Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Aanklager buigt zich over muntincident in De Grolsch Veste

Laatste update:

De 1-2 nederlaag die FC Twente zondag leed tegen Ajax zal waarschijnlijk niet het enige slechte nieuws voor de Tukkers zijn. Voor aanvang van de topper werd er vuurwerk afgestoken in de Grolsch Veste en tijdens de wedstrijd werd Toby Alderweireld geraakt door een uit het publiek gegooid voorwerp: "Volgens de dokter een muntje voor de winkelwagentjes van Albert Heijn."

/

Alderweireld liep een fikse wond boven zijn oog op, maar kon de wedstrijd wel uitspelen. "Ik had er niet aan moeten denken dat het muntje in mijn oog was gekomen", zei de Belg tegen De Telegraaf. "Ik dacht in eerste instantie aan een elleboogstoot, maar zag helemaal niemand in mijn buurt staan. De dokter zei me ook dat ik even buiten westen was geweest. En het bloedde flink. Nu voel ik nog wat druk op mijn oog. Ik hoop dat FC Twente de dader pakt, want dit kan natuurlijk echt niet."

Scheidsrechter Richard Liesveld had het incident niet waargenomen. "Ik hoorde in mijn oortje dat er iemand lag en begreep ter plaatse wel dat er een muntje was gegooid", vertelde de arbiter. "Nee, ik heb niet overwogen om het duel te staken. Dat is ook de verantwoordelijkheid van de thuisclub." Twente moet vrezen voor een zware boete of mogelijk zelfs het spelen van een wedstrijd zonder publiek.

Update 1 mei 15:38 uur - FC Twente zoekt samen met politie naar dader 'muntincident'
FC Twente is nog altijd druk bezig de man/vrouw op te sporen die afgelopen zondag in het duel met Ajax een muntje naar het hoofd van Toby Alderweireld gooide. Samen met de politie is de zoektocht ingezet. “We hebben beelden beschikbaar. We zullen alles in het werk stellen om de dader te achterhalen”, meldt een woordvoerder van de Enschedeërs aan het ANP. De aanklager van de KVNB beraadt zich over mogelijke consequenties, maar wacht eerst het officiële wedstrijdrapport af.

Update 4 mei 18:35 uur - Aanklager buigt zich over muntincident in De Grolsch Veste
De aanklager betaald voetbal stelt een onderzoek in naar de gebeurtenissen tijdens FC Twente-Ajax, afgelopen zondag. In dat duel kreeg Toby Alderweireld vanuit het Twente-publiek een muntje tegen het hoofd gegooid. Daardoor raakte de Belgische verdediger zelfs even buiten westen. Ook zijn door de aanklager spreekkoren aan de zijde van FC Twente geconstateerd. Beide clubs hebben tot 16 mei om te reageren op de vragen van de aanklager.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

en terecht want dit was echt schandalig natuurlijk

30 april 2012 om 09:06

Wat is schandalig, dat er met een muntje wordt gegooid of dat hij geraakt is?
Hoop dat je het eerste bedoelt, maar dat gebeurt bij de helft van de Nederlandse wedstrijden, de aanstekers die je dan vindt, daar kun je een heel sigarenkantoortje mee bevoorraden.
Terecht dat dit wordt aangepakt, maar dat mogen ze dan ook wel wat breder gaan trekken!

30 april 2012 om 10:22

Ben het helemaal met je eens !

30 april 2012 om 10:26

Ik zeg het niet graag, maar terecht is het zeker.
Snap niet hoe ze er op komen om voorwerpen het veld op te gooien. Ook die spreekkoren weer. Totaal nergens voor nodig.

Hopelijk kunnen ze de dader(s) aan de hand van beelden een flinke straf opleggen. Misschien dat een wedstrijd zonder publiek sommigen aan het denken zet en het de volgende keer niet doen.

4 mei 2012 om 18:55

inderdaad.
Zulke onzin hoort gewoon niet, stel je voor hij had hem niet onder het oog maar in het oog geraakt.

De Twente supporters moeten gewoon intern kijken wie het was en die idioot afleveren bij de politie. Zulke gasten maken het kapot voor de rest.
Maar ze mogen van mij ook rustig de andere gasten pakken die met zooi gooien.

1 mei 2012 om 17:40

Als de Twente supporters nu gewoon aan de politie vertellen wie de dader is, dan ben je van dit hele gezeik af!

Jammer dat er altijd idioten zitten op een tribune. Twente heeft fanatiek publiek en dat is alleen maar leuk voor de sfeer. Ik hoop ook dat zijn medesupporters hem aangeven zodat er een flinke celstraf en zware boete volgt voor deze idioot en een levenslang stadionverbod. En anders neem ik aan dat er een gesloten tv-circuit is waar de supporters in de gaten gehouden worden zodat deze doorgesnoven dronken kl**tz&k gepakt kan worden.

Ik snap de Knvb wel, met straffen. Maar jammer dat de clubs altijd de dupe zijn van mafkezen en eencelligen. Wat moet je als club tegen eenlingen doen?

Ik probeer me weleens in te beelden dat ik de figuur ben die een speler zoiets aandoet. Echter, dat lukt me niet want ik kan me niet voorstellen dat ik iemand die mij niks aandoet ga verwonden. Misschien heb ik wel gezond verstand.

30 april 2012 om 08:30

ik ben over het grootste gedeelte eens met wat je zegt. Maar het was geen eenling die wat gooide. Er werd van alles gegooid in dat moment. Dat toby geraakt werd is pech maar dat is niet goed te praten.

Door de club te straffen word er een signaal afgegeven richting de supporters dat dit gedrag niet te accepteren valt.

30 april 2012 om 08:41

Met dat signaal geven ben ik het eens, maar ze hebben nooit gewerkt. Helaas.
Zie bijv. die gek bij Ajax-az, gisteren weer de spreekkoren bij Feyenoord-az, spreekkoren Psv-az en bij vele andere wedstrijden. Er blijven altijd misselijke figuren binnen de stadionmuren komen met andere ideeen dan de meeste supporters. En om dan zware boetes aan clubs te geven en zonder publiek te spelen straf je alleen direct de club, en de oprechte supporters alleen indirect .

De dader(s) zelf zitten er niet mee, die hebben geen directe straf. Tenzij Twente ze kan achterhalen. Wat ik ook hoop.

30 april 2012 om 08:47

die gasten achterhalen moet wel te doen zijn. Aangezien er zoveel camera's hangen in elk stadion. Zeker bij de 'harde kern' hangen er camera's

30 april 2012 om 18:18

Hoezo is het pech dat Toby werd geraakt? Bekijk het van de andere kant: Dat het altijd gelukt is dat het meerendeel word gemist!! Het is natuurlijk een utopie dat het niet meer zal gebeuren maar de norm moet zijn dat het niet meer gebeurd.

30 april 2012 om 10:41

Het zit volgens mij zelfs zo dat als Twente de dader pakt hij zelf de hele boete moet gaan betalen, ook al kan hij dat op dat moment niet ik heb laatst gelezen dat ze dit aan hebben gepast maar het kan ook zijn dat dat alleen bij vuurwerk incidenten geld. Straf is natuurlijk terecht, jammer dat er altijd zulke idioten tussen zitten. Aan de andere kant vind ik het wel een beetje passen bij dit soort wedstrijden, ik keur het echter niet goed. Twente had dacht ik al een wedstrijd zonder publiek voorwaardelijk ik weet alleen niet hoe lang dat geldig was.

Dit zal wel met een sisser aflopen. Kijk maar naar Ajax en hun Wesley. Kan me niet voorstellen dat Twente zwaarder gestraft gaat worden. Alhoewel, we hebben gister gezien dat de Knvb topclubs bevoordeeld(roda-psv) t.o.v. kleinere clubs, dus Twente moet misschien vrezen.

30 april 2012 om 09:19

Een sisser, Ajax moest de wedstrijd overspelen die ze met 1-0 voorstonden enheeft hun trouwe supporters moeten missen. Dus veel zwaarder zal niet gaan inderdaad.

30 april 2012 om 10:12

Voor zover ik weet waren er flink wat toeschouwers, iets wat normaliter niet wordt toegestaan. Dus ja, het had veel erger gekund. Temeer daar Ajax in een proeftijd zat; het hadden zomaar meer wedstrijden kunnen zijn zonder publiek.

ik blijf erbij, elke andere club was zwaarder gestraft.

30 april 2012 om 13:49

Bovendien werd niet alleen de goal teniet gedaan, ook de rode kaart werd geseponeerd en in dezelfde wedstrijd mocht hij weer opdraven. Unieke omstandigheden, dat waren niet eens indirecte straffen boetes (publiek, boetes) maar dingen die direct van invloed waren op de wedstrijd. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen, veel zwaarder kan je niet gestraft worden.

1 mei 2012 om 19:33

Wat was jullie straf toen Theo Janssen vorig jaar werd bekogeld bij een corner met van alles en nog wat..onder meer een zooi golfballen?
De straf zou de helft van dat moeten zijn. En ik herinner me geen straf..dus we zouden nog geld toe moeten krijgen.

1 mei 2012 om 22:17

@fctenschede,

Wat kraam jij voor onzin uit zeg!! Niet alleen jij, maar iedereen hierboven. Omdat ene Wesley het veld op kwam, mag nu in ieder stadion met dingen gegooid worden? Omdat er in eerdere wedstrijden ook wat is gebeurt, moeten we dit door de vingers zien?? Zo wordt het natuurlijk echt een puinzooi!! Als iedereen dit zo erg vindt dat dit gebeurt, waarom gebeuren dit soort dingen dan nog?? Omdat er meerdere kleuters lopen die denken dat als dat eerder ook is gebeurt, het nu ook wel mag!!
Ga voor je club staan, veroordeel dit, en als je weet wie het is, maak het bekend. Dit moet niet alleen in Enschede stoppen, maar in ieder stadion. Of het nu in Enschede, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven of lutjebroek is, dit moet uitgebannen worden

30 april 2012 om 11:04

Er is een verschil.. Twente heeft al voorwaardelijk... Die wedstrijd zonder publiek zal er nu wel gaan komen

30 april 2012 om 12:05

Enkidoe,

Het wordt een keer tijd dat Twente gestraft gaat worden. Of ben je dat grasmat affaire alweer vergeten? Dankzij Kesler was Twente toen kampioen geworden, terwijl ieder ander club 3 punten aftrek daarvoor had gekregen. Dus ga nou niet moeilijk doen als Twente gewoon terecht gestraft wordt.

30 april 2012 om 12:09

Triest dat je nu weer zoiets aan moet halen, alsof de Knvb altijd een voorkeur heeft, of noem je de huidige voorzitter nu ook corrupt omdat hij Ajacied en Ajax toevallig nu bovenaan staat?

30 april 2012 om 13:15

Ik reageer op het laatste stukje van Enkidoe, waar hij aangeeft dat de Knvb de grote clubs altijd bevoordeeld. Daarbij vermeld ik dus ook dat Twente toen niet de juiste straf heeft gekregen vanwege een grote overtreding die zij toen begaan hadden. PSV moest daardoor alles in een mum van tijd omzetten zoals een combi-regeling, supporters geld terug geven en ga zo maar door. PSV heeft Twente toen nog beschuldigd van bewuste competitie-vervalsing. En wat kreeg Twente als straf? Juist, 7500 euro boete en wat heeft het PSV gekost? Dan lijkt het mij toch logisch dat ik dan bedenkingen over Kesler had? Maar misschien heb ik wel fout hoor, maar het blijft gewoon zeer vreemd.

Ik geef hiermee aan dat Inkidoe gewoon ongelijk heeft, want Twente was toennog niet zo''n grote club.

30 april 2012 om 14:50

Hootch30;

Ken je dat liedje van Justin Timberlake? Cry me a river heet-ie pfff.

Wat een zielige, kinderachtige, afgunstige en ronduit kneuzige reactie geef jij hier zeg. Dat je het FcT toendertijd niet gunde is je goed recht, maar die "affaire" met de grasmat als enige oorzaak geven is zwaar onterecht en te makkelijk, vind je niet? Twente heeft het kampioenschap toen gewoon eerlijk verdiend.

Haal je er voldoening uit als FcT eens even stevig aangepakt wordt, als (ik gok) ajax-supporter? Vind je het lekker om zoveel mogelijk schoppen na te geven aan een club die al op z'n gat ligt momenteel? Of vind je het gewoon supertof om Twente nog even in kwaad daglicht te stellen en een heel kampioenschap ook in twijfel te trekken?

Ik zou zeggen; ajacieden (vooral), hou die rust, FcT krijgt z'n straf wel. Daar hebben ze schreeuwlelijke afgunstige mensen als jullie niet voor nodig. Stel je toch voor als een andere club niet gestraft wordt zeg, poeh poeh.

Goeie "vent" ben jij. Mijn opa die de oorlog meemaakte heeft een woord voor landgenoten die zich zo opstellen als jij.

Hou het lekker bij je eigen club, en stop moord en brand te schreeuwen om een incident. Alsof er iemand vermoord is zeg.

30 april 2012 om 17:33

Je mag best je mening geven over hoe jij daarover denkt. Net zoals ik dus. Ik geef mijn mening op een reactie die door Enkidoe word gegeven. Hij beweerd dat de grote clubs zoals Ajax altijd er goed vanaf komen bij de Knvb. Ik geef daarna gewoon een voorbeeld over Twente en de fooi die ze destijds aan de Knvb moesten betalen voor hun zware overtreding waarvan een paar duizend PSV fans + PSV de dupe van zijn geweest. 7500 euro boete voor iets waar ca. bijna alle voetbalfans hun twijvels over hadden voor competitievervalsing. Wat denk je nu zelf dan. Twijvelde jij zelf niet dan over die boete of durf jij dat niet te zeggen?

Dat verhaal over Kesler is wellicht een beetje overdreven van mij. maar wellicht komt dat op de reatie van Enkidoe die beweerd dat de Knvb wellicht bevoordeeld is. En dat lees ik de laatste tijd vaak over Ajax terwijl er niets van waar is. Zoals je toen met de beker al hebt kunnen bemerken. Mijn excuses daarvoor.

Ooh, en Justin Timberlake is niets voor mij hoor. Ik houd meer van dat mannelijke muziek.

30 april 2012 om 18:02

Mag ik je dan ook nog ff wijzen op de zgn Ajax fans die toen stenen voor de Twente bus gooiden toen deze op weg was naar AZ, Hebben wij toen om puntenafstrek of een straf voor Ajax gevraagt. Degene die dit gegooid hebbenmoeten ze bikkelhard aanpakken.

30 april 2012 om 19:47

Jij misschien niet maar velen hebben wel gewoon om een straf gevraagt.

Echter gebeurde dat niet in een stadion waar Ajax mede-verantwoordelijk hoort te zijn. Wat fans in hun vrije tijd doen valt gewoon buiten de club. Het wilt natuurlijk niet zeggen dat zulke malloten niet gestraft dienen te worden. Op openbare wegen hangen tegenwoordig ook camera's en in de Arena hangen volgens mij net zoals op Schiphol van die gezichtsherkende camera's, dus als één van die gasten door zo'n camera in de Arena worden herkend dan worden ze gelijk opgepakt.

30 april 2012 om 20:55

Ik ben helemaal met je eens dat deze persoon zwaar gestraft moet worden. Dan denk ik aan een levenslang stadionverbod.ik wil alleen maar zeggen dat het voor een club onmogelijk is om zulke uitwassen helemaal uit te bannen .Of je moet iedereen achter glas zetten
Maar ik ben ervoor de persoon te straffen en niet de supporters die er niets mee te maken hadden en zich wel goed gedragen.ik weet zeker dat 95 procent(of misschien meer) van de Twente aanhang dit ook gewoon afkeurt.

1 mei 2012 om 18:43

Wat op de openbare weg gebeurd heeft niets met de Knvb te maken.
Dat is een zaak voor de politie en het openbaar ministerie.

Hoe zeker is het dat dit Ajax fans waren? Was jij er bij?

2 mei 2012 om 10:16

@jaakke
selectief geheugen?

"amsterdam - Een 24-jarige en een 20-jarige man zijn dinsdagochtend 25 januari aangehouden in hun woning voor het bekogelen van de spelersbus van FC Twente op dinsdag 13 april 2010. Beiden zijn bekende voetbalsupporters uit Amsterdam, meldt de politie.

....
...."

30 april 2012 om 14:39

Een vergelijking met de wedstrijd Ajax - FC Twente eind vorig seizoen is meer op zijn plaats. Theo Janssen werd bij iedere corner bekogeld met aanstekers e.d. Geen onderzoek, geen straf, helemaal niks.

Wil de achterlijke actie om spelers te bekogelen daarmee absoluut niet goedpraten, wat mij betreft krijgen de figuren die dat doen een levenslang stadionverbod.

30 april 2012 om 17:07

Als Toby niet geraakt zou zijn was er niks aan de hand geweest, maar vaak moet er eerst wat ergs gebeuren voor men over gaat tot actie. Ajacieden worden immers wel vaker bekogeld. Paar weken terug Lukoki nog bij Ado.

1 mei 2012 om 15:50

waar zijn de feiten? Janssen is helemaal met niks bekogeld. Misschien hooguit een propje papier.

1 mei 2012 om 16:38

Janssen werd bekogeld met viltstiften.

1 mei 2012 om 15:46

Een sisser? Ajax was zijn 1-0 voorsprong kwijt. Wesley ging de gevangenis in.

Erg jammer dit ! Zon toffe wedstrijd en dan word dat weer door zoiets (helaas) verziekt. Jah gaat twente nog wel wat over horen .

En terecht. Het was ook nog overduidelijk te zien.

FC Twente moet vrezen voor zware boete en thuisduel in leeg stadion

Natuurlijk kunnen dergelijke dingen bij elke club gebeuren. Hier dienen zeer maar dan ook zeer zware straffen op te volgen. Het zou wenselijk zijn FC Twente uit te sluiten van Europees voetbal.

30 april 2012 om 09:54

Dat is jouw wens neem ik aan en waarschijnlijk ben je zo ongeveer de enige hier, want dergelijke maatregel slaat natuurlijk nergens op.

Ik zou het jammer vinden als Twente een wedstrijd zonder publiek moet spelen, maar er zijn de afgelopen tijd wat incidenten geweest, met name met vuurwerk, waardoor twente een voorwaardelijke straf had. Ben benieuwd of die nu onvoorwaardelijk wordt. Het was dit keer geen vuurwerk namelijk...

Voor dat vuurwerk had men netjes een vergunning.

30 april 2012 om 11:05

@TT
behalve voor die "bom" die tijdens de wedstrijd het veld op werd geslingerd...

30 april 2012 om 11:06

@Janneke
en waarom zou dat wenselijk zijn voor jou?

4 mei 2012 om 19:13

moustro

Goed lezen jongen. Staat er wenselijk voor mij?

7 mei 2012 om 08:28

@janneke
als jij schrijft "het zou wenselijk zijn FC Twente uit te sluiten van Europees voetbal", dan is dat jouw uitspraak, dus dan geldt dat voor jou inderdaad..

1 mei 2012 om 17:06

Wat kan Twente hier nou aan doen? Wat een gigantisch domme opmerking.
Dat zou dus betekenen dat als ik wil dat Barcelona geen Europees voetbal speelt, ik naar Camp Nou ga en een muntje naar Ronaldo gooi.

Hoe kom je in godsnaam aan 5 groene duimpjes?

Logisch, Twente moet goed gestraft worden en daarna weer verder. Als dat muntje in zijn oog was gekomen was het einde verhaal voor Toby, dat is echt iets waar je niet aan wilt denken.

Dikke boete voor de dader! Wat 1 persoon zonder hersens wel niet kan veroorzaken voor de club en haar z25 duizend supporters! 50.000 euro boete verhalen op de dader en een deel daarvan naar Toby! Clubs moeten randdebielen eens wat harder aanpakken en niet alleen fc twente maar elke club!

30 april 2012 om 09:55

Een deel naar Toby? Wat is dat nou weer voor iets?

Kerel verdiend geld zat en hij gaat toch ook niet bv. spelers compenseren die door hem geblesseerd raken??

Als ze dan ook de clubs straffen waarvan de 'fans'hun stad verbouwen. Er zijn gisteren al relletjes uitgebroken. Dat wordt woensdag weer 'feest' in Amsterdam.daar kunnen wij provincialen nog wat van leren.

30 april 2012 om 09:47

Ik ben het met hem eens hoor. Ik snap ook nooit dat ze daar geen feest kunnen vieren zonder te rellen. Je bent toch allemaal supporter van dezelfde club?

On: tja, dit was te verwachten natuurlijk...

30 april 2012 om 09:47

En blijkbaar hebben zich vandaag weer veel leerlingen aangemeld.....de treinen zijn niet aan te slepen met provincialen die naar de voetbalhoofdstad komen.....de goede wil is er dus.

1 mei 2012 om 18:47

Relletjes? In een grote stad vallen wel eens klappen beste provinciaal.
Dat hangt niet alleen af van Ajax en zijn fans.

Twente wordt een grote club. Met supporters die je niet in de hand kan houden, grote transfers die tegen vallen en trainers die weg gestuurd worden. Lang leve de groei.

30 april 2012 om 09:43

Beetje overdreven,niet!

Dat het op sportief gebied bij o.a. Twente op het moment wat minder is staat toch helemaal los van dit incident.

Uiteraard is dit onacceptabel en zal Twente hiervoor bestraft moeten gaan worden. Maar dit wil toch niet zeggen dat meteen alle supporters niet meer in de hand te houden zijn. Het betreft hier een gek net zoals het bij Ajax ook slechts in een halve zool ging.

30 april 2012 om 12:58

Beetje overdreven inderdaad.
Twent heeft altijd al een mooi fanatiek publiek gehad en daar hoort af en toe wat vuurwerk bij.

Voorwerpen naar het veld gooien natuurlijk niet.
Overal waar het publiek fanatiek is heb je ook een grotere groep gekken die net over het randje gaan.

Helaas, wedstrijd zonder publiek zou terecht zijn opzich.

30 april 2012 om 18:09

Kijk, en dat is nu net waar ik op doel. Jarenlang met het vingertje naar Amsterdam gewezen en nu blijkt het zelfs in het Oosten voor te komen. Valt mee heh.

Wat kan de club hier in hemelsnaam aan doen? Iedereen het muntgeld, sleutels mobiele telefoon, aanstekers en dergelijke af gaan nemen? Nee hier kan op zich Fc Twente niets aan doen. Wat FC Twente en de Knvb hier wel aan moeten doen is de dader pakken en deze sowieso een stadionverbod voor het leven gaan geven. Bovendien een mogelijke celstraf en hoge boete voor het bewust ernstig letsel veroorzaken. Als voor dit soort zaken niet heel erg snel heel erg zwaar gestraft gaat worden kunnen we nooit dit soort idioten uit de voetbalstadions gaan krijgen.

@patpsv weet je nog twente - utrecht vorig jaar? Toen vielen de "supporters" een paar geblesseerde utrecht spelers aan, zo braaf zijn ze niete

30 april 2012 om 10:14

Dit komt puur door de successen van twente met de daaraan gerelateerde mediaandacht. Successen zorgt voor meer media aandacht en meer mediaaandacht ttrekt een bepaald soort mensen aan. Mensen die geen fan zijn van de club maar wel komen voor de rotzooi. Wanneer twente gewoon nog onderin de eredivisie speelde, dan waren deze voorvallen niet gebeurt. Daar ben ik zeker van.

30 april 2012 om 12:12

In je eerdere reactie geef jij Ajax de schuld vanwege de daden van Wesley, maar hier gaat het over Twente en dan moet het de schuld zijn van de media en de successen?

Ik hoop toch echt niet dat je de daden van supporters probeert goed te praten door de schuld bij de media en de successen van Twente te leggen, want dan hoef ik jou meningen en reacties niet voor serieus te beschouwen.

30 april 2012 om 12:36

Als er meer dan 30.000 mensen in een stadion zitten heb je er altijd wel een paar gekken tussen lopen ja. We hebben trouwens nooit beweerd dat alle 'nuchtere tukkers' braver zijn dan supporters van andere clubs. Het zijn ten slotte allemaal mensen...

werd ado laatst ook bestraft met een duel zonder publiek, nadat er met aanstekers werd gegooid?
lukoki werd toen ook geraakt.....

volgens mij niet, dus moeten we nu niet met ons allen zo hypocriet naar twente doen, twente kun je hier niet voor straffen...... wel diegene die het gedaan heeft!!

30 april 2012 om 10:54

Ik vind het schandalig dat ado niet is aangepakt, dit is een vrijbrief voor volgend jaar.. Twente moet ook keihard worden aangepakt wij (ajax) zijn ook terrecht aangepakt nadat wesley w. het veld opkwam.. Dit soort dingen moeten uitgebannen worden, in dit geval is toby nog net niet blind..

30 april 2012 om 13:52

Dus omdat de ene club er onterecht mee weg komt mag elke club ermee wegkomen?

Wat een redenatie. Hulde.

5 mei 2012 om 00:42

Maar Ajax wordt wel bestraft voor 1 gek die de keeper van az aanvalt.. Tegen 1 gek kan je je als club nooit wapenen. Dit kan je alleen oplossen als de overheid keihard maatregelen neemt tegen dit schorriemorrie.. Gewoon een stadionverbod en boete voor de dader en basta..

Al die gasten die rommel op het veld gooiden stadionverbod voor het leven. Ik dacht dat vak P zo fanatiek voor Twente was. Nu dupeer je niet alleen je club maar ook al je medesupporters mocht het tot een wedstrijd zonder publiek komen. Ook die mafkees die nog even vuurwerk gooide wegwezen. Jullie zijn geen supporters want je brengt je club alleen maar in de problemen. De sfeer in de Veste was geweldig gisteren alleen dat soort incidenten werpt er weer een smet op. Ik hoop dat de dader(s) gepakt worden en de straf voor FC Twente mee zal vallen.

Die zogenaamd nuchtere mensen in Enschede laten zien dat ze net zo erg zijn als een willekeurige supporter van een andere club. Misschien moeten ze weer de wijken in. Maar goed het zit bij die hele club ingebakken, met leugenaar Jopie voorop. Liegen dat je nog contact hebt met Co Adriaanse om zodoende de goede ex-werkgever te spelen. Wat een smeerlap.

30 april 2012 om 11:09

@MasterD
Het is nogal wat om iemand in het openbaar te bestempelen als leugenaar.. Onderbouw je beweringen eens?

30 april 2012 om 13:02

Doelt denk ik op een stukje uit Studio Voetbal gisteravond. Er was een interview met Munsterman te zien, waarin Munsterman aangaf nog geregeld met Adriaanse te spreken. Men wist daar aan tafel echter, uit betrouwbare bron, te melden dat sinds het ontslag van Adriaanse er geen enkele vorm van contact meer is geweest.

Wie de betrouwbare bron is mag Joost weten maar ik vermoed Adriaanse zelf...

30 april 2012 om 12:33

Ik neem aan dat jij zowel Joop als Co dus 24 uur per dag in de gaten houdt?

30 april 2012 om 17:42

Dat doet de media wel.;

Liegen stond Munstermann alleen in het begin van zijn loopbaan bij Twente bekend om en dat was m.n. afspraken die hij met de spelers had gemaakt. Daarna heb ik zelf niets over leugens waar genomen.

Verder wel complimenten aan Munsterman over hoe hij Twente weer overeind heeft geholpen,

1 mei 2012 om 10:29

@hootch30
dus als een speler iets roept is het per definitie waar?

Dit schreef ik gisteren al. Volkomen terechte straf voor dat stel idioten daar achter de goal.
Ik stel voor om 5 wedstrijden zonder publiek te geven waarvan 4 voorwaardelijk plus een flinke boete.
Doen ze het dan weer dan zijn ze gelijk 4 wedstrijden de Sjaak.

30 april 2012 om 11:12

Waarom kreeg ajax dan geen 5 wedstrijden zonder publiek?! Die bekogelde Theo vorig seizoen toch ook met oa aanstekers ?!

30 april 2012 om 11:24

Ajax doet er hier nu niet toe. Twente moet zijn publiek beter in de hand houden. Uit in Utrecht al problemen nu weer. Gewoon straffen en alleen publiek toelaten na een IQ test.

30 april 2012 om 11:27

Dat is dan weer een bewijs van klassenjustitie.
Ze kunne niet bij ajax alles door de vingers ien en andere clubs straffen.

30 april 2012 om 12:46

J.staatsen,

Wel leuk als het over Ajax gaat, dan loop jij n.l. altijd voorop als het om iets negatiefs gaat.;

Dat van Ajax was vorig seizoen en heeft dus niets te maken met dit seizoen. Bij wedstrijden gelden eenmaal regels en richtlijnen waar clubs en supporters zich moeten aanhouden. Het is echter heel moeilijk om ieder club bij iedere overtreding van één van die richlijnen of regels te gaan straffen. Daarom wordt bij ieder seizoen bij maar een aantal regels en richlijnen extra aandacht besteed. Een klein voorbeeld is toen de laatste EK. Shirtje trekken wordt bestraft, maar hoe vaak wordt dat bestraft in het strafschop gebied? Dus daarom moet je overtredingen van vorig seizoen niet gaan vergelijken met dit seizoen. En daarbij ging het om kleine propjes papier waar niemand verwond is geraakt.

30 april 2012 om 12:31

Ajax die Twente verwijt de supporters niet goed in de hand te houden? Gevalletje van pot verwijt de ketel denk ik.

30 april 2012 om 12:47

Maar dan wil het toch niet zeggen dat het gelogen is?;

30 april 2012 om 12:49

Absoluut niet, maar om met teksten te komen als 'direct 5 wedstrijden zonder publiek' gaat me wat te ver als je bedenkt hoe je eigen clubje er vanaf gekomen is met een soortgelijk incident.

30 april 2012 om 17:47

Ik blijf erbij dat een voorsprong van 1-0 afkeuren, rode kaart voor de tegenstander kwijtschelden, een boete, een wedstrijd voorwaardelijk zonder publiek en wedstrijd overnieuw beginnen aardig zwaar was. Maar wat jij zelf ook noemt, 5 wedstrijden zonder publiek is natuurlijk ook zwaar overdreven. 4 wedstrijden zonder publiek is terecht. Nee, grapje. Een boete of 1 wedstrijd voorwaardelijk zal wel voldoende zijn.

1 mei 2012 om 10:33

@hootch30
dat is een manier om de straf te interpreteren... Je kunt ook zeggen dat de tuchtcommissie erg midl is geweest door Ajax de mogelijkheid te bieden de wedstrijd over te spelen...

1 mei 2012 om 17:50

@moustro.
En ook dat kun je weer anders bekijken. Az loopt zonder toestemming van het veld af en weigert verder te spelen. Om die reden had je Ajax door kunnen sturen naar de volgende ronde.

2 mei 2012 om 10:17

@lunny
Had ook gekund inderdaad.. Geeft alleen maar aan dat er vanuit iedere hoek een ander perspectief is..

5 mei 2012 om 00:39

Ik als Ajax supporter, vind jouw suggestie belachelijk.. Ja, een straf is op z'n plaats, maar 5 wedstrijden! Gewoon een geldboete en de desbetreffende man een stadionverbod voor het leven... Als club kan je je nooit voor 100% wapenen tegen gekken.. Als er 30.000 man zitten, kan je het helaas hebben dat er een gek tussen zit. Dan moet je geen straf krijgen die 5 wedstrijden 30.000 man -1 betreft...

ik hoop dat ze degene die dit gedaan heeft opsporen en een levenslang stadionverbod geven. Ook hoorde ik gisteren een paar misselijkmakende spreekkoren van ''twente supporters''ten opzichte van Ajax.
Er lopen ook bij Twente een paar idioten rond (net als bij elke club) die het nodig vinden om met zulke actie s Twente te steunen terwijl ze alleen maar hun club ontzettend veel schade toebrengen.als het een beetje tegenzit kan ik straks niet naar een thuiswedstrijd alleen omdat zo n idioot het nodig vind om een speler van Ajax te bekogelen. Bij Twente zijn net als bij elke club 97 procent van de supporters nette mensen die gewoon naar voetbal willen kijken. En vaak wordt dit kapotgemaakt door een zeer kleine minderhein die ze keihard moeten aanpakken.

Niet meer dan terecht! Ik hoop dat ze de dader pakken en een levenslang stadionverbod geven. Zoiets doe je gewoonweg niet!
Het ergste vond ik nog dat toen Alderweireld weer terug het veld in kwam, hij werd uitgefloten. Dat soort mensen zijn het woord 'supporter' onwaardig!

Toen Theo Janssen vorig jaar in de arena bij elke corner bekogeld werd met bier, aanstekers etc. werd er lacherig om gedaan. In amsterdam kregen ze ook geen straf , dus als twente straf krijgt laat de Knvb wederom zien aan klassenjustitie te doen.

30 april 2012 om 13:28

Ik vind dat dergelijke praktijken helemaal niet thuis horen in een voetbalstadion.

Er staan overal camera' s en ik zou het toejuichen als de zogenaamde supporters strenger bestraft zouden worden. Voetballers kunnen levens gevaarlijk gewond raken door deze praktijken.

30 april 2012 om 19:51

J.staatsen,

Lees jij wel je reacties op jou verhalen? Ten eerste Theo werd gewoon bekogeld met propjes papier en ten tweede...... lees mijn reactie op jou eerdere reactie, wat overigens veel lijkt op deze reactie van jou.

2 keer identieke reactie is een beetje overbodig. Vind je niet?

Terecht natuurlijk, maar hoe zit het nu met de stand van de fair play? neem aan dat ze nu een stuk achteruit zijn gegaan. En kan dit gevolg hebben dat wij plek 3 verliezen ?

Als de dader zich niet meldt, dient gewoon iedereen gestraft te worden.
Door een wedstrijd bijvoorbeeld zonder publiek te spelen.
Op die manier krijg je de meeste kans dat iemand zich meld.

Het meest trieste is dan nog dat ze zelf hun eigen spelers bekogelen op het moment dat ze de 1-1 maken. Het is eindelijk over met "wij zijn veel te nuchter bla bla bla". Dit soort dingen horen er helaas bij als je pretendeert een topclub te zijn. Flinke boete en die gast opsporen.

30 april 2012 om 12:28

Zucht... Denk je echt dat elke Twente supporter zo achterlijk is? Dit gaat over mensen die stijf staan van de coke, alcohol en wiet en die dus geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn. Elke club heeft zo'n groepje mafkezen en Twente dus helaas ook. De gemiddelde tukker is inderdaad wel 'nuchter' ja.

30 april 2012 om 12:55

Ruiz_fct,

Zeg nou even eerlijk, zo gaat het toch altijd? Een klein groepje verpesten het voor de rest, maar iedereen wordt dan daarop aangesproken. Net zoals het gevalletje Wesley. 1 persoon verpest het en het was gelijk de schuld van alle Ajax-supporters. Ajax werd vorig seizoen kampioen en een kleine groep moeten weer eens een feest verpesten en het is gelijk typisch Ajax. Bij Ajax zijn we dat ondertussen wel gewend en nu begint Twente zo'n beetje successen te halen en nu gaat het bij jullie ook gebeuren.

Twente is nu wat groter geworden en krijgt nu ook wat meer media aandacht waar de negatiefe kanten onder een vergrootglas nu veel meer in het nieuws komen. Je krijgt dan daarom al snel een slechte naam. Ajax en feyenoord hebben dat dankzij de media al en als bij Twente nog een paar keer iets gebeurd hebben zij ook al een "stempel" gekregen.

Hij heeft inderdaad nog geluk gehad. Als ie een centimeter naar links of naar rechts was geweest, had hij een flinke beschadiging aan zijn ogen kunnen oplopen. Worst case scenario had een debiel op de tribune iemand zijn carriere kunnen vernietigen.

Nou laten we maar hopen dat dit Heerenveen thuis wordt, dan is dit seizoen tenminste klaar. Het was een klote jaar voor Twente met een paar leuke uitschieters en ik moet zeggen dat het me net iets te vaak de slechtste wedstrijd van het seizoen was.

Ik maakte bij Vitesse ook vaak zat mee dat er zo 20 aanstekers op het veld werden gegooid. Bij Feyenoord regende het laatst ook aanstekers. Punt is dat zolang er niemand geraakt is het de norm schijnt te zijn om het te negeren. Maar als dan zo'n aansteker bij iemand op zijn kop komt mag het ineens niet gebeuren en moeten er zware straffen worden gesteld. Beetje hypocriet.

En dat was niet de enige die gooide.

Er werd van alles gegooid, maar als het niet raak is mag het blijkbaar wel? Dat er met bier gegooid wordt is nog tot daar aan toe, maar zo gauw er met aanstekers, munten, etc. gegooid wordt tijdens een wedstrijd moet dat direct keihard gestraft worden. In Engeland heb ik ook genoeg rivalerende teams tegen elkaar zien strijden op het scherpst van de snede, maar daar werden geen harde voorwerpen het veld ingeslingerd.

30 april 2012 om 14:44

Precies, 'als het niet raak is mag het kennelijk wel'. Theo Janssen kreeg eind vorig seizoen in de Arena bij iedere corner de volle laag, maar toen was van een onderzoek of straf geen sprake.

30 april 2012 om 15:22

@ Patrick070

Haha, leuk dat je meteen met dit voorbeeld komt. Het gooien van bier kan ik me nog voorstellen, maar het gooien van harde voorwerpen moet keihard afgestraft worden, bij welke club dat dan ook gebeurt.

30 april 2012 om 16:24

Dat bedoel ik. In de Arena kreeg Theo genoeg aanstekers toegeworpen om jarenlang alle sigaretten die hij rookt aan te kunnen steken.

30 april 2012 om 19:58

Dan moet het propjes papier in de vorm van aanstekers waren geweest. Wat wordt het straks? Bakstenen?

Komop hé, gaan we oude koeien uit de sloot halen? Ik mag niets zeggen over een grasmat affaire waar Twente een fooi aan de Knvb moest betalen, want dat is verleden tijd, maar propjes papier wat ook niet in dit seizoensjaar is gebeurd mag wel vermeld worden?

Strafmaat van vorig seizoen staat gewoon los van dit seizoen. Ieder seizoen wordt er extra aandacht besteed aan bepaalde soort overtredingen. Vorig seizoen lag de aandacht dus niet bij propjes papier gooien.

Kunnen ze dat muntje van de AH mooi voor een winkelwagen gebruiken in Amsterdam haha

Terecht is het zeker. Pak de dader op en geef hem een nationaal stadionverbod.

Maar!

Dan had de Knvb ook hetzelfde moeten doen, vorig jaar bij Ajax - FC Twente. Toen er golfballen naar Theo Jansen werden gegooid.

30 april 2012 om 15:10

Dan zit er binnen de kortste tijd geen enkel publiek meer bij de eredivisie wedstrijden. Elke wedstrijd wordt er helaas met dingen gegooid. Ook bij kleine clubs als Excelsior. Helaas maar waar.

Ik ben het met je eens dat er wat aan gedaan moet worden, maar een betere oplossing lijkt me gewoon 20000 euro boete als je betrapt wordt. Dan denken de mensen wel 10x na!

30 april 2012 om 16:08

Boetes helpen niet, gezien deze in het verleden ook gegeven zijn aan clubs. En het opleggen van stadionverboden hebben bijna ook geen zin. Ze komen er toch wel in, zie wesley van jouw club. Zolang deze zogenaamde supporters niet in hun vrijheid worden beknot, kunnen ze rustig hun gang gaan.

1 mei 2012 om 15:52

Boetes schijnen vrij aardig te helpen, kijk bijvoorbeeld maar naar de PL. Daar krijg je voor rare fratsen, naast een levenslang stadion verbod, ook een boete van 50.000 pond of hoger. In de PL komen maar zelden vervelende incidenten voor, dus harder straffen heeft m.i. wel degelijk effect. In Nederland zijn we helaas te soft.

1 mei 2012 om 15:57

dat gaat wel heel snel van proppen papier naar aanstekers naar golfballen . als we nog even wachten dan waren het handgranaten .
feit blift wel dat Theo Jansen niet geraakt is met een hard voorwerp en Alderweirld wel.
dit moet gewoon bestraft worden ongeacht bij welke club het gebeurd.

Terecht. Jammer dat zo'n idioot het weer verpest voor de rest!

Helaas is er geen andere oplossing mogelijk dan deze straf!

en terecht. Jammer zijn er altijd zulke idioten die het verpesten.

Waarom zijn er geen normale mensen. Jammer!

Morraalridders, het gebeurd te vaak alleen dan wordt er niemand geraakt. En nu er iemand wordt geraakt, het is even niet anders Toby. Moeten we even laten zien wat de consequenties zijn.

Nee, je moet het altijd doen. Zodra iemand wat op het veld gooit aanpakken!!! En niet nu schijnheilig gaan doen, omdat iemand geraakt wordt.
Maar dat geldt hetzelfde over het vuurwerk in de vakken, maar daar hoor je niks over.
Aanpakken allemaal, zodat we normaal naar een wedstrijd kunnen met ze alle!!

1 mei 2012 om 15:50

Ik zag net je reactie, nadat ik de mijne geschreven had: volledig met je eens dus. Er zijn zoveel van dit soort situaties op te noemen, maar als iets opgeblazen wordt in de media dan moeten de clubs er plots wel direct bovenop zitten om hun goede wil te tonen. Makkelijk 'scoren' op die manier.

Gare incidentenpolitiek. Natuurlijk is het logisch dat er gereageerd wordt, maar eigenlijk moeten clubs proactief na elke wedstrijd videobanden van het publiek kijken om daar voorwerpen-werpers uit te plukken. Deze keer is er inderdaad iemand geraakt, maar er wordt per wedstrijd nog veel meer rotzooi op het veld geknikkerd. Denk alleen maar aan die aanstekers die je bij hoekschoppen ziet vliegen..

1 mei 2012 om 16:10

Als ik een steen van een brug gooi word ik niet opgepakt. Pas zodra die op iemands hoofd valt zijn de rapen gaar. Zo is het leven, leer het te accepteren.

1 mei 2012 om 17:51

Nou dat denk ik dus niet. Als er een politieauto rijd en die ziet jou een steen naar beneden gooien heb jij toch echt wel een probleem, of hij nou raak was of niet

1 mei 2012 om 19:33

Jaja ik snap het, normen en waarden zijn benodigd waar de wet tekortschiet en er zijn voldoende mensen die daar andere denkbeelden aan over houden, maar het gaat toch om de intentie. Waarom gooi je de steen van de brug? Om iets te raken. Voor het leuke vallende geluid? Doe het dan op een plaats waar je andere mensen niet in gevaar brengt. Waarom gooi je die munt van de tribune? Om iets te raken. Intimidatie zou ook nog kunnen maar er zijn voldoende middelen die je als publiek daarvoor kunt inzetten zonder het risico te lopen die voetballer fysiek te raken.

Als club zijnde moet je ook best op dergelijke zaken kunnen inspelen, daar zijn voldoende redenen voor. In hoeverre Twente daarmee bezig is, kan ik natuurlijk niet direct inschatten verder..

ik vind dit echt schandalig voor het voetbal op dit niveau.

Zal wel een vrouwelijke fan zijn, welke man heet een AH muntje in zijn portomonee;

Zulke mensen noem ik geen fans.
Degene die een munt heeft gegooid noem ik liever een gloriehunter.
Schandalig om je eigen club te benadelen met boetes maar ook voor andere mensen dit te moeten verzieken door één of twee duels zonder publiek.

Ik hoop van harte dat de dader gepakt wordt en een levenslange stadionverbod krijgt!

Kan me nog een wedstrijd Vitesse - Ajax herinneren waarbij van der Sar werd geraakt door een 9-volt batterij ( je weet wel, zo'n lekker grote zware dikke batterij ) maar het mooie was dat het Vitesse publiek zelf de dader aanwees, dat zou vaker moeten gebeuren.

Zal lastig worden want helaas werd er niet door een persoon gegooid maar er kwamen meerdere muntjes en andere voorwerpen van de tribune. Vind het echt heel erg jammer dat een erg kleine groep zich niet kan gedragen en het voor die hele grote, hondstrouwe en positieve groep op deze manier verpest. En jammer dat VZ ook het vuurwerk moet vermelden, dit was namelijk vooraf afgesproken en dus legaal.

1 mei 2012 om 16:06

Hoezo zal het lastiger worden omdat er meer personen gooiden?
geef ze allemaal (diegene die gooiden) dan gewoon stadion verbod haha.

1 mei 2012 om 16:45

@a*f*c*a
Je zegt wel zo leuk haha erachter. Maar bent het er nog mee eens ook.
Staat zelfs op de reglementen geloof ik die aan de toegangspoortjes hangen om het stadion heen. Dat er geen vuurwerk of andere voorwerpen het veld op gegooid mogen worden en dat de staf die hier aan hangt een stadionverbod + boete is.

29.975 van de 30.000 gedragen zich tijdens de wedstrijd en zingen de longen uit hun lijf. Maar helaas moeten er altijd weer een aantal supporters zijn die zich niet kunnen gedragen. Hierdoor is de kans zeer groot dat we volgend seizoen een wedstrijdje niet mogen bezoeken.

1 mei 2012 om 19:11

dat mag van mij ook, allemaal een stadionverbd en gezamelijk verantwoordelijk houden voor de geldboete. Echter gaat het verhaal over de man/vrouw die het muntje naar het hoofd van Alderweireld gooide. Dus daar reageerde ik (uiteraard) op.

We kunnen huilie huilie gaan doen dat het hypocriet is dat er alleen naar daders worden gezocht van het werpen van voorwerpen zodra het een slachtoffer heeft opgeleverd, in dit geval in de persoon van Alderweireld. Feit is echter dat het ondoenlijk is om van elk gevonden voorwerp de dader te achterhalen, daar hebben desbetreffende club en politie domweg de capaciteit niet voor.

1 mei 2012 om 19:10

Bekijk het eens van een andere kant; wanneer clubs hier wekelijks mee bezig zijn, komen er steeds minder van dat soort figuren op de tribunes. Daar profiteert praktisch iedereen van en daarnaast zullen de salarissen van betrokken figuren ook niet opwegen tegen een dergelijke boete. Of dit juridisch mogelijk is valt natuurlijk nog te bezien..

Zodra men de dader(s) heeft, eindelijk eens de voetbalwet toepassen en levenslang bannen uit elk willekeurig stadion. Dit soort hersenlozen hebben we niet nodig. En daar waar 1 schaap over de dam zullen vele hersenlozen volgen (hoop ik)

1 mei 2012 om 17:34

Precies helemaal mee eens!
Als je deze regel invoert krijg je misschien 1000 'domme' mensen die zo'n verbod krijgen maar daar kan je beter vanaf zijn in de stadions. Daarna leren supporters niets meer op het veld te gooien en kan je gewoon weer dicht op het veld gaan zitten zonder zulke rare grachten ertussen.

In Engeland heeft het ook gewerkt dus waarom niet in Nederland?

1 mei 2012 om 18:48

Wat een onzinnige opmerking.
De voetbalwet betekend dat je als Nederlander harder wordt gestraft voor het vasthouden van een voetbalfakkel in een stadion dan wanneer je een kind verkracht.
Is dat wat je wilt in Nederland ?!

1 mei 2012 om 19:03

Dat staat compleet los van elkaar en kan je dus ook niet met elkaar vergelijken.

Overigens als dat het geval is, zal men ook naar die strafmaat moeten kijken. Eerst maar eens die voetbalwet correct en consequent toepassen

1 mei 2012 om 19:22

Ik mag toch hopen dat de politiek andere prioriteiten heeft dan de voetbalwet...

Het was toch duidelijk te zien dat die muntjes uit Vak P kwamen? Zo moeilijk is het dan toch niet om die te straffen? Gewoon een wedstrijd Vak P leeglaten met een spandoek erin met het woord 'sorry' erop.

Daarnaast kan het supporters home als straf een paar maandjes gesloten worden.

1 mei 2012 om 19:13

Daar benadeel je niet alleen ook de onschuldige trouwe schare van vak P mee, maar ook nog eens je eigen clubkas..het spandoek-idee is wel droog trouwens.

Edit: het schoot me wel te binnen dat de onderlinge controle in dergelijke vakken groter is, wanneer het hun eigen hachie betreft. Wanneer ze na een dergelijke sanctie (wedstrijdverbod) nog een keer iemand iets zullen zien gooien, zal die persoon ook aardig wat over zich heen krijgen. Wat dat betreft zou het nog best een poging waard kunnen zijn, hoewel ik betwijfel dat een club een grote groep mensen voor de daden van enkele personen wilt op laten draaien..dat gebeurt ook al bij een heel wedstrijd met een leeg stadion.

Zielige supporters van twente die dit doen
en wat vond ik het heerlijk dat Theo Jansen penalty scoorde hahahaje moest eens die koppen zien Lol
toen met utrecht -twente . hoor je weer dat twente supporters het uitlokten ,
geen europa geen cl geen beker geen titel elftal zit in een DIP haha dan krijg je zulke toestanden met de supporters

Ajacieden - Kampioenen !!

1 mei 2012 om 16:53

aan je naam en reactie te zien kun je alleen maar concluderen dat je in 2002 geboren bent. deze reactie slaat kant nog wal. Elke club heeft helaas een paar rotte appels, dit is niet alleen bij Twente. Ga alsjeblieft zinnige reacties schrijven in plaats van te lopen provoceren.

2 mei 2012 om 01:08

Ga lekker muntgooien zou ik dan zeggen

Record Kampioenen
Lijstaanvoerders
WIJ Zijn Ajacieden !!!

Ik weet wie het is. Is een oud klasgenootje van mij maar ik ga hier niet verder in detail treden. Dat zoekt de politie maar uit.

Vind het ook een beetje overdreven om Twente een boete te geven voor zo;n incident. Zulke dingen kan je gewoon niet voorkomen. Zijn altijd wel mensen die zichzelf niet in bedwang kunnen houden.

1 mei 2012 om 16:47

Ik denk dat degene die het gedaan niet eens weet dat hij hem geraakt heeft. Er vlogen zoveel munten die kant op. Dus kan me niet voorstellen dat jouw klasgenootje uit Den-helder dat gedaan heeft

4 mei 2012 om 15:55

Nooit van studeren gehoord? Noit van op kamers gaan gehoord? Kortzichtig paardje ben je weer...

4 mei 2012 om 19:00

Als jij beweert dat je de dader kent kun je 29.999 mensen een groot plezier doen. Ooit van misdaad anoniem gehoord. 1 belletje en het probleem is opgelost. Wees een vent en velen zullen het waarderen.

Ik denk dat de kans heel groot is dat we een wedstrijd zonder publiek krijgen. Twente is al een gewaarschuwd voor vuurwerk en zondag werd er weer vuurwerk afgestoken, ook al was het maar één nitraat. Jammer voor Twente, maar misschien is het toch nog een beetje geluk. Als we de eerste wedstrijd van de play-offs zonder publiek moeten spelen, lijkt mij dat nog niet eens zo heel erg. Natuurlijk kost het Twente extra inkomsten, maar Twente heeft volgens mij niet gerekend dat ze in de play-offs terecht konden komen.

Overigens vind ik dat van Alderweireld wel meevallen, ik vind het meer pech dan gewelddadig. Oké, het is belachelijk dat er bier, aanstekers, muntjes etc. naar een speler wordt gegooid, maar het gebeurd elke week in zowat elk stadion. Sta je in de Arena en het publiek is een beetje boos dan krijg je ook tientallen voorwerpen over je heen als corner-nemer. Zelfde geldt voor andere stadions. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, toevallig heeft Alderweireld pech dat hij geraakt wordt.

Jammer wat er de laatste weken gebeurd bij Twente, want we hebben de afgelopen jaren ons echt naar de top geknokt. Nu krijgt Twent ook te maken met tegenslagen, we zullen zien hoe ze dit doorstaan. Dit en volgend jaar kan wel eens de cruciale jaren worden van een nieuwe vaste top-4 of toch de traditionele top-3 in Nederland die altijd meestrijden om het kampioenschap.

Ik lees dat supporters (van met name Twente en Ajax) over en weer al oude situaties aangrijpen om een standpunt te verdedigen. Er zijn voldoende punten te vermelden alwaar de knvb niet juist of onvoldoende heeft gehandeld of juist het tegenovergestelde heeft gedaan...tegen wie en wanneer is in deze totaal onzinnig....het enige wat dit illustreerd is dat een club nooit acties van eenlingen kan voorkomen...ofschoon de taak is van de knvb om de club hierop aan te spreken en daar waar nodig is te bestraffen dient de straf rekening te houden met de echte fans....immers hebben die niets gedaan en worden ze toch bestolen van een wedstrijd (als het ware een boete van 15,- 25,- euro per wedstrijd)...daar tegenover staande mag men van mijn part de persoonlijke straffen omhoog gooien (zowel stadionverbod met meldplicht als zijnde geldboetes).

Verder hou toch mensen op met verwijten naar elkaar toe...beide clubs hebben een mooie, trouwe aanhang en de club streeft veelal naar aanvallend en mooi voetbal (wat helaas niet altijd lukt ).

1 mei 2012 om 19:17

Helder verwoord, standpunt gemaakt, onderlinge vetes tussen clubs hebben hier verder ook niks mee te maken en daarnaast is het lastig om acties van eenlingen te voorkomen. Ben je het er echter niet mee eens dat je de mogelijkheden wel kunt inperken, door proactief beelden te bekijken van werpertjes..om zo de hoeveelheid rotte appels uit te dunnen? Vanzelfsprekend dat er vast wel aanwas is, maar als je dit aanpakt wordt de groep dunner en dunner, mede doordat iedereen weet dat er zo streng op gecontroleerd wordt.

1 mei 2012 om 21:27

ik ben het geheel eens met het traceren van daders met beeldmateriaal...ik vind alleen dat men niet moet doorslaan met het aanpakken van de club als geheel omdat je daarmee enkel de echte supporters benadeeld....immers de idioten die komen rellen gebruiken de club en zijn supporters enkel om te kunnen schuilen als men bezig is met het enige en echte doel...rellen! deze pak je niet door de club zonder publiek te laten spelen of zelfs punten af te pakken...als er geen sprake is van wanbeleid van de club dienen deze ook niet zo zwaar te worden gestraft (is enkel een goedkope manier van de Knvb die geen oplossing weet aan te bieden)....daarin tegen mogen ze van mij de daders, indien gepakt, veel strenger aanpakken en vooral controleren met meldplicht.

Ik hoop dat de dader gepakt wordt en een fikse boete krijgt met stadion verbod. Twente heeft al voorwaardelijk dus die zullen een wedstrijd zonder de supporters moeten doen.

1 mei 2012 om 19:16

Ik vind dat je een club pas kunt straffen als je kunt zeggen dat die club gefaald heeft. Maar hier doe je als club toch he-le-maal niets tegen?

1 mei 2012 om 19:19

Enerzijds ben ik het met je eens Remco, de Knvb hoopt echter dat supporters dusdanig betrokken zijn bij hun club dat zij schrikken van de boete en met name de ontnomen wedstrijd als supporter..dat raakt hen natuurlijk ook in de portemonnee (mits ze een seizoenskaart hebben). De werkelijkheid is echter dat dergelijke knuppels op de tribune alleen maar over geld zaniken wanneer de club in hun ogen verkeerd omspringt met financiele middelen..maarja, zodra er weer een harde knal in het stadion klinkt, staan ze vrolijk weer te joelen en te springen..

1 mei 2012 om 19:27

Supporters zijn betrokken, maar dit waren geen supporters, dit waren randdebielen!!!! De enige manier die helpt is ze op te sporen aan de hand van de vele camera's in het stadion en ze levenslang te verbannen en ze zo'n hoge boete te even dat ze volgend jaar nog aan het afbetalen zijn..

Wanneer heb ik dat nou meer gehoord ?
Was dat niet toen een paar geblesseerde spelers van Utrecht daar afgerost zijn voor het stadion.
Nou de uitslag daarvan is bekend.

Ik heb in de wandelgangen gehoord, dat hij tegen Verthongen heeft gezegd graag Munt te willen om de aftrap te winnen....heeft hem gelukkig niet de kop gekost.

Maar even serieus: het is inderdaad niet perfect, en keur het zeker niet goed. echter hellaas kunnen sommigen zich niet gedragen en zullen naar alle waarschijnlijkheid min. 30 000 mensen een wedstrijd via eredivisie live moeten volgen.

1 mei 2012 om 21:38

30.000 mensen die zich niet kunnen gedragen? ik denk dat de groep randdebielen van alle clubs bij elkaar een paar honderd man telt, die je door meldplicht ook de lol van eredivisie live moet ontzeggen...ik vind dat er geen excuus mogelijk is voor dit wangedrag...of het nu om slopen van spullen gaat, geweldpleging, bedreigingen of andere criminele gedragingen....op de persoon af afstraffen met hoge geldboetes en lange tijd ontzegging van stadions (met meldplicht)...hierdoor zullen potentiële raddraaiers zich ook minder snel geroepen voelen om mee te doen.

Belachelijk, te gek voor woorden, wat zijn dit voor supporters.
Persoonlijk zou ik niet een heel stadion ermee straffen maar het vak waar het wegkwam, of men moet maar aangeven wie het heeft gedaan.
Want dit soort gedrag kan niet.
Met de term haat gaat de wereld kapot, alsof je in een stadion je even helemaal mag laten gaan en je mag af reageren. Dit zijn geen supporters, maar hooligans en horen ineen stadion niet thuis. Ik hoop dat ze die personen vinden en een behoorlijke straf opleggen, zoals ook al eerder is geschreven voor erg lange tid geen toegang meer en de schade verhalen..

ik snap dit ook niet echt waarom zou je een speler willen raken met een muntje???

4 mei 2012 om 18:49

Snap jij niet waarom ze onderzoek gaan starten?

4 mei 2012 om 18:53

de gene die dat muntje heeft gegooit kan je helaas nooit vinden

4 mei 2012 om 18:56

Alsnog? Je moet dit gewoon gaan onderzoeken, er is een speler geraakt en de wedstrijd is daardoor even stil gelegen. Wordt denk een flinke boete. En laten we het hopen

Kan gevolgen hebben voor de Fair-play ranglijst, waar Twente volgens deze stand rechtstreeks Europa in gaat.

4 mei 2012 om 19:31

Twente zal denk ik proberen via de ranglijst europees voetbal te halen.

De fairplay lijst geeft recht op 1e voorronde.

De competitie minimaal 3de voorronde.

Zonde natuurlijk voor Twente. Maar niet meer dan terecht. Er is een debiel die dat doet en die verpest het voor pak hem weg 30.000 andere aangezien Twente nu wel een wedstrijd zonder publiek gaan krijgen want die voorwaardelijke straf hadden ze al staan meen ik me te herrinneren

Beide clubs hebben tot 16 mei de tijd om te reageren!

Is dit niet wat erg lang? Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
Ik denk dat dit weer met een sisser afloopt.

Clubs worden zelden gestraft voor het wangedrag van hun supporters.

De beste oplossing is als clubs zelf door middel van camera beelden hun supporters straffen voor dergelijk wangedrag.

4 mei 2012 om 19:06

Zal wel zijn om Twente de tijd te geven de dader te vinden want geloof me, daar zullen ze alles aan doen.

Helaas overkomt Twente nu ook deze zaken die top-voetbal met zich meebrengen. Ik zat zelf ook i het stadion tijdens de wedstrijd en stoorde mij aan het negatieve publiek. Ik snap dat de competitie niet lekker verlopen is, maar juist in Twente is gemoedelijkheid een kenmerk. Jammer dat het gebeurt is nu maar hopen dat ze de juiste persoon straffen en niet de hele club!

4 mei 2012 om 19:06

Matty,

Ik zat zelf niet in het stadion, maar op tv zag je echt dat het publiek een uiterst opgefokte indruk maakte.

Vanwaar deze agressie? Komt dit door Ajax? Gunt men Ajax het kampioenschap niet?
Of komt het door de slechte resultaten van Mcclaren?

4 mei 2012 om 19:29

@ aietos Ik denk dat het te maken heeft met de slechte resultaten en de afgunst tegen Ajax. Wel jammer dat die afgunst nog steeds bestaat. Ik houd zelf wel van gezonde rivaliteit en een beetje jennen mag altijd maar dan wel ludiek, met humor... Maar die agressie is zo dom en je benadeeld je eigen club.

@ Hupjoop Diekman is van voor mijn tijd. Ik heb inderdaad wilde verhalen gehoord en in vergelijking met vroeger is het voetbalgeweld in zijn algemeenheid flink gedaald. Neemt niet weg dat in deze tijd het gedrag van afgelopen zondag niet goed te praten valt.

4 mei 2012 om 19:44

Matty,

Is zeker jammer!

FC Twente heeft de afgelopen jaren toch voldoende resultaten geboekt. Dan vind ik dat je als publiek best trots kunt zijn.

4 mei 2012 om 19:09

Sorry Matty, dat rellen en rotzooi trappen is een stuk minder geworden in de loop der jaren. Vroeger in het Diekman moest je het met de regelmaat van de klok op een lopen zetten om geen gummyknuppel in je nek te krijgen. Ook als je nergens bij betrokken was. Tegenwoordig is het wat dat betreft erg rustig met zo hier en daar een opleving wat dan ook gelijk uitgebreid in de media komt.

Zo zie je maar weer dat iedere club idioten in het stadion heeft zitten.

Bij Twente konden ze dit tot voor kort nog een beetje ontkennen, maar bij het minste of geringste succes krijg je er last van. Sommige Twente-'fans' voelen zich geroepen om heel erg stoer te doen als Ajax op bezoek komt, want opeens heeft iedereen in Enschede een gruwelijke hekel aan Ajax. Ik zeg niet dat ze voorheen vrienden waren met Ajax, maar de toon is anders. Lachwekkend, maar tegelijkertijd bevestigend.

4 mei 2012 om 22:59

Volgens mij valt dat nog steeds mee dat Iedereen een bloedhekel aan Ajax heeft. Maar door dit soort incidenten krijg je wel zo'n beeld. Zoals je al aangeeft, idioten... konden we alle idioten van elke club maar op een hoop gooien en de Stille Oceaan op drukken. Twente is zwaar de sigaar denk ik..

4 mei 2012 om 23:27

@ Pats

Ik neem aan dat je de wedstrijd ook live gezien hebt, maar het was niet een eenling die zich liet gaan, de gehele tribune achter de goal leek wel bezeten.

Ik hoop op een 10 punten in mindering en 5 wedstrijden spelen zonder publiek dan leren de trieste Twente fans zich wel . Het was zogenaamd een keurig publiek nu kan je zien dat daar niks van waar is...

4 mei 2012 om 20:57

@psv-oro
Snap niet wat je probleem is. Beetje gefrustreerd dat PSV al jaren geen kampioen geworden is? En bang dat twente volgend jaar weer boven psv komt te staan?!
Omdat er een paar debielen rond lopen noem jij alle twente fans maar triest! Ben zelf twente supporter maar als die knuppel naast mij had gestaan had ik hem persoonlijk afgeleverd bij de politie. En volgens mij heeft elke club wel een aantal fans die zich fans noemen maar alleen voor de ruzie komen. Dus ook jullie!!

Ontopic

Hopelijk pakt de politie dat kereltje op en geven ze hem een stadion verbod voor altijd. Twente zal hier dan ook zeker een straf voor krijgen.

4 mei 2012 om 23:51

@martijnbr Gelukkig staat Twente ook boven PSV nu hè ?

4 mei 2012 om 21:58

@psv-oro

Jij bent zeker die dikke die alleen maar stond te schreeuwen tegen Rutten toen de bus werd opgewacht.
Fat for brains

Die speler had het wel gemunt op Ajax zeg

terecht dat de knvb dit doet,het mag natuurlijk nooit zo zijn dat de fans een speler van de tegenpartij mishandeld want dat is het in feite.

Per direct fijnmazige netten of een glaswand optrekken achter het doel bij vak-p. Dat supporters hierdoor benadeelt worden is een feit maar laat dat maar eens zo zijn.....

Na 1 of 2 seizoenen kun je als club die dingen weer weghalen. Wedden dat de eerstvolgende keer als er weer dingen worden gegooid, de dader binnen no-time het vak is uitgeflikkerd? (en overgedragen wordt aan stewards of politie)

4 mei 2012 om 22:53

Helaas komt er dan bij vrijwel elke club zo'n wand. Of denk jij dat gooien met voorwerpen alleen in Twente gebeurt?

5 mei 2012 om 00:00

Denk niet dat dat nodig is: Als er twee of drie clubs in Nederland gedwongen zijn om zo'n besluit te nemen, zal men in de andere stadions wel beter op hun tellen passen en meer sociale controle uitoefenen op elkaar.

En: Ik bedoel ook geen permanente plaatsing: Na 1 of 2 seizoenen kan de wand of het net er wel weer uit. Als het maar bewaard blijft..........

Heel hard straffen die muntjesgooier.
En wat meerdere mensen al aanhalen hier, dat mag overal aangepakt worden.
Je ziet regelmatig voorwerpen langsvliegen op (bijna) alle velden. Of dan iemand wel of niet geraakt wordt is eigenlijk niet van belang, de intentie is er om iemand te raken.
Daarnaast gaan ze spreekkoren onderzoeken??? Ook prima, maar die heb ik afgelopen weken ook vaker gehoord.. word daar ook onderzoek naar gedaan? Of komt dat nu toevallig omdat het in een wedstrijd tegen ajax was...?
Kortom, iedereen gelijk behandelen, en als er maar hard genoeg gestraft wordt, zal het niet meer gebeuren. Dus bij elke wedstrijd van de betreffende club bijvoorbeeld de toiletten op het politiebureau schoonmaken, of rioleringsbuizen poetsen.

Off-topic:
kan Mclaren zijn connecties niet aanspreken en berbatov of owen van manchester huren voor een jaartje?
Seedorf speelt ook niet meer bij milan, goed voor twente op 10...?
ji-sung park mag waarschijnlijk ook weg bij man u...
Er moeten nog 1 of twee echte toppers bijkomen bij twente. Of een supertalent huren of zelf scouten...
Ben benieuwd, ook wie er allemaal vertrekken.

Janneke!!!!! Zie veel reacties van jou. Allen negatief. Wil je alleen de boel opnaaien of ben je zo negatief ingesteld? Heb medelijden met jou!! Twente moet zich nog eerst kwalificeren voor Europees voetbal maar als dit lukt zullen ze nooit worden uitgesloten ivm dit incident.. Europa en Nederland zijn twee totaal verschillende competities.

Buiten westen van een AH winkelwagenmuntje?

In dat geval mag Toby wat mij betreft deze week dubbele zegels.

Gewwon een fikse boeten geven en de volgende thuiswedstrijd zonder publiek. Dan is zoiets meteen afgelopen..

In enschede worden ze eindelijk met twee voeten op aarde gezet, deze club meent ook dat ze alles hebben uitgevonden in de eredivisie, en lopen al een paar jaar naast de schoenen... zijn ze 1x kampoioen geworden menen ze elk jaar kampioen te moeten worden... Bah.. Ze zijn niet meer als heerenveen, groningen, Roda JC, een normale subtopper..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren