Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Sar: 'Wellicht is het zwaar om in mijn voetsporen te treden'

Laatste update:

David de Gea heeft geen vlekkeloos debuutseizoen achter de rug bij Manchester United. De doelman kende moeizame eerste maanden bij de vicekampioen en kwam zelfs even op de bank terecht, maar vocht zich formidabel terug. Zijn voorganger Edwin van der Sar adviseert de Spanjaard om zich niet druk te maken over de kritiek: "De Gea moet dat negeren en zijn eigen wedstrijden spelen."

/

De 21-jarige sluitpost werd vorig jaar zomer voor twintig miljoen euro overgenomen van Atlético Madrid, waarvoor hij bijna zestig competitieduels speelde. Na een kwakkelend begin was De Gea nooit meer weg te denken uit de basiself van Sir Alex Ferguson. “Hij werd dit seizoen bekritiseerd, maar ik maakte ook fouten bij Ajax toen ik nog jong was”, zegt Van der Sar in de Britse media. “Bij Juventus en United heb ik ook fouten gemaakt. Gedurende het seizoen werd De Gea belangrijker en had hij goede reddingen.”

De 41-jarige Van der Sar, die tot vorig jaar zomer zes seizoenen onder de lat stond bij Manchester United, is echter wel realistisch. “Wellicht is het zwaar om in mijn voetsporen te treden. Keepers van United werden vergeleken met Peter Schmeichel en nu met mij.” De 130-voudig Oranje-international werd met the Mancunians viermaal landskampioen, pakte drie keer de League Cup en Community Shield en won eenmaal de Champions League en wereldbeker voor clubteams.

Manchester United heeft een goede keuze gemaakt met David de Gea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker waar wat betreft de titel. Hij was een van de beste keepers alle tijden!

21 mei 2012 om 20:54

Nooit echt de keeper van de jaar geworden he. Vond hem altijd super goed maar Casillias,kahn en Buffon hebben toch de titels voor de beste keepers van het jaar in de jaren dat V/d Sar actief was gewonnen.

21 mei 2012 om 21:01

Ja, dat is ook moeilijk als je keeper bent in de zelfde tijd als Buffon.

21 mei 2012 om 21:26

Casillas vind ik niet echt een hele goede keeper. Doet het leuk, maar heeft slechts 1x de minste goals geincasseerd in zijn carriere (primera division) en dan ben je mijns inziens geen goede keeper, zeker niet als je kijkt naar het materiaal waarmee Casillias keer op keer werkte.

Buffon daarentegen is inderdaad een erg goede keeper geweest evenals Kahn.

Overigens vind ik het niet gek dat vdsar nooit gekozen is; dit is namelijk een meevoetballende keeper en niet alleen maar een keeper...volgens mij wordt een keeper niet beoordeeld op meevoetballen (iets dat in Nederland erg belangrijk is).

21 mei 2012 om 22:14

Inderdaad, toen ik gescout werd door de Knvb & Ajax vonden ze ook dat ik meevoetballend top was, vergelijkend met Vermeer in zijn jonge jaren^^
Helaas maar 1 jaar mogen spelen, maar toch een super ervaring.

ON: Begrijpelijk, je meten met deze topkeeper is amper mogelijk en duurt nog heel wat jaartjes! Maar De Gea komt er wel, al duurt het nog even.

21 mei 2012 om 22:25

Je hebt niet altijd prijzen nodig om tot de besten te behoren. Kijk naar bijvoorbeeld een Roberto Carlos of nog eerder in de tijd Ronald Koeman. Die hebben beide nooit een Gouden Bal of wat dan ook gewonnen, maar behoorden wel tot de besten in hun soort. Individuele prijzen winnen is leuk, maar toppers krijgen heus wel de herkenning zonder die prijzen.

21 mei 2012 om 23:11

Europees keeper van het jaar: 1995, 2009
Tijdens het Ek van 2008 bekroond tot beste keeper.

22 mei 2012 om 00:13

Ik snap alleen niet dat Sir Alex geen Stekelenburg had gehaald. Een top Wk gespeeld en zou zo nog 10 jaar meekunnen. Ervaring zat en een vergelijkbare keeper als Edwin.

22 mei 2012 om 07:53

Klopt en dat sloeg ook nergens op. Politiek is dat, er zal wel een reden voor zijn. Je ziet het bij andere verkiezingen ook.

Bijvoorbeeld dat Forlan de speler van het WK was... Sloeg nergens op!

22 mei 2012 om 11:56

@swaggerbokoe, misschien heeft hij toch gelijk? Stekelenburg bakt er niks van bij AS Roma en de Serie A is kwalitatief gezien een slechtere competitie en AS Roma is ook een "slechtere" club als Manchester United. Waar veel druk is natuurlijk.

Ik begrijp die keuze wel als ik nu Stekelenburg zie.

@izzinho,

Heb jij al die wedstrijden van Uuruguay gezien? En hoe ze speelden, wat de rol van Forlan was? Nou ik kan jou garanderen dat die keuze toch een prima keuze was! Forlan speelde een super WK met niet eens een "goede" squad. Aanvallend gezien hadden ze goede spelers maar de rest is niet bepaald top

22 mei 2012 om 13:22

Het gaat ook wat voor verdedigers er voor je staan, kijk maar naar Ajax. Vermeer heeft weinig doelpunten tegen, dan kan jij toch niet beweren dat Vermeer beter is dan Casillias als voorbeeld

Vind dat de gea het geweldig gedaan heeft, hij is zo'n groot talent. Soms denk ik wel eens dat mensen vergeten hoe jong deze jongen is en al zulke prestaties levert.

21 mei 2012 om 20:50

Dat wordt ook vergeten, en de verwachting wordt er ook niet minder op met zo'n transfersom en dan ook nog als 1e doelman bij Man Utd. Echter heeft hij erzelf voor gekozen. Je wedstrijden blijven pakken en dan komt hij er wel.

21 mei 2012 om 22:27

Klopt helemaal, maar je wordt afgerekend op prestaties en niet op leeftijd. Je speelt bij een van de beste clubs ter wereld, dus wordt je geacht een van de beste keepers te zijn. Of een speler nu 20 of 40 is, de prestaties zijn het enige dat telt.

Je nummer 1 moet iemand zijn die de verdediging vertrouwen geeft. Is dat niet zo, dan moet je centrale duo dusdanig veel rust en ervaring hebben, dat zij het kunnen compenseren. Bij Manchester is dat zo.

dat zegt hij wel met veel zelfvertouwen ik denk dat hij zelf in de voetsporen
van peter smeichel was gekomen

21 mei 2012 om 22:51

Naja niet echt direct in de voetsporen van Smeichel.
Na hem kwamen diverse keepers die het net niet aan konden en daarna kwam vd Sar pas.

Ik denk dat Man utd in De Gea een zeer goede keeper heeft. Het is zeker nog geen Schmeichel of Vd Sar, maar je ziet aan hem dat hij steeds beter wordt. Het is natuurlijk ook nog maar een jong ventje, maar zeker een groeibriljant.

21 mei 2012 om 20:26

Met uit komen nog steeds een slappe Juffrouw ...

21 mei 2012 om 22:22

Zo heeft iedere keeper z'n sterke punten. Ook van der Sar was in bepaalde dingen wat minder dan in andere, ondanks dat hij een fantastische all-round keeper was. De Gea is wat minder all-round, maar dat komt nog wel naar mate hij meer ervaring krijgt. Ervaring is zo belangrijk op dit niveau en vooral voor keepers.

Ik blijf van mening dat Maarten Stekelenburg een veel betere vervanger was geweest voor Van der Sar. Hun style van keepen komt grotendeels overeen en bovendien verkeerde Stekelenburg toen in absolute topvorm na een goed seizoen bij Ajax en een fantastisch WK. En misschien was Van der Sar dan zelfs wel een jaar aangebleven als een soort van "keeperstrainer/mental coach" voor Steek, en dat was denk ik erg succesvol geweest.
Ik snap hoe dan ook niet dat Fergusson het advies van Edwin in de wind sloeg terwijl hij destijds zelf aangaf dat hij altijd fouten maakt met het aantrekken van keepers, bijv. ook altijd spijt ghead dat hij van der Sar pas zo laat heeft gehaald.

21 mei 2012 om 22:21

Stekelenburg valt al behoorlijk door de mand bij AS Roma, terwijl dat niveau echt een stuk lager ligt dan bij Man Utd. Je kan zeggen dat hij ook een jaar van aanpassen nodig heeft, maar z'n goede wedstrijden dit jaar zijn op één hand te tellen. Ik was heel erg blij toen ze Stekelenburg niet haalde. In mijn ogen is de Gea van de laatste maanden al beter dan Stekelenburg, dus laat staan hoe dat over 5-6 jaar is. Dan is Stekelenburg waarschijnlijk een erg goede keeper, maar is de Gea wereldtop.

22 mei 2012 om 18:07

Ik vind het niet volledig aan Stekelenburg te wijten dat hij zon dramatisch seizoen achter de rug heeft. Sterker nog, de verdediging viel door de mand, niet hij. Als je alle goals terug kijkt heeft hij hooguit bij 10% van de goals een ongelukkige inbreng.

zwaar maar zeker niet onmogelijk! De gea is pas 21 jaar en kan dus nog mimimaal 15 jaar mee! En als je ziet hoe hij de laatste maanden staat te keeper, zie ik hem echt de opvolger van casillas worden bij spanje.

'mensen vergeten ook snel hoe jong hij is P.a.a,.....

Die jongen is pas 21,.... en nu al jezelf in de basisspelen,.... ik kan me heel wat knullige momenten van Edwin herinneren haha ,.... bal tegen de rug van tegenspeler aangooien en dat soort dingen hahaha,..... Maar kijk nu ... uitgegroeid tot naar mijn mening de beste Nederlandse keeper tot nu toe,...... hoe ouder hoe beter hij werd........ De Gea is pas 21,..... over 5 6 jaar is hij de beste keeper van de wereld.....

De Gea komt er wel bovenop. 21 jaar voor een keeper is heel jong, hij heeft het eerste aanpassingsseizoen erop zitten. Hier gaat manchester dekomende jaren nog veel plezier aan beleven.

De titel komt een beetje arrogant over, wat helemaal niet bij van der sar past!

21 mei 2012 om 22:15

De waarheid aanhalen hoeft niet arrogant te zijn en hij heeft ook gewoon gelijk. Enige zelfkennis is hier gewoon op z'n plaats. Als je vroeger aan Schmeichel vroeg of het moeilijk was om hem op te volgen had hij ook dit antwoord gegeven. Als er een club held weggaat die het zo goed gedaan heeft, dan is het altijd moeilijk om hem te doen vergeten.

Die save op die vrije trap van Mata vergeet ik nooit meer. Die deed zofel pijn, maar toch vond ik dit een van de mooiste, zoniet DE mooiste save ooit.

De Gea heeft er een tijdje over gedaan om zich aan te passen, maar speelde toch nog een goede terugronde. Man U heeft goed gedaan hem te contracteren. Hij is 21, heeft al tonnen ervaring en kan nog vijftien jaar mee.

Blijf erbij dat je met Lloris betere keeper had gehad! De Gea is ook een goede keeper hoor, daar niet van Lloris had ik liever bij Chelsea gezien dan Courtois. Beetje showduiker, hou ik wel van

21 mei 2012 om 22:14

Verschil is dat je tegen Lloris niet meer kan zeggen: we lenen je 2-3 jaar uit en dan volg je Cech op. Dan is die jongen ook 27 (?) en heeft hij ook zoiets van: Ik kan allang bij een echte topclub in de basis staan. Chelsea heeft een goede keuze gemaakt met Courtois. Je ziet duidelijk dat hij het niveau van Atletico al aan kan en heeft zeker nog 2-3 leerjaren voordat hij Cech kan gaan opvolgen.

21 mei 2012 om 22:18

Daar heb je wel helemaal gelijk in. Lloris kan in mijn optiek ook Cech zo opvolgen als hij wil. Maar dat zou idd zonde zijn van Cech die gewoon nog zolang mee kan op niveau

21 mei 2012 om 22:28

Ik snap wat je bedoeld en Lloris had ook een prima keeper voor Chelsea geweest, maar zoals je aangeeft kan Cech gewoon nog te lang mee en zo lang kan Lloris niet meer wachten. Ik verwacht eigenlijk wel dat hij deze zomer of de zomer er op vertrekt, anders acht ik de kans klein dat hij ooit nog bij de echte top gaat komen. Dan gaan keepers als Szczesny, de Gea, Courtois, Krul en Ter Stegen veel interessanter worden om aan te gaan trekken.

Ik ben het gedeeltelijk eens met de keus voor de Gea. Hij is natuurlijk nog jong, heeft nog enorm veel rek vanwege zijn potentie en komt er heus wel, maar de vraag is hoe lang dat gaat duren. Als het nog drie tot vier jaar duurt totdat hij een constant topniveau haalt, is de vraag of het wel zo'n goede aankoop is geweest. Op lange termijn kosten zulke fouten je gewoon het kampioenschap of in ieder geval punten. Ik had persoonlijk liever gezien dat Hugo Lloris was gekomen. Bewijst zich al een flink aantal jaren bij Lyon en heeft ook de potentie om uit te groeien tot beste keeper ter wereld. Bij hem had ik er meer vertrouwen in dat hij er gelijk zou staan dan bij de Gea.

Vd Sar had zijn uitstraling niet mee. Na mijn mening 1 van de beste keepers van de afgelopen jaren.

hij is zeker een keeper die het nog heel ver gaat schoppen en het is net wat van der sar zegt.. op die leeftijd maakte ook hij stomme fouten.. de gea is een keeper van wereldformaat en dat gaat echt nog wel komen.. hij moet zichzelf kunnen herpakken en ervoor blijven gaan net als wat hij de 2e helft van het seizoen deed.. kop op!!

Ben er zeker van dat hij er nog wel komt. Niet vergeten dat er echt een enorme druk op deze jonge kerel zijn schouders ligt.

Wel raar om te zien dat Man u nu net één punt tekort komt voor de titel terwijl De Gea wel een paar punten heeft laten liggen in het begin van het seizoen.

Hahaha, wellicht.
Man je bent een van de beste doelmannen ooit en sws de beste Nederlandse ooit, iedereen mist die man!

Van de sar is internationaal gezien een van de meest onderschatte keepers ooit! want hij was echt geweldig tot zijn laatste dagen toe! altijd op niveau gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren