Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘ArenA scoort erg hoog in onderzoeken onder fans Oranje’

Laatste update:

Het Nederlands elftal speelt in de kwalificatiereeks voor het WK van 2014 vijf thuiswedstrijden en vier van die duels worden in de Amsterdam ArenA gespeeld. In Eindhoven of Arnhem komt de ploeg van Bert van Marwijk in de WK-kwalificatie helemaal niet en De Kuip kreeg slechts een kwalificatieduel toegewezen: het treffen met Andorra op 12 oktober van dit kalenderjaar.

/

Ronald Koeman, die momenteel als hoofdtrainer van Feyenoord werkzaam is in De Kuip, begrijpt daar niets van. "Ik weet niet waarop het gebaseerd is", zegt hij tegen RTV Rijnmond. "Als er een gegronde reden voor is, is dat aan de KNVB. Maar ik vind het wel vreemd als dat niet zo is. De meeste sfeer is in De Kuip, hier is het het leukste spelen, niet in de ArenA."

De WK-kwalificatiewedstrijden tegen Turkije (7 september), Estland (22 maart 2013), Roemenië (26 maart 2013) en Hongarije (11 oktober 2013) worden desondanks in Amsterdam afgewerkt. Sinds de opening van de Amsterdam ArenA halverwege de jaren negentig worden er steeds minder interlands in De Kuip gespeeld.

Update 17:48 uur - ‘ArenA scoort erg hoog in onderzoeken onder Oranje-supporters’
De KNVB heeft gereageerd op het feit dat het Nederlands elftal voor de kwalificatiereeks voor het WK 2014 slechts een wedstrijd in De Kuip speelt en vier in de Amsterdam ArenA. “Om zoveel mogelijk fans te kunnen bedienen is gekozen voor de twee grootste stadions. De Kuip heeft een capaciteit van 46.000 en de Arena 52.000”, communiceert een woordvoerder richting RTV Rijnmond. “Verder scoort de Amsterdam ArenA erg hoog in tevredenheidonderzoeken onder de supporters van Oranje. Factoren als het dak en goede infrastructuur spelen daarbij een rol.”

'In De Kuip is het leuker dan in de Amsterdam ArenA'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

omdat er meer man in past misschien

16 maart 2012 om 16:39

ja 100 man.

Kom op iedereen weet dat je in de kuip veel meer sfeer hebt en oranje veel beter voetbalt dan in die plastic bak in amsterdam

16 maart 2012 om 16:52

Fout!
dat was een paar jaar geleden.
in de arena passen nu 3000 man meer.
heeft met de tribunes op stijgers te maken.
Ook heeft de kuip wat plaatsen ingeleverd als buffer zone.

16 maart 2012 om 17:29

En jij denkt dat tegen landen als Estland, Hongarij etc. met die absurde prijzen de Arena vol komt?

16 maart 2012 om 17:47

Vol komt het waarschijnlijk wel. Maar dat komt ook omdat de kaartjes dan weer via vakantieveiling worden aangeboden en voor paar euro zijn er altijd wel dagjesmensen die willen kijken. Maar die maken de sfeer dus niet. In de Arena zit je droog met een big mac of pizza punt en kijk je naar wat gebeuren gaat. In de Kuip ga je voor het voetbal en laat je je meevoeren in de sfeer waar je wel eens een nat pak op kan lopen maar daar merk je tijdens de wedstrijd niets van. Dan zit je met je plastic bekertje koffie of bier en doet gewoon mee met iedereen. saamhorigheid!!! Juist het gebrek aan luxe maakt net dat beetje extra.

16 maart 2012 om 18:03

Bij Feyenoord zitten anders nooit meer dat 45.000 man en bij Ajax regelmatig 51.000 daarbij is Arena veel beter bereikbaar met zowel trein/metro/auto. En de Arena heeft nog een dak. En sfeer met Nederlands Elftal is er sowieso niet in de Kuip noch de Arena dus dat maakt niks uit.

16 maart 2012 om 18:31

Ken je feiten jongen,

De arena zit vaak maar voor de helft gevuld, aangezien ze daar het aantal verkochte seizoenskaarten & losse kaarten tellen.
De arena zit zowat nooit vol

16 maart 2012 om 18:33

een duel van Oranje is gemiddeld goedkoper dan een CL duel.

16 maart 2012 om 18:48

@rotterdam21

De Arena is altijd uitverkocht echter niet alle seizoenkaarthouders komen elke week. Bij de grotere wedstrijden is het wel altijd helemaal vol.

Toevallig ben ik in beide stadions geweest voor een wedstrijd van het Nederlands elftal en met name de bereikbaarheid van de Arena is een stuk beter. Bij de Kuip heb ik bijna een uur moeten wachten op een tram die niet meteen vol zat zodat ik er nog bij kon. Bij de Arena heb je die problemen niet, genoeg capaciteit bij het trein- metro station en ook nogeens genoeg parkeergelegenheid met directe aansluiting op de snelwegen.

Tot slot de faciliteiten. In de Kuip miste ik de schermen voor de herhaling, wellicht dat die inmiddels wel gekomen zijn maar het was echt een gemis. Daarnaast regende het en dat is geen pretje als je aan het veld zit. Lag wel een poncho op de stoel maar toch de Arena is gewoon een stuk luxer.

16 maart 2012 om 18:48

Jonge Ajax trekt meer publiek dan Feyenoord dus die feiten die ken ik wel hoor.

Altijd 50.000+ man in de thuiswedstrijden terwijl Feyenoord met het schaamrood op de wangen net 40 tot 45.000 haalt

16 maart 2012 om 18:49

De kuip is anders ook bijna nooit uitverkocht!
Maar net als bij Ajax, is het wel vol als ; Psv, Ajax, Twente komt spelen
En ook z.g.a vol als AZ, Heerenveen en Groningen.
Neemt niet weg dat de sfeer wat beter is in de kuip.

16 maart 2012 om 19:00

haha, 50.000 verkochte plekken ja, waarvan 30.000 aanwezig!

16 maart 2012 om 19:10

Oei oei wat een misplaatste reacties zeg. Mensen als jullie zorgen ervoor dat ajacieden (in het algemeen) als arrogant worden beschouwd. Knap gedaan!

Ajax vind ik de grootste club van Nederland, met de meeste fans. Maar ik vraag me toch af hoeveel mensen er zouden komen, als ze één jaar lang in de middenmoot spelen. Ik ben geen Feyenoord fan, maar deze mensen supporten hun club altijd en overal! En dat siert ze.

Ik weet niet hoeveel mensen er gemiddeld naar een interland komen, maar zou het wel leuk inden als ze ook eens in Arnhem of Enschede komen spelen. Maar vind het wel logisch dat de grote wedstrijden in Amsterdam gespeeld worden.

16 maart 2012 om 19:18

Die Poll is ook niet nodig aangezien het een fet is dat in de Kuip het beste sfeer is. Ook is de grasmat beter en mooier !

De stadion is ook veel mooier dan die kleur apparaat in de Arena

16 maart 2012 om 19:31

haha lachertje van de week dit..

16 maart 2012 om 19:38

@kevinrm

Jij bent echt niet snugger haha,,
Jong Ajax trekt meer publiek? sorry maar jij kijkt echt met een "joden bril" op je hasses!

De Kuip is elke week uitverkocht, ook als Feyenoord 10e word in een seizoen waar meer punten verloren gaan dan er binnenkomen.

De Arena is nog niet eens voor 1/3 gevuld na een uitnederlaag in bijvoorbeeld Rotterdam (4-2)

16 maart 2012 om 19:39

mag ik je even herinneren aan het feit dat we onlangs zeven jaar zonder succes waren ende seizoenskaarten toch ieder seizoen waren uitverkocht?

Logisch dat de wedstrijden in Amsterdam worden gespeeld, is toch de hoofdstad he?....

16 maart 2012 om 20:08

Misschien moet jij niet zo denigrerend doen als je zelf ook uit je nek loopt te zwammen. Met welke feiten kom jij? Of moet ik 'de arena zit zowat nooit vol' als een feit zien? en wat heeft het aantal verkochte seizoenskaarten en losse kaarten tellen met een maar voor de helft gevulde arena te maken? Aan je naam te zien kom jij nooit in de arena maar sta jij heel gekleurd tegenover alles wat uit Amsterdam komt. Laat je niet zo gek maken door het feit dat ajax de laatste jaren steevast beter presteert dan feyenoord en een veel beter gevulde prijzenkast heeft. Objectief blijven!

Gericht aan Rotterdam21, mocht dat niet duidelijk zijn

16 maart 2012 om 20:15

en welk feit geeft aan dat arena zowat nooit vol zit.

en wat doen ze bij de kuip dan, koppe telle of wat?
er zijn altijd mensen die verhinderd zijn op de een of andere manier, dat is zowel bij ajax zo als bij feyenoord!!!

16 maart 2012 om 20:58

Zoiets als feiten over 'beste sfeer' bestaat helemaal niet. Volkomen subjectief.

16 maart 2012 om 21:12

@ Soldierr

grapjas

toevallig is er vandaag een artikel op VZ over dat ajax een betere grasmat als feyenoord heeft

16 maart 2012 om 21:25

@soldier:

Het is alleen zo jammer dat dat grasmat argument niet meer opgaat. Wellicht lees je selectief, maar vandaag stond er nog een artikel op VZ dat de grasmat in de Kuip op de 5e plaats staat en die in de Arena op de tweede plaats.

Ook het zogenaamde sfeer argument gaat niet meer op. In de Arena is tegenwoordig veel meer sfeer als vroeger. Waar ik in de Kuip een vaak wat agressieve sfeer vind hangen, is die in de Arena vrijwel altijd gemoedelijk. En 'dagjesmensen' heb je overal.

En ten derde, dat de Kuip mooier is dan de Arena.... Over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik dat de Kuip nog steeds in de steigers lijkt te staan. Ik zeg niet dat de Arena het mooiste stadion ter wereld is, alles behalve.. Maar naar mijn mening 100 maal mooier dan de Kuip.

On: Logisch dat er meer wedstrijden in de Arena worden gespeeld. Er is een veel betere infrastructuur. Genoeg parkeerplaatsen, metro en trein naast het stadion en voor de uitsupporters is het minder lang reizen vanaf Schiphol, wat betekend dat er minder kans is op rellen/vernielingen.
Ook passen er veel meer toeschouwers in de Arena, of deze nou vol zit of niet, het is gewoon een feit. De Knvb geeft alleen maar om het geld die ze binnen krijgen met de kaartverkoop, en dat is in de Kuip vele malen minder.

16 maart 2012 om 21:33

hahaha 50.000+ droom lekker verder ducksnuf

16 maart 2012 om 22:08

Waar slaat dat op, het zijn toch allemaal Oranje supporters die straks op de tribunes zitten? De Arena is gewoon veel groten en hoe meer mensen hoe meer sfeer bij het Nederlands Elftal toch?

16 maart 2012 om 23:41

Kuip zit ook niet altijd vol en de Arena ook niet altijd maar ongeveer even veel als de kuip en dat succes is onzin Ajax had al 7 jaar geen prijs dus kom met feiten en die ene gozer bedoelde met jonge niet jong ajax maar jongens

16 maart 2012 om 17:01

De faciliteiten in de Arena zullen wel nieuwer en veiliger zijn! En ik denk dat Amsterdam ook beter bereikbaar is voor het gemiddelde Nederlandse publiek! (het ligt centraler ;)

Ik vind het trouwens onzin wat sfeer betreft! Het ligt toch aan de supporters hoe de sfeer is? Misschien een beetje met het stadion, maar zó veel minder is de Arena niet dan de Kuip.
Feyenoord heeft een betere sfeer dan Ajax... maar wat heeft dat met de Oranje supporters te maken?
Het kan misschien zijn dat als ze in Rotterdam spelen er meer Feyenoord supporters komen... maar dat vind ik persoonlijk een argument van niks.

Half om half (2 om 3 in dit geval) had miss beter geweest; maar Koeman moet niet zo zeuren!

16 maart 2012 om 17:05

Centraler? Dat maakt toch geen ... uit. Misschien voor mensen die in Groningen wonen, maar Rotterdam ligt toch bij steden als Utrecht, Den Haag, etc..

16 maart 2012 om 17:30

Dat centrale is zo'n non-argument.
Ze zouden eigenlijk gewoon de wedstrijden moeten verdelen:
Amsterdam
Rotterdam
Eindhoven
Enschede
Heerenveen/groningen

Heel Nederland zou in de gelegenheid moeten zijn om dichtbij naar een wedstrijd van Oranje te gaan.

16 maart 2012 om 17:59

Klopt toch gewoon? Je geeft het zelf al aan!
Alleen; de capaciteiten van die stadions die jij noemt zijn niet erg groot....
Naast dat wonen er veel meer mensen in het midden-zuiden, dus heerenveen/groningen valt dan sowieso al af.

Maar goed, ik vind koeman zijn argument nog veel slechter dus ik begrijp je reactie niet. A'dam is volgens mij ook gewoon beter bereikbaar toch...?

16 maart 2012 om 18:18

@ Noxue en Breedje, kijk is voor de grap op de kaart van Nederland misschien dat jullie daar wat wijzer van worden.. en misschien zien dat Amsterdam Centraal ligt.. en Rotterdam totaal niet want die ligt helemaal schuin onderaan ! Niet alleen voor Groningen maar ook voor de andere provincies eromheen en dat kan oplopen tot 3 uur reistijd.. Als je met het openbaar vervoer gaat aangezien niet iedereen met de auto gaat ! En als je de volgende dag moet werken, wil je niet 3 uur extra of een uur langer met de auto omdat zogenaamd alleen de zweer beter is, terwijl de rest beter is in de Amsterdam Arena, zoals het Dak en de Infrastructuur wat hier boven aangegeven staat, je wil niet helemaal nat in het stadion zitten.. Een centraal punt, plus zoals iemand anders hier aangeeft in elke land word het gespeeld in de hoofdstad en dat is vaak met een reden.. Ze verdienen meer in de Arena.. Zweer moet je zelf als publiek maken dus onzin want het is geen Ajax of Feynoord ! Alle duimpjes oplaag of omhoog bewijst mijn gelijk.. Simpele mensen moeten naar de feiten kijken en aangezien de meeste zo simpel denken, moet het niet lastig zijn..

16 maart 2012 om 18:30

@ Breedje

Wat een onzin, 1 in groningen en 1 in eindhoven lijkt mij genoeg. Btw, als je echt naar een wedstrijd van Oranje wil, kan je daar ook gewoon ff voor rijden, zo groot is NL niet.

16 maart 2012 om 18:51

@breedje

Probleem is de capaciteit. Met de bouwplannen zal wellicht de Grolsche Veste in de toekomst wel kunnen fungeren als gaststadion maar momenteel hebben de Arena en de Kuip de grootste capaciteit.

16 maart 2012 om 19:05

Ik denk dat de meeste oranje supporters die naar het Nederlands elftal komen het meer zien als een uitje en willen ook de luxe hebben die ze in het theater ook hebben ( bij wijze van spreken), terwijl de echte supporters komen voor de wedstrijd en niet echt voor de luxe en liever voor een stadion kiezen wat ook voetbal uitademt, bv de Kuip,

16 maart 2012 om 19:16

100% mee eens, de Arena is misschien wel het meest troosteloze stadion van Nederland, na het Gelredome.

16 maart 2012 om 19:38

De Arena wordt algemeen beschouwt als het mooiste stadion van Nederland door buitenlanders. Het zegt ook genoeg dat de finale van de Europa League volgend seizoen in Amsterdam wordt gespeeld. Waarschijnlijk hebben de landen die op bezoek komen ook een zegje en verreweg het meerendeel zal denk ik aangeven dat ze in Amsterdam willen spelen.

Toen Manchester United op bezoek kwam had de Engelse pers alleen maar lof over de sfeer en accomodaties. Ik word zo moe van al die Calimero's die alles wat maar een beetje met Ajax heeft te maken gelijk neersabelen.

16 maart 2012 om 19:42

ben het helemaal met je eens, ook al moet ik toegeven dat de sfeer in de kuip idd goed is. Maar binnenkort wil feyenoord ook een nieuw stadion en dan is het gedaan met de kuip, helaas.
ben alleen vrij zeker dat de "nieuwe kuip" bijna net zo een "betonnen badkuip" gaat worden als de arena.....en sfeer in een stadion moet groeien en dat doet het met het verstrijken van de jaren.

16 maart 2012 om 21:01

Ik heb nergens gezegd dat de Arena geen mooi stadion is.

Ik word zo moe van al die Calimero's die denken dat iedereen tegen Ajax is, alleen omdat ze een andere mening of inzicht hebben in iets.

16 maart 2012 om 23:45

Arena word ook uitgebreid naar 66.00 of 85.00 maar zijn geruchten net als die nieuwe kuip

Heeft er gewoon niet mee te maken dat de Knvb in de Arena meer geld kan verdienen, omdat dat stadion meer mogelijkheden biedt qua sky-boxen en arrangementen?

16 maart 2012 om 15:41

Lijkt me ook, bereikbaarheid en parkeergelegenheid zijn bij de Arena misschien iets beter. Koeman heeft wel gelijk, de sfeer is het best in de Kuip maar ambiance weegt weer eens niet op tegen keiharde cash...

16 maart 2012 om 15:46

inderdaad, is toch ook één van de hoofdredenen waarom Feyenoord een nieuw stadion wil. In de Kuip is te weinig geld te verdienen.

16 maart 2012 om 15:51

Ik denk ook dat de belangrijkste reden Schiphol is ;
Met interlands komen ze uit alle landen en dan is het dus noodzakelijk om deze spelers makkelijk te kunnen ontvangen.
Volgens mij gaat er vanaf elke stad in Europa tegenwoordig wel een vliegtuig naar Schiphol.

16 maart 2012 om 15:58

@arjan4ajax Ja dat is zo, maar vanaf Schiphol doe je er ook niet heel lang over om naar Rotterdam te komen lijkt me. Dus dat zal niet echt zwaar meetellen. Ik denk dat het inderdaad voornamelijk op de inkomsten gebaseerd is!

16 maart 2012 om 16:03

Rotterdam/den Haag airport??
Ze vliegen met charters, dus ze kunnen overal landen..

16 maart 2012 om 16:06

@ Joaquinbetis.. Het maakt wel uit omdat zulke wedstrijden ook doordeweeks worden gespeeld en mensen misschien de volgende dag naar hun werk moeten ? Als je van bijv. Groningen naar Rotterdam moet rijden is veel langer dan naar Amsterdam.. Amsterdam ligt een stuk centraler in Nederland dus makkelijker te bereiken voor supporters uit verschillende delen van het land.. En geld heeft er natuurlijk ook altijd wat mee te maken maar zeker ook de bereikbaarheid voor alle supporters !

16 maart 2012 om 16:23

Het mooie is dat je maar ietsje langer doet over Schiphol-rotterdam dan Schiphol-amsterdam. Het is een half uur vanaf Schiphol naar Rotterdam en voor internationale begrippen is dat echt niks. De Knvb kiest inderdaad voor het geld, terwijl spelers zelf altijd hun voorkeur uitspreken voor de Kuip.

16 maart 2012 om 16:29

wow, dat half uurtje heeft gewoon met geld te maken uiteindelijk maakt het namelijk geen drol uit waar wordt gespeeld. en ik las ergens dat wij bij Fey een nieuw stadion willen liever niet eigenlijk, liever de kuip gerenoveerd.

helaas, dat het niet eerlijk wordt verdeeld alleen, denk dat veel supporters toch liever in de Kuip zitten dan in de Arena.

16 maart 2012 om 16:53

Ik denk inderdaad dat renovatie van de kuip beter is, zo blijft de historie en sfeer leven.

16 maart 2012 om 17:25

@ Ndisdenaam

Vorig jaar werd de optie van renovatie onderzocht en dat werd afgewezen omdat het verhoudings gewijs teveel zou kosten. Volgens mij was mankeerde er bouw technisch ook van alles aan. Zet die gewoon uit je hoofd want dat gaat hem niet worden.

16 maart 2012 om 18:03

@arjan4ajax

Ik weet niet of het bij je bekend is, maar de spelers gaan al sinds jaar en dag eerst naar Noordwijk en dan naar Quick Boys (katwijk volgens mij) om daar te trainen. Dus wat heeft Schiphol hier nou mee te maken?

16 maart 2012 om 20:40

Bouwtechnisch is er niks mis met de Kuip hoor Afca_leeds. Het heeft te maken met het feit dat de Kuip een monument is. Bepaalde materialen in het monumentale gedeelte moeten vervangen worden bij renovatie maar dat mag niet. Hierdoor zou er een hele ingewikkelde (kostbare) renovatie komen waardoor een nieuw stadion goedkoper is. Deze moet dan ook qua vorm en beleving zoveel mogelijk aansluiten bij de huidige Kuip. De Allianz Arena wordt als voorbeeld genomen (hoewel die volgens mij de Kuip weer als voorbeeld hadden qua vorm en indeling, net als Camp Nou).

16 maart 2012 om 16:15

ik denk komt door spelers zelf .
helft van team is ex Ajaxied die spelen liever in arena denk ik

16 maart 2012 om 17:58

Er is meerdere keren aangegeven ddor spelers dat ze het liefst in de kuip spelen.

Amsterdam Arena heeft meer plek dus kunnen er meerdere kaartjes verkocht worden....

16 maart 2012 om 16:10

Slechts een paar honderd plekken meer. Lijkt me sterk dat dit de reden is. Heb denk ik te maken met zoals hierboven al wordt gezegd meer skyboxen in de arena. Alles voor de bobo's.....

16 maart 2012 om 19:57

een paar honderd? paar duizend zul je bedoelen, 6.000 om precies te zijn, namelijk 46.000 om 52.000.

16 maart 2012 om 21:26

@ fey100r

heb jij onder een grot geleeft ofzo???
het is al heel lang dat ajax 3960 plaatsen meer(officieel is het maar 1823)
maar wegens veiligheidsredenen is het verschil 3960 plaatsen

daarbij zal bijkomen dat dit nog heel lang blijft omdat de amsterdam arena de kopse kanten een extra ring willen maken met ieder 5.500 kanten en later ook nog de zijkanten waardoor je een hele derde ring en 85.000 plaatsen in totaal en je krijgt en een nieuw dak dan uiteraard

16 maart 2012 om 23:19

Waar moet die ring komen dan? Naar het veld toe of op de bestaande 2e ring? Want het laatste gaat echt niet gebeuren... Dat zou echt veel te veel geld kosten omdat je dan het hele dak moet verplaatsen of opnieuw opbouwen.

Graag zie ik een bron van je artikel.

Ontopic, ik denk dat het helaas te maken heeft met een geld kwestie. Het is aan de ene kant te begrijpen maar aan de andere kant hekel ik het feit dat de voetbalwereld steeds commerciëler wordt.

17 maart 2012 om 01:07

@henny onder(?) een grot inderdaad. Het scheelt inderdaad meer de arena kan nu bijna 53.000 via wiki en de Kuip 51.137 volgens wiki. Ik was ff vergeten dat er wat plaatsen bij zijn gekomen bij ajax.

@afcaajaxxx
waar de knvb slechts 46.000 vandaan haalt is me een raadsel. Bij de 4-2 overwinning van Feyenoord op ajax zaten er 47.000. En volgens wiki is de capaciteit dus 51.137.

En aan het eind van de dag kunnen we het er toch wel over eens zijn dat Stadion Feijenoord veel mooier is dan de arena? En het oog wilt ook wat. Maarja ik ben blij dat er niet 5 keer per jaar malloten met penen op hun hoofd in de Kuip komen.

Het is ook veel makkelijker om in Amsterdam te spelen qua infrastructuur en omdat Schiphol daar zit. Snap ook niet dat Meneer Koemen zich hiermee moet bemoeien..

Edit: Typefout

16 maart 2012 om 15:42

Ik denk dat dit gewoon een vraag is op zijn wekelijkse persconferentie.

16 maart 2012 om 18:34

Het vliegveld Zestienhoven ligt dichterbij de Kuip dan Schiphol bij de Arena

Je krijgt sowieso een weinig objectieve reactie als je dit aan de trainer van Feyenoord vraagt..

Bovendien is gebleken dat de Arena een beter veld heeft dan de Kuip dus ik denk dat de spelers dit wel een fijne keus vinden.

16 maart 2012 om 16:25

Een veel beter veld...in een tussentijdje evaluatie is het veld van de Kuip een keertje niet eerste en in de Arena is die gestegen. Heeft meer te maken met hoe het veld reageert op vorst dan wat anders. Spelers uit het Nederlands elftal geven juist aan dat ze liever in de Kuip willen spelen. Dat is al jaren zo.

Omdat de grasmat beter is?

Edit: en omdat het veel moderner is dan de kuip.
En makkelijker berijkbaar.

Net of de capaciteit daar iets mee te maken heeft. Waarom hebben ze dan de afgelopen jaren ook in het stadion van PSV gespeeld. Daar gaat al helemaal niet veel in (vergelijking met de kuip en arena).
Ik wil de reden wel weten, want de kuip vol met oranjemensen is idd betere sfeer dan Arena vol oranjemensen.

Omdat het drama is om er te komen en drama is om er weg te komen.

1x naar Ned elftal geweest , heb de eerste helft gemist terwijl we ruim 2 uur van te voren waren vertrokken vanaf huis. Vervolgens terug weg ook weer vast.

16 maart 2012 om 17:25

Bedoel je Amsterdam, klopt, ging 2 uur van tevoren weg en zag net de aftrap nog, maar jezus wat een rotstad om doorheen te komen en dan woon ik nog eens in Leiden( 40 km)

16 maart 2012 om 17:45

Als jij (komende vanuit Leiden) het noodzakelijk vond om door de stad naar de Arena te rijden ligt dat puur aan jezelf of je falende Tomtom, als je gewoon via de snelweg komt kom je niet eens door of langs de 'rotstad'.
Afslagje Arena, auto parkeren en het ergste wat je dan tegen kan komen is de rij bij de ingang maar die heb je overal.

17 maart 2012 om 10:56

Uhm, klopt wat je zegt, maar ik kan niet weten wat de buschauffeur doet met de bus en hoe hij rijdt he ;. Sorry dat had ik hierboven niet vermeldt, dus hier deed ik niet zo veel aan, feit is dat ik al voor dat restaurant over de A4 vaststond enz.

Logisch, Kuip heeft echte voetbal ambiance en de Amsterdam Arena is zeker tijdens thuiswedstrijden van Ajax gewoon een gebouw met zakenlui en mooiweer publiek.

16 maart 2012 om 15:48

Wat wil je hiermee zeggen? Dat er in bij Oranje wedstrijden in De Kuip alleen Feyenoorders komen en in de Arena alleen Ajacieden? Oranje supporters reizen de hele wereld over om het Nederlands elftal te steunen dus die paar kilometer naar Rotterdam of Amsterdam maakt echt niets uit.

16 maart 2012 om 16:11

Ik wil puur zeggen dat het stadion opzich geen mooie ambiance met zich meebrengt. Er hangt in de Arena geen samenhang. Dat éénheidsgevoel is in de Kuip wel aanwezig.

16 maart 2012 om 15:59

@ Elders

Nooit in de Arena geweest laatste jaren zo te horen?

16 maart 2012 om 16:10

Laatste wedstrijd was de Johan Cruijf schaal van dit seizoen wat geloof ik de laatste wedstrijd van Ruiz voor Twente was, hij maakte overigens de 1-2. Ben die middag echt geschrokken van de sfeer in de Arena. Ik was er al een tijd niet geweest en weet dat het publiek niet heel fanatiek is, maar zo dood als het daar is vind ik eigenlijk belachelijk voor een grote naam als Ajax. Kom zelf altijd in de Grolsch Veste en dat contrast zou eigenlijk te groot zijn ja.

edit; ik zou zeggen, ga over een paar weken met je club mee naar de Veste en geniet ongeacht de uitslag.

16 maart 2012 om 16:21

Als jij je mening baseerd op een inhoudsloos oefenwedstrijdje om de johancruijfschaal dan neem ik jou mening niet serieus.

ontopic: Geen idee waarom ze de amsterdam arena zoveel vaker kiezen. Wellicht met inkomsten te maken?

16 maart 2012 om 16:29

Elders doen noem je ook een wedstrijd op...de Johan Cruijf schaal is een wedstrijd waar, ongeacht welke teams er spelen er geen sfeer hangt. Dit komt doordat op dat moment het stadion maar voor 1/3 gevuld is van beide partijen en de rest is voor de knvb. Daarnaast valt deze wedstrijd standaard in de zomervakantie waar veel mensen het land uit zijn.

16 maart 2012 om 17:00

Ten eerste de helft was nog op vakantie....net als ik.
Het was voor de helft gevuld met Ajax en Twente supporters...

Heb jij Twente - Ajax bekerfinale niet gezien...?
Diezelfde mensen zitten er ook tijdens normale wedstrijden in de Arena!
Overigens was het verdomd stil toen in de kuip toen Ajax de 0-1 en 0-2 scoorde.
Gelukkig bleven de Ajax/mijn Supporters wel zingen toen we 3-2 verloren.

16 maart 2012 om 17:07

Ga toch weg. Juist WIJ blijven zingen als we achter staan, tot nu toe heb ik die ajax supporters pas 1x horen zingen toen ze achter stonden dan was tegen man.utd

16 maart 2012 om 17:15

Jup jullie zijn echt geweldig net zoals wij wel eigen spelers uitfluiten(onvrede uiten)
en jullie doen dat zogenaamd niet. Word is wakker de sfeer in de Arena is tegenwoordig gewoon goed. En ja in de Kuip staat een hele goede sfeer maar we zzijn een hele goede tweede en het word steeds beter. Degene die bij Twente een betere sfeer vinden zijn blind en doof.

16 maart 2012 om 17:24

Ik vind de sfeer in de arena ook erg verbeterd, maar er zijn hier ook mensen die beweren dat ze bij feyenoord niet zingen als ze achter staat, dat het dus eigenlijk succes supporters zijn en dat is natuurlijk de grootste onzin die je ooit hebt gehoord.

16 maart 2012 om 16:58

Ben je wel eens bij een wedstrijd geweest, dat image stamt uit 1996- 2001.
sinds 2001 is de sfeer vele malen beter geworden.

Mooiweer publiek?
13e van Europa meest bezochte voetbalclub.
Sfeertje is prima,
Teletekst supporter?

16 maart 2012 om 17:09

jij bent meer de teletekst supporter, aangezien jij, net als dat onderzoek uitgaat van de verkochte kaarten, ajax heeft echter een percentage dat niet op komt dagen van gemiddeld 21, daardoor kan je ook elke wedstrijd zien welke kleur de stoeltjes zijn en op welke zijde.

De benaming mooi weer publiek klopt ook, toen het -10 was tegen nec, waren er zo''n 30.000 man in de arena

16 maart 2012 om 17:26

Ik heb een seizoenskaart op zuid....jammer vriend!
En ja ik was toen in de Arena bij die 1-1 tegen nec.
Ik weet nog dat ik moest laggen omdat mido scoorde.
Het was zoals je zei -10, op een vrijdag of zaterdag avond dacht ik.
openbaar vervoer lag plat, gevaar op de weg.
Dus ik vind die wedstrijd een beetje onzin.
En de arena heeft zeker niet gemiddeld een percentage van 21 dat niet komt opdagen!
Ken je me de link toesturen waarin dat staat? dat is namelijk /- 11.000 waar jij over praat, terwijl er elke wedstrijd wel 46/7/8 . 000 mensen aanwezig zijn.

spelfout

16 maart 2012 om 17:31

Ik zeg toch niet dat jij er nooit bent en vind het goed van je dat je er ook tegen nec zat, ik heb het erover, dat de arena vaak officieel is uitverkocht, maar dat ajax erg laag staat wat betreft het opkomst percentage, of het 21 is weet ik niet meer zeker, kan ook 11 geweest zijn, het was in elk geval vrij hoog en het heeft hier op vz gestaan

16 maart 2012 om 18:53

Ik wil en ga naar zo goed als elke wedstrijd, maar mocht ik door werk of persoonlijke redenen niet kunnen komen...tja so be it.
Ik vind het ook jammer dat er mensen het zo laten afweten.
Maar ik kan er niets aan doen, het enige advies wat ik aan de stille nooitkomers wil melden is.... lever je SCC in, en laat iemand anders je plek innemen!
Ja kan via Ajax namelijk ook je stoel ter beschikking stellen...dan krijg je 6-12 euro....en je stoel word bezet

Oranje hoort in een sfeervol voetbalstadion dat voetbal ademt. Dus in de Kuip en niet in de Arena.

Maar zoals gewoonlijk gaat alles om geld.

Het heeft allemaal met geld te maken denk ik...
Er passen meer mensen in de Arena! En daarbij is het gemakkelijk dat Schiphol om de hoek ligt.

Ben het volledig eens met Koeman.
Ik denk dat de Knvb niet altijd alleen aan het geld moet denken, maar ook wat de spelers willen.
Zo lang men in traningskamp in Noordwijk is, maakt het wat reistijd betreft niet veel uit.

Ik denk dat het verschil wat sfeer betreft veel belangrijker is dan die paar plaatsen die het extra op zou leveren.
Ben zeld in 2000 in Arena geweest met halve finale tegen Italie en ik ben er nog steeds van overtuigd dat als deze wedstrijd in ieder ander stadion in NL gespeel zou zijn, Nederland gewonnen had.
Kan nog steeds niet verklaren hoe maar op de een of andere manier is de Arena niet geschikt voor interlands puur doordat de sfeer er niet uitkomt.
En ik weet zeker dat de meeste spelers dit zullen beamen

16 maart 2012 om 16:30

ja want als nederland die wedstrijd in rotterdam had gespeeld dan werdend ie penaltys er wel ingeschoten...

De Arena zal wel gekozen zijn omdat er meer man in past... Ik vind het maar niets, de kuip is een stuk leuker. Ook is het in de Arena altijd een geklooi om weer buiten te komen, die gangen achter/onder de tribunes zijn echt verschrikkelijk. Bij de kuip sta je zo weer buiten...

logische keus meer plaatsen meer geld en dat koeman het niet begrijpt is zijn probleem... vraag meaf of ie dit ook had gezegt als ie nog trainer van ajax was

In bijna alle landen worden de wedstrijden in de hoofdstad gespeeld. Dus moet dat in Nederland ook gewoon (mijn mening. Daarnaast kun je als reden ook niet aangeven dat elke supporter de kans moet hebben om naar oranje te gaan. Ik bedoel, Nederland is zo'n klein landje. Mensen uit groningen en limburg zijn in 2 uurtjes in Amsterdam.

16 maart 2012 om 16:28

Als je kijkt naar verdeling van de bevolking woont meer dan de helft van Nederland toch in de Randstad. Dus of je het nou in A'dam of R'dam speelt maakt niet uit. Als je Brabant er ook nog bij betrekt dek je ongeveer 70% of meer van de Nederlandse bevolking. Die paar mensen uit de provincie moeten toch lang reizen. Voor Limburgers is R'dam weer dichterbij en voor Groningen is A'dam dichterbij. Lood om oud ijzer dus.

Kan iedereen zich nog de kampioenswedstrijd van Ajax tegen Twente herinneren?
Volgens mij zorgde dat mooiweer publiek voor een aardige ambiance, dus het kan wel daar.
En voor wat betreft het Oranje publiek. het maakt niet uit waar er gespeeld wordt, want er zit tegenwoordig alleen nog maar hoempapa publiek en mensen met vrijkaartjes. Laten we niet het Oranjepubliek op grote toernooien gaan vergelijken met het oranjepubliek bij kwalificatiewedstrijden.

Wij van WC eend adviseren......wc eend.

Was pas nieuws geweest als Frank de Boer dit gezegd had, Ronald riep als Ajax trainer iets heek anders, maar een geheugenlek bied veel voordelen.

On topic; arena directie heeft dit misschien slimmer onderhandeld? Sfeer is onzin, ik was bij Nederland-honagarije en daar was de sfeer uitstekend. Het is hetzelfde publiek dan in een betonnen bak ipv een bak (oud)ijzer.

Wat een gezeur zeg, bij Ajax bewijzen ze al een tijd lang dat de Arena ook zeer sfeervol kan zijn! Kijk bijvoorbeeld eens naar de wedstrijd tegen Twente afgelopen seizoen. En zo zijn er echt nog meerdere wedstrijden geweest waar de sfeer super goed was! Ik heb liever dat de supporters de sfeer maken in plaats van dat het stadion voor de sfeer moet zorgen. Laat die oranje supporters maar de hele wedstrijd hun ding doen, dan is het echt wel heel sfeervol! Als de spelers dan nog eens een mooie wedstrijd voorschotelen dan is het plaatje wel compleet.

Misschien moet RTV Rijnmond maar even bij Knvb verhaal halen, ipv bij koeman te vragen waar het eventueel aan zou kunnen liggen dat 4 v/d 5 keer in Amsterdam wordt gespeeld.. Persoonlijk denk ik ook dat De Kuip meer voetbalsfeer ademt, maar goed.. Amsterdam Arena levert meer geld in 't laatje en dat is tenslotte wat de Knvb wilt.. Goede vorm van journalistiek uitoefenen door proberen een sneer uit te delen richting Amsterdam..?

Kan de Kuip wel volgens de een en de ander een betere sfeer hebben (wat ik de laatste jaren zeker bestrijd overigens), maar de Kuip is gewoon hopeloos verouderd, of je dat nou leuk vind of niet. Het heeft de luxe van een stadion zoals dat van voor de oorlog nog als luxe beschouwd werd en hij roest onder de bezoekers vandaan.

Fiks gewoon een nieuw stadion of renoveer die oude hap eens een keer voldoende in plaats van er continue maar over te steggelen maar niks te doen.

mischien is het ook omdat de Arena in Amsterdam ligt DE hoofdstad van nederland.
er zijn genoeg redenen warom het in de Arena moet, infrastructuur, grootte, Hoofdstad.
de enige reden waarom het in De Kuip zou moeten is om 'de Sfeer'??? .......

16 maart 2012 om 16:32

Voor lastige kwalificatie duels lijkt het me best prettig om in een stadion te spelen waar de sfeer snel gekweekt kan worden. Goed voor de eigen spelers en intimideert andere spelers. Supporters dicht op het veld geeft gewoon thuisvoordeel en daarmee Oranje een voorsprong.

Haha er zijn weer een hoop haters hier.

Wat een zielige mensen heb je toch die niet eens snappen dat deze wereld niet meer om emotie draait maar om centen....

De zielige reactie van Koeman is wel begrijpelijk gezien z'n verleden bij Ajax.

Er zijn voldoende reden om de wedstrijden in Amsterdam te spelen.

Ten eerste is het een mooier stadion wat geheel is aangepast aan de noodzakelijke normen, en ten tweede kan indien nodig het dak dicht. Een groot voordeel bij slecht weer. Ten derde staat het Ajax veld momenteel op de tweede plaats wat betreft mooiste en beste veld van Nederland. FC Twente staat daarin op de eerste plaats en Feyenoord op de vijfde plaats. Daarbij komt dat Amsterdam een stad is met allure die internationaal veel meer aanspreekt dan Rotterdam. Al met al een logische en juiste keus van de Knvb.

16 maart 2012 om 17:32

Ja, het dak kan dicht, kom op zeg eht zijn toch geen mietjes zoals bij ajax af en toe, dak dicht is voor wijven, kom op zeg( tenzij sneeuwval). Nou, woow, voor het eerst sinds 10 jaren staat het veld van ajax boven die van feyenoord, mag ook wel na 10x die mat vervangen te hebben pff.
Amsterdam heeft meer allure ja, van drugs en prostituees, ook al is het de hoofdstad, dnek toch echt dat veel meer mensen in het buitenland Rotterdam kennen( haven). Ook al gaat het hier niet om.
Wat betreft Koeman, aan hem wordt een vraag gesteld in een interview wat ik net heb gezien op Rijnmond Tv, logisch weliswaar dat hij dit antwoord geeft en de spelers van Oranje(hierboven) geven ook liever de voorkeur aan de Kuip.
Maarja Knvb= Geld en Geld= macht.
En om het nou te doen voor die 2500 extra plaatsen meer nou zeg.....

16 maart 2012 om 18:31

@ Fr-4life, Denk alsjeblieft niet.. In het buitenland kennen ze Rotterdam echt niet beter, jij laat je ene zin je andere onkrachten ! Drugs, Prostituees wat jij al zegt maakt Amsterdam de bekendste stad van Nederland.. Ik weet niet hoe jij er bijkomt omdat Rotterdam een haven is de bekenste stad is.. Ik werk in Amsterdam, en ik heb gewoond Rotterdam maar alle mensen die ik ontmoet heb van het buitenland kennen Amsterdam beter, omdat het niet alleen is voor Drugs en Prostituees maar ook de mode stad is van Nederland..
Amsterdam is een betere plek voor dit soort wedstrijden, jij houd alleen rekening met je trots en niet met de mede mensen uit Nederland.. Heel egoistisch.. jij zegt het dak dicht is voor 'mietjes'.. en 'wijven' maar ja er komen ook dames en kinderen, dus ja het is fijn als het dak dicht is.. en wat dacht je van het oude stadium van de Kuip, het is veroudert dus de Arena is een zekerheid !

gappie ik ga je dit ff haar fijn uit leggen...amsterdam is een stad vol met touristen en veel meer plek kan geven voor ouristen dan alle andere steden in holland. plus de arena is het mooiste stadion van heel nederland. met skyboxen en dergelijke in iedergeval het meest inwoners kunne er in en ook is amsterdam de beste city alivee

in amsterdam staat een nieuw en modern stadion.in rotterdam lopen ze gewoon 40 jaar achter, dus nogal wiedes dat je dan voor de arena kiest waar je toch gasten moet ontvangen.

16 maart 2012 om 16:31

passewaayer

Je bedoeld 75 jaar. De Kuip is van 1937.

16 maart 2012 om 16:34

De Kuip is natuurlijk ook nooit gerenoveerd Janneke...15 jaar geleden nog en de Kuip heeft 5 sterren in de Uefa ranking (het hoogste) dus zo erg als jij het wil laten lijken is het dus zeker niet. Ook is de Kuip het stadion in Europa waar de meeste Europese finales zijn gespeeld. Dus in Europa spreekt de Kuip heel veel meer aan dan de Arena.
Dat issue met die grasmat begrijp ik ook niet (in je reactie hierboven). De Kuip heeft altijd een goede grasmat gehad daar waar de Arena jarenlang een beroerd veld had. Nu is het beter, maar ook toen deze slecht was ging men meer naar de Arena. Pure geldkwestie door skyboxen. Niet meer en niet minder.

16 maart 2012 om 17:03

Livinglegend

Dat meen je toch niet? Je bedoeld dat uit sloopijzer opgetrokken sombere grijze gevaarte met dat plastic golfplaten dak op Rotterdam Zuid? Dat stadion is toch grotendeels uit de tijd. Dat vinden ze trouwens bij Feyenoord zelf ook anders zouden ze niet hemel en aarde bewegen voor een nieuw te bouwen stadion. Ik blijf bij mijn stelling dat de Arena in zijn totaliteit het beste stadion van Nederland is en Amsterdam de beste locatie. Maar goed ieder z’n mening.

17 maart 2012 om 01:19

75 jaar geleden waren ze dus al in staat om een prachtig stadion te bouwen. De Arena mag dan heel nieuw zijn, het ziet er gewoon niet uit. Leuk voor de toppers maar het straalt geen voetbal uit. Als je objectieve mensen gaan vragen wat een mooier voetbalstadion is dan zullen 9 van de 10 de Kuip zeggen. Het gaat gewoon om geld. Voor de huidige maatstaven heeft De Kuip te weinig commerciële mogelijkheden. Te weinig skyboxen en ruimte voor reclame. Dat is ook precies de reden dat Feyenoord een nieuw stadion wil.

3 feiten waarom de wedstrijd gewoon in Amsterdam gespeelt moet worden:
1. In de Arena passen iets meer mensen
2. Schiphol
3. Beter grasmat (2e van Nederland, tegenover 5e van Nederland)

16 maart 2012 om 19:38

Hahahahaha dat je nummer 3 durft te noemen hahahaha.
Dat is echt een minimaal verschil.
En daarbij is die van Feyenoord zowat altijd nummer 1, dus wat een bullshit!

17 maart 2012 om 01:29

Dat laatste moet een grapje zijn. Feyenoord wint dat bijna elk jaar en halverwege stonden ze weer bovenaan. Omdat Feyenoord veel thuiswedstrijden had vlak na de winterstop (met het oude weer) zijn ze nu iets gezakt. Maar de verschillen zijn piepklein in de top 5.

Bij Feyenoord is het veld altijd al goed geweest. Ajax heeft de methode die Feyenoord al heel lang gebruikt over genomen en hun veld is nu ook goed. Bovendien speelt het echt niet mee in de keuze van de Knvb. Gaat gewoon puur om het geld van sponsorinkomsten.

18 maart 2012 om 15:26

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=161214
Ik baseer mijn reactie puur en alleen op feiten, beste mensen.

18 maart 2012 om 21:53

Ik ontken niet dat Ajax nu hoger dan Feyenoord staat. Voor het eerst sinds deze ranglijst bestaat staat Ajax boven Feyenoord. Het verschil is ook nog eens verwaarloosbaar. Jij denkt serieus dat dit een goed argument is om alle wedstrijden in Amsterdam te spelen?

hele maal mee eens passewaayer.... als je koeman zo hoort denk je dat ie voor het burgermeesterschap van rotterdam wil gaan stemmen winnen? heeft ie toch pech want daar zit er al 1 uit? jawel Amsterdam

Opvolger van Bert van Marwijk? Houd je even lekker bezig met Feyenoord...

Snap het probleem eerlijk gezegd niet van de meeste hier ! Jullie zeggen meer sfeer ? Bedoel als de zelfde mensen nou in Rotterdam zitten of in Amsterdam kunnen ze tog even veel herrie maken . Het zijn toch dezelfde mensen ? Het is niet dat waneer ze in de Kuip spelen dat er alleen fijenoords supporters zitten en andersom ook niet ,beetje ruziën waar het gespeelt word ! Gewoon allemaal achter Oranje staan en het komt goed ! groetjes

ik zou als buitenlandse supporter toch ook echt liever Mokum zien met de wallen grachten noem het maar op is toch meer een wereldstad en duss aantrekkelijker

klopt helemaal abdoe maar het gaat erom dat er in de arena meer passen

Normaal worden de grote stadions in Nederland toch gerouleerd?
Dan is dit best bijzonder.

Mensen maken de sfeer, niet de stadions.
Het zal vast en zeker liggen aan bovengenoemde redenen (dus cash)

Als Koeman ajacied was geweest had hij niets gezegd. Geldwolf niet meer en minder wil ik over die man zeggen. Ik heb meer respect voor zijn broer Die is pas ëcht"

Er zitten erg veel ex-ajaxcieden in oranje, en heeft een grotere gapiciteit dan in de kuip. Aan de andere kant in de kuip is wel meer sfeer dan in de ArenA en dat zeg ik als ajaxcied.

16 maart 2012 om 16:36

jij als ajaxcied? dan zou je toch in ieder geval moeten weten hoe je dat schrijft!

Wat wordt dit een zielige ex-trainer van Ajax zeg, ongekend. De ene keer vindt meneer Koeman het in A'dam lachwekkend (bestuurscrisis), dan weer loopt hij met het vingertje te wijzen (onschuldige tweet vd Wiel, terwijl hij doodleuk de boel zelf liep op te fokken), en nu weer klagen over het stadion. Daarnaast brengt hij het als een feit terwijl het slechts de mening is van een voorbijganger.

Ach... De Kuip of De Arena... Het maakt niet zoveel uit, want sfeer krijg je toch nergens met het Oranjepubliek.

Ze trekken iets aan met de kleur oranje.... Zetten een gek hoedje op.... Roepen 3 keer "aanvalluh" en kijken de rest van de tijd als een konijn in de koplampen naar het veld.

16 maart 2012 om 17:01

Iemand die het wel snapt. Ik geloof namelijk niet dat de Oranje supporters boven de Roemeense supporters of de Hongaarse supporters uit zullen komen! Laat staan boven ons, de Turkse supporters.
Ik ben nu vier maal naar één wedstrijd geweest in Nederland:
Nederland - Turkije (vriendschappelijke wedstrijd in het Turkse vak), PSV - Lille (EL vorig seizoen, in het Psv-vak), Ajax - de Graafschap (eredivisie vorig seizoen, in het Ajax vak) en PSV - Trabzonspor (EL dit seizoen, in het Trabzon-vak). Waarom som ik dit allemaal op? In al die wedstrijden waren de uit spelende clubs qua supporters superieur aan de thuis supporters, Ajax daar gelaten. Maar Ajax speelde dan ook tegen de Graafschap en was zelf ook niet zo rumoerig.
Kortom, Nederland moet echt wat doen aan de sfeer op de tribunes. Het is beschamend voor zo'n groot voetballand, dat het publiek bestaat uit pure bioscoop supporters.

Ik hoop dat het dit maal wel normaal kan worden afgewerkt, maar qua sfeer zullen de supporters in de Arena niet bovenop komen. Ik denk zelfs dat de Turken de overheid zullen hebben in de Arena, indien er één mogelijkheid ontstaat om kaarten te kopen bij de Nederlandse vakken.

16 maart 2012 om 18:12

Dat de Turken er bovenuit komen weet ik wel zeker. Het publiek van het Nederlands elftal is carnavalspubliek dat niks met voetbal te maken heeft.
Bij een wedstrijd tegen Roemenië hing er een spandoek: You're clowns, not footballfans. Gelijk hadden ze, die Roemenen.

17 maart 2012 om 00:15

Haha, sterke. Ja, je sluit bij mij aan, dus veel nuttigs nieuws kan ik er dan ook niet meer over zeggen!

17 maart 2012 om 01:04

hahahah kerel , heb je wel gezien hoeveel mensen er kwamen opdagen daaro in Zwitserland toennertijd? en jij snapt dit waarschijnlijk niet als je je niet genoeg nederlander voelt! maar ik vindt dat we in de kuip moeten spelen , want daar is toch de sfeer en dat dt 2500 mensen de doorslag moeten geven nou..

17 maart 2012 om 09:53

Qua Wk's en Ek's heb ik ook niet zoveel aan te merken op Nederland. Alhoewel dat vooral buiten het stadion één groot feest is. In het stadion is er alsnog geen sfeer.
Maar daarbuiten, in de Eredivisie, Europa League, zelfs de CL, kwalificaties voor het Ek/wk en noem maar op. Het is gewoon ronduit slecht te noemen!

Los van de Arena. Welke stad heeft nou meer uitstraling, een Amsterdam of een Rotterdam?
Als je als tegenstander, maar ook als Nederlands elftal speler terug bent in Amsterdam, wordt je gelukkig door het zien van de grachten etc. De Arena/amsterdam zijn wereldwijd vele grotere begrippen dan de Kuip/rotterdam. Snap daarom ook niet wat Ronald nou precies bedoeld te zeggen met, in de kuip spelen is leuker dan in de Arena. Probeert hij vriendjes te maken met het Feyenoord publiek?

1 ding weet ik wel, Ronald is een man met twee gezichten. Toen hij trainer was bij Ajax deed hij alsof hij een zware Ajacied was, en nu zie ik hem alleen maar negatief doen tegen Ajax.

En volgend jaar als hij trainer van Sparta is, snapt hij zeker niet waarom de interlands niet op het Kasteel worden gespeeld?

16 maart 2012 om 16:32

wat een lulverhaal zeg met je grachten, amsterdam en blije spelers en het feit dat de Arena meer een begrip is dan de kuip...

Misschien moet je het niet zo in het Feyenoord-ajax trekken, maar gewoon zeggen dat de Arena een beter stadion is voor het publiek wat het Nederlands 11-tal trekt....dan heb je namelijk groot gelijk

16 maart 2012 om 16:45

Hij geeft een emotionele reden, namelijk dat het leuker is om in de kuip te spelen dan in de Arena. Ik geef aan waarom het leuker is om in de Arena te spelen. Geef dan ook maar commentaar op Ronald, als je mijn verhaal een lulverhaal vindt!

16 maart 2012 om 17:23

Spelers geven 9 van de 10 keer een voorkeur voor de kuip Publiek zit lekker dicht op het veld en het is meer een echt voetbalstadion zoals het ooit was bedoeld

Helaasch is het publiek ook veranderd en speelt commercie een te grote rol, dus is de keuze voor de Arena prima te begrijpen.

16 maart 2012 om 16:43

'de Arena/amsterdam zijn wereldwijd vele grotere begrippen dan de Kuip/rotterdam.' hahahaha

De Kuip heeft de meeste Europese finales gehad van alle stadions in Europa. Die is wereldberoemd. Dan denk jij dat mensen de Arena een begrip vinden? Amsterdam is de hoofdstad. Ja. Bekender in de wereld. Ja. Maar beide steden huisvesten grote evenementen en genoeg hotels voor dergelijke evenementen. Qua culinaire activiteiten loopt Rotterdam voor op Amsterdam, elk jaar gaat het aantal toeristen in Rotterdam omhoog en qua evenementen hebben ze allebei regelmatig toppers.

16 maart 2012 om 16:49

De Arena is ook veel meer een begrip voor de buitenwereld dan, met alle respect, de Kuip, wat ik overgins gewoon een schitterent stadion vind hoor.
De Kuip heeft misschien de meeste Europese finales gehad, alleen de club die in de Arena speelt heeft er meer gewonnen ;.

Ajax wordt wereldwijd veel meer gevolgd dan Feyenoord, daarom ook dat het stadion ( met dak etc) veel bekender is dan de Kuip. Ook worden er grote evenementen in de Arena gehouden, zoals een Sansation. Geloof mij, dat maakt veel indruk op de buitenwereld, of Koeman het nou leuker vindt in de Kuip of niet ;.

16 maart 2012 om 16:58

@biranmbi, om even terug te komen op je eerst alinea
ja, die club won er meer ja, maar het gaat hier toch over het stadion

16 maart 2012 om 17:01

Ik ben een ajacied,maar de Kuip is denk ik wel een groter begrip dan de Arena hoor,niks ten nadele van het stadion van mijn cluppie want die is ook erg mooi.
Maar de Kuip is wel meer een begrip in de wereld dan de Arena,enkelt de geschiedenis van Kuip is al vele malen groter dan de Arena.

16 maart 2012 om 20:22

Birambi als je continu weigert te verdiepen in de feiten...de Stones hebben notabene in de Kuip gestaan. Waar heb je het over?! Dat stadion is, hoe je het ook wendt of keert, internationaal een begrip. De laatste jaren zijn er alleen minder evenementen dan voorheen omdat er geen dak op zit. Marco Borsato en zelfs Rene Froger (a'dammer) geven aan het liefst in de Kuip op te treden alleen dat het niet meer van deze tijd is om op te treden in een stadion zonder dak.

Post het nog maar een keer:

Tsjongejonge het is toch zo simpel als wat waarom de Arena meer interlands krijgt? Daar hebben ze nou eenmaal veel luxe. Betere catering, betere arrangementen dakkie dicht als het regent enz...

Dat vinden die medewerkers van pek-em-beet de Ing, Rabobank enz toch veel beter? Dat is namelijk het grote publiek bij zulke wedstrijden. Opblaasklompie op je hoofd en voor het eerst in je leven naar het voetbal en dan de achterlijke oranje gladiool uithangen. Die geven geen reet om sfeer maar meer om het feit of ze droog zitten of niet en of ze niet in een vieze pisbak moeten urineren zodat er spaters komen op hun lakschoentjes...

Als de Knvb echt naar spelers en echte supporters zou luisteren dan zouden ze nooit tot deze verdeling komen, maar ja daar draait het al lang niet meer om

Lekker boeiend Koeman, waarom zouden wij dat oranje-volk in het belangrijkste stadion ter wereld willen hebben? Ik hoef geen mensen met een wortelmuts op mijn plekkie te zien.

16 maart 2012 om 16:39

Dat gaat toch wel gebeuren tegen Andorra. ;

1 van de 5 wedstrijden in dé voetbaltempel van Nederland is wel erg karig.

Maar goed, 2/3 van de kaarten komt meestal toch bij stropdassen terecht die liever onder een dak zitten en meer oog hebben voor de faciliteiten als voor wat er op het veld gebeurd.

De commercie weegt weer 's zwaarder dan het voetbal en de sfeer.

Alle niet ajacieden die hierop reageren zijn gewoon jalours.br Enige commentaar van Feyenoord supporters is te begrijpen die komen vaak in de kuip en kunnen oordelen.br Maar alle niet Feyenoord supporters die toch Feyenoord ondersteunen en (bijna) nooit in de Kuip komen, wegwezen jullie

16 maart 2012 om 18:47

Mindfucked

Zou Koeman het ook geroepen hebben als hij trainer van Ajax was geweest ? Ik denk het niet !!! Natuurlijk verdiend De Kuip een aantrekkelijke wedstrijd, maar dat ligt dan aan de Knvb !!!!

Het ligt volgens mij gewoon zo.
1) meer plaatsen=meer geld
2)dak op het stadion, zodat je niet smelt als het regent
3) Amsterdam is een bekendere stad.

Het ligt in elk geval niet aan de grasmat, aangezien dit de tussenstand van januarie 2012 is

Top 5 Eredivisie:
1. Feyenoord
-. FC Twente
3. Psv
4. Az
5. Ajax

Ik weet dat feyenoord nu 5e staat, maar het lijkt me sterk dat de grasmat in de kuip in 2 maanden zoveel achter uit is gegaan.

Ook ligt het niet aan de sfeer, aangezien de kuip een echt voetbalstadion is en de arena toch eigenlijk met alle respect een bioscoop is.

De Arena is beter bereikbaar, grotere capaciteit en dus meer inkomsten. Zal vast meespelen in de keuze.

ja inderdaad betere sfeer en de arena is een beton gebouw

16 maart 2012 om 17:40

nee de kuip is van plaggen gemaakt ... sjees wat een domme "bij ons is het gezelliger" vibe hier

17 maart 2012 om 01:16

De Kuip is grotendeels van staal gemaakt. Dat is ook de reden dat je het stadion zo mooi ziet meebewegen.

Ik ben ajacied, maar ik heb geen ajax bril op en zeg eerlijk dat de kuip een mooier stadion is

Nou ik ben bij de wedstrijd tegen moldavie geweest toen ze in de kuip speelden, toen had ik toch echt liever in de Arena gezeten helemaal verrot geregend.

Buiten het dak dat dicht kan, kan ik echter ook geen reden verzinnen waarin de Arena de voorkeur zou moeten krijgen. Snap niet waarom het niet is verdeeld. Ook wel zo fair tegenover de mensen die komen kijken, die uit het hele land komen.

Tuurlijk is het in De Kuip veel leuker, maar ik kan me er niet zo druk om maken.

Het is inderdaad pure commercie, dat is alles waar de meeste bestuurders aan denken, geld, geld geldl. De Arena heeft gewoon beter faciliteiten hiervoor en verkiest dit boven nostalgie.

Gelukkig weten wij Feyenoorders wel beter en wij houden gewoon van het traditionele en voetbalademende stadion boven een betonnen commerciële bak die ook extra ingericht is voor concerten en evenementen.

Daarnaast hoef ik dat Carnavalspubliek nou ook niet zo graag in De Kuip te zien, ik vind de wedstrijden van het Nederlands Elftal vrij sfeerloos. Alleen maar gasten die zich belachelijk kleden en bij een 3-0 voorsprong een keer een wave erin gooien, en 2x per wedstrijd Holland Holland Holland zingen. Ik vind het jammer dat de echte voetbalfans in Nederland niet echt bij de wedstrijden van het Nederlands Elftal aanwezig zijn, die gewoon staan en de hele wedstrijd zingen en fanatiek meeleven, in plaats van dat dagjespubliek. Kijk naar die Argentijnen op de grote toernooien, dat is gewoon pure emotie en fanatisme, veel prachtiger.

16 maart 2012 om 17:59

Ik denk dat dat komt doordat de meest fanatieke voetbalfans in Nederland die van Feyenoord, Nac Breda en Den haag zijn. Het Nederlands elftal staat traditioneel bekend als een ajax-bolwerk. Veel fanatieke nederlandse voetbalsupporters hebben daar dus helemaal niets mee.
Zo ook bij mij, iemand als Sneijder die ik in het verleden de ergste dingen toe heb gewenst, moet ik nu ineens aanmoedigen? denk et niet.

Wat een geleuter zeg, opvallend vooral van mensen die nooit in de Arena komen. Laat Oranje maar voor goed spel zorgen, dan heb je gelijk een goede sfeer. Of dat nu in Amsterdam, Rotterdam of Appelscha is.

als ajacied vind ik zelf de kuip heel wat mooier dan de arena, en geef Koeman daar ook volledig gelijk in. Dit eigenlijk alleen omdat de arena net een grote kaugomballenautomaat is en ik er echt van sta te kijken dat de stoeltjes niet rood/wit geschilderd zijn.......................

16 maart 2012 om 17:57

Maar als Oranje speelt zie je niks van die stoeltjes hoor, en ook als Ajax speelt niet.
Voor de Oranje bezoeker wat toch vaak gezinnen ofzo zijn zijn de facaliteiten in de Arena gewoon beter verzorgd. En de sfeer is goed genoeg want ik kan me Oranje-italie nog herinneren in 2000 en toen was het levendig genoeg.

Ik zal even een paar redenen opnoemen waarom ze misschien voor de Arena hebben gekozen:

1. Moderner stadion dan de kuip (skyboxen etc.)
2. De Arena ligt haast naast schiphol, zodat het comfort voor de tegenstander nog beter wordt
3. Amsterdam is de hoofdstad van Nederland

16 maart 2012 om 19:27

Waarom is comfort voor de tegenstander belangrijk? Dat is juist een nadeel. Je moet het ze zo moeilijk mogelijk maken. In 'la Bombonera' zit je als uitspelende club direct onder de tribune met de fanatieke aanhang. Dat werkt natuurlijk hartstikke imponerend.

als we toch over speelsteden hebben en wat het meest centraler leg voor de supporter zelf!

zou ik juist de galgenwaard pakken in utrecht!

1. de stad en provincie ligt centraal in nederland!

2.voor iedereen in nederland bereikbaar!

16 maart 2012 om 18:03

Of de Knvb verkoopt iets minder dan 25.000 kaarten of ze verkopen er 52.000. Ik denk dat als je 27.000 mensen teleurstelt met geen kaartje, je beter de Arena kunt nemen. Verder is Amsterdam de hoofdstad met het grootste stadion en vind ik het niet raar. Je kunt zeggen in de kuip is meer sfeer, maar Oranje fans maken zelf hun sfeer. Groot deel van de tribune in de Arena zit al een stuk dichter op het veld de laatste tijd, dus dat zou ook geen big deal zijn. De faciliteiten in de Arena zijn wel een stuk beter als die van de kuip, waardoor ik het geen rare beslissing vind. Misschien had 2 om 4 wat eerlijker geweest, maar als je heen wilt maakt het volgens mij vrij weinig uit.

Trek me er ook weinig van aan. Zal de wedstrijden zeker niet gaan kijken in die betonnen bak. Wat een ontiegelijk lelijk stadion is dat. En dan heb je nog mensen die zeggen dat de Arena beroemder is dat de Kuip. Haha

"de meeste sfeer is in De Kuip, hier is het het leukste spelen, niet in de Arena."

En wat versta je onder sfeer? Sfeer wordt toch gemaakt door de mensen die de wedstrijden bezoeken.
En hier is het leukste spelen? Nog zo'n reden waarom is het leuker spelen? Omdat jij nu toevallig trainer van Feyenoord bent of dat de mat zoveel beter is?

Wat maakt het uit waar die wedstrijden gespeeld worden het publiek moet vermaakt worden door de spelers zodat de sfeer goed wordt en dat kan je dan in elk stadion krijgen.

16 maart 2012 om 17:55

Jij weet donders goed wat hij bedoeld, en jij weet ook donders goed dat er alleen sfeer is in de Kuip. Natuurlijk ook bij NAC en de graafschap, maar daar zal niet zo snel een interland gespeeld worden

En tegenwoordig gaat het voor de fans ook niet meer om de sfeer, maar om de catering en om lekker droog te zitten. Pfiej, wat ben ik blij dat ik om de twee weken in de Kuip zit ipv een concertzaal

De reden is gewoon heel simpel, de Kuip is verouderd en voldoet niet meer aan de eissen die gesteld worden aan stadions vandaag de dag. Om dezelfde reden zal de Kuip ook niet meer aangewezen worden door de Uefa voor een finale.

Hopen op een renovatie heeft geen enkele zin, want uit onderzoek is allang gebleken dat renovatie geen serieuze optie is. De kosten zijn te hoog en volgens mij waren er ook heel wat problemen wat meer bouw technisch van aard is.

Nu zal ik ongetwijfeld kritiek krijgen op deze alinea. Maar ik vind het allemaal wel meevallen met die zogenaamde sfeer in de Kuip. In het verleden hing er inderdaad een fantastische sfeer in de kuip, maar vandaag de dag valt dat wel mee. Ook in de Kuip kan je regelmatig een speld horen vallen, met name op de vakken X en S klaagt men over een gebrek aan sfeer in het eigen stadion. Nu zeg ik niet dat het in Amsterdam altijd geweldig is ( al is het flink verbeterd ), tijden zijn veranderd en ook in Rotterdam-zuid. Natuurlijk kan de Kuip nog steeds kolken maar de sfeer die er hing bijvoorbeeld in de jaren negentig is er niet meer. Zo ie zo is de sfeer tijdens interlands compleet anders dan de sfeer die er heerst tijdens het club voetbal.

16 maart 2012 om 17:59

Klopt, maar dat komt meer door je Afca in je naam. Er word vooral geklaagd dat ze te snel zingen. De sfeer de afgelopen jaren was nog steeds enorm goed. ook al stonden we (15e!!!!). Dit jaar is de sfeer echter alleen echt goed in de topwedstrijden. Voor de rest is is ietsje minder geworden inderdaad.

De sfeer in de Arena is inderdaad beter geworden, maar ze komen nog lang niet in de buurt van Twente, Feyenoord en Nac. Dat is nog steeds een wereld van verschil.

17 maart 2012 om 01:25

De sfeer die er tijdens topwedstrijden ontstaat in de Kuip is ongeëvenaard in Nederland. Andere clubs komen daar naar mijn mening niet eens bij in de buurt.

Tijdens veel andere wedstrijden is de sfeer inderdaad hard achteruit gegaan. Dat probleem is geconstateerd door veel Feyenoorders inmiddels en dat is de eerste weg naar verbetering. Potentie genoeg in de Kuip om bijna altijd een goede sfeer te hebben met een paar uitschieters naar kippenvel niveau dat lijkt mij ideaal.

16 maart 2012 om 18:03

De sfeer bij Feyenoord zelf heeft niets te maken met welk stadion voor het Nederlands Elftal wordt gekozen he, het gaat om het stadion zelf.

En tja, dat de Oranje supporters kiezen voor de Arena, bevestigt alleen maar het dagjespubliek verhaal. Veel mensen die zich meer druk maken om of hun stoeltje lekker zit, dat ze niet 5 minuten extra moeten lopen, dat ze niet te dicht op elkaar zitten en dat ze het niet koud hebben in plaats van het mooie voetbalgedeelte waar ik van houd. De Kuip moet van mij voor altijd blijven, interesseert mij het dat de Kuip zogenaamd verouderd is, De Kuip is De Kuip en is al bijna 75 jaar het mooiste stadion van Nederland!

Je hebt wel gelijk over de sfeer bij Feyenoord. Ik denk dat de hoofdoorzaak is dat er nog veel oude garde in de harde kern zit, te veel mensen die hun bek niet (meer) open trekken, of mensen die het mooi vinden om in de sfeervakken te zitten, maar zelf te weinig aan de sfeer doendat is gewoon niets. Vak S en vak X moet gewoon de rest van het stadion meetrekken, maar de fanatiekelingen zitten te verspreid door het stadion nu, ook veel op W en Z. Daarom heb je niet 1 geheel met fanatieke en heb je in al die vakken dat een aantal mensen beginnen met zingen en de rest gewoon niet meedoet.
Velen zullen dit belachelijk vinden, en vinden dat het moet blijven zoals het is, maar ik denk dat een soort verandering in de supportersvakken zoals bij Ajax is gebeurd, voor de sfeer bij Feyenoord goed uitpakt: sinds de oprichting van vak 410 is bij Ajax de sfeer ook stukken verbetert, daar zitten nu veel jonge gasten die de hele wedstrijd schreeuwen en allemaal los gaan. Nou vind ik zoals bij Ajax dan weer niets, van die gasten die met de blote bast staan en met van die megafoons vind ik dan weer belachelijk, maar dat is een hele ander verhaal.

Er kunnen 51 000 mensen in de Kuip hoor geen 46.000 dat is echt bullshit.

16 maart 2012 om 18:05

Voor de veiligheid moeten er altijd wat plaatsjes leeg blijven.

17 maart 2012 om 01:34

Tegen Ajax zaten er 48.000 en dat is echt het maximum. Als er uitsupporters bij zijn is het nog iets minder.

Als de Kuip een dak had dan hadden ze er ook wel meer gehad, de mensen willen droog zitten namelijk en wat dat betreft is het volledig duidelijk. En de sfeer met Oranje maakt niks uit waar je speelt, dat is altijd hetzelfde.

De Arena heb nu eenmaal de naam als een sfeerloze betonebak en daar zal het waarschijnlijk nooit meer vanaf komen.
Deze naam heb het vooral te danken aan de begin jaren, toen het publiek zen plekje nog moest vinden, het gras gruwelijk slecht was, de grachten nog niet dicht zaten en het totaal niet aangekleed was met Ajax dingen en er vooral grijs beton te zien was.
Verder was de omgeving in die tijd ook een grote bouwput waar niks te doen was.
Mensen die er de laaste jaren komen weten nu wel beter, de sfeer met aanvoering van 410 is de laaste jaren vooral in grote wedstrijden gewoon super.
Daarnaast is er nu een nieuwe groep op de f-side die achter het doel het zelfde van plan is, daar gaan we de aankomende tijd zeker veel van zien en horen.
Ik denk dat het publiek op de lange zijden tegenwoordig net zo dicht op het veld zit als in de kuip.
En met de stijle tribune (3 na stijlste van Europa) is het gewoon een imponeerend stadion.
Ik persoonlijk heb het altijd prima naar me zin, het is gewoon een stadion anno 2012, je zit nooit in de regen, makkelijk bier halen of na de wc, overal hangen schermen, is toch leuk om een doelpunt of mooi actie terug te zien. de omloop hang ook vol met tv's
En tuurlijk ik vind de kuip ook een schitterend stadion maar het is gewoon niet meer van deze tijd en dat weten ze in Rotterdam ook wel.

16 maart 2012 om 18:02

Nou ik denk dat geen een Feyenoorder de Kuip zou willen ruilen voor de Arena. Het is en blijft een kil stadion.

16 maart 2012 om 18:07

vind jij maar heel veel andere mensen dus niet. Waaronder ik . Maar goed jij bent er ook waarschijnlijk nog nooit geweest de afgelopen jaren wanneer ajax speelde

16 maart 2012 om 18:11

Ajacieden uiteraard niet!

16 maart 2012 om 18:18

Jawel, Ajax - Feyenoord dit jaar nog. Gewoon met een groepje Feyenoorders; Vond de sfeer er niks aan, maar goed, natuurlijk mijn eigen mening

16 maart 2012 om 20:11

Nee moet ik je gelijk ik geven dat dat weinig aan was maar dat is het al jaren zonder uitpubliek en spanning (deze wedstrijd dan niet)

16 maart 2012 om 18:06

Ben het helemaal met je eens. Heb nu 5 jaar een seizoenskaart en heb het zelfs in die 5 jaar heel erg zien veranderen in positieve zin. Zijn die gasten op de F-side niet ook een deel uit 410? die daar ook wat zijn gaan starten

Ben bij verschillende interlands van het Nederlands geweest. In de speelsteden Rotterdam,amsterdam en Eindhoven. Maar vond het in de kuip toch het leukst ik weet niet waarom. maar het trekt aan persoonlijk vind ik dat het Nederlands elftal meer in de Kuip moet spelen, Bijna alle interlands worden nu in Amsterdam afgewerkt toch jammer

De kuip heeft een betere sfeer, maar in de Arena kunnen meer toeschouwers. Eerlijke verdeling is het niet, je zou dan beter 2 in de Kuip en 3 in de Arena.
Maar wat boeit het eigenlijk, zolang Oranje maar wint maakt het niet uit in welk stadion je speelt.

16 maart 2012 om 19:28

Nou en dat is het 'm nou juist.

De spelers hebben blijkbaar aangegeven liever in de Kuip te spelen.
Natuurlijk hebben we een goede selectie die zich kan plaatsen, maar de knvb zou er eigenlijk alles aan moeten doen om het Oranje naar hun zin te maken. Ze voetballen voor ons land !!!!
Maargoed, ook al ben ik zelf een Hollander, hieraan zie je weer ons vooroordeel terugkomen van de Gierigheid voor die paar plaatsen meer.

Zowel qua sfeer en ambiance is Rotterdam gewoon de speelstad. Maar qua accomodatie is de arena een stuk beter. De bobo's vinden natuurlijk het 2e belangrijker en daarom komen ze uit in dat afschuwelijk lelijk stadion.

Andere kant is het ook niet heel erg. Verpesten ze in ieder geval niet ons mooie stadion .

Waarom niet gewoon een wedstrijd in Limburg waar de Brabanders,limburgers, Zeelandse- en Gelderlandse mensen op af komen. Een wedstrijd in de Kuip waar alle Utrechters,zuid-hollanders, Noord-hollanders op af komen. Een wedstrijd in de Arena waar de Noord-hollanders, Groningers en Friezen op af komen. Een wedstrijd in de Grolsch Veste waar de Tukkers, Zwollenaren, Groningers en Friezen op af komen en dan nog een wedstrijd in het Philips-stadion waar weer Brabanders en Limburgers op afkomen. Gewoon wat kleinere stadions want het is kul om voor een wedstrijdje Nederland - Andorra 60+ euro te betalen. Lekker in een stadion van ongeveer 25.000 toeschouwers waar het lekker knus en gezellig is

En dan de iets wat grotere wedstrijden zoals Nederland - Turkije en Nederland - Roemenië in de Kuip en Arena

De arena is natuurlijk niet echt een voetbalstadion. meer een evenementenhal. Maar goed, van mij mogen de wedstrijden van Nederland lekker in de arena gespeeld worden. Wat maakt dat nou uit?

Simpel als wat:

1. Arena passen meer mensen in(meer inkomste).
2. Arena is moderner(meer skyboxen is meer inkomste en dergelijke)
3. Arena is beter bereikbaar door beter infra structuur.
4. Schiphol om de hoek.
5. Het dak kan dicht bij slecht weer.
6. Meerderheid supporters vind Arena gewoon beter.

Jammer maar helaas niks meer aan te doen.

Goede actie van de Knvb en kunnen het ook zeer goed uitleggen met bovenstaande feiten.

Persoonlijke voorkeur kan natuurlijk altijd anders zijn maar de feiten liegen niet!!!

Zie hier het duidelijke verschil tussen Oranjeclowns en echte voetbalsupporters.

Ik snap het wel. Hier in Rotterdam leeft het Nederlands elftal niet zo.. Hier leeft Feyenoord en vooral alleen Feyenoord, daarom zul je het stadion in Amsterdam veel sneller vol krijgen en daar is het ze om te doen. Veel Rotterdammers schamen zich zelfs een beetje voor het 'carnavals publiek' van ons land.

Niks te maken met die 1000 plekjes meer in de Arena..

Wat een gelul van alle Ajax-haters! wat jullie doen is niet meer oordelen over de inhoud maar over de haat naar!

De Oranje supporter is echt altijd het zelfde. En ik kan best het besluit begrijpen van de Knvb om het zo te doen, Voor de tegenstander zitter er zoveel voordelen aan om naar de Arena te gaan.

1. Je kan 1 dag van te voren aan komen gelijk weggaan na een halfuurtje bus reis kan je na de wedstrijd weggan. Tuurlijk je hebt Rotterdam Airport maar Schiphol is toch luxer!

2.de Arena is gewoon moderner beter Faciliteiten en voor de hoge mannen mannen natuurlijk.

3. Wat de Knvb aangaf in een onderzoek is gebleken dat het absoluut niet veel uitmaakt kwa beleving! en sfeer in Arena en Kuip of Eindhoven!

4. Arena veel beter bereikbaar vindt ik! Rond de Kuip vindt ik altijd een chaos mensen lopen over wegen etc. Bij de arena zit je lekker bij een Boulevard daar kan je tenminsten nog eten voor de wedstrijd!

Ik kom zelf uit Twente, als ik moest kiezen dan is het de Arena. Niet vanwege de sfeer, maar vanwege de bereikbaarheid. Feit is Station Bijlmer-arena heeft goede intercityverbindingen (utrecht, Nijmegen, Eindhoven, Maastricht. etc. En voor de mensen uit het oosten en noorden van het land kunnen gaan reizen naar intercitystation Duivenrecht. (groningen, Enschede). Van station Duivendrecht is het maar 3 min met de trein of metro naar de Arena.

Beter is de grotere wedstrijden te laten spelen in Amsterdam of Rotterdam. En tegen de kleine landen in Eindhoven, Heerenveen, Groningen, Arnhem, Enschede, etc.

16 maart 2012 om 20:31

Zou ik ook mooi vinden. Voor de lokale economie en beleving ook wel leuk om een keertje het circus van het Nederlands Elftal mee te maken.

Volgens mij heeft sfeer te maken met de supporters die er kome en hoe de wedstrijd zich ontwikkeld. (kijk naar Ajax-twente vorig seizoen) En dus niet in
welke stadion het is. De stoeltjes van de Kuip beginnen echt niet uit hun eigen te zingen hoor...

Ben er eerlijk gezegd wel blij mee dat er meer in de Arena gespeeld gaat worden. De Kuip is voor mij gezien zeer slecht bereikbaar. Alleen qua sfeer is de Kuip beter. Maar die heb ik tegen Moldavië thuis ook mede moeten maken. Als je het maar gezellig hebt, dat is het belangrijkste. En dan maakt het niet uit of het stadion vernoemd is naar een stad, electronicaboer of wijk.

Kun je in de Kuip dan harder zingen? wat een onzin zeg dat in de Kuip de sfeer beter is...de mensen maken de sfeer en niet het stadion zelf nogmaals...

16 maart 2012 om 18:48

dat is jouw mening. Als je bijvoorbeeld heel ver van het veld zit, is dat slecht voor de sfeer. Als er bijvoorbeeld staanplaatsen zijn is dit heel goed voor de sfeer.

16 maart 2012 om 21:59

de kuip zit verder van t veld dan de arena, en dan met name de 2e ring. daarnaast zijn staanplaatsen al heel lang niet meer toegestaan. mss moet je eens naar een stadion toe gaan...

16 maart 2012 om 23:59

Misschien dat jij eens naar een stadion moest toegaan. Staanplaatsen zijn weer in opkomst, bijna de hele Bundesliga heeft ze. Ook in de Eredivisie komt het mondjesmaat voor.

Ik heb geen test ingevuld??? @jefalexmei: Moldavië in de Kuip was inderdaad geen pretje....

Mooi, Dat publiek van Oranje hoef ik niet in de Kuip te hebben, daarbij hebben ze in de arena "een stadion" gevonden die precies bij hun past.

Wat interesseert mij 't nou waar Nederland speelt, ik kom altijd nog voor 't voetbal en niet voor 't stadion.
Dat er in de kuip meer sfeer is? Ik weet niet waar 't op gebaseerd word: Dat bij de kuip de voorste rijen asociaal zijn en gaan staan waardoor de rest genoodzaakt is dit ook te doen? Dat noem ik geen sfeer. Voorlopig hoor ik elke Zondag alleen 410 al veeeeel meer decibel produceren dan de hele kuip bij elkaar. Kijk gewoon even objectief zonder je ''club'' bril op en iedereen moet 't er toch mee eens zijn dat de Arena beter bereikbaar is, moderner is en er meer plaatsen zijn? Discussie voorbij lijkt me -_-

16 maart 2012 om 18:50

Haha... 410 is het enige wat geluid maakt bij ajax, en dan ook nog geforceerd met megafoons en trommels (hoe triest kun je zijn). De rest van "het stadion" is muisstil.

16 maart 2012 om 19:00

Je plaatje zegt alweer genoeg, wees eens objectief en geef gewoon toe dat 't voor Oranje een beter stadion is? Is dat nou echt zo moeilijk, is je ego nou echt zo groot? Geluid is toch geluid, waarom zou dat nou triest zijn. Het is toch juist goed om je club op die manier te steunen, ik zie 't trieste er niet van in? En er bestaan ook mensen die gewoon rustig een wedstrijd willen kijken, en ook die verdienen hun plaatsje in 't stadion. Heb meerdere malen in de kuip gezeten, en iedereen voor ''k*** m***'' uitmaken is geen sfeer. Dat is niets meer dan asociaal, al ligt 't IQ bij het publiek van Feyenoord natuurlijk wat lager. Ik snap het wel =)

16 maart 2012 om 19:14

In de kuip is anders ook vaak genoeg stil, ben daar al vaker geweest en nooit was er meer sfeer dan in de Arena.

16 maart 2012 om 19:37

En jij stond zeker vooraan te kwijlen met je trommeltje??

@eki_bosna: Volgensm ij was er bij Ajax tegen RKC laatst meer sfeer als jullie wedstrijd tegen Rkc....

16 maart 2012 om 18:52

Dat betwijfel ik, maar mooie vergelijking maak je... Een wedstrijd die ajax eenvoudig wint en waardoor ajax weer meedoet om de titel omdat de rest allemaal verliest of verloren heeft... Dan is het inderdaad makkelijker om sfeer te maken dan als het 1-1 staat en je een zaadwedstrijd speelt in de stromende regen.

Ik zit zelf altijd bij die ''rest'' waar je het over hebt......het klopt dat er gedeeltes zijn waar niet gezongen wordt. Maar sinds enkele jaren heeft ajax naast 410 ook een sfeervak die zowat langs 410 zit. En wij zitten zelf langs het sfeervak (aan de andere kant van 410) en wij zingen ook altijd mee. Dus volges mij heb je of de laatste jare geen thuiswedstrijd van ajax gezien. En als je dat dan wel gedaan hebt had je een grote kakkerlakkebril op...

16 maart 2012 om 19:26

In de toekomt zal er nog meer sfeer gaan komen in de Arena, omdat er op bij F-side weer leven zal worden ingeblazen.

17 maart 2012 om 18:04

Klopt, ze willen nog meer trommels gaan plaatsen. een unieke sfeer -.-

En bij Feyenoord zinge ze toch altijd...ook al gaat het een wedstrijd minder?? of klopte dat ook niet helemaal..

Ajax fans zullen zeggen dat de Arena leuker is, alle andere Nederlanders zullen zeggen dat de Kuip leuker is, puur omdat ze ajax haten.
En het gaat er trouwens niet om of er bij clubwedstrijden sfeer is, want het gaat hier om het Nederlands elftal, dat heeft helemaal niks met ajax of feynoord te maken. Bij wedstrijden van het Nederlands elftal is minder sfeer dan bij clubwedstrijden van ajax, en feynoord denk ik ook(weet ik niet ben nooit naar een wedstrijd van ze geweest) in welk stadion ze ook spelen.

Waarom 4 wedstrijden in de Arena en slechts 1 in de kuip. In de kuip is er een betere sfeer dan in de Arena. Kijk maar naar de eredivisieduels. Als er gescoord word door Feyenoord dan staat het stadion drie kwartier te springen. Bij Ajax is het na 5 minuten ongeveer over. Ook is het zo dat als Feyenoord achter staat het publiek ook nog zingt. Dat is bij Ajax niet zo. Dan lijkt het me toch echt wel fijner om in de kuip te spelen. Ik snap daarom dus niet waarom er 4 Nederlands elftal wedstrijden in de Arena worden gespeeld en maar 1 in de Kuip. Ik had het liever omgedraaid gehad.

16 maart 2012 om 19:29

Ajax? Feyenoord? Het gaat hier om het Nederlands elftal. Daarnaast vertel je verder nog meer onzin, bij Feyenoord is het namelijk vaak stil en juichen ze alleen bij doelpunten (en zeker geen 45 min lang).

16 maart 2012 om 19:56

Inderdaad, je slaat hier compleet de plank mis. Heb je uberhaupt wel een wedstrijd van ajax gezien de laatste tijd? Ze staan 90 minuten lang te zingen, iets wat bij feyenoord alleen bij een goal gebeurd.

Ik weet nog heel goed, toen ik op vakantie was in turkije en de klassieker werd gespeeld. Ben ik met een paar vrienden uit het hotel gaan kijken in een plaatselijk kroegje.
Geen feyenoorder te zien, totdat ze scoren. Dan gaan de vestjes uit en komt het feyenoord shirt tevoorschijn....

16 maart 2012 om 20:22

Sorry, maar dan kijk jij geen wedstrijden van Feyenoord. Feyenoord zingt meer dan genoeg! Zowel uit als thuis.

16 maart 2012 om 20:34

Hahahaha. Een vakantiekroeg gaan vergelijken met het stadion. Sommige mensen trekken echt de raarste vergelijkingen. Bovendien gaat dit over Oranje en daar zitten mensen uit heel het land. Totaal niets te maken met clubvoetbal en de sfeer die gemaakt wordt. Feit is wel dat de akoestiek in de Kuip beter is door de vorm van het stadion. Het geluid blijft beter hangen.

Clubs waar ook ter wereld bouwen hun stadion tegenwoordig naar het model van de Arena! Sterker nog daar verdient de Arena ook nog eens bakken met geld mee omdat ze advies etc verlenen. Denk niet dat clubs geïnteresseerd zouden zijn als het zo lelijk was denken jullie niet...?

16 maart 2012 om 20:11

Noem eens voorbeelden dan? Ik ken alleen het Millennium Stadium (1999) en Veltins Arena (2001) die enige gelijkenis tonen.

Of dat het die clubs uitmaakt hoe mooi/lelijk het is. Die denken puur financieel.

Arena is wel beter bereikbaar, daar heeft de Knvb gelijk in.. Maar of er meer sfeer is betwijfel ik.. Natuurlijk is het onzin dat de Arena sfeerloos is, kom maar een willekeurige wedstrijd in vak410 bezoeken en daarna praten we weer... Zo vermoeiend die reacties van veelal feyenoorders over de sfeer.. Bullshit!

Koeman moet weer een wit voetje halen bij de feyenoord fans hoor... Voldoende argumenten om de arena te kiezen in plaats van de kuip. Maar meneer Koeman wil nog even persoonlijk horen waarom zijn stadion het aflegt tegen de arena.
Wellicht is hij bang dat de komende jaren wederom vrijwel geen enkele internationale wedstrijd wordt gespeeld in de Kuip?

16 maart 2012 om 19:53

Dat is inderdaad precies wat hij doet, als hij met een paar jaar bij psv gaat trainen weet ik zeker dat dat ineens het mooiste stadium is. Alles om zn ego op te krikken..

Aha als de Oranjefans het zelf willen wie ben ik dan om er tegen in te gaan.

Belangrijk dat het dak dicht kan....tsjaaa...het huidige publiek zit blijkbaar liever gegarandeerd droog dan dat ze bovenop het veld zitten....tsjaa de kaas op je hoofd zal smelten of je Zeeuws-meisje pak wordt nat...tis me wat allemaal

Hahaha, oftewel. Koeman lult maar wat. Vreselijke vent, vind ik het. Wel een goede trainer. Maar altijd maar dat afgeven en vergelijken met zn rivalen. Bah.

Het heeft vast te maken met het aantal beschikbare skyboxen voor de relaties van de Knvb.

een hoop reactie's gelezen hebbende kan ik niet anders zeggen dat wat betreft de sfeer de meesten kijken naar de sfeer als als hun eigen club speelt ipv het nederlands elftal.
je kan de sfeer niet vergelijken tussen de clubsupporters en die van oranje.
beide zijn totaal verschillend in beleving en vooral bij oranje maakt men er een dagje/avondje uit van terwijl de clubsupporters een veel intensere beleving hebben, zeker als het op bv feyenoord of ajax aankomt.
mijn beleving is niet die van de oranjesupporters.

Heel opvallend. Meeste mensen vinden de Kuip toch het mooiste en het meest sfeervolle stadion van Nederland. Vind het wel heel jammer. Kijk liever naar wedstrijden van Nederland in de Kuip dan in de Arena. De Kuip heeft toch iets meer.

Komt misschien ook wel omdat ik een Feyenoorder ben.

16 maart 2012 om 21:49

Nou ja ik ben Ajacied maar ook ik vind dat de Kuip een sfeervoller stadion is, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook weer zo dat 'wij' 6.000 toeschouwers meer kwijt kunnen en dat is ook financieel gunstig voor de Knvb en dat zal ook zeker wel een belangrijke factor zijn.

16 maart 2012 om 22:00

Zeker, daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar ik vind het ook jammer dat het dan 4 van de 5 wedstrijden in de Arena worden gespeeld om 6000 toeschouwers van de 52.000. Maar ja, het zij zo.

16 maart 2012 om 22:15

ja maar lees het ander 6000 klinkt niet zoveel maar neem bijvoorbeeld dat een kaartje 30 eutjes gaat kosten zit je al op 180.000 eutjes. Ovrigens had het van mij ook wel beter verdeeld mogen worde.

Wat doen mensen hier moilijk over zich, dit gaat nauwelijks over Ajax en Feyenoord. Er wonen ook gewoon meer mensen in Rotterdam, en het is gewoon de hoofdstad hoor. Ook, moeten mensen zich stoppen zo negatief te uiten over de Arena. De Arena haalt het hoogste toeschouwers aantal in Nederland dat zijn feiten en het is ook onzin dat er geen sfeer is, hebben mensen wedstrijden gezien de laatste tijd, er is verschrikkelijk veel sfeer in de Arena en vak 410 en nu ook het zuidvak zorgt alleen al voor harstikke veel sfeer, maar mensen maken zich veel's te veel zorgen om eigenlijk niks. Als je echt een Oranje wedstrijd wil bijwonen dan rijd je naar Adam of Rdam

Haha, die lulsmoes koopt echt helemaal niemand. Qua sfeer is De Kuip gewoon 10 keer beter. Nee hoor, de Knvb denkt maar aan 1 ding. 6000 plekken meer = 150.000 - 200.000 meer inkomsten. Tevredenheidsonderzoek...hoe verzinnen ze het

16 maart 2012 om 21:11

@pprins

Na elke wedstrijd van het Nederlands elftal krijg je een mailtje van de Knvb met het verzoek om alles te beoordelen. Zo weet de Knvb wat het publiek waardeerd en wat nog beter kan.

Ik zat toevallig in de Kuip toen Nederland tegen Noorwegen speelde. Bij doelpunten, geen herhalingen. Totaal natgeregent op de tribune (die poncho helpt ook maar eventjes, en na de wedstrijd drijfnat meer dan een uur op de tram gewacht. Hoe denk je dat ik dan de enquete invul?

De Arena is gewoon veel luxer, makkelijk bereikbaar, je eigen stoel op nummer, bij slecht weer gewoon het dak dicht, met de roltrap naar de tweede ring en bij de thuis wedstrijden van Ajax gewoon echt bier (en voor de liefhebbers, zelfs een bacootje wordt er geserveerd. Nootje erbij?

Het is gewoon een andere beleving. Zodra de nieuwe Kuip er is, heb je echt geen heimwee meer naar het oude stadion.

16 maart 2012 om 22:12

Die herhalingen heb ik nooit gemist in De Kuip. Moet je maar opletten. Heb vaak zat een doelpunt gemist, maar dan keek ik hem thuis gewoon terug. En over dat nat worden...
Tsja... als je niet tegen wat druppels kan moet je maar thuis blijven denk ik dan.

Dat je überhaupt een poncho aandoet bij een voetbalwedstrijd .

16 maart 2012 om 22:23

Ik weet niet in welk vak jij in de Kuip hebt gezeten maar in de W en Z vakken legt men plastic poncho's op de stoelen als het heel erg hard regent. En ja het ziet er niet uit maar toch trekt iedereen ze aan.

En bij slecht weer hoef je dus helemaal niet thuis te blijven. In een modern stadion doet men gewoon het dak dicht en kan iedereen gewoon lekker van de wedstrijd genieten. Vandaar de keuze van de Knvb voor de Arena.

17 maart 2012 om 00:08

Ik heb een seizoenskaart op W beste vriend.

Dat ze die dingen neerleggen bij Nederlands Elftal zegt ook genoeg over het volk dat daar op af komt.

"in een modern stadion doet men gewoon het dak dicht"

Hoeveel moderne stadions hebben een (verschuifbaar) dak?
Het is echt niet zo dat elk nieuw stadion dat heeft.

17 maart 2012 om 21:52

En ik heb daarom een seizoenskaart voor vak 405, inderdaad met de roltrap omhoog, twee grote schermen voor de herhalingen, lekker droog,met verwarming in de winter, al jaren dezelfde plek met dezelfde buren. Kost me twee keer zoveel als jouw seizoenskaart maar dat heb ik graag over voor de extra luxe.

Omdat het veel meer opbrengt als jouw kaart, zie je dat de meeste stadions steeds meer investeren. En omdat de mensen het ook waarderen, kiest de Knvb dus voor stadion met de extra luxe en dus de hogere ticketprijs.

Ik zie Nederland ook veel liever in De Kuip spelen.
Decor van Arena is erg armoedig terwijl die van De Kuip geweldig is.

Maar ja de Knvb denkt inderdaad alleen maar aan geld en Sepp Blatter.

De discussie is zinloos want het oranje-publiek is zowiezo zelden in staat om er een echte voetbalsfeer van te maken. Je kunt meestal 90 minuten een speld horen vallen. Verder zetten ze ook nog elke keer ons land voor lul met al hun carnavals-attributen.
De Kuip is overigens wel de meest geschikte lokatie omdat daar het gezang van supporters niet zo weggalmt als in de Arena. In de Kuip zitten de supporters ook veel dichter op het veld.

ik lees hier alleen maar jaloerse feyenoordsupporters.. beetje jammer!

Roltrapje naar beneden...baco erbij..oeioei mischien kan ik nat worden...joepie mijn stoeltje is genummerd. Gadverdamme...ga lekker naar Laren tegn Bloemendaal kijken!

16 maart 2012 om 22:42

@pprins

En welk publiek denk je dat er naar de wedstrijden van Oranje gaat? Dat is een heel ander publiek dan het gewone voetbalpubliek. Dat zijn mensen die graag wat meer betalen voor wat extra luxe. Dezelfde mensen die je in de Kuip op de Olympia tribune ziet, de vakken L en M, B en N. Die verwachten geen andere mensen op hun plek, maar gewoon dat ze op hun eigen plek kunnen zitten. Vandaar dat die de Arena veel meer waarderen dan de Kuip.

Laat ik voorop stellen dat ik totaal geen Oranjefan ben, maar stel ik moet naar een wedstrijd van Oranje dan kies ik ook liever voor de Kuip (twee keer geweest met beker finales) dan de Arena (één keer geweest tijdens een competitieduel). Maar als je erover nadenkt dan maakt het totaal niet uit waar je speelt. De Kuip is misschien wat intense, want daar heb je meer het gevoel dat je bij het veld bent . Maar normaal maakt het niks uit. De mensen maken de sfeer, dus normaal zal het niet uitmaken of die mensen nou in de Arena zitten of in de Kuip.

Ik zou hier vooral niet al te moeilijk over doen. De wedstrijden die in de Arena worden gespeeld, dat zijn ook allemaal pauperwedstrijden, op Turkije na misschien, maar daar krijg ik het ook niet echt warm van ofzo. Als je het mij vraagt, geef dan Nederland - Andorra ook maar lekker aan de Arena of evt. aan het Philips stadion. Dan houden wij ons mooie stadion en onze heerlijke grasmat lekker voor onszelf.

Dat de Arena een groter stadion is dan de Kuip vind ik overigens een kulargument om die wedstrijden toe te wijzen aan de Arena. Wedstrijden van het Nederlands elftal zijn toch niet vaak uitverkocht, zeker tegen de ploegen waar we in de poule nu tegen moeten gaan spelen. Ook het infrastructuur-argument vind ik onterecht. De gemeente Rotterdam en RET laten op wedstrijddagen gewoon speciale treinen en trams naar de Kuip rijden..

17 maart 2012 om 08:00

heerlijke grasmat? volgens mij staat ajax boven feyenoord op het moment als we het hebben over de grasmat.

En dat jij infrastructuur argument niet op vind gaan is jouw probleem, onderzoek heeft het uitgewezen , wie ben jij dan om dat tegen te spreken.

17 maart 2012 om 10:26

De grasmat in de Kuip is samen met die in Eindhoven al jaren de beste van Nederland en zelfs 1 van de beste van Europa. Zegt al genoeg dat jij in termen van Ajax en Feyenoord spreekt, wat laat zien dat jij zaken niet gescheiden kan houden.

17 maart 2012 om 11:57

haha jonge je hebt sker niet het artikel gelezen op vvoetbalzone gister of eergister daar stond toch duidelijk dat de grasmat in de 'arena'' beter was dan in de 'kuip'.
En dat jij mij pakt op me woorden wat betreft ajax (arena) en feyenoord (kuip) zegt genoeg over jou, want je begrijpt wat ik bedoel en daar gaat het om!!!!

Koeman, je bent een zielig ventje.
Als Van der wiel op twitter zegt 020 baas in 010, gaat hij als een kleine kind janken en zegt dat zulke dingen niet mogen.
Wat zegt hij nu zelf? "de meeste sfeer is in De Kuip, hier is het het leukste spelen, niet in de Arena"
Hypocriet..

16 maart 2012 om 22:55

haha echt he wat een mafkees die Koeman. Logisch dat de wedstrijden in de Arena worden gespeeld. Je wordt niet nat, betere bereikbaarheid, meer plaatsen enz. En hoezo meer sfeer in de Kuip? Kan je daar harder schreeuwen ofzo? En op de lange zijde in de Arena zit je dichter op het veld dan in de kuip.

17 maart 2012 om 00:09

Helemaal met je eens.
De publiek zorgt voor de sfeer in het stadion, of het nou in de Arena is of in de Kuip of in Eindhoven maak mij niks uit, want waar ze ook spelen zorg je als supporter om Oranje te steunen.
Maja meneer Koeman dacht blijkbaar anders over en hij vond het zo nodig om zulke onzin uit te spreken!

Oranje supporters, zijn dat die mensen die zich helemaal oranje schilderen en kleden en gek gaan zitten doen op de tribune, maar ondertussen buitenspel niet snappen?
En om nou een dak als een argument te gebruiken... het gaat toch nog wel over voetbal?

5 wedstrijden, speel er dan 2 in de arena, 2 in Rotterdam en 1 in Eindhoven. Dan is iedereen toch tevreden?

Geen verrassing. Groter, meer sfeer, nieuwer, meer mogelijkheden. De kuop heeft alleen nostalgie, erg jammer,

Afgezien van de stadia, is Amsterdam ook gewoon veel leuker om een dagje in door te brengen dan Rotterdam.

Nl-elftal heeft schaatpubliek, mallotigheid en gezelligheid staan voorop.

De Kuip is natuurlijk mooier dan de Arena, De Kuip zit dichter op het veld, De kuip heeft een betere grasmat. Er hangt in de Kuip een mooiere sfeer dan in de Arena

Maar...

De Arena heeft vele malen betere faciliteiten dan het de sterk verouderde Kuip. Voor buitenlandse fans is Amsterdam natuurlijk ook aantrekkelijker dan Rotterdam.

mmmm lekker eerlijk onderzoek dit.
Tijdens ajax/ feyenoord zaten er 52916 mensen in het stadion, dus wordt er een uitvak van +/- 900 mensen voorgeschoteld, terwijl er tijdens Feyenoord- ajax 48000 mensen inkonden, wordt er een uitvak van 2000 mensen voorgesteld, wel lekker eerlijke feiten zeg.
Desondanks blijft de Knvb bij zij beslissing, levert natuurlijk meer geld op.

En over de enquete, zoveel weet ik er niet vanaf maar het zal vast wel na de wedstrijd zijn gehouden, maar doe dat dan niet bij de arena, zo lekker subjectief

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren