Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Meelijwekkend Chelsea zakt door het ijs op Anfield

Laatste update:

Liverpool heeft Chelsea dinsdagavond stevig op haar nummer gezet in haar laatste thuisduel van dit seizoen. The Reds verloren afgelopen weekend de bekerfinale van Chelsea, maar straften nu iedere defensieve fout af. En aangezien de Londenaren nogal wat missers begingen, viel de score hoog uit (4-1). Het was al de vierde keer op rij dat Liverpool van Chelsea won in de competitie en slechts twee teams slaagden daar eerder al eens in: Blackburn Rovers en Charlton Athletic. Als gevolg van de zege staat Liverpool nu achtste, maar Fulham kan die plek nog wel afpakken.

/

Zo ongeïnspireerd als Liverpool zaterdag nog speelde in de FA Cup-finale, zo zwak en moedeloos acteerde Chelsea dinsdagavond voor rust. The Blues werden al vlot naar achteren gedrukt op Anfield, al was de eerste goede kans van de wedstrijd nog wel voor een verdediger van de Londenaren. Branislav Ivanovic kopte een hoekschop van Florent Malouda hard tegen de rechterpaal en liet Liverpool daarmee ontsnappen. Het was echter het laatste wapenfeit van de bezoekers in de eerste helft.

Na een sterke dribbel van Luis Suárez aan de rechterkant, waarbij hij Ryan Bertrand en John Terry simpel het nakijken gaf, tikte de Uruguayaan de bal bijna op de achterlijn tegen de knie van Michael Essien aan. De Ghanees duwde die zo ongewild over zijn doellijn. Een paar minuten later was Chelsea-aanvoerder Terry ook betrokken bij de 2-0. De rots in de defensie gleed helemaal weg bij een diagonale pass richting Jordan Henderson, die oog in oog met Ross Turnbull de kalmte bewaarde en de keeper met binnenkant voet verschalkte.

/

Binnen vijf minuten, toen er nog geen halfuur op de klok stond, viel ook de derde Liverpool-goal al. Uit een hoekschop vanaf de linkerkant kopte Andy Carroll terug richting Daniel Agger en de verdediger zette precies genoeg vaart tegen de bal, om die over de hoofden van de Chelsea-defensie heen in het doel te werken. Het publiek op Anfield wist niet wat het meemaakte, vierde feest en mocht bijna nog eens juichen. Nadat Fernando Torres uit een onmogelijke hoek de lat had geraakt, kreeg Liverpool namelijk een uitgelezen kans op 4-0.

Ivanovic, de man die in de beginfase nog zo dicht bij een doelpunt was, gaf Carroll zomaar een elleboog op de borst bij een voorzet en moest dat met geel en een strafschop bekopen. Stewart Downing stuurde Turnbull daarbij wel de verkeerde hoek in, maar zijn eigen inzet spatte uiteen op de paal. Chelsea snakte naar adem, ging de rust in en kwam daar sterker uit. Binnen vijf minuten tekende Ramires al voor 3-1 met een frommelgoal; met de buik werkte hij een vrije schop van Malouda binnen.

Gelukkig voor de supporters kwam Liverpool door geschutter van Chelsea toch weer op een marge van drie, na een uur spelen. Turnbull ging een een-tweetje aan met zijn verdediger, waarna de doelman onbeheerst uittrapte. De bal kwam zo in de voeten bij Jonjo Shelvey, die het heel erg mooi afmaakte met een poeier in het lege doel. Chelsea speelde het laatste half uur moedeloos uit, kreeg via invaller Romelu Lukaku nog wel een dot van een kans op 4-2, maar hoopte al niet meer op een zege die de club nog maximaal aan plek drie zou helpen. Champions League-voetbal halen via de competitie zit er niet meer in op Stamford Bridge, nu. Bij de eerste vier eindigen is onmogelijk geworden.

Bekijk hier de samenvatting van Liverpool - Chelsea:


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Chelsea kon beter de kosten naar Liverpool besparen en thuis blijven. Man, wat was dit een belachelijke vertoning. Ik begrijp best dat men zich volledig wil concentreren op de finale van de CL, maar dan mag je alsnog wel enige mentaliteit en wilskracht tonen. Geen enkele speler haalde zijn niveau bij Chelsea. Dat Turnbull fouten maakte, was al bekend en daar schrok ik niet van. Maar zelfs Terry, de man die Chelsea vaak staande houdt, strooide met fouten. Het is gewoon zo schandalig, dat ze beter thuis konden blijven. Echt belachelijk.

Dit is een wedstrijd die ik snel moet vergeten, want niemand van de selectie nam dit duel serieus. Bij deze wedstrijd kwam wel weer wat naar voren: een aantal spelers van Chelsea moeten echt vertrekken, het niveau van een aantal is zo dramatisch. Men moet nu niet denken dat dit Chelsea kansloos is tegen Bayern, want bijna geen enkele speler zal in de finale van de CL gaan spelen. Alsnog gefeliciteerd aan de fans van Liverpool, jullie hebben dik verdiend gewonnen en voetbalde er in ieder geval voor.

8 mei 2012 om 22:57

Jongen, wat maak je je nou druk, Chelsea heeft gepiekt bij de wedstrijd die er echt toedeed, Liverpool mag deze nutteloze hebben, zowel Chelsea als Liverpool schieten er helemaal niks mee op. Chelsea moet zich richten op de CL, als ze die winnen spelen ze ook volgend jaar weer CL. Newcastle kan weleens bij Everton punten verliezen, maar The Spurs winnen voor zeker thuis van Fulham

8 mei 2012 om 23:05

Ik maak me helemaal niet druk. Ik zeg toch dat ik wel begrijjp dat ze met een b-team spelen. Hierdoor krijgen de belangrijke spelers rust en is de kans op blessures kleiner. Ik verwacht alleen wel van de b-spelers dat ze tegenstrijd tonen. Als ze dat niet doen, kunnen ze net zo goed thuis blijven.

Het maakt me ook niet uit dat we verliezen, de competitie zit erop voor Chelsea. Maar er zijn vele Chelsea fans meegereisd en die krijgen dan een team te zien die alleen maar de bal weggeeft en geen tegenstand biedt. Dat kon natuurlijk wel op een andere manier.

8 mei 2012 om 23:08

Je hebt wel gelijk dat je nu een paar spelers gewoon eens definitief kan afschrijven. Door selecteren en weg met spelers die het niveau niet meer aankunnen.

Dan doel ik op Turnbull,essien,romeu en Malouda. Deze 4 kunnen er echt helemaal niks (meer) van

8 mei 2012 om 23:17

Ja helaas heeft Chelsea een waslijst van spelers die het niveau niet meer aankan en moet vertrekken. Turnbull is al jaren dramatisch en maakt altijd fouten. Bij Essien had ik de hoop dat hij zijn oude niveau zou krijgen, maar hij is echt enorm langzaam en slecht geworden. Zelfs zijn schot is dramatisch. Romeu begon aardig, maar is echt matig. Hij blijft maar met de bal lopen en raakt vaak onrustig. Tevens kan Chelsea nog spelers als Ferreira (traag), Bosingwa (doet niks goed), Malouda (slechte mentaliteit) en Meireles (slechte mentaliteit) verkopen. Er zijn nog veel meer namen te noemen die het niveau niet aankunnen, best wel schandalig eigenlijk.

8 mei 2012 om 23:47

Waar baseer jij op dat meireles een slechte mentaliteit heeft?

Aan je reactie te zien merk je ook wel direct dat je een chelsea fan ben, Jonge spelers geen kans geven zich te ontwikkelen huppakee direct weg doen. Echt een schande dat je romeu geen kans wil geven deze jongen is in potentie namelijk een van de beste cvm's ter wereld.

Maarja blijf jij maar lekker fan van een over het paar getild team dat met de kont in de touwen hangt tegen clubs als west bromich albion.

Ik blijf erbij dat als AVB trainer was gebleven dat chelsea over 2/3 jaar hardstikke mooi voetbal zal spelen, Geweldig om te zien hoe hij jongelingen als romeu vaak de kans gaf & de wedstrijden die ik hem heb zien spelen waren niet eens onaardig.

Meireles is ook vaak genoeg belangrijk geweest voor dit chelsea met beslissende doelpunten !

8 mei 2012 om 23:58

Ik ben inderdaad Chelsea fan, al sinds mijn vijfde. Ik zal dus altijd achter mijn club staan. Meireles heeft een slechte mentaliteit doordat hij tegen slechtere teams geen druk zet. Dat jij Meireles goed vindt, laat zien dat je Chelsea niet volgt. Hij is langzaam, lijdt vaak balverlies en zorgt voor geen creativiteit. Tegen Barca werkte hij wel hard.

Wie zegt dat ik jeugd geen tijd geef? Romeu is gewoon niet goed genoeg. Hij is langzaam en blijft met de bal lopen. Ik kan Romeu wel tijd geven, maar over 1 jaar kan Barca hem terugkopen en dan heeft ie bij Chelsea dus matig gespeeld. Ik wil juist dat Chelsea jeugd gebruikt, ze hebben namelijk genoeg goede jeugdspelers.

Je haat Chelsea wel he? Ze spelen helemaal niet altijd verdedigend. Met Ancelotti speelde ze zelfs heel aanvallend en scoorde ze vaak. Alleen tegen Barca speelt ze zo verdedigend (daar baseer jij waarschijnlijk je mening op). Dit valt Chelsea niet te verwijten, want ze hebben precies een tactiek gebruikt waar barca niet tegenkan. En het interesseert me vrij weinig hoe ze spelen, ik zal altijd fan blijven van Chelsea

Met VB was het niks geworden, want de hele selectie mocht hem niet. Tevens probeerde hij op een manier te spelen die totaal niet bij de selectie pastte. Ik bvnd het prima dat je aanvallend wil gaan spelen, maar doe dat dan wel pas als de selectie daar geschikt voor is.

9 mei 2012 om 08:35

mooi als een echte fan zo praat. ik ben geen chelsea fan maar heb veel respect voor mensen bij wie de club zo diep zit.

9 mei 2012 om 18:39

Nutteloze wedstrijd? Ze gooien de eigen glazen in door te gokken op Champions League winst, als ze gewoon hier gewonnen hadden en volgend weekend ook, hadden ze 4e geworden, nu moeten ze perse van Bayern winnen om volgend seizoen ook op het hoogste niveau te spelen.

9 mei 2012 om 18:49

Fout! Tottenham staat ook dan boven ze..

Tottenham-fulham, voor 85 procent dat Totts wint

EN Newcastle staat ook boven ze

Everton-newcastle

Dat Newcastle punten kan verspillen is duidelijk, maar Spurs echt niet en helemaal niet allebei

8 mei 2012 om 22:57

Inderdaad, haha waren wij tthuis gebleven hadden we tenminste het hele team kunnen voorbereiden op de Cl Sloeg helemaal nergens op wat ze lieten, niet normaal dit. Lijkt een beetje op Twente -vvv alleen dan smeriger.

8 mei 2012 om 23:11

Haha precies, dat is mijn punt ook. Als de spelers er niet voor willen voetballen, kunnen ze net zo goed thuisblijven. Dat verkleind de kans op blessures, bespaart ons kracht en zorgt ervoor dat we ons op de CL kunnen richten. Tevens is dit natuurlijk niet serieus bedoelt, maar ik wil hiermee aangeven dat ze wel iets meer tegenstand mochten bieden. Er kwamen nu vele Chelsea fans kijken naar een team dat eigenlijk niks deed behalve de bal weggeven. Ik snap wel dat deze wedstrijd er niet toe doet, maar je mag nog wel een beetje gaan voetballen.

8 mei 2012 om 23:21

Ja maar kom op, een wedstrijd die er niet toedoet en dan denk je nou Liverpool ga je gang? Turnbull opdonderen, je moet er niet aan denken als Cech geblesseerd raakt en hij moet gaan spelen...

8 mei 2012 om 23:44

Serieus, bij dat soort keepers vraag ik me altijd af waarom zij ooit keeper zijn geworden.. Ze kunnen het namelijk helemaal niet. Als Turnbull speelt, staan we al 1-0 achter voordat de wedstrijd is begonnen. Hij is zo slecht he, elke keer dat hij erin staat maakt hij een fout. Zijn uittrap is om te janken, 1 op 1 redt hij nooit en in uitkomen is hij ook slecht. Ik kan echt niet een sterk punt van hem noemen. Gelukkig hebben we Cech, want de andere keeper is echt te slecht. Turnbull redt nooit een punt voor Chelsea, hij kost ons alleen maar doelpunten.

9 mei 2012 om 00:44

Daarom hebben ze ook courtious gehaald en willen ze krul halen. Ze weten namelijk dat Turnbull veel tekort komt, maar heel het chelsea liep erbij alsof ze waren gekomen om een beetje uit te lopen.

King_osgood, Je moet niet vergeten dat Essien lang gebleseerd is geweest en best wel vaak ook. Hij heeft veel voor chelsea betekend, ben er zeker van dat als hij volgend jaar blessure vrij doorkomt. Hij weer van meer waarde zal zijn.

Tevens vind ik ook dat de rest van de spelers die jij zegt gewoon weg moeten. Romeu past niet in england en de rest haalt het niveau niet.

Chelsea heeft al marko marin gehaald, tevens vindt ik dat een held als drogba moet blijven en ze een poging moeten wagen voor schweinsteiger (zal waarschijnlijk niet komen) en voor hamsik, deze brengen creativiteit en dan kan mata natuurlijk weer op links spelen. Torres mag van mij ook weg, Ruilen voor Faclao of Hulk, die bewijzen wel dat ze doelpunten erin kunnen kieperen zonder dat iemand ze voor hen opzet. Voor de rechtsback mag van mij Van der Wiel wel komen. Zou denk ik wel bij chelsea passen. En mischien Hummels als een DF Leider voor zodat terry meer rust kan krijgen.

Met de verkoop van de spelers die je opnoemde en een slordige 80 miljoen zou het wel moeten lukken.

9 mei 2012 om 18:41

Hoppaa even 80 miljoen investeren, kan zo maar even met de FFP in aantocht!

Prachtig, meer dan trots op Liverpool!
Dik en dik verdient vind ik, het had denk makkelijk 6-1 kunnen worden.
Maar als je het spel van Chelsea zag, dan was het gewoon om te huilen, ongelofelijk zwak spel, veel fouten, en ze mochten nog blij zijn dat ze met 11 man stonden.
Ik denk dat dit de beste wedstrijd van Liverpool in dit seizoen was.
Ynwa

edit: Niet Chelsea had geluk, zelf vond ik dat Shelvey zeker een kaart had moeten hebben, misschien wel 2.

8 mei 2012 om 22:59

Ook Liverpool is een paar keer goed wegkomen bij de belachelijke fluitende scheidsrechter.

Bij het zien van de opstelling wist ik al dat het een dramatische avond zou worden. Malouda is geen schim meer van de speler die hij een aantal jaar geleden was, Sturridge is het helemaal kwijt, Ferreira had 3 jaar geleden al weggemoeten. En helaas moeten we ook concluderen dat de 2 operaties misschien te heftig zijn geweest voor Essien.

Gefeliciteerd Liverpool! Jullie hebben ons C-team terug gepakt! Mooi troost prijsje om de tranen van afgelopen Zaterdag mee weg te vegen.

8 mei 2012 om 23:00

Lul niet , C-team.
Hier zat ik al op te wachten, de smoesjes, dit team wat er stond was 2x zo duur als die van Liverpool.
Wat een vernedering zeg, en nu maar hopen dat Bayern wint van Chelsea en dan hebben ze ook geen CL met al die dure spelers, dat wordt genieten.

8 mei 2012 om 23:07

Lol, 2x zo duur, laat me niet lachen. Hoeveel kostte Carroll ook alweer?
Allebei de clubs hebben verkeerd geinvesteerd.

8 mei 2012 om 23:10

Sturridge zit de laatste weken op de bank, Torres speelt dan wel maar in de grote wedstrijden krijgt alsnog Drogba de voorkeur, Ivanovic staat normaal Rechtsback met Cahill centraal en Ramires staat normaal op links, Essien is zijn basis plek ook verloren en Lampard en Mikel spelen als Controleurs

Jullie weten btw dat tegen Bayern maar 1 van deze spelers in de basis zal ( moeten ) staan en dat is Essien.

8 mei 2012 om 23:12

hahahahaha Kopitered toch, jij bent de verwezenlijking van de teneergang van Liverpool, dat jij nog durft te beweren dat Chelsea deze wedstrijd serieus nam en dat Liverpool goed is pfff. Koop eens aub heel gauw goede spelers, want dit is niet meer leuk

8 mei 2012 om 23:24

Liverpool moet inderdaad enkele versterkingen halen, maar dat mag Chelsea ook wel doen. Het halen van de finale van de CL en het winnen van de FA Cup verbloemt eigenlijk een heel matig seizoen van Chelsea.

Edit: Al wil ik het halen van de CL finale zeker niet tekort doen, dat is uiteraard een prestatie van formaat. Ik wil echter aangeven dat ze het in de competitie niet goed hebben gedaan.

8 mei 2012 om 23:56

Torres was duurder als Carrol, Torres was weer eens lachwekkend en Andy speelde gewoon goed, zie je het verschil?
Voor de rest was de Chelsea-basiself ook gewoon duurder dan die van Lfc, sjonge jonge zeg, ook nog ontkennen.

9 mei 2012 om 00:00

Maar waar zie je mij zeggen dat Chelsea de wedstrijd super serieus nam?
Ik zeg alleen dat de basiself van Chelsea alsnog 2x zo duur als die van Liverpool was.
Ik reageerde op een verdwaalde Chelsea-fan die beweerde dat ze speelden met een C elftal.

9 mei 2012 om 00:07

@lf11

Nee het is gewoon een matig seizoen. Qua veldspel, instelling en strijd is het hopeloos enkele wedstrijden daargelaten. Ondanks de Fa Cup en eventuele winst CL is het voor mij een klote seizoen.

Wij zitten namelijk opgescheept met Torres van 60 mil, terwijl Lukaku het niveau met gemak aankan (bleek vanavond), Mereilles is aangetrokken, Bosingwa, Kalou, Malouda, Feirrera en Turnbull moeten echt stoppen met voetbal en wel per direct.

Sturridge is het kwijt, Drogba te oud (voor de basis), verder is Cole dramatisch uit vorm maar heeft Bertrand hem prima vervangen.

Nee ik ben alles behalve blij met dit seizoen en het kan in mijn ogen alleen goed gemaakt worden met winst op 19 mei...

8 mei 2012 om 23:02

Jaa want Terry, Ivanovic, Ramires, Essien, Torres en Sturridge zijn inderdaad C spelers. Kom op die staan bijna altijd wel in de basis, dit is gewoon een wanvertoning en werkelijk waar lachwekkend hoe Chelsea hier heeft gespeeld, nou ja gespeeld....

8 mei 2012 om 23:03

C team is nogal overdreven, ze speelde nog wel met Terry, Ivanovic, Ramires, Malouda, Torres, Sturridge en noem maar op. De enige spelers die er nooit in staan waren Ferreira, Romeu, Turnbull en Bertrand. Maar dan nog mogen ze zich schamen hoe slecht ze hier speelden.

8 mei 2012 om 23:05

Het was geen c team zoals Craigfisher al zegt maar er zaten wel een aantal spelers bij die normaal niet in de basis staan. Daarnaast de basis van Chelsea kan wel 2x zo duur zijn alleen dat zegt ook wat over Chelsea. Voor de rest speelde Chelsea echt bagger heb nog nooit Chelsea zo slecht zien spelen. Voor de rest gefeliciteerd liverpool supporters

8 mei 2012 om 23:06

Eerder een B-elftal. Maar zoveel waarde kun je hier ook niet aan hechten, Chelsea zit met zijn hoofd volledig bij de Champions League finale en wat de heer Terry aan het doen was?

Het was weer een groot fouten festijn, maar Liverpool meer dan terecht gewonnen. Is natuurlijk weer een keer een lekkere overwinning, ook al stond er eigenlijk vrij weinig op het spel.

8 mei 2012 om 23:08

Hij heeft gelijk hoor. In de echt belangrijke wedstrijden spelen maar 3 van deze 11 spelers mee, zijnde Terry, Ivanovic (die beiden een complete off-day hadden overigens) en Ramires. Torres, sturridge en Bertrand 2e keus en de rest is gewoon van het niveau belgische 2e klasse.

8 mei 2012 om 23:10

Essien! overdrijven is ook een vak. Ik weet zeker toen Ramires de bal over Valdes heen wipten je hem geen slechte speler vond. Daarnaast had bijna iedereen een off - day en speelde Liverpool goed.

8 mei 2012 om 23:12

Ik zeg toch net dat Ramires een van onze belangrijke spelers is. Maar je hebt wel gelijk, dit is alsnog geen excuus om met 4-1 te verliezen van dit liverpool.

8 mei 2012 om 23:13

@essien!

Kijk nou jongens, hij kent de Feiten. Tegen Bayern staat er een compleet ander elftal, met alleen Essien wss.

8 mei 2012 om 23:16

Sorry essien had de punt niet gezien, dacht al. Maar ja laten we deze wedstrijd maar zo snel mogelijk vergeten en hopen dat we championse leauge finale wel beter gaat.
Trouwens is David Luiz nog geblesseerd?

Iedereen zeurt wel over Kuijt maar hij oogde erg fris... Echt een goede invalbeurt. Als hij zo fris speelt mag hij van mij op het EK wel in de basis hoor...

Die Suarez begrijp ik echt totaal niet!! Soms is het zo leuk om naar hem te kijken, maar wat een vieze speler..

Nog 1 ding... Wat een kleutervoetbal haha!!!!

8 mei 2012 om 22:58

Inderdaad een goede invalbeurt, maar in slechts 10 minuten kan je niet fris ogen toch? Of had je hem als een lampens van de bank zien komen?

8 mei 2012 om 22:58

Een 10 minuten lange invalbeurt in een dode wedstrijd tegen dooie spelers van Chelsea, niet zo gek dat je dan mee kan komen. Kuijjt hoort niet in de basis thuis vind ik, voegt niks toe. Helemaal als je met 2 controleurs gaat spelen en dan ook nog Kuijjt is helemaal belachelijk.

Ieder zijn eigen mening

8 mei 2012 om 23:05

Je hebt gelijk, het was wel in een makkelijke wedstrijd. Wat wil je dan? V.persie wil ik sowieso niet uit de spits halen. Affelay heeft nog geen minuut gespeeld, Vd Vaart gaat het daar altijd slecht af... dan blijft Emanuelsson over, die gaat de bondscoach daar nooit neerzetten. Ik heb het liefst Affelay natuurlijk, maar hij heeft zoals ik zei nog geen minuut gespeeld. Ik weet ook bijna zeker dat de bondscoach zijn keuze op Kuijt valt dus je kan er beter alvast rekening mee houden... bespaard je een hoop irritaties.;

8 mei 2012 om 23:35

Deze opstelling wil ik zien als iedereen K A N spelen en ook echt fit is.

Edit: helaas is dat niet het geval en moet je twijfelen of je Kuijt erin zet of niet.. hij oogde in ieder geval fris.

Stekelenburg
Vd wiel
Heitinga
Mathijsen
Emanuelsson
Sneijder
De Jong
Vd vaart
Robben
V.Persie
Affelay
8 mei 2012 om 23:52

Das inderdaad wel een goede opstelling, als Affelay op zijn niveau zit van een tijdje terug moet die zeker in de basis. Twijfel alleen over Matthijsen, maarja, wie moet je anders

8 mei 2012 om 22:59

Jij bent een grappenmaker eerste klas, Kuyt heeft maar 6 minuten gespeeld ofzo, heeft ook niks beslissends gedaan. Leuk dat jij nog om Sierd kan lachen, ik word een beetje Sierd-moe. Droge schijtlollige gast die ze grappen ook nog eens blijft herhalen(en ze zijn al niet leuk pff)

8 mei 2012 om 23:07

Ben het half met je eens, over Kuyt ben ik het zeker eens, hij speelt de laatste tijd vrij goed, en ik denk niet dat het mis is om hem in de basis te zetten. Kijk van Suarez dat hij een vieze speler is, is wel waar, maar als je kijkt hoe smerig Ivanovic zelf was bij die penalty, of Essien met die tackle op Carroll.
Kleutervoetbal, tja, ik denk dat iedereen de tel van de fouten wel kwijt was, vooral in de 1e helft speelde Chelsea dramatisch, Terry speelde denk zijn slechtste wedstrijd in zijn carrière.

8 mei 2012 om 23:10

Dat van kleuter voetbal was niet serieus, ik vond het gewoon grappig van Sierd.

Die van Essien en Ivanovic waren inderdaad ook vies maar Suarez had het 2 maal op dezelfde persoon gemunt.

9 mei 2012 om 01:39

LOL Kuyt in de basis? Jij bent zeker niet voor Oranje

Pff, Liverpool ik wil hierbij mijn excuses aanbieden voor de belachelijke charges van Fereirra, Essien en Ivanovic. Waar die mee bezig waren weet ik echt niet maar het was echt geen voetbal. Verder moet Terry maar gewoon even op vakantie en zich weer opladen. Wat hij vanavond heeft laten zien, is echt zelden zo slecht geweest. Romeu heeft bewezen niet te weten wat voetballen is, rust bewaren of gewoon simpel balletje breed. Nee hij moet zogenaamd aanvallen. Snap dat ie net terug is van een blessure en al maar bah, leek echt helemaal nergens op.

Lukaku heeft mij echt positief verrast, volgens mij heeft hij niet eens een verhuurperiode nodig. Bete man van de hele avond vond ik toch wel Torres. Aan de kant van Chelsea-zijde. Hij werkte hard en blijf maar gaan, mooi om te zien.

Eigenlijk is het echt erg dat ik nog iets van hoop had om deze wedstrijd te kunnen winnen maarja met dit elftal, zo'n opstelling is het echt een wonder dat het bij deze cijfers is gebleven. En zeer grote wanprestatie.

Oh wat mis ik Zola

8 mei 2012 om 22:57

Ja enig pluspuntje was Lukaku, onwaarschijnlijk dat die nooit een kans kreeg in de droogte van Torres die toch bijna een half jaar duurde dacht ik.

Jammer dat Reina nog die kopbal kon pakken. Zondag start die toch wel hopelijk

Torres, heeft amper een bal geraakt omwille van onze matige spelers.

8 mei 2012 om 23:00

Inderdaad, k dacht dat ook echt gelijk, als ik Lukaku zo zie spelen waaro niet gelijk gebracht? Die had echt veel meer kunnen brengen dan Torres deed. Ongelooflijk eigenlijk....

8 mei 2012 om 23:03

Ja ik ben ook Anderlecht fan en keek vorig seizoen zowat alles omdat ik nog een abonnement had. En je ziet dat hij wel enorme vorderingen gemaakt heeft al, zijn kaats is nu goed iets wat hij vorig jaar niet goed kon. Snelheid,kracht,technisch is die ook beter geworden. Alleen dat kopspel is nog slecht.

8 mei 2012 om 23:09

Pff je haalt de woorden uit mijn mond. Ik heb hem liever gewoon erbij, misschien zelfs wel in de basis. Laat Sturridge maar op de bank en Lukaku in de spits, Torres op de flank. Zoiets, i dont know, die jongen hoeft helemaal niet verhuurd te worden.

Dat ie beter is geworden komt door Drogba, de perfecte leermeester!!!

8 mei 2012 om 23:12

Ja zou kunnen maar ja vergeet niet dat we veel versterkingen gaan krijgen. Marin,hazard zei vandaag dat hij volgend jaar in het blauw speelt dus wie weet...
Zal de voorbereiding meedoen en zien hoe het loopt+ misschien terug een nieuwe coach

8 mei 2012 om 23:15

Ik vind het toch triestig hoor. United haalt Kagawa, City haalt Hazard, Arsenal haalt M'villa en wij halen.... Marko Marin....

8 mei 2012 om 23:19

Dat zijn allemaal geruchten man, enige wat vast staat is dat Marin naar Chelsea gaat.

8 mei 2012 om 22:57

Je hebt het over Chelsea spelers wat ik terecht vind, heel mooi... maar je vergeet er 1 van Liverpool. Echt smerige actie's op Ivanovic, er is mis met die jongen.

8 mei 2012 om 23:01

Haha ja nouja Ivanovic had er niet eens mogen staan n.a.v de penalty man. Hoewel Caroll naar zijn gezicht grijpt terwijl hij op zijn borst word geslagen, is slaan gewoon not done.

Als je dan al speelt met zulke spelers, doe dan tenminste iets om de nul te houden, maar ze leken wel te willen bewijzen dat de overige spelers waardeloos zijn..

8 mei 2012 om 22:57

Die aanname van hem was gruwelijk van hem jammer dat het geen doelpunt opleverde.

8 mei 2012 om 23:03

Lukaku word een grote!! Zelfs hier kon je zijn potentie zien, wat een beer man. Nieuwe Drogba

8 mei 2012 om 23:36

Dat die zondag maar een basisplek krijgt anders kijken we voor niets

8 mei 2012 om 23:09

@ Zola

Romeu is een goed talent maar is langzaam en niet wendbaar. Kan nuttig zijn als je een tegenstander met de rug tegen de muur drukt, maar in een wedstrijd met hoog tempo en een lang veld is hij waardeloos.

Lukaku positief verrast? Kijk die kopkans. Die man zal helaas nooit de erfenis van Drogba gaan invullen, tenminste dat gevoel heb ik. Die taak is ook haast een onmogelijke, toegegeven. Verhuren lijkt me toch wel de beste optie, hij is tenslotte jong. Torres speelt inderdaad goed de laatste tijd, die actie moest een goal opleveren in de eerste helft. Prachtig.

Na vanavond kunnen we definitief concluderen dat alle hoop is gevestigd op die ene wedstrijd tegen Bayern, houd jij het nog?

8 mei 2012 om 23:13

@tomtom18

Romeu moet gewoon opdonderen man. Die gast heeft vast wel ergens talent en potentie maar man ik heb mij dood lopen irriteren en niet voor de eerste keer. Andere zeggen vorm, andere zeggen blessure, ik zeg eigenschuld. Het is een overschat talent wat alleen Boas in hem zag. In zijn eerst 3 wedstrijden was ie aardig en daarna niks meer laten zien.

Lukaku gaat het maken jongen, geloof mij, die jongen gaat Drogba met gemak opvolgen Je ziet in alles dat ie leert van de meester, ik heb er echt alle vertrouwen in. Ik vind hem meer wendbaar dan Drogba, wat makkelijker qua techniek en simpeler in zijn spel waar Drogba soms echt het onmogelijke wil doen.

Hahah CL gaan wij vlammen, moet wel, anders ga ik echt huilen....

8 mei 2012 om 23:09

Over Lukaku gesproken, van mij mogen ze die best vaker opstellen, pas 18 jaar en je ziet talent in hem. Verder heb je gelijk, Chelsea speelde dramatisch, zelfs zo slecht heb ik Liverpool nog nooit zien spelen;
Ik vond dit denk de beste wedstrijd van Liverpool dit seizoen.

8 mei 2012 om 23:18

Inderdaad, goed gescout. Ik vind dat ie geen verhuurperiode nodig heeft. Als Drogba nog een jaartje blijft zal hij echt zoveel van hem leren. Ik snap nu ook niet waarom Boas Torres maar bleef opstellen...

Haha ja dat moet wel, zelfs Downing speelde een aardige wedstrijd

8 mei 2012 om 23:42

Hehe goed gescout? Zowat elke toplub die geld had wou hem binnen halen
Maar die jongen is al zen hele leven fan van Chelsea wat het nog mooier maakt.

Lekkere overwinning voor Liverpool al staat er niks meer op het spel.
Cheslea is duidelijk bezig met de CL finale en heeft deze wedstrijd min of meer laten lopen.
Verder een wedstrijd met veel fouten aan beide kanten en had er ook een aantal keer rood gegeven mogen worden.
Al met al een verdiende overwinning voor Liverpool.

Het is mij nog steeds een raadsel hoe er geen rode kaarten gegeven konden worden , zoveel smerige dingen. Liverpool voetbalde verder redelijk goed , en tsjah Chelsea , wat een drama was het vandaag. Hopen dat ze het in de CL finale beter doen.

8 mei 2012 om 22:58

Mij ook, wat Essien daar deed was niet om aan te zien. Normaal moet die toch een schorsing krijgen op basis van TV beelden. Echt niet normaal

8 mei 2012 om 23:00

Ja zeggen wij iets van de Nederlandse scheidsrechters, maar de meeste Engelse zijn slechter en laten idiote aanslagen passeren! ps Ik hoop dat Bayern het negatieve voetbal afstraft

9 mei 2012 om 08:37

zouden die scheidsrechters nou nooit in de spiegel kijken in engeland? er worden iedere voetbalronde zo veel foute beslissingen genomen en ze lopen erbij alsog ze het uitgevonden hebben, onaantastbaar als schoolmeesters. Maar ja, je kan natuurlijk niet 3x rood gaan trekken voor dezelfde ploeg, en dat weten die spelers ook denk ik.

Wat was Chelsea slecht vooral van Terry had ik het niet verwacht. Nu moet alles op alles op de finale. Hopelijk word dat iets voor hen, geen Champions League is geen noemenswaardige versterkingen die hard nodig zijn. Ben zeer benieuwd als Newcastle of Tottenham verder groeien in de top 4 van Engeland.

Geweldige pot qua vermaak! Comedy gold dit, maar wat was chelsea belachelijk slecht. Hoeveel wil je fout doen in 1 wedstrijd. De scheidsrechter was ook dramatisch trouwens, konden wel een mannetje á 3/4 vanaf gestuurd worden.

Motm vond ik Hendorson. Bijna alle passes kwamen aan, veel ballen verovert. Misschien moet hij vaker CDM spelen.

Speelt Chelsea geen Champions Leage volgend jaar als ze hem dit jaar winnen?

8 mei 2012 om 23:06

Als Chelsea de CL wint spelen ze ook volgend jaar CL.

8 mei 2012 om 23:37

Dat leek me ook, tenzij die regel de afgelopen jaren veranderd is. Kortom; Cl-voetbal zit er wel degelijk nog gewoon in voor Chelsea.

Wat had ik vandaag graag met 4-1 verloren en die cup in handen gehad.

als chelsea de cl wint plaatsen ze zich toch gewoon automatisch voor de cl van volgend jaar???

maar goed, mijn voorkeur gaat uit naar liverpool in dit soort duels dus de uitslag vind ik wel zo fijn, erg knap van liverpool!

Waar Chelsea de laatste weken verdedigend uitblonk, was het vandaag eigenlijk gewoon knullig. Vooral Terry en Turnbull waren erg slecht. Chelsea had eigenlijk rode kaarten moeten hebben, maar kreeg ze op één of andere manier niet. Liverpool was eigenlijk best goed, vooral Jordan Henderson, Luis Suarez en Steward Downing waren de eerste helft erg sterk. Oriol Romeu, de man waarvoor ik eigenlijk deze wedstrijd keek, was erg ongelukkig in zijn balcontacten en kon zijn stempel niet op de wedstrijd drukken.

8 mei 2012 om 22:59

Romeu is overschat en geen procent beter dan Mikel. Mikel kan tenminste nog ballen afpakken en gewoon simpel afgeven, fysiek ook gewoon zeer sterk maar Romeu, mijn god, niks te zoeken bij Chelsea.

8 mei 2012 om 23:19

Hij past niet in dit systeem van Chelsea, hij is gewend in een team te spelen dat domineert en controleerd. Dit Chelsea verdedigd meer, en komt in de counter er gevaarlijk uit. In mijn ogen is hij toch een stuk beter dan John Obi Mikel, die toch een vrij simpele voetballer is.

8 mei 2012 om 23:24

Nee, Mikel is een betere balafpakker dat is 1, ten 2e is Mikel juist beter en zich aan het ontwikkelen. Hij heeft inderdaad lang stilgestaan maar hij is nu echt lekker bezig en dat merk je aan alles. Hij doet juist wat Essien niet doet, risico leggen in zijn spel en met durf en lef spelen.

Romeu kan gewoon niet voetballen, taak van een dm is onderschepping, blokken en inleveren. Romeu, blokt niet, pakt niet af maar wil in balbezit aanvallen.

Hoe sneller hij uit het shirt van Chelsea is hoe beter.

8 mei 2012 om 23:29

Haha, als Chelsea deze verdedigende lijn door wil zetten, moet je niet kiezen voor Romeu, die past veel beter in een team dat wil voetballen, en wil domineren. Dat is waar hij tot zijn recht komt, ik zie hem dan ook liever terug in Spanje dan dat hij bij Chelsea blijft.

Romeu is een controleur die wil voetballen, dat past niet bij Chelsea. Daar moet een balafpakker staan á la Essien of Mikel, die niet aanvallen of willen voetballen. Het is een wereld van verschil. Romeu had beter naar Arsenal kunnen gaan, die spelen op een soortgelijke manier.

8 mei 2012 om 23:34

Willen wij niet. Mata = technisch , Torres = technisch, Luiz = technisch, Marin = technisch, Modric (aankoop) = technisch, Hazard (aankoop) = technisch, Moutinho(aankoop) = technisch, Mceachran = technisch.

We moeten enkele posities goed vullen dan gaan we weer domineren.

Romeu heeft niks te zoeken in dat opzicht bij Chelsea want ook toen wij aanvallend speelde was een dm al la Essien/mikel (nu) nodig. Romeu haalt bij lange na niet dat niveau.

8 mei 2012 om 23:35

Romeu zijn positiespel is echt dramatisch Joost. Gezien hoe veel keer hij altijd naar de bal ging en instapte waardoor er weer ruimte kwam voor andere spelers. Bij zo'n momenten zie je hoe goed je verdedigende middenvelder is, Mikel loopt altijd de gaten toe en blijft altijd op positie, Romeu niet.

8 mei 2012 om 23:56

Romeu speelde niet goed, dat ben ik met jullie eens. Zola#, je noemt nu drie technische spelers, de rest zijn aankopen. Daarnaast kan je Mceachren natuurlijk een technische speler noemen, maar volgend seizoen zal hij echt nog niet veel in de basis spelen. Je gaat me toch niet vertellen dat Chelsea onder di Matteo werkelijk de wedstrijd wil domineren met goed en aanvallend voetbal? De techniek is er echt wel, maar de tactiek niet. Romeu moet maar terugkomen naar Barcelona, daar past ie een stuk beter.

9 mei 2012 om 00:10

Ja dat ga ik je wel vertellen. Jij vraagt of Chelsea deze verdedigende lijn wil doorzetten en ik vertel jouw dus dat Chelsea dat niet wil, anders halen wij geen technische spelers met oog op meer tecvhnische spelers. Daarbij vergeet ik Lampard die ook technisch is.

Dus wat is je punt? Chelsea gaat zich flink versterken met technische spelers om aanvallend voetbal te spelen in vorm van combinatie voetbal maar ook kick and rush, zodat we niet zoals Barca op 1 iets uitblinken maar op van alles kunnen terugvallen.

Je moet niet doen alsof Chelsea geen ambitie heeft om aanvallend voetbal te spelen;

8 mei 2012 om 23:00

Hoe zit dat nu met Romeu, keert die na dit seizoen terug naar jullie of niet? Want van mij betreft mag die zen spullen in Londen pakken...

8 mei 2012 om 23:21

Waarschijnlijk nog niet, na volgend seizoen pas, dan kan hij voor 15 miljoen euro teruggehaald worden. Maar ik zou het niet zo erg vinden als hij terug zou komen. Dan kan Barça Seydou Keita verkopen en daar nog wat centjes voor vangen. Vervolgens Romeu lekker uitlenen aan een subtopper in Spanje, daar kan hij dé man op het middenveld worden.

8 mei 2012 om 23:05

Tjaa een verdediging die bestaat uit Cole-terry-cahill-ivanovic is toch heel wat anders dan wat er vandaag stond he.

Chelsea moest idd Rood hebben maar Liverpool ook met die 2 belachelijke acties van Suarez op Ivanovic.

Romeu mag van mij part lekker terug naar Barca, deed eigenlijk alles fout dat ie fout kon doen en dit is zeker niet de 1e keer.

8 mei 2012 om 23:25

Dat klopt, Chelsea speelde ook in een B-formatie. Romeu zit niet lekker in zijn vel in dit verdedigende team, dat zie je aan alles. Hij is meer een voetballende controleur dan een verdedigende middenvelder. Hij heeft in La Masía geleerd om het spel te controleren, de bal in bezit te houden, en nu hij ineens snel moet omschakelen heeft hij daar moeite mee. Ik verwelkom hem weer bij Barça, dan kunnen we hem uitlenen aan Sevilla of Levante.

Bedoelt voetbalzone met het laatste woordje 'nu', dat ze zich nog wel kunnen kwalificeren door gewoon de finale te winnen volgende week? Want daar kijken ze anders lelijk overheen. Gezien de opstelling hadden ze een topklassering in de competitie al uit het hoofd gezet.

En dan vinden mensen de clubs in de Eredivisie wisselvallig (zijn ze ook). Maar wij zijn niet de enige in ieder geval.

Als Chelsea zo in de CL finale speelt krijgen ze flinke klappen.

8 mei 2012 om 23:03

Met het verschil dat Chelsea het laat lopen en clubs als Psv,az en Twente gewoon inzakken

9 mei 2012 om 09:37

Je snapt zelf toch ook wel dat Chelsea dit duel niet serieus nam? De competitie zit er voor hen op. Tevens zullen er waarschijnlijk 11 andere spelers op het veld staan in de finale, wellicht dat Essien speelt. Dus Chelsea gaat helemaal niet op deze manier in de CL finale spelen.

Ik dacht dat ik niet Sport1 aan had staan maar Comedy Central.. Pfff wat ging er veel fout en de scheidsrechter had de rode kaart thuis gelaten. Liverpool verdiend gewonnen, maar Chelsea nam deze wedstrijd totaal niet serieus. Terry speelde de slechtste eerste helft uit zijn carriere.

Maar als ze de CL winnen dan mogen ze er ook volgend jaar inspelen. Maar ik hoop dat ze de finale niet winnen.

Jammer dat Terry geschorst is voor de finale, zeg ik als Terry-hater en Bayern-sympathisant

Blamage natuurlijk, dit.

Kuyt viel goed in naar mijn mening. Hij werkt er altijd hard voor, maar krijgt weinig waardering.

Och, je moet hier geen waarde aan hechten. Die zijn met z'n allen de kroeg ingedoken en Di Matteo is vanmorgen eens gaan kijken of-ie er elf kon vinden die de bus zelfstandig in konden stappen. Voor Liverpool is het eigenlijk zorgwekkend dat Downing zelfs hier geen enkele indruk wist te maken.

8 mei 2012 om 23:12

Dit getuigd van een objectieve blik, velen hebben de slingers volgens mij al uitgehangen. Liverpool speelde niet eens geweldig maar staat bij rust haast 4-0 voor, onbegrijpelijk hoe Chelsea verdedigde zeg!

8 mei 2012 om 23:25

Haha mooi commentaar, naast Downing snap ik ook niet wat Shelvey bij Liverpool doet, met deze 2 spelers in de basis ga je het niet redden om weer aan te haken, dan kan je nog beter Kuyt weer terug in de basis zetten.

Wat ik wel mooi vind is hoe Carroll voetbalt de laatste weken!

9 mei 2012 om 16:06

haha nee maar ze hebben downing gehaald op basis van (gefotoshopte) videobeelden.

Wat een idioot blijft die Suarez toch. Je staat 4-1 voor en vindt het toch nog nodig Ivanovic in zijn gezicht te slaan en hem met een halve karate kick aan te vallen.

Maar ongetwijfeld zal hij weer het slachtoffer zijn van de boze Ivanovic...

8 mei 2012 om 22:59

ivanovic stelde zich ook aan, niet dat het gedrag van suarez goed te praten valt maar ik vond het nogal overdreven

8 mei 2012 om 23:57

Aanstellen of niet, het was een echte vuistslag hoor. Natuurlijk stelt Ivanovic zich aan maar dat is ook om jezelf te beheersen, op straat had hij hem opgegeten.

9 mei 2012 om 01:21

Het was helemaal geen vuistslag, zijn hand was niet eens gebald.. Hij wilde hem gewoon bij zijn schouder pakken

8 mei 2012 om 23:26

suarez mist een strenge hand.
die coach van liverpool heeft totaal geen sterke persoonlijkheid vind ik, suarez heeft wel iemand nodig die tegen hem in kan gaan met een volle overtuiging en een sterke overtuiginskracht.
de coach van liverpool acht ik niet in staat tot zoiets en dus zal suarez zich achterlijk blijven gedragen vrees ik.
ik vind het een fantastische speler maar dat moet hij echt afleren.

8 mei 2012 om 23:56

Ik heb vandaag 6 idioten gezien. Suarez, Agger en Shelvey moesten allen rood krijgen, evenals Essien (vond ik nog de smerigste), Ivanovic en Fereira.

9 mei 2012 om 00:10

Klopt. Een mirakel dat de wedstrijd met 11 vs 11 is geëindigd. Een ordinaire schopwedstrijd was het.

9 mei 2012 om 01:17

Typisch weer, even Suarez bashen.. Man man man wat voorspelbaar weer. Allereerst die 'vuistslag', iedereen met een objectieve blik kon zien dat hij Ivanovic gewoon bij zijn schouder wilde pakken. Zijn hand was niet gebald en Ivanovic stelde zich gewoon ontzettend aan. Zelfs de Engelse commentatoren vonden het niets.

Dan die 'kartetrap', echt te belachelijk voor woorden dat je zelfs daar wat achter gaat zoeken. Hij doet gewoon een uiterste inspanning om nog wat te maken van een slechte pass. Hij draait daarbij om Ivanovic heen en raakt hem amper waarna Ivanovic opnieuw als een stervende zwaan neer gaat waarop de Engelse commentatoren (je weet wel, mensen die wel objectief kunnen oordelen) zeiden: come on Ivanovic, football is a contact sport.

Ik snap dat de man niet geliefd is bij veel Man U supporters maar ga nou niet overal wat achter zoeken.

9 mei 2012 om 11:03

Haha, ik vroeg me al af wie de eerste Ajax-fan zou zijn die hem hier ging komen verdedigen en die ging komen claimen dat het allemaal niet zo was als het eruit zag. Tjonge jonge, hij wil zijn schouder pakken? Zelfs de meeste Liverpool supporters kunnen toegeven dat Suarez hier weer de smeerlap uithing. Maar jij weer niet uiteraard. Het zag er enkel slecht uit. Nu ja, het is dat ik weet dat je hier de grootste Suarez-fanboy op VZ ben, anders had ik me serieuze vragen gesteld.

Ook die karatetrap is gewoon smerig. Het mag dan misschien niet zo bedoeld zijn, maar je gaat toch gewoon niet zo hoog met een gestrekt been in een duel,en in de richting van je tegenstander? Hoe kan je dat nu vergoeilijken?

Suarez is gewoon een beetje gek en doet domme dingen. Op zich niet noodzakelijk een probleem zolang de scheids het aanpakt, want zo zijn er wel meer spelers, maar loop het dan toch niet te ontkennen zeg. Het is bij wijlen zielig om de Suarez-fans zich in allerlei bochten te zien wringen om zijn gedrag goed te praten.

En die ''iedereen met een objectieve blik kon zien dat hij Ivanovic gewoon bij zijn schouder wilde pakken'' is leuk geprobeerd maar pakt toch niet
De enige die hier zijn subjectiviteit toont ben jij.

9 mei 2012 om 12:09

Haha! Ik, een Suarez-fanboy? Nee. Ik bewonder zijn vechtlust (om maar een mooi woord te gebruiken hier) maar ben allerminst een fan van Suarez.

Ik ben echter wel heel erg tegen de vertroeteling van de maatschappij en dit soort gezwam is daar een groot onderdeel van. Mensen moeten tegenwoordig overal maar een probleem van maken en wat achter zoeken. Ze laten zich veel te veel leiden door hun clubvoorkeur en persoonlijke sentimenten jegens een voetballer en zoeken daarbij naar zo'n beetje alles om de persoon in kwestie zwart te maken. Uiterst kinderachtig als je het mij vraagt.

Neem nou die 'karatetrap'. De jongen probeert gewoon met nog een uiterste inspanning de bal te raken en schampt daarbij (met nota bene zijn kuit) de buik van Ivanovic. Dat noem jij een karatetrap op 'zo'n hoge hoogte'... Het feit dat er 0,0 kans in zit dat hij zijn tegenstander blesseert lijk je voor het gemak maar even te vergeten.

Wat betreft die 'vuistslag', ach dat heb ik hierboven al duidelijk uitgelegd en ga ik niet nog een keer doen.

Dat Suarez een beetje gek is en domme dingen doet ben ik het volledig mee eens. De man is het toonbeeld van hoe iedereen zijn winnaarsmentaliteit zou moeten zijn maar is daarbij nogal wat onbeholpen. Dat betekend echter niet dat overal een kwade bedoeling achter zit en dat is wat ik je hier (zeer waarschijnlijk tevergeefs) probeer duidelijk te maken.

Wat betreft je laatste alinea... De pot verwijt de ketel... In tegenstelling tot jou luister ik blijkbaar wel naar de echte kenners en ook zij vonden het niets. Ik snap ook niet waar je vandaan haalt dat de Liverpool supporters 'toegeven' dat Suarez de smeerlap uit hing want dat kan ik hier nergens terugvinden.

9 mei 2012 om 22:57

Is Ivanovic dan wel een lieverdje? Hij had er zelf allang vanaf gemoeten, toen hij Carroll expres een elleboogje gaf. De scheids was gewoon slecht, Essien, Ferreira, Ivanovic hadden er allemaal vanaf gemoeten, als Suarez rood kreeg, dan vond ik het ook niet gek, maar als hij daarvoor rood kreeg, vind ik het gek dat die andere geen rood kregen.

Ten eerste, gefeliciteerd liverpool. Heel goed gespeeld en een verdiende overwinning.

Ten tweede, Chelsea wtf??
Own goal, slippertje Terry, Blunder Keeper.. 3 stomme tegen tegengoals.
Maarja Na de 4-1 dacht ik. pff, laat Lampard en Mata maar op de bank. CL is belangrijker.

off: Haalt Cahill en-/of Luiz de CL finale? Weet iemand het?

8 mei 2012 om 23:05

Luiz haalt het wel, Cahill durf ik niet te zeggen.

8 mei 2012 om 23:05

Cahill waarschijnlijk wel, zal dan niet 100^% zijn, Luiz is nog steeds twijfelgeval. Als je het forceert mis je hem in de hele voorbereiding van komend seizoen. Wellicht dat hij zijn minuten zal pakken.

8 mei 2012 om 23:08

@ Zola

Wat is het nou?
Want Volume zegt het juist precies andersom...

8 mei 2012 om 23:10

Ik haal het van een site die over het algemeen betrouwbaar is. Daar staat dat Luiz al op de 13e terug is en bij Cahill staat er niks (twijfelgeval dus).

9 mei 2012 om 01:20

Volgens de Engelse commentatoren van Sky Sports gaat Cahill het hoogst waarschijnlijk wel halen.

naaiend voor Mereiles en Torres...maar ja voetbal is wreed hea

In de samenvatting hoef je alleen naar JT te kijken en dan weet je waarom het fout ging.

Jammer dat er niet in vermeldt word dat dit een B-team van CFC was.

Moest Lukaku meer speeltijd krijgen, zou hij aantonen wat voor een fantastische speler hij is. Hij past perfect bij de Premier League

terechte overwinning liverpool, speelde goed en waren de enige ploeg op het veld die wou winnen

De wedstrijd was niets aan maar toch kijk je als Sierd de Vos commentaar doet en wederom met succes. Chelsea B was dramatisch en Terry in de hoofdrol denk ik.

Man, wat een klote eerste helft van Chelsea zeg. De spelers leken wel dronken. Zo slecht en ongeconcentreerd. Liverpool strafte alles hard af al was de 3-0 ruststand nog wat mager. De tweede helft was wat minder erg maar Liverpool had er volgens mij ook niet echt veel zin meer in.

Schandalige wedstrijd van The Blues, sommige spelers moeten eens flink in de spiegel kijken. Gefeliciteerd Reds, toch nog een waakje voor de verloren finale. ;

Zit nu die beelden van na de wedstrijd te kijken... Loopt suarez daar met zijn dochtertje... Lijkt zo'n aardige kerel... Die nare fratsen heeft hij toch helemaal niet nodig....

Wat is Chelsea slecht, en zal de Finale van de C.L verliezen, en Robben zal er een paar in knallen .. Wat heeft Chelsea een vieze schopploeg ...en Suarez had 2 keer rood moeten krijgen. Hij blijft criminele gedrag vertonen

8 mei 2012 om 23:08

Haha ik kan wel lachen om jouw reacties Ze slaan totaal nergens op maar toch

Chelsea was nergens vandaag. Maar met een half b-elftal kan dat gebeuren. Verdediging liet in de eerste helft veel steken vallen. Liverpool was gewoon goed en heeft de kansen goed benut.

8 mei 2012 om 23:13

Half B-elftal vind ik geen excuus. Van die spelers mag je toch ook gewoon verwachten dat ze op hun benen blijven staan en minstens een mannetje kunnen dekken. Zelfs simpel passen lukte sommige spelers niet. Als je dan ook nog weet dat er een heel vak supporters de reis naar Liverpool maakt dan kan je niet zo'n slappe pot spelen.

Hoeveel teams uit Engeland gaan het naar de Cl volgend jaar? Eerste 4 spelen mogelijk CL? Als Chelsea dan de Cl dit jaar pakt dan gaan zij automatisch alsnog naar de CL volgend toch?

8 mei 2012 om 23:15

Er gaan hoe dan ook vier teams naar de CL. Plaats 1 t/m 3 gaan rechtstreeks en plaats vier speelt voorronde CL. Als Chelsea de finale wint dan spelen zij volgend seizoen CL en vervalt de voorronde plek.

Jammer dat Kuyt niet langer, viel fantastisch in! Verder aardige wedstrijd maar superslecht natuurlijk.

Toch nog een leuke opsteker na de verloren finale. Lukaku vond ik sterk invallen bij Chelsea, echt enorm sterk aan de bal.

Enige smetje voor mij waren de 2 acties van Suarez op het eind tegen Ivanovic, totaal onnodig en vraag me weer af wat die jongen dan toch bezielt. Dat je dat nou doet in het heetst van de strijd bij 0-0 of iets dergelijks kan ik me nog in vinden, maar niet bij een 4-1 voorsprong. Ik kan enorm van hem als speler genieten, maar ik begin dit soort acties echt beu te worden.

Chelsea had overigens ook niks te klagen over de scheidsrechter. Mogen de Nederlandse scheidsrechters soms pietluttig gevonden worden, is beter dan het gefluit van sommige Engelse scheidsrechters.

Van de beide ploegen een triest niveau. En dan moeten de invallers zich waarmaken? Ik zou mij als Liverpool en Chelsea fan ernstig zorgen maken over de toekomst, Wat een hopeloos niveau, zelfs met veel invallers aan beide zijde. De ploegen staan op een terechte lage notering in de ranglijst.

Natuurlijk maakt Chelsea zich helemaal op voor de CL finale maar toon vandaag dan iets meer, finale is natuurlijk nog een weg te gaan maar snap het dat hij zijn spelers spaart. Liverpool mistte dan ook 3 basisspelers vandaag.

Wordt een spannende Cl-finale aankomende week, Chelsea zal moeten winnen wil het dit seizoen enigszins wat glans geven. Idem geldt voor Bayern, geen landstitel, kans op de beker. Chelsea zal echter heel anders aan de wedstrijd moeten beginnen aankomende woensdag.

8 mei 2012 om 23:28

Mocht Chelsea finale winnen stromen ze gewoon voorrondes cl in. Spelen ze alsnog cl. Zelfde als Liverpool paar jaar terug na de knotsgekke finale tegen Milan. Dat seizoen niet bij eerste 4, toch voorrondes omdat ze cl wonnen.

zooo dom van Chelsea om deze wedstrijd zo te benaderen
Nu kunnen ze niet meer 4e worden en gokken ze erop dat ze ff de CL van Bayern gaan winnen in Bayern.
Ze Moesten hun resterende twee duels winnen en hopen op mistappen van Newcastle en Tottenham wat heel goed kan gebeuren

Man man man wat een stel sufferds.

Oh well Chelsea in de EL is ook leuk

Lekker voor je Chelsea , geen CL voor jullie , wat hebben jullie bereikt? Precies het zelfde als ons: Europa League. Stop dus met tof doen. Dont be blue , be Red!

8 mei 2012 om 23:32

Eerste keer sinds 2002 dat wij niet in de top 4 eindigen. Dat is bij jullie nog niet eens het doel volgend seizoen...

9 mei 2012 om 09:56

En jij denkt dat je met jullie zielige spel , bayern kan verslaan?

9 mei 2012 om 03:49

Niet te vroeg juichen, als Chelsea de champions league wint kwalificeren ze ook voor volgend seizoen champions league.

Als je 2 x kan winnen van Barcelona kan je ook 1x winnen van Bayern.

'champions League zit er niet meer in op Stamford Bridge.'

Is het niet zo, wanneer je de Champions League wint, je sowieso volgend jaar CL speelt?

8 mei 2012 om 23:39

Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat we die verliezen

Stel jullie eens voor ''de voorronde van de Cl-playoffs''..feyenoord - Chelsea! Wat een wedstrijd....vandaar was het beter dat PSV voorrondes speelde...een minder sterkere tegenstander ivm. plaats op coefficientenlijst.

9 mei 2012 om 00:21

Wees een fan en geen calculator, Psv faalde heel het seizoen dan verdien je het niet, Feyenoord heeft klote getoond.

9 mei 2012 om 00:27

Het hele seizoen is overdreven, Twente thuis gaf de doorslag/inzinking..er werden teveel wedstrijden verloren tegen de ''met respect'' kleinere clubs. Iedereen weet dat PSV kwalitatief gezien het beste elftal had echter kwam het er niet uit. Verkeerde trainer, te jonge spelers, 6 nieuwe basisspelers, verkeerde aanvoerder, gemis van een leider etc... etc...
Nogmaals..als Psv'er heb ik er vrede mee..feye terecht 2de, wij terecht 3de. Volgend jaar beter met Zanka en Bommel. (2 leiders op het velkd) en Dick (1 leider naast het veld).

Goed dat Chelsea niet via de premier league champions league kan halen. Ik hoop dat Bayern zaterdag wint en dan kan de nummer vier van Engeland gewoon cl spelen

9 mei 2012 om 05:51

De nummer vier speelt sowieso cl hoor. Als Chelsea 19 mei wint zitten er volgend jaar misschien 5 Engelse ploegen in.

serieus mensen,
Dit had ik echt niet verwacht van een CL finalist...echt heeeeeel zwak. Nu begrijp ik waarom men massaal ging ingraven tegen Barcelona.
Chelsea is voetballend echt heel zwak, zij hebben echt niets in huis.

Wat ik mij afvraag is. Wat gaat gebeuren als Bayern in de 5 min scoort en dat Chelsea moet komen???

Kan Chelsea het overleven in CL finale. Wat betekent het voor de Chelsea als zij de finale verliezen.
Geen beker, geen CL volgende jaar. Dus dik verliessssssssssssssssssss.

Thja je moet ook niets anders verwachten van een club die zo zwak speelt.

Wat een dramatische vertoning was dit van Chelsea. Ze mogen echt van geluk spreken dat ze deze pot niet met negen man zijn geëindigd, en dat het "slechts"4-1 is geworden. Daarbij hadden Ivanovic en Essiën zwaar rood moeten hebben.
Ik vind het echt een aanfluiting voor het Europese voetbal dat deze ploeg in de finale van de CL staat...

Chelsea speelt totaal slecht, ze kunnen niet tikken, veel te veel balverlies en durven nooit te voetballen, en als ze voetballen krijgen ze het op hun donder.meeste topspelers bij chelsea hebben niet lang meer te gaan, en dan moeten ze weer wat geld inpompen in nieuwe spelers en moeten ze nog jaren nodig hebben om het tot een hechte ploeg te maken. Ze staan met heel veel geluk in de CL finale, en hebben ook met geluk de FA cup gewonnen. Als ze verliezen in CL finale hebben ze volgend seizoen geen CL en europa league. Het zal nog lang duren voordat Chelsea weer tot de top zal behoren.

Ja, chelsea is met veel geluk in de finale van cl gekomen! Gisteren zag je ook alweer hoe chelsea was... net als liverpool een wedstrijd met vol foutenfestival! Typisch engelse wedstrijd.

Wat praten mensen hier weer dom over een fout van Di Matteo. De vierde plek halen was al zo goed als onmogelijk na die nederlaag tegen Newcastle.

Chelsea heeft een idioot druk schema gehad de laatste weken en daarom heeft Di Matteo goed doorgewisseld qua selectie en dat heeft ook gewoon gewerkt.

Chelsea heeft ontzettend veel geld gepakt in de Champions League en heeft daarnaast de FA Cup gewonnen.

Di Matteo heeft van een beroerd seizoen toch nog een enigszins mooi seizoen gemaakt en als ze de CL winnen wordt het zelfs een fantastisch seizoen.

Mensen moeten ook niet vergeten dat spelers als John Terry gisteren het allerslechtst waren en dat dit hele team ongeinspireerd speelde. Het ligt dus niet alleen aan de B/c-spelers.

Maargoed, ik vind het alleen maar mooi dat iedereen denkt dat Bayern ons afslacht. Eerst ging Napoli dat doen, toen Benfica, tegen Barca was er geen kans en ook Arsenal zou ons B-team wel eens even gaan afslachten in de competitie.

Dit is allemaal niet gebeurd dus ik kijk liever naar de feiten dan naar de meningen van deze zogenaamde experts hier.

9 mei 2012 om 08:39

Typisch de chelsea mentaliteit om te zeggen dat di matteo van een beroerd seizoen een enigszins mooi seizoen heeft gemaakt.
Hebben jullie ooit nog gehoord van een overgangsjaar die elke ploeg wel eens moet doormaken die te maken heeft met allemaal oude spelers.
Villas boas was begonnen met een verjonging en een de ploeg naar z'n hand te zetten, maar in mijn ogen is dit gewoon allemaal teniet gegaan door het aantreden van di matteo, oké hij speelt de finale van de champions league ( als ze deze niet winnen geen champions league volgend jaar ), maar deze is bijlange nog niet binnen.
Het enige wat di matteo heeft gedaan is terugvallen op veilige oude systemen en op oude spelers die zich enkel nog voor de topmatchen kunnen opladen ( drogba, cole,.. ).
Als je ziet hoe sterk een lukaku invalt vandaag dan is het een schande dat die geen enkele kans heeft gekregen van di matteo. En wat moeten we dan zeggen van een sturridge die compleet is weggezakt.
Ik zie het somber in voor chelsea volgend seizoen, dit jaar was al 2x niets in de competitie en als jullie de champions league niet weten te winnen is er ook geen champions league voetbal.
Wat dan nog eens meer druk meebrengt voor de nieuwe coach volgend jaar want 2x op rij de champions league missen kan niet voor abramovic, wat er dan weer voor zal zorgen dat het zeer moeilijk wordt om eens volledig te vernieuwen , wat absoluut nodig is ( en daarbij welke trainer durft zich aan dit chelsea te verbranden? hoe zet je een lampard, drogba en dergelijke op de bank zonder de kleedkamer tegen je te krijgen op de bank? )!
Als jullie niet oppassen, en jullie blind blijven staren op korte termijn, zouden jullie wel eens het nieuwe inter kunnen worden.

9 mei 2012 om 09:31

Onder Boas heeft Lukaku ook geen kans gekregen? Dus wat zit je te bashen op Di Matteo?? Ik ben het met je eens dat OOK Di Matteo hem had moeten opstellen maar Boas deed net zoveel met de jeugd als Di Matteo. Di Matteo laat Bertrand voor Cole tenminste nog hier en daar spelen waar Boas steevast koos voor Cole. En ja Bertrand is dit seizoen absoluut beter dan hem.

Daarbij is Boas gewoon op zijn bek gegaan door niet goed in de groep te communiceren over zijn manier van werken en plan van aanpak. Als Mereilles blijft opstellen terwijl hij nog slechter speelt dan Manolev, Lampard op de bank houd terwijl hij binnen 2 seizoenen all time topscoorder kan worden en ons clubicoon maar je dit niet tegen hem zegt ja dan vraag je op problemen.

En dat je het somber inziet volgend seizoen voor Chelsea slaat al helemaal nergens op, op basis van wat dan? Als wij CL niet halen, prima dan gaan we toch voor de EL, beker en de titel... Het word alleen wat moeilijker om goede spelers van niveau te halen.

Maak je geen zorgen, Lampard speelt gewoon goed. Torres/lukaku zullen volgend seizoen sowieso de voorkeur krijgen boven Drogba die zich zal schikken naar een pinchitter.

Ik zie het juist wel goed komen met ons. De verdediging is prima, nu alleen nog 1 winger + een dm like Modric anything like that en dan zijn we er klaar voor.

9 mei 2012 om 10:55

Ik baseer me gewoon op de leeftijd van de dragende spelers, waarmee je sowieso niet zal meespelen voor de titel volgend jaar.
In de grote wedstrijden wordt gewoon gesteund op de oude garde, en dat is nu eenmaal cole, terry, cech, lampard en drogba.
Deze spelers ( buiten een cech ) hebben het gewoon niet meer in hun om een heel jaar door op dat niveau te presteren.
Volgend jaar zijn deze spelers nog een jaar ouder en wie is er om hen op te vangen? Je zegt bertrand en lukaku, maar zo'n jongens moeten gewoon langzaam worden gebracht, niet in 1x alle druk op hen krijgen en dit had gewoon dit jaar moeten gebeuren.
Daarbij doe je alsof je zomaar eventjes modric zal aantrekken. Ik zie tottenham niet te vlug modric verkopen hoor.
Ik heb gewoon het gevoel dat abramovic iemand is die enkel kijkt naar de statistieken. En stel nu dat jullie dit jaar de champions league en de fa cup hebben gewonnen is dit voor hem een superseizoen.
Maar je kan er gewoon niet naast kijken dat dit chelsea enorm veel tekorten heeft ( vooral in aanvallend opzicht) . Het middenveld ontbreekt gewoon compleet aan voetballend vermogen de wingers zijn absoluut geen topniveau.
Wat jij zegt klopt natuurlijk stel dat ze zowel modric als hazard kopen zou het wel eens kunnen draaien.
Maar geef nu zelf toe, hoeveel kans is er dat deze 2 topspelers zullen worden gehaald? Die tevens nog eens enorm veel geld zullen kosten.
Stel nu dat modric niet kan worden gehaald, wie zou je dan graag zien komen als plan b?

Zeer slechte wedstrijd van Chelsea, en een schande.
De spelers moeten zich diep schamen, en die schaamte in de CL Finale in winst omzetten, want wat werden we daar belachelijk gemaakt door die Sierd De vos.

'' kleutervoetbal''
'' blaastest ''
'

Met een B-team in een wedstrijd om de eer en om de Cl-plaatsing.
Heel dom van di Matteo die opstelling.

Echt ongelofelijk dat Chelsea nu al spelers voor de CL finale rust geeft terwijl die pas over 10 dagen gespeeld wordt. Als je tegen Liverpool speelt staat er altijd wat op het spel, prestige!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren