Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als je zo'n slappe instelling hebt, krijg je op je donder'

Laatste update:

Voor PSV viel er zondag niet veel te halen in de Amsterdam ArenA. De ploeg van Phillip Cocu kreeg op bezoek bij landskampioen Ajax geen enkele uitgespeelde kans en verloor met 2-0. Chagrijn dus bij Willy en René van de Kerkhof. "Vooraf denk je dat er iets te halen valt, maar als je de instelling van de spelers ziet… De mentaliteit ontbrak, zelfs in zo'n wedstrijd", mopperde René.

De gebroeders waren verbaasd over de instelling van PSV. "Als je zo'n slappe instelling hebt, krijg je op je donder", zei René tegen Omroep Brabant. "Het was naar mijn mening één van de slechtste wedstrijden van de laatste jaren. Het was heel zwak wat ze lieten zien. Schandalig, dat ze met deze instelling het veld in gaan."

"Ik miste de wil om te winnen", voegde Willy toe. "Dan heb je toch een leider nodig zoals Mark van Bommel die de jongens op sleeptouw neemt en het goede voorbeeld geeft." Dat vindt René ook: "Mark van Bommel is toch een man die er opklapt. Strootman had de beslissende man moeten zijn, maar hij is misschien te jong om hem als leider aan te stellen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, Willy en Rene onder jullie aartsvijand Fredje Rutten hebben ze nooit zooo slecht gespeeld (qua instelling)...

26 maart 2012 om 11:30

Heb je Groningen-uit, Nac-uit, Feyenoord-uit wel gezien of die voor het gemak maar overgeslagen?

Dat zijn slechts een paar voorbeelden. Zou ook Vitesse en Heracles uit kunnen noemen.

PSV heeft gisteren belabberd gespeeld, maar niet verloren door defensieve fouten. Dat is de winst t.o.v. de periode Rutten. Die penalty is dom, maar kan gebeuren en die goal van aisatti is gewoon geluk. Ajax heeft verdiend gewonnen, daar niet van hoor.

26 maart 2012 om 11:37

In al die wedstrijden was het niet zo slecht als gisteren op Groningen uit na misschien.

26 maart 2012 om 11:35

Inderdaad, ongelofelijke droeftoeters....
Bij het minste of geringste werd Fred Rutten structureel als schuldige aangewezen, nu is dan eindelijk de spelersgroep aan de beurt... Who's next?
De gehele samenstelling van de selectie klopt al jaren niet, de geïnvesteerde miljoenen hebben slechts voor een grotere disbalans gezorgd.

26 maart 2012 om 12:45

Nou ja, de betere vraag is; Wat hebben al die miljoenen aan toegevoegde waarde opgeleverd? Welke speler is er nu bijgekomen die PSV beter maakt dan het seizoen ervoor? Dat is eigenlijk alleen Dries Mertens geweest.

Maar wat PSV nog altijd mist is een sterkmaker, iemand die het elftal op sleeptouw kan nemen. Dat was wat PSV zo goed maakte in het afgelopen decennium, bij slechte wedstrijden stonden er mensen op.

Ik wil hier niet meteen van Bommel noemen, want hij had in z'n eentje het verschil ook niet gemaakt maar het is wel een kwaliteit die je zoekt. Over de mentaliteit mag PSV toch al wel gaan nadenken want dit is de 2e pot in de afgelopen maand waar de spelersgroep collectief het hoofd laat hangen zodra het tegenzit. Dat kan en mag niet.

26 maart 2012 om 13:36

Dit zal het begin van de anti Cocu campagne wel worden van deze snip en snap,
Vervelende domme ''vroeger was alles beter'' betweters.

Eerst Rutten genaaid, wie volgt?

Waarom steeds weer over Mark van Bommel beginnen? Dat PSV geen echte leider heeft, dat is duidelijk. Voor de winterstop ging alles nog goed zonder een echte leider. Strootman kan een leider worden, maar heeft nog niet die ervaring. Toivonen is dat ook niet.

26 maart 2012 om 10:56

Je vraagt waarom er steeds over Van Bommel gesproken wordt? maar je geeft zelf al het antwoord...
Er is geen leider op dit moment bij Psv, van Bommel zou dat kunnen zijn. Dus snap niet helemaal waarom je de vraag stelt?

Wat een brompotten die broers. Eerst zeiken op Rutten en dan blij zijn dat Cocu het overneemt. Zonder Cocu de tijd te geven, weer direct ouwehoeren waardoor de druk nu al weer omhoog wordt gepompt. Probeer eens jullie mond te houden en laat Cocu rustig aan het team bouwen. Hij is geen Tita tovenaar. Als PSV voor jullie belangrijk is, houden jullie je er voorlopig buiten.

26 maart 2012 om 10:50

De beste stuurlui staan aan....? Het is achteraf altijd makkelijk praten, zeker als je zelf een verantwoordelijkheid draagt.

26 maart 2012 om 11:30

Ik heb de gebroeders VD Kerkhof alleen maar positief horen praten toen PSV bovenaan stond. Ze kijken puur naar resultaten, iets dat jammer is.

Geen woord over de jeugd die er nauwelijks in staat bij Psv. Of de sfeer in Amsterdam waar PSV misschien door werd afgetroefd, of het behoudende spel dat PSV hanteerde. Alleen maar van 'ze hebben geen goede instelling daarom hebben ze verloren'.

Ik denk dat PSV kwalitatief en mentaal niet sterk genoeg is om toppers te winnen. Ajax speelde altijd 'save' en dus gelijk maar speelde nu eindelijk eens met wat lef. Wat tot resultaat boekt.

''de ploeg van Phillip Cocu kreeg op bezoek bij landskampioen Ajax geen enkele uitgespeelde kans''

De ploeg van Frank de Boer anders ook niet

ON: ik trek vaak mn twijfels bij dit 2tal maar in deze moet ik ze toch wel gelijk geven

26 maart 2012 om 10:52

Ik vond de vrije trap van Vertonghen en het schot van Eriksen anders prima kansen.

26 maart 2012 om 12:23

ikv reageer op de titel uitgespeelde kans, ajax heeft geen uitgespeelde kans gehad net als psv

26 maart 2012 om 11:15

Ja idd, alleen een paar schoten van afstand. Psv had gelijk na rust ook een mogelijkheid, en in het laatste kwartier ook twee aanvallen die helaas slecht werden uitgespeeld. Maar al met al natuurlijk zeer matig. Ajax verdient gewonnen al zeg ik het niet graag.

26 maart 2012 om 12:48

In topwedstrijden worden wedstrijden meer en meer op details beslist en niet op uitgespeelde kansen. Helemaal als van beide kanten zo verdedigend wordt gespeeld.
Dan moet je geluk hebben met een corner of in dit geval Aissati die een verkorte corner er direct in legt.

26 maart 2012 om 12:50

onzin, psv twente was toch ook een topwedstrijd toen zijn ze compleet van de maf geveegd door uitgespeelde kansen

26 maart 2012 om 13:05

En daarin maken de details niet het verschil wou jij zeggen.

26 maart 2012 om 11:33

Ik wil je nog wel wat kansen laten zien. Eriksen stond vlak voor het goal en heeft de bal overgetrapt. Aisatti kopte de bal er nog bijna in. Eriksen heeft ook nog een schot, in de 16 meter, net in het zijnet gehad na eerst 2 man te hebben uitgekapt.

Veel was het niet maar Ajax had zeker wel wat kansjes. Voor hetzelfde geld was de voorzet van Aisatti wel naar het hoofd van Siem de Jong gegaan, was het dan wel ineens een uitgespeelde kans? Of als Aisatti was doorgelopen en niet werd gehaakt en had gescoord..

Ajax heeft PSV gewoon afgetroefd op alle vlakken.

26 maart 2012 om 12:04

Maar scoren er wel 2.
En voor de rest is psv van het kastje naar de muur gestuurd.
Dus wees blij.

26 maart 2012 om 12:15

Dat Ajax zonder 6 basis spelers geen uitgespeelde kans krijgt is niet zo heel raar! PSV daarentegen was compleet fit!
Ajax mist: van der Wiel, Boilesen,, Sigthorson, Sulejmani, Boerigter en Janssen!

26 maart 2012 om 12:44

Larriekoek, PSV wilde niet foeballe , Ajax wel. PSV d8 dat Ajax wel lekker zou gaan aanvallen met een 4-3-3 systeem met ozbiliz en Ebecilio. Frank beseft dat het om de punten gaat deze laatste reeks van 7 wedstrijden. Ajax speelde met een verzwaard middenveld met Enoh en Anita en dan ook nog Aissati als extra hangende linksbuiten/middenvelder. Zo beetje zoals Valencia dat deed met Matthieu en Alba. Daar had PSV geen antwoord op op het verzwaarde middenveld. Hetgeen wel resulteerde in een zwaar afwachtende en verdedigende pot waarbij degene die het eerste scoorde de wedstrijd won.

Hahaha, daar hebbie jut en juul weer hoor.
Ik moet wel lachen om die twee

Ze hebben overigens wel gelijk hoor, maar dit verhaaltje hebben we nu al 500x gehoord. Het is wel duidelijk.

René en Willy beginnen de laatste tijd op de Statler en Waldorf van PSV te lijken. Maar deze keer hebben ze een punt. Behalve dat PSV de laatste weken wel meer van deze "slechtste wedstrijden van de laatste jaren" speelt en daarmee zelf de titelkansen wegsmijt.

Ik vraag me af hoe het eigenlijk gekomen is dat deze twee mannen elke week weer worden geciteerd door voetbalzone. Eigenlijk zijn het alleen maar open deuren die ze intrappen

Dit zijn geen analisten maar gewoon supporters met een microfoon. Ze geven een als als mening die elke week verandert. Als Mark van Bommel, Als Fred Rutten , Als de instelling.

Maar goed ik vond Psv een indruk maken dat ze vernieuwd vertrouwen hadden voor deze wedstrijd. Maar beide ploegen durfde niet en Ajax trof zich het meest gelukkig na dat doelpunt. Enkel je kan je zorgen maken over het aantal uitgespeelde kansen. Maar dat geld ook voor Ajax. Dit was Topper onwaardig

Ik hoop echt dat de titelstrijd open blijft tot de laatste dag met minimaal 4 ploegen. Krijgen we toch een hele leuke Nos Langs de lijn :P

26 maart 2012 om 14:33

///maar beide ploegen durfde niet en Ajax trof zich het meest gelukkig na dat doelpunt\\\

Na deze zin te hebben gelezen vroeg ik mij af of jij de wedstrijd wel hebt gezien. Dat er niet tot veel uitgespeelde kansen kwam, lag enkel aan het feit dat PSV met 10 man voor hun eigen goal hing. Matavz stond alleen voorin te kijken hoe Vertonghen en Alderweireld opkwamen en hem de bal afpakten. Ajax voetbalde 94 minuten lang, PSV liep daar 94 minuten achteraan. Ajax heeft constant gevoetbald, de bal in bezit gehad en 2 keer gescoort. PSV was top onwaardig, maar Ajax zeker niet. Zeker niet gezien het feit dat zij 6 basisspelers misten..

27 maart 2012 om 01:16

Ajax was heer een meester en psv werd weggetikt, dat was duidelijk. Psv heeft geen enkele kans gehad, beschamend met een fitte selectie, Ajax mist 6 spelers en nog waren ze superieur en een zeer makkelijke overwinnig, zonder al teveel uitgespeelde kansen, maar in topwedstrijden gaat het om details he, al vond ik psv geen toptegenstander gisteren. Ajax verdient veel respect, zo gretig, zelfvertrouwen, agressief, psv bij de strot gegrepen en afgebluft en dat zonder 6 basisspelers, doet niemand in NL na

Ik vindt dit wel een beetje onzin hoor, PSV durfde gewoon weinig en waren bedonderd door het doorjagen van de Ajax spelers. Wijnaldum is al ervaren genoeg en heeft diverse toppers al meegemaakt en de andere "betere" spelers die in normale doen het verschil maken. Weten ook gewoon dat ze er vol voor moeten gaan.

Wat zal Van Bommel moeten doen bij de selectie? Net of iemand anders de ploeg niet had opgepept. Je moet toch sowieso de 100% geven tegen Ajax of wat dan ook.

Zoals ik al eerder melde blijft men maar bij PSV na elke topwedstrijd naar excuses zoeken.
Maar zoals Kieft gisteren al bij Studio Voetbal melde zou het best wel eens kunnen dat de ploeg domweg niet beter kan omdat het kwaliteit mist.
Spelers als Strootman, Mertens, Wijnaldum, Derijck, etc. zijn alle afkomstig van clubs op het niveau Utrecht, Sparta, Feijenoord, Ado. Spelers die zich nog nooit in de top hebben gemeten en het bij PSV enkel en alleen leuk doen tegen kleinere clubs die men kapot kan spelen. Bij de topwedstrijden bewijzen deze spelers keer op keer te kort te komen.
Niet het clublogo telt maar de kwaliteit wat je op het veld hebt staan, daarom staat een club als AZ met spelers als Martens, Elm, Maher, Viergever, Moisander, poulsen, etc. ook bovenaan de ranglijst en is het dus geen toeval dat het bijv. drie keer dit seizoen de meerdere van Ajax is geweest. Spelers die veelal in het nieuws zijn omdat ze wederom beslissend zijn geweest in de grote wedstrijden.
PSV is een grote club dat zeker, maar heeft al 4 jaar niets meer gepresteerd en heeft de gok gemaakt onder Brands om voor veel geld deze 'beloftes'binnen te halen. Wellicht is dit een verkeerde gok geweest en hebben ze dus bij andere clubs beter materiaal op het veld staan.
Het is dan ook niet uitgesloten dat een goed voetballend team als Heracles in de Kuip PSV ook nog de wil op legt en men echt met lege handen komt te staan.
Zal men in Eindhoven dan wederom naar excuses zoeken omdat men ''zulke goede spelers'' op het veld heeft staan?

27 maart 2012 om 01:18

Uhm, AZ 3 x de meerdere van Ajax geweest? Volgens mij heeft Az 1x van Ajax gewonnen dit seizoen, de andere 2 wedstrijden werden gelijkm 2-2 en 1-1...en nog 1 helft die Ajax won met 1-0 maar niet meegeteld word

Ja maar cocu heeft ze blijkbaar ook verdedigend opgesteld. Anders had hij wel ingegrepen. Ze bleven met ze 11en achter de middenlijn. Dus ja. Een wil en de ander niet. Dan krijg je dit soort dingen. Was al lastig zat voor ajax om er doorheen te komen.

Ik heb wel een zwak voor de gebroeders VD Kerkhof. Niet in de laatste plaats omdat ze mij als oranje supporter enorm veel vreugdevolle momenten hebben bezorgd, met name Rene met hele belangrijke doelpunten tegen West Duitsland op het WK 1978 en Oost Duitsland uit voor de EK kwalificatie 1980.

Daarnaast is er geen speld tussen te krijgen wat ze zeggen. Slappe houding, blijkbaar zit dat er structureel in en is dat er niet ff uit te krijgen onder een nieuwe coach.

26 maart 2012 om 11:07

Wat ze nu zeggen kan iedereen zeggen, maar als het aan de mentaliteit ligt. Zal je ze is een maand niet moeten uitbetalen. Met allen respect hoor maar tegen Ajax in een topper om de titel, moet PSV helemaal gebrand zijn.

26 maart 2012 om 11:16

Dat is wat mij als PSV fan nou gister ook het meest tegenviel... Ajax was drie keer feller en beukte er gewoon hard en goed in om de tegenstander op te vreten. Overwinning verdient op karakter

Willy en Rene hebben volkomen gelijk, met deze instelling wordt het nooit wat. Niemand in deze groep lijkt kampioen te willen worden, de nederlaag is dan ook dik verdiend. br Overigens denk ik dat de komst van van Bommel niet gelijk het verschil zal maken. Daar is toch wat meer voor nodig.

'als je zo'n slappe instelling hebt, krijg je op je donder'

Allemaal onzinverhalen als excuus. Ze hadden dit en dat niet, had zus of zo moeten doen enz. enz. Ajax overdonderde PSV gewoon met een geweldige inzet en een surplus aan techniek en inzicht. Het elftal was op alle fronten gewoon veel beter. PSV heeft er gewoon anderhalf uur lang, helemaal voor l.. bij gelopen. Daar is geen enkel excuus voor te verzinnen omdat PSV op zijn normale niveau speelde. Heel onsportief van iedereen die ook maar iets met die club te maken heeft om niet te erkennen, dat Ajax in alles hun meerdere waren. Trouwens, dat is al het geval vanaf de oprichting van die mooie driesterrenclub uit Amsterdam.

Het was niet de instelling maar de tactiek van PSV die teleurstelde. Als je geen druk zet kan je ook niet aan voetballen toe komen.
PSV gokte op de counter en dat bleek een verkeerde strijdplan te zijn. Iedereen weet dat je tegen Ajax in de arena druk moet zetten. Feyenoord deed het ook en had bijna een overwinning binnen.

Ajax wilde winnen en PSV wilde 1 punt. Dat was de insteek vooraf.

En aangezien Ajax fel begon, ze zaten er bovenop en bleven jagen op de bal, kon PSv het tij niet meer keren. En als je gematigd aan het duel begint, kun je dit niet meer veranderen . Cocu zie ik als schuldige in deze wanvertoning van Psv.

26 maart 2012 om 11:27

Hoe kan je als PSV zijnde met 1 punt tevreden zijn? Over het algemeen klasseert PSV keihard over Ajax wat betreft het middenveld en de aanval.

26 maart 2012 om 11:41

Met één punt mag PSV nooit tevreden zijn. Des te groter mijn verbazing op mijn clubie zo defensief en zwak te zien spelen. Het was de eerste helft ordinair countervoetbal, Psv-onwaardig.

26 maart 2012 om 12:36

@ ahjacied

Dat is precies hoe wij vorig jaar in Eindhoven de wedstrijd ingingen. Het enige verschil is dat het ons lukte en PSV niet. Uit eindelijk heeft het ons toen wel de titel opgeleverd.

26 maart 2012 om 11:40

@ nufc

Welnee joh, de trainer speelt echt maar een kleine rol in het geheel. Tenzij je aantoonbaar rare beslissingen neemt, zoals Mcclaren deed tegen Schalke. Cocu heeft niet zo veel gek gedaan, PSV heeft al jaren moeit met presteren op momenten dat het erom gaat, zo tegen het einde van het seizoen.

En als Cocu al iets fout gedaan heeft dan kun je hem dat niet verwijten. Met zijn gebrek aan ervaring hoort hij gewoon niet de trainer van PSV te zijn natuurlijk, geen idee wat PSV dacht toen ze hem aanstelden...op basis waarvan in vredesnaam zou hij het beter doen dan Rutten. Had dan een grote naam voor de groep gezet, dan had je nog een soort schok effect..

Daar ben je mooi klaar mee met zulke "supporters" (intriganten)

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig!

Eerst was het Rutten, nu de instelling van de spelers!

Vroeger was dat natuurlijk anders en waren ze er opgeklapt, maar ja vroeger was alles beter en kan mijnheer Philips zijn buidel trekken om de concurrent (ajax) leeg te kopen.

On topic; Cocu roeit met de riemen die hij heeft. Brands heeft individueel leuke spelers gekocht, maar dat is dan niet gelijk een team. Ze hadden nog beter Matavz en Tadic kunnen kopen en Mertens in Utrecht kunnen laten. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

26 maart 2012 om 12:02

En dan nog heeft hij wel erg veel geld betaald voor al die spelers he. Ik vind het niet erg vindingrijk allemaal. Utrecht haalt Strootman op voor een heel laag bedrag bij Sparta en 6 maanden later betaalt Brands de hoofdprijs. Tsja. Strootman blijft een goede speler maar hij is nu wel heel erg duur.

Ik ben daarom gewoon niet zo onder de indruk van Brands. Kijken welke spelers de beste zijn en dan de hoofdprijs betalen is niet zo ingewikkeld natuurlijk. Van de best betaalde TD van Nederland verwacht je toch iets meer creativiteit? Wat hij heeft gedaan hadden jij en ik ook gekund bij wijze van...zit geen enkel inzicht of creativiteit in.

26 maart 2012 om 16:23

Helemaal mee eens!
Rutten werd afgerekend terwijl de spelers door Brands gekocht zijn. Gewoon elke week de Telegraaf en de VI openslaan wie de beste cijfers gehaald hebben maar dat is nog geen team.

Daarnaast is het maar de vraag of de gehaalde spelers bij doorverkoop veel meer op gaan brengen, gezien de betaalde prijzen voor Matavz, Strootman, Mertens en Wijnaldum vraag ik me af of PSV hier op (korte) termijn veel op gaat verdienen.

Vorig seizoen werd Dudzak nog voor veel geld verkocht, maar nu is in mijn ogen alleen Toivonen een speler die met winst verkocht kan worden, terwijl er ook spelers gratis de deur uitlopen (niet alleen Labydad, maar oook Isakson en Engelaar) en die luxe kan geeneen Nederlandse club zich veroorloven.

26 maart 2012 om 17:01

Exact, de spelers die je opnoemt daarvan was Wijnaldum de goedkoopste met 5/6 miljoen en de rest kostte rond de 7,5 miljoen euro.

Dat is ook precies wat ik bedoelde met creativiteit. Je ziet bij Twente nu Chadli een wat mindere periode hebben. Het mooie is, niemand daar maakt zich druk daarover, want hij kwam voor 1 miljoen van Agovv. Dergelijke spelers moet je zelf halen uit de JL, dan zijn het leuke spelers en is er niks aan de hand. Of zie Ajax met Boerrigter. Kostte bijna niks, doet het fantastisch.

Matavz en Mertens moeten een giga transfer gaan maken wil PSV daar winst op maken. Ik zie echter nog niet welke club er meer voor Matavz wil betalen dan PSV gedaan heeft. Sterker nog, ik denk dat PSV op dit moment nooit het bedrag ervoor terugkrijgt wat ze ervoor betaald hebben. Wil jij Matavz hebben voor 7,5 miljoen euro? Dacht het niet. Dan rij je door naar Friesland en haal je voor minder geld Dost op..

Brommen, brommen, brommen. Ze hebben een punt maar aan de andere kant heeft dit team toch ook een gebrek aan zelfvertrouwen. Door continu de pijnpunten te benoemen verbeterd dit zelfvertrouwen zich niet. Mocht psv alsnog kampioen worden wil ik wel eens zien hoe standvastig de gebroeders van de Kerkhof zijn.

Ik snap nog steeds niet.. Dat als dit DE wedstrijd was om kampioen te worden je idd met zo'n instelling het veld op gaat... Hoe kan het zo zijn dat we geen enkel duel wonnen, we nauwelijks kansen hebben gehad en ons zo ver mogelijk wilde laten terug zakken. Ik ben er nog steeds ziek van en weet nu ook wel dat de enigste prijs die we nog binnen hand bereik hebben de beker is want in het kampioenschap geloof ik na gisteren totaal niet meer in! Alweer niet! Alweer niet! Moedeloos..

Als Cruijff of van Hanegum al niet serieus word genomen op VZ laat staan deze twee

Ze misten Manolev .... anders hadden ze dik gewonnen

26 maart 2012 om 11:58

Dan kan jij hier wel weer de grapjes uit willen hangen ofzo, maar ze miste inderdaad Manolev.
Hij gaat er tenminste wel voor en doet zijn best wat ik gisteren wel een stuk of 9 spelers niet heb zien doen.

daarom werd toivonen om die reden gewisseld.

a.u.b cocu probeer dit een keer want 433 werkt niet voor deze jongens

tyton
hutchington
marcelo
derijc
pieters
lens
labyad
strootman
mertens
toivonnen
depay
26 maart 2012 om 16:50

Effe een paar veranderingen ik ben zelf ook een grote fan van 4-4-2

TYTON
HUTCHINSON
MARCELO
DERIJCK
PIETERS
WIJNALDUM
STROOTMAN
LABYAD
MERTENS
LENS
TOIVONEN

Waarom wordt er na een slachting altijd gesproken over hoe slecht de geslachte wel niet waren. Waarom kunnen de credits niet naar Ajax gaan dan.

Als je het kunt opbrengen in toch een min of meer een cruciale wedstrijd om zo dwingend en 94 minuten lang op 110 te spelen de punten op indrukwekkende wijze in de Arena te houden vind ik dat te prijzen.

Edit: P.s. Voordat iedereen zegt dat ik een Ajacied ben en dit daarom zeg.... Ik zei destijds toen PSV voor de competitie in Heerenveen speelde ook dat ze supergoed waren en hetzelfde zei ik over Twente in Eindhoven.

26 maart 2012 om 12:02

Nou jij overdrijft hier echt wel hoor. De eerste helft was om in slaap te vallen en de 2e helft was Ajax nou ook niet zo geweldig hoor en de instelling van PSV was inderdaad schandalig.

26 maart 2012 om 12:17

De eerste helft was vooral in slaap te vallen doordat PSV er geen wedstrijd van leek te maken. Maar dat is in mijn ogen de verdienste van Ajax. En de instelling van PSV zou echt niet zo slecht zijn geweest als de afspiegeling op het veld. Dat heeft Ajax afgedwongen.

Ik vond ook een aantal keuzes van Cocu erg vreemd. Als je Lens op de bank houd wanneer je weet dat Blind speelt. Blind is één van de sloomste spelers in de selectie van Ajax. En al helemaal stom om Lens op de bank te houden als je weet dat Ajax vooruit verdedigt en ruimtes laat liggen achter de defensie. Tevens ook erg vreemd als je een groot talent als Depay op de bank houd en Matavz die werkelijk geen enkele inbreng had met of zonder bal gewoon 90 minuten laat zwemmen voorin.

Mischien zijn dit wel de fouten van een beginnende coach of is de inbreng van faber toch wel erg groot omdat het zo ''solide'' moet zijn achterin om in eerste instantie geen tegengoal te krijgen. Ik vermoed dat PSV het nu mentaal heel zwaar krijgt omdat er toch erg veel druk op staat om een CL- plek te verdienen en ze daar nu ver vandaan staan.

26 maart 2012 om 12:03

De tegenstander geen kans geven is een, maar zelf kansen creeren is twee. En dat kon Ajax ook niet dus. Het was eigenlijk een matige wedstrijd waarbij degene die het meest wilde winnen uiteindelijk met een geluksbal won.

26 maart 2012 om 12:05

Ik denk dat dat komt door de ontgoocheling, je verliest notabene van een half b team van Ajax.

Maar inderdaad mogen er meer credits naar Ajax, Ajax heeft echt goed gespeeld en dat met een heleboel 2e of 3e keuze spelers. Ik moet zeggen dat dat wel goed is ook, ik vind van Rhijn eigenlijk beter dan van der Wiel, nu al. Vd Wiel mis ik de laatste weken echt niet! Theo Janssen gisteren ook niet gemist.

Ik hoop dat Ajax hier iets uit haalt; neem gewoon afscheid van jongens als Sulejmani, vd Wiel en Janssen. Hun jongere, veel goedkopere vervangers, doen het minstens zo goed maar eigenlijk zelfs beter.

26 maart 2012 om 12:40

Van der Wiel kan inderdaad gewoon door Van Rhijn opgevangen worden. Mertens is er 0 keer langs gekomen en hij had ook nog een paar redelijke aanvallende acties al mogen die er meer zijn. Maar belangrijk is dat verdedigen op de eerste plaats staat bij hem.

Janssen mag van mij ook weg al zou ik niet weten wie hem moet opvolgen. Lodeiro? Aisatti? Klaassen? Ik weet niet of die (op dit moment) genoeg kwaliteiten hebben om 30 wedstrijden op het middenveld te staan.

Sulejmani moet sowieso een vervanger voor gehaald worden. Narsingh is gewoon een must geworden. Met Boerrigter op links en Narsingh op rechts moet Sigthorsson er toch minimaal net zo veel in kunnen leggen als Bas Dost nu bij Heerenveen doet.

Als PSV een fatsoenlijke centrale verdediger aantrekt en Matavz eruit haalt, op zijn plek Toivonen, met daarachter Labyad en Wijnaldum, Strootman als controlerende middenvelder en Lens en Mertens op de vleugels, wordt het alsnog kampioen. Ik weet zeker dat Matavz het grootste probleem is van Psv. Met hem speel je altijd met 10 man. Heb gisteren op hem gelet en hij gaat geen duel aan. De goals die hij maakt zijn vaak de 3e of de 4e. Hij straalt niks dan ongeinteresseerdheid uit. Nog erger dan Berg vorig seizoen.

Twente speelde ook tegen PSV een perfect game en ging daarna tenonder tegen 'mindere clubs van naam'. Schijnbaar stelt PSV niet zoveel voor en is de komende wedstrijd tegen Heracles beduidend moeilijker.

Hoewel het dezelde soort overbodige teksten zijn als altijd van deze heren, zit er dit keer wel een kern van waarheid in hun verhaal.

De spelersgroep is zeker de schuldige.
Rutten of Cocu...het maakt niet uit. De oorzaak is (allang) boven!!
Sanders moet de spelers toespreken. Want zonder prijzen brengen ze PSV weer in een verval.
En dan mag Sanders het weer gaan opknappen!

Ik vind dat PSV uit de 4-3-3 moet afstappen.
Wat heb je aan een spits die steeds blijft hangen en geen kansen voor zichzelf kan creëren?
Matavz is geen Psv-spits! Miskoop! Nog 3 mln erbij en Luuk zou prima bij PSV passen. Dat is pas een spits...gaat voor zijn kansen en maakt zijn eigen kansen!

Na 7 wedstrijden was Mertens al op. Hier en daar zijn momenten en loze kreten.
Graag verkopen of in een 4-4-2 met hem in de spits en Depay op zijn plek!

26 maart 2012 om 12:37

als je met een 16 meter spits speelt moet je voor baltoevoer zorgen vanuit de flanken/nr 10 positie...matavz kan renderen als er aansluiting is met de rest....echter hier ligt het probleem...het middenveld staat zonder plan en zonder enige vorm van tactiek te ballen...er word niets gecreerd op het middenveld dus kan Matavz ook niets....ook had in de wedstrijd zoals deze werd gespeeld tegen Ajax een spits als Luuk iets kunnen doen...je kunt niet van je spits verwachten dat deze bij balbezit de bal iedere keer vanaf het middenveld moet komen ophalen...het probleem na mijn inziens ligt iop het middenveld en centraal achterin.

26 maart 2012 om 12:52

Ik denk dat Matavz veel beter zou renderen als Lens gewoon altijd wordt opgesteld als rechtsbuiten en Wijnaldum op 10. Lens kan wat forceren vanaf rechts en heeft een goede voorzet en Wijnaldum kan een mannetje passeren en ruimte creëren in het centrum voor Matavz (iets wat Toivonen niet kan).

26 maart 2012 om 13:10

geheel mee eens daarom vind ik het onjuist om te zeggen dat Matavz geen PSV spits zou zijn of niet goed genoeg...de tactiek en de mensen die hij deze wedstrijd om zich heen had was gewoonweg verkeerd....daarbij ontbrak het aan mentaliteit (wat mij enorm heeft verbaasd gezien de belangen)

26 maart 2012 om 13:11

Denk juist dat Matavz baat heeft bij een échte buitenspeler, wat ook Lens niet is. Lens is gewoon te slecht als spits en staat daarom rechtsbuiten. Een beetje het Dirk Kuyt verhaal bij Oranje. Maar echt goede voorzetten komen er niet vanaf, Matavz moet iemand hebben zoals Tadic. Dat is een échte buitenspeler. Lens niet.

26 maart 2012 om 15:02

Ik vind het onvoorstelbaar om een speler met de statistieken van Toivonen op de bank te zetten. Strootman punt naar achter, daarvoor Toivonen en Wijnaldum en Labyad mogen dan vechten om die andere plek, zou ik zeggen, ervan uitgaand dat Lens idd rechtsbuiten staat.



kunnen de gebroeders opendeur niet een kaartavondje beginnen op de zondag met zuurpruim Willem...het lijkt erop of ze de weg enigszins kwijt zijn...daarbij breken ze eerder de club af die ze oh zo dicht aan het hart ligt dan dat ze deze ondersteunen...met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig!

Dit kon je tijdens de bekerwedstrijd tegen Heerenveen al aan zien komen. Ze waren toen enigszins beter, maar speelden eigenlijk voornamelijk op de counter (goals vielen voornamelijk uit de omschakeling). Dat is PSV onwaardig. Dat kanje niet doen, zeker als je weet dat de defensie van Ajax minder fouten maakt dan die van Heerenveen. Maar zo houden we de top 6 wel lekker dichtbij zodat het nog allemaal spannend is

Je kunt nu niet in één keer een leider aanwijzen, die het allemaal even regelt. Van Bommel had dit team ook niet mee kunnen krijgen. Je krijgt pas zo'n situatie als je een team hebt dat weet wat je aan eenieder hebt. Bij Psv spelen echter allemaal namen, die dit jaar of vorig jaar in het eerst van Psv zijn gekomen. Ze kennen elkaar niet goed, een gevolg van een koopclub. Strootman speelt nog geen seizoen bij de club en zou nu de leider al moeten zijn? Toivonen is dat zeker niet en dat was vorig seizoen al duidelijk, die speelt voor zichzelf en een contract in het verdere buitenland. Het is natuurlijk een schande dat zo'n selectie, veruit de beste van de eredivisie, tegen een gehavend Ajax (zonder Boilesen, Janssen, Sigthorsson, Sulejmani, Boerigter, Van der Wiel) met zo'n instelling het veld in komt. Ze hadden het spel naar hun hand moeten zetten en daar was De Boer met het opstellen van Enoh ook vanuit gegaan. Dat Labyad, Strootman en Toivonen achter hun tegenstanders aanliepen in plaats van andersom, mag de selectie en misschien ook Cocu zich wel aanrekenen. Het is niet alleen de instelling, maar ook de taktiek die hun parten heeft gespeeld.

Je bent als journalist wel héél sneu bezig om elke week weer deze azijnzeikers te willen interviewen.
Uit de categorie 'open deuren intrappen', staan deze twee met stip op nummer 1!
Als psv wint gaat alles goed, en als ze verliezen alles slecht, ja familie van de Kerkhof, nu weten we het wel.

Lekker makkelijk om overal op te zeiken zonder met een enkel argument te komen of aan te geven hoe het beter zou kunnen.
Ajax heeft psv simpelweg geen ruimte gegeven om te voetballen en continu druk gezet op het middenveld, daarnaast won Ajax (metname Enoh en Anita) elke 2e bal. Ik had Psv wel wat sterker verwacht, maar alle complimenten naar Ajax die de tegenstanders bij de strot hebben gepakt en niet meer los lieten!

Poef wat was het klasseverschil groot!
De 2de keus van Ajax laat de sterkst mogelijke keuze van psv volstrekt kansloos!
Dat zou een mooie kop zijn geweest.
Dat door de gemeenten bij elkaar gekocht elftal heeft gewoon geen echte leider en de vechtlust was ook al ver te vinden.
Wanvertoning van psv maar een super ajax mag ook gezegt worden!

super ajax heb ik niet gezien.
het was wel een verdiende overwinning voor ajax maar echt niet super.
bij psv is iets goed mis want er is niemand die het op kan brengen om te voetballen. ze lopen als een stelletje oude wijven met een volle luier over het veld. ik zou zeggen geen inzet geen euro s misschien dat dat helpt en anders stamp heel deze selectie maar de straat op want er is er niet 1 die verdient om een psv shirt te dragen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren