Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Drenthe ergerde zich aan Messi: 'Hij zei telkens negro, negro tegen mij'

Laatste update:

Royston Drenthe schuwt een schokkende ontboezeming meer of minder niet. In maart bracht de vleugelspeler van Everton nog naar buiten dat Cristiano Ronaldo naar bed ging en opstond met een heuse Lionel Messi-obsessie. Nu brengt Drenthe in een interview met Helden Magazine naar buiten dat hij Messi niet zo mag. De beste speler op aarde heeft Drenthe volgens hem een paar keer negro, negro genoemd in wedstrijden.

/

Drenthe staat sinds 2007 op de loonlijst bij Real Madrid en speelde tot eind vorig seizoen in de Primera División bij de Koninklijke en bij Hércules. “Ik heb heel vaak tegen hem gespeeld en we hebben altijd problemen met elkaar”, zegt hij in het interview over Messi. “Weet je wat me zo stoort? Dat toontje waarmee hij altijd negro, negro tegen mij zei. Ik begrijp dat negro in Zuid-Amerika heel gebruikelijk is, maar wij kunnen er niet tegen.”

“Mahamadou Diarra, mijn ploeggenoot bij Real, kon ontploffen als ze negro tegen hem zeiden. De Argentijnen Gabriel Heinze en Gonzalo Higuaín zeiden het aanvankelijk ook op de training van Real, maar die zijn ermee gestopt”, licht Drenthe toe. Messi bleef het echter gewoon doen, tot ergernis van de Rotterdammer. “Tijdens de wedstrijd Barcelona-Hércules had ik nog een klein opstootje met hem. Voor de wedstrijd gaf hij me een hand, in de wedstrijd was het weer een paar keer hola negro. Na de wedstrijd kreeg ik geen hand van hem. Nee, hij zal me niet op zijn verjaardag uitnodigen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 mei 2012 om 15:29

Dat kan, maar ook Messi kan dit soort momenten hebben...kijk maar naar Real - Barca vorig jaar, Messi schiet uit frustratie hard een bal het publiek in. Als niet iedereen had opgelet, dan had hij zo je gebit eruit geschoten.

8 mei 2012 om 15:32

Kom je echt met één voorbeeld wat ie ook niet had moeten doen. Verder moppert ie wel eens als die zn teamgenoten hem niet ziet staan en maakt ie wat gebaartjes maar dit is eigenlijk op die bal het publiek na het 1e negatieve wat ik over hem lees. Dus ik neem het ook met een korreltje zout.

8 mei 2012 om 15:32

Was op een vrouw geschoten dacht ik? In ieder geval was het niet netjes.. wat hij bij Maicon deed ook niet.. de frustratie's tegenover Tello en andere jongelingen dit jaar ook niet... Messi is zeker weten geen engel...

8 mei 2012 om 15:36

als tello en cuenca die bal op een hele slechte manier achter messi spelen of totaal geen overzicht hebben als ze de bal hebben, dan mag hij er toch iets van zeggen? doe ik ook bij mijn club als ze hem naar mijn verkeerde voet spelen.

8 mei 2012 om 15:36

@ac_milan22

De frustraties tegenover Tello en andere jongelingen is gebruikelijk in de voetballerij. Als jongeling wordt je vaak genoeg op je plek gezet. En het meest ergerlijke is dat een Tello gewoon door blijft gaan waar hij is gebleven.

Die andere voorbeelden ben ik het zeker mee eens. Het is ook geen engel. Maar die zullen denk ik ook niet bestaan in zo'n wereld.

8 mei 2012 om 15:39

Dat is ook mijn punt, engelen bestaan inderdaad niet... volgens velen heeft hij echter vleugels die wij niet zien...

De frustratie's vind ik niet normaal hoor... Je ziet niemand van Milan El Sharaawy schreeuwen omdat hij iets verkeerd doet?(behalve Ibra.. dat is een geval apart)..

8 mei 2012 om 15:39

Zeker jah het is en blijft een mens, maar Kaka die gaat elke zondag naar de kerk en biecht weer alles heilig op en bezoekt de Paus maandelijks...

Wat wil je nou belichten? De frustraties tegenover Tello, Cuenca etc kan niet...wat een onzin zeg. Die jongelingen komen gister nog van Barca B en mogen blij zijn dat ze met trots het Blaugrana tenue mogen dragen en zichzelf moeten bewijzen op alle vlakten. Dat heet hiërarchie...iemand zijn gezicht volbeuken deed Messi ook weer niet om het zo op te blazen, zoiets heet terug op je plek wijzen en ballen afspelen.

8 mei 2012 om 15:42

Het gebeurd zelfs in het amateurvoetbal. Als jongeling wordt je vaak genoeg op je plek gezet. Is het niet in de wedstrijd, dan zeker weten op de trainingen .tello wil even de grote man uithangen in cruciale wedstrijden en wordt terecht op zijn vingers getikt. Tegen Madrid ging hij verder waar hij gebleven was (zeer ergerlijk).

8 mei 2012 om 15:43

- Lionelbarca

Precies, iemand als Messi mag hen op hun plaats wijzen, want anders blijven ze maar doorgaan met hetgeen waar ze mee bezig zijn, in dit geval was het de bal niet afgeven op cruciale momenten.

Jongelingen hebben juist heel veel baat bij iemand die hen leert, het kan op een zachte manier, wat zeker wel is gedaan op de trainingen en in de kleedkamer etc, maar tijdens belangrijke wedstrijden mag je wat mij betreft wat harder zijn.

Want je hebt kans dat ze dan schrikken en erover zullen gaan nadenken.

8 mei 2012 om 15:44

Ik begrijp dit echt niet... elke keer als ik ergens mee kom willen jullie Kaká naar beneden halen... alsof ik Kaká ben..

Kaká gaat trouwens inderdaad naar de kerk, of hij alles opbiecht weet ik niet.. ik ben geen pastoor he...

Kaká lijkt me inderdaad ook gewoon een hele goede jongen, beter dan Messi...

Nogmaals Kaká heeft hier niets mee te maken al is hij wel het perfecte voorbeeld hoe je je kan gedragen op het voetbalveld.

8 mei 2012 om 15:49

Aan je profielfoto te zien ben je een Kaka fan, zoals je andermans favoriete spelers in zwart daglicht wilt brengen, dan mag je ook verwachten dat jij uitgelokt wordt in reacties over Kaka, of is dat je ook heel vreemd?

Of Kaka beter is dan Messi wat betreft persoonlijke leven en karaktereigenschappen, weten wij beiden niet. Tenzij jij ze beiden door en door goed kent...ik betwijfel het hoor.

8 mei 2012 om 15:53

hahahaha, dat is inderdaad vreemd. Ik val Messi aan, Kaká valt hem toch niet aan??kaká heeft er toch niks mee te maken?? Dan kan je toch gewoon met argumenten Messi verdedigen? Als jij Kaká naar beneden haalt.. is Messi niet opeens goed??

8 mei 2012 om 15:57

Ozil schoot ook een keer in de barca publiek, maar daar hoor je niemand over praten.
Hier is het bewijs als je me niet gelooft http://www.youtube.com/watch?v=wegwacqp5am kijk rond 6:18

8 mei 2012 om 16:01

@rvpfeyenoord

Ik zie het inderdaad.. dat vind ik echt vies.. waar is dat nou voor nodig? Ik keur dat van Ozil natuurlijk ook af.. we gaan niet met 2 maten meten.. omdat het andere spelers zijn.

8 mei 2012 om 16:54

@ Freddy4 Nee daar ging het niet om, het ging erom dat meneer Messi altijd de bal wilt hebben.. Tello of Cuanca mogen ook wel is schieten, maar Messi alsnog de bal wil hebben terwijl hij er niet beter voor stond..callejon word ook niet tegen geschreeuwd, als hij niet past op Cr7.. En dan zeggen ze dat CR7 arrogant is, maar Messi bewijst dat hij arrogant is..

8 mei 2012 om 17:03

Wat probeert Drenthe er mee te bereiken door dit te zeggen, dat snap ik nog minder?
Volgens mijn heeft de beste man een tikkeltje te weinig aandacht..

8 mei 2012 om 17:23

Wat nou racist. Negro is heel normaal daar en buiten dat onze meneer rapt. Denk je dat in normale woorden over zijn eigen huidskleur praat. Je kan alles wel aanzien voor racisme. Gewoon op het pikkie getrapt worden onze superster.

8 mei 2012 om 23:33

Bij Suarez was het meteen beschuldigen en schande spreken door zo'n 80% hier.. Dubbele standaard..

9 mei 2012 om 16:43

hij is zeker een engel heb je gezien hoe hij speelt

8 mei 2012 om 15:32

@basatos

Ik denk niet dat Drenthe liegt, eerlijk gezegd. Maar ja, wat hij zegt.. het is gebruikelijk voor Zuid-amerikanen. Lijkt me sterk dat Messi een racist is xD. Dani Alves is zijn beste vriend bij Barca.

8 mei 2012 om 15:42

Ik weet hier niet veel van (van racistische uitlatingen, goede of foute termen, hoe zo'n belediging aanvoelt enz), maar als dit een 'normale' uitspraak is in zuid-amerika wat drenthe zegt, was dan die weet ik hoeveel wedstrijden van suarez niet wat overbodig? Misschien was daar dan een kleinere schorsing meer op zijn plaats geweest. Verder denk ik dat Drenthe als oud-real speler net als zoveel madrilenen gewoon een grote hekel heeft aan alles wat messi, guardioa of barca is. Als messi dit vaak zou doen hoorde je spelers met een minder vijandige relatie met barcelona er ook wel wat over vertellen.

8 mei 2012 om 15:45

@jborn

Wat Suarez tegen Evra gezegd zou hebben "“porque tu eres negro” = omdat je zwart bent

Dat is toch een iets andere context. Maar goed... lijkt me sterk dat die dude een racist is. Niet omdat ik zijn fan ben ofzo. Maar hij kan het erg goed vinden met een Abi, Keita, Alves etc.

8 mei 2012 om 16:32

De uitspraken van Suárez waren ''ik schop je omdat je zwart bent'' en ''ik praat niet met je omdat je zwart bent''. Die zinnen ware duidelijk discriminerend richting Evra. Suárez is daarom ook geschorst vanwege de manier waarop hij het zei dan alleen maar omdat hij ''negro'' zei.

on: Klinkt wel geloofwaardig dit verhaal. Gelukkig snapt Drenthe dat dat iets typisch Zuid-amerikaans is en gaat hij niet gelijk naar een of andere rechter met een opgeklopt verhaal.

8 mei 2012 om 17:37

Bovendien is ook de locatie verschillend.

Je moet je aanpassen aan je omgeving. In Engeland ligt het woord 'negro' heel gevoelig, en als goed ingeburgerd persoon moet je dat proberen te mijden. Dat heet integreren.

In Spaanstalige landen is 'negro' echter een normaal woord. Dus moet je je als getint iemand aanpassen. Dat heet integreren.

8 mei 2012 om 22:35

4barca4

ik schop je omdat je zwart bent, heeft hij nooit gezegd. Lekker triest van je.

Hij heeft Negro gezegd.niets meer niets minder. Dat heeft hij toegegeven.

8 mei 2012 om 15:33

Als dit over C.ronaldo werd gezegd, had je het dan wel geloofd? Eerlijk?

8 mei 2012 om 16:35

Lekker aan het stoken?

8 mei 2012 om 17:34

Hoe is dit nou weer stoken... er worden hier echt te veel valse verwijtingen gemaakt... Ik bedoel hier echt niet te stoken.

8 mei 2012 om 19:21

Hoezo moet C. Ronaldo er eigenlijk bij betrokken worden? Of stond dit in het eerste en verwijderde bericht?

Ik geloof er ook niets van en dat komt omdat Messi al zeven jaar meedoet op het hoogste niveau en dit de eerste keer is dat ik er iets over hoor. Bovendien komt het van een voetballer die bij de rivaal speelde en faliekant is mislukt en gaat het over een wedstrijd van bijna twee jaar geleden. Messi speelt al jaren met en tegen donkere mensen en er is nooit een probleem geweest. Geen hiervan was overigens Zuid-amerikaans (op Ronaldinho en Adriano na, als je die meerekent), dus het 'ja maar Zuid-amerikanen accepteren 'negro''-argument gaat niet op. Ik vind het een vreemd verhaal en geloof er niets van, ongeacht wat C. Ronaldo al dan niet uitspookt.

8 mei 2012 om 19:53

Je bent wel aan het stoken. Ik heb er melding van gemaakt hahaha

8 mei 2012 om 15:35

Gevolg van jaren Messi-propaganda door de media.

8 mei 2012 om 16:25

Waarschijnlijk gaat dit nog jaren door... Objectief zijn is er niet meer bij..

8 mei 2012 om 15:45

Smerig van Messi, maar het zit m in het aard van beestje. Heb hem altijd al een schijnheilige,vent gevonden. Ik vind hem ook nog best arrogant.

8 mei 2012 om 16:16

idd,net als zijn trainer Pep.echt van die schijnheilige stiekume mannetjes.

8 mei 2012 om 17:58

De haters laten zich ook weer horen. Als je Pep en Messi al schijnheilige mannetjes noemt dan ben ik heel benieuwd wat voor een mensen jullie zijn.... Wellicht de redders van deze wereld dan wel! Want als je dit al schijnheilige mannetjes vindt impliceer je natuurlijk dat je zelf beter bent.... Oftewel wat een nutteloze onzinreactie! Als je niks te melden hebt doe dat dan ook niet. Stelletje azijnzeikers

ON: Drenthe doet werkelijk alles om in het nieuws te komen. Voetballend stelt hij werkelijk niks voor dus doet het maar door dingen te roepen over Ronaldo en Messi. Deze laagbegaafde man kun je niet serieus nemen. Het zou me zelfs niks verbazen als hij het volledig uit zijn duim gezogen heeft. Daarbij is Negro helemaal niet een echt negatieve uitspraak (in tegenstelling tot Negrito). Negro betekent in Zuid-amerika eigenlijk hetzelfde als zwarte man. Dat hoor je daar de hele dag door. Dus is nogal onzin om hier heel hard op te gaan focussen en zelfs mensen die hier over racisme praten. Echt onbegrijpelijk!

8 mei 2012 om 19:25

Mijn vader kwam hem een keer tegen in zijn dorp en hij was ontzettend aardig, bescheiden en zelfs een beetje verlegen tegen mijn vader. Geen camera''s in de buurt, behalve die op de telefoon van mijn vader natuurlijk. Even later stuurde mijn vader de foto van hem en Messi op. Messi zou met Milito gaan lunchen in een restaurant in de buurt. Arrogante etterbak is het ook. En een racist, hij ging met de blanke Milito eten.

8 mei 2012 om 15:45

Krijgen we dit weer.

Negro is een woord dat in delen van Zuid-amerika niet als negatief word gezien. De negatieve lading hebben we hier echter wel aan het woord zitten.

Suarez zei het tegen Evra en kreeg er een monster schorsing voor. Zijn uitleg was dat hij het niet slecht bedoeld had.

In Argentinie is dit een gewoon normaal woord, niet kwetsend bedoeld.
Niet druk over maken, geen dingen erbij verzinnen, niet erger maken dan het is.
Het is gewoon een cultuurverschil.

8 mei 2012 om 16:03

Dit is een hardnekkig gerucht. Het is in zuid-amerika wel degelijk negatief. Als je dit tegen een donker persoon zegt daar kun je gewoon op de vuist hoor want dat pikken ze echt niet.

8 mei 2012 om 16:11

Allemaal leuk en aardig, maar deze wedstrijden werden toch in Spanje (messi) en in Engeland (suarez) gespeeld? Dan heb je je aan te passen aan de daar gebruikelijke waarden en normen in het dagelijks leven, ook in een voetbalwedstrijd.
Leuk dat ze dat allemaal zeggen in Argentinie enzo, maar de laatste keer dat ik keek lag Argentinie nog buiten Europa.

8 mei 2012 om 19:27

Klopt, maar er is een groot verschil tussen 'je niet aanpassen' en tussen iemand racistisch bejegen... Zoals ik al zei een cultuurverschil, verder niets, je kan het iemand kwalijk nemen dat hij zich niet aanpast, maar je kunt ook overal het ergste van in zien en gaan roepen over racisme.. Dat is iets voor sensatiezoekers...
Bedankt voor je zeer nuttige en waardevolle laatste alinea trouwens. Ik wist niet dat Argentinië niet in Europa lag, vandaar dat ze nooit aan een EK deelnemen, weer wat geleerd..

8 mei 2012 om 20:07

Klopt, je manier van praten leer je niet zomaar af.
Een Belg kan al jaren in NL wonen, hij zal altijd vlaams praten en Vlaamse uitdrukkingen gebruiken.

Ik heb zelf jarenlang in Mexico gewoond en ook daar is het woord ´negro´ doodgewoon en wordt gebruikt voor alle donkere mensen.
Ikzelf werd altijd güero genoemd, wat blondje betekend.
Deed ik ook niet moeilijk over

8 mei 2012 om 20:14

@ Dante, onzin!

Negro wordt te pas en te onpas gebruikt. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Ik kan het weten want ik heb jaren in Mexico gewoond.
Mensen die een donkere huidskleur dan gemiddeld hebben woorden Negro genoemd, zelfs door vreemden.

8 mei 2012 om 15:46

Beetje naief, volgens mij sta je er versteld van hoe vaak zoiets gebeurt, maar hoor je er gewoon zelden wat van, behalve zoals met Suarez en Evra toen. Dit hoort natuurlijk niet, maar Drenthe moet er niet zo'n probleem van gaan maken en eerst eens beter gaan voetballen.

8 mei 2012 om 15:51

Omdat het Messi is zeker, je hoorde ook al van Zlatan dat het niet zoon perfect persoon is als hij voor doet. Ik weet niet of ik het moet geloven het zou best kunnen maar ik kan er eerlijk gezegd niet wakker van liggen

8 mei 2012 om 15:56

Omdat het de 'heilige Messi' is geloof je het niet?? Waarom zou Drenthe dit moeten verzinnen?

8 mei 2012 om 17:44

Waarom zou Drenthe dit de media in moeten brengen?
Waarom zijn bananen krom?
Waarom wil Drenthe zo graag aandacht?
Waarom accepteert die dit niet gewoon als een uitlating die in de emotie van de wedstrijd gezegd word?
Waarom mag ik een neger zoen geen neger zoen meer noemen omdat mensen een minderwaardigheidscomplex hebben maar in hun eigen omgeving constant het word ''nigger'' roepen.
Waarom gebruikt Drenthe in z'n raps zelf het woord nigger meerdere malen?

Omdat Drenthe de meest overschatte voetballer ooit is en nooit heeft waargemaakt wat beloofd werd bij elke club waar die is gekomen.
Serieus Drenthe straks ga je nog zeggen dat je seksueel misbruikt bent door Ronaldo.
Get a life..

8 mei 2012 om 16:10

Waarom geloof je hem niet? Messi wou hem mssn niet beledigen zoals Suarez. Mar Heinze en Higuain deden het ook bijmadrid, dus waarom kon Messi het niet gezegd hebben?

8 mei 2012 om 19:29

Ik vind het vreemd dat we hier nu pas voor het eerst iets over horen. Messi speelt en werkt al sinds hij een kleine jongen is met donkere mensen en ik heb er nog nooit iemand iets over horen zeggen. Bovendien woont hij al sinds zijn dertiende in Catalonië dus is het best denkbaar dat hij de Zuid-amerikaanse straattaal al lang achter zich heeft gelaten of zelfs nooit heeft gebruikt. Ook het feit dat uit documentaires blijkt dat hij een bescheiden en kalme jongen was pleit tegen de beschrijving van een provocerende etterbak van Drenthe.

Maar goed, ik denk dat we de waarheid nooit zullen weten.

8 mei 2012 om 19:45

Ik geloof best dat Messi het zei, Maar dat Messi hem wou beledigen? Dat is onzin. Ik ben 99procent zeker. Drenthe zei: ''ik begrijp dat negro in Zuid-amerika heel gebruikelijk is, maar wij kunnen er niet tegen.”
''de Argentijnen Gabriel Heinze en Gonzalo Higuaín zeiden het aanvankelijk ook op de training van Real, maar die zijn ermee gestopt”

Hiermee kan je gewoon concluderen, dat Messi hem niet wou beledigen.
Het is niet vreemd dat we hier nu pas oor het eerst iets horen eigenlijk. Of tenminste ik vind het niet. Waarom. Omdat Messi gewoon weg de beste speler ter wereld is. Iedereen heeft het over hem. Iedereen vraagt zoiets van: '' Hoe voelt het om de tegenstander van Messi te zijn'' Zulke dingen.
En ook door ''suarez incident''...

Maargoed, dit moet niemand serieus nemen.

8 mei 2012 om 16:19

Waarom omdat het over messi gaat? -.-

Bescherm troepen incoming, met Suarez waren veel Barcelona leden hier niet van gediend. Kijken wat de reactie nu zal zijn.

8 mei 2012 om 15:55

Precies, hier dacht ik ook meteen aan. Het gebruiken van 'negro' is iets wat in Zuid Amerika schijnbaar heel normaal is. Is zie Messi niet als iemand die racistisch opmerkingen gaat maken naar Drenthe, en Higuain en Heinze zeiden het eerst ook tegen hun eigen ploeggenoot maar stopten ermee toen ze doorkregen dat het in Europa niet gebruikelijk is.

Wat apart dat Suarez er dan zo'n giga schorsing voor gekregen heeft, of eerder zielig en triest van Evra dat hij er zo'n kabaal van moest maken.

8 mei 2012 om 20:10

Je vergeet dat Suarez zei: "ik schop je omdat je zwart bent'
Da's toch wat anders, hé ;

8 mei 2012 om 19:32

Dat van Suarez was toch door hemzelf, tegenstanders, teamgenoten en camera's bevestigd? Dat is in dit geval niet zo. Sterker nog, we krijgen nu bijna twee jaar na dato ineens te horen dat Messi dit en dat zou hebben gezegd. Compleet verschillende situaties, waarbij de een veel betrouwbaarder lijkt dan de ander. Afwachten dus maar. Ik denk dat er voldoende zaken zijn die je doen twijfelen aan de uitspraken van Drenthe.

Als Jay-z in zijn rapnummers nigger roept, is het geen probleem hoor, maar o wee als een blanke het roept.
Het is maar hoe je het bekijkt, Iniesta die door zijn spookkleurtje blanquito wordt genoemd is ook zeer ''kwetsend'' hoor.

Probeer jij maar eerst op tijd op de trainingen te komen ipv lekker spacen, u big boy!

8 mei 2012 om 15:35

Als een turk tegen een turk zegt vieze turk, dan is het een grap.. als een Nederlander dat zegt niet, zelfde principe? Geef ze eens ongelijk...;

8 mei 2012 om 15:36

@socio4life

ja spookkleurtje klinkt heel wat beter inderdaad

Kan me voorstellen dat het irriteert en ik weet dat het aardig ingeburgerd is in de zuid amerikaanse samenleving. Ik snap alleen niet zo goed waarom dat daar wel is ingeburgerd en hier niet.

@ Ac-milan22
En als een molukker dat tegen een turk zegt ? of halfbloedjes tegen turken. Word wel een vrij grijs gebied zo allemaal. Het gaat met name om de context waarin de uitspraak gedaan word en ook wat de bedoeling er van zou kunnen zijn.

8 mei 2012 om 15:55

Ik probeerde het alleen een beetje duidelijker te maken, het is misschien niet het perfecte voorbeeld maar ik denk dat hij nu inziet dat er wel degelijk een verschil in zit in wie wat zegt...;

8 mei 2012 om 16:00

Ja er het verschil zit hem met name in hoe iemand het zegt, in welke context en met welke bedoeling. Dat ben ik met je eens, Het is alleen soms wel heel lastig te bepalen vind ik.

8 mei 2012 om 15:45

waren het niet blanken die slaven eigenaars waren en waren zij niet degene die met het woord nigger kwamen.

er is een reden waarom het niet gewaardeerd wordt dat blanken nigger/nigga/negro en welk ander vorm tegen een gekleurd persoon zeggen.

jij zou wat minder op de site moeten zitten en wat meer moeten opletten tijdens geschiedenislessen.

overigens gebruiken rappers als woord nigga.
reden waarom dit zo wordt gebruikt is om een positieve lading aan een negatief woord te geven.

8 mei 2012 om 16:04

Dat is ook juist de reden dat de donkere bevolking het ook niet tegen elkaar zou moeten gebruiken. De joden zeggen toch ook niet tegen elkaar he joodje geef me de curry eens door. Nee dat slaat nergens op. Net zoals het nergens op slaat dat een neger tegen een andere neger zegt'' hey my nigger etc ''. Een betere wereld begint bij jezelf zeg ik altijd. Zolang iedereen accepteert dat het in de ene cultuur wel ok is en in de andere niet blijf je dit soort discussies houden. Daar heeft een geschiedenisles ( waarin ik zeer goed in was overigens en mijn profielwerkstuk ging over de slavernij dus ik snap überhaupt niet waarom je mij dat aanraad) heeft daarin heel weinig nut.

edit: hmm zie net dat je reactie waarschijnlijk niet voor mij bedoeld was, sorry

8 mei 2012 om 16:26

nee hhahaah was voor socio4life lol

8 mei 2012 om 17:48

'' I pop you nigga, see your mom get wet and go down for a real nigga'' Jay z

De positiviteit spat er van af hoor hey!

8 mei 2012 om 22:20

daar wordt het in een ander context gebruikt, maar donkere mensen onderling gebruiken het op een positief manier tegen elkaar.

is niet zo moeilijk om te snappen hoor.

9 mei 2012 om 08:47

ze zeggen nigga geen nigger
wel luisteren naar de tekst als je luistert

9 mei 2012 om 12:47

@ivanildo
Dus omdat sommige blanken (een heel klein deel) slaven dreef, mag de complete blanke bevolking dat woord niet meer gebruiken? Dus iemand die als blanke mee heeft gevochten tegen slavernij mag het woord niet gebruiken, maar een negerkoning die zijn volk heeft verkocht mag het wel?

Je bent nu puur racistisch bezig.

9 mei 2012 om 14:46

Zo wat elk Europees land deed aan slavenhandel.
Het was notabene een wereldwijde handel.
Mensen werden verkocht als vee.
Nee excuses zelf vee kreeg een betere behandeling.

Dus hoe je bij een klein deel komt is mij een raadsel.

Mensen bezitten zo weinig kennis het is daadwerkelijk schandelijk.

Je beseft wel dat de slavernij meer dan 500 jaar heeft geduurd he.

Enige racisten zijn mensen zoals jij die doen alsof het niks voorstelde.

9 mei 2012 om 15:39

@ivanildo

En denk je dat iedereen in die landen zich daarmee bezig hield? In elk europees land wonen ook moordenaars, zijn alle europeanen dan moordenaars?

En slavernij heeft stukken langer geduurd dan 500 jaar, de romeinen en egyptenaren hadden namelijk ook al slaven en zo zijn er nog wel meer volkeren.

Maar waar het mij om gaat is dat jij kijkt naar de amerikaanse slavernij, en dan een scheiding puur trekt op ras. Je weet niks van de voorvaderen van die persoon, of ze tegen de slavernij waren, slavenhandelaars waren of ergens afgelegen op een boerderij woonden en er amper wat mee te maken hadden, het enige dat je weet ik dat ze blank zijn en dat is voor jou genoeg om iemand in te delen onder de groep slavenhandelaars. Dan zeg je dus dat wij verantwoordelijk moeten zijn voor de daden van iemand die dezelfde huidkleur heeft als ons, maar waar we verder totaal geen relatie mee hebben. Dat is hetzelfde als zeggen: Een Marrokaan heeft mijn fiets gejat, het zijn allemaal vuile dieven.

9 mei 2012 om 17:57

elk land heeft geprofiteerd van de slavernij en dat is dus inclusief de inwoners van een land.

jij doet alsof het enkele personen waren die het maar deden.

ik kom zelf uit Suriname en je kan veilig zeggen dat ik een product bent van de slavernij.

gezien de verhoudingen uit het verleden zou ik mij zwaar beledigt voelen als een blank persoon met wie ik geen verbinding hebt mij een nigger/negro/nigga noemen aangezien ik niet weet wat zijn intenties zijn.

en laat dat nu het punt zijn waar we het over hebben.

ik kan mij geen enkel reden bedenken waarom een vreemd persoon mij zo zou noemen zonder dat er iets negatiefs aan vast zien aangezien de associatie van de woord nigger altijd een negatief lading heeft gehad wanneer een blanke dat tegen een gekleurde zei.

je gebruikt geen scheldwoorden om iemand die jij niet kent aan te spreken op een positief manier.
dat is gewoon een feit.

Je hebt gelijk dat ik niet weet wat de voorvaderen van anderen hebben gedaan , maar wat ik wel weet is dat racisme vandaag de dag nog steeds bestaat aangezien ik dat meerdere keren hebt ondervonden.

ook kan ik zelf ook niet ontsnappen aan al de vooroordelen die er over Surinamers bestaam.

ook zal ik even de rollen omdraaien.

omdat rappers en andere gekleurde personen het woord nigga/negro en wat dan ook te pas en te on pas gebruiken wil niet zeggen dat alle gekleurde personen het gebruik van deze woorden goedkeuren.

Met anderen woorden omdat enkele gekleurden personen het goedkeuren wilt niet zeggen dat alle gekleurde personen het goedkeuren.

het kan dus prima voor komen dat enkelen het nog steeds als negatieve woorden beschouwen.

Dus moeten blanke mensen niet verbaasd reageren als men zegt dat het racistiche is.
Immers jullie moeten ook niet alle gekleurden mensen over 1 kam gescheren.

Hoewel ik kan het jullie niet kwalijk nemen aangezien het blijkbaar tot de dag van vandaag nog steeds gebeurdt gezien je reactie.

9 mei 2012 om 21:11

Je bent nu woorden in mijn mond aan het leggen. Ik heb het namelijk niet over andere gekleurde personen, ik heb het alleen over jou. Bovendien wist ik tot dit bericht niet eens dat je zwart was, dus als je mij nu racistisch gaat noemen moet je misschien jezelf een afvragen of je niet overdreven op zoek bent naar beledigingen.

Even jouw woorden:
'er is een reden waarom het niet gewaardeerd wordt dat blanken nigger/nigga/negro en welk ander vorm tegen een gekleurd persoon zeggen.'

Jij opent hier dus de discussie of blanken wel of geen neger mogen zeggen, en ik ga daar enkel op in. Ik heb nooit gezegd dat alle negers ter wereld het hier mee eens zijn, dat maak jij ervan. En ja, ik gebruik hier expres het woord neger omdat het hier niet beledigend wordt gebruikt.

Maar je zegt zelf dat alle inwoners geprofiteerd hebben, dat is ten eerste iets compleet anders dan eraan meewerken. Duitsers hebben ook geprofiteerd van de verbetering van de economie door wapenproductie, maar dat wil niet zeggen dat elke duitser een nazi is. Het midden oosten profiteert ook van de hoge olieprijzen, maar betekent dat dus dat een geitenhouder in de bergen verantwoordelijk is voor het broeikaseffect? Maar punt twee, er woonden ook voor de slavernij gekleurden mensen in nederland, maar die mogen volgens jou dus wel neger zeggen omdat ze zwart zijn.

En ik ben het eens met het punt dat je kan vinden dat neger een kwetsend woord kan vinden, maar dan zou je punt moeten zijn dat niemand het woord niet meer mag gebruiken, en als je heel ver wilt gaan zou je van ieder persoon kunnen uitzoeken wat zijn stamboom is en daarop je oordeel baseren, maar als je puur op huidskleur gaat bepalen wat iemand wel of niet mag zeggen dan ben je racistisch bezig. Niet elke blanke is afstammeling van een slavenhandelaar.

10 mei 2012 om 10:45

even ter verduidelijking.

nigger is een woord die blanken hebben bedacht om gekleurden op een negatief manier aan te spreken.

vind jij het dan gek dat vandaag de dag blanken dat woord niet meer mogen gebruiken ten opzichte van gekleurden als er geen onderlinge relatie is tussen de 2.

nigga is een variatie op de woord nigger die negers hebben bedacht zodat zij dat woord onderling kunnen gebruiken op een positief manier.

de enige reden waarom het niet gewaardeerd wordt dat blanken dit gebruiken wanneer zij tegen iemand praten waar zijn geen enkele relatie mee hebben is gezien wat er in het verleden af speelt ongeacht of zijn voorouders er aan mee deden of niet.

net als met de duitsers en alle andere situaties kan men nooit nagaan of degene zijn voorouders er aan meededen of niet.

Aan de andere kant heeft een blank persoon geen enkele reden om deze woorden te gebruiken zolang er geen relaties is tussen de personen.

Het punt dat jij mist is dat vrienden onder elkaar zulke termen vaak genoeg getolereerd worden aangezien men zeker weet wat een persoon er mee bedoelt.

een wild vreemde die dit lukraak gebruikt , weet jij niet wat de intenties zijn en zal het vaak een racistische achtergrond hebben aangezien het vaak ook de aanleiding is dat he gebruikt wordt.

het zelfde met kut Marokkaan en vieze Turk en dergelijke.
vrienden onderling zullen dat vaker tegen elkaar zeggen maar zal met een positieve landing gezegd worden , waar als 2 wildvreemden het op straat of waar dan ook tegen elkaar zeggen er waarschijnlijk meer speelt dan op het eerste gezicht lijkt.

ik persoonlijk heb er geen problemen wanneer mijn marokaanse, turkse en nederlandse vrienden mij nigga noemen , maar als een wild vreemde dit tegen mij zegt ongeacht afkomst dan hebben wij een probleem en dan ga ik verhaal halen.

trouwens we hebben het nu alleen over blanken maar het geldt net zo goed voor andere rassen hoor.

althans bij mij.

ik ben trouwens ook een voorstander van het afschaffen van al deze woorden, hoewel ik met nigga het mist problemen hebt.

11 mei 2012 om 17:02

Als ik je stukje zo lees, dan concludeer ik dat jij niet naar ras kijkt wanneer iemand neger zegt maar dat je naar het idee erachter kijkt. Als een zwarte jou neger noemt. dan kan het onmogelijk zijn omdat hij racistisch is(op een blinde dave chappelle na). Hetzelfde geld voor jouw vrienden, van hun weet je ook (neem ik aan) dat ze het niet racistisch bedoelen.

Hier ben ik het mee eens, maar ik blijf bij het punt dat zodra mensen het op grote schaal gaan gebruiken (bijv muziek) dat die personen dan ook de exclusiviteit van het woord verliezen. Maar dit komt weer terug op de bedoeling, als een blanke een beetje mee rapt op een rapnummer en daardoor dus ook een paar keer nigga zeg, dan snap jij dat hij dat niet beledigend bedoel.

11 mei 2012 om 17:50

het gaat bij mij allemaal om de context .

mee rappen en blanken zeggen dat boeit mij weinig.

stap per ongeluk op je voet en je zegt wat doe je nigger en dan zijn de rapen gaar want dan ga ik uit van racisme.

bij mij gaat het echt om het idee erachter en de situatie.

kleur boeit mij weinig :D

8 mei 2012 om 16:17

Natuurlijk is het niet hetzelfde als Iniesta''blanquito'' wordt genoemd! Want je hebt niks te klagen als je blank bent (in de ogen van velen). Vroeger werden blanken goed behandeld en zwarten slecht behandeld.
Het is algemeen bekend dat ''blanke'' mensen het gemakkelijker hebben dan ''zwarte'' mensen. En het zit bij sommigen nog heel erg diep!
Dat is een feit.

Verder denk ik niet dat Messi, Drenthe wou beledigen. want Higuain en Heinze deden ook hetzelfde.

8 mei 2012 om 17:34

Dus we mogen mensen die in het verleden goed zijn behandeld wel discriminerend bejegenen en mensen die het slecht hebben gehad niet. Dat is natuurlijk klinkklare onzin wat je hier verkondigd. Het gaat nog altijd om de intentie onderscheid te maken op grond van ras of huidskleur. Niet meer en niet minder! Daar komt nog eens bij dat "het goed hebben gehad" zo subjectief is als het maar kan. Jij kan vinden dat iemand het goed heeft gehad, terwijl de persoon in kwestie misschien wel vindt dat hij het slecht heeft gehad. Wat is doorslaggevend?

8 mei 2012 om 17:13

jay z zegt nigga geen nigger.
zijn twee verschillende woorden.

Jammer dat dit nog gebeurd, het moet maar eens afgelopen zijn met als dat racisme. Wat schieten we er mee op, alle mensen zijn tenslotte gelijk!

Royston 'herrieschopper' Drenthe.
Zoals hij zelf al aangeeft is het heel normaal voor zuid-amerikanen omdat dit te roepen. Wedden dat Drenthe nooit heeft aangegeven dat hij dat niet fijn vond. Anders was Messi er wel mee gestopt. Messi is niet iemand die andere de grond in probeert te boren.

8 mei 2012 om 15:33

Hoe weet jij dat? Ben jij wel welkom op zijn verjaardag? Omdat je hem zo goed kent?

8 mei 2012 om 15:34

Enige dat ik typisch vind is dat bij Suarez niemand het een sterk argument was dat negro normaal is voor Zuid Amerikanen. Ik zeg niet dat jij dat hebt gezegd, ik bedoel het in het algemeen

Verder denk ik niet dat Messi dit echt kwalijk bedoeld, als er iemand bijna altijd netjes is is het Messi wel.

8 mei 2012 om 15:39

Suarez zij het puur om Evra te kwetsen en Messi doet het uit gewoonte. Waarom zouden Higuain en Heinze hun eigen teamgenoot racistisch bejegenen?

Als Drenthe had gezegd; Lieve Messi, ik weet dat het in Zuid-amerika een gewoonte is om donkergekleurde mensen negro's te noemen maar hier in Europa is dat niet netjes. Dan was hij er zeker weten mee gestopt.

8 mei 2012 om 15:40

@ewoud. Bij Suarez vond iedereen het wel ook wel een sterk argument. Ikzelf ook. Bij hem ging het bij de tegenstanders vooral om de context. Hier zei Messi . ola negro. Bij Suarez zei hij ik praat niet met zwarten. Dat is een heel verschillend gebruik van hetzelfde woord natuurlijk.

8 mei 2012 om 15:43

Als Messi ff niet lekker in de wedstrijd zit is het soms ook gwn etterbak hoor. Hij is gwn heel slim en snikki. Hij valt niet op qua gedrag en is op dit moment een van de beste voetballer, maar ook hij is niet heilig.

8 mei 2012 om 15:55

@ewoud,

Volledig mee eens... Ik heb verhitte discussies gehad hier omtrent Suarez, toen ik zei dat het in Zuid-amerika (delen ervan) een normaal woord is. Zelfs een vriendelijk woord eigenlijk. Ik kreeg daar alleen maar negatieve reacties op. Dat was niet waar en bla bla..

Maar als de buitenaardse Lionel het zegt was het vast allemaal niet zo vervelend bedoeld.

Ik geloof van beide niet dat ze racist zijn, maar het verschil in gemiddelde reacties is toch apart te noemen. Als je een persoon mag, komt hij met veel weg dan wanneer dit niet het geval, dat is dus duidelijk.

8 mei 2012 om 16:09

Oojaaa, en het feit dat Drenthe een opstootje met Messi begint zorgt er niet voor dat er een lichtje gaat branden?? Lijkt me duidelijk dat Drenthe iets niet leuk vond.
Je moet niet denken dat messi zo perfect is, hij gedraagt zich goed, zolang alles naar zijn wens gaat

8 mei 2012 om 16:23

Sorry maar Suarez deed het puur om Evra te beledigen. Ik heb Suarez verdedigd in het proces, maar nu moet ik hem toch laten vallen. Op BBC sport toonde de advocaat van de FA (of iig een belangrijk persoon) aan wat Suarez precies heeft gezegd. King_eric kan je verder van dienst zijn, of je kan het ook googlen als je wilt.

En geloof me, het was racistisch bedoeld!!! Hij zei helemaal geen ''holla Negro'' alleen. Ik vind dat veel mensen op deze site slecht geinfromeerd zijn..

8 mei 2012 om 17:35

Wou net precies hetzelfde typen, het gaat alleen maar erom dat Messi hier het zei, als Suarez of weet ik veel wie het zegt is het racisme, als Messi het zegt is het vriendschappelijk?

8 mei 2012 om 15:35

Ja want datw eet jij omdat je dagelijks met messi om gaat? Of vaak tegen hem heeft mogen spelen..

Ergens geloof ik Royston die er WEL ervaringen mee heeft eerder dan jou! Maar het is de heilige messiw eer eens en dan is het niet zo!

8 mei 2012 om 15:45

Omdat Messi nagenoeg nooit negatief in het nieuws komt en niet eerder in verband is gebracht met dit soort berichten. Natuurlijk kan je het niet 100% zeker weten maar als Messi echt een vieze racistische rat is dan heeft hij dat wel 5 jaar lang erg knap weten te verbergen, want je hebt er nooit iemand over gehoord (tot nu toe dan).

8 mei 2012 om 15:45

Alsof Messi de heilige Maagd Maria van het voetbal is?
En Royston heeft geen reden om hierover te liegen hij zegt dat het hem stoorde en dat hij het van Messi's kant wel begrijpt en voetballers stoken elkaar altijd wel een beetje op in het veld. Zeker als je weet dat een geirriteerde Royston makkelijk kaarten pakt.

8 mei 2012 om 16:03

Dit is precies waar het fout zit.
Elke keer als Messi (of Busquets, Xavi, etc) slecht in het nieuws komt wordt het bericht als roddel afgemaakt.
Terwijl als dit bijvoorbeeld met spelers zoals Ronaldo, Suarez (spelers die opvallen, voor sommigen negatief opvallen) zij helemaal de grond in worden geboord.

We moeten is af van die "barcelona-is-heilig-en-alles-wat-negatief-in-... mentaliteit.

Ook Barcelona en ook Messi is irritant met schwalbes, kaarten aannaaien, racistische opmerkingen, etc !!

Ik weet ook dat andere clubs en spelers dit doen en ik keur dat ook niet goed, maar velen zullen Barcelona altijd beschermen en dat is kansloos.

Niet dat mijn reactie enig nut van slagen heeft omdat alle Barca-supporters toch zo blijven denken en blijven zeggen dat Messi dit nooit zou kunnen doen.

Wat wil Drenthe hiermee bereiken ?

8 mei 2012 om 15:30

Een racist aan de schandpaal nagelen?

8 mei 2012 om 15:35

Hij moet dat tegen Messi zeggen en niet gaan lopen roepen in de media. Trouwens is tegenwoordig iemand wel heel erg snel een racist. Natuurlijk moet hier wel tegen opgetreden worden, alleen worden er volgens mij nog veel ergere dingen geroepen op een voetbalveld dan dit, ook door onze gekleurde medemens.

8 mei 2012 om 15:49

tekst staat toch dat hij een opstootje had gehad tijdens een wedstrijd met messi.

hij heeft het dus ook tegen hem gezegd als ook andere teamgenoten waarvan hij aangaf dat zij gestopt waren met het gebruiken van het woord.

8 mei 2012 om 15:57

Dan ben ik wel eens benieuwd wat Drenthe dan tegen Messi heeft gezegd. Zal ook niet heel vriendelijk geweest zijn. Ik snap waarom bijvoorbeeld een Suarez is geschorst, wat hij zei is echt kwetsend. Messi heeft het meer gezegd om te provoceren en niet daadwerkelijk om Drenthe te kwesten. Als dat wel zo is, moet Messi net zo'n straf krijgen als Suarez, al zijn ze daar volgens mij in Spanje wat makkelijker dan in Engeland.

8 mei 2012 om 16:23

ik betwijfel ten zeerste dat messi er iets negatiefs mee bedoelde, maar ik was er niet bij dus ik kan alleen maar uit gaan van wat er in de tekst staat.

8 mei 2012 om 15:32

Aandacht krijgen buiten het veld, want op het veld is het niet veel met hem

8 mei 2012 om 15:36

Als je het woord Messi in de media zegt... dan luistert/kijkt de hele wereld naar je... aangezien het voetballend niet lukt, misschien aandacht op deze manier?

Hij kwam ook vorige keer met de Messi-obsesie van Ronaldo...

8 mei 2012 om 15:36

Zoiets kan ter sprake komen in een interview. Om de vraag andersom te stellen; waarom zou hij het voor zich moeten houden?

8 mei 2012 om 15:50

Ik kan me niet voorstellen dat een journalist vraagt:
Zeg Drenthe, hoe noemde Messi jou altijd?

Drenthe is gewoon een aandachtszoeker. En op het veld krijgt hij die niet, dus gaat ie maar dit soort dingen roepen. Als ie er echt mee had gezeten, had hij het 3 jaar geleden moeten roepen en niet nu mee aankomen.

8 mei 2012 om 19:37

Precies. Het enige waarmee de 'oh zo grote Royston Drenthe' nog een beetje in het nieuws kan komen is door hier en daar wat te pronken met het feit dat hij ooit op het veld heeft gestaan met spelers als C. Ronaldo en L. Messi.

9 mei 2012 om 10:55

Drenthe heeft Mourinho gepijpt zodat hij terug mocht naar Real Madrid en moest wel eerst tegen de media zeggen dat Messi hem 'negro' noemde. Althans, dat is het eerste wat bij mij opkomt..

Hier werd Suàrez voor geschorst, nu wordt ook gewoon duidelijk dat het woord (helaas) veel vaker voorkomt op de voetbalvelden.

8 mei 2012 om 15:59

In delen van Zuid Amerika is dit woord een woord zonder negatieve lading. Dat is zo in Uruguay en in Argentinie (en nog meer). Het is dus niet helaas. Het is een cultuurverschil.

8 mei 2012 om 17:24

@ tim101 Aan je naam te zien kom jij uit zuid-amerika toch ?
Het is nergens zonder negatieve lading, behalve als vrienden het onder elkaar zijn of je elkaar kent kan het als grapje functioneren..
In het voetbal word het vaak gebruikt om te provoceren.

8 mei 2012 om 19:38

Ik ben inderdaad een pure boeren Hollander uit de Randstad die toevallig vanwege het werk van mij pa 3,5 jaar in Zuid-amerika heeft gewoond.

Mensen komen met kinderachtige vragen zonder verstand van zaken.

Misschien moet je het googlen, ergens informatie opzoeken, je verdiepen in die cultuur voordat je iets roept zonder dat je het zeker weet.

8 mei 2012 om 16:43

Get your facts straight. Suárez werd niet geschorst omdat hij Negro zei. Hij werd geschorst omdat hij zijn schop op Evra uitlegde als "ik deed dat omdat je een neger bent".

Was zeker de wedstrijd Hercules - Barca, die Barca verloor.

We weten zo onderhand namelijk wel dat Messi ronduit een vervelend en irritant mannetje wordt als het niet loopt of als barca verliest

Waarom zou messi dit tegen een speler zeggen die wissel is bij Real Madrid... Royston had helemaal niks te vertellen in Madrid, en snap nu niet waarom hij dit nu opeens gaat roepen.

8 mei 2012 om 15:32

Simpel, hij had een interview en is waarschijnlijk gevraagd wat hij van messi vindt.. Negro betekent in Zuid Amerika iets anders maar alsnog dom om het in Europa te gebruiken. Geloof Drenthe zeker wel. Irriteer me zelf laatste tijd trouwens ook wel aan Messi, hoe goed hij dan ook is.

8 mei 2012 om 17:14

Dus als jij ergens anders buiten europa heen gaat neem je je gewoonten van hier niet mee?

Hier hoor je veel mensen met het k woord schelden. De meeste zullen dat in het buitenland ook gewoon doen.

8 mei 2012 om 17:52

Messi is al in Spanje sinds zijn 13e/15e? Dan weet je na zoveel jaar wel dat negro iets anders betekent hier dan in Argentinie. Als je dan respect hebt voor anderen gebruik je dat woord niet meer want sommige gewoontes kan je veranderen..
Vind je voorbeeld ook anders omdat het echt een Nederlandse ''uitdrukking'' is wat je niet gaat vertalen naar het engels. Dus dat zal je juist wel minder gaan gebruiken..

Drenthe nemen we gelukkig niet serieus. Eerst maar is zijn eigen carriere serieus nemen.

8 mei 2012 om 15:33

Dus als je de beste voetballer ter wereld bent mag je wel Negro Negro zeggen?, dan is het niet meer rasistisch. Als Suarez het doet is het schande en word hij voor weet ik nie hoe veel wedstrijden geschorst, maar als Messi het zegt geeft het niets? Of Drenthe moeten we niet serieus nemen? Dus als Messi bijv. tegen een klein gekleurd jongetje zegt Negro Negro, dan moeten we dat jongentje ook maar niet serieus nemen want ja wat heeft hij nou bereikt.

8 mei 2012 om 16:44

Ga alsjeblieft nog even nachecken waarom Suárez geschorst werd, want volgens mij snap je het niet echt.

8 mei 2012 om 17:42

@ 4barca4,

Ik heb het nog nageazocht, en overal staat dat Suarez geschorst is omdat hij hem utischold voor negro..

Wat ik wil zeggen dat het niet uitmaakt wie het zegt, ook al heeft hij 100 levens gered, je hoort gewoon respect voor de ander te hebben.

8 mei 2012 om 15:53

Precies, media aandacht zoeken, want noem de naam Messi en je komt op de front pagina, vooral het gaat om uitlatingen die Messi jegens hem heeft gemaakt.

Drenthe werd door Messi het bos in gestuurd thuis in Camp Nou en nu is hij boos.

Messi zal het ongetwijfeld gezegd hebben, maar dat heeft o.a Higuain ook tegen hem gezegd, dus waar hebben het over ?

Negro is geen negatieve uitlating in Zuid Amerika, dus Drenthe moet het niet zo persoonlijk opvatten.

Ik geloof der helemaal niks van, maarja als het wel zo blijkt te zijn....
Ook maar een paar wedstrijden schorsen

je moet gewoon de naam van de speler zeggen.
en niet neger dat slaat helemaal nergens op!

Vind dit een beetje raar want denk niet dat Messi zoiets zou zeggen, maar ja ik ken hem niet persoonlijk en is het wel gewoon een beer maar als ik een boek over hem heb gelezen, zijn media reacties en zijn manier van voetballen zie geloof ik hier niks van. En dit zeg ik niet omdat ik Barca supporter ben... Misschien was Drenthe jaloers? Ik heb geen idee ik denk alleen dat Messi dit niet heeft gezegd.

8 mei 2012 om 15:36

Als je Drenthe zo hoort zeggen alle Zuid Amerikanen het, ook de teamgenoten van hem en bedoelen ze dit helemaal niet racistisch. Dat zei Suarez ook toen hij ervoor aangeklaagd werd, geloof dat het in Zuid Amerika zoveel als "vriend" betekend ofzo. Iig, dat Messi het gezegd heeft kan ik inkomen, dat hij het racistisch bedoelde geloof ik nooit.

Niemand weet natuurlijk of het echt gezegd is. Als het zo is, is het natuurlijk schandalig. Heb zelf een hekel aan racisme, kijk naar Rusland, daar is het continu aan de gang op de voetbalvelden. Wordt tijd dat de Uefa/fifa eens stappen zet om racisme veel harder aan te pakken. Helaas zijn zulke dingen niet meetbaar, mits je televisiebeelden hebt of getuigen...

8 mei 2012 om 15:49

Negro betekend in Amerika gewoon vriend. Vandaar dat Hiquain en Heinze het ook gebruikten tegen hun ploeggenoten.

9 mei 2012 om 19:38

Waarom zou Messi in godsnaam "negro" zeggen tegen Drenthe... Als Drenthe weet dat dit goed bedoeld is, zou hij dit echt niet zo naar buiten brengen. Ik zeg niet dat het gebeurd is, maar dit kan natuurlijk niet.

9 mei 2012 om 19:53

Jongen ik heb zelf een donkere huidskleur , woon in Den Helder in de achterbuurt met veelal Antillianen. Er wonen hier ook genoeg jongens uit Zuid-amerika en die gebruiken het woord negro vaak genoeg. Niemand die er kwaad om wordt want iedereen weet de lading ervan.

Tja... Kan me niet voorstellen dat hij dit ook zou zeggen tegen Drogba :D

Kom kom, Drenthe! Je zal vast gelijk hebben en het zal wel heel onbeschofd zijn om dit te gaan liegen. Maar wees nou een beetje voorzichtig! Hoe vaker je dit soort dingen zal zeggen hoe minder clubs in je geinteresseerd raken! Ik hoop dat je volgend seizoen bij Feyenoord speelt, maar laat je voetbalkwaliteiten spreken! en niet je frustraties enz.

Dit bewijst dat Luis het ook helemaal niet racistisch bedoelde. Ik mag toch aannemen dat Higuain en Heinze niet hun eigen teamgenoten racistisch bejegenen

8 mei 2012 om 16:17

Suarez heeft het in een hele andere context gebruikt, Evra vroeg waarom hij iets deed, waarop Suarez antwoordde met: omdat je een neger bent.
Dat is iets heel anders dan negro negro roepen, wat blijkbaar normaal is in zuid-amerika

Beetje ongepast om te zeggen, maar neem de uitspraken van Drenthe altijd wel met een korreltje zout. Die man heeft letterlijk iedere week wel wat te klagen.

Eerst op hem afgeven (waarschijnlijk terecht) en dan impliciet naar een verjaardagsuitnodiging hengelen??? Nee, voorlopig zal Royston alleen via zijn playstation Royston tegenkomen.
Verder wel aardige jongen hoor die Royston!

Drenthe ergert zich gewoon aan het feit dat hij bij Real geflopt is, laatst ook al met die uitspraak over Ronaldo. Ik neem niet zo serieus.

Ja als iets over messi gaat dan geloof niemand dat. Messi lijkt mij een geniepig ratje. Mooi weer spelen voor de wereld maar ondertussen. Dat is zo'n type die stiekem de vriendin van ze beste maatje leg te neuken. Rattig

8 mei 2012 om 16:09

Ben ik het geheel mee eens, ik hoor iedereen hier roepen "dat kan die messi toch noooooit gedaan hebben" want het is toch zo'n goeie jongen.

Echt grootste bullshit, Messi laat wel vaker zien dat het een irrtant persoontje is, dus dit verbaasd me eigenlijk helemaal niks.

Voor Zuid-amerikanen is dit gewoon heel normaal en heeft het het geen racistische bedoelingen maar hier in Europa zien wij dit als een vorm van racisme. Ik vind dat je, je moet aanpassen aan waar je, je woont en andere mensen dus met respect moet behandelen op die manier.

Al weet ik niet in hoeverre dit verhaal waar is maargoed er zullen vast en zeker een hele hoop dingen gebeuren op de velden waar jij en ik geen enkel idee van hebben.

Misschien moeten al die donkere mensen dan eerst eens stoppen met elkaar 'nigger' noemen. Want als ze het tegen elkaar doen is het stoer, als iemand anders het doet is het racisme. Zo werkt het natuurlijk niet.

8 mei 2012 om 15:34

Onder vrienden zit je elkaar toch ook wel eens te fokken, worden wel ergere dingen gezegd. Maar je denkt wel 2 x na voordat je dat tegen een onbekende zegt.. Zo werkt het dus wel degelijk.

8 mei 2012 om 16:21

Het waren ook geen zwarte mensen die met het woord kwamen, om een andere zwarte te laten blijken dat hij zijn slaaf was. Nu wordt het gebruikt door de jongeren onder elkaar, dat keur ik ook niet goed maar dat geeft een blanke het recht niet om ook maar weer neger te gaan lopen roepen, er zijn namelijk nog steeds mensen (vooral ouderen) die er nog mee te maken hebben gehad

Ik weet niet of ik dit moet geloven. Messi kon het altijd goed vinden met Ronaldinho , Abidal, Henry & Eto'o!

8 mei 2012 om 15:39

Ja en Kenneth Perez kon het prima vinden met Ryan Babel en Emanuelson toen hij Siebert verrot schold... Het een sluit het ander niet uit. Drenthe zegt niet dat Messi bij de KKK zit of zo.

slaat ja helemaal nergens op dat heeft drenthe gelogen. hij wil gewoon is aandacht hebben. waarom zou hij er anders dat nu pas zeggen. messi is gewoon de beste van de wereld en dat zou drenthe nog nooit worden. hij is ook gewoon een negro.

tis wel raar. ik lees reacties van mensen die zeggen dat het waarheid kan zijn en bij de ontboezeming over CR was het volgens velen totale onzin.

ik weet het niet, want ik ken de jongen niet en kan er ook totaal geen zinnig oordeel over geven.

Voetballend is Drenthe duidelijk beter dan Messi dus moet Messi het over een andere boeg gooien, niet meer dan logisch toch?

"weet je wat me zo stoort? Dat toontje waarmee hij altijd negro, negro tegen mij zei. Ik begrijp dat negro in Zuid-amerika heel gebruikelijk is, maar wij kunnen er niet tegen."

En met wij bedoelt hij negros? Ik snap dat het in Nederland allemaal gevoelig ligt en respecteer dat ook, maar als je jezelf blijkbaar identificeert als behorende tot een groep en het in een andere cultuur wel normaal is om dat te benoemen dan lijkt het me ook normaal om dat te respecteren.

Royston toch, deze gast moet zich misschien eens gaan focussen op zijn carriere en niet op praten met de media. deze gast heeft werkelijk nog niks bereikt in zijn carriere. ja hij heeft onder contract gestaan bij Real. Bij Real moeten ze hem niet, Foppe had problemen met deze gast, bij Hercules heeft hij een slechte naam gekregen, bij Everton is hij uit de selectie gezet. Ik vraag me af waar hij terecht komt, kan me voorstellen dat niemand hem moet.

Ik neem Royston Drenthe niet echt serieus, maar als dit echt waar is, dan moest Drenthe er over klagen toen hij bij Real Madrid speelde, niet nu. Want toen hij bij Real Madrid speelde, toen kon de Spaanse bond er nog wat aan doen, maar nu niet meer.

hahahahaha wat lees ik weer een hoop onzin, nee Messi kan dit gezegd hebben, Messi doe dat niet.

kijk en dat is het verschil, CR zegt het gewoon en doet het gewoon of de camera er staan of niet, Messi en consorten doen het achterbaks als ze zeker weten dat de camera niet op hem gericht staat.

Messi is een top speler en misschien wel de beste in de wereld, maar dat het zeker niet de ideale schoonzoon is en schijnheilig dat is hij zeker want dat zijn ze allemaal daar zo, wijzen naar andere maar zelf net zo erg zijn.

Als ik het met Drenthe eens ben krijg ik duimen omlaag van Messi-fans. Als ik vice-versa reageer krijg ik duimen omlaag vanuit een ander kamp. Hoe moet ik nu reageren

8 mei 2012 om 17:04

hahahaha dat is ook zo, maar kijk maar niet naar die duimen dat zegt helemaal niets, zo een dom systeem... je mening dat is wat telt.

In zuid Amerika is het heel normaal dat mensen Negro zeggen want Negro komt niet op het zelfde neer als Nigger.
Zelfs het woord Nigger doet niks in Zuid-amerika want de zwarten daar noemen zich zelf ook gewoon zo.
Suarez zei ook gewoon Negro tegen Evra en in zuid-amerika is het woord Negro net als een woord hier:"ey maat."
Als ik tegen myn maat zeg "ey maat" dat komt op het zelfde neer als "yo negro"

Vraag en kijk maar na; 9 van de 10 zuid-amerikanen zeggen dit. Zo zijn zij gewoon opgegroeid en het is ook normaal, geen racisme or wat.

8 mei 2012 om 20:17

Evra: Waarom trapte je me?
Suarez: Omdat je zwart bent.

Vriendelijk?

Geloof er weinig van als een billenlikker van cr7 dit zegt, vooral gezien zijn gedoe bij everton weer raar en apart mannetje blijft het dus dit neem ik ook met een korreltje zout.

Wat een gezeik dit zeg! Valt me een beetje tegen van Drenthe. Het gaat volgens mij nog altijd om de intentie achter het woord en de intentie waarmee het wordt gebruikt. Ik woon zelf in Amsterdam en daar spreken de gekleurde Nederlanders elkaar doorgaans aan met "yo nigger, what's up", maar wee o wee als een bleekscheet dat woord in de mond neemt, dan voelen ze zich ineens allemaal gediscrimineerd. Heerlijk zo'n modetrend!

En dan "heinze en Higuain deden het ook op de training van Real, maar die zijn ermee gestopt, maar Messi bleef gewoon doorgaan"..... traint Messi met Diarra mee bij Real dan? Heeft Diarra hem opgebeld met de mededeling, dat Messi net als zijn landgenoten Heinze en Higuain er ook mee op moet houden? Dit gaat toch helemaal nergens over.......

Hahah wat een dombo, hij zegt het zelf al in zuid-amerika is negro een gewoon woord. Hola negro, Hallo neger, zwarte, ? wat is daar erg aan? Hola nigger is wat anders. Dus ik snap zijn punt niet. Hetzelfde als bij Suarez wat dus nergens op sloeg.

Ik geloof het wel maar echt een ramp is het niet ..

Heb mij vergist in Messi, hij is net zo erg als Ronaldo als het eventjes niet lekker loopt. Vragen om kaarten, ballen in het publiek knallen, janken tegen de scheids als ze in de rust naar de catacombe lopen.

Het is geen ramp maar dacht dat Messi echt anders was qua gedrag, nou niet echt dus.
Neem niet weg dat hij uitzonderlijke kwaliteiten heeft.

8 mei 2012 om 15:39

geloof jij dit dan zomaar?

Volgens mij onzin, moest het waar zijn had Drenthe dit veel sneller wereldkundig gemaakt!

Of Drenthe gelijk heeft weet ik niet. Maar het mooiste hier is nog wel dat mensen werkelijk doen alsof zij Messi kennen. 'zoiets zou Messi nooit doen'. 'zo is Messi niet'. Jullie weten net als ik helemaal niks over Messi. Wij weten hoe hij kan voetballen, en wij weten hoe hij zich naar buiten toe uit. Wij weten Niet wat daarvan echt is en wat niet.

Ik weet niet in hoeverre ik Roya serieus moet nemen? Als messi t al gezegd heeft dan nog is het vast niet rascistisch bedoeld en dat geeft Drenthe zelf ook al aan door te zeggen dat t gebruikelijk is in zuid-amerika. Zelf zn eigen teamgenoten deden t dus. Ik geloof best dat messi af en toe een vervelend ventje kan zijn als ff niet loopt, maar we moeten nou niet uit gaan maken voor racist, kom op zeg.

geld van deze maand al weer op drenthe? moet je even wat spectaculaire interviewtjes geven

Ja mag een neger toch een neger noemen?

Kinderachtig gedoe dit. Je bent echt niet goed wijs als je dit gelooft en helemaal niet als je dit aan de media vertelt. Hij maakt zichzelf hiermee belachelijk door naar voren te brengen dat hij tijdens voetbalwedstrijden belachelijk kan worden gemaakt met zijn huidskleur. Daar spoor je sommige spelers juist mee aan om dat te gaan doen als ze een keer boos op je zijn. Het was bij iedere speler al ongeloofwaardig, maar om nou net Messi uit te kiezen, de speler die je nooit ziet praten of communiceren met de tegenstander tijdens de wedstrijd, is wel heel erg triest. Dit zijn de enige woorden die ik hiervoor heb.

8 mei 2012 om 15:39

Ben het 100% met je eens.

Belachelijk dat Drenthe hier wordt aangevallen terwijl hij het slachtoffer is. Racisme goedkeuren is walgelijk. Jullie denken serieus dat Drenthe hierom zou liegen? En reacties dat hij zich op zijn carrière moet focussen vind ik ook een beetje raar. Dus omdat hij geen geweldige voetballer is, mag hij er niets van zeggen als hij zich racistisch bejegend voelt?

8 mei 2012 om 15:51

Negro betekend gewoon vriend niets racistisch aan. Hij weet dat zelf ook omdat zijn ploeggenoten Higuain en Heunze het ook gebruikten.

Toen Evra zei dat Suarez het zei waren al die Barca supporters dat het ronduit schandalig was en nu Drenthe het zegt over Messi komt het wel vaak voor en mag het allemaal, achja om te spreken over te meten met 2 maten.

Lijkt mij een poging om iemand zwart te maken, ja sorry anders kan ik het niet zeggen :D

Weet je wat DE grote grap is hier! Het is Messi en iedereen beweert direct neeee joh dat doet hij nooit! Echt niet hoor want het is Messi, wie hier kent messi persoonlijk en weet dat echt zeker?????

Als er had gestaan Ronaldo, Zlatan, Saurez dan riep iedereen direct schande!

Messi komt met alles weg joh op het moment, mensen leven met oog kleppen op!

ik weet niet of messi dit heeft gezegd, ik was er niet bij en kan er totaal niet over oordelen.

ik denk dat drente ons uitlacht want zijn bankrekening zouden we allemaal willen hebben

Geloof er niets van. Daarmee is volgens mij alles gezegd, Drenthe moet weer even in de media komen met vreemde uitspraken puur voor de aandacht. Ga eerst maar eens erg goed voetballen Royston, dan komt de aandacht vanzelf.

8 mei 2012 om 17:18

Waarom zou hij liegen? Bovendien noemt hij ook zijn ex ploeggenoten Higuain en Heinze. Aangezien het zeer normaal is voor Zuid-amerikanen is het bijna wel zeker dat Messi dit gezegd heeft. Of denk je dat Drenthe is ingehuurd door Mourinho om Messi zwart te maken? :P

8 mei 2012 om 19:39

Hij zegt toch dat Drenthe dit waarschijnlijk voor aandacht doet? Wellicht is het normaal voor Zuid-amerikanen maar Messi heeft een belangrijk deel van zijn opvoeding en ontwikkeling doorgebracht in Catalonië. Het lijkt mij vooralsnog een vreemd bericht en ik trek het zeker in twijfel.

Ik vind het wel een vreemd verhaal, een van messi beste vrienden,dani alves, is ook zwart. Hij zal wel iets gezegd hebben messi is geen engel ofzo maar ik denk niet dat het zo bedoeld is, en anders, drenthe zal wel iets betere argumenten moeten hebben, het zal wel jaren geleden zijn gebeurd, waarom zij hij het dan niet meteen

Wat wilt Drenthe hiermee bereiken ? Hoezo komt die daar nu mee en heeft hij niet meteen tegen Messi gezegd houd er een mee op en als dat niet werkt gaat hij naar de scheidsrechter toe ofzow..

Drenthe heeft alleen gezegd dat hij "negro, negro" zei;, Ik zelf vind dit te weinig informatie om te kunnen concluderen dat Messi echt racistisch is geweest.

Maakt verder trouwens niet echt uit hoor als een Barcelona speler iemand uitmaakt voor zwarte. Kan me nog herinneren dat Busquets tegen Marcelo duidelijk 'mono Mono' toeriep .. Geen enkele sanctie terwijl het op video staat ..

Zeg niet dat Messi nu discrimineert, maar Suarez kreeg hiervoor volgens mij een wedstrijdje of 8 (!).

Drenthe moet niet zo huilen had je maar geen profvoetballer moeten worden iedereen weet dat er veel gescholden word etc , en schelden en rascist zijn zijn 2 verschillende dingen , schelden om iemand ( vooral in het voetbal ) te provoceren en een rascist is iemand die echt vanuit zijn hart een afkeur heeft tegen een ander ras. Ik denk dat het eerste het geval zou zijn bij Messi , het is niet goed te praten maar helaas heb je in elk team genoeg van dit soort mensen lopen.

enverder vind ik Messi is een hypocriet maar dat was al lang duidelijk. Overigens, Drenthe kan zich beter op het voetbal gaan focussen inplaats van alle randzaken , totaal overschatte speler

Argentijnen Gabriel Heinze en Gonzalo Higuaín zeiden het aanvankelijk ook op de training van Real, maar die zijn ermee gestopt”

Wat weten wij in Nederland nu over een taal in Zuid Amerika. Als iemand mij kan bewijzen dat negro een negatieve lading heeft in Zuid Amerika dan kan ik een mening vormen.
Wat we nu doen is met onze Westerse bril reageren.

Mocht het waar blijken te zijn wat Drenthe beweert, dan vind ik niet dat Messi hiermee ongestraft weg mag komen. Zeker niet als je dat afzet wat Luis Suarez voor hetzelfde delict voor straf heeft gekregen. Er zal waarschijnlijk toch nooit meer wat gaan gebeuren, want de beste speler ter wereld zullen ze wel niet durven te schorsen.

Wat Royston allemaal beweerd en zo.. vind het maar een beetje mietengedrag
Royston heeft zelf ook zijn mond wel bij zich ..
Proef een beetje jaloezie denk Ik vanuit hem

''nu brengt Drenthe in een interview met Helden Magazine naar buiten ''

Ofterwijl een intervieuw met een magazine, dat nou niet bepaald achter de feiten aan gaat, maar gewoon veel lezers wil trekken. Ik geloof best dat Drenthe zich negatief heeft uitgelaten over Messi en racisme, maar geef hem is ongelijk. Hij zegt gewoon dat het normaal is voor die jongens, maar hij er zich niet prettig bij voelt....

Drenthe moet zich alleen niet met dit soort dingen bezig houden, maar zich is op zijn voetbalcarriere richten, want die zit in een dalende lijn, en die lijn wordt door dit soort intervieuws niet veel beter.

Oh komen alle moraalridders weer hoor. Betekent in die landen niets meer dan net zoiets als krullebol of rooie. Maar we weten allemaal dat iedereen gelijk weer haantje de voorste moet zijn om zichzelf op de borst te kloppen kijk ons eens antiracist zijn. Goed he? Nou! Ik vind persoonlijk dat we in Europa een sfeer creeeren waarin we zwarte mensen als een soort beschermde diersoort zien die gaan huilen als je ze zwartje noemt. Want dan komt huilie huilie de slaventijd weer naar boven drijven.

8 mei 2012 om 18:55

Je durft wel achter je PC he? Ga maar in amsterdam tegen iemand zwartje zeggen en daarna zeggen dat diegene zich niet moet aanstellen, kijken hoe je dan piept.

8 mei 2012 om 19:55

Lol dat ga ik toch ook niet tegen wildvreemden zeggen.

Drenthe werd gewoon te vaak gestuurd tijdens de wedstrijden tegen Barca, door wie ? Door Messi, ik herinner me nog een verschrikkelijke mooie passeer beweging van Messi, hij stuurde Drenthe hiermee echt het bos in.

Zoek op Youtube: Messi teaches Roysten Drenthe A lesson.

Misschien dat het daar aan ligt dat Drenthe het zo op Messi heeft gemunt, overigens is het algemeen bekend dat Zuid Amerikanen elkaar zo noemen.
Of het goed is om te zeggen is een 2e discussie.

Even opgezocht in wikipedia:

In Spain, Mexico and almost all of Latin-america, negro (note that ethnonyms, names of nationalities, etc. are generally not capitalized in Romance languages) means ''black person'' in colloquial situations, but it can be considered to be derogatory in other situations (as in English, ''black'' is often used to mean irregular or undesirable, as in ''black market/mercado negro''. However, in Spanish-speaking countries such as Argentina, Chile, and Uruguay where there are few people of African origin and appearance, negro (negra for females) is commonly used to refer to partners, close friends[13] or people in general independent of skin color.

8 mei 2012 om 17:21

@ sab80

Goed van je. Echter gaat het altijd om de context. Als je met je vrienden bent prima, het gaat hier om een opstootje in het veld. Lijkt me niet dat Drenthe en Messi op dat moment vrienden zijn. Gewoon een racistische frustratie van Messi dit. Net als Suarez een schorsing dus.

Klikt een beetje als de situatie met Suarez.

Sterker nog het is dezelfde situatie lijkt me. Zelfs Messi is niet perfect.

8 mei 2012 om 19:41

Als het is bewezen dan komt het in de buurt. Anders helemaal niet. Verder is het nog steeds niet hetzelfde daar Suarez tegen Evra zei dat hij hem trapte omdat hij zwart is.

Dit is een verhaal van een speler die bijna uit de schijnwerpers is verdwenen over een wedstrijd van bijna twee jaar geleden terwijl we er op dat moment zelf nooit iets over hoorden. Klinkt nogal ongeloofwaardig allemaal en dat blijft het ook zolang er geen bewijzen zijn.

Zie hier mensen allemaal zeggen dat ze Drenthe niet geloven ...
Messi is niet perfect en kan een naar mannetje zijn.
En waarom zou Drenthe hierover liegen ? Daar krijgt hij echt geen extra geld voor ofzo.

Het is ook zo'n lieve jonge he, die Messi?

De laatste keer dat ik Royston zag, zelfs hierboven op de foto, is het ook een neger.
Gezeur altijd.

smourinho... ik citeer jou..messi is gewoon een naar mannetje Elke wedstrijd die barca Niet wint zie je hem zeuren en iritant doen. is echt zo. ... volgens mij heeft barcalona weinig wedstrijden verloren de afgelopen jaren dus het valt allemaal wel mee wat jij zegt

In Zuid amerika is Negro helemaal geen racistische opmerking,.
Betekend inderdaad zoiets als vriend.
Suarez heeft toch dezelfde problemen hier mee gehad?
Drenthe lijkt mij ook niet de slimste jongen van de klas

Oke... Of Messi dit daadwerkelijk heeft gezegd weet niemand hier en we kunnen er dus niet over oordelen.. Maar een ding weet ik heel zeker en dat is dat Messi absoluut geen racist is! Hij kon het altijd geweldig vinden met de donkerdere spelers.. Hele goede voorbeelden zijn Ronaldinho, Abidal en Alves! En zo zijn er nog veel meer.. Ik snap bovendien niet dat Drenthe hier nu pas mee komt. Misschien nog boos om die actie van Messi? Waar hij Drenthe voetballes gaf :D

Waarom komt hij hier nu mee?

En waarom komt hij er nu mee dan. Als hij serious was kon hij dit na de wedstrijd zeggen. Waarschijnlijk heeft Mourinho hem opgedragen om dit over Messi te zeggen. Zodat Messi in kwaad daglicht wordt gesteld.

ik kan begrijpen dat negro in zuid-amerika geen rasistische opmerking is maar dan nog ga je dit toch niet zeggen tegen een zwarte in Europa ??? wat hebben die te maken met zuid-amerika?? messi en suarez misbruiken dit woord zwaar daarom zijn het ook geniepige racisten, dit zeg je niet tegen mensen die je nauwelijks/niet kent en zeker niet op de uitdagende manier waarop messi en suarez het doen.

8 mei 2012 om 16:19

Messi heeft dan ook een hekel aan Eto'o,ronaldinho waarmee hij grote prijzen won.

Huil huil, minder lullen meer voetballen. ik vind dit een beetje goedkoop scoren 2 jaar na dato.

Waarom noemt Messi Drenthe gewoon niet bij zijn naam waarom persee Negro Negro? Omdat Messi zich waarschijnlijk beter voelt als een zwarte. Een andere verklaring kan ik er niet voor bedenken. En voor mensen die zeggen dat het in zuid-amerika normaal is is gewoon klinklare onzin, Maar omdat Messi een van de beste voetballers ooit is betekent niet dat Drenthe aan het liegen is.

8 mei 2012 om 16:33

Het kan ook zijn dat Messi de naam van Drenthe niet kent? Is dat een optie of hoort Messi alle nietszeggende namen te kennen?
Drenthe mag blij wezen dat ie hem aanspreekt, Messi hoort Drenthe eigenlijk helemaal geen tijd te geven.

Wat een kansloze reactie van deze man. Heeft het nergens waargemaakt en gaat nu zulke dingen roepen om maar niet door de media vergeten te worden.

Zijn persoonlijkheid is ook mede de reden dat van Marwijk hem nooit zal oproepen. Altijd en overal problemen maken.

En hoezo komt hij hier nu pas mee? Echt een ongeloofwaardige man.

Hahaha wat een sensatiekikker is die Drenthe.
Die heeft echt een aandachtsprobleem!
Het is ook een beetje erg laat om daar nu pas mee te komen, wat pleit voor een verzinsel.

Vervelend mannetje die Drenthe!
Gelukkig gaat hij niet mee naar het EK.

Hahahha en dit is volgens vele gelogen? Ik ga nu niet zeggen dat het waar is of iets dergelijks want dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Wat ik wel weet is dat als Drenthe zou zeggen dat Cristiano Ronaldo dit deed de hele wereld in rep en roer lag.
Maar nee nu is het Messi en wordt het als ongeloofwaardig gezien omdat de halve wereld denkt dat Messi altijd maar het brave jongetje is.

Als het zo is , dan is voor het mij gedaan met Messi !!!!!

8 mei 2012 om 16:17

Voor mij ook dan, Want dit zijn gewoon hele smerige trekjes.

royston kjerel , jij moest zonodig weg uit rotterdam en nu je eigenlijks nergens meer voldoet kom je op smekende knietje´s weer terug met een klaag verhaal.

Drenthe probeerde Messi te dollen en verloor de bal waarop vervolgens Messi hem de bos instuurde. Zielepoot deze Drenthe, ik dacht dat ie al aan de crack was by now. Voetbalt ie nog?

Ronaldo en Drenthe waren altijd een soort van boezemvrienden, dus misschien heeft Drenthe dit van Ronaldo moeten zeggen om Messi minder populair te maken, hahaha xd :D (just kidding)

Messi is niet de ideale schoonzoon dat iedereen denkt, maar ik denk niet dat hij zulke uitspraken heeft gedaan.

Jullie kennen zegge wat jullie willen, maar racisme en disrespect jegens andere huidkleur , afkomst , geaardheid is niet meer van deze tijd. Eerst Suarez (uruguayaan) en nu Messi ... Ik vind dit echt schandalig !!!!! als het echt zo is, dan wil ik wel een verklaring van Messi.

Messi is echt geen heilige, hij heeft ook wel is zijn momenten dat heeft bijna iedere top voetballer wel is, sluit niet uit dat dit onzin zou zijn want geloof het wel. Dat zijn streken om iemand op te naaien voor een kaart en als het kan rood. Maar goed daar valt niet veel aan te doen deze mensen zie je en hou je overal

Meneer Drenthe wilt graag weer wat publiciteit, zucht...

het is gewoon te kansloos voor woorden.
Hoe sommige mensen proberen iets recht te praten wat krom is.
Had een CR, Suarez,zlatan, Mourinho zoiets gezegt dan was de wereld te klein geweest en spreekt iedereen er schande over. Nu is het onze heilige Messi en dan is het niet waar of heeft het woord een andere lading. Drente verteld wat over CR en het is de waarheid, Drente verteld wat over Messi en het is niet waar of moet in een andere context worden gezien.

Het is niet de eerste keer dat Messi zich misdraagt. Niet alleen de bal die hij in het familievak van Madrid intrapt is schandalig, maar ook dat hij Coentrao uit het niets in zijn rug loopt en een bodycheck uitdeeld, rare gebaartjes naar Mourinho, het spugen naar Duda en verder gewoon de standaard vervelende trekjes die hij heeft als het niet loopt of als Barcelona verliest zoals kaarten vragen en zich vaak mengen in opstootjes.

Ben blij dat nu eindelijk meerdere mensen dit gaan inzien. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het een wereldvoetballer maar met vieze, sneaky trekjes.

8 mei 2012 om 16:26

Wat lul je nou, Drenthe heeft denk ik 1x tegen Messi gespeelt. Denk je nou echt dat Messi de moeite gaat nemen om zijn tegenstander beter te leren kennen? Hij zal Eto'o waarschijnlijk nooit negro hebben genoemd evenals Ronaldinho.

8 mei 2012 om 22:21

Wat lul ik nou? Dat kan ik beter aan jou vragen.....dus als je iemand niet kent is het toegestaan om iemand negro te noemen en als je iemand wel kent dan doe je de niet? Lekkere beredenering.

Drenthe heeft niets te winnen met deze opmerking, dus geloof ik hem wel, temeer ook vanwege het verhaal van de andere spelers. Dat hij er niet eerder mee naar buiten is gekomen, heeft volgens mij te maken met de door Evra overtreden regel "wat in het veld gebeurt, blijft binnen het veld". Ben benieuwd wat er nu met dit nieuws gedaan wordt. Ik schat zo in, eeeeeh, niets, want het gaat niet over de bekritiseerde en onbetrouwbaar genoemde Suarez, maar om de heilige Messi.

Bedankt Drenthe dat je dit naar buiten brengt . Niemand weet of dit klopt...

Die jongen wil gewoon even wat aandacht. Als het voetballen niet lukt, gaan ze vanzelf onzin uitkramen. Zo'n persoon is Messi echt niet, al ken ik hem natuurlijk niet. En ja, als hij het wel heeft gezegd.. In Zuid - Amerika is dit gewoon heel normaal toch? Daarbij speelt Messi ook gewoon met Abidal, dus zo zal hij het echt niet bedoeld hebben!

We weten natuurlijk niet wat hier van waar is, alleen wat ik zelf wel op beelden zie is dat Messi een echt vervelend mannetje kan zijn.

Die actie tegen Real, toen hij de bal in de publiek schoot. Het incident met Srna wat ik echt niet begreep waar hij het lef vandaan haalt om zo tegen Srna te doen, vond ik een walgelijk moment. Bijna hetzelfde gebeurde tegen Bolivia waar die gewoon 2x een duw geeft uit het niets en daarna schijnheilig doet. Tegen nog een club, weet zo niet uit me hoofd welke, geeft ie even een trapje na en provoceert erachteraan. En er zijn voldoende andere momenten dat het gewoon een vervelende provocerende mannetje is.
De handsgoals van Messi zijn tekens van een echte winnaar, hoe hypocriet, het is gewoon valsspelen.
Hij provoceert echt vaak, vind het maar een scheinheil. Maar nee hoor Messi is heilig en niemand mag daar een kwaad woord over reppen. Ronaldo gedraagt zich de afgelopen jaren voorbeeldig, af en toe laat hij zich provoceren en hij wordt meteen gehaat, alles wat hij doet wordt onder een vergrootglas gehouden.
De media is machtig.

8 mei 2012 om 16:30

De media is zeker machtig, jij mag zelfs onzin uitkramen.

8 mei 2012 om 16:40

waar kraam ik onzin uit? al die dingen zijn gebeurd... hoe verklaar je die,, was het zeker de schuld van de tegenspeler?

Ik weet niet wat Messi tegen Drenthe zei, maar tegen Diarra heeft die het nooit gezegd, heb het net nagevraagd aan hem. Hij weet dat ik een Messi en Barca fan ben en dan had die het allang tegen me gezegd van jou mannetje noemt me Negro.

Het is wel zo dat Diarra iemand is zoals ik dat we moeite hebben met zulke worden, ook als een Afrikaan of donker gekleurde persoon dit tegen me zegt vinden we het erg en dan heb je groot problemen.
Diarra is iemand die sowieso respect geeft en verwacht van iedereen ga je kloten met hem krijg je met hem te maken. Hij word niet voor niks Djilla genoemd (leeuw).

Drenthe...schitterend. Zeuren over iets wat zijn eigen ploeggenoten uit Argentinië ook deden uit gewoonte. Dat Messi irritant kan zijn of geen engel is dat geloof ik direct hoor. Sowieso moeten we niet zeuren over chagrijnige of zeurende spelers. De druk en de belangen zijn groot. Het is volkomen normaal dat zelfs de meeste rustige persoon iets opgefokt kan raken als het even niet loopt.

Laat die Drenthe maar eens naar zichzelf kijken. Mijn verrassing was groot toen hij ineens bleek mee te spelen bij de European Poker Tour finale in Monte Carlo. Het main event duurt zo'n dag of 5 en ondanks dat Everton toen nog gewoon 2 wedstrijden voor de boeg had zat mijnheertje gewoon op dag 1 te kaarten in Monte Carlo. Geeft mij toch de indruk dat ze hem bij Everton al min of meer weg hebben getrapt. Mooi was ook dat hij geïnterviewd werd in de eerste break van de dag. Hij had al een groot deel van zijn stack verloren in de eerste 2 uur. Toen de reporter hem vroeg of hij mee kon komen in zo'n deelnemersveld zei hij doodleuk: "blijkbaar wel, want ik zit er nog steeds in toch?". Haha, schitterend. Die man snapt er echt helemaal niets van.

Je moet natuurlijk ergens over praten als je voetbalprestaties niet de moeite waard zijn om te spreken. Mosterd na de maaltijd dit? Waarom komt hij er nu mee?

Is in Zuid Amerika Negro dan zoiets als Gringo ofzo? Ik weet het niet nooit geweest, maar hoor van andere wel dat je daar als Europeaan dan Gringo bent. Niet uit haat of discriminerend maar je bent er wel een voor hen. Of is negro dan wel weer juist negatief? Kan me voorstellen dat het wel zo overkomt.
Ben benieuwd of het waar is, eerlijk gezegd kan ik Drenthe ook niet altijd serieus nemen met z'n truitje. Maar als het klopt is het wel triest.

In Zuid Amerika is het normaal om tegen die jongens negrito of negro te zeggen ( word daar ook gezien als koosnaampje een heeft helemaal niks met racisme te maken. !!!!!!!!!

Messi is geen lieverdje heeft ook bijna de nemen van Lahm gebroken in een oefeninterlan en een bal door iemand heen geschopt. Dit verbaasd mij dus ook weinig! !

Hij kan Drenthe moeilijk Blanco Blanco noemen ..

Waar hebben we het over,.. als er zelfs berichten over Drenthe op VZ verschijnen. Nondaju

je bent nou eenmaal een "negro" tuurlijk als blanke mag je dat niet zeggen want dat word gezien als racisme, maar ik weet niet als ik hem moet geloven + er zijn wel ergere dinge in de wereld.

Laat Drenthe maar eerst zorgen dat ie weer speelt

Ongelooflijk hoeveel moraalridders hier zijn, kom mij neger noemen kijken wie hier laatste man is die nog opstaat. Ongelooflijk, omdat het Messi is de beste voetballer ter wereld en ook nog eens een Argentijn moeten we het maar door de vingers zien. Misschien is het voor hun normaal, maar voor anderen niet. Vergeet maar als men dat tegenwoordig door de vingers moeten zien, Drenthe heeft daar ook een maling aan en als ik hem was zou ik die mannetje gelijk op zijn plek zetten, minimaal een waarschuwing. Beste voetballer ter wereld of niet zoiets zeg je gewoon niet.

Say no to racism!

8 mei 2012 om 17:04

Ik dacht dat 'nigger' racistisch was en niet negro? Black moet gewoon verwijderd worden uit de woordenboek omdat negers ongelofelijk gevoelig zijn. Willen ze blank zijn ofzo?

8 mei 2012 om 17:21

Wat er exact gebeurd is weet ik natuurlijk niet.
Maar ik vind dit wel weer typerend voor hoe de wereld in elkaar zit.

Het probleem met racisme is eigenlijk ontstaan doordat mensen geen respect hadden voor andere culturen en die als minder beschouwen.

In Argentinië is kennelijk 'negro' een normaal woord. Zelfs zijn eigen ploeg genoten noemde hem zo. Natuurlijk, wanneer zij merken dat Drenthe en Diarra daar problemen mee hebben, proberen ze zich aan te passen, zoals normale mensen. Maar het is lastig om je gedrag aan te passen.

Messi, geen ploeggenoot maar iemand uit dezelfde cultuur, die doet hetzelfde en ineens is Drenthe onrealistisch boos en wil hem geen hand meer geven.

Eigenlijk zijn in dit geval juist mensen als Drenthe en jij de racisten. Jullie willen dat iedereen zich aanpast aan jullie. Een woord als 'negro' wat in een cultuur totaal normaal is willen jullie verbieden. Zien jullie soms jullie eigen cultuur als enige juiste? Is dat niet juist het gene waar het in het verleden allemaal mee begonnen is, dat de blanken hun cultuur als hoogste zagen en anderen als minderwaardig behandelden?

Je moet ieders cultuur en gewoonten respecteren en niet enkel wanneer het jezelf uitkomt.

8 mei 2012 om 17:48

@ footy

Kom eens naar Amsterdam, daar zeggen de "nigga's" allemaal "nigga" tegen elkaar, maar kennelijk is het dan geoorloofd, want dan is het stoer, althans dat vinden al die wannabee-gangsta-rappers. Schijnheiligheid noem ik dat en zeker geen racisme

8 mei 2012 om 18:43

100 procent mee eens!! Het is echt ongelofelijk hoe de meeste mensen dit gedrag goedpraten. Enige reden van Messi om Drenthe Negro Negro te noemen is om hem te kleineren simpel zat !
Ergste is dat deze mensen als messi, suarez,terry gewoon met donkere spelers spelen.

Zielig, wat verwacht je Drenthe ga voetballen want dat heb je nog niet laten zien overal waar je speel of op de bank beland is er wat met je.

Good Luck

ik vind het sneu dat drenthe hier zo op moet reageren. als je dat weet dat het de normaalste zaak van de wereld is in zuid-amerika dan trek je je daar toch niks van aan. bovendien als ik in afrika voetbal en je word voor iets uitgemaakt omdat je blank bent, dan kan je daar toch alleen maar om lachen.
drenthe stelt zich wel een beetje aan.

Vertel mij eens nu even waarom Suarez 7-wedstrijden schorsing moet krijgen omdat hij Negro zei tegen Evra, maar Messi opeens wel gebruik maakt van een Zuid-amerikaanse gewoonte en Drenthe zich niet moet aanstellen? Het is allemaal wel of gewoon allemaal niet klaar! Als Messi dit echt heeft gezegd dan is hij of net zo onschuldig als Suarez of net zo schuldig..

8 mei 2012 om 17:10

Omdat het in spaanstalig land normaal is. En engeland is geen spaanstalig land, Suarez moet zich gewoon aanpassen.

8 mei 2012 om 22:34

Dus als suarez nigger had gezegt was er niks aan de hand geweest omdat het in het Engels was. Je bent echt lachwekkend.

Bij the way, Spanje is ook een Spaanstalig land en daar is het niet normaal. Know your facts

In Zuid-amerika is het als iemand een donker gekleurd iemand Negro noemt nier per definitie als scheldwoord bedoeld...........dat heeft Suarez al een keer duidelijk proberen te maken toen hij Evra Negro noemde......al was dat een andere situatie.

Ga eerst eens normaal eem seizoen voeballen, voordat je op en tegen anderen loopt te zeiken.

Dan is elke Zuid-amerikaan een racist volgens velen hier? Higuain en Heinze gebruiken het woord ook. Toevallig ook Argentijnen. Voor Argentijnen is Negro gewoon een doodnormaal wordt.

In het buitenland worden de mensen die zwarte piet roepen ook als racisten gezien, zijn 70 procent van de Nederlanders nu ook racisten?

8 mei 2012 om 17:12

Als je in Nederland een getint iemand op straat zwarte Piet noemt, denk ik wel dat je een probleem hebt.

8 mei 2012 om 17:22

Klopt, heb het zelf trouwens ook niet echt met het hele zwarte Piet gebeuren.

8 mei 2012 om 17:45

Ik ook niet.

Maar op zich is het wel een goed voorbeeld.
Welhaast niemand vatte 'zwarte piet' 20 jaar geleden op als racistisch of discriminerend. De laatste jaren zijn er steeds meer groepering, deels getinte mensen maar vooral ook politiek correcte blanke mensen, die het verband met slaven en racisme gaan leggen.

Dan kun je zeggen Nederlanders zijn verkeerd bezig omdat ze een racistisch feest hebben, maar zijn niet eigenlijk degenen die dat verband leggen verkeerd bezig. Zij die van een onschuldig feest iets racistisch maken.

Zij die de Nederlandse cultuur minder vinden als de cultuur die ze zelf voor ogen hebben.

Dit gebeurd hier eigenlijk ook. Negro is totaal niet racistisch bedoeld, maar door enkelen wordt dit in verband gebracht met racisme. Is dan degene die een in zijn ogen onschuldige opmerking maakt fout, of degene die er meteen racisme van maakt. Die hun eigen cultuur superieur vinden aan die van de Argentijnen.

Hetgeen vroeger de Afrikanen overkwam, wordt nu getracht de Zuid-amerikanen aan te doen. Stellen dat hun cultuur en gewoonten inferieur zijn aan de onze. En met de onze bedoel ik onze gehele multiculturele samenleving. Wij vanuit het westen denken weer te kunnen bepalen hoe een ander continent zich moet gedragen.

8 mei 2012 om 17:51

Eens, heb hier verder niks meer aan toe te voegen haha!

8 mei 2012 om 18:58

Ik probeer jou verhaalte volgen maar snap niet of je het nu vervelend vind dat de een de ander Neger noemt??

9 mei 2012 om 07:55

Het ligt aan de cultuur. In Zuid-amerika, is 'negro' een normaal woord. Ik vind het dus totaal niet vervelend als een Zuid-amerikaan dat woord gebruikt.

In Amerika is 'nigger' een scheldwoord, daar is het dus wel vervelend dat zo'n woord gebruikt word.

Nederland is twijfelachtig. Neger is hier een normaal woord, voor mensen uit Afrika of afstammelingen daarvan. Echter wordt in de omgang het woord zelden gebruikt. Als je de van Dale bekijkt staat er bij Neger, tegenwoordig meestal zwarte genoemd. Laat de vertaling van zwart nou net 'negro' zijn in het Spaans.

Het gebruik van 'negro' is als het gebruik van zwarte piet. Het is niet racistisch, totdat enkele verwrongen mensen er iets racistisch van maken.

Waarom zou dit geloofwaardig zijn, is het dan ook zo dat Ronaldo een Messi obsessie heeft?
Drenthe ga alsjeblieft eens laten zien dat je kan voetballen.
Je bakt er geen pepernoot van.
Of is dit racistisch omdat pepernoten door zwarte pieten worden uitgedeeld?
Shut The Fuck Up, en laat eens wat op 't veld zien.

8 mei 2012 om 17:48

Ja, ook daar moet je mee uitkijken, al lijkt het gros in Nederland ook hier de kijk op de realiteit te zijn kwijt geraakt en lijkt men te zijn vergeten waarom Piet zwart is...... dat is namelijk roet van de schoorstenen en dus niet per definitie negers. Kan ook een blanke zijn die zwart van het roet is door al die schoorstenen. Het zijn van die nietszeggende discussies die zo vaak in Nederland worden gevoerd. Men moet eens wat meer naar de intentie kijken waarmee het gezegd wordt in plaats van voortdurend alles krampachtig met discriminatie en racisme vergelijken. Maar als ze onderling "yo nigga" zeggen geven ze elkaar een boks en niet op de kaak.

8 mei 2012 om 17:52

Je hebt ook gelijk.
Probeer alleen aan te geven hoe ver we eigenlijk zijn weggezakt.
Straks moeten we de naam van kaas veranderen omdat een Marokkaan me ooit een keer kaaskop genoemd heeft en ik hier dagelijks in me bedje traantjes in me ogen van krijg.

8 mei 2012 om 18:18

Exact, we hebben de negerzoen al van naam veranderd, maar hoe zit het eigenlijk met de Jodenkoeken, Zigeunerschnitzels etc. Door over ieder wissewasje te miepen over racisme, blijft de voedingsbodem bestaan. Lekker belangrijk, daarom zeg ik ook "schei uit met die onzin mensen en maak je pas druk als iemand met een witte puntmuts voor je staat en dat woord zegt", dan weet je dat de persoon de intentie heeft daadwerkelijk onderscheid te maken in rassen. Het zijn ook vaak die gasten die te pas en te onpas het woord k*** in de mond nemen terwijl er dagelijks in Nederland mensen vechten voor hun leven tegen deze ziekte en dan gepikeerd zijn bij het horen van het woord negro..... bah, wat een mentaliteit.

@footy ah gossie ook op zijn edele deeltjes getrapt. Ga lekker in Rusland wonen kijken of je dan ook een grote mond hebt. Drenthe moet niet zeiken die zit regelmatig teveel aan de vredespijp vandaar dat zijn carrière niet van de grond komt..

Drenthe is zelf ook geen lieverdje hoor, gevaarlijk persoon. Daar weet foppe de haan er alles van.

Messi is net zo een rotjochie als de rest, alleen wordt hij constant omhoog geschreven door de pers waardoor het een engeltje lijkt.

Zowel Barca als Real zijn allemaal een stelletje omhooggevallen vedettes.

"ik begrijp dat negro in Zuid-amerika heel gebruikelijk is, maar wij kunnen er niet tegen.”

Ondertussen loop je ook anderen die je kent niggas te noemen? Beetje frappant.

Drenthe schopt Messi straks natuurlijk gewoon vol in z'n zak al ware hij Emre.

Beetje raar verhaal. Ben wel benieuwd wat de waarheid is. Maar echt geloven doe ik het neit tot het bewezen is!

8 mei 2012 om 18:57

Omdat het Messi betreft?

8 mei 2012 om 19:19

Omdat deze jongen zelf ook geen lievertje is en er tegenwoord wel heel vaak dit soort verhalen uitgebracht worden!

Tuurlijk Drenthe!

http://www.youtube.com/watch?v=i8r7cinxqpm

Die voor je!

Het is echt ongelofelijk hoe de meeste mensen dit gedrag goedpraten. Enige reden van Messi om Drenthe Negro Negro te noemen is om hem te kleineren simpel zat !
Ergste is dat deze mensen als messi, suarez,terry gewoon met donkere spelers spelen.

8 mei 2012 om 19:04

Het is ook ongelofelijk hoe de meeste mensen alles geloven wat er gezegd wordt. Enige reden van Drenthe om dit over Messi te zeggen is om de grote jongen uit te hangen simpel zat!

9 mei 2012 om 00:04

@scredowitz

Zit niet zo zo janken over dat gedrag.
Het hoort niet natuurlijk mensen hebben elkaar te respecteren alleen iedereen zegt weleens wat en dat dit weer zo wordt uit vergroot is de schuld van de media die met hun ellendige persmuskieten overal voor trammelant zorgt.

En daar bij, ben je nou een vent of gevulde koek, hallo zeg dat gejammer over iemand die een keer of wat jou iets gezegd heeft zegt meer over jou zelf dan over die andere persoon. Wat een gezever zeg, nou dan zegt Messi toch een keer negro, haal je schouders op en loop door zeg,

Als Ronaldo dit gezegd zou hebben was het halve voetbalzone publiek ontploft omdat het schandalig zou zijn...
NU heeft Messi het gezegd en wordt het goed gepraat en is het niet zo erg *zucht* !
Zo slap allemaal.. Persoonlijk vind ik het schandalig welke voetballer het ook zegt Real Barca maakt niet uit!

daar geloof ik nu geen bal van !!!
maar als zwarten onder elkaar yow nigga zeggen dan is er niks aan de hand maar owee als het een blanke doet dan staan ze op hun achterste poten !!

en ja hoor daar komt weer een kreet van drenthe.. Hij komt zeker weer eens aandacht te kort.

Als ik messi was zou ik hem aanklagen wegens smaad. Wat een zielig mannetje is die royston toch. Als hij het nu eens op het veld liet zien in plaats van al die loze praatjes van hem. Bah. Wel iedereen zelf verrot schelden in zijn ''raps'' maar o wee als iemand een doodnormaal iets tegen hem zegt

@mariodestrop

Volledig mee eens.
Ik ben Surinamer. En onder negers noemen wij elkaar ook wel neger. Verder is er geen probleem wanneer een javaan of hindustaan ons zo aanspreekt, ook niet wanneer wij hen aanspreken met javaan of hindustaan. Drenthe moet maar eens opgroeien. Hij zegt zelf, dat Messi zei Hola Negro, wat betekent Hallo Neger. Wel dan antwoordt Drenthe gewoon alles goed argentijn.

Suarez is hierom uitgespuugd, wat een vies mannetje is die Messi! Echt vies gewoon! Hij moet zich schamen, ergert zich ook altijd af op scheidsrechters, maar die commentatoren die hem steeds beschermen

Het is bekend dat Drenthe de vriend is van Ronaldo, ja

Kijk maar verder in youtube, zoekfunctie tik je:

Messi Teaches Drenthe How To Play

http://www.youtube.com/watch?v=5bgwq5lluii

Vertaal eens het woord 'zwart' naar het spaans en wat krijg je? Juist ja, negro. Waar maken ze toch een probleem van.

Wel laag van spelers om rasistische dingen te zeggen ik kan me daar echt in opwinden snap niet wat ze verkeerd doen? Gewoon spelers voortaan schorsen voor 7 wedstrijden (als er genoeg bewijs tegen is) en publiek met oergeluiden ook straffen die handel. Iedereen is gelijk.

9 mei 2012 om 20:31

Daar ben ik het mee eens.

Alleen het woord Negro is niet rasistich. Dus hier gaat die vlieger niet op.

Ik neem aan dat negro in het zuid-amerikaans iets anders betekent als neger anders kun je het wel als racistisch beschouwen wat Messi tegen Drenthe heeft gezegd. Dat Higuain en Heinze dat eerst ook zeiden op de trainingen en er daarna mee gestopt laat wel zien dat ze er in de eerste instantie niet bij stil stonden dat het bepaalde spelers irriteerden. Hetzelfde geval kan ook bij Messi zijn.

9 mei 2012 om 20:33

dat klopt, negro betekent geen neger.

Negro betekent zwart.

Niks vreemds aan, de kleine dwerg is het uithangbord voor waar deze club voor staat.. Hypocrisie ten top. Helaas lijkt de nederlandse media er een sport van te maken om alles wat vanuit deze club komt op te hemelen, zo heeft deze club zijn 'fans' te danken in nederland. Mensen die zonder zich te schamen zichzelf fans durven te noemen.. Wat een gebrek aan intellect en eigenwaarde moet je dan niet hebben om jezelf zo voor schut te zetten

10 mei 2012 om 00:31

Tuga lees nou eens wat beter wat de anderen zeggen voor dat je je zelfingenomen mening verkondigd. Negro betekent zwart, in spaanstalige landen is het normaal en heeft het dus geen negatieve connotatie. Barca heeft fans omdat ze schitterend spelen niet omdat ze een hoge moraal hebben of dat we er letterlijk van klaarkomen.

Ik heb toch grzien dat seedorf ging knuffelen met messi. Hier geloof ik er echt niets ban. Denk dat het aan drenthe ligt...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren