Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'FC Twente kan vijf miljoen euro vangen voor gewilde Douglas'

Laatste update:

Douglas vervolgt zijn loopbaan na dit seizoen mogelijk in Engeland. Newcastle United, de nummer vijf van de Premier League, was afgelopen winter al in de markt voor de 24-jarige centrumverdediger van FC Twente en heeft nu opnieuw zijn interesse kenbaar gemaakt, zo meldt Voetbal International.

/

Volgens het weekblad heeft de werkgever van Oranje-international Tim Krul vijf miljoen euro over voor Douglas. De Nederlandse Braziliaan zelf wil zijn carrière graag in Engeland voortzetten, maar wil de overstap pas eind augustus maken. Dan speelt hij vijf seizoenen in Nederland en is hij speelgerechtigd voor Oranje.

Douglas heeft een aflopend contract in Enschede, maar FC Twente heeft een eenzijdige optie om de contractuele samenwerking met één seizoen te verlengen. Douglas speelde 123 Eredivisie-wedstrijden en scoorde tien keer. Vorige week zouden Manchester United en Internazionale in Enschede hebben aangeklopt.

Is Douglas vijf miljoen euro waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vijf miljoen vind ik goed bod, zal uiteindelijk wel oplopen tot 7/8 miljoen gok ik. in Engeland kan hij (mits zijn gedrag verbeterd) wellicht uitgroeien tot een verdediger die tot een prijsklasse hoger kan gaan behoren.

9 april 2012 om 23:15

Eigenlijk valt het de laatste tijd wel mee met zijn gedrag, en hij word vaak boos als (hij vind) dat de scheids te snel fluit voor iets, en in Engeland word er juist wat harder gespeeld daarom denk ik dat hij een goede keuze maakt als hij naar Newcastle gaat.

[En bij die poll zie ik dus dat veel mensen zeggen dat hij meer waard is, ik vraag mij af of ze wel hebben gelezen dat hij nog een 1-jarig contract heeft ]

10 april 2012 om 06:57

Lijkt mij dat 5.000.000,- een uitstekende prijs is voor een (top) verdediger uit de eredivisie.
En hoe het er met zijn gedrag voorstaat zullen we woensdag wel zien als hij tegen zijn favoriete club gaat spelen!

Hahah dit gaat Twente dus nooit accepteren, vijf miljoen is veel te weinig voor deze geweldenaar! Optie in het contract gaat toch wel verlengd worden met twee jaar dus een miljoen of 8 moet er zeker in zitten. Newcastle zou trouwens wel een leuke club zijn voor Dougie

9 april 2012 om 21:15

Wordt verlengd met 1 jaar.

9 april 2012 om 21:17

Dan is vijf miljoen een goed openingsbod

9 april 2012 om 22:21

Hangt ervan af hoe je het bekijkt. Als je ziet dat Moisander bijvoorbeeld rond de 4 miljoen moet gaan kosten dan is 5 miljoen een mooie prijs. Kijk je naar wat Ajax voor Vertonghen zou kunnen vangen als die nog een 2/3 jaar contract zou hebben (ik gok op 20 miljoen) dan is 5 miljoen veel te weinig. Ik vind dit soort dingen altijd heel lastig in te schatten.

9 april 2012 om 22:28

@azalkmaar2

Tja, ik denk dat je in deze zaken toch beter kan beredeneren buiten Ajax. Ajax heeft in het buitenland toch nog een dusdanige naam dat buitenlandse giganten nog altijd bereid zijn om de hoofdprijs neer te leggen voor de sterren. Dat doen zij, met alle respect, niet voor spelers van Twente of AZ, ook al zijn die kwalitatief gezien gelijk of beter.

Ajax is wat transferinkomsten betreft toch een vreemde eend in de bijt in de Eredivisie.

9 april 2012 om 22:33

Heb je 100% gelijk in, het blijft alleen wel apart als je er zo naar kijkt. Maar een doorverkoop percentage zou bij Douglas een goeie optie, zeker als hij straks binnen Engeland wordt getransfereerd.

10 april 2012 om 00:17

Nou ik denk dat FC Twente en zeker dit jaar europees ook AZ best naam hebben gemaakt. als ik twente was zou ik eerst maar is kijken of douglas er iets in ziet zijn contract te verlengen, als dit echt niet zo is is 5miljoen een lekker bod om te beginnen. stel dat douglas nog 3 jaar bijtekent, dan kun je zeker 12 miljoen of meer voor hem vragen als je zijn prestaties van de laatste jaren ziet.

Maybe iets voor Psv? Samen met Zanka?

9 april 2012 om 21:16

Douglas wil niet naar Psv, Twente verkoopt niet aan PSV en PSV heeft geen cent om uit te geven. Genoeg redenen?

9 april 2012 om 21:21

Douglas wil prima naar Ajax of PSV hoor. Waarom niet? Meer geld, grotere club, ga maar door. Altijd die verhalen dat een speler niet van Twente of AZ naar Ajax of PSV wil, maar de praktijk wijst anders uit zodra een van die clubs concreet wordt!

Theo Janssen, Sigthorsson, die wilden maar wat graag naar een andere Nederlandse club.

9 april 2012 om 21:28

Tuurlijk... Hij heeft al eerder aangegeven dat hij naar het buitenland wil. PSV en Ajax zijn nou eenmaal niet echt een stap hoger, of je het nou wil accepteren of niet.

9 april 2012 om 21:41

Hoevaak moeten spelers als Douglas, De Jong en John nog vertellen dat ze niet naar PSV en Ajax willen? Waarom zouden ze als ze ook naar Manunited, Newcastle, Liverpool, Inter, Juventus en Bayern kunnen?

Theo ging naar Ajax vanwege geld en vooral omdat Aegon de claim van Moeliker op zich nam, PSV is helemaal ridicuul, daar betalen ze dezelfde salarissen als bij Twente en eindigen ze al een jaar of 5 onder Twente. Wie was de laatste speler die van Twente naar PSV ging? vennegoor?

9 april 2012 om 21:44

PSV en Ajax zijn toch echt een stap hogerop. Bij Ajax en PSV speel je Altijd mee voor de titel. Zonder uitzondering. Twente heeft de afgelopen 4/5 jaar(?) mee gedaan om de titel, maar er is een kans dat er een terugval komt.

En als je het dan nog niet wilt zien als een sportieve verbetering, dan is het nog altijd een financiele verbetering. De begroting van Ajax en PSV zijn nu eenmaal groter als die van Twente of Az

Daar komt ook nog bij dat de topclubs eerder een scout sturen naar Ajax of PSV (of Feyenoord maar dat is niet relevant op dit topic) omdat daar toch de toptalenten vanaf komen de afgelopen jaren. Eigenlijk altijd al. Ajax staat erom bekend dat ze een geweldige jeugdopleiding hebben. ( Zie winst Aegon Future cup door Ajax B1 en Finale next gen Series door Ajax A1) . PSV is in Europa ook gewoon een grotere club als Twente of Az.

Lijken me genoeg redenen om van Twente/az naar Ajax/psv te gaan

9 april 2012 om 21:54

Je kletst aantoonbare onzin, PSV heeft ongeveer dezelfde inkomsten als Twente, salarisplafond ligt ook min of meer gelijk en gezien de clubs die interesse hebben getoond komen die topclubs ook in Enschede.

Waarom zou je trouwens naar PSV of Ajax gaan wanneer je ook naar Bayern, Inter, Juventus, Manchester of Newcastle kunt? Leg me dat eens uit?

Buiten dat heeft Douglas al talloze malen laten weten Ajax en PSV niet sls stap vooruit te zien, wie ben jij om aan zijn woorden te twijfelen?

9 april 2012 om 22:08

Jongen of je het wilt of niet PSV blijft een stap hoger voor Douglas. Men is bij Twente tevreden als ze 3e of zelfs 4e eindigen, bij PSV is men pas tevreden als er een titel wordt gehaald. Europa League wordt niet gewaardeerd bij Psv. De druk is vele malen hoger, PSV heeft ook in het buitenland een veel grotere naam als Twente.

Luuk de Jong wou trouwens naar PSV komen, maar de clubs kwamen er niet uit omdat Twente 10 miljoen voor hem wou krijgen. Janssen ging ook naar Ajax, terwijl Ruiz naar een middenmoter van Engeland ging. Zo''n topclub als Ajax en PSV zal Twente niet worden.

9 april 2012 om 22:15

Het verschil is dat spelers ook weten dat die titel lang niet altijd wordt gehaald en de kans in Enschede net zo groot is.
Stap hoger op? Twente heeft dezelfde begroting als PSV volgend seizoen en gaat daar over een paar jaar overheen.

Misschien is het voor sommige mensen moeilijk om het te accepteren en blijven ze terugkomen met dingen over hoe groot het verleden is.

Luuk de Jong wou naar Psv? hehe, okeuj.
Janssen ging naar Ajax omdat hij 30+ is en geld wil cashen. Bij Ajax betalen ze nog altijd het dubbele terwijl ze gelijk presteren. Geef hem ongelijk.

9 april 2012 om 22:24

@barcapsver
je verwart sportieve doelstellingen met financiele doelstellingen... Dat hebben Ajax, PSV en Feijenoord ook jaren gedaan trouwens, dus ik kan het je niet kwalijk nemen...

Twente is de afgelopen 4 seizoenen 1e of tweede geeindigd... Dat betekent dus dat het sportief niet direct een stap hogerop is als spelers van Twente naar PSV of Ajax gaan.. In het verleden kon je voor een hoger salaris nog naar Psv, maar dat is ook voorbij... Bij Ajax betalen ze dan nog wel substantieel meer, maar dat is het dan ook...

Dat de clubs teren op een rijker verleden is leuk, maar het verleden is het verleden...

Of dat transferverhaal van Luuk de Jong een roddel is of niet, ben ik nog niet helemaal uit.. Maar stel dat het echt afgeketst is, dan is dat niet afgeketst omdat Twente 10 miljoen wilde, maar omdat PSV maar 10 mln (hooguit) wilde betalen...

9 april 2012 om 22:46

@ Barcapsver

PSV is dan ook vaak ontevreden.

On topic: 10 miljoen voor Luuk de Jong?
Daar krijg je alleen zijn hamdtekening voor.

Om naar een vergelijkbare club te gaan die bovendien al jaren achtereen onder Twente eindigd is voor die jongen echt geen uitdaging.
Douglas gaat alleen naar het buitenland en buiten dat geloof ik niet dat PSV het transferbedrag uberhaupt op zou kunnen hoesten.

9 april 2012 om 23:15

"zo''n topclub als Ajax en PSV zal Twente niet worden."

Ja als je naar een verleden kijkt niet. Maar PSV en Ajax moeten nu wel gaan uitkijken. PSV zowiezo want die pakken als jaren geen prijzen (behalve gisteren). Topclub of niet... het gaat om resultaat uiteindelijk!

10 april 2012 om 00:06

Aegon een claim op zich nemen voor janssen, maak jezelf niet belachelijk.

Alle spelers van twente willen naar Ajax of PSV.
Douglas is en blijft een braziliaan en die hebben, zo wijst de historie uit, wel wat met psv.

5 miljoen is meer dan redelijk voor een speler die wekelijks fouten maakt.
Presteren bij Ajax of PSV is wat anders dan bij een rustig provincie clubje als Twente.

10 april 2012 om 00:07

Begroting psv: 63 miljoen
Begroting Twente: 44

Scheelt slechts 20 miljoen.

10 april 2012 om 00:08

@ riche

Nog niet zo lang geleden huurde Twente zelfs nog zijn basisspelers van Psv. Middenvelders Bakkal en Aissatti waren gehuurd en waren vaste waarden. En al 5 jaar onder Twente geëindigd? PSV was in 2008 nog kampioen dus niet zoveel onzin praten.

En ja PSV is een stap hogerop. Niet zo'n hele grote, want zo groot is het verschil niet op dit moment tussen Twente en Psv, maar wel een stap hogerop. Dit is vooral gebaseerd op naam en niet zozeer op prestaties van de afgelopen jaren. Twente doet het al een paar jaar goed en dat gun ik ze van harte, maar Twente moet nog veel winnen als zij een grote club willen worden en zich permanent in het rijtje Nederlandse topclubs willen scharen.

Feyenoord is de ook 1 van de 3 traditionele topclubs. Zij zijn niet bepaald succesvol geweest de afgelopen jaren maar het is nog steeds een grote club. De supporters komen nog massaal en spelers gaan ook nog steeds graag naar Feyenoord. Bij Twente zullen er bij tegenslag weer veel (succes)supporters afhaken. Daarom is Twente nog steeds geen Nederlandse topclub en omdat PSV dat wel is, is PSV ook een stap hogerop.

10 april 2012 om 09:02

@vak410-
PSV begroting is 60mln, die van Twente 45,7 voor dit seizoen...

Verwacht resultaat zonder Champions League: PSV: -/- 10 mln, Twente: 2 mln... Verschil in exploitatie: 2,3 mln euro....


En inderdaad: nog niet zo lang geleden huurde Twente spelers van PSV.. Aan de kwaliteitseisen van nu kan niet meer worden voldaan, dus huren we (als dat al gebeurd) van Manchester United en Chelsea...

10 april 2012 om 09:04

@vak410
5 mln redelijk voor een speler die fouten maakt?

Juist.... Wat was ook alweer de vraagprijs van Van der Wiel en Vertonghen?

10 april 2012 om 09:19

@vak410-

Begroting PSV is 59 miljoen (uitgaven), begroting Twente is 47 miljoen (inkomsten), PSV heeft echter een tekort van 10 miljoen begroot waarmee het verschil in inkomsten 2 miljoen is, normaal gesproken heeft Twente komend seizoen dezelfde of een hogere begroting dan Psv.

Wanneer je denkt dat Douglas wekelijks fouten maakt betwijfel ik of je Twente überhaupt wel eens ziet spelen, met Douglas in de basis heeft Twente de minst gepasseerde verdediging in de eredivisie, de wedstrijden die Douglas geschorst was leverden 6 tegendoelpunten op, met Douglas incasseerde Twente 26 doelpunten in 25 wedstrijden.

Dat Aegon de claim van Moeliker op zich heeft genomen weet iedereen en wanneer je de interviews met de spelers van Twente leest weet je dat ze stuk voor stuk Ajax en PSV niet als een stap vooruit zien, waarom zouden ze ook als ze direct naar een Europese topclub of subtopclub kunnen overstappen?

10 april 2012 om 11:20

@ Riche

Welke claim heeft Moeliker bij Jansen liggen? Zo ver ik weet ligt er nog helemaal geen claim en een verzekeraar kan natuurlijk nooit een vermoedelijke claim op zich nemen. Dit is een roddel die door Twente fans in de wereld is gebracht, om de overgang naar Ajax goed te praten.
Mocht jij bewijzen hebben dat het anders is, please show me!!

10 april 2012 om 13:30

@jogiknows
Die claim is afhankelijk van de mate waarin Moeliker revalideert.... Dat er een juridische procedure loopt daarover is inmiddels wel duidelijk geworden uit het weinige dat Janssen erover kwijt wil...

Bewijzen dat het geen roddel is, zijn er voor zover ik weet niet.... Maar er zijn ook geen bewijzen dat het geen roddel is..

9 april 2012 om 21:16

Douglas bedoel je? Ajax had ook al interesse, maar ik ga er vanuit dat hij niet naar een andere Nederlandse ploeg gaat. Hij wil naar het buitenland, hij is ook klaar voor het buitenland (op die paar onnodige rode kaarten na), en hij heeft al 5 jaar hier gespeeld, ik denk dat je dan de Nederlandse competitie wel een beetje zat bent hoor, zeker als je zulke potentie hebt.

9 april 2012 om 21:20

twente gaat hem toch niet aan een concurrent verkopen

Mooi openingsbod, laten ze maar tegen elkaar opbieden samen met Bayern en Juve die ook interesse hebben getoond.

9 april 2012 om 21:23

Twente heeft dit wel handig aangepakt zeg met dat eenzijdige optie, wanneer breekt dit eenzijdige optie? In welke geval ?

9 april 2012 om 22:26

Zo'n optie houdt normaal gesproken ook in dat het salaris fors omhoog gaat, dus het kost ook wel het nodige om zo'n optie te lichten...

De optie houdt op te bestaan als de club aangeeft er geen gebruik van te maken.. (of aangeeft er wel gebruik van te maken natuurlijk )

9 april 2012 om 22:36

Klopt, ik wist natuurlijk wel dat het salaris ermee fors omhoog gaat.
Oké, dus alleen bij die reden. Bedankt.

7 miljoen + doorverkoop-percentage van 15/20%

Dat je tegenwoordig vijf miljoen kan vangen voor een houten klaas, zegt toch wel veel over de huidige markt. Ze zijn echt gek geworden in Engeland.

9 april 2012 om 21:23

Douglas moet minstens 5 miljoen zijn, is geen houten klaas, integendeel zelfs.

9 april 2012 om 21:35

Douglas is zeker meer dan 5M waard, in mijn ogen minstens 7. 5 is dan ook maar het openingsbod, loopt denk ik nog wel naar de 7 allerlei clausules.

9 april 2012 om 22:19

Tja, ook tom12 dacht dat het niet meer nodig was een mening te geven over Ebecilio maar af en toe komt er uit onverwachte hoek toch iemand bij die het niet helemaal begrijpt. No worries, je "held" komt er wel.

on: 5m is inderdaad te weinig, ik weet ook vrijwel zeker dat Munsterman hem daar niet voor weg doet, zal uiteindelijk wel 7-8 worden.

Newcastle zou wel een goede volgende stap zijn voor Douglas maar vijf miljoen is echt te weinig. Ik zat eerder aan het dubbele te denken. Douglas kan in het restant van het seizoen laten zien dat hij zich kan gedragen. Als hij dat doet is hij denk ik helemaal klaar voor de stap naar Engeland. Verdedigend is er in de eredivisie bijna geen betere.

Douglas gaan wij zeer zekers missen heeft veel punten voor ons gewonnen en zie nog geen waardige vervanger bij ons lopen, maar gun hem van harte deze transfer en zo houden we er nog iets aan over Douglas het gaat je goed

Douglas is een aardige kracht en de stap naar Newcastle zou een ideale tussen stap zijn, ik vind hem meer kwaliteit hebben dan Taylor, Daarnaast kan hij hier doorgroeien wat bijvoorbeeld ook gebeurd nu met Krul,ben Arfa, Cabaye, Tioté, Ba en Cissé. Hij moet werken aan zijn gedrag, want dan kan hij nog meer doorgaan groeien!

7/8 miljoen is hij minimaal waard, 1 jaar contracht heeft hij nog toch? Vergeleken met vertonghe die na mij mening rond de 12 moet kosten is douglas zeker 7/8 waard. Vind vertonghen alleen vele male beter in voetballend opzich

9 april 2012 om 21:24

Klopt, maar Douglas in verdedigend opzicht. Verder eens.

9 april 2012 om 21:55

Verdedigend denk ik wel maar dat komt natuurlijk ook omdat hij veel meer verdedigend werk moet doen dan vertonghen die zich meer aanvalleend geldt.

5 Miljoen is een redelijke prijs voor een 1 jarig contract
Als Twente zijnde zal ik hem verkopen

Klets niet,houten klaas slaat helemaal nergens op .
Douglas is gewoon een topverdediger ,en als het zo'n houten klaas zou zijn dan zal een topclub.zoals manchester united niet melden.
Ik denk dat jou clubje heel graag deze speler zouden willen hebben voor "slechts" 5 miljoen..

5 miljoen is natuurlijk een lachertje. Voor deze toekomstige Oranje-verdediger niet minder dan 11 miljoen.

9 april 2012 om 21:26

Denk dat onze club dat helaas niet krijgen

9 april 2012 om 22:37

Dat word nooit geboden en uiteindelijk zal hij ooit transfervrij de deur uit lopen dan. Realistisch en nuchter zijn, daar waren jullie zo trots op, probeer dat vast te houden..

5 miljoen is een redelijk openingsbod. 8/9 miljoen of minder met percentage bij doorverkoop zou mooi zijn.

9 april 2012 om 22:40

@ Detoekomst

Als Twente daar wel mee akkoord gaat, niet te vergeten dat hij een eenzijdig optie in zijn contract heeft staan en zijn salaris wel fors mee omhoog gaat, niet zo simpel dus om zo maar te vertrekken naar een ander club. Slim gedaan van de Tukkers.

9 april 2012 om 22:55

Ook al lichten ze de optie dan nog krijgen ze nooit 11 miljoen.. Ik wist ook dat Twente een optie had, maar die optie is maar 1x van toepassing. Ze kunnen zijn contract niet achter elkaar blijven verlengen..

Douglas is geen cent meer waard dan 5 miljoen euro, maar je moet gewoon 15 miljoen euro eisen omdat ze dat in Engeland makkelijk betalen! Hoe stom is het dat Carrol voor 40 miljoen euro naar Liverpool gaat, en je Suarez voor een 25 miljoen euro laat gaan. Binnenlandse spelers zijn altijd duur in Engeland, gewoon 15 miljoen euro eisen nu. Niet omdat hij het waard is, maar gewoon omdat het kan.

Want stiekem is het natuurlijk een beperkte, slordige verdediger met een gebrekkige concentratie. Begon geweldig, maar de laatste tijd ben ik een stuk minder fan geworden van hem. Dat hij Oranje in moet, zoals in het begin, hoor je ook niemand meer over de laatste tijd.

9 april 2012 om 21:31

Engelse kweek wordt natuurlijk altijd naar boven geprijsd. Daar is niets stoms aan, zo zit dat gewoon in Engeland.

9 april 2012 om 22:43

@ Church89

Ja, maar dan heb je mijn bericht niet helemaal correct begrepen denk ik

9 april 2012 om 22:19

Ja maar dat is juist het verschil tussen newcastle en de engelse top!(Arsenal daar wel even buiten.)

Ik zie Douglas nog wel naar Ajax vertrekken. Vijf miljoen is echt niet veel, zeker niet als je Vertonghen verkoopt. Dan houden ze nog vele miljoenen over omdat Vertonghen veel meer waard is.

9 april 2012 om 21:30

Alleen vraagt Munsterman dan het dubbele voor Douglas

5 miljoen is meer dan genoeg voor de domste verdediger van de eredivisie. Kan werken als een beest, maar staat de laatste tijd garant voor een tegendoelpunt door een persoonlijke fout.

9 april 2012 om 21:41

Domste reactie van de dag. Douglas is Nederland juist ontgroeit, omdat hier voor elk pietleutig ding wordt gefloten. Deze man draait in elke competitie probleemloos mee.

9 april 2012 om 22:15

Wat een onzin, De 1-1 tegen Schalke? Waar was Douglas? Moest Huntelaar denken, maar liet hem dom lopen. Twente - Heracles 0-1, kan de bal wegkoppen, maar bukt, tegendoelpunt. Twente - Heracles 1-2, verliest een duel, tegendoelpunt. Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldenaar, maar ik zie hier mensen Man United roepen. Een dergelijk niveau heeft hij nog zeker niet!

9 april 2012 om 22:20

Tja, jij haalt 2 wedstrijden aan. Kan ook wel 20 wedstrijden opnoemen waar hij een ijzersterke foutloze pot speelde. Maar idd Man Untd is ook wel weer wat te veel van het goede. Bij een Engelse subtopper zou hij zich uitstekend kunnen ontwikkelen.

Prijs mooi een stukje opdrijven naar zo'n 7,5 miljoen. Paar gunstige clausules bedwingen en je hebt een prima bedrag voor een verdediger die nog 1 jaar onder contract staat en zeker nog door gaat groeien

Douglas is 1 miljoen euro waard ,meer ook niet ,want hij is beperkt oogt wat houterig ..

9 april 2012 om 22:35

Dat geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle voetballers, overbetaalde primadonna's. Maar ik denk dat jij het alleen maar zegt om te provoceren, want een miljoen is vaak niets een genoeg voor de Jupiler League in deze gekke gestoorde voetbalmarkt.

9 april 2012 om 23:41

ik ben benieuwd wie jij in nederland dan wel een goede verdediger vind. Vertonghen maar verder zijn er niet veel spelers beter dan deze geweldenaar.

In engeland en in Newcastle zullen ze stilletjes lachen om de vraagprijs.

Douglas is een kanjer, die in de premier League nog meer tot zijn recht zal komen !

9 april 2012 om 21:48

Voor alle duidelijkheid, 5 miljoen is het openingsbod, niet de vraagprijs.

Toch apart dat Douglas soms fatale fouten maakt( FC Twente-psv 1-2 Matavz) Iemand van Douglass lengte mag zo'n fout nooit maken een misse kopbal waardoor Matavz kon scoren

9 april 2012 om 21:43

Gelukkig maken andere verdedigers nooit fouten, straks komt Douglas nog in aanmerking voor Oranje.

Voor Engeland hoeft Douglas zijn gedrag niet te veranderen. Die dingen waar hij hier rood voor krijgt wordt daar smakelijk om gelachen.

Oncollegiale voetballers zoals Toivonen die hem zijn laatste kaart aannaaide of Wernbloompjes kom je daar een stuk minder tegen.
Dus 8 miljoen strik erom en hij gaat een geweldige carriere tegemoet, Ik zou hem het liefst bij Man United zien.


Prima club voor Douglas, ook Tiote heeft destijds gekozen voor Newcastle, en die zie ik volgend seizoen wel naar een topclub gaan in Engeland, 5 miljoen is ook een prima openingsbod voor een speler met een 1-jarig contract.

Als het slechts 5 miljoen is dan lijkt het me niet dat Twente dat gaat accepteren. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat er een hoge doorverkoop percentage word bedongwn zoals Twente dat ook deed met tiote.

Bod accepteren en Gouweleeuw halen, of Nuytinck. Ik vind Douglas wat overschat, leert maar niet van zijn fouten.

10 april 2012 om 09:10

Van welke fouten heeft hij niet geleerd dan? Kom even met wat specifieke punten, dat maakt de discussie wat makkelijker...

Mijn gevoel hierbij is toch dat we in Nederland E N niet de spelers kunnen halen / behouden die we willen hebben om enigszins in lijn te blijven met de geldverspillende clubs in het buitenland E N we daarnaast ook nog eens steeds meer gen***d worden als we zelf eens een keer wat (moeten) verkopen.

Het voelt als onrecht, want die clubs verspillen vaak veel geld met spelers door ze te royaal te betalen of op de bank te houden ( bv. Tevez / dubbele bezettingen op bank ) maar dan wel krenterig zijn als wij die op de kleintjes moeten letten eens een keer ons op de markt begeven. Dit terwijl ze het 'makkelijk' op kunnen brengen.

Hierdoor wordt goed beleid afgestraft en wordt het gat niet kleiner maar alsmaar groter.

Bah.

5 Miljoen is een mooi bod voor Douglas en Newcastle is een prachtige club voor hem.
Met een beetje geluk speelt hij volgend seizoen gewoon CL voetbal.

Wie zou een goede opvolger zijn, zelf dacht ik aan Gouweleew.

9 april 2012 om 22:53

Ik dacht aan Bjelland, Twente ook trouwens...

9 april 2012 om 23:36

Ja, maar een vervanger voor Wisgerhof zou ook niet verkeerd zijn.

9 april 2012 om 23:38

Bengtson of röseler zijn er nog he

10 april 2012 om 09:16

Nils Röseler bedoelt Niekov, groot talent, centrale verdediger, zit dicht tegen het eerste aan en heeft al een aantal basisplaatsen gehad dit seizoen (speelde o.m. Guidetti uit de wedstrijd).

7,5 miljoen vragen, paar clausules erbij en klaar is kees!
In engeland zou hij wel goed in de smaak vallen, scheidsrechters laten veel meer doorgaan!
Zelfde was het geval met tiote in NL vond iedereen hem te hard spelen, maarin Engeland de normaalste zaak van de wereld. Daar kunnen ze het zelfs waarderen!
Dus denk dat dit een erg goede stap is voor douglas!

En op ebicilio reageer ik maar niet, want dat is een sensatie, toptalent.

Ik zeg: Doen! Momenteel speelt hij nou niet de sterren van het dak... en dat gaat ie ook niet doen. Zijn ontwikkeling bji Twente is volledig gestopt!

Voor de Eredivisie is het wederom jammer dat dergelijke jongens vertrekken. Maar ik zie hem in Engeland wel slagen. Munsterman/van der Laan zullen wel weer een mooie doorverkoop clausule eruit slepen.
Twente kon nog wel eens veel geld binnenhalen de komende transfer periode.

ik zou zeggen meteen strik er om doen en het bod accepteren. Niet afwachten tot augustus maar meteen verkopen. Een hoger bod komt er toch niet voor deze speler die nu na bijna vijf jaar nog steeds niet leert van zijn fouten.

Ik vind Doiglas toch meer waard dan 5 miljoen hoor. Zeker voor de Engelse competitie is hij een ijzersterke verdediger die toch min of meer het zelfde als Vertonghen ( ong. 10m) zou moeten opleveren. Gewoon vasthouden aan de vraagprijs als ik Twente was.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk een slecht bod. 5 miljoen?.

We hebben het hier over een sterkhouder in de verdediging van Twente, dat al 4 jaar lang in d etop van de Nederlandse competitie meedraait. Zoals zij dan zeggen in Tukkerland is er geen verschil meer tussen Psv, Ajax en Twente sportief gezien en in vergelijk met PSV zelfs al geen verschil meer financieel.

Maar goed.... dat kan je als Tukker wel denken en vinden, maar dan zou het toch wel enigzins stuitend zijn, wanneer je straks een Vertonghen (maar ook Vermaelen voor hem) ziet vertrekken voor een bedrag dat zelfs boven de 10 miljoen ligt.

Zou het dan toch iets met de herkomst van de speler ook te maken kunnen hebben?. Ik bedoel, je kan nog zo hoog opgeven over de hudige prestatie's van je club, maar schijnbaar speelt toch ook de naam Ajax en de reputatie van spelers/prestatie's uit het verleden toch wel enige rol. Is het aansprekender een speler van Ajax te halen, dan van bijvoorbeeld Twente en juist daarom zou men bereid zijn dieper in de buidel te tasten. Hoe moet je het anders zien?.
Want zou dat niets uitmaken, dan zou ook een Douglas voor iets van tussen de 10 en 15 miljoen moeten vertrekken. Net zoals Vermaelen in het verleden en mogelijk ook Vertonghen komende zomer.

In ieder geval vind ik 5 miljoen eigenlijk een niet waardige transferprijs. Ik denk, dat wanneer Douglas de afgelopen jaren bij Ajax zou hebben gespeeld het openingsbod toch echt wel een stuk hoger zou hebben gelegen.

10 april 2012 om 01:27

Als openingsbod (wat zeker nog gaat oplopen met de interesse) en door zijn 1-jarige contract is dat helemaal niet zo vreemd, zal denk ik tussen de 6 en 8 mil uitkomen en dan is het mooi als Twente er nog 10 a 15% bij een doorverkoop uit weet te slepen.

kom je met een beetje mazzel aan de 10 miljoen, en dat vindt ik erg veel zelfs voor een speler met een 1-jarig contract.

Buiten het feit dat Douglas af en toe de nodige foujes maakt denk ik toch dat hij voor de Premier league een aanwinst is. In Engeland speelt bijna iedere club 4-4-2 met wingers waardoor je veel voorzetten krijgt. Hierin is douglas natuurlijk erg sterk waardoor hij erg waardevol kan zijn. Ook staan er weinig beweeglijke spitsen, maar meer grote sterke spitsen waar hij liever tegen speelt. In de opbouw hoeft hij minder te doen omdat er vaak 2 verdedigende middenvelders staan die bal komen ophalen, dit is een voordeel voor hem.
Denk ook wel dat ze in Engeland 7/8 miljoen zullen betalen aangezien hij goed in de markt ligt bij verschillende clubs.
Zelfs Jonas Olsson (ex Nec) doet het erg goed in de premier league, en dat is toch echt een mindere versie van Douglas.

Ik vind dahij dan oor weinig geld verkocht wordt. Ze hadden hem beter kunnen verkopen na het kampioenschap. Dan was hij wellicht meer waard geweest.

Hij was vorig jaar in de zomer gewoon meer waard geweest denk ik, door het contract dat afloopt maar ook gewoon door zijn spel. Dit jaar heeft hij niet zo'n heel goede indruk op mij gemaakt. 5 miljoen is prima voor Douglas en Newcastle lijkt me een goed team om zich te ontwikkelen tot topspeler.

Douglas moet absoluut naar Newcastle gaan en als Twente dan slim is dan nemen ze een doorverkoopclausule als bij Tiote, ook al krijg je dan nog maar iets van 3 miljoen voor Douglas. Douglas gaat het sowieso maken bij Newcastle. Hij is al 2 jaar te groot voor de Nederlandse competitie en dat zie je ook duidelijk terug in zn concentratie. Daarnaast past het harde voetbal van Engeland helemaal bij Douglas dus dat wordt gewoon een succes. Met een beetje geluk wordt Douglas dan net als Tiote (hopelijk) voor ongeveer 30 miljoen pond doorverkocht, waardoor Twente dan ff ongeveer 7,2 miljoen euro ontvangt. Dat zijn leuke dingen. Jongens als Tiote en Douglas zijn zo gemaakt voor de Engelse competitie dat het bijna onmogelijk is om daar te falen.

5 Miljoen is te weinig.... ik zeg 8 miljoen en een goeie doorverkoopclausule..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren