Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eriksen: 'Anita in Oranje? Dat kun je wel zeggen, ja'

Laatste update:

Met nog tweeënhalve maand te gaan voor de start van het EK 2012 moet Bert van Marwijk langzaamaan zijn selectie gaan invullen. De bondscoach bezoekt flink wat duels in binnen- en buitenland om de vaste waarden in Oranje te bekijken, maar ook de groepen daaronder: zij die enkele interlands gespeeld hebben en zij die mogelijk een kans verdienen. Wat Christian Eriksen betreft, hoort Vurnon Anita in ieder geval in Oranje thuis.

/

De Ajacied werd de laatste seizoenen wisselend ingezet in de defensie en op het middenveld: dit seizoen presteert hij constant op het middenveld. Eriksen vond hem tegen PSV uitstekend spelen en zegt dat zijn teamgenoot zijn taak doet en soms zelfs meer. Anita zelf weet dat de discussie over zijn positie geregeld terugkomt. “Ik heb al een tijdje gezegd dat ik me lekker voel op het middenveld, maar als de trainer me linksback zet doe ik daar ook mijn best”, zegt hij tegen AT5

“Dat was tegen PSV ook zo, de laatste tien minuten geloof ik. Ik heb de bondscoach wat laten zien, maar als team speelden we ook fantastisch. Dat maakt het voor mij ook makkelijker om lekker te spelen.” Eriksen prijst de inzet van zijn teamgenoot in gesprek met de Amsterdamse zender. “Hij doet gewoon z'n taken en helpt de mensen die voor hem staan, zoals ik. En de mensen achter hem. Eyong Enoh is de echte balafpakker die we hebben, deed het heel goed tegen PSV en kan ook op die positie. Maar Vurnon doet z'n ding en soms wat meer. Anita in Oranje? Dat kun je wel zeggen, ja. Hij werkt ontzettend hard.”

Vurnon Anita moet mee naar het EK

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat het nu nog te vroeg is om Anita in oranje te zetten, maar als hij zich op deze positie op het middenveld blijft doorontwikkelen zie ik hem zeker als goede vervanger van de Jong of van Bommel

26 maart 2012 om 13:18

Eens. Ik vind dit ook een beetje een kansloze opmerking van Eriksen. Anita speelde gister goed, was zelfs een van de beste op het veld, maar laten we niet vergeten dat het tempo ontzettend laag was en PSV geen enkel moment pressie gaf.

Buiten dat is de concurrentie inderdaad groot met De Jong, Van Bommel en Strootman. Schaars en De Zeeuw vind ik zelfs op dit moment ook beter. En let wel, ik heb het dan over de Schaars van Sporting dit jaar want hij speelt daar echt uitstekend. Veel beter dan zijn laatste jaar bij Az.

Je kunt er zelfs Van der Vaart nog neerzetten als je wilt, en Maher komt er ook aan. Al is het voor Maher ook nog veel te vroeg op dit moment. Maarja, als straks Van Bommel wegvalt is er in ieder geval een plekje over.

26 maart 2012 om 14:01

De techniek van Anita, geweldig. Daar kan ik echt van genieten. Vooral de aannames en de snelheid en precisie waarmee hij een bal inspeelt.
Daarnaast behoort Anita dit seizoen altijd tot de beste spelers(mits hij op het middenveld speelt). Hij is naar mijn inziens bijna de enigste speler van Ajax die min of meer constant speelt.
Anita heeft wel iets wat zich onderscheidt van andere spelers, en nu moet hij zich doorontwikkelen.
Ik denk echt dat deze jongen een serieuze kans maakt om in 1/2 jaar bij de selectie van Oranje te behoren.

26 maart 2012 om 14:03

maher heeft niks te zoeken op de positie van anita natuurlijk, die jongen kun je wel buiten de discussie houden lijkt me maar goed, maher komt er inderdaad aan al zal dat nog wel 3-5 jaar duren voordat hij echt de bepalende speler is die ook bij het nederlands elftal in de basis komt.

26 maart 2012 om 14:39

Ik vind Maher ook een heel ander soort speler.

Ik ben erg onder de indruk van Anita. Hoewel ik 'm altijd al hoog had zitten, op 't middenveld althans. Het wordt tijd dat Anita meer krediet krijgt op die positie van Frank. Want zoals hij gister ook liet zien ontpopt hij zich nu al behoorlijk als de leider van 't team. Je zag 'm continu wijzen ook naar mede spelers waar ze moesten staan of naartoe moesten. Hij doe precies wat Frank van Jansen had verwacht. En daarnaast weet hij zelf ook precies waar hij moet staan en vind altijd een manier om naar voren te spelen, ook vaak een probleem gebleken bij dit Ajax.

Natuurlijk betekend 't niet direct dat hij ook in 't NL elftal zo'n rol zal vervullen, want dat doet van Bommel nu. Maar ik zie 'm wel als een goede backup voor die plek. Controlerender dan een vd Vaart, en voetballender als een de Jong.

Maar ik snap wel dat Eriksen erg blij is met Anita, want die krijgt zo ook een beetje richting en iets om op terug te vallen achter 'm. Al vond ik Eriksen tegen PSV bijzonder matig spelen overigens. De helft van z'n balcontacten was balverlies, en dat is gewoon teveel. Zeker als je ook nog bedenkt dat bijna geen enkele van die acties doelgericht was, of een pass naar voren.

26 maart 2012 om 15:13

Strootman is echt niet beter dan Anita. De buitenwacht let niet zo op hem, maar sinds hij bij Ajax op het middenveld speelt verlies Ajax niet meer. Anita is na de Jong en van Bommel de beste verdedigende middenvelder die we hebben. Jammer genoeg krijgt hij altijd kritiek omdat hij op linksback niet altijd even goed speelt, dat klopt want hij is rechtsbenig en komt daardoor vaak niet goed uit op links. Anita speelt op het middenveld echter feilloos, in Oranje kan hij absoluut meekomen, maar alleen op die positie. maargoed ik vind het prima als hij niet in oranje speelt, dan kunnen wij waarschijnlijk nog langer van hem genieten bij Ajax.

26 maart 2012 om 15:15

Maher speelt voor marocco. Dus laat anita maar spelen

26 maart 2012 om 15:21

Als je even nadenkt over het Nederlands elftal, dan kan je Anita op de LB positie zetten ;

26 maart 2012 om 16:32

@crazydj07: Dan heb jij je niet verdiept in Maher en volg jij AZ nauwelijk. Maher is gewoon een controleur en speelt daar na de winterstop ook weer. Hij verovert net als Anita veel ballen maar is voetballend nog wel iets beter dan Anita is. Bovendien is hij ook nog eens een veel groter talent dan Anita.

Ik vind het zo slap om Anita nu zo gigantisch op te hypen na een leuke wedstrijd tegen Psv. Allemaal leuk en aardig maar als iedereen fit is heeft Anita niet eens een basisplaats bij Ajax en spelen De Jong, Janssen en Eriksen weer op het middenveld.

26 maart 2012 om 17:05

doe jij niet precies hetzelfde met maher?
die laat zich dit eizoen net een beetje zien, en dan is het ook maar afwachten of hij dit volhoudt...is ook een beetje gehyped.

26 maart 2012 om 17:34

@merijnafca

Goed gezegd, mijn vader en ik zien dit ook al maanden. Vurnon Anita moet gewoon altijd op het middenveld staan, en niet op de leftback positie waar hij maar op 60 van zijn kunnen speelt doordat hij daar gewoon niet hoort te staan. Als defensieve middenvelder/middenvelder speelt Anita altijd echt top!

26 maart 2012 om 17:51

@noobistic: Maher laat zich een heel seizoen, op die positie zien. Anita heeft maar enkele wedstrijd als verdedigende middenvelder gespeeld, dat is het verschil. Maar Maher drukt bijna elke wedstrijd zijn stempel (al is hij de laatste paar wedstrijden iets minder) en dat is opvallend voor een 18-jarige in zijn debuut seizoen.

Maher is zeker niet gehyped, alles wat er gezegd wordt over die jongen is waar. Als jij als 18 jarige wekelijk behoort tot de uitblinkers bij de koploper en je moeiteloos staande houdt in Europa dan ben je een groot talent. Maar ik zoals gezegd is hij ook nog niet rijp voor Oranje. Hij moet eerst een langere periode presteren. Maar ik heb wel het gevoel dat hij getalenteerder is dan Anita, al zeg ik daarmee niet dat Anita een slechte speler is.

26 maart 2012 om 13:19

ik niet veel te klein, liever fer of strootman..

26 maart 2012 om 14:03

Volgens mij vergeet je Clasie. Die zie ik veel liever in oranje. Ik vind Clasie ook beter dan Anita.

26 maart 2012 om 14:12

Fer en Anita zijn ook heel goed te vergelijken.... Niet dus.

26 maart 2012 om 14:22

Vind ik niet erg overtuigend! Davids was ook klein, Cannavaro was ook klein en op de positie CVM zijn er wel meer kleine spelers. T gaat in kopduels om timing en daarnaast is hij sterk zat. Hij heeft het vermogen te lezen waar een pass komt voordat ie gegeven wordt en is elke wedstrijd van ajax messcherp. Of het nou tegen excelsior of psv is.

Deze man heeft in zijn carriere 1 slechte wedstrijd gespeeld, en toen speelde hij een pot tegen Lens, en van Lens weten we ook wel: als hij het op zijn heupen krijgt kan niemand hem stoppen. Anita is een speler à lanigel De Jong of Davids, die naast een bal goed kunnen afpakken (zonder overtreding, in tegenstelling tot Van Bommel of Strootman) en vervolgens een bal perfect kan op tempo door kan spelen naar een medespeler in de aanval en hij weet ook wanneer hij zijn rust moet houden.

Hij speelt nu zijn allerbeste wedstrijden, maar hij heeft nu al een reeks van 2 jaar waarin hij ijzersterk speelt. Zowel rechtsback als linksback als verdedigende middevelder. Soms moet ie ook even naar het centrum van de verdediging, wat ook prima ging en ook speelde hij wat wedstrijden als wat meer naar voren geschoven middevelder.

Om trouwens maar een voorbeeld te geven van het feit dat het niet veel uit maakt dat hij klein is: hij heeft gister Toivonen (2 koppen groter) compleet de wedstrijd uit gespeeld, terwijl dit de enige man was die de afgelopen weken nog echt heeft weten te presteren (lees: Valencia uit entegen twente). Deze jongen moet als back up in oranje voor de jong/van bommel en anders moet je hem gewoon basis zetten als linksback, wat hij ook prima kan, aangezien hij vrij aardig 2 benig is

26 maart 2012 om 15:15

Welke club heeft Fer of Strootman ooit de titel laten winnen? Ter vergelijking: Maradona was even lang als Anita, dus lengte vertegenwoordigt geen waarde.

26 maart 2012 om 15:16

Hij is feller dan Strootman en Fer, is sneller dan Strootman en Fer, heeft een betere techniek dan Strootman en Fer en kan beter een bal afpakken dan Strootman en Fer. Anita is op zijn positie samen met Clasie de beste van de eredivisie. Dat jullie gisteren pas zagen hoe goed hij daar speelt is omdat jullie niet goed genoeg op hem letten. Op verdedigende middenvelder speelt hij altijd goed en verliest Ajax nooit

26 maart 2012 om 15:44

Jij snapt het niet echt of wel?
Maradona was inderdaad even langs als Anita, als je over kwaliteiten beschikt die helemaal buiten kijf staan dan hoef je niet per se de beste lengte te hebben om het te halen. Tuurlijk ben ik het met je eens dat Anita het ontzettend goed doet op dit moment. En wat je zegt over Kuijt en Narsingh is ook een raar verhaald want dat heeft niets met Anita te maken.
Anita lijkt mij een goede om mee te gaan, back-up van Pieters en mocht het echt een keer nodig zijn kan hij op de plek van van Bommel/de Jong/van der Vaart komen.
Eriksen kan je geen serieuze kandidaat voor Oranje noemen, op 16-jarige leeftijd is hij van Odense BK naar Ajax gekomen. Is Deens speler van het jaar geworden in 2011 en in 2010 al Deens talent van het jaar. En heeft al 21 interlands voor Denemarken achter zijn naam staan.
Was het maar een Nederlander, want hier zou je nog enorm veel plezier aan kunnen hebben.

26 maart 2012 om 16:36

Hahaha eigenlijk is het dus bijna zo goed als Xavi? Hou op man. Anita speelde een leuke wedstrijd maar heeft dit seizoen zelden op het middenveld gespeeld en als iedereen fit is zit hij weer keurig op de bank bij Ajax en staan Janssen, Eriksen en De Jong op het middenveld. Bovendien is deze wedstrijd niet echt een graadmeter omdat PSV totaal geen pressie speelde. In balbezit kon Ajax rustig 6 seconden nadenken.

Nee, Anita is nog lang niet zo ver als Strootman, Fer, Van Bommel, De Jong, Schaars en De Zeeuw. Laat Anita eerst maar eens 30 wedstrijden in een seizoen op dit positie spelen en daarna mogen we wellicht aan Oranje denken.

26 maart 2012 om 17:42

Er is een verschil tussen een verdedigende middenvelder, die 'body' nodig heeft, en een aanvaller als Maradona die juist snel en wendbaar hoort te zijn.

26 maart 2012 om 13:19

Ik ben het met je eens het is nog veel te vroeg om hem in Oranje te zetten maar ik zou hem denk ik wel meenemen naar het Ek.
Simpelweg omdat hij links achter en controlerend op het middenveld kan.
Dat zijn 2 posities waar Oranje het eigenlijk niet al te breed heeft.

Linksachter is er Pieters (zwakke schakel) en controlerend op het middenveld hebben we dan wel 2 erg goede spelers (v. Bommel en De Jong) maar naast die 2 is er eigenlijk niet veel en afhankelijk van de tegenstander wil je misschien met beide spelen en dan heb je niets meer op de bank mocht je eentje willen of moeten wisselen.

Dit artikel en de vraag aan Eriksen zijn puur gebaseerd op die ene wedstrijd nu tegen PSV maar Anita heeft al vaker opvallend goed gespeeld op het middenveld ik zou hem beslist in de voor selectie nemen en hem tijd gunnen in een van de oefenwedstrijden en op basis daarvan dan misschien meenemen naar het EK.

@wieniet
Ik vind Fer en Strootman toch net iets te aanvallend en Strootman die absurd goed was aan het begin van het seizoen vind ik in de 2e helft toch aardig tegenvallen.
Ik zou Anita echt wel minuten gunnen in de voorbereiding want wie weet groeit hij erg snel en komt hij goed mee.
Toen Strootman voor het eerst in Oranje speelde waren er ook mensen die vooraf negatief over hem waren (dat het te vroeg was) maar toen speelde hij opeens zo goed mee alsof hij niet anders gewend was.

26 maart 2012 om 13:19

Lol?! Lijkt me toch een gevalletje opportunisme. Anita is een leuke hard werkende voetballer voor in de breedte bij Oranje, maar zal never nooit een basisspeler worden. Of we moeten onze doelstellingen wel heel erg naar beneden gaan bijstellen.

26 maart 2012 om 13:35

Kansloze opmerking? Opportunisme? Eriksen wordt deze vraag gesteld aan het einde van het interview : ''anita in oranje?''. Denk je nou echt dat er een speler zou zeggen ''nee, daar hoort hij niet thuis''. Laat staan in deze situatie wanneer Anita net een wereldpot heeft gespeeld. Natuurlijk zeg je dan ''ja ''.

De interviewer stelde de vraag al met een lach en Eriksen kon er ook om lachen. Niet alles moeten we te serieus nemen.

26 maart 2012 om 13:45

Ik doel met opportunisme op de reactie van Hh_ajax die Anita op termijn ziet als een goede vervanger voor de Jong of v Bommel in Oranje. Dat hij in deze vorm mee zou gaan naar het EK zou ik helemaal geen probleem vinden, maar absoluut niet in de basis.

26 maart 2012 om 13:50

Wie heeft het over een basisplek dan? Ik denk dat Anita een hele goede spelr is voor in de breedte bij Oranje .

26 maart 2012 om 13:56

Als je het over de Jong en v Bommel hebt dan heb je het toch echt over de eigenlijke basis van Oranje..

26 maart 2012 om 15:18

wacht maar af jongen, Anita speelt over een paar jaar vast in de basis van Oranje, dan kan van Marwijk niet meer om hem heen, ook al weten we allemaal dat van Marwijk liever geen Ajacieden selecteert

26 maart 2012 om 15:43

@ Merijnafca

Wie moet Van Marwijk naast Van der Wiel en Boerrigter selecteren dan? De altijd geweldige Daley Blind en Lorenzo Ebecilio? Siem de Jong, die kwalitatief een niveau onder de Oranje middenvelders en spitsen is? Vurnon Anita, die het goed doet als centrale middenvelder maar nog nooit het niveau van Van Bommel of De Jong heeft laten zien?

Van Marwijk heeft al aangetoond dat hij spelers selecteert wanneer hij ze mentaal en technisch goed genoeg acht. Kan me niet herrineren dat Bert enige moeite had om Stekelenburg te selecteren.

26 maart 2012 om 16:56

Vele vergeten dat hij eigenlijk niet eens zoveel wedstrijden de kans heeft gehad op zijn geliefde vm positie. En dan haalt hij toch een niveau dat best wel indrukwekkend genoemd mag worden. Ik hou het bij de volgende hypothese: stel dat Anita de laatste 2 a 3 seizoenen daar constant had gespeeld? hoe zou men dan over hem oordelen?
dat antwoord hebben wij niet want het is niet gebeurd, maar ik heb een sterk gevoel dat hij nu een van de spelers zou zijn die Ajax voor een mooie bak geld zou verkopen omdat hij niet meer te houden zou zijn en de eredivisie zijn ontgroeid. Natuurlijk is dat maar een opinie van mij, en zal ik reakties krijgen over blind zijn en niets van voetbal af te weten. Maar laten we hier op over een paar seizoenen maar terugkomen, want dan zien we wel of ik het helemaal mis heb of de spijker op de kop heb geslagen.

26 maart 2012 om 16:24

Deze man speelt 1 goede wedstrijd en moet al in oranje. Waarom? Omdat die bij Ajax speelt? Er loopt dit seizoen bij een andere club elke week de pannen van het dak te spelen denk dat die er meer recht op heeft.

26 maart 2012 om 16:58

Anita op de plek van CVM lijkt me niet haalbaar in Oranje.
De Jong en van Bommel zijn wat mij betreft onbetwist, met Strootman daarachter.
Daarnaast hoor ik een aantal mensen hier Fer en Clasie noemen, Fer is dramatisch is verdedigen en moet je dus zeker geen CVM zetten, eerder een aanvallende rol.
Clasie is minder dan Anita. Het enige verschil is dat Clasie meer opvalt bij Feyenoord omdat de kwaliteit van de selectie gewoon minder is.

26 maart 2012 om 17:16

en waarom is clasie minder? Die neemt al een heel jaar feyenoord opsleep touw en speelt zijn directe tegenstander meestal helemaal uit de wedstrijd. En zonder die geblesseerde spelers is ajax heus niet veel beter dan feyenoord.

29 maart 2012 om 10:24

'en zonder die geblesseerde spelers is ajax heus niet veel beter dan feyenoord'

echt wel..

Voor de toekomst zeker. Nu is er nog teveel concurrentie van spelers die op een hoger niveau uitkomen.

Opzich, als back- up kan je deze jongen denk ik best wel gebruiken. Maar spelers zoals Van Bommel, Nigel de Jong en misschien Van der Vaart als Van Marwijk zo gaat spelen, maakt hij natuurlijk geen kans voor een basisplek. Daarnaast heeft hij altijd in jong-oranje gespeeld, en bewijst nu onderhand wel dat hij écht goed is op die positie Cvm.

26 maart 2012 om 13:24

Dan zie ik liever Clasie, presteert het hele seizoen ijzersterk en is wekelijks uitblinker bij Feyenoord. Verder vind ik hem persoonlijk voetballend verder dan Vernon.

26 maart 2012 om 13:34

Liever geen van beiden. Ik vind ze allebei te klein (krijgen we die discussie weer ) en ben bang dat ze totaal overlopen zullen worden als ze tegen fysiek sterkere ploegen spelen.

Het is maar weinig dwergjes (met alle respect) gegund om tot absolute topper uit te groeien als verdedigende middenvelder, persoonlijk kom ik niet verder dan Davids. Normaal gesproken heb je op zo'n plek gewoon veel meer aan een wat langere rauwdouwer die nog eens een mannetje opzij kan zetten. Nu kunnen we wel gaan zeggen dat deze jongens het nu prima doen in de Eredivisie, akkoord, maar het moge duidelijk zijn dat spelers in de Eredivisie fysiek veel zwakker zijn dan in bijvoorbeeld een Engeland, Spanje, Italie, Frankrijk en Portugal. Kijk bijvoorbeeld eens naar een Huntelaar in een Ajax-shirt en in een Milan/schalke shirt, daar zakt je broek van af.

Nee geef mij maar een paar jongens die het fysiek wel aankunnen. Beiden prima spelers voor de clubs waar ze nu spelen maar ik zie ze liever niet in Oranje.

26 maart 2012 om 13:43

Alleen omdat ze klein zijn?

Kijk voor de grap eens een keer naar Clasie. De beste man wint zoveel duels van spelers die groter en breder zijn. Bovendien is het echt een bijtertje en iemand die aan de bal ook nog sterk is. Hij maakt momenteel een verassende ontwikkeling door en ik ben benieuwd hoe ver hij nog kan groeien.

Hij presteert nu erg goed en Van Marwijk sprak al zijn bewondering voor hem uit.

Als hij zijn taken uitvoert maakt het toch niet zoveel uit dat hij wat kleiner is? Met bijv. een De Jong naast je staat er wel een goed blok. Twee kleine spelers op het middenrif kan ik nog wel begrijpen, maar één moet geen probleem zijn.

26 maart 2012 om 13:46

Leon..
Er bestaan inderdaad spelers die te klein zijn. Die het fysiek niet aankunnen in Oranje en je ze daarom ook niet moet opstellen. Maar heb je Anita wel eens goed bekeken? Die gozer is één brok spieren. Fysiek is dus geen probleem!

Toch vind ik dat hij nog niet toe is aan het Nederlands elftal. Eerst sowieso nog een seizoen basis bij Ajax en daarna kunnen we verder zien, als je het mij vraagt..

26 maart 2012 om 14:16

Mwah persoonlijk vind ik Antia in alle opzichten verder als Clasie. Dat is niet zo gek natuurlijk, aangezien hij al veel langer meegaat in de Eredivisie. Anita heeft meer inzicht, betere loopacties, aanvallender beter en qua duels en verdigend opzich zijn ze wel redelijk gelijk aan elkaar.

26 maart 2012 om 14:33

@El Fenomeno, nogmaals: Lees nou eerst eens m'n reacties is goed door voordat je ergens op reageert. Ik weerleg steeds jouw punten al in mijn eerste reacties maar desondanks vraag je er toch weer om. Hij wint inderdaad in de Eredivisie (ofwel een fysiek zwakke competitie) veel fysieke duels.

@kebm: Lengte = gewicht, gewicht = kracht. Je hebt er in principe bij voorbaat dus al meer aan om wat langer te zijn dan kort. Uitzonderlijke talenten als Davids zijn in staat hun gewicht te compenseren maar ik weet eerlijk gezegd niet of hun 2 dat ook kunnen. Beide jongens doen het prima in de Eredivisie waar de tegenstanders fysiek gewoon een stuk minder zijn dan in het buitenland maar ik betwijfel of ze hun gebrek aan lengte tegen de betere tegenstanders ook zo kunnen compenseren. Anita werd bijvoorbeeld in de Champions League meerdere malen totaal overklast (al stond hij toen wel linksback).

Als ze zich blijven doorontwikkelen zoals nu dan zie ik ze op den duur misschien wel Oranje halen maar voorlopig nog lang niet. Daarnaast heb ik nog een vraag voor jullie beiden: Zeg nou eerlijk, heb je liever een type Yaya Toure op het middenveld staan of een type Anita/clasie? Ik zou het in ieder geval wel weten.

26 maart 2012 om 14:36

Meer ervaring ja, maar Anita meer inzicht dan Clasie? Nee, totaal niet. Ook heeft Clasie een betere pass in de benen en waarop je baseert dat Anita geweldige loopacties heeft is me ook een vraag.

Als Anita in de selectie van het Nederlands elftal komt dan kan je net zo goed thuis blijven. Haalt dat niveau niet en zal dat niveau ook nooit halen. Dat hij drie interlands heeft is eigenlijk belachelijk.

Clasie hoort ook nog niet in Oranje, al is de kans aanzienlijk groter dat hij ooit vast bij de selectie van Oranje komt

26 maart 2012 om 14:41

@leon,

Te klein zegt op zijn positie niks.
Barcelona heeft de kleinste spelers in Europa.

Kleine spelers zijn veel wendbaarder. Je kunt nog zo groot en sterk zijn als speler, maar sneller dan de bal is niemand.

26 maart 2012 om 14:47

Waarom denk je dat Busquets met zijn 1,89m op het middenveld staat? We hebben het hier over verdedigende spelers, niet aanvallende.

26 maart 2012 om 15:03

leon123,

Dus verdedigende middenvelders moeten altijd lang zijn?

26 maart 2012 om 16:14

Voor jou geldt hetzelfde als voor El Fenomeno, eerst lezen, dan vragen ;

26 maart 2012 om 16:23

Dat doe ik steeds Leon, maar steeds weer kom je met argumenten aankakken die nergens op zijn gebaseerd. Ik noem even snel een Gargano, Xavi, Mascherano, Parker en een Gatusso op. Waar je in een vorig topic riep dat bij Feyenoord alles lukt dit seizoen en dat ze dit seizoen ook teveel hebben gekregen, praat je nu ook weer onzin. Jij kijkt wekelijks niet elke wedstrijd van Feyenoord, waarom oordeel je dan wel als een insider?

Omdat ze klein zijn zie je ze liever niet in Oranje? Je kan wel klein zijn, maar meer kracht hebben dan iemand die een kop groter is. Clasie zijn voordeel is dat hij niet alleen verdedigend sterk is, maar dat hij ook aan de bal heel goed is voor een verdedigende middenvelder.

Bovendien hadden clubs als Arsenal en Chelsea al voorzichtig hun interesse in Clasie kenbaar gemaakt. Die clubs zien ook dat hij aan een sterke opmars bezig is en wie zegt dat Clasie over een paar jaar niet stukken gespierder is en nog meer kracht heeft?

Welke spelers kun jij noemen dan als opvolger voor Van Bommel?



26 maart 2012 om 16:24

Even voor je informatie. Een kleinere speler heeft een lager zwaartepunt, waardoor hij wendbaarder is en hij kan zijn lichaam beter gebruiken om spelers uit balans te brengen. Hou aub op met dat stomme gebabbel van je over lang=gewicht. Kijk naar peter crouch. Die man weegt nog geen 40kg bij wijze van spreken. Cvms zijn vaker kort dan lang als je de voetballerij een beetje kent.

26 maart 2012 om 16:45

leon123,

Ben jij de baas hier op voetbalzone of gewoon arrogant?
Ik heb alles gelezen en stel een gewone nette vraag!

26 maart 2012 om 17:38

Sterker nog, doordat Anita zou klein en gespierd is, beschikt hij zowel over uitstekende fysieke als conditionele statistieken. Anita kan 90 minuten lang de tegenstander ondersteboven lopen zoals Edgar Davids dat ook kon.

26 maart 2012 om 18:32

@El Fenomeno. Je bewijst in je eerste alinea opnieuw dat je niet leest ; Lees het nog maar eens terug, ik kijk namelijk wel degelijk wekelijks naar Feyenoord (tenzij ze tegelijk met Ajax spelen, iets wat zelden gebeurd). Volgens mij geef ik bovendien ook min of meer aan dat sommige exceptionele talenten het wel halen maar dat het maar heel weinig 'dwergjes' gegund is om de absolute top te halen als verdedigende middenvelder. Gargano? Een aardige speler, meer niet evenals Parker die veel goed maakt met zijn werklust. Xavi is geen verdedigende middenvelder. Gatusso en Mascherano mag je scharen onder die exceptionele talenten.

Omdat ze klein zijn zie ik ze inderdaad liever niet in Oranje inderdaad omdat ik van mening ben dat ze door hun lengte de kracht missen.. Zie jij Clasie/anita al een Kroos of een Schweinsteiger uitschakelen? Ik zie het niet gebeuren.

Waar heb je dat gerucht over Clasie gelezen dan? De wandelgangen of de totaal subjectieve Fr-fansite?

Welke spelers zie ik als opvolger voor Van Bommel? We hebben Nigel de Jong die nog minstens een jaartje of 6/7 mee kan, Schaars die er nog een stuk of 8/9 mee kan, Strootman die er nog een stuk of 10/12 mee kan, Van der Vaart die er nog een stuk of 7/8 mee kan en daarachter hebben we nog een jongen als Fer die veel meer potentie heeft dan de 2 kleine heren (al staat hij nu wel stil in zijn ontwikkeling).

@persieflage; Het is vooral dat tweede al vind ik arrogantie niet het goede woord. Ik ben gewoon zeker van mijn zaak en heb geen zin om alles 4 keer uit te moeten leggen.

26 maart 2012 om 18:51

leon123,

Zeker van je eigen onzin.
Een arrogante flapdrol dus!

Dan als linksback....... Maar over het algemeen ben ik niet zo gecharmeerd van zijn verdedigende kwaliteiten.

Misschien als wissel maar als basisspeler vind ik dat Anita nog minder is dan De Jong en Van Bommel. Desalniettemin ben ik zeer blij met onze kleine pitbull op het middenveld

als links back geen probleem , pieters is echt niet beter

hij zou zo maar eens mee kunnen gaan met het EK zon multifunctionele bijter kun je er wel bij hebben, desnoods als linksback, want daar zitten we niet zo breed in momenteel, als je Pieters bijvoorbeeld zag zondag, word je niet blij van

26 maart 2012 om 13:21

Multifunctioneel? Als linksback hoef ik hem echt niet in Oranje te zien hoor, daarvoor komt hij veel te kort. Net als Pieters trouwens. Ook cvm zou hij zeker meekunnen maar is de concurrentie op dit moment net iets beter denk ik. Ik denk dan aan De Jong, Van Bommel, Schaars en Strootman. Die zijn op dit moment even wat verder.

26 maart 2012 om 13:27

Hij komt te kort, maar hij zou misschien wel één van de beste zijn die Nederland op deze plek heeft als linksback. Nederland is geen land zoals Spanje en Brazilië die elke positie met 4/5 goede spelers kunnen bezetten.

26 maart 2012 om 13:39

Als je dan toch een gemaakte linkback neer wilt zetten (dus die verdedigend misschien niet zo sterk zijn) zou ik nog altijd gaan voor Emanuelson of Drenthe, maar dat is mijn mening ;-)

26 maart 2012 om 15:08

@azalkmaar2 #79
Alleen is het nog de vraag of Emanuelson dan wel Drenthe trek heeft om linksback te staan. Daarbij is een multi-functionele speler handiger omdat je alleen een beperkt aantal spelers mag meenemen naar het Ek.
Met een speler als (! dus niet alleen Anita maar iemand die zo multifunctioneel is als Anita) heb je dus gelijk een speler die meerdere posities in een elftal kan invullen zonder dat je selectie te groot wordt.

27 maart 2012 om 00:35

@azalkmaar2
strootman verder? strootman is meer aanvallender dan anita vindt ik dan...
en we hebben het hier egt over Vm... Strootman is echt niet verder dan anita dit is zijn eerste jaar bij PSV en na de 2e helft van t seizoen zie je heel wat mindere dingen bij strootman ik weet niet waarop jij het baseert dat hij verder is dan anita :s schaars, van bommel, de jong dat snap ik wel dat ze verder zijn. ze lopen al wat jaren mee..maar strootman die komt net om de hoek kijken.... ik hoop dat anita zo door blijft spelen op zijn positie tot aan het einde van het seizoen en constant blijft spelen dan kan die het gaan uitvechten met strootman voor een plekje bij het NL elftal...

ik hoor alweer verhalen over klein dit en dat davids en seedorf waren ook klein op het middenveld van '95 maar ze hadden lef om tegen sterspelers van ac milan of Real Madrid te spelen kom op.... Het gaat erom hoe je het veld in gaat met zo'n mentaliteit als davids op het middenveld en het begint er op te lijken dat anita zo'n mentaliteit heeft....ik hoop dat die het vasthoud zo.....

27 maart 2012 om 11:46

Seedorf was veel steviger dan Anita en voetballend vele malen beter, hetzeflfde geldt overigens voor Davids. Dat je die 2 durft te vergelijken met Anita vind ik al schandalig.

Maar buiten dat is Strootman helemaal niet aanvallender dan Anita. Kijk jij wel eens naar Psv? Strootman is de meest verdedigende man op het middenveld. Bovendien heeft Anita bij Ajax niet eens een basisplaats op die positie (hoevaak heeft hij er nu gespeeld dit jaar?) en heeft Strootman zich als staande gehouden tijdens internlands op het hoogste niveau. Dus ja, hij is verder dan Anita.

Drenthe wil trouwens zeker wel spelen als linksback in Oranje, hij heeft alleen geen zin om daarom bij Everton ook daar te gaan spelen terwijl hij daar eigenlijk op het middenveld speelt.

Ja over een paar jaar als hij zich goed door ontwikkelt en een goede carierre stap maakt, zie ik het wel gebeuren.

Op dit moment is er gewoon iets teveel concurrentie.

26 maart 2012 om 13:12

Juist ja over een paar jaar als bv B v Marwijk verdwenen is als bondscoach tot die tijd eigenlijk beter maar geen enkele Ajacied meer selecteren.

In Oranje gaat wel wat ver, hij speelde leuk, maar heeft geen toegevoegde waarde t.o.v. De middenvelders die er nu al in Oranje zitten. Bovendien vind ik Clasie dan nog een betere keus.

26 maart 2012 om 13:18

Ik vind dat naar Clasie en Anita op langere periode gekeken moet worden op deze positie.
Puur omdat we genoeg spelers hebben op desbetreffende positie en ook omdat ze net komen kijken, wat betreft Anita dan in deze rol.
Voor aankomend EK lijkt me beide geen rol weggelegd.
Emanuelson kan ook controleren en eventueel ook als LB spelen, aangezien hij al langer en op een hoger niveau acteert lijkt hij een logischere keuze in mijn ogen.

26 maart 2012 om 13:25

Beetje dom wat je zegt, Clasie wel wil je zeggen?
Laat hem eerst maar eens een paar seizoenen bewijzen, hij speelt net een half jaar..

On:
Anita zou voor de toekomst wel mooi zijn in oranje, maar nu heeft die er nog niks te zoeken, misschien eventueel als backup voor de lb positie..

Anita is totaal niet nodig in het Nederlands elftal, We hebben genoeg controlerende middenvelders..

26 maart 2012 om 13:19

En voor de breedte dan? Als je Pieters zondag hebt zien voetballen moet je juist blij zijn met de manier waarop Anita presteerd dit seizoen. Als back-up VM is er momenteel niet een betere speler dan Anita.

26 maart 2012 om 13:25

Clasie? Vind ik persoonlijk beter dan Anita. Zowel verdedigend als aan de bal.

26 maart 2012 om 13:29

Voor in de toekomst, ja. Maar vind hem op dit moment teveel gehyped.
Het is een hele goede voetballer maar ik vind Anita op dit moment iets verder en ook wat meer ervaring op dit moment om op het EK mee te kunnen doen.
En vooral de ervaring denk ik lijkt me dat hij een streepje voor heeft.

Ongetwijfeld voor het WK daarna zal Clasie hem voorbij gestreeft zijn.

26 maart 2012 om 13:55

Als wij tegen over Duitsland staan, en Vdv of Bommel word er af gehaald voor Anita, dan houd ik mijn hart toch vast hoor. Ik vind het een prima speler voor Ajax, met veel potentie, maar nu vind ik hem nog niet Oranje waardig.

26 maart 2012 om 14:20

Uiteraard dat snap ik, het is wel minder dan de huidige basis. Maar wat wil je er dan neerzetten?
Strootman die na de winterstop speelt als een natte krant?
Fer die nog steeds een handje heeft van zijn man laten lopen?
Je komt toch al snel uit bij iemand als Anita dan...

26 maart 2012 om 14:21

Verdigend zijn de meningen over verdeeld, zijn ze sowieso gelijkwaardig. Maar qua ervaring en aan de bal is Antia écht wel verder hoor. De balbeheersing van Anita is niet voor veel profs in de Eredivisie weggelegd, hoe raar dat ook misschien klinkt. Zijn draaicirculatie, anticiperen op aanvallen en verdedigen is bij die jongen echt extreem.

Blijf het raar vinden dat je Clasie aan de bal beter vind, Anita kan die bal zo verdomd kort bij zich houden, en een man passeren als dat nodig is. Iets wat ik Clasie met alle respect nog nooit heb zien doen.

26 maart 2012 om 14:22

@ El Fonomono En jij bent zeker voor feyenoord? Bekijke je uberhaupt wel eens een wedstrijd van Ajax?

26 maart 2012 om 14:49

@jk-ajax. We hebben voorlopig nog gewoon Nigel de Jong (die bij mij altijd zou spelen), Van Bommel, Schaars en eventueel Van der Vaart voor de controleurspositie. Daarnaast heeft Strootman het heel aardig gedaan bij Oranje en heeft hij laten zien dat hij zich kon optrekken aan het niveau.

Lijkt me niet nodig om dat nog verder aan te vullen voorlopig.

26 maart 2012 om 14:56

Clasie is aan de bal ongelofelijk sterk. Hij denkt meerdere stappen vooruit, iets dat ik lange tijd heb gemist bij een Feyenoord-speler. Nee, Clasie is inderdaad niet een speler die een of meerdere spelers passeert. Wat dat betreft is Anita zeker beter. Maar Clasie heeft daarentegen weer de kwaliteiten van het ver vooruit denken (inzicht), gecombineerd met een uitstekende aanname + traptechniek. Het is natuurlijk net waar de bondscoach naar op zoek is. Anita heeft natuurlijk wel iets meer ervaring, dat bij een eventueel twijfelgeval wel mee kan spelen.
Verdedigend staan beide spelers allebei hun mannetje trouwens.

Maar Clasie niet goed of net beter aan de bal vinden, dat is zeker niet waar. Anita en Clasie spelen dan weliswaar op dezelfde positie, maar vullen dit anders in, maar wel allebei prima.

27 maart 2012 om 00:48

ik denk dat indd qua ervaring clasie nog niet veel heeft laten zien laat hem maar ff door draaien tot volgend seizoen en als de kakkies volgend jaar Europees spelen dan kan je ook gelijk zien waar die staat.... hij is nog jong zou nog een terugval kunnen krijgen maar hij is een vechtertje dus ik zie dat niet zo snel bij hem....

Het is een geval Emanuelson. Je heb hem eigenlijk niet nodig want je heb voldoende spelers die de gaten kunnen vullen, maar hij is altijd handig om mee te nemen aangezien je hem zowel op het middenveld kwijt kan en als vleugelverdediger. Als ik dan toch moet kiezen zal ik voor Emanuelson gaan. Heeft zich meer bewezen bij zowel Ajax en Oranje en doet het nu heel goed in Milan.

26 maart 2012 om 17:13

Het is helemaal geen geval Emanuelson. Hij is gebruikt als een geval Emanuelson. Het verschil zit hem in de nuance.
Vurnon is altijd al vm geweest. Bij jong Oranje was hij een aantal jaren op die positie een van de sterkste spelers op een EK of WK (herinner mij niet meer welke). Toen al toonde hij zijn kwaliteiten op de vm positie. Hij is daarna net als Urby misbruikt, maar dat hij een top vm in spe was stond toen al buiten kijf. Hij is misbruikt, omdat hij zo goed is dat hij het zelfs op andere posities alleraardigst kan opvangen. Niet het niveau dat wij nodig hebben maar als de nood bij de man is, dan staat Vurnon ook daar met alles wat hij heeft te spelen. Daardoor kan hij zelfs op die posities zich in de kijker spelen bij Oranje. Zie zijn paar interlands als linksback terwijl ook ik hem daar liever niet zie.

Als backup voor de controlerende middenvelders en als backup voor de backs lijkt Anita mijn een prima keuze.

met de jong, strootman, van bommel, zelfs vd vaart, heb je voldoende mensen die op die positie kunnen spelen. Misschien als van bommel stopt dat anita erbij kan als back up. Komende EK lijkt hij me van weinig toegevoegde waarde.

26 maart 2012 om 13:18

Dat klopt, maar je kan je best afvragen of Strootman beter is als Anita. Ik zelf weet dat niet zo. Vind het allebei erg talentvolle spelers. Backup voor LV kan ook wel, maar dat is duidelijk niet zijn beste positie. Op CVM is het echt een kuitenbijtertje die nog goed kan voetballen ook.

26 maart 2012 om 15:23

Puur verdedigend is Anita veel sterker dan Strootman, Strootman is meer een type van Bommel, Anita meer de Jong.

Tja, wanneer Eriksen deze vraag krijgt kan hij moeilijk nee zeggen... maar ik kan dat wel, NEE !

Zie hem als middenvelder ook niet in de toekomst in Oranje verschijnen, linksback lijkt me de enige optie. Op het middenveld lopen er nu al spelers van zijn leeftijd rond die beter zijn.

Nou ja als hij zo speelt dan haalt hij wel het niveau van Oranje vind ik maar niet als backspeler. En op het middenveld is er ook niet 1 speler aan te wijzen die Anita wel even uit de selectie speelt.

Vind Anita het erg goed doen, en ik denk ook dat dit de positie is waarop hij zich het beste zal ontwikkelen, maar het Nederlands elftal heeft al jongens daar staan die hij niet zo snel eruit zal spelen en ik denk ook niet dat Bert een overvloed aan defensieve middenvelders mee zal nemen.
Als linksback vind ik het eigenlijk tekort komen, dus het word lastig, al zou het best mogelijk zijn dat hij als 2de keus voor op links mee komt.

Nee joh. hij speelt 1 goede wedstrijd en wat hij goed deed was alleen ballen afpakken. Dat willen wij eigenlijk bij Oranje niet eens zien. Als je echt bal-af-pakkers wilt dan zijn De Jong en van Bommel de beste en 1e keuzes.
Ik hoop toch dat De Jong op het middenveld komt met een voetballende speler naast hem. En dat Bert met 2 spitsen speelt want onze 2 beste spelers zijn Huntelaar en Van Persie. Robben komt ook weer terug en wordt ook belankrijk voor ons!

26 maart 2012 om 13:13

Anita is natuurlijk in vergelijking met de andere spelers momenteel te licht voor Oranje. Maar als Van Bommel zijn 'oranje' schoenen aan de wilgen hangt zou Anita zeker een optie zijn.

Het is een beetje onzinnig van je om te stellen dat hij '1 goede wedstrijd' speelt, want Anita is al wekenlang een lichtpunt bij Ajax door zijn strijd, inzicht en kracht. Alleen ballen afpakken? Volgens mij volg jij niet zoveel voetbal. Anita voetbalt mee, jaagt constant zijn tegenstanders af, is constant aanspeelbaar en pakt inderdaad veel ballen af. Meest ondergewaardeerde speler van Ajax als je het mij vraagt!

26 maart 2012 om 13:25

Als je een keuze zou moeten maken tussen Strootman en Anita zou ik voor Strooman kiezen en Bert kennende ook; Strootman is er al een tijdje bij en Bert laat Strootman echt niet zakken omdat Anita nou 2 goede wedstrijden heeft gespeeld, zo werkt Bert niet en ik vind Strootman ook gewoon veel beter als Anita.

26 maart 2012 om 13:34

Nee maar Anita was gister duidelijk veel beter als Strootman. Houd hij dit vol tot het eind van het seizoen vol moet strootman toch echt vrezen voor zijn plek

26 maart 2012 om 13:38

In je dromen aan Strootman mag hij nooit tippen , Strootman kan niet alles alleen .

26 maart 2012 om 14:27

Geinig me droom kwam gistermiddag uit

Alleen om die foto al hoort Anita in Oranje. Nee maar Anita doet het naar behoren en dat is heerlijk om te zien. Het middenveld van Ajax heeft lang lopen kloten maar nu komt het er toch uit. Ik denk als De Boer Anita nog meer vertrouwen geeft Anita nog sterker gaat spelen. En het mooie is ook dat Anita weet dat De Boer hem ook zo weer op de bank zet als hij niet 110% geeft. Hopen dat Anita deze lijn kan doorzetten en dat het volgende punt bij Ajax kan worden aangepakt, het vinden van de voorhoede. Voor nu Zie ik Anita zeker mee kunnen met Oranje hij is iig beter dan Strooman die het nog niet heeft laten zien.

Tja, op dit moment wel veel beter in vorm dan bijvoorbeeld Strootman.

Het zal waarschijnlijk te veel van het goede zijn, maar ik vind dat Anita een goede ontwikkeling heeft doorgemaakt. Hij was gisteren de uitblinker aan de kant van Ajax. Speelde met lef aan de bal en was een aanjager op het middenveld. Een zeer bruikbare speler voor Ajax, maar in mijn ogen geen Oranje-kandidaat.

Anita doet het bij ajax als controleur erg goed. Maar ik ben bang dat hij op europees niveau op die positie qua lengte tekort komt
Hij zou natuurlijk wel achter van der wiel als rechtsback kunnen fungeren. want boulahrouz is het ook niet. Tenminste niet als opkomende back. En ik denk dat anita dat beter op zou kunnen vullen.
Maar als controleur naast van bommel, strootman of de jong. Nee daar is hij te klein voor denk ik. Die duitsers of portugezen schoppen hem daar veel te gemakkelijk door midden

Ik zie hem niet fungeren als middenvelder op het EK. We hebben Strootman, De Jong en Van Bommel die voor hem in de rij staan. Anita heeft daarnaast nog maar een aantal wedstrijden erg goed gespeeld als verdedigende middenvelder, maar moet zich op lange termijn nog maar eens zien te bewijzen. Ik denk dat Clasie eerder de kans krijgt van Bertje.

Het is een slechte verdediger maar wel een goede controleur op het middenveld. En er is niemand aan te wijzen die zijn plek kan kwijtraken aan Anita. Dus om de bank warm te houden misschien.

Ik vind hem sowieso beter dan Strootman. Dat was gister ook goed duidelijk te zien in de wedstrijd Ajax-psv. Anita biedt zich altijd goed aan, heeft een goede strakke pass naar voren altijd, draait goed weg bij zijn tegenstander en verdedigend staat hij altijd op de juiste plek. Ja, hij is niet groot, maar wel heel sterk in de bal afpakken. Dus als Strootman al een kans heeft gekregen, dan moet Anita zeker een kans krijgen in oranje!

Ik zou anita zeker meenemen, niet als basisspeler maar prima voor op de bank. hij kan op verschillende posities : rechtsback, linksback en voortstopper.

Ik denk dat Anita een leuke speler is voor de toekomst met de nadruk op leuke, Misschien dat hij in zijn rol als vm door kan groeien maar voor NL elftal is het nog veel te vroeg. Ditzelfde vind ik ook voor Strootman gelden alleen was deze eerder opgenomen in de selectie waardoor hij een stap voor is.

26 maart 2012 om 17:43

Mijn oordeel is dat Anita, doordat hij een aantal jaren van de vm positie is beroofd (zonder dat de intenties daarvoor verkeerd waren) waardoor hij nu niet zo ver is als menigeen zich zullen realiseren. Als je echt even terugkijkt naar hoe weinig wedstrijden hij de kans heeft gehad om zich echt te manifesteren op die positie en wat hij er dan toch brengt, dan moet je zelfs meer respekt tonen voor wat hij doet dan als hij er al constant zou spelen. Dat maakt het voor mij alleen nog meer bewonderingswaardig.
Ik kan me voorstellen en begrijpen dat fans ( en dan zeker de niet Ajax fans), die hem niet echt hebben gevolgd de laatste jaren, niet de "whole picture" van Vurnon in beeld hebben. En daarom is er nog zoveel argwaan en argumentatie over zijn potentieel.
Daarom vraag/smeek ik aan Frank om van nu af aan Vurnon niet meer van die posite af te halen. Ook niet voor volgend seizoen. Wordt alleen wel moeilijk voor de andere spelers wij er mee mogen doen want Eriksen is ook onbetwist dus blijven er voor Janssen, Aissati, Lodeiro, de Jong en de jeugdige talenten niet veel meer over, tenzij Ajax tegen mindere tegenstanders wat vaker 3 - 4 - 3 gaat spelen.

27 maart 2012 om 09:14

Ondanks dat ik een niet ajaxfan ben volg ik al het voetbal, laat het duidelijk zijn dat ik niet zeg dat hij geen NL elftal materiaal is. Dat is hij wel maar dan op de langere termijn, op dit moment is het nog te vroeg ondanks dat hij nu vlamt bij Ajax. Dit gezegd te hebben kan ik alleen nog erbij vermelden dat dit mijn persoonlijke mening is, ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.

Zou logisch zijn als van Marwijk hem meeneemt. Is een VM waar van Marwijk meer aan heeft dan aan strootman/schaars etc. Kan ook nog eens op beide backs uit de voeten. Om nou Boula en Braafheid oid mee te nemen is ook wat zonde van de plekken in je selectie.

Van Bommel is naturlijk ook zwaar op zijn retour. Die staat 2 meter voor de centrale verdedigers. Nee met zon strijdplan gaan we nooit het ek winnen.

Denk dat je in Anita een goede speler hebt voor op de bank die op veel plaatsen uit de voeten kan. Zulke jongens zijn altijd goed om te hebbben.

schei toch uit,omdat die een keer goed speelt moet die gelijk in het nederlands elftal.een simpele voetballer

26 maart 2012 om 13:20

Dan heb je duidelijk sinds we winterstop geen wedstrijden van Ajax gezien, want scoort elke wedstrijd wel een 7 of hoger. Speelt menig aanvallend middenvelder compleet uit de wedstrijd (zoals Toivonen gister) en Ajax heeft met Anita op het middenveld nog geen punt verloren. En als je zegt simpele voetballer heb je niet door hoe geweldig hij het spelletje leest. Is niet de snelste, maar is er wel bijna altijd voordat de tegenstander er is en dat komt door zijn tactisch inzicht wat bovenmatig te noemen is. Verkeert bovendien in de vorm van zijn leven.

In mijn ogen moet Anita mee en ik denk ook wel dat van Marwijk dat gaat doen. De spoeling is dun bij de backs, en als backup voor van Bommel/de Jong is hij multifunctioneel inzetbaar. Nog niet toe aan een basisplaats, maar als hij dit niveau en de stijgende lijn vast weet te houden, dan komen de grote clubs+basis vanzelf wel. Ben aangenaam verrast door zijn ontwikkeling.

26 maart 2012 om 13:28

Die jongen speelt nu al een langere tijd goed maar dat zal jij waarschijnlijk wel niet gezien hebben. Te vroeg voor oranje? ja dat denk ik nog wel maar als hij zich zo door blijft ontwikkelen zou het zeker kunnen

Kom op zeg, deze man komt nog zoveel te kort om voor het nederlands elftal uit te komen. Misschien later als hij zich door gaat ontwikkelen maar nu zeker niet!

Ik ben blij dat hij er open voor uitkomt dat als hij linksback wordt gezet, hij zijn best zal doen.

Ik zeg niet dat hij direct op de linksbackpositie moet starten, maar de LB positie bij Nederland is momenteel nou al niet zo ruim bezet dus je kan hem zeker als reserve achter de hand houden.

Drenthe heeft aangegeven geen linksback te willen spelen en Emanuelson doet het goed als middenvelder bij AC, maar ik weet niet zeker of die ook linksback wilde spelen voor oranje.

Dan heb je eventueel nog Braafheid maar daar ben ik persoonlijk geen fan van.
Willems zou in de toekomst een zeer goede kunnen worden maar voor hem komt het EK nog te vroeg vind ik.

Als Anita zich goed blijft ontwikkelen kan hij zeker wel een kans krijgen maar als verdedigende middenvelder komt hij nu echt nog tekort voor het EK.

Hij was vorig seizoen al behoorlijk goed als CVM en dit jaar is hij top op die positie, al een vrij lange tijd. Hij neemt goed de positie van de CV over als hij inschuift, hij dekt de ruimte perfect en anticipeert heel goed op wat de tegenstander, positioneel is hij sowieso ijzersterk. In balbezit is hij ook zeer sterk, zeer weinig balverlies en kan ook vrij goed het tempo bepalen.

Hij wordt door sommigen hier echt behoorlijk onderschat omdat ze nog steeds kijken naar hoe hij speelde als LV, dat kan hij ook maar niet meer dan redelijk en soms goed, als CVM is hij bij vlagen uitstekend, gister ook de beste man op het veld voor mij.

Hij hoort gewoon in Oranje want hij doet niets onder voor Schaars of Strootman.

Nee

Fer is fysiek sterker en heeft net zoveel misschien zelfs meer loopvermogen. Dan heb liever een Clasie die ongeveer dezelfde speler is maar dan met meer techniek.

Anita is een goeie controleur maar ik zou hem niet in Oranje willen zien.

26 maart 2012 om 13:27

Ik vind Anita positioneel veel beter dan Fer en daarbij is het een veel 'slimmere' speler die het spel beter leest en dat koppelt met een felheid waardoor hij vaak de passing van de tegenpartij opbreekt. Clasie vind ik een gelijkwaardige speler aan Anita met dezelfde slimheid.

Ben altijd al fan van Anita geweest. Goede speler, zeurt nooit en doet altijd zijn best. Op het middenveld komen zijn kwaliteiten ook het meest tot uiting, maar helaas is dat nou net de positie waar hij veel concurrentie zou hebben. Daarom denk ik dat hij voorlopig nog niet in aanmerking komt voor Oranje, maar wat niet is, kan nog komen.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat Eriksen liever een middenveld met Anita tegenover zich heeft op het komende EK.

Ik zou Anita wel meenemen als backup. Met van Bommel, de Jong & vd Vaart voor hem zal hij niet in de basis terecht komen, maar dat hoeft ook niet. Hij speelt de laatste tijd bij Ajax op die positie gewoon uitstekend. Ondanks zijn lengte staat hij verdedigend zijn mannetje & heeft hij gister er gewoon voor gezorgd dat Toivonen helemaal nergens was.

Ook als er een rechtsback of linksback geblesseerd raakt, kan je hem op die positie nog gebruiken. Hij is dus ook veel nuttiger dan een Strootman, die slechts op 1 plek inzetbaar is. Op het EK is dat toch wel belangrijk dat je een aantal spelers meeneemt die op meerdere posities kunnen spelen.

Wat mij betreft gaat hij sowieso mee naar het EK!

Ik roep dit al maanden!!!! Anita hoort thuis op het middenveld, daar is hij in zijn element. Pakt alle ballen af, is voetballend heel sterk en pikt ook nog is een doelpuntje mee. Ik blijf bewondering voor deze man koesteren, hoe hij zich steeds opsteld getuigd van grote klasse.
Wat mij betreft is hij klaar voor Oranje, is momenteel ook veel beter in vorm dan Schaars, Strootman of Fer. In mijn lid in de schijnwerper staat precies beschreven wat ik bedoel.

26 maart 2012 om 14:53

Denk je dat de rest van de Ajacieden, inclusief De Boer niet door had dat hij op het middenveld thuis hoort dan? Hij heeft geruime tijd links/rechtsback gespeeld doordat het halve elftal constant geblesseerd was, jongens als Koppers en Van Rhijn er nog niet klaar voor waren en Blind elke week teleurstelde. Jongens als Koppers en Van Rhijn hebben zich echter prima ontwikkeld dus is Vernon nu in de verdediging niet meer nodig.

26 maart 2012 om 17:13

Gelukkig zijn we ook niet verplicht om jou serieus te nemen dus dat laten we dan maar.

Anita doet leuk mee bij Ajax, maar blinkt hij ooit uit? Nee. Zet hem bij De Graafschap neer en er gebeurt precies hetzelfde, dan voetbalt hij ook leuk mee en blink hij ook niet uit.

zeker doen als we na 3 westrijden naar huis willen kan echt niet voetballen weer zo'n omhooggevallen ajaxied en na 1 goede wedstrijd in oranje
walgelijk

26 maart 2012 om 13:28

Goed omschreven, mooi beargumenteerd ook, Respect voor je schrijfstijl en je foutloze spelling.
On: Als je een beetje het voetbal volgt weet je dat Anita al tijden lang een redelijk tot goed niveau haalt. Je haat voor een club overstijgt je gezond verstand.

Als spelers met de kwaliteiten van Anita de komende jaren Nederland moeten vertegenwoordigen dan weten we tenminste zeker dat we lange tijd geen EK of WK meer succesvol zullen meemaken. De man mag al trots zijn dat hij in het elftal van Ajax staat bij gebrek aan beter. Ik bewonder zijn inzet maar Anita komt echt mega veel tekort voor Oranje. Nigel de Jong is nog lang niet versleten maar dan hebben we ook nog Strootman, Clasie en Fer. Allemaal spelers die veel meer talent hebben dan Anita en veel eerder voor Oranje in aanmerking komen.. De Ajacieden zullen hier wel weer over elkaar heen vallen om de man tot de nieuwe Messi te verklaren; Maar dat nemen we allang niet meer serieus omdat bij een nederlaag in de komende wedstrijd diezelfde fans hier roepen dat hij er helemaal niets van kan en dat hij Ajax onwaardig is. Nou de waarheid ligt ergens in het midden.

26 maart 2012 om 15:50

@ Korenaar

Ben het er mee eens dat Anita te kort komt voor Oranje, maar jij komt aan met Fer? Als er iemand is die laat zien dat hij te kort komt is het Fer wel.

Als v Bommel en De Jong stoppen, zie ik Anita en Clasie als vervangers op die posities.
Voor de basis nu natuurlijk niet, als back up voor VM of backs: niet eens een hele gekke gedachte.

Als ik Bert was zou ik Anita meenemen en Strootman of Pieters thuis laten. Anita laat zien dat hij één van de betere multifunctionele spelers is die Nederland rijk is. Ik denk alleen niet dat Bert hem meeneemt.

1 Zwaluw maakt nog geen zomer, zelfs niet als hij in de Arena vliegt.
Eriksen heeft hopelijk meer verstand van verzekeren,

Je moet nu niet allemaal Eriksen af gaan kraken, want waarschijnlijk is dit hem ook gewoon gevraagd door een journalist. Het zou namelijk heel raar zijn als Eriksen Nee zou zeggen op de vraag of Anita in beeld komt van het Nederlands Elftal, omdat je natuurlijk nooit negatief bent over teamgenoten.

26 maart 2012 om 13:33

Eriksen is ook een overschatte middenvelder die niks laat zien ,ik kan er in Nederlander 30 middenvelder op noemen die beter zijn . Hij is niet zo goed wat iedereen denkt , het is een modaal speler meer niet .

26 maart 2012 om 13:37

Oké laat maar horen dan, die dertig namen ;

26 maart 2012 om 14:00

ook ik ben uiteraard zeer benieuwd naar de 30 namen.
en dan wel 30 namen die ook serieus te nemen zijn a.u.b.

26 maart 2012 om 14:25

Man man, dat jij hier nog rondloopt met dat getroll van je. Ik daag je uit, noem mij 30 namen van Nederlandse middenvelders die op dit moment beter zijn. Een lachwekkende uitspraak en vooral ook niet serieus te nemen. Je bent duidelijk een kleutertje die alles afkraakt van Ajax en de rest ophemelt.
Maar waarschijnlijk weet je zelf ook dat je hier onzin verkondigt en zullen die 30 namen hier niet verschijnen, simpelweg omdat je ze niet kan benoemen.

Nogmaals, ik daag je uit.

Wat moet je met anita als je van bommel, strootman, de jong al op die positie hebt. Je hebt ook nog van der vaart voor die positie.

26 maart 2012 om 13:36

Anita is te klein om een verdedigende positie te bekleden , het is een domme dravertje meer niet

26 maart 2012 om 13:39

Ja, klopt dat laat hij wekelijks zien ook... Hou toch op man..
Lekkere gloryhunter dat je er rond loopt.

26 maart 2012 om 13:43

Zegt wel wat over jou , dat je zo een modaal speler goed vind

28 maart 2012 om 12:48

jaa maar ga maar is na hoe irritand dat is een kleine tegen hebben die je 2 of 3 x tegenkomt.

De Jong en v Bommel spelen op dezelfde positie en zijn een paar klassen beter, dus lijkt me nog niet aan de orde.

En dan natuurlijk alleen voor de wedstrijd tegen Denemarken ;

anita komt gewoon over een aantal jaar in oranje.
daar ben ik zowat zeker van.
bij jong oranje toen hij daar nog speelde was hij ook iedere wedstrijd uitblinker op die positie en ik vind dan ook dat anita zwaar onderschat wordt als verdedigende middenvelder terwijl hij daar eigenlijk nog nooit een slechte wedstrijd gespeeld heeft!
tja, nu laat hij het ook gewoon in topwedstrijden zien dus waarom niet eigenlijk?
over strootman is men snel zeer te spreken, zelfs wijnaldum kreeg alle lof maar waarom anita eigenlijk niet?
strootman is de vorm kwijt op het moment en wijnaldum heeft in al die tijd waar hij lof kreeg gewoon iedere wedstrijd 3 100 kansen gemist...

ook clasie werd opgehemeld, zou niet weten waarom anita nu eigenlijk niet?!

26 maart 2012 om 13:50

''bij jong oranje toen hij daar nog speelde was hij ook iedere wedstrijd uitblinker ''

Dat viel reuze mee. Nederland heeft voldoende talent om niet Anita op te roepen. Denk aan Clasie maar Fer als controlerur is ook niet gek. Strootman kan daar perfect uit de voeten.

Je praat over de slechte wedstrijden van Wijnaldum en Strootman maar hoeveel goeie wedstrijden heeft Anita gespeeld? Ik kan je melden dat Wijnaldum en Strootman beide veel meer talent hebben dan Anita en ook een hoger niveau hebben gehaald.

Anita is niet meer dan een leuke controleur. Als hij Oranje waardig zou zijn heh...waarom is hij dan nog niet vaste basisspeler van Ajax?

Dwing eerst een vaste basisplaats af bij Ajax en laten we dan verder kijken. Bert is niet helemaal gek.

26 maart 2012 om 13:55

je kan me meer vertellen maar bij jong oranje was hij wel degelijk iedere keer uitblinker.
daar was hij een vaste waarde en heeft daar nooit slecht gespeeld.

hoeveel goede wedstrijden anita heeft gespeeld?
iedere wedstrijd als controleur heeft hij goed gespeeld hoor, door blessures moest hij misbruikt worden als linksback en rechtsback maar als controleur heeft hij nog niks verkeerd gedaan joh.

maar onderbouw eens waarom wijnaldum meer talent heeft (overigens ander soort speler dus laten we hem beoordelen op basis van zijn positie).
analyse wijnaldum in mijn ogen: heeft veel flair, snelheid en creativiteit.
mis enkel absurd veel grote kansen (maar dan ook echt absurd veel), bij feyenoord toch ook niet heel bijzonder gespeeld en moet zich ook maar eens eerst bewijzen voordat je kunt zeggen dat hij meer talent zou hebben.

strootman is een parel maar ook hij werd en wordt veel te snel opgehemeld (en ik wil dus duidelijk maken dat als je dat bij strootman doet, clasie, wijnaldum etc. dat je dat nu ook bij anita kunt doen)

en ja, anita heeft nu gewoon een basisplaats bij ajax (ook als iedereen fit is) dus die laatste zinnen snap ik dan ook niet...

26 maart 2012 om 13:59

Anita heeft de laatste 2 seizoenen geen enkele slechte wedstrijd gespeeld als Cvm. Elke keer minimaal een 7. Tactisch is hij sowieso uitstekend en ongeveer de enige speler van degenen die jij opnoemt die posities in de verdediging overneemt als die de aanval opzoeken. Soweiso vind ik Fer en Strootman andere soort middenvelders, ze hebben meer diepgang maar houden ook minder rekening met wat er zou kunnen gebeuren bij balverlies. Anita is daar echt ijzersterk in. Anita en Strootman zou over een paar jaar een heel goed duo op het middenveld in Oranje kunnen zijn.

26 maart 2012 om 16:19

Strootman was dat een van de 11 ontzichtbare spelers van gister?

26 maart 2012 om 17:10

Hij heeft 5 wedstrijden voor jong oranje gespeeld ......

Strootman is zijn vorm kwijt, maar is uit-vorm nog altijd een klasse beter dan Anita, Wijnaldum kan wel 1000 kansen missen, maar blijft een aardige speler die ik ook boven Anita schaar. Clasie is al helemaal een klasse beter dan Anita en waarom hij wordt opgehemeld is omdat hij eerst een jaar bij Excelsior in de anonimiteit de uitblinker was en nu bij Feyenoord de leider is. Hij is eigenlijk is bijna alles een stap verder dan Anita en dat terwijl hij 3 jaar jonger is. In scoren/schot, passen, overzicht, coachen/leiderschap, zonder bal, positie kiezen, flair, dribbelen en de standaardsituaties.

26 maart 2012 om 17:24

dan zijn we het heel erg oneens vrees ik haha
maar goed, dat mag gelukkig hè ;

Nu nog te vroeg voor een basisplaats, maar als er een plekkie is zou ik hem zeker meenemen naar de EK. Na de EK kan hij dan gaan vechten om de erfenis van Van Bommel. Een blok op het midden met Strootman en Anita ziet er best goed uit voor de toekomst.

In ieder geval speelde hij gister uitstekend en dat doet hij eigenlijk al weken, zo niet maanden.

26 maart 2012 om 13:49

hij heeft nooit slecht gespeeld als verdedigende middenvelder.
echt nooit, ook jaren geleden niet.
eigenlijk jammer dat hij in die jaren die er tussen zaten steeds als linksback of rechtsback moest spelen, zit toch een beetje je ontwikkeling als middenvelder in de weg denk ik al valt dat misschien wel reuze mee hoor.
maar ja goed, als hij 3 jaar achter elkaar als verdedigende middenvelder had gespeeld dan denk ik dat hij nu al lang vaste waarde was bij ajax op die plek en dat die jongen ook in het nederlands elftal zat.

Het is afhankelijk van het type voetbal dat je wilt spelen. Met iemand als Anita heb je veel meer voetbal maar iets minder fysiek spel, dan met bijvoorbeeld Nigel de Jong. Iemand als Anita zou prima kunnen spelen tegen bijvoorbeeld Denemarken, terwijl De Jong zich meer leent voor de verwachte knokpartij tegen Portugal. Duitsland is hoogwaardige en beladen wedstrijd dus daar kies je automatisch voor kwaliteit. De Jong heeft vooralsnog meer recht van spreken, maar als Van Bommel stopt is een defensief middenveld Anita - De Jong een optie. Maar hetzelfde geldt voor een Leroy Fer langzamerhand, of Kevin Strootman. Dus een luxeprobleem. Maar zeker een optie voor in de selectie.

als anita tot het slot van de competitie zo kan blijven voetballen,verdiend die in mij ogen om als bankzitter mee te gaan naar het ek,want al met al, zulke spelers zijn altijd handig op grote toernooien.
Feit is dat anita het niet uitmaakt of hij linksback of op het middenveld voetbalt,dus dat zal bij het nl elftal al helemaal niet het probleem zijn

Niet overdrijven dacht ik zo. Anders kan Clasie ook wel in oranje, dat vind ik een veel groter talent.

Wat mij betreft komt Anita op dit moment niet in aanmerking voor de selectie van Oranje. Voor linksback zijn er betere opties, zoals Pieters die gisteren als een van de weinige Psvers een redelijke wedstrijd speelde. Voor de middenveld posities zijn er op dit moment ook betere opties. Anita als verdedigende middenvelder voegt aanvallend veel te weinig toe en mist de fysieke kracht en agressie van bv. de Jong om een pure verdedigende middenvelder te zijn. Dynamische middenvelders passen veel beter in het huidige voetbal en dat is Anita niet.

Strootman is overschat....anita heeft een veel hogere voetbal intelligentie....anita is de enige speler bij ajax die continue bezig is een driehoek te vormen.....altijd in beweging. Hij moet niet mee als linksback bij oranje maar als VM, wel achter v bommel en de jong, uiteraard.

Bovendien is er niets lekkerder dan Anita in je team hebben aangezien hij op elke positie uit de voeten kan...dat maakt het wisselen binnen een team stukken makkelijker zonder dat gepuzzle.

Kom op nou zeg, Anita in Oranje. het moet niet gekker worden. Die jongen is nog niet goed genoeg en daarnaast zit zijn fysiek ook niet mee. Deze jongen gaat Oranje nooit niet halen. Er lopen in Nederland betere spelers die fysiek wel sterk genoeg zijn. Op het middeveld heeft hij geen enkele kans van slagen gezien de concurrentie moordend is en Anita te veel nadelen heeft. (te traag, te klein en niet sterk genoeg)
Als linksback zou eventueel nog kunnen maar dan alleen tegen makkelijke tegenstanders als hij moet verdedigen hebben we twee backs die goed kunnen ballen maar niet kunnen verdedigen.

Als back vond ik hem nooit bijzonder, maar als middenvelder ben ik altijd gecharmeerd van hem geweest. Mensen doen net alsof hij alleen een simpel brekertje is, maar in de combinatie is hij ook gewoon sterk. Zijn voetballende kwaliteiten zijn voor een verdedigende middenvelder gewoon heel behoorlijk. Ook is hij tactisch erg sterk. Deze jongen heeft altijd oog voor de afvallende bal en is zijn directe tegenstander vaak te snel af. Ook is hij minder slap dan ik eerlijk gezegd dacht. Ondanks dat het een klein mannetje is zet je hem echt niet makkelijk opzij.

Ondanks dit zit een plaats bij Oranje er op dit moment nog niet bij. Ondanks dat ik Ajacied ben zie ik liever Clasie een kans krijgen. Die heeft ook bovenstaande eigenschappen en is voetballend nog sterker. Die heeft een heerlijke trap en een steekbal, waardoor hij van grotere zou kunnen zijn. In mijn ogen heeft hij ook veel meer recht op een plaats bij Oranje dan bijvoorbeeld Strootman. Ook een groot talent hoor, maar zowel tegen Anita als Clasie werd hij weggespeeld. Dit mag niet gebeuren bij Oranje international.

Nou niet gaan overdrijven nu hij 1 goede wedstrijd heeft gespeeld!

26 maart 2012 om 14:27

Zucht, 1 goede wedstrijd? Jij hebt voor de rest de wedstrijden dat hij VM stond je ogen dicht gehad?
Waarom kunnen mensen niet nadenken voordat ze hier maar blind iets neerzetten.

26 maart 2012 om 14:37

Nou niet overdrijven he,hij speelt namenlijk al behoorlijk veel wedstrijden heel goed bij Ajax.
Maar ja op teletekst heb je geen bewegende beelden en geluid dus dan valt het je misschien niet op.

Is wel goed bezig, maar voor Oranje nog te vroeg...als hij zich zo door blijft ontwikkelen wellicht in de toekomst wel. Geldt ook voor Clasie, die ik nog hoger inschat.

Anita is echt een typisch product van de Ajax-opleiding. Zijn basistechniek is geweldig, en hij is multifunctioneel. Probleem, en dat past ook in dat plaatje, is dat hij nogal eens wisselvallig kan spelen, zonder ergens in uit te blinken.

Ik kan me voorstellen dat Eriksen Anita graag in de basis van Oranje ziet, als hij met Denemarken tegen Oranje speelt op het Ek.

26 maart 2012 om 17:46

Heerlijke reactie, ik wou dat ik hier meer dan één duimpje voor kon geven haha.

Ik merk dat mensen echt heel weinig verstand hebben van de kwaliteiten van Anita. Fer is sterker, Clasie is technisch beter, Strootman is verder enz enz enz.

Anita is een de weinige spelers die als 16 jarige zijn debuut maakte in het eerste van Ajax. De vorige speler die dat deed heette Seedorf. Nu wilt dat niet zeggen dat hij net zo'n talent is als Seedorf, want daarna verdween hij weer vrij hard en twijfelde Ajax zelfs of ze hem niet beter konden verhuren. Ben er heilig van overtuigd dat dat voor een groot deel te maken had met zijn lengte. En dat dat zelfs nu nog twijfels oplevert bij zowel trainers als supporters (van zowel Ajax als andere clubs).

Echter hij wordt echt gruwelijk onderschat, volgens mij wordt hij nog meer onderschat als voetballer dan Siem de Jong. Hij zou zogenaamd niet technisch zijn. Ik heb hem nog nooit op een slechte aanname kunnen betrappen en met veel graafwerk kom ik tot twee keer dat hij de bal te ver voor zich uitspeelde en op die manier kwijt raakte (dient wel de opmerking bij gemaakt te worden dat dat als back was) slechte passes zie je niet tot nauwelijks van hem en als anita gaat lopen met een bal raakt hij hem niet kwijt (itt tot enkele van de bovengenoemde spelers zoals Fer). Hij heeft daarnaast echt een kei en keihard schot van afstand, die hij ook nog eens kan plaatsen. Je ziet het echter weinig omdat Anita voordat hij zich daarmee gaat bezig houden eerst op zijn taken focust en Vertonghen zeer regelmatig het veld over dendert om aan te vallen waardoor anita achter moet blijven voor eventuele counters eruit te halen. Zijn technische aspecten zijn echt niet minder dan de andere mogelijke vervangers.
Zijn inzicht is zelf een van de betere van de mogelijke vervangers (netzo als Classie trouwens). Staat veelvuldig vrij, weet goed wanneer hij druk moet zetten en wanneer hij bij zijn man moet blijven en hij is echt dynamisch. Anita is geen statische speler.
Dan komen we bij het fysieke gedeelte. Daar legt hij het af tegen iedereen behalve Clasie. Fer is echt veel krachtiger, zo wat iedereen is echt een stuk groter en fysiek lijkt Anita het keihard af te leggen (classie gewoon ook). Er is echter een zeer grote dikke maar. Wat iedereen vergeet of niemand opvalt. Anita is echt belachelijk snel, zeker voor een controleur. De reden dat hij zo vaak als back wordt neergeknald is 100 zijn snelheid. Hij is sneller dan elke controleur die we mogelijk in het Nederlands elftal kunnen plaatsen (tenzij je robben of Elia als controleur wilt gaan plaatsen en dan wordt het nog spannend wie daadwerkelijk de snelste is al denk ik dat het in dat geval Robben is). Hij is niet alleen snel zonder bal hij is ook belachelijk snel met bal. Iedereen zou nog eens de wedstrijd vitesse-ajax van dit seizoen moeten kijken. Chanturia speelt Anita uit, gaat er voorbij op volle snelheid en op 10 meter heeft anita zich omgedraaid, hem ingehaald en de bal ontfutselt. En juist door die enorme snelheid kan Anita gigantisch veel compenseren van wat hij op fysiek gebied mist.

Is Anita klaar voor het Nederlands elftal? Wel als back up, niet als basiskracht. Als je een echte 100 beuker nodig hebt (zoals de jong is) dan moet je geen beroep doen op Anita. Daar hebben we eigenlijk nog geen echte vervanger voor. Echter kunnen een Strootman, Schaars en zeker een Fer (met zoveel fysieke power) dat wel worden. Zoek je echter een vervanging voor van Bommel, die niet alleen een controleur is, maar ook de schakel tussen het verdedigende blok en het aanvallende blok is. Dan moet je juist gaan denken aan een Classie of een Anita. Slim opstellen, aanspeelbaar zijn en er veelvuldig een goed vervolg aan kunnen geven. Tijd zal leren welke van de twee daadwerkelijk de beste optie is. Momenteel heeft Anita het streepje voor doordat hij wel al Europese ervaring heeft (zowel Champions League als Europa League) en gewend is om met druk te spelen (gaat Clasie op termijn zeker krijgen, want feyenoord is echt op de weg terug en met het beleid wat ze nu voeren kan dat echt veel sneller zijn dan menigeen verwacht, maar momenteel is het nog te veel mogen en te weinig moeten, Europees voetbal is geweldig nog geen verplichting, Cl is nog mooier, kampioen is uitstekend seizoen, verwacht dat die verwachtingen volgend seizoen al hoger liggen).

Oranje komt misschien wel wat te vroeg,logisch dat eriksen dat zegt want ja het is je collega en die ga je niet afvallen natuurlijk.
Maar hij is heel goed bezig de laatste tijd en dat doet me goed.

ik heb liever Clasie dan anita , ben niet echt onder de indruk van hem , misschien als hij op de linksback of rechtsback positie kan worden geplaatst zou hij eventueel wel meekunnen , maar het middenveld wat we nu hebben is toch echt van een ander niveau dan anita.. ik kan zo genoeg namen opnoemen die kwalitatief beter zijn dan hem. ik zelf hoop liever dat Strootman meegaat , toen hij meedeed bij oranje ging het namelijk goed , en hij kon met het niveau mee , natuurlijk heeft hij nu een beetje een terugslag maar hij is ook een goede vervanger voor van bommel denk ik zelf , aanvallend ook sterker. maar we zullen het zien over een paar jaar wie er verder is en wie er dan staat , nu kun je nauturlijk nog niet zeggen wie de beter is/word!

Allemaal slappe hap die ajax spelers......niet thuis geven als het nodig is.

26 maart 2012 om 14:45

staat een foutje in je zin. ajax=psv

26 maart 2012 om 14:46

beetje slechte timing om dit te zeggen na een 2-0 overwinning op psv waar duidelijk was dat ajax fel en agressief (op goede manier) speelde. :P

26 maart 2012 om 16:41

haha , maar goed spelen is andere koek hea

26 maart 2012 om 17:06

ja maar "slappe hap" is dan dus zeer misplaatst.
kan alleen gebruikt worden als je het over psv zou hebben...

Als back-up zou hij prima meekunnen naar het EK. Vind hem momenteel beter dan Strootman en hij heeft een veel beter overzicht en passing. Het is een interessante optie om mee te nemen alleen al vanwege het feit dat hij ook op de uitermate zwakke linksback positie uit de voeten kan.

Clasie is een leuke voetballer voor de toekomst en een keiharde werker, maar heeft nog niet het het overzicht van Anita. Tel daarbij het feit dat hij a la Emanuelson op meerdere posities kan maakt het een toevoeging voor de bank. Ik zou Emanuelson en Anita allebei meenemen voor op de bank dan heb je tenminste elke positie dubbel bedekt.

Als Fer al bij de selectie zit die geen bal kan aannemen en alleen kan functioneren als het speelveld opeenligt. Als Nederlands elftal zul je vaak spelen tegen hele defensieve ploegen daar wordt geen ruimte weggegeven. Dan is Fer ook overbodig en wordt het een matige voetballer.

26 maart 2012 om 14:58

Lol, als een speler overzicht heeft, dan is het Clasie wel...die jongen denkt zoveel stappen vooruit.

26 maart 2012 om 15:02

Hij komt voor dat niveau nog ervaring en overzicht tekort. Voor het volgende wk zou ik hem zoizo selecteren. De positie waarop Clasie kan je alleen spelen als je ervaring hebt.

26 maart 2012 om 15:14

Maar waarop baseer je dat Clasie minder overzicht heeft dan Anita? Ik zie toch geregeld wedstrijden van Ajax en dan valt me bij Anita niet op dat hij een geweldig overzicht heeft. Bij Clasie juist wel, dat is de grote kracht van hem.

26 maart 2012 om 16:55

Feyenoord01, dan zou ik toch beter kijken als ik jou was...

Is het je nog nooit opgevallen dat Anita altijd vrijstaat en vrijwel altijd vooruit voetbalt? Dat is inzicht.

26 maart 2012 om 16:20

Sorry, maar wat je nu zegt over Clasie klopt van geen kant. Clasie bewijst elke week over een enorm goed inzicht te beschikken, Anita vind ik op dat vlak nog wel iets minder dan Clasie, Anita vind ik verdedigend iets sterker, Clasie is meer een harde werker, en een jongen met goed inzicht. Techniek vind ik ongeveer gelijkwaardig.

Ik zou dan ook Clasie en Anita een kans geven bij de voorbereiding op het wk, kijken wie het het best doet, wie het best in het profiel past en dan kiezen tussen: Strootman, Anita of Clasie.

27 maart 2012 om 08:53

Jullie kunnen allemaal niet lezen he? Ik zeg niet dat hij een slecht overzicht heeft, dat kan ook helemaal niet als vm. Ik zeg alleen dat je ook wat ervaring nodig hebt als vm en dat hij iets beter moet onderscheppen. Clasie pakt vaak de bal van de tegenstander af terwijl die aan hun voet is niet een pass die wordt onderschept. Op landelijk niveau kan je bijna alleen maar passes onderscheppen, want tegenstanders verliezen de bal niet zo makkelijk.

Ik vind Clasie gewoon een goed voetballer die op termijn misschien we de kar kan gaan trekken bij NL alleen voor dit EK nog niet.

Anita is op dit moment beter dan Strootman. Die heeft als voordeel dat hij linksbenig is en dat van Marwijk een voorkeur voor psvspelers heeft. Natuurlijk kan Anita bij Oranje meekomen. Prima backup.br

Ik vind Anita verre van indrukwekkend spelen, gisteren kan je onmogelijk als graadmeter nemen. Daarvoor was PSV te slecht. Anita is een beperkte speler die op het hoogste niveau zich niet bewezen heeft. Als linksback komt hij sowieso tekort, op het middenveld is het wel aardig maar niet meer dan dat.

26 maart 2012 om 15:36

??? psv was te slecht? Psv was waardeloos! Met Pieters, Strootman, Lens en Wijnaldum die wel bij Oranje zitten.em met een complete selectie itt tot Ajax. Misschien was psv wel zo slecht (en hun oranje-klanten) omdat het Ajaxmiddenveld zo goed stond? Omdat Anita top speelde?wat lul je dom; psv was te slecht maar Anita komt tekort maar ondertussen speelt hij met Ajax psv van de mat. Wat een slechte verliezers de psvers. Hoop echt dat psv buiten de top 2 valt en deze zomer weer bij de gemeente aan moet kloppen.

26 maart 2012 om 16:01

Wat zit je nou te zagen man, ik zeg toch dat PSV slecht is. Of waardeloos, wat is het verschil? Ik zeg toch nergens dat PSV beter was, of wel? Wat is dan jouw probleem?

26 maart 2012 om 16:37

jouw probleem is dat je zegt dat psv slecht was.( klopt! maar is voor ons Ajacieden natuurlijk geen probleem) En dat Anita maar een matige speler is. Maar als psv slecht was dan zijn de spelers die van psv bij Oranje spelen dus eigenlijk nog slechter dan Anita?!!en gisteren in de topper heeft Anita zich wel bewezen itt tot bijv Strootman... Maar goed loop jou natuurlijk een beetje te stangen maar dat kon je wel verwachten na die grootspraak van jullie voor de wedstrijd.

26 maart 2012 om 19:15

Ik zie het probleem nog steeds niet. PSV speelde slecht, dat is een mening en die mag ik hebben en ik kan deze mening onderbouwen.
Ik heb nergens iets gemeld over de Psv'ers bij Oranje, ik zie de relevantie daarvan ook niet in. En er was bij mij ook geen enkele grootspraak voor de wedstrijd. Je kletst dus gewoon uit je nek. Als je reageert, doe dat dan inhoudelijk en ga geen BS vermelden. Dat is erg storend.

27 maart 2012 om 09:14

de frustratie zit diep he? ik weet het ; je wilt het niet snappen dat Anita niet minder is dan bijv Strootman. jij schrijft boven dat Anita een speler is die zich nog moet bewijzen enz. Maar dat heeft hij zondag meer dan gedaan dacht ik zo.
Lees even remigolbach hieronder. mischien is dat duidelijker. Bovendien reageer ik ,net zoals jij, hoe ik wil! Lummel

26 maart 2012 om 16:43

Dat Psv zo slecht was, komt mede door Anita hoor. Hij zat overal kort op en liep goed de ruimte in zodat hij aanspeelbaar was als Ajax balbezit had. Verder snap ik niet wat je bedoelt met: Hij heeft zich niet op het hoogste niveau bewezen. Dat heeft hij namelijk gister en vorig jaar in de kampioenswedstrijd gedaan. Het is ook geen linksback, maar een middenvelder.

Vind het wel logisch dat hij een kans maakt. Die Pieters vind ik heel slecht en best langzaam. Tegen Valencia zag je echt goed hoeveel hij tekort komt voor de top of europese subtop. 3x niks dus en die Kevin Strontman vond ik al meteen een tikje overschat. Hij laat nu zien waar hij staat.hij zal nog een paar jaar ervaring nodig hebben om een elftal te dragen,hij wil nu wel al ,maar daar is het nog te vroeg voor. 2 jaar ere-divisie ervaring is niet genoeg. En verder heb je dan weinig alternatieven voor de links back al blijft mijn kandidaat Emanuellson.....drenthe kon ook,maar die heeft aangegeven dat hij daar niet wil spelen.zelfs niet in het nederlands elftal...

Alle voor- en tegenstanders van Ajax zijn weer aan het woord geweest. Het gaat er natuurlijk om dat een medespelers zijn collega in een positief daglicht wil zetten. Clasie verdient zeker een kans (nee die speelt niet voor mijn favoriete club !) en Anita als hij de komende weken zo blijft spelen als gisteren ook. Zijn voordeel is dat hij net als Emanuelson altijd nog op de plek van de falende Pieterse kan.

Hallo Allemaal,

Ik ben de jongste verslaggever bij Voetbal International.
Graag wil ik jullie op de hoogte houden van het laaste voetbalnieuws!
Volg me op Twitter: @daveyverhagen_

Davey Verhagen
Jongste verslaggever bij Voetbal International.

Doelmannen :

Stekelenburg, Vorm, Krul

Verdediging :
V/D Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters, Boulahrouz,

Middenveld
Sneijder, Van Bommel, De Jong, Van Der Vaart, Affelay*, Anita, Emanuelson, Strootman

Aanval
Robben, Kuyt, Rvp, Huntelaar, Elia

Dit zou mijn selectie zijn voor het EK. Je hebt Anita en Emanuelson nodig, omdat je selectie anders te klein is. Vlaar heeft te weinig kwaliteit voor het Nederlands elftal.

Na het toernooi is het heel belangrijk dat er doorgeselecteerd wordt in de verdeding. Ik verwacht Van Rhijn voor het WK erbij voor Mathijsen en ik verwacht een De Vrij/gouweleeuw/viergever? allebei als back-up erbij.

Op het middenveld gaat Van Bommel weg en daar komt de inmiddels 2 jaar oudere Clasie. Ook als back-up. Verder verwacht ik dat op het middenveld ook Maher erbij komt.

In de aanval komt Narsingh/john erbij voor Kuyt.

Stekelenburg
V/D Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
Robben
Van Bommel
De Jong
Affelay
RVP
Huntelaar
26 maart 2012 om 15:11

Iedereen zal er ongeveer wel hetzelfde over denken! Maar dit zijn te weinig verdedigers. Bruma of Vlaar gaat hoe dan ook mee of je nou wil of niet!

Eigenlijk reageer ik nooit op dit soort berichten, maar in dit geval doe ik dat wel omdat jij Elia mee wil nemen, en dat mag je mij uitleggen!! Elia heeft nog nooit iets op niveau gepresteerd namelijk. En aangezien heel veel mensen gek zijn van Elia, snap ik daar werkelijk geen bal van!

De beste jongen was bij twente redelijk, maar kon vervolgens bij Hsv en bij juventus nu ook het niveau absoluut niet aan! Daarnaast heeft hij tegen een fatsoenlijke tegenstander van het Nederlands elftal nooit iets goeds/belangrijks gedaan/laten zien. (hooguit Denemarken, eerste wedstrijd Wk) .... Maar iedereen vind het prachtig als Elia 5x per helft de postbode van Andorra poort of de plaatselijke pizzabakker van Malta... En we willen hem er weer bij hebben in de selectie.

Elia komt wat mij betreft nog onder o.a.een fitte Boerrigter, John, Wijnaldum, Narsingh, Babel enz. die teminste minuten maken!

26 maart 2012 om 15:15

Het was vooral de redenatie dat we een snelle speler nodig hadden die het met zijn snelheid kon openbreken. Dat hoeft idd niet perse Elia te zijn, maar degene die op dat moment het beste speelt en dat is moeilijk om nu te redeneren. Daarom heb ik gekozen voor de speler die bij het Nederlands elftal altijd het beste invalt.

Kuyt als werker mee als je tegen een type Dani Alves speelt en de rest spreekt voor zich natuurlijk.

26 maart 2012 om 15:24

Nou dan snap ik niet dat je Elia nu invult want die speelt helemaal niet! En invallen doet die inderdaad goed tegen malta cyprus en san marino en verder..

Nouja er is natuurlijk veel concurrentie op het middenveld in Oranje en ik denk dat niveau net iets te hoog ligt voor hem. Op linksback heb je niet bijzonder veel Anita dus dat valt ook af. Voor Ajax en de Nederlandse competitie is Anita daarentegen een hele goede speler. Toch zie ik mensen veel spelers van Ajax afzeiken. Eriksen, Anita, Siem en zelfs Vertonghen. Zul je zien dat Ajax kampioen wordt met allemaal slechte spelers. Rara hoe kan dat? Wat een groep sommige mensen.

En daar gaan we weer, ajax wint van een onthutsend zwak Psv en de ajacieden horen weer thuis in oranje, de islam is de redder geweest van Aissati enz. kortom, euforie alom.
Laten we maar weer eens kijken wat iedereen weer te vertellen heeft mocht ajax 2 wedstrijden verliezen. twente en Heerenveen uit.

26 maart 2012 om 15:22

Praat niet zo'n onzin!

Wat moet Eriksen dan zeggen tegen de journalist, die het op een beetje een lollige manier vroeg ook nog... Nee, die anita kan er normaal geen snars van, maar met het niveau van vandaag staan er nog 5 voor hem?? Gewoon een reactie uit euforie die meer dan terecht is.

En even serieus, we hebben gister toch echt wel even de gehypete Kevin Strootman volledig door de ondergrens zien gaan, 5x dieper dan Anita als contr. middenvelder ooit is gegaan. Van Marwijk maakt die jongen kapot door er een hype van te maken. Strootman heeft voor Utrecht 1 goede pot gespeeld.. niveau Xavi zelfs... tegen ajax thuis... Daarna is het gewoon 1 van de 11 geweest! Ook bij psv. Ik wordt niet goed van al die verhalen over Strootman. Hij heeft inderdaad de potentie, maar op deze manier gaat die jongen kapot a la Maduro! Anita hoort ook niet in Oranje, net als Strootman niet. (v.bommel, de Jong, Schaars, van der Vaart en Emanuelson voor die plekken is meer dan zat)

Ik zou hem en/of Clasie zeker meenemen. Schaars kan weinig en Strootman faalt in elk topwedstrijd (gisteren ook weer alleen maar de hielen gezien van Eriksen) en Anita en Clasie zijn in vorm en spelen al weken uitstekend. Ik had ze beide meegenomen, Clasie heeft denk ik net wat meer voetballende kwaliteiten en overzicht, terwijl Anita verdedigend sterker, feller is en tactisch wat beter is.

Mensen die serieus vinden dat een Fer, die nog geen skippybal kan aannemen beter vinden, moet ik hard om lachen.

Ik weet niet of dit een potentiele basisklant is, maar één ding is zeker: We zitten voor de toekomst zeker goed met Strootman, Fer, Clasie en dus evt Anita als verdedigende middenvelders.

Anita bakt er het hele seizoen geen koek van. Hij speelt nu 3 goede wedstrijden en dan is hij gelijk kandidaat voor Oranje. Schei je toch uit. Je hebt Strootman, Fer, Clasie, Maher, Van Bommel, De Jong, Schaars en eventueel ook nog Van der Vaart. Anita moet blij zijn met een basisplaats bij Ajax. Het niveau van Ajax is heel laag vergeleken met een paar jaar geleden. Als de selectie iets beter zou zijn zit Anita niet eens in de selectie en kan hij bij een subtopper misschien mee. Anita is niet goed genoeg voor Oranje.

26 maart 2012 om 15:37

Weetje waarom Anita er niks van bakt. Omdat hij altijd op de linksback moest. Sinds Enoh geblesseerd raakte en Koppers op linksback ging kon Anita op de Cvm. Even een grappige statistiek, Ajax heeft nog nooit een wedstrijd verloren met Anita op de CVM en daarnaast kreeg hij elke wedstrijd dat hij daar stond van de Volskrant gemiddeld een 7.3.

Toeval of hij bakt er gewoon niks van?

Ik vind dat De Jong en Van Bommel sowieso voorang moeten krijgen. Strootman presteert matig maar heeft wel talent. Maher is meer een aanvallende middenvelder (positie Sneijder), Clasie vind ik enorm overschat. Die gaat het nooit redden en Van der Vaart moet ook gewoon op de 10 waar Sneijder lekker vanaf moet want die presteert toch niks.

Anita mee naar het ek laatt me niet lachen ik neem liever Clasie mee.br Maar dat zal vast komen omdat ik voor Feyenoord ben en niet omdat Clasie beter is als Anita.br

26 maart 2012 om 15:39

Gelukkig geef je het zelf al toe. Anita heeft veel meer ervaring, geef mooiere passes en is een slimmere speler dan Clasie.

26 maart 2012 om 17:00

Hahahahahahahhahhahahaahhahahahahahha sorry hoor maar ik kan je zo nog 30 regels uitlachen.

Wat ben jij voor een idioot, sorry dat ik het zeg of je misschien beledig maar dit is werkelijk waar zo belachelijk.

Clasie is één van de slimste zo niet de slimste speler van de Eredivisie. Ondanks zijn lengte wint hij 95% van zijn duels omdat hij zo slim is. Voordat hij gaat passen weet hij al waar de bal naar toe moet en dat is al een hele kunst aangezien 98% van de Eredivisie dat niet weet. Ook heeft hij een fantastische steekbal of een normale pass in de benen.

Of jij hebt de laatste 8 maanden onder een steen gelegen of je hebt een enorme afkeer tegen Feyenoord en sterke voorkeur voor Ajaxspelers en aan je naam ziende zal het wel het laatste zijn.

Maar kom op zeg wees eens realistisch en geef gewoon aan dat Clasie 30x eerder in Oranje gaat komen of verder in zijn voetbalcarrière dan Anita.

Dat ze ik gister al. Als je ziet hoe hij alles stofzuigt dat zou sneijder wel in zijn rug willen hoor! kijk ook hoe hij het tegen manchester deed, gister man vd wedstrijd niet die maffe aisatti met ze mislukte voorzet. Nee anita in oranje, met nigel ernaast!!!!!!!!

Op dit moment is Anita een van de betere verdedigende middenvelders van Nederland. Als Bert strootman een kans geeft waarom Anita dan niet. Hij is fel, heeft een goede pass, en hij zet op de goede momenten druk en kiest uitstekend positie. Ik wil niet zeggen dat hij beter is dan van Bommel en de Jong maar hij zit er dicht bij. Strootman is echt uit vorm vind ik. Dus dan vind ik het logischer dat je Anita meeneemt. Hij kan Ajax wel dragen en Strootman psv niet

Haha,echt lachwekkend,kom toch op een paar aardige wedstrijden in de pannekoek competitie en dan maar meteen in oranje? Ik heb gisteren een dramatisch zwak Psv en een iets minder zwak Ajax gezien wat een belachelijk zwakke wedstrijd als dit de top van Nederland is dan moeten we ons echt zorgen gaan maken.

Laten we eerlijk wezen; de seizoenen hiervoor heeft Anita niets maar dan ook niets gepresteerd. Om hem nu meteen Oranje in te praten; goed, er zijn gekkere dingen gebeurt, maar spelen bij Ajax is gezien het niveau van de laatste jaren niet meer genoeg. Er zijn in de subtop en middenmoot betere spelers dan Anita.

Grappig, een goede wedstrijd van anite en hij is geweldig en hij is beter dan strootman? Dat is een grapje toch? anita haalt nooit oranje, strootman word basisklant.

Misschien klinkt het een beetje te voorbarig maar ik vond hem vorig jaar als cvm ook heel sterk in de laatste duels goede mandekker en toivenen die normaal gesproken de beste bij psv is heeft geen enkele moment ruimte gekregen van vurnon hij compenseert zijn lengte met springkracht en snelheid en techniek.

Ajax is niet op volle sterkte en ik vond ze gister redelijk spelen. Stel je voor deze opstelling. Dan is de kwaliteit toch al een stuk beter. Maar het klopt dat het niet meer is zoals vroeger. Veel grote talenten gaan op vroege leeftijd weg en daar komen van die mislukte buitenlanders voor terug. het is nu eenmal niet beter. Maar je ziet de toekomst van Ajax finalist van de jeugd champions league dat wil zeggen dat ze wel een goede jeugd hebben maar ze meteen weer worden weggekocht. Het laatste voorbeeld is Bouy naar Juventus dat was ook een supertalent en zo is het precies hetzelfde bij feyenoord.

on: Anita is gewoon een goede voetballer misschien dat jij dat niet vindt omdat hij niet voor je favoriete club speelt?

vermeer
vd wiel
alderweireld
veronghen
boilesen
eriksen
anita
janssen
mickey
sigthorsson
boerrigter

Eriksen is een grapjas. Hij heeft op het EK natuurlijk liever Anita tegenover zich dan Nigel de Jong. Alleen al Anita nomineren voor Oranje is een belediging voor minimaal 6 andere (betere) middelvelders

26 maart 2012 om 16:21

Nee eigenlijk wil die liever van de bal worden gezet door vurnon dan kapotgetrapt te worden door nigel met alle respect want de bal is bij hem niet altijd het doelwit.

Haha Anita beter dan Clasie :000? Clasie is ve beter, heeft een betere pass, heeft een betere lange bal, is goed in de kleine ruimte, is voetballend al veel verder en Anita, daarnaast verliest Clasie ondanks zijn lengte amper duels dus ik weet wel wie er beter is! En Clasie is constanter!

Anita in Oranje...pfff...alsjeblieft zeg eriksen,is alleen in eigen belang voor het Ek...je zal hem wel dagelijks zoek spelen op de training en ziet dat op t EK ook wel zitten...hahahaha...grapjas

Ik zie liever Leroy Fer in Oranje dan Vurnon Anita. Anita doet het aardig bij Ajax, maar ik vind dat hij geen meerwaarde voor Oranje is. Voorlopig zijn Van Bommel (ondanks dat hij soms een paar stappen te laat is), Nigel de Jong, Strootman, Van der Vaart en ook de goed spelende Stijn Schaars hem voor.

Haha anita in oranje het moet niet gekker worden?
wat word de volgende grap?

Anita is een redelijke speler op de linksbackpositie vind ik hem matig,
dan zie ik daar nog liever pieters ook al bakt hij er ook niks van

en als cvm midevelders heb je Strootman van bommel dejong en vdv
kom aub niet aanzetten met anita eriksen

'haha

Ik vindt dat Anita het als CVM heel goed doet en mag op die positie blijven als iedereen weer fit is, ik hoop dat Marwijk hem meeneemt naar het EK en is na De Jong en Van Bommel de beste Cvm.

Ik hoop dat we kampioen worden van NL en hopen dat we snel over een fitte selectie kunnen beschikken. Ik hoop dat we zo spelen als iedereen terug is.

Vermeer
V Rijn
Toby
Jan
Boilesen
Eriksen
Anita
Jansen/dejon
Ozbiliz
Sightorson
Boerighter

Er zijn er betere dan Anita en je kunt geen 10 middenvelders meenemen. Strootman, de Jong en Van Bommel moeten sowieso mee. Dan gaat het tussen Schaars en Anita. Sommigen zullen ook Clasie zeggen. Een selectie van 23 spelers maken is erg moeilijk

Stekelenburg, Vorm, Krul; VD Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters, Bruma, Boulahrouz; Strootman, van Bommel, de Jong, Sneijder, Robben, Afellay, Emanuelson, van der Vaart, Wijnaldum; Huntelaar, Kuyt, L. De Jong, Van Persie. 22 namen die sowieso mee moeten. En dan gaat het voor het allerlaatste plekje tussen Elia, De Guzman, Clasie, Anita, Babel, Van Wolfswinkel, De Zeeuw, Schaars, Dost, Drenthe, Maher, Narsingh,... en John.

Sorry, maar Nederland wilt toch gewoon mee doen om de prijzen? Dan heb je dus echt niks aan Anita. In elke Europese wedstrijd valt hij door de mand en laat hij zijn mannetje lopen. Ook in topwedstrijden, (gisteren uitgezonderd). De Jong en Van Bommel zijn beide 5 klasses beter dan Anita, en dat zal ook niet veranderen. Dat talent heeft hij gewoon niet. Verder een prima speler voor Ajax dit jaar

dit jaar is nog net te vroeg maar hij is de laatste wedstrijden zich geweldig aan het ontwikkelen asl hij zo doorgaat word in de zomer mischien wel weggekocht hij doet het echt heel goed op de verdedigende positie bijna elke wedstrijd springt anita boven iedereen uit met vertonghen

als anita meegaat, mag bert ook wel clasie,narsingh,john,vormer,maher en beerens meenemen. Maar wat hebben we daar aan???? We gaan toch voor de winst van het EK? Dan moet je ook je beste spelers meenemen!

als anita mee gaat kunnen we beter geen Ek's of Wk's spelen want die man is toch een partij B kwaliteit och jongen mag hopen dat dit een grap is

@nielsfcb. br Waar basseer je dat op ? Anita heeft in alle jeugdelftallen van het nederlands elftal gespeeld. Hij heeft een goed pass is snel, heeft een goed schot enige wat die niet heeft is lengte en vind hem het constant tot nu toe bij ajax op et middenveld. En wat ook belangerijk is die jongen is zelden op domme overtredingen te betrappen is. kan ik van strootman niet zeggen.

Anita in oranje lijkt mij ff iets te ver gaan, maar hij speelt aardig de laatste 3/4 wedstrijden. Bovendien zegt Eriksen het ook gewoon voor Anita zelf, hij meent het denk ik niet. Hij speelt een paar goede wedstrijden, en wordt gelijk aanbeden alsof hij Messi is . En dan speelt hij volgende week weer belabberd, en dan is hij opeens slecht. Maar Ajax heeft een erg goed elftal, met Anita als verdedigende middenvelder. Maar als volgend seizoen veel spelers weggaan, valt het wel op te vangen met eigen jeugd, en dan nog wordt je derde, misschien wel tweede. Hier een opstelling als Boerrigter, Sulejmani, Janssen, Eriksen, Alderweireld, van der Wiel en Verthongen weggaan. Redelijk op te vangen met eigen jeugd

Vermeer
van Rhijn
Denswil
Boilesen
Dijks
Klaassen
Anita
Rits
Lukoki
Sigthorsson
De Sa

@lempa

Ach komop man Ajax (het kleine jongentjes elftal) wint van een ontzettend zwak elftal en ze krijgen meteen praatjes daarin Amsterdam kom toch op zeg Anita speelt 3 wedstrijden leuk en hij moet meteen in Oranje komen nou geloof me dan zakt ie enorm hard door het ijs , ik vind Anita nou niet echt een bepalende speler voor ajax/oranje hij krijgt nu de kans omdat er een paar andere geblesseerd zijn maar ze moeten niet zo hard van de toren blazen daarbij het altijd arrogante ajax want als ze dalik 2x verliezen ( FC Twente , Sc heerenveen) dan is het over en uit , ik vind zoiezo dat ajax erg matig speelt maarja wie is er deze competitie wel constant? ( De Graafschap)?

Hallo Allemaal,

Ik ben de jongste verslaggever bij Voetbal International.
Graag wil ik jullie op de hoogte houden van het laaste voetbalnieuws!
Volg me op Twitter: @daveyverhagen_

Davey Verhagen
Jongste verslaggever bij Voetbal International.

Anita is een nuttige speler voor Ajax maar laat het daar aub bij. Als we ergens geen tekort aan hebben dan is het aan middenvelders. Deze speler komt internationaal gewoon veel te kort. Dat hij gisteren 1 van de betere was zegt genoeg over het niveau van de wedstrijd, die was ook belabberd.

Ach als Eriksen het zegt, dan is het al niet serieus te nemen. Overmatig gehyped kereltje die het zelf wekelijks niet kan brengen. Kan soms een balletje leuk verlengen, maar is vooral niet efficiënt. Maar als hij vriendje Anita wil pleasen met een leuke opmerking gaat ie vooral zijn goddelijke gang.
Anita hoort natuurlijk niet in het Nederlands elftal, het ontbreekt hem absoluut aan kwaliteit. Net een wedstrijdje spelen op die plek en gelijk NL elftal is zulke onzin. Zijn werklust is wel goed...
Er zijn betere op die plek.

Anita is een redelijk beperkte voetballer, hij heeft een gezonde mentaliteit en kan aardig voetballen maar is bij lange na niet goed genoeg voor het nederlands elftal.

Hij is echt een genot om naar te kijken. Echt mooi om te zien hoe verthongen en hij samenwerken.

Op dit moment een toegevoegde waarde voor Nl Elftal, beter als Strootman en Clasie over wie iedereen zo enthousiast zijn

Strootman deed het goed maar nu niet meer en is geen toegevoegde waarde. Anita kan op meerdere posities.

Zelfde over Emanuelson speelt de sterren van de hemel bij Ac. Tien keer zo goed als Pieters en wie zet Bert erin Pieters.

Bert als je zo doorgaat met Pieters, Kuyt en vlaar dan kun je voor mij opdonderen

We willen toch Europees kampioen worden nou schop hun er maar uit als je het ooit wilt worden

Anita was in de jeugd enorm goed op de CM positie en stak ver uit boven de andere spelers. Helaas heeft hij jaren niet op zijn positie kunnen spelen en heeft dit zijn ontwikkeling stil gelegd. Anita is zeker enorm onderschat, hij heeft een enorme kijk op het spelletje, een fantastische draaicircel een redelijk goede paas en is nog aardig snel.

Toch vind ik hem op dit moment nog niet klaar voor Oranje, dit heeft ook mede te maken met de matige verdedigers in Oranje. Je moet daardoor wat grotere, kopsterke verdedigende middenvelders hebben. Maar als ik dit jaar naar v Bommel kijk dan is hij zeker aan vervanging toe en zal Strootman toch eerder in aanmerking komen.

Volgens mij zijn er zat betere spelers voor op t middenveld om mee te nemen naar het EK; vdVaart, Sneijder, van Bommel, N. de Jong. En de talenten; Maher, Clasie, Strootman (maar die speelt op t moment slecht). Overigens jan Affelay als hij fit is ook op t middeveld spelen. Dus ik zie het nut van Anita in het NLelftal niet echt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren