Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Daarmee benut je de kwaliteiten van Theo veel beter'

Laatste update:
/

Frank de Boer is content met de progressie van zijn ploeg. De coach van Ajax zegt in gesprek met Voetbal International dat hij het spel van voor de winterstop te voorspelbaar vond. “Nu hebben we buitenspelers en middenvelders die diepgaan en backs die durven aan te vallen”, constateert de oefenmeester tevreden.

“Het spel van Ajax was nogal voorspelbaar. Dat is het nu niet meer”, zegt De Boer, die acht keer op rij won met zijn ploeg en inmiddels bovenaan staat in de Eredivisie. Die opmars is mede te danken aan de in vorm verkerende Theo Janssen, die veel meer dan voor de winterse onderbreking een belangrijke rol opeist op het middenveld van de Amsterdammers.

“Hij is dominant aanwezig en strooit met passes, maar staat ook best vaak aan het einde van een aanval”, aldus De Boer. “Daarover hebben we met de spelersgroep ook uitgebreid gesproken, wij wilden naar een stijl van voetballen toe waarbij we veel sneller de diepte zouden zoeken. Daarmee benut je de kwaliteiten van Theo ook beter.”

Ajax wordt kampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met alle blessures is het ook echt ongelooflijk knap dat ze nu bovenaan staan. Ben benieuwd of ze het de laatste paar wedstrijden vol gaan houden. Alles winnen = kampioenschap, dat is simpel zat.

9 april 2012 om 16:05

Ik denk dat je met 2 gelijke spelen en 4 overwinningen ook nog wel kampioen bent

je staat in ieder geval 3e dan, omdat het doelsaldo dan beter is dan Heerenveen, Psv, Feyenoord en Heerenveen en Feyenoord spelen ook nog onderling dus die kunnen niet meer alles winnen.

Als 1 gelijk spel tegen Twente is sta je ook nog boven Twente

9 april 2012 om 17:54

@ajaci Je weet dat het doelsaldo niet vast staat? Dus dat PSV als Ajax 2x gelijkspeelt wat ook nog eens heel goed mogelijk is op doelsaldo Ajax voorbij kan gaan. Het enige probleem is dat PSV al zijn wedstrijd moet winnen. Dat is natuurlijk ook mogelijk, maar dat is toch best lastig. Uiteindelijk zijn we behoorlijk afhankelijk van Ajax in de race op het kampioensschap.

9 april 2012 om 18:44

30 tegenover 43, oké, we hebben nog wat voor de boeg, maar je kunt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat dat m niet gaat worden...

9 april 2012 om 16:42

Als Ajax dit seizoen geen kampioen word zou ik dat ongelooflijk jammer vinden maar geen schande, want ze doen het ondanks zoveel blessures ongelooflijk goed. Ik zou er vrede mee kunnen hebben maar toch nu je zo dicht bij bent met een bijna fitte selectie moet je nu het ook niet meer uit handen geven!

9 april 2012 om 17:14

Als ze woensdag winnen bij heerenveen gaat het niet meer fout

9 april 2012 om 18:18

die gedachte heb ik ook, met een beetje geluk of juist pech dan doet de wedstrijd tegen twente er niet echt meer om. Maar goed dat is als he met als waren we 3x wereld kampioen geworden

10 april 2012 om 07:17

Volstrekt eens met deze gedachte !
Morgenavond wordt Heerenveen een cruciale confrontatie waarbij een overwinning Ajax in een riante positie brengt om weer kampioen te kunnen worden.
Natuurlijk moeten alle thuiswedstrijden gewonnen worden, dat is duidelijk.

Twente uit moet je dan gewoon niet verliezen, dan kan Ajax tegen VVV thuis kampioen zijn....
Een droomscenario werkelijk en het is Ajax zo gegund dit seizoen, veel meer nog dan het vorige.
De Boer doet het echt fantastisch, nu pas begint het echt te lopen en keren één voor één de grote jongens weer terug.....

Heb er heel veel vertrouwen in !!

Klopt. Maar dat lag ook aan frank de Boer zelf. Hij maakte ook duidelijk de fouten van een beginnende trainer, te lang vasthouden aan je eigen ideeën die je je hele leven hebt ontwikkelt maar als ze vervolgens niet werken weigeren ze aan te passen. Kwam natuurlijk ook door de blessures maar dit is één van de factoren die er speelden.

9 april 2012 om 17:46

Verklaar die fouten van de Boer dan eens. Welke ideeën hadden wat jou betreft meteen gewijzigd moeten worden?

Ondanks alle blessures toch aan kop staan in deze spannende titelstrijd geeft maar aan wat voor wilskracht de rest van de selectie heeft. Natuurlijk het ging niet altijd gepaard met goed voetbal maar er zijn goddank wel stappen gezet.

Om maar enkele voorbeelden te geven:
- Vertonghen speelt beresterk nu hij minder laks voetbalt. Komen zijn kwaliteiten als opkomende centrale man extra goed naar voren.
- Anita bewijst zich als middenvelder. De kleine Antilliaan blijkt uitstekende voetballende balafpakker te zijn.
- Janssen speelt sterk omdat er een type Anita nu naast hem staat. Geeft weer oude vertrouwde steekpasses. Bijvoorbeeld de magische assist op Lukoki tegen Ado. Heerlijk!

Enige wat momenteel nog minder loopt is de voorhoede. De filosofie begint eindelijk zijn vruchten af te werpen. Nu nog sterke flankspelers die aan het einde van de wedstrijd met kalk aan de schoenen terug komen en Kollbein die een seizoen volmaakt.

9 april 2012 om 18:01

te lang volgehouden dat theo jansen in de punt naar achter moet spelen is 1 fout.
Aissati niet eerder een eerlijke kans geven, dat is de 2e fout.
Bulykin in wedstrijden die hem goed zouden liggen niet gebruikken, is zijn 3e fout.
Enoh in plaats van Anita, 4 fout.

En nog steed maakt hij fouten kijk maar naar el Hamdaoui die speelt nog steeds niet terwijl el Hamdaoui in de spits wel een wereld van verschil is dan siem in de spits.
en nu niet komen met dat kul verhaal van ja hij heeft iets onvergefelijks gedaan, want dat bestaat niet. Voetballers maken fouten kijk maar maar Tevez bij city die speelt nu ook weer gewoon en in het verleden van ajax zijn er ook soortgelijke incidenten voorgekomen Mido (schaarincident) Zlatan en Rafael?

het is niet zo dat ajax nooit geen problemen heeft gekent met spelers.

9 april 2012 om 18:02

Oké, als jij dat wilt Tomas.

- Fouten als Janssen op VCM zetten, met maar 1 verdedigende middenvelder spelen, een hoge defensieve lijn opzetten etc. worden te laat ingezien of zelfs helemaal niet.

- Als we ook heel eerlijk moeten zijn Tomas, onder De Boer heeft Ajax nog geen enkele periode goed gespeeld. Vorig seizoen werden ze toch met héél veel geluk kampioen zonder goed te spelen (op de kampioenswedstrijd tegen Twente na).

Dit seizoen was het begin redelijk maar ook niet meer dan dat. Daarna is het van matig naar barslecht gegaan. Er zijn vast veel meer op-aanmerkingen over Frank de Boer in afgelopen periode, stomweg ben ik gewoon bang dat hij de functie als trainer van Ajax gewoon niet aan kan.

9 april 2012 om 18:13

Theo als verdedigende middenvelder opstellen samen met siem en erikson op het middenveld is al een simpel voorbeeld van zijn fouten. blessures zijn nooit leuk, maar een aantal blessures kwamen de boer goed uit. zo moest hij schuiven op het middenveld toen de spits geblesseerd raakte. hierdoor hoefde de boer niet te kiezen en kon Theo meer naar voren spelen. ook de schorsing van Theo tegen PSV kwam misschien wel goed uit. hierdoor kon de boer zonder problemen met 2 verdedigende middenvelders spelen.

voor Ajax is het goed dat er weer spelers terug komen. ik ben wel benieuwd of de boer dan wel de goede keuzes gaat maken.

Iedereen zag trouwens dat Theo geen verdedigende middenvelder was. ik snap nog steeds niet dat de boer het zolang probeerde!!

9 april 2012 om 18:20

@maestroff:

Natuurlijk! Ajax wordt kampioen, staat het seizoen erna weer bovenaan en dat komt uiteraard allemaal doordat wij zo ongelovelijk veel geluk hebben. Ajax speelt nooit periodes goed, het is altijd matig of bar slecht. Eigenlijk kan die trainer die voor het eerst in 7 jaar kampioen wordt onder lastige omstandigheden in de club en oneindig veel blessures er helemaal niets van.

Ik vrees ook voor de Boer, wat een schande om in je eerste jaar kampioen te worden en het in je tweede jaar gewoon nog een keer te doen. Verschrikkelijk.

9 april 2012 om 20:14

Natuurlijk is het knap als hij nu weer kampioen zou worden. Maar je kunt niet ontkennen dat het voetbal lange tijd niet om aan te zien was, en dat er gekke beslissingen genomen werden door de Boer !!

Blijkbaar hebben sommigen moeite om de waarheid onder ogen te zien. En ik weet dat uiteindelijk alleen het resultaat telt.

10 april 2012 om 13:07

@maestroff:

Fouten maken is menselijk. Dat de Boer lang vasthoud aan een dezelfde filosofie wil nog niet zeggen dat hij er niets van kan. Dan kan hij er in jouw ogen niets van.

1. Janssen heeft wel lang op de VMC positie gestaan maar eigenlijk was dat geen VMC positie. Als je de logica snapt van Cruijff dan weet je waarom. Het middenveld bestaat uit drie pionnen. Namelijk, de verdedigende, controlerende en aanvallende (vaak ook wel de 10 genoemd). Janssen werd in eerste instantie getest op de eerst genoemde. Dat het achteraf niet bleek te werken is makkelijk praten, maar vooraf was het de ideale positie in het Ajax systeem.

2. Spelen met slechts één VMC betekent niet altijd dat het te aanvallend is. Wanneer je de tegenstander de wil op legt dan heb je niet meer defensieve middenvelders nodig. Anita manifesteert zich daar nu bijzonder goed als stofzuiger.

3. Vertel mij eens hoe je het Ajax spelletje wil gaan spelen zonder een hoge defensieve lijn. Volgens mij zorgt die opgeschoven linie er juist voor dat de tegenstander eerder vast komt te staan. Komt bij dat wanneer Vertonghen inschuift er nog meer druk komt te staan er een mannetje meer situatie ontstaat op het middenveld. Meteen je extra defensieve middenvelder.

Het is zo makkelijk om het kampioenschap van Ajax, mogelijk dit kampioenschap ook, af te schuiven op de geluksfactor. Als Ajax die geluksfactor had gehad dan waren al die blessures er niet geweest, werd er niet met 6-4 verloren van Utrecht en stonden we nu veel verder aan kop. De laatste wedstrijd zijn misschien ook niet de mooiste wedstrijden om naar te kijken. Wel zijn het mooie wedstrijden als het gaat om teamprestaties, individuele acties en wilskracht.

Oh en wie aan het einde van de rit bovenaan staat heeft niet de meeste geluk aan zijn zijde gehad maar heeft het beste gepresteerd in het seizoen? Denk alleen dat jij je daar niet in kan vinden. Ajax heeft toch altijd geluk.

Hoop dat het goede spel blijft, met siggi boerrigter en v/d wiel erbij hebben we veel meer kans op het kampioenschap. Zoals ik al zei met dit goed spel wordt ajax waarschijnlijk kampioen

Er is zeker verbetering zichtbaar na de winterstop

Verthongen speelt elke week erg sterk en verdedigd niet meer zwak zoals hij in de eerste seizoenshelft wel eens een goal heeft veroorzaakt.
Janssen speelde weer 2 keer goed,
Anita is weer zoals vorig jaar aan het eind erg sterk op het middenveld aan het spelen.

Vermeer maakt al een tijdje geen blunders meer (heeft ook al 4 keer de nul gehouden)

9 april 2012 om 17:21

Ben het helemaal met je eens!

Omdat Vertonghen erg goed speelt de laatste tijd, trekt hij het hele niveau omhoog van het team. En Janssen speelt nu al 2 wedstrijden erg sterk, maar wel 5x zo goed als eerst. Vermeer maakt geen blunders meer. Alleen ben je Siem de Jong vergeten, want die speelde eerste seizoenshelft ook erg slecht en speelt nu ook erg sterk.

En ik heb het al een keer eerder geroepen. Met Anita op deze plek, win je 9 van de 10 wedstrijden in Nederland. Hij loopt echt alle gaten dicht en dat was de grootste zwakte van Ajax altijd. Daardoor kan Eriksen ook lekker bewegen en alle ruimte nemen, want Anita is tactisch erg goed.

dat is zeer zeker zo, komt denk ik vooral door het vertrouwen, ook krijg je nu spelers terug, het zal dus steeds lekkerder lopen, automatismen zegmaar. Het durven te voetballen waar ze het altijd over hadden komt er nu echt uit

''die opmars is mede te danken aan de in vorm verkerende Theo Janssen, die veel meer dan voor de winterse onderbreking een belangrijke rol opeist op het middenveld van de Amsterdammers.''
Theo heeft alleen de laatste paar wedstrijden wel aardig gespeeld. De belangrijkste Ajacied is toch echt Jan Vertonghen. Superjan durft sinds de winterstop steeds vaker door te schuiven naar het middenveld waardoor Ajax een overtal creeert op het middenveld. Daardoor zien we dat vertrouwde Ajax spelletje weer terug.

Theo Janssen begint inderdaad zijn vorm weer terug te krijgen. Eerlijk is eerlijk, hij kan fantastisch voetballen.
De verdediging begint eindelijk wedstrijden de nul te houden. Nu nog Boerrigter en Sightorsson die gevaarlijk gaan worden en gaan scoren.

Klopt natuurlijk. Was vaak niet om aan te gluren. Het is nu ook nog niet altijd goed maar we winnen wel vrij makkelijk. Wat ook goed is dat we veel minder tegen goals krijgen de laatste tijd.
hoop dat Ajax deze lijn doorzet en we over een maand weer een kampioenschap kunnen vieren

Jezus wat een ongelofelijk opportunisme. Hoeveel wedstrijden staat Theo nu lekker te voetballen, laat staan heel Ajax? Hooguit 3?
Dat ze bovenaan staan is wel degelijk knap te noemen, zeker gezien de waslijst aan blessures. Echter is het veldspel nu enkele wedstrijden op niveau, er is nog totaal geen reden voor overmoed.
Het begint weer de vormen aan te nemen van vorig seizoen, waarin Ajax onder Frank wel geteld één uitstekende wedstrijd heeft gespeeld, op het juiste moment. Daar gaat het om, maar als coach heeft Frank op voetbaltechnisch aspect nog maar bar weinig gebracht.
Rust, dat heeft Frank gebracht. En daarvoor verdient hij alle lof.

Frank de Boer, hier heb jij helemaal gelijk in en ben daarom erg blij om dit te horen! Het voetbal van Ajax is momenteel fantastisch en de kansen voor het kampioenschap zijn inderdaad gestegen. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het woensdag gaan doen uit tegen heerenveen. Heerenveen heeft dan wel volgens veel Nederlands de gevaarlijkste voorhoede, maar Bas Dost gaat net vaak in de lucht winnen van Vertonghen en Assaidi gaat naar mijn verwachting niet vaak langs Van Der Wiel/van Rhijn komen. Dan heb je nog de uitstekende speler Narsingh, welke een gigantische lekkere voorzet heeft. Maar helaas krijgt Bas Dost te veel last van Vertonghen/alderweireld Hij gaat het enige gevaar opleveren. Daarbij moet wel gezegd worden dat Daley Blind de laatste tijd voortreffelijk doet. Ik had hem zoals vele andere mensen al afgeschreven. Daarvan mag ook iets gezegd worden.

Wat ik verwacht aanstaande woensdag: Heerenveen krijgt veels te weinig balbezit om iets te creëren, omdat Ajax er vol op gaat zitten. Doordat Ajax juist meer balbezit krijgt, zullen ze vaker voor het doel komen, juist omdat ze de laatste tijd onvoorspelbaar zijn geworden in het creëren van kansen.

Als Ajax wint woensdag, en AZ en Twente spelen gelijk (wat ik hoop), is de titel zo goed als zeker binnen. Veel mensen vergeten dat Twente nog maar 3 punten achter Ajax staat, terwijl Twente nog thuis moet tegen Ajax. En met de huidige ranglijst zal Twente, indien ze met 3-0 gaan winnen van Ajax, Ajax passeren.

9 april 2012 om 17:48

@moettoes

Eerst ff van Heerenveen winnen dan pas voorspellen. Ik denk dat je AZ , PSV en Heerenveen teveel onderschat. Vergeet niet dat twente zonder 3 basisspelers tegen AZ moet.

9 april 2012 om 23:58

Ik verwacht en ben ervan overtuigd dat Ajax van Heerenveen gaat winnen. Dit is pas de eerste keer dat ik echt een overwinning van Ajax verwacht van een topwedstrijd. Je hebt gelijk dat Twente Brama, Janssen en Wisgerhof missen, maar daar tegenover staat wel het gemist van Holman van AZ. Ik hoop vooral dat Twente punten laat liggen. Dat komt ten goede voor Ajax in de loop van het seizoen.

Van Heerenveen verwacht ik inderdaad niet zoveel meer. PSV gaat een goede serie neerzetten, maar ze gaan geen 18 punten pakken in 6 wedstrijden. AZ onderschat ik inderdaad niet. Ik hoop vooral voor Gertjan Verbeek, wat ik overigens de Mourinho vindt van de Nederlandse trainers, dat hij 2e gaat worden. Ondanks dat hij geen prijs wilt voor de Rinus Michels Award, vindt ik hem samen met Frank de Boer de coachwinnaars van dit seizoen.

10 april 2012 om 15:55

Je kan beter hopen dat AZ punten gaan laten liggen, Twente ontmoet je namelijk zelf nog en dan moet je gewoon winnen.

10 april 2012 om 16:01

Gert-jan Verbeek, de Nederlandse Mourinho? Deze man heeft nog nooit een prijs gewonnen en denk dat dat ook dit seizoen niet gaat gebeuren, Verbeek is qua arrogantie net zo ver als Mourinho, maar op de andere fronten komt hij zwaar tekort.

Gert-jan Verbeek

Erelijst -

Finalist Knvb beker: 1997 (sc Heerenveen)
Nacompetitie: 2003, 2004 (heracles Almelo)
Plaatsing Uefa Cup: 2005, 2006, 2007, 2008 (sc Heerenveen)
ETL Domcup: 2010 (az)
Plaatsing Europa League : 2011 (az)

José Mourinho

Prijzenkast -

Portugal - FC Porto
Uefa Champions League
Uefa Cup
2 x Portugees landskampioenschap
Taça de Portugal
Supertaça Cândido de Oliveira

Engeland - Chelsea
2 x FA Premier League
FA Cup
FA Community Shield
2 x Football League Cup

Italië - Internazionale
Uefa Champions League
2 x Serie A
Coppa Italia
Supercoppa

Spanje - Real Madrid
Copa del Rey

Alleen het feit al dat Verbeek een erelijst heeft en Mourinho een prijzenkast, is veelzeggend.

Theo had 2 problemen toen hij bij Ajax kwam. Hij kwam op een positie te staan die niks voor hem is als verdedigend middenvelder. Het 2e probleem was dat hij dacht dat het publiek alleen maar boogballetjes wilde zien met buitenkantje links. Hij staat nu weer oud vertrouwd linkshalf en doet ook fysiek veel werk waardoor hij weer gevaarlijk en nuttig word. Een speler op rechtsbuiten die diepgaat werkt natuurlijk ook in het voordeel van Janssen.

ajax is als een team gaan voetballen er staat nu een team dat voor elkaar door het vuur wil gaan , mede dankzij dat theo en anita veel beter zijn gaan voetballen, en dat was voor de winterstop nog niet echt te zien pas vanaf de wedstrijden tegen Man U begon ajax een beetje te komen.

Werd tijd dat er meer diepte en variatie in het spel kwam, allemaal door die blessures. Zonder die blessures waren we kort na de kerst kampioen bij wijze van spreken. Want de overige mensen hebben alles gewoon fit gehad en hebben dit gepresteerd...

Dit heeft ook te maken met Anita. Sinds die op z'n eigen positie speelt is heel het elftal beter gaan spelen en zijn er veel meer positie wisselingen dan toen Enoh of Janssen op die positie speelde.

In balbezit kunnen nu niet alleen Janssen, de Jong of Eriksen ''rond de 16 spelen'', maar ook Anita zonder dat het bal tempo vertraagt (enoh vooral) en de tegenstander heeft dan dus 1 man meer om op te letten.

Verdedigend staat hij ook gewoon zijn mannetje en vind ik hem niet minder dan Enoh die echt belachelijk veel overtredingen nodig heeft.

Opbouwend is hij ook sterk. Hij laat zich inzakken als de bal bij Vertonghen of Alderweireld is en op die manier loopt Anita of vrij (als er niemand met hem meeloopt als hij in de bal komt) of hij maakt ruimte achter zich waar Vertonghen of Alderweireld in kunnen lopen (goal Vertonghen tegen ADO bijvoorbeeld, Vertonghen stond gewoon even linksbuiten). Als Alderweireld of Vertonghen inschuiven naar het middenveld neemt Anita ook de positie van de inschuivende verdediger in, hierdoor loop je niet het risico er ineens uit gecountert te worden omdat je verdedigers in de aanval staan. Alles verdedigende posities blijven bezet.

Op deze positie is hij echt wat Ajax nodig had en ik denk dat veel mensen Anita nog onderschatten, maar sinds hij daar staat loopt het allemaal steeds beter.

9 april 2012 om 21:25

Helemaal mee eens!

Anita vind ik erg volwassen spelen voor een 23 jarige, hij leest het spel goed. En hij is verdedigend erg sterk zoals jij ook zegt, als Vertonghen of Alderweireld doorschuift, dat hij dan de positie overneemt, en dat er geen gevaarlijke counters komen, opbouwend brengt hij veel rust en ruimte. Anita is (zoals hij nu speelt) zonder twijfel één van de belangerijkste spelers van Ajax. We kunnen hem erg goed gebruiken, en"ik denk dat veel mensen Anita nog onderschatten", ik ook, maar als hij zo door gaat onderschat niemand hem nog.

9 april 2012 om 22:05

Als jij 1 wedstrijd goed op hem let zal je al overtuigd zijn, neem dat maar van mij aan. Op het fysieke na heeft hij alles.

10 april 2012 om 08:55

Hij is tevens het allerbeste voorbeeld dat Ajax meer diepgang heeft dan de voorbije maanden, met zijn doelpunten tegen Roda en Heracles. Die jongens is echt heel erg compleet.

11 april 2012 om 17:47

klopt helemaal gelijk, 1 wedstrijd zal genoeg zijn/
verwacht veel van hem tegen Heerenveen!

Tja, dat zeg ik ook al deheletijd. Met Spelers als Aisatti en Mickey die alleen maar naar binnen gaan, heb je niets aan Janssen zijn kwaliteit(en).

9 april 2012 om 16:50

Helemaal gelijk, daarom hoop ik echt dat Narsingh komt! Als je met Narsingh en Boerrigter speelt speel je eindelijk eens met een rechtspoot op rechts en een linkspoot op link. Spelers die het veld nog wel breed houden en heel veel diepgang hebben. Met Janssen en Eriksen daarachter, wat zullen we dan genieten.

9 april 2012 om 17:05

Juist, jij begrijpt het. Dan wordt het echt gewoon dodelijk. Al moeten we het wel even afwachten.

9 april 2012 om 17:06

hoewel ik het ook goed zou vinden als narsingh komt, denk ik dat we met lukoki en misschien in de toekomst de sa zelfde type spelers hebben. Lukoki heeft, behalve tegen psv, zijn man echt heel vaak uitgespeeld. Alleen zijn voorzet is niet altijd even goed, maar ik ie potentie in hem. Volgend jaar hebben we dan sulejmani, boerrigter en narsingh. Dan gaan lukoki en ozbiliz zoiezo nooit doorbreken.

9 april 2012 om 17:16

Ik geloof ook wel in Lukoki, maar niet met het oog op volgend jaar. Waarin we waarschijnlijk wel CL zullen spelen. Dan speel je alleen maar tegen teams van het kaliber Psv/beter. Ik hoop eigelijk dat we Sulejmani een keertje verkopen. Speelt in het hele seizoen 5 wedstrijden top en doet de rest maar een beetje mee. Narsingh levert zo 10 assists op alleen Sigthorsson, daar ben ik van overtuigd!

9 april 2012 om 17:26

ja als suljmani weggaat,, zie ik narsingh wel komen. Alleen sulejmani zelf wilt blijven en aja gaat hem ook een aanbieding doen, in dat geval zou narsingh overbodig zijn

9 april 2012 om 17:28

Of Sulejmani.. Ik denk namelijk dat Narsingh beter is in het systeem dat Ajax voor ogen heeft..

9 april 2012 om 17:41

ja, daar heb je wel gelijk in
Ajax zit nu met ene grote probleem met sulejmani. Als ze hem verkope, dan hebben ze een grote verlies geleden en bovendien speelde sulejmani niet zo slecht in de eerste seizoenshelft. Ik denk dat als sulejmani voor een salaris onder de miljoen per jaar teeknt, dat je beide kan hebben, anders wordt het te duur

9 april 2012 om 18:00

Ik denk eigelijk dat Ajax een beetje in zijn maag zit met Sulejmani. Als hij op rechts zou spelen, zou dat ten koste van het team gaan. Hij is te duur voor een reserve en anders zullen ze heel veel verlies gaan draaien. Ik denk dat ze dat verlies maar moeten accepteren. Het geld krijg je er toch nooit meer uit voor Sulejmani. Ik vind het een nuttige speler, denk alleen dat we beter af zijn zonder hem dan met hem. Als rechtsbuiten zeker en op links hebben we Boerrigter, die keuze lijkt me snel gemaakt.

9 april 2012 om 17:23

Aissati is eigenlijk een middenvelder en wanneer hij op de flank wordt geplaatst probeert hij tenminste nog het veld breed te houden. Dus daar kan Aissati ook niet echt veel aan doen, het is een middenvelder. Sulejmani gaat wel alleen naar binnen, dat klopt.
Ik geef je wel gelijk over het feit dat Janssen beter speelt als er meer diepgang in het spel is en meer diepgang heb je als je met Boerrigter & Narsingh speelt ipv Aissati & Mickey

9 april 2012 om 18:02

Ik neem het Aissati ook niet kwalijk. Alleen benut je zo de kwaliteiten van Janssen minder.

9 april 2012 om 18:28

Ik geef ook aan dat Janssen (veel) beter speelt met diepgaande (flank)spelers.
Daar geef ik je ook gelijk in, maar je noemt nu bijv. een Aissati die maar een paar wedstrijdjes heeft gespeeld en in die paar wedstrijden heeft hij ook maar een paar keer op de vleugel gespeeld. Dus ik vind het een vreemd dat je Aissati als voorbeeld neemt. Kijk Ebecilio is een zelfde geval als Sulejmani en is ook gewoon een flankspeler.

Ik denk dat als we de komende 4 wedstrijden winnen, thuis tegen vvv al kampioen kunnen worden. Dat zou fantastisch zijn! Thuis kampioen worden lijkt me leuker dan uit. En ik ben er niet zeker van de we vitesse-uit gaan winnen.

Ook als we geen kampioen kunnen worden, ik zou even trots zijn op Frank en het hele team.
En hij heeft fouten gemaakt ja, maar (vooral) als beginnend trainer leer je daar van.
En Frank weet hoe Ajax moet spelen.

Kortom we gaan glorieuze tijden tegemoet met Frankie......ben ik heilig van overtuijg!!!

Ik zou die Rits wel een keer aan het werk willen zien.. in de Nextgen vond ik hem goed spelen over het hele toernooi... net als Fischer uiteraard.

Het belangrijkste vind ik anita.
Die staat echte de sterren van.de hemel te spelen controlerend.
Hij is week in week uit de beste man.
Als ik van marwijk was nam ik hem mee naar het ek.
Multifunctioneel en hij kan het niveau makkelijk aan.

Heereveen uit is gewoon cruciaal. Als je die wint, dan kun je daarna 6 punten oogsten. Gezien de competitie loop je dan een klein beetje uit op de concurrentie. In de laatste 3 wedstrijden moet het verdedigen van de voorsprong van vijf punten voldoende zijn.

9 april 2012 om 17:16

dat is waar als we heerenveen winnen denk ik dat we al vast een vinger op de schaal kunnen gaan leggen, maar als we egt slecht tegen heerenveen spelen word het nog reuze spannend!

9 april 2012 om 17:22

Helemaal mee eens, heerenveen uit is de sleutel wedstrijd, verleis je die dan gaat het nog echt zwaar worden, met een gelijkspel zit je ook nog in een lastige situatie omdat je nog naar twente moet, win je dan heb je een geweldige uitgangspositie, ik denk dat je dan zelfs kampioen wordt als je twente uit verliest maar de rest wint.

9 april 2012 om 17:27

@ultimatefreak83

Je hebt gelijk, dat wanneer je Heerenveen-uit wint dat dan in principe de thuisduels tegen Graafschap en Groningen gewonnen moeten kunnen worden. Tegelijk spelen concurrenten onderling en daar gaan dus weer bij hen punten gemorst worden (ik verwacht niet bij allemaal).
Tel daarbij op, dat je al aan de leiding gaat en dus punten voorsprong hebt....ziet het er richting het slot dan alleen nog maar beter uit, waarbij je jezelf kan afvragen of Ajax dan in de laatste 3 duels van het seizoen nog wel 2 keer gaat verliezen.....denk dat de grootste optimist bij de concurrentie dat niet meer zal verwachten....
Vitesse in wedstrijd 34 uit is theoretisch voor Ajax altijd een moeilijke wedstrijd....maar het zou zo maar kunnen dat Van den Brom met het ook op de daarop volgende playoffs EL toch aanpassingen gaat doen. Immers voor hem zal het belangrijker zijn om fris en zonder veel blessures die strijd aan te kunnen gaan...... Dat is belangrijker dan dan Ajax alsnog een pootje te willen lichten.....

ja, dus niet met ozbiliz en ebecilio!
juist met spelers als sulejmani, boerrigter en al helemaal lukoki wordt dat pas echt optimaal benut.
ik begrijp dan ook niet waarom lukoki met al die blessures niet gewoon standaard in de basis staat in plaats van iemand als ebecilio...

9 april 2012 om 17:17

ebecilio speelt de laatste weken gewoon beter dan sulejmani en zeker dan lukoki heb je hem gezien tegen psv?

9 april 2012 om 17:19

Ik zie liver Ozbiliz dan Lukoki.
Lukoki verspeelt de bal veels te vaak en heeft niet eens een fatsoenlijke voorzet & passeerbeweging. Snelheid dat heeft hij wel (en hij houd het veld breed), maar dat is het vind ik.
Daarom zie ik liever Ozbiliz dan Lukoki.

ik zou zo beginnen komende woensdag denk niet dat fdb het zo gaat doen en dan eventueel sigi voor buli boerigter voor ebecilio en en als je voor staat vd wiel voor v rhijn duimpjes omhoog?

vermeer
v. rhijn
jan
toby
blind
siem
anita
THEO
eriksen
bulikin
ebecilio

Eriksen links buiten lijkt me geen strak plan. Laat de jong maar gewoon in de spits en eriksen op 10, we moeten het toch al niet hebben van onze aanval dit seizoen zeker de 2e seizoenshelft niet. Middenveld met theo, anita en eriksen vind ik ijzersterk hoop niet dat de boer erwat aan gaat veranderen als sigthorsson weer volledig fit is en ipv de jong in de spits komt. Als we heereveen en twente uit winnen heb je de titel, heb er vertrouwen in maar het is en blijven uitwedstrijden he ben benieuwd.

ik zie het zo

ajax heerenveen 1
az twente 2
psv rkc 1
roda feijnoord 3

ajax staat dan 5 voor op twente 3 op az en 4 op psv en feijnoord heerenveen uitgeschakeld om de titel

volgende week:

ajax de graafschap 1
psv az 1
twente nac 1
feijnoord exelcior 1

dan blijft alles hetzelfde alleen sta je nu 6 voor op az

daarna:

de hele top 5 wint weer dus zelfde stand

daarna:

Twente Ajax 2
feijnoord az 1
roda psv 3

stand is dan

ajax 68
feijnoord 67
psv 66
twente 62
az 61

9 april 2012 om 17:51

Ik denk dat AZ niet zo erg terugvalt als jouw voorspel en dat Feyenoord meer punten laat liggen, maar zou mooi vinden als het zo zou gaan als jij het zegt.

9 april 2012 om 18:30

nou ik denk het tog wel hoor, az kan voetballen maar word geen kampioen

9 april 2012 om 22:19

ik denk ook dat Ajax kampioen wordt, maar ik zeg ook helemaal niet dat AZ kampioen wordt. Ik zeg dat ze geen 5de worden

9 april 2012 om 20:36

@ ajax4ever
Er klopt niks van je eerste voorspellingen, Ajax en PSV spelen uit en bovendien is het zo dat als Twente inderdaad wint bij AZ dan sta je geen 5 voor op Twente maar nog steeds 3 (zoals nu) en 4 op AZ (dus geen 3)

Het is natuurlijk fantastisch dat Janssen weer benut wordt. Dit is een toevoeging aan het spel van Ajax en op een andere manier dan bij Twente is hij een belangrijke speler. Bij Twente draaide alles om hem en bij Ajax staat hij in de Hierarchie gewoon wat lager, maar hij moet gewoon linksmid blijven spelen en dan zal hij nog meer gaan groeien. Het is ongelofelijk knap als Ajax nog kampioen wordt en de kans zit er dik in als er weer meerdere spelers terugkomen van blessures. Ik zie het liefste de opstelling zo de laatste paar weken.

Kenneth
greg/v Rhijn
Alderweireld
Vertonghen
koppers/boil
eriksen
anita
janssen
Oz/Ebi/Jody
sigi
boeri

Het is vooral de combinatie van druk zetten, Anita en Vertoghen. Hierdoor krijg Janssen gewoon veel meer vrijheid om met die passen te strooien. Anita rent van voor naar achter van links naar rechts, overal waar hij nodig is om de bal te heroveren.

Gaat inderdaad weer lekker bij Ajax.. Frank de Boer begint nu eindelijk goede keuzes te maken! Laten we hopen dat Frank nog lang bij Ajax blijft en er weer een topclub van maakt!

Woensdag wordt een zeer lastige wedstrijd voor Heerenveen. Desondanks zie ik kansen, narsing zal blind de baas zijn en Dost moet hier wel van kunnen profiteren aangezien Jan en Alde de laatste tijd wel vaker kinderlijk zijn afgetroefd! Ajax is woensdag de favoriet maar met een beetje geluk pakken we de volle bak!

9 april 2012 om 18:10

Ik denk alleen niet dat Blind speelt maar Koppers, Jan en Toby de laatste tijd eenvoudig afgetroefd? Wanneer zoal de laatste tijd?

9 april 2012 om 18:20

Je hebt gelijk.. de laatste tijd gaat het inderdaad top.. maar ik heb nog momenten in mijn geheugen gegriefd over kinderlijke foutjes.. van wedstrijden voor deze goede serie! Met een beetje druk moeten deze weer te forceren zijn haha ;!

Nogmaals.. Ajax de favoriet, maar thuiswedstrijd Heerenveen, met een zeer goede dag en een beetje geluk pakken we gewoon de 3 punten !

9 april 2012 om 19:44

Het mooie is dat het woensdag alle kanten op kan gaan. Als jullie aanval het op de heupen krijgt, is dat zeer lastig te verdedigen. Zet het middenveld van Ajax zo goed druk dat jullie amper aan voetballen komen, zie ik ons makkelijker winnen dan dat iedereen verwacht. Ik hoop in ieder geval op een topwedstrijd, puntverlies van de concurrenten en een goal van Boerrigter! :P

Wij gaan kampioen worden en hebben een fitte basis bijna en tegen Herenveen wordt het geen probleem, want die verliezen bijna altijd tegen de topclubs.

9 april 2012 om 20:42

AZ vergeten?!
5-1 he. Ok de rest verloren ze maar het overgrote deel was uit behalve de 1-5 tegen PSV dan.
Niet te overmoedig, maar ik heb er wel vertrouwen in

Wat zal Frank allemaal verzinnen als echt iedereen fit is? Naja, luxeproblemen zijn eigelijk geen problemen!

Heerenveen uit is een cruciale wedstrijd. Win je die dan zet je een grote stap richting de titel, waarbij je hopelijk zelfs puntverlies mag lijden bij Twente(ervan uitgaande dat Ajax de andere wedstrijden wint)

Een mooie wedstrijd met zowel een goal van Sigthorsson als Boerrigter en als eindstand 1-3

Kortom we moeten weer gaan spelen met echte buitenspelers ipv met dat binnendoor gepruts.

Daarom exit Sulejmani en Ebecilio !

Nu moet Frank goed opletten op de rechtsbuiten van Heerenveen. na de wedstrijd direct Narsingh contracteren. Hij kan maar getekend hebben voor Ajax.

Verkoop verplicht: El Hamdaoui, Sulejmani, Ebecilio, Sneijder, Castillion.
Gun Vertonghen en Van der Wiel middels een verkoop een mooie transfer.
Einde contract voor: Verhoeven, Ooijer, Aisatti, Jozefzoon, Silva en Bulykin.

Naast het doorvoeren van jeugdspelers als Lukoki, Veltman, Klaassen, Van der Hart, Denswill en Fischer moeten we 4 spelers kopen:
Narsingh voor de basis op 7
Mathijssen voor de basis op 4 (en opleider van Denswill)
Duarte, backup voor Janssen
Nemeth, backup voor Sigthorsson

Jammer a.s. woensdag is Ajax aan de beurt en wordt het allemaal nog een stapje spannender
Ajax verliest met grote cijfers van Heerenveen: 4-1
het positieve doelpunten saldo verdwijnt als sneeuw voor de zon
Bovendien loop 1 van de bepalende middenvelders van Ajax een rode kaart op en mag de volgende wedstrijd niet mee doen.

Ongelooflijk knap dat ze bovenaan staan na al die blessures en randzaken eromheen, petje af voor Frank hoor.

Ajax zit nu in een flow het is ook belangrijk om 200 procent in te zetten voor de laatste wedstrijden dan zou kampioenschap wel heel reeel zijn.

Wonderbaarlijk dat ze in de competitie bovenaan staan. Vind het ook een beetje de Boer zijn schuld die Janssen in een andere rol wilde duwen en blijkbaar zijn spelermateriaal niet goed genoeg (her)kende om ze naar behoren te laten spelen. Hoop dat het een beginnersfout is en heeft zich goed hersteld inderdaad zodat spelers als Anita, Vertonghen, vermeer en Janssen goed benut worden. Vinden verder van Rhijn, Blind en Ebicilio zeer waardevolle vervangers en Eriksen en de Jong komen ook eindelijk een beetje aan voetballen toe.

Gaan deze zomer Vertonghen, van der Wiel en Eriksen voor 50 miljoen wegzetten in de markt en hebben daar gewoon al vervangers voor klaarstaan. Ookal zou ik wel wat investeren in een ervaren verdediger die de jonge verdediging wat rust kan geven.

Laten we niet op de zaken vooruitlopen, ook al zou het fijn en mooi zijn als ajax weer kampioen wordt.
Laten we maar van wedstrijd naar wedstrijd werken. Ben wel blij dat theo op zijn niveau terug is en dat siggi terug is en boerrichter terug komt, samen met van de wiel. Nu heeft van der wiel wel een sterke concurent in van rhijn, want die doet het goed.

ben wel bang voor blind-narsingh zie ik mis gaan!


Frank je praat nu net als Fred Rutten
Het lek is boven automtismen gaan nu vanzelf en het team is nu een echte eenheid
(5 weken later werd Fred ontslagen )

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren