Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

VVV komt met de schrik vrij en blijft behouden voor de Eredivisie

Laatste update:
/

VVV-Venlo is ook komend jaar verzekerd van voetbal op het hoogste niveau. Na de 1-2 zege van donderdag bij Helmond Sport leek de return in eigen huis niet meer dan een formaliteit, maar dat liep anders. Ton Lokhoff en zijn manschappen begonnen goed, maar keken na een kwartier spelen tegen een achterstand aan en hadden vervolgens alle mogelijke moeite om dat weer recht te breien. Danny Holla zorgde in de tweede helft vanaf de stip, na een discutabele beslissing van Pieter Vink, voor de bevrijdende gelijkmaker.

Er leek aanvankelijk weinig aan de hand voor de thuisploeg, die goed begon en al snel de leiding op voorsprong kwam. Na zes minuten spelen kwam Yanic Wildschut door op links, maar de aanvaller zag zijn actie stranden in schoonheid. De bal belandde echter met enig fortuin voor de voeten van Holla, die niet twijfelde en met rechts laag en hard in de linkerhoek raakschoot. Een eenvoudige middagje leek inderdaad in de maak, maar de gasten uit Helmond werkten niet mee aan dat scenario.

/

Drie minuten na de 1-0 stond het namelijk weer gelijk. Jop van der Linden bereikte met een vrije trap vanaf de middenlijn de zestien van VVV, waar Sebastian Stachnik zich het meest attent toonde en voor iedereen en alles de bal met de kop raakte. Dennis Gentenaar zat er nog aan, maar kon niet voorkomen dat het leer binnenviel. Vijf minuten na de gelijkmaker kopte Zarko Grabovac tot ontzetting van iedereen en alles in Venlo uit een hoekschop steenhard de 1-2 achter de wederom kansloze Gentenaar.

De thuisploeg was daarna weliswaar sterker, maar wist lange tijd geen opening te forceren in de afweer van de Helmonders. Michael Uchebo was met een kopbal en een omhaal gevaarlijk, maar het duurde tot aan de 68e minuut alvorens de bevrijdende gelijkmaker viel. Scheidsrechter Vink floot gemakkelijk na een valpartij van Wildschut, waarna Holla het buitenkansje vanaf elf meter wist te verzilveren. Helmond Sport probeerde nadien nog wel iets te forceren, maar kwam kwaliteit en kracht tekort om alsnog voor een daverende verrassing te zorgen.

VVV-Venlo speelt komend seizoen weer tegen degradatie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bah bah wat gun je het helmond dan toch totaal niet goed voetbal ofzo maar de strijd bij zo'n kleinere club vind ik dan prachtig. Maar als VVV het moeilijk heeft tegen Cambuur en Helmond wat heeft het dan te zoeken in de Eredivisie maar ja...

20 mei 2012 om 16:32

Ze wonnen thuis van Feyenoord Groningen en van Twente, verder gelijk spel tegen PSV en Ajax. Als je dan nog zegt hebben niets te zoeken ?
Degradatie voetbal is totaal anders dan zomaar een competitie wedstrijd.

20 mei 2012 om 16:33

genoeg als je beseft dat ze over 2 wedstrijden winnen, maakt niet uit hoor xd

20 mei 2012 om 16:39

dat VVV het moeilijk heeft tegen Cambuur en Helmond Sport betekent niet dat Helmond Sport en Cambuur veel beter zijn.. Ik denk niet dat je het met mij oneens kunt zijn dat VVV zo ongeveer op elke positie betere spelers heeft dan Helmond Sport.
Dat het dan niet loopt komt gewoon door de druk die bij deze wedstrijden komt kijken, daar waar Cambuur en Helmond Sport juist vrijuit kunnen voetballen: die hebben niets te verliezen. Dat is dan ook weer de reden dat VVV het topclubs in eigen huis iedere keer weer lastig weet te maken: dan kan VVV juist vrijuit voetballen omdat niemand verwacht dat het zal winnen. Er is geen druk en dan ga je vanzelf ook lekker voetballen. Het is onzin dat Helmond Sport en Cambuur het meer verdiend zouden hebben, want voetballend waren ze echt niet beter dan VVV en ook volgend jaar heeft VVV veel meer kans om te overleven dan zij.

20 mei 2012 om 16:43

Deze reactie verdient een groen randje. Je legt het precies uit zoals het is. Al die blinde haters hier die gaan zeggen dat HS beter dan VVV is praten alleen maar onzin.

VVV heeft op elke positie een betere speler (behalve Niels Fleuren). HS heeft een matig team, maar met strijd, inzet en opportunisme kom je ver.

20 mei 2012 om 17:07

inderdaad zo is dat.
En als we ons op paar plekken kunnen versterkken zie ik ons ook rechtstreeks handhaven, en niet weer stressen in de nacompetitie, waar de druk als eredivisieclub hoog is.

20 mei 2012 om 17:17

ee groen randje? schei uit joh... je bedoeld een geel zwart randje? dan stem ik ook voor!

VVV mag dan wel betere spelers hebben.. als het als collectief niks is.. heb je weinig te zoeken in de eredivisie.... VVV verdient het echt niet meer dan helmond sport.. en over deze 2 wedstrijden.. verdiende helmond sport het zelfs nog meer!!

kortom VVV is de afgelopen 4 wedstrijden gewoon goed weggekomen

20 mei 2012 om 17:59

@dinobeagle

Jij begrijpt echt niets van wat Ajaxaddict uitlegt he?!.. VVV heeft een plaats in de Eredivisie te verliezen en daar staat de druk op, Helmond Sport en Cambuur kunnen vrijuit voetballen omdat er veel minder druk op hen staat en zij als ze verliezen niet een competitie lager spelen!

20 mei 2012 om 23:59

Helemaal mee eens. Al had ik al inwoner van Leeuwarden toch stiekem gehoopt dat Cambuur het zou redden. Niet dat ik een echt Cambuur-supporter ben, maar heb een paar keer een wedstrijd van ze bezocht en het is echt een hele leuke club. Bij promotie was het stadion met een capaciteit van 10.000 elke week tot de nok gevuld. Dat weet ik zeker! Maar verder heb ik niks op je verhaal aan te merken

Jammer dat VVV nog een jaar eredivisie speelt! Eigenlijk hadden ze tegen ons (cambuur) er al uit moeten vliegen maar oke! Maar door een enorme schwalbe van Wildschut kunnen ze volgend seizoen weer naar de kuip, de Arena en het Philips stadion! Zwolle hoeft zich geen zorgen te maken over rechtstreekse degradatie want met dit elftal wat VVV heeft kunnen ze te weinig! Hun kunnen nog heel veel leren van RKC die vecht voor elke bal! Jammer want dit VVV is eredivisie onwaardig! En die actie van Holla op het einde zegt genoeg over Vvv

Helmond mag trots zijn op hun prestatie's van dit seizoen!

20 mei 2012 om 16:35

1 cambuur verdient het niet om in de eredivisie te voetballen en verloren terecht van vvv over de twee wedstrijden. 2 Het was geen schwalbe want als ie eerder gaat liggen is het gewoon een penalty.. Nu goed voordeel gegeven!

20 mei 2012 om 16:38

Dat cambuur het niet verdient om eredivisie te spelen kunnen we van mening over verschillen! ik denk namelijk van wel maar dan moeten er een hoop dingen veranderen! En die strafschop is een schwalbe, daar lijkt me geen enkele twijfel over!

21 mei 2012 om 04:04

@ Ferdeman : "2 Het was geen schwalbe want als ie eerder gaat liggen is het gewoon een penalty.."

Wat kan je jezelf toch heerlijk tegenspreken in 1 klein zinnetje.
Als ie de keus heeft om eerder ( of later zoals in dit geval ) te gaan liggen ...is 't gewoon een schwalbe !

20 mei 2012 om 16:37

Nou zeg jij wel dat die actie van Holla op het einde al genoeg zegt, maar zo'n 5 à 10 minuten voor deze actie lag Uchebo 'geblesseerd' op de grond, waarna Meeuwis de bal uittrapte. Helmond schoot de bal toen helemaal niet terug naar VVV.

20 mei 2012 om 16:39

Is mijn niet opgevallen maar oke dan heb je daar een punt ;

20 mei 2012 om 18:48

Omdat dat overduidelijk was dat hij zich aanstelde en hij stond al weer op het moment dat Vvv hem over de zijlijn knalde

20 mei 2012 om 16:40

ga ergens anders haten man. Het was een 100% strafschop. Wildschut werd gewoon aangetikt door verberne. Vvv is over twee wedstrijden gezien verdiend door.

20 mei 2012 om 16:43

Ik haat niet, ik geef Mijn kijk op deze wedstrijd! en ja het was een schwalbe!

20 mei 2012 om 16:46

je zit er nog steeds mee dat vvv cambuur uitgeschakeld heeft dus alles wat met vvv te maken heeft haal je neer.
En ja was wel een strafschop. Wildschut werd gewoon neergehaald/aangetikt.

20 mei 2012 om 18:51

Verberne tikte hem zeker niet aan die stond 5 meter verder, maar Haastrup raakte hem ook niet, hij liep nog 2 meter verder toen zag die dat geen kans meer had te scoren en toen ging die maar liggen! schoolvoorbeeld van een Schwalbe, ik hoop dat ze hier nauw eindelijk eens tegen in actie komen en dat ze hem voor 10 wedstrijden schorsen

20 mei 2012 om 18:15

Eigenlijk zijn beide de eredivisie onwaardig. Anders was Helmond Sport volgend jaar naar de kuip, arena en het Philips stadion gegaan. Daar was ik ook niet echt blij van geworden, dan weet je van tevoren al wie wint, al is dat met VVV natuurlijk ook zo.
Wel respect voor Helmond, ze zijn er vol voor gegaan maar kwamen op discutabele wijze net tekort.

20 mei 2012 om 20:05

vvv is volgens jou eredivisie onwaardig maar hoe kan het dan dat topploegen als ajax, psv, feyenoord en twente er niet konden winnen. Feyenoord verloor voor de beker uit bij Go ahaed aegles. Die zijn dus ook niet eredivisiewaardig. Wat een onzin allemmal

20 mei 2012 om 20:09

Die wedstrijden deden ze het wel aardig, maar voor de rest vond ik ze, op een paar spelers naar, bagger.

ik heb sinds vandaag een stuk minder sympathie voor Vvv. De manier van spelen, die vieze schwalbe waardoor ze uiteindelijk in de eredivisie blijven. Bah! Wat een smeerlappen!

21 mei 2012 om 04:28

Die trainer van jullie dan? dat is pas een smeerlap

Zo, de Knvb heeft het weer voor mekaar

20 mei 2012 om 16:56

Ja want de Knvb heeft er enorm veel belang bij dat VVV in de Eredivisie blijft? Sorry hoor, wat hebben zij eraan?

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ik kan je best geloven dat er scheidsrechterlijke dwalingen zijn geweest maar ik zie die complottheoriën nooit zo...

20 mei 2012 om 17:11

VVV is een grotere club dan Helmond Sport, ik hoop dat dat duidelijk voor je is. Daardoor levert een club als VVV de Knvb meer geld op dan Helmond Sport, dus houden ze liever VVV erin.

Zelfde verhaal met Willem II - den Bosch. Ook al zijn de verschillen daar iets kleiner misschien, de Knvb heeft liever die paar euro meer die Willem II hen oplevert.

20 mei 2012 om 17:17

Even voor de duidelijkheid; Vink floot dramatisch vandaag. Stond veel te veel van het fysieke van Helmond toe. Als VVV hetzelfde deed, floot hij wel. Dus ga nou niet lopen mekkeren dat de Knvb pro de grote clubs is, want dat is gewoon Calimero-gedrag.

20 mei 2012 om 18:58

Je hebt de wedstrijd gezien?
Heb je dan ook gezien dat Vink werkelijk alles tegen VVV heeft gefloten?

off:
Eigenlijk zijn er teveel clubs in Nederland. Een Vvv, een helmond sport, Wii, De Graafschap weten toch al lang dat ze nooit zullen uitgroeien tot een sub(top)club. De potentiele aanhang is gewoonweg te klein. Eigenlijk zouden er mar 6 top en nog 8 subtop of net daaronder clubs moeten zijn.
De rest voegt werkelijk waar niks toe, en blijven altijd maar onderin bungelen. Waar doe je het dan nog voor?
Bovendien trekken de zuidelijke supporters bijna allemaal naar Psv, de Oostelijke naar Twente, Noordelijke naar heerenveen of groningen. Het Westen naar Feijenoord of Ajax. Dan heb je nog het midden met Utrecht of Vitesse.
Als je het aantal clubs in zou perken dan zorg je voor een groter supporterspotentieel(grotere begrotingen) voor de clubs die overblijven.

on: Gefeliciteerd VVV

20 mei 2012 om 16:33

Willem 2? tilburg is een redelijk grote stad. Speelde 10 jaar terug nog wel CL.

20 mei 2012 om 16:34

Dus we moeten gewoon eigenlijk fuseren tot we 6 clubs overhebben? iedereen verwacht altijd dat elke club boven zijn prognose plaats eindigt, maar als er 1 club het goed doet, doet een ander het slecht. VVV is gewoon 16e geëindigd, met de 16e begroting van NL.

20 mei 2012 om 16:44

Ik begrijp dat het leuk is voor de lokale bevolking om jouw club in jouw eigen stadje te hebben om voor te kunnen juichen. Maar als je realistisch bent voegt het voor het algehele voetbal niks toe. Een Ajax of een PSV en miss Twente nemen de wedstrijden tegen degradanten al niet echt meer serieus omdat het niveauverschil gewoon te groot is. In de grote voetbal landen spelen ook de lagere clubs nog goed voetbal in Nederland niet.

Daarbij zouden hogere begroting goed zijn om te kunnen concurreren met Europese subtopclubs.

20 mei 2012 om 16:53

Wat een onzin,de lagere niveaus van engeland en duitsland en zeker die van italië is vaker niet dan wel om aan te zien.

20 mei 2012 om 16:59

Dus omdat Ajax, PSV en Twente het niet meer leuk vinden moeten zij fuseren, hun geschiedenis en alles weggooien?

Voor de rest ben ik het met je eens.

20 mei 2012 om 17:05

Ik heb het nooit over fuseren gehad. en al helemaal niet met elkaar als je zo bedoeld als je het geschreven hebt..

Minder clubs zou denk bijdragen aan een nog groter supportersaantal voor de grotere clubs. Bijvoorbeeld Almelo en Enschede, liggen praktisch naast elkaar en hebben wel 2 eredivisieclubs. Die zouden makkelijk kunnen fuseren of een opleiding kunnen hebben. Nu doen ze het nog te omslachtig. Het is voor de regio of de stad Almelo leuk dat ze hun eigen club hebben maar Twente zou nog groter kunnen zijn als Heracles niet bestond. FF kort door de bocht

20 mei 2012 om 17:12

De eredivisie is een van de weinige competities waar de kleine clubs voetbal proberen te spelen. Je zou een wedstrijden van de onderkant van PL moeten zien.

21 mei 2012 om 11:07

Je kan ook zeggen verdeel de tv gelden zoals in andere landen bijvoorbeeld in duitsland op een andere wijze toe. De begrotingen komen dan dichter bij elkaar en de competitie is spannender.

Met jouw bewoordingen: We voegen tocht niets toe in europa.

20 mei 2012 om 16:39

Wat een geklets fokie28.

Willem 2 heeft vergeleken met veel clubs in de Eredivisie een enorme stad om op terug te vallen. Historie en voormalige prestaties genoeg.

De Graafschap staat wat supportersaantallen steevast in de middenmoot Eredivisie. Hoezo te kleine aanhang? En de potentiele aanhang omvat nog een groot grijs gebied dat zich uitstrekt om de Achterhoek. Waar Vitesse, De Graafschap en Twente hier en daar wat uit vissen. In feite zijn deze twee clubs groter dan een aantal clubs die nu in de Eredivisie (gaan) spelen.

Vvv zit nu met een klein stadion en niet enorm veel supporters maar kan wellicht groeien door de grote transfers die ze telkens maken. Die schaar ik wel eerder bij de net niet-eredivisieclubs als je toch een schifting gaat maken. Maar voorlopig snoeren ze iedereen de mond want ze blijven er gewoon in.

De manier waarop is wederom wel erg gelukkig. Net als vorig jaar goal in blessuretijd waarmee ze blijven leven. En nu een onterechte penalty. Maar goed; als de Graafschap er zo was in gebleven was ik net zo blij geweest als VVV nu. Gefeliciteerd.

20 mei 2012 om 17:37

niet veel supporters? heel noord limburg komt naar vvv dus inclusief roermond venray en zelfs Duitsland, qua groei potentieel is vvv op dit moment de meest aangewezen club van nederland, en natuurlijk met het oog op het nieuwe stadion. vvv groeit vanaf 2000 nog ieder jaar door de komst van hai berden.

Ook hier is het niet helemaal verdient, onterechte penalty, had toch graag Helmond Sport in de Eredivisie gezien, jammer maar helaas.

Ik vind dat Helmond Sport hier gewoon keihard is genaaid door de arbitrage.

20 mei 2012 om 16:33

De beste wint niet altijd he...

ON: Helmond had volgend jaar denk ik niet meer toegevoegd dan Vvv. Laat ze volgend jaar maar weer beide nacompetitie spelen.

20 mei 2012 om 16:42

Dat moet iemand met zo'n logo als Werner toch zeker weten;

ON: VVV heeft een paar aardige voetballers, als die ook nog verdwijnen houdt het helemaal op.

Jammer, ik had Helmond ook wel een keer leuk gevonden, dadelijk maar eens de samenvatting kijken om te zien of zo ook terecht in de eredivisie zijn gebleven.

20 mei 2012 om 16:32

Bespaar je de moeite. Dikke schwalbe van Wildschut. Die scheids trapt er met open ogen in. Echt jammer dit. Had het Helmond wel gegund.

20 mei 2012 om 16:43

daar kan ik heel kort over zijn: Ja

en voor komopaz het was wel een strafschop, wildschut werd gewoon aangetikt

20 mei 2012 om 16:46

Limboroy, zet jij die gele bril eens af man. Alles heeeej vvvv maar het was wel echt een schwalbe heeejj

20 mei 2012 om 16:49

dan ken jij het begrip schwalbe niet. Schwalbe is als je valt zonder contact van de tegenstander. Hier bij deze situatie werd wildschut aangetikt dus terechte strafschop

20 mei 2012 om 16:51

Vraag aan 10 mensen wat ze er van vinden. Ik denk dat 9 mensen zeggen dat het een schwalbe is. Hij zet eerst nog 2 passen voordat ie gaat liggen, bovendien betwijfel ik of ie wel geraakt wordt,

20 mei 2012 om 17:00

Laat ik hier dan toch even op reageren Limboroy want je bent een beetje onzin aan het uitkramen. Het aantikken van iemand is geen reden om te vallen, het is pas een overtreding als een speler dermate wordt gehinderd door een tegenstander dat hij ten val komt. Iemand aantikken is dus nog geen reden om een penalty te geven, wanneer een speler bij een tikje al gaat liggen gedraagt hij zich als een klein meisje en heeft hij niks te zoeken op een voetbalveld, voetbal is immers een mannen sport maar dat schijnen alle mooi boys tegenwoordig vergeten te zijn

20 mei 2012 om 17:01

ligt eraan aan wie je het vraagt, want merendeel wat tijdens live praten bezig was zijn hatertjes en noem ik weinig objectief. Als zelfs de comentatoren en analtici het een pingel vinden dan is het er een he ;

20 mei 2012 om 17:03

@metalhead daar heb je gelijk in. Maar in deze situatie was er inderdaad sprake van hinderen, dat wildschut iets later valt dat doet niet ter zake.

20 mei 2012 om 17:16

mwah, als je schwalbe dan toch wil definiëren, kan het sterker.

Schwal - be [' sjwalb ' ] (duits) de -woord Schwalben voetbal nagebootste val tijdens een duel om de bal teneinde de scheidsrechter te verleiden tot het geven een strafschop, een vrije schop en/of een kaart aan de tegenstander.

Daar valt dus ook onder dat je misschien geraakt wordt, maar niet dermate dat je daardoor ten val komt, en je dit toch doet, teneinde een strafschop te krijgen.

Lijkt me duidelijke zaak. Als Wildschut al geraakt wordt, is het in ieder geval niet zo zwaar dat hij hoeft te gaan liggen. En het is evenmin een regel dat aanraken een strafschop is. Dan krijg je hele andere uitslagen.

20 mei 2012 om 17:41

Als zelfs de comentatoren en analtici het een pingel vinden dan is het er een he

Ja want dat zijn de allesbeslissende organen om te bepalen wat een schwalbe is en wat niet. Kom op zeg, commentatoren zijn zo subjectief als wat. Het was gewoon overduidelijk een vrijwillige valpartij.

20 mei 2012 om 18:55

dan heb je niet op Eredivisie live gekeken want de commentator zij, dat het wel een heel erg makkelijk gegeven strafschop vond

21 mei 2012 om 10:47

Kom op zeg, de meeste scheidsrechters zouden hier geen penalty geven. Wildschut werd licht geraakt en gaat liggen, meeste voetballers doen dit.

penalty in mijn ogen onterecht, maar ik maal er niet om. Meestal hebben we dit soort beslissingen tegen.

Misschien niet terecht, maargoed, ik heb liever VVV in de eredivisie dan een Helmond Sport. Die hebben naar mijn mening dus echt niks in te brengen. VVV kan nog verrassen (kijk naar afgelopen seizoen) tegen de grootmachten, dat zie ik Helmond niet doen! Wel jammer voor Youssef Koubali die ik persoonlijk ken, hem had ik het wel gegund.

Helomnd had moeten winnen!
VVV schande voor de eredivisie, met zwolle en Willem || de grootste kanshebbers op degradatie volgend jaar.

Ooh jah, misselijkmakende schwalbe van Wildschut....

20 mei 2012 om 17:25

Wij zijn blij dat we erin blijven. Kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Wat een verschrikkelijke wedstrijd zeg, VVV zal zich toch wel flink moeten gaan versterken wil het volgend jaar wat klaar spelen.

Ook al is het dankzij een schwalbe, ik had ook liever vvv in de eredivisie gehouden. helmond sport heeft naar mijn mening weinig te zoeken in de eredivisie.

20 mei 2012 om 16:34

Wat heeft VVV er dan te zoeken? Als alle huurlingen weer terug gaan, houden ze maar een zwak team over. Daarnaast winnen ze met alle moeite nipt van cambuur en helmond. Naar mijn mening heb je dan ook niet zoveel te zoeken in de eredivisie.

20 mei 2012 om 16:36

Nee VVV wel zeker? Die hebben alle geluk van de wereld tegen Cambuur en hadden vandaag Vink nodig voor lijfsbehoud tegen, met alle respect, Helmond Sport. Sorry hoor maar dan heb je ook helemaal niks te zoeken in de eredivisie.

Altijd heeft dat Venlo geluk.
Duidelijke schwalbe van Wildschut
Opzich is Helmond hier best genaaid.
Aan de andere kant denk ik ook het is beter dat Helmond niet promoveert omdat de club er gewoon niet klaar voor is.
Maar ik heb liever dat lucky club VVV degradeert!
Dat zal dan wel volgend jaar komen!

Ik ben geen fan van vvv-venlo, maar wat moet je toch schamen hoe je toch blijft in de Eredivisie. Die Uschebo (hoe hij ook mag heten) die raakt geen krenten brood en Wildschut zit al in zijn gedachten, waar hij als voetballer eventueel aan de slag zou kunnen gaan.

On: Ik heb respect voor Helmond, want die gingen er echt voor.

Jammer dat de wedstrijd wordt beslist door alweer een foutieve beslissing van de scheidsrechter, maar een verrassing is het niet meer in Nederland. Het was een wedstrijd zonder hoogstaand voetbal, maar zeer spannend. Ik had Helmond wel eens in de Eredivisie willen zien, maar helaas. Vvv, proficiat met deze handhaving. De manier waarop is er een om niet trots op te zijn.

20 mei 2012 om 23:52

Ach de manier waarop Roda zich al jaren financieel in de eredivisie stand houdt kun je ook niet echt trots op zijn.

Geef mij maar een zo sterk mogelijke eredivisie. En dan is het voor mij vrij obvious dat het beter is dat VVV erin blijft dan dat Helmond sport erin komt. 31 punten in de eredivisie is echt niet slecht voor Vvv. Dat ze dan wat kunst en vliegwerk nodig hebben om de play-offs te winnen vind ik niet zon ramp. Er zit veel spanning op die wdstrijden en VVV heeft daarin alles te verliezen en de tegenstander alles te winnen waardoor je rare wedstrijden krijgt.

20 mei 2012 om 17:28

Perfecte uitleg. Leuk dat iedereen altijd voor de underdog is, maar voor VVV zou degradatie dramatisch zijn. Kan het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Liever VVV dan Helmond in de eredivisie, al betreur ik de wijze waarop ze erin blijven. Ik verwacht niet dat ze volgend seizoen om directe degradatie gaan spelen, met Zwolle en Willem II erbij.

Ik ben heel blij voor Vvv. Door het oog van de naald en misschien niet helemaal verdiend gezien het spelbeeld. Toch ben ik blij dat ze erin zijn gebleven, deze club heeft veel meer potentie dan Helmond Sport. Hai Berden moet af van al die Nigerianen en meer spelers uit de Jupiler League scouten. De degradatiestrijd wordt volgend jaar ook weer spannend: Vvv, Rkc, Zwolle en Willem II.

20 mei 2012 om 16:36

Jij snapt het tenminste. De meeste denk hier 3 uur vooruit, maar VVV kan gewoon een mooie eredivisieclub worden. En dat VVV met geluk doorgaat nu, is wel meer clubs ooit gebeurd, gisteren nog met Chelsea bijvoorbeeld.

gefeliciteerd VVV ondanks die dikke schwalbe van Wildschut, maar goed verder was het maar een "matige" wedstrijd, en dat zeg ik nog netjes

Net als Den Bosch is ook Helmond Sport genaaid door de scheidsrechter, of moeten wel zeggen Knvb

Ik heb het niet gezien, maar als ik de reacties en het verslag zo lees heeft VVV het nodige geluk gehad.wordt volgend jaar spannend onderin met clubs als Vvv, Willem II, Zwolle en misschien ook wel Rkc. Die laatste club deed het natuurlijk heel goed dit seizoen, maar het budget is laag en je weet nog niet wie er weg gaan.

Het was weer het weekend van de arbitrage, begin van de middag een 'rare' rode kaart en nu een schandalige schwalbe. Eerst had ik wel sympathie voor Vvv, maar dat is na deze wedsrtijd er niet meer. Holla die de bal heel ver wegtrapt na een blessure van een speler van Helmond, en natuurlijk de schandalige schwalbe van de geniepige Wildschut.

20 mei 2012 om 16:49

Toen Uchebo op de grond lag ging HS ook doodleuk verder, moet VVV dan wel sportief zijn? Ga weg man! Het zegt ook genoeg over jou dat je na een wedstrijd je sympathie voor een club verliest. Zielig.

20 mei 2012 om 17:12

Moest Uchebo er ook af met een brancard of heb ik iets gemist?

20 mei 2012 om 17:45

Deze speler was lekker aan het tijdrekken. Dus heeft helmond alle recht om gewoon door te voetballen. Sympathei of niet, van mij had helmond vvv eruit mogen knikkeren. Ondanks dat ze niet verloren hebben, mag vvv zich toch wel schamen, als je op deze manier in de ere-divisie blijft.

20 mei 2012 om 23:17

Hij geeft de bal toch terug, wat is daar onsportief aan? Wat had hij dan moeten doen, naar de eigen cornervlag rennen met de bal en daar de bal uit trappen?

We hebben nu wel gezien dat VVV eigenlijk niets in de Eredivisie te zoeken heeft.tegen Cambuur al mazzel gehad en nu hadden ze blinde vinkje weer mee.triest en diep triest is dit Vvv.

21 mei 2012 om 04:40

en groningen wel dan ?? hahaha

Prachtig! Wat een verdiende stand voor Vvv! .... Had ik graag willen schrijven, maar helaas, het was weer door het oog van de naald met een berg geluk.... Hoop dat VVV een gaat beginnen met zich direct veilig te spelen....

Waarom is iedereen zo negatief op deze wedstrijden.

Ga jij maar eens daar staan met die druk, en de dingen die VVV kan verliezen.

O Zijn we de overwinningen tegen Twente en feyenoord nog niet zo lang geleden vergeten?

Helmond sport heeft daarentoe helemaal niets te zoeken in de Eredivisie, gewoon omdat ze er financieel volgensmij niet aan toe zijn. En komop dat stadion van Helmond lijkt wel op een amateur stadion.

Nee Ik ben blij, maar alsnog vind ik dat VVV slecht heeft gespeeld maar als iedereen nu zo anti-vvv is, terwijl men niet eens argumenten kan geven , want VVV had zeker direkt in de eredivisie moeten blijven.

Vink volgend seizoen maar is laten beginnen met 5wedstrijdjes in de Jupiler league.

20 mei 2012 om 18:57

Dat kun je Helmond sport niet aandoen

Over de beslissingen van de scheids zou ik maar niets zeggen want ik kijk niet objectief ( al was de pingel onterecht ). Verder prachtig voor VVV dat ze een jaar langer erin blijven. Hopelijk kunnen ze Holla overnemen. Ook voor de toekomst en met kijk op nieuwe stadion is het belangrijk dat vvv op het hoogste niveau speelt. Hopelijk pakken ze volgend jaar meer uitpunten.

Wat een aanfluiting het scheidsrechterskorps in Nederland. Twee wedstrijden, twee enorme blunders die de wedstrijd enorm beïnvloeden. Echter zolang die infantiele oude mannetjes bij de spelregelcommissie van de Fifa/uefa blijven zitten kun je technische hulpmiddelen vergeten. Dit is werkelijk ongelooflijk in een tak van sport waar inmiddels miljarden in om gaan.

De Knvb zou natuurlijk wel kunnen beginnen met het introduceren van technische hulpmiddelen. Verstrek elke scheidsrechter een brilletje......;

Wat gun je het Helmond op zo'n moment zeg. Gewoon over 2 wedstrijden was het verdiend geweest. Erg jammer dat VVV zo'n discutabele strafschop nodig heeft, zonde dat de scheids weer beslissend is! Nee VVV heeft heel erg veel geluk gehad in de play-offs tegen zowel Cambuur als Helmond. Met de huurlingen die vertrekken na dit seizoen schat ik VVV misschien nog wel lager dan Willem II en FC Zwolle in komend seizoen, maakt niet uit toch veel succes toegewenst!

Ach iedereen kan hier nu wel afgeven op wildschut met zijn schwalbe. Maar als het je eigen team was geweest was je er blij mee geweest als de scheids hem had gegeven. En natuurlijk mag de scheids hem niet geven maarja dan moeten ze maar eens videobeelden gaan bekijken.

Als Roda supporter zijnde, vind ik het jammer dat VVV zich handhaaft. Alhoewel de derby's natuurlijk wel lachen zijn.

VVV zwijnt hier enorm! Net zoals tegen Cambuur, ook nu weer op de valreep gehandhaafd. Jammer dat de scheids in de schwalbe van Wildschut trapt.

Alle complimenten gaan naar Hemond Sport! Leuke club die tenminste vecht voor resultaat, terwijl VVV arrogantie uitstraalde ten top!

Denk toch dat VVV volgend seizoen weer een heel lastig seizoen krijgt. Yoshida gaat weg.. Wildschut kun je niet meer behouden, Holla is ook nog maar de vraag. Uchebo (laatste weken van toegevoegd waarde) gaat zeer wss. ook verkassen.. dan heb je heel VVV wel opgenoemd denk ik.

Ik ben benieuwd. De plannen voor een nieuw stadion liggen al klaar, plan is op groen dus degraderen zou funest kunnen zijn ....

20 mei 2012 om 16:42

Uhm hallo Roda Fan
Vergeten dat Roda tegen cambuur destijds ook al had moeten degraderen maar dat jullie toen (ook) werden bevoordeeld door de scheids.
Hoezo straalt VVV arrogantie uit, Ik weet nog goed dat we tegen Roda dit jaar op voorsprong kwamen en jullie toen destijds nog maar net wonnen terwijl het eigenlijk gelijk moest zijn. Punt erbij en ze waren in de eredivisie gebleven.

20 mei 2012 om 16:46

Dat ben ik zeer zeker niet vergeten Muillie. Maar wat wil je nou zeggen? Dat Roda 4 seizoenen geleden op het puntje van degradatie (miss. ook wel afgrond) stond, klopt helemaal! Maar mag ik dan niet mijn mening (feit) zeggen dat VVV hier enorm zwijnt?

Jouwn club is vast en zeker ook wel ooit eens een keer gedegradeerd toch? Ga ik toch ook niet aanhalen? Kom op zeg!

20 mei 2012 om 16:50

Tuurlijk, maar om te zeggen dat we arrogant zijn omdat we geluk hebben, geeft mij de reden om een tegenargument te werpen dat Roda dat ook heeft gehad. Dus waarom mag VVV dan niet eens geluk hebben?

20 mei 2012 om 17:09

Muillie,

zeker vergeten dat Roda in dat jaar ook de godsganse tijd benadeeld werd door de scheidsrechters en in de play-offs een gelukje had met de rode kaart van Cambuur. Roda moest het in Leeuwarden daarbij doen met een bijna compleet B-team. Roda won dit jaar ook verdient met 3-1 van Vvv, snap niet hoe jij een gelijkspel verdiend kunt vinden bij die wedstrijd.

Maar over de wedstrijd, want we moeten toch OT blijven,

Zoals ik al zei, VVV heeft vandaag geluk gehad, maar ja je kunt het de Vvv-fans niet kwalijk nemen blij te zijn. Zou ik ook zijn. VVV zal zich wel moeten versterken, willen ze volgend seizoen niet weer tegen degradatie vechten, want het team dat er nu staat is gewoon zeer matig!

Geniet ervan in ieder geval, volgend jaar weer een jaartje Eredivisie.

20 mei 2012 om 18:23

Knul, zeg ik dat VVV niet eens geluk mag hebben? Hoor je mij zeggen; wat heeft VVV Weer een geluk vandaag? Nee! Ik zeg alleen dat VVV gezwijnt heeft. Mag ik toch wel zeggen?

En met arrogant bedoel ik, dat VVV zo iets heeft van 'het komt wel goed, die goal valt wel een keer voor ons'. Dus be cool ;

20 mei 2012 om 16:47

Wat een ramzalige opmerking van een Roda supporter!
Jullie hadden al failliet moeten zijn,maar door de maffiagemeente Kerkrade in leven gehouden!
Als er iemand voor de komende 20 jaar de mond moet houden is het Roda Jc!
Eigenlijk hebben jullie geen recht op voortbestaan!

20 mei 2012 om 17:05

Ja, ach over twintig jaar hebben wij alweer ons zestigste seizoen in de Eredivisie erop zitten, zeker geen prestatie van formaat. Ik kijk bij voetbal puur naar wat er op het veld gebeurt. Je ziet duidelijk dat Roda JC veel stabieler is dan Vvv. Dat het financieel niet lekker ging met de club, kan ik niet ontkennen, maar Roda zit over een maand in categorie II dus we zijn op de goede weg. Veel succes met VVV volgend seizoen. Vandaag veel geluk gehad, maar ja ik zou zelf ook wel blij zijn als mijn club het gelukje mee heeft.

20 mei 2012 om 17:16

Van mij mag Roda JC met onmidddelijke ingang uit de competitie gehaald worden en mag HFC Haarlem er weer voor in de plaats komen.
Het schorum uit Kerkrade moet gewoon uitgebannen worden,gewoon omdat het geen betaansrecht heeft!
Het maffiaclubje uit Kerkrade gaat vroeg of laat tegen de vlakte en VVV zal dan heel hard lachen!

20 mei 2012 om 17:22

Roda JC hoort gewoon in de Eredivisie. Dat jij Roda uit de competitie wilt, ligt volgens mij gewoon aan haat, maar dat is niet erg. Laten we Roda lekker uit de Eredivisie halen!

Schei toch uit man, VVV heeft vandaag, de afgelopen play-offs en het hele seizoen bewezen niet te kunnen voetballen ( Op de periode vlak na Lokhofs aanstelling als trainer na dan ). Als er een club is die er niet in de Eredivisie thuishoort, dan is het dit team van VVV wel. Er wordt niet voor elkaar gevochten en het leek ze ook totaal niet te interesseren. Er zal veel moeten veranderen daar.

Zit je zelf te janken om een rampzalige opmerking van een Roda-fan en zelf plaats je niks beters. Houd je nu maar gewoon met VVV bezig, dan houd ik me bezig met Roda. Tot volgend seizoen.

20 mei 2012 om 18:16

Man wat heb ik een hekel aan dat volk uit Kerkrade!
Ze worden beloond voor oplichting en hebben dan de grootste mond richting andere!
Hoe hypocriet kun je zijn!
Vooral zwijgen en je met je eigen kunstmatig in stand gehouden clubje bezig zijn,dat moet jullie doen!

20 mei 2012 om 18:28

Hoezo rampzalig? Noem 1 goede reden wat aan mijn reactie zo rampzalig is?! Ik geef alleen mijn mening, net zoals vele andere hier op VZ. btw, wat kan er rampzalig zijn aan een mening? Mag je mij ook wel eens uitleggen. Als je goed nadenkt kan dit niet, ieder heeft zijn eigen kijk op bepaalde dingen. Dat dit nu ff niet iin jouw voordeel is, is balen voor jou dan.

En maffiagemeente? Ach, je kan roepen wat je wilt, de hele voetbalwereld draait alleen nog maar om geld toch? Recentelijk PSV nog met hun lening van 40 miljoen. Vitesse dat in handen is van een steenrijke vent! Kijk anders ff op wikipedia naar 'gemeente geld voetbalwereld'.

Gewoon accepteren dat Roda nog steeds hoger staat dan Vvv, en niet van het onderwerp switchen.

20 mei 2012 om 18:33

Gelukkig heb je dan geen hekel aan mij want ik kom uit venlo

20 mei 2012 om 20:24

Ja ja micky7 en wie financiert ons nieuwe stadion? Ook onze eigen hai heeft ervoor gezord dat wij vanaf nu fc gemeenteraad zijn. Bovendien heeft hai berden de hele identiteit van de club overboord gegooid. Nog 2 jaar genieten in de koel en dan de seizoenskaart inleveren.

20 mei 2012 om 21:28

@wabu

Als jij nou €20 miljoen had bijgedargen,had Hai niet bij de gemeente hoeven aanklopen!
En als de identiteit van VVV gelijkenissen vertoont met jou denkswijze,hadden we nu in het rijtje van HFC Haarlem en RBC gestaan!
VVV is 1 van de gezondste clubs van Nederland en jij begint over Hai Berden en de identiteit van Vvv?
Mensen zoals jij verkwanselen juist de goede naam die VVV in de loop der jaren heeft opgebouwd!

20 mei 2012 om 23:16

Liever eigen identiteit en vechten voor promotie en tegen degradatie dan dadelijk in een half volle betonnen bak zogenaamd gaan voor het linkerrijtje. vvv = De Koel en dat nieuwe stadion moet er komen voor de sponsoren. maar waar waren deze zogenaamde belangrijke mensen vandaag en vorige week gezien de totaal niet volle sponsortribune. vvv was een van de gezondste clubs van nederland. Ze zullen al die miljoenen voor die betonnen bak een keer moeten terug betalen en we weten allemaal hoe dit meestal afloopt. Wat jij roda verwijt gebeurt nu precies hetzelfde bij vvv. Ik ben hai Berden dankbaar voor wat hij voor vvv betekend heeft maar nu is hij tever gegaan. En over je niveau mbt schorem etc uit kerkrade zullen we het maar niet hebben.

20 mei 2012 om 23:59

Triest figuur als je bent opgeroeid in Venlo en nu roda supporter bent.

Met die gemeentesteun die Roda heeft gehad hadden de andere clubs in Limburg ook wel 60 jaar in de eredivisie kunnen spelen. Onnozel argument.

21 mei 2012 om 00:11

@wabu

Gevaarlijke gedachtegang hou jij er op na!
Je bent blijkbaar bezig met een klopjacht naar het in jou ogen slechte beleid van Hai Berden .
Berden is te ver gegaan?
Dit soort uitspraken zijn meestal uitspraken van psychiatrische patienten,die volledig door aan het draaien zijn achter hun pc'tje.
Ik zou je toch willen advieseren om vooral geen supporter meer te zijn van VVV en je vooral aan te sluiten bij een club die wel aan je verwachtingen voldoen!
.
Oh ja,die uit Kerkrade zijn inderdaad groot schorum...daar kun jij je ook bij aansluiten als het huidige VVV je niet meer bevalt!

21 mei 2012 om 08:27

hahaha @micky7 de waarheid is hard, ik weet het. Ik hoop dat je je roest uitgeslapen hebt als je dit leest en ik adviseer je de dag te beginnen met een dansje dan ga ik weer terug naar mijn kliniek.

21 mei 2012 om 13:53

De waarheid?
De waarheid is dat jij gevaarlijk gestoord bent en een jaartje of 40 in een dwangbuis thuis hoord.
Ik zie je der voor aan via een medium de publieke opinie te beinvloeden,om zo je zin te kunnen krijgen..
De ware identiteit van gasten zoals jij moeten openbaar gemaakt worden,om erger te voorkomen.

21 mei 2012 om 18:42

Ik begin me nu toch af te vragen of jij niet naar die kliniek moet

Smerige naai speler die Wildschut. Die schwalbe en daarna ook nog iemand een hersenschudding en een gebroken neus schoppen omdat hij te slecht is om op zijn poten te blijven staan. Lekker sportief ook hoe Vvv-venlo die bal toen teruggaf. Nee wat hebben die afgedaan vandaag. Tijdrekken, naaistreken, etc. om gelijk te kunnen spelen thuis tegen Helmond Sport. Schandalig.

Oh ja nog een bedankje voor Vink voor het beslissen van een voetbalseizoen. Daar speel je dan 40 wedstrijden voor, om vervolgens door een schwalbe te worden uitgeschakeld.

21 mei 2012 om 10:59

Schwalbe ok, maar het verwijt van de gebroken neus kon hij totaal niets aan doen.

En bovendien gaf helmond sport enkele minuten ervoor op dezelfde manier de bal terug aan Vvv. Daarvoor gaf VVV de bal steeds direkt terug aan de keeper, hier verwijt ik ze ook niets. Sterker nog Helmond gaf het voorbeeld.

Beide scheidsrechters hebben er vandaag voor gezorgd dat VVV en Willem2 volgend jaar in de eredivisie spelen.

Jammer dat scheidsrechters niet de gelede schade na een kapitale blunder moeten betalen aan de verliezende partij,helmond en Den Bosch lopen nu toch een flinke financiele en sportieve klapper mis.
Taxichauffeurs worden ook gewoon vervolgd als ze tijdens hun werk een kapitale blunder maken,waarom scheidsrechters dan niet...dan gaan ze misschien eens beter fluiten.

Vink had dan ondertussen een schuld opgebouwd waar 10 generaties na hem nog last van zouden hebben

Dat waren 4 hele slechte play-off wedstrijden van Vvv.

Hoop dat er in het volgend seizoen vanaf wedstrijd 1 een eredivisiewaardig team staat.

Dit geluk heb je geen 34 wedstrijden.

Ik heb vandaag de hele wedstrijd gekeken maar wat was vvv slecht zeg,
Als ze zo tegen een ajax,psv spelen krijgen ze met 10-0 minimaal klop

Het enigste lichtpuntje in die selectie vind ik wildschut wat een goede voetballer is dat, verliest af en toe de bal maar als hij op snelheid is pff echt een klasse speler maar dat zij ik al na 2 wedstrijden dit seizoen.
Die uchebo vind ik echt een van de slechtste spelers in de eredivisie wat zag/ziet stoke city in deze matige voetballer af en toe doet hij wat leuks maar 95% verprutst hij hoor.

Ik verwacht dat volgend seizoen Vvv direct degradeerd ( of ze moeten goede aankopen halen) aangezien wildschut vertrekt, Willem ll , Ado,rkc,zwolle,utrecht moeten echt wat hun selectie gaan doen...

Onlangs deze wedstrijd is het beter voor de eredivisie, dat Vvv-venlo in de eredivisie blijft. Ze hebben een grotere begroting en staan toch bekent om hun scouting.

Erg geschokken van Uchebo. Duurste speler op het veld en deed ook vandaag vrij weinig goeds. Heb mij ook staan ergeren aan aan het spel van Vvv. In de laatste minuut kan Holla die bal toch wel even terugspelen op Sengier, maar nee hoor we geven ze een ingooi op een vervelende plek. Penalty onterecht en met veel fortuin gewonnen. Ondanks al deze negatieve praat, lijkt het mij aan het eind van de dag toch beter dat zij voor de eredivisie behouden zijn gebleven. Helmond Sport heeft er toch erg weinig te zoeken. Tot volgend jaar!
Groet van een Zwolle fan.

Ik schaam me kapot dat Meeuwis aanvoerder is van Vvv!
Wat een schandalige aanvoerder,die op een gegeven moment gewoon bleef staan en niet meer mee verdedigde.
Lokhoff greep in door hem te wisselen,maar deed dat een wedstrijd of 10 te laat.
Deze man moet VVV echt proberen te dumpen,die man helpt eigenhandig VVV als club naar de klote.

Nu moeten alle Vvvers gaan stoppen met door hun geel zwart gekleurde bril te kijken.

over 4 wedstrijden was VVV niet de betere.. maar had het gewoon meer geluk.
dat men dan zegt over die wedstrijden ajax,psv was aan het begin van het seizoen...
2e helft van het seizoen was VVV ook niks... en dat van tegen twente... sja twente speelde er ook niet echt meer voor.
Vandaag is VVV gewoon onterrecht gebleven in de eredivisie... en ongetwijfeld gebeurt volgend jaar weer hetzelfde

20 mei 2012 om 20:27

je vergeet vvv-feyenoord

20 mei 2012 om 21:50

''2de helft van het seizoen was VVV ook niks...''

Ben ik het totaal niet met je eens.
Ze hebben gewonnen van Groningen, De Graafschap (uit), Feyenoord, Twente, Heracles. Vind jij dit niks????

Gelukkig speelde Helmond zo goed zeker. Mooie uitgespeelde aanvallen en helemaal weggetikt... onee alleen maar elke ingooi voor de goal gooien, geen opbouw maar meteen naar voren trappen en een vrije trap voor de middenlijn er nog inpompen.vvv speelde misschien niet goed, maar wie speelt nu wel goed in de nacompetitie, bijna niemand.

Ik ben er van overtuigd dat Zwolle en Willemii volgend jaar beter kunnen presteren dan dit Vvv.
wat een anti voetbal hee bah..

21 mei 2012 om 00:06

Wat een flauwekul hier. Als er een club anti-voetbal speelde was het wel Helmond Sport en jammer genoeg de superboeren de wedstrijdjes onder de assitent-trainer. Daarnaast speelt VVV 4-3-3 en kan het helemaal niet op de verdediging leunen dat blijkt maar weer uit het doelsaldo. Meeste tegendoelpunten dit seizoen.

VVV maakte zeer weinig indruk, maar dit zijn ook vervelende wedstrijden waarin je bijna nooit goed voetbal zult zien. Toch oké dat VVV erin blijft, zeker met het oog op de plannen voor het nieuwe stadion.

20 mei 2012 om 17:22

het oog met de plannen op het nieuw stadion...
laten ze eerst maar eens plannen maken, om wat nieuwe spelers te halen aangezien
er waarschijnlijk ook weer weggaan.
want met dit elftal gaan ze gewoon rechtstreeks degraderen volgend seizoen.

21 mei 2012 om 04:53

Ik neem aan dat jij dit seizoen maar 4 wedstrijden hebt gezien van vvv? pfff de alwetende hier

Zo net thuis van een bar slechte maar spannende pot voetbal. Denk dat VVV flink kan gaan sleutelen om er volgend jaar niet direct uit te vliegen. Ik verwacht dat volgend jaar Zwolle,vvv,rkc, Willem2 en Den Haag het mogen uitvechten.

Terecht dat VVV erin blijft. Kende een slechte reeks in de competitie en een slechte nacompetitie, maar heeft in het seizoen toch ook genoeg goede wedstrijden gespeeld.

20 mei 2012 om 18:14

Niks terrecht. Je komt in deze positie terrecht omdat je blijkbaar niet goed genoeg aan het presteren bent. Dan wordt je er al bijna door Cambuur uitgeknikkerd en ook nu kiele kiele. En dan door zo'n belachelijke schwalbe toch in de eredivisie blijven. Niet verdiend!

20 mei 2012 om 19:57

volgens mij ben je gewoon gefrustreerd. ze hebben toch uit gewonnen en thuis gelijk gespeeld case closed niemand praat er volgend jaar nog over

Boeit allemaal niet wat iedereen zegt iedereen heeft een voorkeur.! Play offs zijn wedstrijden opzich de eerste divisie clubs hebben niets te verliezen geven alles wat ze maar hebben en de eredivisie clubs spelen met de staart tussen de benen dus bakken ze er vaak helemaal niks van. Kwaliteit maakt het verschil dat VVV 2 keer uit verslagen positie terug komt zegt genoeg. En iedereen heeft altijd sympathie voor de underdog maar serieus de eredivisie is al behoorlijk slecht wat denk je als er 3 clubs promoveren dan heb je even een verzwakking van de competitie

Deze wedstrijden zijn niet te vergelijken met wedstrijden als ajax en psv.br dit is heel ander voetbal; veel meer strijd duels en lange ballen er is geen een eredivisie club die een heel jaar zo voetbald

Schandalig, zo wil je toch niet Promoveren! bah, bah, bah, wat had ik die Wildschut graag zien wegkwijnen in de Jupiler League.

20 mei 2012 om 19:07

1. VVV is niet gepromoveerd, maar ze hebben zich gehandhaafd.
2. Als VVV was gedegradeerd, was Wildschut zeer waarschijnlijk vertrokken naar een andere club.

20 mei 2012 om 19:37

Azijnzeiker... Wildschut is een blindpaard en een dravertje hoop dat hij naar een andere club gaat kan die lekker op de bank gaan zitten, en lekker op maandag avond Schwalbes maken. dan hoef ik er tenminste niet naar te kijken. bah bah bah

20 mei 2012 om 19:44

Je kan toch wegzappen als de wedstrijd van VVV op televisie komt?

Ongelooflijk, dat iedereen loopt te zeuren over een eventuele schwalbe van Wildschut.
Ik weet niet of het een schwalbe was; ik zat zelf in het stadion, maar aan de andere kant van waar het gebeurde.
En ook al was het een schwalbe; net alsof er nooit schwalbes worden gemaakt, door spelers van jullie favorieten clubs... bahbah!

20 mei 2012 om 19:39

het woord 'eventuele' zegt al genoeg, je bent niet serieus te nemen. er worden inderdaad vaker Schwalbes gemaakt maar dat praat niks goed, eigenlijk moeten ze zulke spelers 5 wedstrijden schorsen dan leren ze het wel af!

20 mei 2012 om 19:43

Als je mijn tekst goed had gelezen, had je kunnen lezen dat ik aan de andere kant van het stadion zat, en dus niet goed heb kunnen zien of het een schwalbe was.

Maar ik snap dat je gefrustreerd bent als Helmond Sport supporter, en ik wens je succes het komende jaar. Hopelijk halen jullie weer de nacompetitie

20 mei 2012 om 19:49

ik hoop het ook!, we zullen zien, het waarschijnlijk ook beter voor Helmond zijn in de Jupiler league te blijven. maar ik had me zo verheugd op een jaartje Eredivisie.

jij ook veel succes met Vvv, hopelijk kunnen ze dit jaar de stap naar de subtop maken! alleen dan zonder al die 3derangs buitenlanders en zonder Wildschut

Net als vorig jaar is het wéér op het randje. De kans acht ik dan ook groot dat ze komend seizoen weer tegen degradatie zullen spelen. Daarnaast gun ik het een andere club ook wel eens om ten koste van VVV een jaar of misschien meerdere jaren in de Eredivisie te mogen spelen.

Als er 2 clubs totaal niet verdienen naar de ere-divisie te gaan of blijven dan zijn het wel Willem II en Vvv. Zelfs als neutraal toeschouwer (al kom ik uit Leeuwarden) en zeker na de wedstrijden van vandaag hebben beide clubs niet verdient gewonnen. Als je Willem II bekijkt nav het gehele seizoen, hebben ze met 14 punten achterstand niet echt kunnen imponeren. En VVV dat alle wedstrijden met de hakken over de sloot en zelfs totaal onterecht tot winst is gekomen. Maar goed, ik mag het misschien niet zeggen, VVV is niet echt van toegevoegde waarde, Willem II is wel een mooie club, die meer dan een toegevoegde waarde was in de eerste-divisie. Dus een gemis voor komend seizoen.

Ik ben eerlijk gezegd ook meer voor een totaal andere opzet van de (walgelijk woord) play-offs. Maar de Knvb wilde graag een engelse benaming, want we willen zo graag een serieuze competitie worden, en als we dan Engelse benamingen doen, dan lijkt het wel wat. Geef mij dan toch maar de oude opzet, of als je dan toch echt zograag een serieuze competitie wil zijn, kijk dan af hoe play-offs gaan in het buitenland. En zorg als Knvb zijnde, toch een keer voor een degelijke scheids, en bestraf VVV en Wildschut voor het komende seizoen, want Helmond sport is ernstig benadeeld. Kortom, de gehele play-offs waren weer een wanvertoning, waar de Knvb trots op wil/kan... en ja dan ook mag zijn!

20 mei 2012 om 20:34

De play off is een systeem dat jaarlijks door elke Jupiler club gretig wordt ondersteund. Het levert aan het einde van iedere periode spannende wedstrijden op en zorgt er voor dat de competittie het ggehele seizoen voor iedere club interessant is.

Of het terecht is dat de nummer 5 (en in theorie is zelfs de nummer 8 mogelijk) promoveert is inderdaad een vraag, maar dat is inherent aan play off systeem dat wereldwijd in duizenden competititie wordt toegepast. Daar moet je achteraf niet over huilen, als Cambuur leeuwarden via deze weg was gepromoveerd had ik je niegt gehoord.

Rest nog de opmerking dat qua uitstraling, stadion en supporters Willem II (gemiddeld 6.500 supporters in de eerste divisie vorig jaar) en VVV wel in de eredivisie thuishoren. En dat Willem II na het inpassen van een vrijwel geheel nieuw team op het einde toch een reeks neerzet van 15 wedstrijden (inclusief playoffs) zonder nederlaag.

20 mei 2012 om 20:34

hahaha god daanc is weer actief. We volgen je jonge. Zullen we alle clubs gaan straffen waar spelers een swalbe gemaakt hebben dit seizoen? geef nu gewoon eens toe dat je helemaal gefrustreerd bent door het verlies van cambuur tegen vvv.

20 mei 2012 om 22:51

Reageer toch niet zo dom, ik beweer al een paar jaar dat Cambuur niets in de ere-divisie te zoeken heeft. Ik ben dan ook totaal niet gefrustreerd over het verlies tegen Vvv. Een swalbe kan, dat gebeurt overal, maar dit is cruciaal, voor Helmond sport, en dus onterecht. Trouwens Cambuur vind ik een mooie club, zeker mooier dan Vvv, maar ik kom er al jaren niet meer, dus opnieuw aan frustraties zal het niet, totaal niet liggen.

20 mei 2012 om 20:50

Ik heb met je te doen man, écht!. 5 jaar geleden (toen VVV nog eerste-divisie speelde) was de aanhang van Cambuur er heilig van overtuigd dat ze op zeer korte termijn eredivisie zouden spelen. "a sleeping Giant", noemde ze zichzelf! "dé trots van het Noorden" werd ook vaak geroepen! Nou, ik wacht nog steeds op die promotie en de verovering van de Eredivisie door Cambuur Leeuwarden! Maar wat ik heb gezien van Cambuur zal dit nog wel enkele jaren duren ben ik bang. Voornamelijk amateurs, domme krachten. Maar goed, dromen mag! Succes in de "juup" komend jaar!

20 mei 2012 om 22:59

Mooi he? Ik ben het totaal met je eens, want die giant die maar slaapt, heb je niets aan. Ik blijf dat zelf ook herhalen, en daarom heeft Cambuur ook totaal niets te zoeken op het hoogste niveau. Alleen jammer dat ik me daar elke keer over moet verdedigen en er nooit iemand wederom op reageert, jij zal ook geen antwoord hebben. Alle reacties op het bericht van mij, zijn van enkele vvv aanhangers. De frustratie zit dan ook niet bij mij, maar bij jullie, omdat de gemiddelde Jupiler club, een leukere aanhang heeft, betere accommodatie en misschien zijn er nog wel jupiler clubs die qua begroting het beter doen dan vvv. Boeit me niet, wat ik in de basis zeg, is dat het onterecht is om zo te winnen van Helmond, en met de grootste mazzel tegen Cambuur. Dat zeg ik overigens niet als enige. Dat vvv dan op zijn staart getrapt zijn zegt meer over jullie, over frustraties gesproken.

Dus kom nu op Mark en Wabu, reageer nu eens inhoudelijk. Want ik weet ook wel dat Cambuur te kort komt. Maar als jullie met mazzel winnen van zowel Cambuur als Helmond sport, komen ook zeker jullie met vvv te kort

21 mei 2012 om 09:22

ok, inhoudelijk: jij vindt dat de gemiddelde eerste divisieclub een leukere achterban heeft? Waar is dat op gebaseerd? In Venlo zijn nooit rellen, het stadion zit altijd vol en het verzorgingsgebied/achterland is veel groter (lees inwoners/concurrentie andere clubs) dan welke club dan ook in de eerstedivisie.
Qua begroting doet momenteel geen enkele club in de eerste divisie het beter dan Vvv.

Dat jij vervolgens roept dat VVV onterecht heeft gewonnen van HS is ook onzin. Hoeveel reddingen heeft Gentenaar moeten maken in deze twee wedstrijden? ex. de goals 4 reddingen? Daarnaast had HS in de eerste wedstrijd al een rode lkaart moeten hebben en ook gisteren had Stachnik rood moeten krijgen. Hij schopt de bal weg (daarna krijgt hij geel voor een overtreding) maar krijgt niets. Terwijl Uchebo even later de bal ook wegtrapt en wél geel krijgt!

Als je naar de kansen verhoudingen kijkt, is dezei n het voordeel van VVV over twee wedstrijden. En wanneer je 1 keer meer scoort dan je tegenstander, heb je verdient gewonnen.

21 mei 2012 om 00:13

Het zit nog steeds diep hè.

Wij hebben er ook 14 jaar over gedaan om de eredivisie te bereiken. Dus veel succes nog!

Mooi gedaan door vvv, ik begrijp ook wel dat hellimonders en leewardenaren teleurgesteld zijn, maar als beide ploegen over 2 wedstrijden niet winnen van vvv, dan moeten dat dus nog slechtere teams zijn en lekker in de laagst betaalde klasse spelen.br Maar in Venlo zullen ze wel versterking moeten halen om volgend seizoen makkelijker door te komen.

Wat doet iedereen hier hatelijk tegen Vvv?

Oke, we hebben heel veel geluk gehad. Maar ga er maar eens aan staan.... Je hebt te maken met de flinke druk en iedereen verwacht dat je er zo overeen loopt. Maar als jij (vvv) het hele seizoen het spel niet heb hoeven maken kun je niet in 1x tegen een ploeg die er op gebrand is om een Erediviseclub te verslaan, dus tegen het scherpst van de schreden gaat spelen, er zo maar overheen loopt.

We hebben vandaag dan wel geluk gehad met de scheids bij de strafschop maar voor de rest floot hij alles tegen. En in Helmond had Quekel rood moeten hebben. Maar dat zijn jullie zeker vergeten????

Maar het belangrijkste is dat VVV 'gewoon' in de Eredivisie blijft. En VVV heeft toch ook veel meer bestaansrecht in de Eredivisie dan Helmond?

20 mei 2012 om 23:04

Kijk jij bent een van de weinige supporters die eerlijk antwoord. Maar als je niet overtuigend weet te winnen, dan kun je daar toch reacties op verwachten als je op een site komt, waar daarover gesproken wordt?

Trouwens, ik denk ook dat VVV in feite meer bestaansrecht heeft in de ere-divisie, maar het vreemde is, dat wanneer VVV gedegradeerd zou zijn, denk ik dat qua eerste-divisie niveau, ik de clubs gelijkwaardig inschat.

21 mei 2012 om 11:25

Klopt, natuurlijk wordt erover gesproken. Maar ik laat mijn mening ook horen waarom ik denk dat VVV niet overtuigend heeft gewonnen. Er zijn er hier vele die alleen maar roepen slecht gespeeld en daar verder niet op in gaan....

Tuurlijk als VVV gedregadeerd was had de club een probleem. Dan vertrekken Leiwakkabessy, Gentenaar, Timisela, Yoshida.(kun je Holla en Vorstermans ook noemen aangezien VVV ze wil behouden) Dan kun je je inderdaad afvragen of er wel een goed elftal komt te staan.

Ze zullen het samen met Ado en Willem II en misschien ook pec zwolle lasitg krijgen..
Ik denk dat of vvv of willem II rechtstreeks degraderen.
En degene die niet degradeert gaat play-offs spelen samen met Ado of Pec zwolle

Kan niet wachten op de volgende seizoen met 7 nederlandse clubs in europa!!
Ook nog eens de clubs die in de top 7 zijn geeindigd.geweldig!!!!hopen dat ze allemaal de groepsfase halen
GO Feyenoord!!!!!!!!!!!!

21 mei 2012 om 11:26

Knap dat jij dit weet zonder dat de selectie's rond zijn! Misschien opgeven voor de audities van Uri Geller?

@feyenoordng
En RKC dan? Of denk je dat ze zich kunnen ''handhaven'' in het linkerrijtje?

Gefeliciteerd Vvv! Gelukkig spelen jullie volgend jaar weer 'gewoon' in de Eredivisie!
Hopelijk kunnen jullie een keer zonder de playoffs handhaven, (vorig jaar en dit jaar was het wel erg spannend hoor!)

Nogmaals gefeliciteerd!

Grappig de mensen die nu al weten dat VVV volgend jaar gaat degraderen; de transfermarkt ligt net weer open...... Met de 15/16e begroting eindig je normaliter ook op die plek. Daar is niets vreemds aan.
Volgend jaar strijden de ploegen met de laagste begrotingen gewoon weer om de onderste plaatsen en ja, waarschijnlijk ook Vvv.
Je moet er toch niet aan denken dat een Den Bosch of Helmond die beide in de laagste categorie zitten van del Knvb promoveren ? Die hebben niet eens geld om te versterken. Laat de Knvb maar eerst een regels opstellen over dit soort ploegen.
vreemd om w2 of VVV af te rekenen op de nacompetitie, VVV miste maar 1 puntje voor rechtstreekse handhaving, voor hetzelfde geld had ADO of zelfs NAC daar gestaan. Nacompetitie is bijna een loterij, een ploeg die alles kan verliezen, tegen ploegen (zelfs tm 8e plek jup-league) die alleen maar kunnen winnen, dan krijg je dit soort lastige wedstrijden.

Ben blij dat VVV erin blijft, heb toch vaak genoten van hun thuiswedstrijden en die ene uitoverwinning. Als VVV in uitwedstrijden ook modaal zou presteren zouden ze makkelijk 40 punten hebben gehaald. Verder is VVV toch ook een club voor de toekomst vanwege het nieuwe stadion. Hopelijk komt Bruins naar de koel en blijven Holla, Leiwa, Wildschut en Gentenaar. Ik denk dat volgend seizoen Nac, Vvv, Ado,rkc, Willem 2 en Zwolle strijden om de plekken 13 t/m 18. NAC zou het gezien hun financiële situatie nog wel eens heel moeilijk kunnen krijgen

Vergeet die playoffs, bouw aan de toekomst. Presenteer morgen Bruins en presenteer Holla als de nieuwe aanvoerder. Er moet aan het begin van de competitie een elftal staan en niet na de winterstop. Ken Leemans met z'n mentaliteit en instelling moet je gewoon behouden.

Qua club zie ik liever VVV dan Helmond Sport in de Eredivisie, maar de manier waarop de beslissing is gevallen vandaag is wel extreem lelijk!

Eigenlijk jammer dat VVV genoodzaakt is een nieuw stadion te bouwen, want De Koel is toch wel iets unieks.

VVV Venlo heeft ook gewoon gewonnen door een zeer onterechte strafschop die ze kregen omdat Wildschut zonodig het voetbal weer moerst verkloten met een Schwalbe! Bah wat een mietje van een voetballer, niet op eigen inzet gaan voetballen maar op de Schwalbe manier.

Netjes Vvv...mischien niet de beste wedstrijd gespeeld maar wel gelukkig net overleefd. En terecht en ben blij! Liever venlo in eredivisie dan helmond sport die er niets te zoeke hebben en nog geen eens een fantsoenlijk stadion hebbe en en nog es haast geen geld hebbe.....kortom tis wel het beste. maar de manier waarop was zeker niet sierlijk!

Ontzettend veel geluk gehad in de play-off met inderdaad een zeer discutabele pingel. Maar goed, we blijven in de eredivisie. Het is wel jammer om dat lezen dat enkele personen VVV veroordelen alleen maar op grond van de play-off terwijl VVV in de eredivisie toch al een aantal jaren ook mooie dingen laat zien. Kwalitatief heeft VVV gewoon een (veel) beter team als Cambuur en Helmond Sport. Maar juist datgene wat VVV mist lieten Cambuur en Helmond wel zien tijdens de play-off. Passie en strijd. Hopelijk kan Lokhof dit volgend seizoen erin krijgen en dan weet ik zeker dat we ons zonder play-off veilig kunnen spelen. En verder, snel vergeten deze play-off en kijken naar volgend seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren