Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De aankomende vier jaar wint Messi opnieuw de Gouden Bal'

Laatste update:
/

Awardshows zijn voor voetballers vaak een belangrijk aspect; spelers kunnen via deze weg dan ook persoonlijk hun credits ontvangen voor het harde werken. Volgens Dani Alves zijn de aankomende verkiezingen voor de Gouden Bal echter niet meer zo interessant te noemen. De vleugelverdediger van Barcelona denkt namelijk al te weten wie de aankomende jaren een beroep gaat doen op de prestigieuze individuele voetbalprijs.

De Braziliaan denkt namelijk dat zijn teamgenoot Lionel Messi de aankomende jaren zijn kast vol kan gaan zetten met de prijs. In 2010 mocht de aanvaller de prijs al op komen halen, terwijl hij ook bij de vorige editie in 2011 tot beste speler van de wereld werd gekroond. Dat zal voorlopig niet veranderen volgens Alves. "Als er niets geks te gebeuren staat, wint Messi de aankomende vier jaar opnieuw", zei hij op Catalunya Radio.

Dani Alves wil zelf ook maar eens aanspraak kunnen maken op een prijs en heeft daarom een oplossing in gedachte. "Ik denk dat het verstandig is als je een prijs uitreikt voor alle posities in het voetbalveld. Anders zal Messi altijd de winnaar zijn", aldus de Braziliaan, die zelf wordt beschouwd als één van de beste vleugelverdedigers ter wereld.

Awards per positie vind ik een:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zolang messi voetbalt zal hij altijd de goudenbal winnen.

13 maart 2012 om 11:02

En dit meen je serieus? Misschien dat hij nog 1 of 2 keer de gouden bal wint in zijn leven, maar dan houd het ook op. Niemand kan zolang achter elkaar, telkens zichzelf steeds opnieuw evenaren. Nee, heb z'on gevoel dat Ronaldo hem volgend jaar wint en dat spelers als Gotze en Hazard en Silva hem over een aantal jaar wel eens zouden kunnen gaan winnen.

13 maart 2012 om 11:14

Als Ronaldo hem volgend jaar wint komt dat omdat dat hem gegund zal worden aangezien Messi hem al zovaak heeft gewonnen en niet omdat hij beter is dan Messi, maar zoals Alves zegt is een beetje voorbarig binnen nu en 5 jaar kunnen er nog geweldige talenten uit het niets tevoorschijn komen.

13 maart 2012 om 11:14

er is echt een te groot verschil tussen messi en andere voetballers. ook al speelt hij slecht pikt hij weer een doelpuntje mee of geeft hij een assist. als hij slecht voetbalt is hij nog even gevaarlijk als andere voetballers. Ronaldo staat op nummer 2 maar hij choket elke grote wedstrijd tegen barca. elke keer plast hij in zijn broek. maar tegen levante scoort hij er weer 3 en is hij opeens ongeveer beter dan messi. je zietzelf wat messi doet tegen real .
Gotze en hazard zullen Noooit in de buurt komen van Messi. Dat kan je nu al zien. Ronaldo die nu aan het trainen is, zijn hele leven al traint, 24/7 komt niet in de buurt. ja oke, wel op nummer 2 maar hij kan eerder nummer 3 worden dan nummer 1. een te grote verschil gewoon tussen messi en de rest.

13 maart 2012 om 11:54

Mee eens Arif50. Deze man is niet te vergelijken met de grote uit het verleden (cruijff, Pele etc.). Ronaldo is ook een geweldige speler, maar hij is geen Messi, punt uit. Ik was altijd groot fan van Bergkamp (meest complete speler van Nederland tot nu toe, zo vind ik.) Maar ja, komt niet in de buurt van deze jongen.

13 maart 2012 om 12:43

Dat kan ook gewoon komen omdat Ronaldo dan een beter seizoen heeft gehad dan Messi, niet omdat ze het hem gunnen. Ze kiezen vaak ook spelers van winnende teams. Als Real Madrid dit jaar kampioen wordt en de CL wint, zal Ronaldo de gouden schoen winnen.

13 maart 2012 om 13:06

ronaldo kom niet eens dicht bij messi hij wel 2de na messi maar veer vandaan want ronaldo scoort allen hij heeft niet echt acties met rendement is wel mooi om te kijken schaar en achterstand been maar heb je niks aan.

13 maart 2012 om 13:43

Het is natuurlijk een wereldspeler. Hij hoort nu al in het rijtje pele, cruijff, maradonna, di stefano, puskas, beckenbauwer, platini, best, van basten, eusebio en garrincha. En hij is pas 24!

Maar, dat hij op dit moment zover boven de rest uitsteekt heeft na mijn mening ook met het niveau van andere te maken. De echt uitblinkende technische voetballers worden schaarser. Hedendaagse voetbal wordt jammer genoeg steeds fysieker. En ook zorgt het grote geld ervoor dat de selectie van de topclub steeds breder wordt, waardoor veel voetballers (plus alle talenten die aangetrokken worden) minder spelen dan goed zou zijn voor hun ontwikkeling. Het niveau in het algemeen daalt , en dan valt het wereldtalent van Messi natuurlijk alleen maar meer op.

13 maart 2012 om 19:18

@ superstick
een gouden schoen verdien je door de meeste treffers in de spaanse competitie te hebben. ongeacht of je de Kampioenschap wint of niet. ronaldo heeft er al 2 of 3 dacht ik en waarschijnlijk zal hij dit jaar ook de gouden schoen pakken. zolang messi er niet weer 5 in prikt maar dan in de competitie haha.
denk dat je de gouden bal bedoelt. dat word meer beoordeeld over prestaties over het jaar, prijzen etc.
messi en ronaldo hebben allebei veel kans om hem dit jaar te pakken.

13 maart 2012 om 20:02

Toch is Ronaldo dit seizoen iets beter dan Messi en constanter.
Ik zie namelijk als Ronaldo de lijn doortrekt hem dit jaar winnen en Messi 2e worden.

13 maart 2012 om 13:00

ik ben beetje met je eens maar als hij echt oud word dan kan hij niveau niet meer aan denk ik dan speelt hij ook nog Argentinië niet in Europa hij heeft dat zelf aangegeven

tenzij portugal het EK wint is messi gewoon weer de beste

13 maart 2012 om 11:08

Dan nog wint hij hem.
Hij scoort 5 keer in een cl wedstrijd.
Dat doet niemand na tot nu toe.

13 maart 2012 om 12:21

Of Nederland en Van Persie knalt er paar in. Maar verwacht er niet zo veel van.

13 maart 2012 om 13:08

iedereen praat dat messi kan niet zonder xavi inesta ik denk dat ronaldo meer problem heeft in portgual want in portugal heb je geen ozil xabi alsno kaka

13 maart 2012 om 14:26

Onzin. Argentinie en Portugal hebben een vergelijkbaar team. De verdediging van Portugal is beter dan die van Argentinië en de aanval van Argentinië is beter dan die van Portugal. Dat wetend heeft Ronaldo een beter gemiddelde qua doelpunten in het nationale team. Dus zelfs na de laatste doelpuntrijke interlands van Messi heeft Ronaldo meer goals per wedstrijd gemaakt. Tot nu heeft Messi er dus meer last van.

13 maart 2012 om 15:53

jah omdat messi moest altijd xavi van Argentinië spelen. maar laste wedstrijd met die nieuw trainer speelt hij met 2 spitsen messi en aguero daarom had hij 3 keer gescoord ok 1 penal

14 maart 2012 om 13:34

Van jouw reacties lezen krijg ik koppijn.

14 maart 2012 om 22:47

voor dat mij reacties leest neem van tevoren een paracetamol

Dit is echt grappig, dat er personen zijn die weten wat Barcelona/messi de komende 4 jaar gaan doen. Zwaar onzin, als hij zijn been breekt wint hij namelijk niks. Krijgt hij te maken met blessures, vormdipjes etc. wint hij ook niks. Het is belachelijk om van te voren te stellen dat iemand de komende 4 jaar alleen aan top zal staan.

13 maart 2012 om 11:02

Blijkbaar heeft alves daar geen rekening mee gehouden hij bedoelde denk ik als die 4 jaar lang zonder blessures speelt wint die ze alle 4 .

13 maart 2012 om 11:04

Ook dan is het alles behalve zeker. Als de team waarin hij speelt gewoon weg niet presteert dan kan hij het onmogelijk winnen. Zijn concurrent C.ronaldo is ook niet de minste he en Ozil klopt ook aan de deur.

13 maart 2012 om 11:05

hij zegt toch ook 'als er niks geks gebeurd'. Lees even het artikel mannen want jullie lezen iets positiefs over Messi en de kontgaten beginnen meteen te kriebelen.

13 maart 2012 om 11:05

Je weet hoe alves altijd reageert altijd lovend over ze eigen team.
Maar als die 4 jaar dit niveau vast hou zie ik niemand kans maken misschien ronaldo maar verder niemand anders Nog.

13 maart 2012 om 11:07

Ik denk eerlijker gezegt dat Rooney,ozil, Benzema,kaka en Van Persie mits hij dit vasthoud ook aanspraak zullen maken naast Iniesta,xavi en co nattuurlijk.

13 maart 2012 om 11:09

@ Otimel

Ook als er niks geks gebeurd hoeft dit niet het geval te zijn. Als Barcelona in de kwartfinale van de CL strand en de spaanse competitie is allang niet meer een gewonnen zaak dan zal hij die prijs dit jaar al niet ontvangen. Of als een Real Madrid de CL en de competitie wint, dat is echt niet iets geks. Met hun selectie zou dat zomaar kunnen. Wie zegt dat zijn positie volgend jaar verbeterd?

13 maart 2012 om 12:08

Net zoals Sneijder in 2010 op het podium kwam? Ondanks dat het een vrij grote rol speelt gaat het echt niet alleen om de gewonnen prijzen..

13 maart 2012 om 12:51

@ Otimel, het is gewoon niets geks man. Als Ronaldo hem wint is het niet zo gek dit seizoen, en zeker is het nooit dat hij hem nog 4 jaar zal blijven binnen. Er zijn nu spelers die zich in enorme tempo aan het groeien zijn. Zoals bijvoorbeeld Ozil.

Maar dit zijn we allang gewend val Dani Alves dus who cares.

Ik denk dat er 4 awards moeten komen of eigenlijk op zn minst twee. Belangrijkste vind ik Speler en Keeper. Keepers kunnen nu gewoon niet de Prijs winnen terwijl iemand als Casillas hem wel echt verient!

En met 4 bedoel ik aanvaller, middenvelder, verdediger en keeper.

13 maart 2012 om 13:09

Ac_milan22

Het spijt mij dat ik het zeg, maar Ozil zal hem nog lang niet winnen.
Als Xavi, Iniesta en Silva nooit in de beurt zijn gekomen dan zal je Ozil never aan de deur kunnen zetten. Voorlopig draait het om twee spelers. Ronaldo en Messi.

Messi speelt mooi voetbal en doet ongeloofelijk veel mooie dingen op het veld. waardoor hij veel credits verdient. Ronaldo scoort er op los, alleen in Spanje tegen minder ploegen.
Ik wil hier mee geen discussie starten dat Ronaldo ook tegen ander clubs scoort.
Als je naar Ronaldo kijkt wat hij scoort in de PD dan moet hij vrij makelijk paar per 1 wedstrijd ook in de CL scoren. Maar toch is het hem niet gelukt. Als het hem niet in de CL tegen Zaghreb, Ajax en Lyon zo veel te scoren. Dan zal het nog veel moeilijker gaan tegen grote clubs. Helemaal tegen Italiaanse ploegen die super goed kunnen verdedigen.

Wanneer je in de CL 5x scoort in een wedstrijd en de hele wereld kijkt naar jou dan zal het niet makelijk voor Ronaldo worden als zou hij 50 in de PD erin schieten. De beste van de wereld wordt door de hele wereld gekozen en niet door Spanje.

13 maart 2012 om 13:38

@ Catalonia b

Ik schets alleen scenario's die zouden kunnen gebeuren waar niks geks aan is. Deze scenario's hoeven niet te kloppen, Barcelona kan ook alles winnen en Messi de gouden bal schenken(of Messi schenkt Barcelona de prijzen het is maar hoe je het wilt zien). Verder weet je niet of dit 4 jaar lang gaat gebeuren. Waarom zou Ozil het niet kunnen omdat Iniesta en Xavi het nog niet is gelukt? Misschien ligt de top van Ozil wel veel hoger, dat zou toch zomaar kunnen?

13 maart 2012 om 16:25

sjah, ik dacht ook dat ronaldinho hem 3/4x ging winnen, maar toen begon die te zuipen en te feesten. niet is zeker

13 maart 2012 om 11:13

eerder manier van spreken natuurlijk eh..... natuurlijk kan je niet in de toekomst kijken maar
kwalitatief gezien.. zou hij best nog een paar keer de goudenbal kunnen winnen...

13 maart 2012 om 11:16

Natuurlijk zou hij dat kunnen, hij is een topspeler!! Alleen je weet nooit hoe lang iemand op een bepaald niveau zit en wat er in de tussentijd kan gebeuren.

13 maart 2012 om 12:07

Als je Leest zegt Alves duidelijk als er niks geks gebeurd.
een been breken zie ik persoonlijk dan wel als "gekke" gebeurtenis.

13 maart 2012 om 15:24

@ Ac_milan 22

Haha ja ik snap je en je hebt geijk..maar daarom zei Alves (denk ik); ''als er niets geks gebeurd''.

On:

Verder vind ik het een goede optie. Maar ik hou van ''tradities''. Dus zoals het nu is vind ik het wel goed. Ze kunnen een prijs per positie uitreiken ja. maar je moet de goudenbal voor de beste speler absoluut niet afschaffen.

Stel je voor dat Messi hem volgend jaar wint. Dan wint hij de goudenbal plus een prijs voor de beste aanvaller. Dat bedoel ik. Dat kan nog.

Aan de andere kant is dit wel nonsense, want elk jaar wordt wel door de Uefa het elftal van het jaar gekozen en dat is hetzelfde als een prijs..

13 maart 2012 om 19:45

Hij zegt toch ook ''als er niks geks gebeurt''. Daar bedoelt hij ook blessures mee (denk ik). Ik vind dat hij groot gelijk heeft. Messi is echt iemand die van het spelletje houd en niet na een seizoen alles gewonnen te hebben ineens slecht gaat presteren. Veel mensen hier zullen pas beseffen hoe goed hij wel niet is pas als hij gestopt is.

Tenzij hij geblesseerd raakt natuurlijk :

Ik denk ook dat messi hem weer wint maar het is altijd dat een aanvaller die wint .
Kunnen niet 4 mensen de gouden bal krijgen?
Een aanvaller
Een Middenvelder
Een verdediger
En een keeper
Alleen 1 x heeft een verdediger gewonnen geloof in 2006 en dat was cannavaro voor de rest was het geloof ik alleen maar aanvallers.

13 maart 2012 om 11:05

Iemand stelde het inderdaad voor om een gouden bal uit te rijken voor de beste pseler per linie. Maar dan wordt alles wel een beetje ingewikkelder. Ga je dan voor een verdediger ook echt kijken naar de statistieken, prijzen,...hoeveel intercepties, kaarten etc...

Voor een middenvelder, ga je dan zien naar hoeveel passes, juiste passes, beslissende passes etc...het wordt wel een zootje op die manier.
Maar als men degelijke vooropgestelde criteria opstelt, dan ben ik ook zeker voorstander.

Messi blijft gewoon de beste speler , en daar hoeft hij voor mij geen Gouden Ballen meer voor te winnen. Hij is zo veelzijdig en de meest complete voetballer ter wereld.

13 maart 2012 om 11:07

nou het is duidelijk dat thiago silva nu de beste verdedigers is spreek voor zich.

en dat xavi of iniesta de beste middenvelders zijn.

Het kan best maar je heb gelijk kan best ingewikkeld zijn.

13 maart 2012 om 11:09

Hij laat anders genoeg steken vallen hoor. Het is een geweldige verdediger. Maar Koscielny, Vidic,vermealen,ramos, Pique( vorig seizoen), zijn toch echt minstens gelijkwaardig.

13 maart 2012 om 11:13

Vidic is niet meer de vidic van vorige seizoen , Ramos kan ook mar vind silva net iets beter en pique is erg ongelukkig dit seizoen tenministe sommige wedstrijden. Koscielny speelt erg goed dit seizoen daar heb je gelijk in .
De prijs word toch beoordeeld over dit seizoen ?
Dus als het om verdedigers gaat zijn koscielny en silva de beste dit seizoen en ramos vlak achter deze 2 want speel erg sterk centraal..

13 maart 2012 om 11:17

Dat lijkt me inderdad wel het beste.
Volgens mij zou het dan gaan tussen Company, Silva en Koscielny. Met Ramos daarachter. Jammer dat er zoveel Cv's geblesseerd of uit vorm zijn...

13 maart 2012 om 11:23

Het klopt dat Vidic niet meer de Vidic van vorig seizoen is, want hij is al in het begin van het seizoen geblesseerd geraakt en speelt dit seizoen ook niet meer

13 maart 2012 om 11:28

niet dat ik een belg ben.. maar ik schat Kompany een stukje hoger in...
ik weet dat hij als 18jarige van achter helemaal met zijn vingers in de neus
naar voren liep.. met een paar dribbels en een tweetjes...

hij zou dat perfect nog kunnen nu.. helaas moet hij achteraan blijven en
zijn fantasie wat achterwegen laten....

13 maart 2012 om 11:34

@ Grandepulga2

Hij laat genoeg steken vallen? Volgens mij ben jij echt niet snel tevreden. T.silva is wekelijks de beste speler van Milan, als verdediger zegt dat heel veel als je met Ibra, Kpb, Pato etc. samenspeelt.

13 maart 2012 om 11:37

Tegen Arsenal onder andere speelde hij bij wijlen niet al te kosjher Maar dat neemt niet af dat hij één van 's werelds beste verdedigers is. Dat wil toch niet zeggen dat je elke wedstijd top speelt...ik neem aan dat Milan tegendoelpunten heeft gekregen dit seizoen, al zijn het er niet veel

13 maart 2012 om 11:38

Klopt dom van me ben kompany helemaal vergeten ook een wereld verdediger.

13 maart 2012 om 11:42

Tegen Arsenal was de slechtste wedstrijd van de afgelopen 2 seizoenen die ik van hem heb gezien. Daarin maakte hij een aantal fouten maar hij was eigenlijk niet eens zeer slecht. Zelfs in die wedstrijd was hij een van de beteren en heeft hij ons vaak genoeg gered. Hoe makkelijk hij ballen soms lijkt af te pakken vind ik echt ongelofelijk!!

Edit: Als Milan trouwens doelpunten tegenkrijgt zegt dat natuurlijk niks over hem, er staan 4 verdedigers he en niet alleen 1. Je kan moeilijk alles in je eentje doen.

13 maart 2012 om 11:45

Ja het is en blijft nattuurlijk een beest achterin. Zonder twijfel behoort hij tot de beste.volgens mij kan hij zich nog verder ontwikkelen in 1 facet van het voetballen en dat de opbouw. Niet dat hij slecht is in de opbouw,maar ik denk dat hij het beter kan doen en vooral vaker. Net zoals Pique dat zo goed kan.

13 maart 2012 om 11:11

En Matthäus en Beckenbauer, maar dan gaan we alweer even terug natuurlijk!

Het lijkt oneerlijk op deze manier, maar wat Messi doet is natuurlijk veel knapper dan wat een John Terry doet. Een centrale verdediger kun je met een degelijk portie talent en een goed postuur+instelling best worden, maar de kwaliteiten van Messi zijn haast onmogelijk te ontwikkelen, behalve voor hem dan. Daarom snap ik het wel, zijn moeilijkheidsgraad ligt veel hoger.

13 maart 2012 om 13:11

ik vind aanvaller moet bijna altijd winnen want aanvallen is moeilijker dan verdedigen kijk maar ook de salarissen van aanvallers die verdienen bijna altijd meer dan verdediger

13 maart 2012 om 13:56

De Gouden Bal moet wel voor de beste speler zijn, alleen kunnen ze inderdaad een tweede competitie ernaast doen voor de beste speler per linie. Ook dan zijn er weinig gegadigden, want er springen dan nog vier man bovenuit. Casillas, Thiago Silva, Iniesta en Messi zullen hem dan winnen.

Ik heb medelijden met ronaldo!
niet lullig bedoeld hoor!
maar hij is ook fantastisch bezig!
tjah dan heb je messi rondlopen!
wat kan je zeggen?

13 maart 2012 om 11:08

Ronaldo zou zeggen: Ik jong, knap en rijk.
Ik vind eigenlijk ook dat Ronaldo hem toch wel een keertje verdient. Hij is een geweldenaar en ik vind dat hij meer uitstralling heeft dan Messi.

13 maart 2012 om 11:29

Grootste grap wat ik ooit heb gehoord?
Dus omdat iemand een uitstraling heeft verdiend hij het?
joker...

Ondanks dat Messi klasses beter is dan de rest op het moment, kan je dit echt nog niet zeggen. Ik verwacht niet dat andere spelers snel zijn huidige niveau benaderen, maar je weet niet wanneer het bij Messi minder gaat worden. Vaak als het eenmaal minder gaat gebeurd dit erg rap.

over 4 jaar is neymar 24 we zullen zien.
Of misschien is een eriksen over 4 jaar de beste je weet maar nooit?

Ik verwacht dat Neymar de oversteek gaat maken voor volgend seizoen en dat hij over 2 tot 3 jaar meer dan een geduchte tegenstander is voor de gouden bal. Wat een geweldenaar is dat zeg!

P.s. Messi zal niet altijd deze cijfers kunnen opbrengen. Dit is gewoon buitenaards.

Ach als een Sneijder die in de finale van het WK staat, landskampioen en de CL wint en dan nog niet wint dan houdt het op he! Ze zijn daar duidelijk niet meer objectief. Ach uiteindelijk is het ook maar een prijs gebaseerd op meningen he.

Beetje optimistisch dit, voor hetzelfde geld staat er in de kommende 4 jaar een nieuwe superster op. En zie ik Ronaldo of Rooney het liefst de gouden bal winnen.

wie zegt dat messi al op zn top zit? hij is pas 24 he

Verrassend dat een speler van Barcelona denkt dat Messi de aankomende vier jaar de Gouden Bal wint. Net zo verrassend als dat een Real speler vindt dat Ronaldo de aankomende vier jaar de Gouden Bal wint.

Eerlijk gezegd een beetje non-nieuws, maar goed, paginavulling is ook belangrijk.

Wat betreft de Gouden Bal denk ik dat Ronaldo hem het meest verdient, maar Messi hem zal winnen, omdat hij de grootste gun-factor heeft.

13 maart 2012 om 11:12

Zie dat begrijp ik dus niet...messi krijgt de gouden bal steeds omdat iedereen het hem gunt. Wees eens een man en zie in dat Messi verruit en met afstand een betere voetballer is dan Ronaldo.

Op basis van wat zou Ronaldo hem dan verdienen dit jaar volgens jouw? Doelpunten? Messi scoorde er veel meer! Assists? Messi gaf er meer...spelbeeld en veelzijdigheid? Tja ook overduidelijk in het voordeel van Messi...dus wat rest er nog over buiten het " gunfactor" waardoor Ronaldo hem verdiend?

13 maart 2012 om 11:18

Messi heeft dit jaar toch wel wat laten liggen op belangrijke momenten, los van het feit dat hij met enige regelmaat de sterren van de hemel speelt.

Ronaldo is een arrogante kwal en zal daardoor minder snel op dezelfde waarde worden geschat als Messi bij een gelijksoortig mate van belangrijkheid.

13 maart 2012 om 11:22

Nou nou nou, ik ben het met je eens dat Messi beter is maar "veruit en met afstand" is wel overdreven.
Ook je argument over doelpunten en assist kan de prullenbak in aangezien ze elkaar daar nauwelijks ontlopen.
Ik denk ook dat de gun factor meespeelt al denk ik niet zoveel als Heista doet vermoeden.

Peraoonlijk vind ik dat als er 2 zulke geweldenaren rondlopen, Messi de puurheid, dribbelkoning en puur aandebal talent en Ronaldo de Machine die als je het letterlijk zou testen waarschijnlijk op 9 van de 10 vlakken van Messi zou winnen, er simpelwelg naar de 2 belangrijkste prijzen gekeken moet worden (landstitel, CL) als geen van beide gewonnen word dan lijkt me dat doorslaggevend. Winnen ze beide 1 van de 2 dan neig ik toch ook naar Messi.

13 maart 2012 om 11:27

Dus als ik het goed begrijp verdient Ronaldo volgens jouw de Gouden Bal omdat hij alle penalties verzilverde en Messi een penalty mistte tegen Sevilla en Valencia.

Het feit dat Messi het betere van het spel heeft, beslissender is , meer heeft gescoord, meer assists achter zijn naam heeft staan, overduidelijk beslissender is in de CL, het hoogste niveau, daar waar Ronaldo teleurstelt in de CL, vind jij niet opwegen tegen het feit dat Ronaldo wel al zijn penalties verzilverde en Messi niet..

Kap nou eens met het feit dat Ronaldo de Gouden bal niet kreeg omwille van het feit dat hij '' arrogant'' is en dat men het hem niet gun.
Messi was overduidelijk de betere qua veldspel,had de betere statistieken, won de prijzen met zijn club...maar omdat Ronaldo arrogant was, misgunde we het hem allemaal?

@ Scummyman

Ronaldo is vaak gewoon het eindstation en heeft geen variatie in zijn spel zoals Rooney en Messi dat hebben.

Ook zijn de verschillen in statstieken wel degelijk groot. Messi heeft vaak veel meer assists achter zijn naam staan. En qua doelpunten ontlopen ze mekaar inderdaad niet veel,...in La Liga. Alles bij elkaar opgeteld zijn de verschillen in doelpunten wel degelijk merkbaar. In Europees verband stelt Ronaldo al jaren teleur que doelpunten en assists. Messi daarentegen is voor de 4de maal op rij topscorer met afstand. Hij scoorde in 1 wedstrijd tegen Leverkusen meer dan Ronaldo in heel zijn campagne.

13 maart 2012 om 11:37

@ Scummyman

Testen? Dan wint hij misschien op schotkracht, sprongkracht en explosiviteit. Qua schotprecisie, balaanname, passing kan hij niet aan Messi tippen.

Maar het belangrijkste valt heel moeiljk te testen en dat zijn de hersentjes. Messi's denkvermogen en voetbalintelligentie staan mijlenver boven dat van Ronaldo. Zijn ruimtelijk inzicht en orientatie is veel beter ontwikkeld (vandaar dat hij overal kan staan in de aanval en op het middenveld en Ronaldo alleen aan de zijkant).

Ronaldo wordt gezien als een machine, en een machine is per definitie beperkt. Messi staat boven de norm. De discussie is sowieso lachwekkend maar wel begrijpelijk vanuit een mediaperspectief (en dat van Real) omdat het lekker veel 'hits' oplevert. Ik vind sowieso dat Benzema tot aan zijn blessure sterker speelde dan Ronaldo en de laatste weken halen Ozil en Kaka een veel hoger niveau. Sinds Higuain weer in de basis staat scoort hij ongeveer even vaak.

Ronaldo is uiteraard een topspeler maar hoort niet bij de 10 meest getalenteerde voetballers momenteel. Het is wel heel bewonderenswaardig dat hij alsnog zo ver is gekomen dmv wilskracht, doorzettingsvermogen en keihard werken. Dat verdient alle lof en een top 3 verdient hij wel. Maar als Messi hem wint is dat omdat hij idd met afstand de betere is en niet omdat hem dat meer wordt gegund (daarnaast vind ik ook dat karakter een rol speelt en hoewel het tegenwoordig nog weinig voorkomt gedraagd Ronaldo zich nog steeds af en toe als een verongelijkte kleuter).

Wat zegt Dani Alves nou weer? Om een gouden bal te winnen moet je minimum kampioen worden in je eigen land en de Champions legeau winnen.. Als Barcelona die niet wint kan Messi die ook niet winnen? Messi mag zo goed spelen maar als je geen prijzen pakt met je team win je die gouden bal niet dat is zo duidelijk.

Gouden bal : hoeveel belangrijke prijzen je hebt gewonnen met je team en wat voor belang speelde jij daar in.

Gouden schoen : topscoorder van europa.

Wint Ronaldo dit seizoen de titel in spanje en de CL dan pakt hij de gouden bal en de gouden schoen als hij topscoorder word..

13 maart 2012 om 11:13

Je moet helemaal niks, het is gewoon een populariteitsprijs geworden. Sneijder won de treble, Xavi en Iniesta het WK, toch won Messi hem gewoon.

13 maart 2012 om 11:17

Inderdaad maar daar staat nog altijd een vraagteken achter voor vele voetballiefhebbers?

13 maart 2012 om 11:20

Misschien wel, maar dat verandert niet veel he!

13 maart 2012 om 13:18

kom op elke blinde kan zien dat messi beter was die jaar sneijder Xavi en Iniesta, en als geen maradona was had misschien Argentinië nog wk ook gewonnen messi speelde altijd op middenlijn hij kwam bijna nooit binnen 16 meter. en wat hij camions league deed was niet normaal. ik vind camions league niveau hoger dan noord Korea of Nigeria

13 maart 2012 om 15:18

ajaxshowtime: kan wel zo zijn. maar hoe Leverkusen verdedigde was van het niveau Noord-korea. Dan kan zelfs een Sjaak Polak er 5 inschieten...

13 maart 2012 om 11:14

Gouden bal : hoeveel belangrijke prijzen je hebt gewonnen met je team en wat voor belang speelde jij daar in.

Dan begrijp ik niet waarom Sneijder hem niet kreeg? Triple gehaald man. Hij deed erg veel voor Inter toen.

13 maart 2012 om 13:25

ik vond millito zelfs beter dan snijder

Dan moet Barca wat mij betreft wel de CL winnen.
Want prijzen maken de voetballer en als goudenbal winnaar moet je in mijn ogen minimaal een landstitel of CL op zak hebben.

Meneer alves valt ook niet serieus te nemen, kan alleen z'n eigen spelers ophemelen maar de rest..

En messi wint nooit dr volgende 4x weer.. zoveel talentenals gotze hazard lukaku eriksen(?) neymar ganso, hebben het inzich een fenomeen te worden.

13 maart 2012 om 11:17

Op basis van wat zullen Eriksen en Ganso hem kunnen winnen. Stel ze groeien uit tot het niveau van Xavi en Iniesta, wat ik ten zeerste betwijfel, dan nog is dat kennelijk niet genoeg!

En Lukaku? Laat me niet lachen. Die zal niet eens in de buurt van het niveau van een Drogba komen, en dat is al lang niet genoeg voor een gouden bal. Niks is genoeg voor een gouden bal zo lang Messi en Barcelona blijven samenwerken, tenzij hem iets overkomt. En anders heb je Ronaldo, Xaxi en Iniesta nog die hem overnemen.

Of de stemmers vinden het een keer tijd voor een nieuwe winnaar, omdat het zo wel erg eentonig wordt.

Het is lastig voor anderen om nu de gouden bal te winnen, alle media zijn gericht op Messi Messi Messi, hoe wil je mensen op een andere gedachten zetten dan Messi dan ?

Het is ook gewoon wat Fifa zelf wilt wie de beste word gekozen, Ronaldo deed het vorig jaar niet veel slechter dan Messi maar had wel dubbel minder stemmen bij de uitslagen.

Een en al Messi Messi Messi Messi, als het aan Fifa ligt is Messi net als een koe voor hindoes.

13 maart 2012 om 11:26

Qua doelpunten maken deed Ronaldo het niet veel minder nee, maar op de belangrijke momenten en wanneer de druk het hoogst was, stond Messi er gewoon vaker dan Ronaldo. De doelpunten statistieken zet ze volgens vele op gelijke hoogte, maar hou er dan ook rekening mee dat Ronaldo opeens 11x scoorde toen Barça al lang en breed kampioen was. Op de momenten dat ze tegen elkaar stonden, stond Messi er en besliste hij het en in de CL stond Messi er ook elke ronde en dat gecombineerd met het feit dat Messi's veldspel ook gewoon veel beter is verklaart wel waarom hij 2x zoveel stemmen kreeg.

13 maart 2012 om 11:33

Omdat op belangrijke momenten Barcelona nog steeds hetzelfde balbezit heeft, bij een hoge druk heeft Barcelona nog steeds het zelfde balbezit. Ze hebben een uitstekende middenveld, die tactisch zijn ingesteld en zeker weten goede visie hebben.

Als je als aanvaller dan voorin staat, en je hebt kwaliteiten kun je veel scoren.

Niet dat Messi nu opeens slecht is, vind het ook wel knap zijn visie en zijn dribbels.

Zet Guidetti eens bij Barca, geloof mij dat hij het niet veel slechter zal doen daar.

13 maart 2012 om 11:47

Jammer van die laatste zin. Dat maakt het stukje echt compleet belachelijk, maar goed. Jij denkt dat Guidetti Barça makkelijk zou aankunnen? Zelfs David Villa (internationale topspits, topscorer aller tijden van Spanje, WK en EK topscorer) is pas een meerwaarde voor dit team als hij in topvorm is. Guidetti doet het goed bij Feyenoord, maar is veeeel te licht voor een internationale topclub.

Daarnaast, Messi is niet iemand die gewoon voorin blijft, wacht tot Xavi Alves inspeelt en dan wacht op de voorzet. Messi verdeelt het spel, geeft steekpasses, maakt dribbels, zet aanvallen op en vervolgens rondt hij ze nog zelf af ook. Je onderschat hem echt heel erg.

Dit kun je natuurlijk allemaal niet weten en ik begrijp niet waarom Alves dit zegt. Misschien is het een sneer naar Ronaldo of misschien steunt hij Messi, ik weet het niet. 'tenzij er iets geks gebeurt' interpreteer ik als blessureleed, persoonlijke problemen, uitsluiting van het voetbal of het vertrek naar een team als Anzi. In die gevallen is het zeer aannemelijk dat Messi geen kans meer maakt. Maar verder is het in minder gekke situaties ook denkbaar dat een ander de trofee nog eens wint. C. Ronaldo zit natuurlijk altijd te loeren op de tweede plek en Iniesta is ook nog jong genoeg om na een wervelend seizoen de prijs te pakken. Verder is het afhankelijk van hoe de veelbelovende spelers zich ontwikkelen. Götze, Hazard, Wilshere, Neymar, T. Alcantara, Ganso, Deulofeu en de al wat meer ervaren en ontwikkelde Özil, Silva, Cesc en Mata zijn allemaal spelers die in een topjaar waarin het bij Messi allemaal minder gaat in potentie de kwaliteiten hebben om 's werelds beste speler te zijn. Maar goed, het is moeilijk te voorspellen waar bijvoorbeeld Thiago en Neymar over drie jaar staan. Daarom vind ik het inhoudelijk gezien maar een onnodige uitspraak.

Ja tis Dani Alves,wie neemt die nog serieus! Messi zal wel nog prijzen winnen,maar om nu al te gaan zeggen wat hij de volgende 4 jaar gaat doen is bullshit.

Ik vind het te voorbarig om te zeggen dat hij het de aankomende 4 jaar weer zal worden. Denk dat een Ozil, ronaldo, van persie, zlatan en suarez best eens er tussen zal komen.

13 maart 2012 om 11:47

suarez, verklaar je nader?

13 maart 2012 om 14:52

Suarez kan naar mijn mening best wel eens een seizoen draaien dat niemand om de beste man heen kan. Daarvoor moet hij liverpool of gaan verlaten, of er komen een 2tal uitzonderlijk getalenteerde spelers bij.

Ik denk dat het voetbal veel meer richting het amerikaanse basketbal moet gaan wat statistieken betreft. Daar wordt de MVP (most Valuable Player) gekozen op basis van zijn statistieken. Niet alleen op basis van naam. Ook titels als most improved player, beste jonge speler (tot 21 jaar) lijken me leuke titels. Messi is op dit moment misschien wel de beste voetballer van de wereld, maar is hij ook de meest efficiente? Misschien heeft Messi wel 20 schoten nodig voor 2 goals, terwijl Ronaldo er 2 van de 4 in schiet. Welke speler heeft het minste balverlies, welke heeft de meeste assists, beste passing percentage. Ik denk dat dat soort statistieken een hele nieuwe dimensie aan het voetbal zullen geven.
Dit geldt al helemaal voor keepers. Heel vaak wordt gezegd dat keepers van de grote clubs het beste zijn, terwijl een keeper van een laagvlieger procentueel gezien misschien wel veel meer ballen stopt.

13 maart 2012 om 11:29

Wel een leuk idee, maar je kan moeilijk een keeper van een lage club vergelijken met een keeper die de Champions League tot de halve finales haalt.

Een lage club kan moeilijk tot de halve finales komen omdat de keepers gewoon tegenover grote spelers staan die het gewend zijn af te maken.

Maar voor de rest ben ik mee eens, Rookie's, coming Stars etc. En dan 1x in het jaar een all star game met voetbal, beste vrije trapper nemer enzo hahahahaha.

13 maart 2012 om 11:31

Daar heb ik eerlijk gezegd ook vaak over nagedacht. Het emotionele aspect valt dan weg en er wordt puur geoordeeld op basis van de feiten. Wel moet er dan onderzoek worden gedaan naar welke statistieken er wel worden gebruikt en welke er worden 'genegeerd'. Ook het gewicht dat aan een bepaald feit wordt toegekend is zeer belangrijk. Bijvoorbeeld het verschil tussen uit- en thuiswedstrijden, het verschil in de competities, een ander gewicht na interlandpauzes, een gewicht afhankelijk van het belang van het duel of zelfs van het moment in het duel. Ik zou niet enkel willen kijken naar het aantal doelpunten aangezien dat mij een vertekend beeld geeft. De twee doelpunten die Messi tegen Santander maakte waren belangrijker dan de vijf tegen Leverkusen. Maar vijf doelpunten maken in een wedstrijd is wel weer ontzettend knap en in de CL ongeëvenaard. Je zult moeten wikken en wegen maar dat is zeker interessant.

Coaches zouden ook dergelijke criteria moeten krijgen. Ik vind dat een coach die met een matig elftal Europees voetbal haalt terwijl de doelstellingen waren om in het linkerrijtje te eindigen te weinig krediet krijgt. Niemand zal het noemen bij de verkiezing terwijl hij wel een uitstekende prestatie heeft geleverd. Hij heeft meer uit het team gehaald dan er van kon worden verwacht. Zo kunnen ondergewaardeerde trainers ook eens geprezen worden in plaats van dat alleen maar de allergrootsten in de spotlights staan. Wel is het zo dat de grootsten die bij de grootste clubs trainen en in de spotlights staan te kampen hebben met druk en media-onzin die de ''kleinere'' en minder gewaardeerde trainers niet kennen. Dit aspect zou zeker moeten worden meegewogen.

ik zie eerlijk gezegd ook niemand anders dan Messi dat ding opeisen..
maar..persoonlijk..blijf ik er bij dat ik hem niet de leukst voetballende speler vind..
puur vanwege het feit dat hij het elegante mist in mijn ogen
(ja sorry hahaha vele zullen het vast en zeker niet met me eens zijn..
maar dit is gewoon mijn mening..)
vind hem bijna nooit elegant/sierlijk ogen op het veld...(eigenlijk vaak zelfs rommelig )
(dat sierlijke op het veld wat ik bij bijvoorbeeld een Neymar weer wel zie)

mjah..messi flikt het wel x op x , zijn team te behoeden voor puntverlies etc..
hij heeft simpelweg haast geen concurrentie. (ja van hmmz Ronaldo waarschijnlijk??maarja als je dan de statistieken erbij haalt wint messi het ook wel van Ronaldo)
dus wie anders dan Messi zal het opeisen..?
(alhoewel ik vier keer wel heel erg overdreven vind..zal mij niks verbazen als er in de toekomst eens een verdediger zo een prijs wint..dat MAG ook best wel kan ook niet altijd feest zijn met aanvallers..)

tot slot: zolang hij bij barca speelt..blijf ik de vraag aan mijzelf stellen hoe hij het bijvoorbeeld in de Italie competitie zou doen..
wellciht komt hij daar helemaal niet goed uit de verf...
is misschien daarom ook slim dat hij dan maar bij Barca blijft.

Uit de geschiedenis is gebleken dat de prijs afhangt van de prijzen die je club wint. Anders had Snijder 2 jaar geleden wel gewonnen. Als Real dit jaar kampioen wordt en ook de CL weet te winnen zal Ronaldo de prijs winnen. De rol van Messi en Ronaldo doet er niet toe ik ben Real fan en zie ook dat Messi een geweldenaar is maar om nou te zegge dat Ronaldo niet in zijn schaduw mag staan is grote onzin. Gezien zijn constante presteren van de laatste jaren verdient ook Ronaldo de prijs als Real dit seizoen de 2 belangrijkste prijzen weet te winnen.

Als Messi de aankomende 4 jaar ook zo speelt, en Barca heeft nog steeds een type Xavi en Iniesta in vorm. dan zal het zeer zeker zijn dat hij de goude bal zal winnen.

Wel leuk als er prijzen worden uitgekeerd voor elke positie.

dat is koffie dik kijken, hangt dit jaar af van de CL en EK. Wint barca de CL en spanje het ek dan maken xavi en iniesta een grote kans. Wint barca en spanje niet, dan wellicht messi. Wint RM de CL en spanje ek wordt het spannend denk ik, maar waarschijnlijk ronaldo. Wint RM en spanje niet, dan zeker ronaldo tenzij van persie of huntelaar oranje kampioen maakt.

Als Messi door blijft gaan met scoren, assisten, en coole dingen zou het zomaar kunnen. Maar dan zullen ze ook landskampioen moeten worden. Tevens zullen de talenten van nu, onder andere Götze, Hazard, Neymar en anderen zich flink door ontwikkelen en het Messi lastig maken voor die prijs. Ook de gevestigde namen als Ronaldo, Iniesta, Rooney, v Persie, en anderen zullen het fantastisch blijven doen bij hun club.
Dus om nou te zeggen dat hij de komende 4 jaar weer wint, vind ik een beetje voorbarig.

Normaal gezien is een voetballer op zijn top tussen zijn 26 en zijn 28 jaar dus in theorie zal Messi de komende 4 jaar alleen nog maar beter worden...

Eerste voorwaarde is natuurlijk dat hij geen doodsschop krijgt en bijgevolg niet meer zou kunnen voetballen.

Een tweede voorwaarde is dat Messi het mentaal moet kunnen blijven opbrengen om altijd maar weer opnieuw het onderste uit de kan te halen.

Een derde voorwaarde is dat Messi met zijn club (laat ons er maar vanuit gaan dat dit Barcelona is) en/of land prijzen blijft pakken (of zal pakken met Argentinië) want hoe je het draait of keert, een individuele prijs is toch nog altijd gekoppeld aan prijzen pakken met je club of land (iin die optiek zou CR wel eens dit jaar de gouden bal kunnen winnen als hij kampioen speelt met Real en de CL zou winnen en wanneer hij dan ook nog eens het EK zou pakken met Portugal, dan wint CR de gouden bal zeker).

Een vierde en laatste voorwaarde is dat er geen supertalent opstaat dat nog briljanter is als Messi ; ik ken hem op dit ogenblik niet maar je weet het maar nooit.

Als dus aan deze 4 voorwaarden voldaan wordt, dan zou Alves wel eens gelijk kunnen krijgen maar als aan één van de vier voorwaarden niet voldaan wordt, dan is de kans 100 pct dat het een ander is die de gouden bal zal winnen.

13 maart 2012 om 16:04

Maar bij die speler uit voorwaarde vier gaan ook de eerste drie voorwaarden weer op

Maar je hebt gelijk, misschien kan Messi het over een aantal jaren niet meer opbrengen wekelijks zo beslissend te zijn. Een doodschop kan natuurlijk altijd en hij moet een beetje geluk hebben wat de prijzen betreft. Ook weer niet te veel, want als Sneijder de treble wint en z'n maatjes van Barcelona het WK winnen gaat hij er kennelijk alsnog met de prijs vandoor. Voorwaarde drie kun je dus ook nog wel enigszins aan twijfelen! Ik moet het nog maar zien wie hem wint als Ronaldo de CL en de titel pakt hoor. Kan ook zomaar weer Messi zijn.

En een nieuwe voorwaarde zou kunnen zijn dat de stemmers het na de vijfde winst op rij wel geloven en massaal anders gaan stemmen.

Als Messi fan denk ik dat CR7 dit jaar een kans heeft om hem te winnen. Ze zitten qua niveau dichter bijelkaar dan ooit. Het kan beslist worden op de CL. Wie die wint wint denk ik ook de gouden bal.

13 maart 2012 om 12:16

Ik vind niet dat ze dicht bij elkaar liggen qua niveau... Messi beheerst duidelijk meer facetten en is veelzijdiger dan Ronaldo die is beperkt tot het scoren van doelpunten. Qua statistieken staat Messi er ook veel beter voor. Enkel de doelpunten in La Liga zijnlichtjes in het voordeel van Messi, maar overall scoorde een pak meer doelpunten waaronder in de CL.

Bovendien geeft messi nog eens tig meer assists.

13 maart 2012 om 12:23

Klopt, maar als CR7 de titel wint en de CL dan kan je niet anders dan de Gouden bal aan hem geven. Zijn aandeel in het succes van Real is immens.
De CL winnen is meestal bepalend voor een gouden bal winnaar als de verschillen klein zijn.

Elk seizoen denk je dat hij het volgende seizoen niet beter kan doen maar elke seizoen meer goals en assisten.

Ik zal even een paar feiten opnoemen. (dit stukje kopieer ik van een oude reactie)
- Elk seizoen scoort Messi meer dan Ronaldo. Vorig seizoen alleen evenveel 53x. Elke seizoen heeft Messi dik meer assists dan Ronaldo.
- Nu:
Messi: 50 goals in 43 duels + 19 assist Rnldo: 40 goals in 38 duel...s + 8 assists
- Messi vorig seizoen meeste assisten van europa na ozil (1tje meer)
- 3x achter elkaar Cl-topscrorer en dit seizoen wordt 4de x. (cl=hoogste niveau)
- 3x gouden bal; + Elke el Classico=ronaldo onzichtbaar en Messi atlijd Belangrijk.
- Laat staan het veldspel met zijn fenomenale dribbels, inzicht, sluw geplaatste schoten, tiktakcombinaties etc.

Grande Pulga houdt toch eens op met je onzin. Ronaldo heeft wel de Gouden bal afgelopen seizoen gewonnen en gaat dit jaar zijn record van 40 goals in de competitie ook overtreffen. Ik zie Messi ook meer dan 40 goals maken in de competitie dit jaar. Penalty's nemen is ook een vak. Vraag maar aan het Nederlands elftal van het jaar 2000. Het gaat erom wie word er kampioen en wie wint de CL dit jaar. Ook heb je het EK dit jaar en dan zal ook meegenomen worden in de verkiezing tot voetballer van het jaar. Messi had hem nooit mogen winnen in 2010. Daar zie je dat de gun factor heel belangerijk is.
Xavi, Iniesta of Sneider had hem moeten winnen. Afgelopen jaar heeft Messi hem verdiend gewonnen. Maar om te zeggen dat hij de aankomende 4 jaren gaat winnen, gaat mij te ver. Als Real kampioen word en dan worden ze zeker en de CL wint dan moet Ronaldo hem winnen, anders is de gehele uitverkiezing niet meer geloofwaardig. Ik vind dat je zo een prijs alleen kan winnen als je team ook het meest heeft gewonnen, anders moeten ze maar de aankomende 10 jaar de prijs maar aan Messi geven.

De Gouden Bal gaat naar de beste speler van elk kalenderjaar. Ik zie echt niemand anders die prijs winnen dan Messi, deze kerel heeft hem al drie keer op rij gewonnen en hij wordt alleen maar beter. Alleen als hij een blessure heeft of zoals Alves het zegt 'er rare dingen gebeuren' zie ik hem deze prijs niet winnen.

al die statestieken, het doelpuntenmoyenne van ronaldo ligt hoger. dus per wedstrijd scoort ronaldo meer en doet dit ook al wat langer dan messi.
Daarbij lees ik dat messi completer is? ik weet niet of je dit seizoen kijkt maar ik weet nog een classico waar ronaldo de bal onderschept van messi in zijn eigen 16. ik heb messi nog nooit een bal zien afpakken. (begrijp me niet verkeerd vind messi een geweldige speler)
Ronaldo zou alleen de gouden bal winnen als die de champions laguea wint en la liga(wat al bijna een feit is) gewoonweg omdat mensen het messi veel meer gunnen? weet begod niet waarom.
laatst zei een vriend tegen mij.
Messi heeft meer talent dan ronaldo! ik ben het daar mee eens! ronaldo heeft dit allemaal gepresteerd door hard werken ( en natuurlijk ook talent!) messi heeft er naar mijn idee veel minder voor moeten doen om zo goed te worden als nu.
Daarom gun ik het ronaldo meer dan messi. (maarja het blijft een mening)

13 maart 2012 om 13:10

Messi: 50 goals in 43 duels en 19 assist

Ronaldo: 40 goals in 38 duels en 8 assists

Dus Messi doet het beter dit seizoen dan Ronaldo als je naar de statistieken kijkt.

Het is niet dat ze Messi meer gunnen, maar omdat hij gewoon het allergrootste talent is wat er rondloopt en dat ook laat zien. Het gaat niet om hoeveel prijzen je pakt voor de gouden bal dit seizoen, maar wie gewoon de beste voetballer is. Wie dus het beste met dat balletje kan omgaan. En dat is Messi gewoon. Kan niemand omheen.

Wat een onzin, natuurlijk is Messi het grootste talent, dat staat buiten kijf. Alleen vraag ik me wel eens af, als Messi mou bij Madrid zou spelen en Ronaldo bij Barca, zou Messi dan nog steeds de beste zijn?

13 maart 2012 om 13:03

Absoluut, Messi zijn talent kom je echt haast 1 keer in de 100 jaar tegen. Of wil je zeggen dat er een complot is dat Barca de voorkeur krijgt??

14 maart 2012 om 03:33

Ik wil helemaal niks zeggen. Leg mij aub geen woorden in de mond. Ik zeg alleen dat Messi natuurlijk ook wel in een lekker elftal speelt en Ronaldo in een kwalitatief iets minder. Mij lijkt het namelijk lekkerder spelen met Iniesta en Xavi achter je dan Xabi Alonso en Khedira. En ja Barca krijgt inderdaad meestal de publieke opinie mee ja.

Als Cristiano Ronaldo dit jaar de Champions League wint en topscorer wordt dan moet hij qua statistieken absoluut de gouden bal winnen. Maar als je het echt puur hebt over de beste speler zonder dat je de prijzen erbij haalt dan steekt Messi er nog steeds met kop en schouders bovenuit.

voor de tijd van messi en cronaldo werde voetballers gekoze die het verdiende tegenwoordig draait het meer om fans

13 maart 2012 om 17:18

Klopt helemaal jongen! Ik neem die bal ook niet meer serieus

Ik denk dat Xavi, Iniesta of Ozil het zullen winnen komend jaar, aangezien er een EK aankomt en Spanje en DL de grootste kanshebbers zijn. Al is het natuurlijk overduidelijk dat Messi de beste is, misschien is het beter als ze Messi gewoon uitsluiten van de Gouden Schoen. Misschien naam veranderen naar de Lionel Messi Schoen?!?

Skila 87.. Je merkt dat je nog jong bent en weinig verstand hebt.. Ronaldinho, Ronaldo de braziliaan,Zidane, Maradona, rui Costa waren veel eleganter voetballers dan Messi.. Messi is de dribbelkoning en kan gruwelijk stiften, maar als je puur gaat kijken naar trucjes en acties op het veld komt ie niet eens in de buurt van Ronaldinho. Messi heeft geluk dat Xavi en Iniesta in zijn elftal spelen, die laten hem beter functioneren.. Belangerijkste speler van Barca is Xavi en niet Messi.. Zonder Xavi scoort Messi veel minder.. Messi is wereldtop begrijp me niet verkeerd, maar zeker niet de beste allertijden, want afgelopen wk liep hij er verloren bij. Hij komt niet eens in de buurt van Maradonna, die maakt Napoli in zijn eentje kampioen en Argentinië.. Dat zie ik Messi zker niet doen.

Messi gaat gewoon weer de gouden bal winnen dit jaar en dat is terecht als je in de CL 5x weet te scoren in een wedstrijd, en ik begrijp sommige mensen niet die Ronaldo net zo goed of beter dan Messi durven te noemen, de Porugees laat het nooit zien tegen Barca en doet het wel tegen de kleintjes. Voor mij is Messi de beste speler en daarna Adrés Iniesta.

benfica30 heeft gelijk, als ik videos kijk van ronaldo9 en zidane en derest geniet ik meer dan het voetbal van messi ik vind het niet echt leuk om naar te kijken alleen het spel van barca vind ik leuk om naar te kijke

Ik vind het jammer dat mensen altijd zeggen dat ronaldo ze er tegen een levante wel inschiet en tegen de grote ploegen niet.

even een paar statestieken de laatste 2 clasico's scoorde juist messi niet en ronaldo wel.
het is duidelijk dat ronaldo dit jaar de goudenbal gaat winnen. hij is elke wedstrijd beslissend voor real madrid. messi speelt dit jaar onder zijn niveau en niet beslissend voor barcelona in de primera division. en ronaldo doet het ook tegen de kleine ploeg ; als messi dit nou ook een zou doen dan stond barcelona niet 10 punten achter op real madrid

Hala Madrid

Het klinkt natuurlijk uiterst arrogant van meneer Alves echter zit er wel een kern van waarheid in. Messi is pas 24 en imo niet eens in beste doen zoals voorgaande seizoenen, oogt minder scherp en lijkt soms toch wat ongeïnspireerd rond te lopen. Toch flikt hij het weer om superveel doelpunten te maken en assists te geven alsof het niets is. Laat staan wanneer hij het weer op zn heupen krijgt en als vanouds gaat spelen met zijn tegenstanders met daarbij nog eens de effectiviteit dat hij dit seizoen laat zien. Ik ga er dus niet zomaar vanuit dat Messi de gouden bal de komende 4 jaren zal pakken maar zie het stiekem toch wel gebeuren mits er niets geks staat te gebeuren.

Ey Maar messi wou deze jaar niet eens de goude bal winnen hij wou dat xavi hem had gewonnen en k beetje Zonder Xavi is messi niks

zijn we vergeten dat er een zeer groot talent in opkomst is: Neymar! Hij zou hem over 3 jaar wel is kunnen winnen.

Lol sowieso moet je de Gouden Bal niet serieus nemen. Het is alleen een populariteit prijs. Ik walg echt hoe het in z'n werk gaat. Waar was Van Persie bij de genomineerden? Niet eens op de shortlist van 23 spelers! Hoe kan je het dan nog serieus nemen. Maar het kan nog erger! Bondscoaches en aanvoerders mogen stemmen toch? Raad eens op wie Van Bommel gestemd heeft in 2012? Wesley Sneijder! Reden? Hij verdiende hem in 2011. Lol! Populariteit prijs.

Ik heb altijd gedacht waar is deze prijs nou op gebaseerd? Je prestaties in dat betreffende jaar, hoeveel prijzen je hebt gewonnen of wat je voetballende kwaliteiten zijn. Nou, het gaat om geen van die drie. Het is gewoon hoe je in de voetballerij als persoon staat. Hoe de media jou ziet. Want de media heeft weer grote invloed op onze meningen.

Sowieso vind ik het een schande dat alleen bijna middenvelders en aanvallers hem winnen. Verdedigers en keepers doen natuurlijk niks. Nee, het gaat alleen om de middenvelders en aanvallers. Van de 57 edities heeft gewoon 1x een keeper gewonnen namelijk Lev Yashin. Drie keer een verdediger ; Cannavaro, Beckenbauer, Matthäus. Al hoewel Matthaüs volgens mij ook nog wel redelijk vaak op het middenveld speelde. Voor Cannavaro was het zestien jaar geleden jaren geleden dat een verdediger hem won (matthäus). Daarvoor weer veertien jaar (beckenbauer). Lev Yashin won hem in het jaar 1963.

Maar ja, als Messi dit niveau zal vast houden zal hij hem nog wel een paar keer winnen. Wat wil je eigenlijk ook. Er is ook amper concurrentie. Maar misschien komt dat ook omdat Messi zijn hoog niveau bereikt en vasthoud...

Als Messi blessurevrij kan blijven dan kan hij alleen maar beter worden. Je ziet dat hij elk jaar net dat tikje beter is geworden en dat vertaalt zich wederom in meer goals en assists. Je denkt elk jaar dat Messi onmogelijk een seizoen als het voorgaande kan herhalen qua prestaties maar keer op keer laat hij ons verbaast achter.

Zijn speelse manier van voetballen maakt hem daardoor elk jaar opnieuw favoriet voor een gouden bal. Het lijkt allemaal zo gemakkelijk bij hem en het zou me niet verbazen als hij de volgende 3 jaar weeral de beste ter wereld is.

Ronaldo had hem vorig jaar sowieso moeten winnen, scoorde 10 goals meer dan Messi in de competitie! Ronaldo is altijd beter dan Messi geweest, Ronaldo kan je overal zetten, Messi kan alleen met Xavi en Iniesta

Per positie is misschien wat veel van het goede, maar per linie lijkt mij een leuk idee..?

en daar gaan we weer..

Waar ik echt benieuwd naar ben is wie er beter is.. Ronaldo of Messi? Scoort Ronaldo niet in grote wedstrijden en is Messi slecht met Argentinie? Is Messi de talentvolle en is Ronaldo gemaakt? Is Ronaldo completer of Messi?

Ben wel eens benieuwd hoe jullie hierover denken...

Over 2 jaar is Mesut aan de beurt........mesut veel belangrijker voor Real dan Ronaldo. Er zijn genoeg spelers die een goal kunnen maken en die moves in huis hebben (ribery, Aissaidi, Robben) echter zijn er niet zo veel die het spelletje kunnen lezen en verdelen als Mesut. Ozil is een schaker en heeft een heel hoge voetbalintelligentie

We zullen zien Mr Alves. Messi zal mssn wel de beste speler blijven. Maar goudenbal wordt niet altjd gegeven aan de "beste" speler, maar aan de speler die de club het meest heeft geholpen. En als Barca de komende niks weet te winnen, dan kan Messi het zoiezo vergeten. Dus het ligt aan julie of Messi het wel zal winnen ofniet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren