Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vier treffers leveren Messi twee Spaanse records én wereldrecord op

Laatste update:

Lionel Messi heeft opnieuw een mijlpaal bereikt. De aanvaller van Barcelona maakte zaterdagavond tegen Espanyol (4-0 zege) vier doelpunten en trof dit seizoen al vijftig maal doel in competitieverband. De Argentijn maakte daarbij zijn veertiende hattrick in de Primera División. Daarmee brak hij het record van César Rodriguez, die tussen 1942 en 1955 dertien hattricks produceerde. Messi is de eerste speler ooit die in één Primera División-seizoen liefst acht hattricks maakt.

/

Messi onttroonde woensdag met zijn 68e seizoenstreffer al Gerd Müller als meest productieve speler gerekend over alle competities in een jaargang. De teller staat na zaterdag dus op liefst 72 doelpunten. De sterspeler van Barcelona is pas de eerste speler sinds Dudu Georgescu die 47 doelpunten of meer in een Europese competitie maakt. De ex-speler van Dinamo Boekarest kwam in het seizoen 1976/77 tot die prestatie. Een record wat Messi waarschijnlijk niet zal verbreken: het meestal aantal doelpunten op het hoogste podium van Engeland, Spanje, Italië of Duitsland. Dixie Dean maakte in het seizoen 1927/28 liefst zestig doelpunten in het tenue van Everton.

Messi is na zaterdag in het bezit van een heus wereldrecord. Archibald 'Archie' Stark maakte in 1924/25 liefst zeventig doelpunten voor het reeds verdwenen Bethlehem Steel. Dat deed hij in de American Soccer League (ASL), de voorloper van de huidige Major League Soccer (MLS). In zijn loopbaan maakte Messi vier keer vier goals of meer in een wedstrijd, waarvan drie sinds afgelopen februari. Messi maakte dit seizoen meer doelpunten dan liefst dertien Primera División-clubs. Alleen Rayo Vallecano, Levante, Atlético Madrid, Málaga, Valencia, Barcelona en Real Madrid scoorden vijftig keer of meer.

Bekijk hier de samenvatting van Barcelona - Espanyol:


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed ingeschoten die penalty's

5 mei 2012 om 23:41

Ja Ronaldo ook!

5 mei 2012 om 23:41

Die tellen ook ;

5 mei 2012 om 23:45

sowieso! vrijetrappen, penalties, hoekschoppen.. messi schiet ze allemaal erin!

ON. topprestatie van Messi... echt fantastisch!! 50!!!!! goals in de competitie, had nooit gedacht dat hij dat zou halen. Elk seizoen verbetert hij gewoon zichzelf en blijft hij top presteren. Hopelijk blijft hij nog lang zo doorgaan, zodat we van hem kunnen blijven genieten

5 mei 2012 om 23:53

Wat Messi en Ronaldo presteren is niet meer normaal.. Ze lijken wel buitenaards..

6 mei 2012 om 00:02

Wat de verdedigers in de Primera Division presteren is nog indrukwekkender.;

6 mei 2012 om 00:11

in cl knalt messi ze er ook in, dus dat is een zwak argument.
en CR knalde ze in PL ook binnen en hij maakt er nu meer in PD. Messi scoort meer dan CR. Dus hoeveel zou hij in PD wel scoren.

Oke, dat laatste is een beetje kort door de bocht, maar iedereen overschat die verdedigers daar in PL of serie A. Fysiek zijn ze miss wel erg sterk, maar er spelen ook een boel houthakkers, die je met de juiste passeerbeweging zo het bos in kan sturen!!!!!

6 mei 2012 om 00:25

Ronaldo ze hoogste was in de Premier League 31, dat was 1 maal.. Hij scoort in de Primera Division al 2 jaar achter elkaar boven de 40... dat is een gigantisch groot verschil. Messi heeft op Engelse bodem nog niet eens gescoord, op italiaanse bodem alleen met penalty's dacht ik...

Ik weet niet hoe jij veel doelpunten voorspeld...

In de Serie A zijn ze tactisch allemaal ongelofelijk veel sterker... over de Premier League(beste competitie ter wereld) hoef ik het denk ik niet te hebben..

Edit:

In de Cl spelen ze niet alleen tegen Italiaanse en Engelse teams he.. hij scoort er bijvoorbeeld 5 in 1 wedstrijd tegen een Duitse tegenstander.. in de groepsfase ook 2 nietszeggende clubs... In de Knock out fases hebben ze het tot de kwart finale ook erg makkelijk gehad.. vandaar de vele goals.

6 mei 2012 om 01:02

Dat engelse bodem gezeur.. Wat maakt het nou uit in welk stadion ze spelen... Het is veeeeel relevanter om te kijken hoe messi speelt/scoort/assisten geven tegen engelse top ploegen.. En of ze nou thuis of uit spelen, het blijven engelse top ploegen.. En goals tegen zulke ploegen heeft hij genoeg gemaakt (bijvoorbeeld: 2 x in cl finales, 4 keer tegen arsenal), en assist geeft ie ookgenoeg en goed spelen al helemaal..

Dus hij heeft al lang laten zien op niveau van andere ompetities ook geweldig te zijn.

6 mei 2012 om 01:09

Thja wat de verdedigers in de CL preseteren is nog meer indrukwekkender

Geef maar verdedigers de schuld om Messi presetaties naar beneden te halen ipv gewoon erkennen als Beste ooit;

6 mei 2012 om 01:11

Dat maakt veel uit, als hij in de Engelse/italiaanse competitie zou spelen, de halve competitie uit uitwedstrijden bestaat waar hij dus niet in presteert tot het heden. Dat zou betekenen dat hij zeer zeker veel minder zou scoren. Zelfs in thuiswedstrijden verwacht ik minder doelpunten, hij speelt dan namelijk in een minder team tegen betere tegenstanders. Dit is echter geen sneer richting Messi of Ronaldo, maar richting de verdedigers in de Primera Division.

6 mei 2012 om 01:14

@catalonia_b

Borisov,plzen en Leverkussen hebben zeker de beste verdedigers??

Messi is voor mij zeker weten niet de beste ooit, dat zal ik dan ook nooit erkennen totdat hij voor mij het tegendeel bewijst. Dat is echter niet zo. Ik vind Ronaldinho bijvoorbeeld op zijn best veel beter. Die heeft dan wel mindere statistieken, maar zijn spel...ongelofelijk!! Dat is 1 naam die ik noem, ik vind meerdere spelers beter maar nu dwaal ik te ver af, dat was de discussie niet voor mij.

6 mei 2012 om 01:19

Ze lijken wel buitenaards? Het zijn gewoon voetballers hoor, zie het in het juiste perspectief en ga ze niet verafgoden. Ze scoren gewoon wat meer dan gemiddeld.

6 mei 2012 om 11:13

Inderdaad zelfs de pitsen van United hadden er last van ( tegen Bilbao ).
Zo vaak topscoorder van de Cl heeft alles te maken met de Spaanse competitie.

Ja Ronaldo scoorde er 31 in Engeland dus nergens anders kan het meer worden?
Nooit van progressie gehoord?
Want waarom scoort Messi steeds meer? Ah wacht, de verdedigers worden steeds zwakker dat is um!!!!

Kijk aub naar de cijfers van Ronaldinho en je ziet dat Messi ver boven hem staat en het enige verschil is en daar moet ik je gelijk in geven is dat Ronnie gewoon veel meer flair heeft en echt het publiek vermaakt en Messi doet het juist andersom. Ook hier kan ik van genieten dat je niet moeilijk doet maar gewoon de bal erin knalt . Ik heb liever een Messi die prijzen voor ons wint dan een Ronnie die bijna altijd een gala voorstelling geeft en iets minder prijzen wint. Want na het vertrek van de 3 grote ( Ronnie, Eto'o en Deco ) ging het juist beter en werd er efficiënt gevoetbald.
Ik ben al blij dat we na het halen van Davids eindelijk begonnen te voetballen zoals het hoort. Kan me herinneren dat we dacht ik even 13e stonden en alsnog 2e werden met een super inhaalrace.

5 mei 2012 om 23:58

@jerrdrista

Kan je het niet hebben dat messi topscorer word en ronaldo niet ??
Trouwens ronaldo heeft meer penalty's gehad dus kijk eerst naar je eigen held voor dat je naar de Messi kijkt die gewoon scoort wanneer die de kans krijgt.

6 mei 2012 om 00:04

Slechts 1tje meer, nou nou....

Maar sowieso terecht dat Messi topscorer wordt. Haal bij beide spelers de penalties eraf en Messi ligt dan ook nog voor. Zinloze discussie dit.

Mooi dat hij op 50 doelpunten staat, nu kunnen we de discussie ''beste voetballer allertijden'' ook meteen afsluiten.
Een diepe buiging voor Lionel Andrés Messi Cuccittini, het is je van harte gegund!

5 mei 2012 om 23:58

Hoeft niet hoor, prachtige prestatie natuurlijk. Alhoewel ik hem Ronaldo gun hoort Messi gewoon weer de Gouden Bal te ontvangen. Maar beste aller tijden nee dat is hij nog steeds niet.

6 mei 2012 om 01:08

De statistieken hebben al lang bewezen dat messi de beste speler aller tijden is.. Maakt gemiddeld veel meer goals en assist dan bijv. maradonna..

En messi is pas 24 en is iedereen al voorbij..

6 mei 2012 om 01:35

De statistieken van het winnen van een WK.

6 mei 2012 om 15:29

Hahaha ben jij er zo 1... Het winnen van een wk is een teamprestatie.. niet een individuele prestatie.. En met die beredenatie horen Cruijff en ronaldo ook niet tot de beste spelers allertijden..

En met die beredenatie kan een speler uit bijvoorbeeld andorra nooit de beste voetballer allertijden worden.. Omdat het onmogelijk is om met zo'n land iets te winnen.. Dus ookal presteert die speler uit andorra 3 keer zo goed als bijvoorbeeld messi, maar omdat hij geen wk gewonnen heeft is hij niet de beste speler allertijden... Slap gelul natuurlijk.

Ze zijn de record van Heskey vergeten 75 competitie doelpunten in de PL

OT: Fenomenale stats.

5 mei 2012 om 23:43

Emile Heskey? Die heeft toch geen record?

5 mei 2012 om 23:44

Jawel, Heskey is een van de beste spelers allertijden. Speel jij geen Fifa?

5 mei 2012 om 23:46

Nee hij is het pispaaltje. Iedereen maakt grappen over hem.

Moest gezegd worden.

6 mei 2012 om 00:37

Heskeytime

Met deze cijfers maakt hij zijn sollicitatie voor de Gouden Schoen en de Gouden Bal af. Sinds februari al 3x vier keer gescoord in een wedstrijd... Ongelofelijk.

4x 4 goals of meer.

Arsenal, Valencia, Leverkusen & Espanyol als ik het goed heb?

Ongelooflijk, diepe buiging voor deze legende!

Echt fantastisch dat hij dit flikt in de laatste thuiswedstrijd voor Pep!

72 doelpunten in 57 wedstrijden is gewoon absurd en de 3e van vandaag bewijst maar weer eens wat een finesse hij in zijn voeten heeft zitten.

Off: wat een mooi afscheid voor Pep in Camp Nou zeg echt om kippenvel van te krijgen wat een respect die man krijgt van de supporters zeg!

5 mei 2012 om 23:48

Nou, finesse, ik vind dat wel meevallen hoor. Aardige goal maar die keeper gaat niet vrijuit. Met echte finesse had hij hem in de linkerkruising geschoten. (overigens verder een fenomenale speler, natuurlijk)

6 mei 2012 om 00:09

Die aanname was pure finesse, hij maakt die goal op 40 meter van het doelgebied, hij wacht alleen met hem binnen te schieten tot vlak voor de keeper.

De aanname was echt buitenaards perfect. Toen ik dat zag gebeuren werd ik eventjes helemaal gek van vreugde.

Al zou hij nooit een wk winnen kan toch niet anders dat onze kleinkinderen deze naam vaker horen langskomen als de beste voetballers ooit! zovaak heb ik in me hele voetbal carriere nog niet eens gescoord! chapeau!

Ongelofelijk... Messi is gewoon ongelofelijk..

Messi.. messi.. messi... beste speler... messi... messi... messi... messi.. messi...

Tom Waring kwam nog het dichtst bij met 49 goals in 1 seizoen. Voor Aston Villa in seizoen 1930-1931.

6 mei 2012 om 02:01

Dixie Dean scoorde anders 63x in 1 seizoen voor Everton, 3 jaar eerder........

voor mij absoluut de beste ooit. Ik vind hem uniek , nooit zeiken ,nooit geblesseerd ,nooit matennaaien en ontiegelijk veel scoren .echt beter op alle fronten dan de vergane glorie van weleer (wie dan ook)

6 mei 2012 om 12:10

Messi doet hetzelfde als elke speler van Barca, Als het hem tegenzit begint ie ook om kaarten te vragen en te zaniken, Maar de meeste zien dat niet, Omdat ze allemaal gekleurd zitten te kijken

6 mei 2012 om 12:27

azijnpisser. zelfs als het waar zou zijn zou het niks af doen aan de gruwelijke prestaties.
Krijg sterk de indruk dat jij nogal gekleurd zit te kijken en het niet zo op Barca hebt.

6 mei 2012 om 13:03

Oh, Ik zeg ook niks over zijn Prestaties, Dat weet iedereen die zijn Fenomenaal, Maar het is wel waar, Messi is ook een Azijnpisser die als het tegenzit Net Zo goed om kaarten gaat vragen, En begint te zaniken op zijn teamgenoten, Ik kijk vooral objectief, Barca is voetballend de beste ploeg die er is, Maar er zitten een paar azijnpissers bij en dat weet jij ook.

Bijna elke wedstrijd weer een nieuw record erbij... ongelofelijk !

One things for sure. We zullen in het moderne voetbal nooit een speler meemaken die op de leeftijd van 24 al zo'n belachelijk moyenne kent. Er gaat werkelijk's geen week voorbij op hij verbreekt een record. Tenzij Messi gekloond wordt zie ik niemand anders dit overtreffen laat staan evenaren.

5 mei 2012 om 23:51

Uhm het moet zijn:

'tenzij Messi gekloond wordt zie ik niemand anders dit evenaren laat staan overtreffen.'

6 mei 2012 om 02:21

Jammer dat je Ronaldo R9 vergeet.
Op zijn 18/19 bij PSV gekomen en direct 30 goals in 33 wedstrijden gemaakt.
Op zijn 20/21 naar Barca en daar 34 goals in 37 wedstrijden gemaakt.
Op zijn 21/22 naar Inter en daar weer 25 goals in 32 wedstrijden.

Als hij die verschrikkelijke knieblessures niet kreeg hierna dan had hij zeker een beter Moyenne. Ik vind hem een betere aanvaller dan Ronaldo (cr7) en Messi, hij scoorde bij elke club zonder aanpassingsproblemen op zo'n jonge leeftijd.

6 mei 2012 om 10:09

Helemaal eens!!! Ronaldo was echt een spits een echte nr 9 die je tegenwoordig niet meer ziet. ging 3 man voorbij + de keeper welke spits zie je dat tegenwoordig nog doen. Cristiano en Messi spelen vanaf de flanken maar DE Echte Ronaldo was in de spits waarschijnlijk de beste van de wereld al zijn acties waren functioneel en super doel gericht. Op een zondag morgen mag ik graag op youtube met een bak koffie erbij naar de ouwe R9 kijken.

6 mei 2012 om 15:04

Je hebt helemaal gelijk. Hij komt niet vanaf de flanken zoals Ronaldo Cr7. Of als valse 9, waarbij het elftal in zijn dienst speelt zoals bij Messi. Ronaldo R9 was gewoon magisch, een spits die overal bewees dat hij de beste aanvaller ooit is.

Messi gaat elke record pakken ook die van raul topscoorder cl maar hij moet er nog 20 scoren dan.
Fenomenale statistieken ik denk dat de 4 de gouden bal al in zn broek zak zit .
Omdat hij dit seizoen topscorer van Barcelona is geworden en zoveel records heeft gepakt ik het niet meer onthouden.

5 mei 2012 om 23:58

Hij is nog 24, de kans is aanwezig dat volgend jaar al de record van Raul gepakt word door Messi en zoniet heeft ie nog minimaal 5 jaar de tijd.

6 mei 2012 om 00:57

hoezo minimaal 5 jaar tijd? Raul scoort op zijn 34ste. Waarom kan Messi niet tot zijn 35ste scoren?

6 mei 2012 om 01:09

Begrijpend lezen! hij zegt toch Minimaal.

6 mei 2012 om 01:24

Niet iedereen is een Raul, je weet nooit wat de toekomst te bieden heeft.

Messi Messi Messi ... You are fenomenal!!!
Little genius!!!

Volgens seizoen proberen 60 te maken in la liga en je hebt bijna alle records te pakken

Prachtig gebaar van Messi dat hij nadat hij gescoord had naar Pep rende en hem omhelste.

Messi onze held _o_

6 mei 2012 om 00:01

Hoezo Messi onze held? Ben jij er ook zo'n 1 van de 6 miljoen Nederlanders die voor Barcelona zijn omdat Messi er speelt? Die mensen moeten hun verstand gebruiken bij het kiezen van een favoriete club, en als Messi word verkocht aan City, word iedereen massaal voor City. Dat is Nederland, jammer genoeg weliswaar.

6 mei 2012 om 00:04

Niks aan toe te voegen.

6 mei 2012 om 00:06

Natuurlijk zit er een groot deel gloryhunters tussen maar er zijn ook vele die wel wat met de club hebben. Jaren lang vlakbij Barcelona op de camping gestaan bijvoorbeeld en dan kwam je jaarlijks 1 a 2 keer per jaar in Camp nou. Als klein kind voel je dan toch wat voor die club ook al is het 1000km verderop.

6 mei 2012 om 00:07

Hij zal wel bedoelen dat Messi de held is van Barcelona, wat ook zo is.

6 mei 2012 om 00:15

Ja, dat is bij elke club wel wat. Maar het valt echt op dat er bij Barcelona méér dan andere clubs zijn. Natuurlijk kan je fan zijn van een speler als Messi, maar dan jezelf te beschouwen als echte fan van die club, dat gaat een beetje te ver.

En dan durven mensen nog te zeggen dat dit het einde is van barcelona...
Barcelona staat er volgend seizoen weer en sterker dan ooit!!!!

Sierd de Vos zei dat hij papa zou worden. Als het een zoon wordt....

Lekker Leo, goed bezig. De grens wordt maar weer eens verlegd, hoeveel zullen het er volgend seizoen worden? 80? 100?

6 mei 2012 om 00:08

Dit zal zo blijven, het wordt nu moeilijker omdat andere teams ze meer in de gaten gaan houden.

6 mei 2012 om 01:13

Er word weinig bij stil gestaan hoe een belachelijk aantal die 50 goals is... echt niet normaal.. Je zou toch zeggen dat hij nooit beter kan presteren dan dit...??(wat ook gelijk weer erg jammer is voor de komende jaren).. Maar zowel, dan zou dat echt belachelijk buitenaards zijn.

6 mei 2012 om 11:17

Dat aantal is inderdaad belachelijk des te meer als er nog een speler is die een vergelijkbaar aantal doelpunten gemaakt heeft. Maar ik bedoel belachelijk in de eigenlijke zin van het woord. Het is gewoon belachelijk dat twee clubs een competitie zo domieren, meer dan 100 doelpunten maken en een doelsaldo van boven de 80 hebben. En dat in een voetballand als Spanje.

Op den duur is dat heel slecht voor het voetbal daar. Die twee pakken de helft (of zelfs meer?) van het tv-geld, dus solidariteit met de andere clubs is daar ver te zoeken. Het is in dit land dat ook nog financieel zwaar angeslagen is gewoon wachten op de eerste failliete clubs.

Fenomenaal natuurlijk dat hij het record topschutter allertijden verbetert.
Maar wat is dat nou, het blijft aan de gang met die makkelijke penalties voor Barca, houdt het een keer op? De tweede was weer typisch zo'n Busquets schwalbe.
Die andere goal was wel mooi in één keer meegenomen en direct versneld.
Zo zie ik ze liever dan die makkelijk versierde penalties steeds.
Volgens mij heeft hij sinds April 8-10 penalties gekregen en ik heb nooit gehad dat ik er ook maar één 100% terecht vond.

6 mei 2012 om 00:10

Komt waarschijnlijk omdat je een dik massief Real Madrid bril voor je kop heb.

6 mei 2012 om 00:25

Tuurlijk zit er iets van afgunst bij. Maar die 1e penalty kon je geven, vond hem wel zwaar omdat hij niet bewust zn hand uitsteekt. Wil jij beweren dat de tweede geen schwalbe was?

6 mei 2012 om 00:26

Inderdaad, omdat je een dikke Real-kasteeldeur voor je kop hebt. Tuurlijk zijn er penalty's makkelijk gegeven, dat heeft elke ploeg. Maar volgens mij kan Barcelona helemaal geen eerlijke penalty meer krijgen in de ogen van velen. Jammer.

6 mei 2012 om 00:36

Haha '' Real-kasteeldeur ''. Jammer idd, dat 9/10 penalties die ze krijgen discutabel zijn. De tweede penaltie hier was een schwalbe van Busquets, zeg eerlijk. De eerste was ook makklijk gegeven. Natuurlijk wekt het reacties op.

6 mei 2012 om 00:46

Mooi dat je erom kan lachen, maar als we dan toch ook eerlijk bezig zijn, als 9/10 penalty's van Barça discutabel zijn, is dat bij Real Madrid zeker weten het geval. De arbitrage in Spanje is gewoon één van de slechtsten ter wereld, laten we het daarop houden. Tuurlijk zijn veel penalty's geen echte penalty waard, maar dat geld natuurlijk voor beide rivalen, hé?

6 mei 2012 om 01:24

Precies. Maar de Spaanse competitie is ook een van de zwaksten van de wereld, Barca en Real daargelaten dan. Dat Ronaldo en Messi al twee seizoenen lang zoveel goals fabriceren zegt al voldoende. Bijna alle Spaanse teams zijn verdedigend bedroevend zwak.

6 mei 2012 om 01:16

Locomadrid.... Bekijk het nou eens allemaal objectief en accepteer dat Messi beter is dan ronaldo.. Anders krijg je nog een zwaar leven de komende jaren..

De discutabele penalties van real zijn ook zeker niet op 1 hand te tellen.. Daarnaast is het onnodig gezeur, want ronaldo heeft meer penalties gescoort dan Messi..

6 mei 2012 om 01:25

Real en Barca krijgen ongelooflijk veel penals. Vandaar dat ze beiden zoveel goals op hun naam hebben staan. Heb je het door? In de PL heb je het als spits velen malen zwaarder.

6 mei 2012 om 02:13

@ Barca|ajax, ik had het er niet over wie van de twee beter is. Het viel me gewoon op dat ze de laatste tijd véél penalties krijgen. Om te laten zien dat ik niet zomaar wat lul:
Vandaag 2x,
Vorige wedsrijd tegen Malaga 2x,
Daarvoor tegen Chelsea 1x,
Daarvoor tegen Levante 1x,
Daarvoor tegen Zaragoza 1x,
Daarvoor tegen Milan 2x,

Dat zijn er in 1 maand toch 9 stuks, dat valt natuurlijk op en ik herinner me er geen een die echt terecht was, behalve de eerste tegen Milan.
Nu je over Ronaldo begint, Ronaldo heeft er 12 in de Liga gescoort en Messi 10. Messi heeft zoals je weet ook een aantal gemist dus dat Ronaldo meer penalties scoort betekent niet dat hij er ook meer heeft gekregen.

Het gaat hier niet over wie meer penalties scoort, maar dat het mij opvalt dat ze er 9 in 1 maand krijgen en de meesten wel best makkelijk zijn gegeven, zie deze video hierboven heb je gelijk 2 voorbeelden.

6 mei 2012 om 02:39

Waarom moet hij dat accepteren , misschien geniet hij toch van beide ?
Als ik Ronaldo beter Vindt ben ik dan voor Real Madrid ?
Kan je tegenwoordig ook geen voetballiefhebber meer zijn ?

6 mei 2012 om 09:06

@ locomadrid..

Messi heeft in de competitie volgens mij 1 penalty gemist.. Datzelfde geld voor ronaldo.. dus dat gaat ook gelijk op.

Ik ben het zeker met je eens dat er veel te veel penalties worden gegeven. De reden daarvan is naar mijn mening het beschamende, belachelijke , amateuristische, hopeloos slechte niveau vn de scheidsrechters in spanje.. Ik erger me elke wedstrijd weer kapot..
Maar zonder de discutabele penalties blijven er voor beide ploegen ook genoeg terecht penalties over.. en dat is makkelijk te verklaren. Beide ploegen spelen heel aanvallend, spelen veel rond de 16 van de tegenstander en zijn veel beter dan de rest.. Ze hebben allebei snelle behendige spelers.. Met deze redenen zijn verdedigers van tegenstanders vaak te laat met een tackle, of iets dergelijks..

@ de mensen die zeggen ''door de penalties scoren ze zoveel..''.. Onzin.. Ten eerste zijn er ook genoeg penalties van allebei terecht geweest, ten tweede scoort messi zonder penalties alsnog 40 goals..

Geweldig wat Messi presteert niet te geloven !!
Ik hoop dat Ronaldo ook de 50 haalt , dan hebben we dit jaar iets gezien wat we misschien niet meer zullen meemaken 2 spelers boven de 50 werkelijk geniaal !!

Messi kan zometeen alleen nog maar z'n eigen records verbreken!

Fenomenaaaaaaaal...

Het is niet mogelijk op de prestatie's van Messi in woorden uit te drukken.
Hoewel ik een echte Real fan ben, hoewel ik uiterst blij om de kampioenschap en.. Hoewel Real de beste team ter wereld is, is Messi much and much beter dan Ronaldo..!! geen twijfel mogelijk.
Hala Madrid

Binnen dit en een jaar staan alle records op Messi zijn naam. Misschien moet hij dan maar eens in de verdediging of in de goal gaan spelen en zo lang mogelijk de 0 houden, hij zou het daar waarschijnlijk nog niet eens slecht doen.
Het is alleszins echt een enorm genot om hem te zien spelen, hij doet het allemaal zo zuiver en bescheiden ook, echt prachtig.

Gracies Pep!

Er zal moeilijk nog een speler als messi komen met zo'n hoog scorend vermogen ! Ongelovelijk wat deze speler allemaal heeft laten zien ! Record king for sure !!

Fantastische prestatie van een jongen waar het pure plezier telkens weer vanaf straalt.

Blijft lachen ook na een tikkie en gaat gewoon lekker door met scoren.

Helaas heeft hij zich niet laten naturaliseren tot Spanjaard want dan was hij ook wereldkampioen geweest (en met hem zal Spanje het straks weer worden!) en was de discussie beste aller tijden gelijk beslist.

Nu blijft het ontbreken van succesen in het nationale elftal zijn manco (van Ronaldo ook trouwens)

Bah, laat wel zien hoe oneerlijk La Liga is. Wat een grap lijkt La Liga eigenlijk. Ga eens de tv gelden eerlijk verdelen. Dan eens zien als Messi en Ronaldo er nog 50 en 45 kunnen maken.

6 mei 2012 om 00:36

als messi en ronaldo in engeland hadden gespeeld dan hadden ze zeker ook 40 gemaakt misschien meer. van persie heeft 30 gemaakt dan weet ik zeker dat ronaldo en messi 40 hadden gemaakt

6 mei 2012 om 00:47

Ronaldo heeft in engeland gespeeld, en had in 1 seizoen in 44 of 45 wedstrijden totaal iets van 41 doelpunten gescoord.

Dan vergeten mensen ook nog eens dat ronaldo zowel in engeland als in spanje vanaf de zijkanten komt en messi over het algemeen als een nummer 10 of valse nummer 9 wordt gebruikt.

Dat vind ik echt knap, omdat de engelse competitie geen grap is.

Als je niet wist dat ronaldo al in engeland heeft gespeeld dan is dat best raar?

6 mei 2012 om 01:01

Ronaldo en Messi zullen nooit 40 maken in de PL. Omdat ze in PL weten wat verdedigen is en hoe je het moet doen. Is gewoon lachwekkend wat voor niveau de verdedigers in Spanje zijn.
Wil wel eens zien hoe Messi speelt tegen een Stoke City.

Of wat dacht je van Italië. Nesta had Messi in zijn broekzak. Nou is Nesta dan ook nog van de oude garde qua verdediging (die een veel hoger niveau had). Maar ik weet zeker dat Messi en Ronaldo het moeilijker gaan hebben in Italië en Engeland dan Spanje.

En de suprematie van Barcelona en Real Madrid maakt het makkelijk om er per seizoen even 40 in te peren.

Real Madrid: 117 goals voor
Barcelona: 112 goals voor
Valencia: 59 goals voor

Real Madrid heeft dus het dubbele doelpunten voor als Valencia. Dit is toch niet meer leuk? Kom op hee...

6 mei 2012 om 01:04

ik wist wel. ik bedoel nu als zij hadden gespeeld, ateltico bilbao had man unt dronken gespeeld in europa leauge uit en ook thuis.en real madrid wint makkelijk met 3-0 uit woensdag, ik vind Engelse competitie echt niet beter dan Spanje, kijk maar dit europa leauge finale 2 teams uit Spanje , normaal zou ook finale barca real zijn campions,

6 mei 2012 om 01:09

ik heb messi tegen arsenal gezien dat was genoeg. ik denk dat je ook ronaldo zag spelen in engeland. maar ronaldo is nu veel betere speler geworden toen hij in Engeland was, en jij gaat toch niet zeggen dat van persie ook 30 in spanje zou maken denk ik niet. kijk maar falcao van ateletico madird die heeft niet eens 30 gescoord maar europa leauge heeft all 14 gemaakt is wereld spits,

6 mei 2012 om 01:15

over Italië zlatan 26 goals , maar in barca hij bakte niks van.
zlatan 26 goals in 30 duels. hij heeft 6 wedstrijden gemist door blessures en schorsingen.

6 mei 2012 om 01:19

Haha, kom op dat Bilbao - United argument vind ik z'n non-argument. Manchester United heeft in de laatste 4 jaar 3 keer in de CL finale gestaan. Hoe vaak heeft Real Madrid erin gestaan? 0 keer. Hoeveel Barcelona? 2x.

Europa League word gewoon niet serieus genomen door Engelse clubs. Dat is algemeen bekend.

Normaal zou de CL finale echt niet Barcelona - Real Madrid zijn. Laatste 10 jaar heeft Real Madrid 1x in de finale gestaan en 1x gewonnen (2002). Barcelona heeft de laatste 10 jaar 3x in de finale gestaan en 3x gewonnen.

Over teams als Arsenal heb het ook niet. Dat is een aanvallende goed combinerende ploeg. Ik heb het over ploegen als Stoke City, bikkelharde verdedigers die alleen maar schoppen en lange ballen geven. Fysiek is Barcelona niet sterk dus daar zouden ze zeker in de problemen kunnen komen.

Ronaldo is een betere speler geworden? Dat zeker maar zijn bewegelijke is hij kwijt. Door zijn atletische lichaam is zijn draaicirkel erg groot geworden. In Spanje sprint hij even langs de zijlijn met de bal en is zijn man voorbij. Dit zal nooit gebeuren in Engeland.

Van Persie zal zeker wel 30 maken in Spanje. Daar heb ik alle vertrouwen in. Als hij bijvoorbeeld ten koste van Benzema / Higuain in de spits komt zie ik hem wel 30 maken in La Liga bij Real Madrid.

6 mei 2012 om 01:28

@mattdr

C.ronaldo heeft in zijn beste jaar 31 keer gescoord in de Premier League.. hoe je op 41 komt is mij een raadsel. Dat is echter 1 maal. In de PD scoort hij 2 jaar achter elkaar 40+goals... dat is een gigantisch groot verschil.

Dat V.persie een jaartal 30 goals maakt(een uitzondering) zegt meer over het jaar van V.persie dan de niveau van verdedigen in de Premier League.

6 mei 2012 om 01:30

Eindelijk eens iemand die nuchter blijft. Ik schreef hierboven dit:

"precies. Maar de Spaanse competitie is ook een van de zwaksten van de wereld, Barca en Real daargelaten dan. Dat Ronaldo en Messi al twee seizoenen lang zoveel goals fabriceren zegt al voldoende. Bijna alle Spaanse teams zijn verdedigend bedroevend zwak. "

Er zullen veel haters zijn die ons minnen geven, maar het is gewoon een feit dat de Spaanse competitie garant staat voor een doelpuntencircus. Het niveau gaat schrikbarend snel omlaag. Alleen Real en Barca doen mee, alles daaronder is niveau erdedivisie.

6 mei 2012 om 01:31

@ajaxshowtime

Heb je Messi tegen Arsenal gezien? Vertel er dan ook bij dat hij tot 2 maal toe in de uit wedstrijd niets te zeggen had?

Zlatan zit in een sterke vorm, dit is zijn meest productieve seizoen in zijn gehele carrieré. Dat is dus een uitzondering op de regel, dat presteert hij niet jaarlijks. Over de Europa League moet je het niet eens hebben... De Italiaanse en Engelse teams nemen die namelijk niet serieus.

6 mei 2012 om 01:37

@oranjewint

Jij hebt zeker gelijk, de Messi-hype begint veel te erg te worden. Nog een niveau hoger en je komt bij de beckham-hype. Er was een eiland(weet de naam niet meer) waar ze een grote gouden standbeeld voor Beckham hadden gemaakt. Er waren mensen die dat gouden beeld echt aanbeden, ze zagen Beckham dus als hun god. Zulke dingen gaan naar mijn mening echt veeeel te ver. Over de minnetjes kan dat mij niet veel schelen... dan krijgen wij en Deadcrocodil ze maar(weet niet of je reactie richting mij of hem was...).

6 mei 2012 om 01:45

laste champions league finale dan barca tegen Manchester United messi had heel Manchester United dronken gespeeld vidic en ferdinad beste verdedigers van Engeland.

6 mei 2012 om 01:52

@ajaxshowtime

Je weet dat Messi niet heel Barcelona meeneemt als hij naar Engeland gaat? Sowieso is een finale een ander verhaal... dat is een wedstrijd op zich, waarin van alles kan gebeuren. Daar heeft Messi 1 maal in gescoord... Dat wil niet zeggen dat hij elke wedstrijd minstens 1 maal scoort?

6 mei 2012 om 02:06

@ Oranjewint

hahah, wat een onzin kraam jij uit man!

Alle spaanse ploegen, uitgezonderd barca en real dan, zijn van eredevisie niveau.....
Gast, atletico, athletic, valencia, malaga sevilla en villarreal (in hun normale vorm) slachten de nederlandse top gewoon af hoor.. en dan heb je nog ploegen als osasuna, betis, mallorca, espanol, getafe en momenteel levante ook die zeker voor de europese plaatsten zouden strijden in de eredivisie.
Qua verdediging is de PD idd best wel zwak.. maar die vergelijking slaat nergens op!!!

En de prestaties van CR en Messi moet je zeker niet onderschatten. CR met real en Messi met Barca, zouden in Elke competitie domineren en zeker ook topscorer worden. Ja, zelfs iin de 'ooooozoooo goddelijke' PL. Dat CR en Messi zo veel sscoren en Zo goed spelen ligt meer aan hun eigen kwaliteiten en de topheid van Real en Barca dan aan de tegenstanders.

En waarom overschat iedereen hier zo erg het niveau uit de PL. Dat is mij echt een raadsel. Ja, je kan het de beste (lees rijkste) competitie van Europa noemen, maar zoals jullie erover praten, lijkt het alsof er een gigantisch groot verschil tussen de PL en de rest zit. Dit is helemaal niet het geval. Het spel is gewoon vooral harder en de tempo ligt iets hoger, mmaar dit betekent zeker niet dat (spelers uit) teams als Real, Barca, Bayern, Milan, Juve, Valencia, Bilbao niet mee kunnen en even top zijn.

Ik kijk heel vaak naar PL wedstrijden en ik moet toegeven dat ik het niveau uit de PL juist erg laag vind (dit seizoen dan). Zoveel fouten/lompe acties maken ze in Spanje zelfs niet hoor.

Het kan zijn dat ik er naast zit.. goed mogelijk. Echter valt het niet te zeggen omdat het gewoon verschillende competities zijn. Maar uit jullie reacties, valt duidelijk a te leiden dat het 100% zeker is, terwijl dit zeker niet het geval is.

Met alle respect, maar de doelsaldi in Spanje zijn diep triest. Er wordt amper gescoord. Met afstand de meest oninteressante competitie van West Europa, in stand gehouden door torenhoge schulden en coulance van de Uefa. Misselijkmakend.

' Dixie Dean maakte in 't seizoen 1927/28 liefst zestig doelpunten in 't tenue van Everton '

Even op de Everton site gekeken, maar Dixie Dean scoorde 63x in 41 wedstrijden als basisspeler, Voetbalzone!

Top Goalscorer(s): Dixie Dean (63)

Everton werd overigens toen kampioen, met 102 goals totaal, Manchester United bijvoorbeeld werd slechts 18e..........

Neemt niet weg dat hedentendagen 50 goals in 1 v.d. sterkste competities ter wereld natuurlijk astronomisch is...., maar dat is Messi ook: astronomisch!

6 mei 2012 om 01:03

41 wedstrijden? waarschijnlijk waren er 22 teams in de Engelse competitie.

6 mei 2012 om 01:12

Klopt, 22 teams. Everton degradeerde notabene bijna 't seizoen ervoor, werd toen 20e...

Dixie Dean bleek dus en prima aankoop!

;-)

Hij scoorde overigens 383x in 433 wedstrijden als basisspeler.....

6 mei 2012 om 01:28

Ongelooflijk dat 1 speler zo een grote verschil kan maken!

6 mei 2012 om 01:32

Tegenwoordig zijn daar dus Messi en Ronaldo....

;-)

Wat een waan-zin-ni-ge prestatie zeg. 50 keer scoren in de Spaanse competitie. Daar kan je alleen maar respect voor hebben.

Verbaast me wel dat barca veel penalty's krijgt hoeveel goels heeft messi eigenlijk gemaakt met penalty's dit seizoen? Verder is dit natuurlijk geweldig.

6 mei 2012 om 01:02

40 veld goals en 10 penalty's.

6 mei 2012 om 01:09

Messi: 10 penalty's van de 50 goals (20% penalty)

Ronaldo: 12 penalty's van de 45 goals (26,67% penalty)

2 ongelooflijke spelers!!

6 mei 2012 om 09:20

veel penaltys? das pas van de laatste weken. in de eerste 30 competitiewedstrijden kreeg barca meer strafschoppen tegen en niet mee dan de laatste 5 wedstrijden.

fenomeen, respect voor onze kleine vriend

Wat moet ik nog aan toevoegen??? Helemaal niets.
Ooit zal men zeggen, er waren twee helden bij Barcelona tegelijk.
Guardiola en Messi.
Deze twee zullen nooit vergeten worden. Deze twee hebben het voetbal mooier en mooier gemaakt.
Deze twee hebben iets neer gezet wat men never zal vergeten.

Die doek voor Guardiola pffffffffffffffff want een held. Wat een persoon, wat een geweldenaar.
Nog nooit gezien dat iemand zo werd bedankt. Niet alleen door zijn prijzen. Maar door zijn mooi voetbal die hij de hele wereld heeft doen genieten.
Veel trainers hebben prijzen gewonnen maar zo een mooie voetbal werd never gespeeld. Dream team ooit.

Ik vraag mij af hoe lang moeten wij wachten, tot er een team ooit staat en dit Barcelona doen vergeten.

Pep wens jou aller beste in jouw leven.
Messi jij bent in onze harten en je zal never vergeten worden. Ik hoop dat je tot met pensioen bij Barcelona blijft. Al zal je geen een goal meer scoren. Want wat jij dit elftal heeft gegeven zal toch nooit vergeten worden.

Vica Barcelona
Viva Cataluna
Messi/pep helden for ever

Als Real supporter zijnde feliciteer ik Messi met zn pichichi. Nu al 50 doelpunten!! Fenomenaal!!

Maar WIJ gaan voor de 100 punten en dat zou ook weer een absolute unicum zijn.

Conclusie Real Madrid en Barcelona, Ronaldo en Messi zijn in alle opzichten van buitencategorie!!!

Laten wij dit alles koesteren,dat maakt t voetbal toch zo mooi?! Ondanks de hevige rivaliteit kan ik de statiestieken van de clubs,trainers en spelers wel waarderen. Verheug me al op volgend seizoen,waarbij ik hoop dat wij respectvoller met elkaar omgaan.

Hala Madrid

Jongens, dit is toch gewoon het bewijs dat de Spaanse competitie geen drol meer voorstelt? Dat heb ik een jaar geleden al geroepen. Alleen Barca en Real doen mee voor de landstitel, alles daaronder wint niet vaker dan drie maal op een rij. Het kan toch geen toeval zijn dat Christiano en Messi enorm veel doelpunten maken al twee seizoenen op rij? De Spaanse competitie staat op instorten en dat meen ik serieus.

Volgens mij was het de voorzitter van Real die zich vorig jaar grote zorgen maakte over het niveau in de competitie. Voor eventjes is het misschien wel geweldig dat je club keer op keer wint, maar je kunt er dan niet achterkomen hoe goed je werkelijk bent. Zie de afgang van Real en Barca in de CL. Dat is het begin van het einde.

Voor alle duidelijkheid: Zowel Messi als Ronaldo vind ik geweldige spelers, een genot om naar te kijken en ze zouden in een andere competitie waarschijnlijk ook topscorer worden. Maar niet met 50 goals!!

Spelers zoals Messi en Ronaldo kunnen alleen gedijen in een enorm goed team. In het nationale elftal hebben ze bewezen dat ze niet veel meer kwaliteiten hebben dan hun collega's en blijken het opeens mensen te zijn. Ronaldo en Messi zijn gewoon niet zo goed als de media ons doet geloven.

Cruijff, Maradonna, Beckenbauer, Pele, Zidane: dat waren spelers die een slecht elftal goed konden maken. Hetzelfde zoals Van Persie nu doet bij Arsenal. Dat zijn de besten. En ik geloof dat een RVP bij Barca ook met gemak, zoals hij nu speelt, zo'n 40 goals had kunnen maken, terwijl het niet een echte spits is.

De Spaanse competitie staat op instorten, zoveel clubs die niet meer weten wat verdedigen en voetballen is. Tegelijk erger ik mij enorm dat Barca en Real mega schulden hebben en maar kunnen blijven kopen. Als Ajax zich tot 800 miljoen in de schulden mocht werken dan hadden ze ook een topteam kunnen hebben. Ik bedoel maar..........................

Deze kleine man is een legende, hij breekt zoveels records niet normaal, ik hoop dat hij nog lang bij ons blijft!

Er zijn maar vier a vijf echte teams in de Spaanse Competitie.

Dit zal net zo zijn als je Ajax,psv,twente,az of Feyenoord in de Jupiler League zet, te groot verschil met geld/voetballers.

1speler van barcalona verdiend nog meer dan een heel elftal van een van die teams die niet bij de 4 ''grote'' zit.
En dan hebben ze nog zulke schulden ook, belachelijk die hele competitie.
Als je Messi/ronaldo ziet spelen tegen de andere teams lijkt het alsof ze gewoon niks doen.

Messi is de beste voetballer aller tijden. Dit is ongelofelijk. Wat een fantastische voetballer zeg.

Mijn eerste gedachte was, wat is die Messi toch fenominaal. Maar, in de CL tegen de topclubs daar vind ik hem wat minder dominant. Is het niveau van verdedigen misschien erg matig in de primera division? Wat is anders de verklaring?

Wat is die Messi toch goed echt niet normaal hij is verruit gewoon de beste speler in de wereld Ronaldo, Ibrahimovic en nog paar andere zijn er echt helemaal niks bij. Natuurlijk zijn dat ook wereldspelers maar Messi blijft toch echt de nummer 1. Niet te geloven wat deze jongen allemaal wel niet met de bal kan. Een woord Fantastisch.

Messi is gewoon de beste,hij is 24 jaar en hij breekt zoveel records.hij heeft Henry al voorbij gestoken in de CL met 52 goals,hij is topscorer aller tijden van Barcelona,hij heeft meest aantal hattricks gemaakt in de Pd,hij is al 3x de beste voetballer van het jaar achter elkaar en hij wint waarschijnlijk ook dit jaar voor de 4x keer op rij,en hij is nog maar 24 een voetballer is op zijn best op zijn 27à28 jaar dat is nog 3à4jaar als hij zo blijft voortdoen dan is hij topscorer van de CL allertijden,pd topscorer allertijden,dan kun je zeker zeggen dat hij de beste voetballer allertijden is.en over een WK hij kan nog zeker 2x een WK spelen,als hij er dan één wint dat is mooi op zijn palmares,als hij er geen wint spijtig maar dan blijft hij de beste voetballer.als nu iemand reageert van dat je een WK moet winnen voor een van de beste te zijn dat is gewoon flauwekul,dan is Cruijff niet één van de beste voetballers aller tijden en dan weet je dat je geen WK moet winnen voor de beste te zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren