen 7 maanden nauwelijks gespeeld. Voor hetzelfde geld bakt hij er helemaal niets van dit Ek.
In mijn ogen is de enige waardige speler nu Heitinga die wel een prima seizoen erop heeft zitten bij Everton.

Mark heeft groot gelijk.

De 3-2 opzich zegt niets, want dit is niet het Oranje waarmee wij zullen aantreden in de komende wedstrijden. Wat ik wel schandalig vind, is het deel van de Bayern-aanhang dat Robben uitfloot. Belachelijk, Robben heeft zoveel gedaan voor de club en dan dit. Een schande.

Het uitfluiten van Arjen Robben vond ik belachelijk. Bayern-publiek, wie schoot jullie naar de finale?

Schandalig gedrag van de Bayern-aanhang...

Arjen heeft zóveel betekent voor Bayern, en dan mis je een belangrijke penalty in de finale en dan word je meteen afgedankt i.p.v. juist blijven steunen!
Bah!

22 mei 2012 om 22:49

precies maar ze hebben niet gehoord van respect ik zou direct weg gaan daar!!

vlaar en bouma mogen alvast weg en maher ook is er nog niet klaar voor en voor de rest lijkt het goed alleen vind ik dat huntelaar beter kan spelen inplaats van Rvp?

en wie is het opgevallen dat de 1 ste goal eigenlijk niet er mocht gaan ??

Vieze schandalige rot publiek Robben moet daar weg ondankbare honden ... Hij heeft Bayern zoveel succes gebracht en gaat de publiek zo met hem om.... Wat een lafaards gatverdamme nu begin ik meer en meer een hekel te hebben aan de Duitsers...

Wat we hebben geleerd, narsingh deed het goed, verdediging was niet al te best. duits publiek zijn paupers, en mark van bommel was boos. en dat deze wedstrijd nutteloos was.

deze wedstrijd gewoon snel vergeten, en die twijfelgevallen niet beoordelen op deze wedstrijd want ging toch nergens over...

Wat is wim kieft toch een naar hoopje ellende

22 mei 2012 om 22:33

Goede onderbouwing

22 mei 2012 om 22:35

Ja die moet niet mee naar het ek.

22 mei 2012 om 22:41

Vrij matige pot met belabberde verdediging, vooral bij de derde goal van Bayern. Hopelijk kunnen de bankspelers beter meekomen wanneer er wat basisspelers om ze heen staan. En die Bayern supporters, wat een stel misselijkmakende flutsupporters.
Als ik Bert zo hoor, gaan Narsingh en Willems mee.
Off topic: doen jullie ook mee met een leuke EK pool? www.ec2012pool.com!

Wat een drama wedstrijd. Maar achja, laten we hier maar geen conclusies uit trekken. Niks meer dan een trainingspartijtje.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
N. de Jong
van Bommel
van der Vaar
Robben
van Persie
Sneijder
Huntelaar

Een leuke pot voetbal (in de eerste helft toch) met Bayern als verdiende winnaar. Vorm vond ik toch maar eerder zwak keepen.

3 doelpunten tegen. We kunnen dus weer spelers verwachten die erin komen te staan omdat ze alleen kunnen meeverdedigen?

voor mij zijn de 4 afvallers bekend !!
Luuk de jong, Siem de jong, Vurnon anita en Wilfred bouma.

22 mei 2012 om 22:31

Luuk niet, daarvoor in de plaats Lens

22 mei 2012 om 22:39

Hehe nja ik had gehoopt dat Luuk in ieder geval 1 kans kreeg.
Vind niet dat we dat mogen beoordelen deze wedstrijd want Luuk heeft werkelijk geen enkele voorzet gehad die ook maar een meter bij hem in de buurt kwam. Sterker nog, hij moest de helft van de tijd mee verdedigen.

Afvallers; Siem, net niet en een positie waar gewoon teveel andere kandidaten voor zijn, Lens, Bouma en Anita.

22 mei 2012 om 22:41

Maar Luuk was wel onzichtbaar.. Maar goed, Huntelaar ook niet veel gezien op die goal na.

En Kuyt gaf een assist? Hoe speelde hij voor de rest? Want ik zie hier al niet zoveel commentaar meer op hem.

22 mei 2012 om 22:31

Hij gaf een meesterlijke assist op Huntelaar. Een assist die meestal Iniesta of Xavi aan Messi geeft

22 mei 2012 om 22:51

Eerder andersom bedoel je? Die sneaky sneer die je daar uitdeelt stinkt door en door.

22 mei 2012 om 22:31

Moeten we nog commentaar gaan geven over Kuyt? We weten toch allang wat voor een speler hij is ?

Maar omdat je het vraagt: Buiten die assist om heeft hij verder niet zoveel gedaan. Hoort niet bij Oranje in de basis, lijkt me duidelijk.

22 mei 2012 om 22:34

Ja, inderdaad. We weten allang wat voor speler hij is: elke wedstrijd een doelpunt of assist. En voor de rest hard werken

22 mei 2012 om 22:34

Da zegt er iemand hij heeft meer conditie dan Bolt, zei er iemand gisteren tegen mij

22 mei 2012 om 22:50

Nogal logisch, Bolt is een sprinter! Die heeft geen meesterlijke conditie.. Vooral kracht, hoe meer conditie hij traint hoe meer korte snelheid hij zal verliezen en dat is niet de bedoeling

22 mei 2012 om 22:56

Punt is dat als Kuyt speelt hij op papier als vleugelaanvaller staat maar in de werkelijkheid een aanvallende middenvelder is puur vanuit een countersysteem. Ik vond Lens erin al meer een verademing dan Kuyt en Lens vind ik al niet zo.

22 mei 2012 om 22:46

Ja hij deed 1 ding goed en dat was een steekbal op Huntelaar waaruit gescoord werd. Voor de rest heeft hij absoluut niets laten zien wat met een aanvaller te maken heeft en hij staat toch op zo'n positie. Er straalt gewoon nul komma nullo dreiging vanuit. Kuyt kan alleen spelen als een xtra middenvelder.

Strootman maakt zich ook over elk grassprietje boos ! schiet je helemaal niks mee op, scheidsrechters veranderen echt niet van beslissig omdat Mr. Strootman een boos gezicht op zet! sterker nog ze zijn snel geneigd daar geel voor te geven dus Strootman moet nou eens leren gewoon te doen

Bij de afvallers hoort wat mij betreft iig Siem de Jong, is overbodig in dit team en heeft vandaag niet gek veel laten zien

Robben heb ik lang geleden gezegd dat hij daar weg moet gaan en niet moet bij teken, wat doet domoor gaat bijtekenen...

22 mei 2012 om 22:36

hij hoort je niet jammer genoeg , en hij leest niet wat jij typt jammer genoeg.
en ik zou direct weg gaan daar als me eigen publiek me uitfloot dramatisch .
hoe kan je zo een contract tekenen bij zo een club

22 mei 2012 om 22:39

En het bestuur die hem afkraakt en hem alles het mis gaat, krijgt hij de schuld van alles...robben heeft het altijd gedaan in hun ogen van de publiek, bestuur noem maar op... Daar vind ik het onbegrijpelijk om bij te tekenen ....

22 mei 2012 om 22:45

misschien deed hij het voor zijn familie omdat hun het daar naar hun zin hebben maar hoe dan ook jammer dat hij daar moet spelen bij zo een club en bij zo ke fans die je uitfluiten tot je uit de stadion bent

Contract verlengen en dan binnen hoeveel weken vertrekken, gaat Robben dan de eerste zijn?

Misschien wat overtrokken, maar het waren er wel een stuk of wat die floten. Lijkt me alles behalve een fijn gevoel.

Ik hoop dat Robben per direct z'n koffers pakt, en vertrekt.
Wat een dom publiek om een van je sterspelers uit te fluiten.
Maar Sweinsteiger fluiten ze helemaal niet uit, omdat hij zogenaamd jongen van de club is.
Wat een stelletje klote duitsers!
Ik hoop echt dat hij naar Chelsea, of United gaat, waar hij zich kan bewijzen in de allerbeste competitie in de wereld!

Jammer van dat uitfluiten, ik schaam me er zelfs een beetje voor.

Maar ik moet de nuancering plaatsen dat er volgens mij niet echt een "harde kern" aanwezig was. Ik heb amper gezang gehoord.

Wel goed dat er ondanks het gefluit toch nog een hoorbaar aantal supporters zijn naam scandeerden, dat verdiend Robben ook.

Verder wel een leuke pot, maar ik denk dat weinig mensen zich er enthousiast over konden maken.

Bouma, Lens, Strootman en Siem de Jong mogen wat mij betreft thuis blijven.

Wat de verdediging betreft, laten we hopen op een EK zonder blessures en een Willems die onwijs goed speelt. Anders kan het nog knap lastig worden om door te stoten naar de finales.

Heb wel genoten van Maher en Narsingh overigens

22 mei 2012 om 22:42

laten we hopen dat het 18 jarige jongetje willems niet met de grote meneren van oranje mee hoeft te doen. Dan nog liever schaars

22 mei 2012 om 22:58

Lens deed het niet zo slecht hoor. Als Siem die 'enorme' misser gewoon door had gepaast aan Lens was dat een doelpoging. Ik vond Lens helemaal niet tegenvallen. De enige waarvan ik wel meer had willen zien is Maher. Hopelijk zal deze speler vaker bij de selectie worden gevoegd.

Ja, leuke wedstrijd, maar niet heel boeiend, gewoon vanwege de ambiance. Willems deed het erg goed, Vlaar vond ik ook erg goed spelen. Narsingh kwam lastig op gang, maar scoorde een goede goal. De gebroeders de Jong maakten niet bijzonder veel indruk. Lens ook matig. Strootman speelde naar mijn mening wel goed, speelde erg snel. Maher speelde ook lekker vel, alsof hij al tijden op dit niveau speelt.

Enige manier waarop dit Nederlands elftal een EK kan winnen is met een dosis geluk en countervoetbal. Dichttimmeren en eruit jagen met enkele snelle jongens. Van Marwijk zal geen afbreuk willen doen aan het totaalvoetbal, maar ik vrees dat het alleen maar veel doelpunten gaat kosten.

Over Robben. Het is voor mij duidelijk geworden dat hij de afgelopen twee jaar serieus aan snelheid heeft ingeboet. Blijft een klassespeler, maar zijn grootste wapen is aan het vervagen.

Het creatiefloze en afwachtende-balletje-breed voetbal dat we nu gaan spelen, past niet bij de spelers en gaat ons hopeloos saaie wedstrijden opleveren zonder resultaat.

22 mei 2012 om 22:37

Alsof mijn reactie gebasseerd is op deze wedstrijd. Ik heb genoeg wedstrijden van Robben gezien om te weten dat ik gelijk heb.

Nederland heeft helemaal niet zoveel middenvelders die met weinig ruimte om kunnen gaan. Ibi, Robben, kuyt en Sneijder hebben ruimte nodig. Van de Vaart kan het wel, maar die staat er naast.

22 mei 2012 om 22:45

In het systeem van het Nederlands elftal zijn het gewoon middenvelders. Ik ben er eigenlijk helemaal niet voor om negatief te zijn. Maar het bestaat niet dat deze groep een prijs gaat pakken. Deze groep teert op individuen die matig en voorspelbaar spel maskeren.

22 mei 2012 om 23:00

@feyenoord223
Man geef het op, GL heeft net zoveel verstand van voetbal als ik van rocket science

22 mei 2012 om 22:35

Ik neem aan dat jouw conclusie over Robben niet gebaseerd is op deze 15 minuten?

Snel is hij nog altijd, wellicht ietsje minder explosief.

Was dit trouwens een officieel Fifa duel wat meetelt voor de Caps?

22 mei 2012 om 22:33

Nee, telt daar niet voor mee. Weet niet waarom het belangrijk is maar het is geen interland.

22 mei 2012 om 22:33

Huh, dus dit was niet Maher zn eerste cap?

22 mei 2012 om 22:35

Klopt. Een interland is tussen twee landen en deze telt dus niet mee

22 mei 2012 om 22:36

Misschien onbelangrijk, maar betekent dat dan ook dat Maher theoretisch nog van land mag wisselen?

22 mei 2012 om 22:37

Ja, waarschijnlijk wel.. Maar dat doet hij niet.

22 mei 2012 om 22:37

nee een interland is tussen 2 landen dit telt niet dus voor maher die moet nog officiele minuten maken in een echte interland

Narcing speelde goed, Lens en Bouma blijf gewoon thuis! Bouma echt gewoon Waardeloos! Boulahrouz ook gewoon, eenvoudig weggespeeld soms... noujah als ze het op het EK maar goed doen!

Zo ... Dan kan nu de echte oefencampagne beginnen. Wat een vervelende pot zeg. Al straalde het Nl-elftal na rust wel heel erg uit dat het er weinig zin in had.

Laat dit maar een motivatie zijn voor Robben om te vlammen op het EK, met name tegen Duitsland.

Ach hè mensen uit het oosten van Nederland/ Duitsland zijn altijd wat trouwer maar kunnen spelers keihard afvallen! Kijk maar hier in Duitsland maar bij twente gebeurt het ook regelmatig!

23 mei 2012 om 00:46

Waarom Twente erbij halen? En geef eens voorbeelden? Bij Ajax fluiten ze natuurlijk nooit iemand uit.

Drama en schande haha jeetje...

Helemaal eens met Bommel. Welke mongol gaat nou zijn eigen topspeler uitfluiten. Respectloos en ronduit dom. En hij zal heus wel een clausule hebben, dus mooi na een goed EK wegwezen.

Narsingh en Vlaar zijn me positief opgevallen, die mogen van mij wel mee. Verder vond ik S. de Jong, Willems, Bouma en ook Vorm allen een zeer matige wedstrijd spelen.

Bouma mag trouwens cker afvallen (letterlijk en figuurlijk), die gek past amper in shirtje!!

Nep publiek wat een onzin!

Narsingh en Maher zijn me positief opgevallen. Willems niet echt opvallend, maar redelijk (ookal werd hij een paar keer gepiepeld door oa Ribery).

Zeer matig: Lens, Strootman, Mathijssen, De Jong (de broertjes) en de eerste helft oogde eigenlijk de hele gelegenheidsverdediging drama.

Redelijke wedstrijd, ik vond Oranje niet heel slecht spelen, mooie 1e goal van Oranje, prachtige pass van Kuyt, 2e mooi afgerond door Narsingh. Het meest sneue vond ik dat ze Robben uitfluiten, slaat nergens op..

Robben.. ga lekker terug naar Chelsea. Wat is dat Bayern een rotclub zeg. Steeds die Beckenbauer te zeiken en dan dat publiek... ik ben het inderdaad met Van Bommel eens.

Over de wedstrijd... Ik vond Vlaar niet best. En Bertje.. alsjeblieft.. zet Kuijt niet meer linksbuiten. Verder was het leuk om Narsingh en Maher in oranje te zien. Maar Narsingh ziet alleen de achterlijn en kan niks met links. En Maher heeft helaas Van Bommel en N. De Jong nog voor zich.

Van mij mogen Siem de Jong en Lens wel afvallen.

Achterlijk publiek, achterlijke wedstrijd, achterlijke club. Trieste bedoening.

22 mei 2012 om 22:36

Achterlijke reactie.

Dit is toch schandalig dit kan toch niet serieus genomen worden strootman maher anita siem de jong lens en ga maar door dat was toch te ergggg oke nl miste 2 a 3 spelers maar bayern speelde ook tot het laatste kwartier zonder lahm sweinsteiger ribery gomez neuer dit kan toch serieus genomen worden doe alsjeblief eens normaal v marwijk je gaaaaaaat zwaar verschut dit ek Mark my words

Ik ben volgens mij een van de weinige die Anita niet eens heel slecht vond spelen. Heb me wel zitten ergeren aan Lens, Vlaar, Mathijssen en Strootman. Luuk heb ik niet eens gezien. Bij Twente is hij super en bij het Nederlandselftal zal hij nooit een basisspeler worden.

Zeer slecht: Siem de Jong, Luuk de Jong, Strootman, Bouma

Zeer matig: Vlaar, Maher, Mathijssen

Redelijk: Willems en Narsingh

De verdediging was zo lek als een mandje. Mathijsen, Vlaar, Bouma komen zwaar te kort. De achterhoede wordt Ned op het Ek fataal.

Ligt het aan mij of is de helft van de Bayern aanhang een nepsupporter? Zielig om je eigen speler uit te fluiten

Niet dat Narsingh een wereldspeler is, maar het is toch een hele opluchting als je hem daar aan die rechterkant ziet spelen en het vergelijkt met Kuyt die aan de linkerkant stond? Kuyt loopt overal rond behalve aan de zijkant, dat verpest het hele positiespel. Zet Robben op links, Narsingh of Afellay op rechts, Huntelaar in de spits en bouw het elftal om Van Persie heen en ik zie Nederland echt ver komen op het EK.

22 mei 2012 om 22:42

Juistem. Jij begriept 't. Nederland heeft voorzetten nodig. Valt me wel op dat Huntelaar wel uit een loopactie scoorde uit een steekpass van Kuijt. Hoe verzinnen ze 't. Maar goed, normaal gesproken heeft Huntelaar voorzetten nodig. Dus lekker die twee buitenspelers met hun goede been op de flanken en een VDV of Van Persie achter Huntelaar.

Niet te veel uit deze wedstrijd halen met al de invallers, maar willems strootman was echt een drama. Strootman maakte om de minuut een overtreding en zat maar te schreeuwen naar de scheids en ribery liet willems even achter zich haha wat een klasse die ribery maar dit soort mannetjes komt willems vaker tegen en zie dat niet goed eindigen, gewoon nog te jong niks om voor te schamen maar die strootman had lekker thuis moeten blijven en emanuelson voor moeten komen maar goed er zijn lievelingetjes zoals kuyt blijkbaar nu ook strootman.

Hoe speelden Sneijder en Willems?

22 mei 2012 om 22:37

Willems: aardig gedurfd maar onervaren en komt duidelijk tekort tegen tegenstanders als Ribery of Muller. Kortom, heb je niks aan tegen toplanden. Sneijder speelde aardig maar onzichtbaar.

22 mei 2012 om 22:43

Ga toch weg. Muller uit de westrijd gespeeld en Ribery niet tegen gekomen. Wat een flutanalyse.

22 mei 2012 om 22:40

Sneijder slecht, echt een zeer matige pot. Hij oogde totaal niet gemotiveerd, leed veel balverlies.

Willems mag je niet echt iets van verwachten vind ik persoonlijk en vanuit dat oogpunt deed hij het vrij aardig. Je ziet dat hij het niveau nog niet gewend is en toont dan ook weinig initiatief.

Willems hield zich goed staande
Vind wel dat hij iets meer met de aanval mag bemoeien.
Narsing speelde ook goed, leuke combinaties en acties.

22 mei 2012 om 22:46

Komkom, je kan moeilijk van een 18-jarige debuterende back verwachten dat hij zich er keer op keer aanvallend mee gaat bemoeien. De eerste helft kwam hij een aantal keren mee op, maar werd hij niet aangespeeld. De tweede helft viel er eerlijk gezegd niet heel veel mee op te komen ;

22 mei 2012 om 23:18

Ik verwacht ook niet dat hij 90 minuten lang blijft gaan zoals Dani Alves,
maar verwacht wel minstens een voorzet, zelfde geldt voor Boulahrouz.
Anita liet dat overigens wel zien.

Ik vind dat je bij het Nederlands elftal niet moet gaan kijken naar jong of oud.
De voorbereiding voor het Ek is begonnen en je moet er staan, het gaat nu vooral
om kwaliteit en laten zien dat je erbij hoort.

Als Willems cruciale fouten gaat maken in de komende wedstrijd gaat de bondscoach hem heus geen extra kansen geven omdat hij 18 is.

Het is schandalig dat Robben daar wordt uitgefloten... daar bestaat geen twijfel over.. zelfs die Duitse commentator vond het walgelijk en onbegrijpelijk..

Het is diep en diep triest idd..

Maar mensen negeren nu ook het feit dat de meerderheid ook de naam van Robben uit aan het schreeuwen was.. En achter Robben stond.. wie weet of die idioten die aan het fluiten waren uberhaubt echte Bayern fans waren.. In zo'n stadion kunnen een heleboel andere idioten komen..

De meerderheid van de Harde Kern van Bayern zat er toch niet bij..

Mensen leggen nu de focus daarop en wat net zo triest is als dat fluiten is het feit dat men hier nu iedereen... alle fans van Bayern over een kam gaat scheren..

Toen Robben met Schweinsteiger mee ging om zich toch te bedanken bij de Bayern hoek.. Toen kreeg hij ook een sstaand ovatie..

Als Bayern-fan is dat beschamend dat zo iets in dat stadion gebeurd.. Maar zoals ik al zei men moet niet iedereen over een kam scheren..

22 mei 2012 om 22:38

@ Acolinho
helaas scheert men hier in dit land wel vaker mensen over 1 kam.... is men goed in

22 mei 2012 om 22:43

@baarsjes, je begrijpt dat jij je nu aan eenzelfde iets waagt.

Maar ik ben het met je eens Acolinho, ik hoorde ook een merendeel juist zijn naam scanderen. Neemt niet weg dat dat uitfluiten erg irritant is en niet hoort, maar zoals we konden lezen liepen er maar weinig mensen warm voor deze pot en de kans is dus groot dat er met name gelegenheidssupporters zaten en dagjesvolk.

22 mei 2012 om 22:48

@ Neder85

goed geintegreerd dus...

Maar idd, er waren er ook veel die hem toezongen maar natuurlijk heb je altijd wel een deel die hun verdriet nog aan het verwerken zijn maar we zullen wel zien het nieuwe voetbalseizoen, dan krijgt hij weer de volle 100 procent steun van de 69.000 fans die tweewekelijks de tempel bezoeken.

Die Duitse trainer zegt over dat fluiten dat het gewoon is, dat het er bij hoort.....deze man staat zowat te beven...is dit Jupp Heynckes? Het lijkt wel een stratenmaker, snap niet dat je naar zo'n man luistert, vreselijke man

22 mei 2012 om 22:39

En die Kroos wist zogenaamd niet wat hij ervan moest denken, omdat Robben ook toegezongen werd. Onbegrijpelijk dat Robben het in zijn hoofd haalde om te verlengen.

22 mei 2012 om 22:42

Ja man je eigen speler zo uitfluiten, wat een huisvader zonder charisma de vent straalt niets uit ....

22 mei 2012 om 22:45

Hij zegt juist dat er altijd enkele mensen in het stadion zitten die niets met de club te maken hebben en zo'n dingen uit halen..

Dat het normaal is dat zo iets voor komt in het voetbal.. En toen gaf hij nog een x aantal voorbeelden voor waar zo'n dingen voor komen..

En zegt hij iets verkeerds?

Zeg even eerlijk was dit de eerste keer ooit dat er een speler in het eigen stadion uit werd gefloten?

Het is walgelijk maar het gebeurd.. en dat is wat deze man aan wou geven.. en gelijk heeft hij..

22 mei 2012 om 23:35

Ken je het woord mimiek....anders even googlen, dan zou je begrijpen wat ik bedoel met vreselijk man.

Robben speelde als een druiloor in de finale en miste dan nog eens de penalty, maar de reactie van het Bayernpubliek slaat echt nergens op.

boeit me allemaal niet verder maar wel 1 vraag: waar waren willems en bouma bij de 3-2?
juist, helemaal niet in de buurt en dat laat meteen zien waar de zwakte ligt bij het nederlands elftal.
willems deed het niet eens heel erg beroerd verder maar dit soort cruciale momenten beslissen wel een wedstrijd.
willems simpelweg nog niet goed genoeg, bouma al lang over de top.
verder vond ik maher niet bepaald meevallen en spelers als de gebroeders de jong vielen nou ook niet bepaald op.
in de 2e helft was het verschil tussen eredivisie en de rest gewoon overduidelijk.

in de 1e helft vond ik overigens dat de jong veel te aanvallend speelde, ik heb zelfs kuyt enkele keren gezien op die positie omdat de jong weer eens niet stond op te letten. (viel erg tegen dat het een gigantisch gat viel steeds op het middenveld)
het moet allemaal beter, dat is duidelijk maar goed, wat kan ons het schelen op het moment joh.

22 mei 2012 om 22:52

Bouma? Wat deed Bouma verkeerd?
Speelde gewoon een goed duel. Won de luchtaanvallen, creëerde enkele kansen met zijn lange ballen.

22 mei 2012 om 23:19

wat bouma verkeerd deed?
heb je hem zien staan bij dat 3e doelpunt?
hij stond lucht te dekken alsof hij aan de rechter kant in de verdediging opgesteld stond.
de gehele linkerkant was leeg!
geen bouma, geen willems en waarom? geen idee, ze stonden namelijk gewoon op de rand van 16 meter lucht te dekken (want daar stonden nog meer spelers van nederland)
beide moesten minimaal 5 meter achteruit (buitenspelval was ook al geen sprake meer aangezien ribery vanaf de vleugel al bijna bij de achterlijn was)
dat is gewoon zeer slecht verdedigd, een centrumspits die zoveel ruimte heeft mag nooit gebeuren!

22 mei 2012 om 23:14

@crazy:
Volgens mij ben jij hier de enige die dezelfde wedstrijd als ik heb gezien.
Over de tweede helft druk je jezelf nog zachtjes uit; het was tenenkrommend
Die Bouma was verschrikkelijk, die loopt continue uit het centrum weg....en waarheen...joost mag het weten, in ieder geval niet om rugdekking te geven of een mannetje op te vangen.

Luuk De Jong hoort er nier zoals Vlaar en Mathijssen er niet in horen,wat een prutsers...

Van Bommel !!! Viezerik . Ik ben een limburger , maar jij hebt bij mij helemaal afgedaan . Jij bent een ondankbare gefrustreerde serieuze loser kerel . Zo dom kun je niet zijn dat je het verschil niet ziet tussen de echte BM SUPPORTERS en de BM HARDE KERN. Dan ga je op tv je ex club afbranden om een beetje interessant te doen jij loser .hoop dat joj nog geen minuut meer aan her voerballen komt. !!

22 mei 2012 om 22:39

ok, boeiend...

22 mei 2012 om 22:45

Maar dit doe je niet eit of je een BM of een Harde Kern het zijn gewoon Bayern fans ... Het zijn losers een voor een, wat een respectloze honden..

23 mei 2012 om 07:28

Hhhahhaha al te boven van de Champions League hahaha stelletje losers... en op het EK ben jij zeker ook een schnitzel.... Chelsea Ftw!

On: Saaie wedstrijd waarin Narsingh heeft laten zien dat hij meegaat naar het EK ontzettend knap.. Bouma kan het gewoon niet meer.. en Siem De Jong ook thuislaten.. en verder vind ik het publiek van die duitsers ontzettend triest bah bah bah

1 ding is nu wel weer duidelijk geworden en van Marwijk zal wel met 2 controlerende spelers op het middenveld spelen en niet met een van der Vaart naast van Bommel.
Het was niet echt een hele goede wedstrijd om mensen goed te testen want niemand bij Oranje had er echt zin in.

Ik vond het verdedigend toch erg matig vooral bij die derde goal wat een amateurisme en die eerste goal van de duitsers was echt een blunder van Vorm. Toch maar hopen dat Stekelenburg weer snel terug is die is toch een klasse beter.

bouma , broertjes de jong en anita

deze mogen van mij afvallen , vindt dat mensen wel erg willems afzijken ...terwijl spelers met meer ervaring zoals matijssen , sneijder en van der vaart ook geen stempel konden drukken op de wedstrijd

krul
van der wiel
v.bommel
heitinga
willems
de jong
robben
sneijder
affelay
huntelaar
van persie
22 mei 2012 om 22:49

Dan zijn we verdedigend al zo zwak en dan ga je met 1 controleur op het middenveld spelen. Dat moet je nou net niet veranderen, die 2 controleurs op het middenveld (de Jong en V, Bommel) zijn cruciaal geweest voor het bereiken van de Wk-finale. Staat goed zo lijkt me.

22 mei 2012 om 23:37

anita zou ik er altijd bijhouden.
multi functioneel en niet al te onbelangrijk aangezien de back posities toch niet al te sterk bezet zijn en hij er altijd kan spelen eventueel.
ook als een echte kuitenbijter kan hij gebruikt worden.
de gebroeders de jong en bouma lijken me wel logisch ja.
de jong heeft van persie en huntelaar voor zich en verschilt qua speelstijl niet echt, met lens zou je nog iets heel anders kunnen proberen bijvoorbeeld.

de 4e aanvallers vind ik dan ook moeilijk om te kiezen.
ik ga misschien iets geks zeggen maar ik zou kiezen voor strootman of schaars.
simpelweg omdat dat dezelfde soort spelers zijn en met een van bommel en de jong heb je ook al 2 controleurs. ( eventueel anita dus dat een ander type is)
ik vind namelijk dat je zoveel mogelijk verschillende type spelers moet hebben naast de ''standaard'' spelers.

Er waren veel meer supporters die Robben toezongen maar fluiten komt er nu eenmaal bovenuit. De kaartjes voor deze wedstrijd zijn voor de helft van de prijs van de hand gedaan om nog enigzins een vol stadion te krijgen en dan weet je wat voor publiek je gaat krijgen. Echt onzin om het Bayern publiek nu als walgelijk etc te gaan omschrijven, dit waren mensen die een dagje uit waren.

22 mei 2012 om 23:12

Sorry maar denk je dat het bij Chelsea zou gebeuren dat Lampard of Terry of Drogba uitgefloten zouden worden? No way! Daarom is Bayern gewoon een nare club en ben ik blij dat ze niet gewonnen hebben.

25 mei 2012 om 08:20

Bij Lampard, Terry niet, net zoals dat bij Schweinsteiger en Gomez ook niet gebeurd is, het zijn landgenoten. Drogba speelt sinds 2004 bij Chelsea dus kan je ook in die categorie scharen maar ik sluit zeker niet uit dat het bij Torres ook was gebeurd.
Nogmaals, de fanatieke aanhang (sudkurve) die er wel was, zong Robben toe. De fluitconcerten kwamen uit een ander deel, wat mijn vermoeden dat dit dagjesmensen waren alleen maar bevestigt.

Ze zijn gewoon bang voor robben die duitsers. Halve actie van robben en 5 man loopt direct achteruit.dit soort acties van die duitsers geeft het nederlands eltal zo veel meer power om ten koste van alles niet van alles om van die duitsers te winnen

22 mei 2012 om 22:40

leuke is dat de andere Duitsers al op trainingskamp zijn en de grote kern Duitse Internationals bij Bayern niet in actie kwam. Maar maakt niet uit, want iedereen weet hoe toernooivoetballers ontstaan...

Het enige goede van deze wedstrijd is dat Robben extra gebrand zal zijn om dit EK te vlammen.

Willems heel matig. De enige reden waarom je hem mee zou kunnen nemen, is omdat hij kan groeien in een toernooi. Maar hij moet zich toch nog even ontwikkelen voor hij mee kan met Oranje. Bouma, een ander alternatief voor de linksback mag van mij naar huis. Liet toch ook helemaal niets zien en is geen meerwaarde voor dit elftal. Als ik dan nog een verdedigende middenvelder af moest laten vallen, zou dit toch Anita zijn. Is voetballend echt niet goed genoeg om mee te kunnen in het spelletje van Nederland. Alternatieven als Schaars en Strootman zijn dan toch echt beter. De keuze voor de aanvallende middenvelder wordt wat mij betreft gewonnen door Maher. Speelde vandaag absoluut niet slecht en heeft enorm veel potentie. Draaide toch meteen lekker mee in het elftal. Ondanks dat hij niet heel slecht speelde, valt dan toch Siem de Jong af. In vergelijking met wat we nog meer voor die positie hebben simpelweg niet goed genoeg. De aanvaller die moet afvallen lijkt mij Lens. Narsingh speelde vandaag erg sterk en heeft ook enorm veel potentie en vormt een uitstekend koppel met Huntelaar.

Ik vond narsing 1e helft goed 2e helft erg zwak.

22 mei 2012 om 22:39

Nee joh 2e helft vond Narsingh nog steeds goed!!!

Is niet netjes hoor dat ze robben uitfloten,maar seedorf is ook jaren afgemaakt door zn gemiste strafschop

Ik geef na vanavond ook een zeer goede kans aan Boulahrouz als linksback. Van Marwijk gaat dat helaas niet doen, maar Boulah bewijst eens te meer dat hij er nog steeds terecht bij zit. Kan aanvallend misschien niet veel brengen, maar hij is in mijn ogen de enige die Nani, Rommedahl en die Duitsers kan stoppen

laten we dit alsjeblieft nooit meer doen.
belachelijke wedstrijd en die duitsers zijn echt om uit te kotsen zeg.
laat ze maar lekker hun eigen team uitfluiten ipv van 1 speler en dan nog wel van de tegenpartij wat robben nu was. nederland maakt die duitsers af op het EK en robben met een grote rol.

Die van bommel gaat psv wel hoger brengen hij straalt echt wat uit en hij had ook gelijk echt een schande iedereen weet dat robben die bal er ook veel en veel liever in had willen zien gaan maar nee laten we onze topspeler ff uitluiten triest triest triest...

Wat betreft het publiek vind ik niet echt heel erg hoor. Ja, dat het gebeurt is jammer, maar dit had je van tevoren ook kunnen verwachten.

Mark van Bommel moet zich trouwens niet bemoeien met het contract van Arjen Robben.

De broertjes de Jong missen allebei de felheid op dit niveau. Wat lopen die sloom rond zeg helemaal geen pit niks, echt verschrikkelijk! Willems is er nog niet aan toe, jammer. En lens mag van mij ook thuis blijven. Die laatste goal was trouwens gewoon een blunder de Siem de Jong die verliest daar echt dom de bal op een gevaarlijke positie.

Ben ik de enige die Bouma over het algemeen goed vond spelen? Kan zijn dat hij bij de 3-2 fout zat, maar vond Bouma veel sterker spelen dan bijvoorbeeld Willems....

22 mei 2012 om 22:42

Bouma speelde helemaal niet slecht, iedereen loopt hier weer De Snor na te praten.

22 mei 2012 om 22:45

ben ik met je eens. hier al die meepraters kraken Bouma allemaal af, maar heb hem niks verkeerds zien doen. won duels in de lucht. heeft een paar keer met lange bal geopend en was nog dreigend bij een hoekschop. kortom niks aan de hand met Bouma.

Hij kan beter gewoon meer als 4 laten afvallen je hebt er toch niks aan bouma strootman siem & luuk de jong maher anita vlaar lens die kunnen allemaal wegrotten en er mag er 1 voor terug heb je meer aan als allemaal bij elkaar emanuelson

Maher achttien jaar pas, maar zo volwassen in zijn spel, hoe snel hij het spel soms versnelde in de eerste 20 minuten van de tweede helft was geweldig. Daarna maakte hij een paar foutjes, maar wat wil je van iemand van 18 jaar. Heerlijke speler.

Afvallers worden denk ik: Willems, Siem de Jong, Anita en Lens....

22 mei 2012 om 23:06

Het zou schandalig zijn, om Anita thuis te laten ten favoure van Strootman, Lens tegenover Kuyt, en Willems tegenover Bouma.

Wat mij is opgevallen tijdens deze wedstrijd is dat naar mij idee Lens niet snel genoeg kan afvallen hij had er gewoon geen zin in en deed niks goed. Ook liet Strootman weer eens zien dat hij beter dit Ek goed kan opletten hoe van Bommel en de Jong dit doen. Over Kuyt kan ik moeilijk oordelen aangezien dit de eerste wedstrijd is die ik zie van hem in een lange tijd maar mocht dit zijn niveau zijn dan moeten ze bij Feyenoord blij zijn dat die niet wou komen. Maher deed zijn best maar komt nog iets te kort toen hij inviel zag je gelijk dat de verbinding tussen het aanvallende blok en verdedigende blok helemaal verdwenen was. Vorm houd wel leuk die simpele balletjes tegen allemaal maar zodra het een beetje moeilijk wordt valt hij door de mand.

Positief
Narsingh dreigende speler.
Willems scoorde gewoon een voldoende.
Huntelaar moet dit Ek in de spits spelen sowieso.

Extra wat me opviel is dat de commentator erg veel fouten maakte zo zei hij dat Jurgen butt 27 was. Vertaalde hij 33 duizend naar 31 duizend oké kan misschien nog en noemde hij het een keer het afscheids-duel van van der Sar verder had hij niet veel zinnigs te zeggen

Ook dat publiek was irritant jammer dat Robben heeft bijgetekend.

Al met al ben ik eruit dit wordt hopelijk de opstelling van Nederland.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
van Bommel
De Jong
Narsingh
van Persie
Robben
Huntelaar
22 mei 2012 om 22:46

Maher was duidelijk zenuwachtig. Probeerde ook veel te veel ballen op safe terug te spelen en dat is natuurlijk niet z'n kracht.

Sorry maar waarom valt iedereen Bouma zo aan? Ik vond hem niet eens slecht spelen vanavond. Altijd handig om achter de hand te hebben.

22 mei 2012 om 22:43

Vind ik dus ook. Je kan veel beter Bouma met zijn ervaring meenemen dan Willems. Die komt echt nog veel te kort op dit niveau...

22 mei 2012 om 23:17

Clubvoorkeur speelt een grote rol, gok ik.
Waar Bouma en Strootman worden afgezeken, worden juist spelers als Anita en Vlaar opgehemeld. Geen toeval, lijkt me.

En nee, Bouma is geen topper op dit niveau. Maar heel veel linksbenige verdedigers zijn er niet.
Het is, net als bij Willems, niet de vraag of ie het Europese topniveau aankan, maar vooral: wie is het minst slechte alternatief?
Van spelers als Schaars, Willems en Bouma gaan er dan ook minimaal 2 mee. Wellicht alle 3 zelfs.

22 mei 2012 om 23:22

Jou gok lijkt me ook de reden inderdaad. Bij 9 vd 10 reacties hier kan je een clubvoorkeur halen. Objectief gezien is het allemaal geen topniveau bij de spelers die je noemde. Maarja wat moeten we als we de Stammen en De Boertjes en Koemans niet meer hebben rondlopen achterin.

Dat Robben vanavond uitgefloten werd heeft gewoon te maken met pure frustratie, niet dat ik het goedkeur natuurlijk. Maar voor hij op het veld kwam stond Robben nog gewoon handtekeningen uit te delen aan de fans van Bayern. Valt allemaal wel mee, na het EK is iedereen dat weer vergeten.

Die Mark van Bommel is ook triest. Even spuwen op de supporters van de club die hem een goed belegde boterham heeft gegeven. Ik vind het een hele enge speler die van bommel.

Bouma/ strootman/ siem de jong/ lens zijn voor mij de afvallers

Ik hoop werkelijk dat Van Marwijk ook Sneijder durft te passeren als hij in zo'n vorm steekt, werkelijk dramatisch. Zet dan Van Persie maar op 10, of eventueel Van der Vaart.

We kunnen eigenlijk weinig conclusies trekken uit zo'n oefenpartij, maar het is toch wel duidelijk dat spelers als Vlaar en Bouma niks bij Nederland te zoeken hebben. Ook ben ik nog niet overtuigd van Willems op het EK, al komt hij er op termijn wel. Van Marwijk zal nu wel Bouma willen proberen tegen Bulgarije?

Anita, S. de Jong, Bouma en Lens af laten vallen. Lens liever niet maar Narsing heb ik liever mee dan Lens.

Ik denk echt dat Schaars de links-back van Oranje gaat worden, let maar op....

Heel vervelend dat uitfluiten van Robben.
Toch kan ik me dat vanuit het publiek er wel iets bij voorstellen.
Ze zijn nog bezig het verwerken van het verlies van CL finale. Hiervoor zoeken ze een schuldige.
Wanneer Robben dan ook nog met de tegenpartij meespeelt, kun je zo'n reactie van het publiek verwachten. Aan de andere kant zijn dit momentopnames dit moet Robben ook snappen.
Na de vakantie is dit allemaal vergten.
Voor Robben zou het trouwens goed zijn als hij wat soberder zou spelen en niet alles opeisen. Hij loopt zichzelf voortdurend voorbij. Ik hoop dat een trainer hem dit eens duidelijk maakt.

Ach een wedstrijd die nergens om gaat. Bayern moest hier gewoon winnen, dat zal vast ook wel in het contract gestaan hebben!
Heb er nog niks van gezien en ben dat ook niet van plan. Nietszeggende wedstrijd en nietszeggend resultaat. Weg ermee en nu echt aan de voorbereiding beginnen.

Ik maak me echt zorgen om sneijder. Hij speelde ontzettend matig, plus dat 2 goals onstonden nadat hij balverlies leed.

Strootman,bouma en de broertjes de jong matig. Ik vind echt dat Anita meer crediet moet krijgen voor de positie naast van bommel. In de beslissende fase van de competitie heeft hij oa tegen psv een goeie pot gespeeld.

En Robben, ik heb echt met hem te doen.

Ik erger me kapot aan die vervelende strootman. Het hele seizoen laat hij bij psv niks zien en in oranje gaat het gewoon verder. Het is helaas een lieverdje van de bondscoach en die zal hem dan ook wel weer selecteren maar hij heeft in deze vorm niets bij oranje te zoeken.

22 mei 2012 om 22:53

Inderdaad, ik vond hem ook niet heel sterk spelen helaas..

22 mei 2012 om 22:53

Volleeeeeedig mee eens!! Over het paard getild, ernstig uit vorm. Anita verdient als linkspoot een kans komende oefenwedstrijden.

22 mei 2012 om 23:01

@ Ajaxbarca87

Anita is rechtsbenig, fail.

22 mei 2012 om 23:09

Je hebt gekijk, alsnog vind ik hem momenteel beter dan strootman. En ik vind t leuk dat jij een hip woord kent. Verder nog een mening? Of heb je punten gespaard door mensen te verbeteren?

22 mei 2012 om 22:58

Jup Strootman laat het erg afweten en dat vind ik zeer teleurstellend. Want je loopt gewoon kans dat van Marwijk weer te koppig is om dat in te zien. Anita, Maher en waarschijnlijk ook Schaars zijn beter. Zelfde geld voor Kuyt. Zelfs Lens is al beter dan Kuyt. Ja ik weet het hij had een goede pass maar dat was een actie voor een middenvelder. Kuyt staat opgesteld als vleugelaanvaller maar hij valt de vleugel nooit aan. Hij stond zelfs vaker tussen Sneijder en van der Vaart dan op de vleugel.

Met een verdediging als dat van vandaag, hoeft Bild allang niet meer victorie te kraaien om het feit dat Robben straks met Nederland meedoet.
Ze kunnen zich nu verheugd uitlaten over een hele linie bij Oranje.

Dit Nederland mist gewoon types als Emanuelson en Maduro.

23 mei 2012 om 00:31

Ik zoek de sarcasme in je post maar heb het nog niet kunnen vinden...

Ik zou bijna gaan denken dat je het meent! Over Emanuelson (als multifunctionele speler) kan je nog discussieren, maar vooral Maduro ontstijgt de lagere middelmaat niet.

Voor de mensen die vlaar slecht vonden :
Hij speelde gewoon een goede wedstrijd, alleen de 2e helft leek het slecht omdat hij alles alleen deed (want bouma stond naast hem )

Het is wel duidelijk dat nederland niet ver gaat komen op het ek. Slechte defensieve spelers hier. We moeten het weer hebben van countervoetbal wat niet om aan te zien is en ik zie ze daar nu niet meer zoveel geluk als 2010 in hebben (geluk raakt ook eens op). Er zijn meerdere landen gewoon sterker als oranje op dit moment. We hebben te weinig talenten die het topniveau al aankunnen vergeleken met bijv. Duitsland.

Ik begrijp dat Bayern publiek echt niet.ze zijn echt de misselijkmakendste supporters die ik ooit heb gezien.gaan ze gewoon een van hun allerbeste spelers uitfluiten.robben heeft het heel zwaar.ze hadden hem gewoon moeten steunen en dan gaan ze dit doen.hij moet daar zo snel mogelijk weg. Och wat ben ik blij dat Drogba en co hebben gewonnen.ik gunde die arrogante duitsers sowieso niet.

Wat was Strootman vandaag bar en bar slecht zeg.
Alleen maar balverlies, en overtredingen maken en dan gaan janken bij de scheids.
Vind hem het hele seizoen al matig en van mij moet hij dan ook thuis blijven.

23 mei 2012 om 07:02

Ik zag ergens toch iets voorbij komen van 27 passes 1 niet aangekomen?
Dus weet niet waar jij het vandaan haalt dat hij alleen balverlies leed?

Blij dat meerdere mensen inzien dat Strootman niks toevoegd.

Ligt het nou aan mij of ben ik de enigste die wel heeft gezien dat Maher een puike pot speelde?
Hij was onzichtbaar maar toch goed bezig met passes strooien evenals Strootman.
Voor mij toch wel de 2 mannen van de 2de helft !

22 mei 2012 om 23:03

Salah1 jij ziet het gewoon bepaalde spelers mogen ze hier op voetbalzone niet. Ik vond dat strootman ook veel naar voren probeerde dat het dan niet lukt komt mede door de matige spelers s.de jong en l.de jong en lens dan ken je geen bal kwijt en lijkt het als of maher en strootman er niks van kunnen gelukkig kijkt bert niet zo.

22 mei 2012 om 23:19

@salah1

Ben het met je eens. Die twee heren speelden gewoon aardig mee. Totdat Ribery en Gomez er in kwamen hadden ze het middenveld in handen. Dat de aanvoer naar voren niet goed lukte ligt niet aan hun. Ik zag hun statistieken met passen. Strootman 24 goed 1 fout en Maher 22 goed en 1 fout. Zegt meer als genoeg. Bert zal tevreden zijn daarmee.

22 mei 2012 om 23:22

Juist, dat is precies wat ik dus bedoel.
Mooi dat ik niet de enigste ben !

@kevinho23 Had het blijkbaar ookal door, prima !

23 mei 2012 om 10:28

Dus we kijken tegenwoordig liever naar die belachelijke statistieken dan naar de werkelijke kwaliteiten van een speler. Nigel de jong gaat toch spelen boven strootman want als je bij de kampioen van engeland speelt ben je wel 4 klassen beter dan bij de nummer 3 van de nederlandse competitie.

23 mei 2012 om 11:21

Wordt er ergens gezegd dat we liever strootman of maher hebben dan de jong nee, maar mensen moeten niet gaan roepen dat maher en strootman constant balverlies leden en passen die niet aan kwamen want dat was niet het geval. Ik zelf zie ook liever de jong dit omdat onze verdediging niet zo goed is.

Jongens het was een oefenpot logisch dat het er dan niet fel aan toe gaat. Mensen die lens slecht vonden houdt er rekening mee dat hij op links stond. Vond zelf dat strootman wel gelijk had, want de scheids floot soms wel heel snel. Merk dat mensen hier wel een hekel aan hem hebben zoveel deed hij niet fout. Ben wel tot de conclusie gekomen dat we gewoon met 2 verdedigende middenvelders moeten gaan spelen, want anders kan de verdediging het niet aan. We hebben nog de tijd twee jaar geleden had ook niemand het verwacht dalijk met afellay en van persie erbij scheelt ook weer een hoop. Heb vertrouwen in bert die er vast wel weer een team van maakt. Ik zou lens maher s.de jong en vlaar thuis laten.

Hopelijk zal de basiselftal van Nederlands Elftal geen tegenslagen krijgen in de voorbereiding, want de rest naast het basiselftal is van een stuk mindere kwaliteit, zeker in de verdediging komt Nederland echt heel veel tekort.

22 mei 2012 om 23:10

Klopt, maar daar moet je je ook van bewust zijn en dus hadden de spelers die daarvóór stonden wel wat meer discipline mogen tonen. Ik heb me met name kapot lopen ergeren aan Sneijder in de eerste helft en dat is niet de eerste keer in de laatste wedstrijden die ik hem in Oranje heb zien spelen. Geen greintje beleving bij die man meer. Nou weet ik dat dit een wedstrijd was die nergens om ging, maar het is er wel een beetje van af bij hem. Van der Vaart moet ook maar eens zijn mond gaan spoelen. Lopen roepen dat hij vindt dat hij een basisplek verdiend: in ieder geval niet als verdedigende middenvelder. Als je op die positie staat moet je met zo'n zwakke verdediging ook verdedigend discipline tonen. Dat deed hij niet. Ook ik had het graag anders gezien: meer voetbal in de ploeg. Maar tegen een team dat al wat meer kwaliteiten heeft dan bijvoorbeeld Hongarije of San Marino kun je met de verdediging die wij hebben simpelweg níet zonder twee verdedigende middenvelders spelen.

Het geldt overigens ook voor De Jong, Strootman en Maher. Als ze gewoon af en toe wat feller zijn en een tandje bijschroeven dan zijn alle drie die goals gewoon te voorkomen. Kortom: die twee verdedigende middenvelders worden heel belangrijk. En zelfs als die goed hun werk doen heb je er uiteindelijk niks aan als creatieve spelers als Sneijder en Van der Vaart niet thuis geven.

Neemt niet weg dat Mathijssen en Bouma gewoon het niveau niet aankunnen. Boulahrouz vind ik aan de andere kant als mandekker wel zijn mannetje staan. Wordt op de flanken op snelheid nog wel eens afgetroefd, maar zou in het centrum veel beter presteren dan zowel Mathijsen als Bouma.

Luuk de Jong vind ik trouwens ook erg matig. Al zal die niet snel afvallen. Ik vind het weinig soeps op het moment.

Strootman, S. De Jong, Bouma en Kuyt.

Lijkt me meer dan logisch als deze zouden afvallen, Strootman is duidelijk de minste in het rijtje Van Bommel, De Jong, Anita. Speelde vandaag weer zwak, kan simpelweg het niveau niet aan!

S. De Jong heeft niet de handelingssnelheid om als '10' bij Oranje te spelen, in de spits kan hij van waarde zijn maar daar zijn momenteel betere alternatieven.

Bouma, heeft geen uitleg nodig

Kuyt, ik dacht dat de norm was om opgeroepen te worden is dat je speelt bij je club, liet daarbij zien dat hij géen buitenspeler is, maar een hardwerkende spits in een 4-4-2 systeem. Trekt constant naar binnen en zijn voorzet is dramatisch, evenals zijn passing en draaicirkel.

Emanuelson, where are you? Willems kan het niveau nog niet aan, maar is voor mij nu de linksback. Schandalige beslissing van BVM om hem thuis te laten.

Nederland stond voor attractief voetbal, maar de laatste jaren is dat veranderd in zakelijk voetbal, waar we niet meer van eigen voetballend vermogen uitgaan maar spelen met 6 verdedigend ingestelde spelers (7 met Kuyt).

Stekelenburg
V/D Wiel
Heitinga
Van Bommel
Willems
Sneijder
De Jong
V/D Vaart
Van Persie
Huntelaar
Robben
22 mei 2012 om 23:15

Niet mee eens. Strootman heeft al laten zien dat hij het niveau wel aan kan en aangezien Van Marwijk eigenlijk altijd met dezelfde groep blijft werken lijkt het mij sterk dat hij nu opeens Anita i.p.v. Strootman meeneemt.

Om deze reden neemt hij Kuyt ook mee en laat hij Lens afvallen.
Met de rest van het rijtje kan ik het wel vinden.

22 mei 2012 om 23:43

De beste moeten toch spelen? Wat maakt het uit dat hij er meer bij heeft gezeten. Anita heeft bewezen een betere DM te zijn dan Strootman, die ook nog hopeloos uit vorm is.

Kuyt zien we hopelijk na het EK niet meer terug, al denk ik dat BVM hem zal blijven oproepen, wat onterecht zou zijn gezien zijn selectiebeleid.

23 mei 2012 om 17:03

Ik denk dat Strootman heeft laten zien dat hij een betere controlerende middenvelder is dan Anita. De laatste tijd heeft hij wat kleine blessures gehad en PSV zelf draaide natuurlijk ook niet echt lekker.
Anita heeft de laatste wedstrijden goed gespeeld. Maar wel in een team dat goed draaide.

Kuyt zou ik het liefst nu al niet meer geselecteerd zien worden maar dit zie ik niet snel gebeuren. Een harde werken die er altijd voor gaat maar daar is dan ook gelijk alles me gezegd.

Het lijkt wel of de mindere periode een vervolg krijgt,anita rechtsback hoort op Strootman zijn plek.het lijkt of de 4-2-3-1 zijn langste tijd heeft gehad,oke ze waren in de groep succesvol en haalde de finale van het Wk,bert moet eigenlijk een 2de tacktiek hebben,bv 4-1-3-2 of een 4-3-3,nu het minder loopt,waardoor de spelers uit de 2de helft beter kunnen spelen.ik hoop dat ze beter spelen Zaterdag en Bert de juiste keuzes maakt.

22 mei 2012 om 23:14

als het niet loopt is een tactiek die je niet gewend bent inderdaad een goede oplossing

(sarcastisch overigens)

Narsingh heeft zich vandaag in de definitieve selectie gespeeld, mooi hoe hij door de verdediging van Bayern kwam. Dit jochie zeker meenemen naar Oekraine

Wat een gehuil over het uitfluiten ten Robben, ten eerste zijn de supporters gewoon gefrustreerd ten tweede zien ze hun sterspeler spelen voor zijn land in plaats van de club die zijn salaris betaald.

Heb me weer geërgerd aan het Oranje publiek, van oranje pruiken tot oranje pakken... houdt het dan nooit op? Carnaval is in februari.

Afvallers:
Bouma: Gewoon een overbodige oude vent die geen conditie, kwaliteit en motivatie bevat voor het Ek.
S. de Jong :minste aanvallende middevelder. na Sneijder, vd Vaart, v persie, Affelay en eventueel Maher
Strootman: Was misschien in de winterstop een aardige invaller bij eventueel blessureleed, maar voegt nu totaal niets toe aan dit oranje.
Lens: helaas overbodig, 1. Robben 2. Kuyt (die me positief opviel door zijn harde werken en ballen afpakken in de verdediging) 3. Narsingh

Narsingh viel in eerste kwartier echt tegen daarna werd het beter Maher heeft me echt teleur gesteld siem de jong daarin tegen vond ik niet echt slecht spelen hij zal toch de vervanger worden van sneijder of van der vaart over een aantal jaar voor de nr 10 positie en huntelaar heeft weer eens bewezen dat hij echt in de spits moet

Steek
van der wiel
heitinga
mathijsen
schaars
van bommel
de jong/kev
van persie
wesley/rafa
Robben
Huntelaar

Blij dat Munchen de Champions League verloren heeft. Je eigen sterspeler uitfluiten op het moment dat ie het heel moeilijk heeft. Bah bah en nog eens bah...wat een ontzettend nare club.

22 mei 2012 om 23:19

schijnheilig, gebeurd bij 9 van de 10 clubs wereldwijd

22 mei 2012 om 23:24

No way! On-denk-baar dat dit bij Chelsea zou gebeuren met Lampard of Terry of Drogba.

Die derde goal liet maar weer eens zien wat een poepverdediging we hebben. Wij gaan op die manier aan flarden gevoetbald worden op het EK. Als de verdediging al moeite heeft met de snelheid van een Ribery, wat moet ik dan verwachten van een rush van Ronaldo?

Matige pot van Nederland. Ik vond de broertjes Jong, Lens, Anita en Bouma vooral slecht. Afvallers zijn voor mij dan ook S de Jong, Anita, Bouma en Schaars. Schaars vind ik zoiezo drama en overschat en de anderen komen te kort. Lens en L de Jong hebben een bepaalde explosiviteit waardoor ze uit het niets iets kunnen forceren/creeëren. Daarom zijn die nog wel van toegevoegde waarde.

Ik zou tijdens het EK de verdediging zo doen;

(nigel) de jong- mathijssen- heitinga - vd wiel

Nipt verloren met een B-elftal tegen de CL finalist. Daar valt mee te leven.

22 mei 2012 om 23:35

Bayern speelde ook anders met een b-elftal

Ik denk dat Bouma, Maher, L en S de Jong en Lens afvallen en dat is niet op basis van een wedstrijd... Dit moet de opstelling worden, vind ik dan

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
v Bommel
vd Vaart
Robben
Sneijder
v Persie
huntelaar
22 mei 2012 om 23:42

Er gaan maar 4 spelers afvallen. niet 6.
Ik denk dat Vlaar, Siem, Lens en nog één iemand afvallen

22 mei 2012 om 23:48

Laten we hopen dat die eene iemand Bouma is.

22 mei 2012 om 23:51

Anita of Maher kan het net zo goed ook zijn wie weet. Bert moet het belissen.

23 mei 2012 om 11:23

Je hebt gelijk maar als je kunt tellen zijn het er 5 en dan denk ik dat Bouma erbij blijft, van marwijk kennende

We zijn het er bijna allemaal over eens, dat het uitfluiten wel vervelend is; alleen kunnen mensen het wel erg overdrijven. Ik bedoel Duitsers of bayern-fans over 1 kam scheren vind ik uiterst triest. Voor de rest is Robben ook een beetje een egotripper en dat het publiek iets laat horen, dat mag, maar niet op deze manier. In Amsterdam kunnen ze er ook aardig wat van. Bij een (nutteloze) oefenwedstrijd verwacht je deze reactie's ook wel een beetje.

Wat een zaadpot, maar wel duidelijk geworden wie in vorm is en wie niet. Joris Mathijsen, Nigel de Jong, Luciano Narsingh en Klaas-jan Huntelaar de eerste helft goed. Narsingh brengt zeker iets extra's en Huntelaar is gewoon een killer. Sneijder daarnaast dra-ma-tisch eerste helft, leek vaak het tempo niet eens aan te kunnen, terwijl het zo'n wereldspeler is. Daarnaast Boulahrouz zwak, en Kuyt heeft op deze manier geen enkele toegevoegde waarde. Kuyt hoort rechtshalf te staan of in de spits, verder nergens. Vorm zag er bij de 1-0 niet best uit maar verder aardig gekeept, Vlaar, Willems, Van der Vaart draaiden mee maar niets spectaculairs.

Tweede helft Anita opkomend als rechtsback vrij goed, verdedigend wat minder maar zeker niet zo zwak als Boulahrouz. Bouma en Lens bewezen weer gewoon niet bij deze selectie te horen en de broertjes De Jong maken met zo'n wedstrijdinstelling kans om beiden niet mee te gaan. Maher liet daarintegen af en toe wel even zijn talent zien maar was nog niet elk moment ever scherp, Strootman onopvallend en sober gespeeld, en Robben zonder 1 geslaagde actie.

Op basis van deze wedstrijd zijn de afvallers voor mij Bouma, Boulahrouz, Lens en Siem de Jong.

Dus mee:
Keepers: Stekelenburg, Krul, Vorm.
Verdedigers: v/d Wiel, Anita, Heitinga, Vlaar, Mathijsen, Willems.
Middenvelders: v. Bommel, N. De Jong, Strootman, v/d Vaart, Schaars, Sneijder, Maher.
Aanvallers: Kuyt, Narsingh, Huntelaar, van Persie, L. De Jong, Afellay, Robben.

Narsingh Pfoeee wat een speler.
hij begon wel als een Diesel maar hij kwam wel op z'n toeren..

Saaie wedstrijd, wel leuk dat er 10 Eredivisie spelers meededen in tweede helft. alleen het niveau werd er niet beter op.
Maher speelde in het begin redelijk goed.
Narsingh speelde ook heel erg goed.
jammer dat Robben zo slecht ontvangen werd in eigen stadion. die maar ook diep triest.
dat de trots van Bayern zo respectloos behandeld wordt.

denk ik dat maar of leek Dirk geïrriteerd omdat Narsingh de bal niet af gaf bij zijn actie waaruit de goal kwam?

Mensen moeten begrijpen dat de Bayern supporters klaar zijn met Robben.
CL Finale 2010, was hij de slechtste man op het veld.
2011-2012 faalt hij op de beslissende moment tegen Dortmunt van 11 meter, waardoor Bayern de kampioenschap kon vergeten.
CL Finale 2012 faalt hij wederom.

Zijn houding en gedrag naar zijn medespelers toe kan ook niet hij is te vaak negatief in het nieuws in zijn relatie met zijn ploeggenoten.

Mensen voordat we Robben ophemelen, laten we niet vergeten dat hij bij Chelsea en Real geflopt is, het niveau was veels te hoog voor hem.

De supporters in Munchen balen dat hij mocht bijtekenen, een speler zonder overzicht en iemand die niet in teamsbelang handelt kunnen ze in Munchen niet gebruiken, jammer dat het bestuur dat niet in zag.

Bouma komt tekort. Te traag en niet meer de energie om dit niveau bij te kunnen benen. Als klap op de vuurpijl het laatste doelpunt. Je ziet hem nota bene nog naar achteren kijken. Ziet Gomez helemaal alleen staan, maar besluit dan toch door te lopen naar Ribery die al twee man om zich heen heeft. Je laat een dergelijke topspits niet alleen in de zestien?!! Natuurlijk kan je zeggen dat Willems ook had moeten meelopen, maar als je constateert dat dat niet het geval is dan grijp je toch in? Uiteindelijk is het de taak van de centrale verdediger om Gomez te dekken. Bouma mag, met al zijn ervaring, lekker thuis blijven. Narsingh vond ik verder prima spelen. Lijkt me een uitstekend alternatief achter Robben. Kuyt als linksvoor/half is drama. Had weliswaar een mooie assist, maar dit gaat nergens over. Emanuelson wordt naar huis gestuurd, want hij speelt nooit als linksback bij Milan. Maar Kuyt die nooit als linksvoor/half speelt bij Liverpool (als hij al speelt) staat vrolijk in de basis. Verder was vandaag opnieuw duidelijk dat Huntelaar dodelijk is in de spits is bij het Nederlands elftal. Van Persie mag dan leuker meevoetballen en het geweldig doen bij Arsenal, maar in het systeem met bijbehorende medespelers bij het Nederlands elftal komt hij niet uit de verf. Willems vond ik het wel aardig doen. Aardig is natuurlijk niet het niveau van het Nederlands elftal, maar een beter alternatief is er toch niet. Wat mij betreft laat Van Marwijk Bouma(!), Siem de Jong, Lens en Maher (fantastisch talent, maar op zijn positie genoeg alternatieven) thuis.

Nederland is er gewoon nog niet klaar voor. Er werd verwacht dat ze dit Bayern effe van het veld af gingen spelen, maar het tegenovergestelde gebeurde. De meeste analytici zeiden dat Duitsland een makkie zou worden omdat de meeste spelers bij Bayern in de selectie zaten en ze dit seizoen kansloos waren tegen Borussia Dortmund haha. Bayern bewijst maar eens dat het een ander verhaal is en dat zonder spelers als Grosskreutz, Ozil, Khedira etc.

Ik denk dat het EK bij lange na niet zo makkelijk wordt als werd verwacht.

23 mei 2012 om 00:36

Volgens mij is er ook gewoon een hele grote groep ( waaronder ik ) die absoluut niet de illusie heeft dat wij het EK gaan winnen. Daarvoor is de defensie te matig. Ik denk wel dat we de poulefase zullen overleven, maar uiteindelijk tegen een team als Spanje of Duitsland delven we het onderspit. Gewoon het EK in met een sterk defensief blok ( Bommel en De Jong ) om de verdediging bij te staan en hopen dat de voorste linie er eentje meer inprikt dan de tegenstander.

Toen de meeste eredivisiespelers erin kwamen zag je het niveau met zeker 75% dalen wat een gat zie je dan in een keer met de buitelandse competities

23 mei 2012 om 07:30

Klopt, maar dat kan je niet zo in een keer hebben.. allemaal Eredivisie spelers die tegen elkaar moeten en nu opeens bij elkaar in het team zitten.dan is de chemie niet hoog

Vlaar maakt mij blind!! Wat een slechte speler zeg, een parodie op een verdediger, weg weg ermee

Wat mij betreft vallen Adam Maher, Siem de Jong en Jermaine Lens op dit moment af. Maher is simpelweg toe aan vakantie, Siem de Jong komt nog wat handelingssnelheid te kort om een van de andere middenvelders uit het elftal te spelen maar verwacht dat hij in de nabije toekomst aan zal gaan haken bij Oranje. Jermaine Lens heeft een mooie uitstraling maar voegt weinig tot niets toe aan het elftal. Narsingh is simpelweg de betere vleugelaanvaller.

De laatste afvaller gaat tussen Strootman en Anita. Anita heeft als voordeel dat hij zowel rechtsback als verdedigende middenvelder prima kan functioneren en in goede vorm steekt. Strootman is een completere middenvelder dan Anita maar is niet in zijn beste vorm. Ik vind Anita als rechtsback beter dan Boulahrouz en daarom neem ik Anita mee in plaats van Strootman.


De afvallers zijn heel simpel:

Kuyt. Voegt niks toe en zit alleen maar mensen in de weg die wel kunnen voetballen
Strootman: Overhyped en totaal uit vorm
Van der Vaart: Is niet genoeg voor een basisplaats, oogt ongemotiveerd en laat nooit wat zien in het Nederlands elftal. Lijkt me ook een hele vervelende wissel!
Bouma: Een trage bejaarde in mijn ogen. Over the hill. Ik moet er niet aan denken dat hij straks ook nog het veld komt opsloffen op het WK.
Vlaar: Voegt niks toe heeft een draaicirkel van een vrachtwagen en moet zo snel mogelijk weg. Hij heeft al vaker bewezen dat die ons de das om kan doen.

Er moet er weer 1 bij:

Emanuelson: Is de linksback in mijn ogen. Prima voetballer!

23 mei 2012 om 07:59

Hoe kun je nou een matige middenvelder als siem verkiezen boven rafael van der vaart? siem de jong die gister weer laat zien te traag te handelen voor de top. en dan wil je Kuyt weg doen en Maher houden. Maher die gister hopeloos door de mand valt.

En dan wil je dat Urby er weer bij komt, je bedoelt die gast die altijd gezegd heeft niet linksback te willen spelen en daar al 2 jaar niet gespeeld heeft? Nee dankjefeestelijk, dan maar schaars als LB.

Huntelaar is in bloedvorm van persie narsingh en zelfs kuyt hoeft oranje zich geen zorgen over te maken wel over het zo sterk ingeschatte middenveld snijder en van de vaart is een galary play middenveld waar als het tegen zit oranje tegen een goede tegenstander kapot gespeeld kan worden.

Willems was een lachertje en dekte Gomez nauwelijks. En ja Bouma en Vlaar ach ja wat kun je erover zeggen.

Enige wat deze wedstrijd leuk had kunnen maken was Sierd de Vos.

Afvallers wat mij betreft Vlaar, Bouma, Maher en Lens. Eerste twee komen gewoon te kort voor dit niveau, Maher is nog te jong, Lens is momenteel niet op zijn best.

Het was dekkingsfout de tweede goal en de derde fout

wat mij betreft mogen de volgende spelers thuis blijven:
S. de jong, bouma, vlaar en maher
Verder een ubersaaie wedstrijd en een schandalig publiek (gedeelte). Ik zou een transfer verzoek indienen.

24 mei 2012 om 20:53

Laat liever Lensje thuis joh die heeft er geen zin in motivatieloos geval was het tegen Bayern b en neem in de plaats daarvan Vlaar mee. Voor de rest zou ik eerder Maher of Siem meenemen in de plaats van Strootman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren