Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax en PSV zeggen deelname aan nieuwe NextGen Series toe

Laatste update:

Aan de tweede editie van de NextGen Series, die in augustus dit jaar van start gaat, zullen namens Nederland sowieso Ajax en PSV deelnemen. Beide clubs vaardigden ook hun A1-elftal af voor de eerste editie, die dit seizoen werd gespeeld. Zondagmiddag verloor Ajax de finale van de Champions League voor junioren op strafschoppen van Internazionale.

Volgens de organisatoren van de NextGen Series hebben alle zestien deelnemers die dit seizoen meededen, ook volgend seizoen van de partij. PSV A1 werd dit seizoen laatste in de poule met een zege en vijf nederlagen. Alleen van FC Basel werd eenmaal gewonnen. Ajax A1 verloor als gezegd de finale van de Champions League voor jeugdspelers van Inter.

Volgend seizoen doen niet zestien, maar 24 teams mee aan de competitie. De namen van de clubs worden later bekendgemaakt, een daarvan is in ieder geval Chelsea. Onbekend is nog of Nederlandse clubs als Feyenoord, FC Twente, AZ en sc Heerenveen ook een jeugdteam mee laten doen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Feyenoord mee doet is de winnaar vooraf bekend lijkt me =)

26 maart 2012 om 18:21

Feyenoord wil dat niet. Feyenoord heeft een heel strikt schema/plan voor de jeugd opgesteld en dit toernooi past niet in het schema wat zij voor ogen hebben. Daarom deed de A1 dit seizoen ook niet mee.

26 maart 2012 om 19:32

en niet alleen dat... maar als Feyenoord zijn spelers hier ook gaat laten aantreden, is er meer kans dat er door buitenlandse clubs aan ze getrokken wordt. dus het heeft ook een nadeel.

26 maart 2012 om 20:50

Alleen Feyenoord heeft dit wil je zeggen?
Denk je niet dat Fischer Klaassen of Rits nu ook op de voet gevolgd worden?
Ouasim zijn we al kwijt, wat ik zelf heel dom vind.
Gelukkig hebben Fischer en Rits hier met hun gezonde verstand getekend.
Van de rest verwacht ik niet dat ze snel vertrekken.

@getreall,
not sure if trolling or just stupid..
Zoek het eerst even op wil je?
Ajax A1 is in de afgelopen 10 jaar 5 keer kampioen geworden, Feyenoord 2 keer. Bovendien staat Ajax nu 2 punten voor op Feyenoord met 2 wedstrijden minder gespeeld.

Dus ja grote kans dat Ajax het kan gaan winnen, moeten ze in ieder geval slimmer spelen dan tegen Inter.

26 maart 2012 om 22:20

Tjaa het is inderdaad zo dat Ajax een hele goede jeugd heeft, net zoals Feyenoord. Ook doordat de halve A1 speelt bij het eerste kunnen hun niet optimaal presteren, logisch.

Een ding is duidelijk, Feyenoord heeft de beste Nederlandse jeugdspelers. Dat is een feit.

26 maart 2012 om 23:04

Kan ik je geen ongelijk in geven.
Maar dat Feyenoord onomstreden de beste jeugdopleiding heeft is dus lariekoek. Alhoewel ze die prijs wel vaak winnen.
Maar dezelfde situatie heb je bij Ajax ook, tegen Psv stonden er 10 jeugdspelers in het veld.
Dus eigenlijk ontlopen ze elkaar niet of nauwelijks, alleen Ajax A1 is vaker kampioen geworden, en Feyenoord A1 heeft betere Nederlandse spelers.

Toch vind ik het jammer dat Feyenoord heeft afgezegd, hoe geniaal zou het zijn.
Feyenoord A1 - Ajax A1 finale champions league voor A teams!!

26 maart 2012 om 23:11

Feyenoord onomstreden de beste jeugd?

Volgens mij is Ajax vorig jaar kampioen geworden met een half jeugdelftal en staan we ook nu weer boven Feyenoord terwijl driekwart van onze spelers uit eigen jeugd komt. Ook het vlaggenschip van de jeugdopleiding, de A1, staat boven Feyenoord. Bovendien levert Ajax meer echte toppers, kijk maar naar het Nederlands elftal.

27 maart 2012 om 10:22

Geen idee waar je dit hebt gelezen. Kijk even naar mijn vorige stukje of dezelfde regel nog voor dat je reageert..

5 oktober 2012 om 09:15

Waarom is Feyenoord dan hofleverancier met psv van Nl
Waarom heeft feyenoord A1 dan vorige week met 4-1 gewonnen van ajax A1?

26 maart 2012 om 18:21

Waarom Staat de A1 Van Ajax dan Eerste in de Competitie? Met twee punten meer als feyenoord, en twee wedstrijden minder gespeeld, En ook de B1 staat eerste, Met een ruime voorpsrong.

Je doet net of Feyenoord de beste jeugd van de wereld is, Die van Ajax is minstens gelijkwaardig, En Van ploegen als Sporting P, Botafogo Santos,chelsea,west Ham.

26 maart 2012 om 18:27

@ Poseidon83 .. Beetje kort door de bocht wat je nu zegt de laatste jaren is Feyenoord toch wel toonaangevend in Nederland wat betreft jeugdelftallen. Wat jij nu zegt klopt niet echt want dan zou volgens jou AZ ook beter zijn als Ajax ?

26 maart 2012 om 18:30

Nee je zegt het verkeerd. Feyenoord is hofleverancier van het Nederlands elftal in de jeugd. En dat is respectabel voor Feyenoord. Maar wat heel veel Feyenoorders snel vergeten is dat er bij andere clubs ook veel talent loopt uit het buitenland. Zo loopt er bij Ajax een Viktor Fisscher en Mats Rits rond. Die toch wel een grote meerwaarde zijn gebleken.

26 maart 2012 om 18:55

@kevfey
Toonaangevend in het leveren van mensen voor het Nederlands jeugdelftal ja maar niet in de competitie hoor

26 maart 2012 om 19:07

Goed jeugdelftal joh vorig jaar met 10-0 verliezen

26 maart 2012 om 19:45

@poseidon83,

Dat komt omdat Vilhena er niet bij was zaterdag, anders was het 1 punt voorsprong geweest..... Nee, Ajax A1 en B1 staan bovenaan. Feyenoord levert veel spelers aan Oranje, Ajax ook. Ik vind dat de jeugd van Ajax en Feyenoord het beide uitstekend doen. Waarom de PSV jeugd aan de Nextgen-cup meedoet is mij een raadsel. Dit jaar slechts 11 zege... En PSV moet het niet echt hebben van de jeugd, maar van kopen....

26 maart 2012 om 19:46

@ Hulk, ga ergens anders lopen provoceren zeg.... Het *jeugdelftal* van dit jaar heeft wel de meeste punten gepakt in de topwedstrijden.

26 maart 2012 om 19:47

@ Nafets laatste 3 jaar 2x kampioen worden en de meeste spelers leveren voor de nationale teams , Nederland onder 17 daarmee europees kampioen maken. Veel spelers die bij Feyenoord weg worden gehaald door Chelsea, City vind ik toch wel toonaangevend. Natuurlijk heeft Ajax ook een goede jeugdopleiding en ze ontlopen elkaar niet veel. Maar je kan moeilijk zeggen dat de Feyenoord jeugd niet toonaangevend is.

26 maart 2012 om 19:48

@ Hulk je vergeet wel even dat ze thuis met 3-1 wonnen en dit jaar met 2-0 en in Eindhoven onterecht de 3-2 op de neus kregen. En het gaat om de jeugd niet om het 1e elftal van Feyenoord.

26 maart 2012 om 20:55

Poseidon83. Er zijn veel gebleseerden bij de A1. Des te knapper dat ze maar 2 puntena chter ajax staan. B1 is gewoon een slechte lichting en er spelen ook veel eerstejaars b in de B1.

26 maart 2012 om 21:06

Misschien omdat de helft van de jeugd in het eerste speelt?

26 maart 2012 om 18:22

Ja want hun A1/b1 staat boven die van Ajax..

26 maart 2012 om 18:39

Ajax A1 en B1 staan allebei bovenaan, net als de C1

26 maart 2012 om 18:45

ik neem aan sarcasme ;

26 maart 2012 om 18:47

het is sarcastisch

26 maart 2012 om 20:13

Wel knap van Ajax A1 veel jongens zijn toch doorgeschoven naar het eerste door de vele blessures.

26 maart 2012 om 18:22

Waarom? Omdat Feyenoord in de (a1) competitie ook niet van Ajax kan winnen? Feyenoord heeft een hele goede Nederlandse jeugd. Maar Ajax heeft goede Nederlandse jeugd aangevuld met exceptionele buitenlandse talenten zoals Rits en Fisscher.

Daarom is Feyenoord altijd hofleverancier van de jeugdelftallen van het Nederlands elftal. Maar je kan nie tzeggen dat Ajax met spelers uit Denemarken en dergelijke een slechte jeugd heeft. Dat bewijst de competitiestand in de jeugd ook.

26 maart 2012 om 18:31

De afgelopen jaren werd de A1 vaak kampioen onder Van Gastel. De liching van dit jaar is gewoon wat minder, kan gebeuren.

Dat is trouwens echt niet de reden dat Feyenoord de jeugd oranje elftallen domineert en Ajax wat minder. Alsof de helft van alle jeugdteams van Ajax uit allerlei buitenlanders bestaat. Dat vind ik veel te kort door de bocht.

Mij interesseert het niet zoveel wie welke jeugdopleiding beter vind. Ik hoop dat Feyenoord, ook als het financieel straks wat beter gaat, net zo doorgaat met de jeugdopleiding als nu.

26 maart 2012 om 18:40

Nee, dat zeg ik ook niet. Feyenoord heeft kwalitatief een hele goede jeugdopleiding. Dat mag absoluut gezegd worden en daar moet Feyenoord trots op zijn. Maar de opleiding van Ajax is kwalitatief absoluut niet slechter.

Vorig jaar won de A1 van Feyenoord het kampioenschap. Dit jaar staat Ajax A1 en Ajax B1 bovenaan in de competitie. Is er veel verschil? Naar mijn idee niet. Volgend jaar kan het weer andersom zijn.

Zowel Ajax als Feyenoord moet trots zijn op hun jeugdopleiding. En wanneer Feyenoord de contracten van hun spelers van 18+ in orde heeft is het dom om niet mee te doen aan zo een internationaal toernooi. Waarom is als volgt:

De afgelopen jaren heeft Feyenoord veel te weinig uit transfers gehaald. De absolute sterkhouders van Feyenoord worden nooit voor gigantisch bedragen verkocht. Daar kan en moet eigenlijk verandering in komen. Aangezien je een hele goede jeugdopleiding hebt moet je daar veel meer van profiteren.

Alle spelers die 18+ zijn kan je een contract aanbieden, wanneer dit getekend is kan Feyenoord probleemloos meedoen aan zo'n jeugd toernooi. Je verhoogt namelijk de marktwaarde van je speler gigantisch. Maar omdat ze een contract hebben kunnen ze niet weg lopen zoals Rekik etc.

Het mooiste voorbeeld heirvan is natuuriljk Viktor Fisscher. Speelde een wereldpot tegen Liverpool en Barcelona en staat internationaal gelijk helemaal op de kaart. Tenslotte word e rop dit soort toernooien gigantischen gescout. Wanneer Ajax hem straks wil verkopen zullen er genoeg geinteresseerde clubs zijn, wat dus de prijs weer opdrijft, waardoor je weer meer geld kan vangen.

Het is naar mijn idee dan ook een hele domme zet van Feyenoord als ze zichzelf niet aanmelden voor dit toernooi.

26 maart 2012 om 18:41

Ik zou de A-lichting van dit jaar zeker niet als minder betitelen. Met Achabar, Kongolo, Boetius, Sleegers, Rutten en Vilhena kan je spreken van een goede lichting. Helaas zijn er wat spelers uitgeroofd en heeft deze A1 de pech dat deze toplichting van Ajax, uiteraard aangevuld met een Deen van buiten, net wat sterker is. Feyenoord en Ajax staan een straatlengte voor in de jeugdcompetitie, dus wat dat betreft kan je stellen dat het team gewoon weer heel goed doet

Alleen de B1 van Feyenoord is wat minder, de C1 daarentegen weer erg goed.

Ik had die Next Gen als Feyenoord zijnde toch overwogen. Het is toch een goede manier om spelers te laten wennen aan het tweewekelijks spelen, het is Europese ervaring tegen andere speelsystemen- en culturen en zo'n duel tegen een schoppende afbraakploeg als Inter is ook een leerzame ervaring. De A-junioren van Ajax zijn dit jaar naar Trondheim, Birmingham, Istanboel, Barcelona, Liverpool en Londen geweest.

Bovendien legt Feyenoord de grote talenten als B-junioren al vast, dus voor een vertrek hoef je niet te vrezen.

26 maart 2012 om 18:51

@ De-lano

Vorig jaar werd de A1 van Ajax kampioen, niet die van Feyenoord. De A2 van Ajax werd trouwens ook kampioen.

26 maart 2012 om 18:57


Seizoen kampioen
2010/11 ajax A1
2009/10 feyenoord A1
2008/09 feyenoord A1
2007/08 sparta Rotterdam A1
2006/07 va FC Twente A1
2005/06 ajax A1
2004/05 ajax A1
2003/04 ajax A1
2002/03 sc Heerenveen A1
2001/02 ajax A1

Vaak kampioen? valt behoorlijk mee

26 maart 2012 om 19:11

@ Babinho,

De zogenaamde toplichting van Ajax, aangevuld met spelers uit het buitenland, is echt niet sterker dan de toplichting van (onder19) van Feyenoord. Feyenoord o19 stond lange tijd bovenaan, maar zakte wat af nadat de toppers (achahbar, Vilhena, Manu, etc.) vaker met het eerste meegingen.

Daarnaast heeft Feyenoord jaren geleden aangegeven dat de kampioenschappen van jeugdelftallen niet het belangrijkst is. Het gaat om het opleiden en klaarstomen van de talenten voor het eerste elftal (vandaar ook dat een aanzienlijk deel van o19 al met het eerste traint en speelt).

Over de B1 (onder17) heb je gelijk. Dat is een mindere lichting, maar daar horen ook nog jongens als Vilhena bij.

De C1 (onder15) schijnt inderdaad weer een toplichting te zijn.

26 maart 2012 om 19:21

@ Emre, en de spelers van Ajax A1 gingen nooit met het eerste mee? Klaassen, Koppers, De Sa, Lukoki, Denswil etc? Pure onzin wat je zegt. Bij Ajax deden er net zo goed spelers mee met het eerste. Misschien zelfs nog wel meer aangezien er bij Ajax dit seizoen veel vaker beroep gedaan moest worden op de jeugd gezien de blessures. Vorig jaar deden deze spelers allemaal nog niet mee met het eerste en toen werd Ajax toch ook kampioen?

En weet niet of je het opgemerkt hebt, maar vanaf vorig jaar is er bij Ajax ook duidelijk geworden dat talenten klaarstomen voor het echte werk. En juist hoort bij die ontwikkeling wedstrijden op europees niveau, 2x in de week voetballen enzovoorts. Daar leren ze juist heel veel van. Of denk je dat de A1 van Ajax er slechter op is geworden door tegen o.a. Barcelona, Liverpool en Inter te spelen?

De jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord zijn kwalitatief gelijk. Dat zie je aan het aantal spelers dat doorbreekt. Tenslotte zou dat de graadmeter moeten zijn. Dat is ook hetgeen waar het om draait.

26 maart 2012 om 21:04

Ach ik kan weinig met dat beste dit, bovenaan in de competitie dat. Aajx haalt gewoon grote talenten uit het buitenland en pimpt op die manier de opleiding. Feyenoord kiest een andere route, waarschijnlijk ook ingegeven door geldgebrek. Feyenoord belast de spelers op bepaalde intervallen heel intensief om in de overige periode ervoor te zorgen dat ze fysiek de kans krijgen om te groeien. Die centimeters komen in de rest van je carrière goed van pas. Manu, Sleegers en Boetius zijn een tijd geblesseerd geweest en Vilhena, Kongolo en Achahbar gaan heel veel met het eerste mee. Voeg die 6 spelers toe aan de A1 en er zit geen verschil tussen Feyenoord A1 en Ajax A1.

Mij maakt het weinig uit, al is het voor het zelfvertrouwen van die jongens leuk natuurlijk. Het gaat er uiteindelijk om hoe het eerste profiteert van de jeugd. Daar mogen jeugdkampioenschappen voor wijken wat mij betreft. Je ziet nu ook dat dat gebeurd. Vroeger werden die spelers vaak dubbel belast om maar te zorgen dat ze kampioen konden worden met hun leeftijdsgenoten. Nu is er maar een doel: Feyenoord 1. Ieder zijn ding.

26 maart 2012 om 18:22

Laat Feyenoord maar verstandig niet mee doen voordat er weer allemaal gasten voor een prikkie weg worden geplukt waar we ze over een jaar of 5 voor dik geld kunnen verkopen ;-).

26 maart 2012 om 18:26

Want? gisteren won anti voetbal , niet over de middenlijn komen, schoppen naar alles wat beweegt ook, dus zo zeker is het niet dat ajax volgende keer wel wint

26 maart 2012 om 19:10

De A1 en B1 van Ajax zijn sterker dan die van Feyenoord, voor de rest heeft Feyenoord over het algemeen wel een sterkere jeugd. Daarom moet Cruijff de jeugdopleiding ook renoveren

Leuk initiatief! Hopelijk doet Feyenoord ook mee, hebben toch ook altijd goede jeugdelftallen. Hopelijk wint een Nederlands team hem wel komend jaar, ook al heeft Ajax het heel ged gedaan en maar net verloren.

Als Heerenveen zou meedoen is het Heerenveen/emmen trouwens, maar dat even terzijde.

Was een prachtig mooi toernooi, viel nieuw talent aan het werk gezien! Jammer dat Ajax verloor in de finale, maar de wedstrijden tegen o.a. Barcelona en Liverpool waren heerlijk om naar te kijken.

Mooi dat Chelsea ook meedoet. AVB heeft (een van de weinige vooruitgangen) er voor gezorgd dat Chelsea een betere jeugd heeft gekregen, en er veel aandacht aan besteed. Hopelijk pakt dat goed uit over een aantal jaar.

26 maart 2012 om 18:22

Wat heeft hij dan precies gedaan voor de jeugd? Want hij heeft er volgens mij niet lang genoeg gezeten om er echt iets te verbeteren.

26 maart 2012 om 18:25

Daar vergis je je eigenlijk in. AVB heeft onder andere een deel van het transferbudget besteed aan renoveren van de jeugdopleiding en het verbeteren van het scoutingsapparaat. AVB wilde op termijn ook meer jeugd in laten stromen.

Dat zal niet gelijk effect hebben natuurlijk, maar het is de bedoeling dat er op den duur meer talent door zal stromen.

26 maart 2012 om 18:27

Inderdaad. In dit halfjaar heeft hij wel echt fors aandacht besteed aan de opleiding van jonge spelers. Vele aankopen en laten dit ook zien. Helaas vergat hij een beetje het huidige elftal.

26 maart 2012 om 18:28

Ja, maar dan ben je in feite wel 100% afhankelijk van een nieuwe trainer. Sommige trainers zijn gecharmeerd van jong talent, andere trainers vullen liever open plaatsen op met aankopen.

26 maart 2012 om 18:29

Dan vind ik het toch raar dat Abramovich niet heeft gewacht en AVB de tijd heeft gegeven om zijn project voort te zetten.

26 maart 2012 om 18:33

Natuurlij kben je afhankelijk van een nieuwe trainer. Maar elke trainer die uberhaupt jeugd wil laten doorstromen is afhankelijk van een goede jeugdopleiding. Dat is de basis.

Nu de jeugdopleiding en de scouting is verbeterd en geintensiveerd is komen er over een x aantal jaar vanzelf talenten aan die een trainer eigenlijk wel verplicht moet gaan gebruiken. Omdat de jeugd dan goed genoeg is om 1ste elftal speler te zijn.

Als de jeugdopleiding aanwezig is, en die levert voldoende kwaliteit af voor het eerste elftal, zal elke trainer er op den duur gebruik van gaan maken. Maar de basis is een kwalitatief hoge jeugd opleiding.

Maar welke trainer maakt naar jou idee helemaal geen gebruik van een jeugdopleiding. Daar ben ik benieuwd naar.

26 maart 2012 om 18:39

Totaal geen gebruik van een jeugdopleiding maken is wellicht overdreven. Maar je ziet toch met regelmaat dat de rijkere clubs echt alleen gebruik maken van de jeugd wanneer het echt moet. Wanneer er veel blessures zijn bijvoorbeeld. Ik vind dat de jeugdopleiding het hart van iedere club moet worden.

26 maart 2012 om 18:42

Het is wachten tot de financial fair play natuurlijk word doorgevoerd. Maar je merkt al dat er heel veel gaande is op de gebieden van jeugdopleidingen en dergelijke. Zo breken er bij Manchester United, Barcelona en Bayern Munchen al regelmatig jeugd spelers door. En deze clubs doen het niet onverdienstelijk op (inter)nationaal niveau

Daarbij zijn de ploegen uit Rusland en dergelijke ook in opkomst. Daar geld nog steeds de 6+5 regel waardoor de jeugd uit Rusland ook steeds beter word. Dit zal op den duur ook gewoon een europese topcompetitie worden met eigen jeugd.

26 maart 2012 om 18:48

Ik vraag me alleen af wat er gebeurt als clubs in feite gedwongen worden tot die fair-play regel. Is het dan niet zo dat er een enorme strijd gaat los barsten om jonge talenten? Dat zal ook zo zijn nadelen mee brengen aangezien Nederlandse clubs ook aardig wat jonge buitenlandse jongens hebben.

26 maart 2012 om 19:02

De financial fair play zal niet zo een groot effect hebben. Het is meer dat er geen rijke oliesjeiks maar ongelofelijk veel geld in clubs kunnen pompen. Het is een regel dat clubs maar een bepaald percentage van hun volledige omzet aan schuld mogen hebben enzovoorts. Hierdoor worden de clubs gezonder en zullen de salarissen minder absurd en de transferbedragen weer naar meer normale proporties gaan.

Regel 1: Nog maar 10% van het volledig omzet bedrag mag nog maar afkomstig zijn van een externe financieerder. Wanneer een club dus 268 miljoen aan omzet draait (chelsea) mag een externe investeerder (abramovich) dus maar 26,8 miljoen in de club steken per jaar. Wanneer een club 150 miljoen omzet draait (manchester City) mag er dus maar 15 miljoen worden geinvesteerd door een externe investeerder (sjeik Mansoer)

Regel 2: De schulden van de clubs moeten teruggebracht worden. Clubs moeten hun schulden voor 2014 teruggebracht hebben tot een maximaal bedrag van 45 miljoen euro. Tussen 2014 en 2017 moet dit bedrag zelfs teruggebracht worden tot maximaal 30 miljoen euro. Zo kunnen er geen spelers meer gekocht worden met geld dat er niet is.

Regel 3: Clubs kunnen vanaf het seizoen 2014/2015 uitgesloten worden van Europese toernooien en op den duur zelfs de licentie die afgegeven is door de Uefa/landelijke bond kunnen verliezen. Hierdoor mogen ze dan niet meer mee doen in de hoogste competities.

Feyenoord zo eventueel erbij kunnen. Ajax en PSV hebben grote gelijk om weer mee te doen met de Nextgen Series. Spelers kunnen hierdoor ervaring op doen in het buitenland en de omgeving bekennen.

Leuk voor die gasten allemaal dat ze ook aan '' Europese wedstrijden'' kunnen ruiken alvast. Vraag me wel af of het voor Nederlandse clubs verstandig is om mee te doen. Spelers vallen op zulke toernooien veel meer op door de aandacht die eraan geschonken word, en zullen dus sneller weggekocht kunnen worden voor lage prijzen door grote clubs.

26 maart 2012 om 18:27

Het is in principe een toernooi voor onder de 19 jaar. Wanneer je het als Nederlandse club dus een beetje logisch speelt kan je er heel veel voordeel uit halen. Je A selectie is in principe allemaal 18+ en mogen dus allemaal een contract tekenen. Wanneer je al je spelers op tijd een contract hebt gegeven kunnen ze zichzelf alleen maar in de kijker spelen bij andere clubs waardoor de transferwaarde op den duur alleen maar zal stijgen.

Wat je dus bij Ajax ziet. Viktor Fisscher heeft zichzelf internationaal al op de kaart gezet bij scouts van alle topclubs. Maar omdat hij een contract heeft gaat hij voorlopig nog niet weg bij Ajax en kan Ajax hem straks makkelijk voor een hoog bedrag verkopen.

26 maart 2012 om 18:29

Het is denk ik juist wel verstandig. Dit geeft wel wat aan over de Nederlandse jeugd. Als de A1 van een Nederlandse club de jeugdelftallen van Liverpool en Barca van de mat speelt is dat heel netjes. Prijzen winnen op dit soort toernooien geeft echt wel veel aanzien.

26 maart 2012 om 18:33

@ Cfc. Aanzien denk het niet echt, denk niet dat ze in Spanje of Italie of noem maar een groot land op wakker liggen welke A1 the next gen series wint. @ De-lano goed punt zo had ik het nog niet bekeken ik keek puur naar de leeftijd wat normaal voor de A elftallen geld dat is 16-18 jaar. Dan zou het zonde zijn als grote talenten (wat Feyenoord helaas wel vaker meemaakt) weg worden gehaald terwijl ze op het punt staan om de stap naar de selectie te maken.

26 maart 2012 om 18:45

dat weet ik niet hoor, of ze daar niet wakker van liggen. De hele directie van Inter, inclusief Moratti, stond daar in het stadion in Londen. En getuige de commentaren van Fferguson wordt er door de Engelse clubs ook goed naar gekeken.

26 maart 2012 om 18:46

De grote kwestie van het verhaal is heel simpel. Geef je je jeugdspelers op tijd een contract ja of nee. En wat voor contract geef je ze. De extreem grote talenten geef je gewoon contracten voor 5 jaar. Spelers waar je over twijfelt geef je 3 jaar + optie voor 2 jaar erbij.

Er is wel is gerekend hoeveel jeugdcontracten kosten en dergelijke. Wanneer je 11 spelers een (jeugd)contract geeft. Die 11 spelers moeten samen grofweg 10 miljoen opbrengen om de kosten er uit te halen. Alles wat je meer verkoopt is dus automatisch winst.

De kostenkant is relatief laag en dus weinig risico's om geld aan te verliezen. Terwijl de opbrengsten kant juist heel hoog kan zijn. Tenslotte is het tegenwoordig niet heel moeilijk om 2 spelers van 1 lichting te verkopen voor 5 mil per stuk.

26 maart 2012 om 19:07

Als je 18 bent mag je in Nederland maar voor max 3 jaar contract tekenen, Voor je het weet is de speler weg 2 seizoenen leuk gespeeld en hij ruikt geld en is weg.

26 maart 2012 om 19:14

Een speler van 17 jaar of jonger mag je maar een (jeugd) contract voor 3 jaar geven en daar mag geen extra optie in opgenomen zijn. Zoals bij labyad dus het geval was. Deze tekende op zijn 17e een contract met een automatische verlenging. Dat is niet toegestaan.

Een speler van 18 jaar of ouder mag je wel een contract geven voor 5 jaar. En je mag hem ook een contract geven voor 3 jaar + optie voor 2 jaar.

26 maart 2012 om 21:11

Klinkt leuk je theorie de-lano, de praktijk is dat die gasten op hun 15e vertrekken, als Nederlandse clubs die spelers nog niet eens mogen benaderen. Mag het eenmaal wel dan is het nog maximaal 3 jaar en als je dan zoals Castaignos in je 3e contractjaar goed presteert wordt ze meteen gouden bergen voorgehouden en zijn ze weg. De clubs valt weinig te verwijten. Eerder zaakwaarnemers die op de ouders inpraten en die gaan dan vervolgens met het kind aan de slag. Verstandige ouders laten hun kind in Nederland blijven, arme/kortzichtige ouders kiezen direct voor het grote geld.

Het is overigens onzin dat je 3 jaar een optie voor 2 jaar kan geven. Dit was het geval bij Castaignos en zijn contract was ongeldig verklaard. De verlenging kon niet plaatsvinden. Het is dat die jongen zijn tekengeld heeft geschonken aan Feyenoord, anders hadden ze er niks aan overgehouden.

27 maart 2012 om 20:08

@kevfey
In italie stond er pagina groot dat Inter de next gen series had gewonnen.

Denk dat dit wel goed is voor de ontwikkeling van de Nederlandse talenten.
Tegen de jeugd van andere topploegen is toch wel een goeie ervaring voor later.

@getreall idd, het is dan al vooraf bekend. Ajax wint dan.

Mooi dat Ajax en PSV weer meedoen. Hoop ook dat zij het toernooi gaan winnen.

Verder ben ik erg blij dat onze jeugd waarschijnlijk niet mee gaat doen, past ook totaal niet in het opleidingsplan.

Feyenoord heeft volgens mij al aangegeven niet mee te willen doen i.v.m. het spelen van meer wedstrijd en de daar bij horende overbelasting van de jeugd.
En natuurlijk de jeugdspelers die zich dan nog meer in de belangstelling van Europese topclubs spelen.

PSV liet de toptalenten thuis, dan kun je net zo goed niet meedoen.

26 maart 2012 om 18:51

Ja klopt spelers als Depay, Locadia mogen qua leeftijd nog gewoon meedoen.
Maar die spelen Jong PSV en niet meer in de A1 dus doen niet mee.

26 maart 2012 om 19:00

Inderdaad, de A1 van PSV "presteert" in de competitie vaak minder, maar dat is ook geen wonder als de grote talenten vervroegd naar Jong PSV worden gestuurd. Dit jaar voetballen Depay, Locadia en Koch vaker/ zo niet altijd bij Jong Psv. Met deze jongens had het team toch een totaal ander niveau gehad.

26 maart 2012 om 19:06

alsnog is de A1 van zowel ajax en feyenoord nog veel beter ze werden door inter in de groepsfase helemaal zoek gespeeld

26 maart 2012 om 19:34

Niemand heeft ook gezegd dat de A1 van PSV beter is.
De A1 van PSV won trouwens mét Depay en mét Locadia wel van o.a. de A1 van Barcelona tijdens de Otten Cup.

26 maart 2012 om 19:34

Programma & uitslagen:
PSV - Anderlecht 2-2
PSV - Sparta 3-1
PSV - Barcelona 5-1

Halve finale:
PSV - Ajax 2-0

Finale:
PSV - Barcelona 0-1

Dit was de A1 van psv in een toernooi. Dan moet ik wel toegeven dat ik niet weet met wat voor teams de tegenstanders speelde maar denk ook gewoon de a1

26 maart 2012 om 19:37

Feyenoord ja, Ajax nee, Als een Depay, Locadia, Willems, Koch, Bertrams allemaal meedoen, zouden ze zo winnen. PSV had het jongste team van alle clubs in de Next-gen, natuurlijk word je dan zoekgespeeld

26 maart 2012 om 19:46

Ajax speelde volgens mij ook gewoon met het beste team.
Er deden in ieder geval spelers als Klaassen en Da Sa mee.

26 maart 2012 om 19:52

Ajax A1 speelde toen inderdaad met hun gewone team
Barca denk ik niet doordat ze vaak willen dat ze tegen jongens van een 1 jaar ouder speelden

26 maart 2012 om 22:39

Excuusjes zoeken.
Wie ben jij nou om te zeggen dat PSV dan wel eventje makkelijk zou hebben gewonnen?
Kom op zeg.

27 maart 2012 om 15:38

Reageerde je op mij ?

Is dit wel zo mooi? Het is goed voor de ontwikkeling van de spelers. Maar zo worden de spelers ook meer bekend in de voetbalwereld. Zo kunnen de Europese topclubs natuurlijk aantrekkelijke contracten aanbieden aan de jeugdspelers.

Hopelijk doet Real Madrid ook mee. Waarschijnlijk wordt het dan de Juvenil A die meedoet. Wil die wel eens zien spelen.

26 maart 2012 om 19:07

Het lijkt mij dat een topclub ook zonder dit toernooi de jeugdspelers wel weet te vinden en weg weet te halen.

26 maart 2012 om 20:50

Dat is waar. Maar toch. Als je meedoet aan dit toernooi en bijvoorbeeld speler van het toernooi word. Dan krijg je toch veel belangstelling van Europese topclubs. Maar het is natuurlijk ook geweldig voor hun ontwikkeling.

Heeft psv een jeugd dan?
Ik dacht dat ze alleen maar spelers kopen en niets opleiden.
Ben benieuwd.

26 maart 2012 om 18:43

Wat klets jij nou man, ze hebben een van de grootste talenten van Nederland voortgebracht: Zeefuik!!!

26 maart 2012 om 18:45

Ze hebben inderdaad een van de beste Nederlandse spelers van dit moment voort gebracht: Huntelaar.

26 maart 2012 om 18:49

Psv had zoveel vertrouwen in hun jeugd dat ze hem wegstuurden ja. We weten allemaal hoe dat is gelopen.

26 maart 2012 om 18:52

Dat gebeurd met zoveel talenten.
Elia, Lens, Amrabat zijn maar een paar voorbeelden.

26 maart 2012 om 18:54

@juthu: Je bent niet goed geïnformeerd. PSV had op dat moment Kezman en Huntelaar wilde spelen. PSV had hem op dat moment wel degelijk een contract aangeboden, maar hij zag geen perspectief onder Hiddink en besloot niet te verlengen.

26 maart 2012 om 18:56

Huntelaar is een jeugdproduct van de plaatselijke v.v. en van de Graafschap, daar heeft hij het grootste gedeelte in de jeugdteams gespeeld. Bij Psv heeft hij maar enkele seizoenen deel uitgemaakt van de jeugdopleiding.

26 maart 2012 om 20:17

Nou nou we hebben er een gevonden hoor... Huntelaar is nou niet echt het product van een jeugdopleiding denk ik.. Altijd op de goede plek staan is een kwaliteit die niet aan te leren is. Het is trouwens best triest dat je als club met de meeste titels uit de laatste tien jaar als beste jeugdproduct Huntelaar moet noemen. Sta je er toch een stuk beter op als je Sneijder/vdv/vanpersie/stekelenburg/heitinga/robbe... hebt opgeleid..

26 maart 2012 om 22:40

Daarvoor speelde hij ergens anders...en daarvoor ook.
Hoe lang heeft hij nou bij PSV gespeeld?

27 maart 2012 om 00:42

Wat is dit nou weer voor onzin argument?
Dan kun je ook gaan zeggen de techniek van Sneijder is gewoon talent dat is niet aan te leren.

Afellay lijkt me trouwens ook zeer goed jeugdproduct.

26 maart 2012 om 18:44

PSV verkoopt de eigen jeugd zodat de eigen jeugd vervolgens in het shirt van Ajax van PSV wint ;

26 maart 2012 om 18:49

PSV heeft zeker een jeugdopleiding. Zoals je hier op deze site hebt kunnen lezen heeft PSV vele jeugdspelers die in de belangstelling staan van of (helaas) al vertrokken zijn naar buitenlandse topclubs als Manchester City of Manchester United. Daarnaast speelt het grootste talent ter wereld in de leeftijd van 16 jaar, tenminste, zo wordt hij genoemd, Zakaria Bakkali, bij Psv.

Dus controleer de volgende keer eens even je feiten voordat je zoiets onzinnigs uitkraamt.

26 maart 2012 om 21:17

Het grootste talent ter wereld. Zo worden er zovelen genoemd. Ik kan me nog ene Adu herinneren. Zou de Pele van Amerika worden. Nooit meer wat van gehoord. Die benamingen heb je niks aan. Pas als ze schitteren in het eerste kun je verwachtingen uitspreken.

26 maart 2012 om 18:50

Jaja PSV heeft ook eigen jeugd. ook al is het een koopclub
Labyad,willems,tamata,wuytens,ritzmaier

26 maart 2012 om 18:53

Willems is geen eigen jeugd, die komt van Sparta, maar wel heb je Depay.

26 maart 2012 om 18:56

Zijn Eriksen, Fischer, Rits, Vertonghen en Alderweireld dan wel jeugd? Dat Willems nu zo veel wedstrijden heeft gespeeld ligt aan blessures van Tamata en Pieters. Als hij nog 4 jaar in de luwte had gevoetbald bij de A1 en Jong PSV had iedereen hem natuurlijk als jeugd beschouwd.

26 maart 2012 om 19:07

Willems is afgelopen jaar pas overgenomen van Sparta.

Eriksen, Fisscher, Rits, Vertonghen en Alderweireld zijn dan misschien bij Ajax ook geen eigen jeugd.

Maar Ebecillio, Ozbiliz, Siem de Jong, Anita, Enoh (ajax cape town), vd Wiel, Vermeer, Blind, Serero (ajax cape town) zijn toch wel echt eigen jeugd.

Om over de debuutspelers: van Rhijn, Koppers, Klaassen, Lukoki, De Sa nog maar even niet te spreken.

Nu jij weer aub?

26 maart 2012 om 19:27

Nu jij weer?
Hij zegt toch niet dat Ajax geen jeugd heeft?
Hij zegt alleen dat Ajax ook veel jonge buitenlandse spelers koopt.

De Jong komt trouwens van de Graafschap he niet uit de jeugd van Ajax.

26 maart 2012 om 19:28

Maar Willems had ook al wedstrijden in het eerste van Sparta gespeeld dus dat is toch wel een iets andere situatie.

26 maart 2012 om 18:54

Over een paar jaar praten we weer. Hopelijk hebben Depay, Locadia, Ritzmaier, Koch en Zoet dan een basisplaats opgeëist. Ook zal Bakkali tegen die tijd op de deur kloppen, als hij de lokroep van buitenaf kan weerstaan. Jammer dat die jongen van de B1 naar United is vertrokken en dat Labyad hoogstwaarschijnlijk deze zomer vertrekt.

Hopelijk wordt t uitgezonden volgend jaar want vind het wel leuk om te volgen.

26 maart 2012 om 18:59

Het werd op verschillende kanalen uitgezonden en ook via de website van Nextgen. Helaas wel pas vanaf de halve finale. Als je wilt kun je op de voorgenoemde website alle beelden terug kijken!

27 maart 2012 om 15:20

Vet. Thanks man. Welke zenders zonden het uit dan?

27 maart 2012 om 18:01

Eredivisie Live en als je schotel hebt kon je het ook ontvangen via de Franse Eurosport! Gelukkig staan op die website echt alle wedstrijden!

Je kan wel een leuk gelijkwaardig elftal hebben en bovenaan staan maar je kunt beter 5de staan met een 1 of 2 (super)talenten die potentie hebben op het eerste elftal. Daar worden ze voor opgeleid, niet om in de B1 kampioen worden. Neemt natuurlijk niet weg dat het een leuke bijkomstigheid is..

Is het trouwens niet veel aantrekkelijker om de beste jeugdopleidingen van Europa mee te laten doen?
Want bijvoorbeeld een Manchester City (weet niet of die mee doet, maar zal ongetwijfeld zo ver komen) die hebben bijna geen eigen jeugd want die kopen toch zowat alleen maar gevestigde namen, die zullen dus snel uitgeschakeld zijn, terwijl een kleinere club die wel veel met jeugd doet het veel verder zal schoppen, wat het niveau weer hoger brengt en het dus weer aantrekkelijker maakt..

Allemaal leuk en goed voor de ervaring, enkel vraag ik me af of je niet bang bent om zo nog sneller je grootste talenten te verliezen aan een grote buitenlandse club. Natuurlijk zijn er scouts genoeg om de grootste talenten te ontdekken los van zo'n Next Gen Series en kan je de meest van hen ook gewoon tijdens de wedstrijden van de nationale belofteploegen aan het werk zien, maar het brengt die jongens nog meer onder de spotlight. Een Cl-editie voor jonge talenten, denk dat je daar als scout enkel van kan dromen.

Het enigste wat ik niet snap is, als het een U19 toernooi is ( t/m lichting van 1993) waarom dan jongens als Veltman ( 1992 ) en Ligeon ( 1992 ) meedoen terwijl ze al senioren zijn.

Hopelijk doen Man Utd, Feyenoord (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.),real Madrid,ac Milan, Arsenal, PSG , Bayern Munchen, Leverkusen ,( Misschien West Ham en Everton omdat ze beide een goede jeugdopleiding hebben.), Olympique Lyon, Juventus, Roma en misschien zelfs de Glasgow Rangers mee.
Dit zijn toch wel de elite die er ook bij moeten horen.

26 maart 2012 om 19:26

@yadiro

Ieder team mocht 2 of 3 dispensatie-spelers aan de spelerslijst toevoegen. Vandaar dat er ook wat op het oog "ouderen" tussen zaten.

PSV heeft ook een goede A1 hoor, dat bleek wel bij de Ottencup toen ze wél met spelers als Depay en Locadia en Ritzmaier speelde.
Toen wonnen ze van o.a. Barcelona en Ajax.

Leuk dat het weer komt.

Maar doen er alleen grote namen mee, aangezien er geen kwalificaties zijn.

De psv jeugd heeft daar helemaal maar dan ook helemaal niets maar dan ook niets te zoeken!!!

26 maart 2012 om 20:05

Dat is onzin, waarom niet? Onderbouw dat eens want je doet namelijk net alsof de jeugd van PSV niks voorstelt. PSV heeft wel degelijk een paar zeer interessante jeugdspelers rondlopen, en met een goede lichting kan zo elke club een "succesje" behalen op dat toernooi, dus waarom PSV dan niet?...

Leuk bedacht en prima dat PSV en Ajax er aan meedoen, maar van mij hoef het niet zo. De Feyenoord Academy wordt al zo goed als leeg geplunderd, als Feyenoord hier aan mee gaat doen is de kans nóg groter dat er talenten eerder weg gaan. Nee, laat onze talenten dan maar liever "in alle rust" (met uitzondering van jeugd Ek's of Wk's) verder ontwikkelen. Wel zou ik het leuk vinden als er gewoon live streams zouden komen van de jeugd zodat je achter je PC zo af en toe een wedstrijdje mee kan pakken. Nou zie ik vaak de hoogtepunten van een hoop jeugdwedstrijden van Feyenoord, maar dat zou ik wel mooi vinden.

26 maart 2012 om 20:10

Ik weet niet of het uitmaakt hoor. Die jongens worden nu ook al voor hun zestiende weggehaald dus die scouts staat ook gewoon in competitieduels langs de lijn. Die Next Gen Series zijn voor A-junioren plus twee dispensatiespelers van 20. Die liggen allang onder contract

26 maart 2012 om 20:13

Klopt, vandaar dat ik ook zei "in alle rust" aangezien er zoals je zegt naast de lijn genoeg scouts staan. Wel is het zo dat de talenten toch meer in de picture komen en dus automatisch bij meer clubs in beeld (kunnen) komen, daar doelde ik meer op.

Ik mis waar het eigenlijk om gaat hier. Feyenoord doet niet mee vanwege het strikte opleidingsplan. Dit heeft te maken met de fysieke belasting van die gasten. Voor je het weet zijn ze het hele seizoen geblesseerd. Zie de talloze voorbeelden bij ajax. Boilessen etc..

26 maart 2012 om 20:48

Boilesen speelt helemaal niet in de A1

En in die A1 is er in de tweede competitiehelft nagenoeg niemand geblesseerd geweest

Ik vind het grappig als mensen het hebben over de beste jeugdopleiding, dat mensen dan gaan kijken op de ranglijst. Waarom gebeurd dit? Vele mensen vergeten het doel van zo'n opleiding (voetballers Individueel beter maken zodat ze kunnen doorstromen tot het eerste van een team en mogelijkerwijs nog verder). Je kunt wel een goed Team hebben, maar 2 jaar later spelen ze toch weer in een ander team. Een kampioenschap is leuk, maar doe mij maar een team met bijvoorbeeld enkele zwakke schakels en de rest spelers waarvan de helft het red tot topclubs in europa, dit is waar het volgens mij om gaat.

best leuk zo'n toernooi maar wat ik niet begrijp van psv.
bij ajax waren er mensen die al gedebuteerd zijn gewoon in de basis en bij psv deden jongens als ritzmaier depay locadia en willems.
met deze jongens had psv een veel betere kans om te winnen

Natuurlijk speelt boilessen niet in de a1......hij speelt al maanden al helemaal niet. Dat bedoel ik ook. Roofbouw op jonge spelers, die als ze op erediviesieniveau gaan spelen geblesseerd raken. Dus boilessen, maar ook osbiliz, ebicilio etc.
Of zou het toch puur toeval zijn dat alle feyenoordtalenten die in het eerste komen geen spierblessures oplopen?

Goeie zaak, Nederland heeft grote talenten rondlopen in de verschillende jeugdopleidingen en dan zijn buitenlandse ervaringen altijd mooi meegenomen voor die jonge honden.

Waarom er op een dusdanige manier Ajax tegen Feyenoord van maken? Laten we deze beide jeugdopleidingen omarmen en hopen dat de jeugd er de komende jaren voor gaat zorgen dat de Nederlandse clubs weer een beetje omhoog kunnen kijken in Europa. Zou toch prachtig zijn als er in deze fase van de Europese toernooien in beide competities nog Nederlandse clubs actief zijn? Ajax en Feyenoord lijken op dit moment een mooi beleid voor de toekomst te voeren en naar het lijkt kunnen ze daar allebei de komende jaren de vruchten van plukken.

Actie op het gebied van kinderhandel door met name Engelse clubs zou wat dat betreft ook zeer welkom zijn. Veel van deze spelers komen gedesillusioneerd terug en hebben het vaak toch niet gemaakt. Misschien hypocriet om te zeggen als er ook jonge Belgische en Scandinavische jongens rondlopen in de Nederlandse jeugdteams, maar ik zie veel liever Rekik, Ake, Ebecilio doorbreken in Feyenoord 1, dan dat we buitenlandse jongens opleiden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren