Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valpartijen Drogba zorgen voor ergernis in media en op Twitter

Laatste update:

Didier Drogba maakte woensdagavond het enige doelpunt in de halve finale tegen Barcelona en bezorgde Chelsea daarmee een goede uitgangspositie voor het bereiken van de eindstrijd in München. De aanvaller viel echter ook op een andere manier op: Drogba was betrokken bij de ene na de andere struikelpartij en ging wel erg gewillig naar het natte gras op Stamford Bridge.

/

De beresterke Ivoriaan lag continue op de grond en dat wordt hem in de Spaanse sportkranten niet in dank afgenomen. AS omschrijft Drogba als een 'komediant' en 'een slecht acteur', maar sprak wel bewondering uit voor de effectiviteit van de spits. Drogba kreeg in het gehele duel maar een serieuze mogelijkheid en wist die direct in een doelpunt om te zetten.

Ook op Twitter worden de valpartijen van Drogba veel besproken. "Drogba, je bent een goede speler, maar sta asjeblieft op", tweette Wayne Rooney, spits van Manchester United bijvoorbeeld. Anderen wijzen naar de beeldschone teamdokter van Chelsea, Eva Carneiro: "Zij is de reden waarom Drogba zovaak op het veld ligt." De Chelsea-fans lijken zich er niet echt aan te storen: "Je mag ervan uitgaan dat Sergio Busquets en Dani Alves in het Camp Nou ook steeds op de grond liggen."

Didier Drogba ging te vaak gewillig naar de grond

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met die dokter zou ik ook constant op het veld liggen! maar nee zonder dollen het was echt heel erg vervelend! en het waren ook nog allemaal mislukte valpartijen

19 april 2012 om 09:21

Geweldige reactie.

Maar uhm.. ik denk inderdaad dat de Barcelona-spelers ook om de 3 minuten op de grond gaan liggen. Al zou dat wel in het voordeel van Chelsea zijn.
Het was wel irritant dat hij steeds ging liggen. Met zo'n postuur moet je makkelijk als winnaar uit ieder duel kunnen komen. Maar goed.. hij is wel scherp voor de goal gebleven. Heeft m'n ongelijk bewezen. Toen Chelsea zo verdedigend ging spelen, dacht ik dat ze Torres in moesten brengen.

19 april 2012 om 09:46

Hij had ook iedere keer last van zijn lies?

ON: hij ging bij het minste of geringste contact naar de grond. Als je nu wordt geraakt(al is het heel licht) waardoor je uit evenwicht of wat dan ook ben, is het niet gek dat je gaat liggen. Vooral dat hij iedere keer een seconde te laat gaat liggen en een schreeuw geeft vond ik irritant..

19 april 2012 om 10:07

Het ergste van allemaal was ook gewoon nog dat Drogba 9 van de 10 keer gewoon veel te laat naar de grond ging. Er zat gewoon telkens een vertraging van 3-4 seconden in en als je geraakt bent ga je echt wel gelijk naar de grond.

Mooie avond voor Chelsea, walgelijke vertoning van Drogba.

19 april 2012 om 11:54

3 - 4 seconden is wat overdreven maar wel wat laat.

19 april 2012 om 10:15

Drogba heeft zich gisteren in 1 wedstrijd meer liggen aanstellen dan Busquets in 5 wedstrijden doet.

En dan noemen ze dat mannenvoetbal en dat van Barca niet haha. Drogba is het schoolvoorbeeld voor iemand die met een schaafwond al op de intensive care ligt. Maar is het gespeeld of heeft hij echt gewoon een extreem lage pijngrens?? Ik denk dat het aanstellen gespeeld is want het is een beest van een vent.

19 april 2012 om 22:12

Overdrijven is ook een vak. Maar nu voelen Barcafans zich, hoe de Barcaspelers zich altijd gedragen.

19 april 2012 om 10:43

Inderdaad van die dokter kan je wel een extra massage krijgen, Ik zou volgens mij erg vaak geblesseert zijn als ik bij chelsea zou spelen, Eerlijk is eerlijk het is niet fair wat Drogba aan het doen was maar het was toch wel slim. Hij was constant bezig met oorlog maken bij barcelona constant sleuren en vervelend zijn hij heeft er alles aan gedaan om barcelona uit zijn spel te halen en daar moet ik toch wel me respect voor op brengen, Wat een geslepen spits is het toch !!

Haha mooie tweet van wayne rooney trouwens.

Ik ben het eens met de chelsea fans op twitter, In nou camp gaan we ook niks anders zien dan val partijen en ik kan verzekeren dat er zoiezo een penalty aan barcelona gegeven gaat worden.

Alves Busguets Iniesta Messi zijn stuk voor stuk duikelaars en naaien kaarten aan, Dat is nou weer iets wat ik drogba heb zien doen, Het grote verschil is ook dat ik drogba dit maar 1 keer heb zien doen dat duikelen en dat was gister, Maar Iniesta en consorten maken zich wekelijks schuldig aan dit soort praktijken.

19 april 2012 om 11:44

Daar maak je in je laatte alinea toch wat fouten. Messi is geen duikelaar en het is zeker niet de eerste keer dat Drogba duikelt. Hij is al jaren een schwalbe koning. Verder is het inmiddels al maanden geleden dat Busquets een schwalbe maakte en Alves is vaak een aansteller, maar dat laat hij ook al een tijdje achterwege. Alleen van Iniesta kan je zeggen dat hij zich vrij regelmatig makkelijk laat vallen, maar zoals Drogba het gister deed zul je bij Iniesta ook nooit zien.

Haha wat een waardeloze acteur! Maar dit had hij zich al jaren geleden voorgenomen denk ik,.. En dan hopen dat Chelsea uit een standaard situatie scoort. Weten die Barca spelers ook is hoe irritant het is.

19 april 2012 om 09:16

Tjaaa, feit is wel dat hij altijd wanneer hij aan de bal was 4 man om hem heen had die meerdere keren stevige tikjes uitdeelden, vooral die Mascherano was weer eens agressief bezig en Puyol kon er ook wat van, bovendien is ie al 34 en fysiek toch wel iets minder dan een paar jaar terug.

Er is geen aanvaller en misschien wel geen enkele speler op de wereld die op zijn 34e nog zo goed presteerd als Drogba op het hoogste niveau.

19 april 2012 om 09:57

Ryan giggs deed het anders ook nog wel aardig op die leeftijd, zo niet beter dan Drogba.

Dat je Drogba nog verdedigd is belachelijk!!! Ben jij die vieze schwalbe tegen Napoli alweer vergeten of denk je daar bewust niet aan? http://www.youtube.com/watch?v=crteqdgeqey

Gister waren er tal van momenten dat Drogba eerlijk de bal verloor dmv een kopduel of goede actie van de verdediging van Barca en Drogba ging na de grond als een mietje, waarschijnlijk om zijn balverlies proberen te gerechtvaardigen. Het is echt een walgelijke speler. Kom straks niet met het wijzen naar Barca spelers want het gaat hier om Drogba, die jij loopt te verdedigen, ondanks dat de hele wereld zich kapot ergerde aan die man.

19 april 2012 om 15:31

@laf4dagame

Noem Drogba maar een mietje of whatever je wilt, feit is wel dat hij de winnende heeft gescoord en dat was toch een heerlijk gevoel, zeker als je bedenkt hoe hard we zijn genaaid in 2009.

19 april 2012 om 18:11

Jonge, Drogba zou op zijn vijftigste nog alle Barca spelers 1 op 1 fysiek aan kunnen.

19 april 2012 om 15:11


Waarom praat over 3 jaar geleden ?
Waarom het verleden? in het verleden heeft R Madrid 11-0 gegeven aan Barcelona.
Kijk eens op wikipedia als je tijd hebt.

Ik hield van Barca toen Romario, Ronaldo, Ronaldnho daar voetbalde.
Maar deze Barca wint doormiddel van liegen en bedriegen.
Moet ik support van zijn ?

Ik neem liever de bitches van Madrid dan de Bitches van Barcelona.

Busquet grootste bitch ooit, Piqué, Macherano, etc...

Kom op sinds die rotzak van Rossel daar is, kunnen spelen en acteren.

Kijk hou je mond jullie hebben verloren klaar tot volgende week loserr.

Tsja, óf Drogba word echt een oude man en kan het fysiek niet meer opbrengen, óf hij ging vrijwillig liggen. Mij lijkt het laatste. En inderdaad, spelers als Busquets kunnen er ook wat van, maar zoals gisteravond heb ik het zelden gezien. Bij elk luchtduel ging hij weer neer.

Ja dat krijg je als je te veel naar barca kijkt lig je de hele tijd op de grond. Nee grapje maar dit was gewoon rond uit irritant hij lag in de westrijd wel 10x op de grond weet niet wat hij allemaal had want hij greep ook telkens naar zijn knie.

Waar bemoeit Rooney zich eigenlijk mee? Hij heeft het nooit over andere clubs op zijn twitter. Als er negatief gespeeld word tegen zijn club Barcelona dan is hij er als de kippen bij. Rooney sollicitatie naar Barca?

Drogba viel idd overdreven en dat voor een zwaargewicht. Erger me daar kapot aan, maar ik snap hem wel gewoon de tactiek pakken die Barcelona ook hanteert. Zag Puyol zich ergeren. Nou weet hij ook hoe andere clubs zich voelen. Moet wel zeggen dat Barcelona zich enorm sportief heeft gedragen.
Chelsea sterk in verdedigend opzicht. Klasse. Dit Barcelona is te goed en dan gebeurt er dit is natuurlijk mooi. Snap niet dat mensen niet begrijpen dat je verdedigend gaat spelen tegen de beste club ter wereld.

19 april 2012 om 09:03

Het was vooral Chelsea die het heel slim speelde vond ik. Ze hebben de spelers van Barcelona gewoon weinig kansen gegeven om te vallen.

Ik stoorde mij er niet zo aan gisteren dat Drogba niet op zijn benen kon blijven staan, maar hij moet het nu ook niet wekelijks beginnen doen. Hij heeft het volgens mij vooral gedaan omdat het juist Barcelona is dat daarom bekend staat en welke ploeg weet beter hoe irritant dat is dan Chelsea?

19 april 2012 om 09:08

Eens. Ik kijk veel voetbal en af en toe zie ik Chelsea voorbij komen en die Drogba is gewoon een beest niet van de bal te krijgen en gisteren liet hij zich heel vaak vallen. Wat je zegt hij probeerde de Spaanse tactiek en de scheids heeft daar een paar keer op gereageerd. Puyol ergerde zich mateloos. Dit gebeurt vaak genoeg bij zijn eigen club Barcelona.

19 april 2012 om 09:36

En je zag hoe opgefokt die Puyol en Mascherano op gegeven moment waren doordat hij steeds ging liggen, dus het heeft wel degelijk nut gehad.

19 april 2012 om 10:18

@raffaello

Barca is juist niet gebaat om op de grond te gaan liggen omdat ze Tiki Taka spelen en dan snij je je in je vingers als je de tempo uit je eigen spel haalt.

Barca spelers gingen wel naar de grond bij de clasico's maar dat was omdat Real extreem harc en agressief speelt en de scheids geen actie ondernam.

Maar laat mij maar zien tegen welke andere club dan Real Barca spelers op de grond ging liggen uitzonderingen daargelaten.

19 april 2012 om 10:31

@2045

Bedankt voor je reactie. Ik kan je nu al 2 voorbeelden geven: Grenada uit waar Xavi die vrije trap scoorde en Villareal uit. Is ook een column van. Hoe Barcelona zich aanstelde.

Ik vind Barcelona de beste ploeg ter wereld absoluut, maar ze kunnen vallen dat weten we allemaal.

Ben zelf fan van Real, maar daar hoef ik niet eens over te beginnen hoe verschrikkelijk hard zij spelen. Dan kan ik het enig sinds begrijpen dat je je laat vallen, maar het gebeurt helaas vaker.

19 april 2012 om 17:11

@2045

Er zijn genoeg momenten die ik me herinner dit seizoen waar Barcelona erg makkelijk naar de grond ging

- Real sociedad met messi's Schwalbe
- Granada uit met Xavi's schwalbe
- Sevilla thuis met Iniesta schwalbe
- Hospitalet thuis met Cuenca's schwalbe
- Espanyol uit met een schwalbe van Puyol
- Real Betis thuis met Iniesta schwalbe
- Athletic Bilbao thuis met Tello schwalbe
- Milan uit met schwalbe Alexis
- Levante uit met Cuenca's schwalbe

19 april 2012 om 10:13

Wat een onzin!!! Alsof Puyol ooit vrijwillig naar de grond gaat, wat een grap. De enige reden waarom hij naar de grond zou gaan is om een snoekduik uit te voeren.

Wat je zegt over Rooney slaat ook helemaal nergens op. Hoe kom je erbij dat Barcelona zijn club is? Rooney geeft bij heel veel wedstrijden van verschillende clubs zijn mening op twitter, dus hoe kan je zeggen dat hij het nooit over andere clubs heeft. Je weet niet eens waar je over praat. Daarbij komt nog eens dat voetballers over de gehele wereld dingen zetten op hun eigen twitter over verschillende wedstrijden van verschillende clubs. Volgens jou zou dit zeker verboden moeten worden. Trieste denkwijze.

Edit:
Ik heb trouwens even op Rooney''s twitter gekeken en hij zegt notabene nog voor de wedstrijd: ''''fancy chelsea to win dont know why. Hope they do win though'''' Hoe kom jij er in je hoofd bij dat Barcelona dan zijn club is en dat hij loopt te solliciteren?! Dit soort comments van jou zijn lachwekkend. Oordelen zonder ergens iets van af te weten. Jij bent ook niet meer serieus te nemen.

19 april 2012 om 10:20

Dat vind jij, omdat je door een gekleurde bril kijkt. Ik heb het hier toch ook niet over een schwalbe van Puyol. Heb gezegd dat ik zie hoe Puyol zich eraan ergert. Dat is toch mooi? Weet je precies hoe tegenstanders zich voelen.

Busquets Alves Mascherano ze hebben er allemaal wel een handje van. Of ben je 2009 vergeten? Drogba deed dit opzettelijk om alleen maar Barcelona terug te pakken en het is te begrijpen.

Ach zodra het negatief over Barcelona is komt Rooney om de hoek kijken.
Rooney heeft niks gezegd over de schwalbes van Young. Misschien kan hij daar ook een twitter overschrijven.

Onder voetballers moet sowieso twitter verboden worden. Vind het te persoonlijk en als ik zo denk is dat een trieste denkwijze???

Jammer dat je zo denkt ik vind zelf dat het te persoonlijk is.

19 april 2012 om 10:35

Dus omdat Puyol in een team speelt waar een paar medespelers makkelijk naar de grond gaan is het mooi om te zien hoe Puyol zich aan het onnodig vallen ergert??? Wat een belachelijke uitspraak!!! Puyol heeft er toch niets mee te maken, hij is juist eerlijk. Als je had gezegd dat het mooi is om Busquets geergerd te zien dan had ik dat nog enigzins begrepen.

Rooney heeft helemaal niets fout gedaan. Bekijk mijn eerdere comment even. Rooney zegt nog voor de wedstrijd dat hij hoopt dat Chelsea wint. Is het dan wel goed of mag een voetballer helemaal geen mening meer geven? Trouwens, geef is een bron waarbij Rooney kritiek op Barca loopt te verdedigen ipv alleen maar iets zomaar te roepen.

Je vind dat twitter verboden moet worden onder de voetballers. Wat ben ik blij dat jij geen bestuurder bent.

19 april 2012 om 10:44

Hoe zo is dat een belachelijke uitspraak? Omdat het een feit is?
Als ik Busquets had genoemd had je net zo gereageerd .

Ik zie net aan je dat je je reactie hebt aangepast sterk van je hoor. Als je dan geen discussie met mij wil voeren waarom reageer je dan op mij?
Zal misschien zo zijn dat Rooney wil dat Chelsea wint, maar dat is geen incident. Ik heb het hier over incidenten. Drogba die zich makkelijk laat vallen hoor je Rooney. Hoor je Rooney ook wanneer Young of een Busquets zich laat vallen?

Rooney moet zich gewoon bezighouden met andere dingen dan dat getwitter. Om ziek van te worden. Als ik bestuurder was had ik het voor iedere voetballer afgeschaft.

19 april 2012 om 11:04

Hoe weet jij nou hoe ik zal reageren op iets? Je praat echt zoveel onzin. Ik reageer alleen maar omdat jij de naam Puyol noemt. Een van de eerlijkste spelers op de velden als het aankomt op schwalbes. Als jij Busquets had genoemt had ik niets gezegd.

Nee, het zal niet M I S S C H I E N zo zijn dat Rooney had gezegd dat hij Chelsea graag had zien winnen, maar dat is een feit. Zie de quote in mijn vorige comment. Jouw discussie voeren is echt van lachwekkend laag niveau. In je eerste comment zeg je nog letterlijk dat Barca Rooney's club is en dat hij loopt te solliciteren. Nu wijs ik je erop dat Rooney juist voor Chelsea was en nu zeg je dat het over incidenten hebt. Geef is een voorbeeld dat Rooney kritiek op Barca loopt te verdedigen zoals je in je vorige comment beweerde!!! Rooney mag zich gewoon ergeren aan Drogba, (net zoals de hele wereld dat deed), en mag dat gelukkig op twitter zetten. Ga jij Rooney even lopen vertellen waar hij zich mee moet bezighouden, alsof 'ie iets heel belachelijks doet haha. Ferguson weet gelukkig wel beter, je wil toch geen censuur gaan voeren bij zo'n club.

Ps. Niet meer reageren op mij totdat je met bewijzen komt dat Rooney altijd kritiek op Barca loopt te verdedigen. Het zou afgeschaft moeten worden dat mensen zomaar iets mogen roepen zonder enige bron. Als je niet met bewijzen komt dan ben je nooit meer serieus te nemen.

19 april 2012 om 11:15

Ten eerste wie denk jij wel niet wie je bent om tegen mij te zeggen wat ik wel en niet mag doen. Als ik op jouw wil reageren vriendelijke vriend dan doe ik dat.

Toen Pepe die achterlijke actie deed op Messi wie was er op twitter juist Rooney om maar even aan te geven wat voor een mafketel Pepe is en dat is hij ook, maar wie is Rooney om dat op twitter te posten.

Ik heb alleen maar over Puyol gezegd dat hij het niet leuk vond en dat je dat aan hem zag. Wat is daar in hemelsnaam mis mee? Denk je niet dat ik weet dat Puyol misschien 1 van de fairste verdedigers is op Milan 2007 na met Shevschenko...

Ik heb mijn mening over het getwitter . Probeer niet zo denigrerend te doen over dat ik onzin praat en een laag niveau heb. Het siert je niet.

19 april 2012 om 11:29

Hahahaha, dit is gewoon niet meer lachwekkend maar triest. Wie is Rooney dat hij op zijn eigen twitter iets mag posten??? Ben jij een communist ofzo???! Daar is twitter voor uitgevonden, zodat ze je mening kan geven. Rooney irriteert zich dan blijkbaar gewoon aan Drogba en Pepe. Je bent trouwens niet eens met een bron gekomen dus blijkbaar heb je er ook niet zoveel kijk op. Misschien zegt Rooney ook wat wanneer Alves een schwalbe maakt om de 5 minuten, zoals Drogba dat deed.

Als je Puyol zo'n faire verdediger vind waarom vind je het dan M O O I dat hij een koekje van eigen deeg krijgt?! Dat is er mis met jouw opmerking! Je vind het mooi dat Puyol zich ergert aan iets waar die zelf nooit aan schuldig is! Werkelijk belachelijk!

Ps.
Zwaar hypcriet van je om te zeggen dat Rooney iets niet mag doen en tegen mij zeggen wie ik ben om te zeggen wat jij wel en niet mag doen. Schaam je!

Het is gisteren ook eens gezegd, maar Barcelona is geconfronteerd met haar eigen narigheid. Ze hebben vast gemerkt hoe vreselijk irritant het is als een speler steeds valt.

19 april 2012 om 08:59

Makkelijke opmerking, maar niet helemaal terecht in mijn ogen. Mensen zeggen vaak dat Messi veel naar de grond gaat, maar heb je gezien hoeveel tackles hij moet ontwijken op het moment dat hij de bal aan heeft genomen? Soms kwam hij binnen 10 stappen drie invliegende (beetje overdreven) Chelsea-spelers tegen; vind je het gek dat hij dan zo vaak neergaat? Misschien dat de overtreding waarvoor gefloten wordt niet zo erg oogt, maar na twee keer een tackle ontwijken ben je vaak al aardig uit balans.

19 april 2012 om 09:02

Dan heb je het over Messi misschien wel de sportiefste voetballer aller tijden.
Kijk naar anderen Busquets Alves Mascherano en soms hebben Sanchez Iniesta en Fabregas er ook een handje van. Je hoeft ze maar aan te raken en ze vallen. Dat van Drogba schandalig, maar wel begrijpelijk. Proberen om de overtreding mee te krijgen en dit word vooral gehanteerd in de Spaanse competitie.

19 april 2012 om 10:33

Zoals ik het zie, is het een fenomeen dat steeds vaker de kop op steekt en niet zo zeer specifiek bij Barcelona. Het wordt voor een scheidsrechter steeds moeilijker om te bepalen of er nu wel of geen overtreding wordt gemaakt; als profvoetballer lijkt een acteer-opleiding tegenwoordig een must te zijn. Eigenlijk zouden scheidsrechters daar ook kaarten voor moeten gaan geven want het is een soort competitievervalsing. Als iemand twintig koprollen en een salto maakt en vervolgens voor dood blijft liggen maar na een 'behandeling' van twee minuten weer een sprint kan trekken, mag je hem van mij gewoon geel geven want dan valt het met die 'pijn' ook wel mee. Types als Robben, Mertens, Busquets, Pepe en Drogba leren het dan wellicht nog af; nu wordt hun actie namelijk vaak beloond :

19 april 2012 om 10:37

Eens. Voor een scheids word het idd moeilijker. Ik zou het persoonlijk wel mooi vinden als een scheids eindelijk geel gaat trekken voor een kaart vragende beweging dan zit je in de Spaanse competitie zo in een wedstrijd met 8 tegen 9 misschien.

Ben het verder helemaal met je eens. Dat doorrollen is ook zwaar irritant.
Voorbeeld Alves tegen Pepe vorig jaar. Pepe donkerrood tereacht. Alves die met een brancard word vervoerd en dan een minuut later erin huppelt. Dan zou ik hem ook bestraffen.

19 april 2012 om 10:44

Ik doelde met mijn opmerking ook niet op Messi. Maar hier onder is al gezegd dat andere spelers van Barcelona er wel vaker een handje van hebben. Helaas als ik kijk naar mn eigen club doet Young het ook wat vaker, dat moet SAF hem snel afleren.

Zulke valpartijen werken gewoon antipathie op bij mensen ongeacht het voetbal dat het team speelt, dat is gewoon zonde.

En ik ben het met jullie eens dat scheidsrechter harder moeten optreden. Maar voor eens scheids blijft het moeilijk beoordelen. Is het nou echt of niet echt? Manipuleert hij me of niet? De vierde man zou hier met TV beelden een rol in kunnen spelen en de scheids direct na het incident moeten informeren over de 'echtheid van de valpartij' Bij de volgende valpartij zou de scheidsrechter hier rekening mee kunnen houden

19 april 2012 om 11:33

okee... dus omdat barcelona het af en toe doet is het wel goed als andere het doen omdat die van barca het ook doen?? beetje hypocriet niet?? alles van barcelona veroordelen en van de tegenstanders goed praten met het feit dat die van barcelona het ook doen.....

19 april 2012 om 12:31

Oh ik praat het helemaal niet goed, ik ben er ook geen voorstander van. Ik ergerde me er ook aan gisteren. Ik erger me er ook aan als Ashley Young het doet of een speler van Twente. En die valpartijen van Barcelona veroordeel (met name veel Spaanse ploegen hebben daar een handje van) ik net erg als die van Drogba.

Maar misschien is het voor Barca wel goed om er een x mee geconfronteerd te worden. Of denk je daar anders over?

19 april 2012 om 18:08

nee daar heb je wel gelijk in, alleen ziet het ernaar uit dat iedereen het van drogba en cole goedkeurd omdat die van barca het ook doen.. en dan is het wel erg, maar je hebt idd gelijk het is gewoon triest, vooral busquets altijd,maar ik ben bang dat het er toch altijd wel een beetje in blijft zitten helaas.

Vervelende is dat je er als verdediger helemaal niets tegen kunt doen. Drogba is namelijk een fysieke speler die zelf contact zoekt; als hij dan vervolgens ter aarde stort heb je als verdediger de schijn tegen.

Ps. die foto is ook wel grappig in dit geheel; richting de grond gaan maar wel zelf het shirtje van Macherano vasthouden alsof hij wil zeggen ''maak je wel even contact met mij''

Drogba viel soms inderdaad overdreven, maar hij kreeg ook een aantal keren een stevig tikje. Het blijft een super spits. Had in momenten de verdediging van Barca weggespeeld.

Vandaar dat hij bij die valpartij in de tweede helft ook naar z'n kruis kreeg. Bang dat iedereen zou zien dat hij een harde kreeg bij gedachte aan een behandeling van de dokter....

Dit is nou toevallig want Barcelona doet dat nooit. Barcelona speelt met vlagen absoluut mooi voetbal maar degene die gaat ontkennen dat Barcelona nooit ligt of klaagt is uitermate niet serieus te nemen.

Zo zul je ook aanstaande El Classico 2 teams tegen elkaar zien spelen waarbij er veel gehuild zal worden tussen beide Spaanse teams.

Wat Drogba deed was slechts een copy van wat Barcelona in het verleden heeft uitgevreten. Ja ik ben het er mee eens dat het totaal onnodig is en dat hij waarschijnlijk voor alles al ging liggen maar het is feit geworden dat alleen het spel van Barcelona wordt uitgelicht en vooral niet het gehuil en vragen naar kaarten want dat is allang geaccepteerd onder de voetbal liefhebbers.

Het zit hem tegenwoordig ook al in het Spaans elftal. Toen Nederland tegen Hongarije moest, moest Spanje tegen Chili voetballen en heb ik uit intresse het Chileens elftal erbij gepakt vanwege de vele opkomende talenten. Het spaan elftal werd totaal weggespeeld maar tóch hebben zij een gelijkspel eruit halen d.m.v. effectief vrije trappen te versieren.

Ze spelen danwel het 'mooiste' voetbal van de meeste voetballiefhebbers hier. Ik laat het bij een mooi potje kick and rush waarbij fysieke gestelheid wordt gebruikt en waar een rugby mentaliteit heerst. Dat wil overigens niet zeggen dat Chelsea dat heeft.

Ik heb vanmorgen meneer Maaskant op de radio gehoord en vond zijn analyse van de wedstrijd zeer terecht en goed geformuleerd..

19 april 2012 om 09:00

Ben het volledig met je eens! Je zult het ook gaan zien in de El Classico die eraan gaat komen en dan hoor je de Barca fans niet!

off: Moest wel lachen om die laatste zin! ." De Chelsea-fans lijken zich er niet echt aan te storen: "je mag ervan uitgaan dat Sergio Busquets en Dani Alves in het Camp Nou ook steeds op de grond liggen."

Jaaaaaa hoor meen je dit nou? Drogba doet het 1 wedstrijd tegen Barca en gelijk een hele gezeur en als Barca met verschillende spelers het al 3jaar achter elkaar doet ( gisteren toevallig niet ) dan hoor je er bijna niemand over

19 april 2012 om 09:12

Amen, Daarbij was het maar 2x theater van Drogba, ik bedoel hij kreeg ook een trap net onder zijn noten en toen riepen ze bij sport1 ook al ligt hij nu alweer, subjectieve wereld dit

19 april 2012 om 11:36

een trap onder zijn noten?? nou ik kan je uit je droom helpen, dat is in heel die 90minuten geen enkele x gebeurt... en 2x theater?? maak er maar rond de 10x van... komop zeg! omdat barcelona het soms doet is het wel goed dat de tegenstander het wel doet? hypocrieten mensen

Rooney moet eens stoppen met op twitter overal zich mee te bemoeien. Ik word er ziek van.

chelsea moest al het mogelijke doen om het tempo uit de wedstrijd te halen en dat hebben ze (met name dankzij Drogba) gewoon zeer goed gedaan! Ik snap niet waar de ''mensen en media'' last van hebben.

dat noemen ze ervarenheid. zonder die 'kleine' onderbrekingen van Drogba zou barcelona mss 10% meer balbezit hebben en mss 1 goal extra. als real madrid zelf al constant kleine foutjes nodig heeft om barcelona uit zn ritme te halen waarom zou chelsea dat niet mogen dan?? voetballend win je het van barcelona niet enkel en alleen door hun 'spel' continu te onderbreken en wachten op die ene doelpunt zoals chelsea en real madrid gewonnen hebben van barcelona. goed gedaan Drogba

iedere club in europa mag nog minimaal 100 schwalbes maken, voordat barcelona zich er over mag beklagen!

maar ik denk dat barca haar imago schade allang aan het merken is vandaar ook een sportieve wedstrijd gisteren en geen scheidsrechter beschuldigingen of slechte grasmat verhalen! dus ga zo door heren...

Op Twitter en hier op VZ wordt er inderdaad wel wat verwezen over de schwalbes van Drogba maar niemand kan zonder blozen zeggen dat er al over geklaagd is vanuit de hoek van Barcelona.

Supporters ja wel maar niemand van bestuur, technische staf of spelers hebben over Drogba en schwalbes al iets gezegd.

En inderdaad, het zal bij Barcelona ook wel gebeuren maar zo erg als gisteren met een man van 100 kg en 1m90 heb ik het eigenlijk nog nooit gezien.

19 april 2012 om 10:36

De haat zat nog diep in de voorgaande wedstrijden tegen Barcelona toen ze werden uitgeschakeld in de laatste minuten. Maar het was inderdaad niet om aan te zien. Ik zei nog tegen een maat van me. Moet je eens opletten als Drogba weer aan de bal komt. Wedden dat ie dan gaat liggen en dat ie binnen 5 minuten weer opstaat en gewoon letterlijk helemaal niks heeft?

Als hij niet zo aan het duikelen was geweest had zijn goal veel meer sympathie afgedwongen.


Edit:

Mijn g*d, komt weer een stroom commentaar op gang tussen voorstanders en tegenstanders van Barcelona.

Voor de duidelijkheid, de noppen onder de schoenen zijn bedoeld om te blijven staan. Dat geldt voor Drogba, Busquets, Ronaldo en Melvin Platje.
Aanstellerij hoort op geen enkel veld thuis.

Tja, En over de val partijen van Ribery hoor je niemand.
Maar zodra het gebeurt tegen Barcalona bemoeit iedereen zich mee

hij heeft inderdaad een aantal keren gefaked so what hoeveel keren faken die barca jankers niet man man,..... didier echt een held man ohohohohoho

het zal toch niet waar zijn he hij scoort in nou camp... daar ga ik toch voor pronostikeren

Schwalbes zat gezien gisteren, Iniesta deed het ook en daar hoor je niemand over. Of is het te gewoon geowrden voor Barca dat niemand het meer opmerkt?

ah die rooney is bezig dacht ik al , Nou bij mij op facebook las ik alleen maar jaaaaaaa. D.drogba toen die had gescoord en na de wedstrijd overal drogba held etc. Ging vaak vrijwillig liggen denk om te tempo eruit te halen .

Man man man, het is een keer een andere club dan Barcelona en het wordt lang en breed uitgemeten in de media!
Des te mooier om te zien dat uitgerekend Drogba de winnende maakt!

Iets van koekje van eigen deeg?

De spelers van Barcelona zagen zichzelf terug in spiegelbeeld als ze naar Drogba keken. En ik denk dat ze nu wel weten hoe irritant het is...

Och och wat erg! Barca - Milan.. Iniesta krijg een tikje en rolt 3x door pff wat een zeutpieten man , barca naait iedereen kaarten aan en valt zelf als een doodvogeltje

Heel vervelend zulke voetballers. Vind het niets aan zulke spelers.
Ze moeten er een nieuwe regel in gooien. Ga je op de grond liggen en sta je niet direct o, ga dan maar gelijk over de zijlijn en wacht maar op een signaal van de arbiter.

Overigens kan ik het in een duel tegen Barcelona enigszins wel begrijpen, ze doen het zelf ook regelmatig. Nu kunnen ze zelf ook zien hoe vervelend het is.

Drogba maakte gisteren inderdaad af en toe een schwalbe, maar hij was ook niet de enige die wedstrijd. De media moet het niet erger maken dan dat het is.

heerlijk hoe drogba revanche heeft kunnen nemen, in 2009 werdt chelsea bestolen en nu kunnen ze wraak nemen.. dit is het mooie aan voetbal, en dan willen mensen nog allerlei hulpmiddelen camera''s en al die toestanden pff

Het is dat barca de kansen heeft gemist, normaal gesproken scoren sanchez en fabregas easy dan was dit gewoon weer een slachting geweest en had drogba nieteens willen vallen daarna, nu was ie gewoon slim tijd aan het rekken. heel vervelend maar wel effectief als je voor staat

Kijk eens bij thuis wedstrijden van Barca!
Daar liggen spelers als Busquets ook de hele wedstrijd op de grond.
Drogba heeft tegenwoordig meer hersteltijd nodig na een wedstrijd, maar staat er toch weer binnen 3 dagen.
Drogba kan echt wel doorzetten, kijk maar in het seizoen 2009/2010!
Alleen gaat hij vooral fysiek snel achteruit, hij grijpt constant naar zijn bovenbenen, dan weet je het wel!

Nu nog maar even hopen dat de finale Bayern München - Chelsea wordt! Heb wel genoeg van de barca - real!

Vond het wel geweldig dat uitgerekend Drogba de winnende maakt haha. Ik zag trouwens Macherano een dive gebaar naar Drogba maken en dacht echt kijk eerst maar naar jezelf en je eigen spelers die doen het veel vaker als Drogba

19 april 2012 om 09:23

Het is een soort koekje van eigen deeg. Barcelona maakt de kansen niet af en het is eerlijk gezegd niet de spelers van Barca zelf die zitten te zeuren bij de pers. Ik vond ze dit keer wel heel sportief, maar de Barcelona fans kunnen niet erkennen dat bij Barcelona het heel vaak gebeurt.

Dat twitter gedoe bij voetballers moet ook maar eens afgeschaft worden. Verschrikkelijk.

Nu kijken hoe Chelsea stand houd in Camp Nou ze moeten wel het uit doelpunt forceren.

Dat mensen kritiek op Drogba hebben is natuurlijk terecht, maar iemand als Rooney kan beter zijn mond houden, tenzij hij als hypocriet wil over komen. Google maar eens op 'rooney' en 'dive'...

Ik had zelf het idee dat Drogba vanwege zijn aflopende contract een dienstverband bij Barcelona in de wacht probeerde te slepen. Vallen valt bij Barca in de smaak en vond het mooi dat het nu eens tegen hen werd gebruikt.
Maar zeg nou eerlijk. Dit is halve finale CL en Barca is zwaar favoriet. Mag Chelsea alles uit de kast halen om te winnen? Overigens heb ik me niet echt gestoord aan het vallen, vond het meer lachwekkend haha. Drogba is natuurlijk een topper, speelde een aantal keren een Barca verdediger prachtig uit en de verdiende matchwinner

Dat is serieus de doktor??? Ik dacht laatst al wie is die lekkere check die zomaar op de bank mag zitten, tja dat verklaard wel een hoop idd.
Maar serieus ik ergerde wel en hoe vaak hij op de grond lag. Aan de andere kant hebben de spanjaarden daar volgens mij een monopolie op samen met de portugezen. Ik ben blij dat Drogba gescoord heeft en Barcelona niet, eigenlijk alleen dankzij de geniale reddingen van Chech.

19 april 2012 om 09:25

Eva Carneiro heet ze.

Wat een verschrikkelijke pot voetbal gisteren. Chelsea is echt het lafste team in de CL, zo onterecht. Ik mag hopen dat ze helemaal weggespeeld worden in Camp Nou.

19 april 2012 om 09:28

Wat wil je dan aanvallend spelen met beperkte voetballers?
Het zijn allemaal fysiek sterke voetballers die ontzettend goed kunnen verdedigen. Waarom niet dat proberen?

Wat is onterecht volgens jou? Dat Fabregas die bal er niet in poeiert, maar probeert te stiften. Maak gewoon je kansen af en het staat 1-4.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het gisteren nog wel mee vond vallen, natuurlijk valt hij vaak maar er was vaak ook wel Iets aan de hand. Waar ik me meer aan erger is wat ik de laatste tijd vaker zie bij Drogba, grijpen naar z'n gezicht terwijl hij een duw tegen z'n schouder krijgt ofzo. Hij kreeg gister wel echt een hak in z'n kruis van Puyol (niet bedoeld natuurlijk) dan mag je best even liggen, de mannen onder ons weten wel hoe zoiets kan aankomen..

19 april 2012 om 09:35

Een echte kerel staat ondanks de pijn op en loopt door (al is het soms moeilijk ;-) . Als je gaat liggen kronkelen met je handen in je kruis in het elftal van Lutjebroek 8 word je gewoon uitgelachen.

19 april 2012 om 09:39

zeker en dan die ijzeren noppen waar puyol op speelt maakt het er ook niet beter op.

Hebben de kranten toch nog iets waar ze over kunnen zeuren. Wat moeten ze anders opschrijven als barca niet wint?

19 april 2012 om 09:33

Egt e.die kranten al die pro Barca commentators hebben gisteren een schok van hun leven gehad.allemaal dachten ze dat Barca hier even met gemak ging winnen.

Meesterlijke tweet van Rooney !!!!

Wat zeuren die spaanse kranten nou. Zien ze door de barcelona bril het verwerpelijke gedrag van de fc aldaar niet meer. Ik erger me al jaren aan het hoge school theater van het baskische theater gezelschap. Cesc Fabregas heeft bij arsenal nooit een schwalbe gemaakt en hij is nog niet terug op het oude nest en het vragen naar kaarten en gewillig naar de grond gaan is een 2e natuur geworden. Didier Drogba is gewoon lang niet zo goed in het vallen als de barcelona spelers en dan valt het natuurlijk op.

Ik heb anders genoten van Drogba. Die speelde gewoon precies zoals hij moest spelen tegen Barcelona. Continu treiteren, vallen, tijd rekken, Barcelona uit het ritme halen en de ene kans die hij krijgt er gewoon loeihard inschieten. Nou, dan ben je voor mij een held!

Hopelijk flikt hij het in Barcelona opnieuw. Zou mooi zijn om Chelsea in de finale te zien.

Overigens, als er een ploeg is die absoluut niets te klagen heeft als het gaat om spelers die bij elk tikje gaan liggen jammeren, dan is het Barcelona wel, want die doen dat zelf altijd als er maar even een mogelijkheid voor is.

Uit eindelijk wordt een spits afgerekend op zijn doelpunten.
Oftewel Drogba flikt het hem toch weer.

Het is gewoon een held in de ogen van velen.

Wat een clown is die Drogba ook. 1.90 lang en zo sterk als een beer en het dan afleggen tegen die kleine Mascherano en alleen maar op de grond liggen, zich op plaatsen grijpen waar hij helemaal niet geraakt is en pijn simuleren 2 seconde nadat hij daadwerkelijk geraakt is. Nu weet ik wel dat bij leeghoofden het wat langer duurt tot de pijn naar hun hersenen doordringt maar de tijd die het bij Drogba nodig heeft is wel uitzonderlijk lang. Eigenlijk kan je niets anders doen dan er om lachen, het was ook niet meer dan grappig en de scheids deed er goed aan om gewoon door te laten spelen. De scheids was overigens erg goed totdat het moment dat de eerste gele kaart ging, vanaf daar ging het helemaal mis en begon hij de ene na de andere rare kaart te geven aan zowel chelsea als barca. Vooral die voor Pedro was een lachertje.

Moment van de wedstrijd: Als Puyol tegen Terry zegt dat zijn pols pijn doet en Terry er even in knijpt en Puyol moet lachen. Oldschool voetbal dat, niet janken, maar doorgaan.

Bij barca speelde Alves echt dramatisch, bij Chelsea was Ivanovic verreweg de zwakste man. Voor de rest was er toch bij vlagen hoogstaand voetbal te zien. Er wordt geroepen dat Chelsea goed verdedigd heeft maar ze moeten wel 5 100% kansen weggeven. Dat zegt genoeg over de uitzonderlijke kwaliteit van barca, ik heb er vertrouwen in dat het nog wel goed komt volgende week, en het zou ook niet meer dan terecht zijn. Chelsea kan tegen dit barca niets anders dan dat ze gisteren lieten zien, dat is niet erg, maar wil toch graag de beste spelers en beste ploeg in de finale zien, en dat is barca absoluut. Daarnaast wil ik uiteraard ook graag mijn centjes zien voor het voorspellen van de finale Bayern - Barca.

19 april 2012 om 10:43

Wat een kansloze reactie
Zoek de statistieken op. De 100% kansen waar jij het over hebt waren off target oftewel gewoon dom overgeschoten of op de paal (fabregas, Sanchez, Busquets, Messi) de rest van de kansen on target waren gewoon goed gered door Cech. Verder schoten heel vaak geblokt door de verdediging (cahill, Terry, Ramires etc)o.a 5 schoten van Messi

Zelfs de bal op de paal op het eind kon er nooit in omdat Cech de hoek verkleinde en Cole op de doellijn was gestrekt tot aan de paal.

Alves was niet slecht maar Cole was te goed voor hem en had hem in zijn achterzak.

Barca speelde ondermaats mede door het aggressief en dapper verdedigen van Chelsea waardoor ze hun opgelegde kansen zelfs misten.

Zeuren over Drogba heeft geen zin want hij heeft Barca een koekje van eigen deeg gegeven en die vonden ze vies smaken

Netzo als Barca het tikkie takka en pressie voetbal tot kunst hebben verheven heet Chelsea gisteren de kunst van het verdedigen en counteren tentoongesteld en daar had Barca geen raad mee.

Een grote en verdiende overwinning voor Chelsea waar niets op valt af te dingen. De return zal lastig zijn omdat het veld groter is waarvan Barca gaat profiteren en waarschijnlijk doorgaan naar de finale maar niets is onmogelijk

19 april 2012 om 12:02

Ik zal je even helpen je geheugen op te frissen.

1e 100% kans: Alexis met een geweldig lobje op de lat, helaas was de lob iets te lang.
2e 100% kans: Fabregas krijgt de bal na een scrimmage voor de voeten 5 meter van de goal, maar mist de bal compleet.
3e 100% kans: Fabregas gaat alleen op Cech af maar lobt de bal te zacht, waardoor Cole hem nog voor de lijn kan wegwerken.
4e 100% kans: Na een geweldige driehoek komt Alexis 1-op-1 met Cech, maar schuift hij hem op de één of andere manier naast.
5e 100% kans: De laatste kansen van Pedro en Busi.

Duidelijk genoeg? Mooi. En nu niet zo onzinnig uit hoekje willen komen om te haten op Barca. Madrilenen mogen na dinsdag hun monden niet opentrekken. Dat was pas een wanvertoning.

19 april 2012 om 12:25

Over kansloze reacties gesproken..

Wat maakt het uit hoe een 100% kans afgewerkt is? Tegen paal, keeper, speler of de tribune uit.. Dat doet niets af aan het feit dat het een 100 % kans was. Snap je wel wat een 100% kans betekent of moet ik je eigenlijk dat eerst uitleggen?

Verdiende overwinning? Dan meen je natuurlijk niet, op basis van wat? Veldspel, kansen, balbezit, intentie om te winnen, intentie om er een wedstrijd van te maken? Hekel aan een team hebben moet je niet ervan weerhouden om de zaken objectief te bekijken. Overwinning van Bayern op Real, nou dat was qua kansen, veldspel en de intentie om te winnen, een verdiende overwinning.

19 april 2012 om 13:10

Hmmm, er waren wel degelijk 5 100% kansen, hoe ze worden afgewerkt doet er op dat moment niet toe. Misschien voor de statistiek voor schoten op doel of het totaal aantal schoten maar voor echte clear cut chances zeker niet. En Barca had ze, Sanchez 2, Fabregas 2 en Busquets. De geblokte schoten noem ik geen kansen, dus waarom je dat aanhaalt is mij een compleet raadsel. Net als 't gerede schot van Adriano en de kopbal van Puyol geen kansen waren, maar slechts mogelijkheden. De bal van Pedro is dan ook geen kans, de bal van Busquets wel.

Die overige 5 waren gewoon uitgespeelde kansen, hoe jij er dan ook tegenaan kijkt doet daar niets aan af.

Barca speelde 'ondermaats' en Chelsea verdedigde 'goed', alsnog moeten ze 5 100% kansen weggeven zonder zelf iets van enige noemenswaardigheid te creëren. Zo goed werd er dus niet eens verdedigd en zo ondermaats speelde barca dus ook niet. Het kan niet beide zijn hè. Chelsea verdedigde goed, voorzover het te verdedigen valt. Als je de 0 houdt tegen Barca heb je het altijd goed gedaan, ook al ligt het aan de matige afronding van Barca zelf.

Ik zeurde niet over Drogba, ik noemde 'm slechts een clown van de eerste orde. Iedereen kon zien dat het secondes duurde tot de pijnprikkel zijn hersenen bereikte. Ik heb er hartelijk om gelachen.

Dat Chelsea verdiend wint, tsja, wat vind jij verdient? Want net als dat Barca de kansen mist zo maken ze ook in de slotseconde van de eerste helft een blunder, Alves die in de laatste paar secondes nog helemaal naar voren gaat en Messi die de bal knullig op die plaats verspeelt. Dat mag niet gebeuren, net als dat het niet mag gebeuren dat je van 5 100% kansen er geen maakt, tsja. Voor de rest had Chelsea niks in de melk te brokkelen en waren ze volkomen afhankelijk of Barca de kans maakt of niet. Jij mag dan van mij spreken over een 'verdiende' overwinning, maar dat is slechts puur clichematig bekeken. "wie meer scoort wint' zo ken ik er nog wel een paar.

Over kansloze reacties gesproken....

19 april 2012 om 14:15

die zogenaamde 5 100% kansen. 2 van Sanchez (paal is gewoon slecht gemikt) de andere misser was gewoon geblokt door ramires, kijk het maar na.

2 Fabregas finaal off target geplaatst en dus gewoon dom.

Busquets had nooit erin gekund omdat Cech de hoek verkleinde en Cole met zijn gestrekte been tot aan de paal was dus paal.

Barca was slecht met afronden omdat ze dicht op de huid werden gezeten daar waar ze normaal bij slappere teams alle tijd krijgen

Chelsea strafte de knulligheid van Messi en Alves goed af en ook die knulligheid is te danken aan de scherpte van Chelsea die Barca wanhopig maakte.

19 april 2012 om 14:43

Sanches raakte de lat, ging alleen op de keeper af. "slecht' gemikt, op dat moment mik je niet eens en is het puur op intuïtie. Hij raakte de bal te hard. De tweede 1 on 1 kans van Sanchez werd helemaal niet geblokt, hij schoof hem gewoon naast. Dat er wel goed druk werd gezet betekent niet dat het geen 100% kans is. Daarnaast ging Fabregas ook 1 on 1, ook hij werd goed onder druk gezet maar hij had kunnen scoren als hij beter afronde, zijn bal ging ook 't doel in. De andere kans van Fabregas raakt hij de bal totaal verkeerd terwijl hij zich in scoringspositie bevindt, daar stond hij echter totaal niet onder druk. Busquets raakte helemaal niet de paal, dat was Pedro. Busquets kreeg de afvallende bal en eenzelfde kans als Fabregas, hij hoefde de bal gewoon in de goal te werken want de keeper lag nog op de grond. Hij schoot over door zijn slechte lichaamshouding.

Het lijkt een beetje alsof je de wedstrijd niet eens gezien hebt.... Barca was helemaal niet wanhopig, want kansen creëerden ze wel, ze maakten ze alleen niet af. Ondanks de scherpte van Chelsea werden er kansen gecreëerd. Dat ze dan volgens jou in de laatste secondes voor rust wanhopig zouden zijn is ook onzin, slechts ongeconcentreerd.

19 april 2012 om 15:47

Jij bent degene die de wedstrijd niet goed heeft gezien
Kijk de kans van Sanchez nog eens en je ziet ramires de bal raakt

Alleen Fabregas en Busquets hadden dochten van kansen waar ze niet onderdruk werden gezet en finaal hebben gemist.
Blunders van Chelsea om ze zo vrij te laten maar grotere blunders van Barca om ze zo te missen

Als je onder druk wordt gezet dan je de bal niet goed kan plaatsen en de ruimte wordt verkleind dan is dat zeker geen 100% kans.

Wat een onzin kraam jij uit zeg het lijkt wel of je zelf nooit hebt gevoetbald

19 april 2012 om 16:03

Tegen idioterie valt niet op te op te boksen. Jij wint jongen, een 100% kans is als je op twee meter van een lege doel staat. Dus Barca had geen inderdaad geen 100 % kansen.

19 april 2012 om 16:16

@guni_gugu (eddie Murphy zei Gumni Gugu trouwens)

Dan moet jij leren lezen jochie. Ik geef aan dat alleen Fabregas en Busquets die dochten van kansen hadden (100%)
de rest waren geen 100% kansen maar kansen onder druk

Ik vond Drogba buiten zijn gerollebol zeer goed spelen.er waren momenten dat hij de verdedigers van Barca gewoon opat met lekkere bewegingen.alleen zijn geduik paste er niet bij.maar ja bij Barca waren ze zoals gewoonlijk ook weer bezig.die Spaanse kranten zijn de laatste kranten die mogen klagen over duiken zo voort.in Spanje is dit dagelijkse kost.

Ach Engeland heeft gisteren gewonnen en niet Spanje.punt uit.dat is gelijk dat Duitsland eergisteren won en weer niet Spanje!

Ik zat gisteren rustig als neutrale toeschouwer te kijken, maar stond echt op het punt om de televisie uit te zetten. Wat een wangedrag van Drogba. Het was niet alleen onsportief, maar bijna kolderiek. Echt niet om aan te zien. Voornamelijk dat hij bij ieder tikje, drie seconde later pas als een stervende zwaan ter aarde stortte. Dit soort gedrag verziekt voor mij echt de sport.

Tja, nu gaat het over Drogba, maar enkele lieden van Barca terroriseren het voetbal al jaren met die ergerlijke valpartijen. Maar dat wordt altijd verzwegen in de euforie over het spel van Barca.

Drogba gebruikt het wapen van Barcelona tegen Barcelona... Vallen! Busquets Iniesta Xavi Puyol Alves doen dit al jaren!

Dit. Is natuurlijk wangedrag, maar Drogba deed het wel met een reden. Hij probeerde de concentratie bij Barca weg te halen. Tevens probeerde hij de verdediging van Barca te frustreren.. En dat is aardig gelukt. Maar dit gedrag heeft hij eigenlijk niet nodig. Tevens is het enorm vervelend.

Dit is gewoon geniaal , ziet niemand nou in dat dit met opzet word gedaan?
Drie jaar geleden viel Barca bij elk balcontact , en Drogba deed voor hoe irritant dat is.
Hij irriteert de Barcelona mensen met hun eigen gedrag , en scoort ook nog.
Gewoon geweldig.

Als je dit als Barcelona fan irritant vind , dan weet je wat de tegenstanders van Barcelona elke wedstrijd meemaken.

19 april 2012 om 09:57

Het wordt altijd met opzet gedaan, of denk je dat iemand per ongeluk naar de grond gaat en zich overal waar hij op zijn lichaam bij kan aanraakt en helse pijnen uitschreeuwt......2 seconden nadat hij daadwerkelijk geraakt is.....

Ja, gebeurt mij ook wel eens zomaar, uit het niets, zonder reden, en helemaal niet opzettelijk.....

19 april 2012 om 10:10

Precies Arsenallz, Drogba deed het opzettelijk om Barca terug te pakken van die wan presentatie in 2009. Gerechtigheid puur sang.

19 april 2012 om 10:38

haha ik ben het hier helemaal mee eens!
ik had ook heel erg het idee dat Drogba dit allemaal slim ingecalculeerd had al voor de match begon..
gewoon puur om barcelona af te leiden te frustreren..en door 't tempo uit de wedstrijd te halen
(zie bijvoorbeeld hoe hij oh zo een pijn had in zijn kruis of liesstreek..maar owee hij de bal kon krijgen probeerde hij zeer snel vrij te staan..puyol kon er volgensmij echt totaal niet tegen)
net zoals jij zegt..vind ik het dan ook echt een geniale zet van Didier..en het heeft nog gewerkt ook nog..
(wie Drogba ook kent weet dat hij niet bepaald iemand is die snel gaat liggen,)
Chelsea had natuurlijk bijna niks te zoeken in aanvallend opzicht..die waren vast ook blij geweest met een gelijkspel/maar ja..verdedigen is ook een kunst..(en zoals ik altijd zeg..voetbal is niet alleen aanvallen)
en ze hebben natuurlijk ook dik geluk gehad dat Barca niet scherp was in de afronding.
(of je kan het ook pech voor Barca noemen)
Maarja..als het aan de ene kant niet lukt lukt het vaak wel aan de andere kant..
Heeft Chelsea leuk gedaan !

"je mag ervan uitgaan dat Sergio Busquets en Dani Alves in het Camp Nou ook steeds op de grond liggen."

En zo is het maar net, dat is de manier van Barca om het spel te vertragen als ze op het punt staan om balverlies te leiden, Chelsea heeft het spelletje net zo goed terug gespeeld ondanks dat Barca 70% van het balbezit had. In ieder geval zeer sterk verdedigd van Chelsea, hopen dat ze het in barca ook kunnen!

De media is gewoon verschrikkelijk hypocriet. Het "heilige" Barcelona dat zo bewierookt wordt kenmerkt zich toch ook door een partij duikelaars en mekkeraars die bij het minste of geringste de scheids bestormen en om kaarten vragen. Dit noem je een koekje van eigen deeg.

19 april 2012 om 10:15

En hoor die Rooney. Dat is toch verschrikkelijk?

Laatst nog 2 schwalbes gezien van zijn ploegmaat Young en dan hoor je hem niet op twitter zelfde geld als Busquets zoiets doet. Hoor je deze Rooney ook niet,

Rooney heeft bij mij wel puntenaftrek goede voetballer, maar dit vind ik nu zwaar hypocriet.

19 april 2012 om 12:09

Rooney heeft zijn telefoon ook niet bij zich tijdens de wedstrijd . Maar goed, want hij en Ferdinand zouden dan niks anders doen dan twitteren.

Je bent een held Drogba.
Ziet Barcelona ook een keer dat 't zeer vervelend is, toch Busquets?

Die Rooney mag van mij ook z'n Twitter eens links laten liggen... Maar wanneer Busquets volgende week hetzelfde doet zal je hem niet horen...

Hij ging een paar keer makkelijk neer, maar werd ook geregeld vervelend aangetikt. Hij zal gedacht hebben om Barcelona maar eens met haar eigen wapens te verslaan zeker?

Wel opvallen dat je geen haan hoort kraaien over het duiken van Ribery, dat in mijn ogen nog wel wat erger was dan dat van Drogba gisteren

19 april 2012 om 10:40

Heb me dood geergerd aan Ribery. Hij viel telkens heel makkelijk en telkens deed hij voorkomen alsof hij keihard werd geraakt om een gele kaart aan te smeren.

19 april 2012 om 12:07

Het is mode geworden. De Uefa scheidsrechters worden vol met instructies gestopt. Het zijn in Europa compleet andere scheidsrechters dan in de nationale competities (behalve kuipers en webb, die zijn overal slecht). Ieder slim team kan de wedstrijd op deze manier killen. Milan deed het in het Emirates tegen Arsenal, Barca deed het in Camp Nou tegen Milan en nu doet Drogba het.

Moet wel zeggen dat de scheids van gister echt geweldig was. Dan begrijp je toch niet dat zo'n Webb en Kuipers op hetzelfde niveau geschat worden.

Dit artikel gaat toch over Drogba? Ga lekker ergens anders zeuren over Barca spelers.

Was gewoon duidelijk te zien dat Drogba iedereen van Barca wilde irriteren om wraak te nemen voor 3jaar geleden. En dat is hem gelukt.

Maarja, voortaan als je de stervende zwaan speelt, niet na 2seconde pas neervallen ter aarde. Erg opvallend, zwak van de scheids dat hij hier intrapte

Er spelen 2 ploegen tegen elkaar met een gemeenschappelijke schuld van meer dan 1 miljard euro... En gaan we klagen over het 'vals spelen' van Drogba???

Drogba heeft vorige week een snel cursus theater gevolgd in la masia.. koekje van eigen deeg zou ik zeggen!!

Ach, de Barcelona aanhangers mogen niet zeuren. Hun eigen spelers doen dit structureel al jaren lang en heel de wereld ergert zich er ook aan. Nu verliest Barcelona een keer en valt Drogba een paar keer en dan kan het ineens niet door de beugel, hyporiet hoor.

Ik vind het gedrag van Drogba echt schijtirritant. Net als spelers als Di Maria en Ribery struikelt en duikelt hij in de rondte, daar is vaak geeneens contact met een tegenstander voor nodig. Bij Drogba ziet het er alleen nog vreemder uit, omdat hij een beer van een vent is en zich nog letterlijk laat omblazen. Jammer dat scheidsrechters niet eens een keer hard optreden tegen al dat theater.

Het doet me niets dat Drogba steeds de grond op zocht dat is zijn keus maar wat me gestoord heeft gisterenavond is dat Barça hun kansen niet afmaakte. Dan was die heisa die nu opeens opduikt helemaal niet nodig.

19 april 2012 om 10:51

Helemaal juist !!

Als Barcelona zou gedaan hebben wat je van hen zou mogen kunnen verwachten dan hadden ze gewoon het vliegtuig genomen met minstens een gelijkspel in de tas.

Die nederlaag is er niet gekomen door de theaterstukjes van Drogba maar door het missen van al die opgelegde kansen.

19 april 2012 om 11:41

Barça heeft goed gespeelt en heeft weinig weggegeven en had tal van kansen. Daarom doet die nederlaag van gisteren zoveel pijn als je het achteraf bekijkt. Ik had liever verloren(had natuurlijk liever niet verloren) met 2-1 dan met 1-0 want dan heb je tenminste die belangrijke uitgoal gemaakt.

Nu zal Chelsea in Camp Nou spelen zoals ze thuis gedaan hebben "park the bus" en loeren op de counter en als ze weten te scoren dan zal de opgave van Barça er niet simpeler op worden.

Man man man die kans van Alexis op de lat en dan zijn andere kans 1 op 1 met Peter Cech. Als hij die binnenkant plaats met effect dan gaat die gewoon binnenkant paal binnen, het doet nog altijd pijn als ik er aan denk. Ik mag er niet teveel aan denken en ik hoop dat het volgende week weer zo'n magische avond zal worden voor Barça. Nu eerst de classico en ik hoop dat ik dan mijn wonden die ik nu aan het likken ben dan genezen;-).

Laat het duidelijk zijn : Barcelona heeft niet verloren omdat Drogba snel naar de grond ging ; dat is hooguit vervelend en leuk of niet, het hoort er blijkbaar bij wanneer er gevoetbald wordt op het allerhoogste niveau.

Barcelona heeft ook goed verdedigd : één kans weggegeven en dat die meteen ook een doelpunt oplevert, kan gebeuren, vooral de verdienste van Chelsea en dus Drogba, zoals het voor een echte topspits hoort.

De nederlaag van Barcelona is er gekomen omdat de afwerking bij de Catalanen beneden alle peil was want die bal van Sanchez tegen de lat moet eigenlijk altijd binnen en Fabregas die tot twee keer toe vanop 8 meter de bal niet binnen legt, eigenlijk niet aanvaardbaar op dit niveau.

De belabberde afwerking, dat is de reden van het verlies !

En dat Drogba duikt ? Och ja, irritant maar ook niet meer dan dat. Mijn slecht gevoel komt niet door die schwalbes maar door al die gemiste kansen ; 1-1, 1-2 of 1-3, het had allemaal best gekund en dan zou er allicht zelfs geen topic geweest zijn over Drogba en schwalbes.

19 april 2012 om 11:30

Jij slaat de spijker op zijn kop. Als Sanchez of Fabregas scherper en in mindere mate Busquets wat scherper was geweest was er een stuk minder heisa over gemaakt.

19 april 2012 om 12:28

Op het grote veld in Camp Nou zal Chelsea niet meer zoveel geluk hebben. Barcelona zal heus wel een paar goals maken en ik denk dat ze ook makkelijk doorgaan naar de finale.

Hij werd vrijwel iedere keer geraakt, geen schwalbes dus, maar hij overdreef met de ''pijn''. Chelsea had natuurlijk een zware avond en ik denk dat zijn ploeggenoten dit wel fijn vonden, konden ze toch even een paar seconden tot rust komen, denk ook dat hij dit expres deed, misschien kreeg hij hier wel instructies voor.

Het meest frappante is natuurlijk dat men bij Barcelona hierover klaagt met mensen als Sanchez, Busquets, Pedro en Alves in hun team. Om dan nog maar te zwijgen over Mascherano.

19 april 2012 om 11:28

Barcelona klaagt hier toch niet over? Trapte iedere keer de bal netjes uit, het enige wat ze vroegen of de scheids de tijd in de gaten wilde houden aangezien Drogba denk ik wel een minuutje of 8 op de grond heeft gelegen.

Dat Drogba vrijwel iedere keer werd geraakt vind ik geen reden om theatraal te vallen. Het waren keer op keer gewoon duels voor de bal waarbij hij in een Premier League wedstrijd zich nooit had laten vallen. Laat staan blijven liggen een de pijn uitschreeuwen alsof hij in 2en is getrapt. Het enige wat je dan te horen krijgt van het publiek is Dive Dive Dive. Gelukkig liet hij ook nog zien te kunnen voetballen met de goal. Iets waar ik Drogba wel om kan waarderen.

19 april 2012 om 11:56

Als ze de scheids dat vragen dan is dat geklaag, vind ik. Je moet je niet bezig houden met de andere spelers op het veld, hoe irritant dan ook. Dit was een aantal keer het geval bij de Barcelona spelers, en dit vond ik vrij hypocriet.

die shrek moet helemaal z'n mond houden. was al in de groepsfase uitgeschakeld. en schandalig dat ze de europa Leg niet serieus namen. ik hoop dat ze dit jaar met lege handen achterblijven. zal ze leren

Tja, dat deed hij in 2009 ook. En de mensen zeggen dat de scheids daar penalty voor had moeten geven. Wat mij betreft had hij toen 2 maal geel moeten krijgen en zich dan mogen gaan douchen. De enige 2 echte penalty claims die terecht waren, waren 2 handspelen. Bij Bayern Real waren het ook constant schwalbes: Ronaldo, Di Maria en Ribery. Daar wordt niet over gesproken. Barcelona heeft ooit 1 schwalbe gemaakt en dan opeens krijgen zij de titel als schwalbeteam. Begrijpen wie begrijpen kan.

als sanchez voor de 100e keer een onterechte strafschop krijgt dan vind iedereen het slim. doet iemand het tegen barca dan vinden jullie het allemaal erg. wat drogba deed is ook gewoon slim.

navarro aub stop daarmee met die zever wat gij allemaal hier verkoopt, barca staat bekend om schwalbes dus doe u barca bril uit want ik ben geen fan van chelsea

dus aub niet uit u barca nek kletsen

Ja Barcelona beaten on their own grounds! zo voelt dat dus als de tegenstander de hele tijd gaat liggen. Dan verlies je dus. Nu al zin in de volgende wedstrijd, hopen dat de scheids dan direct al die barca schwalbes bestraft.

19 april 2012 om 11:28

Helemaal mee eens! Barca krijgt gewoon een koekje van eigen deeg en worden meestal door de scheidsrechter in bescherming genomen. Als ze over het veld rollen na een sliding kijken ze al diect naar de scheidsrechter. Hopen dat Chelsea tegen Bayern in de finale speelt.

Hoe Drogba vandaag speelde was om zijn eigen woorden uit 2009 te gebruiken a facking disgrace! Vooropgesteld ik vind Drogba een beest in positieve zin maar man man man wat een dramatische vertoning. Hij heeft denk ik wel 8 keer op de grond gelegen en de scheids maar wuiven dat hij moet opstaan om vervolgens af te fluiten. Jammerlijk want bij de goal liet hij zien hoe dodelijk hij kan zijn,

Barca heeft vandaag een koekje van eigen deeg gekregen door Drogba. Hij heeft zich verlaagd tot het niveau waar Busquets. Sanchez en Dani Alves meester in zijn. Iets waar ik me overigens dood aan erger. Dat er sommige mensen zijn die ook Leo Messi noemen die moeten zich kapot schamen. Messi probeert ondanks alle tackles altijd door te gaan. Tuurlijk laat hij zich wel eens vallen maar er is geen enkele speler die dat niet doet,

Dat Rooney zich hiermee bemoeid vind ik wel mooi, geeft ook aan dat wat Drogba deed wel heel overdreven was. Los van het feit of hij zich er wel of niet mee moet bemoeien

Niet om reacties uit te lokken (lees Manu fans), maar vind het wel jammer als dat van Rooney waar is.. Hij mag op z'n minst een tweet sturen naar Young om hem te vertellen dat ie een keer moet stoppen met het "diven" in andersmans strafschop gebied! Ik neem aan dat ie Young er al op heeft aangesproken op de training.

Wat Drogba gisteren uithaalde vind ik niet kunnen. Het zorgt alleen maar voor imago schade en dat verdient een topper als Drogba niet. Die man is beresterk en heeft dit niet nodig. Als hij de duels serieus op kracht aan zou gaan dan zou die minimaal 8 van de 10 duels winnen, beetje zonde dus. Maargoed misschien probeert Drogba Barcelona terug te pakken (wedstrijd 3 jaar geleden) en heeft ie er alles voor over..

Didier gaf het voorbeeld aan Barca hoe je een schwalbe tot in perfectie kan uitvoeren...

wat een gezeur. Bijna alle spelers maken zich er schuldig aan. Vraag me weleens af waarom. Soms is het kijken naar een tegenstander al voldoende om te liggen. Scheidsrechters moeten hier meer een rol in gaan spelen, door voetballen. Voetbal blijft een contactsport anders kun je gaan korfballen.
Drogba is wel de personnlijking van deze vallende ziekte , maar bijna alle zuideuropese clubs doen hierop vol aan mee.
Kijk daarom steeds minder.
En vraag me ook hoe waarom clubs geen kick and rush spelen tegen Barca. Volgens mij is de langste speler 1,30. Koppend ben je dan toch de baas? Vreselijk om te kijken, werkt me op de zenuwen, daarom mag Chelsea wel door wat mij betreft.

Haters echt haters maar barca wint gewoon thuis van Chelsea
Die kansen van gister die gaan dinsdag er echt wel in.,

Ik hekel aan die di matio wat een kop zeg bah!
Zaterdag eerst de ploeg verslaan die niet tegen hun verlies kan!

19 april 2012 om 12:01

maar vooraf zei bijna 90% van de mensen op VZ ook al dat Barca het klusje in UK zou klaren..
en over Chelsea heen zou walsen?!
Di Mateo is bezig aan een leuke reeks..

Drogba wat een speler soms echt grappig soms erg irriterend. Maar het is me opgevallen dat Drogba echt een intimiderend persoon is veel spelers zijn bang voor hem, als gister een speler van een andere team zulke dingen zou doen zouden ze 1000 kaart vragen om schwalbe.

Dan weet Barcelona ook eens hoe het is om tegen een ploeg te spelen waar sommige graag naar de grond gaan. Ik noem een Iniesta (wat een vervelend k*t ventje is dat toch) en Busquets!

Barcelona heeft eindelijk een koekje van eigen deeg gehad en snap nu ook de ophef over Drogba niet zo.

Als Barca spelers het doen noemen ze het slim en roepen ze dat het bij het spel hoort. Doet Drogba het dan krijgt hij een bak stront over zich heen, ik heb mij prima vermaakt koekje van eigen deeg.

Drogba deed het gewoon om Barcelona te sarren volgens mij. Ik heb me doodgelachen dat ze eindelijk eens zelf voelen hoe het is als de tegenstander bij alles op de grond gaat liggen. Ik snap niet dat er nu ineens zoveel verontwaardiging is. Zowel bij de media, als de spelers en de fans. Barca doet dit altijd, echt altijd.

En Rooney moet zijn kop al helemaal houden. Die speelt in een team met de grootste schwalbekoning van Engeland en kan er zelf ook wel wat van. Hypocriete Engelsen, as usual.

19 april 2012 om 13:20

Je weet dat dit gewone pure drogredeneringen zijn. Altijd? Gisteren toch niet? Dat is dus in ieder geval niet 'altijd'. En dat de een het doet praat toch niet goed dat de andere het ook doet? Nee, helemaal niet. Ik heb veel schwalbes gezien van Barca spelers maar nooit zulke als die van Drogba gisteren, dat zie je echt zelden. Hij lag meer op de grond dan dat Chelsea de bal de bal totaal in bezit had.

Hetzelfde geldt voor Rooney natuurlijk. Er is geen speler die niet het onderste uit de kan zal proberen te halen, maar er is een verschil tussen voordeel proberen te halen en een pure afgang. Gisteren was gewoon een afgang en genant. Daarnaast sarde hij de spelers van Barca nu ook weer niet zo erg dat ze rare dingen gingen doen of zelf ook helemaal gek werden, volgens mij was het meer een vorm van medelijden. Als zelfs Busquets je een flapdrol vindt dan kan je niet veel dieper meer zinken. Nou, Drogba heeft een nieuwe diepte record gevestigd. Elke camera heeft het vastgelegd en iedereen op de wereld heeft het gezien en er om gelachen, net als jij en ik. Maar ik heb er om gelachen omdat het werkelijk te idioot voor woorden is, niet omdat barca nu 'een koekje van eigen deeg krijgt', want dat is onzin. Zoveel kreeg Drogba dus helemaal niet mee noch ontstond er enig ander voordeel of kregen de spelers van Barca kaarten. Kortom, hij heeft alleen zichzelf voor lul gezet.

19 april 2012 om 13:34

Volgens mij haalde hij constant het tempo uit de wedstrijd en de concentratie bij de Barca spelers. Daarnaast zorgde hij dat Chelsea de bal langer in de ploeg kon houden.

Natuurlijk is het een misselijkmakende vertoning van Drogba, en tegen ieder ander team had iedereen ervan gewalgd, maar het is juist heerlijk dat het louter geroemde Barcelona nu eens op de eigen manier geklopt wordt. Juist de huidige verontwaardiging slaat nergens op als je hierin meeneemt dat de media Barcelona zelden tot nooit bekritiseren. Dat Drogba het tegen Barca doet is bewust he.

19 april 2012 om 13:43

Drogba doet dit altijd eigenlijk, niet in zulke grote mate als gisteren natuurlijk, dat zou pas een grap zijn, maar hij valt altijd alsof hij door een scherpschutter vanaf het dak van het stadion geraakt wordt......

Hij won wat vrijetrappen en haalde 't tempo eruit, maar het is niet zo iets waarvan je zegt, wauw, knap gedaan, slim. Het viel allemaal wel mee en het was gewoon meelijwekkend en grappig omdat het er zo dom uitzag. Het heeft ook amper invloed gehad op het spel van barca behalve dan dat ze in de tijd niet gecompenseerd worden, maar goed, als je 5 100% kansen hebt gehad die niet afgemaakt zijn dan maken die paar minuten ook niet veel uit. Er wordt een beetje te veel waarde gehecht aan Drogba, afgezien van die goal heeft hij nauwelijks iets goeds gedaan waardoor er gevaar ontstond en de mogelijkheden die hij had verprutste hij door een matige controle maar ook omdat hij natuurlijk te ver van de goal af stond. Op een gegeven moment paseerde hij Mascherano maja, als je dan nog 60 meter tot de goal moet en de diepste speler bent, dan heb je er vrij weinig aan.....

Ik vind de huidige verontwaardiging ook wel meevallen eerlijk gezegd, zeker op het veld was de verontwaardiging er amper. Er wordt te veel aandacht aan Drogba besteed, kijk als hij nu 3 mensen een kaart had aangenaaid en eentje een rode dan was het een ander verhaal, dit was gewoon zo slecht dat de scheids er ook niet intrapte. Wat daadwerkelijk een overtreding was floot hij af, wat niet liet hij doorspelen, ongeacht of hij nu op de grond lag te kermen of niet. Het is nu ook weer niet zo dat Barca verloor omdat Drogba op de grond lag en ik hoop dat hij dat volgende week nog eens gaat doen, dan kunnen we allemaal weer lachen, zeker als volgende week de kansen er wel ingaan.

20 april 2012 om 20:40

Ik heb Rooney eigenlijk al twee jaar niet meer zien duiken. Ook daarvoor viel het eigenlijk wel vrij goed mee. Heeft enkel een paar high profile duiken op zijn conto. Maar goed, ze waren er wel en moet nu inderdaad niet op Twitter gaan zeveren. Hij zou beter sowieso zijn account opheffen. Komt niks intelligents op.

Moest zelf ook wel enorm lachen met Drogba's gedrag. En al helemaal op het moment dat niemand anders dan Sergio Busquets bij de scheids kwam klagen over het duikgedrag van Drogba. Comedy gold :D

Wat toevallig dat dit precies naar boven komt als hij juist tegen Barcelona moet spelen. Bij Barcelona zijn de heren Xavi/iniesta zelf begonnen met een cursus schoonspringen.

Ik vind dat Drogba zich wel (te) veel laat vallen, maar dat is gewoon part of the game. Hij voelt een speler aankomen en zodra er contact is laat hij zich vallen. Dat gebeurt nu eenmaal op dit niveau. Niet over zeuren, gewoon voetballen.

19 april 2012 om 12:21

precies..
en dat hij zo laat valt..geeft alleen maar aan dat hij niet zo goed is in dat acteren zoals zijn tegenstanders :D (per slot van rekening is hij ook niet zo een type speler)
wel vond ik het lullig (voor Barca) dat de scheids er meer dan eens in trapte..maar achteraf gezien gewoonweg geniaal van de Ivoriaan.!
(ook merk ik vaak genoeg op dat Barca last ondervindt als het regent..dan wilt het ineens niet echt vlotten ook met het weertje had Chelsea het meer mee dan Barca het had..
om over geluk maar te zwijgen..
maar knap dat ze stand hielden..
ben benieuwd naar de wedstrijd in Camp Nou..

Irritant he Barcelona als spelers hele tijd gewillig naar de grond gaan? Haha koekje van eigen deeg gisteren. Het leuke is nog dat de Barca fans er nog blij mee lijken ook net zoals tegen Real die schwalbes maakte.

Is het echt zo toevallig dat de teams die zich keer op keer genaaid voelen tegen Barcelona Juist tegen Barcelona schwalbes maken?

Drogba's misselijkmakende struikelpartijen zijn een bleke imitatie van de theatrale gretigheid waarmee spelers van Barcelona en PSV stervende zwanen plachten na te bootsen. De timing van zijn opgevoerde stukje kan niet los gezien worden van de tegenstander.

Denk niet dat Barca moet janken. Gewoon in de return laten zien waarom ze Barcelona heten.

Ik snap niet waarom er nu ineens boze reacties komen en als Busquets en Alves het doen, maar ook Di Maria en nog velen anderen in Spanje, er geen boze reacties komen. Zitten de media dan serieus zo diep in de kont van Barcelona en Madrid gedoken dat zij het wel mogen maar anderen niet? Het is echt walgelijk al dat gezeik en gejank van de media. Richt je lekker op items die enige nieuwswaarde hebben en niet over tweets jegens Drogba.

Ok ok, heel duidelijk dat de Barca fans op hun teentjes zijn getrapt. Laten we wel stellen dat als Barca verliest het één grote drama is. Pfff zeik toch niet zo mensen. Barca wint alles en een keertje niet. Wees blij dat we een versassende finale kunnen krijgen.
Barcelona speelt inderdaad voetbal zoals het gespeeld moet worden, maar voetbal is ook een spel met strategie. Tegenhouden is net zo belangrijk als aanvallen. Dus als Drogba tegenhoudt en zich laat vallen, speelt hij gewoon het spel mee. Het is niet lelijk!!! Het is slim. Je moet je wapenen tegen barcelona. Als je een plas op straat ziet loop je er toch ook omheen in plaats van in de val te lopen. Haaha en Wayne moet al helemaal stil zijn. Eerst zondag zelf klote spelen en dan op Drogba zeiken.
Volgens mij kan hij het niet hebben dat Chelsea in Cl speelt en meneer een divisie lager

Hahahaha wanneer Barcaspelers vies spelen twittert er bijna niemand erover en wanneer Drogba dat doet wel!

'googled eva carneiro'

19 april 2012 om 13:46

Dat komt omdat niemand fair voetbal van Barca verwacht en we weten allemaal dat ze met fair voetbal nergens komen.

Ik stel voor dat de heer Rooney eerst naast zich kijkt, nl. meester duikelaar van dienst Ashley Young.

Tja, ik had een discussie met die realzidane hier. Ik vond dit Real een schandalige ploeg en hij vond Barca maar een stel duikelaars en aanstellers. Deze Champions League week heeft maar bewezen wie er gelijk heeft.
Barcelona heeft zich ondanks een zeer geflatteerde nederlaag keurig gedragen, geen schwalbes, geen onbesuisde acties. En dat terwijl ze bij Chelsea juist continu op de grond lagen (drogba natuurlijk als toppunt, maar Lampard lag ook wel zeer snel) Na afloop keurige reacties van Barcelona.
Bij Real kunnen ze ondanks dat ze maar met 2-1 verliezen,wat meer had moeten zijn, ondanks dat de scheids zeer in hun voordeel floot, ze toch weer niet inhouden en weer ontzettende frustraties en schoppen. Na afloop moet er tóch weer wat op de scheidsrechter gezegd worden, en dat terwijl Real met alle geluk van de wereld al die beslissingen mee heeft gehad.

heerlijk al het commentaar op de duikpartijen van drogba.
barça is één van de clubs waar de duikelaars wekelijks hun best doen om tegenstanders een strafschop of kaart aan te naaien, des te leuker is het dat nu eens de rollen omgedraaid waren en nu regeert met name de spaanse pers geirriteerd .
koekje van eigen deeg vind ik het.

Ik begrijp wel dat Drogba gisteren een paar keer vaker ging liggen dan normaal. Volgens mij zat het Drogba heel diep dat ze een paar jaar geleden zo benadeeld werden. Nu wou hij ook Barca 'naaien'. Overigens het feit dat Drogba de hele tijd op de grond lag, betekent niet dat het elke keer niks was. Hij werd bijvoorbeeld vol met de noppen van Puyol in zijn ballen getrapt. Verder waren er nog een paar momenten waar je als oudere speler best last van kan hebben. Trouwens mooi voor Drogba dat juist hij heeft gescoord, toch een soort van revanche.

Helaas voor Chelsea, ik denk toch dat Barca door gaat in de CL. Maar ik gun het Chelsea meer, want dat wat een paar jaar geleden gebeurd is dat kan en mag gewoon niet voorkomen op welk niveau van voetbal dan ook.

Nou ja, hij kreeg wel steeds goede tikken en hij vroeg verder ook geen gele kaarten ofzo. Moet kunnen.

Barca klaagt over valpartijen van Chelsea. Ik denk dat dit een strategie is geweest van Chelsea gebaseerd op het eeuwige vallen van de Barcelona spelers. Misschien is het wel zo dat Drogba zich veel liet vallen, maar dat is iets wat Barcelona zelf heeft geintroduceerd in het voetbal van nu, dus niet janken, voetballen.

19 april 2012 om 17:31

Hou op man hahaha. Wat denk je nou zelf, dat dit Barcelona schwalbes en duiken heeft geïntroduceerd? Wat een onzin zeg, hoe kun jij jezelf serieus nemen..

20 april 2012 om 05:46

Nee jij kan jezelf serieus nemen met je Barca zonnebril op... Bovendien heb je nog tientallen anderen hier die hetzelfde vinden, dus zo gek lijkt me de conclusie niet. En ja de Schwalbe is niet bedacht doior Barcelona, maar het is wel Barcelona die de schwalbe gebruikt als strategie om de fysieke duels die ze verliezen omdat het van die kleine hobbits zijn toch te winnen d.m.v. een vrije trap.

Als je de woorden niet geloofd van anderen, dan misschien de beelden? die spreken de waarheid lijkt me. Kijk ook eens tegen welke teams Barca dit doet...

http://www.youtube.com/watch?v=m_hvvfrkgyy

Dan pakken ze de strategie over van het beste team ter wereld en is het nog niet goed??

A taste of your own medicine.

Dit is precies wat er gister gebeurde. Barcelona doet dat elke dag met Busquets als de hoofdrolspeler. Ik ergerde me ook aan Drogba gister, want daar hou ik gewoon niet van, maar nu weet Barca hoe het dus voelt.

Man man we moeten trots zijn op Didier Drogba. Nog op zon leeftijd zo ongelovelijk veel werk verzetten. Dat noem ik nou eens echt een teamspeler. het is misschien dat hij wat vaak ging liggen. Maar dat doen ze bij Barcelona net zo goed.

Tsja het zal zo zijn Infama , maar volgens me probeer je gewoon een argument te vinden voor het verlies van Barca.
Ja, ik heb aandelen in Madrid. De snitches van Madrid zijn beter dan die van Barca fopduikers...

20 april 2012 om 09:36

Infama,

Ik ken je niet en had je niet gevraagd om op mij comment te reageren.
Je bent begonnen je voelt je stoer he ?

Ging ik naar je toe om een antwoord te geven over je comment?
Nee dus, blijkbaar vond je het gewoon niet leuk dat Barca verloren had van Chelsea.

Nu begin je met weens man, pak je rust, kent madrid je?

Kennen ze je in Barcelona? Nee dus dan moet je niet over beginnen.

Heb ik gezegd dat ze me kennen in Madrid? nee dus.

Barca heeft verloren, ga ergens anders huilen of genieten.

Het maakte niet uit of supporters ben van Barca, Bayern, Man u of je bekend bent
in Shaktar,napoel of waar dan ook.

Ik, als fan van Chelsea ben blij omdat wij van Barca hebben gewonnen.

Dus laat me genieten en ga ergens anders janken !!!

Didier Drogba is een legend haha
Echt een koekje van eigen deeg, ik vond het geweldig om te zien hoe hij ze terugpakte.
Jaar in jaar uit zie je hoe die Catalanen duikelend door komen door die rondes, en 2009 was de mikpunt dus was dit bewust en geniaal van Drogba gedaan. Alle hypocrieten bij Barca staan op maar die hebben echt waar, geen enkele redenen om te klagen. Mascherano noemt het duiken maar die vent doet het vaker dan sommige Spanjaarden (hij is niet eens zuid-europees)ongelooflijk wat een hypocriet. En die tikjes die hij uitdeelde waren ook pijnlijk en van Puyol mocht er ook wezen.

19 april 2012 om 18:04

Het is hypocriet om het mooi te vinden als iemand het van je eigen club doet maar het walgelijk te vinden wanneer iemand anders het doet..
Dat is niet bepaald objectief..
Het maakt niet uit hoelang Barcelona het doet, als je het zelf ook doet heb je geen reden tot klagen. Schwalbes waren 'kinderachtig', Drogba heeft zich zojuist verlaagd tot dat niveau.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook onzin dat spelers als Busquets schwalbes maken, maar vind het onzin als je het walgelijk vind maar toch weer niet omdat Drogba het doet..

19 april 2012 om 19:57

Ik heb nergens gezegd dat ik het niet walgelijk vind van Drogba, integendeel hij zou dat absoluut niet moeten doen. 1 van de beste spitsen ter wereld en met een status die hij heeft, zoiets heeft hij niet nodig maar goed. Als het elke andere supporter was, hadden zij een reden om te klagen. Maar met een diver als Villa, Busquets, Alves en Mascherano in je team heb je gewoonweg geen reden om te klagen. Puur teruggepakt, en als ze het nog een keer flikken in Camp Nou is er sprake van wraak. Want wij Chelsea hebben de strijd nog niet gewonnen. Ik zie veel Chelseasupporters vieren(begrijpelijk we waren kansloos geacht) maar we zijn er nog lang niet.

haha Drogba lijkt heel veel te hebben geleerd van Busguets.
Drogba heeft precies gedaan wat Busquets deed tegen Inter. Stiekem kijken of je tegenstander geel of rood heeft gekregen

Hij ging ook vaak naar de grond liggen en bleef hij maar lang liggen. Alleen heet zielig want met zo een lichaam blijf je niet langer liggen omdat Busguets (met zijn 5 kilo lichaam) tegen je wrijft

Maar thja geef hem maar ongelijk als het toch in voordeel van Chelsea werkt.

Maar, Maar , Maar als Chelsea a.s dinsdag wordt uitgeschakeld dan zijn al die valpartijen voor niets geweest

Dan maar afwachten.

Beetje triest dat mensen hier doen alsof Barcelona spelers de Schwalbes uitgevonden hebben en de enige zijn die rollen. Heel zuid Europa én Amerika barst van dit soort figuren.. Of zijn we soms allemaal spelers als bijvoorbeeld Suarez vergeten? Het zit blijkbaar in die cultuur en is een rotte plek binnen die voetbal landen, maar ga niet doen alsof dit probleem alleen bij Barcelona speelt..

Grappig om te zien dat wanneer anderen heel de tijd schwalbes maken het wel meevalt en wanneer een Busquets of Dani Alves het doen zie je het overal staan, vooral op Vz.
Natuurlijk maken ze soms schwalbes, maar ga er niet over klagen als mensen van je eigen club het ook doen.
Drogba zeurde een tijd geleden ook al over schwalbes maar maakt ze ook zelf, dan vind ik het onzin om erover te klagen.

Mensen die het niet doen mogen erover klagen vind ik, anders is het erg kinderachtig om het te doen..
Het is namelijk niet zo dat die spelers van Barcelona het uitgevonden hebben. Je ziet ook dat ze gisteren tegen Chelsea geen schwalbes hebben gemaakt.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Barcelona in Camp Nou met overtuigende cijfers zal weten te winnen!

Off: Voor de mensen die altijd zeuren over de classico's.. Iedereen kon dinsdag zien dat Real Madrid niet alleen ruzie heeft wanneer het tegen Barcelona speelt (marcelo) en iedereen zag dat Barcelona ook wedstrijden speelt zonder schwalbes te maken (gisteren). Ga aub niet na elke classico hierover zeuren..

Dit toont maar weer eens aan dat dit in alle competities gebeurt bij meerdere teams en niet alleen bij Barca. Kijk bij United naar Young, bij Chelsea naar Drogba en bij Real naar dimaria. Ik vind het jammer dat alleen Barca hierop afgerekend word. Wel mooi dat een topspeler als Rooney dit gewoon zegt over Drogba, en het niet schuwt omdat het toevallig Drogba is. Van Drogba wisten we al dat hij graag naar de grond gaat, ik vind het jammer. Bij Barca vind ik het ook jammer en ik hoop dat ze zich volgende week zullen gedragen.

Koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen, meestal is de tegenstander degene die zich irriteert aan de schwalbes van Barcelona en nu deed Drogna hetzelfde, ik keur het niet goed maar voor deze ene keer vond ik het wel hilarisch om te zien.

Er was net een compilatie in het sportjournaal op de NOS over de schwalbe´s van Drogba echt schandalig om zo keer op keer te vallen terwijl je niet eens geraakt wordt.

19 april 2012 om 20:00

Hilarisch dat ze dat nooit laten zien bij een El Classico, objectiviteit is sowieso ver te zoeken bij wat betreft in de Nederlandse media. Puur Barcageilerd, van NOS tot aan Voetbal International. Je wilt niet weten hoe veel onzin uit hun monden uitkramen, volgens mij volgen ze daar Chelsea ook totaal niet. Het is slechts de Primera Division en de EL Clasico onder de Nederlanders. Dan vind ik het jammer dat zij het snelst een oordeel over Chelsea hebben (9 van de 10 keer negatief ook). Waardoor ik gewoon naar een andere zender ga kijken.

19 april 2012 om 22:09

Rene v.d Gijp en Derksen hebben gezegd dat Ramires een linksback is en dat Mata voor 54 miljoen van Bilbao is gekocht XD Hahaha geniaal toch

Koekje van eigen deeg noem ik het, alhoewel Drogba op sommige momenten echt zat te overdrijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren