Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Beslissende kaarten van Twente-supporter Nijhuis leiden tot ophef

Laatste update:

Bas Nijhuis trok zondagmiddag bij de wedstrijd ADO Den Haag - Ajax vier gele kaarten en al deze prenten hadden schorsingen tot resultaat. Hoewel de beslissingen van de arbiter allemaal juist leken te zijn, zijn de schorsingen toch onderwerp van gesprek. Theo Janssen mist Ajax-PSV en Ali Boussaboun, Jens Toornstra en Aleksandar Radosavljevic zijn er niet bij tegen FC Twente.

/

Nijhuis is een bekend supporter van Twente en woont in Enschede, waardoor hij geen wedstrijden van de Tukkers mag fluiten. De arbiter mag echter wel duels van de concurrenten leiden en dit leidde al eerder tot ophef. Zondag gaf hij een rode kaart aan Boussaboun en beslissende gele kaarten aan Toornstra en Radosavljevic, spelbepalende spelers van ADO die er volgende week niet bij zijn tegen Twente, en Janssen van Ajax. Laatstgenoemde ontbreekt volgende week tegen PSV.

De KNVB vindt de ophef overdreven. "De arbiters zijn professionals, zij willen een wedstrijd in goede banen leiden, om daarmee een bijdrage te leveren aan een eerlijke en spannende voetbalcompetitie, voor clubs, fans en alle betrokkenen", reageert een woordvoerster van de KNVB in De Telegraaf. "Het voert veel te ver, om rekening te houden met toekomstige tegenstanders van clubs die zij fluiten."

"Simpelweg omdat het aanstellen van scheidsrechters niet alleen gebeurt op basis van hun prestaties, maar er ook rekening wordt gehouden met het resterende wedstrijdprogramma, zowel nationaal als internationaal", vervolgt de zegsvrouw. "Het is dan ook totaal geen afweging geweest in de aanstelling van Bas bij ADO Den Haag - Ajax. Overigens laat de technische staf in een eerste reactie weten dat Nijhuis een prima wedstrijd heeft gefloten.â€

Alle kaarten die Bas Nijhuis zondag trok waren terecht gegeven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin.

Al die kaarten waren terecht en hij had er zelfs meer kunnen geven. Elke clubs word door hem gefloten dus ik zie geen nadeel of voordeel.

Dat hij Twente een warm hart toedraagt zal best. Er zullen vast genoeg andere Arbiters zijn met voorkeur dus dan zou je robots de wedstrijden moeten laten fluiten.

19 maart 2012 om 08:40

Helemaal met je eens, Al deze spelers wisten vooraf dat ze op scherp stonden, en maken toch overtredingen waar vooraf bekend is dat ze geel kunnen opleveren. En ook die Rode keart was gewoon terecht, en dat kwam twente echt niet zo goed uit. Ik vind het allemaal wel heel ver gezocht.
Er zullen wel meer scheidsrechters zijn wie een bepaalde club een warm hart toe dragen, zo lang ze maar objectief fluiten, hoeft het geen probleem te zijn. Ook voor scheidsrechters geld gewoon dat ze bekenen worden en over ze word geooordeeld. Ik ga er dan toch van uit dat ze toch liever als eerlijk te boek staan.

19 maart 2012 om 09:57

Eens, ADO had zelfs drie rode kaarten kunnen en moeten krijgen. Janssen deed zelf iets doms. Al kon hij moeilijk nog aan de kant.

19 maart 2012 om 10:07

Die gele kaart voor Janssen had net zo goed niet gegeven kunnen worden en als Ajacied is het vaak lastig om dit als ''incident'' te zien gezien wij met alle scheidsrechters een ''verleden'' hebben qua foute beslissingen.

Dit heeft elke club natuurlijk en zal uiteindelijk wel gelijk uitkomen voor alle clubs, maar Ajacieden hebben al heel snel het idee dat dingen expres gebeuren. Dit omdat foute beslissingen in Ajax wedstrijden ook vaak grote gevolgen kunnen hebben. Tegen Twente bijvoorbeeld geheel onterecht afgekeurd doelpunt van Vertonghen, dat had ons nu toch bovenaan laten staan. De club is de grootste van Nederland en alles krijg daarom veel meer aandacht en scheidsrechters die de mist in gaan ook.

Nogmaals dit overkomt alle clubs, bij Ajax lijkt het alleen groter.

Toch vind ik het heel dom van de Knvb dat ze uitgerekend Nijhuis deze wedstrijd geven. Die mensen weten toch ook dat Nijhuis dan echt heel goed moet fluiten om niet voor ophef te zorgen achteraf?

Ik zeg niet dat ze Nijhuis hadden moeten vervangen, maar het had wel veel ophef voorkomen. Al zijn beslissingen waren namelijk wel goed of te begrijpen en nog komen zulke berichten naar buiten.

19 maart 2012 om 11:50

@detoekomst

Alsjelieft, vriend, maak jezelf niet belachelijk. Vorige week had Ajax een penalty tegen moeten hebben bij de stand van 1-0 en tegen Excelsior een penalty en rode kaart tegen (pasveer kreeg hem wel). Laten we in ieder geval zeggen dat Ajax daar niet bepaald het nadeel van de twijfel meekreeg. En zo zijn er ongewtijfeld incidenten te noemen waarin Ajax een scheidsrechterlijke beslissing onterecht tegen kreeg (doelpunt Vertonghen thuis tegen Twente bijvoorbeeld). Maar om nou te gaan beweren dat Ajax vaker benadeeld wordt, moet je zo iemand zijn die niet alleen de Telegraaf leest, maar ook nog eens gelooft wat er in staat!

Ik vind Nijhuis een prutser en wel omdat hij het belangrijker lijkt te vinden dat bekende spelers hem aardig vinden dan dat hij een wedstrijd goed leidt. En daarin maakt het hem niet uit of die spelers van Twente zijn of van Ajax. Kijk anders nog eens de wedstrijd uit het vorige seizoen van Ajax thuis tegen Roda terug. Als je dan nog durft te beweren dat Nijhuis tegen Ajax zou fluiten, dan wens ik jou verder een fijn, Telegraafrijk leven toe.

19 maart 2012 om 12:00

Als er 1 club is die niet moet klagen over Bas Nijhuis is het Ajax wel, als het aan Bassie gelegen had zaten jullie zelfs nog in de beker. Denk maar even aan die niet gegeven zuivere penalty voor AZ en het uit het veld sturen van de keeper van AZ. Bassie is stiekem een Ajax supporter die om dat te compenseren doet alsof hij voor Twente is.

19 maart 2012 om 12:45

Janssen zijn gele kaart was gewoon volkomen terecht. Je staat met 2-0 voor en dan maak je zo'n domme en onhandige overtreding. Verder ben ik het niet met je eens dat scheidsrechters onbewust meer tegen Ajax fluiten. Ajax heeft de scheidsrechter ook weleens mee gehad, maar dat ben je zeker vergeten.

Moeten wij als Feyenoord zijnde nu ook gaan huilen omdat we tegen NEC thuis een buitenspel goal van ruim een meter tegen kregen? Of dat we tegen AZ uit een onterechte rode kaart kregen bij een stand van 0-1 en daardoor alsnog verloren?

Man man man, maak jezelf toch niet zo belachelijk met deze arrogante en incorrecte uitspraken!

Mocht Ajax geen kampioen worden, ga jij je zeker op die paar momenten dat Ajax de scheids tegen had beroepen en het niet hebben over de momenten waarin Ajax de scheids wel mee had?

19 maart 2012 om 16:46

Inderdaad, soms heb je ze mee en soms tegen.
Wij als publiek hebben de mogelijkheid om het tig keer terug te zien terwijl een beslissing in een fractie van een seconde gemaakt moet worden.
We kunnen wel klagen dat we benadeeld worden, maar we vergeten vaak de mazzeltjes op zo'n moment.

Wat een onzin, die rode kaart voor Boussaboun was alleen maar gunstig voor Ajax en daarmee ongunstig voor Twente, die gele kaart van Janssen was volkomen terecht en daarnaast staan Ajax en PSV zo dicht bij elkaar dat het voor FCT weinig uitmaakt wie wint.

19 maart 2012 om 08:29

Inderdaad, de kaarten gister waren terecht, ik vond ondanks de af en toe tumult die ontstond dat Nijhuis het goed in de hand had.
Dit is gewoon weer zoeken naar dingen vanuit de media, scheidsrechters worden hier alleen nog maar de grond in geboord lijkt wel.

19 maart 2012 om 18:12

Daarbij vond ik het ook niet echt netjes wat Janssen na zijn gele kaart deed. Die speler van ADO hoeft helemaal geen verhaal te halen bij Janssen, maar Janssen hoeft daar ook helemaal zijn handen niet te hebben, ook al doet hij verder niet heel erg veel daar. Was niet erg netjes gewoon.

Wat een onzin. De kaarten waren terecht. Dit is zeker een berichten om wat te berichten!

Waar is die opheft nou? (zie title) ik heb er niemand overgehoord!

19 maart 2012 om 08:33

Dat vraag ik me dus ook af, dat zie ik ook niet staan...wellicht bij de redactie van voetbalzone?

Dit is allemaal er later bijbedacht, want de kaarten zijn wel terecht. Het is overigens wel erg opvallend.

19 maart 2012 om 08:43

Wat is opvallend dan, Ado had als ik goed heb 6 spelers op scherp staan, dan had hij er dus nog meer moeten geven. De kaarten wie gegeven zijn waren gewoon allemaal terecht, en spelers die op scherp staan, weten dan ook dat ze dit soort overtredingen niet moeten maken.

En men denkt dat ADO goed genoeg is om Twente te kunnen verslaan... wishful thinking!

19 maart 2012 om 08:31

Dat riepen ze vorige week ook over Nec, dus je weet het nooit deze competitie...

Maar on: zet alle kaarten op een rijtje en je zult zien dat ze stuk voor stuk terecht waren. Ik weet ook niet wie hier ophef over maken, want er staat nergens wie er iets over gezegd heeft.. De media zal zelf wel weer sensatie aan het zoeken zijn.

19 maart 2012 om 16:52

ik had wel verwacht dat twente punten zou verspelen tegen nec, tegen ado heb ik dat gevoel niet..

Inderdaad, slecht topic dit. Zo kun je overal wel wat achter zoeken en blijf je aan de gang. We zijn toch zeker niet paranoïde ?

echt belachelijk! heb slechts alleen de kaarten van Boussaboun en Radoslavjevic gezien en die waren allebei volkomen terecht.

hoewel dit veel te ver gaat en de kaarten terrecht zijn, vind ik het heel dom van nijhuis dat hij zijn voorkeur zo duidelijk maakt. daarmee vraag je om problemen.

Uhm tjah, dit is gewoon toeval en stom van de spelers zelf die al wisten dat ze op scherp stonden.. Alle kaarten waren terecht.. Heel jammer dat Janssen er niet bij is tegen Psv, maar zijn overtreding werd wel juist bestraft, heel stom van Janssen zelf..

Hadden het allemaal discutabele beslissingen geweest dan had ik hier wel begrip voor gehad..

Wat een flauwekul. Alle kaarten waren volkomen terecht. Die van Radosavljevic had ook rood kunnen zijn. Nijhuis floot een goeie wedstrijd dus wat nu de meerwaarde van dit bericht is.

19 maart 2012 om 07:56

Ik vraag me dan ook af waar de 'ophef' vandaan komt, men lijkt hier in ieder geval eensgezind.

19 maart 2012 om 19:12

voor zover ik weet kwam de telegraaf met een stukje over een verontwaardigde Boussabon na de wedstrijd.

Wat een stemmingmakerij.als je alle overtredingen heb gezien dan zijn het idd allemaal terrechte kaarten.stijn dacht ook dat direct rood was.en de Boer zei ook dat domme overtreding was van Janssen.
Nee wat een stemmingmakrij.

volgens mij floot hij gewoon normaal..
die rode kaart is in eerste instantie alleen maar nadelig voor twente..
ik weet het niet zeker, maar volgens mij valt het ook wel mee hoe twentefan die is..

Hij had zelfs nog een rode kaart meer moeten trekken. Onzin dus.

Flauwekul, als Nijhuis Ajax een oor aan wil naaien had hij bijvoorbeeld wel een 2e geel gegeven.

Misschien is het, zuiver om discussie te voorkomen, wel handig om dit soort aanstellingen te vermijden. Als Nijhuis uitgesproken Twente-supporter is (is hij dat?) dan laat je hem ook niet de tegenstander van Twente de week daarvoor fluiten. Ben je van al het gezeur af.

Complottheorieën zijn erg snel bedacht hier, ik denk dat het puur toeval is aangezien de kaarten in mijn ogen terecht waren!

Hij floot eerder te mild dan te streng.
Ik zag een 100% elleboog rode kaart, Nijhuis gaf slechts geel.

19 maart 2012 om 08:28

Ik weet welke je bedoelt. Dit vond ik eigenlijk eerder rood dan de tackle van Boussabon.

Waarom fluit Ajaxsupporter Blom dan Twente-feyenoord? wat een gelul.

Zoals iedereen hierboven, wat een onzin. Als hij echt twente had willen helpen had hij die gast van ado er niet met rood afgestuurd.

Dan kan je ook gaan beweren dat Toornstra, Bousaboun en Radosavljevic voor Twente zijn, omdat zij er dan niet bij zijn..

Totale onzin dit bericht!

@nr1ajaxnr Je kan het ook gewoon als eerlykheid zien, daarmee wist hy ook dat hy geen wedstr. Voor twente mag fluiten, hy had ook niks kunnen zeggen en wedstryden van twente fluiten;

Ik heb overigens de wedstryd gezien en nyhuis vloot zeker een goeie wedstryd.br De rode kaart van ado en de gele kaart van janssen waren volkomen terecht en eerder dom te noemen van beide spelers !

Onzin natuurlijk. De rode kaart had ik gezien en die was gewoon terecht. Dom inkomen van Bousabon en veelste lomp. Wel jammer dat een deel van het ADO publiek het blijkbaar nog steeds niet afgeleerd is om zich te misdragen. Hoop dat die man met de aansteker snel wordt aangehouden.

Je spoort gewoon niet als je dit beweert, die boussaboun ofzo moet eerst eens leren een sliding te nemen, maar nee dan gooien we alles op de scheids haha triest ajax was sowieso de betere partij. Ado is geen schim meer van vorig jaar.

Dat er vrijdag iemand van de Telegraaf naar Nijhuis belde en hem attendeerde op de scherpstaande Ajaccieden hoor/lees ik nergens. Iedereen die er vrijdag in Rijssen bij was kan het bevestigen, was echt lachen

En het grappige is dat Bas Nijhuis juist altijd Ajax bevoordeeld!
Als hij fluit bij Ajax krijgt de tegenstander altijd rood...dit werd gisteren gemeld op de Langs de lijn!

19 maart 2012 om 08:30

Ajax bevoordeeld? Hij had ADO 2 rode kaarten moeten geven, heeft Radoslavjevic gewoon gespaard. Dat men zich bij ADO op het veld niet kan gedragen, kan hij weinig aan doen!!

19 maart 2012 om 08:49

Inderdaad die Radoslavjevic had zeker rood moeten krijgen, sloeg Anita gewoon in het gezicht voor dat het kopduel aangegaan werd.. De spelers van ADO liepen er al behoorlijk gefrustreerd bij en dat werd er na die rode kaart van Boussaboun niet beter op..

19 maart 2012 om 10:00

Toornstra had er ook wel af gemogen hoor. Idiote tackle en twee hele slechte schwalbes.

Nijhuis is een goede scheidsrechter, maar als hij en hele goede scheidsrechter is, zou hij twente ook gewoon moeten fluiten.

19 maart 2012 om 08:35

Het is het beleid van de Knvb om dit niet te doen. Daar kan Nijhuis zelf niets over bepalen. Denk overigens dat hij gewoon objectief zou fluiten bij een wedstrijd van Twente.

Ik begrijp helemaal niet waar de titel van deze post over gaat, maar Nijhuis geeft juist de indruk er alles aan te willen doen om schijn te vermijden. Dit pakt juist uit in het voordeel van Ajax en nadeel van Twente. Zie hier de rode kaart voor Ado, was welliswaar stevig, maar veel scheidsrechters zullen dit af doen met geel. Vorig seizoen had Ajax in de kampioenstrijd de lastige uitwedstrijd tegen Heerenveen. Ook daar had Nijhuis een beslissende hand, wederom in het voordeel van Ajax. Hij zou, als hij Twente echt zo'n warm hart toedraagt, toch wat meer invloed kunnen uitoefenen op een andere manier!

19 maart 2012 om 08:32

Als je Nijhuis een beetje volgt weet je dat hij voor dit soort tackles altijd rood geeft. Vind ik ook wel terecht, want het is gewoon belachelijk inkomen. Nijhuis trekt misschien wel wat sneller een rode kaart dan de andere scheidsrechters, maar hij heeft wel vaak gelijk!

Ik vond Nijhuis behoorlijk goed fluiten hoor, vond al die kaarten terecht. Hij had ze zelfs zwaarder kunnen bestraffen(janssen, sommige arbiters geven hier gewoon rood voor)

19 maart 2012 om 08:50

Help me even... waar had Janssen precies rood voor moeten krijgen?

19 maart 2012 om 08:51

Het hard inkomen bij een 2-0 voorsprong, einde wedstrijd.
Sommige scheidsrechters kunnen dat als natrappen zien.

19 maart 2012 om 09:06

Huhm, dan denk ik dat jij niet weet wat natrappen is, wat was die actie van Toornstra dan? Dat had dan meer weg van natrappen

19 maart 2012 om 10:01

Natrappen? Het had ook een botsing kunnen zijn. Beide gingen voor de bal alleen was Janssen net te laat en liep hij tegen zn tegenstander aan. Geel terecht., maar zwaar gestraft.

19 maart 2012 om 11:09

Een rode kaart voor Janssen??? Hoe kom je daar in godsnaam bij? Ik vond geel al zwaar bestraft omdat het pas zijn 1e overtreding was.

"nijhuis is een bekend supporter van Twente ..." ai wat een suggestieve riooljournalistiek is dit? Het was wat anders geweest als hij Boussaboun had gespaard. Maar alle kaarten die ik gezien heb (eerste helft) waren goede beslissingen.

Als er vreemde kaarten waren getrokken, was het verdachter geweest. Alle kaarten waren gewoon meer dan terecht. Dat daar dan een schorsing uitkomt is niet anders, maar van een bevooroordeelde scheidsrechter is natuurlijk geen sprake. Wellicht dat Radolsavlevic nog rood had moeten krijgen in plaats van geel, maar voor de rest waren het hele logische beslissingen.

Dit slaat echt nergens op, en ik zeg dit als Ajacied. Ik vond de rode kaart voor Boussaboun misschien nog wat discutabel, maar Radosavljevic had gewoon rood moeten hebben. Theo Janssen was veel te laat, en ook hij kreeg terecht geel vooral omdat hij met deze overtreding een counter nog stoppen. Dat Nijhuis een Twente fan is weten we nu wel, maar we moeten niet achter elke boom een vijand zoeken...

als de knvb vindt dat de scheidsrechters professionels zijn waarom mag Nijenhuis dan geen wedstrijden van Twente fluiten?? dat is toch echt de waanzin ten top. Deze man moet dan volgens de knvb regels helemaal niet meer fluiten (zou nog niet eens zo verkeerd zijn)

JA Belachelijk hij had geen 1 kaart moeten geven.. pff hou eens op man zo kun je alles wel vergelijken het is echt niet te geloven dat dit in mensen opkomt ik kan me best voorstellen dat er geen hele goede scheidrechters meer zijn want als je dit hoort wil niemand het toch worden ??

Ach zo heeft elke scheidsrechter ook zijn voorkeur voor een bepaalde club. Nijhuis zijn voorkeur staat volledig los van deze pot. ADO had geluk dat het niet nog veel meer kaarten kreeg, alle kaarten waren zwaar terecht. Volgens mij had Cherry er ook nog af gemoeten en die Boussabon sorry hoor, maar schors die man een half jaar, als die Anita blijft staan dan schopt hij zijn been dwars door midden en dan ook nog aangeven dat de scheids er naast zit, ja hij raakt hem niet, maar dan nog...de intentie alleen al. Gestrekte poot is rood. Radosavljevic had er ook zomaar met rood afgekund. Janssen, tja helaas voor Ajax dat hij geschorst is voor de topper, maar een terechte gele kaart.

Nee erg makkelijk om Nijhuis als schuldige aan te wijzen, die een prima pot floot en het eigenlijk alleen maar kwalijk kan nemen dat hij niet nog veel meer kaarten gaf. Maar ja het is allemaal de schuld van FC Twente, FC Twente heeft Nijhuis omgekocht hoor met wat SCC kaarten voor volgend seizoen, Zeist is natuurlijk weer helemaal Twente-minded blablabla, wel erg sneu, het was niet eens een topic waardig dit.

Misschien deed ADO het wel met opzet, omdat ze een hekel aan ajax hebben....
En zo Twente weer in de race willen helpen...tsss

deze ophef gaat nergens over.
ik vond alle kaarten terecht en daarmee klaar.
spelers die op scherp staan moeten dan maar voorzichtiger zijn als ze de week erna een topper hebben!
eigen schuld dikke bult!!
rood boussabon was ook terecht.

Precies, alle kaarten waren terecht, niemand moet dus zeuren.

Overigens geeft dit wel weer aan hoe vreemd het is dat een speler die tegen club A een rode kaart krijgt daarna tegen club B niet mag spelen. Ik vind dat een rode kaart in de wedstrijd zelf veel grotere consequenties moet hebben, en in de wedstrijden daarna veel kleinere (of zelfs geen). Mijn voorstel:
- penalty tegen voor iedere rode kaart (ook al is het op de middenlijn, en dus ook voor twee keer geel)
- directe rode kaart: uitsluiting (net zoals nu) en bovendien 10 minuten tijdstraf voor een medespeler (naar keuze van de club die de rode kaart krijgt)
- forse boete voor de club die rode kaart krijgt, en/of 1 punt aftrek
- in extreme gevallen (overduidelijk slaan, bijten, op hand gaan staan, zware blessure veroorzaakt...): beoordeling door Knvb of speler zelf een afkoelingsperiode krijgt (minimaal 1 kalendermaand) + verplichte schenking door de speler van bedrag X aan een goed doel

Dit klinkt heel zwaar, maar ik denk dat er ook zoveel rode kaarten worden gegeven omdat de sancties niet zwaar genoeg zijn. Anders gezegd: wanneer je een systeem als dit zou invoeren denk ik dat er vanzelf al veel minder rode kaarten zullen vallen, en dan hoeven deze zware maatregelen dus ook niet vaak genomen te worden.

19 maart 2012 om 10:25

Dat van die schorsing in de volgende wedstrijd is inderdaad ergens onrechtvaardig. Maar sowieso is de rode kaart een rare straf. Het betekent uitsluiting voor de rest van de wedstrijd, maar dat is ongeacht of het in de 10de minuut is of in de 80ste minuut. Met andere woorden, de consequenties van een overtreding in de 10de minuut zijn vele malen groter dan wanneer het in de 80ste minuut gebeurt, terwijl het om dezelfde soort overtreding kan gaan. Heel vaak is een vroege rode kaart in een wedstrijd ook een veel te zware straf, waarvoor een tijdstraf veel beter zou passen.

Overigens vind ik dat het verplicht moet worden om in de contracten van spelers op te nemen dat er in de periode waarin een schorsing wordt uitgezeten geen salaris wordt uitbetaald.

19 maart 2012 om 11:18

Je hebt gelijk, heb hard zitten nadenken hoe je dat probleem kan meewegen (10e of 80e minuut), maar dat is niet eenvoudig. En kijk naar die handsbal van Suarez op het WK: de tegenpartij werd extreem gedupeerd (want uitgeschakeld en geen voordeel meer van het wegzenden van Suarez), terwijl Uruguay maar liefst de halve finale mocht gaan spelen. Aan de andere kant: je kunt niet alles controleren. Net zozeer als dat een gele kaart voor een verdediger in minuut 5 veel meer betekent dan in minuut 88, of een blessure voor een belangrijke speler na de derde wissel veel meer impact heeft dan voor de 3e wissel. Kortom, geen enkel systeem is perfect, maar het huidige systeem bevoordeelt vooral de volgende tegenstanders en niet de huidige - die echter wel de overtreding (en mogelijk blessure) incasseert.

Goed idee trouwens, geen salaris tijdens schorsing! Misschien nog eraan toevoegen: geen salaris zo lang een speler door jouw 'rode overtreding' niet meer kan spelen (hoewel dat lastig te meten is - misschien een maximum van een maand?).

19 maart 2012 om 15:17

Daar heb ik inderdaad ook al meerdere keren hoofdbrekens over gehad, en ik zie de oplossing ook niet. Wel denk ik sowieso dat er tijdstraffen nodig zijn om wat meer mogelijkheden te hebben voor al die gevallen waarin het een twijfelgeval is: geel of direct rood.
Geen salaris, of een schorsing, zo lang de geblesseerde speler niet kan spelen is in theorie een eerlijke regel, maar zal denk ik lastig te objectiveren zijn. Wat nu als die speler in een andere blessure rolt, hebben we het dan nog over dezelfde blessure? Of wanneer iemand te vroeg weer begint?
Daarbij komt dat de schade na bijvoorbeeld een elleboog vaak wel meevalt (daar mis je in de regel geen wedstrijden door), terwijl ik zo'n overtreding toch erger vind dan wanneer je iets te hard een duel ingaat en daarbij iemand blesseert zonder de intentie te hebben dat te doen.

Wat een suggestieve rotzooi staat er weer in dit artikel zeg, net als altijd met Toivonen. Als die man een professional is dan laat hem ook Twente leiden, hij is toch een scheidsrechter. Stel dat alle scheidsrechters van de week ziek zijn behalve Nijhuis, laat je Nijhuis hen dan ook niet fluiten? Alle kaarten waren overigens terecht die hij gaf. Als iemand van bevooroordelen moet worden beschuldigd is het Blom wel, die geeft de meest onbegrijpelijke kaarten en maakt verkeerde beslissingen.

PS: Tuurlijk is het suggestieve rotzooi, het is de Telegraaf, dat zegt genoeg.

19 maart 2012 om 10:17

Bovendien dat Nijhuis in zijn vrije tijd voor Twente staat, wat maakt dat nou weer uit? Ik ga iemand toch ook niet uitsluiten van iets omdat hij juist iets doet dat het andere benadeeld.

19 maart 2012 om 11:25

Ik neem aan dat Nijhuis geen wedstrijden van Twente fluit om schijn van partijdigheid en de discussie daaromtrent te voorkomen. Hij kan vast wel objectief een wedsrtijd van Twente fluiten.

Ik snap het probleem niet.
Alle kaarten leken terecht die er gegeven waren.
Ook die van Janssen was in mijn ogen terecht, ook al ben ik voor Ajax.
Alleen de rode kaart was misschien ietwat discutabel.
In mijn ogen was het Boussaboun zijn eigen fout, en had hij beter na moeten denken.
Maar, word ADO er nou echt veel minder van als hij en Radosavljevic niet mee doen?
Alleen Toornstra is bruikbaar in zo'n wedstrijd, ook al zijn ze zelfs in hun sterkste opstelling normaal gesproken niet opgewassen tegen Twente.
Het is gewoon niet meer de ploeg van vorig jaar die het ieder tegenstander lastig kon maken.

Die radosavljevic heeft geluk dat ie niet rood kreeg. Kaarten waren allemaal terecht.

Het is natuurlijk eigenlijk wel een bizar iets dat een Twente supporter wedstrijden van de concurrenten in goede banen moet leiden. Stel hij fluit op de laatste speeldag PSV en die moeten winnen om kampioen te worden boven Twente. Wat doet hij als er een speler van PSV bij gelijke stand in de allerlaatste minuut in de 16 tegen het gras gaat en het is een enorm twijfelgeval. Dan geeft hij hem waarschijnlijk toch niet, waar een neutrale scheidsrechter hem misschien net wel gegeven had.

Vind het sowieso een flutscheidsrechter. Als hij iemand ziet vallen fluit hij gewoon standaard voor een vrije trap, zonder te kijken wat er echt aan de hand is. Ontzettend beïnvloedbaar deze man.

19 maart 2012 om 11:20

Klopt, maar denk je dat de andere scheidsrechters niet stiekem hun voorkeuren hebben? Iedereen is begonnen als klein jochie met posters boven zijn bed. Dat waren heus geen posters van Psv, Feyenoord, Twente en Ajax tegelijk.

19 maart 2012 om 13:14

@ Arvelajax

Daar heb jij weer gelijk in, helemaal objectief krijg je het nooit nee!

@ leon123

Ik beweer ook niet dat hij daarom die kaarten trok hoor, want die waren in dit geval inderdaad terecht. Maar als er wel een keer twijfel bij komt kijken heeft men al gauw een stok om mee te slaan.

19 maart 2012 om 11:43

Ach ik kan het juist wel waarderen dat hij een voorkeur qua club heeft en dat hij daar ook voor uit durft te komen. Het toont aan dat hij vooral een liefhebber van de sport is en niet zo'n robot die alles op de automaat doet. Ik erger me eerlijk gezegd een beetje aan de artikelen als deze, je gelooft toch niet zelf dat Nijhuis die kaarten allemaal gaf omdat ze schorsingen op zouden leveren? Ze waren allemaal gewoon hartstikke terecht.

Wij Nederlanders zeiken gewoon veel te graag en zoeken veel te vaak een 'what-if'. In plaats van te focussen op wat eventueel, misschien zou kunnen gebeuren kun je je ook concentreren op het feit dat de kaarten in deze gewoon terecht waren. Als je nou kijkt dat bij Ijshockey-finale op de Olympische spelen in Canada, tussen Canada en Amerika gewoon een Canadese scheidsrechter op het veld stond, gewoon omdat hij de beste was. Zo hoort dat.

Kaarten waren 100 procent terecht en hij had er van mij nog veel meer kunnen en moeten geven!!!! Floot keurige wedstrijd, had van mij alleen mogen staken vanwege die gore den haagsupporters met die oerwoudgeluiden enz. Volgens mij hebben de arbiters instructies gekregen voor aanvang van competitie en waarom doet men dit niet om dit soort walgelijke dingen uit te bannen!!!!! Nijhuis heeft gewoon goed gefloten en dit bericht is gewoon alleen op de wereld getrapt volgens mij om deze pagina weer vol te krijgen. Maar misschien moet de Knvb eens wat nadrukkelijker kijken naar het toewijzen van potten, dan krijg je dat gelul achteraf ook niet.

Onzin, Nijhuis floot goed en alle kaarten waren terecht, hij had er zelfs nog een paar gele uitkunnen trekken.

Haha waar slaat het op?? De kaarten waren terecht en als hij Ajax wilde tegenzitten had hij geen rood getrokken.

Als die van Janssen geen geel was dan snap ik het ook niet meer. Het was gewoon dom van Theo met een 0-2 voorsprong. Oké als hij 3 zuivere penaltys niet gegeven had voor Ajax etc. had je er wat van kunnen zeggen. Maar hij floot gewoon goed.

Met alle respect voor Theo maar nu met een beetje traag geworden lijf zie ik toch een frisse fitte jongen tegen Psv. Vorige keer werd hij ook overlopen door Wijnaldum. Tegen de wat "kleinere" kan je hem moeiteloos opstellen maar tegen PSV moet je gewoon een middenveld hebben die snel kan handelen. Je kan niet de bal ff 10 seconden voor je uit leggen en kijken welke diepte pass je gaat geven tegen Psv.

Dit is weer zo makkelijk he.. hebben de supporters weer wat om te zeiken. Mooi dat de pers er ook aan mee gaat doen! Als je de wedstrijd kijkt dan zie je dat het allemaal terecht was. En dat Alderweireld op het einde van de wedstrijd zelfs ook nog geel had moeten krijgen waar hij gigantisch te laat een bal probeert weg te schoppen en vol een Ado speler raakt. Was hij ook geschorst geweest. Niet zeuren dus.

De westerse media leggen al jaren hoge druk op de arbiters uit het oosten. Zodat ook die arbiters in het voordeel fluiten van de grote ploegen uit het westen.
Bij Nijhuis wekt dit goed, want onder zijn leiding speelt ajax bijna altijd tegen 10 man.

Eigenlijk is alles toch al gezegd met het feit dat alle kaarten gewoon terecht waren, waarom dan alsnog in twijfel trekken? Wanneer hij ze niet gegeven had was daar juist weer kritiek op gekomen.

Terechte rode kaarten, het was verdacht geweest als hij deze kaarten niet had gegeven. Alle drie hele stomme acties van de spelers zelf.

Wat een ongelooflijke lulkoek is dit zeg. Domme complottheorieën weer.

Hij had juist Ajax meer schorsingen moeten geven, want Alderweireld had sowieso een gele kaart moeten hebben en was dan geschorst geweest. Neem toch aan dat een Twente supporter wil dat rivalen zwakker worden?!

Jullie weten wel dat Nijhuis niet hoeft te betalen voor zijn seizoenskaart voor FC twente. Hoe zou dat nou komen??

19 maart 2012 om 17:16

Dus jij wil zeggen dat hij onterecht vloot ? Net wat Fr_jurre zegt als hij echt partijdig was had hij Toby ook wel zijn 2e gele kaart gegeven. Zo gingen de aanvallers ook makkelijk liggen in het strafschoppen gebied ook hier had hij 2 keer een penalty kunnen geven.
Laat deze man gewoon zijn werk doen ik vind namelijk persoonlijk dat hij dit seizoen erg goed fluit.

Lol...in Amsterdan zijn ze m.i. al excuses aan het verzinnen als ze het kampioenschap of CL mislopen...als het niet het veld is, de bal, de supporters is het wel de nationaliteit of de herkomst van de subgroep waartoe een arbiter behoort.....be-lach-e-lijk

Ik heb hem in de gaten gehouden en de beste man floot gewoon goed, als hij een penalty had gegeven voor die lichte bodycheck tegen Toornstra, dan was hij voor zijn club aan het fluiten, maar dat had hij goed weggewoven. Er is maar 1 ding wat nu tot twijfel leidt en dat is de gele kaart voor die elleboog van Radosavljevic, daar had hij rood moeten geven, daar zou hij wel kunnen denken van geel is genoeg om hem tegen Twente geschorst te hebben en met 9 man maakt Ado helemaal geen kans, maargoed, dat is wel heel ver doorgedacht, hij floot gewoon goed en eerlijk, klaar!

moet niet gekker worden met die telegraaf, wat een ontzettend slecht en suggestief stukje van een waardeloze krant.

het was geen rode kaart , maar een gele. nijhuis heeft scoringsdrift en volgt de regels op. laat nijhuis alleen maar wedstrijden fuiten van plek 7 tot 18, als hij presteerd mag hij de top fluiten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren