Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Hijo de puta, ga de landstitel lekker in Madrid vieren en niet hier'

Laatste update:

Real Madrid veroverde woensdagavond op bezoek bij Athletic Bilbao (0-3) de 32e landstitel uit haar geschiedenis. Cristiano Ronaldo was het doelwit voor het thuispubliek, dat allerlei liederen over de Portugees zong. In de slotfase was Ronaldo het zat. Hij wees naar het clublogo van Real Madrid en het logo van de organisator van de Primera División en na het laatste fluitsignaal maakte hij een gebaar.

/

Na het laatste fluitsignaal kreeg Ronaldo bezoek van Javi Martinez, die in de tweede helft zijn tweede gele kaart kreeg. Er volgde een korte discussie en Ronaldo sloot de woordenwisseling af met een gebaar. De Spaanse media hekelden de reactie van de Portugees, maar volgens la Sexta Deportes is de houding van de sterspeler van Real Madrid enigszins begrijpelijk.

"Hijo de puta, ga de landstitel lekker in Madrid vieren en niet hier", zou de verdediger annex middenvelder van Athletic Bilbao hebben gezegd. De Spaans international zou Ronaldo ook eraan hebben herinnerd dat hij alleen op clubniveau succesvol is. "Ik ben wereldkampioen en jij niet", zouden zijn woorden zijn geweest.

Bekijk hier de gebaren van Cristiano Ronaldo:

Bekijk hier de samenvatting van Athletic Bilbao - Real Madrid:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dan had je van mij precies dezelfde reactie gekregen martinez

3 mei 2012 om 19:05

Je snapt echt wel wat totti bedoeld, maar dit is gewoon een terecht gebaar. Ronaldo vind ik veel veranderd aan z'n ego en z'n gedrag, dat is een verdienste van hem. Iedereen heeft meestal een hekel aan Messi OF Ronaldo. Ben je voor Messi, dan ben je niet voor Ronaldo althans zo zijn de meeste, maar tis ook wel een keer afgelopen, dat Real, Barca haat. 't gaat altijd maar door en door, terwijl het allebei goeie voetballers met allebei verschillende kwaliteiten en en gedrag natuurlijk en sommige reacties hier onder mij gaan nergens over met Ronaldo is weer arrogant bezig en dit en dat, maar de Ronaldo van 2 jaar geleden had wel iets anders gedaan en dan moet je nadenken als jij in de schoenen staat van Ronaldo en je word elke week uitgefloten heel vaak onterecht en dan gaat het nou een keer te ver en dan word je kampioen en heb je heel veel aandeel in en dan krijg je frustratie en als 1 iemand niet mag beginnen over de WK is het Martinez en je moet ook kijken in welk eftal de ander speelt, want had Ronaldo een beter eftal gehad, dan was die misschien ook wel ver gekomen in de WK, maar wie vooral een groot aandeel heeft is Mourinho. Dat is voor mij de beste trainer allertijde op dit moment, als je ziet wat die man presteert en ik weet 1 ding bijna 100% zeker is, als hij niet was gekomen, was gewoon barca weer kampioen, als die blijft kunnen het mooie jaren gaan worden voor de Madrilenen.

3 mei 2012 om 23:00

Natuurlijk terecht van Ronaldo. Die Martinez is gewoon een Calimero en het is volkomen logisch dat je de titel daar viert waar je hem behaald hebt,

3 mei 2012 om 21:33

Ik vind de reactie nog wel netjes van Ronaldo. Ik had zeker anders gereageerd. Ik krijg steeds meer respect voor Ronaldo.

4 mei 2012 om 07:45

Nou netjes is het nou ook weer niet, maar in ieder geval ook niet buitensporig!

4 mei 2012 om 15:06

Zeer netjes als je weet wat Martinez heeft gezegd.

3 mei 2012 om 21:49

En eerlijk gezegd begrijp ik er niks van dat dit nieuws is en dat hier op VZ heel veel negatieve reacties zijn naar Ronaldo toe, vanwege deze reactie... Hij was gewoon aan het feestvieren en komt er zo een malloot naar hem toe om hem uit te schelden. Wat een onzin. In andere topics krijgt hij er ook van langs vanwege deze reactie. Dat is echt belachelijk.....

5 mei 2012 om 09:11

Hij wijst op zijn club logo en wijst op het logo van de competitie en zegt campeone... Daarna komt die malloot die niet eens meer op het veld mag komen hem storen in zijn feestje. Owh wat erg dat hij dan een gebaartje maakt.. Misschien moeten ze hem maar levenslang schorsen daarvoor. Hou toch op met het vertellen wat die jongen beter had moeten doen... Hij deed niks verkeerds.. Hij gedroeg zich nog netjes...

De Spaans international zou Ronaldo ook eraan hebben herinnerd dat hij alleen op clubniveau succesvol is. ''ik ben wereldkampioen en jij niet'', zouden zijn woorden zijn geweest.

Geniaal!, Ronaldo was weer een Arro Bezig Op het Laatst

3 mei 2012 om 18:43

Geniaal?

Als je basis bent ja!
Zou precies hetzelfde zijn al Lukoki stoer gaat doen doen Mertens.
Onzinnig van Martinez

3 mei 2012 om 18:58

Dus jij zegt eigenlijk dat alleen Casillas, Ramos, Pique, Puyol, Capdevilla, Alonso (fábregas, 87'), Xavi, Busquets, Iniesta, Pedro (navas, 60'), Villa (torres, 106') kampioen zijn?

Ik dacht altijd dat je als geheel team kampioen werd maar oke.. Ik zal het zeker weer verkeerd hebben..

3 mei 2012 om 19:03

dude serieus... javi martinez heeft de hele wk slechts 30 min mee gespeeld...
en dat noemt zich zelf een wereld kampioen. en als ik me niet vergist. heeft spanje die wedstrijd nog verloren ook.

ronaldo heeft hier toch gewoon gelijk. tja gebaar is neit netjes, maar na 90 min lang, dat gezeik van iedereen over je heen krijgen....

3 mei 2012 om 19:04

Nee, hij probeert hiermee te zeggen dat als je 20 minuten gespeeld hebt in de groepsfase, het niet zo bijzonder veel voorstelt als je zegt ''ík ben wereldkampioen, en jij niet''. Als er iemand anders i.p.v. Martinez bij de selectie had gezeten, waren ze alsnog wereld kampioen geweest. De spelers die beslissend zijn en waren bij dit Spanje zijn Casillas, Xavi, Iniesta, en misschien Alonso.

Vind het van beide kanten onnodig, als je ergens kampioen wordt spreekt het voor zich dat je even een feestje bouwt op dat veld. Aan de andere kant vind ik de gebaren van Ronaldo ook verwerpelijk.

3 mei 2012 om 19:09

Ik zeg alleen maar dat hij zich terecht een Kampioen kan noemen. Hij kan weliswaar maar 30 min mee hebben gedaan, hij maakt onderdeel uit van het team en je wordt toch echt samen kampioen..

Dat Martinez dit roept is provocerend, maar blijkbaar is hij trots dat hij maar 30 min heeft gespeeld voor Spanje. Dat is dan zijn probleem.

Allebei zeer onprofessioneel bezig..

3 mei 2012 om 19:09

Elke Spanjaard in de selectie is wereldkampioen maar wil jij zeggen dat J.martinez een aandeel daar in had? Zo ja, leg dat maar eens uit.

On: Ik vind dat Ronaldo gewoon reageert ff een feesje daar en o.d.m in Madrid.

3 mei 2012 om 19:10

Ze zijn met z'n allen wereldkampioen geworden. Maar als hij amper heeft meegedaan, zou wat meer bescheidenheid hem sieren.

3 mei 2012 om 19:14

Dan zijn er ook spelers bij Real Madrid die het kampioenschap maar niet mee moeten vieren. Ik vind dat altijd zulke onzin je bent 1 team je hebt 1 taak en wordt die taak vervuld dan vier je het met zen allen ongeacht of je veel gespeeld hebt of niet.

3 mei 2012 om 20:13

Waarom is Cristiano onprofessioneel bezig?
Zeg me..

3 mei 2012 om 21:19

Omdat hij een voorbeeldfunctie met zich meedraagt. Mensen gaan hem na doen wanneer ze hun idool dit zien doen en dit gebaar is niet zo 'netjes'..

3 mei 2012 om 21:41

Voorbeeld functie dit functie dat. Moeten de mensen op de tribun bij fc balangsla de mensen van atletic maar na gaan doen dan? Die hebben ook een voorbeeldfunctie. Messi om nou toevaalig iemand te noemen ging op zijn medespeler schelden en ballen tegen mensen aan schieten. Moeten we dat ook gaan nadoen dan? Allemaal onzin die voorbeeldfunctie want staan jij en ik elke dag op een professioneel trainingsveld. Hebben wij een luxe villa en dagelijks 20 interviews en roddelfotograven om me heen? Nee. Wij zitten niein zijn situatu dus daar mogen wij gewoon niet over oordele.

4 mei 2012 om 05:15

Ronaldo is een mens en heeft naast het feit dat hij een prof voetballer is ook nog een menselijke kant en heeft dus alle recht om zich te laten provoceren (of het verstandig is of niet). Als iemand mij Hijo de Puta noemt sla ik hem waarschijnlijk vast op zijn kaak. Je weet niet hoe erg zo'n scheldwoord is voor mensen uit die cultuur.

Ik vind dat profs een voorbeeld functie hebben zeker, maar het zijn ook mensen met gevoelens en als je weet dat je een voorbeeld functie heb en je dus heel vaak gewoon rustig gedraagt en niks aantrekt van commentaar van duizenden mensen, vind ik het knap als het iemand lukt om je uit de tent te lokken. Dan moet die dus over de grens van Ronaldo zijn gegaan. Martinez lokt hier gewoon een reactie uit waardoor Ronaldo (de slachtoffer) opeens de dader word. Als je hier alleen bent om Ronaldo te kraken vind ik je niet objectief en kan je gewoon beter niet dingen hier posten.

3 mei 2012 om 18:45

Ja idd, als jij dat geniaal vindt moet je misschien iets aan je maatstaven doen.

Martinez is een goeie voetballer maar mag uiteraard de veters nog niet eens strikken van CR. Wat een kulopmerking dan ook..

3 mei 2012 om 18:47

Martinez heeft amper minuten gemaakt toendertijd.

3 mei 2012 om 18:55

Heeft inderdaad meer minuten gemaakt met het optillen van de beker dan tijdens de reguliere speeltijd.

3 mei 2012 om 18:49

Martinez heeft welgeteld 20 minuten gevoetbald in de poulefase. Wat ben je dan een wereldkampioen zeg. Jeetje mina.

Ronaldo is samen met Messi veruit verezen boven de rest van alle voetballers en ook veruit boven Javi martinez die nog weinig gepresteerd heeft in zijn carriere.

Laat Javi Martinez maar lekker op de bank zitten, of 2 gele kaarten halen. Dan heeft Ronaldo het alleen nog maar meer naar zijn zin.

3 mei 2012 om 18:50

Haha,dat zo'n stumperd durft te beweren dat ie wereldkampioen is terwijl hij daar totaal geen aandeel in heeft gehad dan ben je echt zieligrronaldo heeft iig wel een groot aandeel gehad in de prijzen die hij gewonnen heeft,wat een kleuter die Martinez!

3 mei 2012 om 18:58

Geniaal!, Ronaldo was weer een Arro Bezig Op het Laatst

Hilarisch dit soort reacties. Wie is er nou arrogant? Ronaldo die viert dat hij kampioen is, of Martinez die dat niet kan hebben en dan maar gaat op scheppen over zijn wereldtitel.

3 mei 2012 om 19:43

Zijn wereldtitel? De enige wedstrijd waar hij minuten heeft gemaakt is ook meteen de enige wedstrijd die Spanje heeft verloren. Hij was de Spanjaarden meer tot last, dan dat hij een bijdrage had

Javi Martinez toch naar Barcelona?

Het kan niet maar alsnog vind ik het wel grappig van Martinez. Misschien had Ronaldo iets terug kunnen zeggen in de richting dat Martinez de volle 90 minuten blijkbaar niet aan kon oid.

3 mei 2012 om 21:28

Ik hoop het wel, zou mooi zijn.

Ik vind het ook wel grappig, maar het is niet goed maarja. Ik vind Ronaldo erg irritant de laatste tijd. Hij is heel erg van: 'Kijk zie je wel ik ben de beste'. Terwijl hij dat niet is, maar zo graag erkent wil worden dat die het dan maar zelf gaat uiten.

3 mei 2012 om 21:52

Kom eens met voorbeelden van wanneer hij gezegd zou hebben dat hij de beste is...
Bovendien is hij ook 1 van de besten... Samen met Messi staat hij op eenzame hoogte....
Sommige vinden Messi beter, sommigen vinden Ronaldo beter. Maar het gaat tussen deze 2...

4 mei 2012 om 14:07

Ik zeg volgens mij nergens dat hij dat letterlijk zegt. Ik zeg alleen dat hij dat op een bepaalde manier uit. Door bijvoorbeeld dit soort gebaren te maken etc. Probleem van Ronaldo is dat gewoon de beste nummer twee is en daar kan die niet tegen.

Maar zelfs als je de beste bent, siert het een mens wanneer die bescheiden blijft.

Uiteraard een schandalige opmerking van Javi Martinez, zoals ik in eerdere artikelen heb vermeld is Ronaldo ook wel vaak erbij betrokken. Hij is door zijn houding vaak degene die dit soort verwensingen naar het hoofd geslingerd krijgt, maar is ook vaak degene die zelf een provocerende houding aanneemt. Het gebeurt nou eenmaal, het zou netter zijn als Ronaldo zich ervan distantieerde en met zijn teamgenoten de titel viert

3 mei 2012 om 21:13

Er spelen in Spanje sentimenten mee die wij niet kunnen begrijpen.

Real Madrid staat voor de supporters van Athletico de Bilbao voor de bezetter. Is bijna alsof Bayern Munchen in Rotterdam kampioen zou worden in een wedstrijd tegen Feyenoord (kan natuurlijk niet omdat de NL en D competitie aparte competities zijn).

In Baskenland is men lang onderdrukt door de bezetter uit Madrid en het ligt hier heel gevoelig dat uitgerekend in deze wedstrijd Real Madrid kampioen wordt.

Praat ik hiermee de idiote opmerking van Martinez goed? Nee zeker niet maar sentiment in combinatie met veel testoteron laat mensen helaas vaak rare dingen doen.

Ronaldo hield zich lang rustig maar ging helaas ook de fout in.speelt wel bij "de koninklijke" maar gedroeg zich niet zo koninklijk.....

Slechte verliezer en een slechte winnaar. Beetje jammer dat dit zo moet.

"ik ben wereldkampioen en jij niet"

Hij heeft 20 minuten gespeeld, in de poule fase..

3 mei 2012 om 18:54

Haha, toevallig in de verloren wedstrijd tegen Zwitserland?

3 mei 2012 om 20:33

zonder hem waren ze waarschijnlijk ook wereldkampioen geworden.

Wereldkampioen, met zijn geweldige bijdrage. Tuurlijk.

3 mei 2012 om 18:57

Javi Martinez heeft niet eens een gouden bal nominatie of een ander persoonlijke onderscheiding.

Nou nou wat hier waar van is weten we natuurlijk niet, al kan ik mij die reactie wel inbeelden dat hij zegt dat ze maar in Madrid moeten vieren. Een groot aandeel had Martinez toch niet in die wereldtitel dus daar hoeft hij niet zo trots op te zijn als dat werkelijk zijn woorden waren.

Liever arrogant en irritant doen dan een feestje vieren... Bah bah laat ze toch lekker je bent potjandrie kampioen van Spanje en op 1 na beste speler van de hele wereld.... Laat gaan joh!

3 mei 2012 om 21:54

Hij was ook een feestje aan het vieren, maar die gast moest Ronaldo gewoon opzoeken... En dan heeft Ronaldo hetbtoch weer gedaan,..

heeft die speler ronaldo puta genoemd? ronaldo's reactie vind ik nog te licht

3 mei 2012 om 18:46

hijo de puta wil hoerenzoon zeggen als ik mij niet vergis.
De mannelijke versie van puta is btw puto

3 mei 2012 om 18:50

Ik vind dat jullie dit allemaal zo makkelijk geloven, ik zie hier niemand in twijfel trekken of dit wel degelijk gezegd is.. er zijn vooralsnog nog geen bewijzen dacht ik?

3 mei 2012 om 18:51

ik had juist hetzelfde gedaan het is begrijpelijk dat Ronaldo zo reageerd 90 minuten worden uitgefloten en dat martinez hem dan nog uitscheld ! geen respect tegenover Ronaldo ! Waar is toch die fair play?

3 mei 2012 om 18:56

@ Messi8
Ja en Ronaldo ging zeker zonder geen enkele reden ''tekeer''?haha

Wat Ronaldo deed vond ik nog te licht zelfs, zoals etoleeuww al aangaf. Ronaldo was met zich zelf bezig en dan komt deze jongen uit het niets ruzie maken!
Je noemt hem een ''hijo de Puta'', en je zegt gaat de landstitel maar in Madrid vieren, ik ben wereldkampioen en jij niet? Mijn God.
Jullie denken zeker zoiets van: ''ronaldo get over it''

Belachelijk joh.

3 mei 2012 om 19:03

@ messi8 er zijn niet altijd bewijzen nodig.. ; we leven niet in een rechtbank.. bij discussies vallen er meestal harde woorden dat moet je gewoon onder elkaar oplossen zoals ronaldo hier deed.

3 mei 2012 om 19:05

Ronaldo ging al tekeer, door het publiek, misschien zei Martinez gewoon ga die titel in Madrid vieren, dat is voor een arrogant persoon als Ronaldo al genoeg om door het lint te gaan als hij 90 minuten uitgefloten is, ontlading noemen ze dat. Jullie zijn allemaal makkelijk in te pakken zonder bewijs, lijkt wel een kleuterklasje vol naïevelingen hier..

3 mei 2012 om 19:22

''misschien zei Martinez gewoon ga die titel in Madrid vieren, dat is voor een arrogant persoon als Ronaldo al genoeg om door het lint te gaan als hij 90 minuten uitgefloten is, ontlading noemen ze dat''

haha ben je nou serieus? Wanneer de spaanse pers zegt dat Ronaldo iets deed, dan is het wel 100 procent accurate. En wanneer andere spelers het doen is het een gerucht? hahahah hilarisch.

Mssn ken je Ronaldo beter dan iedereen, of mssn ben je helderziende. Je weet precies wat Ronaldo zou doen...... Wauuuwww.

Ronaldo wordt gehaat omdat hij acties maakt wanneer Real 4-0 voorsta. en dan zeggen jullie ook nog, dat Ronaldo fout zit. Waar gaat dit nou over???

3 mei 2012 om 21:02

Heb je mij ooit horen zeggen dat alles wat de spaanse pers over Ronaldo zegt waar is? Als dat zo is geef me maar eens een link, want zoiets zou ik nooit zeggen, de Spaanse pers is voor 90% onzin en laster, daarom juist dat ik dit ook moeilijk geloof. En als jij niet kan inzien dat Ronaldo zo arrogant als wat is moet je eens naar hem kijken in een wedstrijd, als hij weer eens een doelpunt maakt.

3 mei 2012 om 21:13

@messi8

Weet je wat het mooie is aan jou? Je noemt iedereen hier naïve terwijl de hypocrisie meermaals te vinden is in alleen deze post die je neerzet.

Kijk het mooie is dat als het andersom was dat je Ronaldo ook arrogant had genoemd dus eigenlijk maak je hiermee duidelijk dat wat er ook gebeurd dat Ronaldo fout zit.

Daarbij neem je alles van de media perfect over wat er werd gezegd over Ronaldo maar vind je nu dat er geen bewijs is? Waarom post je dan ook iets? Als de zaak nog niet opgelost is horen geen van beide partijen in een negatief daglicht gesteld te worden maar dat doe je wel.

Hypocriet. Je bent zeker ook zo'n mannetje die Ronaldo voor onprofessioneel gedrag uitmaakt omdat hij boos reageerde omdat ze moeder voor een hoer werd uitgemaakt.

3 mei 2012 om 21:56

Heb je de beelden wel bekeken? Ronaldo ging helemaal niet door het lint... En de reactie is echt niet zodanig dat je het moet veroordelen ofzo.. Was niets,..

hahahahah wat een zieligerd die Martinez, gaat ie stoer doen met z'n wereldkampioen' terwijl ie 0,000000001% bijdrage had.

3 mei 2012 om 18:47

Weet jij of hij dat daadwerkelijk heeft gezegd dan?

3 mei 2012 om 18:53

Waar rook is, is vuur?

Sowieso slap van Martinez om te gaan schelden. Als hij het echt erg vond dat Real in Bilbao feest viert, hadden ze maar meer inzet moeten tonen in de wedstrijd.

3 mei 2012 om 19:46

Je weet niet of dat is verteld...

Nu zeg je , waar rook is , is vuur? Maar als dat betrekking heeft tot Real dan trek beweer jij het tegenovergestelde zoals wel vaker is gebleken. Media zegt dat Mourinho en Casillas niet door 1 deur kunnen en dat er verwijten zijn gegooid. Dan beweer jij dat het slechts verzinsels zijn. Waar blijft je uitspraak dan nu vraag ik mij af?

Verder weet ik niet of jij de wedstrijd hebt gezien gisteren , Maar Bilbao en Martinez werden wel genaaid hoor. Meer inzet moeten tonen? Man Bilbao was 70 minuten heer en meester en domineerden. Ze hadden de pech dat of de lat of Casillas in de weg stond. Real ging gewoon counteren. Verder krijgt hij zijn eerste gele kaart en een penalty tegen na gezichtsbescherming min of meer. Dan kun je een penalty fluiten, maar dan moet men ook consequent zijn en 100 ook penalty fluiten voor de hands iets later van Real. Dat doet hij niet terwijl het dan 1-1 zou zijn.

Iets later raakt net buiten de 16 Alonso overduidelijk de bal met zijn arm en verdient het dus geel en een vrije trap. Wat dus betekent dat hij later rood had gepakt en niet Javi. Tot alweer ergernis van het publiek doet de scheidsrechter zijn ogen opnieuw dicht. Dan krijgt Martinez de bal tegen zijn hand aangeschoten en hij kon daar niets aan doen. Dat ziet de scheidsrechter dan weer wel en hij krijgt geheel onterecht en vooral inconsequent zijn 2de gele kaart... Dat het publiek en de spelers gefrustreerd en kwaad zijn onbegrijpelijk?

Ik hoop dat met dit incident een overgang van Martinez naar Real zeker niet doorgaat. Meer kans dat wij deze topper kunnen inlijven.

3 mei 2012 om 20:42

Grandepulga2:

Ik zeg ook niet dat het 100% waar is, maar er is zeker wel 'iets lelijks' gezegd. Over de kwestie Casillas en Mourinho, daar heb ik mij niet over uitgelaten, dus ik weet niet hoe jij erbij komt dat ik dat beweerde.

Verder geef jij de scheids de schuld van het verlies, maar toen de rode kaart viel, was het al 0-3. Alonso moest idd geel krijgen, wat niet automatisch betekent dat hij later rood zou pakken. Met geel op zak speel je anders dan zonder.

Nee het is niet begrijpelijk die reactie , voor dat martinez die gebaren deed was Ronaldo al bezig met verkeerde gebaren en werd de spanning groter.

Beetje triest om te pronken met een wereldtitel waar je zelf 0,0% aan hebt bijgedragen, volgens mij had hij niet eens 1minuut gemaakt.. al kan ik dat mis hebben.

Snap de reactie volledig van Ronaldo als dit de ware woorden van Javi Martinez waren, ik zou dat ook niet pikken..

hahahaha martinez is zielig, die man heeft amper gespeeld tijdens wk, dus wat lult hij?
en spanje heeft wk ook met beetje geluk gewonnen, want als nl beetje meer geluk had, dan was nl wereldkampioen.

3 mei 2012 om 18:48

Spanje heeft geluk gehad dat nederland geen geluk had? spanje was gewoon beter hoor, en je weet btw niet op Martinez dit echt gezegd heeft of niet.

Hou toch op mensen, ga eens logisch nadenken ofso man. Het is alsof bijv. je moeder geslagen wordt ja en jij dan gaat roepen nee maar je mag niet slaan en dus niets terug doet. Ik zou diegene helemaal kapot slopen dan uit reactie! Je begrijpt me punt.

Hier ook, Ronaldo's moeder wordt uitgescholden, wat mij betreft is zijn reactie dan gewoon terecht (arrogant ofniet, doet er niet toe). En met die Javi hij zal zowiezo wat gezegd hebben, nou dan mag Ronaldo van mij terug reageren. Ook al is het niet netjes! Alsof de supporters netjes waren? Alsof Javi hier iets netjes tegen Ronaldo gezegd heeft, nou denk het niet!

Dus doe niet zo dom en reageer niet alleen op de beelden (reacties) van Ronaldo en bekijk het totaal plaatje! Zoals toen met Zidane vond ik het ook terecht wat hij deed tegen Materazzi, ook al was het niet netjes! Dat doet er niet toe op dat moment!

Hala Madridd Campeonessssss!!!! ;

3 mei 2012 om 18:58

Als grote speler moet je je hierboven kunnen plaatsen, want zo kun je elke (re)actie rechtvaardigen (zoals die coach van Fiorentina gisteren). Het is ten eerste sowieso zielig van Martinez om op die manier te provoceren, maar het is niet veel schoner van Ronaldo om op die manier te reageren.
Er lopen gewoon heel wat miserabele ventjes rond op de voetbalvelden die zich liever bezighouden met de tegenstander uit te lokken dan te voetballen. Er bestaan genoeg voorbeelden, maar ik wil geen namen noemen om mensen te provoceren.

3 mei 2012 om 19:26

Onzin dit zijn mensen reactie is normaal, heeft niets met boven staan te maken, of voorbeeld zijn.

Ik ben geen fan van de persoon Ronaldo maar ze moeten hem wel altijd hebben natuurlijk en Ronaldo laat nu eenmaal niet over zich heen lopen.
Weet iemand ook wat dat gebaar met die vingertjes inhoud?

3 mei 2012 om 19:08

Volgens mij toont hij 3 vingers omdat Real Madrid 3 keer heeft gescoord in die wedstrijd.

3 mei 2012 om 19:19

Ha ha dat lag te veel voor de hand voor mij. Ik ging er eerlijk gezegd van uit dat het een provocerender gebaar was dan alleen even de tegenstander op de feiten te wijzen maar thanks voor de uitleg allebei.

3 mei 2012 om 19:10

Was dat niet gewoon die 3 - 0 die hij aan het gebaren was? Wijsvinger en duim die een nul vormden en de rest van de vingers een drie?

3 mei 2012 om 19:45

Of hij bedoelde 3 goals, of hij bedoelde zijn middelvinger, let maar eens op. Je mag natuurlijk niet direct je middelvinger opsteken maar zo ziet het er uit.

Ik vind echt dat dit een zielige reactie is van Martinez? En ik maar denken dat Ronaldo in de fout zat terwijl het hellemaal niet zo is , Martinez begon en Ronaldo reageerde erop wat heel begrijpelijk is , het publiek fluite hem constant uit en zong liedjes over hem op een slechte manier dan .
Als je 90 minuten word uitgefloten en als er tienduizenden bilbao fans je uitschelden en dat dan op het einde Martinez er nog bij komt om hem wat te plagen dan kan je zo'n reactie best wel verwachten mensen ;
Dat was de druppel die de emmer doet overlopen.

Dat van die wereldkampioen zal denk ik niet goed vallen bij de buitengewoon separatistisch ingestelde achterban van Athletic Bilbao.

3 mei 2012 om 18:54

inderdaad, een echte Bask zou eigenlijk niet moeten willen uitkomen voor het Spaans elftal, net als Catalanen eigenlijk. Maar ja dan blijft er ook zo weinig over

Zonder Javi Martinez was Spanje nooit wereldkampioen geworden natuurlijk. Ik kan de reactie van Ronaldo wel een beetje begrijpen. Het hele seizoen werd die in elk stadion uitgefloten en uitgescholden. Wat het publiek van Athletic allemaal deed kan natuurlijk niet.

Op realmadrid.com kan je straks trouwens de huldiging zien.

Beide spelers waren fout bezig, Ronaldo had er gewoon niet op in moeten gaan.

Tsja dan is die reactie van Cristiano Ronaldo toch wel begrijpelijk hoor. Hij werd de hele match al geprovoceerd door het thuispubliek. Natuurlijk moet je als prof daar tegen kunnen maar op een moment kookt het potje sowieso eens over. Dan gaat hij in de tegenreactie en dan komt zo'n Bask even stoer doen. Dat hij hem duidelijk maakt dat hij niet moet ingaan op het publiek akkoord, maar dan H*rezoon roepen gaat te ver. Als hij dan ook nog eens zegt ik ben tenminste wereldkampioen dan lig ik al helemaal plat. Ronaldo is succesvol geweest en heeft prijzen gewonnen waaraan hij een zeer grote bijdragen heeft geleverd. Javi Martinez mag dan wel wereldkampioen zijn geworden maar vooral vanop de bank, echt veel heeft hij niet bijgedragen en zonder hem zouden ze het ook zijn geworden. Jammer zulk gedrag, ook nog eens tussen spelers.

Javi Martinez gedraagt zich nog kinderachtiger dan Ronaldo gisteren heeft gedaan (mits we ervan uitgaan dat hetgeen in dit artikel staat beschreven ook de waarheid is).
Hoe Ronaldo zich gisteren gedroeg was wel begrijpelijk, maar hij moet zich niet laten kennen door Javi Martinez, nota bene de speler die bij elkaar niet eens een derde wedstrijd heeft gespeeld voor Spanje en dus niet zo hoeft te 'showen' dat hij wereldkampioen is geworden.

Javi Matinez is een zielige kleuter een jochie . Hij heeft geluk dat Ronaldo hem geen klappen heeft gegeven ...zo wie zo zijn de kudde dieren van een Barca fans die Ronaldo bij voor baar haten en haar reactie,s plaatsen ...

Het mooiste van deze hele situatie is dat die gast het logo eerst aan de verkeerde kant gaat zoeken! Hoe kansloos ben je dan...

Hij heeft nog mazzel.. als je mij hoerenzoon noemt met de lading die deze woorden hebben in Spanje en Portugal dan is Ronaldo nog heel erg mild geweest voor deze stumper.. ik kan je wel vertellen dat deze mislukkeling het geen tweede keer tegen mij zou zeggen! Voetbal is voetbal en rivaliteit is rivaliteit en uiteraard mag je best wat speldenprikken uitdelen en ik zal de laatste zijn die daarover klaagt maar er zijn grenzen en dit is heel erg laag als je dit soort uitspraken doet.. ongeacht je de beste van de wereld bent of de slechtste.. dit heeft namelijk niks met voetbal te maken maar met persoonlijkheid!

Ik herinner me nog dat Pepe "hijo de puta" zei tegen een scheidsrechter, die hield zich toen toch ook in. Scheidsrechters krijgen over het algemeen sowieso veel meer te verduren dan Ronaldo. Die man moet zich gewoon leren inhouden.

3 mei 2012 om 19:13

Dus als mijn buurman iemand in zijn gezicht spuugt dan moet ik ook maar gewoon accepteren dat iemand mij in mijn gezicht spuugt? lekkere uitgangspunt.. en dat jij het niet erg vind dat je moeder een hoer wordt genoemd omdat je ruggengraat mist is jouw probleem maar de norm is dat je het niet zegt en niet andersom.

3 mei 2012 om 19:54

Iemand in zijn gezicht spugen is natuurlijk heel iets anders dan iemand uitschelden.

3 mei 2012 om 20:00

Zoals ik al had begrepen hoor je de klok wel luidden maar hebt geen idee waar de klepel hangt.. maakt niet uit waar het om gaat het gaat om het principe en het een is niet minder erg dan het andere.. allebei is het een gebrek aan normen en waarden maar natuurlijk snappen mensen zonder ruggengraat zoals jij dat niet.. immers vind jij het toch niet erg dat je moeder een hoer wordt genoemd..

3 mei 2012 om 20:13

Waaruit maak jij op dat ik het niet erg zou vinden? Ga geen overhaaste conclusies trekken.

3 mei 2012 om 19:18

Wat praat jij? hahah. Bovendien hebben scheidsrechters de macht om iemand met geel of rood te bestraffen. Inhouden? Herinner je nog wat Pique zei?

Jullie zoeken alles om Ronaldo zwart te maken, niks wat deze man doet is goed. Jeeitje zeg.
Geef gewoon toe dat Javi Martinez hier (ook) fout bezig was en dat het te begrijpen is. Waarom zeg je niet dat Javi zich moest inhouden?

3 mei 2012 om 19:50

Als iemand iets smerigs doet dan moet je je niet verlagen tot hetzelfde niveau, want dan ben je minstens zo slecht. Hij moet hier gewoon boven staan, ik zou hebben gelachen om de zure opmerkingen van Martinez, als ik in de schoenen van Ronaldo stond. Je bent ten slotte kampioen. Ik vraag me af of Ronaldo problemen heeft met woedebeheersing.

4 mei 2012 om 00:31

pique schold niet uit!!! een groot verschil met pep. je zit hele tijd dingen te insinueren dat niets anders is dan barca zwart maken en real in een slachtoffers positie te plaatsen.
ronaldo is een narcistische, arrogante speler die in de vergetelheid zou raken door de jongere messi

4 mei 2012 om 00:46

Jij alweer? Aub zeg lerennn lezen!! Ik word echt helemaal moe van jou. Je komt best dom over! Sorry dat ik het zeg. maar shit hey?

Dit bdoelde ik...
Pique verklaarde, dat Carlos Velasco Carballo de pik op hem had omdat hij in de rust kritiek op de arbiter had geleverd. Toen zei een catalaanse radio (ona Fm), dat Pique gelijk had. Volgens Ona FM zei de scheids dit tijdens rust:''
''houd je mond, ik stuur je straks van het veld''.

Ik leverde geen kritiek op Pique ik zeg gewoon dat de scheids de macht heeft om iemand met geel of rood te bestraffen..
Dit was wat ik zei: ''bovendien hebben scheidsrechters de macht om iemand met geel of rood te bestraffen. Inhouden? Herinner je nog wat Pique zei?''

En ik reageerde op El Illucionista, die zei: ''k herinner me nog dat Pepe ''hijo de puta'' zei tegen een scheidsrechter, die hield zich toen toch ook in. Scheidsrechters krijgen over het algemeen sowieso veel meer te verduren dan Ronaldo. Die man moet zich gewoon leren inhouden.''

Dus nogmaals, ik reageerde en zei dat de scheids zich helemaal niet (altijd) inhouden. Kijk maar naar wat er met Pique gebeurde!!!

Snapjee......? Jeeitje zeg!

3 mei 2012 om 19:29

Dat zeg je nu omdat het CR is wat nzin, als het Messi was piep je wel anders hier...

3 mei 2012 om 19:47

Nou wijsneus.. vertel.. wat is de reden dat het rechtvaardigt om iemand zijn moeder een hoer te nomen en provoceren.. ben benieuwd..

3 mei 2012 om 19:49

Dude, als Messi zo ''gehaat'' was, dan zou hij elke dag wel een rode kaart krijgen!
Elke keer wanneer Messi getest wordt, gaat hij door het lint.
Bijvoorbeeld toen hij tegen Madrid speelde, Hij schoot de bal heel hard op het publiek (vanaf een metertje of 5!!) en de bal raakte een man van 65!!! Hij bood niet eens zijn excuses. Teamgenoten moesten dat voor hem doen!

4 mei 2012 om 00:36

Dude, ben je nou serieus? Die man van 65 kreeg bijna een hersenschudding.. Hoe de f*ck is wat Ronaldo doet slechter?

Haha wereldkampioen mag je jezelf pas noemen als je een redelijke bijdrage hebt gegeven. Maar Martinez mag zich echt geen wereldkampioen noemen.

Dan mag ik ook zeggen tegen Ronaldo dat ik Europees kampioen ben geworden en hij niet, omdat ik in Nederland woon.

3 mei 2012 om 19:11

Je mag je wereldkampioen noemen als je bij de selectie zit van Spanje dus dat is ook onzin, ongeacht de bijdrage.. verder kunnen we ook zeggen dat Ronaldo persoonlijk al tot de beste van de wereld is verkozen etc..etc.. een beetje kinderachtig allemaal maar dat tot daar aan toe.. woorden als hijo da puta horen gewoon niet thuis in de maatschappij...

3 mei 2012 om 19:17

Ach er wordt zoveel gezegd tijdens een wedstrijd. Met Zidane als voorbeeld die in zijn laatste wedstrijd door het lint ging. Er wordt zoveel gezegd en kleine irritante tikjes gegeven om de spelers uit de wedstrijd te halen. In voetbal op dit niveau moet je gewoon een sterk karakter en een sterke mentaliteit hebben dat dit soort dingen je niet raken. Als je het niet aan kan dan moet je uit deze wereld stappen. Maar dat doet hij ook niet. Hij verdiend er genoeg geld voor om zich gewoon te gedragen en dingen te negeren.

3 mei 2012 om 19:21

Ach weet je.. er wordt zoveel gedaan tegenwoordig in de maatschappij.. er worden oude vrouwtjes beroofd, er worden auto's ingebroken, mensen afgetuigd, banken overvallen dus ik den niet dat je het erg vind als er bij jou wordt ingebroken.. er gebeurd toch zo veel dus waarom zou je het erg vinden niet? als het je niet bevalt moet je maar naar een onbewoond eiland gaan ofzo joh.. tolerant en begripvol als je bent moet je dit soort dingen allemaal laten gaan.. dat jij over je heen laat pissen wilt natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat hoeft te doen.

3 mei 2012 om 19:28

Kijk.. Als jij iemand op straat slaat die jou uitscheld dan weten alleen misschien 5 mensen het. Als Ronaldo iemand gaat slaan die hem uitscheld dan wordt het gelijk door miljoenen mensen bekeken. Zijn salaris van 30 miljoen per jaar is niet alleen om zijn voetballende kwaliteiten. Maar is ook voor een voorbeeld functie gecreëerd. Hij doet reclame voor heel veel merken en hij draagt zichzelf naar buiten toe uit als voorbeeld. Dan moet hij zich kunnen gedragen als mensen laag gedrag tegen hem vertonen. Hij moet zich niet verlagen tot dat niveau. Hij moet niet acties geven aan het publiek, waar het publiek op kan reageren. Dan lok je het ook een beetje zelf uit. Het is niet voor niets dat hij aangevallen wordt door alles en iedereen. Dan heeft hij toch iets fout gedaan. Niet dat het alles rechtvaardigt maar toch.

3 mei 2012 om 19:35

Waarden en normen zijn niet budget gebonden.. maar heb je als wereldkampioen geen voorbeeldfunctie dan? emotie en karakter staan los van inkomen.. ik ben het wel met je eens dat Ronaldo een makkelijk doelwit is maar daar is de pers ook heel erg voor verantwoordelijk.

3 mei 2012 om 19:50

@tuga@mokum

Ik zie verschillende mensen en daar bedoel ik jou niet bij dat Ronaldo een voorbeeldfunctie heeft. Hebben wij niet met zijn allen op de wereld een voorbeeld functie? Het is erg makkelijk om op bekende mensen en in dit geval Ronaldo te roepen dat hij zich niet mag laten gaan omdat hij een voorbeeld functie heeft.

Zie mijn onderstaande reactie. Ik zou echt kapot zijn zouden zoveel mensen mij hoerenzoon noemen en dan maakt het me niks uit of ik nou bekend ben en zoveel geld heb. We blijven allemaal mensen met gevoelens toch?

3 mei 2012 om 19:55

@raffaello

Zoals ik idd zei zijn normen en waarden niet budget gebonden maar het is natuurlijk ook makkelijk wanneer je achter je pc zit om alles en iedereen te beoordelen op hun menselijkheid, als je zelf nooit in die positie hebt gezeten is het makkelijk om de pseudo moraalridder uit te hangen. Zoals je zegt en waar ik het 100% mee eens ben is iedereen verantwoordelijk voor de maatschappij en is iedereen een voorbeeld en het maakt niet uit of je nou rijk bent of arm.. gaat om normen en waarden. Normen en waarden die ver te zoeken zijn tegenwoordig en dat mensen het niet erg vinden dan hun moeder een hoer wordt genoemd is hun zaak.. alleen het niet erg mogen vinden omdat je toevallig veel geld hebt is een teken van heel weinig intellect en zelfwaarde

Dit is waarschijnlijk niet waar. Javi Martinez heeft dit waarschijnlijk niet gezegd. Ik heb wat informatie gezocht op het internet en het blijkt dat La Sexta Deportes wel vaker wat roddels de wereld in helpt. Het zou natuurlijk nog steeds waar kunnen zijn, maar ik ben door dit berichtje nog steeds niet overtuigd dat dit de oorzaak was van Ronaldo's vreemd gedrag. Van ieder andere sportkrant had ik het wel geloofd, maar als alleen zij het zeggen, klopt het waarschijnlijk niet.

hiermee maakt hij zijn hele club belachelijk. Had hem netjes gestaan gewoon een felicitatie uit te delen. Dergelijke beelden gaan heel de wereld over en zet bilbao in een zeer negatief daglicht indien het niet door de club zelf veroordeeld wordt. Over mourinho is al voor veel minder regelmatig schande gesproken maar dit is bijna net zo stuitend als de sproeiers bij barcelona.

3 mei 2012 om 19:18

Bilbao en Martinez zijn schandalig wees blij dat hij Matinez niet K.O heeft geslagen . Zou hij dat bij mij doen had ik hem echt in elkaar getimmerd .wat een moraalridders hier bah bah .

Het was een domme actie van Ronaldo. En het is erg jammer, want de rest van het seizoen heeft hij zich echt voorbeeldig gedragen. Tijdens de Clasicó's was het enkel Ronaldo die zich geheel afzijdig hield als er opstootjes of andere miselijkmakende incidenten plaats vonden. Ondanks alle walgelijke spreekkoren en liederen, het uitfluiten in vrijwel ieder stadion, en het misgunnen van zijn succes scoorde hij aan de lopende band en bleef hij altijd rustig.

Nu de buit binnen is en er de verkeerde dingen gezegt werden door Javi Martinez (want met alle respect voor Martinez, maar die heeft nog geen flikker gepresteerd en heeft een wereldtitel omdat hij toevallig aanwezig was.) liet Ronaldo zich jammer genoeg gaan. Ik kan er absoluut begrip voor opbrengen, maar ik vind het ontzettend zonde. Hij heeft zijn voeten laten spreken dit seizoen, was belangrijk in grote wedstrijden (velen zeggen dat hij dat nooit is) en pakt de titel met Real. Meer was eigenlijk niet nodig geweest.

Het is te hopen dat het volgend seizoen anders wordt, en dat de mensen hem eens weten te waarderen en respecteren. Want zodra het moment komt dat Ronaldo vertrekt uit Spanje, dan verliest de competitie één van s'werelds beste twee spelers, en een hele hoop amusementswaarde. Het is gewoon een top professional die grote stappen heeft gemaakt in zijn menselijke ontwikkeling en de ontwikkeling als voetballer. Hij draagt Real en gedraagt zich normaliter uitstekend. Deze misgunning en irritatie's verdiend hij daarom niet.

3 mei 2012 om 19:21

Ben het helemaal met je eens. Wij zitten straks als 60 jarigen in een kroegje en zeggen tegen elkaar weet je nog die tijd met Messi en Ronaldo? Wat een spelers waren dat he?

Is toch mooi zo'n voetballer daadwerkelijk te zien voetballen.

3 mei 2012 om 19:28

@ Raffaello

Inderdaad. Maar helaas zijn er in Spanje, buiten het Real publiek, maar weinig ''supporters'' die waardering voor Ronaldo kunnen opbrengen. Ik zet supporters doelbewust tussen haakjes, omdat deze mensen drukker zijn met het kleineren van Ronaldo dan het aanmoedigen van hun eigen club. Daarmee onderstreep automatisch al het niveau van de meeste stadion bezoekers daar. Excuses voor de generalisatie.

Maar zoals jij al zegt is Ronaldo een speler die men zich nog generaties zal herinneren, en zo'n speler moet je in mijn optiek aanbidden. Ookal heeft hij zijn maniertjes, waarvan de meesten inmiddels verledent tijd zijn, het is gewoon een waanzinnige speler.

Dus ik heb de ijdele hoop dat het volgend seizoen anders zal zijn, en in mijn optiek verdiend Ronaldo dat ook. Niet alleen om zijn prestaties, maar vooral om de manier waarop hij zich gedraagt in de media en tijdens grote beladen wedstrijden. Want zoals ik zonet ookal aangaf, hij was een positieve uitzondering tijdens alle ontmoetingen met Barcelona dit seizoen. En dat tekent zijn ontwikkeling als persoon.

3 mei 2012 om 19:34

Wat een mooie omschrijving Jomar.

Ronaldo vind ik eerlijk gezegd niet het meest talentvolle, maar hoe hij zover is gekomen is niet normaal. Hij heeft de wil van een leeuw. Het is ontzettend knap hoe hij zover is gekomen en dan komt ook elke keer de media hijgen in je nek en meestal negatief, terwijl wat je al zegt de laatste paar jaar ontzettend rustig is geworden sinds de geboorte van zijn zoontje. Nu laat hij zich gaan en boem hij is voor media en het Barcelona kamp

Allereerst werd Ronaldo al voor hoerenzoon uitgemaakt toen hij een kans miste in de slot minuten. Schandalig publiek en dan Javi Martinez die tof komt doen.

Ronaldo heeft in een finale gestaan op een EK is 4de's geworden op een WK. Waar heeft Martinez deel uitgemaakt?

Ik had letterlijk mijn broek uit gedaan en met mijn winterpeen staan zwaaien voor het publiek. Ik vind het nog netjes hoe hij dit allemaal volhoud.

3 mei 2012 om 19:19

Bewaar jij je winterpenen in je broek?

3 mei 2012 om 19:21

Ik loop er niet mee te koop

3 mei 2012 om 19:42

Dat merk ik haha.

In Spanje laat men zich nogal snel opjutten. Geweldige speler Ronaldo, maar hij moet zichzelf in de hand houden, overigens geldt hetzelfde voor Martinez. Real trouwens terecht kampioen, hebben dit seizoen gewoon uitstekend gespeeld.

Begrijpelijk dat CR zo reageerd.ook al is het niet waar,martinez had na zijn rodekaart helemaal niets meer op het veld te zoeken na z'n rodekaart.

Al die mensen moeten eens stoppen met het provoceren van Ronaldo, stelletje jaloerse koekenbakkers. Compleet terecht de reactie van Ronaldo, na een tijdje krijg je toch genoeg van al die kleuters. Ronaldo is ook maar een mens die gevoelens en emoties heeft. Hij is geen robot, na een tijdje moet je er gewoon wat van zeggen.

3 mei 2012 om 19:37

Geweldige reactie van je armenchik. Ik had ook niet anders verwacht
Het moet idd een keer stoppen. Uitfluiten kan nog wel, maar iemands moeder erbij halen is schandalig en dan met paar duizend man staan roepen en dan komt ook nog Javi Martinez. Hopelijk blijft Ronaldo wel gewoon rustig en laat hij zich niet vaker gaan

Ik moet even bijkomen hoor, sorry maar Javi Martinez is de grootste clown aller tijden met deze uitspraak:

'''ik ben wereldkampioen en jij niet''

De beste man had geen minuut gemaakt, was de laatste speler die mee mocht om de selectie van 23 vol te maken, dan ben je zeer maar dan ook zeer triest! Van een Iniesta of Cazorla had ik het nog begrepen..

Net zoiets als dat Vlaar zich straks europees kampioen waant, terwijl hij niet zal spelen

Een storm in een glas water, CR is een mens al dat onzen van er boven staan of een voorbeeld ziijn, dat is echt onzin, hij reageert zo als 99% van ons of wie dan ook zou reageren.

3 mei 2012 om 20:12

Hij reageerde nog te mild .Ik had hem echt ene paar hoeken gegeven . Ronaldo ook nog gaan veroordelen terwijl hij nog iets te netjes reageert op Martinez...

haha geweldig..wat een haat

we zijn nr #1

Wat een ontzettend zielig volk, die Basken!
Ik vind Ronaldo's reactie heel mooi, gewoon in alle rust even laten merken wie er nu kampioen is.

Bilbao had gisteren in eigen stadion vrijwel niks te vertellen. Real speelde op 60%, maar won gewoon ontzettend makkelijk. Dat is natuurlijk echt klasse!

Er is slechts een puntje van kritiek op dit beestachtig goede Real Madrid. En eigenlijk geldt dit al jaren.
Ik vind het namelijk heel jammer dat Real op het middenveld zo weinig controle heeft.
Real moet daar spelers hebben die ballen kort kunnen passen en kunnen temporiseren. Sahin is een speler die dit kan, hij is een absolute baas op het middenveld. Khedira daarintegen is een speler die loopt met de bal en vaak positioneel niet goed staat, zijn passing laat ook wat te wensen over.
In de tijd van Schüster zag je al weinig controle op het middenveld en dat is eigenlijk nooit veranderd. Niet onder Juande Ramos, niet onder Pellegrini en ook niet onder Mourinho.
In de belangrijke wedstrijden (liverpool in 2009 en Bayern dit jaar) word je namelijk onnodig weggespeeld op het middenveld.
Ik zou dus graag een dominanter Real willen zien, dat af en toe ook op de counter speelt, maar ook zelf wedstrijden controleert.
Tegen Lyon in de CL dit seizoen zag ik het ideale Real Madrid! Zo zouden ze altijd moeten spelen!

Deze reactie is terecht van Ronaldo. Hij wordt bijna iedere week uitgefloten en uit nu eens zijn frustratie en terecht. Ik vind het ook een beetje zwak van Martinez om zoiets te zeggen. Maar Ronaldo lacht het laatst want hij is landskampioen.

Hij doet er namelijk ook een belachelijke uitspraak,hij hd beter kunnen zeggen dt hij assistent materiaal man was want hij stond 3e in de pik orde achter Alonso & Busqeuts.

Ik had hem gewoon vol op z'n bek geslagen als hij dat tegen mij had gezegd. Zulke woorden kunnen gewoon niet en dat gelul van "hij heeft een voorbeeld" is ook niet in elke situatie vatbaar. Ik weet zeker dat iedereen hier minimaal hetzelfde had gereageerd als Ronaldo. Erg zielig dat een paar barcelona fans meteen proberen hem neer te halen hierdoor. Hypocriete jongens.
Hij heeft zich voorbeeldig gedragen dit seizoen, niets op aan te merken en dit overschaduwt dat alles meteen. Heel jammer.

3 mei 2012 om 20:09

Ik heb daarvoor iemands keel dicht geknepen toen hij dat zei en en paar hoeken gegeven ik zou zoiets nooit pikken ..... Als ik niks zou doen zou ik het me zelf kwalijk nemen..

Volledig terecht wat Ronaldo deed. Hele wedstrijd lang uitgefloten, en uitgescholden. En dan komt Martinez met uitspraken. Opvallend, aangezien Martinez slechts 20 minuten meedeed in de poulfase tegen Zwitserland, die wedstrijd die overigens werd verloren. En dan heeft hij het lef om Ronaldo uit te schelden. Volledig terecht van Ronaldo.

Volledig terecht, kan Martinez wel stoer gaan doen met zijn: "ik ben wereldkampioen" maar Ronaldo had evenveel aandeel in de Spaanse wereldtitel als Martinez, niks dus.

Hijo de puta= m*therf*cker.. Martinez werd toch met Real Madrid gelinkt? Haha.. Hoop dat hij naar Barca komt.

Het was flauw van Martinez. Ronaldo had hier helemaal gelijk in.

Wat is martinez toch een viezerik zeg, bah! Ronaldo heeft zelfs te licht gereageerd, ik zou hem paar meppen geven.

En dat media probeert weer Ronaldo onderuit te halen, azijnzeikers!

Ik ben wereldkampioen en jij niet...

Achja ik wordt ook veel liever wereldkampioen met 20 minuten speeltijd dan kampioen met een geweldig aantal doelpunten en gewoon elke wedstrijd spelend -.-

Natuurlijk weten wij niet wat er gezegd is, maar Ronaldo laat zich echt niet zomaar gaan. Die Martinez is ook een clown eerste klas dat ie alsnog ff naar Ronaldo loopt om te gaan provoceren. Achterlijke clown.

Des te lekkerder was het om de landstitel in dat Baskenland te pakken, heerlijk.

Is dit nieuws? O

Kinderachtig gedoe allemaal, hoop dat ze zo volwassen zijn om het bij te leggen. Waar gaat dit over?

Nou Martinez, we hebben je raad opgevolgd. En in Madrid op Plaza de Cibeles een feestje aan het houden!!!!!!!!! Ronaldo lijkt er niet echt over in te zitten trouwens;

In tegenstelling tot een groot deel van deze website ben ik van mening dat Ronaldo er niet op in had moeten gaan. Waarom zou je zoiets doen? Men wil hem alleen maar uitdagen en het lukt ze elke keer. Het is alsof je bij een klein jongetje een tikje op zijn bol geeft, snel opzij stapt en de reactie van het steeds meer gefrustreerde kleutertje afwacht. Ik geloof nooit dat Martinez Ronaldo oprecht een hoerenzoon vindt, het is gewoon een manier van schelden die absoluut niet door de beugel kan en walgelijk is maar waar Ronaldo met zijn 27 jaar en bijna tien jaren op het hoogste niveau eens een keer boven zou moeten staan. Wat gaat er toch door die vent heen? Martinez zegt dit over mijn moeder dus ik moet voor haar opkomen? Mijn moeder zou eerder trots op me zijn als ik zo'n ventje zou negeren dan wanneer ik me wederom zou laten kennen en erop in zou gaan. Laat dat tuig toch gewoon gaan, hoe minder je erop reageert hoe minder leuk ze het vinden en hoe eerder ze ermee stoppen. Sowieso zou ik er geen inhoudelijke boodschap aan hebben als Ronaldo zijnde, zijn moeder is immers geen prostituee dus de uitspraken zijn gewoon nergens op gebaseerd en waarschijnlijk niet eens inhoudelijk geladen.

Het is toch zonde dat hij dan eindelijk heeft wat hij wil en dat er toch een flinke smet op zit omdat hij zich nog volwassen genoeg kon gedragen en zich weer liet provoceren door de mensen die hem graag op zijn bek zien gaan. Als hij zo doorgaat zal hij nooit het respect krijgen dat hij als voetballer verdient.

3 mei 2012 om 21:15

Hou die pseudo praat voor je je bent wel een moraal ridder alsof jij dit zou pikken dus ik je moeder uitschelden voor hoer dat vind je namelijk leuk ? Je praat er wel makkelijk over tot het je zelf overkomt dan piep je anders . In zulke zuidelijke landen heeft men trots zie ,zidane die die Italiaan een kopstoot gaf . Ik keur het allemaal goed van je moeder blijf je af.mijn moeder is alles voor mij een verkeer woord dan heeft hij hem hangen op zijn gezicht ik zou het niet pikken sorry dude...

3 mei 2012 om 21:52

Je begrijpt mijn punt niet. Als iemand mijn moeder iets zou aandoen zou ik door het lint gaan. Of het bij mensen uit Zuid-europese landen meer is dan bij anderen weet ik niet. Mijn vader is Catalaan dus misschien ben ik nog trotser dan anderen, jij zal het weten. Feit is dat die woorden van zo'n gefrustreerd en provocerend ventje mij koud laten. Waarom? Omdat ik weet dat mijn moeder geen hoer is, omdat ik weet dat degene die mij op die manier uit scheldt mijn moeder niet kent en omdat ik weet dat die vent ontzettend laag is en mij alleen maar op de kast wil jagen. Als jij mij wilt uitschelden zoals Martinez dat bij Ronaldo deed maakt dat mij geen zak uit. Het verandert niets aan de liefde voor mijn moeder. Het is simpelweg zo dat ik boven het tuig sta dat op die manier tekeer gaat en ik het niet serieus kan nemen aangezien er geen enkele kern van waarheid is en aangezien het puur bedoeld is om mij pijn te doen of op de kast te jagen. Ik weet niet, beter kan ik het niet uitleggen. Het is gewoon zo bizar laag wanneer iemand op die manier een ander aanspreekt dat ik het bijna weet te negeren. Ik ben best weleens uitgescholden hoor, deed me enkel niet zoveel. Ik wist wel beter en dat zou Ronaldo ook moeten doen. Je moet het je niet aantrekken, zo'n Martinez weet niet eens waar hij het over heeft. Maar goed, scheld mijn moeder maar uit, dan gaan we zien hoe ik reageer.. Ik zal je vast verklappen dat ik het niet 'leuk' vind, ik vind er namelijk helemaal niets van wanneer een onbekende even gaat zitten graven naar het ergste wat 'ie kan bedenken om mij aan te vallen.

Madrid heeft ook eens iets gewonnen. Jezus, ze gedragen zich als een stelletje mafkezen. Niet mooi wat Martinez zegt, maar wel leuk dat hij Ronaldo zo hard raakt. Zijn "ik ben wereldkampioen, jij niet" heeft hem hard geraakt. Kijk maar eens naar de kop die Ronaldo trekt. Nu krijgt hij een koekje van zijn eigen arrogante deeg. En dat heeft hem goed pijn gedaan. Nu Messi nog topschutter worden en dan moet hij weer diep slikken.

3 mei 2012 om 21:22

Goed pijn gedaan? Alsof jij z'n gevoelens kent. Het is gewoon een enigszins jaloerse reactie van Martinez en Ronaldo is al zo vaak uitgefloten dat al dat haat gebeuren hem niet zoveel meer kan schelen.

3 mei 2012 om 21:28

Wat een geleuter van sommige alsof je het moet pikken als iemand je moeder zonder enige reden een hoer noemt er zitten hier wel veel moraalridders stoer te doen en makkelijk praten is het als je het zelf nooit hebt meegemaakt.

4 mei 2012 om 11:49

Tja, kijk naar zijn gezicht en hoe hij reageert. Hij moet hem toch ergens goed geraakt hebben. Nu blijkt dat hij dat van dat wereldkampioen niet gezegd heeft. Dat vind ik jammer. Hijo de puta zeggen vind ik ongehoord. Maar die wereldkampioen opmerking had hij verdiend. Ronaldo zegt ook zulke arrogante dingen zoals "hoeveel verdien jij ?". Daarom had ik het leuk gevonden als Javi Martinez hem koekje van eigen deeg zou hebben uitgedeeld.

3 mei 2012 om 21:28

Helaas moet ik je teleur stellen, Amigo!!! Cristiano en de rest van de selectie hebben er een groot feest van gemaakt op Plaza de Cibeles. En Ronaldo was juist één van de grootste feestvarkens vandaag!! Hij was niet echt geraakt door gisteren... Laat dit soort reacties maar, wij feesten gewoon lekker door

!!campeones, Campeones, olé olé olé!!

3 mei 2012 om 21:34

Haha ik geniet van het kampioenschap ik ga zaterdag dan goed zuipen en de meiden gek maken; De meesten zullen wel jammeren zaterdag van geen titel pakken voor de Barca fans

Eerst vond ik het echt achterbaks en vies van Ronaldo, maar nadat ik dit heb gelezen... Echt terecht wat hij deed. Ik had nog erger gereageerd .

4 mei 2012 om 00:24

Ik heb wel genoten van een feestende Ronaldo op de foto,s op facebook waar ik Madrid op de voet volg;

4 mei 2012 om 01:55

Ik kan me jou reactie van eerder idd nog herinneren..

Maar in die kleine discussie zei ik toch dat men niet meteen de focus op Ronaldo moet leggen.. want in principe is dat de enige speler waar men naar keek.. Hij maakt het gebaar.. bah wat walgelijk.. maar (bijna) niemand die er ook maar even 1 seconde aan denkt van waarom maakt Ronaldo dat gebaar?

Terwijl het toch duidelijk mag zijn dat hij niet zomaar naar een speler gaat om zo'n gebaar te maken er moet iets achter zitten zoals ik al eerder tegen jou zei.. :P

4 mei 2012 om 02:33

Haha klopt. Ik moet je dus ook gelijk geven. Maar het leek eerst natuurlijk wel erg vies van Ronaldo.

''''ik ben wereldkampioen en jij niet.'''' Oké Martinez, jij hebt ook zo'n groot aandeel gehad in het veroveren van de wereldbeker, jij hebt Spanje naar de finale geleid, jij hebt het elftal op de sleeptouw genomen? Deze jongen heeft in de groepsfase 30 minuten gespeeld en dus totaal geen aandeel gehad in het veroveren van de cup. Jongens als Casillas, Ramos, Alonso, Xavi, Iniësta, Pique, Villa, Silva.. Die mogen zich een echte wereldkampioen noemen. Daarnaast is er wel erg veel ophef over een gebaar van Ronaldo. Begrijpelijk als je wordt uitgescholden voor ''''hoerenzoon'''' enzovoorts..

Waarom lees ik hier eigelijk alleen maar negatieve topics over het kampioenschap van Madrid?
Ik hoef al die Messi-ophemelende topics niet te zien hier. Madrid heeft de 32e landstitel binnengehaald en heeft met de bus al door de stad gereden. Er zijn prachtige fotos gemaakt en er wordt hij op VZ alleen maar negatieve nieuws naar buiten gebracht.

''''ik ben wereldkampioen en jij niet.'' pfff daar lach je toch om. Ik zou zoiets zeggen van "ik ben Ronaldo en jou kent buiten Bilbao helemaal niemand"

Barca"supporters" gaan echt kapot van binnen dat ze de landstitel nie hebben gewonnen! Let maar op Bilbao wint de copa: Helemaal niets in Barcelona!

Het is "hija de puta", niet "hijo de puta".

3 mei 2012 om 23:36

O ja... Want CR is een vrouw

4 mei 2012 om 00:11

Of je hebt geen verstand van de taal, of je probeert een misplaatste grap te maken. Welke van de twee het ook is, het komt niet echt bijster slim over.

Zonder Javi Martinez die 3 minuten die hij heeft gespeeld, was Spanje zeker ook kampioen, deze snotpiek heeft geen recht van spreken en al helemaal tegen iemand van het kaliber ronaldo of messi.

En over een kampioen gesproken, ok. theoretisch wel maar praktisch niet, zo zie ik het, als mijn moeder die drie minuten had meegemaakt is zij dan ook wereld kampioen, veel mensen zullen ja zeggen, maar ja mijn moeder kan niet voetballen
en wel kampioen zijn, dat is toch niet logisch.

haha goedzo ronaldo zo ken ik je weer jongen, logische reactie van ronaldo natuurlijk.

Ik snap Ronaldo wel, hij wordt overal uitgescholden en uitgefloten, zelfs in Bernabeu floten ze hem uit.

Zeer vervelend en begrijpelijk dat de maat op een gegeven moment vol is, wat Javi dus roept kan niet door de beugel en het zit in de natuur van de mens dat je boos wordt, alhoewel ik graag had gezien dat Ronaldo zich inhield.

Maar dat is een moeilijke zaak.

Haha wat mooi die laatste zin. Ik herinner mij ook nog dat Ronaldo tegen Pedro zei: wie ben jij? Pedro is wereldkampioen, wat ben jij Ronaldo? Hahahaaaaa

4 mei 2012 om 17:36

Antwoord:

Real Madrid Cf

Copa del Rey: 2010-2011
La Liga: 2011-2012

Manchester United

Premier League: 2006-07, 2007-08, 2008-09
FA Cup: 2003-04
League Cup: 2005-06, 2008-09
FA Community Shield: 2007, 2008
Uefa Champions League: 2007-08

Individueel

Bravo Award: 2004
Uefa Euro 2004 Team of the Tournament
Fifpro Special Young Player of the Year: 2004-05, 2005-06
Portuguese Footballer of the Year: 2006-07
Uefa Team of the Year: 2003-2004, 2006-07
Fifpro World XI: 2006-07, 2007-08
PFA Young Player of the Year: 2006-07
PFA Players' Player of the Year: 2006-07, 2007-08
PFA Fans' Player of the Year: 2006-07, 2007-08
PFA Premier League Team of the Year: 2005-06, 2006-07, 2007-08
FWA Footballer of the Year: 2006-07, 2007-08
Barclays Player of the Season: 2006-07, 2007-08
Barclays Player of the Month: November-december 2006, January 2008, March 2008
Barclays Golden Boot: 2007-08
Barclays Merit Award: 2007-08
European Golden Shoe: 2007-08, 2010-2011
Uefa Club Forward of the Year: 2007-08
Uefa Club Footballer of the Year: 2007-08
Fifpro World Player of the Year: 2007-08
Ballon d'or: 2008

Orders

Officer of the Order of Infante D. Henrique
Medal of Merit, Order of the Immaculate Conception of Vila Viçosa (house of Braganza)

Wat doet Ronaldo? Overwinningsteken toch? Tenminste dat is het gebaar dat ik doe als ik gewonnen heb. Nuja, niet opblazen, zowel het gebaar als de woorden van Martinez en vooruit kijken.

Ronaldo zijn egootje is gewoon weer even gestreeld en hij kan zich daarna echt niet meer inhouden.
Waar het bij Ajax vanzelfsprekend is dat je landskampioen wordt is dat bij de club met de meeste schulden ter wereld nou eenmaal niet zo.

Triest volk, maar wel de feiten ;!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren