Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ernst blessure De Jong door zwelling voorlopig nog onduidelijk

Laatste update:

FC Twente vreest Luuk de Jong voorlopig kwijt te zijn. De aanvaller van de Tukkers viel woensdagavond met een enkelblessure uit in de uitwedstrijd bij De Graafschap en laat donderdag een MRI-scan maken. Vooralsnog is het dus nog niet bekend hoe ernstig de kwetsuur van de international is, maar De Jong heeft er geen goed gevoel over.

/

Volgens vader George, die na de wedstrijd direct ging kijken hoe het met zijn zoon was, ziet de blessure 'er niet goed uit'. "Luuk baalt verschrikkelijk", zegt De Jong senior tegen De Telegraaf. "Hij beseft dat hij er met deze blessure wel een tijdje uit ligt. Toen hij nog voor De Graafschap speelde, heeft hij op bijna dezelfde plek ook een enkelblessure opgelopen. Luuk zei al 'ik speel nooit meer in het stadion van De Graafschap'."

Clubarts Gekie Meins kon woensdag nog geen diagnose geven. "De enkelbanden zijn in ieder geval niet afgescheurd. Er is sprake van een scheurtje in de enkelbanden of als het meevalt een verrekking. Luuk zal het gewricht nu moeten koelen met ijs, zodat de zwelling afneemt en dan kunnen we beter zien wat er aan de hand is. Het is wel positief, dat hij er alweer op kan lopen."

Update 17:09 uur - Ernst blessure De Jong door zwelling voorlopig nog onduidelijk
Het blijft nog even onduidelijk hoe lang Luuk de Jong precies uitgeschakeld is. Zaterdag kan FC Twente-trainer Steve McClaren in ieder geval geen beroep doen op de spits, die in de midweekse wedstrijd tegen De Graafschap door zijn enkel ging. Op een scan is ‘enige schade aan de buitenband van de rechterenkel’ te zien. De exacte diagnose kan nog niet gesteld worden, aangezien door de zwelling in het gewricht niet alles goed zichtbaar is.

Zonder Luuk de Jong kan FC Twente de landstitel vergeten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmmm... zeg maar dag tegen het kampioenschap, als het een ernstige kwetsuur is. Ik denk niet dat Plet dit op kan vangen.

22 maart 2012 om 08:08

Nou, nou, dat is rijkelijk voorbarig.

Plet is niet van hetzelfde niveau, maar als hij goed in het team past en het team speelt lekker dan hoeft er niets aan de hand te zijn. Bij Ajax is al een tijdje de hele voorhoede geblesseerd en Ajax lijkt er ook weinig last van te hebben.

22 maart 2012 om 08:17

Niet helemaal mee eens Murki. Inderdaad is bij Ajax de hele voorhoede geblesseerd, maar vorig jaar had Siem de Jong zich al bewezen in de spits en had Bulykin er een stuk of 20 ingeschopt. Alleen Lodeiro was totaal nog niet bekend in de spits (en heeft dan ook weinig gescoord). Plet was begin dit seizoen nog wissel bij Heracles en vind ik persoonlijk meer een paniekaankoop van Twente, want ondanks dat hij lekker draaide bij Heracles heeft hij naar mijn idee nog helemaal niks bewezen en nu moet hij de kar gaan trekken bij Twente. Lastig lastig lastig.

22 maart 2012 om 08:35

Wat Murki bedoelt als er geblesseerden zijn hoeft dat nog niet te betekenen dat het einde kampioenschap is. Wie weet knallen ze Chadli in de spits of Ola John of gaat Mc laren anders spelen. Het is pech hebben voor Twente maar ze moeten creatief zijn. En ook met Luuk de Jong verloor twente wel eens ze wedstrijdjes dus wat zegt het allemaal uiteindelijk.

22 maart 2012 om 09:12

Plet hoeft de 'kar' ook niet te gaan trekken bij Twente. Maar kan wel puur als aanspeelpunt en afmaker gebruikt worden..

Nu komt het aan op kwaliteiten van spelers als Chadli, John, Fer en Janssen!

22 maart 2012 om 11:05

Zoals John die ballen voor geeft, trapt zelfs mijn neefje van 3 er nog twintig in een seizoen in. Dus Plet zou ook wel een aantal keer belangrijk kunnen zijn.

22 maart 2012 om 08:13

Op zich zijn er genoeg anderen die kunnen scoren. John, Fer, Janssen, Chadli (als hij iets scherper is). Uiteindelijk heeft De Jong zo'n 30 % van de goals gemaakt dit seizoen.

22 maart 2012 om 08:40

Misschien betekend dit wel de opleving voor Chadli als ze die in de spits zetten. Het kampioenschap hoeft Twente echt niet uit het hoofd te zetten omdat 1 speler nu geblesseerd is en waarvan we nog geen eens weten hoe lang ie er uit is

Het is eerder een probleem als het centrale duo Wisgerhof - Douglas ontbreekt
Het zou wat zijn zeg als je alleen afhankelijk bent van Luuk de Jong

22 maart 2012 om 11:55

Chadli vind ik dit seizoen dus echt tegenvallen. Ik weet dat hij geblesseerd is geweest maar hij heeft helemaal niet aan de verwachtingen voldaan tot nu toe. Hij had een beetje de opvolger moeten worden van Ruiz als smaakmaker maar ik ben alles behalve onder de indruk. Dit FC Twente valt en staat in aanvallend opzicht toch voornamelijk bij De Jong-john

22 maart 2012 om 09:03

Plet scoorde in een half seizoen bij Heracles net zoveel als De Jong bij Twente, ik beweer niet dat ze van hetzelfde niveau zijn maar met Plet in de spits lever je niet ontzettend veel scorend vermogen in. Glynor is minder sterk aan de bal dus daar zal het systeem misschien iets op aan moeten worden gepast.

22 maart 2012 om 11:56

Niet qua scorend vermogen, wel als voetballer. De Jong is een hele all-round speler die goed is in de kaats, goed in de kleine ruimte en sterk aan de bal. Dit zijn allemaal facetten waarin Plet minder is.

22 maart 2012 om 12:16

Klopt, dat is ook wat ik aangeef, kwestie van tactisch anders spelen. Janko was ook geen voetballende spits en moest dus op een andere manier bediend worden dan De Jong.

24 maart 2012 om 18:18

Plet minder sterk aan de bal ? Dan moet je kort draaien en individuele acties bedoelen, hij is ontzettend balvast en kan ook goed de combinatie aangaan.

22 maart 2012 om 22:17

Ik denk dat Plet nog niet de kar kan trekken helaas. Nu gaan we zeker weer horen dat Twente Janko toch beter had kunnen behouden maar dat is gewoon het risico wat je loopt in het voetbal.

Dit gaat waarschijnlijk de kampioenschap van Twente kosten. Ik zie plet het niet even overnemen van De Jong.

jammer voor hem, tsja zoiets kan de ergste overkomen dus ook hem, laten we hopen dat het snel weer goed zal gaan!

Het is te vroeg om te kunnen bepalen hoe het met zijn enkel staat. Met Verhoek duurt het ook langer dan verwacht. Hopelijk staat Plet er meteen, anders gaan we heel veel spijt krijgen dat Janko mocht vertrekken.

22 maart 2012 om 08:48

Ik denk dat het wel eens mee kon vallen. Hij ging er lelijk doorheen maar daar zit ook altijd veel schrik bij als dit je overkomt. Als hij er nu alweer op kan staan kan ook een herstel best vlot verlopen.

22 maart 2012 om 10:24

Het wil helemaal niks zeggen dat je weer kunt lopen. Heb ooit met gescheurde enkelbanden nog 70 minuten gevoetbald. Je merkt pas ongeveer een halve dag erna hoe erg het is. Het enige wat zeker is en wat de clubarts ook zegt is dat het niet is afgescheurd.

22 maart 2012 om 11:08

@ baloog,

Ik denk niet dat je de enkelbanden gescheurd had toen... Misschien na de 70 minuten maar niet op het moment zelf. Heb zelf 2x mijn enkelbanden gescheurd en 1 x volledig afgescheurd. Alle 3 de keren was mijn enkel zo dik als mijn knie. En lopen wou ook nauwelijks, laat staan voetballen... Je vergaat van de pijn en kan er nauwelijks op staan.

On: Hoop voor Twente en Luuk dat het meevalt, het is toch mooier als ieder elftal op volledige sterkte is en hoop dus ook met name dat "mijn" club Ajax binnenkort weer op volle sterkte kan spelen.

22 maart 2012 om 19:38

@blancokanu,

Ik had toen wel degelijk mijn enkelbanden gescheurd. Ben de volgende dag naar de dokter geweest, toen een afspraak in het ziekenhuis later in de week toen de zwelling weg was. Wat je zegt klopt maar het ligt voor een groot deel aan hoever het is gescheurd. Mijn enkel was inderdaad na de wedstrijd dik en kreeg mijn schoen niet uit maar door de adrenaline voelde ik pas 's avonds de pijn en kon toen ook niet meer lopen. Dat door voetballen heeft de blessure natuurlijk helemaal geen goed gedaan, en hierdoor was hij ook significant veregert maar ik wil alleen maar zeggen dat het zeker mogelijk is.

Tot zover de kampioenschaps aspiraties van Twente. De Jong was nou net die speler die voor hun het verschil ging maken en waar ze sinds Janko geen vervanging voor kunnen vinden binnen de eigen selectie. Achja, zo hebben alle topclubs hun portie pech wel weer gehad dit seizoen.

Hopen voor hem dat het hem niet zijn EK gaat kosten!

Verder echt een aderlating voor Twente. Plet heeft zich nog niet bewezen en wie zou je er anders naar moeten zetten? Chadli misschien omdat hij sterk en handig is (maar weinig scorend vermogen tot op heden) of toch Fer omdat hij koppend erg goed is en ook sterk (dan kunnen ze het zelfde spelletje blijven spellen met veel voorzetten van de zijkant). We will see...

Mclaren zal nu wel zeggen dat de blessure voortkomt uit overbelasting.....

22 maart 2012 om 08:41

haha hij had luuk de jong meer rust moeten geven tegen schalke 04.

22 maart 2012 om 10:02

Als jezelf voetbalt of heb gevoetbalt, zou je moeten weten dat zulke blessures vaak uit overbelasting/vermoeidheid voortkomt
Dus als Mcclaren dit gaat zeggen zou niet zo raar zijn
Maar als hij verstandig is doet hij dat niet, want dan krijgt hij weer heel VZ over zich heen

22 maart 2012 om 10:27

Onzin, je kan zo'n blessure altijd oplopen. Heeft niets te maken met overbelasting. Enkelletsel komt vrijwel altijd voor uit misstappen en verdraaien. Ik kan het weten want ik heb het zelf meegemaakt.

22 maart 2012 om 11:11

En hoe komt het dat je een misstap maakt? Uit gebrek aan concentratie. Waarom heb je een gebrek aan concentratie, omdat je vermoeid bent. Natuurlijk bestaat de kans op zo'n blessure altijd, maar hij wordt aanzienlijk groter wanneer je vermoeid bent.

22 maart 2012 om 19:42

Ik denk hij doelt op het feit dat mc claren altijd op deuren inslaat en niks intressants of verfrissend zegt maar alleen de dingen die iedereen ook wel kon raden of zeggen

22 maart 2012 om 09:09

Ik snap dat je het grappig bedoelt, maar toen ik nog jong en dynamisch was ging ik ook wel eens door mijn enkel, en dat was altijd te relateren aan vermoeidheid. Maar wellicht is het verstandiger als Mclaren daar zijn mond over houdt...

Jammer voor hem want ik vind het een zeer goede spits!

22 maart 2012 om 10:27

bravo, bedankt voor deze nuttige toevoeging. door jou weldoordachte uitleg ben ik heel anders tegen de situatie gaan aankijken. ik vond het eerst niet jammer voor de jong, maar inderdaad het is een prima spits, dus nu vind ik het ook jammer...

22 maart 2012 om 10:37

Dank je maar waarom vind je het niet jammer?
Het toch nooit leuk als er iemand geblesseerd raakt of ben jij zo’n anti-supporter?

22 maart 2012 om 11:14

Ja manodedios waarom vond je het eerst niet erg? Dat is toch te gek voor woorden? ;

On: Ten eerste weten we nog niet hoelang hij eruit is en ten tweede hoeft Twente het kampioenschap echt niet uit zijn hoofd te zetten omdat de De Jong geblesseerd is. Het staat nog zo kort op elkaar dat er van alles kan gebeuren en geen een ploeg is op het moment consequent zijn wedstrijden aan het winnen. (ajax misschien)

22 maart 2012 om 11:45

Mensen, begrijp dat manodedios dit cynisch bedoelt.......

Hij reageert op de nutteloze reactie van La-roja in deze.

On: bummer voor Twente natuurlijk, maar geen nood aan de man verder lijkt me... het wegvallen van De Jong mag natuurlijk nooit het einde van een mogelijk kampioenschap betekenen. Zoals hierboven al eerder gezegd, met de aanvoer van John / Chadli/bajrami zou Plet het ook moeten kunnen afmaken.

Bij wie zal George eigenlijk gaan kijken als Ajax en Twente tegelijk spelen?

On: Als het alleen een verrekking is staat hij met een beetje geluk over een paar weken op het veld. daarnaast denk ik dat Twente dit wel op kan vangen, je ziet aan Ajax dat 1 of zelf 6 geblesseerde spelers niet betekent dat je niet meedoet om het kampioenschap

22 maart 2012 om 10:30

2 kanalen op tv???

ot:beetje vreemd , dat deze blessure op het conto van het slechte veld komt.
Lag erf idd belabberd bij, maar volgens mij stapte Luuk in een actie gewoon deels op de bal waardoor hij slecht terecht kwam.
Pure pech als je het mij vraagt.

22 maart 2012 om 10:45

Waar wordt gezegd dat het aan het veld lag? Heb ik namelijk nog nergens gehoord. Je hebt gelijk. Hij stapte ongelukkig op/naast de baal en ging daarom door zijn enkel. Pech in combinatie met wellicht enige vermoeidheid.

22 maart 2012 om 10:52

Het wordt niet direct gezegt, maar de verslaggever op E.l. refereerde ook al een paar x dat dat stukje veld, het slechtste stukje van heel nederland was, en nu zijn vader zegt: "toen hij nog voor De Graafschap speelde, heeft hij op bijna dezelfde plek ook een enkelblessure opgelopen. Luuk zei al 'ik speel nooit meer in het stadion van De Graafschap'."
komt het op mij een beetje over alsof dit door veld kwam.
Wat naar mijn mening dus niet het geval is.
Maar het kan zijn dat ik deze uitspraken verkeerd interpreteer.

Je eigen gevoel over een blessure is meestal dichtbij de realiteit, zeker als je een soortgelijke blessure al eens gehad hebt.
Zonder De Jong raakt Twente flink wat scorend vermogen kwijt en nog veel meer pure voetbalintelligentie.
Hoop voor hem dat het niet langer dan 3 weken gaat duren, maar met enkels weet je het nooit, een botbreukje neemt mogelijk niet alleen langer hersteltijd, het duurt ook weer even voordat je fit bent.

Een flinke domper voor Twente, dat sowieso..... met toch geen makkelijk programma de komende weken.... as zaterdag Ado uit, dan Roda thuis, dan Az uit......

Een heel sportieve en uiterst sympathieke speler, die zelf zelden over de scheef gaat, je gunt het hem zeker niet !!

22 maart 2012 om 08:37

je bedoeld nooit over de scheef gaat

22 maart 2012 om 10:23

Het is toch echt "over de schreef gaan" hoor.

Het is gelukkig niet zo dat de Jong in zijn eentje Twente runt, dus ik denk dat Plet wel kan verrassen.
Ik vraag me alleen wel af wanneer Verhoek een keer fit is bij Twente, zo hadden ze beter een half jaar kunnen wachten voor ze hem aantrokken.

22 maart 2012 om 10:44

Je bedoeld nooit over de schreef gaat?

22 maart 2012 om 08:42

Een voorspelling: hij zal er tegen ajax thuis wel weer bij zijn, dan is ie weer helemaal fit en legt ie er gewoon weer 1 in het mandje. Zo gaat dat altijd.

-twente heeft een slechte reeks achter de rug en mist nu de jong,

-az heeft nog 2 europa leuge wedstrijden minimaal te gaan, een beker wedstrijd en misschien wel een finale.. korttom die zullen flink uitgeput worden..

ik denk dat het kampioenschap zal gaan tussen psv en ajax.. waarbij ik ajax zondag als favoriet zie omdat psv tegen de toppers (az, feyenoord uit, fc twente) het lastig heeft

22 maart 2012 om 09:13

Okay de Jong heeft nu een tikkie gehad. Aankomende zondag PSV met Cocu op de bank, ach dit gaat Ajax ook vast niet in de koude kleren zitten. Ze doen allemaal nog mee hoor !

Heel vervelend voor twente dit, ik ben bang dat Plet niet de kwaliteiten heeft om dit op te vangen.

Verder is het niet heel verrassend dit want op dat veld van de Graafschap kan je echt niet normaal voetballlen en ik vind het niet kunnen dat een eredivisie club zo'n veld heeft

Janko zou nu goed van pas komen

22 maart 2012 om 08:43

Als Twente echt een goede topclub in wording is zouden ze in deze situaties een beroep moeten kunnen doen op hun jeugdopleiding wanneer nodig.

22 maart 2012 om 09:05

De spitsen uit de jeugdopleiding spelen op de vleugel (ola) of bij Heracles (gouriye).

22 maart 2012 om 12:27

Ik hoop dat je ziet aan mijn reactie dat het een grap was.

Wat heerlijk is dit zeg!! Dat komt ervan... Ja Joopie, had je nu maar die Janko gehouden he?

22 maart 2012 om 09:19

Als je al gaat juichen voor een blessure van je tegenstander heb je niet echt veel vertrouwen in je eigen cluppie.
Alleen de zin "wat heerlijk is dit" laat wel een zeer laag en onsportief niveau zien

22 maart 2012 om 09:37

"als je al gaat juichen voor een blessure van je tegenstander heb je niet echt veel vertrouwen in je eigen cluppie"-- Jij moet wel een vrouw zijn, want die trekken ook altijd hun eigen conclusies.

Wat betreft laag en onsportief, weet je wat laag en onsportief is? Je onterecht groter wanen dan een andere club en dientengevolge spelers sparen, resulterend in teleurgestelde meegereisde supporters. Sounds familiar?

22 maart 2012 om 09:52

Over eigen conclusie s trekken gesproken.
Nee hoor ik ben toch echt een man en ik waan me niets groter dan wie dan ook.
Ik weet ook best dat er clubs in Nederland zijn met een grotere historie dan Twente
De beslissing van Mc Claren om mensen te sparen daar mag iedereen z n eigen menig over hebben.
Dat heeft niets te maken met het feit dat ik t onsportief blijf vinden om te gaan juichen als een tegenstander geblesseerd raakt

22 maart 2012 om 16:32

Trieste reactie hoor. Weet je trouwens dat je grote held Kluivert bij Twente in dienst is?

Ik hoop dat het mee valt en hij hooguit 3 wedstrijden mist. Dus helaas ook AZ.

Nu moeten we de resterende tegenstanders maar verpletteren ;

Plet is niet goed genoeg en janko is pleite. Dit kan ze veel punten kosten, als je al ziet Hoe moeilijk ze het de Laatste tijd hebben. Dit kan ze zelfs het kampioenschap kosten. Weer een verzwakte concurrent voor ons aller Ajax

22 maart 2012 om 08:35

Gadverdamme... Wat een arrogante laatste zin. Dit is een topic over Luuk de Jong die een flinke blessure heeft opgelopen, maar blijkbaar kan jij je niet beheersen om nog even te gniffelen omdat ''ons aller ajax'' hier voordeel van heeft. Misselijk is het. Sportiviteit is ver te zoeken.

22 maart 2012 om 08:41

gast... alsof jij niet hebt lopen gniffelen toen Ajax aantrad met een voorhoede ebecillio-bulykin-ozbiliz. hypocriete man

22 maart 2012 om 08:52

Dat ajax de hele voorhoede al heel het seizoen moet missen daar hebben we inmiddels mee moeten leren leven. En op het moment dat je tegen PSV moet mis je ook nog is de aankoop van het seizoen die weer goed begint te spelen: Theo Janssen etc zo gaat het maar door.

Het enige hypocriete er aan is dat iedereen een torenhoog verwachtingspatroon heeft van Ajax terwijl ze met de eigen jeugd staan te voetballen.
V rhijn, dico koppers, ozbiliz, lukoki, ebecilio in principe ook nog ga zo maar door.
En dan verwachten ze wel dat je ado thuis of exceslior uit ff met 5-0 wint ofzo.
Ze vergeten dan dat er een half jeugdelftal staat wat op zich goed is.

Heb dan toch het idee dat wanneer het bij een andere club gebeurt daar makkelijker over gedaan wordt. Wat als PSV Merten - Matavz - Lens mist voor bijna heel het seizoen? Dan was waarschijnlijk Fred rutten er met de kerst al naar huis gestuurd.

Twente moet dit makkelijk kunnen opvangen. Anders mist de selectie iets en met Plet hebben ze nu juist iemand die het kan gaan waarmaken.

22 maart 2012 om 10:19

@ Lukky,

Ik zal niet ontkennen dat ik het best fijn vond, maar wat ik niet zou doen is in een topic als ''sightorsson krijgt te maken met terugval in herstel'' een reactie plaatsen als: ''lekker dan, een verlies voor Ajax is een winst voor ons aller Twente'' o.i.d. neerkalken. Dat is olie op het vuur gooien.

22 maart 2012 om 10:27

Jij doet net of het normaal is dat iemand gniffeld, als een speler van een concurrerende club geblesseerd raakt
Dus scheert je zo maar iedereen over één kam
Verder wordt Ajax weer een door diverse Ajacieden bij een topic betrokken,terwijl het hier toch echt over de Jong van Twente gaat

22 maart 2012 om 11:56

En daar hebben we onze 'blijf-bij-één-onderwerp-in-een-topic' meneer weer.
Wanneer leer je nou eens dat dit onderwerp direkt gerelateerd is aan een mogelijk kampioenschap en de daarbij horende kanshebbers? Je kunt simpelweg niet voorkomen dat fans van andere clubs zich hierin gaan mengen en het voordeel van deze blessure zien.

Get over it en wees blij met het verkapte compliment die ze de spits van jouw club geven door blij te zijn dat hij nu weggevallen is.

22 maart 2012 om 08:56

Het kampioenschap zal niet alleen afhangen of Luuk de Jong wel of niet meedoet. Dat zou wel erg triest zijn. Je levert wel kwaliteit in en er moet iets anders gespeeld worden. Maar daar is het ook een competitie voor. Soms heb je geluk in een seizoen soms niet. Ajax heeft dikke pech.
Nu nog steeds. En twente heeft nu een beetje pech. Wat dat betreft heeft psv geluk met .blessures.

Die hadden nu allang los moeten staan van de kop. Helemaal als je kijkt wat er geinvesteerd is.
Mertens.. Matavz.. Strootman.. Wijnaldum.. en allemaal fit dit seizoen.

22 maart 2012 om 09:16

Onze ''aller'' Ajax is er nog lang niet. Zie jij ze zondag 1,2,3, zo maar winnen van PSV ?? Ikke niet. Twente zonder de Jong vind ik balen. Maar dat vind ik ook van een Ajax zonder Sigthorsson. Straks hebben de ploegen die géén kampioen zijn geworden alleen maar dit soort excuses. De ploeg met het beste beleid word kampioen. Of dit nu financieel/fysiek of de beider combinatie hiervan is

Heb je Verhoek terug, heb je niemand die ze erin kan leggen.
Of zal er een Plet-effect bestaan. Ik zie de Telegraaf van 10 mei (of ergens in die buurt) al voor me.

"sensatie Plet brengt de schaal na Enschede"

Voorlopig is het nog niet zover, hopen dat de blessure van Luuk meevalt en dat hij er maar 1 of 2 wedstrijden uitligt.

22 maart 2012 om 08:46

10 mei dan is de huldiging al achter de rug zal rond de 6 mei zijn of het weekend daarvoor.
Verhoek zal ook nog wel minuten moeten maken en langzaam weer fit moeten worden.

laat die chadli maar lekker oprotten maakt mij de laatste weken helemmaal gek met die slappe schotjes op goal kom op wordt een kerel of oprotten

22 maart 2012 om 09:46

nou mc claren, waarom stel je hem dan steeds op?? zeg eens..

Plet, daar ben ik best wel van onder de indruk. Beetje Hasselbaink verhaal denk ik. Een laatbloeier die er later de ene naar de andere inknalt. Ik denk dat de schade daarom voor Twente meevalt.

22 maart 2012 om 08:48

Plet gaat het helemaal waarmaken. Dat is misschien net wat Twente nu nodig heeft.
Vers bloed. ff weer fris er tegen aan dit laatste gedeelte van het seizoen.
Plet kan ze net zo makkelijk scoren als luuk de jong.

22 maart 2012 om 08:54

Idd denk aan het schot van Plet gister op de paal.
En Plet heeft gisteren gewoon lekker gejaagt op de bal.
Ik zeg eerst eens 2 wedstrijden afwachten en dan eens oordelen over Plet.
Ik geef die jongen eerst een kans voor ik oordeel.

Denk dat Twente hiermee niet meteen voor het kampioenschap is afgeschreven, maar Plet zal nu toch wel echt z'n waarde moeten gaan laten zien of de rest van het team zal nog harder moeten knokken. Sterkte Luuk

Ah ga huilie huilie doen. Wij missen het hele jaar al onze voorhoede, zo gaan dingen. Jullie spelen laf en vanuit de defensie onder mc Laren, wij als Ajax proberen tenminste mooi te voetballen( lukt voor geen meter trouwens vaak). Stel je niet aan, ga liever Zeuren bij je coach die in een belangrijke Europa league wedstrijd niet met de beste 11 begint.

Ik heb wel vertrouwen in Plet. Hij heeft er dit seizoen ook al 11 gemaakt bij een club als Heracles.
Bovendien is hij dichter bij een goal geweest in 10 minuten dan de jong in 80.
Een frisse kracht voorin zal geen kwaad doen denk ik.

Domme reactie trouwens van de verslaggever. Hij noemde het een "blijkbaar onschuldige situatie" waardoor hij geblesseerd raakte. Iedereen weet dat het gros van de zware blessures niet komt door een harde schop, maar door een verkeerde stap, zoals dit geval en wat je bijvoorbeeld (heel) vaak ziet bij Robben.

Dit kan nog wel eens heel kostbaar gaan worden voor FC Twente. Malki en Dost zullen wel blij zijn trouwens, dit verhoogt de kans voor hen om topscorer van Nederland te worden.

Wat jammer dat ik nu helemaal gelijk ga krijgen. In eerdere topics heb ik al vermeld dat de verkoop van Janko voor 3 miljoen de slechste transactie is geweest die FC Twente sinds 1965 gemaakt heeft. Wat hadden we hem goed kunnen gebruiken tegen Feyenoord, de Graafschap en nu in het restant van de competitie.

Maar natuurlijk gaan we niet opgeven. Plet heeft echt wel potentie en dat moet hij dan nu maar laten zien. A.s. weekend mist Ado ook een aantal belangrijke spelers, zodat die wedstrijd ook zonder Luuk gewonnen moet kunnen worden.

22 maart 2012 om 09:41

ik snap er ook niets van!
Je wilt laten zien dat je een topclub bent/wilt worden, langzaam groeien, namen als de guzman en tadic blijven rondhangen en dan een speler die altijd en overal scoort, wegdoen omdat hij teveel kost!!!?? Maargoed, hier in nederland worden pure spitsen slecht gewaardeerd!

Blijf er wel bij dat het probleem niet in de spits en in de achterhoede van twente ligt, maar bij de flankspelers (zoals ik hieronder #56 al uitleg)
Dus hoe jammer het ook is dat de Jong misschien wegvalt, dit mag niets afdoen aan de ambities...

22 maart 2012 om 10:23

Wat een onzin! Janko gaat maximaal 7 miljoen opleveren! Niet slecht voor een 28 jarige bankzitter. En wie zegt dat Plet het slechter gaat doen dan Janko? Wel heel makkelijk om op deze manier je gelijk proberen te halen. Dus wacht nu eerst maar eens rustig af...

23 maart 2012 om 08:49

De kans is zeker aanwezig dat Fc twente een stuk meer gaat verdienen dan de 3 miljoen die ze nu hebben ontvangen. Stel ze krijgen het maximale bedrag, wat volgens jou 4 miljoen hoger ligt. Zoals Fc Twente nu speelt en nu zonder Luuk de Jong zal het nog een hele klus worden om rechtstreeks europees voetbal te halen door bij de eerste 4 te eindigen. Laat staan bij de eerste 2 wat al zeker een miljoen of 4 op zou gaan leveren. Als FC Twente komend seizoen geen europees voetbal speelt, denk je dat Tadic of andere interesante spelers dan nog naar Fc twente komen?? Het verlies zou nu wel eens een stuk groter uit kunnen gaan pakken dan die 7 miljoen die ze max. zouden kunnen gaan krijgen. Los van het feit dat ze na dit seizoen ook nog wel een leuk bedrag voor Janko hadden kunnen ontvangen.

Balen voor Luuk de Jong. Hopelijk heeft ie niet teveel pijn en herstelt ie gauw weer. Het is toch leuker om een slot van de competitie te krijgen waarbij iedereen op z'n sterkst is.
Soms vind ik hem trouwens wel gehyped hoor. Hij kan wel goed koppen en hij is wel koelbloedig voor de goal, maar ik vind hem niet zo sterk in de duels en in het meevoetballen.
Ik denk dat Plet hem prima kan vervangen, als ie maar aanvoer krijgt. En dat moet wel lukken met Ola John en Wesley Verhoek. Want ik ben nou niet zo overtuigd van Chadli.

22 maart 2012 om 09:24

Chadli is al sinds een tijd uit vorm. Luuk de Jong laat vaak zijn directe tegenstander gevaarlijk worden en scoren in de 16meter bij Twente. Wesley en Plet kunnen over 1 a 2 weken nog wel eens een frisse sensatie worden. Dan komt Luuk ook wat uitgeruster terug. Even een andere focus. Beste voetbalvrienden dit zijn zaken die gewoon gebeuren. Wie weet wat ons dit voetbal weekend te wachten staat. Ik hoop dat iedereen heel blijft van welke club dan ook. Maar in de emotie kunnen best wel wat weer gekleurde kaartjes gaan vallen. Neem nou zo'n Douglas ik hoop dat hij maar goed geslapen heeft.

dat komt niet goed uit voor fc twente. luuk voetbalde goed en zeker toegevoegde waarde in spits. heeft meneer janko mooi uit de basis gespeeld. Sterkte luuk!!

22 maart 2012 om 10:39

Het is al vreemd, dat een krant de vader van Luuk de Jong citeert. Die heeft heus geen artsenopleiding, hoor. Terwijl de clubarts aangeeft, dat nog niets duidelijk is en dat er vanmorgen een Mri-scan plaatsvindt. Gisterenavond kon Luuk de Jong gewoon naar huis lopen. Dus lijkt het op paniekzaaierij.
Daarnaast is Luuk de Jong de laatste weken bepaald niet in vorm en heeft ook weinig gescoord. Dus Twente hoeft echt niet in zak en as te zitten, omdat De Jong er zaterdag niet bij is. Veel belangrijker is, dat de achterhoude weer in zijn normale samenstelling kan spelen met Douglas en Wisgerhof. Bengtsson maakt niet bepaald een solide indruk.
En als Chadli iets meer geluk heeft met zijn doelpogingen, dan gaat dit seizoen voor Twente nog wel goed eindigen.

Hij is wel belangrijk voor Twente en ook zonder Janko, zitten ze dun in de spitsen.
Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

22 maart 2012 om 10:31

Volgens mij is Plet gehaald als vervanger/backup van de Jong. Dus als de Jong wegvalt om welke reden dan ook komt Plet. Lijkt me redelijk eenvoudig.

22 maart 2012 om 20:43

Ja, tuurlijk is er Plet, maar daarna niemand, dus de rest van het seizoen verder met 1 spits vind ik wel weinig.

Natuurlijk is dit een aderlating voor Twente maar het eventueel halen van een kampioenschap mag niet van 1 speler afhangen vind ik.
Maar zoals ik al vaker opgemerkt heb is de bank bij Twente qua niveau minder .Nu kan Plet laten zien wat hij waard is.
Ik moet erbij zeggen dat Twente op dit moment ook niet speelt als een kampioen.dan moet er nog wel het een of ander veranderen.

mensen, het probleem ligt hem niet in de spits!
Als Plet de ballen fatsoenlijk krijgt, kan ook hij een goede afmaker zijn.

Waar iedereen op hamert is de achterhoede, maar let op mijn woorden... daar ligt niet ons probleem!
Ons probleem ligt hem op de links en rechtsbuiten, dus op beide flanken!
Doordat deze 2 compleet, maar dan ook compleet uit vorm zijn, verdedigen die ook niet veel meer mee.
Maar het hele systeem van twente is daarop gebasseerd, niemand verzaakt, iedereen kan aanvallen en iedereen verdedigt mee!

Nu gaan we naar gisteren, waardoor ik kan staven wat ik zeg!
Het doelpunt tegen valt makkelijk, geen enkele vorm van druk op de man. Dit wordt normaal beter gedaan doordat ook de flankspelers een linie zakken. Ook op het eind krijg je het zwaar, gezien chadli en John te weinig werk verzetten. Dus conclusie, twente kan dan makkelijker als normaal een doelpunt tegen krijgen.
Kijk ook even naar de opstelling, waarbij je niet aan kan wijzen dat of bengtsson of roseler slecht spelen... Maar dit laatste terzijde, je krijgt gewoon makkelijker een doelpunt tegen.

Dan kijken we naar balbezit, aanvallend..... Gisteren, als John en Chadli in hun vel hadden gezeten, hadden ze beide (!) de bal, bij het op de keeper afgaan, opzij gelegd! Dit hadden 2 doelpunten moeten zijn, iedereen die gekeken heeft zal precies weten waar het over gaat!
Bij het moment van john stonden 3 mensen vrij voor de goal om in te tikken
Bij het moment van chadli stond Plet vrij om in te schieten.

Was dit gebeurt, was het al over geweest.
Dan heb je nog iets ongelofelijks, die John raakt geen pepernoot sinds Psv, maar neemt (!!)nog steeds(!!) alle vrij trappen en corners en hier komt dan ook de hele wedstrijd niets uit.

Zoals ik aangeef en uitleg, het probleem ligt hem niet achterin of in de spits, maar het probleem ligt hem bij twente in de vorm van Chadli en John!

Kan er ook nog wel bij! Hopen dat De jong AZ haalt bij kan zijn maar heb mijn twijfels. Het is afwachten maar wel een kans voor Plet deze jongen heeft aardige statistieken ik hoop dat hij het perfect doet

Dost heeft geluk nu woord hij topscorer ik gun meer de jong omdat hij beter kan voetballen dan dost

Ik vond het wel een erg onbezonnen actie om zo voor zo'n bal te gaan. Een beetje laf dat hij dan het stadion/veld de schuld geeft. Echt een zinloze actie om daar zo veel risico te nemen om een bal waar je helemaal niets mee kan binnen te gaan houden.

Wel zuur voor Twente, al vind ik Plet ook gewoon een goede speler die zijn doelpuntjes gaat maken. Alleen zal Chadli nu ook eindelijk eens weer wat moeten gaan scoren.

Vrees dat hij het EK ook zal moeten laten schieten.
Ingecheurde enkelband is normailiter einde coimpetitie en revalideren tot nieuwe competitie begint.
Dan lijkt het me logisch om Dost eens te proberen in oranje.

Klein maandje eruit denk ik als het slechts een scheurtje is. Daar gaat weer een paar procentjes van de ttelkansen.

In 1 week alles verspeeld voor twente, van smaakmaker tot schlemiel. Jammer

22 maart 2012 om 18:14

Ik moet gewoon lachen om deze reactie. Wat een ongefundeerde en simpele opmerking zeg. Twente heeft alles behalve dingen verspeeld. Ze strijden namelijk nog volop mee voor het kampioenschap.

Gvd. Luuk is onze beste speler. Nou ja ik zeg, met de punt naar achter gaan spelen. Lekker verdedigen, Ola in de spits en lekker gaan counteren. Nu is het gewoon overleven totdat Luuk weer terug is. Het enige goede aan deze blessure is dat Luuk rust krijgt want dat had hij wel nodig.

22 maart 2012 om 12:11

Ach Mclaren speelde toch al met de punt naar achteren. Ik denk dat FC Twente dit met Plet best wel op kan vangen.

Ik krijg een deja-vu. Wat schreeuwden enkelen toen Chadli geblesseerd was? Daar gaat het kampioenschap. Wat schreeuwden deze zelfde lieden toen Ruiz verkocht werd? Juist.....en nu herhaalt de historie zich weer. Wat een stel opportunisten hier, kampioenschappen worden behaald door teams en niet door individuen.

Met De Jong zal het wel loslopen, hij ging door zijn enkel en er is niets gescheurd. Hoogstens enigszins ingescheurd. Geef hem een paar weekjes rust en hij is er weer, Tot die tijd kun je Plet best zijn plaats laten innemen, of Chadli. Verhoek is immers bijna wedstrijd fit.

Ik hoop dat Luuk de Jong er in elk geval weer bij is als Ajax op bezoek komt, begrijp me niet verkeerd ik heb natuurlijk het liefst dat Ajax wint, maar ik vind het gewoon een mooie testcase voor Alderweireld en Vertonghen als ze tegenover Luuk de Jong staan.

Ben erg gecharmeerd van hem, vind het nog steeds jammer dat hij niet samen met Siem de Jong bij Ajax voetbalt. In mijn ogen zou je dan echt een dodelijk koppel hebben Luuk in de spits en Siem erachter. Net zoals in de tijd met Pantelic-siem de Jong zou dat volgens mij zo dodelijk efficiënt zijn.

Sterkte voor Luuk de Jong in elk geval!

En ben verder wel nieuwsgierig naar hoe Twente dit gaat invullen, ik denk zelf dat Mcclaren Chadli wat naar binnen gaat schuiven en met John en Bajrami op de vleugels gaat spelen. Zie hem niet zo snel Plet in de spits zetten.

Dit scheelt toch wel een slok op een borrel voor Twente. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan opvangen en of bijvoorbeeld Plet het niveau aankan.

Dit is wel slecht nieuws voor Luuk de Jong. De einde van de competitie nadert en nu is hij uitgeschakeld. Maar eerlijk is ook dat deze jongen alles heeft gespeeld dit seizoen. En dan baal je nu wel dat Janko weg is. Was een goede stand in geweest vooral nu in deze fase van de competitie. Nu moet je weer gaan rouleren en dat werkt niet altijd goed. Kijk maar naar Ajax. Siem de Jong in de spits dat klopt ook niet. Het systeem dat Twente speelt heb je een goede aanspeelpunt nodig. En in mijn ogen is op dit moment Luuk de Jong in Nederland de beste aanspeelpunt en de beste spits die er rond loopt.

Plet is gewoon beest.. wacht maar af

Dit is goed nieuws, laten we meteen eens kijken wat hij ervoor voelt om met zijn broer samen te spelen.

Komt u maar naar Ajax!

22 maart 2012 om 18:07

.......of Siem naar Twente?

Ben bang dat we de komende 2 wedstrijden serieus met Plet in de spits zullen spelen. Zo kopsterk is hij voor z'n lengte volgens mij niet. Wel blij dat Verhoek z'n eerste wedstrijden zal gaan spelen. Ik hoop dat we een aanval krijgen met Chadli-john-verhoek.

Chadli kan niet afmaken maar wel acties maken en is vrij tweebenig dus hij moet aan de buitenkant blijven.

Verhoek is een speler met snelheid die andere spelers kan laten scoren dus hij is ook geen centrumspits.

John is geen kopsterke spits, maar wel snel en onvoorspelbaar voor verdedigers en denk dat hij tegen een verdedigend Roda best het verschil kan maken.

22 maart 2012 om 17:13

John in de spits, lijkt me een aangename verrassing. Vooral voor de tegenstander is hij erg moeilijk van de bal te krijgen.

23 maart 2012 om 18:41

Helaas soms ook lastig voor medespelers om van de bal te krijgen, als ie eenmaal dicht bij de goal is kijkt ie ook niet meer om, maarja het is nog een jonge speler, hij blijft geweldig.

Wat een knollenveld trouwens, elke Topcraftkerel kan daar terreinknecht worden

22 maart 2012 om 21:03

Het is ook het enige voetbalveld wat ook als hindernisbaan kan worden gebruikt.

Ik vind het heel jammer voor hem. Als Ajax fan ben ik er juist blij mee, maar toch gun ik het hem niet!
dan moet Twente met Plet spelen (leuk!)

Michailov
22 maart 2012 om 17:15

Ja met michailov alleen worden ze sowieso geen kampioen haha

22 maart 2012 om 17:19

Ja maar alleen Mihaylov mag met de handen spelen dus vandaar ;

23 maart 2012 om 16:24

Die opstelling is een foutje!!!!! in mijn 'bewerk' stond dat de opstelling weg was!

Als Ajax fan vind ik dit een grote teleurstelling. Dit is in mijn ogen één van de beste en compleetste aanvallers van de eredivisie, of nouja één van de ik denk dat Luuk zeker in de top 3 hoort. Jammer voor Twente waar het de laatste tijd ook al slechter gaat.

Een streep door de landstitel zal ik niet durven zeggen, Twente heeft zonder Luuk een minder maar nog steeds geweldig team. Ajax speelt ook al weken zonder de vaste aanvallers en blijft ook gewoon winnen, ik zou niet weten waarom Twente dat niet zal kunnen.

22 maart 2012 om 19:14

@werknemer

Heel simpel, Luuk de Jong is één van de dragende spelers bij Twente, Ajax is zonder Vertonghen ook een stuk minder maar gelukkig speelt hij nog steeds. Daarnaast is de selectie van Ajax een stuk breder dan die van Twente waardoor blessures makkelijk op te vangen zijn.

Mocht Luuk ecth weken uitgeschakeld zijn, dan zal de landstitel een moeilijk verhaal worden, daarvoor is Luuk de Jong simpelweg te belangrijk.

23 maart 2012 om 21:39

Één van de dragende spelers, zoals ik het zie mist Ajax ook twee dragende spelers.. Namelijk Kolbein en Derk. Misschien niet DE dragende spelers maar wel dragende spelers, en wie vindt er nu tegenwoordig dat Bulykin of Ebecilio een verbetering is.. En toch blijven winnen ;

Mcclairen zijn 'flow' is ook weer voorbij, dragende speler kwijt, 3 wedstrijden uit 4 verloren, ben benieuwd hoe het met Twente gaat.

De gehele top 6 maakt kans op de titel, dus het worden nog een spannende 2/3 maanden.

Dat is helemaal niet best. Dit nieuws betekent eigenlijk dat De Jong in het gunstigste geval 3 tot 6 weken 'out' is.
Het aan- en verkoopbeleid van Twente komt nu ook weer onder de loep. Nadat ze 1st het kampioenselftal ( met een karrevracht aan punten) voor een appel en een ei verkocht hebben, wordt nu de onbegrijpelijke verkoop van Janko pijnlijker en pijnlijker. Het gemis van zijn doelpunten heeft al veel punten gekost,. Daarnaast gaf twente vorige week zelf aan dat de selectie te klein is en meer rust nodig heeft en nu is hij pas echt nodig , maar moet je het met Plet doen.
Als je nog in 3 competities zit , dan zijn 2 goede dure spitsen en geen overbodige luxe, dat blijkt maar weer.

Dit komt door vermoeidheid en het slechte veld van de Graafschap. die moeten echt eens een keer wat aan hun veld doen.
het is Eredivisie onwaardig.
spelers kunnen net als de Jonge wel nare blessures oplopen.

22 maart 2012 om 18:48

Ben met je eens dat het veld echt beroerd is, maar hij ging meer op de bal staan en kwam verkeerd uit, kan ook op een mooi veld gebeuren...

De Jong is cruciaal voor het spel van Twente. Dit kan ze nog wel eens punten gaan kosten.

Vervelend voor de Jong maar niet meteen desastreus voor Twente. Het is maar 1 speler, hoewel een belangrijke. Ajax heeft bijvoorbeeld maanden lang met een waslijst aan blessures te kampen gehad en is nog steeds niet compleet en die doen volop mee om de titel.

Hmm, echt jammer dat we onze topscorer moeten missen in de laatste weken van de competitie. Nu kijken of Plet een beetje kan ballen. Voor zoiets staat vaak 5 weken, hopen dat het meevalt.

Weer zo een onzin poll. Net alsof heel FC Twente van 1 speler afhangt.... heel de competitie is gewoon koffiedik kijken momenteel..........

23 maart 2012 om 21:45

AZ wordt als mindere bekeken zonder Elm
Twente wordt als mindere bekeken zonder de Jong
Ajax wordt als mindere bekeken zonder Vertongen
Feyenoord mist scorend vermogen als Guidetti een slechte dag heeft
Herenveen wordt als mindere bekeken zonder de buitenspelers (daar draait alles om, zonder buitenspelers -- minder scorend vermogen Dost -- 14 doelpunten minder)

PSV vind ik lastig, ik vind Toivonen laatst veelbelovend, maar PSV zonder Tyton zal ik ook wel weer eens willen zien.

Hiermee wil ik alleen duidelijk maken: elk team heeft zijn dragende speler, de klap is nog makkelijk op te vangen maar vaak wordt het team dan als minder gezien.

Trouwens elke week worden er clubs afgeschreven en een week later lopen ze weer 2 punten in en doen ze weer mee, er valt niks te zeggen dit seizoen.

Dit is erg gunstig voor de overige titelkandidaten! Voorin is de Jong toch het aanspeelpunt. Twente kan de titel wel vergeten. Het gemis van De Jong en ook Janko is een grote aderlating. In totaal hebben die gasten rond de 30 goals gemaakt in de competitie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren