Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax kwam vorig seizoen ook pas de laatste zeven duels aan kop'

Laatste update:

PSV is na zondagmiddag niet meer dan een outsider voor de landstitel. De ploeg van Phillip Cocu verloor met 2-0 van een veel feller Ajax en heeft nu vijf punten minder dan koploper AZ, terwijl ook Ajax en FC Twente nog meer punten hebben. Zakaria Labyad weigert om de handdoek in de ring te gooien: "Ajax kwam vorig seizoen ook pas de laatste zeven duels aan kop."

/

De dribbelaar hoopt dat zijn ploeg niet bij de pakken neer gaat zitten: "Gewoon vol gas geven", adviseert hij zijn medespelers in De Telegraaf. "Elke wedstrijd willen winnen. Na één slechte wedstrijd hoeft het goede gevoel niet weg te zijn. Ajax zette ons goed vast. Jammer, dat wij geen kansen creëerden, want met onze individuele kwaliteiten konden we veel meer brengen."

Wilfred Bouma gooit de handdoek wel al in de ring. "Twee weken terug waren we dood en begraven. Je moet nu niet over de titel meer beginnen en kijken wat er nog te halen valt. Proberen tweede te worden…", zei hij. Op de vraag of het niet raar is dat PSV zo’n defensieve tactiek heeft als Ajax een half elftal mist, beet Bouma wel terug: "Dat vind ik te makkelijk."

Frank de Boer gebruikte in zijn wedstrijdbespreking voor het duel met PSV een motivatiefilmpje. "De hoogtepunten van het titelfeest waren bedoeld om te laten zien dat de spirit om te winnen uit jezelf en uit het team moet komen”, zei De Boer. "De videoanalist vraagt me wekelijks of hij een motivatiefilmpje moet maken en eigenlijk maak ik er nooit gebruik van. Tenzij iets me zegt dat ik het wel moet doen. Het is een kwestie van gevoel. Eigenlijk heb ik het vorig jaar alleen voor de kampioenswedstrijd tegen FC Twente gedaan en nu dus tegen PSV.”

PSV kan nog kampioen worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo te zien niks mis met zulke filmpjes, Ajax speelde zo gedreven en met absolute wil, en met het publiek er meteen achter, gaf PSV eigenlijk meteen op, had ik het idee.

26 maart 2012 om 09:40

Inderdaad, jammer dat dat niet elke week kan.

26 maart 2012 om 10:51

Nee, het is jammer dat het nodig is. Dat de spelers gemotiveerd moeten worden door een filmpje. Het feit dat ze dat rood witte shirt aan mogen trekken moet al voldoende motivatie zijn. Helaas is Ajax niet meer die topclub van weleer..

26 maart 2012 om 15:13

We zullen niet echt weten of dat filmpje nodig was en dat zonder dat filmpje het team ook zo gespeeld had. Maar feit is wel dat dit een bewezen techniek is die heel effectief is.
Ik weet niet of jij nog scholier bent of werkt in een bedrijf waar deze techniek ook wordt gebruikt. Ik gebruik geregeld vergaderingen om bepaalde bedrijfsverwachtingen aan te sterken, met tijdens die vergadering specifieke focus op die punten. Je ziet dan dat voor een bepaalde periode de energie die door de werkgevers hier in wordt gestoken erg hoog is, maar dat het langzaam aan weg ebt als het niet af en toe aangestrakt wordt.
Dit is in principe het zelfde geval. Vooral in Amerika worden bij grote bedrijven vaak "motivational talkers" betaald om impact te maken op hun bedrijf.

Dus ook al zou je inderdaad zeggen dat het niet nodig zou moeten zijn als van je hobby een baan hebt kunnen maken waarmee je ook nog eens veel meer verdient dan het grootste gedeelte van de bevolking, de realiteit wijst uit dat dit wel degelijk toch van invloed kan zijn op een individu.

26 maart 2012 om 10:51

Ik denk dat ze voor dit filmpje een Oscar moeten uitreiken!

On: Mooie en terechte overwinning van Ajax. PSV is weer eens bang in een topduel, wat ook het geval was bij Feyenoord en Twente. Jammer voor de spelers van PSV niet hebben kunnen bewijzen dat het de schuld van de trainer was dat het even niet draaide.

26 maart 2012 om 10:52

Nou nou, laten we nou niet gaan doen alsof Ajax de sterren van de hemel gevoetbald heeft, dat Ajax verdiend gewonnen heeft ben ik het volledig mee eens. Maar dat was meer door de onkunde en desinteresse van PSV dan de kwaliteiten van Ajax. Op sommige momenten leek het alsof we naar een middenmoter gevecht zaten te kijken waar niets meer op het spel stond. Ik vond het topper onwaardig. Ajax probeerde het dan nog wel in tegenstelling tot PSV die blijkbaar hun motivatie in Eindhoven hadden laten liggen, maar Ajax kwam kwalitatief toch tekort om dit PSV af te straffen of echt wakker te schudden. Je zat eigenlijk te wachten totdat PSV genoeg ervan had en eens wat tempo's ging versnellen maar het wou allemaal niet zo.

En het publiek erachter? Dat hoorde ik al een week van te voren dat met de 12e man PSV geen kans had, mooi de eerste 10 minuten waren voor de Ajax fans, daarna hoorde ik toch meestal het "boeruh... Boeruh.." door de Arena gevolgd door wat individuele fluitconcerten van het Ajax publiek, waarna de verveling toch ook in de Arena toesloeg aangezien met wat gefluit de supporters zich probeerde te vermaken omdat de amusumentswaarde op het veld een 2 was.

Na het eerste doelpunt leefde het publiek op en ja toen was het continue het Ajax publiek wat je hoorde, maar doe nou aub niet alsof de 12e man zo aanwezig was, misschien eens continue achter de ploeg staan ipv de eerste 10 minuten of pas na de goal.

Gegroet, een neutrale voetbalfan!

26 maart 2012 om 11:40

@neogenic ik ben het deels met je eens. Al was er natuurlijk heel wat spanning bij de Ajacieden die daarom niet meezongen. Vak410 heb ik weer gewoon de hele tijd gehoord al werden die overklast door het geluid. En je hoort wel vaker het uitvak dat is overal zo. Ook is het geluid vaak wat zachter dan het echt was. En niet elke voetbalfan zingt en springt de hele wedstrijd lang. Maar Zuid en Vak410 deden dat wel. Het was niet de sfeer van Ajax-twente maar daar was het de wedstrijd ook niet voor, Twente wilde tenminste nog aanvallen.

Bij nader inzien was het inderdaad een slechte wedstrijd. PSV stond met z'n alle te verdedigen en Ajax had aanvallend gezien te weinig krachten om PSV 4 of 5-0 af te straffen. Maar op het middenveld en de verdediging ging het heel goed, iets dat natuurlijk niet de prijs krijgt voor de hoogste amusementswaarde. Maar Ajax heeft PSV wel degelijk daarin overklast. Je zag alleen duidelijk dat Ajax haar 3 aanvallers mistte.

Ik zou PSV wel eens willen zien zonder Pieters, Hutchinson, Wijnaldum, Labyad, Matavz en Mertens. Gewoon een goede prestatie van Ajax, dat het wel zelf afdwong.

26 maart 2012 om 12:09

Bo sa kaba

forza ajax ruman

26 maart 2012 om 14:04

Aworaa bo sa bon bon tochhh

Hala ajax nos teyyyy

26 maart 2012 om 15:47

se ruman rustig

Slim van F.de boer om het niet elke keer te gebruiken, uiteindelyk werkt zo'n filmpje niet meer motiverend wanneer je het elke week gebruikt.br

ajax kan zomaar punten verspelen bij twente en heerenveen al denk ik dat zolang van rhijn, vertonghen en anita zo briljant blijven spelen dat dat misschien ook nog reuze meevalt.
ik zei het al voorafgaand van psv dat ik er wel vertrouwen in had omdat vertonghen zo briljant speelt iedere week.
echt een rots in de branding en een extra zekerheid, we zullen hem echt missen volgend seizoen (want hij gaat gewoon weg neem ik aan, anders zitten topclubs te slapen (of willen ze hem gratis oppikken))

maar ja, psv moet ook maar alles zien te winnen hè, naja az zal ook wel punten verspelen neem ik aan (kan toch niet zo zijn dat ze in dat overvolle programma niks laten liggen?)
twente laat ook nog genoeg liggen en zeker niet uit te sluiten dat het ook tegen kleinere ploegen gebeurd.
feyenoord moet in de gate gehouden worden, erg benieuwd wat ze verder laten zien.
heerenveen lijkt me niet sterk genoeg in de topduels maar goed, afschrijven kun je geen enkele ploeg die binnen 5 punten staat...

dus ja, het is nog spannend, als psv zijnde moet je in ieder geval de volgende 2 potjes winnen maar dat lijkt me niet een al te groot probleem tegen rkc en vvv en dan maar verder afwachten. (heerenveen-ajax is dan ook geweest, dan valt er al iets meer te zeggen maar ja, boerrigter, sigthorsson, van der wiel en boilesen komen er ook aan hè...)

En beide wedstrijden werden gewonnen met veel inzet en strijd. Wie weet helpt het!

Ik had niet verwacht dat Ajax zo gemakkelijk zou winnen gisteren. Had gedacht dat deze wedstrijd een gelijkspel zou worden gezien de kwaliteiten van Psv. Ajax heeft laten zien met veel geblesseerden alsnog een goed team op te kunnen stellen en van een goede selectie te kunnen winnen. Schande voor Psv als je het mij vraagt. Maar de strijd is nog niet gestreden, alles is nog mogelijk...

26 maart 2012 om 08:03

naja ik vind het onvoorstelbaar dat ajax met zo'n team gewoon meer dan 30 miljoen van de mat veegt.
en dan gaat het niet eens om die 30 miljoen maar om de kwalitatief sterke spelers die gehaald zijn.
kijk over wijnaldum had ik vanaf het begin mijn twijfels maar ook hij speelt niet eens zo slecht. (heeft wel al heel erg veel kansen gemis natuurlijk)
maar ja, matavz valt gewoon heel erg tegen, mertens na het begin van het seizoen ook aangezien iedere rechtsback onderhand wel weet waar zijn kracht ligt en waar niet, tyton doet het over het algemeen gewoon uitstekend maar ja dat is een keeper, marcelo is zeer dubieus de ene keer vrij goed de andere keer zeer matig, strootman eerste helft van het seizoen briljant maar nu toch ook een stuk minder.

psv is voorspelbaarder geworden en als het niet loopt voorin dan is de balans wel even helemaal zoek natuurlijk.
verdedigend gezien is het namelijk niet al te best. (al stond het gisteren niet eens zo slecht maar goed, die penalty situatie was ook weer geklungel achterin)

Ja slim denk ik.het blijkt dat het nu geholpen heeft.
Het kampioenschap komt wel dichtbij bij ajax idd.az krijgt denk ik nog last van de wedstrijden tegen Valencia.
En en voor de rest denk dat iedereen nog wel punten laat liggen,want zoals ajax tegen psv speelde kunnen ze niet elke week....

PSV heeft zeker weten nog wel de mogelijkheden liggen om kampioen te worden, maar dan moeten ze het voetbal wat ze in Eindhoven spelen ook is in een ander stadion laten zien.

off; Waarom zijn er mensen die op de poll nee stemmen, PSV kan toch nog gewoon kampioen worden.

26 maart 2012 om 08:23

ajax stond niet heel lang geleden ook heel veel punten achter en men schreef ajax af.
mede omdat ajax meer dan 1 club in moest halen zo was de redenatie.
die redenatie wordt nu op psv losgelaten zo lijkt het. (naja en bovendien zijn er nu nog minder wedstrijden te spelen dan toen dat gezeik bij ajax)

maar goed, je mag psv zeker nog niet afschrijven inderdaad, 1 ding lijkt me wel duidelijk en dat is dat ze de top wedstrijden die ze nog moeten spelen zeker zullen moeten winnen in eigen stadion...

26 maart 2012 om 17:48

Ajax werd afgeschreven, PSV werd afgeschreven, Twente volgde en nu zou AZ gaan haperen. Ik vind het allemaal veel te voorbarig als je kijkt wat voor wedstrijden er nog gaan komen. Het komt waarschijnlijk allemaal op de laatste speelronde aan en zenuwslopend wordt het zeker weten.

26 maart 2012 om 09:22

Bedoel je het spel wat PSV liet zien thuis tegen Twente?

PSV heeft een aantal goede talentvolle jongens als Strootman, Mertens en Wijnaldum. Echter verder zeker geen bijzonder team. Met in het bijzonder Toivonen. Leuk tegen mindere tegenstanders maar is na 4 jaar, ondanks ervaring en de aanvoerdersband, nog steeds niet in staat PSV bij de hand te nemen.
Ook Ajax speelt lang niet altijd even goed, maar zij kunnen het excuus nog aanvoeren dat ze al een hele lange tijd 5/6 basisspelers missen. Elke andere club in Nederland zou met zoveel al lang afgehaakt zijn.
Tuurlijk hoeft PSV nog niet afgeschreven te worden, maar gezien het spel en het compleet ontbreken van leiders in het elftal lijkt het mij vrijwel uitgesloten.

26 maart 2012 om 17:49

Ik denk dat je je mening over Toivonen nu op 3 jaar basseert, want dit jaar neemt hij het team wel degelijk bij de hand. Echter, ik moet je ook dééls gelijk geven, zoals ik hieronder beschrijf. Even wat feiten (over kaarten, assisten e.d. weet ik helaas niks):

* Toivonen heeft dit jaar tegen de 8 clubs uit het linkerrijtje (az, Ajax, Feyenoord, Twente, Vitesse, Heerenveen, Roda en Groningen, 14 wedstrijden) 9 van zijn 16 doelpunten gescoord, iets wat zeker niet slecht is. Van zijn overige 7 scoorde hij er drie tegen voor Nederlandse maatstaven redelijke ploegen, namelijk Utrecht (2) en Heracles (1). Tegen de clubs uit de top-6 (9 wedstrijden) scoorde Toivonen in totaal 7 van de 20 Psv-doelpunten (5 thuis, 2 uit)

* Tegen bovenstaande ploegen scoorde Toivonen in 17 wedstrijden 10 keer een (ruime) voldoende (matig dus), waarbij 8 wedstrijden in een overwinning werden omgezet. De wedstrijden waarin hij een onvoldoende scoorde (az-uit, Feyenoord-uit, Groningen-uit, Vitesse-uit en Ajax-uit, Heracles-uit en Utrecht-uit) leverden in totaal 3 punten op

* Tegen Europese topploegen tegen tegenstanders met naam (trabzonspor, pakte 4 uit 6 tegen Inter, en Valencia) 3 doelpunten gemaakt. 2 daarvan bezorgde PSV een voorsprong (trabzonspor-uit) of een gelijkmaker (valencia-thuis). In deze vier wedstrijden scoorde hij 3x een voldoende: alleen tegen Valencia- (voor de verandering) uit was hij onder de maat.

* Van alle 16 doelpunten die Toivonen dit jaar scoorde, waren 6 doelpunten (utrecht-thuis, Feyenoord-thuis, Heerenveen-thuis 2x, Groningen-thuis en Vvv-uit) de openingstreffer en was de goal tegen Excelsior-thuis (2-1) goed voor een voorsprong. Bij 1 goal bedroeg het een verdubbeling van de voorsprong (De Graafschap-thuis) De goals tegen Heracles-uit en Utrecht-uit waren goed voor de gelijkmaker (allebei 1-1). In totaal waren dus 10 van de 16 goals van Toivonen van vitaal belang voor Psv. 2 goals tegen Twente-thuis, 1 tegen Heerenveen-uit, 1 tegen Excelsior-thuis en 1 tegen Ado-uit waren slechts voor de statistiek. Een goal ben ik vergeten, degene die hem weet mag het zeggen.

* Over het hele jaar gezien heeft Toivonen 23 doelpunten gemaakt: 1 in de beker, 6 in Europa en 16 in de competitie. Van alle doelpunten waren er 12 die een voorsprong, een gelijkmaker of een verdubbeling van de voorsprong betekende, dat is in totaal ruim 52

Conclusie: je hebt deels gelijk. In thuiswedstrijden presteert Toivonen goed, ook tegen de topclubs, maar in uitwedstrijden laat hij het regelmatig afweten. Dat is een flinke verbetering ten opzichte van vorig jaar, aangezien hij toen zowel uit en thuis tegen de topclubs onder de maat presteerde!

26 maart 2012 om 17:49

Ik doelde eigenlijk meer op het spel van PSV thuis tegen Heerenveen(5-1). Daarin zat veel snelheid en dreiging van Lens en Mertens bijvoorbeeld. Dat soort voetbal heb ik ze nog maar één keer uit zien spelen zo wat en dat was toevallig ook tegen Heerenveen, in Friesland.

27 maart 2012 om 09:46

@ Geldrop

Toivonen is natuurlijk ook geen waardeloze voetballer, maar kan weinig extra's brengen. Ook dit jaar is hij nauwelijks leidend. Toivonen heeft een cruciale positie in het PSV elftal en is bovendien aanvoerder. Van hem mag en moet PSV veel meer verwachten. Eigenlijk niet zo zeer van Toivonen zelf, want die kan er natuurlijk niks aan doen dat hij niet nog beter kan voetballen. Maar wel van de rol die hem toebedacht wordt. In het huidige elftal loopt er niemand die deze rol wel op zich kan nemen (strootman op termijn in mijn ogen zeker wel). Zonder leiders oogt PSV bij een beetje weerstand direct stuurloos, terwijl gezien de voetbalkwaliteiten zij vrijwel alle tegenstanders overklassen. Wellicht dat zo'n leider in de vorm van Mark van Bommel deze zomer aangetrokken kan worden.

Wat betreft de Europese wedstrijden. Het Trabzonspor dat tegen PSV speelde was wel heel erg slecht. Valencia-thuis was geen wedstrijd vanwege het grote verschil wat al in Valencia was gemaakt (waar PSV van de mat geveegd werd).

droom voor ajax zou nu zijn als psv-az een gelijkspel gaat worden net als az-fc twente en az door vermoeide koppies veel laat liggen. voor ajax tellen nog 3 wedstrijden: fc twente uit, heerenveen uit en vitesse uit, thuis tegen herecles, de graafschap, vvv en fc groningen zie ik ze niet verliezen.

voorspel een eindstand :

1 ajax,
2 az
3 psv
4 fc twente

26 maart 2012 om 09:15

Ik denk dat Twene 3e wordt, en voor de 1e plek gaat het om wie het meeste strijdlust en wilskracht toont, op dit moment zet ik mijn geld op ajax..

26 maart 2012 om 09:50

nee psv word wel derde gezien ze eigenlijk op az na alleen maar makkelijke tegenstanders gaan krijgen, uit mijn hoofd : excelsior, vvv, rkc, roda jc, nec. zie ze daar geen van alle van verliezen 5x winst, en tegen az een gelijkspel (de 7de wedstrijd weet ik niet)

az speelt 1x gelijk tegen psv dan, wint er 5 en verliest er 1, zo blijven ze een punt voor op psv.

fc twente is de kluts kwijt maar word wel 4dee

26 maart 2012 om 11:52

De 7e wedstrijd is Ado-thuis, die moet ook gewoon gewonnen worden!

Denk dat het reëel is om te zeggen dat PSV hier toch wel 19/21 kan halen. In dat geval moeten respectievelijk Ajax en AZ 15/21 en 14/21 of minder halen, iets wat, gezien het programma van beide teams, nog te overzien is. Het blijf spannend tot de laatste speeldag en ook PSV is absoluut nog niet uitgeschakeld. Volgende week kan het weer allemaal anders zijn!

Tot slot, om er nog maar even een cliché uit te gooien: deze slag heeft Ajax gewonnen, de oorlog nog lang niet!

26 maart 2012 om 10:47

dzwanziger..
Je hebt duidelijk niets geleerd van alle gebeurtenissen van dit seizoen. Je gaat er ''vanuit'' dat grote ploegen tegen kleinere ploegen winnen. Iets wat juist dit seizoen heel vaak juist niet gebeurt. Je zegt dat er voor Ajax nog 3 wedstrijden zijn die tellen maar ook daar ben ik het absoluut niet mee eens. Natuurlijk zijn die wedstrijden belangrijk, maar het gevaar zit hem juist in de wedstrijden tegen de ''kleinere'' ploegen, in mijn optiek. Precies hetzelfde geldt voor Psv en alle andere ploegen. In dit seizoen volgt verrassing op verrassing...

26 maart 2012 om 11:10

'droom voor ajax zou zijn'

is het eerste wat ik typ in dat stuk.

natuurlijk is het mogelijk dat ajax puntjes laat liggen, maar een wedstrijd tegen fc twente uit winnen staat meer druk op (en telt dus meer) als een wedstrijdje ajax-de graafschap oof ajax-vvv

26 maart 2012 om 11:30

Maar dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Er kan wel meer druk op staan maar telt zeker niet meer. Er worden ook tegen De Graafschap en VVV 'maar' 3 punten verdeeld. En druk of geen druk, de ploeg met de meeste punten wordt kampioen aan het eind van de rit..

26 maart 2012 om 10:55

En hier heb je het! Dit zegt Ajax ieder jaar, punten tegen clubs zoals Heracles, de Graafschap, VVV en Groningen worden er al bij geteld, bam! 12 punten erbij, moeten we die 3 andere nog winnen, en juist tegen die eerst genoemde 4 clubs gaat Ajax hard op hun gezicht, ieder jaar gebeurd het weer en ieder jaar wederom worden de punten bijgeteld.

Nee als AZ tegen de eerste 4 clubs moest dan laat AZ zeer zeker nog punten liggen, maar nee Ajax niet hoor, dat zijn 12 gegarandeerde punten voor Ajax.

26 maart 2012 om 10:57

Dat vind ik niet kloppen. Dat slaat eigenlijk nergens op want in deze rare competitie telt nu elke wedstrijd! Als Ajax nu 1 wedstrijd verliest wat heel goed mogelijk is ook van Heracles. Groningen kan nog terugkomen en Heracles is heel goed bezig. Zo makkelijk kun je er niet over denken want Ajax speelt ook lang niet het hele seizoen goed voetbal. Ze kunnen ook terugvallen, want na PSV - Twente dacht ik dat Twente de kampioen werd.

26 maart 2012 om 17:51

Groningen thuis wordt voor Ajax niet lastig, maar wat als Graafschap tegen degradatie vecht? En wat dacht je van Heracles dat nu eindelijk op volle toeren draait?

Ik snap nog steeds niet dat Cocu niet met Lens is begonnen. Die speelde de laatste weken zeer goed en als hij tegen Blind komt te staan dan speelt hij hem helemaal zoek (zoals hij dat bewees de laatste 10 minuten).

Verder Ajax een keurige wedstrijd gespeelt met een terechte overwinning.

Ik hoorde gelijk van wat Feyenoord vrienden dat die penalty onterecht was maar ik neem aan dat verder iedereen hem wel terecht vond?

Met wat meer stootkracht voorin beslis had deze wedstrijd in de eerste helft al beslist geweest en was een twente uitslag niet eens ondenkbaar geweest. Want wat stelde PSV me gister teleur zeg..

26 maart 2012 om 08:53

Nou ik zoek als PSV fan altijd wel wat te mopperen op de scheids maar die penalty gister valt geen spelt tussen te krijgen lijkt me. Gewoon een oliedomme overtreding.
Van mij had Lens er ook vanaf minuut 1 mogen staan. Dat was qua gevaar beter geweest denk ik. Maar helaas, volgende keer maar weer dan...

26 maart 2012 om 10:26

Wat zeur je nu man?
Blind heeft vaker de achterlijn gehaald als Dries Mertens. Vandaag speelde hij bijna foutloos.
Naar mijn mening zelfs beter als zijn evenknie aan de andere kant Pieters.
Tegen VVV werd hij verguisd, omdat hij in de steek werd gelaten door het team. (geen rugdekking en balverlies op het verkeerde moment)
En dat is eigenlijk HET sterke punt van Ajax momenteel: Er staat een ploeg, die weinig tot niets weggeeft, ook tegen defensief, op de counter loerende ploegen.
Bovendien kun je nauwelijks spreken van spelers die gemist worden. Want de invallers spelen bij toerbeurt "de sterren van de hemel". Na Ebecilio, Ozbiliz, Lukoki kwam vandaag Aisatti bewijzen dat hij best een aardig balletje kan trappen. Als dat niet lukt, doen Verthongen en de Jong het wel.
Enig storende factor vind ik Eriksen: Mooie en leuke acties, maar geen rendement

26 maart 2012 om 11:36

Toen Lens erin kwam was Blind even helemaal zoek hoor Lens draaide hem helemaal zoek. Maakt niet uit want Blind is voor mij ook geen Linksback en logisch dat hij daarom niet zo goed speelt op die positie. Maar Ajax was gewoon heer en meester alleen jammer van Lukoki dat hij het totaal fysiek aflegde tegen Pieters. Ebecilio deed het beter en ik ben het met je eens dat de jeugdige spelers die momenteel de A selectie moet vervangen het uitstekend doen. Ik zou het echt heeeel bijzonder vinden als Ajax nu kampioen word. Want met al deze tegenslagen moet je het maar ff doen.

26 maart 2012 om 13:30

Toen Lens erin kwam zat blind er volgens mij helemaal doorheen. niet gek dat die het dan aflegt tegen een frisse (en natuurlijk ook goede) speler. normaal ben ik geen fan van blind, maar speelde gister toch een vrijwel foutloze pot!

en ja lukoki is een talent, viel tegen ado goed in, maar vind hem te wisselvallig voor de basis. misschien was het beter als ebicilio begon en dan wanneer pieters een beetje moe werd lukoki erin brengen, dan had die wat meer met zijn snelheid kunnen doen. maar dit is mieren neuken want ajax was heer en meester. vooral het middenveld en de verdediging waren geweldig.

op naar de schaal! en het eerste zegeltje dat op de spaarkaart voor de 4e ster kan ;

Natuurlijk kan Psv nog kampioen worden, zo groot is de achterstand in punten niet.
De vraag is of het te verwachten valt dat Psv nog kampioen wordt en het antwoord daarop is nee naar mijn mening.

De laatste 3 jaar heeft juist Psv de ritmiek opgebouwd in de eindfase van de competitie ver terug te vallen na een formibadele seizoenstart tot de winterstop.
Steeds waren er redenen aan te wijzen, met name de verkoop van spelers.

Ook dit seizoen zien we hetzelfde euvel, maar nu zijn er geen spelers verkocht. Alleen maar gekocht aan het begin van het seizoen.
Bovendien is Rutten weg en Cocu in zijn plaats getreden.
Een heel andere situatie, maar toch...... Psv staat voor een megaopdracht nu.

Het mag geen wedstrijd meer verliezen of gelijk spelen, daar komt het op neer !!
Maar dat geldt voor Az, Ajax en Twente ook, zo liggen de feiten namelijk.

Psv heeft wél veruit het makkelijkste speelprogramma.
VVV thuis, bekerfinale tegen Heracles, RKC uit, AZ thuis, NEC thuis, Roda JC uit, Ado Den Haag thuis en Exelsior uit.

Het kan dus zeker nog, de wedstrijd tegen AZ thuis zal cruciaal zijn !!!

Je weet het nooit in deze competitie maar ik denk dat ze geen kampioen meer worden. Ze kunnen dan wel het makkelijkste programma hebben maar Rkc uit wordt nog lastig voor ze denk ik. Rkc speelt goed dit seizoen en ik denk dat Psv daar ook wel eens punten kan laten liggen. De rest zullen ze denk ik wel winnen. Die penaltt van gisteren was zeker wel terecht aissati werd gehaakt en strootman kwam ook nog heel goed weg die had er na mijn mening af gemoeten met rood. Als we volgende week winnen van Heracles dan staan we even bovenaan omdat Az pas om half 5 speelt dan voelt Az denk ik wel de druk kijken hoe ze daar mee omgaan.

Onder Fred Rutten werd er over angsthazenvoetbal gesproken, maar dit was gewoon schandalig. Volgens mij ging het echter wel naar Cocu zijn zin want hij stond daar als een zak aardappelen te kijken en grijpt ook niet echt in. JA in de 87e minuut komt Vennegoor nog. Misschien volgende keer 90+1 doen?

Die foto van Labyad typeert trouwens heel Psv. Een stelletje angsthazen die er niks voor deden en volgens mij een beetje van de zon aan het genieten waren.

Bouma is in ieder geval nog wel realistisch het kampioenschap kan je wel vergeten.

PSV speelt dit jaar helemaal niet goed, ze verdienen de titel ook niet en wat gisteren is gebeurd kan natuurlijk niet, ze gaven het al op en speelde ajax in de kaart. Zo win je nooit topduels.
En dan niet te vergeten RKC uit he let op daar verspelen ze ook punten.

IK ga voor 1 AZ 2 Twente 3 Ajax 4 PSV

26 maart 2012 om 10:14

Eerlijke reactie, alleen denk toch echt dat het tussen Ajax en Az gaat. Twente mist de vorm en de Jong terwijl Ajax juist in vorm is en spelers terugkrijgt.
Vind het wel echt ongelofelijk hoe Psv het zo slecht kan doen met die (ingekochte) kwaliteiten. Is het zo dat als ze geen CL halen moeten gaan verkopen?

Je hoeft ook maar 1 week bovenaan te staan en dat is na speelronde 34 daarvoor boeit het vrij weinig op welke plek je staat. Ajax heeft alleen wel aangetoond nu over de breedste selectie te beschikken. Met zoveel geblesseerden en dan Psv nog zo kansloos laten is toch knap.

Maar net zoals wat Bouma zei ze moeten de titel nu uit het hoofd zetten en kijken waar ze aan het einde van de rit staan. Ze zijn teveel afhankelijk geworden van andere teams (az, Ajax en Twente) dus in eigen hand hebben ze het totaal niet meer.

Labyad heeft het over 1 slechte wedstrijd.. Maaar PSV speelt eens in de 3/4 wedstrijden slecht.. Laatst tegen Twente, daarvoor tegen Valencia, even daarvoor Groningen 3-0? En zo kan je wel even doorgaan.

om eerlijk te zijn hebben die PSV elke keer mooie praatjes na weer een verloren wedstrijd maar tijdens wedstrijden laten ze amper zien er nog in te geloven, vol gas te gaan of weet ik veel wat voor clichematige oneliner ze na de wedstrijden weer verkondigen...

Mentaal gezien zijn op dit moment gewoon AZ, Ajax en Feyenoord de ploegen die voor de titel strijden en is Heerenveen de outsider. Twente en PSV lijken misschien nog niet in punten maar wel mentaal al afgehaakt te hebben..

ik kan er helemaal niets meer over zeggen, wat een rare competitie.
Ik zie sws az eigenlijk nog wel punten laten liggen, helemaal als ze deze week een goed resultaat boeken tegen valencia en de week erna er nog vol voor gaan dus, dan dnek ik zeker dat ze in beide wedstrijden tegen twente en vitesse punten gaan laten liggen. Ze wroden nu echt zwakker.
Ik denk dat het bij twente echt op de komende 2 weken aan komt, als ze die weten te winnen denk ik dat ze echt nog kans maken, dan krijgen ze een reeks van 3 wedstrijden tegne makkelijke, en heb je az een flinke klap gegeven omdat ze dan ook punen hebben laten liggen.
Psv weet ik ook echt niet meer.
en ajax en feyenoord zie ik ene kant de lijn wel door zetten.
Dus ik dnek dat het gaat tuseen ajax feyenoord(misschien) en twente als ze de komende week/twee weken goed doorkomen.

Een pluim voor Frank.

Hij had zijn team tot op de tanden toe bewapend, ondanks het gemis van 6 basisspelers. Puur op felheid heeft Ajax de wedstrijd al voor zich gewonnen. Daarbij waren ze aan de bal rustig en zagen we als ik het mag schatten balbezitpercentages van 70-30.

Niettemin is PSV gezien het resterende programma nog altijd niet afgeschreven. Ze hebben veruit het gemakkelijkste programma. AZ en Ajax spelen nog een aantal lastige uitwedstrijden. Twente heeft ook niet de beste vorm te pakken en treft ook nog Ajax en AZ. Heerenveen en Feyenoord zie ik eerlijk gezegd te kort schieten.

Waar heeft Labiyad vorige seizoen uitgehangen? Volgens mij kwam Ajax pas op de laatste speeldag aan kop.

Waarom geven ze al a op? Zoals Bouma? Waar slaat dat op? Heerenveen en Feyenoord gaan er ook ngo voor maar PSV heeft evenveel punten. Ik zie Ajax en AZ niet alles winnen zeker niet. Dus als je nu alles wint kan het nog prima.

De wil om te winnen was bij ajax groter dan bij Psv.
Het lijkt net of ze bewust tot 7 wedstrijden hebben gewacht.
Maar ze denken totaal niet na!
Eén misstap en het is voorbij. Weer een seizoen verloren door spelers die geen inzet tonen, zogenaamd een prijs willen winnen. Enige prijs is hun maandelijkse salaris!

26 maart 2012 om 12:24

Maar Ajax had vorig seizoen niet tot die "magische" 7 gewacht (begint nu wel op het "cocu effect" te lijken). Ajax was vorig seizoen al vanaf de winterstop aan het vechten om terug te komen. Iets wat ik bij Psv al weken niet terug kan vinden. Die 2 wedstrijdjes Heerenveen waren gewoon een fata-morgana. Heb ook nooit begrepen dat ze op basis van die 2 wedstrijden ineens 360 graden zouden omslaan. Het zit echt veel dieper dan alleen een andere trainer er neerzetten.

Vergeet niet dat de beker nog binnen gehaald kan worden, al geeft zo'n beker toch ineens een stuk minder glans als je voor het einde naast de pot pist. We hebben het toen met Ajax meegemaakt en dat heeft dan toch een nare bijsmaak.

Ajax was toen ook al veel langer bezig met een inhaalrace, Psv is daarentegen juist super wisselvallig. Het moet wel heel raar lopen als Psv ineens de laatste wedstrijden allemaal gaat winnen en Ajax minimaal 4 punten gaat verliezen. En dan moet je nog eens op doelsaldo erlangs gaan. Willen Psv, Heerenveen en Feyenoord Ajax aftroeven dan moeten ze zeker wel 5 punten inlopen op Ajax want op doelsaldo zie ik het ze niet doen. Nee ik geloof echt niet dat ook nog maar 1 van die 3 er kans op maakt.

Mocht Twente vanaf volgende week weer goed gaan spelen dan denk ik dat Twente of Ajax kampioen gaat worden. En anders zet ik mijn geld gewoon op Ajax want Az gaat met dat programma echt niet alles winnen en aangezien Ajax er op maar 1 puntje langs kan (op doelsaldo) denk ik dat Ajax dan wederom de titel mag prolongeren !

Misschien moet de videoanalist van Ajax ook, maar is zo'n motivatiefilmpje maken voor Psv. Dan wordt het nog wat in deze competitie.

Welke laatste 7 wedstrijden, alleen de laatste hebben ze aan kop gestaan.

PSV zal dit jammer genoeg niet lukken, aangezien ze keer op keer bewijzen het tegen de grote jongens niet te kunnen bolwerken, en er niet te staan in de toppers. Maar hopelijk komt er nog een of andere wonderbaarlijke ommekeer, let's hope so.

Begint Bouma alweer op te geven pffffffff

ach man bouma , kom op man zet je schouders eens eronder! je lijkt wel een oude kerel van 70! serieus man labyad gaat er tenminste nog voor , terwijll hij eignelijk stiekem ook wel weg wil , ik vindt dat er veeel meer inzet moet getoond worden en de wil wil zien om te winnen , dit ligt aan de spelers en niet aan cocu , misschien was de opstelling wat minder maar de wissels waren redelijk logisch , op eentje na dan , ik geloof er zelf wel nog in en als we de schouders eronder zetten en ons best doen dan kun je veel bereiken! ze moeten eens samen gaan werken als een team en met elkaar praten , want zon ongemotiveerde bouma heb je helemaal niks aan! ze moeten een echt team worden en voor elke meter voor elkaar vechten! dat wil ik zien als Psv-er! die goals en kansen komen vanzelf wel!

Forza Psv!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren