Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cissé voorziet feest op Coolsingel: ‘En ja, ik geloof echt in dat scenario’

Laatste update:
/

De nummers één en twee van de Eredivisie wisten zondag te winnen, maar ook Feyenoord pakte op bezoek bij De Graafschap drie punten (0-3). De Rotterdammers staan met nog zeven wedstrijden op het programma op een gedeeld vierde plaats, op vijf punten van koploper AZ.

Aanvaller Sekou Cissé, zondag in Doetinchem als invaller verantwoordelijk voor de derde treffer, ziet zichzelf en zijn ploeggenoten over enkele weken al met de kampioensschaal op de Coolsingel staan. “Dat is waar wij een groot feest gaan vieren als wij kampioen worden”, laat de Ivoriaan daags na het duel op De Vijverberg weten aan het Algemeen Dagblad.

“En ja, ik geloof echt in dat scenario. Natuurlijk staat alles nog heel dicht bij elkaar, maar het is belangrijk voor Feyenoord om allemaal te geloven in het hoogste”, vindt Cissé. De ploeg van trainer Ronald Koeman staat samen met PSV en sc Heerenveen op de vierde plaats. Nummer drie FC Twente heeft één punt meer, runner-up Ajax heeft een voorsprong van vier punten op het achtervolgende trio.

Zie je Feyenoord nog als een serieuze titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het mooie is dat ik ze bij Heerenveen, Feyenoord en Ajax over feesten hoor bij een kampioenschap, maar met name bij de eerste 2 ploegen vind ik dat een beetje voorbarig. Ik vind het wel opvallend dat je daar bij AZ niemand over hoort.

Feyenoord heeft wel het makkelijkste programma trouwens, maar laat ze nu net tegen mindere ploegen de meeste punten hebben verspeeld.

26 maart 2012 om 09:50

Dat is toch begrijpelijk, Heerenveen is nog nooit kampioen geweest van Nederland. Voor Feyenoord is het al erg lang geleden, en Ajax wil graag de titel prolongeren. Dat AZ zich niet uitspreek over een eventueel kampioenschap, vind ik maar vreemd. Je wil als club zijnde altijd het hoogst haalbare halen.

26 maart 2012 om 09:54

Ik denk dat ze het bij AZ bewust doen om de druk ervan af te houden. Bovendien heb ik het idee dat veel mensen in Nederland AZ ook niet zien als serieuze kandidaat.

26 maart 2012 om 10:04

Ik denk dat ze zich niet uitspreken, omdat ze eerst een ruime voorsprong hadden op de rest en die weggegeven hadden. Toen de voorsprong er nog was hoorde je ook AZ over een kampioenschap. AZ begint steeds meer punten te morsen, en met de zware wedstrijden in Europa voor de boeg kunnen dat er alleen maar meer worden.

26 maart 2012 om 10:56

''ik denk dat ze het bij AZ bewust doen om de druk ervan af te houden.''

Dat heeft in deze fase van de competitie natuurlijk geen enkel effect meer, dat AZ voor het kampioenschap gaat is geheel evident. Het is vanaf nu een eindsprint tot aan de finish. Wat voor nut heeft het dan nog om het uit te spreken? Wat een onzin. Het is toch volledig logish dat AZ er vol voor gaat? Dat geld trouwens voor de complete top zes. Voor die teams is het nu ''do or die''. AZ en Ajax kunnen zich nog een kleine misstap veroorloven, maar voor de rest geld: mors vanaf nu punten en je ligt definitief uit de race. Nee, de niet lullen maar poetsen benadering in Alkmaar bevalt me wel. Bij hun ligt de druk toch het hoogst denk ik. Het hele seizoen souverein geweest, dan wil je dat niet meer weggeven en bekronen met de titel.

26 maart 2012 om 15:28

Druk eraf houden doe je aan het begin v/h seizoen. Als je nu niet eerlijk zegt dat je voor het kampioenschap gaat houd je jezelf en je supporters voor de gek. Tuurlijk is Az kampioenskandidaat.

26 maart 2012 om 09:52

Bij AZ wordt ze niet meer gevraagd naar de titelkansen, want als je na 27 wedstrijden eerste staat ligt het voor de hand dat je een serieuze titelkandidaat bent. ;

26 maart 2012 om 11:06

Zeker zijn ze dat, maar de komende weken worden wel heel erg belangrijk voor AZ.

In competitieverband eerst uit tegen Vitesse, thuis tegen Twente en uit tegen Psv. Daarnaast nog twee zware wedstrijden tegen Valencia. Ben erg benieuwd hoe de stand er uit ziet op 14 April, maar denk niet dat AZ alle drie de competitiewedstrijden gaat winnen. Het ligt er, in mijn optiek, dus ook aan wat de overige ploegen doen..

26 maart 2012 om 11:35

De belangrijkste wedstrijd voor Az is die tegen Valencia. Wat er ook gebeurt, of ze nu verliezen of niet doet er niet toe, ze moeten er enkel voor zorgen dat ze niet van de mat gespeeld worden met ruime cijfers. Want dat zou een vernietigend effect voor ze hebben in het laatste staartje van de competitie. Een mokerslag. Spelen ze goed en lijden ze een kleine nederlaag, kun je daar tegen een team als Valencia juist weer moed uit putten voor het restant voor de competitie. Hoe ze die twee wedstrijden door komen is uiterst cruciaal voor AZ

26 maart 2012 om 09:54

Maakt niet uit wie het wel of niet over feesten met een kampioensschap heeft, ze willen het allemaal.

26 maart 2012 om 09:58

Ik zie AZ wel gewoon als een titelkandidaat, en dat softe gelul over druk moet maar eens afgelopen zijn. Als je kampioen wil worden moet je ook tegen druk kunnen. Ik zeg dat het begrijpelijk is, omdat hun verlangen naar een titel gewoon groot is. Wil nog niet zeggen dat het reëel is, want Heerenveen heeft inderdaad bijna alle topwedstrijden kansloos verloren.

26 maart 2012 om 10:42

Alleen tegen AZ 2x niet. 1x gelijk en een keer 5-1 winst. Dus tja er valt zo weinig te zeggen. Waarom wint twente uit bij PSV met 2-6 en verliest het tegen NEC met 3-0? Waarom verliest Ajax tegen zwalkend utrecht thuis met 0-2? Waarom pakt feyenoord de winst niet tegen kleinere ploegen thuis? En waarom wordt Heerenveen compleet weggespeeld in topduels en heeft de veel geprezen aanval niets te vertellen? Het mooie is dat de spanning er tot het einde gaat inzitten. Maar ik verwacht dat elk team nog minimaal 6 verliespunten gaat pakken. Dus alle 6 kunnen nog kampioen worden.

26 maart 2012 om 11:20

AZ is ook een serieuze kanidaat, al ben ik wel benieuwd wat AZ de komende weken gaat doen:

1 april 2012 Vitesse Az
11 april 2012 az FC Twente
14 april 2012 psv az
22 april 2012 az VVV Venlo
29 april 2012 feyenoord Az
2 mei 2012 NEC az
6 mei 2012 AZ FC Groningen

Als AZ de komende 3 wedstrijd wint zie ik ze kampioen worden, maar ik verwacht niet dat ze alle punten gaan pakken.

26 maart 2012 om 11:25

AZ heeft dan wel een voorsprongetje, maar als je ziet welke wedstrijden nog gaan komen (2x Valencia, Psv, Feyenoord, Twente & Vitesse) dan vraag ik me af of dat gat groot genoeg is.

26 maart 2012 om 15:12

Daarbij is NEC uit, en groningen thuis ook gewoon geen zekerheidje. VVV thuis zijn de enige punten die zeker zijn.

Feyenoord heeft dat met Excelsior, NAC en Heracles alle 3 thuis, die 9 punten zijn al zo goed als binnen. Wint Feyenoord thuis van AZ, dan wordt het ongelofelijk spannend. Aangezien PSV alleen AZ nog als topper heeft, mag je die nog niet afschrijven, Feyenoord heeft AZ thuis en groningen uit. Twente heeft AZ thuis en Ajax uit etc etc. Er gaat nog een hoop gebeuren, het blijven voorlopig alleen nog maar speculaties!

Met een fitte cisse zou het zomaar kunnen. Hij speelt echt goed! maar toch acht ik de kans heel klein, ben bang dat ajax de titel pakt, die hebben niet zo veel lastige tegenstanders meer.

26 maart 2012 om 10:59

Mwah, zo goed vind ik 'm niet spelen hoor. Hij heeft wat doelpuntjes meegepakt de laatste wedstrijden, maar ik zie 'm nog steeds aardige ziekenhuis ballen geven.

26 maart 2012 om 12:10

Alles is op dit moment beter dan cabral. Die heeft in de eerste helft iets van 9 keer de bal gekregen, en hem ook 9 keer aan een tegenstander gegeven.

26 maart 2012 om 15:48

Absoluut mee eens. Zoals ik in een ander topic aangeef: Cabral mogen ze wat mij betreft gratis afhalen.

26 maart 2012 om 11:07

Nouja. Twente-uit, Heerenveen-uit, Vitesse-uit.. daar moeten minimaal 7 punten gehaald worden en de rest moet gewonnen worden. Ik moet het nog maar eens zien!

AZ heeft echt een enorm moeilijk programma, Twente niet echt maar die presteren matig, PSV ook niet echt maar die presteren ook matig, Feyenoord ook niet maar die laten het vaak liggen tegen de kleintjes, en Heerenveen schat ik kwalitatief niet kampioenswaardig in. Het wordt moeilijk te voorspellen wie er kampioen wordt, ik denk dat het tussen AZ en Ajax gaat uiteindelijk.

26 maart 2012 om 11:49

Alle genoemde clubs hebben nog kans volgens velen.
Alleen Twente dat op de derde plaats staat heeft geen kans meer, want die presteren matig.
Volgend weekend is er weer een andere ploeg die matig presteert,dus zo gaat het op en af
Alleen Ajax speelt stabiel, dan zou dat dus de kampioens kandidaat zijn.
Maar dan zou Ajax ook moeten winnen in Enschede,daar ga jij volgens mij ook vanuit.
En dat zie ik nu juist niet vanzelfsprekend gebeuren.
Verder verspeelt Heerenveen veel punten tegen ploegen die boven hun staan.
Feyenoord daarintegen verspeelt weer punten tegen de mindere ploegen,om even op het topic Cissé terug te komen.
Az zat er zo te zien aardig doorheen, dus die krijgen het nog moeilijk genoeg maar staan nog wel steeds aan kop
En het Twente verhaal is bekend,kunnen van iedereen winnen maar verspelen ook heel makkelijk de punten
Dus in mijn optie ligt alles nog helemaal open

26 maart 2012 om 11:52

Ik denk dat AZ geen eerste of tweede wordt. Die moeten nog naar Feyenoord, Twente en Psv, drie wedstrijden waar ze zomaar 0 punten kunnen pakken. Bovendien wacht komend weekend ook nog Vitesse uit.

Ajax zie ik veruit als de grootste titelkandidaat. Zelfs als ze 4 punten halen uit die drie wedstrijden, dan zal dat nog wel genoeg zijn denk ik.

of het realistisch is daar valt natuurlijk over te twijfelen en heeft iedereen een mening over, maar ik vind de instelling wel super goed... er gewoon iedere wedstrijd voor gaan en als je nu 7 keer wint dan is de kans groot dat je kampioen bent/word.

ik hoorde Bouma vorige week nog zeggen dat het kampioenschap voorbij was en dat ze 2e wilde worden. als je gisteren zag hoe ze tegen Ajax speelde dan zag je dat meteen terug in het spel... helemaal geen positieve instelling en ze speelden zonder geloof

Wat een euforie. Eerst maar eens de volgende 3 wedstrijden winnen en zien waar we dan staan. We kunnen zo weer 10 punten achter komen te staan op de nr 1.

Tja, tuurlijk kan het. Maar Feyenoord heeft denk ik een kans van één op twintig, net als heerenveen. Ze moeten nog 4 teams achterhalen in 7 wedstrijden, ik geloof er niet zo in maar als speler moet je altijd geloven in het hoogste

26 maart 2012 om 09:57

Ik wil niet bijdehand doen, maar de kans is sowieso 1 op 18.
On: Feyenoord doet het boven verwachting goed, en in theorie is alles mogelijk, zeker dit seizoen, maar ik zie het toch niet zo snel gebeuren. Az en Ajax hebben nu toch een buffertje opgebouwd en "mogen" een wedstrijd verliezen. Het programma van Az ziende, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze dit volhouden, dus ik gok op Ajax, al moeten die ook nog naar Heerenveen en Twente.

26 maart 2012 om 10:25

nee alleen aan het begin van de competitie is de kans 1 op 18...inmiddels is dat wel gewijzigd..

26 maart 2012 om 13:14

Mee eens, maar 1 op 20 kan sowieso niet.

26 maart 2012 om 17:01

Op dit moment is de kans toch gewoon 1 op 6. Vitesse zo goed als afgeschreven voor het kampioenschap dus nog 6 teams die kampioen kunnen worden.

26 maart 2012 om 09:59

4 teams zegt niets. Het gaat om het verschil in punten. Dat is maximaal 5 punten. Dat zijn dus 2 overwinningen meer.

26 maart 2012 om 10:12

4 teams zegt wel degelijk wat. Want AZ moet dan minstens 6 punten verliezen. Ajax minstens 5. Twente minstens 2 en.psv minstens 1. Dat zie ik echt niet gebeuren, maargoed alles is mogelijk. Bovendien moet Feyenoord dan ook nog alles winnen

26 maart 2012 om 10:13

4 teams zegt toch wel iets. Niet zoveel als punten natuurlijk maar toch. Er moeten 4! ploegen 2 van de 7 wedstrijden verliezen. Deze kans is minder groot dan als je maar 1 ploeg voor je hebt staan

26 maart 2012 om 10:28

Zegt wel iets, nu moeten 4 teams punten laten liggen, anders misschien 1 of 2.

26 maart 2012 om 10:50

Vergeet niet dat er nog een paar wedstrijden worden gespeeld die in de top staan. als voorbeeld
Ajax - Twente
Feyenoord - Az
stel twente wint of ze spelen gelijk en Feyenoord wint van az dan is het allemaal ineens helemaal anders.
Dan heb je het nog maar over een minimale voorsprong. Je ziet het niet gebeuren dat begrijp ik, maar ik zag Ajax ook niet 2 keer verliezen van Utrecht en ik zag ook geen "supporter" het veld op rennen en vervolgens de wedstrijd overgespeeld zien worden. Of dat Feyenoord thuis van ADO verloor.
Juist omdat het zo onvoorspelbaar is is alles mogelijk en moet je in het hoogste geloven. Natuurlijk heb je niet de grootste kansen maar geloven moet je altijd. Het is namelijk niet een ondenkbaar senario.
Kampioenschap 1993 als voorbeeld!

26 maart 2012 om 10:09

Ajax is ook al tig keer afgeschreven voor de titel dus waarom zouden Heereveen, PSV en Feyenoord het niet kunnen?

Ja alles is mogelijk.
Kijk ajax vorig jaar.de aankomende wedstrijden moeten voor Feyenoord te doen zijn.maar zoals gisteren al werd gezegd we hebben heel het seizoen ploegen uitgesloten en dat kan niet het staat zo dicht bij elkaar.
Ik ben al heel erg blij met een 4 de plek.
Aan hew begin van het seizoen had ik niet verwacht dat Feyenoord hier zou staan.we moeten ook niet te overmoedig worden natuurlijk

Het is mogelijk, maar ze mogen heel blij zijn als ze rechtstreeks Europees voetbal hebben. Als het tegen zit moeten ze playoffs spelen. Feyenoord is denk ik nog steeds te wisselvallig om echt mee te doen om het kampioenschap.

26 maart 2012 om 10:22

Haha, ik zie eerder PSV meedoen aan de playoffs eerlijk gezegd. Feyenoord is enorm gegroeid en met een fitte Cissé zie ik Feyenoord wel in de top 4 eindigen. We hebben ook het makkelijkste programma van de top 6 op papier.

26 maart 2012 om 11:07

Het is mogelijk dat PSV 5e of 6e eindigt, maar sowieso hebben ze nog de bekerfinale in het verschiet, nog een kans op rechtstreeks Europees voetbal. Ik vind dat PSV een makkelijker programma heeft dan Feyenoord, slechts 1 moeilijke wedstrijd, thuis AZ, terwijl Feyenoord nog thuis tegen AZ speelt en uit bij Heerenveen.

Mwa, ik denk niet dat ze het gaan halen. Het kan op papier wel maar ik weet niet of Feyenoord om kan gaan straks met de druk als ze er beter voor zouden staan. Ze hebben inderdaad wel een redelijk eenvoudig programma maar dat zegt tegenwoordig ook niks.

Misschien een feestje van Heracles supporters, maar ik zie Feyenoord dit jaar geen kampioen worden. Hopelijk wordt AZ de nieuwe kampioen.

Zit niet te dromen jongen, eet je pizza!

Feijenoord is geheel afhankelijk van de anderen, dus ik zie het niet meer gebeuren. Zeker niet als ik zie hoeveel moeite ze met de Graafschap hadden.

26 maart 2012 om 10:25

Natuurlijk wordt het heel moeilijk, maar het kan nog altijd. De top 4 moet ook nog een aantal wedstrijden tegen elkaar, wij moeten nog tegen AZ en Heerenveen en hebben voor de rest een vrij eenvoudig programma. Schrijf ons nog niet af zou ik zeggen.

Verder hadden we natuurlijk geen moeite met de Graafschap he. Dat het niet eenvoudig was om de wedstrijd open te breken is natuurlijk een feit, maar Feyenoord domineerde zwaar en gezien de kansen is de overwinning meer dan terecht.

26 maart 2012 om 10:32

Ik verwacht zelf niet dat Feyenoord de titel gaat pakken. Heel reeel zijn ze gewoon daar niet constant genoeg voor. Vind het top dat ze het nu zo goed doen, maar titel is denk ik alleen nog maar om van te dromen.

Uiteraard domineer je tegen de Graafschap die liggen met de kont in de goal met zn allen. Ik vond het echter niet bijster briljant wat Feyenoord liet zien en met het groot aantal kansen viel het ook wel mee.

Ik snap trouwens nog steeds niet dat je als de Graafschap zo verdedigend speelt en dan notabene de topscorer van Feyenoord zoooo vrij laat staan (bij de 1e goal). Hoe is het mogelijk.

26 maart 2012 om 10:38

Ik verwacht het ook niet, maar ik hoop natuurlijk met heel mijn hart. Top 3 zou een wereldprestatie wezen en zou de meeste Feyenoorders ook al heel tevreden maken denk ik. Maar gezien hoe dicht het allemaal bij elkaar staat in de top moet je blijven dromen van de titel en je daar op richtten zolang het mogelijk blijft.

Vond Feyenoord inderdaad niet fantastisch spelen tegen de Graafschap, maar we kregen toch wel redelijke kansen. Gebrek aan scorend vermogen is af en toe nog duidelijk zichtbaar. Qua spel kwamen nooit in de problemen, op het moment van Mulder na. Guidetti liep slim vrij en de bal van Vlaar was perfect. Misschien wel iets te ver van het doel verdedigd door de Graafschap, maar het was vooral een klasse assist.

26 maart 2012 om 11:07

Hele goede assist en dat met links, maar hij mag daar natuurlijk nooit zo vrij staan. Denk dat zn verdediger er zo n vijf meter vanaf stond! Door een slewchte aanname had de keeper hem nog makkelijk kunnen hebben. Of dat door het erbarmelijke veld komt weet ik niet. Het leek een concentratie foutje.

26 maart 2012 om 10:57

Waarom wordt gesuggereerd dat Feyenoord zoveel moeite had met de Graafschap? Twente wint daar nipt met 1-2, Feyenoord een paar dagen later met 0-3. Door de openingstreffer kwam simpelweg meer ruimte om te voetballen, en toen moest de Graafschap wel aan de bak om een punt eruit te slepen.

Verder kan je Feyenoord als titelkandidaat zien, mochten ze de komende twee wedstrijden winnen. Tegen topploegen lijkt het voor Feyenoord makkelijker om zich op te richten en gemotiveerd te spelen. Gezien het programma van Heereveen, AZ, Ajax, PSV en Twente is het heel goed mogelijk dat Feyenoord meedoet, hoe moeilijk dat voor sommige mensen is om onder ogen te zien.

Ik lees ook tussen de reacties dat sommige mensen Feyenoord te 'wisselvallig' vinden om een serieuze titelkandidaat te zijn. Sorry, maar welke ploeg die in de top 6 staat is nu constant gebleken? Eigenlijk niemand, anders waren we nu niet tussen de top 6 aan het suggereren wie er nu kampioen gaat worden.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat Feyenoord kampioen wordt, en ik denk dat we sowieso de grote winnaar van dit seizoen zijn, gezien het resultaat van vorig jaar. Maar vlak ons zeker niet uit!

26 maart 2012 om 11:12

Ach ja je kijkt zelf alleen al naar de uitslag, maar als je Twente ziet tegen de Graafschap dat heeft belachelijk veel kansen gehad en niet gemaakt. Feijenoord veel minder en ik vond dat Feijenoord minder speelde tegen de Graafschapo dan bijvoorbeeld jouw voorbeeld van Twente.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat Feijenoord 1 van de grootste winnaars is van dit seizoen. Ze doen het goed. Rustige, goede coach en de jeugdige spelers hebben er inmiddels allemaal 1 a 2 seizoenen eredivisie op zitten. Daar kunnen ze dus op doorbouwen. Grootste uitdaging is dan ook (naast Guidetti vervangen) kijken hoe men omgaat met bijvoorbeeld Europees voetbal (waarvan ik uitga dat ze dat wel halen).

26 maart 2012 om 11:22

Ik ben het met je een dat de eerste helft niet om aan te gluren was, Het gebrek aan creativiteit van de vleugels (lees: Cabral), die juist de verdediging verder uit elkaar moet trekken, werd weer duidelijk zichtbaar. Daarom was ik ook heel blij toen ik zag dat Cissé aan het warmlopen was, wat weliswaar toch meer een valse spits is dan een vleugelspeler, maar je daarmee wel een speler in het veld hebt die voor elke bal gaat en dit seizoen in die paar wedstrijden die hij heeft gespeeld al meer heeft gescoord dan Cabral heel dit seizoen. Ik zeg overigens niet dat het alleen door Cabral kwam, maar El Ahmadi zat ook niet lekker in de wedstrijd, misschien door het feit dat als hij nog een gele kaart zou pakken hij voor de volgende wedstrijd geschorst is.

Ik ben ook benieuwd hoe ze Guidetti gaan vervangen. Er gaan al wel verhalen rond in de wandelgangen. Ik hoop, waarschijnlijk tevergeefs, dat Guidetti nog een seizoen in de Kuip te zien zal zijn. Maar laatste weken is al wel te zien dat Feyenoord ook zonder Guidetti de wedstrijd kan beslissen.

Ik ga er ook vanuit dat ze Europees voetbal halen. Ik ben daarom ook heel blij dat Koeman, van Gastel van Gio nog een seizoen blijven. Dat zorgt voor rust in de groep. Slechter dan Europees voetbal onder Mario Been kan het toch niet (wedstrijd(en) tegen AA Gent).

Ik vindt dit allemaal een beetje uit de hoogte hoor. Met allen respect naar Feyenoord toe, Ajax en AZ zijn misschien nu de favoriet. Maar de enigste ploeg, die geen punten laat liggen is tot nu toe Ajax, die winnen 7 wedstrijden op rij. We doen net of Ajax in die periode er 2 heeft gelijkgespeeld.

26 maart 2012 om 10:31

Dat Ajax nu zeven wedstrijden op rij wint zegt helemaal niks. Vorm is zo betrekkelijk als wat. Zo heb je het en zo is het weer weg. Ajax kan net zo goed als de 5 andere teams bovenin volgende week drie, één of nul punten pakken, Er zullen in de laatste wedstrijden nog genoeg verrassingen gebeuren. De ene week zal AZ de meeste kans krijgen van de massa en de analytici, de andere week ajax. Punt is dat AZ nu bovenaan staat en zij de meeste kans hebben. Ajax heeft daarna de meeste kans, en zo voorts.

Laten we zeggen; de bal blijft rond.

26 maart 2012 om 10:50

We doed, of jij doet?
Niemand doet of Ajax er 2 gelijk gespeeld heeft. Alleen was het allemaal niet overtuigend.
Als je er niet in gelooft haal je het sowieso niet!

26 maart 2012 om 11:00

Maar Harmjan met allen respect, ik vindt Feyenoord in de omstandigheden uitstekend presenteren zelfs. Maar een kampioenschap zit er niet in, maar een eventuele stunt naar de 2e plek wel. Of een directe geplaatste plek in de Europa League. Feyenoord moet het helemaal niet willen voor het kampioenschap. Wat Koeman al eerder aangaf, je moet gewoon blij wezen, dat Feyenoord zo goed presteert nu.

26 maart 2012 om 11:27

Bepaal jij soms of een kampioenschap er wel/niet in zit? Waarom zou Feyenoord het volgens jou niet kunnen worden en Ajax per se wel? Ik zie dat niet echt.

Voor mij hebben beide ploegen gewoon kans op de titel, net als de andere 4 die nu nog bovenaan staan..

26 maart 2012 om 11:32

Ik citeer ahjacied : '' Wat Koeman al eerder aangaf, je moet gewoon blij wezen, dat Feyenoord zo goed presteert nu.''

Koeman zegt juist altijd : Tevredenheid leidt tot stilstand.
Als wij zo tevreden blijven zijn, gaan we ook niet omhoog. Het moet altijd beter kunnen, zo simpel is dat. Als wij zondag van NAC weten te winnen (en ga er maar van uit dat 1 van de 4 clubs boven Feyneoord punten verspeelt aankomend weekend) dan kan het weer alle kanten op. Schrijf nou niemand af, deze competitie is zo onvoorspelbaar als ik weet niet wat.

26 maart 2012 om 12:01

Ahjacied, volgens mij doel ik niet eens op Feyenoord, alleen met de laatste zin. Ik heb er gewoon een hekel aan dat jij denkt te kunnen praten voor iedereen. Daarbij is je Nederlands ook niet goed, dus mag je niet eens voor we praten.

Ik zeg nergens dat Feyenoord kampioen wordt, maar het geloof is 7 wedstrijden voor het eind niet weg te nemen, omdat alles nog open is volgens mij. Koeman heeft altijd gezegd, tevredenheid leidt tot stilstand. Natuurlijk ik had voor het seizoen dit niet verwacht, maar omdat ik voor het seizoen blij was met een plek tussen de plaatsten 5 t/m 8, hoef ik nu toch niet tevreden te zijn? Ik was voor het seizoen daar tevreden mee geweest, echter heeft het seizoen bewezen dat Feyenoord vele malen verder is dan vorig jaar. Nu verwacht ik een plek bij de eerste 4, dan ben ik uitermate tevreden. Echter een kleine hoop op het kampioenschap is er wel, omdat het al een heel seizoen lang een knotsgekke competitie is.

Ze hadden gisteren erg veel moeite om het spel te maken. Dat is toch een beetje de nukken die Feyenoord heeft. De Graafschap maakt er ook niet echt een wedstrijd van. Maar thuis tegen Roda moeten ze ook het spel maken en zal Roda er gedosseert ern snel uit willen komen steeds. Ik gok op een gelijkspel aankomend weekend.

26 maart 2012 om 10:01

knap aangezien we spelen tegen Nac thuis en de wek daarop tegen roda UIT
maar ik snap je punt wel

1 ding is we beter en dat is dat cisse niet aleen beter speeld dan cabral maar ook er voor zorgt dat Guidetti meer kans heeft, Cisse trekt namelijk makklijk een deel van de verdediging weg waardoor Guidetti en schaken meer kans hebben !

26 maart 2012 om 19:34

Ook fout :P Want we spelen deze zaterdag thuis tegen NAC maar die week daarop = bekerfinale dus geen voetbal, nee, we spelen die woensdag daarop in Kerkrade, wanneer er ook az-twente en heerenveen- ajax is!

Feyenoord wordt 3e en dat is een fantastische prestatie. Wel jammer voor ze dat die zweedse duikelaar volgend jaar weer weg is en het nog maar de vraag is of ze er een goed alternatief voor terugkrijgen.

26 maart 2012 om 10:43

Zweedse duikelaar? Toivonen speelt bij Psv hoor. Guidetti heb ik nog nooit een schwalbe zien maken. Gisteren kreeg hij gewoon een trap van die houthakker van een Saijs. Ben benieuwd of die nog wat wedstrijden mag gaan brommen, aggressieveling.

26 maart 2012 om 12:47

@ Lionelhans

Om alleen tegen Ajax er al bij te halen, het is, zoals erik023 zegt; een zweedse duikelaar.

Daarnaast slaat het nergens op dat die zich gister zo liet vallen, het is gewoon een irritant jong, en 19 jaar is.. die knul komt net kijken en haalt nu al dit soort rare fratsen uit. Gaat niet weg dat hij natuurlijk goed kan voetballen.

Het kan, maar dan moeten ze nog wel heel veel gaan winnen. Dat kan lastig zijn. Ze moeten nog veel wedstrijden tegen de ondersten spelen. En die zakken vaak ver in en daar heeft Feyenoord moeite mee. Maar goed.. het kan. Als Guidetti niet domme dingen doet, als Cisse van z'n vorm profiteert en als Schaken nog wat beter in vorm raakt.
Wel een heerlijke sliding van De Vrij gisteren, voor die eerste goal!

blijven hopen, en ooit zal het wel weer feest zijn maar denk niet dat cisse dat meemaakt :D

Na de Wedstrijd van Psv ~ AZ van 14 april... dan weten we wie er echt nog mee doet en wie is afgehaakt. Of tenminste..dat weekend!
Feyenoord heeft geen slecht programma, maar dat zegt niet zo veel tegenwoordig, maar daardoor hebben we wel weer een kans...
dus wat ons voordeel is...kan ook ons nadeel zijn!

met andere woorden..... je moet echt helderziende zijn wil je dit correct kunnen voorspellen.

26 maart 2012 om 10:30

Ik denk dta speelronde 32 alles beslissend zal zijn, dan moet FC Twente tegen Ajax en Feyenoord tegen Az.
Dit zal een heel belangrijke speelronde worden, de top 5 spelen er 4 tegen elkaar!

Dit is echt het mooiste seizoen voor mij, spannend, verschillende clubs puntverlies, verschillende clubs hebben uitschieters. Ge-wel-dig.
Ik vind dit geen teken van zwakte van de competitie, maar juist dat de competitie sterker wordt.

ON: ik gun het Feyenoord van harte, een kampioenschap! Beter dat Ajax, puur persoonlijk hoor.
Echter zou het niet meer dan terecht zijn dat Ajax kampioen wordt, ze presteren het beste en zijn gewoon met een goede reeks bezig, al 7 wedstrijden! kan er 1 meer of minder zijn.
Hopen op een spannend slot van de competitie! have fun everybody!!

26 maart 2012 om 20:28

@fctreds

Ik denk dat speelronde 34 beslissend gaat zijn. We hebben nu al zo vaak gezegd dat er ploegen afhaken of dat een bepaalde topper beslissend gaat zijn. Maar het blijft steeds bij elkaar staan en dat zal na speelronde 32 waarschijnlijk ook nog zo zijn. Alle ploegen hebben moeite om tegen de kleintjes te winnen dus zekerheidjes bestaan dit jaar niet.

27 maart 2012 om 07:38

Fr12legioen,

de gaatjes worden steeds groter tussen de clubs, dus denk dat ronde 32 wél belangrijk zal zijn. Feyenoord of Twente valt af of ajax of az vallen af.

Feyenoord en AZ zijn de smaakmakers van dit seizoen.....hoop dan ook dat een van de twee kampioen wordt.

Dat Ajax en AZ nu meer punten hebben komt omdat ze tot nu een makkelijker programma hebben gehad...

Ik bedoel...wat heeft Ajax nou laten zien....toch?

26 maart 2012 om 10:32

Ajax heeft meer punten dan Feyenoord en heeft dus in die zin meer laten zien
Feyenoord heeft niet gespeeld in Europa!

Ik bedoel....wat heeft Feyenoord nou laten zien....toch?

26 maart 2012 om 10:38

Sterk spel tegen de top van Nederland?

26 maart 2012 om 10:41

Als jij je afvraagt wat Feyenoord nou heeft laten zien heb je echt geen kijk op het spelletje hoor. Een door iedereen afgeschreven selectie die tegen nacompetitie zou moeten vechten heeft de rug gerecht, de topploegen regelmatig weggespeelt en doet tot het eind toe mee voor de titel. Dat hebben we laten zien. Trots op Feyenoord!

26 maart 2012 om 10:48

Ik zei dit omdat morgenrood onnodig denigrerend reageerde. Tuurlijk heeft Feyenoord wat laten zien en vind het super dat ze weer in de top terug te vinden zijn

26 maart 2012 om 11:01

Haha leuk dat je zegt, 'wat heeft Feyenoord nou laten zien... toch?' Feyenoord staat 1e als het gaat om de onderlinge duels tegen de top 6. Als (ja, als) Feyenoord meer punten had gepakt tegen de onderste 6 ploegen, hadden we bovenaan gestaan. Daar koop je verder weinig voor, weet ik. En het fiet dat dat Feyenoord niet meegespeeld heeft in Europa ligt helemaal aan vorig seizoen.

Verder moet ik zeggen dat Ajax helemaal niet zoveel punten heeft gepakt, vooral in de 1e seizoenshelft tegen de ploegen in de top 6. Vele gelijke spellen en dergelijke.

26 maart 2012 om 11:44

Verder moet ik zeggen dat Ajax helemaal niet zoveel punten heeft gepakt, vooral in de 1e seizoenshelft tegen de ploegen in de top 6. Vele gelijke spellen en dergelijke.

Grotendeels te danken aan het Cl-programma.

26 maart 2012 om 12:11

Suurbier, AZ speelt nog steeds in Europa. WIl je dit ook competitievervalsing noemen? Ik zou het prachtig vinden als Feyenoord in Europa speelde. Lucratieve inkomsten hoor! Helemaal als je zulke wedstrijden speelt moet je je kunnen motiveren tegen top 6 ploegen uit de Eredivisie.

26 maart 2012 om 12:48

Slap excuus Suurbier. Andere ploegen speelden ook Europees. Ajax pakt nu veel punten, maar dat ligt ook een beetje aan het relatief eenvoudige programma. Niettemin natuurlijk wel erg knap dat ze 7 wedstrijden op rij winnen.

Met alle respect voor Feyenoord hoor, maar als zij kampioen worden laat dat maar eens ffe zien hoe weinig kwaliteit deze competitie heeft. Ajax en PSV mogen Feyenoord niet voorbij laten gaan gezien de selecties van die 2. Ik hoop zelf dat Ajax kampioen wordt en PSV 2e. Dit zijn in mijn ogen de enige Nederlandse ploegen die nog de groepsfase kunnen overleven in de CL.

26 maart 2012 om 10:28

Met alle respect voor je mening vind ik dat je wel iets meer krediet mag geven aan Feyenoord. Deze selectie is nog zo jong, er zit nog zoveel rek in dat ik wel denk dat Feyenoord geen modderfiguur zou slaan in de CL. Ook Ajax en Psv overleven normaal gesproken de groepsfase niet, dus dat zou geen argument moeten wezen. Als we kampioen worden verdienen we het, honderd procent.

26 maart 2012 om 10:52

Ik zeg ook nergens dat Feyenoord het niet zou verdienen, maar als ze met deze selectie kampioen worden, laat men gewoon zien dat de Eredivisie te weinig kwaliteit heeft.

Dat Ajax en PSV normaal gesproken niet door zouden gaan... Misschien, maar als er geen gekke dingen waren gebeurd in die laatste speelronde (1-7 winst voor Lyon, 2 onterecht afgekeurde goals in de Arena) stonden ze in de volgende ronde en misschien zelfs in de kwartfinale. PSV in goede doen en wat meer in balans acht ik minstens net zo sterk.

Maar ik ben het wel met je eens dat als Feyenoord kampioen wordt, ze het verdiend hebben, maar ik kijk echt met oog op Champions League.

26 maart 2012 om 10:55

Feit is wel dat clubs als Ajax, Psv, Twente en AZ allemaal veel meer ervaring hebben in Europa dan Feyenoord. De 4 bovenstaande clubs hebben de afgelopen jaren allemaal tussen de 45 en de 70 Europese wedstrijden gespeeld waar Feyenoord er maar iets van 8 heeft gespeeld (had het laatst toevallig opgezocht) en ervaring is toch wel heel belangrijk.

Ik denk niet dat je het moet willen als Feyenoord zijnde, die Champions League. Natuurlijk het verdient leuk en je lost gelijk een groot gedeelte van je schuld af maar in principe wordt je gewoon 6 duels totaal afgedroogd. Feyenoord komt in poule 4 en dan loot je alleen maar veel sterkere teams. Bovendien ben je straks Guidetti kwijt en dat scheelt ook al een slok op een borrel.

Ik moet er echt niet aan denken dat Feyenoord of Heerenveen de CL in gaat, wat zou dat zonde zijn voor onze Europese puntjes zeg.

26 maart 2012 om 12:15

@jjunited Hoe kom je hier nou weer bij? Hoezo zouden Nederlandse clubs anders dit jaar het meeste aantal punten hebben gehaald in de Europese ranglijst sinds aardig wat jaartjes...

Ik moet zeggen, ik heb juist het gevoel dat de Eredivisie juist weer in niveau aan het stijgen is.

26 maart 2012 om 12:27

Leon123

Wat een onzin zeg. Wat voor voordeel haal je uit die ervaring? Als Feyenoord de CL haalt hebben ze het verdiend. Dan hebben ze laten zien beter te zijn dan die ploegen (op één na dan) te zijn.

Bovendien doet Feyenoord het erg goed tegen de topclubs, in Europa maken ze dan meer kans dan een PSV die geen topduels wint. Zo kun je ook redeneren.

26 maart 2012 om 13:15

@leon123

Dat die clubs veel meer Europees hebben gespeeld is leuk maar hoevaak per jaar verandert zo'n team wel niet? Elk jaar verkopen Nederlandse clubs wel een paar spelers waar er weer vervangers voor komen.

Feyenoord heeft zich uitstekend versterkt met Vormer en Janmaat en wie weet kiest Schone dan ook wel voor Feyenoord vanwege de CL. Met het geld komen we sneller uit de schulden en kunnen we misschien nog wel wat investeren in een spits.

26 maart 2012 om 13:19

Natuurlijk haal je voordeel uit de ervaring. Alleen al het feit dat Feyenoord op de 100.000ste plek staat (bij wijze van) op de Uefa ranking is al een extreem groot nadeel aangezien ze in poule 4 terecht zullen komen. Daarnaast is er nog de ervaring met het spelen van zulke topwedstrijden als in de CL. We kunnen ons allemaal nog die pijnlijke potten van Madrid tegen Ajax herinneren waarin Ajax totaal vernederd werd door Madrid. Dat kwam omdat die gasten zo onder de indruk waren van die spelers en dat stadion dat ze gewoon niet meer durfde te voetballen. Je zag dit seizoen al dat ze daar veel minder last van hadden en dat ze thuis zelfs hadden kunnen winnen van Madrid.

Feyenoord doet het inderdaad prima tegen de topclubs in Nederland maar ze hebben ook als voordeel dat ze al vroegtijdig uitgeschakeld waren in Europa. Ze spelen in principe dus maar 1 wedstrijd per week en hebben daardoor veel meer tijd om zich voor te bereiden op al die toppers. Als ze straks Europese wedstrijden gaan spelen is het programma veel drukker en worden zulke wedstrijden waarschijnlijk ook al iets lastiger. Natuurlijk is zoiets niet allesbepalend maar het weegt wel allemaal mee.

Bovendien heeft Feyenoord echt zo'n seizoen waarin werkelijk alles goed gaat en alles mee lijkt te zitten (ploeg met de meeste penalty's mee geloof ik bijvoorbeeld?) net als bijvoorbeeld ADO dat vorig jaar had. Vergeet niet dat je straks in principe Guidetti, de aanjager en leider van het elftal, kwijt bent, dat scheelt natuurlijk ook al een slok op een borrel. Zal bovendien een El Ahmadi blijven? Die z'n contract loopt het jaar daarna af niet? Willen ze nog wat aan hem verdienen moeten ze hem eigenlijk wel verkopen.

Ik gun het Feyenoord als Rotterdammer natuurlijk van harte maar ik hoop dat ze het lekker bij de derde plek houden. Laat die gasten maar lekker wat ervaring opdoen in de Europa League. Dan kunnen ze nog wat puntjes pakken voor onze coeffecient en nog meer aan hun vertrouwen werken. Die CL is een zorg voor later.

26 maart 2012 om 13:26

@ternos. De teams veranderen natuurlijk wel maar het is nou niet alsof al die teams per jaar 11 nieuwe spelers hebben. Het voordeel voor die ploegen is dat ze de laatste 5 jaar altijd wel in Europa hebben gespeeld (al weet ik het van AZ niet helemaal zeker). Natuurlijk komen er altijd wel wat nieuwe jongens bij maar de kern van het elftal blijft meestal wel intact, dat is toch weer een brok ervaring die je meeneemt naar het jaar erop. Vertonghen, Van der Wiel en Alderweireld bijvoorbeeld spelen al jaren Europees voor Ajax, Poulsen en Holman voor AZ. Wisgerhof, Douglas en Brama voor Twente, Toivonen, Issakson en Pieters voor PSV en zo kun je nog wel even doorgaan.

Ik zeg overigens niet dat ervaring van doorslaggevend belang is, begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat het wel degelijk van belang is. We kunnen ons allemaal de vroegtijdige uitschakelingen van Feyenoord tegen Gent en ADO tegen de nummer 5 van Cyprus herinneren.

26 maart 2012 om 13:29

Een seizoen waarin alles meezit? Ik kijk elke wedstrijd van Feyenoord en ze hebben heel vaak niet gewonnen, terwijl ze wel een overwinning verdiende. Veel te vaak te weinig gekregen dan te veel. Vind het persoonlijk een belediging van jouw kant.

26 maart 2012 om 13:40

Inderdaad, het zit Feyenoord vaker tegen dan mee. De vergelijking met Ado slaat nergens op. Feyenoord is gewoon erg goed en we worden steeds beter. Volgend seizoen zijn we nog sterker denk ik, terwijl Ado ver is teruggezakt. Ook in de CL zullen we geen modderfiguur slaan, niet meer of minder dan Ajax of Psv in ieder geval. Laat de haters maar praten.

26 maart 2012 om 13:45

Wat een opportunistisch gelul man. Jullie liepen aan het begin van het seizoen allemaal te zeiken dat jullie een nieuwe floptrainer hadden en dat Feyenoord blij moest zijn met een plekje in het linker rijtje. Elke overwinning is prachtig en mooi meegenomen en moet je koesteren man want kwalitatief stelt deze selectie helemaal niet zo ontzettend veel voor.

Veel te vaak te weinig gekregen? Laat me niet lachen. Je bent waarschijnlijk even vergeten hoe Feyenoord voor kwam tegen RKC thuis en gelijk kwam tegen Ajax (makkelijk gegeven penalties) en zo waren er nog wel meer wedstrijden dit seizoen. Tegen AZ en Ajax uit had Feyenoord inderdaad meer verdient maar meer voorbeelden kan ik me zo even niet voor de geest halen.

Het is niet beledigend, het is realistisch. Wees een vent en leer een beetje met kritiek om te gaan. Prachtig voor jullie dat het zo goed gaat maar het stijgt bij sommigen wel heel hoog de bol in.

26 maart 2012 om 13:47

De vergelijking met ADO slaat nergens op omdat? Verhoek was vorig seizoen zo'n beetje de beste winger in de Eredivisie, Toornstra was een geweldige dynamische middenvelder die elke wedstrijd een 7 haalde, Immers moest naar Feyenoord want hij zou het spitsenprobleem wel eventjes oplossen en Derijck zou de nieuwe vaste verdediger van PSV moeten worden. Kijk hoe ver die gasten nu ineens allemaal afgezakt zijn.

26 maart 2012 om 13:54

Niks opportunistisch gelul. Vanwege je clubvoorkeur zijn dit soort reacties wel te begrijpen, maar als je Feyenoord intensief volgt weet je gewoon wie er gelijk heeft. Vooraf was er een hoop scepsis inderdaad, maar dit Feyenoord heeft iedereen de mond gesnoerd.

We hebben met de jongste spelersgroep van de Eredivisie de topploegen in onderlinge wedstrijden het vuur aan de schenen gelegd en prachtige overwinningen geboekt op Ajax, Psv en Twente. De wedstrijden tegen de mindere goden worden steeds vaker gewoon gedisciplineerd uitgespeeld en gewonnen. Sommige spelers zie je met de week beter worden en er breken om de haverklap nieuwe talenten door. De toekomst ziet er prachtig uit voor Feyenoord, wat haters als jij er ook over denken.

Je weet slechte 2 voorbeelden te geven waar we 2 makkelijke penalties krijgen, tegen RKC overigens terecht en tegen Ajax hadden we evengoed wel gewonnen. Daar tegenover staan potten tegen Nec, Heerenveen en VVV waar we veel uit hadden moeten halen en onverdiend punten verspeelden.

We kunnen best kritiek hebben, maar het moet wel ergens op gebaseerd zijn. Dit is meer een soort frustratie over de opmars van Feyenoord.

26 maart 2012 om 13:58

De vergelijking met Ado slaat nergens op omdat Ado een kleine club is die incidenteel profiteerd van een goede trainer en een spits die alles erin schoot. Alle ballen vielen goed voorin, terwijl er heel veel aan de verdediging en het middenveld schortte. Bij Feyenoord zijn dit de beste linies, dus de organisatie staat gewoon heel goed. Daarnaast blijft de staf volgend seizoen ook en staat van Gastel klaar voor als Koeman vertrekt. Combineer dit met een fantastische technisch directeur, goede aankopen voor volgend seizoen, de jongste selectie van de Eredivisie, de beste jeugdopleiding van de Eredivisie, enorme groeimogelijkheden en een voor Nederlandse begrippen enorme fanbase en stadion en je weet wat het verschil is tussen Ado en Feyenoord. Het komt bijna provocerend over zoals je de prestaties van Feyenoord bagatalliseerd.

26 maart 2012 om 14:05

Als je denkt dat dit voort komt uit mijn clubvoorkeur dan heb je mijn tweede, grote reactie niet doorgelezen ; Ik volg Feyenoord als Rotterdammer zijnde wel degelijk intensief en heb elke wedstrijd gezien dit seizoen (behalve de paar wedstrijden dat ze tegelijk met Ajax speelde). Je zult begrijpen dat ik veel vrienden heb die voor Feyenoord zijn dus zitten we elke zondag met z'n allen naar beide clubs te kijken. Overigens vind ik het überhaupt al extreem dom om te stellen dat iemand die voor Ajax is gelijk een hekel moet hebben aan Feyenoord. Belachelijke onzin.

Overigens begint deze discussie sowieso steeds nuttelozer te worden, aangezien er inhoudelijk helemaal nergens meer op in wordt gegaan. Ik heb heel jouw tweede alinea volgens mij al uitgebreid weerlegt in mijn tweede, uitgebreide betoog.

26 maart 2012 om 14:12

Laten we die aankopen er eens bij pakken dan. Vormer is een prima aankoop maar alleen als El Ahmadi vertrekt, je gaat namelijk geen wedstrijden winnen met 3 controleurs op het middenveld. Daarnaast is Vormer minder dan El Ahmadi, zeker in de vorm waarin Karim nu is. Goossens heeft dit seizoen een paar prachtige doelpunten gescoord maar zat de weken tot zijn blessure al langdurig op de bank omdat hij gewoon erg belabberd speelde. Een leuke speler voor de breedte maar nutteloos als je wilt gaan voor een eventueel kampioenschap. Janmaat is een aardige rechtsback die het bij Heerenveen leuk doet maar is hij nou echt een versterking ten opzichte van Leerdam? Ik denk het niet. Hij laat nog veel te vaak een steekje vallen.

Feyenoord heeft inderdaad genoeg potentie om weer de vaste aansluiting te kunnen maken bij de top maar vergeet niet dat het er financieel nog altijd niet goed uit ziet voor de club en dat Guidetti een ontzettend geweldige aanwinst is gebleken waar hij min of meer uit nood naar Feyenoord kwam. Wie gaat er volgend seizoen in de spits staan? Een aankoop kan er niet of nauwelijks worden gedaan en die Achachbar is er nog lang niet klaar voor.

Edit: Op den duur gaat Feyenoord er natuurlijk wel weer komen maar voorlopig zie ik ze volgend jaar dit succes nog niet evenaren. Niets mis mee want dit is gewoon een prachtig seizoen dat je moet koesteren. Wees hier gewoon blij mee en besef je dat dit seizoen voorlopig hoogstwaarschijnlijk een uitschieter is. Je moet niet ineens de standaard hier gaan leggen.

26 maart 2012 om 10:43

als je kijkt naar hoe feyenoord tegen de ''grote'' clubs speelt dan is een beetje meer respect voor de prestaties van Feyenoord op zijn plaats. Ajax was dit jaar gewoon 2 keer kansloos tegen Feyenoord en ze mogen nog blij zijn de ze thuis een puntje pakten...

Ik heb er heel het seizoen niet ingeloofd, maar nu moet ik zeggen dat het toch wel enigszins realistisch begint te worden.

Feyenoord heeft mijnsinziens gewoon het makkelijkste programma en wordt gedisciplineerder in het winnen van 'op papier' mindere tegenstanders.

Tot aan de laatste twee wedstrijden zie ik Feyenoord weinig punten meer verliezen, dan wordt het AZ thuis en Heerenveen uit en dat worden twee wedstrijden van de waarheid.

Het is alleen al erg leuk voor die jongens dat ze überhaupt nog in de buurt staan van die bovenste plekken, want wie had dat nu gedacht? Feit is echter wel dat je in deze competitie niet veel hoeft te doen om echt serieus bovenin mee te draaien. Voeg een speler of 3 toe aan dit Feyenoord en ze doen volgend seizoen serieus mee. Het zelfde geld voor Heerenveen, hoewel die ploeg altijd een lpoeg uit de subtop is geweest en komend seizoen denkelijk uit elkaar zal vallen.
Als Feyenoord 3e wordt, zou dat echt een reuze prestatie zijn.

In theorie kan het natuurlijk, maar het is wel heel onwaarschijnlijk. Feyenoord moet dan de laatste 7 wedstrijden heel wat meer punten gaan halen dan ze uit de afgelopen 7 wedstrijden hebben gedaan (14 punten). En zowel AZ en Ajax moeten dan ongelooflijk veel extra punten gaan laten liggen.

Het zou voor Rotterdam misschien wel leuk zijn, maar voor het Nederlandse voetbal is het toch te hopen dat Feyenoord geen kampioen wordt. De laatste jaren hebben ze nauwelijks nog een Europse wedstrijd gespeeld, waardoor ze geen ranking van betkenis meer hebben. En dan zouden ze als kampioen van Nederland bij de loting in pot 4 terecht komen. Dan heb je weinig kans op goede resultaten en gaat het Nederland dus veel punten kosten. Voor het Nederlandse voetbal dus te hopen dat AZ, Ajax, FC Twente of PSV zich als kampioen rechtstreeks plaatsen voor de CL. Zit je in ieder geval in pot 3. Maar dat weten ze bij de Knvb natuurlijk ook al

26 maart 2012 om 10:31

Ook Ajax, Twente, Psv en AZ hebben al jaren niet meer de groepsfase overleefd. Oftewel, een argument van niks. Een sterk Feyenoord, en dat zal het gevolg zijn van een kampioenschap en Cl voetbal, is een zegen voor het Nederlands voetbal. Is met Ajax toch dé club van Nederland als je kijkt naar de uitstraling naar buiten toe.

26 maart 2012 om 10:39

@ Lionelhans
Het verschil tussen die 4 andere ploegen en Feyenoord is dat die in pot 3 terechtkomen en dus in ieder geval 1 zwakkere ploeg in de poule gaan treffen waartegen nog punten gepakt kunnen worden. Feyenoord komt in pot 4 en treft dus alleen maar ploegen die sterker zijn, waardoor men nauwelijks punten zal pakken. De kans dat die andere 4 Nederlandse ploegen nog wat punten pakken is dus groter dan dat Feyenoord punten pakt in de CL. Heeft verder niets met de sterkte van Feyenoord en de andere 4 ploegen te maken.

26 maart 2012 om 10:46

Mwua, ik snap het punt wel dat je maakt hoor, maar ik snap die gerichtheid op die Europese punten van mensen niet zo goed hoor. Nederland doet toch niet serieus mee voor enige Europese prijs en de Nederlandse ploegen zijn in 95 procent van de gevallen medio Februari weer uitgevoetbalt in Europa. Ik kan er dan ook neit erg mee zitten of Ajax nou kampioen wordt of Heerenveen. We tellen toch niet mee in Europa, wat maakt het uit.

ik denk dat ajax de beste kansen heb om kampioen te worden , maar ik denk dat feyenoord het ook zomaar kan worden als je gaat kijken naar de wedstrijden waar ze punten hebben laten liggen is dat dood zonder

ik kan met utrecht herinneren 2 keer gelijk waarvan uit heel sterk en in de kuip een sterke eerste helft.
in eindhoven waar je minimaal een punt had verdiend
rkc waar je gewoon dom puntverlies leed .
ajax uit en heerenveen thuis als ik het optel
kon je op 6 a 8 punten meer staan

Ik geef ajax een kans van 30 procent
feyenoord 20
az 20
psv 10
twente 15
heerenveen 5

het word spannend , ik hoop dat ajax het niet gaat worden

26 maart 2012 om 10:34

leg je berekening eens uit haha,
het feit dat je feyenoord meer kans geeft dan psv en twente zegt eigenlijk al genoeg...

26 maart 2012 om 10:39

Het feit dat PSV en Twente dit seizoen wedstrijden speelt die echt dramatisch slecht zijn! Feyenoord speelt constant en wint hun wedstrijden en ben ervan overtuigt dat ze een winningstreak gaan neerzetten.

26 maart 2012 om 10:35

sorry dubbele reactie

Natuurlijk is AZ titelkandidaat, zij voeren momenteel de lijst aan. Alleen het spel van de laatste weken is niet positief te noemen en zij hebben ook een heel zwaar programma.

Het is leuk dat Feyenoord weer meedoet dit jaar, werd eens tijd. Ik denk niet dat ze dit jaar rijp zijn voor een titel, maar dat is meer mijn gevoel. In deze competitie kan het alle kanten op. Als Ajax gewoon zo door blijft gaan, en spelers die terugkomen van een blessure, zie ik Ajax de landstitel wel prolongeren.

Het is niet zo dat Ajax het mooiste voetbal speelt, maar zij winnen hun wedstrijden nu wel.

az hoeft een keer gelijk te spelen ajax winnen en hebben we een nieuwe koploper

Het is zo opportunistisch om te denken dat Feyenoord kampioen wordt.
Ik vind het vreselijk om te lezen dat sommige supporters zo'n plaat voor hun kop hebben dat ze hier ook echt in geloven. Feyenoord wordt geen kampioen, helaas voor jullie maar ze hebben gewoon te weinig kwaliteit. Als je de selecties vergelijkt en de manier van spelen dan gaan ze het niet redden om teams als AZ en Ajax in te halen. Het is allemaal leuk en aardig dit seizoen maar meer ook niet. Lucky feyenoord dat door de slechte wedstrijden/half fitte selecties van andere clubs toevallig op deze plek staat. Over 7 wedstrijden zullen we zien dat ze Vitesse nog net voor zijn gebeleven maar de rest mijlenver voor ligt. Succes!

26 maart 2012 om 11:08

Als de andere teams slechte wedstijden spelen is het toch gewoon terecht dat Feyenoord zo hoog staat, dat betekent dus dat ook AZ en Ajax helemaal nuet zo goed zijn...
En Feyenoord heeft het van alle clubs ook echt niet het beste gedaan in de topwedstrijden.
Ik zeg niet dat Feyenoord kampioen word maar het kan wel. Zeggen dat ze over 7 wedstrijden net boven Vitesse staan is gebaseerd op helemaal niks.

26 maart 2012 om 11:49

Jo die gozer waarop jij heb gereageerd snapt er niks van. Hij is gefrustreerd dat zijn ploeg niet mee kan komen. Terwijl er voor miljoenen is ingestoken. Maar ja soms zijn jeugd spelers beter dan een speler die je haalt voor 5 miljoen. Maar zaterdag gaan wij gewoon weer lekker naar de Kuip. En laten al de azijn zeikers lekker praten.

26 maart 2012 om 11:47

Wat jij zegt gaat natuurlijk nergens over. Niks Lucky Feyenoord. We pakken de meeste punten tegen de ''grote clubs''. Feyenoord heeft voor eredivisie een redelijke keeper. Achterin met Vlaar en de Vrij en Indi heeft Feyenoord gewoon een van de beste achterhoede van Nederland. Met Karim en Clasie hebben we in mijn ogen de beste middenvelders op dit momenet in Nederland. En met John hebben we een van de 3 beste spitsen van Nederland. Wij zijn echt niet minder dan Twente of Ajax of Psv. Ook niet als ze allemaal fit waren geweest bij die ploegen. Maar ik snap dat mensen het niet leuk vinden dat je met eigen jeugd dat is aangevuld met Excelsior spelers zo hoog kan eindigen. Want dat betekent dat andere clubs met uitzondering van Az. Niet echt kijk hebben op voetbal. En liever 30 miljoen stoppen in spelers. Dat is nou precies de reden waarom Feyenoord zo naar de afgrond ging. Spelers halen alleen maar om de naam. Niet naar kwaliteit. Gelukkig doordat we geen cent te besteden hebben. Hebben we nu door jeugd gewoon een van de beste 3 ploegen van nederland.

Denk zelf dat Feyenoord geen kampioen zal gaan worden, heb gister het programma nog eens even goed bekeken en daardoor verwacht ik dat we niet in staat zijn om elke wedstrijd te winnen en ook niet zo goed als elke wedstrijd, terwijl dat wel nodig zal zijn om kampioen te worden.
Zo moeten we nog uit spelen tegen Roda, ADO en Heereveen. Daarvan kan je verwachten dat zowel ADO als Roda zeer gaat inzakken en hoopt op een counter. Hoewel Feyenoord dan de afgelopen wedstrijd tegen De Graafschap daar 'gewoon' van heeft kunnen winnen, zegt dat niet dat ze dit tegen hen ook kunnen, aangezien Roda en ADO wel een niveau hoger zijn. Zelf denk ik dat Heereveen nog wel kan meevallen, juist aangezien het op de laatste speeldag is, naar mijn verwachting is Heereveen dan uitgespeeld en zullen zij dus vrij voetballen. Daardoor zouden ze aanvallend wat vrijer en gevaarlijker zijn, maar verdedigend kwetsbaar.
Verder moeten we thuis nog tegen Nac, Excelsior, AZ en Heracles. Ik denk dat deze wedstrijden allemaal gewonnen moeten worden wil je kans maken op een titel. Nac heeft geloof ik nog nooit gewonnen in de kuip in competitieverband, Excelsior mist gewoon kwaliteit en heeft, net als Nac, een speciaal randje voor de supporters, waardoor het legioen de spelers wel wakker en scherp houdt.
Dan AZ, een erg lastige tegenstander, maar tegelijkertijd ook een club waar we thuis laatste jaren erg sterk tegen zijn. Daarbij komt dat zij tegen die tijd een aantal zeer zware wedstrijden hebben gehad (vitesse, Psv, Twente, Valencia 2x) dus verwacht ik dat ze zijn 'afgehaakt' voor de titel, wat mentaal voordelig is voor Feyenoord. Heracles tot slot valt ook in het rijtje moeten winnen, want die zijn uit veel minder sterk.
Al met al kom ik zo op zo'n 15 punten (zeer gunstig geval) dus een totaal van 66 punten, een aantal dat mij niet genoeg lijkt. Ik denk dat de top 4 dus haalbaar is, maar daarboven moet niet op gerekend worden..

zou best nog kennen, maar niet naast je schoenen gaan lopen.

Wat was deze speler gister weer belangrijk. Bij alle goals van Feyenoord stond hij weer aan de basis, met een goede bal op Guidetti en op El Ahmadi. Daarnaast scoorde hij zelf de derde. Volgende keer mag hij van mij beginnen in de basis in plaats van Cabral.

26 maart 2012 om 10:45

Vlaar (volgens de meesten hier de slechste voetballer in Nederland) gaf die bal op John Het Kanon. Maar Cisse viel idd goed in, ik ga er van uit dat ie in de basis staat voor Cabral tegen nac.

26 maart 2012 om 10:47

Oja sorry, mijn fout.

Edit: Vlaar zijn pass is heel sterk verbeterd dit seizoen. Ik zie hem ballen geven, zelfs met zijn links, die over 50 meter prachtig aankomen. Alleen mag hij van mij nog wat meer inzicht krijgen.

26 maart 2012 om 10:48

Inderdaad ik vind hem ook beter presteren dan Cabral, ook voor zijn laatste blessure deed hij het goed, met onder meer een puike wedstrijd tegen Psv.
Die bal op Guidetti bij de 1-0 was van Vlaar, lijken erg op elkaar du ik snap de verwarring ;

het wordt in iedergeval nog razend spannend in de top 6!! als je ziet wat voor wedstrijden er nog gespeeld worden en daarbij.. hoeveel punten er nog verspeeld gaan worden!!

AZ - Twente
Feyenoord - Az
PSV - Az
Twente - Ajax
Heereveen - Ajax
Twente - Heereveen
Feyenoord - Heereveen

Iedereen binnen de huidige top 6 mag er dromen van het kampioenschap!
Natuurlijk zal er niemand zeggen.. ah joh.. plaatsje 5 is toch ook prima?
dat kan je toch niet verkopen aan je achterban? Zeker Ajax, PSV en Twente mogen dat nooit doen met hun aankopen van het afgelopen jaar!

Dat er feyenoord supporters zijn, zoals ik zelf, is logisch...
maar ik denk dat wij als het legioen ook blij zullen zijn met het halen van Europees voetbal!
kijk waar we vandaan komen?

26 maart 2012 om 10:53

Daar zijn we zeker blij mee. Het leuke is dat er totaal geen druk is bij Feyenoord, omdat wij al tevreden zijn met Europees voetbal en geen aankopen hebben gedaan. Hierdoor kan Feyenoord zeer vrijuit en zonder druk voetballen wat ons misschien wel de titel gaat opleveren.

26 maart 2012 om 10:58

precies!!

en voor volgend jaar...

er zullen naar alle waarschijnlijkheid weinig spelers vertrekken bij feyenoord..
althans geen spelers die niet prima kunnen worden vervangen! (jeugd, nieuwe spelers die al zijn gecontracteerd)..

een hoop talenten zijn vastgelegd voor de toekomst..

uit de schulden en naar Cat2....

Voor Guidetti zal nog wel een oplossing uit de hoge hoed van meneer van Geel worden getoverd.. en wie weet wat nog meer...

ik zie de toekomst weer rooskleurig tegemoet als feyenoorder!!

26 maart 2012 om 13:02

Hun aankopen... Dat je Ajax durft te vergelijken met Psv. Boerrighter, uit de Jupiler League. Sightorsson van AZ, en Janssen van Twente. Daarnaast speelt Ajax met 2 van de 3 aankopen niet eens. Sterker nog, het halve basiselftal staat er niet eens in, dus snap je logica niet.

26 maart 2012 om 13:45

Sigthorsson, Boerighter en Janssen kosten bij elkaar ook 10 miljoen hoor. Dat is een enorm bedrag aan aankopen voor de Nederlanse competitie. Niet zoveel als Psv natuurlijk, maar toch een bedrag waarvoor je wel iets meer had mogen verwachten van Ajax vind ik.

26 maart 2012 om 14:14

Die aankopen hebben nog amper nu gehad, aangezien Boerrighter en Sigthorsson zowat het hele seizoen geblesseerd zijn, hier kan je Ajax niet op aantekenen. Daarnaast zoals ik al zei, staat Ajax met een half B-elftal in het veld. Als dit niet het geval was, ben ik ervan overtuigd dat ze ruim bovenaan stonden.

Als Feyenoord mag hopen an kan Heerenveen dat ook!

Ik weet nog goed dat ik met mijn vader naar de Open Dag ben geweest aan het begin van het jaar. Ik woon in de Achterhoek en ben al jarenlang de enige Feyenoordfan in huis. Toen ik louter ex-excelsior spelers en een Koeman die voor deze baan vrijwel overal flopte uit de helicopter zag stappen, zei ik mijn vader: wanneer ze kampioen worden, zullen we dan samen naar de Coolsingel. Hij antwoordde: ja, natuurlijk. Hij wist dondersgoed dat dit een team was dat vorig jaar nog tiende werd en haar 3 beste spelers zojuist had verloren (wijnaldum, Castaignos en Miyaichi, Fer hoorde ook tot de beteren maar was daar nog niet weg). Later kwamen nog een Zweed met overgewicht en Otman Bakkal, wat me wel een goede aankoop leek. Een plek bij de eerste negen leek me al een hele prestatie, maar op dit moment moet mn vader toch met redelijk natte billetjes zitten. Een kampioenschap is nog altijd mogelijk, en al denk ik niet dat dat er van komt, Feyenoord doet het gewoon uitstekend. De toen achttienjarige Zweed met overwicht, bleek een groot talent te zijn die waarschijnlijk de doelpuntengrens van 20 goals gaat doorbreken. Koeman doet het wonderbaarlijk goed. De ex-excelsiorspelers doen het boven verwachting goed: Clasie is een fantastische speler en Fermandez, Nelom en Rammsteijn hebben hun waarde bewezen toen ze meededen. Compleet adgeschreven spelers als El Ahmadi en Schaken spelen een fantastisch seizoen. Leerdam, Martins Indi en Mulder ogen nog steeds wat onzeker soms, maar zij hebben verschillende wedstrijden erg goed gespeeld. Hulde aan dit Feyenoord!

26 maart 2012 om 13:27

Het is je gegund, maar ik ben bang dat jullie het net niet gaan redden. Succes in ieder geval ;

Ach er komen bij Feyenoord zulke krachten los en met de enorme achterban erachter.....wonderen bestaan.

Het leuke is Ajax en Az staan er natuurlijk beter voor. Maar je merkt in Rotterdam dat het Coolsingel virus gaat opkomen. Mensen durven al te praten over een kampioenschap. Dat is toch heerlijk. Hebben we na 2002 niet meer meegemaakt. A/s zaterdag zit ik in de Kuip en ik droom al een klein beetje. Het is min. 60 Feyenoord komt op 3-0 tegen Nac. Dan kan je er donder opzeggen dat die Kuip uit volle borst gaat zingen. We worden Kampioen! Ik weet zeker dat de spelers dan z'n injectie krijgen dat ze de rest van dit jaar in de 6e versnelling spelen. Dan komen er krachten in Rotterdam Zuid los. Die alleen in Rotterdam kunnen gebeuren. Maar wat is het toch mooi dat gewoon openlijk gesproken wordt over een kampioenschap. Na jaren ellende na jaren af te zijn gegaan. Na jaren je shirtje onder een jas te hebben aangedaan. Nu loop je met je shirt over je jas heen. Mensen zijn weer los in Rotterdam. Bij elke bal die Cabral verkeerd geeft vloeken de mensen weer. Afgelopen jaar zeiden mensen geef niet je heb het geprobeerd. Dat is het verschil zo hoort het. Niet om Cabral af te zeiken maar omdat ze denken kom op wij zijn beter dan de rest. Laat zien. Ik zat gister te lezen dat het armoede is dat Feyenoord zolang meedoet om de titel. Clubs als Ajax e Psv moeten zich schamen lees je dan. Nou daar ben ik het echt niet mee eens. Kom op zeg. Onze keeper is van redelijk eredivisie niveau. Met Vlaar, de Vrij en Indi heeft Feyenoord gewoon een van de beste achterhoede in de eredivisie. Om het middenveld. met Karim en Clasie heeft Feyenoord misschien wel de beste middenvelders van Nederland. En voorin heb je een leuke spits. Maar er ik zeg erbij er zijn betere in Nederland. In mijn ogen is de Jong van Twente de beste. En nu met een Cisse die er weer aankomt. Weet je het maar nooit. Die jongen kan wel voetballen. Dat heeft die bewezen bij Roda. En met een trainer die weet hoe voetbal gespeeld moet worden. Ziet het er gewoon goed uit. Na jaren van tegenslag. Is het Martin van Geel en Koeman met zijn mannen en natuurlijk v Gastel en Gio. Die Feyenoord weer glas hebben gegeven. Waardoor heel Rotterdam weer roept Geen woorden maar daden. Leven Feyenoord 1!

26 maart 2012 om 12:56

Ach man hou toch op, het Coolsingel vrees. Waarom geloven alleen Feyenoord in een eventuele kans voor Feyenoord? Ik weet het antwoord er wel op: omdat ze dat graag willen.

Ajax, Az, PSV en Twente gaan gewoon voor de titel en Feyenoord mag eerlijk gezegd gewoon blij zijn dat ze 5e eindigen (als ze dat al worden met Heereveen er ook nog bij). Het is denk eerder het barslechte niveau dat de 4 topclubs op het moment aanslaan, dan het goede voetbal dat Feyenoord speelt. Je ziet dat elke ploeg nu de domste fouten maakt in het veld, en dat uit tot slecht resultaat. Het is toevallig dat Ajax nu 7 wedstrijden op rij gewoon wint, terwijl er voor de wedstrijd van PSV werd gezegd dat ze alleen kunnen winnen van de kleintjes.

En hoe kan je in godsnaam met Vlaar, De Vrij en Indi (!) zeggen dat ze 1 van de beste verdidiging hebben van de Eredivisie, die gasten kunnen alle 3 ampe voetballen man.

Het beste middenveld heeft nog altijd Psv, alleen zijn ze niet constant genoeg.

Je moet wel eerlijk en goed naar de situatie blijven kijken, want jij kraamt echt bijzonder veel onzin uit.

26 maart 2012 om 13:09

Kijk je weleens een wedstrijd van Feyenoord jongen? De Vrij en Indi zij potentiële topverdedigers, je zou er over kunnen meepraten als je hele wedstrijden van Feyenoord bekijkt. We hebben het beste middenveld van de Eredevisie. 3 man die elk middenveld van de Eredivisie helemaal zoek speelt en afjaagt.

Ik hoor je zeggen: ' Waarom geloven alleen Feyenoord in een eventuele kans voor Feyenoord?' Als jij alle voetbalprogramma's afgaat, zie je dat elke commentator, presentator en profvoetballer zegt dat Feyenoord en kans maakt op het kampioenschap. Zelf Jack van Gelder, een echte Ajacied.

En mocht het aan het slechte spel van de andere topploegen liggen, wat dan nog? Feyenoord heeft ze bijna allemaal stuk voor stuk verslagen. Toen kon je niet zeggen dat het aan de tegenstander lag, maar aan Feyenoord zelf.

26 maart 2012 om 13:15

Feyenoord heeft van alle ploegen uit de top 6 het meeste punten gehaald tegen ploegen uit de top 6. Pure armoede inderdaad.

We hebben Ajax tot twee keer toe helemaal gek getikt, we hebben Twente gek getikt in Enschede, we hebben PSV thuis gek getikt. Feyenoord kan gewoon verdomd goed voetballen, klaar.

26 maart 2012 om 13:18

Ik kijk, als ik kan, elke wedstrijd van Feyenoord. Je denkt dat ik misschien een Feyenoord-hater ben, maar dan heb je het absoluut mis. Ik heb ook veel symphatie voor de club Feyenoord, altijd al gehad, al gaat het alleen al maar om de klassiekers. Maar ik snap niet hoe je De Vrij als potentiële topverdediger kan zien, laat staan Indi..

En je laatste zin van de eerste alinea vind ik nogal vreemd. Want met goed voetbal spelen ze absoluut niemand weg, het gaat om het afjagen waar ze goed in zijn. Het spel zelf echt maken doet Feyenoord zo goed als nooit, tenzij ze tegen een als De Graafschap spelen.

En ook toen vond dat Feyenoord in de topwedstrijden echt geen fantastisch voetbal heeft laten zien. Ze winnen dit soort wedstrijden puur op mentaliteit, waar Ajax, PSV en andere clubs er te makkelijk over dachten. Want een voorbeeld Feyenoord - Ajax dat 4-2 werd, vind ik niet te vergelijken met een Ajax - PSV 2-0. Ajax liet PSV achter de bal aanrennen, Feyenoord heeft dat absoluut nooit gedaan met Ajax, en zal nooit gebeuren ook.

26 maart 2012 om 13:24

@ Scotsman

Jullie hebben niemand 'weggetikt', jullie hebben topploegen goed 'afgejaagd'. Daar waar Feyenoord het van moet hebben.

26 maart 2012 om 13:46

Ik lees dat jij weinig voetbal kijkt. Feyenoord doet niks maar dan ook niks onder voor Ajax PSv en Twente of noem ze maar op. Maar ik hoef me niet te verdedigen de cijfers spreken voor zich. Als Ajax nu net zoveel punten had gehad riepen alle Ajacieden Ajax doet nog mee voor de titel. Maar omdat het Feyenoord is doen we niet mee. Dat gaat toch nergens over. Feyenoord doet gewoon niks onder.

26 maart 2012 om 14:12

Normaal gesproken, en ook nu, doet Feyenoord gewoon onder voor de ploegen die jij opnoemt, dus waar je dit vandaan hebt is mij een raadsel. Ik snap dat het graag wil dat ze gelijkwaardig zijn, maar helaas voor jou is dat niet het geval.
Daarnaast kijk ik belachelijk veel voetbal, helaas voor jou;.

26 maart 2012 om 16:11

Ach, Utrecht speelde dit seizoen ook gelijk tegen Psv, Feyenoord en Twente en won van AZ en Ajax. VVV Venlo speelde ook gelijk tegen Ajax, PSV en pakte 4 punten van Feyenoord. Zij doen dus ook helemaal niets onder voor de ploegen? Scorebordjournalistiek noemen ze dat.

Feyenoord is kwalitatief gewoon nog altijd een stuk minder dan Ajax, Psv, Twente en AZ en dat is gezien hun budget ook helemaal niet zo gek hoor. Het stijgt bij sommigen wel heel hoog in de bol zeg.

26 maart 2012 om 18:49

Hoezo doet Feyenoord onder voor de ploegen Ajax, Psv of Twente? In de onderlinge confrontaties toonde Feyenoord aan gewoon mee te kunnen voetballen in de wedstrijd waarbij ze zelfs nog meer verdienden dan dat zij kregen. ;

27 maart 2012 om 11:11

Als je met oppurtinistisch voetbal wint, betekend dat niet meteen dat ze meekunnen met het niveau Ajax, Az, PSV en Twente. In die ploegen zit gewoon veel meer kwaliteit, waarom Feyenoorders dat dan ook niet willen toegeven is mij een raadsel.
Utrecht heeft dit seizoen 2 x gewonnen van Ajax, betekend het dan dat ze direct met het niveau Ajax meekunnen?
Ik vind dit echt geen argument.

26 maart 2012 om 13:04

Bij deze wil ik elke Feyenoord-supporter oproepen om er aankomende wedstrijd tegen NAC een gekkenhuis van te maken! Een volle kuip, zingende supporters, ik verwacht weer een kippenvel moment. You'll never walk alone aan het begin van de wedstrijd en aan het einde en een orkaan van geluid! Wauw, wat heb ik een zin in aankomende wedstrijd en de wedstrijden die daarop volgen!

Feyenoord heeft tot de laatste 3 wedstrijden een redelijk makkelijk programma, tot die tijd blijven ze zeker in de buurt. Maar zoals al vaker hier naar voren is gehaald is Feyenoord wel afhankelijk van 4 andere ploegen en dat is best veel.

26 maart 2012 om 11:44

Feit blijft wel dat die ploegen bijna allemaal nog onderling tegen elkaar moeten. Dan laat sowieso één van die ploegen of beiden punten liggen. Feyenoord moet nog tegen AZ en Heerenveen, als ze nog wat willen moeten ze alle wedstrijden winnen en hopen dat vooral Ajax snel punten laat liggen.

26 maart 2012 om 12:03

Je hebt natuurlijk gelijk, maar er zitten wel heel wat maar-en en als-en aan dat scenario. Voor elke ploeg in de top6 geldt dat ze alles moeten winnen om het kampioenschap veilig te stellen. Alleen zijn de extra voorwaarden voor AZ en Ajax toch iets gunstiger. AZ is sowieso kampioen als ze alles winnen. Ajax heeft met 1 punt achterstand en een beter doelsaldo ook goede papieren daar de kans klein is dat AZ in de laatste 7 wedstrijden geen enkel punt laat liggen.

Vergeet niet dat Feyenoord dit hele seizoen nog geen reeks van 7 overwinningen heeft neergezet en dat is slechts 1 van de voorwaarden aan het kampioenschap van Feyenoord.

Derde plek is zeker haalbaar, alleen heeft Psv daar betere papieren voor gezien ze het makkelijkste programma hebben.

26 maart 2012 om 12:32

Klopt. Feyenoord moet alle wedstrijden winnen als ze nog wat willen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het zal heel spannend bovenin worden, want de meeste ploegen spelen nog tegen elkaar en het is maar een gat van 5 punten. Toch geef ik Ajax de meeste kans om kampioen te worden.

Als jullie 4e worden mogen jullie best gehuldigd worden op de Coolsingel! Want jullie komen van ver en zijn de afgelopen 20 jaar geen kampioen meer geworden laat staan in de top 3 geeindigd! Hulde voor Feyenoord!!

26 maart 2012 om 11:40

Afgelopen 20 jaar . We waren voor het laatst in 1999 kampioen dus z'n kleine 13 jaar is dat. Na die tijd hebben we ook nog prijzen gewonnen waaronder een Uefa cup en een knvb beker. Dus zolang is het allemaal niet geleden. Maar ik ben het met je eens. Het is tijd voor een feestje op de Coollsingel. En misschien is die er al gauw! En zingen we samen Hand in Hand kameraden.

Het gat met Ajax is te groot. AZ zie ik nog wel dalen, want die spelen nog tegen Twente, Psv, Feyenoord en Vitesse.

Het is afwachten wat Ajax doet. Gaan die verliezen bij Vitesse, Twente of Heerenveen? Dan kan het misschien nog, maar als Feyenoord het wil, dan moeten ze allen resterende wedstrijden winnen en dat zal erg lastig worden.

Natuurlijk is het kampioenschap nog mogelijk voor ons Feyenoord. Alleen heeft Ajax toch wel de beste papieren nu denk ik. Ajax moet nog uit tegen Heerenveen, Twente en Vitesse. Stel dat Ajax uit bij Heerenveen en Twente verliest dan moet Feyenoord al de komende 6 wedstrijden winnen om op 2 punten voorsprong te komen. En dan krijg je nog de kraker Heerenveen-feyenoord en Vitesse-ajax op de laatste speeldag.

Kortom, het wordt heel moeilijk!

Als er een jaar is dat Feyenoord of Heerenveen kampioen kan worden dan is het dit jaar wel. Maar toch denk ik niet dat Ajax dit nog weg gaat geven, men kan dan wel zeggen dat Ajax nog tegen Heerenveen, Twente en Vitesse uit moet maar wat stelt Vitesse nou voor? Deze 3 schat ik sowieso lager in dan Psv, waar we ook van hebben gewonnen. PSV heeft ook 2 keer laten zien dat Heerenveen goed te kloppe is en Twente zit momenteel ook niet lekker in zijn vel. Daarbij komen er weer belangrijke spelers terug bij Ajax, Greg en Sigthórsson doen deze week weer mee met jong Ajax.

Het zou best kunnen dat Ajax nog een keer punten laat liggen maar dat is niet heel erg met 4 punten voorsprong. Ik verwacht volgende week thuis tegen Rkc gewoon de 8ste overwinning op rij.

26 maart 2012 om 12:18

Ajax heeft ook goede papieren. Maar sluit Az niet uit. Het blijft natuurlijk wel lekker voor een Feyenoord supporter om over een titel te praten. Na jaren van tegenspoed. Maar het is wel lekker dat het oude Ajax en Feyenoord rivaliteit weer opkomt. Dat was toch even weg de laatste jaren. Want het blijven toch de 2 grootste en mooiste clubs van Nederland. Dat durf ik rustig te zeggen als Feyenoord supporter dat Ajax een grote club is. Maar ik zou voor geen goud voor die ploeg willen voetballen. En een Ajax supporter niet voor Feyenoord. Maar je moet wel respect hebben voor elkaar en elkaars verleden. En die is natuurlijk van beide clubs gigantisch!

26 maart 2012 om 12:21

Maar toch denk ik niet dat Ajax dit nog weg gaat geven

vergeet je az niet??

26 maart 2012 om 12:31

Ik vergeet Az zeker zeker niet maar ik geloof nooit dat zij Ajax op 1 punt kunnen houden met dat programma wat zij nog hebben, inc de europese wedstrijden die zij nog moeten spelen. Al zou Az 1 punt verliezen en Ajax zou op gelijke hoogte komen, dan nog gaat Ajax het winnen op doelsaldo. Dat doelsaldo zie ik Feyenoord, (psv) en Heerenveen ook niet snel verbreken. Het zijn dus niet zomaar 4 punten die moeten worden goedgemaakt, ik denk dat met name voor Heerenveen en Feyenoord zich moeten richten op 5 punten tegenover Ajax.

Ook wil ik Twente niet vergeten, zij spelen momenteel niet lekker maar aangezien zij op maar 3 punten staan en nog een wedstrijd tegen Ajax moeten moet je hen ook niet buitensluiten. En ja alles kan ineens helemaal omslaan en Ajax kan naar beneden denderen maar voorlopig is dit hoe ik het zie.

De rivaliteit is ook iets moois maar ik mis toch echt de fans in beide stadions. Dat maakt het plaatje gewoon af.

26 maart 2012 om 12:45

AZ krijgt een loodzwaar programma de komende weken met 2x Valencia, Twente en Psv. Ik denk dat die over 3 weken de minste punten hebben van de top 6. Ik vewacht dat Ajax dan bovenaan staat, op de voet gevolgd door Feyenoord en Psv, met Twente en Heerenveen daar weer kort achter. We zullen het zien in ieder geval.

26 maart 2012 om 12:35

Mwah, dat vind ik een beetje te voorbarig. Feyenoord heeft een jonge ploeg met ongelofelijk veel rek erin. Wie zegt dat deze ploeg niet kan groeien en de volgende seizoenen weer bovenin zal meedraaien? Het verlies van Guidetti zal een gemis zijn, maar wie weet komt er wel een nieuwe goalgetter voor in de plaats.

Verder geef ik je geen gelijk in je eerste alinea. PSV speelde gister dramatisch tegen Ajax en de drie ploegen die jij nu noemt spelen allen thuis en hebben allen nog ergens voor te strijden. Ik denk dat Ajax een lastige kluif heeft aan die drie uitwedstrijden. AZ zie ik inderdaad nog wel zakken gezien hun extreem lastige schema. Ajax is voor mij de grootste titelkandidaat, maar om ze nu al als kampioen te zien vind ik te voorbarig.

Bovendien moet Ajax aankomend weekend tegen Heracles thuis.

26 maart 2012 om 13:01

Ik beweer ook niet dat zij niet kunnen groeien of niet bovenin kunnen meedraaien. Ik denk alleen wel dat Ajax volgend seizoen een grote stap kan maken naar een sterker elftal. Zeker wanneer we ook nog een CL zouden spelen. Ondanks dat we nu 2e staan heeft Ajax echt wel gemerkt dat de selectie gewoonweg te kort komt wanneer er een paar spelers uitvallen. Ook vind ik dat dit seizoen bijzonder matig gepresteerd is door de clubs vanwie op voorhand was gedacht dat ze het goed zouden doen. En natuurlijk kan dat volgend seizoen idem zijn maar als ik nu bijv kijk hoeveel punten er behaald zijn en als we dan bijv Psv, Feyenoord of Heerenveen bovenaan zetten dan vind ik dat toch een behoorlijk laag puntental om kampioen mee te worden, namelijk 72. En dan nog denk ik dat alle clubs nog wel wat gaan laten liggen.

Dat Ajax het nog lastig gaat krijgen tegen Twente kan ik me wel in vinden maar over Vitesse maak ik me echt niet druk. Als ze ergens om spelen dan mogen ze dat wel eens gaan uiten want zij kunnen echt veel beter met dat materiaal, en toch doen ze het zo slecht. Heerenveen ben ik eerlijk gezegd niet heel erg van onder de indruk. Zolang Ajax maar niet meer als 3 punten verliest over de 7 komende wedstrijden dan denk ik dat Ajax het gaat worden.

Los van het exacte programma dat elke club nog heeft denk ik dat het vooral een mentale kwestie is. Daar zie ik grote voordelen voor Ajax, dat de komende weken wat spelers van blessures terug ziet komen, en dat bovendien in een flow zit. Voor Feyenoord lijkt me juist de druk nu groot worden: spelers met heel weinig ervaring in de echte top komen plotseling in aanmerking om kampioen te worden, en dat is nogal wat. Ik denk dus dat Feyenoord Ajax niet meer zal inhalen. Overigens, geloof het of niet, maar mocht Ajax het de komende weken zelf vergooien, dan mag van mij Feyenoord kampioen worden. Heb dik respect voor ze gekregen dit jaar.

Laat ik vooropstellen dat ik het enorm knap vind van Feyenoord dat ze zo,n enorme stap hebben gezet. Ik denk alleen dat de ploeg nog te wisselvallig is om kampioen te worden. In de eigen Kuip zijn ze vrijwel onverslaanbaar maar in uitwedstrijden worden er toch nog te veel punten gemorst. Maar goed,zo groot is de achterstand op de kop nu ook weer niet en het zou me ook weer niet verbazen als Feyenoord het toch zou redden.

Hier kan Jochem Myjer niet tegenop !

Gun Feyenoord zeker direct plaatsing voor de Europa, dus gewoon 3de worden en dit uitgebreid en fatsoenlijk vieren op de Coolsingel, prachtig toch, in augustus vorig jaar dit absoluut niet verwacht. Volgend jaar een paar rondjes Europa, schitterend voor het hondstrouwe publiek, hup Feyenoord en vergeet niet te wonnen van AZ.

Haha ja hoor.subtopspelers als cisse,schaken,nelom,vlaar,leerdam,indi,mulder,el ahmadi,enz enz enz die gaan feyen kampioen maken hahaha...ze staan boven hun stand en ze praten nu ook al boven.hun stand... 7 wedstrijden minimaal 1 daarvan verliezen ze plus ze moeten nog 5 punten goed maken op Ajax ..haha jahoor gaat nooit gebeuren 3 keer kampioen in 29 jaar,misschien over 29 jaar maar feyen is subtopclub.volgend jaar komen er ook subtoppers ald vormer,goossens,janmaat

26 maart 2012 om 19:24

Jij weer? Er komt alleen maar poep uit dat ladyfoontje van je. Feyenoord was de baas in Amsterdam en in eigen huis tegen dat beursgenoteerde bedrijfje van je. El Ahmadi een subtopspeler? Haha deze man is een van de beste middenvelders van de Eredivisie. Maar goed ik verlaag mij alweer naar jouw niveau dus kom alsjeblieft een keer met een mening die inhoudelijk nog wat toevoegt, dan zet je jezelf ook niet meer zo voor aap.

jaja Cisse, je hebt ook al eens vermeld dat je het niveau van Drogba had en dat je ook naar Chelsea of een dergelijke club zou gaan... is bijna uitgekomen ;

Wat een gelul zeg. kan jullie dit zeggen dat feyenoord gewoon in hoop wedstrijden te wening heeft gekregen, denk aan nec, utrecht,rkc,ado thuis, nog niet over ajax en az en utrecht uit gehad
maar na 34 wedstrijden krijg je wat je verdiend
wie is er nu beter dan feyenoord dan feyenoord, ik zou het niet weten.
wie er ook champ legue aat spelen, het is allemaal bagger op cham league nivo
ik snap sommige zijn fey, ajax of psv supporter, maar ik vind geen een ploeg er uit stijgen
kijk gisteren ajax -psv wat een drama, ajax was slecht maar psv leek wel of ze lam waren.

Ja hoor Cisse , jullie staan 4 en 5 punten achter op az en Ajax en dan staan psv Twente en Heerenveen ook nog in de buurt, lijk me sterk dat al die ploegen nog zoveel punten gaan verspelen.

Dit zuig je wel een beetje uit je grote teen

Voor de rest doen ze het natuurlijk wel goed dit seizoen...

@anoniem1970 Ajax mist al heel het seizoen veel basiskrachten,gister speelde Ajax tot aan de goal heel goed ajax miste hele.voorhoede weinig stootkracht daarom minder kansen minder goals,psv speelde hun beste voorhoede helemaal geen kansen,,,ajax drukte psv 94 minuten van het veld heel krachtigen dat zonder 6 basiskrachten.ajax.steekt erboven uit alleen Az nog die krijgen een zware programma

@alle.ajax haters vooral psv supportersbr Iedereen heel de week roepem dat Ajax kansloos is en dat psv het wel even zou rechtzetten wat een praatjes heb.ik.gehoort...nu Ajax gewonnen heeft word er gezegd ja maar.ze speelde slecht ja maar weinig kansen ja maar.lucky goal ja maar penalty ja maar ja maar bla bla..het is ook nooit goed iedereen zei Ajax gaat verliezen feit is Ajax zonder 6 basiskrachten heeft psv geen kans gegeven !!!! Niks ja maar.!!!!!

Ach ja, waarom niet?
Het lijkt wel of alles mogelijk is in deze competitie! Feyenoord dat het vorig jaar nog zo moeilijk had, en het jaar daarna kampioen? Na al deze 27 speelronden kan niks mij meer verbazen...

Waarom niet? Feyenoord speelt de laatste weken het beste van de top 5.. Het mindere is dat feyenoord het vooral minder doet tegen laag geklasseerde ploegen.. Feyenoord heeft op papier het makkelijkste programma, als ze ook 3 punten tegen az en heerenveen kunnen pakken moet ik het nog zien... Na gisteren doet iedereen alsof ajax het beste voetbal speelt.. In mijn ogen was het incidenteel, maar wellicht met de geblesseerden die terug lijken te komen kan ook ajax (en natuurlijk de rest vd top 5) kampioen worden..

volg deze Helderziende !
hij voorspelt alles goed !
sportpredictions7.blogspot.com

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren