Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Robben: 'Topvorm? Nee, nog lang niet. Ik kan nog veel beter'

Laatste update:

Arjen Robben verkeert de laatste tijd in goede vorm bij Bayern München. Eerder dit seizoen riepen critici in Duitsland nog dat de vleugelaanvaller zijn beste tijd achter zich had liggen, maar na de interland tegen Engeland is Robben op stoom geraakt bij zijn club. Tegen TSG Hoffenheim (twee), FC Basel (twee) en Hertha BSC (drie) was de Nederlander nadrukkelijk aanwezig met doelpunten. Bovendien leverde hij ook enkele assists.

/

Toch zegt Robben in gesprek met NUsport dat hij niet in de vorm van zijn leven verkeert. “Topvorm? Nee, nog lang niet. Ik kan nog veel beter. Ik ben nog steeds niet honderd procent, ben nog altijd niet pijnvrij”, aldus de vleugelaanvaller. Mogelijk zet hij op korte termijn zijn handtekening onder een nieuw contract in Beieren: zijn huidige overeenkomst loopt tot de zomer van 2013 en Bayern wil haast maken met de verlenging.

Robben besloot te wachten met het geven zijn jawoord, nadat hij plotseling op de bank belandde onder Jupp Heynckes. “Er zijn veel dingen waar ik me niet in kan vinden en waar ik ook heel hard om moet lachen”, aldus de aanvaller. Blij is hij met de lovende woorden die Uli Hoeness en Karl-Heinz Rummenigge over hem spraken. “Met hen heb ik ook goede individuele gesprekken gevoerd. Dat was hartstikke goed. En die anderen... Ja, op een gegeven moment mis je toch het vertrouwen binnen de club.”

Arjen Robben beleefde zijn beste periode bij

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop maar dat hij heel blijft voor het EK. Als hij in vorm is, is hij in mijn ogen vergelijkbaar met het niveau Ronaldo en Messi, of net daaronder. Verschil met Messi en Ronaldo is dat zij constant presteren.

20 maart 2012 om 13:20

Niemand is vergelijkbaar met Messi.

20 maart 2012 om 13:27

Iedereen is ''vergelijkbaar'' met Messi, in de letterlijke zin in ieder geval. Messi is zonder twijfel de beste voetbal ter wereld, dat moge duidelijk zijn. Het is alleen jammer dat we Robben nooit lang achter elkaar hebben kunnen zien spelen, hij had nog veel grootser en legendarischer kunnen zijn, mocht hij niet al die wedstrijden hebben gemist.

Neemt niet weg dat Robben het nu geweldig doet, terwijl enkele weken geleden men nog vond dat hij ''te egoistisch'' etc. was. Het kan snel verkeren in de voetballerij.

20 maart 2012 om 13:29

Nee, El Gran Capitan, Messi is van een heel ander niveau en dan kun je het niet vergelijken.

20 maart 2012 om 13:30

Hij kan net zo beslissend zijn voor zijn club. Laat ik het dan zo verwoorden. Ik snap ook wel dat niemand op dit moment aan Messi kan tippen.

20 maart 2012 om 13:56

Messi is net zoals mij en jou een mens, dus in die zin is hij wel degelijk vergelijkbaar met mij en andersom. De wereld draait niet alleen om voetbal.

20 maart 2012 om 14:01

@offtopic

We hebben het natuurlijk over de voetbalkwaliteiten en die van Messi zijn duidelijk de beste... . Zijn techniek, inzicht, balbehandeling etc etc. Werkelijk waar fantastisch.

20 maart 2012 om 14:01

Duidelijk dat Lapulga_10 niet begrijpt wat het woord vergelijkbaar inhoudt. Men kan ook een steen met een mens vergelijken, wil niet zeggen dat er veel vergelijkingen zijn..

On: Hopen dat Arjen fit blijft tot en op het EK. Een Robben op de vleugels is toch wel een wereld van verschil met iedere andere buitenspeler.

20 maart 2012 om 14:08

Knap toch dat de reacties op íeder topic weer over Messi gaan. Tsjongejonge, gefrustreerd raak je ervan. Goede speler, maar je hoeft hem niet in ieder voetbalbericht te betrekken. (ik heb het in het algemeen, niet op jouw alleen, maar jij was de laatste die in deze discussie iets zei Lapulga)

Het lijkt wel alsof Robben naar aanloop van een groot toernooi zijn vorm weet te vinden. T is te hopen dat die vorm ook blijft. Overigens ''knap'' dat Robben blijft, als zoveel mensen mij eerst helemaal de grond in ramden en vervolgens de hemel inprezen was ik allang verdwenen. Achterbaks noem ik dat..

20 maart 2012 om 14:14

Als robben zo lang fit was als messi, had robben net zo goed geweest.

20 maart 2012 om 14:30

@jesseessej

Ik snap echt wel wat het woord betekend... Kom op man. Ik zeg alleen dat je de voetbalkwaliteiten van Messi niet met die van iemand anders kan vergelijken. Dat is namelijk zinloos.

@bertjeuh

Tja, ik snap je, maar ik begon er niet over, dat was namelijk Wilshere .

20 maart 2012 om 14:34

Messi is juist heel handig om mee te vergelijken. Dan weet je wat er bij iemand nog beter moet om de beste te worden. Het beste kan je een speler vergelijken met C. Ronaldo en Messi, want dan heb je samen toch wel de beste aanvaller die je kan krijgen.

20 maart 2012 om 14:35

Messi is ook ego en Robben is als hij niet blessure probleem had na hun 2 de beste

20 maart 2012 om 15:07

vergelijkbaar met messi weet ik niet, mrr kan zo 2 spelers noemen die beter zijn dan messi: zidane en ronaldo.

20 maart 2012 om 15:12

'''' Zizou'''' Zidane

20 maart 2012 om 15:17

@lapulga_10

Hij zegt ook in letterlijke zin. Zelfs appels en peren kun je vergelijken, maar het is alleen geen significante vergelijking. Het woord vergelijken geeft ook aan dat je naar elkaars verschillen kijkt, anders praat je over hetzelfde.

On: Ik deel echter wel de mening dat Messi van een ander niveau is. Er zijn tegenwoordig zo veel goede voetballers met uitzonderlijke kwaliteiten dat ik ze niet eens wil vergelijken. Robben is er zeker 1 van. Laatste weken met de discussie Robben en o.a. Psv, bewijst maar weer wat voor een korte termijn visie er heerst in het voetbal. Wel mooi om te zien dat zelfs een Robben met zijn ego gewoon als een 'normaal' mens vertrouwen nodig heeft om het beste boven te halen.

Edit: haha zie dat tjdens mijn typen er al heel veel mensen hebben gereageerd met een 'vergelijkbare' reactie

20 maart 2012 om 20:52

Ik vind Robben even goed als Messi en Ronaldo, mits hij fit is en speelt. Dat is dus het verschil tussen Ronaldo/messi en Robben. Robben is de helft van het seizoen geblesseerd.

20 maart 2012 om 13:27

Ik ben van mening dat een fitte Robben op de flank een grotere plaag voor een verdediging kan zijn, dan Messi en Ronaldo.

20 maart 2012 om 13:29

Verschil met Messi is dat Messi nog behendiger is dan Robben. Als type speler is Robben wel het meeste van de wereld te vergelijken met Messi. Ze zijn allebei links en raken een bal zoveel keer in korte tijd aan in een dribbel dat het haast niet te verdedigen is.

20 maart 2012 om 14:07

Messi is ook een stuk verfijnder en heeft bovenal een veel beter overzicht.

20 maart 2012 om 14:24

Inderdaad, Robben ziet heel vaak alleen tegenstander, bal en doel. Messi die combineert er op los, maar dat is dan ook weer het type voetbal dat Barca speelt.

20 maart 2012 om 14:30

Ben zelf veel behendiger dan Messi!

In tetris

20 maart 2012 om 15:57

Heeft Robben inderdaad een veel minder overzicht ten opzichte van Messi, of wilt hij het niet zien? Heb em namelijk wel is een steekpass alá Messi zien geven.

20 maart 2012 om 14:55

Robben is waarschijnlijk de beste speler ooit. Hij is de snelste, kan het beste dribbelen en hij heeft de mooiste benen

Bovendien draagt hij leuke onderbroeken. Robben heeft een techniek joh, niet alleen op het veld maar ook op het be... o sorry, er zitten ook kleuters hier.
Maar ja, robben is gewoon de beste voetballer ooit. Pele en mardonna en cruijff mogen zijn schoenen poetsen.

20 maart 2012 om 15:57

Zo kom je dus aan je nicknaam een speler als Robben zou ik niet in mijn selectie willen hebben alleen al om het feit dat hij zo vaak wordt geblesseerd zijn. HIj is nooit 100% fit en zal dat ook nooit kunnen zijn met zijn blessuregevoeligheid.

nou veel beter dan dit kan je niet spelen hoor. 7 goals in 3 duels is wel een topprestatie robben. hopenlijk ben je ook weer zo belangrijk voor het NL elftal

20 maart 2012 om 13:19

Toch kan hij nog veel beter... Kijk maar naar twee seizoenen terug. Toen ging hij werkelijk langs alles en iedereen en schoot hij hem even in de kruising.

20 maart 2012 om 13:23

heheh ik kan me de wedstrijd Nederland - Frankrijk nog herinneren dat hij 2 seconden na de 2-1 de 3-1 maakte uit een onmogelijke hoek. maar wat ik probeer te zeggen is dat zo'n moyenne toch weldegelijk een prachtprestatie is en dat het moeilijk is om dit vast te houden

20 maart 2012 om 13:24

Ja, snap ik, maar het gaat dus niet alleen om dat moyenne. Het gaat ook om zijn spel. Hij speelt natuurlijk erg goed, maar het kan nog veel beter!

Bewaar die topvorm maar voor tegen Duitsland en doe bij Bayern maar rustig aan.

Ik hoop zo dat hij echt in topvorm is tijdens het EK. Maar helaas hebben wij Bert als bondscoach. Die zet gewoon een van de meeste scorende spitsen op de bank en laat Kuyt waarschijnlijk gewoon spelen.

Hij moet Huntelaar en van Persie gewoon samen laten spelen. Passeer Sneijder maar eens anders, of zet Sneijder een linie naar achter naast van Bommel en Van der Vaart op 10. Maar nee, Bert gaat gewoon weer met Kuyt en 2 defensieve middenvelders spelen die armen en benen nodig hebben om Xavi en Iniesta af te stoppen. Hij kan beter ervoor zorgen dat Xavi en Iniesta ook achter ons aan moeten lopen.

Ik heb 2 varianten zoals we zouden kunnen spelen:
-----------------huntelaar-----------------------....
Robben --- van der vaart --- van Persie
------------bommel----sneijder--------------

Robben dus op links zodat hij buitenom kan, van Persie mag dan meer naar binnen trekken.

De andere optie is:
-----------------huntelaar-----------------------....
---afellay --- van Persie--- Robben-------
------------bommel----vand er vaart-------

Moet afellay wel op tijd fit zijn dus.

Stekel
van der wiel
mathijssen
Heitinga
Pieters :(
Sneijder
v. Bommel
Van Persie
VdV
Robben
Huntelaar
20 maart 2012 om 13:29

ik vind dat bert het ontzettend goed doet bij Nederland. hij heeft ons toch maar op de 1e plek op de ranglijst gezet en ik heb het volste vertrouwen dat we dit EK ook weer hoge ogen gaan gooien in de poulfase. Ik denk dat je van der vaart gewoon eruit mag halen voor bijvoorbeeld de jong (ook al speelt die niet alles) omdat je gewoon controle nodig hebt op het middenveld tegen ploegen als duitsland en portugal. ik denk dat verder je opstelling wel klopt

20 maart 2012 om 15:13

@coolie: ligt dat aan het team of aan Bert? Ik ben van mening dat we door de tactiek van Bert van Spanje hebben verloren.

Je kan niet zo defensief spelen tegen Spanje. Je kan niet 120 minuten Xavi en Iniesta afstoppen. Je zag dit ook al tegen Brazilie dat Nederland werd overlopen. Beter kan je dan zelf ook gewoon aanvallend spelen en dan met 1 controleur, 2 aanvallende middenvelders en 3 aanvallers.

Wat dat betreft speelde Nederland onder van Basten veel beter. Zoals we Frankrijk en Italie van de mat speelde, zo heeft Nederland al jaren niet meer gespeeld.

20 maart 2012 om 13:30

Je hebt wel gelijk met Bert, maar ik zou met 2 spitsen gaan spelen. Huntelaar met Robben in de spits en daarachter van Persie.

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Bruma
Viergever
affeley
van persie
van Bommel
emanuelson
huntelaar
robben
20 maart 2012 om 13:35

Deze opstellingen gaan nooit gebeuren, bert zal nooit Sneijder en kuijt passeren. Ik deel wel je mening dat Kuijt zijn beste tijd heeft gehad en ik best een Afellay daar wil zien of eventueel Van Persie als vrij op de vleugels. Want we kunner toch niet meer ontkennen dan Klaas Jan altdij scoort in Oranje terwijl van Persie wel de betere voetballer is maar nog nooit een top wedstrijd heeft gespeeld.

Een fitte robben is trouwens voor elke team een aanwinst en ja ik denk dat asl hij niet zovaak geblesseerd is zelf gevaarlijker kan zijn als een messi en ronaldo.

20 maart 2012 om 13:39

Ik zou Sneijder in plaats van Van der Vaart opstellen. Van der Vaart speelt alleen de eerste helft goed en daarna heb je weinig meer aan hem.

20 maart 2012 om 13:53

Ik denk dat in de huidige vorm van Sneijder je hem juist zou moeten passeren. Mijn favoriete opstelling:

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
van Bommel
Strootman
Robben
van Persie
Elia/Afellay
Huntelaar
20 maart 2012 om 15:11

Kijk jij vaak Engels voetbal of baseer je je mening op dingen die je leest? Van der Vaart kan prima een wedstrijdje spelen. Sterker nog, hij loopt een van de meeste kilometers per wedstrijd altijd.

20 maart 2012 om 16:08

@ Wilshere: Mooie opstelling, alleen zou ik De Jong in plaats van Strootman opstellen. Strootman is gewoon nog niet klaar voor het grote werk. Hem aan het werk zien tegen Ozil was gewoonweg genant. Dan liever De Jong die iemand maar meteen doormidden schopt als ie dreigt door te breken.

20 maart 2012 om 16:09

@haakneus:

ik weet niet heel goed hoe we spanje hadden kunnen afstoppen. ik achtte spanje op dat moment en nog steeds wel beter dan Nederland. Als je dan maar 1 controlerende middenvelder had neergezet was je compleet overlopen omdat vdvaart of sneijder zn mannetje soms laat lopen.

@giek:
die opstelling slaat (om bij je naam te blijven) op kant noch wal, robben kan je niet in de spits zetten die moet van de zijkant komen. dan kan je hem nog beter linksmidden posteren en v. persie de spits ingooien en überhaupt een 4-4-2 systeem met zoveel kwaliteit aan aanvallende middenvelders is gewoon niet heel erg slim

Als Robben maar fit blijft en Sneijder een keer aan zijn lichaam gaat werken die papzak dan kunnen we misschien dezelfde combinaties verwachten als op het WK deze zomer.

Echt jammer dat Robben zoveel blessures heeft, anders werd hij ook tussen Messi en Ronaldo geplaatst. Maar hij is net op tijd om Bayern te helpen naar de finale in Munchen.

Ja als een speler zo vaak geblesseerd is dan begin je ook je vraagtekens te zetten als club. Als hij fit is dan heb je een wereldspeler in je ploeg. Maar hij is 3 kwart van het seizoen geblesseerd. Dus de vraagtekens bij Bayern zijn wel enigszins te begrijpen. Toen hij 1 seizoen fit was onder van Gaal leidde hij Bayern naar de Champions League finale. Misschien gebeurd dat nu weer.

Ik moet het nog maar is zien hoe Real het er vanaf brengt tegen dit ontketend Bayern Munchen. Robben en Ribery zullen de hele verdediging doldraaien en als ze niet binnendoor gaan dan wel buitenom en voorzet op Gomez en een goede spits als Gomez weet daar wel raad mee. Dat wordt echt heel lastig voor Real.

dit zie ik graag gewoon de lat hoog voor je zelf leggen. het is haast niet te zien dat hij nog last heeft van kleine kwaaltjes. moet je nagaan als hij dus helemaal pijn vrij kan spelen..... veel beter dan wat hij nu presteert zal het niet worden denk ik.. kan gewoon niet het is nu al genot om hem te bewonderen.

Duurt nog even en dan is hij weer geblesseerd...

Dat klinkt toch alsof dit Bayern duur kan komen te staan. Opzich is het niet slecht dat het benoemd wordt als hij minder speelt, maar met iemand met de kwaliteiten als Robben moet je toch wel extra voorzichtig zijn. Het feit dat hij er nu 7 uit 3 staat en nog niet eens in topvorm is zegt genoeg. Maar mocht hij vertrekken zou het me toch wel erg benieuwen waar hij naar toe zou moeten. Terug naar Chelsea misschien? Of naar Italie?

Een Bayern in deze vorm is zeker kanshebber voor de CL. Hoop alleen dat Robben geen rare dingen gaat doen (hakjes etc.) en dat hij heel blijft voor het ek. Nu Sneijder uit vorm is, hangt alles af van Robben, Van Persie en Huntelaar. Hopelijk maakt Bert de juiste beslissing.

Als Robben fit blijft tot en met het EK, zouden er wel eens mooie dingen kunnen gebeuren, Niveau van Ronaldo heeft hij, met als enige uitzondering het vermogen om altijd op de goede plaats te staan.

OT: Voor het EK zou ik willen pleiten voor Sneijder op de bank, als ik kijk hoe ze nu presteren bij de clubs. Ook Krul zou bij mij een basisplaats hebben. Bank: Stekelenburg, Vorm, Boulahrouz, Bruma, Vlaar, Emanuelson, Strootman, Clasie, Sneijder, Narsingh, Van Wolfswinkel, Luuk de Jong.

Krul
Van der Wiel
Mathijsen
Heitinga
Pieters
Van Bommel
Van der Vaar
Robben
Van Persie
Afellay
Huntelaar
20 maart 2012 om 14:03

@jmeijer: je wilt sneijder op de bank zetten omdat je kijkt naar hoe spelers momenteel presteren bij de clubs, oke daar zit wat in. ondertussen zet je wel een andere middenvelder/vleugelspeler in je team die al maanden geblesseerd is (affelay), je weet toch niet eens hoe zijn vorm is als hij een keer terugkomt van zijn blessure.

20 maart 2012 om 14:11

Dat klopt, maar in mijn ogen heeft Afellay meer recht op een basisplaats aangezien hij op een positie speelt waar anderen in principe veel minder kwaliteit hebben. Sneijder is makkelijker te vervangen (door Van Persie, Van der Vaart, Emanuelson, Luuk de Jong etc) die ook een hoog niveau hebben. Bovendien vind ik dat Sneijder niet ten goede komt aan het spel van Oranje: egoïstisch, ballen opeisend en denigrerend ten opzichte van zijn medespelers. Messi bijvoorbeeld mag dat zijn, omdat zijn prestaties daarnaar zijn. Op het moment dat hij minder gaat presteren moet hij niet zeiken op Alexis of Pedro dat ze de bal niet naar hem spelen.

Afellay heeft in mijn ogen alleen spelers achter hem die tekort komen door een gebrek aan kwaliteit of ervaring missen. Hoogstens Elia komt in de buurt, maar ik heb geen idee of hij in topvorm naar het EK zal komen en in welke mate zijn niveau in de buurt komt van het niveau van Ibi,

20 maart 2012 om 16:08

Precies deze opstelling moet m worden. Het is inderdaad afwachten hoe Afellay terug komt van zijn blessure, en mocht dit niet goed zijn, dan is er altijd nog plek voor een Sneijder op het middenveld. Ook is een de Jong ook nog makkelijk in te passen in dit elftal denk ik als v Bommel minder speelt, of laten we hem eens als back of zelfs centrale verdediger proberen. Een man uitschakelen kan hij wel, en matthijsen zit toch alleen op de bank in spanje.

Wat ik me echter wel afvraag is het volgende. Er zijn steeds meer mensen die vinden dat Sneijder of VDV op de positie naast vbommel moeten komen. Maar waarom wordt die opstelling dan altijd alsnog in een 4-2-3-1 gezet. Het is dan toch gewoon eigenlijk een 4-3-3 met de punt naar achter. (en zo hoort het NL ook te spele)

Hij is wel een stuk groter;

Hij zal ongetwijfeld nog beter kunnen, bij een grote club als Real Madrid heeft hij ook gewoon goed gepresteerd, en dat doet hij bij Bayern gewoon weer. Het enige nadeel is zijn blessuregevoeligheid, als hij dit minder had zou hij veel meer wedstrijden gespeeld hebben en ook een grotere speler zijn. Messi is buitencategorie op dit moment en Ronaldo komt daar net onder, Robben hoort in deze vorm in het rijtje spelers dat daarna komt, top 10 van de wereld.

Robben is een fantastische speler en we mogen als Nederland blij zijn dat we over dit soort toppers beschikken, hopen dat hij heel blijft de rest van het seizoen en dat we in Polen en Oekraïne van hem kunnen genieten!

Hahha je weet wat ik bedoel (:

robben in topvorm is gewoon een onmisbare kracht in de team!
maar het woord ' topvorm' is gewoon te groot.
Robben hoeft niet top te zijn, alleen maar een robben in vorm is goed genoeg voor ieder team
en hierbij bedoel ik met vorm - niet geblesseerd.

weet zeker dat ronaldo en messi veeeeeeeel meer aanslagen krijgen aan hun been en voeten, maar het zijn net machines, ze blijven maar ongedeerd en blijven zonder te rusten spelen
daarom zou je ook robben met hun never nooit kunnen verglijken.
maarja das mijn mening natuurlijk!

Ben benieuwd Robben. Als je nu al aangeeft dat je nog beter kan dan zou ik het graag willen zien tegen Real Madrid in de halve finale CL en natuurlijk op het EK. Geloof er heilig in dat Bayern het grote Real eruit kan knikkeren. Bewaar idd je beste vorm maar en knal er lekker 3 in tegen je oude club.

Je hebt wel gelijk als ik soms hoe Messi aangepakt wordt en Tog
Weer opstaat knap.. Alleen die Ramos en pepe hebben al aardig wat schade
Aangebracht (:

als robben nog beter kan zou heel mooi zijn. Maar ik ben bang dat dat niet kan maar mijn favoriete opstelling voor het nederlands elftal zou zijn. als we op bertjes manier blijven spelen

steek is volgens mij wel duidelijk. De nummer 1 maar dan moet hij wel goed blijven keepen bij as roma
vd wiel ben erg benieuwd naar hem hoe hij terug komt na zijn blessure. Anders zekr een topper
heitinga duidelijk! speelt de sterren van de hemel
mathijsen bij gebrek aan beter. een bank zitter bij malaga
boulahrouz tegen de sterke ploegen hebben we een robuuste verdediger nodig en hij kan ook nog een aanvallen
n de jong moet de relatief zwakke defensie teniet doen
vd vaart Voetballend goed en dan kan hij moet van achteruit opbouwen
robben Speelt de sterren van de hemel maakt niet uit aan welke kant
sneijder ik hoop dat hij zijn vorm terug vindt anders v bommel op vd vaarts plek en vd vaart op 10
van persie Misschien dat hij het op deze positie wel goed doet. maar het blijft een topper
huntelaar garant voor doelpunten wat speelt deze man goed dit seizoen ook in nederlands elftal wat rvp nalaat

Wat vinden jullie ervan? Ik zou dat graag willen weten. Want ik begin net met reacties geven

stekelenburg
vd wiel
heitinga
mathijsen
boulahrouz
n de jong
vd vaart
v persie
sneijder
robben
huntelaar

Hij kan zeker nog veel beter door vaker de bal af te geven en minder arrogant richting zijn teamgenoten te zijn. Robben is nog steeds geen echte teamspeler

Robben groeit elke wedstrijd meer naar een goede vorm toe. Ik hoop dat hij piekt tijdens het EK. Wanneer dat het geval is, kan ik je garanderen dat hij elke wedstrijd minimaal een keer scoort en een assist geeft. Met een Robben in topvorm sta je al met 2:0 voor. En dat is geen geleuter, bekijk de laatste drie wedstrijden maar eens van hem en dan speelt hij nog niet eens top. En dat laatste is ook echt zo, want hij lijdt nogal eens balverlies of maakt net de verkeerde keuzes.

Ik heb goede hoop dat hij op het EK gaat pieken. En Afellay kan wel eens de verrassing worden. Ik hoop dat Sneijder geblesseerd blijft. Een naar mannetje dat de beste speler van Nederland (rvp) niet beter laat spelen maar isoleert. VDV daarentegen moet zorgen dat hij 100% fit is straks.

Enigste waar je voor Robben moet uitkijken is dat hij niet geblesseerd raakt anders gaat hij vanzelf presteren dus het enigste waar ik op dit moment nu bang voor bent is dat hij weer voor het EK geblesseerd raakt.

Ik heb een opstelling waarin iedere topper kan spelen. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?
Het is een 3-4-3 opstelling. Onze kwaliteiten liggen gewoon op de as van het veld en daarvoor. Met deze opstelling heb je weinig verdedigende kwaliteiten ingebouwd, dus het is zaak om meer te scoren dan de tegenstander.

In mijn ogen is deze opstelling niet zo heel veel anders dan de 4-2-3-1. In feite is het zelfs een 4-3-3 opstelling, want: Van Bommel speelt met de punt naar achteren en zorgt voor balans tussen verdediging en middenveld. Deze variant zal (mits iedereen fit....) pure angst inboezemen bij de tegenstander. Er staat zoveel scorend vermogen op het veld.. Ik heb Afellay in de buurt van Van Persie geposteerd, aangezien deze twee goed samen kunnen spelen. Van Persie staat op rechts, zodat hij ook de vrijheid heeft om achter Huntelaar te spelen. Afellay heeft dan de vrijheid om de flank te bestrijken. Sneijder heb ik de buurt van Van der Vaart geposteerd. Op die manier krijg je een driehoek met Robben. VDV en Sneijder kunnen allebei met een steekpass Robben vrijspelen, die op deze positie zowel buitenom als binnendoor kan opstomen. Van der Vaart kan het gat induiken wanneer Robben buitenom gaat.

Ik vraag mij echt af of deze opstelling wel eens bij Van Marwijk is opgekomen? Natuurlijk: de focus ligt puur op de aanval. De verdediging is mank, maar is de verdediging niet even mank wanneer we met 4-2 achterin spelen?! In mijn ogen moet je topteams bestrijden met een surplus aan aanvallers. Zo ontlast je namelijk je eigen zwakke verdediging.

Krul
Van der Wiel
Heitinga
Pieters
Afellay
Van Bommel
Sneijder
Van der Vaar
Van Persie
Huntelaar
Robben
20 maart 2012 om 14:50

Buiten het feit dat ik het Nederlands elftal niet snel zie afwijken van een 4-3-3 systeem, denk ik niet dat jou tactiek enige kans van slagen heeft tegen ploegen als Duitsland en Portugal. Op het middenveld speel je maar met één speler die een goede omschakeling heeft, en dat is van Bommel. De rest (afellay, Sneijder en van der Vaart) is niet geneigd om snel om te schakelen. En ook al schakelen ze wel snel om, ze hebben niet genoeg defensieve kwaliteiten om in dat systeem (3-4-3) te functioneren. Daarnaast stel je maar één echte centrale verdediger op, met daarnaast twee oorspronkelijke backs (al speelde van der Wiel in de jeugd ook weleens centraal geloof ik..). Maar naar mijn mening moet je een systeem met drie verdedigers altijd spelen met spelers die normaal gesproken over genoeg kwaliteiten beschikken om ook centraal in de verdediging te spelen in een 4-4-2 systeem..

20 maart 2012 om 21:59

Ik moet ook toegeven dat ik ernaast zit met mijn opstelling. Echter, kijk je naar bijvoorbeeld Barcelona, dan zie je dat ze per wedstrijd zo op 75% balbezit spelen en dus daarmee de verdediging min of meer ontlasten. Ik kan mij herinneren dat Oranje even geleden ook prachtig combinatie voetbal liet zien. Volgens mij was dat tegen Zweden, toen ze uiteindelijk wonnen met 4-1. Ik weet het: dat hou je niet de hele wedstrijd vol en we hebben daar ook niet alle spelers met die kwaliteiten voor, maar het is maar een gedachte.

Uiteindelijk is het de bondscoach die een tactiek moet verzinnen en een systeem om in te renderen voor elke speler apart. Een moeilijke klus. Ik ben wel van mening dat je van je zwakte een sterk punt moet maken en achterin alles dichtspijkeren gaat op den duur je opbreken. Mocht je met 2:0 achter komen te staan, dan heb je onvoldoende kwaliteiten om het voorin open te breken.

@oranjewint zit wat in alleen als je nu al kijkt naar onze verdediging die best zwak is denk ik niet dat het verstandig is dat je met 3 verdedigers gaat voetballen, want ja aanvallen doe je niet de hele wedstrijd.
Ben bang dat we de wedstrijden dan gaan verliezen tegen bijvoorbeeld een Duitsland en later Spanje misschien

Wie zegt dat oefeninterlands slecht zijn voor spelers. Zijn vorm is als een raket omhoog geschoten na die interland. Prachtig om te zien dat hij zijn oude vorm weer terugkrijgt en niet meer bang is acties te maken.

Ik zou zeggen: Arjen, bewaar je absolute topvorm maar voor het EK. Tegen Duitsland werd het Nederlands elftal weggespeeld zonder Robben. Daarentegen speelde het MET Robben wel een redelijk goede wedstrijd met goede momenten tegen de Engelsen. Nederland heeft naar mijn mening echt een enorme behoefte aan een fitte Robben tijdens het aankomende eindtoernooi.

Robben is een geweldenaar die alleen maar meer en meer van zichzelf verlangt en verwacht.

Jammer genoeg is zijn lichaam niet zo sterk als zijn mentaliteit ...

@thegoodlife: tja, deze opstelling is wel alleen gericht op aanvallen. In mijn ogen kun je wel goed combinatie voetbal spelen en speel je op balbezit. Alleen ben ik ook bang dat de achterste linie op deze manier te zwak is. Mee eens.

Ook doodzonde om niet al onze goede aanvallers te gebruiken eigenlijk.

Ik ben ook bang dat ze bij Duitsland iets aan het uitbroeden zijn. Net nu Robben zijn klasse weer laat zien. Of zijn de Duitsers bij voorbaat al sportieve verliezers? ;

na het wk kreegn bayern een geblesseerde arjen terug en vorige maand na een interland een fantastische arjen. Kunnen we dan die onzin internland NL bayern vlak voor het EK, schrappen aub!?

Dat belooft wat, hopelijk schiet hij ons naar het EK want het moet toch vooral van hem en RVP komen.

20 maart 2012 om 14:48

WAt dacht je van Huntelaar.
RVP heeft op het WK alle wedstrijden gespeeld en maar 1x gescoord.

20 maart 2012 om 15:08

Maakt dat hem een betere voetballer? De aanvoer was gewoon waardeloos op het WK van onze Wesley.

20 maart 2012 om 15:49

Het Wk is bijna 2 jaar geleden mensen. Wat maakt het nou dat hij het nu niet kan?

Hij begint weer hoog van de toren te blazen die duikelaar.
Laat hem nu eerst eens een wedstrijd of 10 achter elkaar presteren voordat ie zegt dat het nog beter kan.
Straks verliezen ze in de CL en 2x in de competitie en kan AR er in een keer niks meer van.

20 maart 2012 om 15:40

Ja, want Robben heeft inderdaad nog nooit een wedstrijd of 10 achterelkaar gepresteerd...

Robben is in potentie gewoon een fantastische speler en hij kan zeker nog beter dan dit, dat heeft hij in zijn succes jaar bij Bayern voldoende aangetoont lijkt me.

Ik hoop dat hij gelijk heeft en dat hij nog veel beter kan. Hij zal het moeten doen voor Oranje, hij is de grote man. Van Persie heeft een fantastisch seizoen, maar in Oranje rendeert hij helaas toch altijd net iets minder, dus het meeste zal van Robben moeten komen en ik ben er van overtuigd dat hij het waar kan maken. Als hij in topvorm is op het EK zal hij enorm belangrijk worden en kunnen wij zomaar eens die titel gaan winnen.

Ik moet wel altijd lachen dat Robben net zo goed is als Messi
Niemand is te vergelijken met Messi

wat een geweldige speler is het en heel belangrijk voor oranje ik hoop dat hij het op het EK laat zien!!!

@bektheas: je hebt wel gelijk denk ik. De aanval is op mijn manier misschien wel van wereldformaat, de omschakeling kan een probleem zijn. Maar naar mijn mening is ook een defensie met 4 man achterin even slecht. En met Van Bommel én De jong op het middenveld kom je gewoonweg een creatieve man te kort op het middenveld naar mijn mening. Waarom dan niet gewoon 4-1-3-2? Zie mijn opstelling.

Heitinga is opbouwend ook erg goed en kan toch zo nu en dan naar voren schuiven, naast van Bommel?

Krul
Van der Wiel
Heitinga
Mathijssen
Pieters
Van Bommel
Afellay
Van der Vaar
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
20 maart 2012 om 16:06

Nu ben je verdedigend nog kwetsbaarder. De gaten die nu vallen als je zo veel bezig bent met de aanval worden echt niet dichtgelopen door Van Bommel. Die is opbouwend en fysiek nog altijd sterk, maar in de omschakeling is hij zwak door zijn gebrek aan snelheid. De Jong naast Van Bommel fungeert als stofzuiger. Die heb je helaas echt nodig met zo'n zwakke defensie als de onze.

20 maart 2012 om 21:51

Ik moet je helaas gelijk geven. Ben ik benieuwd hoe jouw opstelling eruit zou zien, er vanuit gaande dat alle spelers topfit zijn en in vorm zijn.

Als ie nog beter in vorm komt is dat alleen maar gunstig voor het EK, alleen vrees ik voor een blessure. Die man kan elk moment weer iets scheuren.

Ik zou graag willen zien hoeveel beter hij nog kan. Bij het EK moet ie sws in topvorm zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren