Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Adriaanse komt niet naar de club, FC Utrecht is daar niet aan toe'

Laatste update:

De geruchten zijn hardnekkig dat FC Utrecht Co Adriaanse wil benoemen als vervanger van de ontslagen Foeke Booy, zodat Jan Wouters veldtrainer wordt. Algemeen directeur Wilco van Schaik is stellig over dat op handen zijnde Engelse model. "Co komt niet. De club is daar niet aan toe."

/

"Omdat Frans van Seumeren in het verleden een keer met Adriaanse heeft gepraat, duikt zijn naam steeds weer op", vertelt Van Schaik woensdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het is niet aan de orde. We hebben een goede staf, zowel technisch als medisch. Daar gaan we het mee doen."

Sinds de entree van Van Seumeren is er vanuit De Galgenwaard een continue uittocht van trainers, managers en directeuren. Na het geruchtmakende ontslag van de assistenten Van Loen, Nascimento, Arts en Druppers volgden onder meer technisch directeur Piet Buter, trainer Willem van Hanegem, financieel directeur Rob Venneman, commercieel directeur Henry Vermeulen, trainer Ton du Chatinier, algemeen directeur Jan Willem van Dop, trainer Erwin Koeman en Booy.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgensmij is Adriaanse een aardige coach voor Utrecht, Hij heeft het goed gedaan bij Twente.

Het is altijd apart gebleven waarom clubs als ADO en Utrecht niet 'groot' zijn geworden, ze komen komen toch uit de nummer 3 en 4 qua grootste steden van het land.
Toch, Utrecht is een club die veel potentie heeft om te groeien. Meer dan bijvoorbeeld en fc Twente dat uit een dunbevolkte streek komt. Daarom moeten ze nu eindelijk eens goed beleid voeren daar want dan zal het in de toekomst een steeds grotere club worden. De achterban is er wel naar.

Met Co Adriaanse zet je dan een goede stap, maar die is waarschijnlijk te duur.

Is Co niet wat als directeur bij Ajax? Of liggen hij en Cruijff elkaar niet zo?

Ik kan zo direct geen redenen verzinnen waarom Adriaanse bij Utrecht zou willen tekenen.

16 mei 2012 om 12:18

Hij heeft 176 wedstrijden voor Utrecht gevoetbald..qua financien en organisatie zijn er weinig motieven natuurlijk, behalve dat hij in dat geval dus een aardig complete functie zou bekleden.

16 mei 2012 om 12:59

'k begrijp z'n relatie met utrecht wel maar da's wat anders dan daar nu in willen stappen. Met Van Seumeren is het bij Utrecht niet rustiger geworden. Van enig duidelijk beleid lijkt geen sprake. Een engels model met een clubeigenaar, manager en veldtrainer lijkt wel voor de hand te liggen. Maar gezien het verloop in personeel de laatste jaren kan ik me voorstellen dat het niet een lekker moment is om daar te beginnen. En geld om de bezem door de selectie te halen is er ook al niet.

16 mei 2012 om 13:29

Dat laatste is niet eens zo zeer nodig, dat wordt zo uitvergroot, opgeklopt en uitgekauwd. Kijkend naar behaalde punten etcetera zijn wij dit seizoen niet zoveel slechter geweest dan het voorgaande jaar (4 punten). Wat betreft rust in de tent heb je natuurlijk volledig gelijk, maar van Seumeren zou Adriaanse tonnen aan krediet geven mocht hij als Engels manager komen..aangezien ik inmiddels het idee heb dat Frans een foto van Adriaanse boven zijn bed heeft hangen. Het zou een prachtig project zijn, maar daarvoor zou van Seumeren opnieuw de knip moeten trekken, aangezien Co als manager vast versterkingen zou eisen. (hetgeen ik dus niet eens essentieel vind, m.u.v. een enkele positie)

17 mei 2012 om 09:56

Je haalt Adriaanse niet om gezellig in de middenmoot rond te hangen. Als 'engelse' manager zal Adriaanse natuurlijk wél de club op technisch gebied naar zijn hand willen zetten. Dat kan niet zonder investeringen, óók in de selectie.

17 mei 2012 om 09:33

ik kan wel redenen voor hem verzinnen, om van die club weer iets moois te maken, met Willemii lukte het hem ook

Zolang die uittocht bij Utrecht gaande blijft zal het nooit wat worden vrees ik. Enige stabiliteit is ver te zoeken wat altijd voor onrust zorgt en dat zie je ook terug in de prestaties. Ik vind het gek dat dit gebeurd sinds van Seumeren binnen is gekomen. Is zover ik heb vernomen toch een groot zakenman en ik neem aan dat hij in zijn bedrijf ook niet elke keer allen managers en dergelijke eruit schopt.
Ben benieuwd hoe alles ingevuld gaat worden wat ik blijf FC Utrecht een mooie club vinden die in mijn ogen altijd zou moeten meestrijden om Europees voetbal.

16 mei 2012 om 11:48

Utrecht is geen mooie club. Net als ADO leeft die club maar van één ding: Ajax zoveel mogelijk dwarszitten. Mochten ze kiezen tussen degraderen en Ajax niet kampioen, of niet degraderen en Ajax wel kampioen, kiezen ze dat eerste.

Vervelende club, en de supporters kunnen zich (vaak) niet gedragen. Maar goed, hè, ik heb het vast mis. Is er vast heel gezellig...

16 mei 2012 om 11:52

Waarschijnlijk ben jij voor Ajax en dan snap ik dat je er zo tegen aan kijk. Wat jij zegt dat ze liever van Ajax winnen en degraderen dan andersom ben ik niet met je eens. Dat is misschien voor een klein deel van de supporters zo maar de meerderheid zou hier toch echt niet voor kiezen. Ik ben een aantal keren als neutrale toeschouwer bij wedstrijden van FC Utrecht geweest en heb me daar prima vermaakt. Leuk stadion met goede sfeer en als Utrecht met een beetje beleving speelt dat is het echt genieten geblazen.

16 mei 2012 om 11:53

Heb jij iets verkeerd gesnoven ofzo?! Denk je nou echt dat er ook maar 1 supporter van Utrecht is die wil degraderen zodat Ajax geen kampioen wordt?! Dan heb je echt een hersenpan zonder inhoud. En de supporters van ajax kunnen zich gelukkig wel gedragen, vandaar ook dat het kampioenschap elk jaar zo'n succes in het centrum van Amsterdam......

16 mei 2012 om 11:55

@markdragje

Ach, die club komt zo onsympathiek over mbt Ajax. Terwijl er vanuit Ajax nooit iets negatiefs komt mbt Utrecht... Vraag me toch af waar die haat zo vandaan komt...

16 mei 2012 om 11:56

@passiefcu

Nee, ik zeg juist dat ze liever degraderen zodat Ajax geen kampioen wordt ;

En kom nou niet aanzetten met Ajax die zich niet kan gedragen in eigen stad, want jullie hebben je oude stadion helemaal gesloopt

16 mei 2012 om 11:59

Ik heb het idd al aangepast. En het stadion zou toch gesloopt worden, dus waarom niet

Maar ff serieus, het is echt de grootste onzin die je uitkraamt.

16 mei 2012 om 12:01

Klinklare nonsens wat je nu zegt!! Tuurlijk voelt het lekker als we winnen van Ajax!! Helemaal als je 2x in een jaar wint. Maar liever degraderen?????? En net alsof de supporters van Ajax zich altijd zo netjes gedragen. Nope. Die slopen hun eigen stad als ze kampioen worden. Dit jkaar dan niet, maar heel veel jaartjes wel.

16 mei 2012 om 12:01

Het is misschien wat overdreven, maar het weerspiegelt wel wat... Namelijk voor jullie is het seizoen al geslaagd wanneer jullie van Ajax winnen. En waarom? Joost mag het weten want die rivaliteit (die vooral van jullie vandaan komt) is toch echt ongegrond.

16 mei 2012 om 12:10

Je weet het mooi te brengen door elke keer maar "ons" aan te wijzen als schuldige.
Gast, je heb echt geen flauw idee waar je over praat en probeert alleen maar te stoken / reacties te ontlokken.

Ik zou zeggen, ga even met de grote jongens bij ajax praten betreft rivaliteit. Als je überhaubt ooit een keer naar het stadion gaat.

ON: van Schaik.. Net als van Seumeren een goede zakenman, maar geen verstand van voetbal.

16 mei 2012 om 12:10

@fchillegom

Die negatieve houding komt voort uit het tijdperk van Gaal., Voor die tijd was er geen sprake van animositeit. Ik ben het met je eens, het is bepaald geen sympathiek gedrag. Maar om nu te beweren dat er vanuit Ajax nooit iets negatiefs komt mbt Utrecht? Dat doet me vermoeden dat jij niet vaak in de Arena komt....

En natuurlijk wil FC Utrecht niet degraderen: het is na Ajax, Feyenoord en PSV de enige club die nog nooit gedegradeerd is. En doen we zelfs niet om bepaalde Ajax-supporters een plezier te doen.

16 mei 2012 om 12:11

@ Fchillegom

Utrecht heeft afgelopen seizoen 2 x van ajax gewonnen. Maar toch heb ik het grootste kutseizoen van de afgelopen 5 jaar meegemaakt. In mijn ogen is je punt over een geslaagd seizoen als er van ajax gewonnen is klinkklare onzin. Daarnaast, als je echt denkt dat die rivaliteit alleen uit Utrecht komt, kom je of nooit in het stadion, of je hebt nog nooit met een harde kern-supporter/ultra van ajax gesproken, Of.... je hebt geen bord, maar een muur voor je kop. Dat kan natuurlijk ook.

16 mei 2012 om 12:16

Oke oke oke!

Sorry, ben wat generaliserend! Niet zo bedoeld, en tuurlijk komt er ook wel antigevoelens vanuit Ajax... Maar toch, kan je moeilijk ontkennen, zijn die wat minder sterk dan andersom!

Is ook logisch, Ajax heeft meerdere 'rivalen'.

Trouwens had afgelopen seizoen een seizoenskaart, was er toevallig tegen Utrecht niet bij. Maar oké jongens, zal wel fout zitten.

16 mei 2012 om 12:20

tuurlijk jij kent fc utrecht ook sjaak utrecht is 1 van de mooiste clubs van het land (vind ik) naast feyenoord zijn wij de meest fanatieke aanhang die dingen die jij zegt is gewoon dikke bullshit dat willen jullie gewoon graag horen dat wij als wij van ajax winnen ons seizoen geslacht is nouw ons seizoen is geslaagt als wij supporters te zien krijgen wat wij willen zien en dat is vecht voetbal en noem jij eens 5 dingen waar utrecht supporters de laatste 3jaar bij betrokken is vuiten de relle tegen twente thuis ben benieuwt naar je antwoord.

ontopic: de enige rede waarom co nu niet komt is vanwege het financiële gedoe bij utrecht maar zodra dat opgelost is komt co egt wel naar fc utrecht utrecht heeft nu gezecht dat ze nog verlies draaien (vraag me niet waarom 20miljoen op gehaald vorigjaar) maar dat ze in het seizoen 2013/2014 geen schulde hebben meer

16 mei 2012 om 12:35

Mmh ik doe het met pijn in mijn hart maar ik vind de Utrecht-supporters echt niet meer tot de fanatiekste aanhang behoren. Hoeveel lege plekken ik wel niet gezien heb in het stadion, ongelooflijk. De sfeer was vaak ook belabberd, de knuppels van de Bunnikside proberen er dan nog wel wat van te maken maar het gros van de tijd laten zij zich ook voornamelijk negatief uit over eigen spelers en staf. Nee, nee..die tijden zijn vergaan in mijn optiek.

16 mei 2012 om 12:49

Jsv..
Inderdaad. Tot dat Ajax op bezoek komt. Dan wordt alles uit de kast getrokken om er toch nog wat van te maken. Spelers worden opgefokt tot en met (teksten waren hier op VZ te lezen) en spelers namen (na eigen zeggen) het woord 'ajax' niet meer in de mond. Wat ik er mee wil zeggen; Het kan wel! De andere tegenstander lijken er niet meer toe te doen, de wedstrijden voor en na de wedstrijden tegen Ajax worden geen van allen gewonnen en de sfeer is dan ook weer dramatisch.

Nee, Utrecht is het Utrecht van jaren geleden niet meer en ik kan niet anders dan concluderen dat Utrecht alleen nog maar het Utrecht van jaren geleden is als Ajax op bezoek komt of ze naar Amsterdam mogen. De feiten spreken voor zich.....

16 mei 2012 om 13:34

Juist, dat geeft genoeg aan. Ik zou dan bijna denken dat die 'supporters' alleen de club staan toe te schreeuwen zodat zij maandag op de opleiding of op het werk hun vele Ajax-vriendjes kunnen uitlachen. Kom op, wat is dat waard? Het is dat we het niet hebben mogen aanschouwen dit seizoen, maar ik denk dat hetzelfde publiek ook stilletjes is wanneer wij achter komen tegen de Amsterdammers, met een uitzichtloze situatie bijvoorbeeld. Kennelijk geven wij Utrechters een heel andere definitie aan het begrip 'successupporters'.

16 mei 2012 om 14:28

Idd.. Sinds de verbouwing van het stadion is het achteruit gegaan.. De hel van Nederland is allang niet meer!

16 mei 2012 om 12:20

Weer die prestatie- en aankoopbullshit. Feit is dat Utrecht met dit materiaal maar 4 punten minder gehaald heeft dan vorig seizoen, toen we dus nog mét het mooie rijtje Mertens, Strootman, Vorm etc speelden. Wat nou sportieve crisis?!

16 mei 2012 om 13:38

Hoor je mij praten over aankoopbullshit? Ik heb het over de trainers en directie leden die allemaal gekomen en gegaan zijn sinds van Seumeren er zit en niet over de aankopen die ze dit jaar gedaan hebben. Zolang een bepaalde functie niet voor langere tijd bekleed kan worden kan je moeilijk aan continuïteit werken binnen je organisatie.
Daarnaast vond ik de sportieve prestaties van vorige seizoen in de competitie inderdaad ook niet best gezien het spelersmateriaal dat beschikbaar was. Maar dat had volgens mij ook met de Europese wedstrijden te maken die voor veel belasting hebben gezorgd op de basis spelers. Gezien Utrecht ook niet bepaald een brede bank had en dat dus niet kon opvangen.

17 mei 2012 om 09:37

ja en dit jaar continue 3-5 basisspelers miste, dus een zeer uigedunde selectie, ook als je weet dat Lensky, Nesu wegvielen om tragische redenen en ook o.a. v Wolfswinkel en Cornellise vertrokken.

Utrecht liep nipt de play offs mis. Als volgend seizoen iedereen fit is en de Zweden een normaal ritme hebben (die kwamen vermoeid aan na een complete comptetitie in Zweden te hebben gespeeld) en aangepast zijn aan speelstijl kan het nog leuk worden mits Jan Wouters niet de hoofdtrainer is want dat kan ie niet.

Als dit waar is, zou ik het echt ontzettend jammer vinden. Juist NU heeft Utrecht een man nodig met een duidelijke visie en sterk leiderschap. Co Adriaanse dus.

16 mei 2012 om 12:04

@passieffcu

Helemaal met je eens. Co Adriaanse om nu eindelijk eens orde op zaken te stellen!

Volgens mij heeft Utrecht ook niet echt meer de middelen om Co aan te trekken.
Als ze uberhaupt nog wat geld hebben, dan zal er toch wat aan de selectie moeten gebeuren.

Ze hebben al vaker gepraat. Adriaanse riep altijd dat hij hier wel wilde werken. Toen het serieuzer werd koos hij voor het geld in de woestijn/salzburg/oekraine. Dan hoeft hij nu ook niet meer te komen. Zeker niet voor een miljoen.

17 mei 2012 om 09:37

Liever met Co de weg omhoog dan door lopen modderen met mensen die te licht zijn en dat is nu zeker het geval

'wij hebben een goede staf, zowel medisch als technisch..'

Alles leuk en aardig van Schaik maar momenteel hebben wij géén TD en bestaat de technische staf voornamelijk uit de onervaren Wouters, Alflen en Jp de Jong...dat zegt voldoende dacht ik zo.

Wat is die van Schaik toch een eigenwijze zak. Ziet hij zelf niet dat het bestuur aan het wankelen is? Wie is er nu die leider van het bestuur, wie zorgt er voor scouting en beslissing over de aankopen? Hij zelf?? Meneer heeft zelf 0,0 verstand van voetbal, is een 'zo gezegd top zakenman', maar geld komt er ook niet in het laatje te zitten. Ik snap die van Seumeren ook niet, hij wil die Adriaanse toch zelf ook graag inlijven bij Utrecht, waarom laat ie al dat gezwam van van Schaik nou maar toe? Sorry hoor maar als meneer het vertrek van Booy wil gaan oplossen met hoofdscouting Edwin de Cruijff en hoofd jeugd opleiding Henny Lee dan ben je echt niet goed in je koppie. Als er niet heel snel verandering in de staf (nieuwe td, nieuwe trainer) en in de spelersgroep (nieuwe, (goeie) spelers) (3 australiers weg kali en vd Maarel), als daar niet verandering in komt gaat het volgend seizoen alleen nog maar meer bergafwaarts voor onze FC. Er moet wat veranderen !

utrecht moet echt anders

Uit eindelijk zijn vele supporters ontevreden over het getoonde spel, de keuzes van de technische staf etc. Er gaan vele verhalen over Co Adriaanse o.a een hoog salaris maar heeft het publiek altijd proberen te vermaken met aantrekkelijk voetbal . Met andere woorden hij verdiend zich zelf terug.

Ik vind Adriaanse eigenlijk wel wat voor de nationale ploeg voor België.

Utrecht is juist wel toe aan Adriaansen die kan oorlog maken en dingen naar zijn hand zetten en het is een vakman, dat laatste hebben ze in Utrecht juist hard nodig!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren