Voetbalzone

Update: Van Bommel wordt maandagavond gepresenteerd bij PSV

Maandag, 14 mei 2012 om 14:51

Mark van Bommel verdedigt in het volgende seizoen weer de clubkleuren van PSV. De middenvelder van AC Milan laat zaterdag aan Milan Channel weten dat hij zijn aflopende contract in Italië niet zal verlengen en dat hij terugkeert naar PSV, waar hij in het verleden al zes seizoenen speelde. Van Bommel zal volgende week zijn transfer afronden. De middenvelder was opvallend emotioneel en eindigde uiteindelijk in tranen.

/

Milan speelt zondag de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen, thuis tegen Novara, en dit zal voor de 35-jarige Van Bommel zijn laatste duel voor i Rossoneri zijn. "Het is niet gemakkelijk om hier te vertrekken", zei de middenvelder en aanvoerder van het Nederlands elftal. "Toen ik hier kwam, werd mij verteld dat AC Milan een grote familie is. Dat klopt. Ik vind het moeilijk om hier te vertrekken, maar wegens mijn gezin wil ik terugkeren naar Nederland. Ik ga naar PSV."

Van Bommel speelde anderhalf jaar voor Milan, dat hem in januari 2011 overnam van Bayern München. "Ik wil meneer Galliani bedanken voor alles wat hij voor mij heeft gedaan", vervolgde de Limburger. "Ik ben hier maar anderhalf jaar geweest, maar verlaat de club met pijn in mijn hart. Toch is mijn afscheid eenvoudiger dan dat van Gennaro Gattuso of Filippo Inzaghi, spelers die hier veel langer hebben gespeeld dan ik. Misschien kan ik nog eens terugkeren bij Milan, als coach."

Van Bommel is al de vierde dertiger die deze week zijn afscheid aankondigt bij Milan, na Alessandro Nesta, Gennaro Gattuso en Filippo Inzaghi. Massimo Ambrosini, Gianluca Zambrotta en Clarence Seedorf lijken het San Siro bovendien ook te gaan verlaten. "Dat is misschien wat vreemd, maar Milan is een grote club en ik weet zeker dat ze volgend jaar weer om de prijzen zullen meedoen", zei Van Bommel.

Update 14 mei 14:51 uur - Van Bommel wordt maandagavond gepresenteerd bij PSV
Mark van Bommel wordt maandagavond om half zeven gepresenteerd bij PSV. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Van Bommel keerde vandaag na zeven jaar terug in Eindhoven. De 35-jarige middenvelder van AC Milan wordt maandagmiddag medisch gekeurd en zet daarna zijn handtekening onder een nieuw contract. De international van het Nederlands elftal zal bij PSV te maken krijgen met Dick Advocaat, die Philip Cocu opvolgt als hoofdtrainer.

Bekijk hier de beelden van de emotionele Mark van Bommel:

Poll

Mark van Bommel is een aanwinst voor PSV

12 mei 2012 om 14:58

Prachtig nieuws! Zat er aan te komen, maar eindelijk definitief!

12 mei 2012 om 15:00

Wat een verrassing!!!
Maar wel leuk om een topper in nederland te hebben spelen..

12 mei 2012 om 15:05

Cl op zak...overal kampioen geworden, bij de mooiste clubs gespeeld. Why not? PSV is goed bezig om hem terug te halen. Nu nog Kuyt en Drenthe naar Feijenoord en het kan nog leuker worden.

Dat van Bommel terug zou keren, dat was al vrij duidelijk. Hoe oud is ie nu 34?

12 mei 2012 om 15:07

Heb je het stuk gelezen? Daar staat het in..

12 mei 2012 om 15:14

leuke reactie van een ajaxied....
ik ben een echte psv'er en vind het te gek dat hij terug keert!
ik ben ook een liefhebber van grote namen en ben het totaal met jou eens... leve het vaderlandse voetbal

12 mei 2012 om 15:38

Het zou leuk zijn als Ajax dan Chivu of Heitinga weet terug te halen en feyenoord castaignos en drenthe. Psv dan bommel en afellay.
Al is die laatse totaal niet realistisch.

12 mei 2012 om 15:56

Sorry tektek, maar laat ze maar weg blijven, in het verleden al meermaals aangetoond dat het terughalen van oudere spelers bij ajax, niet tot een succes heeft geleid,
Ik zelf vind het veel belangrijker om met de jeugd te werken, zeker met het oog op de toekomst, daarbij lopen die oudjes alleen maar in de weg, tenzij ze, net zoals Ooijer heeft gedaan, genoegen nemen met een plek op de bank.en belangrijk kunnen zijn in de kleedkamer

12 mei 2012 om 17:05

Sorry Afca013; Rijkaard vergeten? Dat was toch wel redelijk succesvol ;-)

@on topic:
Psv-ers gefeliciteerd met de terugkomst van deze oud-psv held.

12 mei 2012 om 19:19

Nee en de eerste namelijk Castaignos bij feyenoord is ook totaal niet te vergelijken met de ander genoemde spelers, niks ten nadelen van hem hoor alleen die andere spelers zijn allemaal al zeer ervaren spelers en hebben zich al bewezen in grote competities. Dan kan je beter zeggen Kuyt en Drenthe.

13 mei 2012 om 10:53

Johan Cruijff is die voor het gemak ook maar even vergeten .

*trouwens, een behoorlijk deel van het huidige elftal is teruggekeerd van weggeweest al zijn sommigen nog altijd vrij jong.

12 mei 2012 om 15:28

Dat wordt de Edgar Davids van Psv.....te laat teruggekomen!

12 mei 2012 om 15:58

Maak er maar van de Cocu van PSV ..

12 mei 2012 om 16:10

Waarom zijn er altijd meteen mensen, meestal van de andere topploegen, die meteen gaan lopen ''haten''? Van Bommel zou nog zo een jaar of twee mee kunnen bij een goede ploeg in het buitenland en is dus een geweldige aanwinst voor Psv. Het zou erg mooi zijn als hij hetzelfde brengt als Cocu toentertijd deed(zoals Ismail26 hierboven al zegt), en dan doel ik met name op het succes in de Champions League, wat een geweldige tijd was dat als Nederlandse voetballiefhebber!

Feyenoord is volgend seizoen sterker, PSV is volgend seizoen sterker, Ajax ook. Belooft wederom een geweldig jaar te worden!

Psv-fans, van harte gefeliciteerd met deze aankoop!

12 mei 2012 om 16:33

@kylekorver,

Heeft misschien alles te maken met meneer van Bommel zelf. Die het woord Amsterdam niet uit kan spreken, maar dan over '020' spreekt. Voor iemand die een godsvermogen verdient, een voorbeeld functie heeft, al niet zo slim. Maar om dan ook nog respect te verwachten van supporters van Ajax, gaat misschien wat ver. Als van Bommel weer gewoon kan praten in een camera, en amsterdam kan uitspreken, ga ik weer eens nadenken of ik respect ga krijgen voor zijn carrière. Want voorlopig kan ik mijn zoon uitleggen waarom een volwassen man Amsterdam niet uit kan spreken.

12 mei 2012 om 16:51

Tijdens de huldiging van Oranje zei hij gewoon Amsterdam...
Het is gewoon een spelletje.

12 mei 2012 om 17:33

Dat is toch logisch..

Hij is een held in eindhoven, en laat dat nu net de grote concurrent van Ajax zijn..
Van bommel is een goede speler, dat heeft hij overal bewezen. Iedereen is voor zijn/haar club en als een concurrent dan iemand haalt die erg goed is zijn niet alle mensen daar blij mee. Prima toch

12 mei 2012 om 18:23

Lol jullie zijn niet DE concurrent dat is en blijft feijenoord. Overigens goede speler maar is geen cocu die was zo fantastisch een van de weinige PSV'ers die ik wel bij Ajax had willen zien

12 mei 2012 om 19:25

@muithol, tussen concurrent en rivaal zit een groot verschil ;

12 mei 2012 om 19:40

@ Jimipsv

Zou je het niet aan de supporters zelf over laten wie ze als concurrent of rivaal zien in plaats van de dikke Van Dale erbij te halen? Het is al eeuwenlang bekend, dat men in Amsterdam PSV niet als DE concurrent ziet, maar dat is en blijft altijd Feyenoord. Net zoals al heel lang bekend is dat men in Eindhoven de Amsterdammers wel als grootste concurrent zien. Het is alleen niet wederzijds, no problem toch?

Ontopic: Hopelijk wordt het voor PSV een succes ala Cocu, al is dat niet gegarandeerd. Zoals bij Ajax Rijkaard een succes werd, maar later een Winter of Davids dat lang niet konden brengen. Ook toen dacht iedereen dat dat net zo succesvol zou kunnen worden als de terugkeer van Rijkaard.

12 mei 2012 om 20:58

In dat geval als je het zwart wit wil zien PSV 3e feijenoord 2e dus wie is dan DE concurrent?

12 mei 2012 om 21:01

Johnnyloco,

Kan je wel de wijsneus uit gaan hangen maar PSV en Ajax zijn gewoon concurrenten, heeft niks met de dikke van Dale te maken hoor. PSV is het afgelopen decennium iets van 7 keer kampioen geworden... of je moet natuurlijk bedoelen dat Ajax in die jaren nooit serieuze tegenstand is geweest, in dat geval zijn ze inderdaad geen concurrenten.

12 mei 2012 om 21:26

Lol afgelopen 10 jaar 7 keer ????kampioen PSV is al 4 jaar geen kampioen dus dat is niet mogelijk en Ajax is in 2002 en 2004 kampioen geworden dus een keer minder dan PSV dus doe niet zo triest en het gaat om DE concurrent niet een concurrent want dat zijn jullie wel

12 mei 2012 om 23:31

Wat een kinderachtige discussie zeg. Wie is er concurent en wie niet? Man oh man, wat een niveau! Gaat het er dadelijk over wie het verst kan tuffen?

Probeer eens normaal te discussieren i.p.v. de ander uit de tent te lokken!

Goede zaak dat van Bommel terugkeert naar Eindhoven. Daar kunnen ze wel een leider gebruiken. Van bommel houd de ploeg wel aan de gang. En hij boezemt ontzag in bij de eigen teamgenoten en tegenstanders. Ik kijk nu al uit naar het volgend seizoen!

13 mei 2012 om 02:45

@ Kylekorver

Hoe weet jij nu op voorhand of hij een geweldige aanwinst gaan zijn?? Dat weet je achteraf pas. Davids en Stam leken op voorhand ook een geweldige aanwinst en werden een flop. Rijkaard daarintegen was weer geweldig toen hij terug kwam bij Ajax. Net zoals Van Bronckhorst geweldig was bij Feyenoord en anderen weer minder goed. Je kunt nu nog niet zeggen of het een geweldige aanwinst gaat zijn....je hoopt t ;.

13 mei 2012 om 16:29

@ johnnyloco: nu doe jij toch precies hetzelfde met je concurrenten en rivalen ;. Van bommel is een fantastische aanwinst. Zelfs al zou hij geen heel seizoen spelen. Het is een echte leider, die ze hard nodig hebben in het veld. Ik had hem liever een jaar eerder gezien, maar ben echt blij dat hij terug komt bij psv. En vergelijk hem aub niet met davids. Die had echt geen toeoegde waarde. Leuk dat het meerendeel van de ajaxieden van bommel afkrakenakt. Hoe meer dat doen des te beter ik het vind. Betekent dat we iets goedsgedaan hebben.

14 mei 2012 om 16:30

Ik ben het eens met je hele stuk behalve, waarom wordt Ajax sterker? Vertonghen gaat weg en er komt sowieso een mindere vervanger voor terug.

on: denk dat hij en Strootman naast elkaar geweldig duo wordt/is.

12 mei 2012 om 15:51

Zeer goede aanwinst inderdaad. Zie het komend seizoen weer met vertrouwen tegemoet.

Ik denk dat Manolev en Toivonen PSV sowieso zullen verlaten. Verder zou ik met Lens in de spits gaan spelen en Matavz verkopen. Ik kom dan uit op deze opstelling, welke ik niet eens slecht vind. Het geld van Toivonen en Matavz zou geïnvesteerd kunnen worden in een flankspeler en in een rechtsback. De verdediging zoals ik hem nu heb staan ziet er overigens al prima uit.

Zie opstelling.

Tyton
Hutchinson
Zanka
Marcelo
Pieters
van Bommel
Strootman
Depay
Wijnaldum
Mertens
Lens
12 mei 2012 om 16:03

Geweldige aanwinst, mooi dat zo'n grote speler straks in de Eredivisie speelt!

12 mei 2012 om 16:17

Even vraagje: waar kan je opstellingen maken?

12 mei 2012 om 16:52

Je klik op het 'reageer' balonnetje en dan staat er ook een oranje shirt bij, klik daar op en Voila!

12 mei 2012 om 20:04

Dank je!

14 mei 2012 om 15:15

Inderdaad, erg leuk voor Psv. Hopen dat hij de verwachtingen van de fans kan waarmaken

12 mei 2012 om 14:59

Ik denk dat dit zeker een aanwinst is voor Psv, maar eerst maar even kijken naar het EK hoe goed hij daadwerkelijk nog is.

Nu is het nog wachten op Kuyt naar Feyenoord.

12 mei 2012 om 15:04

Daarvoor hoef ik niet eerst na het EK te kijken! Mark is zeker nog goed genoeg voor de eredivisie!
Ben er van overtuigd dat Strootman veel van hem zal leren en over 2/3 jaar zal Strootman ook een vaste waarde voor het NL elftal kunnen zijn.
Natuurlijk zullen ook alle andere spelers genoeg van hem leren ;

12 mei 2012 om 15:04

Ik denk dat zijn prestaties op het EK zijn inbreng in Nederland niet zullen beinvloeden. De dosis ervaring en leiderschap die hij met zich mee zal brengen zal voor dit PSV echt van enorme toegevoegde waarde zijn. En met zijn voetballende kwaliteiten lijkt het mij dat hij zich in Nederland gerust nog wel staande zal houden. Ik ben, ondanks geen Psv-supporter, blij dat hij terugkeert in de Eredivisie. Dit soort spelers zal onze competitie alleen maar sterker maken.

Daarbij hoop ik inderdaad ook dat Kuyt terug zal keren bij jullie, met dezelfde motivatie zoals hierboven.

14 mei 2012 om 16:32

Kuyt komt niet dat is al bekend gemaakt.

12 mei 2012 om 14:59

Joh!

Ben hier wel heeeel erg blij mee, maar was allang bekent natuurlijk. Volgend jaar meteen een 100 jarig jubileum shirt halen met V. Bommel achterop!

12 mei 2012 om 15:14

inderdaad geweldig nieuws eindelijk een echte Leider!

Off: weet jij hoe het zit met heb Jubileum? aangezien het 100 jarig bestaan op 31 Augustus is, na het einde van het seizoen 2012/2013 wordt komend seizoen het jubileum jaar of het seizoen 2013/2012?

12 mei 2012 om 15:16

Ik heb vernomen dat het jubileumshirt in januari van 2013 zal uitkomen. Maar zeker weet ik het niet.

12 mei 2012 om 15:17

Leuk idee, ik haal volgend jaar een Ajax-shirt met de naam 'landstitel' en dan nummer 31.

12 mei 2012 om 15:46

Nee ik geloof dat het jubileumshirt pas na het seiozen 2012/2013 uitkomt.
PSV gaat echt niet een heel nieuw thuisshirt ontwikkelen voor een half seizoen.

12 mei 2012 om 18:22

@j040, nee, de verwachtingen zijn dat de jubileumshirts in januari 2013 uit zullen komen. Het zal dan ook niet voor een half jaar zijn, maar voor een geheel jaar. Het zal ook gaan om een thuis- als uitshirt, geheel tegen de traditie in (die twee worden namelijk nooit samen uitgebracht bij Psv). Daarnaast zal het logo worden verrijkt met enkele versieringen (denk bijvoorbeeld aan het Arsenal logo van vorig jaar om maar een voorbeeld te geven).

Ik weet niet of dit feiten zijn, maar dit zijn de geruchten die ik vaak hoor.

12 mei 2012 om 19:10

aha, als ik het goed begrijp gaan ze het hele Kalenderjaar 2013 in de Jubileum shirts spelen! dat is ook wel het leukst, hoop dat ze het oude logo er ook in verwerken

12 mei 2012 om 15:51

Waarom een jubileum shirt?
Wat voor jubileum heeft PSV volgend jaar dan?

12 mei 2012 om 15:53

100 jarige bestaan. PSV is opgericht op 31 augustus 1913.

12 mei 2012 om 16:37

Wat zou het dan mooi zijn voor PSV om in het seizoen 2012/2013 het kampioenschap te winnen zeg!

12 mei 2012 om 16:54

Het zou mooi zijn voor PSV om gewoon Elk jaar kampioen te worden...dat hoeft niet per se in het jubileum jaar.
---
Al hoop ik dat als ajacied natuurlijk niet he;

12 mei 2012 om 20:05

@ndisdenaam Wel mooi om van een Ajacied te zien dat hij begrijpt dat het bij PSV om exact hetzelfde gaat als bij Ajax, ieder jaar opnieuw kampioen worden. Voor zowel PSV als Ajax is ieder jaar dat ze geen kampioen zijn geworden een verloren jaar.

En dit en komend en volgend seizoen gaat ons PSV en wij er alles aan doem om in onze jubileum seizoenen en ieder seizoen er na kampioen te worden!

12 mei 2012 om 14:59

Mooi voor Psv. Hebben ze eindelijk een echte man op het middenveld, iemand die een echte leider is en het team op sleeptouw kan nemen. Mooi ook dat Van Bommel weer in de Nederlandse competitie te zien is.

12 mei 2012 om 15:00

ik vind van bommel zeker een aanwinst voor psv. ik vond hem dit jaar de wedstrijden die die speelde bij ac milan zeker niet slecht doen.

12 mei 2012 om 15:00

Jaaaaa, die is eindelijk binnen!

12 mei 2012 om 15:01

uitstekende zet van psv natuurlijk.
van bommel zal in ieder geval voor enige stabiliteit op het middenveld zorgen en zal de verdediging zeker qua taken verlichten.
strootman iets meer naar voren schuiven (zoals janssen nu speelt bij ajax zeg maar) lijkt me het beste.
(of je moet van bommel iets aanvallender laten spelen maar goed, dat is een keuze die je moet maken dan)
als psv nu nog fatsoenlijke verdedigers haalt dan zijn ze samen met ajax (want die gaan ook nog genoeg doen) topfavoriet voor de titel.

12 mei 2012 om 15:02

Ik zou ook zeggen Strootman tikkeltje naar voren inderdaad. Hij heeft de kwaliteit dat goed uit te voeren.

12 mei 2012 om 18:27

Het is afwachten, bedenk ook dat Van Bommel in zijn vorige periode bij PSV gewoon aanvallende middenvelder was, dus het kan wellicht ook dat ze hem iets verder naar voren schuiven.

Uiteindelijk denk ik toch Strootman, zeker omdat Advocaat de coach is, iemand die zekerheid achterin wil en dan zal hij toch voor de ervaren rot Van Bommel kiezen om verder achter te blijven.

12 mei 2012 om 15:03

denkt het ook als ajacied ben ik voor ajax, maar zal denk ik volgend seizoen lastiger worden als psv nog wat goede verdedigers haalt.

12 mei 2012 om 15:01

Mooi hoor! Gefeliciteerd PSV fans dat jullie icoon weer terug komt! Toen ik van Bommel zag tegen Arsenal moest men me helpen om mijn mond dicht te doen. Hij stond te controleren alsof hij rustig zijn fietsband zat te plakken.....

Zeker een uitstekende aanwinst ondanks zijn leeftijd!

12 mei 2012 om 15:01

Nou die zagen we niet aankomen! Maar leuk voor mark, nu hopen voor hem dat ie het waar gaat maken, ik zelf hoop van niet haha, hij is denk ik wel over z'n hoogtepunt heen dus ben benieuwd of je het waar maakt (datzelfde geld trouwens voor advocaat)

12 mei 2012 om 15:02

Zit 1,5 jaar in Milan en moet al huilen bij een vertrek. Dit geeft de sfeer in Milan wel aan denk ik.

12 mei 2012 om 15:04

Och ga niet doen alsof Milan zo'n geweldige club is. Gewoon een sfeerloze en kille club.
Maar dat zijn bijna alle Italiaanse clubs.

12 mei 2012 om 15:08

Zeg dat maar tegen V.bommel die er pas anderhalf jaar is, kijk de woorden die hij uitspreekt. Kijk ook eens naar de interview van Cassano die hij recent heeft gegeven, die is er ook niet zo lang. Ik kan je wel een paar simpele woorden vertellen die in dat interview zaten. Namelijk: "we worden hier als koningen behandeld." Iedereen zegt het, ik ben niet de enige, het lijkt me sterk dat iedereen liegt.

12 mei 2012 om 15:10

muah, dat ben ik niet echt met je eens maar goed, neem Ac_milan22 niet al te serieus verder.
bij ieder topic krijgt hij het voor elkaar om een connectie met ac milan te leggen om vervolgens daarover te lullen terwijl het totaal irrelevant is verder.

ook zinloos om dit soort discussie voort te zetten hier dus...

12 mei 2012 om 15:13

@crazydj07

Deze topic gaat dus niet over AC Milan... volgens mij zijn het de woorden van V.bommel in dit artikel die erover gaan hoor..

12 mei 2012 om 15:15

Haha, ik zat net te denken, wat lult die vent allemaal over Milan blablabla, inderdaad totaal irrelevant.

12 mei 2012 om 15:16

weet ik maar ik doel ook niet specifiek op dit topic volgens mij of wel?

ik vind echter de discussie of milan een kille club zou zijn of niet nogal irrelevant.
kan van bommel het wel over milan hebben, 1 grote familie etc. maar de discussie of het wel of niet een kille club zou zijn is voor mij net even een stap te ver.

kan me eerlijk gezegd ook helemaal niks schelen hoor, misschien is dat het ook wel

12 mei 2012 om 15:16

Boven dit artikel staat ook gewoon een logo van AC Milan. Als het dan niet meer over AC Milan gaat, dan weet ik het ook niet meer...

12 mei 2012 om 15:21

@frdaniel

Hoe bedoel je irrelevant? Deze topic gaat over de afscheid van V.bommel in Milan. Hij heeft het over de sfeer en ik ook. Ik heb niks over de transfer te zeggen, want die is voor mij negatief. Ik had V.bommel er volgend jaar graag bij gehad. Ik gun hem de transfer wel.

@crazydj07

Dat V.bommel vertrekt naar PSV is natuurlijk het hoofd onderwerp, maar daar hoef ik niet op te reageren? Dat was voor mij al meer dan een maand duidelijk. Ik mag als ik wil zelfs alleen op de poll reageren, dat is ook gewoon on topic. Ik weet niet waarom je zoveel zeurt om niks.

12 mei 2012 om 15:23

@ arsenalnec.. ga jij dan maar een keertje een wedstrijdje bezoeken van Napoli, je weet niet wat je meemaakt. AC is trouwens ook geen sfeerloze club, maar idd niet zoals Napoli.
Prachtig voor Psv en nederlandsvoetbal dat deze speler weer te bewonderen is in de eredivisie. wie zullen er volgen?

12 mei 2012 om 15:43

Al die negativiteit over italiaanse voetbalclubs! Jullie kijken er volgens mij niet eens na en dan gaan oordelen slaat al helemaal nergens op. Ze hebben een van de fanatiekste supporters van Europa. Ik ben zelf in Milaan geweest en ik heb één training bezocht van hen. De trainingscomplex is veruit het mooiste van Europa. Het geeft een hele relaxte gevoel en je ziet ook dat de spelers het geweldig vinden. Ze maken grappen en je ziet dat ze echt een gehechte team zijn.

12 mei 2012 om 16:10

Ik vind dit erg onreel je moet het ook kunnen realiseren,en als Millan het geld van de gemeente niet had gekregen was het ook lang niet meer zo goed gegaan.

12 mei 2012 om 16:43

@arsenalnec

Ik heb het nergens over dat de stadion altijd gevuld is. Dat ga ik ook niet beweren, want dat is niet waar. Ik had het over de sfeer tussen de collega's. Je kan niet ontkennen, dat die erg goed is.

12 mei 2012 om 19:56

Milan heeft gemiddeld meer dan 55.000 supporters per wedstrijd, en tijdens de toppers is 't altijd helemaal gevuld.

Ontzettend jammer dat Van Bommel weggaat bij Milan, hij is sowieso een aanwinst voor PSV en de Eredivisie. Hij kon makkelijk mee met het champions league voetbal evenals de Serie A dus de Eredivisie zou een eitje moeten zijn voor hem.

12 mei 2012 om 17:29

Nee dat lag niet aan de sfeer in Milaan, op het moment dat hij huilde dacht ie aan het bedrag dat vanaf 1 juli op zijn loonstrookje zal staan. van Bommel is een aanwinst voor psv maar niet voor het voetbal in Nederland. Hij laat echt geen traantje als ie net als collega Nigel de Jong z'n tegenstander dwars door midden schopt. Op die momenten leer je de echte van Bommel kennen als ie scheldend en tierend op de scheidsrechter afvliegt omdat het volgens hem geen overtreding was. Onze scheidsrechters doen het vooral in hun broek voor recidivisten als Suarez en Toivonen en ook bij van Bommel zal het ze zo dun door de broek lopen dat zijn acties vooral via tv beelden bestraft moeten worden omdat onze scheidsrechters net als de heer Webb uit Engeland te bang zijn om dit soort voetbalvandalen een rode kaart voor te houden bij gemene overtredingen.

Wat jullie ook van dit soort spelers vinden, ik zal staan te juichen als ze straks op het EK met rood van het veld gaan bij het soort overtredingen dat we tijdens het WK in zuid Africa van Nederland hebben gezien. Ik zie ons land liever verliezen dan dat we dankzij dit soort intimidatie voetbal Europees kampioen worden.

12 mei 2012 om 18:14

wat een negatief commentaar, blijf jij altijd hangen in alles wat negatief heet?
was jij diegene die die ouwe koe uit het water heeft gered?

12 mei 2012 om 21:47

stond je in 88 te juichen???dan weet je ook dat er ook schoppers/viezerikken in het elftal stonden bv van tiggelen,r.koeman en in 78 en 74 bv neeskens,van hanegem en dat soort mannen zo een spelers heb je nodig in een kampioens team dus nou ff niet roomser als de paus zijn over de harde jongens van nu...elk kampioensteam heeft deze mannen(nodig) bv real met een pepe,chelsea met een terry enz enz dus als je staat te juichen als je eigen ploeg door deze mannen geen kampioen wordt dan ben je dus echt een grote hypocriet want iedereen wordt het liefst kampioen ook al zit er wat bloed van een önschuldig"tegenstandertje bijv c.ronaldo of voorheen een figo aan je witte/roze/paarse voetbalschoentjes

12 mei 2012 om 15:02

Mooi dan is dat in ieder geval zeker en heeft psv alleen nog een rechtsback nodig voor volgend seizoen.

Opstelling er van uitgaande dat toivonen weggaat.

Zoet/tyton
.???
Marcelo
Zanka
Piet/willems
Bommel
Strootman
Lens
Wijnaldum
Mertens
Matavz
12 mei 2012 om 15:04

ik denk dat Advocaat, zoals altijd, met twee spitsen gaat spelen. Wat overigens volgens mij alleen maar goed is voor Matavz én voor Lens (dat deed hij uitstekend met El Ham bij AZ) Dus meer zoiets:

(daarbij kan je Mertens overigens ook best op rechts zetten). Ik ga er vanuit dat Toivonen, Labyad en Manolev van de huidige basisspelers gaan vertrekken. Depay en Hutchinson heb je dan nog als ideale back-ups.

Tyton
???
Marcelo
Zanka
Piet/willems
Bommel
Strootman
Wijnaldum
Mertens
Lens
Matavz
12 mei 2012 om 15:49

Strootman als rechter aanvallende mindenvelder?
Dat lijkt me heel erg sterk. en absoluut niet slim.

12 mei 2012 om 15:58

Nouja, het is niet echt goed mogelijk om met de opstellingsmogelijkheden op Voetbalzone aan te tonen wat ik bedoel. Het is vooral een middenvelder die vlak voor van Bommel geposteerd kan worden natuurlijk. Dat is anders dan Mertens, al lijkt het hetzelfde op deze manier. Hoe dan ook, de komst van Bommel geeft de mogelijkheid om Strootman iets door te schuiven.

12 mei 2012 om 19:27

@pgjpeter

Waarom dan in een ruit?
PSV moet Gouweleeuw en Naranjo halen, als het kan misschien ook nog Nuyticnk.
Gouweleeuw kan goed aanvallen, en staat zijn mannetje, is een aanwinst voor psv. Naranjo zal niet al te duur zijn, anders Stam, maar wel allebei als back-up voor Hutch denk ik. Nuytinck kan zowel in de cv als op de lb, en dat is ook wel handig. Duur zal hij ook zeker niet zijn.
Een teamgenoot vertelde me trouwens dat de geldschieters van psv 30m voor transfers bij elkaar hebben gehaald, als dat echt zo is, waar ik toch wel aan twijfel, is dat natuurlijk helemaal geweldig!

ON: Goed voor psv dat Van Bommel terugkomt. Dat hij in tranen uitbarstte geeft toch wel aan hoe thuis hij zich daar voelde. Ik kreeg medelijden dat hij moest vertrekken. Hopelijk geeft psv hem hetzelfde gevoel.

Tyton
Hutch/Naranj
Marcelo/Gouw
Zanka/Gouwel
Willems/Nuyt
Wijnaldum
Van Bommel
Strootman
Mertens
Lens
Matavz
12 mei 2012 om 15:03

Ik denk dat PSV kampioen wordt volgend seizoen. Kan niet anders, dit elftal plus dan nog eens een goeie CV (zanka) en Van Bommel.

12 mei 2012 om 15:06

jij blaast wel heel hoog van de toren, als Ajax narsingh binnen heeft en een goede vervanger voor vertonghen en eventueel nog een lb dan zie ik Ajax toch egt wel als kandidaat #1. Vooral omdat dit team dan goed op elkaar is ingespeeld en iedereen zegt dat ze het spelletje zoals ajax wil spelen nu ook egt snappen

12 mei 2012 om 15:09

Je moet niet op zulke gozers reageren ze dachte dat we volgend jaar ook kampioen werden maar nee maar wel goede aankoop van Bommel

12 mei 2012 om 15:20

Psv begint wel langzamerhand een gebalanceerdere selectiecte krijgen. Ik denk niet dat ajax volgend jaar zomaar metmgemak kampioen wordt. Ik schat psv ook hoog in, maar ajax natuurlijk ook al vind ik het raar dat ajax narsingh haalt , ze hebben sulejmani toch al, en op 10 de jong, eriksen, jansen en schöne. Waar moet hij dan heen?? Kan ajax denk ik beter büttner halen anders krijg je een cillisen effect, als MEH gewoon zou spelen dan zou er een half seizoen 15mln bij jong ajax rond hebben gelopen.

12 mei 2012 om 21:40

Niemand wordt met gemak kampioen, dat hebben de afgelopen jaren toch wel uitgewezen.
Wat wel waar is, is dat PSV veel heeft geinvesteerd en er niks uit is gekomen. Iedereen riep met deze aankopen wel even kampioen te worden, met een 3e plaats als teleurstellend resultaat. Denk niet dat van Bommel dat probleem wel even zal oplossen.

12 mei 2012 om 15:08

dat hoorden we begin dit seizoen ook vanuit Eindhoven. Daar zijn echter wel eerst 34 wedstrijden voor nodig.

12 mei 2012 om 15:12

heb je gelijk in. Toen was de euforie met de aankopen ook groot. Desalniettemin is het mooi dat spelers als Zanka en Bommel transfervrij overkomen natuurlijk. Het lijkt er goed uit te zien, maar behalve de 34 wedstrijden moeten we ook eerst maar eens de deadline van de transfermarkt afwachten.

12 mei 2012 om 15:16

juist. We gaan het wel zien komend seizoen. Asls de berichten kloppen zal de top 6 van dit jaar erop vooruit gaan. We zien het wel volgend jaar mei.

12 mei 2012 om 15:16

Goed dat het je het er even bij zegt Brand_fr.
Er zijn mensen die halvewege al DE wedstrijd spelen.

Denk dat PSV en Ajax met nog wat aankopen allebei favoriet zijn, zoals het hoort.
Ik hoop dat Twente nog wat leuke aankopen kan doen om gezellig mee te kunnen doen.

12 mei 2012 om 15:18

vorig jaar riepen alle ajacieden en feyenoorders dat psv de sterkste en beste selectie hadden en makkelijk kampioen zouden worden....

De media en jullie andere supporters hebben dit geroepen.... niet wij...

12 mei 2012 om 15:37

@debestepsv
Ja, Psv-ers hielden zich stil vorig seizoen na die aankopen.
Zijn zeker geen Psv-ers geweest die hebben geroepen dat jullie met gemak kampioen zouden worden.

Hou toch op.
Er waren mensen van Ajax en Feyenoord die zeiden dat jullie de meeste kans hadden op de titel en dat jullie het eigenlijk gewoon kampioen moesten worden met die investeringen. En er werd gezegd dat jullie de sterkste selectie hadden inderdaad. Maar ga niet roepen dat iedereen jullie makkelijk kampioen zag worden. In ieder geval niet alle Ajacieden en Feyenoorders.

Dat moeten jullie dan zelf zijn geweest.
Zelfs nu nog toen het bijna rond was tussen Psv en MvB hoorde je mensen alweer typen op VZ dat jullie makkelijk kampioen zouden worden. En geloof mij dat waren geen Ajacieden en Feyenoorders.

Off-topic:
Goed gedaan.
Zonder geld uit te geven 2 spelers gehaald (mvb en Zanka).
Waarvan 1 een voetbal CV heeft waar menig voetbalfan van droomt, zich al in en rond Europa zich al heeft bewezen en die leiderschap en ervaring die Psv mist met zich meebrengt.

En iedereen is positief over Zanka, maar moet dat nog zien.
Meeste hebben hem denk ik nog niet zien spelen.
Ik in ieder geval niet.
Dus over Zanka kan ik weinig over zeggen.
Maar die is toch transfervrij, dus maakt het weinig uit.

12 mei 2012 om 15:28

Ik schat ajax hoger in.
Gewoon een beter team.
Zeker als narsingh komt.

12 mei 2012 om 16:42

Ik schat Ajax en PSV komend seizoen zeer gelijkwaardig in. Van Bommel versus Janssen, Strootman versus Eriksen, Pieters versus Boilesen, Tyton versus Cillessen, Lens versus Sigthorsson, allemaal zeer gelijkwaardige spelers. Al moet ik bij die laatste toegeven dat Kolbeinn een betere spits is als Jeremain.

12 mei 2012 om 18:28

Het zal elkaar niet veel ontlopen.

12 mei 2012 om 18:35

@exquisite, ik vind dat allemaal totaal geen gelijkwaardige spelers. Van Bommel is vele malen beter dan Janssen (zie je ook wel dat Van Bommel aanvoerder en vaste basisspeler bij Oranje is en Janssen er niet eens bij zit), Strootman en Eriksen zijn niet vergelijkbaar door verschillende positie, Wijnaldum en Eriksen zou een betere vergelijking zijn (mocht Toivonen vertrekken waar ik vanuit ga), dan zeg ik toch dat Eriksen beter is. Pieters en Boilesen, Boilesen heeft meer potentie, maar Pieters is op dit moment beter. Tyton vind ik beter dan Cillessen, Sigthorsson is stukken beter dan Lens.

13 mei 2012 om 04:22

@peerk

Hoewel ik betwijfel of Van Bommel beter is dan Janssen volgend seizoen, ben ik het verder met je eens.

13 mei 2012 om 11:06

Nou, v Bommel is gemener, sluwer en schijnheiliger, maar verder lijkt Janssen me echt niet slechter.
Oranje heeft er weinig mee te maken al kan ik begrijpen dat het (schoon)zoontje van de baas wat vaker zijn zin krijgt dan de gemiddelde speler.

Ajax heeft op vrijwel elke positie meer potentie voor de rest en domineerde PSV ondanks dat dit er nog niet helemaal uit kwam dit jaar al behoorlijk een paar weken terug.
Ik geloof best dat van Bommel dit wat meer had kunnen verhinderen, maar we moeten niet overdrijven, één speler kan niet heel Ajax tegen houden.

12 mei 2012 om 15:04

Dat is mooi voor Psv! Zo'n ervaren kracht hebben ze echt nodig. Met Van Bommel alleen staat er al gewoon een basis.

12 mei 2012 om 15:04

Mooi voor Psv, al blijft het toch afwachten hoe zulke comebacks aflopen. Daar zijn positieve maar ook negatieve voorbeelden aan voorafgegaan.

12 mei 2012 om 15:08

Van alle comebacks in de laatste jaren, is alleen Cocu een onbetwistbaar succes geweest. En die was bovendien anderhalf jaar jonger dan van Bommel nu.

Ik vind het leuk dat hij terugkomt, maar vrees dat hij de verwachtingen niet inlost.

12 mei 2012 om 20:03

Ik vond Stam anders ook nog verdienstelijk spelen bij Ajax. Voor de rest zijn er niet echt grote sterren teruggekeerd (reiziger, Bouma, Van der Meyde, etc.)

12 mei 2012 om 20:14

Davids bij Ajax, Kluivert bij Psv, Makaay, Bronckhorst bij Feyenoord. En dan kun je er natuurlijk over twisten of er verdienstelijk gespeeld is of niet, maar alleen Cocu bleek een speler die alle verwachtingen kon inlossen.

12 mei 2012 om 20:29

Davids deed het ok.
Kluivert was al jaren aan het kwakkelen en men verwachtte er ook geen grote dingen van.
Makaay en Van Bronckhorst hebben het prima gedaan bij Feyenoord. Was niet het makkelijkste elftal om in te voetballen.

Cocu blijft er het best op staan, maar dat heeft er ook mee te maken dat PSV in zijn laatste seizoen nog miraculeus landskampioen waren geworden.

Het ligt ook aan het verwachtingspatroon denk ik. Als je als ouwe rot een team binnenkomt is het moeilijker om routines op te bouwen omdat je niet meer de snelste en de fitste bent. We verwachten dan ook vaak dat deze spelers op hun retour dezelfde klasse laten zien als dat ze in hun vorige periode in Nederland lieten zien. Dat is niet realistisch en ook niet eerlijk voor de spelers.

12 mei 2012 om 15:10

Mooie aanwinst, aanvoerdersband gelijk naar Van Bommel? Gaat trouwens wel hard met leegloop daar in Milaan.

12 mei 2012 om 15:11

Geloof dat ze wilden verjongen en er liepen 12 contracten af als ik het goed heb.

12 mei 2012 om 15:13

en terecht.
ze proberen dat gedoe bij inter te voorkomen.
dat gedoe dat juventus 1 of 2 jaar geleden ook had.
te oude spelers en daardoor niet meer meekunnen om vervolgens te laat te verjongen.
juventus heeft na zwakke jaartjes nu de balans weer te pakken en zie waar ze nu staan.
bij inter zal er echt nog veel moeten gebeuren, ac milan is nog net op tijd denk ik...

12 mei 2012 om 15:12

ja lijkt me nogal vreemd als die aanvoerdersband niet naar van bommel gaat

12 mei 2012 om 15:10

Geweldig nieuws! Eindelijk die echte leider binnen de selectie van PSV

12 mei 2012 om 15:13

Heel mooi voor Psv. Ik hoop dat hij de juiste motivatie kan opbrengen om echt te kunnen gaan doen wat men verwacht en verlangt van hem. Reken maar dat de pers en tegenstanders hem op de huid zullen zitten.

Ik sta nog steeds achter mijn eerdere commentaar dat ik al weken geleden uitte over van Bommel. Het is een echte prof, en ik vraag me af hoe hoog zijn incasseringsvermogen is als hij (jonge) spelers om hem heen (domme) fouten ziet maken die de wedstrijd kunnen kosten. Je mag niet verwachten dat de rest van PSV gelijk 2 klassen beter speelt dan afgelopen seizoen. Dat heeft zijn tijd nodig.

In mijn ogen is van Bommel niet het type die rustig blijft en geduld heeft als een speler een fout maakt, dat itt Cocu die ik als een gentleman zie. Ik ben bang dat Bommel de boel veel sneller afbrand.

12 mei 2012 om 15:16

Dit gaat een spectaculair jubileum seizoen worden voor Psv.
Ik zou niet verbaasd zijn als er 3 grote prijzen gewonnen gaan worden.
Wat een elftal heeft PSV wauw

12 mei 2012 om 15:27

rustig aan man...
laten we nu eens niet de fout gaan maken om psv nu al de hemel in te prijzen.
het ziet er goed uit ja..., hopelijk komt het goed.
maar ik neem aan dat er nog meer gaat gebeuren, psv wil kampioen worden met zijn 100 jarig bestaan

12 mei 2012 om 18:19

inderdaag ik vind het mooi dat Mark terugkeert maar ik wil het nog wel even zien allemaal!ik hoop het als Psv-er natuurlijk van wel maar we moeten maar eens laten zien dat we x tot de laatste speeldag mee kunnen doen om de titel en niet weer een maand van tevoren afhaken

12 mei 2012 om 18:31

er wordt nu al gesproken dat er meer kolen uit het vuur worden gehaald...
weet zeker dat philips ook graag een extra duitje in het zakje gaat doen gezien het 100 jarig bestaan
met bommel en dickie hoef je gegarandeert niet bang te zijn dat er slap wordt gevoetbald!!!!
het mes gaat er weer op, slot op de deur, en een killer voorin
advocaat houdt van een beweeglijk en balvast spitsenduo.
lens gaat hij posten in de spits, matavz zal worden verkocht
er komt dus een balvaste spits bij, wie?
en voor de jaloersen onder ons weer beginnen over de gemeente....
tot nu toe heeft psv nog geen cent uitgegeven.....
en aangezien tyton nu moet worden gekocht voor 3 miljoen, verwacht ik toch dat ze tyton niet gaan contracteren...
het klinkt banaal maar ik heb toch het idee dat ze gomez ook gaan terughalen
als dat waar zou zijn is het echt een knalfeest bij ons

12 mei 2012 om 15:17

Mooi gesproken. als hij zo van Milan houdt had hij eerder daar heen moeten gaan !!
wel goed van hem dat hij ze belofte waar heeft gemaakt om terug te keren naar Psv.
PSV wordt hier een stuk stabieler door. eindelijk een echte aanvoerder als die malle Toivonen oprot.

12 mei 2012 om 15:17

Nou in ieder geval goed nieuws voor AC Milan dan ze weer een dertiger kwijtraken, goede zaak dat ze daar aan het verjongen zijn. Voor PSV is het nog maar even afwachten. Ik hoop voor ze dat het een Cocu scenario wordt en geen Ballack scenario zoals bij Leverkusen

12 mei 2012 om 15:17

mooi nieuws, maar hij moet wel nog eerst tekenen.
nu nog minstens een rechtsback, en eigelijk ook nog een rechtsbuiten.

12 mei 2012 om 15:19

En met dit elftal gaan we het 100 jarig jubileum vieren

TYTON
ZANKA
MARCELO
PIETERS
WILLEMS
VAN BOMMEL
STROOTMAN
LENS
WIJNALDUM
MERTENS
MATAVZ
12 mei 2012 om 15:40

Een centrumverdediger op rechts en een rechtsbuiten die heeft aangetoond beter te fungeren als spits.
Dit gaat hem niet worden op die manier. Je hebt niemand op de rechterflank.

12 mei 2012 om 16:19

Waarom Pieters in het centrum?

12 mei 2012 om 18:40

Pieters kan in principe prima in het centrum spelen, echter zou ik dat niet doen aangezien je Marcelo en Zanka hebt voor het centrum. Daarnaast is Pieters in mijn ogen ook beter als back.

@uitnistelrooy, Lens is in mijn ogen meer een flankspeler. Hij is gevaarlijk met zijn snelheid en op de flank heb je daar veel meer aan dan in de spits. Als de tegenstander nou aanvallend speelt heb je er misschien nog wel wat aan, maar als de tegenstander compact speelt achterin dan kun je in mijn ogen beter Lens op de flank hebben.

13 mei 2012 om 04:55

Dit elftal gaat verdrinken. Peters is niet goed genoeg als centrum verdediger. Zanka (van wat ik gezien heb wel). Je zet twee flank spelers neer die geen geweldige voorzet afleveren. Hiermee wordt Matavz redelijk buitenspel gezet. Dit hebben we afgelopen seizoen gezien. Hierbij zijn Lens en Mertens veel meer aanvallers dan middenvelders, waardoor Wijnaldum alleen het creatieve deel moet oplossen voor Psv. Daar is hij simpelweg niet goed genoeg voor.

Als Psv toch weer geld uit gaat geven, dan zou ik Maher en Luuk De Jong proberen te halen en als volgt spelen.

Tyton
Hutchinson
Van Bommel
Zanka
Willems
Strootman
Wijnaldum
Maher
Mertens
Lens
De Jong
14 mei 2012 om 15:44

Maher en luuk dejong komen niet naar eindhoven. voor luuk is al heel veel belangstelling ui engeland en maher denkt dat alleen barcelons een stap hogerop is. Ik zou narsingh en nuytinck proberen te halen en mischien nog een rechtsback.

tyton/zoet
hutchinson/aankoop-marcelo/zanka-zanka/nuytinck-pi... /willems
bommel-toivonen/wijnaldum-strootman
narsingh-lens/matavz-mertens/depay

tyton
bommel
toiv/wijnal
strootman
15 mei 2012 om 02:36

Narsingh gaat naar Ajax.

Ik zou nooit met Van Bommel en Strootman op het middenveld gaan spelen. Beiden verdedigende middenvelders en niet heel erg creatief. Toivonen en Wijnaldum zijn niet creatief/god genoeg om dit in hun eentje goed in te vullen. Sterker nog. Je zag dat Eriksen daar ook moeite had in zijn eentje. Sinds hij meer steun krijgt van Janssen als creatieve man, loopt het veel beter.

Ben trouwens erg onder de indruk van Zoet. Goeie keeper.

12 mei 2012 om 15:20

ben echt blij met v. bommel en met de positieve reactie vanuit het vijandige gebied!
eindelijk is geen negatieve uitspraken omtrent ons psv.
met een kuijt en een drenthe misschien nog bij feyenoord, met een sterk ajax gaat het een geweldig seizoen worden...
ben weer optimistisch geworden over het nieuwe psv met een gifkikker aan het roer.
het afgelopen seizoen was ik vooral teleurgesteldt over de instelling van sommigen... als dat al verbeterd het komend jaar ben ik al blij...
als je dan strijdend ten onder gaat tegen een betere tegenstander doet het niet zo pijn!!

12 mei 2012 om 15:21

Vlak je mijn cluppie niet uit?

12 mei 2012 om 15:28

nou, ik hoop oprecht dat twente ook gaat versterken.
maar nu ben ik nog sceptisch, sorry

12 mei 2012 om 15:20

Ze weten die 'van Bommel-transfers' altijd wel goed geheim te houden, het was in 2005 ook al zo'n grote verassing toen hij opeens bij Barca tekende ;

12 mei 2012 om 15:21

Nog een routinier die vertrekt bij AC Milan. Het wordt een drukke transferzomer voor de Milanezen. Ben benieuwd welke spelers ze zullen halen.

12 mei 2012 om 15:21

Absolute topaanwinst natuurlijk. Zo'n speler is alleen haalbaar omdat hij Nederlands is en eerder bij PSV gespeeld heeft. Normaal is een speler van dat kaliber volstrekt onhaalbaar. Goede zet, maar om PSV nou weer direct als topkandidaat te noemen is wel opportunistisch na de afgelopen jaren..

12 mei 2012 om 15:42

Dit is wel de schakel die PSV sinds het vertrek van Cocu heeft gemist. En we weten allemaal waar de periode-cocu tot heeft geleid ;-) !

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen in Nederland. Het niveau in Italië is wel wat hoger en daar heeft hij niet echt heel veel problemen gehad. Dat belooft in ieder geval veel goeds!

12 mei 2012 om 15:27

Bij de WK 2010 Zij hij na de finale dat hij pas gaat stoppen wanneer hij een EK heeft gewonnen. Ik denk dat hij maar 1 of 2 seizoenen gaat spelen en dan gaat stoppen, maar ik zie hem niet als trainer.

13 mei 2012 om 08:47

Haha dus Mark gaat door tot zijn 60ste zeker? Nee ff zonder dollen gaat zwaar worden dit EK, zie ze niet zo 1,2,3 die titel binnen harken. Ik ben in ieder geval blij dat Mark weer terug is, echter is het altijd maar afwachten of de verwachtingen waar gemaakt kunnen worden, maar bij Mark heb ik er wel vertrouwen in.

12 mei 2012 om 15:31

Goed nieuws voor PSV en voor de Eredivisie, maar eerlijk is eerlijk Mark van Bommel is niet meer zo goed als zijn laatste periode bij Psv.
Daarnaast is Van Bommel al 35 jaar, op snelheid zal hij het niet meer kunnen winnen!
Het is altijd afwachten, want nu staat Van Bommel zeker weten een talent in de weg.
Hij voegt zeker wel wat toe maar zal niet alles spelen denk ik.

12 mei 2012 om 15:31

Milan wil duidelijk verjongen dus met alle oudjes die er weg gaan.

On: Mooi dat Van Bommel weet terukeert op de Nederlandse velden bij ''''zijn'''' Psv.

PSV is goed bezig nu.

12 mei 2012 om 15:34

Fantastische topaanwinst! Kan bij AC Milan nog goed mee dus bij PSV ook. Nu nog Maher (az) halen want hij heeft aangegeven open te staan voor een mooie club ( bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/234513/ma... het lijkt me dat PSV hier ook onder valt.

Verder denk ik dat Maher goed kan rouleren met Wijnaldum. Advocaat gaat waarschijnlijk 4-4-1-1 spelen. Ik denk/hoop dat de opstelling voor volgend seizoen er zo uit gaat zien.

Ik ga ervan uit dat Pieters en Toivonen worden verkocht.

Bij balbezit kunnen Wijnaldum en Mertens mee opkomen. V.bommel zal wat blijven hangen waardoor ook strootman mee kan in de aanval ( dat deed Strootman dit seizoen ook waardoor er gaten vielen)

Depay moet hij natuurlijk ook zijn minuten krijgen! Al ben ik bang dat dit onder Advocaat minder gaat worden als dit seizoen. Ik hoop dat Advocaat inziet dat hij een toptalent is. Ook hoop ik dat Depay slimmer is als zijn vriendje (labyad) en wel zijn contract verlengd. De contractonderhandlingen verlopen vooralsnog moeizaam ( Thijs Slegers)

Tyton
stam / ?
Zanka
Marcelo
willems
Wijnaldum
V.Bommel
Strootman
Mertens
Maher
Lens/Matavz
12 mei 2012 om 16:32

Nou nou, je rekent je gelijk al rijk met de komst van Maher. Ten eerste weet ik niet of Maher er trek in heeft en ten tweede zal AZ niet graag mee willen werken aan een verkoop van haar toptalent aan de concurrent. Tenzij PSV heel diep in de buidel gaat tasten.

ON: Goede aanwinst Van Bommel, zit zeker nog een jaar of 2 in voor hem denk ik!

12 mei 2012 om 19:57

Ik reken me niet gelijk al rijk met de komst van Maher. Ik heb alleen gezegd dat hij open staat voor een mooie club. Naar mijn idee valt PSV hier ook onder!

12 mei 2012 om 19:59

Meer omdat je hem al opstelt in je basiself bedoel ik. ; Hij zou best naar PSV kunnen gaan hoor, maar daar is momenteel nog geen sprake van en ik denk ook niet dat de prioriteit van PSV ligt bij versterkingen in aanvallend opzicht. (hoewel als Toivonen voor een redelijk bedrag wordt verkocht kan dat dingen in werking zetten)

12 mei 2012 om 15:36

Van Bommel is een hele mooie versterking, mensen die denken dat hij niks meer toe zal voegen en niet uit zal blinken, zullen aankomend seizoen nog wel achter hun oren gaan krabben.
Milan wilde hem niet voor niets langer aan zich binden.
dat het spel in italie anders is oke... en dat hij betere spelers om zich heen heeft ook oke... toch zal hij nog wel minimaal een jaar of 2 een dragende speler zijn

12 mei 2012 om 15:39

35 jaar en dan de man van PSV moeten worden waar iedereen op hoopt, ga er maar aan staan!! Op deze leeftijd komen de blessures toch eerder om de hoek kijken. Heel veel succes maar ik vrees dat het een zeer moeilijke opgave gaat worden. Er is bij PSV wel meer nodig dan Advocaat en van Bommel met deze 2 alleen gaan ze het niet redden.

12 mei 2012 om 15:47

Ach, Cocu haalde op die leeftijd halve finale CL met Psv.
Rijkaard was volgens kenners ook op zijn retour en won de CL.

Er zijn ook voorbeelden genoeg die wel geslaagd zijn.

Van Bommel is vooral een tactisch sterke speler. Dat verleer je niet op je 35e.
Een speler als Davids kreeg het met 35 jaar wel moelijk, omdat hij het van zijn wilskracht en temperament moest hebben. Dat kon ie niet meer belopen.

Ik ben niet zo bang voor een mislukking van Van Bommel. Die maakt PSV heeeeel veel sterker.

12 mei 2012 om 18:19

denk toch dat bommeltje aardig fit is...
milanello is een toplocatie als het gaat om zijn medische huishouding!
dat blijkt echt zo te zijn, munchen en barcelona zijn een goede 2e en 3e als het gaat om medische centra

12 mei 2012 om 15:40

Misschien kunnen ze de gebroeders Kerkhof en van der Kuilen vragen om ook te tekenen,ach ja, het belastinggeld verprutst, niet verder dan de EL gekomen,dan maar terugvallen op bejaarde spelers, volgend seizoen ook weer niks in Eindhoven dus !

12 mei 2012 om 18:21

tja, het blijft lastig om eens positief te zijn he...
jaloers meneer? offuuuuuh, puber misschien

13 mei 2012 om 08:49

Haha puber nog wel. Denk eerder net uit de luiers. Vervelend stuk vreten dat ie is. Angst loopt bij sommige al door de broek merk ik.

12 mei 2012 om 15:40

dat is mooi zo wordt de eredivisie weer men grote namen gevuld
nu drenthe kuyt naar feyenoord
heitinga naar ajax
elia naar twente(zal waarschijnlijk aleen gebeuren als hij traservrij is denk ik)
nevland naar groningen enz
maar zo wordt nederlanse competitie veel leuker om naar te kijken

12 mei 2012 om 15:41

psv kampioen denk en dan ook nog een paar goede verdedigers en dan zijn ze binnen

12 mei 2012 om 15:43

Ik ben heel blij dat V.bommel terug keert.
Ik denk dat het volgend seizoen dit het opstelling wordt. omdat Advocaat altijd met 2 spitsen wilt spelen.
Alleen bij de rechtsback positie heb ik vraagtekens. En Labyad,toivonen,zeefuik en Manolev zijn dan al verkocht volgens mij.

Tyton
X
Marcelo
Zanka
Piet/Willems
Van.Bommel
Strootman
Wijnaldum
Mertens
Lens
Matavz
12 mei 2012 om 15:44

Met van Bommel erbij zou je best kampioen kunnen worden en natuurlijk 1 topaankoop Gouweleeuw en tranfervrije Simon Poulsen.

Tyton
Hutchinson
Zanka
Gouweleeuw
Poulson
Van Bommel
Strootman
Lens
Wijnaldum
Mertens
Matavz
12 mei 2012 om 15:45

Welkom Mark!

12 mei 2012 om 15:49

Psv volgend jaar wel meer kans op het kampioenschap maar of ze het halen blijft nog de vraag.

Goeie speler voor Psv een echte aanvoerder!

Hij is verdedigende middenvelder en vandaar dat hij natuurlijk ook weinig goals heeft gemaakt in zijn laatste jaren. Maar 3 is wel erg weinig niet?

Toch leuk voor Psv kun je weer één of twee jaar plezier van hebben!

12 mei 2012 om 15:50

Ik denk dat PSV veel plezier zal beleven met V Bommel op het middenveld samen met Strootman. Als de verdediging nou ook versterkt wordt zouden wel kampioen kunnen worden met dit materiaal.

12 mei 2012 om 15:50

ik vind dit echt jammer dat hij naar 1 jaar alweer vertrekt bij ac milan ik vond dat hij gewoon het zelfde zou moeten doen als seedorf elke jaar weer een jarige contract erbij tekenen waarom uit de europese top stappen als je nog een vaste waarde voor je team kan zijn.

12 mei 2012 om 16:06

Dat heeft hij in het interview uitgelegd. Hij keert terug naar Eindhoven en dus PSV voor zijn gezin.

12 mei 2012 om 15:53

Leuke speler, maar ook met van Bommel wordt Psv geen kampioen. Denk eerder dat er flink wat opstootjes binnen de selectie zullen komen vanwege het grote verschil aan mentaliteit met van Bommel aan de ene kant en de rest van het team aan de andere. Kan natuurlijk wel lachen worden!
Denk dat Psv nog minimaal 10 a 15 miljoen euro moet besteden in de achterhoede willen ze mee doen om het kampioenschap, want wat daar allemaal rondloopt is brandhout.

12 mei 2012 om 16:04

Eindelijk, heerlijk dat een voetballer met zo ongelofelijk veel ervaring en kwaliteiten weer terugkeert naar de club waar hij groot geworden is. In Eindhoven gaat het gerucht ook rond dat PSV dichtbij is bij een terugkeer van Ronnie Stam in de Nederlandse competitie. Dat zou dus de beoogde rechtsback zijn van Psv. De eerdere aanwinst Zanka moet zich voor mij nog bewijzen. Hij is pas 21 en heeft een jaar lang blessure leed achter de rug. Ik ga ervan uit dat PSV ''de club tacktiek'' van 4-3-3 niet gaat wijzigen en dat PSV volgend jaar zo gaat spelen. In dit systeem is Wijnaldum meer een nummer 10. Met Advocaat op de bank beloofd het een succesvol jaar te worden, maar dat zeiden we vorig jaar ook. BEN Benieuwd!

Tyton
Stam
Marcelo
Zanka
Willems
van Bommel
Wijnaldum
Strootman
Lens
Matavz
Mertens
12 mei 2012 om 18:35

en gomez terughalen wordt ook gefluisterd, transfervrij wel te verstaan!
voor tyton moet nu een transferbedrag worden betaald, weet zeker als de spurs gaan meewerken dat ze gomez ook terughalen

14 mei 2012 om 11:00

Transferbedrag voor Tyton is allang betaald. Die hebben ze al overgenomen van Roda. Het is 100% zeker dat Gomes niet terugkeert bij Psv. Hij staat zeer in de belangstelling van Real Madrid, om daar 2e keeper te worden achter Casillas. Eens kijken of Gomes daar zelf zin in heeft.

14 mei 2012 om 17:11

volgens de geleerden is het een optie tot koop met het huurgedeelte ervan af..
het was 3 miljoen, met 7 ton huur (loon) er vanaf!
dus moet psv nog 2.3 miljoen betalen.......

12 mei 2012 om 16:05

Nu hoeft psv alleen nog maar een goed rechtsbuiten en het elftal is klaar voor volgend jaar

Tyton
Hutchinson
Zanka
Marcelo
Pieters
Strootman
V. Bommel
???
Wijnaldum
Mertens
Matavz/Lens
12 mei 2012 om 16:08

Wat dacht je van nog 2 goede verdedigers erbij,volgens mij is de aanval sterk genoeg mits er voorin niemand vertrekt.

12 mei 2012 om 16:16

Persoonlijk vind ik de verdediging al sterk genoeg. Hutchinson doet het best wel goed op de positie rechtsachter.

12 mei 2012 om 16:06

Welcome back boss.

12 mei 2012 om 16:09

Wat is ie emotioneel zeg zo kan je zien dat ie van AC Milan houdt

12 mei 2012 om 16:14

Nee joh, ben je gek.
Hij houdt niet van AC Milan hij houdt vooral van het nostalgische gevoel. Het gevoel dat je mensen zoveel hebt kunnen bieden door voor Milan te spelen. Clubliefde bestaat niet. Liefde is alleen voor mensen bedoeld en dat die toevallig voor Milan zijn of bij Milan rondlopen is triviaal.

12 mei 2012 om 19:07

Want je kan niet echt houden van een dier? Van een Auto? Een supporter kan ook niet van een club houden? Wat een triest leven moet jij hebben...

12 mei 2012 om 19:16

Ja, ik denk het wel, maar je moet niet zo laagdunkend doen jongen. Het is mijn mening.
Ik zou 'liefde' voor dieren meer als genegenheid zien, omdat ik het vaak relateer aan het vermogen van mensen zich aanmerkelijk sneller over de dood van een huisdier te zetten dan over de dood van een naaste familielid.

12 mei 2012 om 16:09

Leuk voor de Nederlandse competitie zeker een aanwinst voor deze competitie, hopelijk breng hij andere spelers aan het denken om een terug keer naar de Eredivisie. Maar hij kan denk ik echt maar 1 jaar spelen voor Psv. 35 is best oud

12 mei 2012 om 16:11

En opeens is Psv weer een club om rekening mee te houden...

Afgelopen seizoen was het voor mij al vanaf het begin duidelijk dat Psv met Rutten aan het roer nooit kampioen kon worden. Het bewijs lag toen achter ons: jaren van falen tekent een coach hoor.
Dick advocaat en vooral Van Bommel kunnen daarin verandering brengen. Denk je dat een Wijnaldum nog een grote bek op durft te zetten dat hij ergens niet wil spelen met een gigant als Van Bommel naast hem?

Hetzelfde gebeurde bij Ajax toen Frank de Boer trainer werd. Tegen zo'n persoonlijkheid en iemand met zo'n status door zijn voetbalverstand en ervaring laat zich niet piepelen door een groep en weet zijn visie over te brengen. We kunnen wel stellen dat van Bommel kampioen wil worden met Psv en dat zal hij denk ik ook gaan overbrengen op de groep op een manier die het de afgelopen seizoen mistte: met passie en strijd.

Ik denk dat het voor het eerst sinds jaren weer eens op kwaliteit aan gaat komen in de eredivisie en niet op mentale kracht.

12 mei 2012 om 16:14

Ik hoop komend jaar op deze opstelling.
Toivonen vertrekt waarschijnlijk, Pieters ligt d'r nog een hele tijd uit en Willems speelt gewoon uitstekend.

Het is trouwens niet te hopen dat ze daadwerkelijk Moisander halen, Viergever is vele malen beter.

Tyton
Hutchinson
Zanka
Marcelo
Willems
van Bommel
Strootman
Narsingh
Wijnaldum
Mertens
Matavz/Lens
12 mei 2012 om 19:36

Pieters is begin september volledig fit dus mist 3 a 4 wedstrijden als het tegen zit.

12 mei 2012 om 16:16

Lekker mooi voor de nederlandse competitie!

12 mei 2012 om 16:16

Eindelijk weer een 'grotere' naam in de Eredivisie. Ik denk dat hij zeker zal gaan slagen, en denk dat PSV met Advocaat als trainer wel eens kampioen kan worden.

12 mei 2012 om 16:17

Vind het echt wel een goeie aankoop voor PSV hoor. Deze man heeft zat ervaring en speelt op de allerhoogste niveau aardig goed op zijn leeftijd. Denk dat hij PSV wel misschien hogerop zou kunnen brengen.

12 mei 2012 om 16:19

Goede zaak voor Psv! Eindelijk hebben ze een leider in huis. Het is voor PSV zaak om nu direct de achterste linie te versterken. Dan kunnen ze misschien mee doen om het kampioenschap

12 mei 2012 om 16:20

Geweldige transfer ben blij dat we ons nu versterken met wat ervaring , samen met strootman zullen we het middenveld heersen in nederland , ik heb goede hoop op een titel , enige rivaal naar mijn mening voor volgend jaar : Ajax omdat ; AZ Twente Heerenveen zeer belangrijke krachten wegvallen en Feyenoord Guidetti en mogelijk Bakkal of Al Ahmadi kwijtraakt en Feyenoord heeft gewoon een uitschieter gehad. Volgend jaar verwacht ik 1 PSV 2 Ajax en dan op grote afstand AZ en twente

12 mei 2012 om 17:56

Wat een onzin zeg. Laten we eerst even wachten wat er bij de andere clubs gaat gebeuren. Twente zal zich dik gaan versterken, Ajax zal een paar versterkingen halen.. en wat er bij Feyenoord gebeurd valt nog te bezien. Als El Ahmadi blijft, Drenthe en Kuyt komen (naast Vormer, Janmaat en in mindere mate Goossens), hebben ze een elftal dat mee kan doen om het kampioenschap.

Hou er overigens ook rekening mee dat het bij PSV wel eens fout kan uitpakken. Van Bommel kan na het EK op zijn.. en een half jaar nodig hebben om te herstellen en weer op niveau te komen. Zanka kan een miskoop blijken.. Ik zou maar oppassen met de euforie. Aan het begin van dit seizoen was PSV ook al kampioen voordat ze een wedstrijd hadden gespeeld.

12 mei 2012 om 18:19

@ Guadalajara

Laat die jongens uit Eindhoven nu blij zijn, dan zijn wij dat wel weer als de prijzen worden verdeeld. Het is een goede versterking voor Psv, maar het kan voor alle fans bijna alleen nog maar op een teleurstelling uitdraaien. Ze verwachten wel erg veel van één pion. De laatste 10 jaar heeft alleen Cocu een succesvolle terugkeer gehad, maar die had toen ook wel een betere verdediging achter zich staan.

Bij PSV zijn er in mijn ogen nog steeds dingen die opgelost dienen te worden. Hoe wordt Matavz bediend? Mertens en Lens leveren geen één voorzet af. Wijnaldum wordt door velen als een nummer 10 gezien, maar die mist daarvoor inzicht en overzicht. Het middenveld is dus non-creatief. Daarbij is de verdediging nog steeds erg matig. Kortom, een kinderhand is al gauw gevuld.

12 mei 2012 om 19:31

Heb je het aantal assists van Mertens gezien ? En Lens levert veel assists als aanvaller zijnde kijk maar naar zijn stats van laatste 10 wedstrijden

12 mei 2012 om 16:20

leuk voor psv en goed voor de concurrentie. ik hoop niet dat hij tegen ons in beste doen is. Wel hoop ik dat hij wat punten van ajax kan afpakken in die wedstrijden. zou zeer welkom zijn. gezien zijn leeftijd en slechte spel het laatste jaar heb ik er echter geen hoge verwachtingen van.

een speler tilt een waardeloos team niet naar een hoger niveau. daarvoor is de rest bij psv te min. denk aan manolev, bouma, piets, strootman en noem ze maar op.

leuk voor de middelmaat, maar zij brengen psv niet naar voorronde de cl, laat staan titel in eigen land. ik heb dan ook geen enkele vrees dat psv ons voorbij gaat. elm is natuurlijk vele male beter dan een terugkerende van bommel.

12 mei 2012 om 17:11

Calimero zeg. Specifiek erbij zeggen dat je hoopt dat hij tegen Ajax punten afpakt? Dus als jullie tweede staan op laatste speeldag en bijvoorbeeld twente eerste. En PSV moet tegen Twente, dan hoop je dus dat Van Bommel slecht speelt en Twente dus de titel pakt?

Sorry hoor, maar jij ben typisch zo'n iemand van: ik ben klein, jullie zijn groot. Echt te kinderachtig voor worden. Gelukkig zijn de echte Noord-hollanders voor Ajax ;

12 mei 2012 om 16:23

Voor iedereen die steeds maar zegt dat van Bommel op zijn retour is:
Heeft iemand van jullie dit jaar champions league gekeken? Hij was telkens een van de beteren op het veld en heeft laten zien dat ondanks zijn leeftijd nog steeds een dragende speler kan zijn in wedstrijden tegen bijvoorbeeld Arsenal. Van Bommel is geen topper die al lang en breed op zijn retour is zoals bij de eerder genoemde Ballack, maar iemand die nog steeds overal bepalend kan zijn.

Daar komt nog bij dat Van Bommel een tactische speler is en het van zijn inzicht moet hebben en bij Milan wordt telkens weer bewezen dat dat, in combinatie met snelle backs bijvoorbeeld, genoeg kan zijn. Zie bijvoorbeeld Nesta, Ambrosini en Seedorf tegen Barcelona. Zij wonnen verschrikkelijk veel duels daar terwijl ze allemaal schilpadden zijn vergeleken bij messi en co, wat aangeeft dat echte tactische genieën die snelheid helemaal niet nodig hebben.

12 mei 2012 om 16:24

De grote ''naam'' Van Bommel is natuurlijk fantastisch om te hebben in de Eredivisie. Voor PSV is het echt een aanwinst, met zijn winnaars en overlevingsmentaliteit wordt het elftal toch weer stabieler.

Wanneer PSV er nog een verdediger bijkoopt is PSV zeker een van de titelfavorieten, samen met Ajax. De underdogs zijn Feyenoord, Twente, AZ en Vitesse volgend seizoen.

12 mei 2012 om 19:37

PSV heeft een verdediger erbij gehaadl genaamd "zanka " , CL ervaring met Kopenhagen en bovendien deens international die ook naar grote europese clubs kon , maar zijn verstand gebruikte en aan spelen wilde komen en daarom voor PSV koos

12 mei 2012 om 16:28

PSV geeft van Bommel een soort van afbouwregeling. 35 jaar alweer die gozer. Hij zal hoogstens een jaartje nog mee kunnen als hij blessurevrij blijft. Daarna zou hij wel wat in de staf kunnen gaan doe, daar zie ik hem wel voor aan. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken komend seizoen, want persoonlijk denk ik dat het anderhalf jaar te laat is dat hij komt. Zoals hierboven ergens geschreven Cocu was 33 toen hij naar PSV kwam. Van Bommel 35. Is natuurlijk wel een ideaal verlengstuk van Advocaat op het veld.

12 mei 2012 om 16:43

Het zat er natuurlijk aan te komen en nu is het dus officieel. Van Bommel wat een schitterende carrière. Om van te dromen denk ik, opgebouwd bij Fortuna Sittard vervolgens naar PSV gegaan daarna bij Barcelona gespeeld, nog even naar de top van Duitsland bij Bayern München. En dan ook nog AC Milan. Nu dus weer naar Psv. Werkelijk waar heel veel respect voor Mark van Bommel. Hopen dat hij nu ook nog het EK kan winnen met Nederland dit jaar dat zou fantastisch zijn in zijn laatste jaar als international.

12 mei 2012 om 16:47

Ik denk dat deze stap niet zo gaat uitpakken als er wordt gehoopt! Iedereen denkt dat hij de kar wel eventjes zal gaan trekken...., nou ik heb mijn twijfels eraan. Ik betwijfel of dit een goede zet is van Van Bommel en van Psv. Maar goed, laat ze maar doen, over een jaar weten we het!!

12 mei 2012 om 16:49

Ik denk eerder dat mannetjes zoals eriksen bang zijn voor Van Bommel.

12 mei 2012 om 17:08

Waarom zouden ze bang zijn? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Eriksen bang zou worden van Mark maar hij zou natuurlijk wel respect hebben voor hem want hij heeft overal gevoetbald. Alsnog wordt Eriksen echt niet bang van. Hij heeft wel tegen grotere sterren gestaan dan Mark.

12 mei 2012 om 17:35

Naja misschien zeg ik teveel haha maar Van Bommel staat wel bekend om zijn harde spel daar kunnen mensen welles van afschrikken.

12 mei 2012 om 16:57

Maar waarom zeggen de meeste PSV supporters dat ze al kampioen zijn voor volgend seizoen gedraag je en kijk gewoon voetbal en ga niet zeggen vanuit worden kampioen omdat je van Bommel hebt dus mensen Gedraag JE en zeg geen gekke dingen ;

12 mei 2012 om 16:59

@ magicmario, 9 juni zullen we de eerste duels tussen die twee zien!

12 mei 2012 om 17:07

Echt een mooi filmpje hierboven over Van Bommel hij heeft het erg goed gedaan bij alle clubs waar hij heeft gespeeld was hij erg belangrijk. Maar om eerlijk te zijn volgens mij heeft hij zijn beste tijd wel gehad en daarom denk ik niet echt dat Psv veel aan Van Bommel heeft. Het is natuurlijk wel mooi dat hij weer te zien is in Eindhoven want daar begon hij eigenlijk met goed voetbal maar ik denk eerlijk gezegd niet dat hij iets toevoegd aan dit Psv. Misschien wel wat meer discipline want Van Bommel is een ervaren speler heeft bij de beste clubs ter wereld gespeeld en dat gaat misschien wel een rol spelen maar voetballend ben ik niet echt overtuigd dat hij iets toevoegd aan dit Psv.

12 mei 2012 om 17:08

Ik denk eerlijk gezegd dat Eriksen niet zo bang is voor van Bommel. Hij zal er miss wel respect voor hebben maar bang is hij echt niet. Denk trouwens dat hij misschien voor één jaartje nog aardig mee kan maar zal zeker geen beslissende factor zijn.

12 mei 2012 om 17:10

Als Nesta, Zambrotta, Gattuso, Ambrosini, Van Bommel, Seedorf en Inzaghi bij Milan vertrekken dan verdwijnt daar toch ook een hele generatie voetballers, benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Voor PSV en Van Bommel zal dit beteken dat Strootman en Van Bommel samen een blok moeten vormen op het middenveld. Dit jaar, met maar één defensieve man in het midden, waren ze vooral in uitwedstrijden kwetsbaar. Met deze extra zekerheid op het middenveld zal het stabieler staan.

12 mei 2012 om 17:11

Dit lijkt me de perfecte opstelling voor Psv. Hierbij heb ik een aantal potentiele aankopen er bij gedaan die in mijn ogen heel goed zouden zijn voor Psv.

Isaksson
Kromkamp
Derijck
Bouma
Willems
Vogel
Van Bommel
Martens
Jozefzoon
Sibon
Mertens
12 mei 2012 om 17:46

@ Keesie

Hoe kun je nou Johan Vogel noemen. Dan heb je het voetbal echt al jaren niet meer gevolgd denk ik. Sinds 2008 heeft hij nauwelijks meer gespeeld, in 2009 is hij gestopt en daarna bij Grasshoppers trainer geworden, door blessures is hij daarna toch weer gaan spelen voor grashoppers. Klinkt niet echt als een ideale aanwinst toch?

12 mei 2012 om 17:18

Dit is natuurlijk geweldig nieuws. Met Advocaat en Bommel krijgt PSV twee gifkikkers erbij.
Afgelopen seizoen werd dit node gemist, De banden van de paltte kar kunnen worden opgepompt!

12 mei 2012 om 17:23

@ Keesie: Met deze opstelling ga je echt nie meedoen om kampioenschap. Ik vind de aanval en middenveld nog niet eens zo slecht. Maar met 5 behoorlijke dertigers ga je het echt niet redden.

12 mei 2012 om 17:24

Ik hoop dat dit vreselijke irritante baasje geen deuk in een pakje boter schiet en geruisloos door de achterdeur verdwijnt. Wat vind ik dit een vreselijk naar mannetje. Goede voetballer hoor, maar als persoon uitermate irritant en onsympathiek.

12 mei 2012 om 18:01

Alleen in het veld is hij irritant. Hij is juist wel sympathiek buiten het veld.

12 mei 2012 om 19:10

Een generaal in het veld, en geroemd om zijn persoon buiten het veld.
Je haat hem vast door die hattrick die hij tegen jullie heeft gemaakt.

12 mei 2012 om 19:46

Het feit dat hij Psv'er is en ons vaak heeft dwars gezeten helpt inderdaad niet. Niets menselijks is mij vreemd. Maar als je zo redeneert zou ik een hekel moeten hebben aan veel Psv'ers, Van Nistelrooij voorop, en dat is niet zo, er zijn namelijk weinig Psv'ers waar ik een hekel aan heb. Toivonen is eigenlijk de enige naam die me verder te binnen schiet. Nee, het is gewoon de persoon die me tegenstaat.

12 mei 2012 om 19:59

Nee het is de voetballer die je tegenstaat, als persoon ken je hem namelijk niet, en als je al een beeld van hem zou hebben als persoon (bijvoorbeeld van interviews), dan kan je hem enkel bestempelen als volwassen, rustig, vriendelijk en welbespraakt.

12 mei 2012 om 20:30

Ik stel voor dat ik zelf bepaal hoe ik hem op basis van interviews bestempel.

Ik kan me iig 1 interview herinneren waarin hij liep te zeiken over het feit dat mensen opeens Sneijder beter vonden dan hem. Dat hij de waarde van Sneijder's tweebenigheid relativeerde. En dat hij weer het bekende Calimero verhaal ophing over de zgn pro Ajax pers. Juist zeer onvolwassen, onrustig en onvriendelijk.

Het is typisch een zeikerdje van beneden de rivieren en daarmee zeg ik niet iedereen daar zeikerdjes zijn, integendeel, maar hij heeft diverse malen zijn afkeer uitgesprokent tegen Ajax en ik vind dat zo iets niet hoort. In de kleedkamer prima, maar in de pers moet je je inhouden.

In die affaire met van Basten was hij ook verre van vlekkeloos.

12 mei 2012 om 20:59

Toch vreemd dat hij door een onafhankelijk bureau is verkozen tot meest duidelijk sprekende voetballer, waar argumentatie ook een belangrijke rol speelt.
Het feit dat jij het niet leuk vind dat hij over Amsterdammertjes praat, betekend natuurlijk niet dat het niet waar is, misschien moet je in deze even je eierdopje afdoen. Je kan duidelijk niet objectief blijven in deze kwestie, en dat is ook prima dat lukt mij vaak ook niet. Hij roept niet zomaar iets, hij beargumenteerd het ook en er is vaak geen speld tussen te krijgen.
Meer ga ik er niet over zeggen, jij mag hem niet en dat is verder ook prima.

12 mei 2012 om 21:22

Ik heb ook nergens beweerd dat hij onduidelijk spreekt. Het gaat er mij ook niet om of mensen duidelijk hun mening geven, het gaat me eerder om de mening zelf.

En van mij mag hij een hekel hebben aan Amsterdammers, maar in zijn positie moet je dat niet zo duidelijk uiten en zeker niet op een Calimero manier, want de kritiek op Van Bommel's eenbenigheid is altijd volkomen terecht geweest. Het feit dat hij dat niet ziet duidt op weinig zelfkritiek.

12 mei 2012 om 21:26

Ik lach me kapot als hij met zijn zogenaamde slechte been scoort tegen Ajax, wat loop je toch een onzin te verkondigen.

12 mei 2012 om 17:28

Mooi nieuws, maar niet te blij worden. De competitie wordt steeds sterker en er gaan ook een aantal spelers vertrekken, waaronder basisspelers. Dit is een goede aanwinst maar hij kan het niet alleen.

12 mei 2012 om 17:32

Van Bommel heeft 1 seizoen fantastisch gespeeld met PSV , toen ze jammerlijk en onterecht werden uitgeschakeld door ik dacht AC Milaan maar bij mij overheerst toch het beeld van een zeer irritante en gemene speler en ik denk niet dat PSV hier mee is geholpen. Ik ben bang voor hetzelfde verhaal als toen met Edgar Davids.
Het aantal positieve reacties verbaasd mij, hij gaat straks wel de plaats van een jongere speler innemen. Vertrouw toch eens op je jeugdopleiding en doe niet van die onnodige aankopen om je publiek te pleasen.

12 mei 2012 om 17:35

Ik ben blij voor de supporters van PSV dat ze weer wat hebben om zich aan vast te houden. Persoonlijk wordt ik er niet warm of koud van.
Tuurlijk, de voetballer Van Bommel is een grote.... zijn carriere bewijst dat wel. Al was het nooit het type speler waar ik echt van hield en houd, al was het maar vanwege zijn irritante gedrag bij tjd en wijle.

Opmerkelijk is wel de uitspraak van Advocaat, die stelde dat ie eigenlijk wel verrast is door de manier waarop hij, Van Bommel dus, recentelijk nog speelde. Indirect dus al refererend naar o.a. zijn leeftijd. Maar daar heb je dan ook gelijk het risiko te pakken. Dat kan ook zomaar ineens voorbij zijn, daarnaast is ie ook op een leeftijd gekomen, dat blessures meer dan ooit een issue kunnen gaan worden. En aan een geblesseerde Van Bommel heb je niet veel binnen de lijnen. Zijn herstel na de wedstrijden, wat bij alle op leeftijd zijnde voetballers het geval is, zal langer zijn. Hoe lang kan het goed gaan met zondag-woensdag-zondag-woensdag wedstrijden?. Dat blijft afwachten. Bij Milan speelde hij redelijk veel, maar niet alles...hoefde ook niet, want bij dat soort clubs aan de top rouleert men veel meer, wat ook kan omdat men over tal van toppers beschikt. En wat ook belangrijk is....zeker wbt de continuïteit is, wie is zijn backup?. Die moet toch in zekere zin redelijk gelijkwaardig kunnen brengen wat hij brengt.

Bij Milan had ie tal van laten we zeggen 'wereldsterren' om zich heen.... spelers dus die hij weinig hoefde te ondersteunen, waardoor hij ook meer met zijn eigen spel bezig kon zijn en zich daarop kon concentreren, hoefde te concentreren.
Bij PSV gaat hij toch duidelijk met een minder hoevelheid aan talent aan de slag dan bij Milan. Dat hoeft geen betoog lijkt mij....bij PSV zal ie naast concentratie op zijn eigen spel zich ook met het gehele team moeten bezighouden, zal het niet lekker gesmeerd lopen, zoals ie bij Milan gewend was met Seedorf, Zambrotta, Gattuso, Ambrosini, Nesta, etc, etc aan zijn zijde. Op zijn leeftijd is het dus beter te doen bij d eabsolute top dan bij een niveau toch duidelijk daaronder, want reken maar.. bij PSV moet ie meer gaan doen, wordt er meer van hem verwacht....en wbt supporters wordt zelfs het kampioenschap nu al bijna een zekerheidje....ja ja.

Ik denk, dat het verwachtingspatroon te hoog is.

12 mei 2012 om 17:41

Zo dat doet PSV goed! Ben wel benieuwd waarom van Bommel dit doet, waarom gaat hij nu al afbouwen in onze Mickey Mouse League? hij had ook komend jaar met Milan ver kunnen komen in de CL en weer voor de titel kunnen gaan in Italië.

12 mei 2012 om 18:10

De Nederlandse competitie is gewoon veel leuker dan de Serie A, ik snap het wel.

13 mei 2012 om 04:00

Hij doet het vooral voor z'n gezin, dat werd wel duidelijk na dat interview wat gedeeltelijk door het Sportjournaal werd laten zien.

12 mei 2012 om 17:54

Mooie aanwinst voor psv en de eredivisie. Ben benieuwd wat zijn invloed zal zijn binnen et team.

12 mei 2012 om 17:56

Super om zo'n speler terug te hebben in de competitie!
Voor PSV natuurlijk een absolute aanwinst!!

Zie hierboven wat negatieve reacties;te oud,te laat terug gekomen....
Allemaal onzin m.i. hij "lacht" voorlopig nog iedereen uit in de Eredivisie!

Nu Kuijt,drenthe en Elia nog terug zou leuk zijn

12 mei 2012 om 17:57

Wat een baas zeg, gaat steeds leuker worden in Nl... leve de eredivisie.

12 mei 2012 om 18:03

Als ik een talk nodig heb. Huur ik Van Bommel in.
Hoeveel talen spreekt die gozer wel niet?alhoewel ik 0 woorden Italiaans spreek klonk het of die het al aardig vloeiend sprak. Als je dan Duits, Spaans en Nederlands toevoegt kom je wel een eind.

12 mei 2012 om 18:08

Je kan vinden van van Bommel wat je wil. Je kan hem irritant, onsympathiek en gemeen vinden, maar zo'n speler heb je wel nodig in je elftal. Denk terug aan de gebroeders Koeman, Jan wouters, Adri van Tiggelen......die gasten gingen over de grens, maar waren wel winaars. En dat is iets wat de meeste clubs in de eredivisie niet meer hebben. Ook Ajax niet. De schoffelaars van vroeger zijn dun gezaaid.

12 mei 2012 om 18:12

Nou psvers, van harte gefeliciteerd, met het komen van van bommel, maar denk maar niet dat dit een zekerheid is dat jullie volgend seizoen kampioen worden.

12 mei 2012 om 18:24

@ jolano

Nee, die schaal blijft inderdaad gewoon in Amsterdam. Daar voelt die zich thuis.

Van Bommel is een goede aanwinst voor Psv, maar maakt de verdediging niet sterker dan die nu is. Daarbij heeft PSV een gebrek aan creativiteit op het middenveld en een gebrek aan aanvoer naar de spits, waardoor Matavz dus een nutteloze investering dreigt te worden.

12 mei 2012 om 18:38

We zien het allemaal volgend seizoen

12 mei 2012 om 18:39

matavz zal worden verkocht!
staat op de lijst voor de makelaars volgens thijs slegers
er komt ook een nieuwe balvaste spits, en gomez wordt ook vaag over gedaan.
tyton is ook nog niet rond!!!!!
is nog gehuurd, psv moet voor 1 juni laten weten of ze akkord gaan met een transferbedrag van 2.3 miljoen

12 mei 2012 om 18:53

@ Psvfanjwz

Zo is het. Of ja, jullie zien hem niet. De schaal althans

@ Nibbit69

Daar wordt dan wel een flink verlies voor genomen. Matavz is toch een relatief dure aankoop en daar ga je nu echt niet veel meer dan 3 miljoen euro voor vangen of iets dergelijks. Kortom, erg ongeloofwaardig.

Verder zou ik gewoon Zoet terughalen en in de goal zetten.

12 mei 2012 om 23:44

@hen_nie,
"nee, die schaal blijft inderdaad gewoon in Amsterdam. Daar voelt die zich thuis."
Haha, na 2 keer kampioen geworden te zijn door de instabiliteit van de concurrenten steekt de hoogmoed weer de kop op.
Als de schaal zich in a'dam thuis voelt waarom is hij er, met uitzondering van de laatste 2 jaar, dan 6 jaar niet geweest?

13 mei 2012 om 11:21

@ numero1

Helaas heeft de schaal zelf daar geen zeggenschap over, anders had die het wel geweten.

12 mei 2012 om 18:13

Heel mooi filmpje,

Ook mooi dat hij emotioneel is dat betekent toch echt dat hij het top voetbal definitief vaarwel zegt. Voor een voorbeeldige prof als Mark van Bommel is dat natuurlijk een zwaar moment. Hij zal ook zeker een aanwinst zijn voor Psv. Is een echte leider, een tacticus 1e klas en kan goed inspelen op de arbitrage. Word mooi om hem weer terug te zien op de Nederlandse velden. Hoop alleen niet dat hij ook de andere spelers beter maakt met zijn aanwezigheid

12 mei 2012 om 18:20

Van Bommel kampioen met Psv, Barcelona, Bayern Munchen en Ac-milan, deze jongen heeft bij de laatste vier clubs de titel gewonnen.

PSV Halve finale CL nationale beker gewonnen
Barcelona CL gewonnen nationale beker gewonnen
Bayern de finale CL bereikt nationale beker gewonnen

Deze man heeft zoveel titels achter ze naam en brengt veel ervaring met zich mee.

12 mei 2012 om 18:23

Er is/zal geld genoeg voor nieuwe aankopen, dit zou mijn plan zijn:
Verkoop: Mertens, Toivonen, Lens, Pieters, Manolev, Hutchinson, Engelaar, Isaksson en Wijnaldum.
Inkoop: Narsingh, Tadic, Maher en Viergever.
Opstelling:
----------matavz----------
Tadic -- Maher -- Narsingh
Strootman -- v. Bommel
Willems -- Viergever -- Zanka -- Marzo
Tyton
Bank:
Zoet, Sinouh, Depay. Mokhtar, Najah en nog een paar jeugdspelers.

In realiteit kan dit natuurlijk niet, maar dat zou toch een team zijn om van te smullen!

12 mei 2012 om 18:27

Koop dan gelijk ook Messi en Xavi. Oh en Ronaldo.

12 mei 2012 om 19:26

Oh ja want Messi, Xavi en Ronaldo zijn van het zelfde kaliber als Narsingh, Maher en Tadic. Bedankt voor de tip!

12 mei 2012 om 18:37

Je bent niet op de hoogte met de transfers Tadic die is naar Twente maher kan je niet betalen terwijl er mensen verkocht worden en Narsingh gaat waarschijnlijk naar Ajax ;

12 mei 2012 om 19:31

- Ik ben wel op de hoogte van de transfer van Tadic, ik zeg toch dat het in realiteit niet kan.
- Maher is wel te betalen. Het is een groot talent, maar dat betekent niet dat hij boven de 8 miljoen moet gaan kosten.
- Narsingh heeft zelf aangegeven, volgens Thijs Slegers, dat hij liever naar PSV gaat. Iedereen denkt dat hij naar Ajax gaat, omdat Ajax als eerste interesse in hem toonde. Zijn reactie hierop was dat hij Ajax een mooie club vindt. Te snel hosanna daar in Amsterdam.

12 mei 2012 om 21:43

Ja maar ze moeten eerst iemand verkopen en dan maher halen maar ik denk dat mager net z snel weggaa bij Az en over Narsingh ik hoop dat je gelijk hebt Maar hoe weet je dat dan van Thijs slager ?

12 mei 2012 om 18:48

Hé, dat heb jij wel goed gezien man! Ook echt die laatste zin er bij dan, serieus comment dan niet man -.-'

12 mei 2012 om 19:27

Wow, je zit er echt mee he? Ik mag posten, wat ik wil en kom niet hier niet huilen als een reactie je niet aanstaat.

12 mei 2012 om 21:21

ormando ik lul er niet omheen, alle lullen krijgt je moeder al (a)

12 mei 2012 om 21:22

Buuuuuuuuuurnn

14 mei 2012 om 15:11

doe normaal man robinho33. voor het zelfde geld is zijn moeder overleden en dan beledig je iemand heel erg op deze manier, ik vind sws die 'moeder grappen' echt niet kunnen maarja dat is mijn mening.

@ormando op zich zou de opstelling heel goed zijn, alleen is tadic natuurlijk naar twente gegaan dus kan je net zo goed gewoon mertens laten staan op die plek.

12 mei 2012 om 18:33

Nou, dat is een grote felicitatie waard aan PSV en aan de supporters. Ik had het niet verwacht en ben er als Ajacied ook helemaal niet blij mee.

12 mei 2012 om 19:41

Jazeker Edo. Eigenlijk wil hij niet terug (getuige zijn gehuil), maar hij doet het voor zijn gezin. Daarnaast heeft hij in 2 seizoenen exact nul keer gescoord bij Milan. In zijn laatste seizoen bij PSV volgens mij 14x of zo. En hij is nog maar 35. PSV Gefeliciteerd! Op naar het kampioenschap.....

13 mei 2012 om 11:11

Zijn rol is ook veranderd. Bij PSV speelde hij veel aanvallender, maar (ook in Oranje) daarna is hij verdedigende middenvelder geworden. Dat wordt helaas wel wat, met Strootman en Wijnaldum. Straks heeft PSV gewoon het middenveld van de Europees kampioen rondlopen ; Al ben ik zelf van Wijnaldum veel minder gecharmeerd.

12 mei 2012 om 18:40

Mischien is er nu meer ervaring maar het is niet zo dat psv nu kampioen wordt..

12 mei 2012 om 18:40

ja, en jullie gaan toch weer wat spelers kwijtraken...
vertonghen, vd wiel zijn zeker van vertrek..

12 mei 2012 om 18:43

heerlijke slidings ook in dat filmpje

12 mei 2012 om 18:49

Had wel verwacht dat hij zou vertrekken bij milan, maar niet dat hij naar psv zou gaan.
Zeker een aanwinst voor psv, ik denk misschien wel hun belangrijkste speler volgend seizoen.
Verder denk ik niet dat milan er veel last van gaat hebbe dat van bommel weg gaat, goede speler, maar nou niet echt de ster van het middenveld. Hoop voor iedereen die weg gaat bij milan dat ze de laatste wedstrijd tegen novara nog kunnen spelen/invallen

12 mei 2012 om 18:50

prachtig moment dit, ook erg knap dat hij italiaans kan voor die 1,5 jaar! succes bij psv oude vriend!

12 mei 2012 om 18:57

Zou hij huilen omdat hij beseft dat dit het einde van z´n loopbaan is bij een topclub? Misschien, maar wel een enorme aanwinst voor Psv. Titelkansen worden zo wel een stuk vergroot denk ik. Zou ik die vreselijke Toivonen met een strik eromheen wegdoen, dan krijg je vast ook een goede mentaliteit in het team!

12 mei 2012 om 20:08

Ja en als jullie gewoon jullie best hadden gedaan tegen Feyenoord zouden ze nu ook VCL spelen. Met van Bommel veel meer in te zoeken dan Feyenoord.

12 mei 2012 om 20:42

Het is maar net hoe je het bekijkt. PSV verliest van Rkc, van NAC enz. Nou dan verdien je die tweede plaats ook niet echt lijkt mij. Maar dat is weer een andere discussie. Toivonen vind ik gewoon een misselijk mannetje met zijn onsportieve gedrag. Werkt ook niet echt positief in de groep denk ik, van Bommel vind ik echt een leider die ze goed coacht en die doorgaat als het wat minder gaat.

12 mei 2012 om 18:57

Denk dat je met deze opstelling toch wel een leuk voetballend ploegje hebt. Ik reken op een verkoop van Toivonen, en de aankoop van een rechtsback (zoals Ronnie Stam die onlangs genoemd werd). Eventueel ook een rechtsbuiten, maar zelf zou ik Depay daar een kans geven.

Tyton
Aankoop
Zanka
Marcelo
Pieters
van Bommel
Strootman
Depay
Wijnaldum
Mertens
Lens
12 mei 2012 om 19:02

hij heeft wel heel erg bij milaan genoten dat zie je ook dik in het fimpje

van bommel is een hele goede versterking bij psv dat is gewoon zeker
ik denk dat tie 1 jaartje bij psv en dan stopt tie er bij wel jammer want hij is wel een fantastise speler

12 mei 2012 om 19:28

Die man verlaat Milan duidelijk met pijn in zijn hart. Gaat alleen terug voor zijn gezin. Eigenlijk had hij liever Milanees gebleven. Daarnaast heeft hij exact NUL keer gescoord voor Milan. Ik weet dat het daar niet om gaat op zijn positie, maar ik verwacht geen van Bommel zoals eerder bij Psv.

12 mei 2012 om 19:50

Hij heeft ontzettend veel pech gehad met een aantal doelpogingen die millimeters naast gingen of het aluminium raakte etc. Hij heeft een goed schot in de benen dus het is eigenlijk een klein wonder te noemen dat hij 0x heeft gescoord voor Milan wat ik ontzettend jammer vind maar misschien zal hij z'n doelpunt maken tegen Atalanta, dat gun ik hem in ieder geval wel. Ik vind het ontzettend jammer dat hij vertrekt maar waarschijnlijk kwam het vanwegen z'n gezin.

12 mei 2012 om 20:04

Nul doelpunten in twee seizoenen is geen pech. Meer een gebrek aan scherpte voor de goal en bij afstandschoten. Het is ook wel een wonder want van Bommel was vrij goed altijd. En nog wel, maar of hij nu nog gaat brengen wat iedereen bij PSV hoopt betwijfel ik ten zeerste.

12 mei 2012 om 19:51

Ontzettend jammer dat Van Bommel uit Milaan vertrekt. Een geweldige voetballer ondanks z'n leeftijd. Hij heeft het ontzettend goed gedaan bij Milan en ik zie hem volgend jaar gewoon uitblinken bij Psv. Veel plezier in Eindhoven Mark!

12 mei 2012 om 19:58

uitstekend nieuws voor PSV en de gehele eredivisie. Geeft onze competitie meer body en het maakt PSV weer een stuk sterker. Gefelciteerd !

12 mei 2012 om 20:00

Prachtig nieuws. Ik verwacht dat hij nog 3 jaar speelt en dus wordt PSV de komende 3 jaar kampioen!

12 mei 2012 om 20:08

V.bommel kiest overduidelijk voor zijn familie. We hebben v.d.week zijn schoonvader bij VI gehoord en die gaf nog maar eens duidelijk aan dat het voor hem en zijn vrouw het beste is dat v.bommel voor psv kiest, dan ziet hij zijn kleinkinderen ook vaker. Nou zijn vrouw trekt hem over de streep en roept nou mark ik heb je jaren lang gevolgd en gesteund maar het is nu echt tijd om aan je vrouw en kinderen te denken en zie het resultaat v.bommel is volgend seizoen weer Psv'er

Het zal v.bommel ook wel duidelijk zijn dat hij niet meer voor de grote europese prijzen gaat spelen na deze zomer en dat maakt natuurlijk ook wel wat los bij een speler die bijna aan het einde van zijn carriere is en hier aan toe moet geven.

Iedereen die psv een warm hart toe draagt, gefeliciteerd met het binnen halen van deze topper en hopelijk kunnen we (voetbal liefhebbers) nog een paar seizoenen genieten van v.bommel in top vorm op de Nederlandse velden.

12 mei 2012 om 20:13

@ Psv-liempde

Hij speelt nog 3 jaar volgens jou? Met het playmobil van z'n zoontje misschien. Ik hoop oprecht dat we volgend jaar de van Bommel nog zullen zien zoals we hem kennen. Dat is alleen maar goed voor de Eredivisie. Maar kampioen word je niet alleen door een van Bommel (in vorm?) hoor. Dit jaar leek het er ook op dat PSV het zou gaan worden, maar oohw wat zijn ze door het ijs gezakt.

12 mei 2012 om 20:22

Uitstekend nieuws voor PSV en de eredivisie. Van Bommel is dan wel al 35 jaar, maar hij was nog steeds een sterkhouder bij AC Milan. En PSV kan absoluut wat ervaring gebruiken op het middenveld.

12 mei 2012 om 20:24

Wat is dit goed voor PSV en de Eredivisie zeg. Naast Strootman een echte leider op het veld. Hij zal natuurlijk niet alleen vanuit clubliefde hebben gehandeld maar ook voor zijn familie en dan vind ik het ook een hele mooie beslissing om je carrière te kunnen afsluiten op de plek waar je groot bent geworden.
Welkom terug Mark!

12 mei 2012 om 20:51

Vreselijk! Ik was al geen fan van de voetballer Van Bommel. Hij is zeker nuttig, maar wat kan ik mij ergeren aan hem zeg. Zeuren bij de scheids, altijd makkelijk vallen maar zelf wel genoeg uitdelen aan anderen. Nu hij ook nog eens tegen mijn cluppie zal spelen (en dan ongetwijfeld ook vreselijk irritant zal zijn) zal zijn populariteit bij mij alleen maar meer dalen. Helaas zal hij ook nog eens waarschijnlijk iets toevoegen aan Psv.

12 mei 2012 om 20:59

Dat heet "winnaarsmentaliteit" ...daarom is ie van zo'n onschatbare waarde. Ja, hij is redelijk irritant, maar wat kun je blij zijn als je hem in zijn tram hebt.

12 mei 2012 om 20:59

Had gehoopt dat Van Nisterooij ook terug zou komen naar Psv; leek me leuk om hun beiden terug te zien in de Eredivisie, Maar helaas zat dat er niet in..

Ik denk dat Strootman - Van Bommel volgend jaar hét koppel van de Eredivisie gaat worden. En verwacht dan ook een goed jaar voor de Eindhovenaren!

12 mei 2012 om 21:10

Ben wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken omdat van Bommel in Milaan top klasse spelers om zich heen had en in Eindhoven gaat iedereen naar hem kijken en zijn de verwachtingen nu al hooggespannen. Dat is een andere situatie.

12 mei 2012 om 21:20

Van Bommel is werkelijk de perfecte man voor psv. Hij is een leidersfiguur en kan met zijn snelheid prima de linksbuiten positie invullen. Als opvolger van kabouter mertens. Ook is hij erg lang en kan hij zo nu en dan een wedstrijdje keepen. Geloof me mensen ik heb hem eens op de training van het Nederlands elftal zien keepen. Hij is erg snel in zijn reflexen. DUS Linksbuiten OF Keepen dan maakt hij psv kampioen

12 mei 2012 om 21:24

Van Bommel wilde eigenlijk helemaal niet terug, hij doet het voor zijn familie. Daar ben je dan lekker mee, als PSV zijnde.
Maar Van Bommel kennende zal hij altijd 100 geven, dus dat maakt niet zoveel uit,

12 mei 2012 om 21:34

Dit is zo emotioneel, ik hoop dat hij ooit terug keert bij Milan om zoals hij zegt Coach te worden.

12 mei 2012 om 21:52

Mooi dat het nu officieel is.

Hopelijk keert Seedorf ook terug naar Nederland,
Zijn toch weer aanwinsten en daar koop je een seizoenskaart voor.

12 mei 2012 om 23:28

Respect voor Mark van Bommel dat hij terugkeert bij Psv.. Nu heeft Psv een echte leider.. Ik vind sowieso dat hij de aanvoerder moet worden..

Off: Dit is trouwens hetzelfde liedje als die video van Guardiola.. Prachtig liedje!

12 mei 2012 om 23:57

Goed dat van Bommel terug komt, er is een echte leider nodig in het veld PSV moet weer kampioen worden niks meer en niks minder.

13 mei 2012 om 00:00

Geweldig voor Psv! Een leider, die ze zo hard nodig hebben, op het thuishonk! Mooi man, zien we die 'heerlijke etterbak' (en dat is positief bedoeld) weer op de Nlse velden! Nice nice nice!

13 mei 2012 om 00:07

erg jammer hij had nog met gemak met de Europese top kunnen meedoen en nu hij naar zo'n laag niveau gaat denk ik dat hij over 2 jaar niet meer in staat is om aanvoerder te zij van het Nederlands elftal

13 mei 2012 om 09:26

Geweldig nieuws ik als Ajacied vind dat Psv met Advocaat en van Bommel 2 internationale toppers heeft gehaald nu hoop ik bij Feyenoord op kuyt en drenthe en bij Ajax op Chivu en Narsingh

13 mei 2012 om 16:59

goeie zet van psv brengt meer controle in elftal

14 mei 2012 om 14:56

Jaja, kan niet wachten totdat hij weer in een PSV shirt staat. Hier heb ik alvast de eerste beelden van Van Bommel.

14 mei 2012 om 15:05

haha, intelligente vraag van die reporter: "ben je blij met je terugkeer".

14 mei 2012 om 15:06

Inderdaad. Wat dacht hij dan? ;

14 mei 2012 om 15:06

blijf het mooi vinden dat hij terug naar de eredivisie gaat, ik denk dat hij zelfs nog wel van waarde kan zijn voor PSV want Wijnaldum is natuurlijk geen echte controleur.

14 mei 2012 om 15:08

Welkom terug van Bommel!

Wat een brok aan ervaring haalt psv in huis zeg!
Denk dat dit net is wat psv nodig heeft.

Ik hoop wel weer dat psv achter feyenoord eindigd)

14 mei 2012 om 15:13

Geweldig dat deze speler terug komt naar de Eredivisie, en ik denk net als vele anderen dat dit net degene is die PSV nodig heeft. Van Bommel is een goed voorbeeld van clubliefde wat dat betreft. Zolang ze maar onder Feyenoord eindigen.

14 mei 2012 om 15:23

Geweldig voor de Psv-ers.
Maar even voor de duidelijkheid je kan wel een top aanval hebben en een top middenveld hebben.
Als het achterin niet goed staat zoals Manolevje,pieters dan vraag ik mij wel af gaat dat wel goed komen?
En dan heb je Bouma nog die heeft zijn tijd ook wel gehad.
De keepers tsjaa wat moet je daar over zeggen? vind ze nou niet echt bij Psv passen vind ze nog te onzeker!

14 mei 2012 om 15:34

Verdediging komt wel goed..

Manolev speelt nooit meer voor Psv, hoop dat die verkocht word ookal bieden ze 6 ton ofzo op die gast weg ermee..

Jetro Willems is de opvolger van Pieters, wat heeft hij zich ontwikkelt zeg dat word de toekomstige linksback van Nederland..

Ik weet niet wat PSV met Bouma wilt doen dat is ff afwachten maar aan Bouma zie je gewoon dat die op is, moet wel zeggen dat die ze stinkende best heeft gedaan..

Marcelo moet sowieso blijven, hij was de enige die nog goed was achterin bij PSV maar hij kan er niks aan doen dat die allemaal van die koekenbakkers had, ( Manolev, Isaksson, Pieters in een mindere fase ).

Zanka is binnen maar het is afwachten wat hij ervan kan, het is wel een beer van een gozer heeft ook CL ervaring en heeft ook paar duels voor Denemarken gespeelt..

Hutchinson deed het ook prima op de rechtsback maar dat is geen rechtsback maar puur een middenvelder..

Dus verwacht een verdediging die er zo uit gaat zien.

Tyton

Hutchinson / ? - Zanka - Marcelo - Willems

En dan daarvoor Van Bommel..

Nou prima toch?

On: Je mag het wel een legendarische dag noemen.. Held Van Bommel keert terug bij Psv. En blok aan ervaring en wat hebben we zulke spelers hard gemist zeg..

Welkom thuis Mark.

14 mei 2012 om 15:32

blij dat hij weer terug is. net de ervaring die we dit seizoen miste en een echte leider. dan hopelijk toivonen, manolev en matavz verkopen. eventueel nog een aanvaller kopen.
houd je als wissels talenten als depay verkoelen en ritzmaier. heb je een mooi teampje

Tyton
hutichson
zanka
marcello
pieters
v bommel
strootman
lens
wijnaldum
mertens
Locadia
14 mei 2012 om 15:59

Zeer goed nieuws voor Psv. Mocht Toivonen deze zomer verkocht worden moet Psv en vooral Advocaat accepteren dat we geen nummer 10 van niveau meer hebben in onze selectie. Lens heeft bewezen beter in de spits uit de voeten te kunnen wat aangeeft dat we ook maar een echte buitenspeler hebben; Mertens (met de talentvolle maar nog niet rijpe Depay achter de hand). Waarom dan nog 4-3-3? Je materiaal bepaalt de speelwijze niet andersom, buitenspelers zijn voor mij en hopelijk voor Psv absoluut niet heilig. Ik zou daarom als volgt gaan spelen; zie opstelling.
Wijnaldum en Mertens fungeren dan als hangende buitenspelers met het blok Strootman en van Bommel centraal. Lens kan als aanspeelpunt dienen terwijl Matavz als afmaker fungeert. Het is wel zaak dat Mertens en Wijnaldum de zaak breed houden waardoor je opkomende backs minder waarde zullen hebben; dat is echter geen probleem maar juist een oplossing om de verdedigende zaakjes weer op orde te krijgen. Enige onzekerheid is voor mij Zanka, iedereen - inclusief ik dus - zet hem op nummer 4 in de opstelling van volgend seizoen maar persoonlijk heb ik hem nog geen wedstrijd zien voetballen en ik denk dat dat voor meer Psv'ers geldt. Bouma, indien hij blijft, zal als eerste back up dienen.

1. Tyton
2. Hutchinso
3. Marcelo
4. Zanka
5. Willems
7. Wijnaldum
6. Bommel (c
8. Strootman
11. Mertens
10. Lens
9. Matavz
14 mei 2012 om 16:09

Dit lijkt me de opstelling waar Advocaat het mee gaat doen. Hij wil graag weer 4-4-2 gaan spelen en Matavz kan dat ook prima. Wijnaldum speelt dan niet echt rechtsbuiten, maar meer in een soort vrije rol.

Tyton
Stam
Marcelo
Zanka
Willems
Wijnaldum
Van Bommel
Strootman
Mertens
Lens
Matavz
14 mei 2012 om 16:20

Lijkt mij een prima opstelling zeg ik! Hoop dat Toivonen verkocht wordt. Als je Mertens een middenveld positie geeft dan hoop ik dat hij wat minder naar binnen trekt en wat meer buitenom gaat zodat er meer voorzetten komen. Wijnaldum weet ik alleen niet of hij niet beter op een "10-positie" kan staan.

14 mei 2012 om 16:34

Nog steeds erg waardevol, een aanwinst voor de Eredivisie ondanks zijn leeftijd. Echt een hele slimme speler.

14 mei 2012 om 17:28

Vooral de woorden ik ga naar PSV zaten we al lang op te wachten, eindelijk is het dan zover. Ik weet zeker dat dit heel PSV en Eindhoven een goed gevoel geeft. Mark van Bommel weer terug op het oude nest, kan niet wachten om hem weer in een PSV shirt te zien spelen, de lijnen uitzet op het veld en de rest met vertrouwen te laat spelen. We verwelkomen een echte leider terug, precies wat PSV nodig heeft. Welkom terug Mark, laat PSV weer met trots voetballen.

14 mei 2012 om 18:27

Heeft die hansiehansie toch mooi gelijk gehad. Ben benieuwd hoe de snor vanavond reageerde Haha br On. Goede versterking, al is het te hopen dat hij blessurevrij blijft voor psv.

14 mei 2012 om 18:49

Zo dit is toch wel een directe versterking. nu nog een nieuwe rechtsback een centrale verdediger en een aanvaller en we doen weer helemaal mee!.

14 mei 2012 om 23:00

dit is super jongens , wat een boegbeeld en wat een staat vna dienst , en dit nu bij ons Psv. geweldig en kan niets anders zeggen dat wij de kwaliteiten van Van Bommel miste , de leiddersschapskwaliteiten dus want dit seizoen was gewoon geen echte leiderr , teveel jonkies en te weinig ervaring op het allerhoogste podium. en als je bedenkt dat we ook nog een grote trainer erbij krijgen geef de competitie alleen meer aanzien en zegt wel iets over de band met de spelers die er zelf speelde , heel mooi dit!

Forza Psv!

15 mei 2012 om 11:37

Fantastisch, eindelijk weer een wereldtopper met staat van dienst in de Eredivisie! Prachtig dat Mark zijn woord houdt.
Natuurlijk kan het snel voorbij zijn op zijn leeftijd, maar wat is het genieten dat hij weer in het Psv-shirt te zien is!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

AC Milan

1507 fans
Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Juventus8747
2.Napoli7837
3.AC Milan7228
5.Udinese6614
Voor de complete stand: Serie A
SpelersPositieW
Stephan El ShaarawyAanvaller3716
Riccardo MontolivoMiddenvelder324
Giampaolo PazziniAanvaller3015
Kevin-Prince BoatengMiddenvelder292
Mattia De SciglioVerdediger270
Ignazio AbateVerdediger270
Voor de complete selectie: Clubpagina AC Milan.

189 fans
Middenvelder, 36 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 PSV 28 6 10 1
2011/2012 AC Milan 25 0 6 0
2010/2011 Bayern München 13 0 2 0
2010/2011 AC Milan 14 0 6 1
2009/2010 Bayern München 25 1 11 0
Laatste voetbalnieuws

PSV klopt amateurs van Gemert in allerlaatste duel Advocaat

PSV heeft het seizoen afgesloten met een vriendschappelijke overwinning op de amateurs van Gemert. Op Sportpark Molenbroek eindigde het duel in een 0-3 zege voor de Eredivisionist, door doelpunten van Jeremain...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Voor wat hoort wat, zo lijkt Paris Saint-Germain te denken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.7651367 seconden.