Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Heerenveen moet mogelijk expres verliezen voor Europees voetbal

Laatste update:

Voor sc Heerenveen krijgt het seizoen mogelijk een wel heel opvallend einde. De Friezen staan momenteel vijfde in de Eredivisie en hopen zich zonder play-offvoetbal te kunnen kwalificeren voor Europees voetbal. Om dat te bereiken moet Heerenveen echter misschien de laatste competitiewedstrijd tegen Feyenoord met opzet verliezen.

/

De Leeuwarder Courant schetst het bizarre scenario. Als Heerenveen woensdag wint van FC Twente en ook Feyenoord, PSV en AZ midweeks drie punten pakken, dan eindigt Twente sowieso als zesde in de Eredivisie. Heerenveen gaat in dat geval als vijfde de laatste speelronde in.

Dit is genoeg voor Europees voetbal, als bekerwinnaar PSV (dat eindigt tegen laagvlieger Excelsior) tenminste geen tweede wordt. Om dat te voorkomen moet Feyenoord de laatste wedstrijd waarschijnlijk winnen, zodat de Rotterdammers tweede worden en Heerenveen niet de play-offs in hoeft. AZ speelt op de laatste speeldag tegen het kwakkelende FC Groningen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, tja, wie kan het je verbieden? Ik denk alleen niet dat Heerenveen hun supporters wilt gaan teleurstellen met een nederlaag tegen Excelsior. Maar qua conditie e.d. kan je dus beter verliezen dan.

30 april 2012 om 08:59

heerenveen moet tegen feyenoord.. Psv moet tegen excelsior.
Als feyenoord verliest word psv tweede en gaat heracles europa in

30 april 2012 om 09:00

Twente uit, Feyenoord thuis Heereveen. Waar zie jij Excelsior dan, Psv moet er woensdag heen dat wel.

30 april 2012 om 09:04

@ruud-az psv eindigt tegen excelsior op zondag. Als ook heerenveen tegen feyenoord moet.

30 april 2012 om 09:10

Dank je zie het nu Ado eerst thuis, ik hoop op een droomscenario van een paar jaar geleden.

30 april 2012 om 09:01

Gaan ze ook niet doen, omdat heerenveen niet tegen Excelsior speelt.

30 april 2012 om 09:01

Heb jij het artikel wel begrepen? Als ze tegen Excelsior moesten had het geen nut om te verliezen. Ze spelen tegen Feyenoord.

30 april 2012 om 09:21

@nijmegen08

Ik snap het artikel helemaal. Ik maakte alleen een leesfoutje. Dank voor uw verbetering.

En ik zat er trouwens gelukkig maar een aantal honderd meters verkeerd.

30 april 2012 om 10:39

Als je het artikel begreep snapte je toch wel dat een nederlaag tegen Excelsior nooit gunstig kan uitvallen?

30 april 2012 om 09:23

Je kan het niet verbieden, maar je bent als Club altijd het beste spel te spelen wat mogelijk is
Voor je supporters, voor de sportiviteit en voor de concurerende clubs.
Je kan wel eens express verliezen, maar dan naai je als club misschien ook PSV

30 april 2012 om 09:25

bij sportiviteit in de professionele sport denkt ik gelijk ook aan financieel. En daar zit weinig verschil tussen.

30 april 2012 om 10:02

@arko Dat laatste zie ik niet als probleem.

30 april 2012 om 10:42

hoezo voor de supporters, ik denk dat deze allemaal blij zijn met europees voetbal. dan maar een keer verliezen.
En ik denk dat het financiele belang voor Heerenveen belangrijker is dan het feit of PSV voorronde CL haalt. .

30 april 2012 om 10:42

Want Heerenveen wil graag dat psv 2e wordt zodat zij naast Europees voetbal grijpen? Het is een opmerkelijke situatie, verliezen voor Europees voetbal. Ik denk dat Heerenveen Feyenoord dan wel laat winnen, geven ze volle bak en pakken ze de winst en dan kun je nog naast Europees voetbal grijpen.

30 april 2012 om 15:59

Zo blij is PSV niet meer met hun bekertje, ze kunnen nu zo goed als zeker Champions League voetbal vergeten haha.

30 april 2012 om 21:00

ja en dat terwijl de kampioenswedstrijd al gespeeld was tijden geleden inmiddels en dan dit.

Maar even serieus als Heerenveen besluit expres te verliezen zou het hun goed recht zijn, maar het zou ze dan wel sieren dit openlijk te doen en hiermee de Knvb in hun hemd te zetten en hiermee dwingen de regels aan te passen om dit in de toekomst te voorkomen.

Dat zou ik dan ook doen als ik Jans was.
Als je maar Europees haalt.
Het gebeurt vaker dus waarom Heerenveen niet?

Ik zou het wel erg jammer vinden als ze dat zouden doen, maar ik denk als de spelers de keuze krijgen om te verliezen en dan lekker vakantie na een zwaar seizoen, of nog de play-offs moeten spelen en zich dan proberen te kwalificeren, lijkt me de keuze voor ze wel makkelijk.

30 april 2012 om 09:14

spelers willen altijd winnen. Maar op de slotdag is al vaker een wedstrijd op een accoordje gegooid. Denk maar aan de wedstrijd psv tegen groningen een paar jaar terug.

Als ik heerenveenspeler was en de nood was aan de man dan zou ik een eigen doelpunt maken in de slotfase.. Speel je tenminste zeker europees voetbal.

30 april 2012 om 10:54

Er zijn wel vaker akkoordjes ja, maar hier is geen akkoord nodig omdat Feyenoord moet winnen om mee te doen aan de voorrondes van de CL en Heerenveen moet verliezen om Europa League te halen. Voor beide partijen is het gunstig als Feyenoord wint dan.

30 april 2012 om 21:06

@rickieman30 Het heeft er niks mee te maken dat de spelers vakantie willen, heeft er meer mee te maken dat als ze die wedstrijd opzettelijk verliezen ze zeker en als ze verliezen het eerst nog maar moeten zien te bereiken.

@limoroy met wie moet je het op een akkoordje gooien als jezelf wilt verliezen ? moeten ze tegen Feyenoord zeggen probeer hem in die 90 minuten een keer tussen die palen te schieten dan laten wij hem door.
Nee waarom niet gewoon openlijk laten zien dat ze willen verliezen is hun goed recht en ook logisch, het zou ze nog sieren ook als ze dit openlijk doen en dwingt de Knvb dit in het vervolg aan te passen zodat dit niet meer nodig is.

Haha tja als hereveen EL wil spelen dan moeten ze waarsch feyenoord wel laten winnen.

Maar alsnog al deed herenveen zijn best, feyenoord wint wel.

voor het nederlands voetbal zou dat wel het beste zijn dat heerenveen dan verliest van feyenoord.. Want anders gaat heracles europa in en psv de cl in en dat moet je als voetballiefhebber niet willen..
Is eigenlijk ook een rare regel dat de verliezend bekerwinnaar europees mag spelen. Zal nog wel te maken hebben met de periode van europacup2. Maar die ligt ver achter ons dus word het tijd om die regel aan te passen.

30 april 2012 om 09:56

Ik zie eerlijk gezegd meer heil in PSV met het materiaal dat ze hebben dan Feyenoord. Als het wat beter aangestuurd wordt moet PSV wel beter kunnen presteren, Feyenoord met Vrede en Fernandez de CL in? Dat de verliezend bekerfinalist Europa in mag vind ik ook frappant.

30 april 2012 om 22:49

Waarom is dat frappant? Het is niet meer dan logisch, als er goed over nadenkt.

De bekerwinnaar krijgt een ticket voor de Europa League, mocht deze zich onverhoopt plaatsen voor de Champions League, gooi je dus eigenlijk een ticket weg, de ploeg die de finale van de beker heeft gehaald, verdient dan dus gewoon dat ticket en dat vind ik niet meer de normaal.

De optie die jij zou preferen is dan dat er gewoon een extra ticket vrijkomt voor de ploegen die bovenin meespelen, dat is natuurlijk ook gewoon een goeie optie, maar dan krijg je de nummer 7 tot 10 in de play offs, dat is ook wel een beetje teveel van het goeie.

Ik ben zelf overigens van mening dat als de winnaar van de beker sowieso al bij de eerste 5 zou eindigen, het ticket dan alsnog naar de verliezen bekerfinalist zou moeten, want nu geef je toch indirect een Europa League ticket te weinig weg?

30 april 2012 om 10:25

Je doet net alsof dit Feyenoord wat in Europa te zoeken heeft, laat staan in de Champions League. Heracles pakt woensdag 1 punt uit R'dam en PSV walst vervolgens over Feyenoord heen.

30 april 2012 om 11:12

met alle respect voor heracles. Maar feyenoord heeft europees meer te zoeken dan heracles. Feyenoord is een team dat voor elkaar wil vechten en de kwaliteiten heeft om europees goed te gaan doen.

30 april 2012 om 11:53

Hoor je mij zeggen dat Heracles wat in Europa te zoeken heeft.........!!! Maar Feyenoord in de huidige staat en met de huidige selectie ook niet. En natuurlijk op termijn weer wel.

30 april 2012 om 14:41

Het maakt niets uit of we wel of niet iets te zoeken hebben in Europa...want we gaan toch wel.... ongeacht of we wel of geen toestemming krijgen van mensen zoals jij.
Vervelend voor je , maar we gaan Toch wel!
Dus onzinnige opmerking!
en met we.... bedoel ik Feyenoord he!

daar gaat CL voor PSV we worden hier hard mee genaaid hoor

30 april 2012 om 09:02

Net als de salon remise tegen Groningen?
Boontje komt om zijn loontje.

30 april 2012 om 09:03

Met jullie spelersmateriaal hadden jullie al lang en breed kampioen moeten zijn. Jullie hebben dus helemaal zelf compleet gefaald dit seizoen en kunnen dit geenszins afschuiven op welke andere ploeg dan ook. Als je met 30 miljoen nog geen kampioenswaardig elftal kunt opstellen, dan verdien je echt helemaal niets.

30 april 2012 om 09:09

o ja???? Volgens mij hebben jullie jezelf genaaid door zo slecht te spelen en jullie als supporters hebben de club ook niet aangemoedigd. Boontje komt om zijn loontje

30 april 2012 om 09:11

Je hebt natuurlijk gelijk dat dit oneerlijk is maar aan de andere kant Psv heeft het wel zelf laten liggen.

Maar dit is een heel goed voorbeeld van de bekerfinale niet tijdens het seizoen te laten spelen maar ernaa of de verliezend bekerfinalist gewoon geen Europees voetbal geven ben je van dit gezeur af want het is toch erg als je een finale verliest dat je toch nog een prijs krijgt?

Laten we hopen dat Feyenoord woensdag wint zodat ze 2de worden moet er niet aandenken om Heracles in Europa te zien (met alle respect voor Heracles) maar dan kan je beter de topteams in Europa zetten om meer punten te vergaren.

30 april 2012 om 09:20

Wil niet heel lullig zijn, maar bij de vr cl voor plaats 2. Zie ik Psv eigenlijk als enige die wel door kan stromen.
De eerste voorronde verliezen is meteen al over en uit Europees, dacht ik. Je moet naar de tweede voorronde komen om iig Europa league binnen te halen.
Dus als je puur technisch naar de punten kijkt, en 4 bonuspunten krijgt voor Cl kan je beter hebben dat Psv tweede wordt.

30 april 2012 om 09:38

Uitgeschakeld worden in de eerste voorronden dan moet je voorronden voor de Europa League spelen. Uitschakeling in de 2e voorronden betekent automatisch plaatsing voor de groepsfase van de Europa League.

30 april 2012 om 11:33

Maar de eerste voorronde is nog een relatief makkelijke loting zie Twente vorig jaar, de 2de ronde zal een zware worden en die zie ik Feyenoord ook niet winnen maar Feyenoord in de EL heb ik liever dan Heracles.

30 april 2012 om 09:30

@teun-nuland....

Hey.... Shit happens @teun!!.
Dit is heel vervelend voor Psv... en moeten jullie het echt op eigen kracht doen en hopen op een foutje van Feyenoord.

Maar ik ben bang...... dat het niet meer gaat lukken.
Jullie worden inderdaad genaaid door het feit dat jullie de beker hebben gewonnen van Heracles.... echt ongelooflijk....!
Een overwinning op heracles in de beker kan er straks voor zorgen dat Psv miljoenen misloopt in de cl.

Das echt lullig!
(karma)

30 april 2012 om 09:55

dure beker, bij Blokker zijn er goedkopere in de aanbieding.

Zo zie je maar dat je de huid niet moet verkopen voordat de beer geschoten is. Ook dat het belachelijk is om een finale tijdens het seizoen te spelen. Krijg je deze speculaties van.

Niet zo slim dus Knvb, volgend jaar gewoon de finale NA het seizoen.

30 april 2012 om 11:10

Hoe bedoel je genaait? Feyenoord word genaait dat PSV op de slotdag tegen Excelsior mag spelen ... Want voor de competitie was de kans groter dat Excelsior al gedegradeerd zal zijn 1 wedstrijd voor het einde als dat Feyenoord de 2e plaats moest verdedigen !

30 april 2012 om 09:03

PSV mag geen 2e worden.

als iedereen op twente na woensdag 3 ptn pakt mag heerenveen niet winnen van feyenoord omdat psv weer boven feyenoord kan komen.

30 april 2012 om 09:05

Heerenveen staat vijfde en moet in de laatste speelronde tegen feyenoord. Als Heerenveen diewint en PSV wint bij Excelsior dan wordt PSV tweede. Dan krijgt Heracles het ticket voor Europees voetbal maar er moge maar drie Nederlandse clubs de Europa league in en dan worden dat alleen de nummers drie en vier.

Er van uitgaande dat psv en feyenoord winnen de volgende wedstrijd en heerenveen expres verliest gaat feyenoord de champions league in. Dit slaat natuurlijk nergens op en is competitie vervalsing.

30 april 2012 om 09:09

nee hoor, dat zijn de regels die an te voren zijn vastgesteld. Had PSV maar beter zijn best moeten doen.

30 april 2012 om 09:35

Nee.....dit stond van te voren vast....dit is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden.
Vervelend.....voor Psv dan!
Maar als ze gewoon van eigenkracht uitgaan en gewoon hun wedstrijdjes winnen....dan komt het wel goed....oh nee... want ze zijn ook afhankelijk van Feyenoord!

Ja Heereveen verlies maar, help Feyenoord we wille voorrondes spele. Geen Woorden Maar Daden.

Laten we dan maar hopen dat Feyenoord woensdag punten morst en dat PSV dan de 2e plaats veilig kan stellen. Bewust verliezen (dat je jezelf benadeelt oké, maar ook anderen???) is natuurlijk pure competitie vervalsing..

30 april 2012 om 09:10

waarom zou je jezelf in je voeten schieten? PSV heeft zelf gefaald daar waar ze moesten toeslaan. Moet je niet na 34 wedstrijden een ander de schuld geven. Zwaktebod uit Eindhoven.

O ja, over competitievervalsing gesproken. Als PSV 2e wordt gaat heracles Europa in. Dus die doen hun uiterste best om niet te verliezen woensdag. Hadden ze de finale niet gespeeld hadden ze zich waarschijnlijk als makke lammeren opgesteld in de Kuip.

Dus ook feyenoord kan het slachtoffer worden van de term competitievervalsing. Maar daar hoor ik geen feyenoorder over, want wij zijn ervan overtuigd nog 6 punten te pakken de laatste wedstrijden. Uitgaan van eigen mogelijkheden noemen ze dat!

30 april 2012 om 09:38

Nee hoor.... Als ze een wedstrijd verliezen omdat ze dan naar de EC gaan is niet jezelf benadelen, maar juist Bevoordelen!
en het is ook geen competitie vervalsing... maar samenloop van omstandigheden.
Dat is iets heel anders.

Voordat dit van toepassing is moet men eerst wel winnen van Twente,gaat waarschijnlijk dus niet eens gebeuren.
Dit soort situatie,s krijg je als je de bekerfinale speelt voor einde competitie.

Ik snap het nu pas ja man dan wordt psv wel hard genaait door feyenoord en herenveen als heracles nou op zen best gaat spelen in de kuip....... Dan kunnen ze nog europa in maar door dit zie ik feyenoord wel 2e worden daggg CL

30 april 2012 om 09:12

nee hoor ...feyenoord naait niemand en Heerenveen verliest gewoon van feyenoord. De enige die naait is Psv, want die hebben hun trainer en supporters genaaid door hun slechte prestaties waardoor ze 3e worden__ dan verdien je geen CL ook.

volgens mij moet heerenveen eerst nog winnen van twente... jaja, zie ik niet gebeuren

30 april 2012 om 09:08

Nou zo goed is FC Twente nu ook weer niet, daar kan je echt wel winnen, zonder goed te spelen. Met Dost en Narssingh ga je daar gewoon scoren.

30 april 2012 om 09:20

Niet alleen dat, ook Psv, Feyenoord én AZ moeten winnen woensdag, anders gaat dit hele verhaal niet op. Die kans is, in deze knotsgekke competitie, niet zo heel groot denk ik.

gunstig voor fnoord dan!

tsjaa aparte situatie

Als:
Sc heerenveen wint van Twente aanstaande woensdag
PSV pakt gewoon 3 punten en voor Feyenoord en AZ het zelfde.

dan moet Sc Heerenveen expres verliezen want als Heerenveen wint, wordt PSV tweede en dan vervalt de EL ticket voor de 5de plaats want die gaat naar Heracles Almelo omdat PSV de vCL in gaat.

mocht dit uitkomen dan zeg ik maar stel de selectie van Jong Sc Heerenveen/emmen maar op. directe plaatsing EL boven alles. hoe naaierig ik dit ook vind voor PSV

30 april 2012 om 11:55

@johnnie700 ja dit komt Feyenoord en Heerenveen toevallig goed uit, maar ze konden nooit weten dat het zo zou aflopen, nou maar hopen dat jullie toch je sportieve plicht doen, ookal is het niet reeël dat te vragen.

On: Nou dit noem je nou eens pech hebben: Omdat je een prijs wint is de kans kleiner dat je CL speelt. Het is hopen dat Heracles stunt in de kuip. We kunnen nu wel zeggen van PSV heeft gefaald, boontje komt op ze loontje en aan de andere kan competitievervalsing enzo: Ik vind het als PSV fan ook echt vervelend dat het hierop aankomt, dus supporters van andere clubs jullie moeten het begrijpen, aan de andere kant mede PSV fans, we weten diep van binnen dat dit gewoon pech is en geen competitievervalsing. We gaan ons team tegen Ado en Excelsior naar de CL schreeuwen.

30 april 2012 om 16:04

Dit heeft niet eens zoveel met pech te maken. Dergelijke wedstrijden op de laatste competitiedag kunnen nou eenmaal voor dit scenario zorgen als de bekerfinale zo vroeg gespeeld wordt.

Het irritante hieraan is wel dat als Feyenoord de laatste wedstrijd wint, half Nederland weer op z'n kop staat want dan heeft sc Heerenveen natuurlijk met opzet verloren.

Wat een leuke ontknoping zo. En in een bizare competitie moet de ontknoping ook maar bizar zijn. Leuk ook dat PSV daarvan het slachtoffer kan worden. Deze club heeft toch heel veel dingen fout gedaan afgelopen jaar, en krijgen nu de rekening daarvan gepresenteerd.

IK als Feyenoord supporter wil graag mijn club weer CL zien spelen. En anders is de kick van de voorronde ook wel mooi.

Ook leuk voor de 2 spelers die dachten hogerop te kunnen met hun nieuwe clubs, Fer en Wijnaldum. Als Heerenveen idd in eigen doel schiet in de laatste seconde en PSV 3e en Twente 6e wordt, zullen ze hun fout van destijds zeker inzien. Zeker Wijnaldum had de grote man bij feyenoord kunnen worden, nu mag hij alleen hopen. Fer vond ik minder erg, die heeft de laatste jaren al bewezen dat hij hard kan werken maar niet dat hij een intelligente speler is.

Als Heerenveen van twente en Feyenoord wint van Heracles kan Heerenveen geen tweede meer worden, of ze moetn met 15-0 van Feyenoord winnen. Als PSV 2e wordt schuift Heracles door en is de 5e plek dus geen directe plaatsing. Als woensdag dus Feyenoord en Heerenveen beide winnen, dan weet je wel hoe de laatste wedstrijd tussen beide eruit gaat zien, een gemakkeleijke overwinning voor Feyenoord

30 april 2012 om 09:19

En terecht natuurlijk.... Heerenveen moet gewoon doen wat het beste is voor Heerenveen......tja...dat Feyenoord daar misschien voordeel bij heeft, is bijzaak.
Eerst moet Heerenveen van Twente winnen.

@fcgrunn050 mee eens wie ziet Sc heerenveen nou bij twente winnen, ze moeten eerst daar proberen te winnen voor dat je Feyenoord kan helpen, als herenveen gewoon normaal speelt zoals gewoonlijk krijgt Feyenoord het daar lastig.

Hm ja dit is vreemd. Als je 6e wordt en Psv wordt 2e dan heb je dus mooi niks. Dan ben je flauw....

30 april 2012 om 09:13

dan heb je de playoffs altijd nog ;

30 april 2012 om 09:22

Toch niet als Heracles in de Europa League komt. Ik heb gehoord dat als Psv 2e wordt dat Heracles Europa ingaat. Dat zal dan toch betekenen dat de 6e plaats wegvalt? Of zit ik nu verkeerd?

30 april 2012 om 09:31

Als:
Sc heerenveen wint van Twente aanstaande woensdag
PSV pakt gewoon 3 punten en voor Feyenoord en AZ het zelfde.

dan moet Sc Heerenveen expres verliezen van Feyenoord want als Heerenveen wint, wordt PSV tweede en dan vervalt de EL ticket voor de 5de plaats (waar Heerenveen dan sowieso eindigt) want die gaat naar Heracles Almelo omdat PSV de vCL in gaat.

30 april 2012 om 12:12

@ Veendam1

De vijfde plaats(voor directe plaatsing) valt dan weg. Play-off dus indirect voor de 6e plaats blijft gewoon

Hahaha.....inderdaad..wat kan voetbal mooi zijn!!

Hier hadden we het gisteren inderdaad over....het zou wel heel lullig zijn voor Psv om op zo'n manier CL mis te moeten lopen.
Maarja.....shit happens.!!
wat is Feyenoord dichtbij.

30 april 2012 om 11:10

Een wedsteijd expres verliezen heeft niks met voetbal te maken. Er komt nog wel een tijd dat feyenoord in dat schuitje zit. Net zoals de feyenoord "supporters " eiste dat ze zouden verliezen. Ik spreek je wel als dit soort dingen een keer richting feyenoord gebeuren..

Dit scenario laat wederom zien dat ze de regels moeten aanpassen wat de beker betreft, of gewoon later spelen.

30 april 2012 om 11:16

Je geeft het zelf aan ... dat Feyenoord dat 1 of 2 jaar geleden ook meemaakte.... (niet zo... maar toch).
Het publiek eiste inderdaad een nederlaag....ook ik ja....!
Het moet voor mijn club beter zijn... de rest maakt me niks uit!
Als het voor Feyenoord een keer beter zou zijn om te verliezen.... dan moeten ze dat zeker doen.
Dit is geen scoutings vereniging!!!

30 april 2012 om 11:59

Ik doel eigenlijk op dat moment dat fwyenoord moest verliezen zodat de kansen van Ajax kleiner zouden worden om kampioen te worden. Ik kan me niet voorstellen dat dat beter is voor feyenoord. Die spelers en de fans hebbenbij mij toen ieder geval een hoop respect vverloren. Ook gio, was altijd een groot fan van hem maar de wijze waarop hij toen speelde, Totaal niet prof waardig. En dan de wedstrijden erna in koor schreeuwen : werken voor je geld?! Lekker hypocryt.. Dit soort mensen verpesten het voetbal alleen maar..

30 april 2012 om 14:30

Nee vriend.... dat zie je echt verkeerd..... Dit is voetbal.... Dit is Emotie!
Het is toch heerlijk dat er meer meespeelt dan alleen winst of verlies!?
Maar zeg nou zelf.... als dit Ajax in de schoenen van Heerenveen had gestaan...en het enige wat ze moeten doen om EC te halen was feyenoord laten winnen.
Als ze zelf winnen verspelen ze Ec... en jij gaaat nu beweren dat JIJ dan zou roepen en hopen dat ze gewoon moesten winnen en het seizoen gewoon weggooien!!??
Dat zou jij Doen?????

30 april 2012 om 15:27

In dit geval zeg ik dat de regels door een idioot verzonnen zijn. Dit heeft niks met voetbal te maken, dit is gewoon dommigheid. Totaal niet over nagedacht.

Het kan niet zo zijn dat je in een competitie expres moet verliezen om iets veilig te stellen, dat is de omgekeerde wereld. In het voetbal telt alleen winst en niet verlies.

30 april 2012 om 15:50

Daar geef ik je helemaal gelijk in, maar voor nu is het niet anders en moet Heerenveen gewoon doen wat het beste is voor Heerenveen.
Maar je hebt wel gelijk.... Dit mag nooit voorkomen! dat is te gek voor woorden.

Heerenveen heeft de meeste toppers met 5-1 verloren, dus dat valt toch niet op als ze verliezen
Overigens is het een 'als' scenario, in deze gekke competitie is weinig zeker

Ik zie Heerenveen niet zomaar winnen bij Twente. Mocht dit toch gebeuren, en Feyenoord wint van Heracles, ben ik erg benieuwd hoe Heerenveen de wedstrijd ingaat. Lijkt mij vreemd als speler om tegen je natuur in niet je best te doen. Scoort Bas Dost per ongeluk de 1-0 in blessuretijd, krijgt ie allemaal woedende supporters over zich heen

Eerst de speelronde van komende woensdag maar eens afwachten. De kaarten kunnen dan weer helemaal anders liggen. Pas dan weten of dit 'probleem' er ook echt is.

Heerenveen moet dan winnen bij Twente, dat sluit ik vrijwel uit. Al is de vorm van Twente dramatisch en kunnen ze goed counteren. Maar goed, als je moet verliezen voor Europees voetbal, dan verlies je. Zo simpel is het.

30 april 2012 om 13:39

Heerenveen heeft zo vaak gewonnen van Twenthe. Je moet twente nu ook niet hemel in prijzen, want 1x kampioen geweest en ze zijn alles? En Heerenveen dramatisch in vorm? Ik weet niet of je het voetbal wel volgt? Ze staan 5e!

30 april 2012 om 19:27

Ik bedoelde Twente uiteraard.

Nu zie ik mijn clubje niet zomaar winnen bij Twente , maar toch als het zou gebeuren kan het dus de laatste wedstrijd kunnen dat mijn club moet verliezen , ik moet dan dus aanzien dat mijn club verliest en mag op het einde dan blij zijn omdat wij dan Europa in gaan .
Tja wat moet ik dan 89 minuten in het stadion doen juichen voor Feyenoord of lachen om een lachwekkende opstelling van van Jans met bv Narsingh als voorstopper ?
Dost op links half en Breuer in de spits ?
Gisteren in sportstudio zij men af te willen van dat een verliezend finalist tja in dit geval was het een uitkomst .
Maar ook een nacompetitie zit niet iedereen op te wachten vooral niet met een sport kalender als dit jaar ( Ek en Londen ) .
miss moet de knvb toch eens kijken of dit anders kan en moet

Laat Heerenveen eerst maar eens winnen van Twente, zo niet gaat dit scenario ook niet op.

Mocht het zo uitpakken heeft feyenoord daar mazzel mee, maarja, dat soort fratsen krijg je met dit systeem van playoffs/ticketverdeling. Om dezelfde reden zal Heracles een tandje extra bijzetten in de Kuip, voor hen is het juist heel wenselijk dat PSV 2e wordt.

een gelijkspel bij twente tegen heerenveen,en je hebt het zelfde scenario,en een gelijkspel daar zie ik wel voor me.

Het zou sneu zijn maar als het niet anders is dat moet het maar.
Ook wel eens leuk om te juichen bij verlies in plaats van winst

Eerst maar een goed resultaat tegen Twente

30 april 2012 om 10:41

dan maar hopen dat jullie verliezen bij twente. mag je daarna winnen van feyenoord en europa in gaan.

Zoals ik al eerder vermeld heb : as woensdag let op heracles.die hebben het gewoon zelf in de hand.
! puntje in de kuip en alle scenarios en haters hier kunnen hun spullen pakken.
Dan speelt psv cl en heracles el.
Trouwens vind ik het een minachting richting heracles wat hier allemaal gezegd wordt.
Als ze zich zo plaatsen voor de el hebben ze dat zelf gerealiseerd .dan hadden de andere clubs maar in de bekerfinale moeten staan.
Hopenlijk wint twente gewoon van heerenveen want zo n onsportief scenario op de slotdag wil zelfs feijenoord niet.

30 april 2012 om 09:51

Ik denk dat het Feijenoord worst zal zijn denk je niet? CL is de doelstelling en hoe dat maakt niet uit.

30 april 2012 om 09:57

Ik mag toch hopen voor jouw club dat dit zich niet voor gaat doen.heerenveen waar geen enkele supporter een slecht woord over kan zeggen zal zich dan tot een bedenkelijk niveau laten zakken.

Ik snap de belangen wel en begrijp het ook wel alleen hoop ik dat het zich niet voor gaat doen.
Als feijenoord "gewoon" hun 2 wedstrijden wint dan verdienen ze het en heb ik daar vrede mee.
Maar als Dost straks opzichtig die bal ernaast gaat rammen dan is de club bij mij in ieder geval in 1 stuk in achting gedaald.

30 april 2012 om 10:06

Leuk is anders maar wat moet je dan? jezelf een oor aannaaien omdat het zielig is voor een ander.
Als Heerenveen in dit geval nu wel of niet bewust de wedstrijd verliest maakt geen zak uit. Ze worden hoe dan ook er negatief op beoordeeld door de mensen die zich belazerd voelen.

30 april 2012 om 10:07

@stratumseind: Ik denk dat ze daar bij Heerenveen wakker van liggen, als de club bij jou in achting is gedaald. Helemaal als ze dan zeker zijn van Europees voetbal, zullen ze nachten lang wakker liggen dat ze in achting gedaald zijn bij een Vz-lid genaamd stratumseind...

Iedereen vergeet overigens dat Heerenveen wel eerst van Twente moet winnen en Heerenveen in topwedstrijden is nou niet echt alles dit jaar..

30 april 2012 om 11:03

@stratumseind....

nu zijn we haters omdat we graag onze eigen club de VCL zien spelen!?
en was het doelstelling van Heereveen niet om EL te halen.... Dat kunnen ze dan (als ze woensdag winnen) op een wel heel gemakkelijke manier halen.
Of hebben we liever dat Heereveen hier de Valse moraalridder uithangen en zichzelf een EL plaats door de neus boren...
Hahaha...... Als Heerenveen dat doet.....moeten maar Amateurvoelbal gaan spelen!

30 april 2012 om 13:41

Dus dan ligt het aan Heerenveen? Wat een onzin. Het probleem ligt gewoon bij de knvb met die domme regel dat de verliezer van de bekerfinale ook een Europees ticket krijgt.

Met dank aan de knvb. Want waarom moest de bekerfinale zo snel gespeeld worden. Dit heb ik nooit begrepen. In geen andere top competitie. Wordt de bekerfinale zo vroeg gespeeld. Zelfs vorig jaar werd de bekerfinale. pas in de laatste week gespeeld. Dan vraag ik mij af waarom wil je de beker dan nog winnen. Dan kun je beter helemaal niet meer meedoen aan de knvb beker.

Tja mijn clubje kan genaaid worden idd. Maar niet door Heerenveen. Enige die zich van een lachwekkende kant laat zien is de Knvb door de bekerfinale tussentijds te spelen. Nu blijkt het maar weer hoe erg de Knvb gefaald heeft met het spelen van de finale terwijl de competitie nog draait. Heracles die zich niet volle bak inzet in een wedstrijd tegen Ajax. Heerenveen die zich straks niet 100% inzet tegen Feyenoord. Nee de schuldigen zitten in Zeist met hun trieste vorm van de competitie spannend houden...

30 april 2012 om 10:11

Ja.... maar dit konden ze ook niet van te voren weten en de Knvb moet ook nog rekening houden met het EK dat gaat beginnen en natuurlijk de playoffs voor Ec.
Dus dit kon waarschijnlijk niet anders.
Dit is wel lullig, maar geen competitie vervalsing.

30 april 2012 om 10:18

Konden ze niet weten? Hahaha wat valt er aan te weten? We hebben een beker en een competitie. Aan de beker zit een EL ticket. Als we die halverwege gaan verdelen zou dat wel eens ten kosten gaan van de competitie. Dus we nemen een heel weekend voor de beker en doe die ergens tussendoor. Hoezo beker als toostprijsje houden?

30 april 2012 om 10:24

Nogmaals ....
A..- EK komt eraan dus daar moet men rekening mee houden.
B..- Playoffs moeten afgewerkt worden.
C..- De Knvb kon niet weten dat Psv en Heracles de Finale zouden spelen en dat dit (achteraf) zo'n dilemma zou zijn.
Dus nogmaals......nee....dat dit zou gebeuren...konden ze niet vooraf weten.

En daartussen moeten de spelers ook nog 1 of 2 weken rust krijgen...voordat het EK begint.

30 april 2012 om 10:43

En als ze nu eens op de zondag dat de beker gespeeld word een programma hadden gedaan, dan waren ze nu woensdag klaar en konden ze zondag de beker spelen.

30 april 2012 om 10:48

@soccerroos...
ja.....als.... inderdaad!!

Als ze dat hadden gedaan was het misschien beter geweest, maar dat is Niet zo.
Maar om nu te gaan zeggen dat het competitie vervalsing is of bewust Psv tegenwerken is van de Knvb...slaat natuurlijk nergens op.
Dit had niemand van te voren kunnen zien aankomen. lullig....maar niet meer dan dat.

30 april 2012 om 15:35

Weet je wat ze hier in Nederland gewoon eens in moeten stellen? Voetballen rond, tijdens of tussen de feestdagen van Decemper. Dat doen ze volgens mij namelijk overal behalve in Nederland. Want dan moeten de heren topsporters zo nodig vrij zijn. En als er dan eens een keer sneeuw ligt en erger nog er is ook nog eens een gevoelstemperatuur van meer dan -20 dan laat je die wedstrijden gewoon doorgaan. Dat is de Nederlandse Voetbalbond. Als je gedurende de periode dat het om het weer niet kan gewoon een winterstop (de naam zegt het al) inlast, dan ben je van je problemen met de bekerkompetitie en een eventueel EK of WK ook meteen af. Het is maar een idee van een simpele boerenlul uit Friesland, maar ik denk dat er al met al veel voordeel uit te halen is. Winterstop als het biologisch en weerkundig nog herfst is, is in mijn ogen zinloos, zo niet kolderiek!!

Wow, dat zou echt geweldig zijn! Dan is vCL gewoon bijna een feit! Ik ga met een schuin oog Heerenveen in de gaten houden!

Als dit gebeurt 1 ding Unibet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

30 april 2012 om 10:19

ik ga er vanuit dat zij dat ook wel weten. Anders is het zeker een ''gokje'' waard!

Maar klopt dat geschetste scenario wel? het is toch zo dat als PSV zich via de competitie (= top 4) plaatst voor EL dat Heracles al een Europees ticket krijgt? dan zou ik als Heerenveen maar gewoon winnen van Feyenoord...

30 april 2012 om 10:14

Dit gaat ook over het feit dat ALS psv 2e wordt en dus vCL haalt. het gaat dus niet om EL maar Cl

30 april 2012 om 13:20

Als Heerenveen 4e zou worden dan gaan ze sowieso Europa in. De nummer 5 verliest het Europese ticket als PSV 2e wordt. Maar dan zou Heerenveen AZ dus voorbij moeten gaan op de laatste speeldag. Als het zo loopt als hierboven geschetst dan heeft Heerenveen baat bij verlies tegen Feyenoord. Gaan ze woensdag AZ voorbij, dan kunnen ze inderdaad vol voor de winst spelen.

30 april 2012 om 15:14

Volgens mij niet wat ik bedoel: PSV krijgt toch een EL ticket via de competitie als ze top 4 spelen? t zou een beetje dom zijn om 3e te worden en dan op het bekerticket de EL in te gaan, want dan moet je een extra voorronde spelen... en dan gaat dat bekerticket toch naar Heracles? Oftewel: dit geschetste scenario klopt volgens mij helemaal niet...

30 april 2012 om 15:41

Als dit overal beweerd wordt en ook bij studio voetbal werd dit besproken...dan zal het toch wel waar zijn.
Of zal iedereen en dus ook de analisten dit fout hebben!??

1 mei 2012 om 02:13

PSV krijgt inderdaad al het ticket via de competitie. Daarom gaat het ticket van de beker naar verliezend finalist Heracles, indien PSV bij de eerste 2 eindigt. Als PSV geen 2e wordt, dan krijgt de nummer 5 van de competitie een extra ticket.

Vraag me niet waarom, maar zo is het geregeld.

Ja ik wens Heerenveen eerst heel veel succes om te winnen van Feyenoord dan praten we wel verder, als dat gebeurd weet ik mijn unibet account wel te vinden haha

Tja we zitten eenmaal in een corrupte competitie. De Knvb wil alles doen om de competitie spannend te houden, en gaan daarom als een stel holbewoners met een IQ van een kunstnagel de Knvb finale een paar wedstrijden voor het einde van de competitie plannen. En wat kwam daaruit? Een Heracles die Ajax makkelijk liet winnen, en nu zul je zien dat Heerenveen expres gaat verliezen om PSV te naaien. Walgelijke corrupte zooitje bah!

30 april 2012 om 10:28

Jawel, kijk naar de andere competities. Daar wordt toch de Knvb beker finale toch ook altijd gespeeld aan het einde van het seizoen? Waarom moet alleen Nederland speciaal blijven? En ja PSV faalde dan wel na de winterstop, maar dus daarom mag Feyenoord met 2 vingers in hun neus winnen van Heerenveen zonder moeite en zich met gemak plaatsen voor voorronde CL?

30 april 2012 om 15:42

Je ziet dat verkeerd. In dit geschetste scenario zou Heerenveen niet verliezen om PSV te naaien. Als het zou winnen en PSV zou alsnog 2e worden dan naait Heerenveen zichzelf. Daar zit nogal een behoorlijk verschil tussen. Maar welke situatie je je ook voorstelt, het deugt natuurlijk van geen kant dat je nota bene door bewust te verliezen een prijs kunt pakken. . . Maar Heerenveen moet eerst nog maar eens winnen uit bij Twente woensdag. Met het voetbal van de eerste helft tegen Nec, het voetbal tegen Vitesse én de eerste helft tegen Heracles dan worden de heren topvoetballers daar in Enschede 'gewoon' weer met een dikke nederlaag terug naar huis gestuurd. En na woensdagavond moeten we nog maar eens kijken hoe de kaarten zijn geschudt.

Laat Feijenoord maar eerst winnen van Heracles, want die zullen er alles aan doen om te winnen van Feijenoord om te zorgen dat PSV tweede kan worden.

ik denk dat de heerenveen supporters blijer zullen zijn met een nederlaag tegen feyenoord en zeker europees voetbal, dan te winnen van feyenoord en dan in de play-off tombola het risico te lopen geen EL voetbal te halen., Wellicht wacht Vitesse dan als tegenstander en die kan wel voor een verassing zorgen.

Ook als Heerenveen niet wint van Twente zullen ze de wedstrijd tegen Feyenoord weggeven. Als Twente woensdag wint worden zij waarschijnlijk 5e en Heerenveen 6e. Dus als Heerenveen dan wel van Feyenoord wint moet ook Twente play-offs spelen en zullen Twente en Heerenveen elkaar waarschijnlijk weer tegenkomen in de finale van de play-offs. Wint Feyenoord dan hoeft Twente geen play-offs te spelen en ontloopt Heerenveen dus Twente in de play-offs.

Het erste hieraan is dat je aan het eind van het seizoen (net als een paar jaar geleden)
Het gezeik krijgt dat Feyenoord, Zelfs als het wel vanuit eigen kracht van Heerenveen zou winnen nogsteeds het verwijt krijgen dat Heerenveen expres verloor

Net als een paar jaar geleden toen Feyenoord "expres" verloor van FC Twente

30 april 2012 om 11:30

Feyenoord verloor toen ook niet expres van Twente, het was alleen heel zielig van die nepsupporters die hun eigen club liever zagen verliezen. Zelfde dat de Twente supporters gisteren stonden te juichen voor de 1-0 van Feyenoord terwijl ze zelf 1-0 achter stonden

30 april 2012 om 12:41

Wat kan ons dta nou schelen als we daarmee 2e worden..

Dit is te gek voor woorden!! Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk in het voetbal, het gaat hier om miljoenen euro's!! Echt amateuristisch van de knvb , ongelofelijk dat de gene die over het programma gaat hier geen rekening mee heeft gehouden.

Dit is ook zo simpel te voorkomen, doe de bekerfinale een week na de laatste speelronde en je was van dit hele gezeik af. Mocht dit gebeuren vind ik het enorm triest voor PSV dat je op zo een manier gedupeerd wordt, maar geef Heerenveen is ongelijk::s

Ik zou dit Prachtig vinden, ik heb altijd gezegd als Hveen geen vCL haalt dan maar Feyenoord. Ik heb het ook nog is helemaal niks met de club uit Eindhoven.

Maarja woensdag eerst winnen van Twente, ben benieuwd!

Heerenveen gaat niet winnen van Twente, dus zullen ze op de laatste dag tegen Feyenoord winst of gelijk spelen.

30 april 2012 om 13:42

En dat zie je in je psv glazenbol? hahaha Wat een onzin.

1 mei 2012 om 20:05

Hoeveel toppers heeft Heerenveen gewonnen?

Tuurlijk moeten we dan verliezen. Ik kan me nog een seizoen herinneren dat PSV en Groningen het op een akkoordje hadden gegooid om Ajax dwars te zitten. Nu kan het dus de beurt zijn voor PSV zelf om te worden genaaid.
Sorry, maar door te verliezen een paar miljoen winnen of de wedstrijd winnen en verder niets? Lijkt me een makkelijke beslissing!
Maar ik zie ons overigens niet bij twente winnen, dus waar hebben we het (al) over?!

Competitievervalsing?

Dan Moet Heracles zorgen dat ze minimaal 1 punt pakken tegen Feyenoord willen ze Europa in. PSV moet gewoon zorgen dat ze alle wedstrijden winnen en dan kijken waar het staat. Knvb maakt hier wel een grote fout maar het is iets wat je niet kunt overzien in het begin van het seizoen. Voor mijn part zeggen ze gewoon dat degene die 2e eindigt in de Knvb-beker ook geen europees voetbal speelt als de bekerwinnaar op de 2e plaats eindigt (jan van Halst)

Ik snap de commotie niet. PSV wint gewoon tegen ADO en Heerenveen verliest sowieso tegen Twente. Dan moeten ze alsnog winnen van Feyenoord in de laatste ronde.

Voor het voetbal zou het gewoon het beste zijn als PSV 2de wordt. PSV selectie is veel beter dan die van Feyenoord en hebben veel meer kwaliteit. Feyenoord is goed genoeg voor EL, meer niet.

30 april 2012 om 13:43

Krijgen wij zulke onzin weer, dan had psv maar beter moeten spelen dit seizoen!

30 april 2012 om 15:47

Volgens mij doet AZ ook nog mee hoor. Puur op basis van de competitie en hoe ver ze in Europees verband zijn gekomen verdient de ploeg uit Alkmaar het voorronde Championsleague plekje...

Dit is absoluut geen competitie vervalsing, maar dat het een enorme anticlimax is... dat is wel duidelijk natuurlijk.
Dit zou wel een beetje zuur zijn een hele spannend seizoen... op zo'n manier beslist gaat worden.
Maar ik accepteer de vCL toch wel hoor!!

Als PSV gewoon de bekerfinale had verloren dan hadden ze dit probleem niet gehad, sterker nog dan had Feyenoord een tot het bot gemotiveerd Heerenveen gehad

Nee alle gekheid op een stokje. PSV heeft het gewoon zelf uit handen gegeven en de constructie dat de verliezend bekerfinalist Europees kan voetballen is natuurlijk belachelijk.

denk dat heerenveen 3-4-3 gaat spelen. Dan speel je op de aanval en kan niemand je verwijten dat je verloren hebt. Misschien sparen ze een bas dost voor de play-offs hooguit. Onnozel opportunistisch aanvallen leid ook vaak tot verlies maar je kan dan onmogelijk iemand verwijten niet zn best gedaan te hebben. We speelden voor de winst .... maar helaas .. we verloren. Daarbij is Feyenoord tot op het bot gemotiveerd om die tweede plaats te halen.

Tja, wedstrijd hoeft toch niet gespeeld te worden, 5-1 lijkt me vrij duidelijk...
Wel grappig scenario btw

Mm, ik denk dat dit scenario niet haalbaar is, aangezien ik Heerenveen niet uit zou winnen bij Twente. Twente is wel uit vorm, maar Heerenveen heeft zich nog weinig bewezen in topwedstrijden.

Als dat wel gebeurt, en Feyenoord en PSV pakken beide de punten thuis tegen Heracles en Den Haag, krijg je wel een bizar verhaal ja. Ben benieuwd of Heerenveen dan daadwerkelijk expres gaat verliezen.

30 april 2012 om 13:44

Ja zoals Fries hieronder zegt. Hoeveel werd het in de kuip en bij az?

Mmm hoeveel werd het in de kuip? en in Alkmaar? of reken je Feyenoord en Az niet tot topwedstrijden?

30 april 2012 om 14:59

az-heere... wist ik niet meer, 3-3 heb ik even opgezocht. Tegen Feyenoord weet ik uiteraard wel nog. Dat was nog in een mindere fase van Feyenoord, Feyenoord is heel erg gegroeid gedurende het seizoen. Verder kon je ook niet zeggen dat Heerenveen nou zo fantastisch speelde die wedstrijd, Feyenoord maakte het spel, was veel beter, alleen Heerenveen stond gewoon heel verdedigend. Vergelijk Barcelona Chelsea. En Feyenoord is niet goed in dat soort tegenstanders kapot te spelen, veel beter in open wedstrijden. Natuurlijk had Feyenoord moeten winnen tegen 9 man, en natuurlijk was het knap dat Heerenveen stand hield, maar om dat nou als uitgangspunt te nemen voor Heerenveen in topwedstrijden. Ik heb ze regelmatig zien worden overklast, puur omdat het middenveld en verdediging niet goed genoeg is, waardoor hun sterkste linie waar ze eigenlijk op leunen, dan te weinig in het stuk voorkomt.
Ik hoop dat Heerenveen wint van Twente hoor, ik gun het Heerenveen wel, maar ik zie het alleen niet gebeuren, we zullen het wel zien

Haha, net goed met dat belachelijke play-off gedoe.

Daarbij is het belachelijk dat een bekerverliezer Europees voetbal mag spelen. Het scenario is niet ondenkbaar. Heerenveen heeft een gevaarlijke counterploeg en zou zomaar kunnen winnen in Enschede, al verwacht ik een overwinning voor Twente.

Overigens kun je dit soort akkoordjes nooit volledig uitsluiten. Als Feyenoord de laatste speeldag genoeg aan een punt zou hebben en ze zouden spelen tegen een ploeg die ook aan een punt genoeg zou hebben om degradatie te ontlopen dan kun je de uitslag vooraf ook al invullen.

Het is nog lang niet zo ver. Woensdag moet Feyenoord van Heracles winnen en Heerenveen van Twente. En ook AZ moet woensdag winnen om dat scenario uit te laten komen. Anders gaat Heerenveen AZ al voorbij en komen ze 4e te staan. Dan kunnen ze natuurlijk vol voor de winst spelen.

Maar mocht het hele scenario uitkomen, dan zou dat heel jammer zijn voor Psv, maar ik zal er niet mee zitten :D

Heracles komt als slachtvee naar een kolkende kuip toe.
Dat wordt gewoon een makkelijke 4-1.

30 april 2012 om 14:16

Heracles speelt de belangrijkste wedstrijd van het jaar op de bekerfinale na.
Die zullen er vol voor graan dus dat wordt echt geen makkelijke 4-1

Als de stand blijft zoals die er nu staat spelen Psv, AZ en Heerenveen Europa League en de nummers 6,7,8 en 9 spelen playoffs.
FC Twente speelt woensdag nu tegen Heerenveen, mocht dat in een gelijkspel eindigen of in een overwinning voor Heerenveen dan moeten ze verliezen tegen Feyenoord zodat ze vijfde kunnen eindigen en Europea League spelen aangezien PSV dan geen tweede eindigt.
En Heerenveen moet dan verliezen van Feyenoord en kan alleen hopen dat Twente punten laat liggen.

Als Heerenveen wel wint van Feyenoord verneuken ze 't voor zichzelf aangezien PSV dan tweede wordt waardoor de nummers 5,6,7 en 8 playoffs spelen, en dan speelt Heerenveen dus geen Europa League maar moeten ze playoffs spelen.

Dan is 't dus te hopen dat Heracles woensdag punten pakt tegen Feyenoord waardoor ze PSV helpen om zodoende zelf weer Europa League te spelen.

Om het verhaal nog mooier te maken, als FC Twente wint van Heerenveen speelt Heerenveen hoe dan ook playoffs. Maar nu komt 't. Als Heerenveen tegen Feyenoord verliest eindigen ze zesde zodat de playoffs tussen de nummers 6,7,8 en 9 gaan waarbij zij dus de nummer 9 treffen. Winnen ze van Feyenoord, dan staan ze waarschijnlijk nog zesde waardoor de playoffs gaan tussen de nummers 5,6,7 en 8 aangezien PSV dan tweede is. Ten eerste houdt dat in dat FC Twente meespeelt in de playoffs, en ten tweede dat Heerenveen nu een veel moeilijkere tegenstander treft. Vitesse.

Als beide ploegen een seizoen perfect afsluiten door er voor te zorgen dat Feyenoord wint, gebeurt dat natuurlijk. Clubs die zich daardoor gedupeert voelen moeten niet zeuren. Ze hebben 33 wedstrijden de tijd gehad genoeg voorsprong op te bouwen. Heracles zal er woensdag tegen Feyenoord extra hard invliegen, omdat ze er belang bij hebben dat Feyenoord niet tweede wordt. Er spelen nu eenmaal heel veel belangen in de laatste wedstrijden. Om dit soort vervalsinkjes tegen te gaan zijn ooit de play/offs bedacht, maar dat vonden mensen ook competitievervalsing. Dus het is nooit goed.

Als als als, ik zie Heerenveen niet zomaar van Twente winnen aangezien ze altijd dramatisch zijn in topwedstrijden.
Verder zie ik Feyenoord ook niet zomaar van Heracles winnen, want voor Heracles is dit een hele hele belangrijke wedstrijd, als ze gelijk spelen of winnen gaan ze waarschijnlijk Europa in.

Als Heracles zo graag europees voetbal wil hebben moeten ze dus in de kuip gelijkspelen(psv en zichzelf helpen), zodat PSV alles in eigen hand heeft en op die manier hoeft Heerenveen ook niet vals te spelen, want als PSV het alsnog verkloot in de laatste wedstrijd heeft Heerenveen AZ nog die 2de kan worden, met een beter doelsaldo dan Feyenoord

hahahahaha dit is wel lachen

Tag Team:

Psv en Heracles VS Feyenoord en Heerenveen

En mensen maar denken dat je 17 concurrenten hebt hahaha

Dat wordt nog wat, wanneer de nummers 2-3-4 en 5 winnen woensdag.

Tuurlijk, Feyenoord heeft nog niet gewonnen tegen Heracles. En tuurlijk, Heerenveen heeft nog niet gewonnen van Twente.
Toch denk ik dat Feyenoord wel tegen Heracles aan het langste eind zullen trekken. Hebben ook pas 3 doelspunten tegen gekregen de laatste 9 a 10 wedstrijden en spelen gewoon goed gesloten en compact voetbal de laatste weken. Heerenveen en Twente hebben beide eigenlijk helemaal niets aan een gelijkspel. Heerenveen won duidelijk van en in Almelo tegen Heracles, Twente verloor de topper tegen Ajax en is daardoor uitgeschakeld voor de tweede plaats zo mag je nu wel zeggen.
Heerenveen komt dus met een beter gevoel naar de wedstrijd dan Twente mag je aannemen.

Hoe dan ook, zelfs wanneer Twente wint (maar ook bij een gelijkspel) is Heerenveen zo goed als zeker verzekerd van play-offs als 6de, immers zie ik AZ en Twente de laatste wedstrijd wel winnen.

Wordt PSV tweede, dan spelen de nummers 5-6-7 en 8 playoffs
Wordt PSV geen tweede dan spelen de nummers 6-7-8 en 9 playoffs.

Als nummer zes (zijnde in theorie dan Heerenveen) wil je om de via playoffs EL te bereiken geen concurrentie van een nummer 5 en wil je als nummer 6 liever beginnen tegen de nummer 9 dan eventueel de nummer 7.

Dus ongeacht de uitslag bij Heerenveen tegen Twente (ervan uitgaand dat de nummers 2-3-4 winnen) zal het hoe dan ook voor Heerenveen alleen goed zijn dat PSV geen tweede wordt. De echte sleutelwedstrijd zal dus zijn Feyenoord tegen Heracles in De Kuip.

Winnen de Rotterdammers in De Kuip dan moet het wel heel raar lopen dat zij geen tweede worden en volgend jaar voorronde CL spelen. Immers Heerenveen zal hoe dan ook niet zichzelf willen gaan benadelen om ook Europees te halen. Dan is PSV het zogenaamde 'kind van de rekening'. Maar daar moet men uiteindelijk dan niet om klagen, want dan had men het in een eerder stadium allang veilig moeten stellen.

lachen die lampies zeg
k las feyenoord niks te zoeken in de Cl,maar psv DAN WEL Laat MIJ Niet Lachen.
spelers als mertens strootman,manolev, wijnaldem, bouma e.d. is toch een drama

mertens wordt nooit wat denk ik zo maar
PSV weer 30 miljoen inversteren en weer geen kampioen, want volgend jaar gaat het tussen ajax en fey,feyenoord wordt alleen maar sterker let maar op

Ik denk dat Feyenoord echt 2 hele pittige wedstrijden moet spelen, want ik ga er niet vanuit dat Twente van Heerenveen verliest, dus kan dit scenario meteen de prullenbak in.

Heracles zal nog 1 keer alles geven, mocht Heracles namelijk Feyenoord punten afsnoepen nemen ze een voorschot op de 2e plaats van Psv, Heerenveen heeft ook nog niet zomaar die 5e plek binnen en daarom denk ik dat ze ook gewoon vol tegen Feyenoord er in zullen klappen. Zoals gezegd, Twente gaat niet verliezen van Heerenveen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren