Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Emre woest op Zokora: 'Hij trapte me vol in mijn kruis'

Laatste update:

Didier Zokora heeft zondag een manier gevonden om wraak te nemen op Emre Belözoglu. De middenvelder van Fenerbahçe kwam na de eerste wedstrijd in de play-offs tegen Trabzonspor in opspraak, omdat hij tegenstander Zokora racistisch zou hebben beledigd. Zondag, tijdens de return, bleek Zokora dat nog niet vergeten te zijn.

Emre zou de Ivoriaanse middenvelder een 'vieze nigger' genoemd hebben en toen de Turk Zokora voor aanvang van de wedstrijd een hand wilde geven, weigerde laatstgenoemde dat. Kort voor rust liet Zokora vervolgens zijn frustraties de vrije loop, toen Emre de bal op het middenveld ontving. Zokora stopte zijn tegenstander af, maar deed dat niet op reglementaire wijze.

Emre speelde de bal net voor de voeten van zijn opponent weg en kreeg vervolgens een trap in de edele delen van Zokora, die totaal niet de intentie had om de bal te raken. De middenvelder kwam weg met slechts een gele kaart, maar de Turkse media spreken schande van de overtreding. Trabzonspor verloor de wedstrijd overigens met 1-3.

Update 8 mei 17:52 uur - Emre woest op Zokora: 'Hij trapte me zo in mijn kruis'
Emre Belözoglu heeft geen goed woord over voor de misselijke actie van Didier Zokora, afgelopen zondag tijdens Trabzonspor-Fenerbahçe. De Ivoriaan nam met een trap in Emre's edele delen wraak voor de racistische opmerkingen die Emre in een eerder duel zou hebben gemaakt. "Hij trapte me gewoon vol in mijn kruis", beklaagt de middenvelder zich in gesprek met Vatan. "Allah zij dank dat ik al een kind heb, anders was ik misschien nooit vader geworden. Zijn overtreding had rood moeten opleveren en hij zou zeker twee duels geschorst moeten worden", aldus Emre.

Bekijk hier de overtreding:

Bekijk hier de geweigerde handdruk:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ben ik de enige die geel niet terecht vindt? hahaha dit is toch diep donker rood?

7 mei 2012 om 10:24

Dit is gewoon donkerrood ja... Ahmet Cakar (ex-scheids, nu analist) bestempelde dit ook als schandelijk gedrag om revanche te nemen.

7 mei 2012 om 12:43

Dit schandelijk? Als er iets schandelijks is dan zijn het wel racistische uitlatingen!

7 mei 2012 om 14:16

ja, racistische uitlatingen of welke manier van beledigen is zeer onfatsoenlijk. vind een overtreding als dit nog altijd een paar keer erger.

als ik moest kiezen tussen tien keer uitgescholden/racistisch bejegend worden of 1 keer zo'n schop in mijn kloten had ik toch zeker voor het eerste gekozen.

7 mei 2012 om 16:10

@guust0
Ik neem aan dat jij niet donker bent en dus nooit echt racistisch bent bejegent. Mensen die het nooit ervaren hebben kunnen het in mijn ogen niet inschatten hoeveel pijn het kan doen om uitgescholden te worden alleen om je huidskleur.

Die overtreding is natuurlijk belachelijk, zo los je problemen niet op. Donker rood was op zn plaats geweest.

7 mei 2012 om 17:21

Hallo ik weet niet of je het weet hoor maar niet alleen donkere mensen worden racistisch bejegent hoor...
Met de rest van je reactie ben ik het wel eens trouwens.

On:
Belachelijke overtreding ! Donker rood!
De geweigerde handdruk kan ik daarbij nog bergrijpen!
Maar reken maar dat die wel een schorsing krijgt.

7 mei 2012 om 20:50

Daar heeft het hier helemaal niks mee te maken. Waar geeft de scheids dan een gele kaart voor? Voor hands? Man, hij mag blij zijn als hij niet geschorst wordt aan de hand van deze beelden. Donkerrood had het moeten zijn. Schandalige overtreding net als de vuile woorden die Emre 2 weken geleden tegen hem zei. Dat is nu verleden tijd en Emre is er voor gestraft. Zelfs Markus Merk zei dat je hier niet eens over hoeft te discusieren maar direct met rood eraf moest sturen. Zelfs van 50 meter was deze trap te zien, aldus Merk.

Rest my case.

8 mei 2012 om 17:55

Beide dingen kunnen niet, zowel het rascistische gedrag of iemand in zijn ballen trappen.

8 mei 2012 om 17:57

ik weet niet waar je het over hebt maar niet alleen donkere mensen worden racistisch bejegent.

8 mei 2012 om 18:01

Precies, helemaal mee eens. Tuurlijk is racisme niet leuk, maar het zijn woorden dit is gewoon een schop in de noten! Gewoon donker donker rood! Nogmaals begrijp me niet verkeerd hoor, racisme kan gewoon niet, maar dit ook niet!

8 mei 2012 om 18:41

dat zei je ook zeker bij de actie van de jong dat het rood moest zijn tegen Alonso WK finale ,ben Evra niet te vergeten.

Good Luck

8 mei 2012 om 20:19

Als Emre net als Suarez in Engeland voor 8 wedstrijden zou zijn geschorst, was dit niet gebeurd. De Turkse bond had maatregelen moeten nemen. Als iemand niet wordt geschorst voor zo iets, werk je het in de hand, dat spelers voor eigen rechter gaan spelen. En eigenlijk vind ik dit ook nog terecht.

8 mei 2012 om 21:17

Emre is geschorst geweest, 3 wedstrijden. De fout die de Turkse bond maakte is dat hij niet werd veroordeelt voor racisme, maar voor het beledigen van een speler, anders zou de straf hoger zijn.
Wat Emre deed was fout, het racisme, maar hij deed dat niet zomaar, Zokora zei ook wat. En dan dit, dit vind ik minstens zo erg, minstens!

9 mei 2012 om 09:18

@bambino, hahaha je reactie is wel to the point ? Emre is er voor gestraft . Ja en fiks ook gezien de beelden ?

ontopic belachelijke overtreding natuurlijk , maar een nog belachelijker beslissing van de scheids die hem geel geeft , dus is ie bestraft en kan er niks meer gedaan worden ?

7 mei 2012 om 10:33

dit is gewoon wegsturen van de club een echte volwassene die had gewoon die speler genegeerd als hij racistische uitspraken maakt maar dit is net zo kinderachtig

7 mei 2012 om 11:29

Ik ga die idiote overtreding niet goedpraten, maar sinds wanneer is racisme negeren de juiste oplossing?

7 mei 2012 om 11:48

Hij bedoeld denk ik niet negeren, wel verbaal laten merken dat je het schandalig vind. Deze oplossing van Zokora is gewoon jezelf verlagen tot het niveau van Emre.

7 mei 2012 om 12:12

Respect,

Echt waar.

Applaus.

In Turkije is alles mogelijk 4barca4.

Het land van verboden vruchten, het land van omkoopschandaal, maar geen straffen. Het land waar het draadje tussen de goede en de slechte mensen super dun is. Het land van flessen Raki op tafel en huppekee de competitie als je achtertuin gebruiken. Het land van de omkopers en omgekochte. Het land waar de vieze dingen worden wit gewassen.

Turkije is een mooie land, maar een deel van de bewoners? Vraagtekens..

7 mei 2012 om 12:16

@4barca4

Volgens Freeman altijd al. Waarom zou je aandacht besteden aan mensen die donkere mensen slechter vinden? Als je het niet doet houden ze op. We besteden ook geen aandacht aan donkere mensen die blanke mensen slechter vinden. Het werkt precies hetzelfde als met je irritante zusje die je de hele tijd zit te jennen. Geef je haar aandacht, gaat ze door. Geef je haar een hengst, verzint zij een manier om je volgende keren erger te jennen. Als jij jezelf profileert als onaanraakbaar, zal zij je ooknniet meer jennen.

7 mei 2012 om 15:39

De haat zal echt niet minder worden bij racisten als je ze negeert.door racisme te negeren zal het echt niet opeens verdwijnen, denk eerder dat het dan juist zal toenemen omdat het gedrag dan wordt geneutraliseerd ipv verworpen.

7 mei 2012 om 16:16

Racisme negeren? Klinkt ook nogal racistisch niet waar?

OT: Racisme is in veel landen in de sport helaas nog een groot probleem, het is alleen heel moeilijk te bewijzen. Er zal dus waarschijnlijk wederom geen schorsing volgen, net zo min als deze schandalige overtreding bestraft zal worden omdat hij geel heeft gekregen. Onzinnige regel trouwens, wordt het niet eens tijd dat dit veranderd wordt?

7 mei 2012 om 10:46

Helemaal mee eens. Schandalig dat hier alleen geel voor gegeven wordt!!
Het geeft dan de indruk dat iedereen een dergelijke overtreding kan maken zonder eraf gestuurd te worden.

In dat geval kunnen 10 spelers van een partij tegen Barcelona of Real Madrid proberen om Ronaldo of Messi in zijn ballen te trappen, zonder eraf gestuurd te worden.
Na 10 trappen in je ballen moet je vast wel gewisseld worden
Slechte boodschap dus!

7 mei 2012 om 11:00

Geel is terecht, voor Emre dan. Wat een schwalbe ;

Nee, wat een beste overtreding is dit. De enige kaart die hij verdiende was rood. Maar Emre mag dan ook wel geschorst worden (mocht dit nog niet zijn gedaan). Suarez kreeg voor een soortgelijke uitspraak 8 wedstrijden.

7 mei 2012 om 16:47

Emre is er makkelijk vanaf gekomen. Hij had drie wedstrijden moeten uitzitten, maar de revanche van Zokora is kinderachtig, onprofessioneel, achterbaks en gewoon regelrecht gestoord. Ik vind racisme erg, maar racistische uitlatingen wil ik liever horen dan een volle trap op mijn ballen. Fysieke pijn is toch wat erger naar mijn mening. Ben benieuwd of hij nog bestraft gaat worden, zo ja, dan hoeveel...

8 mei 2012 om 17:57

Andersom juist, fysieke pijn herstel je wel van. Woorden en uitlating doen veel zeerder.

8 mei 2012 om 19:47

Emre zegt dat hij minstens 2 duels schorsing moet krijgen, maar naar mijn mening mag hij minstens 8 duels schorsing krijgen. Wat een schandalige overtreding.

7 mei 2012 om 11:43

Die scheids staat er gewoon bovenop en geeft maar geel.
Dit is gewoon donkerrood want je weet dat hij het expres doet en niet vor de bal gaat.

8 mei 2012 om 02:45

@ hendriturk tuurlijk is dit terecht donkerrood ! maar als je Galatasaray of Trabzonspor als club support is dit niet eens geel waard omdat er al eerder racisme voorkwam !

8 mei 2012 om 18:10

ik raad jullie aan om even dit fimpje te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=d2ehkvtr2-8

Dit hoort natuurlijk niet op het voetbalveld thuis...
Neemt niet weg dat als hij mij voor het zelfde uitgescholden had, ik ook zoiets geflikt had...
Ik praat het niet goed maar discriminatie, daar heb ik zo'n hekel aan!

7 mei 2012 om 10:59

Ja want iedereen moet eigen rechter gaan spelen.

De grootste discriminatie is het feit dat bij racisme voor velen andere regels gelden dan bij andere zaken.

Als iemand je een trap geeft dan is het aan de scheids te bepalen wat het gevolg is; maar bij racistische uitlatingen mag je ineens eigen rechter spelen?

Ik vind dat deze Zokora een gevaar is voor de maatschappij. Iemand die kennelijk denkt eigen rechter te kunnen spelen. Een overtreding op een veld kan gebeuren; maar dit was een bewuste doodschop enkel en alleen maar omdat iemand hem onheus bejegend had. Dit kan altijd en overal gebeuren. Dit soort mensen moet je opsluiten en nooit meer vrij laten.

7 mei 2012 om 11:53

Ach, liever eigen rechter dan instituten/overheden die racisme maar half de kop indrukken..

OT: overtreding is natuurlijk schandalig en dieprood, maar wat voelt het goed bij zo'n smerige racist ... ;-)

7 mei 2012 om 10:55

ForzaAz

Je hebt helemaal gelijk. Maar dit was wel iets te opvallend, ik zou eerder voor de 50-50 bal gaan en dan er voor zorgen dat je hem goed raakt en hem dan een zwarte bloem stuurt en je verontschuldiging aan bied.

Natuurlijk niet sjiek deze actie, normaal keur ik dit niet goed, maar met het rascisme wat emre ook heeft toegegeven, dan is dit nog wel het minste wat hij kon doen, zodat er niet nog meer van die rascistjes op de wereld worden gebracht ;

7 mei 2012 om 12:23

Maar dan kon hij het beter vlak voor tijd doen dan vlak voor rust, want ieder andere scheidsrechter had hier rood voor getrokken.

Dat je uit principe dan zijn hand weigert oke.. Maar die overtreding.. Hoe dan? Dat is gewoon iemand trappen zoals je dat in een gevecht ook zou doen. Dat is gewoon rood en 10 wedstrijden schorsing.

8 mei 2012 om 02:47

Geloof mij, zelf tijdens gevechten heb ik niet eens zo'n onmenselijk actie gezien ! bah bah wat smerig !

8 mei 2012 om 18:08

Het neigt toch ook wel naar een schwalbe.

Tja, iemand zijn hand weigeren is niet netjes, daarom snap ik ook wel dat Emre hem die kaart aannaaide.

Diep donker rood en gelijk schorsen voor een hele lange periode, wat een gek!

7 mei 2012 om 11:09

Wat is dat nou voor een idiote reactie ? Waar doel je op ?

Schandalige overtreding van Zokora dit had donker donker rood moeten zijn .

Off ; Fenerbahce en Voorzitter Aziz Yildirim ( Die al 10 maanden (!!) vastzit ) zijn Officieel vrijgesproken van omkooppraktijken . Fenerbahce SK de naam is hierdoor gezuiverd en haar verdiende kampioenschap van vorig jaar blijft staan zoals het ook hoort !

Dit team heeft ondanks dat er bepaalde sleutelfiguren uit het elftal zijn vertrokken , ondanks enkele economische tegenslagen ( Grotendeels omdat Fenerbahce SK een beursgenoteerd bedrijf is ) en ondanks dat ze de afgelopen 10 maanden in heel Turkije en elders op de wereld worden aangewezen als omkopers en eerloze mensen , kunnen ze a.s zaterdag de titel prongoleren ,en paar dagen daarna staan ze in de bekerfinale!!

Dit team die heel het seizoen met onzekerheid heeft gespeeld over de toekomst , hun zuurverdiende kampioensschap wou afgepakt worden , CL werd afgepakt ( droom van elk voetballer ) de mentale strijd was zwaar maar ze zijn er door heen gegaan , er wacht nu nog 180 minuten voetbal met aan het einde 2 bekers .

Fenerbahce is zuiver, wat gebeurd er met de CL van dit jaar ? Wat krijgen we ervoor ? De bestuurden hebben het Cas-zaak teruggetrokken met de reden '' Nationale belangen zijn voorrop '' ( Ek2016 ) Platini heeft als verliezend partij onderhandeld , maar wat krijgt Fenerbahce hier voor terug ?

btw ; waarom wordt er een klacht ingediend voor dit ? Ik typ niks verkeerds ik geef informatie zodat we allemaal op de hoogte zijn.

8 mei 2012 om 18:00

Dit is duidelijk een schwalbe.

Nu is Zokora minstens zo triest bezig, kan hij ook niet meer klagen over Emre..

7 mei 2012 om 10:41

inderdaad....maar het lijkt me wel lekker om je gram te halen als je het gevoel hebt dat je toch niet serieus wordt genomen.
Deze man heeft zeker lekker geslapen gisteren..
Niet goed te praten, maar ik heb er alle begrip voor.

7 mei 2012 om 10:41

Zokora is fout bezig, daar zijn we het over eens.

Deze trap van Zokora is niet aan Emre uitgedeelt, die trap is maar een metafoor. De trap is in werkelijkheid bedoelt voor de bond die weigerde om Emre te schorsen voor racisme. Emre kreeg 2 wedstrijden schorsing voor schelden, ondanks dat hij in eerste instantie had toegegeven dat hij gediscrimineerd heeft.

7 mei 2012 om 10:47

Precies. Hoe ik er over denk is dat Zokora zich niet serieus genomen voelde en het raar vond dat Emre niet geschorst werd voor racisme. Dan ga je maar op een eigen manier je gram halen. Had de bond hem lang geschorst, dan was het allang over en was Zokora eroverheen gekomen. Nu was de frustratie er nog al die tijd en heeft het hiermee blijkbaar naar buiten gegooid.

Alhoewel ik Zokora's actie niet goed keur, maar ik vind het wel begrijpelijk.

7 mei 2012 om 10:48

Hahahaha..... inderdaad..... wat een geweldig kijk op de zaak..
Dit is een trap in de ballen van de turksebond....! hahahahaha
Ik zie het helemaal voor me...

en laten we eerlijk zijn..... hij had ook een nare overtreding op zijn enkel /knie/benen kunnen maken met alle gevolgen van dien.... terwijl een trap in je ballen ....heel pijnlijnlijk is....dat hoef ik niemand hier uitteleggen....maar dat je daar over het algemeen heel goed van kan herstellen!

7 mei 2012 om 11:33

Kortom omdat de bond slecht handelt kost het Emre zijn kinderbijslag? Vreemde zaak als je het mij vraagt. Mentaal geweld bestrijden met fysiek geweld kan ik niet toejuichen eerlijk gezegd. Dat Emre zich zo verlaagd met racistische opmerkingen is triest, maar je zelf net zo laag gaat zitten, dan ben je geen haar beter..

7 mei 2012 om 11:36

Nee, dat zeggen wij niet. Wij zeggen dat als de bond juist had gehandeld, dat we dit hele mikmak niet hadden gehad. Leuk dat je nu je gram ophaalt bij Zokora, hij is niet schuldig, dat is de tuchtcommissie die Emre voor twee wedstrijden bestafde [schelden ipv racisme]

Welkom in Turkije, waar er speciale wetten en personen zijn om je kont van een ondergang te redden.

7 mei 2012 om 12:46

Je kan er in het algemeen goed van herstellen ja. Maar dat kan van een tackle op je benen ook. Maar je kan door zon trap in je ballen ook een kleine internen bloeding krijgen waardoor misschien de kwaliteit van bepaalde dingen afneemt. Dat gun je iemand ook niet.

7 mei 2012 om 13:08

Dat is verlengd naar 3 wedstrijden, 24 uur voor de wedstrijd tegen Bjk, dus ga nou niet zo blij doen alsof de TFF Fener red ofzo, want Zokora moet voor deze actie 10 wedstrijden straf krijgen.

oeiiiiiii. Valt me mee dat ie gewoon weer opstaat en doorvoetbalt.

die scheids ook direct schorsen man man je ziet toch dat het gewoon super donker rood is... pfff

Dit is terecht! Ik vind ook nog dat er eventueel onderzoek gedaan moet worden naar de uitspraak van Emre op Didier... Het moet eens afgelopen zijn met dat racisme!

7 mei 2012 om 10:33

is reeds gebeurd, emre is met 2 speeldagen schorsing ervanaf gekomen..

7 mei 2012 om 11:26

Dat is juist het probleem... 2 wedstrijden voor racisme???

Men speelt alleen voor eigen rechter als het recht faalt. En in het Turkse voetbal faalt het recht al een jaar lang. Emre kreeg zijn verdiende loon, hij had nooit op het veld mogen staan!

7 mei 2012 om 13:13

hij heeft nog 1 wedstrijd errbij gekregen dus 3 eigenlijk wat eigenlijk ook teweinig is. Ahmer cakar zei gister dat hij eigenlijk minimaal 4 wedstrijd geschorst moest worden. Maar dat wil niet zeggen dat zokora zo moet wraak nemen

7 mei 2012 om 19:44

hij kreeg ook nog een beste trap in zijn ballen, voor wat het waard is

7 mei 2012 om 20:41

Maar 2 wedstrijden, ik vind dat zo jammer, we zijn toch "against racisme"? Ik vind dat dat veeeeeel zwaarder gestraft moet worden!!

Wedstrijd live gezien vond het best raar dat emre hem niet heeft terug gepakt had het wel verwacht van hem.

En voor zover ik weet is er niks bewezen dat emre iets racistisch heeft gezegd klopt dit ?


Off:
Voor zover ik heb gelezen is er niks gevonden dus geen omkoopschandaal. Aziz yildrim zal waarschijnlijk einde van de maand vrij komen .

7 mei 2012 om 10:37

Als Emre na zo'n overtreding te hebben gehad van Zokora niks heeft terug gedaan zal er wel een kern van waarheid in de eschuldigingen liggen, Volgens mij snapte Emre dus wel degelijk de reactie van Zokora

7 mei 2012 om 10:42

Nope , heb de wedstrijd live gezien en zag dat emre met ze handen liet zien van ik pak je dalijk terug . Maar hij heeft zich heel professioneel gedragen en ingehouden en dacht aan het team die hem nog had en heeft .

Vind dat emre hierop goed heeft gereageerd en niks heeft gedaan klasse.

Maar zoals ik al zeg had niet verwacht van hem dat die niks zou doen na deze actie .

Wel erg triest van zokora natuurlijk dit .

7 mei 2012 om 10:57

Tuurlijk zal die wel zo'n gebaar hebben gemaakt maar ik ben er 100% van overtuigd als er niks waar was van die racisme beschuldiging hij Zokora zeker wel had terug gepakt na die overtreding.

Wij zijn er natuurlijk niet bij geweest maar als alles (racisme) waar is vind ik het niet triest van Zokora, begrijp t wel.
Wie zn reet brand moet op de blaren zitten.
Overigens moet Zokora niet gaan mauwen als hij hiervoor nog een schorsing krijgt.

8 mei 2012 om 02:53

@ Mma-fan Blijkbaar heb jij de wedstrijd helemaal niet gezien? hoe bedoel je kern van waarheid ?? denk je nou werkelijk dat Emre hem zou terugpakken en een kans op schorsing zou krijgen ?? En die acties van Colman dan tegen Emre ?? je zag gewoon dat hij zich inhield om zo zaterdag nog te kunnen spelen ! Er is geen racisme anders zou Zokora nooit Emre hebben geknuffeld (zie vorige wedstrijd) Dus ik weet niet waar jij zulke info's vandaan hebt ?

8 mei 2012 om 13:05

dat heet logisch nadenken.
Denk je nu echt dat Zokora hem zo'n trap had gegeven als er niks was voorgevallen?? hahaha
Tuurlijk zou emre niet nog een schorsing willen maar ik ben er van overtuigd dat 90% zn tegenstander ff zou terugpakken na zo'n smerige trap.

7 mei 2012 om 10:57

Aziz zit niet alleen vast voor omkopen, maar ook voor landverraad..

Dat er geen bewijs is, is bullshit. Wetten zijn zo gewijzigd, dat de clubs geen straf krijgen, maar de natuurlijke personen.

Platini zei: "je kan de regels niet veranderen midden in het spel" tijdens zijn bezoek aan Istanbul.

Het enige dat wij nog kunnen doen is, hopen dat Uefa niet voor de 5 jaar gaat ;/

7 mei 2012 om 11:03

uhu aziz-yildirim-onschuldig-verklaard-door-tuchtcommi... ?

Er is blijkbaar geen bewijs dat aziz yildrim iets te maken heeft gehad met het omkoopschandaal . Lees ik op diverse sites.

@mma - fan

Je heb gelijk maar verwacht wel dat zokora een schorsing van 5 wedstrijden ofzo kan verwachten zelfde geld voor de supporters van trabzon.

7 mei 2012 om 11:56

Ik kan je ook sites geven waarin staat aangegeven dat Vokan zijn baard zou laten groeien tot dat Azize vrij gesproken werd en sites waarin staat dat hij 300 jaar zou zitten -.-

7 mei 2012 om 15:25

Nee, maar er hebben 3 spelers schorsingen gekregen omdat ze ''iets'' hadden gedaan tegen Fenerbahce
Fenerbahce-ibb (ibrahim Akin 3 jaar)
Genclerbirligi-fenerbahce
Fenerbahce-ankaragucu

Mja voor jullie betekent het dat jullie ''schoon'' zijn terwijl er allemaal modders op jullie shirtjes zijn die er niet afgaan.

7 mei 2012 om 11:33

geen omkoopschandaal? 2 vice voorzitters van fenerbahce krijgen 3 jaar en 1 jaar straf...
ibrahim akin heeft ook 3 jaar straf gekregen. hij gaat niet zen eigen hebben omgekocht hebben eh ;

Hoe kun je daar nou geel voor geven? Die scheidsrechter stond er bovenop, het scheidsrechter niveau is in Turkije blijkbaar van een nog lager niveau dan wat we soms te zien krijgen in Nederland.

Zokora verdiend hier gewoon een flinke schorsing, minstens 10 wedstrijden. Dat je wraak wil nemen op Emre is misschien te begrijpen, maar niet op deze manier. Racisme is schandalig, maar geweldpleging is natuurlijk niet minder erg.

7 mei 2012 om 13:35

Scheidsrechters trekken nooit direct rood in Turkije, niet dat ze slecht zijn. In Europa fluiten ze de laatste tijd wel topwedstrijden (zie halve finale CL van Cuneyt Cakir).

Je krijgt meestal geel, na 4 tackels op iemands been. Het spel in Turkije is gewoon superhard en de scheidsrechters zijn meestal te passief. Want anders krijgen ze weer half Turkije tegen hun omdat de favoriete speler te vroeg van het veld moest vertrekken.

7 mei 2012 om 13:42

Ze trekken wel direct rood, alleen voor bepaalde clubs. Voor sommigen kunnen ze dat nooit doen.

Cüneyt Çakir floot de halve finale, niet Ahmet Çakar. Dat is een ex-scheidsrechter.

7 mei 2012 om 13:45

Haha hoe kom ik erop , Denk door teveel telegol kijken

7 mei 2012 om 14:16

Hehe, kan gebeuren. Zelfs de commentator noemde hem Sakir ipv Çakir

8 mei 2012 om 21:22

Er zijn maar een handje vol goede Turkse scheidsrechters, de beste floot de Barcelona-chelsea, Cakir, degene daaronder is Firat Aydinus. Daarna komt er naar mijn mening een kloof. Er zijn nog een aantal goede, maar deze twee steken er echt bovenuit.

Deze scheidsrechter was duidelijk bang, er was al een gespannen sfeer en hij wilde niet het publiek tegen zich hebben, erg triest, ook van de arbiter.

Het is zonde dat we deze discussie moeten voeren.
Ook deze smerige trap van Zokora (wat gewoon rood had moeten zijn) zou nooit gevallen zijn als de corupte Tff, Emre de voorgeschreven schorsing had gegeven.

Emre had hier gewoon zijn schorsing moeten uitzitten na zijn discriminerende woorden. Na de karatetrap van Nigel de Jong dacht ik alles gezien te hebben, maar het wordt niet beter. Wat krijgen we straks een speler die een wapen meeneemt op het veld ??

Dat hij Emre geen hand geeft vind ik terecht, de Engelse bond had door een soortgelijk incident bij een wedstrijd geen handen laten schudden, maar we weten ook dat de Engelse bond racisme niet tolereert en helaas kijkt de Turkse bond met een gekleurde bril naar de incidenten.

Wel 1 troost voor Emre, je hebt een kind, dus je hoeft je geen zorgen te maken over of je nog vruchtbaar bent :D.

hahah wat een zieke vent !!! hij had hem van veld moeten sturen

Voor alle duidelijkheid, iemand iets toewensen dat niet door de beugel kan levert direct een ban op.

7 mei 2012 om 11:37

Is dat altijd of alleen op dit topic? Om eerlijk te zijn merk ik dat "directe schorsing" gebeuren meestal niet echt op.

7 mei 2012 om 12:32

Dat is bij mij gebeurt, 2 weken ban.

Groot gelijk! Deze gast moeten ze ook 8 wedstrijden schorsen net zoals bij suarez. Geniaal! dit noem ik nou terug pakken.

Natuurlijk is dit een rode kaart waard, daar valt niets op af te dingen.

Maar alsjeblieft mensen, het is ook geen dammen of schaken hoor. We vinden het allemaal prachtig als we verhalen horen over De Wolf, Laseroms en Israel, maar als dit soort dingen nu gebeuren wordt er moord en brand geschreeuwd.

Zo werkt het gewoon in een mannenwereld. Je neemt wraak omdat een ander je diep beledigt, de volgende keer dat je tegen hem speelt schop je hem op zijn donder. Dan weet je dat je het risico neemt dat je rood krijgt.

Voetbal is oorlog, er mag van mij heus wel zoiets gebeuren. Ik ben niet zwart, maar als hij mij beledigt zou hebben en zou kwetsen zou ik hem ook terug pakken, don't worry.

De scheids weet ook dat dit donkerrood was, maar kon het niet geven. Emre kreeg maar twee wedstrijden schorsing.

Offtopic: Wegens omkoopschandaal hebben een aantal bestuursleden van fenerbahce minimaal 2 jaren schorsing gekregen. Een aantal voetballers en managers enz. hebben ook minimaal 1 jaar schorsing gekregen. Al deze personen hebben een schorsing gekregen vanwege poging tot omkoping bij wedstrijden van Fenerbahce, maar Fenerbahce heeft zelf geen schorsing gekregen. De TFF heeft Fenerbahce gematst door een smoesje als " het was niet zichtbaar op het veld ''.

7 mei 2012 om 11:13

Meld er dan duidelijk bij dat Fenerbahce als club en Aziz Yildirim als voorzitter vrij is gesproken van omkoping .

7 mei 2012 om 12:31

Vrij gesproken betekent niet dat ze niks heb gedaan of onschuldig zijn, het is gewoon corrupt. Niemand zit zo maar 10 maanden, 10 maanden lang hebben ze gekeken hoe ze het turkse voetbal het minst economische schade konden geven. Maar ze vergeten dat de hele imago schade op lange termijn gaat leiden naar grotere schade! Kijk wie de voorzitter is van Tff, een man die BJK kapot heeft gemaakt!
En jou lange verhaaltje hierboven ergens... Fenerbahce staat in de finale vanwege die omkoopschandalen! De Super Final is ook verzonnen door een Fenerbahce mannetje. De club die het meest benadeeld dit jaar is Galatasaray, 9 punten verschil seizoen afgesloten met over het algemeen mooi verzorgd voetbal en dan eenmalig een super final? Is gewoon geldklopperij om de schade een beetje op te lappen. Maar ik ben zo blij met wat er allemaal gisteren is gebeurd bij Trabzonspor - Fener. Ik keur het niet goed, maar het laat zien hoe slecht de Turkse voetbalbond is! En dat roept alleen maar nog meer twijfels op bij het vrijspreken van bepaalde mensen. Ons houden ze niet voor de gek, alleen kunnen wij geen macht uitoefenen en zij wel: corrupt.

7 mei 2012 om 13:13

Wat zit je nou allemaal te janken. Fener word ook gewoon keihard benadeeld door de Tff. Jullie praten allemaal leuk alsof de TFF Fener voortrekt, maar hun waren de architecten van alle onzin die Fener te verduren kreeg het afgelopen jaar. Alle verliezen die Fener heeft geleden komen dankzij de Tff, en een jaloerse aanklager genaamd Mehmet Berk.
In de wedstrijd van gister was het ook wel te zien. Scheids deed alles om Ts te laten scoren. Verder kregen 3 spelers van Fener geel voor protesteren, maar Olcan en Burak zijn de hele wedstrijd al aan het schelden, en krijgen geen kaart. Zokora en Colman verdienden allebei rood, niet gebeurd. Colman kreeg niet eens geel, en doordat Emre in protest ging kreeg hij wel geel. Dit kan toch niet?

7 mei 2012 om 18:08

Ten eerste ik jank niet, ik geef alleen aan dat "tribute" niet gelijk moet uitgaan van dat Fener niks heeft gedaan! Fener is gewoon een te grote club om te laten vallen, daar komt het op neer. Betreft wedstrijd van gisteren tussen trabzon en fener, had de wedstrijd gestaakt moeten worden en trabzon had minimaal 2 rode kaarten moeten krijgen (heb alleen uitgebreide samenvatting gezien)
Maar in Turkije worden rode kaarten vaak bespaard, ook in de wedstrijden tussen GS - FB had minimaal 2 keer geel getrokken moeten worden voor één dezelfde speler. Gisteren had Engemen ook twee keer geel moeten krijgen.
Als Emre eerder een fatsoenlijke schorsing had gekregen was het gisteren misschien iets minder uit de hand gelopen.
TFF is gewoon niet consequent maar dan Terim 3 wedstrijden, kan toch niet?
En iedereen kan zeggen wat die wilt maar als je gewoon nuchter en eerlijk bekijkt is Galatasaray de kampioen eigenlijk van dit jaar. Die Super Final slaat helemaal nergens op. Zo veel mesen zeiden toen GS 9 punten los stond zo van ja dit jaar is toch niks aan competitie dit dat bla bla en nu FB er opeens goed voor staat is het wel een leuk seizoen? TFF is gewoon een grote grap! Alle clubs leiden hieronder.

7 mei 2012 om 19:29

Aziz Yildirim zit nog steeds vast, omdat hij zak chips heeft gestolen bij de Turkse Albert Heijn??? Dat Aziz Yildirim niet voorkomt in het rapport van de tuchtcommissie, wil niet zeggen dat hij onschuldig is. In het rapport staat ook dat de omkopingen niet zichtbaar waren op het veld, dus vertrouw maar niet te veel op deze rapport.

Ik moet je ook mededelen dat Aziz Yildirim niet de eigenaar is van Fenerbahce. Hierdoor zou het alsnog niks uitmaken als hij inderdaad onschuldig was verklaard wat niet het geval is. De bestuurders zijn beschuldigd voor omkoping en dit boeit Fenerbahce zeker, omdat ze bestuurd worden door deze personen. Het is jammer voor de voetballers van Fenerbahce die vorig jaar hebben geknokt, maar de bestuurders hebben het verziekt.

7 mei 2012 om 23:40

Hou toch op , Fenerbahce heeft jullie in jullie eigen stadion verslagen , dat de play-offs onnodig en dom zijn ben ik met je eens , dat jullie na 34 wedstrijden de terechte kampioen zijn ben ik ook met je eens , Fenerbahce heeft veerkracht getoond en ze zijn nu 1 punt verwijderd .. Zoek de schuld bij je zelf
De playoffs was al bekend voor de competitie begon dus ga niet lopen huilen .

Emre is de laatste speler op de velden, waar je compassie mee moet hebben.. hij verdiende dit door en door..

Mooie actie. Als die Emre niet bestraft wordt voor zijn uitlatingen door de Turkse Bond, dan moet je eigen rechter spelen. Bravo Zokora

Haha waar denkt die scheids aan als je geel geeft?
Is natuurlijk een donker rode kaart.
Begrijp Zokora wel, Emre zal voortaan nog wel nadenken voordat hij een rascistische opmerking maakt

Veel mensen zullen dit verwerpelijk vinden maar ik kan wel genieten van deze overtreding. Het is de enige passende straf voor Emre als hij daadwerkelijk racistisch is geweest. Natuurlijk is dit donkerrood maar ik kan me goed voorstellen dat Zokora met een glimlach terug zal denken aan deze trap. Puur voorbeeld van eigen rechter spelen en daar ben ik in sommige gevallen voorstander van.

7 mei 2012 om 11:37

'''het is de enige passende straf voor Emre als hij daadwerkelijk racistisch is geweest.'''
Jij bent echt ziek. Jij weet helemaal niet waarom Emre dat riep tegen Zokora. Stel iemand noemt je dikzak of je moeder is een hoer, dan moet je het maar slikken, maar als iemand nigger roept in het heetst van de strijd is ineens geweld gerechtvaardigd.
Zwarte voetballers moeten trouwens niet zo zeuren, ze krijgen goed betaald en voetbal is nou eenmaal een harde sport. Je wordt gepakt op waar je ze maar op pakken kunnen.

7 mei 2012 om 17:48

Ten eerste vind ik het nogal ongepast om iemand ziek te noemen vanwege zijn mening, dat stelt me nogal teleur.
Ik vind geweld in negen van de tien gevallen verwerpelijk. Zolang de wet en een voetbalbond hun taak goed uitvoeren is geweld niet nodig.
Ik heb nooit gezegd dat 'dikzak' en 'je moeder is een hoer' woorden zijn die geslikt moeten worden. Je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Bij bijv. 'je moeder is een hoer' vind ik een goeie tik (geen doodschop) op de enkels ook wel gerechtigheid.
In je laatste allinea vertel je precies mijn mening. "zwarte voetballers moeten niet zeuren, voetbal is een harde sport". Dat voetbal een harde sport is heeft Zokora laten zien

8 mei 2012 om 19:03

Je noemt een nazi denk ik toch ook zien om zijn mening en visie? Niet dat jij een nazi bent natuurlijk. Ik vond het gewoon niet goed te praten om zon trap te geven alleen maar om het woordje nigger.

Goed bezig Zokora! vind het sowieso apart als een licht getinte een donker getinte persoon neger gaat noemen. Wedden dat hij zelf huilt als een echte blanke hem racistisch genoemt?

Emre nu zie je wat er kan gebeuren als je gekke dingen zegt op het veld, zomaar je kinderbijslag kwijt!

Hahahhahahaha wat is dit dan.! Zwaar rood wat een grap zokora zou zich wel goed voelen

7 mei 2012 om 10:55

Haha ja die Emre vliegt ook nog een stuk weg na die trap. Dat maakt het wel lachwekkend.
Die trap moet wel echt hard zijn geweest.

Mijn sympathie voor Didier Zokora is alleen maar groter geworden. Emre B. vraagt al jaren om zo'n trap en die heeft ie (terecht in mijn ogen) verdiend nadat hij zoveel spelers heeft geschopt, bedreigd, uitgescholden etc. Wordt er opeens chaos gemaakt als zoiets tegen hem gebruikt wordt? Hij heeft Emre B. eventjes op zijn plek gezet!

Btw, de slogan luidt toch: Let's kick(!) racism(!!!) out of football.

7 mei 2012 om 10:54

Zokora nam de slogan ietsjes te letterlijk.

Nu ik erover nadenk Let's kick racism out of football had hij geen geel moeten krijgen, hij volgt de orders van de Fifa.

7 mei 2012 om 10:55

Als de verloren wet in Turkije Emre Belozoglu niet straft, dan doet Deejay Zokora het wel. In mijn ogen ook zwaar terecht.

7 mei 2012 om 11:03

Je hebt gelijk. Emre moet zijn gram maar halen bij de tuchtcommissie en niet bij Zokora, want als we volgens de regels moeten handelen, moest (!) Emre deze wedstrijd niet eens te spelen vanwege de schorsing die hij zou moeten (!) krijgen [6-8 wedstrijden schorsing]. Kreeg hij die schorsing, had hij niet meegedaan, had Zokora die trap niet uitgedeeld.

Emre B: Racistisch bezig, krijgt een gele kaart en 2 wedstrijden schorsing.

Welkom in Turkije. Daar waar Suarez alleen het woord negro zij en 8 wedstrijden schorsing kreeg, heeft Emre twee overtredingen begaan: Schelden discrimineren. Eindstand: Twee wedstrijden schorsing, please.. Waar praten we nog over, dit is minimaal 6 wedstrijden schorsing man.

7 mei 2012 om 11:07

Ik sluit mij helemaal aan.

Als speler en supporter wordt je moedeloos. Ik keur het goed. Iemand zei kortgeleden nog dat wij (turkije) honderd jaar achter lopen op het gebied van voetbal. Honderd procent waar.

Didier Zokora is een eervolle man. Dat kan ik niet zeggen van andere mensen en groeperingen.

7 mei 2012 om 11:09

100 jaar? We lopen eeuwen achter en we gaan steeds achteruit.

Wel grappig dat de mensen die Emre in bescherming nemen, opmerkelijk stil waren toen die bastard Milan Baros' been brak en daardoor 5 maanden uit de roulatie was. Deze actie van Zokora is niets vergeleken met de actie die Emre B. uithaalde richting Baros.

Ik zou Zokora graag in mijn team willen zien! Drogba erbij en we hebben 3 Ivorianen waar we veel lol mee beleven :D

7 mei 2012 om 11:12

Daarnaast Bakary Kone en dan verhuis ik naar Ivoorkust. Volg ik de Ivoriaanse competitie, dan zie ik nog plezierige voetballers die heel veel lol maken.

Klopt Cengiz,

Ik wilde een 3 typen maar mijn vinger gleedt naar 1. Ik bedoelde 300 jaar!

7 mei 2012 om 11:39

Leus van Uefa en Fifa: ''''''''united Against Racism, United Pro Greed. ''''''
Racisme is het ergste denkbare, maar corruptie, machtwellust en hebzucht is volstrekt normaal.
De jaren 90 zijn echt voorbij hoor, er zijn wel belangrijkere dingen om druk te maken over een beetje racisme.

Haha, bizarre overtreding. En gewoon geel krijgen ook nog.. Als hij gezegd heeft wat er wordt gesuggereerd is het boontje..loontje verhaal trouwens vind ik.

7 mei 2012 om 11:04

Emre heeft in eerste instantie toegegeven dat hij gediscrimineerd heeft en 5 dagen later ontkende hij ineens. Emre is in zijn Newcastle United tijdperk ook beschuldigd wegens Racisme.

Natuurlijk valt dit niet goed te praten, maar je ziet heel goed dat hij de straf accepteert, misschien ook wel als het rood geweest was. Vaak gebeurt dit uit trots, en zijn de consequenties secundair aan het herstellen van die trots. Een schorsing zou op zijn plek zijn, en die zal hij denk ik ook wel als een kerel accepteren.

Lekkere revanche volkomen logisch als je gediscrimineerd word ... Vind Emre toch al een hinderlijk ventje, Boontje komt om zijn Loontje ! Kwa overtreding natuurlijk zwaar rood maar ik vind het niet erg dat de scheids het bij geel hield .

Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten ;

7 mei 2012 om 19:09

Alleen kan hij zijn bal niet meer terugverwachten.. Arme kerel maar ach hij zal er echt wel om gevraagd hebben. Zo heb ik Zokora nog nooit meegemaakt.

Kon die dude daarna nog wel normaal lopen ? Was gewoon met de punt op de ballen ook nog volgens mij. Damn pijnlijk!!!

Schandelige tackle dit, niks met voetbal te maken??!! Deze man verdient minimaal 5 wedstrijden schorsing, evenals de Trabzon aanhang die maar bleven gooien met diverse voorwerpen.

Overal in de wereld zijn we het er over eens dat eigen rechter spelen niet hoort. Als iemand mijn autoruit in gooit, ga ik niet zijn huis in de fik steken, maar doe ik aangifte.

Maar in het geval van racisme mag ineens alles. Iemand zegt iets racistisch dus mag je hem mishandelen. Vind ik een erg vreemde redenatie.

Er wordt eigenlijk hier gediscrimineerd, het geen ze juist zelf verfoeien. Elke misdaad wordt als het zelfde gezien, behalve racisme. Dan mag je eigen rechter spelen en disproportioneel reageren.

Wanneer iemand mij sukkel noemt, dan moet je hopen dat de scheids het hoort, maar noemen ze je zwarte sukkel dan mag je iemand helemaal verrot schoppen.

Juist door dit soort acties voed Zokora de bron voor racisme. Emre zal het niet doen; maar eigenlijk moet hij hiervoor aangifte doen. Want Zokora is gewoon een gevaar voor de maatschappij. Hij gaat eigen rechter spelen, wanneer hij beledigd wordt. Bizar dat er nog zoveel mensen dit goed praten.

Natuurlijk, indien Emre racistische uitspraken deed is dat verwerpelijk; maar iemand die dan maar gewoon iemand verrot schopt vertoond gewoon crimineel gedrag.

7 mei 2012 om 11:17

Blijf vooral leven in je fantasiewereld, waar ik na 3 juli, de omkoopschandaal, ben uitgetrokken. Jij zou dus aangifte doen ? Nou, in Turkije zou jouw verdachte vrijuit gaan, omdat hij een machtig persoon is. Ze kunnen ook wetten veranderen, zodat wat hij deed geen schuld meer is. Je beredeneert volgens een Nederlandse structuur en opvatting. Ik ben erachter gekomen dat in Turkije geen sprake is van structuur.

Ongelofelijk.. Eerst weigert hij de hand van Emre, daarna deze aanslag. En voor de mensen met een Gs-bril op, die trouwens dan even onmenselijk zijn: Emre kreeg 3 wedstrijden voor het beledigen van Zokora. Zokora schold Emre's moeder uit waaruit Emre reageerde met "vuile neger". Je kan Emre natuurlijk een schorsing geven voor het schelden, maar dan moet Zokora er evenveel krijgen!
Ik weet niet hoe het bij jullie werkt, maar iemand mag mij misschien wel "kank... turk" noemen maar never nooit mijn moeder uit schelden.

Emre kreeg dus 3 wedstrijden en Zokora 0!

En nu dit. Onmenselijk. Schandalig. Emre kan misschien zeiken/schelden/bedreigen in het veld, maar nooit heeft hij iemand geslagen. Zoals we dit seizoen bij spelers Melo (2x 0 wedstrijden), Engin Baytar (maar 2 wedstrijden) en Zokora (0 wedstrijden tot nu toe) wel zagen. Ronduit schandalig.

7 mei 2012 om 11:24

Wel grappig dat jij je mening baseert op een ''gerucht''. Emre zei dat Zokora zijn moeder uitschold, maar daar geloof ik niets van. Er zijn zelfs geen beelden. Dit zei Emre om zijn racistisch gedrag goed te praten.

Mooi voorbeeld van Melo, Lugano deed precies hetzelfde bij Emre Asik, maar kreeg ook niets. En dit zeg jij nu als Fenerbahçe-fan. Zet je jezelf nu niet voor lul?

Engin Baytar is ook een mooi voorbeeld. Die keeper moest rood krijgen, als je die actie vooraf zag van Borjan, stond hij op zijn enkel. Hij kon zijn voet breken daar, uit frustratie gaf hij een ''zachte'' kopstoot maar die keeper moest rood krijgen. Ach, we zijn dit soort gepraat al gewend. Dit topic gaat nota bene over Zokora-emre en jij beschuldigt Galatasaray.

Typerend.

7 mei 2012 om 11:29

Emre is mans genoeg geweest om het toe te geven! En de GS voorbeelden waren puur om situaties te vergelijken. Lugano kreeg destijds 5 wedstrijden voor de kopstoot, een voorbeeld die jij er bij haalt. Melo kreeg er bijv. 0 op die van Can Arat en Engin 2 op de kopstoot van de keeper van Sivasspor.

Lezen jongen lezen. Ik vergelijk de situaties. Ik meldde er bij dat Emre nooit iemand heeft geslagen zoals de spelers die wij noemen het wel deden. Zokora is een schande voor het hedendaagse voetbal.

En je gelooft niet dat Zokora Emre heeft uitgescholden? Gerucht? Emre heeft dat bekend gemaakt. Denk je nou dat Emre naar Zokora toe gaat en meteen zegt "goedendag vuile neger"? Zoals ik al zei: Gs-bril af voor het reageren.

7 mei 2012 om 11:34

Mans genoeg? Emre en het woord man gaan niet in één zin samen.

Lugano kreeg die schorsingen wegens het opfokken van de boel, niet voor de kopstoot. Want de scheids ''zag'' die kopstoot niet.

Leuk dat Emre dat bekend maakt, maar leer nou eens begrijpend lezen, dat gedeelte over het schelden heeft hij erbij gehaald om zijn gedrag goed te praten.

7 mei 2012 om 11:36

Afschuwelijk dat mensen hier over Emre's gedrag praten ipv de aanslag op hem. Onmenselijk..

7 mei 2012 om 11:39

Bekijk eerst wat Emre allemaal in zijn carriére heeft uitgehaald, dan praten we wel verder met een kopje koffie en koekje d'r bij..

7 mei 2012 om 11:57

Dat leg ik dus uit in mijn eerste post, Lezen Aub!
Ik citeer uit mijn eerste post:"emre kan misschien zeiken/schelden/bedreigen in het veld, maar nooit heeft hij iemand geslagen. "

7 mei 2012 om 15:31

Vriend volgens mij volg je de wedstrijden van Fenerbahce niet. Aub ga de wedstrijden opnieuw bekijken en reageer daarna pas wat Emre wel of niet heeft gedaan. Voor de meeste mensen is bedreigen ergen dan geslagen te worden.

7 mei 2012 om 15:33

Nooit heeft hij iemand geslagen? Zoek maar op Youtube Emre vs Sabri, dan zie je letterlijk de vieze gedrag van emre B!

In een land met een corrupt voetbalbond, waar men na een open verklaring van de speler over racisme, de speler slechts twee wedstrijden krijgt, kijk ik niet op van mensen die het recht in eigen handen nemen.

7 mei 2012 om 11:16

corrupt voetbabond? ik lees in elke reactie van je iets over het voetbalbond of over aziz heb je het gelezen gangster aziz yildrim is vrijgesproken lees reactie # Tribute ! Ligtv etc.

7 mei 2012 om 11:22

Hey gefeliciteerd man ! En Eksioglu ? En Mosturoglu ? Zijn die ook vrijgesproken ? Nee. Jarenlange straf. Waarom ? Wedstrijden beinvloeden. Serdar Kulbilge en Ibrahim Akin, spelers, jarenlange straf gekregen. Na omkoping in een Fener wedstrijd. Maar Fenerbahce krijgt geen straf. Omkoping was toch niet betreffend het veld ? Kulbilge, Akin, zijn dat geen voetballers ?

7 mei 2012 om 11:27

bedankt voor je felicitaties . Jep laat maar zien hoe machtig aziz yildrim dus is ..

7 mei 2012 om 11:29

Niet Aziz, dit laat de corruptie en macht van Erdogan zien.. Jullie mogen hem op je blote knieën bedanken.

7 mei 2012 om 11:31

Wel moet ik dit erbij even vermelden:

Dipnot: Pfdk Başkanı Halit Fahri Gültekin, Fenerbahçe Spor Kulübü'nün 6384 sicil numaralı kulüp üyesidir.

+ als je het bericht van de tuchtcommissie hebt gelezen, staat er: Oy çokluğu ile bla bla bla.

Dit laat zien dat er niet volgens de regels is gehandeld, maar gewoon gestemd is wie wel en wie geen straf zou krijgen. Vind je het raar dat Aziz vrijuit gaat?

7 mei 2012 om 11:35

ik bedank niemand op me blote knieën wist al vanaf het begin dat dit het resultaat zal worden . Het gaat over aziz yildrim he ? denk dat hij meer kan en spreekrecht heeft dan erdogan in turkije maja het voetbal is niet meer wat het was is in turkije ben zelfs Bosniës kijk wel af en toe een wedstrijd maar word niks zo met turks voetbal.

7 mei 2012 om 11:35

De gene die schuldig zijn bevonden zijn met "stemmen" schuldig geacht.

7 mei 2012 om 11:38

Jullie weten een paar dingen niet. Uefa heeft geen toestemming gegeven over de verandering van artikel 58 en de toevoeging van artikel 105. Zonder toestemming van de Uefa is dit gedaan.

Het is afwachten op het rapport van de rechtszaak. Aziz Yildirim wordt daar schuldig bevonden en dan gaat de Uefa doen wat er gedaan moet worden.

Kijk niet raar op dat Demirören binnenkort opstapt en een zinkende vloot [voetbalbond] achterlaat. Tijdperk voor een nieuwe bondsvoorzitter, dit keer met een geel-rode bril!

7 mei 2012 om 11:42

Gangstarr,

Voor zover ik weet zijn Eksioglu en Mosturoglu straffen opgelegd omdat zij een poging tot beinvloeden van wedstrijden , wat alleen tot die poging tot is gebleven. Over Ibrahim Akin heb ik ook zo mijn twijfels , hoe kan hij voor 3 jaar geschorst worden als hij de wedstrijd tegen Fener heeft beinvloed ( Wat dus betekend dat Fenerbahce schuldig is ) als Fenerbahce als club zijnde vrij wordt gesproken ? Over Serdar Kulbilge heb ik echt geen idee dus kan ik ook geen uitspraak erover doen

7 mei 2012 om 11:47

En dan ben ik trouwens nog iets vergeten te typen net , Er hebben 2 Superlig club voorzitters tijdens de rechtbank toegegeven dat Trabzonspor hun een aanmoedigings/winst premie hebben aangeboden ( Sivasspor en Manisaspor)
Hoe kan het dat er niemand an Trabzon wordt gestraft ? Is het uberhaupt wel onderzocht ? Het blijft heel vaag ...

7 mei 2012 om 12:00

@tribute

Ik ben ook een Fb-fan, maar toch zullen we een divisie lager moeten beginnen komend seizoen. De pogingen tot zul je moeten zien als "manipulatie". Omdat Trabzonspor en besiktas ook erin zaten, konden zij zich zelf er zo uitwerken en FB een niveautje laten zakken tot "poging tot". Ten minste, dat is wat ik kan uitmaken uit de Pfdk's statement.

Al zijn de verdenkening aan FB wel verdeeld met stemmen, dus is het nog altijd 'subjectief'.

7 mei 2012 om 12:04

@kaka-cr7

Ik vind het altijd grappig als mensen in een 50/50 situatie trots vermelden dat ze het vantevoren wisten.

Ja duh?

50/50 of hij krijgt straf of hij wordt vrijgesproken, het is pas knap als je alle beslissingen en straffen vantevoren kan voorspellen.

7 mei 2012 om 12:21

@ Tribute

De competitie is niet meer serieus te nemen. Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken. Ik zeg volgend jaar mijn Ligtv op en neem afstand van de Turkse topics. Schijnheilige mensen mogen in hun schijnwereld blijven. De burgers worden belazerd. De fans worden belazerd. Waarom ? The ho's have to be ho'ing, the dice gotta be rolling and the money gotta be flowing.

7 mei 2012 om 13:28

Denk niet dat iemand jou of je complottheorieën zal missen gangstarr, dus beter zeg je je abonnement nu al op.

7 mei 2012 om 13:29

Gangstarr ik ben het met je eens!

Een normaal mens zou het met je eens zijn Gangstarr. Daarmee bedoel ik een neutrale toeschouwer. Het is een grote rotzooi binnen de competitie! Niks klopt en niks is meer te vertrouwen. Hopelijk gaat Uefa iedereen die niet deugd terecht straffen!

Een goed voorbeeld Emre maar 2 wedstrijden geschorst vanwege zijn rasistische gedrag. Fatih Terim die even boos was op belangrjike mensen krijgt 3 wedstrijden? Dit is toch echt om te lachen?

7 mei 2012 om 13:29

Gangstarr ik ben het met je eens!

Een normaal mens zou het met je eens zijn Gangstarr. Daarmee bedoel ik een neutrale toeschouwer. Het is een grote rotzooi binnen de competitie! Niks klopt en niks is meer te vertrouwen. Hopelijk gaat Uefa iedereen die niet deugd terecht straffen!

Een goed voorbeeld Emre maar 2 wedstrijden geschorst vanwege zijn rasistische gedrag. Fatih Terim die even boos was op belangrjike mensen krijgt 3 wedstrijden? Dit is toch echt om te lachen?

7 mei 2012 om 13:56

@ Altano

Dit is Turkije. Niet wetten, maar wat leiding gevende vinden van zaken zijn doorslaggevend.

7 mei 2012 om 17:00

gangstarr,

Haha, je doet net alsof corruptie voor het eerst in de wereld verschijnt. Laat me raden, je dacht dat het allemaal rozengeur en maneschijn was in de wereld? Wake up. Iedereen, maar dan ook iedereen is corrupt. Zolang ze hun portie van de deal krijgen is iedereen stil. Ik vind de straffen eveneens belachelijk, maar dat alleen omdat ik de bewijzen niet heb gezien. Het begon allemaal opgeblazen, dat Emenike gezien was met het tellen van geld en dat er 19 wedstrijden omgekocht waren. Allemaal onzin. Geen enkel bewijs gezien. Nu komen ze met straffen en 'poging tot' omkoping. Dat hele verhaal van Akin begrijp ik ook niet, ik wil bewijzen (lees: feiten) zien.

Lijkt me helemaal lachen als de rechtszaak beslist dat Sekip, Eksioglu, Akin etc. onschuldig zijn en dat Aziz Yildirim nou juist schuldig is. Stel je dit even voor? Wat gaat de Pfdk dan doen? Als het nou net even andersom was....hahaha. Oh man, ik kan alleen zien dat voetballers gewoon hun spel spelen, maar wat daarbuiten gebeurd...haha...woorden tekort hiervoor. Misschien moeten we geen enkel bestuurslid meer serieus nemen. Wat een drama dit...

7 mei 2012 om 23:54

Ik ben nu verstrikt geraakt in een dilemma , zoveel vragen zo weinig antwoorden .
Aziz Yildirim zit al bijna 11 maanden vast , wordt onschuldig verklaard , Dhr Mosturoglu heeft 1 jaar gekregen die in hoger beroep 100 % wordt kwijtgescholden. Dat betekend dat Ilhan Eksioglu of de zondebok is van Fener ( Lees ; Schuldig ) of hij is de zondebok van de mensen die dit hebben opgezet . 1 van de 2 moet het zijn.

het woord wat emre gebruikt hoort niet , als je de kracht en de haat van dit woord niet kent kan je er niet over oordelen !! En als ie iets over j moeder zegt zeg iets over zijn moeder terug!! Maar racisme nee , wat zokora deed begrijp ik wel tegen racistisch europa moet je van je afbijten en niet over je heen laten lopen. Hier in nederland gebeurt t ook

7 mei 2012 om 12:12

@guillajax

Man huil niet zo, ik vind het sowieso overdreven dat dat mensen zo dramatisch kunnen doen over een woord.

Wat de betekenis ook mag zijn.

Op TV, in rapmuziek en zelfs in het dagelijks leven wordt het zo vaak gebruikt en vaak nog door zwarte mensen zelf, dus als zwarte moet je je hand in eigen boezem steken.

Ik vind het gewoon extreem schijnheilig, alsof er niks ergers is op de wereld dan een woord.

Na Fenerbahce - Trabzonspor, waren ze aan het knuffelen in de spelerstunnel, en dan gaat Zokora op tv zeggen van zusenzo hij schold mij uit dit dat , Hoe zielig ben je dan ?
Emre heeft zich verontschuldigt alles, hij steekt zn hand uit jij weigerd, hij klopt nog 3 x op je borst/buik.

En dan tijdens de wedstrijd zown schandalige overtreding? Als dit op Messi of Ronaldo was geflikt jonge dan lag de wereld op zn kop :D .

7 mei 2012 om 11:27

Je denkt dat je zoiets schandaligs kan flikken en dan het wel ff goed maakt door sorry te zeggen en op zijn buik te tikken?

7 mei 2012 om 11:28

Ik ga jouw discrimineren, beledigen, en daarna doodleuk excuses aanbieden, en zand erover heen.

Nee, sorry. Zo werkt het niet. Diep respect voor Zokora, als ik hem was, had ik aangifte gedaan bij de politie. We leven nota bene in 2012 en niet in de Middeleeuwen.

Onbegrijpelijk dat jij racistisch gedrag van Emre B. goedpraat. Bravo. Jullie gaan de goede kant op, keep up the good work!

7 mei 2012 om 13:03

@cengiz,huh ? Waarom knuffelt hij dan met Emre na de wedstrijd ? Van oh jonge is goedzo, en dan bij persconferensie gaat hij janken ? Wat is dat voor onzin ?
En btw, je discrimineert tog niet iemand zomaar? Zokora heeft zeker wel iets gezegt, en dat gaf Emre ook toe bij de interview, dat Zokora Emre uitschold en zijn moeder ook.

En over je eerste zin,, ik trap wel in je ballen dan komt alles goed toch, net als onze vriend Zokora

Heb ik ergens gezegt dat Emre het goed heeft gedaan ?
Iedereen heeft wel eens een racistisie opmerking gedaan, jij ook dat weet ik zeker, moet je nu iedereen gaan aangeven bij de politie ? Wat is dat voor kinderachtige opmerking ?

@xcess ; Hij heeft zich verontschuldigt alles, dus ik weet niet wa je kraamt.

7 mei 2012 om 13:31

Aangifte bij de politie voor racisme? Wees jij nou maar blij dat Riera jullie hondje Melo niet aan heeft gegeven voor zware mishandeling.

7 mei 2012 om 13:37

Hehe, waarom offtopic gaan, Emre vs. Zokora en jij begint over Melo-riera.
Die hebben het gewoon als volwassenen opgelost en samen gejuicht toen Melo scoorde.

Weet je wat zielig is, een advocaat van jullie die aangifte deed tegen Melo, vanwege de ruzie tussen Melo-riera. Wat is er schandaliger dan dat je aartsvijand een aangifte doet over een zaak binnenin Galatasaray, hoe diep kan je zinken?

7 mei 2012 om 15:35

hmm kralex75 toch:$$ Haha vriend wat Emre heeft gezegd kon je gewoon letterlijk liplezen en wat Zokora gezegd zou hebben heb je in geen enkele beeldmateriaal gezien/gelezen. Emre beweert dat, maar of je Emre kan vertrouwen is nog maar de vraag.

7 mei 2012 om 19:33

uababa , je zegt het zelf. JIJ zelf noemt iemand toch ook niet zomaar 'vieze nigger' ? Wat jou hersencapaciteit is is nog maar de vraag ; :$

8 mei 2012 om 05:22

Cengiiz

Dit is al de 2e keer dat ik jou moet corrigeren omdat je foutief informatie doorgeeft.

Ten 1e je bewering over 18.000 opgezegde abbonees, daar klopt dus ook geen hol van , de werkelijke aantal ligt rond de 600(!!) .

Ten 2e De advocaat die aangifte deed was de advocaat van Riera zelf , dat hij dan in een clubje zit (fenerbahce Supportende Advocaten ) wilt niet zeggen dat Fenerbahce die aangifte deed , geloof je me niet ? Google het vooral dan zul je zien dat ik gelijk heb.

Ik hoop dat ik je hierbij genoeg heb geinformeerd en ik hoop dat je in de toekomst juiste informatie zal doorgeven aan je mede VZ- bezoekers. Het heeft echt geen zin om Fenerbahce in een kwaad daglicht te zetten , wat dit jaar al overigens heel vaak is gebeurd.

Met vriendelijke groeten jongeman.

8 mei 2012 om 12:19

Ntvspor gaf het zelf aan, over die 18.000 abonnee's, dat als eerst.
Ten tweede, Melo en Riera hebben het zelf intern opgelost, zonder een rechtszaak of wat dan ook.

Ik hoef helemaal niet geïnformeerd te worden, zeker niet van een betweter zoals jou, want ik weet waarover ik praat.

Hij lijkt inderdaad niet echt voor de bal te gaan, alhoewel hij er nu toch 2 raakt ( sorry voor de slechte mop, kon het niet laten ).

Rood is zeker op zijn plaats. Dit is gewoon hetzelfde als wat De Jong deed tegen Xabi Alonso en wat Pepe geregeld doet. Rood en verschillende wedstrijden schorsen is hier op zijn plaats. Overigens moeten de racistische spelers ook echt zwaar aangepakt worden door de voetbalbond. Wedstrijden schorsen is de enige manier om hen te doen ophouden, maar de voetbalbonden zijn niet consequent of kunnen niets bewijzen ( kijk naar het voorbeeld van Busquets tov Marcelo ).

Er zijn geruchten dat Zakora opdracht van bovenaf heeft gekregen om te zeuren over Emre.
Want ik vond het al vreemd dat Zakora en Emre na de wedstrijd elkaar omhelsden enz.

Wat zal ik zeggen, in Turkije kan alles

Heel jammer dat het heeft mogen gebeuren. Imago schade voor mijn club en het Turkse voetbal!
Hoe heeft het zover kunnen komen, dat de spelers elkaar aan het trappen waren in het veld? Dit was zeker niet de enige fout overtreding, het ging gewoon nergens over beide kanten op. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn club er sportief en op het vlak van fair play wel erg negatief uitsprong.
De scheids kon de wedstrijd al acht keer afblazen, maar ging toch door.
Zokora heb ik veel sympathie voor en zijn actie is enigzins te snappen na de belachelijke straf voor Emre. Maar zoiets kun je niet rechtvaardigen, ook al zit de TFF fout.

Ik dank de TFF voor al deze taferelen en mijn club dat ze in dit vieze spel meegingen. (dit was een cynisch bedankwoordje,voor als mensen het niet begrijpen).

7 mei 2012 om 17:32

Ik denk dat inderdaad jij, als supporter, hier het meest dupe van wordt. Je wilt het allemaal niet hebben, maar je hebt er geen controle over en toch gebeurt het. Zo voel ik me ook over het omkoopschandaal. Alles is buiten ons bereik. Niet te geloven dit allemaal....

Waarom geel hij raakt de bal

tja als onze corrupte bond geen fatsoenlijke straf wilt geven voor racistische uitspraken, dan moet men zelf als rechter spelen eh.
scheidsrechter durft hem niet eens rood te geven omdat hij schrik heeft vn de reactie van het publiek !
suarez kreeg in engeland 8 matchen ! emre kreeg er 2(hij had zogezegd gescholden)

fatih terim heeft ook iets gezegd(niet racistisch) en kreeg 3 matchen... heel het systeem in turkije is corrupt tot op het bod.

vandaag zijn de beslissingen van de tuchtcommissie bekend gemaakt. Eksioglu en Mostoroglu, ahmet celebi voorzitters bij fenerbahce krijgen allemaal een straf van 3, 2,1 jaar.
spelers: serdar kulbige en ibrahim akin krijgen ook zo een straf.

maar fenerbahce krijgt geen straf omdat er zogezegd niks van te zien was op het veld? akin en kulbilge zijn geen spelers meer zeker? die voorzitters deden al dat werk natuurlijk voor hun eigen en niet voor fener.
waarom heeft onze corrupte bond vlug regel 58 aangepast?
waaril heeft fener zijn rechtzaak bij CAS laten vallen?

1 corrupte bende
fenerbahce mag die beker volgende week ergens hebben ! turksvoetbal is dood

7 mei 2012 om 13:34

Ja ja, als het jullie meezit is het Turkse voetbal geweldig en is Galatasaray de grote redder, maar als het tegenzit is het weer het oude verhaal he? Turkse voetbal is corrupt, Fener koopt om, TFF trekt Fener voor, bla bla bla.
Zet een andere CD op, je valt in herhaling.

7 mei 2012 om 16:38

toevallig dat deze cd wel goed voor jullie uitdraait eh?
waren jullie het nie die zeiden, als jullie 58. madde verandere laat jullie ons maar zakken. als er bewijzen zijn, laat ons dan degraderen.

nou er zijn bewijzen maar die praatjes van jullie die zijn er opeens nietmeer?

Zwarte voetballers moeten niet zo zeuren, ze krijgen goed betaald en voetbal is nou eenmaal een harde sport. Tegenstanders en fans van de tegenpartij pakken je op waar ze je maar op pakken kunnen. Een echte professional kan dit hebben. Trouwens de jaren 90 zijn echt voorbij hoor, er zijn wel belangrijkere dingen om druk over te maken dan een beetje racisme. Deze overtreding is gewoon schandalig en die Zokora verdient minstens een jaar schorsing, misschien wel celstraf. Omdat Emre een keertje nigger riep is dit geweld gerechtvaardigd???

7 mei 2012 om 13:39

PVV en racisme is zeker wel in verband.
Simpel voorbeeldje:
Alleen Hitle- ehm sorry, Wilders zijn uitspraak 'kopvoddentaks' zegt al genoeg. Om iemand zijn manier van geloven te willen veranderen is al één ding, maar om er nog zo een denigrerende term voor te gebruiken, dat is al helemaal belachelijk.
Of dat hij zegt dat ze dat 'marokkaanse straattuig' aan willen pakken, om er dan per se 'marokkaans' voor te zetten, om maar te benadrukken dat dat tuig Marokkaans is... Daar creëer je toch ook alleen maar een grotere barrière mee tussen de autochtone en allochtone bevolking? Ik heb niks met Marokkanen, maar dit is gewoon kleinerend, en past niet bij fatsoenlijke politici.

kijk wat zokora doet is schandalig maarja als de tff emre zijn gedrag niet voldoende straft dan gebeurt er dit. als mensen niet vinden dat er gerechtigheid is dan nemen ze gerechtigheid in eigen hand. nogmaals wat zokora doet is schandalig maar normaal gesproken horde emre vandaag niet eens te spelen min 4 wedstrijden volgens het boekje

Hij zou gedacht hebben, als ik het doe, dan doe ik het ook goed.

Trouwens, de beelden rond 0:16 zijn wel geëdit met een beetje stemmingmakerij.
Eerst zie je in slow motion de voetbeweging van Emre en vervolgens meteen op normale snelheid die trap.
Zodoende is het effect van die trap nog even wat aangedikt.

7 mei 2012 om 12:08

het is lig tv ook wel bekend als fenerbahce tv

7 mei 2012 om 13:42

Bij jullie wedstrijd durfden ze wel openlijk (en in het voordeel van GS) te oordelen of het wel of geen buitenspel was, en of er wel of geen kaart voor getrokken moest worden, maar bij deze overduidelijke rode kaart houden de commentatoren hun mondje dicht, wel opvallend, vind je niet?
Of dan die wedstrijd van 2 weken geleden. Bij de goal van GS schreeuwt hij de longen uit zijn lijf, maar bij de goals van FB houd hij zijn mondje dicht.

Welk verband leggen jullie dombo's tussen Lig TV en Fener? Weten jullie wel waar jullie over praten?

8 mei 2012 om 12:04

Een dag later kan ik nog steeds genieten van dit filmpje haha.
Wat een vermaak zeg

schandalig is het wel te noemen, maar, ergens kan je het ook eigenschuld dikkebult noemen.

Hahaha, die krijgt zeker geen kinderen meer!

7 mei 2012 om 13:30

Ach, het is beter zo. We hebben al veel racisten op deze aardbol, ik heb liever dat dit niet toeneemt maar afneemt. En gisteren is de eerste stap gezet, met succes!

7 mei 2012 om 13:44

Dus je keurt deze actie goed?
Waarom zeg je tegen ons dat we met blauw-gele bril beoordelen, elk topic, elke keer dat je de kans krijgt, maar doe je het zelf met een rood-gele bril? Probeer een keer eerlijk en objectief te beoordelen, hypocriet.

Tuurlijk verdiend Emre een straf, en die heeft hij gehad, 3 wedstrijden. Zokora zou hier, als Emre 4-8 wedstrijden straf voor verdiende, minstens 8 wedstrijden schorsing voor moeten krijgen. Belachelijk dit. Emre had een interne bloeding kunnen krijgen. Zoiets kan niet op het veld. Zo zou je iemand misschien schoppen als je een persoonlijke ruzie met hem had, maar niet in het veld.

7 mei 2012 om 13:49

Waar zie je mij dit goedkeuren? Ik zeg alleen dat hij het heeft verdiend, omdat hij zelf vaak dingen doet die niets met voetbal te maken hebben. Is dit een keer in zijn nadeel, ontstaat er opeens chaos. Nee, je moet het van beide kanten bekijken. Dit is gewoon een wraakactie, wat ik kan begrijpen en ik zeg het nog een keer, hij heeft het verdiend. Maar waar zie je mij dit goedkeuren.

Even langs gaan bij de Hans Anders?

7 mei 2012 om 14:10

'ach, het is beter zo. We hebben al veel racisten op deze aardbol, ik heb liever dat dit niet toeneemt maar afneemt. En gisteren is de eerste stap gezet, met succes! '

Neem jij jezelf wel serieus?

7 mei 2012 om 15:14

Ja, ik neem me serieus, waar zie je mij zeggen dat dit goedkeur? Ik zeg alleen dat de stap om het aantal racisten op deze aardbol te verminderen met succes is geslaagd gisteren, geef vraag op mijn antwoord: Waar zie je mij zeggen: Goed zo Zokora, goed gedaan?

Ik heb deze man tegen PSV zien spelen en vond het al een rare vent, maar dit slaat natuurlijk alles! Ik vind het ook niet iets wat een echte man zou doen maargoed...

Als club zijnde zou ik deze man zelf schorsen en in de transfermarkt proberen te lozen.

Kan iemand mij vertellen hoe Serdar Kulbilge en I. Akin voor omkoping tijdens (beiden) een Fenerbahce wedstrijd jaren zijn geschorst, net als Fenerbahce bestuurders, maar dat Fenerbahce geen straf krijgt ? Kan iemand dit uitleggen ?

7 mei 2012 om 13:14

Kijk ik zal het je uitleggen

Nee sorry ik kan het niet uitleggen, er is geen verklaring. Ging even 5 minuten nadenken hoe ik Fenerbahce kon verdedigen maar het lukt me niet sorry. Eerst kopen ze de keeper van Genclerbirligi om op 7 maart 2011. Krijgt een blunder goal tegen en maakt op een hele domme plek een penaltie. Ok geen probleem maar de Pfdk zegt dat hij schuldig is en wordt voor 2 jaar geschorst en de club die de speler heeft omgekocht??? Niets.

Vervolgens koopt Fenerbahce de spits van hun tegenstander IBB op 1 mei 2011, wederom word de speler alleen bestrafd en de club niet. Werd nog gisteren beschuldigd van complottheorieen verzinnen terwijl ik gewoon de feiten opnoemde. Een paar uur later werd mijn verhaal door de Pfdk bevestigd. Ben benieuwd hoe die persoon Sari_kanarya hier op gaat reageren. Die man leeft nog in een groot ofso. Beweerde dat er niks omgekocht is terwijl er indirect al werd toegegeven (cas terugtrekken, 58. artikel veranderen etc) en iedereen was om Fenerbahce te redden.

7 mei 2012 om 13:26

Nog onbegrijpelijker, als Fenerbahçe onschuldig is, waarom trokken ze hun Cas-rechtszaak terug? Ze zijn toch onschuldig? Dit is allemaal gepland..

7 mei 2012 om 14:11

@ Cengiz

Natuurlijk is dit gepland. Waarom ineens play offs ? Waarom zegt Aydinlar dit wilde Digiturk, maar wordt dit ontkend door Sansal Buyuka ? Waarom ?

7 mei 2012 om 14:02

Blijkbaar zijn ze niet geschorst voor omkoping, maar voor poging tot. En volgens de tuchtcommissie waren er geen opvallende dingen in het veld te zien. Daarom word de club niet geschorst, in het veld is geen omkoping, dus geen blunders, domme penalties, bla bla bla. Als er daadwerkelijk omgekocht is mag Fener van mij een straf krijgen, dit seizoen boeit me vrij weinig, laat Gs die beker maar lekker hebben, zijn zij ook weer blij. Jullie doen alsof ik Fener alleen maar bescherm, terwijl, als er fatsoenlijk bewijs is, laat het me zien, dan geef ik jullie misschien gelijk. Maar dit bewijs is er niet. Het blijven allemaal onbeargumenteerde verwijten en 'wat als'-scenario's.

Kijk, jullie zijn gewoon rare mensen. Ik zeg niet dat Fener onschuldig is, ik zeg gewoon dat er geen bewijs van omkoping is, en dat jullie triest zijn omdat jullie alles doen wat jullie kunnen om Fener schuldig te laten lijken. Wat willen jullie dat ik doe? Rustig blijven terwijl jullie mijn club ten onrechte beschuldigen met allerlei belachelijke 'bewijzen' die door de sensatiegeile media in het nieuws werd gebracht? Wat zouden jullie doen? En ga nou niet de held proberen uit te hangen, en zeggen 'dan zouden wij gelijk willen dat Gs degradeerde!', want dat willen jullie niet. Aan de manier waarop ik jullie de afgelopen tijd heb zien reageren, is duidelijk geworden dat een beetje objectieve beoordeling bij jullie ver te zoeken is. Bij alles wat jullie zeggen hebben jullie een rood-gele bril op. Wint Fener, is het de schuld van corruptie, de Tff, of Lig TV. Verliest Fener, dan is het omdat Gs 'o zo geweldig is'. De enige reden dat jullie dit jaar om het kampioenschap meespelen, is omdat Fener zo verzwakt is. Daarom is deze rechtszaak gestart. Dit is idd gepland, zoals Cengiz zegt. Zo gepland om Fener zo veel mogelijk kapot te maken. Fener domineert al jaren de gehele Turkse sportwereld, en Aziz Yildirim kreeg te veel macht. Dit wilden ze indammen, dus kwamen ze met deze rechtszaak. De aanklager zei zelf: 'als Fener geen kampioen werd, zou ik ze niet aanklagen.' Hoe kan je in godsnaam zo iemand serieus nemen?

Ik zei vanaf dag 1 al: 'mocht er daadwerkelijk bewijs zijn van omkoping, dan mag Fener degraderen'. Ze boden vanaf de eerste dag al aan om vrijwillig te degraderen, en dit verzoek werd niet ingewilligd. Wie zijn jullie dan om op Fener te komen zeuren? Is het de fout van de Fener dat de TFF te bang is voor het machtige Fener? Is het de fout van Fener dat door Lig TV die onzinnige play-offs zijn ingesteld?
Akin zei dat hij eerst bekende omdat hij onder druk werd gezet, maar sinds die dag ontkent hij dat hij is omgekocht. Hij speelde trouwens ook elke wedstrijd als een beest tegen Fener, dus dit lijkt me sowieso stug. Beide spelers hebben overigens ook geen bedrag ofzo gekregen, dus met wat heeft Fener ze omgekocht? Besiktas was juist degene die Akin om wilde kopen vlak voor de Beker finale, waarom worden zij niet gestraft? Ze beloofden hem een transfer naar Bjk, en een nieuw renpaard, omdat Akin een gokverslaafde blijkt te zijn.
De voorzitters van Manisa- en Sivasspor hebben allebei gezegd dat Sadri Sener ze heeft geprobeerd om te kopen, waarom praten jullie hier niet over? Deze hele kruistocht van jullie is gericht op Fener, omdat jullie de enige (echte) concurrentie weg willen hebben. Ik snap het wel hoor. Na jarenlange dominantie van Fenerbahce willen jullie ook wel een keer in de spotlights staan omdat jullie door die Uefa cup denken dat jullie nog steeds de grootste club van Turkije zijn. Ik snap jullie wel. Maar kom dan niet hier op VZ huilen, want daar schiet je niets mee op.

Schelden doet geen pijn maarre...sjow...

Toch wel leuk om te zien dat Zokorazijn revenge neemt. Prachtig. Alleen zou rood een terechte kaart zijn maar toch, ik vind dit wel leuk tv.

So een heerlijke trap

Ik vind het altijd heel opmerkelijk dat elk artikel over Turks voetbal uitmondt in een discussie over het omkoopschandaal en de vraag wie beter is, GS of FB? AUB blijf on topic, dit gaat over Emre vs. Zokora. Ik ga even nu off topic voor 1x:
Ik zelf kijk Turks voetbal via de samenvattingen op mijn ligtv App. En enige wat ik kan zeggen is, ze verdienen allebei het kampioenschap. GS speelt beter voetbal en FB strijdt met hart en ziel, allebei mooie componenten van het hedendaagse voetbal. En ik wil wat zeggen over de username Gangstarr.
Je doet altijd alsof je heel objectief bent, maar bent dat niet. Hou aub op of ga lekker bij de Turkse CIA werken. Je doet alsof jij alle informatie hebt. Turkije is er bijna een jaar mee bezig en meneer weet de oplossing.

7 mei 2012 om 14:24

Eindelijk, iemand die het doorheeft xd
Gangstarr probeert de messias van de Gs-fans uit te hangen hier, doen alsof hij zo eerlijk en objectief is, maar hij doet niets behalve provoceren.

En over Emre vs. Zokora. Emre heeft 3 wedstrijden schorsing gehad. Het was toch niet 3 wedstrijden +1 trap in zn edele delen? De opmerking van Emre is fout, even fout als deze trap. Dus laten we met dezelfde standaarden meten. Dit hoort niet thuis op de velden. Dit zou zelfs een overtreding zijn bij de alle vechtsporten.

7 mei 2012 om 15:51

Racisme wordt minimaal bestraft voor 4á 8 wedstrijden. Hier blijft het bij 2á 3 wedstrijden! Ik weet niet welke coorupte bestuurders aan macht zijn bij Pfdk en Tff, maar binnen een paar jaar zal het woord voetbal niet meer gebruikt worden in Turkije.

8 mei 2012 om 22:22

Ua Baba weet je wat het is. Je hebt gelijk, iedereen heeft gelijk. Maar het is niet een situatie van 1 jaar, maar een cultuur die zich al 30 jaar afspeelt met zoveel partijen.
De oplossing is dan toch niet elkaar zwart maken. Iedereen heeft modder aan zn handen. Beste manier is harmonie en samen oplossen voor het Turkse voetbal en niet om je eigen stoel te garanderen ( S. Sener)

10 mei 2012 om 21:10

Vriend Zokora is al zwart met huidskleur:$ Maar Emre maakt zijn leven zwart, met zwart doel ik erop dat ie zoveel fouten maakt dat niemand hem bijna mag! Ik denk zelfs dat rond de 40% van Fenerliler hem niet mogen.

Ik denk dat die emre zich nou wel twee keer bedenkt voor hij ooit weer iemand voor zoiets uitscheld;

slecht van zokora dat hij het recht in eigen hand gaat nemen.

7 mei 2012 om 13:43

Ach Emre scheldt iedereen uit, die heeft zijn lesje nog steeds niet geleerd in Engeland waar die ook zo bezig was.

Ook dit was mijn laaste Turkse competitie jaar. Vanaf zal ik alleen maar Galatasaray volgen in Europa.
Turkse competitie is een grote schandaal! Je zal echt woorden te kort komen!

7 mei 2012 om 13:28

Jij hebt gelijk. Maar gaan we Europa wel in ? Zal de Uefa heel Turkije straffen ? Geen enkel club naar Europa ? Dat zou toch fantastisch zijn ? Dan kan Galatasaray financieel niet uitlopen op Fenerbahce ! Geweldig !

7 mei 2012 om 13:33

Volgens het nieuws dat ik heb meegekregen, gaat Galatasaray direct de Champions League groepsfase in en de nummer 3 gaat voorronde spelen.

De nummers 4 en 5 gaan Europa League spelen.

7 mei 2012 om 13:36

Een ding is zeker ik ga geen tijd meer insteken in Turkse competitie want elke wedstrijd is altijd stressen en fluit singalen van de scheidsrechters werd ik toch nooit goed van.
Ik besteed mijn tijd aan een andere leuke competie en een eerlijke competitie land met mooi en goed voetbal. Dag corrupte TFF

7 mei 2012 om 13:42

Er hangt een schorsing van 5 jaar boven Turkse clubs, dit wordt steeds vaker vermeld in de media en ookal is onze media ongeloofwaardig denk ik niet dat we volgend jaar in Europa te zien zullen zijn.

7 mei 2012 om 13:49

Wanneer Galatasaray de CL ingaat, dan ga ik Sport1 halen. Dan heb ik Spanje, Italie en mijn club in de CL. Geen Ligtv meer, geen aardappelvelden meer, geen corruptie meer.

7 mei 2012 om 13:51

@ ultraslan1

Omdat Galatasaray een voorbeeldgedrag heeft getoond gedurende deze 10 maanden, zal er niets met Galatasaray gebeuren. Adnan Öztürk gaf al aan dat ze up-to-date zijn met de Uefa.

7 mei 2012 om 14:28

Oh oh oh, het indekken voor volgende week is al begonnen. Bang om jullie titeltje te verliezen jongens? Weten jullie eindelijk hoe wij ons al een jaar voelen.
Stelletje angsthazen, niet zo zeuren. Er gaat niets gebeuren, en vanaf volgend jaar is het Turkse voetbal weer als vanouds (en gaat Fener keihard terugkomen om iedereen een lesje te leren)

Als jullie niet willen kijken, mooi zo, hoepel op, en val de mensen hier op VZ niet meer lastig met dat melodramatische gejank.

7 mei 2012 om 14:57

Ik wil je wel erop attenderen dat we uit beter presteren dan thuis, we hebben in 39 weken alleen van Bursaspor en Büyüksehir uit verloren, een derby-wedstrijd uit hebben we nooit verloren dit seizoen, voor wat zouden we ons indekken? Zolang de scheids neutraal is, zie ik ons de volle driepunter pakken...

7 mei 2012 om 15:14

@cengiz
Dus? Fener heeft thuis nog niet verloren. Denk dat dit meer uitmaakt dan dat Gs uit nog niet heeft verloren, want thuis verliezen ze dus wel..

@altano
Ik snap nog steeds je punt niet. De TFF heeft Fener juist kapot geprobeerd te maken. In welk opzicht werken ze samen aan het werken? Als er iemand is die het Fener niet gunt, is het de TFF wel. Dat lieten ze gisteren ook weer zien met die belachelijke scheidsrechter.

En nee hoor, ik heb geen zakdoekjes nodig. Ja, misschien om de tranen van vreugde weg te vegen ;

En al pakken jullie de titel, serieus, het boeit me niet. Zonder die play offs was Gs kampioen geworden, dus het is gewoon een mooie mogelijkheid om het tweede (verdiende!!!) kampioenschap in twee jaar op zijn naam te schrijven.
Ga alleen niet janken nu het jullie niet uitkomt, want in het begin van het jaar vonden jullie het nog wel een goed plan, toen Fener eerste stond.

7 mei 2012 om 15:41

Dan wordt het een gelijkspel toch, zijn we alsnog kampioen hehe..

7 mei 2012 om 16:27

Gisteren avond zei je nog er is geen bewijs bla bla en nog eens bla en kijk hoe je nu piept. Dit alles was allang bekend. Je mag heus wel je excuses aanbieden voor je valse beschuldigingen.

Ach ja komt ervan als Emre na 2 wedstrijden weer op het veld verschijnt, nadat hij Zokora voor ''f*king n*gger'' uitscheldt.

Niet dat ik het goedkeur hoor, maar het Turkse voetbal zit absoluut in een dieptepunt. Bedankt TFF !

ach het verbaast me niet dat hij enkel geel krijgt. Wat verwacht je?

een speler met racistische uitlatingen moet minstens 4 wedstrijden schorsing krijge,, hij krijgt er maar 2
een trainer die zegt dat hij nu niks wil zeggen maar na de playoffs wel alles zal uitklaren krijgt 3 wedstrijden schorsing
een speler die rood verdient en langs pepe in het rijtje verbannen uit de voetbalwereld moet terechtkomen krijgt enkel geel

7 mei 2012 om 13:41

Haha inderdaad, Fatih Terim krijg 3 hele wedstrijden schorsing omdat hij het niet eens was met de beslissingen van de scheidsrechter maar Emre krijgt maar 2 wedstrijden.

Net zoals Ali Durust gisteren al aangaf, de TFF is gewoon een corrupte bende geworden.

7 mei 2012 om 13:52

Jongens, jongens. Zal het jullie verbazen wanneer Hasan Sas en Ali Dürüst ook moeten verschijnen voor de tuchtcommissie vanwege hun uitspraken gister? Ik niet. Ik denk dat we met Taffarel als hoofdtrainer aan de wedstrijd gaan starten.

Een terechte overtreding die misschien wel rood waard was, maar ik zou het zelfde gedaan hebben.. Eerst hem een vieze nigger noemen en dan onschuldig zeggen van dat ik dat nooit heb gedaan.. beetje schijnheilig, Zokaro pakt hem op dit manier.

Je schorst iemand niet voor een racistische opmerking dan moet je dit ook laten gaan Turkse bond .

Mocht Galatasaray kampioen worden is het een mooi afscheid van de Turkse competitie.
Sport 1 here i come!

TFF dat zijn de grootste racisten!

Ik kijk nu herhaling van Studio Voetbal. Ze geven een cijfer voor de NL competitie. Ik hoor 8.5 en 8. Wat geven we de Turkse competitie ? Een 5.8 ? Voor de mensen die em begrijpen...

7 mei 2012 om 14:38

Turkse voetbal wordt steeds maar erger en erger..
eerst dat omkoopschandaal gedoe, en Turkse comp is gewoon niet goed genoeg. Ik weet zeker dat veel mensen meer dan de helft van de lig niet kennen. Dat TFF is een en al corrupt. Niks is meer te vertrouwen in turkije. Supporters die zomaar dingen het veld ingooien, schelden etc etc..
Het zijn ook gewoon allemaal recidivisten. Trabzonspor bijvoorbeeld, wat ze gisteren deden vind ik gewoon niet kunnen, en dat mensen nog durven te zeggen van dit is juist mooi of dit hoort bij turkse voetbal. Niks ervan!!! Turkije is niet ´´speciaal´´ ofso dat er alles het veld ingegooid mag worden of dat je allerlei dingen mag roepen!
En mocht gs geen kampioen worden ben ik er zeker van overtuigd dat er grote rellen gaan komen in Istanbul. Gs verdiend gewoon de titel, maar nee hoor dan krijg je weer zo'n kut play-off systeem iets wat nooit eerder is gekomen. Iemand discrimineren in turkije krijg je maar 2 wed schorsing voor. Suarez krijgt 8 wed schorsing.. Maar in turkije krijg je maar 2 wed dus..
Of is het toch allemaal omdat het fener is?....
tjah, kan? misschien? ik zou het niet weten...

Zokora is een vieze leugenaar. Er is geen enkel bewijs dat Emre hem racistisch zou hebben bejegend. Emre ontkend en zei alleen dat ze elkaar (dus beide!) de huid hadden volgescholden. Na de wedstrijd was alles weer koek en ei en hebben ze elkaar de hand gegeven en een knuffel/omhelsing.

Pas later kwam Zokora (wie weet onder druk van Sener) met zijn aantijgingen.

En nu wilt meneer geen handje meer geven? Goed dat Emre zo heeft gereageerd. Zokora heeft laten zien dat hij niks meer is dan een idiote slager.

Tff schorst Emre voor 3 wedstrijden en Zokora kreeg hoeveel wedstrijden? 0.....
Zokora krijgt voor deze actie geel maar had donker rood moeten krijgen.

Blijf Fb lekker maar benadelen TFF goed bezig! Not....

7 mei 2012 om 14:44

Hoe durf je te zeggen dat fener wordt benadeeld, gs heeft gewoon de titel verdiend, fener kan uit het niets 2 prijzen winnen. Niet te geloven zeg!
Wees blij dat je ''clubje'' nu nog in toto super lig is, ze hoorden allang onderin bij bankasya met -30 punten te beginnen ofso!
Echt niet te geloven...

ps: Dit is zeker een vieze actie van zokora, hij had zeker rood moeten krijgen maar tegenwoordig is alles meteen sike he! ts dat 2-4 van gs verliest krijg je meteen mensen die zeggen van trabzon gaf de wedstrijd.

7 mei 2012 om 15:10

In het begin van het jaar, toen Fener eerste stond, vonden jullie het zo een goed idee, en nu ineens niet meer?

7 mei 2012 om 15:56

Nadat het bekend werd dat de TFF er alles aan deed om Fenerbahce terug in race te zetten zijn er meer gloryhunters erbij gekomen op voetbalzone.

''er is geen enkel bewijs dat Emre hem racistisch zou hebben bejegend''.

Tv beelden spreken voor zich!

7 mei 2012 om 15:56

Welke Galatasaray-fan heeft gezegd dat dit een goed idee was?

7 mei 2012 om 19:13

Grappig hoor. Geen enkel Galatasaray-fan vond de Play-off een goed idee, leg geen woorden in onze mond om gelijk te krijgen. We weten onderhand wel wat voor een typetje jij hier bent.

8 mei 2012 om 18:22

sorry maar.. hoelang hebben jullie eerste gestaan?

wij staan al driekwart van het seizoen eerste.
overigens vind ik dit een heerlijke actie van zokora, emre verdiend velen malen erger

Het grappige aan dit is dat Zokora gewoon een knuffel gaf aan Emre na afloop van de wedstrijd waar hij racistisch geweest zou moeten zijn, nu geeft hij hem geen hand. Gewoon een vies spelletje van hem, en die trap is minstens zo erg als wat Emre deed. Wat als hij nog erger geraakt werd, wat dan?

Als het echt waar is wat Emre gezegd heeft vind ik dit een heerlijke actie!

Edit: Ik zal wel heel veel duimpjes omlaag krijgen, en eigenlijk is dat ook terecht.. Dit was gewoon diep rood. Maar als ik ergens niet tegen kan, dan zijn het van die vieze achterbakse mannetjes die stiekem praten en daarna de vermoorde onschuld spelen. Nee, geef me dan maar een vent die zich niet verschuilt en gewoon even voor het oog van iedereen de zaken recht trekt. Hulde!

Dit kan je natuurlijk niet goedkeuren, maar ik kan het wel begrijpen. Na het voorval werd Emre slechts voor twee wedstrijden geschorst, wat natuurlijk een grap is. Had de bond hem langer geschorst, dan was het over geweest. Dus gaat Zokora zijn eigen rechter spelen. Ik wil het niet goed praten, maar ik kan het wel begrijpen waarom Zokora dit deed.

Prachtige reactie van een vz lid kon hem ff niet terugvinden

Zokora maakt hier geen overtreding hij raakt 100% de bal(len) van Emre!

Wat een dwaas zeg donkerrood, maar nee hoor hij krijgt geel.

Ja Emre daar gaat je kinderbijslag geen Mini-emrertjes meer voor jou dat is dus een ding wat zeker is!

Wat een aanslag was dat zeg.. die Zokora zou zich als een man moeten gedragen en boven al deze circus staan...maar nee hoor.

Dat Emre iets heeft gezegd is 1 maar dat Zokora hier niet boven kan staan en zich zo misdraagt laat zien dat beiden personen eigelijk nog niet zoveel van elkaar verschillen. Neem gewoon sportiefwraak en niet met zulke belachelijke overtredingen.. bahbah

Dit is een duidelijke interceptie op de bal. De bal van Emre ja. Als Tff hier geen extra straf op geeft .....

7 mei 2012 om 17:31

Nee man! dit gaat duidelijk op bal , geel te zwaar bestraft vind ik.

dit onderwerp word te groots gemaakt.

Ik ben een Turk en Nederlanders hebben ook zovaak
gezegt rot op naar je eigen land en
met mijn donkere huid ben ik ook racistisch uitgescholden.
Emre heeft zn straf gehad van TFF en al vaker zijn excuses
aangeboden aan Zokora. Dit was trouwens in Fener stadium door Zokora aanvaard.
Het gaat erom dat ik niemand trap tijdens
mijn wedstrijd om wraak te nemen doordat hij mij uitscheld
wegens mijn huid of afkomst. Natuurlijk heb ik ook overtredingen destijds
ik in de wedstrijd boos was, maar nog nooit zo een doodtrap.
Dit is om te huilen.schande van TS supporters, de voorzitter Sadri Sener
die Semih uitschold,van TS spelers zoals Zokora, Colman, Tolga
en GS supporters na de 2-2 tegen Bjk.

7 mei 2012 om 19:37

Emre heeft zijn straf gehad volgens jou? De reden waarom Zokora deze overtreding maakte was juist, doordat Emre niet zijn straf heeft gehad.

Ik ben het mee eens dat je het gisteren schande vondt, maar de Fenerbahce spelers en de staf zijn ook geen lieverdjes. We hebben gisteren ook gehoord op de tv wat Fenerbahce spelers en assistent enz. allemaal hebben gezegd en gedaan.

natuurlijk is het heel erg als je word uitgescholden om je huidskleur, maar zo los je geen problemen op

Eigenlijk mag je het niet zeggen dat deze overtreding juist is, maar ik vond die Emre altijd al een heel erg vervelend mannetje. Bijvoorbeeld in Italië al met allerlei vervelende maniertjes. Maar deze overtreding valt zeker niet goed te praten, een voetballer heeft ook een voorbeeldfunctie. Maar ik zal er geen traan om laten dat Emre last van zijn klokkenspel had.

Schandalig van Zokora! Emre biedt zijn hand aan ter excuses en dan doet Zokora dit.
Ik hoop dat hij een flinke schorsing tegemoet ziet, maar dat betekent niet dat ik racisme goedkeur!
Ik woon zelf in een buurt met voornamelijk mensen van allochtonen afkomst en heb zelf daardoor ook als "minderheid" vaak last van racistische opmerkingen jegens mij.
Maar hierop reageer ik niet, omdat het dan over en weer gaat, daarom zeg ik vergeven en vergeten.

Dom en smerig van Zokora. Dom van de refs dat ze hem er geen rood voor gaven. Dom van Zokora om zoiets voor de rust te doen want hij had bijna z'n eigen ploeg zwaar in de steek gelaten. De feiten werden vastgesteld door de refs, kan ie hiervoor geschorst worden? Ik weet niet hoe het systeem in Turkije werkt.

8 mei 2012 om 12:20

Ik denk niet dat ie geschorst kan worden, het ligt anders dan in de Eredivisie.

8 mei 2012 om 17:56

Denk het niet, hij heeft al geel gekregen van de scheidsrechter dus de bond zal er vermoedelijk weinig aan kunnen veranderen.

tuurlijk is het niet goed wat zokora hier doet maar emre moet nu niet doen alsof hij de slachtoffer is , hij is degene die het heeft uitgelokt door zokora op zijn huidskleur uit te schelden
de turkse voetbalbond zou beide een schorsing of boete moeten opleggen maarja met al die omkopingen daar hebben ze al genoeg aan hun hoofd

8 mei 2012 om 18:01

Dan moet zokora hem terug beledigen.

Maar niet fysiek aanpakken.
Dit is zo gor, zo smerig.

Hij had misschien net Emre van een kind ontnomen!
Zo vies, zo gor bah!

on ; Wat Emre doet is ook niet goed maar dit is 30x erger.

8 mei 2012 om 18:04

nou mischien was dit niet gebeurd als de TFF in 1e instantie meteen een schorising/boete had opgelegd aan emre wel keur ik het gedrag van zokora af.

8 mei 2012 om 18:04

Ach dat vind ik zo'n onzin, helaas gebeurt racisme nog dagelijks, ook de blanken worden nog dagelijks voor bleekscheet uitgescholden. Het is helaas ook niet de laatste keer dat Zokora zoiets te horen krijgt, maar om dan direct zo te reageren? Hier sta je toch boven? Zokora weet zelf toch wel beter?! Je bent een prof nota bene!

Bah vieze smerige overtreding van Zokora. Wraak actie dus? Nou kan ook wel anders dan te schoppen op ons mannelijke trots. Kan hij nog geschorst worden? Of gelden dezelfde regels daar als hier?

8 mei 2012 om 20:08

Zelfs Bobby Charlton had Emre op zijn mannelijke trots getrapt. Wat een misselijkmakende persoonlijkheid heeft hij.

ik haat Emre Belezoglu heel erg maar ik vind het dom van Zokora hij speelt al jaren op het hoogste niveau en heeft normaal nooit zulke acties en verdiende toch de rode kaart het kon erg verkeerd gaan en Zokora mogen ze alsnog bestraffen. Emre kreeg denk ik 2 of 3 wedstrijden als straf wat ook al weinig is maarja Emre Belezoglu komt altijd goed weg met straffen.

die mag je inderdaad wel bestraffen met iets meer dan een gele kaart.
het had hem zijn kinderbijslag kunnen kosten.

Eigen schuld, moet je maar niet zulke opmerkingen tegen iemand maken. Je wordt vanzelf een keer gestraft daarvoor zoals nu hier is gebeurd.

ik vind dat zokora wel geschorsd moet worden, je bent volwassen en zo neem je geen wraak

Schandalige overtreding, Zokora kon Emre zomaar even onvruchtbaar hebben geschopt!

Emre is gewoon een duiker. Hier is niks aan de hand.
Hij is hypocriet want racisme is veel erger dan een trap in je edele delen.
En hier gebeurd niets, dit is geen eens geel.
Hij duikt alsof hij doodgaat, wat zeker niet het geval is.

8 mei 2012 om 18:06

Ik zal jou is tussen je benen schoppen, kijken met wat voor piepstem je dan praat oke? Oordeel niet als je het zelf niet hebt gevoeld! En gelukkig ben je ook geen scheidsrechter, want dit was duidelijk rood!

8 mei 2012 om 18:20

Ach zeur niet zo Mrkos. Die ene Emre ofzo had dat nooit mogen zeggen. Hypocriet ventje is het.

8 mei 2012 om 18:08

haha , ben je nou serieus ofwat??
zal ik jou eens een trap geven in je edele delen kijken hoe je dan gaat reageren ik kan je uit ervaring zeggen dat het echt pijn doet als je een klap in je edele delen krijgt + het feit dat je in sommige gevallen geen kinderen meer kan krijgen

8 mei 2012 om 18:20

Nee het was een grapje.
Het was best hard, maar ook niet weer zo hard dat hij doodgaat want hij heeft Zokora racistisch bejegent. Vin ik nie kunne

Hoewel hij inderdaad een voorbeeldfunctie heeft kan ik me best voorstellen dat je jezelf daarin af en toe wel eens vergeet. Ik keur geweld dan ook niet bij voorbaat af, terwijl ik zelf uiterst sociaal in het leven sta. Voor degenen die mijn mening bij voorbaat afkeuren, keur je geweld ook af als je eigen kind bijvoorbeeld is misbruikt?! Om maar een voorbeeld te geven.

Toch vind ik dat hij echt uithaalt naar de bal, wel de verkeerde bal uiteindelijk, maar de intentie was er.

Racisme is velen maler erger, gewoon uitsluiten van de voetbalwereld.

Zeer terecht om gewoon even wat terug te doen.

8 mei 2012 om 18:18

Racistische praatjes zijn maar praatjes. Daden zijn altijd erger.

Dit was donker rood! En moet zeker een schorsing krijgen van 2 a 3 wedstrijden...

En dan nog zeggen ik deed het niet expres.

Dit is natuurlijk De donkerste rood die je maar kunt bedenken.

Kon Emre nog doorspelen na die trap? Zo ja dan liegt hij keihard.

ik ben wel eens in mijn ballen getrapt en veel zachter dan op de beelden, nou jongens geloof me dat je echt niet kan lopen het komende half uur tot een uur. Als die schop vol op zijn kruis is gekomen en hij verder kan lopen zijn er 2 verklaringen:
- Hij is buitenaards
- Hij liegt en overdrijft.

8 mei 2012 om 19:17

Een en al Bullshit, als je goed kijkt wordt emre niet eens geraakt in zijn kruis. dus moet Emre een gele kaart voor schwalbe krijgen, dus de gele kaart van Zokora is onterecht.. En stel Zokora had Emre wel geraakt was er ook niks aan de hand want die viespeuk heeft dat gwoon verdiend. Ten tweede Emre moet je levenslang uitsluiten van voetbal, die vent moet nooit meer een bal aanraken, dit is niet de eerste keer iedere Turk die Turks voetbal bijhoud weet wat voor een viezerik emre is.. Emre is de momenteel de meest gehaate ''turkse'' voetbaler die in Turkije rond loopt.. Hij is gewoon een viezerik als je ziet wat hij de afgelopen seizoen heeft uitgespookt.. en Ten derde natuurlijk de straf die emre heeft gekregen..!! is gewoon een en al komisch maarja wat moet je als de TFF bestuur een fenev aanghanger is

8 mei 2012 om 20:00

Wat heeft hij vorig seizoen uitgespookt dan?

8 mei 2012 om 20:41

Emre kan een scheidsrechter voor hoernzoon uitschelden als hij het niet eens is met de beslissing van de scheids, schopt iedereen op het veld, scheld iedereen uit.

maar als je hem ook maar een klein tikje geeft gaat hij huilen.

Zoiets is Emre ongeveer.

Zokora heeft toch lekker zen wraak genomen en dat telt vo hem ;

dit moet via de justitie dit is een aanslag! die moet gewoon strafrechtlijk worden uitgezocht

Ik als Didier Zokora zijnde zou nadat ik Emre 'n trap in z'n ballen had gegeven zeggen: Lekker he!

En dan zou ik verder lopen.

zokora trapt racisme uit het voetbal!

Emre ontkende later tog? Dan zo Zokora het niet doen ik zou wel rood gegeven ,maar vond wel goed wat zokora deed naar die rastistische uitspraak!

Let's kick racism out of football!!!

Emre als voetballer en als mens is wereld van verschil. Maar ik ben mijn respect ook voor zokora kwijtgeraakt. Tuurlijk zou ik boos worden als iemand racistisch deed tegen mij en ik denk dat ik hem ook geen hand zou geven, maar wees dan zo mans genoeg om die wedstrijd uit te spelen zonder een doodschop te geven. Ik vind geweld alleen goed als je het toepast wanneer je aangevallen wordt, en dat werd zokora zeker niet. Zowel emre's racistische uistpraken als deze actie van zokora is niet te verdedigen. Want Zokora heeft zich nu gewoon verlaagd tot het niveau van Emre en als je Emre's actie niet goedkeurt, dan moet je deze ook niet goedkeuren.

Ongelooflijk dat er mensen zijn die de wraakactie van Zokora niet afkeuren. Natuurlijk, wat Emre zei kan zeker niet maar dat is iets verbaal. Door daar dan op een fysieke manier wraak op te nemen, vind ik echt niet kunnen en moet zwaar gestraft worden. Zal er vast niet van komen aangezien de scheids die actie al bestraft heeft met geel. Wat een lachertje, geel? Dit is paars met een zwart randje. Totaal niet op de bal en puur wraakgericht op de speler.

wat voor ongelofelijke pannenkoek is die scheids nou? Dat is toch opzichtig rood en 12 wedstrijden schorsing. Hoewel ik Emre gun dat die man na zijn racistische uitlatingen niet serieus meer word genomen is die Zokora de grootste lafaard ooit, hier kan iemand echt aan doodgaan(met een beetje pech)

Toen je Milan Baros' voet had gebroken, waardoor die 5 maanden (!) uit de roulatie was, heb je niets openbaar gemaakt. Word je zelf eens een keer de dupe van een schandalige tackle, piep je anders meneer Emre B. Ik hoop dat je na deze actie hebt ingezien hoe het voelt om slachtoffer te zijn.

Als Emre 2 wedstrijden krijgt voor de racistische uitlatingen, dan mag zokora er ook niet meer dan 2 krijgen hoor. Toch om te lachen die turkse voetbalcompetitie, hoe kan je dat nou nog serieus nemen

Dit heeft Emre verdiend. Walgelijke vent, walgelijke karakter. Mooi dat Zokara deze racist even op zijn plekje heeft gezet. De actie was natuurlijk donkerrood, maar na een gele kaart kan je nou eenmaal geen schorsing geven. Overigens verdiende Emre minimum een schorsing van 5 wedstrijden voor racisme. Maar goed na jaren lang provoceren, duikelen, schelden en racisme pakt karma Emre in de vorm van Zokora. Laat dit een les voor de Tff en Emre zijn.

9 mei 2012 om 13:41

Beetje te kort door de bocht.

Tuurlijk, racisme moet bestraft worden, en het is een slechte zaak dat daar geen straf voor uitgedeeld is. Maar daarna wou hij nog een hand geven aan Zokora, die dat niet goed vond, en dat is ook niet iets wat op het niveau van professionaliteit thuishoort.

De trap is gewoon walgelijk, en als hij geen kinderen had moet ik er niet aan denken dat door een spel als voetbal de droom om vader te worden in het water valt, dat verdient niemand.

Beide hebben schuld, maar if you don't mind: Zokora gaat hier toch een stap te ver.

Wat een vreselijke overtreding van Zokora. Oke Emre is al in de fout gegaan, maar is wel bestraft met twee wedstrijden, misschien niet genoeg voor andere maar wel bestraft. Ik vind het wraakactie daarom ook misselijk makend en was gewoon direct rood, maakt niet uit wat je van je tegenstander vind je hoort niet in iemand ze kruis te gaan trappen.

Volgens mij snappen jullie het leven echt niet en denken echt dat Emre het hierbij laat. De enige reden dat Emre zich rustig hield tijdens die hele wedstrijd is omdat hij met zijn achterhoofd bij de wedstrijd tegen Gala zat. Trabzon boeit hem niet eens, daar winnen we 9 vd 10x van en is never nooit ons concurrent. Ons concurrent is Galatasaray die ons op de hielen zit met het aantal kampioenschappen en momenteel koploper is. Trabzon haat ons omdat we zo goed zijn, maar Trabzon boeit ons niets omdat ze niks zijn.

Emre heeft het gewoon verdiend !

Als het aan Fenerbahce ligt, heeft Zokora binnenkort 10 wedstrijden schorsingen. Maar als Fenerbahce geen maatregelen zal nemen, houd het bij geel. Eenmaal de macht van Fenerbahce bah.

achjaa, dankzij de scheids was de wedstrijd geeneens een wedstrijd te noemen..

Tribunes gooiden steeds met aanstekers en vuurwerk, spelers Colman en Zokora schopten raak!..

De scheids kon alleen maar toekijken, schandalig mens, maar hij heeft goed kritiek en woordjes tegenover hem gekregen, als die een beetje eer heeft zal hij nu diep spijt hebben en voelen dat hij een zielig ventje is die nu kan fluiten naar een eerstvolgende wedstrijd!..

Maargoed ondanks dit alles is die drieklapper natuurlijk een dikke pret!!! hiermee hebben we veel mondjes dichtgesnoerd en hebben we ook 3/4 deel van Turkije teleurgesteld!..

Daarnaast werd ook de voorzitter van ansjovissen even bekogeld met eieren e.d,... hij zei van te voren, als Fenerbahce vandaag wint, is het einde van de wereld..

woww... ik denk eerder aan een einde van jou... even eerst verliezen tegen BJK en dan een playoff wedstrijd spelen met hopelijk Bursa, en dan helemaal uit Europa liggen..

dit gun je een team natuurlijk niet, maar ze verdienen het volkomen, als je gewoon helemaal niet bezig bent met de wedstrijd, maar meer met terroriseren!!! dan heb ik het echt over dat woord met niet alleen de tribunes en ook deze Zokora.. en dan kan Senol Gunes wel even tegen de tribunes zeggen, van kom op niet doen!!! ( zogenaamd), maar jouw woorden en die van je voorzitter hebben dit allemaal een klein beetje veroorzaakt!.. maarjah ik zie even een zwarte lichtje aan het einde van de gang.. hopelijk gebeurt het en ligt TS dit seizoen uit Europa!!.. niet door omkoopschandaal, maar door hun eigen schandalige optreding, spel en wanbeleid!!!!!!!

Emre, jij twee duels en hij twee duels en dan volgende keer je gedragen. jij zit er toch ook niet op te wachten als Sergio Busquets je een vuile turk noemt?

Als Emre hem echt racistisch heeft beledigd vind ik geel zwaar bestraft. De scheidsrechter zal zich wel door de media hebben laten meeslepen.

Je kunt duidelijk in het eerst beeld zien dat Zokora probeert de bal heel hard weg te schieten, per ongeluk schiet hij door en raakt hij Emre. Dat heet Karma, daar hoeft de scheidsrechter dan ook geen geel voor te geven. Ik zou Zokora eerder een schouderklopje geven en Emre vragen of hij nu zijn lesje geleerd heeft.

9 mei 2012 om 13:29

Het is niet eenzijdig gebeurd, Zokora heeft zijn hele familie uitgescholden kind vrouw en zo doorgaan. Jij als een turk kennende zal je heus wel weten dat dit heel gevoelig kan overkomen bij een Turk.

Dus Zokora is hier helemaal de weg kwijt om Emre op dit manier terug te pakken.
Dit is gewoon een hele zware overtreding die je moet bestraffen met rood en minimaal 2 wedstrijden schorsen.

Ik weet niet of jij het filmpje hebt gezien van Emenike tijdens het juichen van zijn goal waar wel rood werd gegeven in Rusland :D vind ik helemaal komisch..

9 mei 2012 om 14:22

On: Ik ben tegen racisten, die mogen van mij zulk soort overtredingen tegen krijgen en dan hoef ik er niet eens een kaart voor te zien. Maar als dit waar is dan zouden ze gewoon beide voor 8 wedstrijden geschorst moeten worden. Al zal dat bij de beledigingen van Zokora moeilijker hard te maken zijn.

Off: over Emenike, Ik vind de uitleg van de scheidsrechter helemaal geweldig ;

9 mei 2012 om 14:53

Met scheidsrechters zoals jij zou de wereld al iets minder last hebben van geboorteoverschot.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het je reeel lijkt dat een scheidsrechter dat gaat zeggen. Als je hersencellen hebt, zet ze dan even aan het werk? Thanks.

9 mei 2012 om 15:07

" Als je hersencellen hebt, zet ze dan even aan het werk?"
Voel je je aangevallen, omdat je zo reageert?

Ik snap ook wel dat een scheidsrechter niet anders reageert dan hij heeft gedaan. Maar ik heb liever dat een scheidsrechter zo'n overtreding door de vingers ziet dan racisme, dat vind ik een graad of 10 erger. Racisten horen niet in deze wereld thuis en al helemaal niet in topsport. Of hij nu bij jou clubje zit of bij de mijne, dat maakt niet uit!

Emre is een geweldige speler alleen door zijn temperamentvolle gedrag brengt ie zichzelf vaak in moeilijkheden wat overigens erg jammer! Voetballen kan hij zeker dat heeft hij bewezen! Maar ff ontopic beide spelers zitten fout valt verder niet over te discuseren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren