Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Een superauto in de jaren tachtig is niet meer fantastisch in de jaren nul'

Laatste update:
/

José Mourinho waagt volgend seizoen een nieuwe poging de Champions League te winnen met Real Madrid. De Portugese toptrainer strandde woensdagavond in de halve finale met zijn team, maar is hoopvol over zijn toekomst. Als de Koninklijke hem niet de laan uitstuurt, gaat hij na de zomer opnieuw op jacht naar Europees succes met Real. Wel wil Mourinho een paar veranderingen doorvoeren.

Welke dat precies zijn, maakt hij donderdag niet duidelijk. In gesprek met Engelse verslaggevers zegt Mourinho wel dat hij het liefst in Madrid werkzaam blijft. “Absoluut. Als ik iets in gedachten heb, is het winnen met deze spelersgroep. Het winnen van de Copa del Rey, vorig jaar, was belangrijk. Winnen we dit seizoen de competitie, dan is dat ook van grote waarde. Twee halve finales in de Champions League op een rij is lang niet slecht, maar we willen méér.”

“Ik denk dat dit team nog stappen kan zetten”, aldus de coach. “En de club ook. Clubs moeten zich aanpassen aan de evolutie en de veranderde mentaliteit. Een superauto in de jaren tachtig is niet meer fantastisch in de jaren negentig en nul. Mocht de club vinden dat ik nog iets extra's te bieden heb, en ik denk dat ik dat kan, dan ga ik zeker door.”

Real Madrid moet José Mourinho niet wegsturen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Real maar geen nieuwe spelers koopt, nu is er een goed draaiend team en dat moet je niet laten verdwijnen door "versterkingen".
Zie ze wel een keer de cup met de grote oren winnen in de komende jaren.

26 april 2012 om 13:00

Nou een rechtsback is toch wel broodnodig lijkt me zo, wat is die arbeloa zwak zeg, ongelooflijk. Een Kyle Walker zou perfect zijn in mijn ogen.

26 april 2012 om 13:22

Mee eens. Of ze moeten nog een goede centrale verdediger aanschaffen en Ramos weer op rechtsback zetten. Of inderdaad een goede rechtsback aanschaffen. Walker, richards, Maicon, maar ook van der Wiel zouden dan intressante opties kunnen zijn. Arbeloa is mijn inziens inderdaad echt Madrid onwaardig. En als ze zich achterin niet versterken, zou ik Varane wat vaker de kans geven centraal. Ik snap ook niet dat Carvalho ineens zijn krediet verspeeld lijkt te hebben. In alle classico''s waarin spelers als Ramos, Pepe en Marcelo zich van hun slechtse kant lieten zien, groeide mijn waardering voor Carvalho. Uitstekende verdediger, die in tegenstelling tot zijn collega verdediger wel hard is, maar niet gemeen. Maar misschien is dat juist de reden dat hij het bij Mourinho verbruit lijkt te hebben,

26 april 2012 om 13:58

komop zeg van der wiel haha,

meen je dit nou serieus? ik stel voor dat ze manolev kopen, nog beter.

26 april 2012 om 14:00

Waarom dan nog een centrale verdediger? Varane is er klaar voor. Dat zie je aan de manier van spelen. Ik zou Ramos gewoon weer rechtsback zetten en Varane centraal met Pepe.

Carvalho is trouwens even smerig, zo niet smeriger dan die jongens die je noemt, hij trekt shirtjes, schopt etc nog veel meer.

26 april 2012 om 14:03

ik zou al die opties van jou laten zitten en gewoon micah richards halen of een thiago silva en dan ramos terug naar rechts

26 april 2012 om 14:31

Ik mag hopen dat we geen rechtsback gaan halen, Arbeloa is lang niet zo slecht als iedereen voordoet maar mochten we een nieuwe rechtsback nodig hebben dan hoop ik dat Mourinho vertrouwt op Carvaljo, die jongen is echt een groot talent. Hij kan een grote worden maar dan moet die wel de kans krijgen iets wat ik Mourinho nou niet gauw zie doen.
Daarom hoop ik dat Del Bosque terug komt naar Madrid, die man geeft de jeugd de kans, kent de club door en door en is een clubicoon. genoeg om hem terug te halen.

26 april 2012 om 14:32

Arbeloa was gisteren constant de zwakke schakel, had veel te veel overtredingen nodig. Die jeugdspeler ken ik niet, die moeten ze er dan ook inzetten als hij het aankan, maar anders iemand halen!

26 april 2012 om 15:53

Carvajal noemt die jeugdspeler, en speelt inderdaad goed bij Castilla. Maar Arbeloa is inderdaad helemaal niet zo dramatisch en Ramos is veel beter centraal dan als rechtsback.

26 april 2012 om 13:02

Ze hebben wel degelijk versterkingen nodig. Achterin worden ze door elke ploeg op de proef gesteld. Ze hebben een geluk dat ze Casillas hebben. Pepe en Ramos laten bij elke aanval wel een speler vrij en Arbeloa kan alleen zagen en bal verspillen.

Ze moeten een Thiago Silva of Kompany. De laatste lijkt onbetaalbaar, maar zo een type missen ze gewoon. Pepe en Ramos zijn gewoon niet goed genoeg achter in. Ramos is voetballend beter dan verdedigend. Dan heb je ernaast een speler nodig die veel coacht.

26 april 2012 om 13:11

Er moet toch echt een nieuwe RB komen. Daarnaast moet er ook een verdediger komen die samen met Varane, die overigens super goed maar nog jong is, Ramos en Pepe kan vervangen. Altintop en Albiol moeten gewoon weg en Sahin moet verhuurd of gebruikt worden. Voor de rest zitten we goed zeker als hij Kaka ook wat speeltijd gunt als Di Maria weer aan het prutsen is.
Jese en Morata mogen van mij ook spelen wanneer de wedstrijd eigenlijk al beslist is die zijn de toekomst (anders verhuur je ze een jaartje of 2 aan een club in Spanje).

Ik hoop echt dat Mou blijft, hij heeft hier en daar een verkeerde keuze gemaakt dat klopt maar dat doet iedereen. Verder heeft hij Real echt beter gemaakt en als hij Real nog meer kan laten groeien is het helemaal geweldig. Mensen die zeggen dat hij niet genoeg aanvalt: ja in 3 a 4 wedstrijden per jaar voor de rest scoren ze 109 in de competitie en 34 in de CL, niet erg verdedigend lijkt me zo.
Je ziet wel dat Real meer en team aan het worden is en dat ze elkaar beter gaan aanvoelen. Zeker Ozil Ronaldo en Benzema, die jongens hebben steeds vaker geweldige acties samen. Kaka kan nog steeds erg belangrijk zijn voor Real, dat zag je gisteren ook. Hij komt zn man voorbij en ook wanneer er 3 mensen staan glipt hij er op de een of andere manier er langs. Jammer dat mensen nu alleen aan de penalty denken.

26 april 2012 om 13:19

Ik ben het met je eens maar er moet ook wat aan dat aankoopbeleid veranderen. Sahin en Altintop kunnen direct weer weg, Higuain en Kaka zitten veels te vaak op de bank... allerlei nieuwe aankopen blokkeren de jeugd etc.
Het kan geen kwaad wat verantwoordelijker om te springen met de financiën.

26 april 2012 om 13:29

Sahin weg? Sahin is een prachtige voetballer. Hij zal volgend seizoen een meerwaarde zijn voor Real Madrid. Mark my words!

26 april 2012 om 14:13

@yamiown, totaal niet mee eens. Het team dat er nu staat is inderdaad goed, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Dat zie je overigens wel bij Barça en ook bij Bayern een jaar geleden. Het team van Barça staat goed, men koopt geen spelers en geeft spelers als Cuenca en Tello de kans, maar je ziet gewoon dat zij het niveau (nog) niet aankunnen, zelfde bij Bayern vorig jaar: Het team staat goed, haalt de finale van de CL en het jaar daarop denken ze, goed team, niet veranderen, we laten het zo staan, vullen het op met wat jeugd en het team was vele malen slechter. Inter het jaar daarvoor ook al.

Eigenlijk is alles waar wat Mourinho hier zegt, een superauto uit de jaren '80 is niet meer alles in de jaren '90 en zo is het ook met een voetbalteam, een team van 2 jaar terug hoeft niet zo goed te zijn als het team wat er nu staat. Je moet constant blijven verbeteren om het beste eruit te blijven halen, dus versterkingen zijn zeker nodig, die zijn namelijk altijd nodig.

26 april 2012 om 17:34

We hebben op rechtsback en rechtsbuiten wel versterkingen nodig...

Ik zie het liefst Ribery komen (of Boateng). Rechtsback Richards of Bosingwa (liever niet nog een portugees, maar ja, de baas bepaalt he, als we maar sterker worden)

Ze zaten dit jaar heel dichtbij de finale en kunnen denk ik nog steeds groeien. Het team is stukken beter dan 2 jaar geleden en ook al dan vorig jaar. Wellicht lukt het ze, al hoewel ik liever een andere club met de beker met de grote oren zie staan!

Mooie reactie van Mourinho, ik ben benieuwd op welke posities hij Real wilt aanpassen aangezien ze bijna perfect zijn. Tuurlijk je hebt Ibrahimovic en Van Persie die beter zijn op de spitspositie dan Benzema en op de backs bijvoorbeeld Alves Silva Evra etc. maar is dat wel realistisch. Ik ben benieuwd of Real door zal gaan met Mourinho.

Mourinho moet de komende 5 jaar in Madrid blijven, want wat hij heeft gedaan met Madrid is fantastisch in 2 jaar heeft hij een team gebouwd en presteren fantastisch ik denk niet dat een ander trainer dezelfde kan.

Er zal het een en ander moeten veranderen..

Allereerst hevel Carvajal over van Castilla naar de selectie, een goede Rb halen en Arbeloa op de bank als back-up.

Kaka zal waarschijnlijk vertrekken aangezien die de laatste tijd geen speeltijd krijgt en hij al de 30 is gepasseerd. Jese gewoon daarvoor als back-up en Di Maria op rechts.

De rest lijkt me goed.

Jose mag van mij wel blijven, doet zijn werk ookal is het qua persoonlijkheid niet de juiste man voor Madrid maar zolang er geen betere trainer zal komen voor hem kan die wat mij betreft gewoon blijven.

- Albiol
- Carvalho?
- Altintop
- Lass?

Zullen waarschijnlijk ook vertrekken..

26 april 2012 om 14:22

Lijkt me niet goed, met spelers als Carvajal en Jese red je het niet. Goede back-ups wellicht, maar niet als basis. Real moet een nieuwe rechtsback halen, dat lijkt me duidelijk nu Ramos in het centrum staat. Daarnaast zijn Carvalho en Pepe ook al redelijk op leeftijd en een centrale verdediger lijkt me ook geen overbodige luxe, alhoewel ik niet weet hoever Varane in zijn ontwikkeling staat. Daarnaast is er inderdaad wel een kans dat Kaka vertrekt, maar daar hoeft geen directe basisspeler voor terug te komen, vandaar dat Jese hier misschien wel de gewenste versterking kan vormen.

Wat ik dus zou doen is of een rechtsback halen wat het meest logisch lijkt. Een geschikte kandidaat heb ik zo snel niet, maar er lopen er vast genoeg rond. Denk bijvoorbeeld aan een Srna ofzo. Wat ook zou kunnen is dus een centrale verdediger erbij en Ramos terug naar rechts (of sowieso een centrale verdediger als Varane nog niet ver genoeg is). Hierbij zou ik denken aan een Mats Hummels die echt indruk op mij maakt bij Dortmund en me ook nog enigszins betaalbaar lijkt en daarnaast ook nog erg jong is.

26 april 2012 om 14:27

Er zijn genoeg rechtsbacks, de vraag is alleen zullen ze haalbaar zijn?

Hierbij kan je denken aan

- Azpicuelita
- Srna
- Walker
- Richards

Varane is zeker klaar om een van beide mannen te vervangen, alleen met Varene redt je het niet. Er moet nog een Cv bij komen.. - Javi Martinez misschien.

Als verdedigers heb je dan.

- Walker - back-up Arbeloa
- Ramos - Back-up Varane
- Pepe - Back-up Javi martinez
- Marcelo Back-up Coentrao

26 april 2012 om 14:48

Met Jese en Carvajal red je het wel, in het begin zullen ze waarschijnlijk niet basis staan maaar als ze vertrouwen krijgen zijn ze tot grotere dingen toe in staat. Vooral Carvajal hebben we nu nodig, hij is een groot talent en aangezien Arbeloa niet altijd constant is kan die zo nu en dan spelen om het jaar erop het over te nemen van Arbeloa want hij wordt ook al weer bijna 30 jaar.
Daarnaast hoop ik dat Mourinho Alex naar het eerste elftal haalt, hij is gewoon de perfecte opvolger van Xabi (ja ik weet dat Sahin er nog is), komt van de eigen jeugd, houdt van de club en is een groot talent. Ik hoop ook dat Sarabia en of Canales terug gehaald worden maar aangezien het middenveld nog wel overvol is zullen ze geen speeltijd krijgen op dit moment. Dan hoop ik maar dat ze over 2 jaar terug gehaald worden.

26 april 2012 om 17:16

van mij mag Pepe ook wel weg en haal daar dan een goede CV voor want die pepe hoeft van mij niet te spelen, die penalty van gister was ook gewoon weer olie dom

denk inderdaad dat mourinho nog genoeg kan inbrengen binnen de selectie.
andere kant, het is bij real wel de Spaanse spelers tegen de Portugese, daarin kan mourinho natuurlijk wel een negatieve rol in spelen.

Real moet hem lozen. Hij brengt dan misschien 2 prijzen en twee halve finales tot nu toe, Real verliest wel haar charme en goede imago (is zelfs al verloren). Zowel qua spelopvatting in topwedstrijden als qua gedrag van haast alle spelers staf zowel tijdens als na wedstrijden is het Real van Mourinho een club als Real Madrid onwaardig. Daar kan geen succes tegen op en al helemaal dit magere succes niet.

Daarnaast, kom op zeg hoeveel is er wel niet nutteloos geïnvesteerd in de afgelopen jaren? Miljoenen weggegooid aan spelers die niet tot zelden aan spelen toe komen. 65 miljoen voor Kaka, die wat hij ook doet, geen vaste waarde kan worden onder Mourinho.

Tot slot is de selectie zo ontzettend breed, dat er geen jeugdspeler ooit een vaste waarde gaat worden onder zijn management. Ik zie persoonlijk geen enkele goede kant aan zijn trainerschap bij Real, het enige is dat ze alleen maar nog meer die arrogante club worden zoals veel mensen ze al zagen. Snel met hem stoppen dus!

I see your comment and raise you a Jaguar E-type ;

Mourinho kan naar mijn mening niet heel veel meer uit dit team halen, ook al is hij de perfect man for the job.

Nou ik denk dat K.i.t.t. of een Delorean het nu nog wel goed zou doen hoor

hij moet een betere rechtsback halen en Sahin op de plek van Khedira zetten en dan komt het volgend jaar wel goed denk ik

De zou eens te meer een voorkeursbehandeling zijn voor The Special One, elke andere trainer was ontslagen geweest bij het behalen van 'maar' twee prijzen in de tijd dat hij er al zit. Daarnaast heeft hij de club steeds meer in negatief daglicht gezet. Als hij dan de prijzen pakt, kijkt niemand daar natuurlijk naar, maar nu hij de Champions League niet meer binnen heeft weten te halen, vallen zulke dingen op. Ik zie liever een coach als Pellegrini, die Real gewoon liet voetballen met uitstekend positiespel.

26 april 2012 om 13:08

Wat een hater! Hij pakt dit jaar de titel van Barca af die door velen werd genoemd als de beste ploeg ooit. Door meer te scoren dan ze en ook bij ze thuis te winnen

Waarschijnlijk doet dat pijn bij jou

Pellegrini gaat Milan niet eens kampioen maken dit seizoen

edit: Sorry voor de naam mix-up. Pellegrini is inderdaad de coach van Malaga

26 april 2012 om 13:11

Die gekochte titel bedoel je ? Als er een club is die in de nationale competitie nog meer profiteert van bevooroordeelde scheidsrechters dan Man Utd, is het Real wel (barca dit seizoen minder).

26 april 2012 om 13:12

Pellegrini is de coach van Malága, je weet wel, oud-coach van Real Madrid. Dat je net als vele 'nieuwe' fans met oogkleppen kijkt naar Mourinho bij Real Madrid, moet je helemaal zelf weten, maar hij heeft wel degelijk de club beschadigd door aanslagen van Sergio Ramos en Pepe onbestraft te laten, persconferenties af te kappen. Een huisgenoot van mij, al geruime tijd Madridista, deelt deze mening. Misschien is Mourinho toch niet zo goed voor de club...

26 april 2012 om 13:16

Wat zeg jij nou, Pellegrini is de coach van Malaga. Alegri coacht Milan

26 april 2012 om 13:18

Jij bent het toppunt van zelfoverschatting, Joostvans.
Jij bent geen Catalaan en die huisgenoot van jou is geen Madridista.

En de categorie 'mijn huisgenoot' heb ik ook nog wel 200 verre familieleden die juist het omgekeerde menen.

26 april 2012 om 13:30

Gelukkig ken je mij ook zo goed, Sirwankalot. Niet oordelen over zaken die je niet weet. Verder hoor ik graag jouw mening over het wel of niet aanblijven van Mourinho.

26 april 2012 om 14:16

Ga toch weg PG, alsof jij elke La Liga wedstrijd van Real ziet. Nu zit je echt onzin uit te kramen, blijf objectief ookal mag je Mourinho niet.

26 april 2012 om 14:19

OH PG pleaaase!! Real die profiteert van scheidsrechters????

Meen je dat nou echt? En barca dan?

nee hier ga ik niet eens op in

26 april 2012 om 14:50

Del Bosque was 100 een betere coach voor het imago geweest. maar ik ben van mening dat het geen shit uit had gemaakt wie er coach was; Real zou dit seizoen kampioen worden. Die spelersgroep was er gewoon klaar voor en die van Barca was er niet klaar voor hun titels te verdedigen. Easy as dell. Of dan Del Bosque er had gestaan of Mourinho.. maakte niets uit. Het is alleen wel dat beide giganten beide hun nare trekjes hebben gekregen in de afgelopen twee jaar tijd en het is maar net waar je sympathie voor hebt.

26 april 2012 om 13:10

Pellegrini behaalde in zijn eerste seizoen maar liefst 96 punten met, inderdaad, goed voetbal. Hij straalde klasse uit en was dus zeer goed bezig. Onbegrijpelijk dat hij ontslagen was. Voor Barca was het uiteraard een meesterzet van de leiding van Real Madrid om hem te ontslaan.

26 april 2012 om 13:14

Inderdaad, hij liet Real Madrid voetballen. Dat hij nou met 4-0 uit de beker werd gekegeld door een vierdeklasser Alcorcon was gewoon pure pech, net als de uitschakeling in de Champions League tegen Lyon. Er zat een duidelijke lijn in, en eerlijk gezegd werd ik nerveuzer van Pellegrini dan van Mourinho.

26 april 2012 om 13:44

is gewoon weer een reden zoeken om real madrid zwart te maken. Accepteer nu gewoon dat real dit jaar beter is en kampioen wordt. Een beetje waardigheid zou de barca supporter sieren na 3 jaar op rij kampioen te worden.

Daarnaast is het nogal hypocriet om het belachelijk te vinden dat pellegrini na een goed jaar zonder prijzen ontslagen wordt en mourinho niet na een goed jaar met prijzen.

26 april 2012 om 14:00

@ Joostvans
Dus het gaat je niet om het voetbal maar om prijzen te pakken. Met Mourinho zit je dan helemaal goed, alhoewel 2 prijzen in 2 jaar, van de 10 wedstrijden tegen je aartsrivaal er slechts 2 winnen en ook nog reactie / countervoetbal erbij...
Lijkt mij dat er meer trainers zijn die dit hadden kunnen bereiken met aantrekkelijk, madrid waardig voetbal.

26 april 2012 om 13:17

Voorkeursbehandeling?????

Volgens mij zijn ze de laatste keer kampioen geworden in 07/08 en daar komt nu verandering in mede door Mourinho.

Ik vind zowiezo dat je hem niet moet afrekenen op het eerste seizoen want dat is nog maar aanzien hoe de spelers reageren op zijn methode maar 2e seizoen flikt hij het wel met Real Madrd.
Ik vind het ook een compliment aan het bestuur om niet gelijk te handelen in paniek om na 1 mindere seizoen de trainer al te gaan ontslaan.

weet alleen niet meer wie de laatste trainer was die kampioen werd met Real.. Schuster????

26 april 2012 om 14:01

Waarom voorkeursbehandeling? Maar 2 prijzen? Real heeft al een tijdje niks gewonnen, dus praat geen onzin. Wil je zeggen dat Real nu niet goed voetbalt? Elke coach kan dat met Real, dus ook Pellegrini. Dus hij is niet speciaal ofzo.

Tja, ik weet het allemaal even niet Mr Mourinho.... Ik ben die hard Madrid fan maar Barcelona kan de CL met opgeheven hoofd verlaten en niet Madrid! Barça heeft super gevoetbald tegen Chelsea, Chelsea dacht laten wij maar eventjes een bus in het doel neerzetten.. Maar Madrid was aan het verdedigen in het eigen Stadion?? Wat wil je dan? Ik zeg je heel eerlijk ik heb geen zin om Madrid volgend jaar weer zo te zien voetballen in de Halve-finale..

Vind Real niet zo goed draaien eigenlijk. Ze kunnen dodelijk zijn in de counter maar als ze zelf het spel moeten maken vind ik ze echt zwak. Te weinig opbouwende en technische spelers. Ozil en Marcelo en Kaka als die een beetje ze dag heeft zijn de enigste die dat een kunnen. Maar het positie spel is ook zo zwak dat Ozil vaak moet gaan lopen met een bal omdat hij um simpelweg niet gelijk kwijt kan. Jammer van zo een fantastisch technisch begaafde speler.

26 april 2012 om 13:46

het getuigt wel van lef om zoiets met droge ogen te beweren. Als er een ploeg is die een geweldige indruk heeft gemaakt en praktisch alle aanvallende records in spanje verbroken heeft dan is het real wel. En je kunt me niet zeggen dat ze tegen racing c.s. het spel niet hoeven te maken.

26 april 2012 om 13:55

Tegen zwakkere ploegen in La Liga moeten ze wel het spel maken en dan lukt het ze nog wel maar je kunt toch niet ontkennen dat wat ik net gezegd heb onzin is? Niet voor niks falen ze elke keer tegen een topclub in de Champions League. Er zit gewoon geen systeem in, alles hangt aan elkaar met individuele acties...nee dit Real is al een tijdje geen echte topclub.

26 april 2012 om 14:04

volgens mij hebben ze 2 keer op rij de halve finale van de cl en wonnen ze gisteren tegen bayern. In de cl slechts 1 keer verloren zelfs. Daarnaast wonnen ze van valencia, atletico en in camp nou van barca en worden ze kampioen boven de beste ploeg ooit.

Een ploeg met ramos, marcelo, pepe, khedira en alonso betichten van te weinig op opbouwende kwaliteiten is niet geloofwaardig. Een ploeg met ozil, ronaldo, benzema, di maria, marcelo en kaka betichten van te weinig technische spelers is zelfs beschamend.

26 april 2012 om 14:57

Hoezo niet voor niks falen ze elke tegen topclubs in de CL ? Volgens mij is dit toch het tweede seizoen waarbij Real tot de halve finale is gekomen na een paar jaar lang elke keer weer in 8ste finale te stranden. Vorige jaar hebben ze verloren van Barca en dit jaar van Bayern, kan gebeuren. Je hoeft ze niet op die wedstrijden af te rekenen. Bovendien hebben ze dit jaar gewonnen van Barca en was het tegen Bayern gewoon pech. Waar ik ze wel op reken is het spel van de laatste paar wedstrijden en niet zoals jij en sommige andere barca 'fans' beweren dat dat hele seizoen al het geval is. Maar volgens mij komt het gewoon van de vermoeidheid.

misschien meer jeugd laten debuteren en de kans geven. De clubs moeten bezuinigen. Ds nu is dé kans voor de jeugd.

Mourinho kan beter aan de slag bij een houthakkers-ploeg die hij dan schaamteloos om kan zetten als counterploeg, bij Madrid echter is het gewoon een beetje gênant.

Hij gaat voor de verandering een keer professioneel om met tegenslag.
Eindelijk geeft hij een keer niet de scheidsrechter de schuld als een keer niet gewonnen wordt.
Zelfs spelers als Ramos, Pepe en Di Maria hebben zich voor hun doen professioneel opgesteld gisteren.
Misschien is dit een voorbode op wat er nog komen gaat, zodat ze hun bijnaam weer een beetje weer eer aan kunnen doen. En de sympathie van het grote publiek weer terug krijgen.

Ze zullen wel een paar gerichte aankopen doen en een paar spelers die geen meerwaarde hebben de deur wijzen.
Als hij zo graag meer wilt, misschien moet hij dan zijn team laten voetballen en al helemaal in eigen huis.
Wat is dat laf zeg in het santiago bernabeu gaan counteren.

26 april 2012 om 13:59

Zoals Alonso, Wat is die vent slecht zeg...totaal geen handelingssnelheid techniek niks. Alleen een strakke lange bal...af en toe verdedigend nuttig maar voor een club als Real...dat aanvallend wil spelen komt hij gewon te kort. Tegen alle grote tegenstanders valt die door de mand.paste veel beter bij engels voetbal. Liverpool was een betere club voor hem. Over Khedira hoeven we niet eens echt iets te zeggen...want die spreek voor zich

Het koninklijke is al lang verloren gegaan onder Mourinho. Het is puur resultaat voetbal. Een counter en een schop ploeg is het geworden. Madrid heeft in deze 'barca' periode lang op prijzen moeten wachten. De copa del rey werd gewonnen, en dit jaar waarschijnlijk de titel. Maar als Madid fan kan je toch niet trots zijn op deze ploeg.

Mourinho gaat gewoon te ver en is mijn inziens Madrid onwaardig. De scheidsrechter opzoeken in de parkeergarage om hem de huid vol te schelden. Om over het 'vinger' incident nog maar te zwijgen. Het bij vlagen idiote gedrag van Pepe, Marcelo, Ramos en zelfs soms Alonso word eerder aangemoedigd dan afgekeurd. Bovendien geeft hij zelf het goede voorbeeld niet.

Ze hebben een team met fantastische spelers. En ze laten vaak genoeg zien dat ze fantastisch kunnen voetballen in de Spaanse competitie. Maar zodra ze teams treffen die gelijkwaardig of beter zijn voetballend gezien, beginnen ze weer vreemde trekjes te vertonen. Hoewel ik wel moet toegeven dat het in de laatste classico erg mee viel. Wellicht zijn ze er achter gekomen dat ze zich zelf ook erg benadelen door continue rode kaarten te verzamelen.

In de eerste halve finale heeft het voetbal verloren. Barca had het gezien de kansen in beide wedstrijden zeker meer verdient dan Chelsea. Maar gisteren heeft het voetbal wel gewonnen. Bayern speelde met lef, en heeft zich zelf beloond. Was ook blij dat Ronaldo wederom een belangrijke penalty miste na alle haat reacties de dag ervoor naar Messi toe.

Daarom zal ik de komende finale voor het eerst in m'n leven voor Bayern zijn. Komt wel mede ook door Robben, maar ook vanwege de spelopvatting. Wel opmerkelijk dat de twee ploegen die straks gaan uitmaken wie de 'beste' van Europa word beide in eigen land niet de beste zijn. Wel genoten gisteren, want het was bijzonder spannend.

26 april 2012 om 13:52

schandalige en ook niet bijster geloofwaardige reactie. niemand die zichzelf zo voor de gek kan houden. Real heeft meer goalen dan welke ploeg ooit gemaakt in spanje, ronaldo meer goalen dan welke speler ooit. Schopploeg, counterploeg bla bla dat is niet meer dan het napraten dan de idioten die bij sport 1 en de nos zitten en die een ziekelijke voorkeur voor barca hebben die semi-erotische vormen aanneemt. Emiel Schelvis is een schande voor de journalistiek, zeker nu zijn natte droom barcelona plotseling niet meer de beste is.

Leer er maar mee leven. Mourinho heeft madrid bijna kampioen gemaakt en real is dit jaar beter dan barca. Net zoals barca de afgelopen 3 jaar beter was dan madrid. Ik neem aan dat het kampioenschap toen toch ook een prijs was waar je je niet voor hoefde te schamen ?

26 april 2012 om 14:18

Volgens mij zei ik ook dat ze in Spanje vaak prachtig voetbal laten zien, maar op het moment dat ze een tegenstander van kaliber treffen, schakelen ze terug naar counteren en schoppen. Bekijk anders even de samenvattingen van de afgelopen classico's. Vol rode kaarten en idiote overtredingen, die niet eens allemaal bestraft werden.

Het commentaar van de analisten van de NOS en sport 1 bekijk ik zelden of nooit. Heeft dus niks met napraten te maken. Slechts mijn eigen constatering na het zien van de afgelopen classico's. Ik snap best dat Madrid aanhangers daar anders tegen aankijken, maar die zijn ook niet neutraal. Ik ben een fan van het spelletje, en Barca speeld al jaren het beste voetbal ter wereld.

Maar het Madrid van Pellegrini kon ik bijvoorbeeld wel erg waarderen. Er werd toen mooi en goed voetbal gespeeld. Maar dat goede voetbal zie ik zelden meer terug bij Madrid in de wedstrijden die er echt toe doen. En dat is jammer. Als zelfs verschillende Madrid supporters balen van Mourinho en zijn beleid, moet je toch gaan afvragen of daar geen kern van waarheid in zit.

26 april 2012 om 15:19

papillonn: wederom??? die tegen Chelsea had geen gevolgen en die tegen Bayern in eerste instantie ook nietomdat Real terugkwam in de reeks. Dus praat geen poep. Messi kan gewoon geen penalties schieten!

26 april 2012 om 16:34

Met wederom doelde ik eigenlijk op de championsleague finale van United tegen Chelsea. Toen miste hij ook, maar werd gered door van der Sar.

Het gaat niet om spelers.
Mourinho heeft geweldig spelers. Beter spelers dan deze spelers heeft Real nooit gehad. Maar als zij een opdracht krijgen om te gaan verdedigen dan is het niet aan de spelers maar aan de coach.
Gisteren waren het niet de spelers die hebben gefaald maar de coach.

Ieder trainer had makelijk met dit Real zo ver gekomen.
Ieder trainer had van Lyon, Ajax , Zaghreb etc kunnen winnen.

Maar Mourinho is alleen met Barca bezig en niet met ander tegenstanders.

26 april 2012 om 13:26

Wat een bullshit is dat.. "mourinho is alleen met Barca bezig en niet met ander tegenstanders".

Mou is alleen bezig met Barca als dat de eerst volgende wedstrijd is waar hij tegen moet spelen.

26 april 2012 om 17:31

Volgens mij is volgende wedstrijd tegen Sevilla en niet tegen Barcelona.
Maar toch haalt hij Barcelona er bij.
Hoe zielig kan hij niet zijn.

Dat jij het probeert goed te praten leuk een aardig, Maar hij is constant bezig met Barcelona en Messi. Omdat deze twee keer op keer hem flink pijn hebben gedaan.

Ipv Bayern te feliciteren en hun credits te geven, haalt hij Barcelona en Messi er bij.
Als of hij de halve finale tegen Barcelona verloor.

26 april 2012 om 17:37

Volgens mij heeft hij Bayern zeer netjes gefeliciteerd en hun ook zeker credits gegeven.

Opzich is logisch dat messi en barca er bij betrokken worden. Barca heeft ook 'onverwacht" niet de finale gehaald en messi heeft Barca er absoluut niet doorheen gesleept tegen Chelsea. Chelsea is zijn oude club waar hij nog steeds een warm gevoel bij heeft. Daarnaast zitten er veel journalisten die dit natuurlijk uitlokken en dat hij zegt de Ronaldo de beste is dat zijn mening en hoef jij je niet meteen aangevallen te voelen.

26 april 2012 om 13:29

misschien doe je een Figo, Zidane, Raul, van Nistelrooy, Ronaldo, Robben, Sneijder hier een beetje tekort mee.

Zal vast nog meer betere spelers vergeten help me maar bij het aanvullen van mijn lijst

26 april 2012 om 13:54

als je robben gisteren gezien hebt is het duidelijk dat je deze nooit in een adem mag noemen met de andere namen. Wat een dramatische vertoning. een goede actie maar toen "vergat" hij af te spelen naar gomez waardoor het duel niet beslist werd. Werd aan alle kanten voorbij gelopen door marcelo en maakte zich louter schuldig aan schwalbes en wegwerpgebaren. Het is niet voor neits dat een striemend fluitconcert zijn deel was in bernabeu.

26 april 2012 om 14:21

Robben gaf later anders ook de pass die de wedstrijd vlak voor tijd al had kunnen beslissen. Madrid had geluk dat de eerste aanname van Gomez niet goed was, en Ramos daardoor de kans nog kreeg de inzet te blokken.

Zal ie toch echt langs Feyenoord moeten.

Zonder dollen, een team als Real hoort jaar in jaar uit mee te doen om de beker met de grote oren. Verwacht dus niets anders volgend seizoen.

Geef gewoon eigen jeugd een beetje de kans ik geloof dat er op dit moment 3 van de 24 selectie spelers eigen jeugd is.

Ze hebben toch 8 jaar de tijd om hun schulden af te lossen???

Dan kan je er nu gelijk mee beginnen

Zoiezo moet er veel veranderen. Vroeger was ik een grote Real-fan omdat zij tegen gelijk welke tegenstander zelf het spel wilden sturen en daar ook de juiste spelers voor kocht, aangevuld met enkele jeugdspelers.

Nu speelt Real counter-voetbal en richt het zich volledig op spelers met snelheid en scorend vermogen. Gevolg is dat ze vaak het spel ondergaan .

Het team opzich gaat trouwens nergens meer over. Gewoon een walgelijke kern met bijeengekochte spelers. Buiten Casillas stond er geen 1 jeugdspeler binnen de lijnen en de vervangers waren ook allemaal gekocht. Om die reden vind ik Barcelona op dit moment mooier, gezien zij het wel kunnen met eigen kweek.

26 april 2012 om 13:32

uhmmm reserve doelman adan is niet gekocht maar eigen jeugd
En ik dacht dat Granero ook nog op de bank zat

26 april 2012 om 13:55

arbeloa is truowens ook uit de real jeugd. Volgens mij is het aantal jeugdspelers ook niet zo relevant in het voetbal.

27 april 2012 om 12:08

Vind het trouwens ook niet relevant want als het draait draait het toch?

was alleen maar om rtrox duidelijk te maken om als je iets zegt wel je feiten ff moet checken

En had real arbeloa niet gekocht van Liverpool??

Wat een slappe vertoning gister van Madrid zeg !!

We hebben Madrid in de afgelopen jaren tegen geen enkele topploeg zien spelen op Barcelona na.
Bij elke afstraffing die Barca gaf aan Madrid dacht iedereen dat het aan de superioriteit van Barca lag, maar ik begin na gister avond toch echt te twijfelen.
Winnen tegen de kleintjes in Spanje is natuurlijk erg leuk, maar dit zijn toch echt de wedstrijden die je moet winnen en op ze minst moest Madrid het spel maken en aanvallend voetbal spelen.
Maar waarschijnlijk heeft Mourinho gebeld met Di Mateo van Chelsea.
Mourinho bewijst toch maar weer eens een laffe trainer te zijn, alle normen en waarden die real had werden allemaal de prullebak in gegooid voor Mourinho want die zou de prijzen binnen halen!
Real onder Pellegrini was in mijn ogen even sterk alleen is Madrid weer 100 miljoen verder.
Het is te hopen voor de Madrilenen dat er volgend jaar een andere trainer staat, want Barca zal er volgend seizoen gewoon weer staan!

26 april 2012 om 13:58

pellegrini is een goede coach maar werd geen kampioen, won geen beker en behaalde niet 2 keer de halve finale van de cl. Dat lijkt me toch wel een behoorlijke vooruitgang. Eigenlijk ook zinloos om op dergelijke reacties te reageren.

bij zowel barca als real moeten verdedigend het één en ander veranderd/ geinvesteerd worden. Aanvallend en middenveld staat prima alleen kan barca zeker nog wel een type Ibra gebruiken (met verstand); iemand met lengte die je in moelijke wedstrijden als aanspeelpunt kan gebruiken. Misschien adebayor, maar die is duur en wil geen wissel zijn volgens mij.

26 april 2012 om 15:07

mario gomez zou daar wel passen al weet ik niet of bayern hem laat gaan

Mourinho beste coach/manager (hij is geen trainer) voor Real. Alleen een nieuwe rechtsback en volgend jaar de treble. Hij heeft Real weer de titel bezorgt en Barca uit verslagen,dus best goed jaar. Gister begonnen ze wederom furieus en stonden al met 1 been in de finale,maar werd Bayern zo sterk dat ze achteruit moesten lopen.en eerlijk is eerlijk Bayern speelde heel slim en goed. Dus verdient.spelen ze de wedstrijd nog 3x wint Real en hetzelfde geld voor Barca al was Chelsea heel negatief qua spelopvatting en Bayern niet.jammer voor Mourinho die zijn klasse weer eens toonde door in de kleedkamer de ploeg uit duitsland kwam feliciteren. Dus jammer close but no sigar...

27 april 2012 om 03:49

Waarom beste coach/manager voor Real Madrid? Hij heeft het imago van deze schitterende club enorm veel schade toegebracht. Ernaast is het voetbal in de absolute topwedstrijden niet om aan te gluren. Alleen tegen de kleinere clubs durft Mourinho leuk aanvallend voetbal te spelen. Hij heeft kwalitatief veruit de beste selectie ter wereld.. dan mag je toch meer verwachten dan een Copa en een landstitel. Bij Chelsea kon hij ondanks een investering van 300 miljoen Euro in spelers de CL niet winnen.. en nu kan hij het weer niet met de beste selectie ter wereld.. nee, wat mij betreft heeft de Mourinho mythe afgedaan. Misschien wint hij hem volgend jaar.. maar zowel bij Chelsea, Inter als Real.. afbraakvoetbal. Tel er het schitterende Real schop en zanik imago dat hij gecreerd heeft bij op.. Mourinho is allesbehalve koninklijk. Ik zou hem lozen..

Mourinho wegsturen? Het idee alleen al is bespottelijk. Gisteravond deed pijn, en zo een uitgelezen kans om de Champions League binnen te halen niet benutten is niet des Mourinho's, maar het team van Madrid incasseert al het hele seizoen te veel tegendoelpunten en dat schort er nog aan. Het loopt niet zo perfect als Chelsea en Inter.

De hegemonie van Barcelona is doorbroken en Real Madrid heeft zich de afgelopen jaren weer consequent laten gelden op internationaal niveau. En driemaal is scheepsrecht ;

Barca is gewaarschuwd, en Real Madrid wordt alleen maar sterker! Volgend jaar de Treble en daarna terug naar de UK!

26 april 2012 om 16:09

Grappig om te stellen dat de hegemonie van Barca ten einde is. Sowieso maakt één zwaluw nog geen zomer dus ik zou komend seizoen afwachten, alvorens je zulke uitspraken doet. Daarbij heeft Real dit seizoen maar 1 clasíco echt weten te imponeren en dat was die 2-2 in Camp Nou. Landstitel? Tja, met zo een selectie als Real is het toch echt wachten wanneer ze eindelijk weer kampioen zouden worden. In de onderlinge duels heeft Barca vaker gewonnen van Real en vaak ook met beter voetbal. Consequent laten gelden op internationaal niveau? Tegen Lyon, Ajax, Hapoel en Dinamo Zagreb? De eerste de beste test werd toch meteen weer duidelijk dat dit Real niet zó enorm goed is als men beweerd. Ik ben benieuwd hoe Real het volgend jaar zal doen als ze teams als United, City, Dortmund, Juventus etc in eerdere fases zullen tegenkomen. United en City hebben geweldige teams die in potentie zeker niet onder doen voor Real.

Dortmund en Juventus spelen bijzonder voetbal hedendaags, waarbij hun positiespel echt enorm goed is. Tegen zulke teams heeft Real het haast altijd moeilijk (zie Bayern en Barca). Daarbij ben ik echt benieuwd hoe Real het zou doen tegen een Chelsea of Inter, als die de tactiek hanteren die zij tegen Barca hanteerde. Real krijgt dan totaal geen ruimte om snel eruit te komen en zullen dan het spel moeten maken (iets waarin ze niet bepaald goed in zijn, zie gister bijv.). Nee, een landstitel na 4 jaar maakt Real niet ineens weer de club van weleer. 2x op rij de halve finale halen na tig jaar is inderdaad positief te noemen, maar Real streeft er altijd naar om die cup te winnen en met deze selectie en hun status zouden ze ook met niets minder genoegen horen te nemen.

Conclusie: Laat Real de komende jaren maar eerst de finale halen en die CL daadwerkelijk winnen en ook vaker landskampioen worden. Met alle respect Barca heeft het bewezen door in 6 jaar tijd 3x de CL te winnen en 3x op rij landskampioen van Spanje te worden. Met Rijkaard werden er ook 2x landstitels gewonnen. Daarbij heeft United de laatste jaren ook geimponeerd in de CL en in eigen land al helemaal. Bayern staat voor de 2e keer in 3 jaar tijd in de finale. Het zou van weinig respect getuigen om te stellen dat Real boven die clubs staat in de pikorde.

26 april 2012 om 23:39

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Voor mij is hij nog altyd de trainer die ervoor gezorgd heeft dat Barcelona de Champions League niet kon winnen in Bernabeu. Hij heeft vele records verbroken. Hij heeft van onze angstgegener (lyon) een speelbal gemaakt. We hebben na meer dan 20 jaar de Copa weer eens gewonnen en na 8 jaar 2x de halve finales van de CL gehaald. Na 3 zware jaren (dit enkel omdat Barcelona zo goed was) zonder titel, zullen we hoogstwss de titel nog eens winnen. Hier verdient hij respect voor. Nu komt mijn kritiek op hem: Hij was dit seizoen zo goed bezig tot de wedstrijd thuis tegen Barcelona, waar hij weer na de eerste goal ging verdedigen en het deksel op de neus kreeg. Een 10-punten voorsrong die hij heel makkelijk ging weggeven door de verkeerde wissels te maken en spelers te veel na elkaar opstelde wat voor vermoeidheid zorgde, terwijl je een sterke bank hebt. Zijn beleid naar Kaka, Lass en vooral Higuain toe (onze clubman die zo veel betekent heeft voor ons). Altintop die weken niet speelt en opeens rechtsback staat tegen 1 van de beste spelers ter wereld, Andres Iniesta. Dit kan je toch niet maken bij een club als Real Madrid. Trainers zijn daar al voor minder buitengegooid. Logische wissels zijn voor mij Kaka voor Özil of Di Maria, Khedira voor Lass, Coentrao voor Marcelo en niet bv Granero voor Benzema of Albiol voor Özil. Laatste weken heeft hij echt enorm veel fout gedaan. Ik blijf erbij, eigen fout. Bij een ruimere voorsprong, kon je spelers in de classico rust geven en hadden we Bayern van de mat geveegd. Bayern was kapot op het einde en als onze spelers konden rusten dat weekend, konden ze het afmaken. Maar dan nog ik vind dat Higuain had moeten spelen ipv Benzema, Lass of Granero voor Khedira en Kaka voor Di Maria. De Classico is heel zwaar. Benzema was laatste maanden heel goed bezig, maar met alle respect senor Mourinho, als Higuain 3 wedstrijden op rij niet had gescoord, had je hem weken laten banken. Dat vind ik niet eerlijk van je. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat Higuain 3 wedstrijden op rij als nr 9 niet heeft kunnen scoren. Zelfs als hij niet top speelt, scoort hij. Higuain is een beuker en die had je gisteren echt nodig. Ik blijf ook bij het feit dat ons middenveld te zwak is en dat is volgens mij de reden dat soms onze verdediging niet goed speelt. Dat merk je vooral in de topmatchen. Alonso en Khedira waren tegen Barca goed en dan zag je een goede verdediging. Khedira is echt geen basis waard en Alonso wordt ouder. En dat is volgens mij de belangerijkste positie in het veld. Andere fout dat Mourinho doet, is als Perez geld wilt uitgeven voor een topper, hij dit weigert. Neymar bv had al lang binnen kunnen zijn, dan had Di Maria wat harder gewerkt als hij zijn concurrentie voelde. Hoe kan je nu twijfelen bij het al dan niet halen van het grootste talent van Brazilie. Mourinho moet begrijpen dat topspelers bij Real horen en die nu eenmaal geld kosten. Zo wil Perez nu Javi Martinez (dit is een supernoodzakelijke aankoop!), en Lucas Moura (19jaar en international van Brazilie. Wat een speler! snel, stevig, balvast en fantastisch inzicht, speler die echt alles geeft, een vechter) Is samen met Neymar het grootste talent van Brazilie. Wagner Ribiero is zijn zaakwaarnemer, goede vriend van Perez. Mourinho zelf wil als rechtsachter op de eerste plaats Kyle Walker van Tottenham. 21 jaar en geloof me da zou ook een topaankoop zijn, die brengt aanvallend veel meer dan Arbeloa. Gisteren bracht deze aanvallend niets. Dit kan niet bij een club als Real. Alternatieven voor rechtsachter zjn Manuel Fernandes (gremio), Glen Johnson (liverpool) of Mauricio Isla (udinese). Ik zou persoonlijk voor Isla gaan omdat die volgens mij het best bij Real past, goede voetballer die ook kan verdedigen. Scoort ook regelmatig. Drie aankopen zijn meer dan genoeg vind ik. Van mij mogen vertrekken: Altintop, Carvalho, Arbeloa (voor Varane te laten doorbreken) en Khedira.

Hij zal wel enorm veel geld kosten, maar dat is voor Real nooit een probleem toch? Ik zou voor David Silva gaan. Die kan in een vrije rol vanaf rechts uitstekend uit de voeten en dan laat je Ozil op 10 spelen. Kaká zou ik maar zo snel mogelijk verkopen en ik hoop dat hij terug naar Milan gaat. Di Mariá en Callejon zijn dan uitstekende back-ups voor Ronaldo en David Silva. En als je Ozil eruit wil halen kan dat in de wetenschap dat Silva ook op 10 kan spelen. Ik weet niet of Higuaín bankspeler wil blijven maar hij is wel een uitstekende back-up. Mocht hij toch vertrekken zou ik Morata direct naar de A-selectie halen (zou ik sowieso doen als ik Mourinho was). En dan zeker een rechtsback kopen ja. Links is perfect dubbelbezet maar rechts is dramatisch, eventueel kan Ramos daar nog spelen maar die is centraal zo een baas. Misschien Sagna van Arsenal? Walker van Villa? Daniel Carvajal is ook een serieuze optie om door te laten stromen naar de A-selectie. Verder zou ik Sahin of Lass altijd opstellen naast Alonso. Lass is een geweldige balafpakker en Sahin is voetballend wellicht de beste CMF die Real heeft.

Casillas (c)
Carvajal
Sergio Ramos
Pepe
Marcelo
Xabi Alonso
Nuri Sahin
David Silva
Ozil
C.Ronaldo
Benzema

Nou, ik denk dat er niet veel hoeft te veranderen hoor. Real heeft gewoon een fantastisch team. Ik zie echt niet in op welke positie er veel betere spelers verkrijgbaar zijn. Dit team gaat gewoon kampioen worden boven Barcelona, algemeen bekend als het beste team ter wereld. Dat het dan in de halve finale van de Champions League tegen een ander klasseteam op strafschoppen een keertje net niet lukt vind ik geen aanleiding het roer om te gooien.

Rechtback halen, sahin verhuren, altintop verkopen, arbeloa verkopen, nieuwe spits eventuele transfer higuian

27 april 2012 om 05:02

@louis tinner
Inderdaad, maar arbeloa mag wel weg hoor, wat een matige verdediger. Neuer keepte gewoon goed en soms lukt een penalty ook niet, jammer.
Je hebt helemaal gelijk maar arbeloa mag wel weg van mij. En degene die hier zeiden dat vander wiel een optie is, weten echt niks van t spelletje. Ajax is een matig team in Europa, net als de spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren