Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Bij PSV heb ik laten zien dat ik van waarde kan zijn'

Laatste update:

Wilfred Bouma werd deze week verrassend opgenomen in de trainingsstage-selectie van het Nederlands elftal voor het EK in Polen en Oekraïne. "De spoeling is dun en Bouma brengt toch het nodige mee", verklaart bondscoach Bert van Marwijk zijn verrassende keuze voor de ervaren verdediger van PSV. "Zoals ervaring met Oranje, met toernooien en zijn multifunctionaliteit."

/

Bouma snapt dat hij niet de eerste keus is van Van Marwijk en dat hij zijn selectie aan anderen heeft te danken. "Dat komt mede door een aantal blessures, maar nu ik ben geselecteerd, wil ik ook bij de definitieve selectie horen", benadrukt Bouma in gesprek met De Telegraaf. "Gelukkig was ik de laatste paar weken fit. Bij PSV heb ik laten zien dat ik van waarde kan zijn."

Ploeggenoot Jetro Willems meldt zich maandag ook bij Oranje. "Ik kon het niet geloven toen ik hoorde dat ik was opgeroepen", zegt de achttienjarige linksback. "Ik ga er vol voor en moet mijn voetbalkwaliteiten laten zien. Niets meer, niets minder. Mijn uitverkiezing is opnieuw een droom die is uitgekomen."

Moet Wilfred Bouma mee naar het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat een Bouma wel mee gaat en Bruma niet. Bouma komt al in de eredivisie zwaar te kort en Bruma voetbalt elke week in de Bundesliga.

Misschien is er een letter verkeerd genoteert, Bouma Bruma, what's in a name

10 mei 2012 om 08:50

Ooijer speelde twee jaar terug ook een slecht seizoen maar had Robinho in zn zak. Bij Bouma kan dat net zo zijn. Ervaring is belabgrijker dan men denkt

10 mei 2012 om 09:17

@ psvbayern

Je hebt wel gelijk, ervaring op zo'n toernooi van levensbelang... Ik ben heel niet bang voor Bouma achterin, die schoffelt nog wel eens lekker.... Inderdaad Ooijer 2 jaar geleden, ik schelden van te voren, daarna vol lof, kan ook zo met Bouma zijn... Al moet ik wel zeggen dat dit geen gelukkig seizoen was voor hem....

10 mei 2012 om 09:44

Ik wil hem ook eerst nog wel eens in Oranje aan het werk zien in de voorbereiding voor ik hem meteen ga afschrijven. Hij kan ook zomaar opleven in een goeddraaiend elftal. Je weet het nooit. Twee jaar geleden waren er inderdaad ook spelers waar we ons met z'n allen kapot aan ergerden. Ik denk inderdaad aan Ooijer die toch opeens tegen Brazilie in het heetst van de strijd een geweldige partij neerzette, maar ook Van Bronckhorst die een vreselijk seizoen met Feyenoord achter de rug had en zelf al door de complete bevolking werd afgeserveerd als een slechte linksback. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik bij Bouma gewoon denk en vindt dat hij op zijn retour is, maar laten we hem nou maar eerst de kans geven. Bruma is bijvoorbeeld nog erg jong. Ik weet niet of ik er gerust op zou zijn als hij opeens als vervanger van een geblesseerd verdediger aan de bak moest.

10 mei 2012 om 10:44

De jeugd is de toekomst vriend... Helemaal niets toevoegend, zelfs bij PSV erg slecht.

10 mei 2012 om 10:50

Op een toernooi kan dat anders liggen......... vriend.
Ervaring speelt een belangrijkere rol dan je denkt in wedstrijden waar veel spanning en emoties aan vast zitten. Een jonkie met veel kwaliteiten kan makkelijk door de mand vallen. Heitinga in 2004 bijvoorbeeld. Een jonge getalenteerde speler die in zijn gretigheid tegen Tsjechie een rode kaart pakte. En in 2006 een ploeg die uberhaupt veel jonge spelers had liet zich uit de tent lokken door een smerig en geslepen Portugal.

Ik zeg niet dat Bouma het geweldig gaat doen, maar dat het bij een PSV dat toch al voor geen meter liep en waar vrijwel iedere speler moeite had niet goed ging wil niet meteen zeggen dat in Oranje met betere spelers om zich heen geen beter niveau kan halen. Ik zeg ook niet dat dit wel gaat gebeuren, ik zeg alleen dat het wel kán en dat proberen geen kwaad kan.

10 mei 2012 om 11:21

Er is echter wel een verschil tussen Ooijer van toen en Bouma nu: Ooijer was toen in de eredivisie nog een verdediger waar je maar moeilijk langs kwam en die status heeft Bouma nu niet, die is eigenlijk al een jaar verder in voetbalouderdom. En dat in een tijd waarin de aanvallers van de tegenstander vooral snel zijn kan dat de vroege dood van Oranje betekenen.

10 mei 2012 om 14:28

De jeugd is ook de toekomst oelypessy maar we willen deze zomer het EK winnen toch niet over 8 jaar?

10 mei 2012 om 09:04

Ik denk inderdaad dat de bondscoach zich vergist heeft in de naam. Anders kun je haast niet verklaren dat je Bouma boven Bruma verkozen wordt.
Of heeft Bert misschien een goede band met Bouma omdat zij elkaar nog kennen uit de Fortuna Sittard-tijd?

Ik snap de keuze van Bouma echt niet. Dan had ik nog eerder voor Ooijer gekozen als je per se een oude rot mee wilt nemen. Of Van Nistelrooij of Seedorf want die hebben ook genoeg ervaring. En zijn nog een stukken beter in vorm.
Ik vermoed weer de gebruikelijke vriendjes-politiek van de bondscoach, want Kuyt en Van Persie worden ook voorgetrokken. En Theo Janssen en Demy de Zeeuw worden na één klein incidentje al nooit meer opgeroepen. Dit is een slechte keuze van de bondscoach.

10 mei 2012 om 09:29

Precies. Het enige dat Bouma bij psv heeft laten zien is dat hij het niveau niet meer aankan.

10 mei 2012 om 11:00

Inderdaad! Laten we van Nistelrooij als reserve centrum verdediger meenemen! Loopt in ieder geval elke tegenstander verward de andere kant op.

Bert van Marwijk doet helemaal niet aan vriendjespolitiek, hij heeft gewoon een bepaalde filosofie en daar houdt hij aan vast. Of dat een goede zaak is, is een tweede.

10 mei 2012 om 17:01

Hahaha ff serieus! had je RVN meegenomen met het WK dan was er een goede back up voor een falende van persie.
Bert trekt weldegelijk voor dat blijkt maar weer eens.
Kuijt mee? en seedorf niet? pfffff

10 mei 2012 om 09:54

Bruma speelt om disiplinaire reden niet eens bij Vitesse,dus dan verdien je het ook niet om mee te gaan.

10 mei 2012 om 10:09

@ Chrisje040

Bruma en Vitesse? Neem aan dat je Van Aanholt bedoelt?
Bruma speelt bij Hsv.

10 mei 2012 om 10:48

ow ja,foutje

Het is dat Ooijer gestopt is , anders ging Ooijer nog eerder mee dan Bouma!! Drama deze man de laatste jaren!! Niet meenemen!!!

''bij PSV heb ik laten zien dat ik van waarde kan zijn.''

Heeft hij het over vroeger of afgelopen seizoen?
Bij een selectie zitten altijd één a twee spelers die misschien bij een andere trainer er niet bij hadden gezeten, maar Bouma heeft echt niks in Oranje te zoeken. Als hij voor 'de ervaring' mee gaat mag hij 'ervaringscoach' worden, maar op het veld heeft hij Oranje niks meer te zoeken. Van Marwijk''s keuze is wat betreft Bouma echt belachelijk.

10 mei 2012 om 09:30

Als PSV zal je dit ook niet moeten willen, dan klinkt het wel heel erg onrespectvol. Maar ik heb het gevoel dat Van Bommel en Bouma vermoeid terug komen. Vooral de laatste speler zal vermoeid terug komen. Na een pak weg 12 wedstrijden zie je Bouma al sjokken.

10 mei 2012 om 10:40

naja van die kant kan je ook zeggen laat bouma maar wel gaan. Komt ie oververmoeid terug hier en daar een kwaaltje en word hij niet meer opgesteld door advocaat...vind dat hij zowel bij psv en al helemaal bij oranje echt totaal niks toevoegd. Een grote bron van onrust in de verdediging. Dat hij dan ook nog zegt dat hij heeft laten zien dat hij van waarde is voor psv...echt onbegrijpelijk, kijkt hij nooit wedstrijden terug? Hopelijk komen er genoeg defensieve versterkingen komend seizoen bij psv anders word het weer huilen met de pet op naar opa bouma kijken Zijn zogenaamde ervaring daar zien wij nooit iets van terug, hij is traag, laat zn man lopen in de hoop dat marcelo het dan opknapt. Zou moeten kunnen opbouwen maar dat zien we ook zelden of nooit dus wat mij betreft is hij passe en mag hij weg.

10 mei 2012 om 17:02

ben psv fan maar moet toegeven dat Bouma gewoon bejaard is en werkelijk nada toevoegd bij de al dramatische verdediging van psv

Wie kon het wel gelovigen dat je werd opgeroepen, gezien de kwaliteiten die je hebt laten zien dit seizoen.

Heb geen hoogtepunten of kwaliteiten gezien dit seizoen

Roel Brouwers speelt in de basis bij de nummer 4 van Duitsland en doet dat uistekent, Bert kijk eens verder dan je neus lang is.

10 mei 2012 om 09:50

Kan hij ook als linksback en linker centrale verdediger uit de voeten?

10 mei 2012 om 10:38

Hij heeft op beide posities gespeeld en doet dat zeer verdienstelijk. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij niet geselecteerd is en Bouma wel.

Ja,bij Psv speelde Bouma echt de pannen van het dak haha wat een giller zoals de complete verdediging van Oranje.en dan zijn er nog steeds mensen die denken dat Oranje revanche gaat nemen op Duitsland,echt das een kansloze missie net zoals het bereiken van de 2e ronde dat is onmogelijk op dat niveau en met zulke verdedigers.

Mensen als bouma mee gaat is dat puur voor de ervaring plus bouma kan ook als linksback spelen en is het nu net zo dat we daar bijna geen optie voor hebben. Ik zelf ben ook geen fan van bouma maar ja riepen we dat 2 jaar geleden ook nie over ooijer die uiteindelijk ook gewoon prima deed.

Hij is al wat ouder maar is nog altijd een uitstekende verdediger. Dat hij dit seizoen veel in de problemen kwam heeft te maken met de vaak veel te aanvallende speelstijl van psv, waardoor in de omschakeling alle middenvelders en de rechtsback voor de bal stonden. Met veel ruimte in de rug spelen is voor een speler van 34 ook niet de meest makkelijke opgave. Nadat cocu het wat verdedigender heeft neergezet zag je ook direct dat bouma veel beter ging spelen.

Haha wat een giller Bouma in de voor selectie van het Nederlands elftal. Deze man heeft 2 jaar lang niks gepresteerd bij Psv. Dit jaar had hij moeten opstaan en de selectie op sleeptouw moeten nemen. Hij was degene met de meeste ervaring en heeft alles meegemaakt. Maar Bouma speelde als een echte degelijke werknemer voor Psv.

10 mei 2012 om 09:23

Hij heeft zelf aangegeven dat hij niet de kwaliteiten van een leider bevat. Dat heeft v Bommel wel. Voor PSV was het misschien nog een bruikbare CV, maar ik verwacht, mede doordat hij die leiderskwaliteiten niet bevat het lastig gaat krijgen bij het EK. Verwacht ook niet dat hij in de basis staat, maar meer voor een stand in.
Dat is begrijpelijk natuurlijk. Jongen jongens die nog helemaal geen EK ervaring hebben zet je er liever niet in als het nog 0-0 is en je de wedstrijd moet winnen.

10 mei 2012 om 09:47

@teunteun

Ik vind dat zo een stom argument.
Soms brengt een speler inderdaad ervaring mee.
Maar dat betekent niet gelijk in ons voordeel hoeft te werken.
Kijk maar bij Psv.
Daar heeft Bouma met zijn ervaring alleen maar gestunteld deze laatste 2 seizoenen.

Dan had je voor mijn part Wisgerhof of zelfs Ooijer die is gestopt nog gevraagd.
Die hebben ook ervaring.
Of zoals iemand hierboven al opmerkte.
Een Roel Brouwers speelt in de basis bij de nr.4 van Duitsland.
Dan kan je heus wel wat als je daar in de basis staat.
Waarom niet hem vragen?

10 mei 2012 om 10:25

Misschien Jaap Stam vragen of die nog zin heeft om zijn kicksen weer aan te trekken?

Kom op Bouma, dat kan toch niet. Kan het niveau van de Eredivisie amper bijbenen. Dan zie ik hem liever niet tegen Gomez of Ronaldo of zo staan, dan worden we gewoon afgeslacht.

Hij heeft bij psv goed laten zien niet eens voor psv van waarde te kunnen zijn.

10 mei 2012 om 10:18

in zijn vorige periode bij psv, tot 2006 (dacht ik)
toen kon hij het niveau wel aan

10 mei 2012 om 11:17

Toen kon hij het niveau wel aan ja maar ook toen was hij niet de beste eruit maar kon hij mee

10 mei 2012 om 11:52

ja toen was hij in elk geval heel fit en sterk, durfde hij in te schuiven, dat soort dingen. Toen was hij ook nog redelijk snel. Nu is dat allemaal weg lijkt het.

10 mei 2012 om 14:10

Bouma was na Stam en Pyo de beste verdediger die PSV gehad heeft sinds 2000 het WAS echt een hele goede speler.

De beweegredenen van van Marwijk zijn duidelijk, maar hier houdt hij toch wel erg vast aan zijn stokpaardjes "ervaring", "speeltijd" en vooral "ik weet wat hij kan".

Bouma is een van de redenen voor het dramatische einde van Psv's seizoen. Betere opties zijn idd Brouwens, Bruma, Donk, en in Nederland wellicht Nuytink, Wisgerhof en dan vergeet ik er nog wel een of 2.

Niemand vind het opvallend dat Psv tot nu toe hofleverancier is in deze voorlopige selectie en dat v Marwijk's assistenten juist bij die club zitten/vandaan komen? Van de huidige 5 zou ik alleen maar Strootman meenemen, Willems, Wijnaldum en Lens zijn ook twijfelachtig

10 mei 2012 om 09:59

Ja, viel mij ook op.
Misschien als troostmiddel van BvM voor een k*t seizoen van Psv?

Zelfs een Strootman vind ik twijfelachtig, daar hij het 2e seizoenshelft niks heeft laten zien en hij niet opstond en het team niet beter maakte toen Psv een dip had.
Dan liever Clasie gehad die heel het seizoen constant presteerde
Ook al heeft hij geen Europese ervaring.
Vind Wijnaldum ook erg overschat.
Willems tegenover een Nani of Cr7.
Verheug me al op de duels.
Lens heeft niet eens elke wedstrijd gespeeld en is geen buitenspeler.
Dus voor de spits waren Dost of RvW logisch geweest en voor de flank had ik een Elia, Boerriggter en noem maar op genomen. Allemaal beter dan Lens.
En Bouma wil ik niet eens over praten.
Genoeg namen die in zijn plaats konden spelen.

Erg raar selectiebeleid van BvM kant.

10 mei 2012 om 11:06

Jongens niet te hard huilen. Willems,lens en wijnaldum zie ik nog wel buiten de boot vallen. Lijkt me overigens sterk dat cocu en faber geen oprechte mening over de selectie hebben als er een EK op het spel staat...denk je niet?

Strootman heeft in Oranje zeker wel aangetoond een meerwaarde te kunnen zijn, als je daar niet van overtuigd bent dan raad ik je aan een paar wedstrijden terug te kijken. En die argumenten dat strootman niets heeft laten zien de tweede seizoenshelft geeft meer info over jou inzicht in PSV dan de kwaliteiten van strootman. Als de hype over is, komen de critici (oldest story in the book).

Boerrigter heeft nog geen internationale ervaring en ook veel te weinig potten goed gespeeld. Elia heeft niets gespeeld.

Dost is exact een huntelaar, dus niet nodig. Rvw heeft de tweede seizoenshelft niet zoveel laten zien. Lens zou ook niet mijn eerste keuze zijn maar dat hij de laatste weken voor PSV goed heeft gespeeld is een ding dat vaststaat.

Willems gaat heus niet mee, en anders: urby, buttner, braafheid, anita, Pieters zouden tegen Cristiano allemaal door het ijs zakken. Beetje matig argument. Hij is uitgenodigd bij gebrek aan beter. Hoe je het ook wendt of keert die jongen heeft ontzettend veel talent voor zijn leeftijd op een positie die wereldwijd heel zwak bezet is. Op basis daarvan mag hij snuffelen aan het grote werk.

Bouma? Tsja slechte keuze, liever brouwens gezien. Aan de andere kant, Ooijer twee jaar geleden was het grootste drama dat bij PSV rondliep maar Robinho en consorten konden er niet voorbij. Op basis van die wedstrijd pikte Ajax em op. Wellicht dat Bouma ons ook kan verrassen.

10 mei 2012 om 11:22

@ajaxcitizen
boerrigter is niet fit genoeg om mee te gaan naar het EK. Zijn rug is nog steeds niet helemaal genezen waardoor ik ook blij ben dat ze hem thuis laten en hij volgend jaar helemaal fit kan beginnen. voor de rest geef ik je groot gelijk. Wat hebben die psv-ers nou laten zien dit jaar, zeker het tweede half jaar?

10 mei 2012 om 12:10

Strootman heeft het een paar weken leuk gedaan.
2e seizoenshelft niet gezien.
Dus moeten we hem maar uitnodigen, omdat hij het leuk heeft gedaan bij Oranje x aantal maanden geleden?
Ga dus niet meer om de vorm waarin hij nu verkeert?

Boeriggter heeft anders gewoon een paar CL wedstrijden gespeeld.
Wel internationale ervaring dus.
Elia heeft niets gespeeld, maar zie hem veel meer kwaliteiten hebben als Lens die zich meer een spits voelt. En hij heeft internationale ervaring. Dat was toch een argument van jou om iemand wel/niet mee te mogen nemen?
En Kuyt heeft ook nauwelijks gespeeld. Waarom hem wel meenemen?

Hoezo is Dost niet nodig?
Dost is een type spits die kan profiteren van de voorzetten vanaf de vleugels en de steekpasses door het midden. Hij wordt niet voor niks topscorer van de Eredivisie. Hij moet gewoon als 3e spits worden meegenomen. Heeft meer wedstrijden in de benen dit seizoen dan Lens en zit in een soort flow.
En hij gaat waarschijnlijk met de Jong en RvW strijden voor de toekomstige spits van Oranje als RvP en Huntelaar stoppen als international.
Ervaring opdoen is dus voor Dost goed op dit moment.
Kan hij alleen maar beter van worden.

Nu heeft Willems opeens veel talent.
Eerst vonden de Psv-ers hem te slecht om in de basis te hebben en nu is hij goed genoeg om te snuffelen aan het grote werk. Waarom? Omdat hij het een paar wedstrijden leuk doet?
Zullen we anders Daley Blind ook maar uitnodigen ?
Anita gaat sws geen LB staan.
En geef mij inderdaad maar al die andere namen die je noemt.
Zullen het misschien ook niet veel weerstand bieden tegen Cr7, maar zit als nog meer kwaliteit in dan Willems.

En Ooijer was nog lang zo slecht als Bouma nu is.

10 mei 2012 om 12:11

@gimmert
Weet ik.
Was ik ff vergeten dat hij niet geheel fit is.

10 mei 2012 om 14:12

Buttner gaat niet mee hoor, hij zat er namelijk eerst helemaal niet bij, anders was buttner wel vanaf begin ipv. willems mee gegaan. Willems gaat mee naar het EK.

10 mei 2012 om 14:48

Aah wat aandoenlijk

Jammer dat spelers als Janssen,vermeer en Boerrigter niet zijn opgeroepen vind je niet ?
Prachtig om te zien dat PSV gewoon de meeste Nederlandse talent in haar beschikking heeft daar kunnen de andere clubs aan puntje aan zuigen;

10 mei 2012 om 15:40

@xavi94
Bedank Sparta, Ajax en Feyenoord daar maar voor.
Of zijn Willems, Strootman, Lens en Wijnaldum bij jullie opgeleid?
Kunnen wij een puntje aan zuigen inderdaad -_-
Kijk anders ook ff waar de meeste Oranje spelers hebben gespeeld.
Bij Ajax.
Vdv, Sneijder, Heitinga Vdw...
Moet ik doorgaan?

En wat al eerder werd gezegd: Boerriggter zit er niet bij door een blessure.

blackout van marwijk?

haha hij houdt het zelf op blessures... Bouma is toch gewoon lang niet goed genoeg meer voor het nederlands elftal. Heeft veel te veel overtredingen nodig om zijn tegenstanders bij te blijven.

Pff... Als Psv'er moet ik zeggen dat ik mijn hart vasthoud. Bouma kan beter nog een jaartje bij een ploeg spelen die alleen achterin hangt, dan valt zijn gebrek aan snelheid en het constant achteruitvallen bij elke actie van een aanvaller misschien niet meer zo op.

Hij was een prima speler, maar dit jaar is het beste er absoluut vanaf. Vreemd dan ook dat hij nog mee gaat naar het EK wellicht... Als je een zwakke schakel bij PSV bent, zou je niet in Oranje moeten spelen.

Belachelijke selectie!!! Hij is een bejaarde man die aan alle kanten voorbij gelopen word op het EK. Het zou werkelijk te triest zijn als we met hem komen aankakken. Dan lachen de tegenstanders ons al van te voren uit. Ik vind de selectie van wel meer mensen raar,bv alle psv-spelers, anita en Cillesen?? Maar goed we zien het wel.

Als Psv-er sta ik echt versteld van het selecteren van Bouma, en van deze uitspraak.

Hij heeft bij PSV dit seizoen juist laten zien dat hij er helemaal niks van kan. Wat was hij slecht zeg, vooral in de tweede seizoenshelft. Zo vaak van onkunde omver gevallen, voor hachelijke momenten gezorgd, uitgegleden, ballen richting het eigen doel gekopt, elke wedstrijd wel een gigantische slipper.

Mag toch hopen dat hij afvalt, letterlijk en figuurlijk!

over welke PSV heeft hij het ? want ik heb alle wedstrijden gezien en kan me geen 1 heugen waarin hij een meerwaarde had.

Misschien gaat Van Marwijk toch naar PSV na het EK en wil hij alvast met wat Psv'ers trainen. Anders kan ik het niet begrijpen dat hij hen selecteert. Bouma is zo traag dat zelfs zijn ervaring niets compenseert.

Maar... zoals sommige hierboven al zeggen. Misschien worden we wel verrast. Ik geef graag mijn ongelijk toe als het Nederlands Elftal goed presteert.

10 mei 2012 om 10:28

Ik hoop het echt liever hem dan een advocaat

Dan kun je toch beter Viergever meenemen.

Bouma heeft wel ervaring, maar is geen leider. Iets wat Ooijer wel meer in zich had. Daarbij heeft Bouma nou niet echt de pannen van het dak gespeeld.

10 mei 2012 om 16:32

Viergever is centraal, die zou ik zelfs eerder zetten dan de reserve-verdediger van Malaga, maar als linksback niet raar gaan doen, gewoon Bouma en geen omgeturnde, Bouma redt het op ervaring net als Gio en Ooijer

10 mei 2012 om 19:48

@ Kharika

Haha, ga toch weg met Bouma. We hebben voor linksbacks voldoende alternatieven die beter zijn, namelijk Emanuelson, Schaars, Buttner. Afhankelijk van de tegenstander kun je dus Emanuelson of Schaars opstellen.

Centraal achterin heb je ook back-up nodig, dus daar komt Viergever voor in aanmerking. Wat mij betreft eerder dan Bouma. Die heeft zoals ik al zei niet bepaald de pannen van het dak gespeeld dit seizoen.

het is leuk dat hij mee mag op stage en de jonge jongens wat bij leerd !
maar om hem in de selectie te zetten voor het EK, dat hoef van mij niet !
voor een stage ken je hem goed gebruiken, maar op het EK moet het gebeuren !
Ook als invaller kan je hem niet goed gebruiken denk, met een aanvallende stijl van NL !

Ik vind het leuk voor Willems hij ijs pas 18 jaar maar dan zo ervaring op doen op EK

Wat een drama deze man, samen met Willems thuis laten, ze hebben allebei niks te zoeken in het Nederlandse eftal, ik zou IPV Bouma De Vrij meenemen, speelt het hele seizoen al geweldig, is zeker een aanwinst voor Nederlandse eftal in de toekomst, maar het zou niet verkeerd zijn om hem nu al mee te nemen, hij bewijst toch elke wedstijd zijn tegenstander in de greep te houden..

"bij PSV heb ik laten zien dat ik van waarde kan zijn."

Ow? Waar was je dan toen de aankopen niet meer tegen de druk konden en slechte wedstrijden gingen spelen?
Juist hij had de leider moeten zijn die PSV op cruciale momenten miste.

En dan kan men wel zeggen dat ervaring belangrijk is in een eindtoernooi maar volgens mij is er ervaring genoeg bij het Nederlands elftal.

Ik zeg: lekker thuis laten!

Hier heb je dus echt helemaal niets aan he, heeft een uitermate zwak seizoen gedraait. zet dan in hemelsnaam urby lb en voor centraal hebben we ook genoeg andere opties.

Ik kan geen slechtere verdediger als Bouma noemen die ooit een deel heeft gemaakt uit de Nederlandse selectie.

Je hebt echt helemaal niks aan die jonge. Hij is oud en kan het gewoon niet meer belopen en vooral als Nederland tegen een sterke land op het Ek speelt dan wordt hij gewoon omver gelopen. Hij moet echt niet naar het Ek want hij heeft gewoon zijn beste tijd wel gehad en daar moet Bouma zich gewoon bij neerleggen. Hij voegt helemaal niks toe aan het Nederlandse elftal hoe hard het ook klinkt.

Ik walg van de verdediging van mijn eigen club. Stuk voor stuk staan in deze linie spelers die geen enkel juist zelfbeeld hebben. Wanneer heeft Bouma voor het laatst laten zien van (meer)waarde te zijn dan? Zijn prestaties zijn constant, maar zo onder de maat dat zijn 'waarde' vooral bepaald wordt door het feit dat Timothy Dereijk nog slechter is dan de Helmonder. Bovenstaande opmerking laat maar weer eens zien dat voetballers vooral met oogkleppen rondlopen en niet verder kijken dan het eigen belang. Zou Bouma op de hoogte zijn van zijn eigen teloorgang en de prestaties die van het Nederlands elftal worden verwacht, dan had hij verstandig kunnen vaststellen dat hij er niet vanuit hoeft te gaan bij de definitieve ploeg te zitten... Bovendien, wat doe je zo'n jonge, hardwerkende jongen als Buttner dan aan! Terwijl de Vitessenaar toch zeker niet minder is dan Bouma - beter zelfs - zou deze zich toch enorm in de zeik genomen voelen...

"bij PSV heb ik laten zien dat ik van waarde kan zijn". Welke waarde? In je eerste periode misschien, maar Bouma, je bent te oud en de slechtste verdediger van Psv. Dat Van Marwijk je meeneemt naar een trainingsstage, is meer dan verwonderlijk te noemen, vooral omdat je het simpelweg tegen Nederlandse clubs al niet bij kan benen, laat staan tegen landen die zich hebben kunnen kwalificeren voor het EK.

Nee, ik hou mijn hart vast als deze man meegaat naar het EK. En dan zeker in zo'n groep waarin het Nederlands elftal in begint...

Bouma is niet de beste verdediger, maar hij is the most experienced, ik vond Gio ook niet goed bij Feyenoord, toch kon hij mee op ervaring op het WK en speelde hij zelfs heel erg goed, net als Ooijer toen, doe geen gekke dingen Bert, geen Pieters? Dan maar Bouma

Hier heeft Kharika een punt. We zullen zien of Bouma door van Marwijk als een versterking beschouwd wordt. Als dat zo is vertrouw ik erop dat hij een rol á la Ooijer kan gaan vervullen, ook al speelt hij als een krant bij Psv. Persoonlijk zou ik Ryan Donk wel weer eens willen zien. Matthijsen is op z'n retour en er moet een vervanger op gaan staan. Maduro heeft al van de daken geschreeuwd dat hij het wel zou willen proberen, waarom mag hij niet mee op trainingsstage? Bij maduro staat weliswaar altijd de kanttekening 'traag' zowel qua handelingssnelheid als sprintsnelheid, maar heeft iemand de draaicirkel van Matthijsen wel eens goed bekeken? Kortom, ik zou wel eens nieuwe jongens naast Heitinga willen zien achterin. Donk, Maduro en eventueel de Vrij doen het prima. Van Ron Vlaar heb ik nooit echt een hoge pet op gehad, maar dat kan persoonlijk zijn.

Niet te vergeten hebben we altijd nog Boulahrouz, waar ik weinig mensen over hoor, maar die zeker weten de pannen van het dak speelt als je hem tegen grote tegenstanders zet. Verder denk ik dat van bommel loopvermogen tekort gaat komen op het EK, daarom zie ik liever De Jong in een 'stofzuiger' rol met daarbij Sneijder om het tempo te bepalen. Van persie zal dan kort achter huntelaar komen te spelen. Huntelaar is wat mij betreft in de 16 de gevaarlijkste spits die we op het EK te zien gaan krijgen.

Stekelenburg
Van der Wiel
Boulahrouz
Heitinga
Emanuelson
De jong
Sneijder
Robben
Van Persie
Afellay
Huntelaar

Bouma is t.w geen top maar flop ,kom op zeg neem dan Bruma mee of anders liever de Vrij of zo.
Die man schuttert bij het leven t.w is echt over zijn top heen was goed vroeger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren