Voetbalzone

‘Evra lag denk ik hele nacht wakker om actie tegen Suárez te verzinnen’

Donderdag, 8 maart 2012 om 13:49

Wie dacht dat alles wel gezegd was over het incident tussen Luis Suárez en Patrice Evra heeft het mis. De aanvaller van Liverpool werd acht wedstrijden geschorst omdat hij de Manchester United-linksback racistisch zou hebben bejegend, en toen de beide kemphanen weer tegenover elkaar stonden weigerde Suárez de uitgestoken hand van zijn opponent. Glen Johnson denkt echter dat de zaken anders liggen dan de meeste mensen denken.

/

De verdediger van the Reds vermoedt een vooropgezet plan van Evra om zijn Uruguayaanse ploeggenoot in een kwaad daglicht te stellen; volgens Johnson wilde de Fransman de hand van Suárez helemaal niet schudden. “Evra heeft het slim gespeeld op Old Trafford”, tekent de Britse tabloid de Daily Mail op uit de mond van de rechtsback. “Want als ik je een hand zou willen geven, steek ik die recht voor me uit.”

“Maar als ik mijn hand naar beneden en bijna naast mijn lichaam houd, dan is dat omdat ik je hand eigenlijk helemaal niet wil schudden. Evra heeft waarschijnlijk de hele nacht wakker gelegen om te verzinnen hoe hij dit aan ging pakken. Luis schudde de hand van Evra niet omdat hij die naar beneden hield; wat had Luis anders kunnen doen? Daarna pakte Evra hem pas bij de arm”, aldus Johnson.

Poll

Denk je dat Glen Johnson gelijk heeft?

8 maart 2012 om 13:57

Inderdaad!

De kous moet nu gewoon af zijn.
Klaar, hou er over op, zo kom je nooit van dit gezeik af. Morgen reageert Ferdinand hier weer op en dan weer een andere speler van Liverpool.

8 maart 2012 om 14:05

Evra is gewoon echt een vieze rat...
Het was zo overduidelijk dat hij Suarez wilde naaien tijdens het handschudden, ongelofelijk... En hij moet niet piepen, mijn vrienden noemen mij dagelijks Blackie, zie je mij huilen?
Na het hele gedoe met het Franse elftal heeft Evra zichzelf opnieuw voor schut gezet..

8 maart 2012 om 14:58

Ik vraag het me ook af, leg een uit aub... Als iemand mij uit haat zoiets toeschreeuwt lach ik hem uit, dan sta ik erboven. Maar door zo zielig te reageren maak je jezelf helemaal klein.

8 maart 2012 om 15:32

Evra: 'waarom schop je mij?'
Suarez: 'omdat je zwart bent'

Rechtstreeks uit het 115 pagina's tellende rapport van de Engelse voetbalbond over het incident.

8 maart 2012 om 16:11

Waarom staat dat in dat rapport dan in het Nederlands?

8 maart 2012 om 16:29

Omdat jij het anders niet zou begrijpen!

8 maart 2012 om 16:38

@ Dreamsoccer,

Dat vinden die knulletjes allemaal prachtig een negert (want ze houden van dat woord, vooral met de letter T op het eind, klinkt lekker in de mond) die z'n maula dichthoudt als hij wordt beschouwt. Maar wanneer je, je mond opentrekt en laat merken dat je niet gediend bent van die shit dan gooi je, jezelf opeens in een slachtofferrol of dan huil je? Je wordt dagelijks door je vrienden voor blackie (waarom hoofdletter?) uitgemaakt of wordt je door vreemden op straat ook zo genoemd? Het mooiste is dat ondanks dat Suarez is geschorst door eigen toedoen, mensen alsnog willen doorgaan met janken dat hij genaaid is door Evra. Waar is de logica lol. Dus stel je rijdt door rood licht en een flitspaal neemt dit waar en flitst je, dan is het de schuld van de flitspaal dat je wordt geflitst?

8 maart 2012 om 16:45

Dennis, dan is het geen dreigement toch? Hij geeft een verklaring waarom hij hem al een schop gegeven heeft, niet dat hij het nog van plan is te doen.

8 maart 2012 om 16:50

zzschagen
Geen dreigement, wel racistisch.

8 maart 2012 om 20:52

jaaa je hebt gelijk dat evra misschien wat overdrijft maar het moet ook wel stoppen met het racisme, het is niet netjes en ook niet grappig. Suarez is zogenaamd een goede voetballer , dan heb je dat soort woorden en gedrag niet nodig. btw Ik vind het raar dat veel mensen CR7 niet mogen door zijn '' arrogante'' houding maar dat van suarez goedkeuren. wat een misselijk makend mannetje is dat zeg pffff

9 maart 2012 om 12:04

hoofdletters, vergelijkingen die niet kloppen... Ik wil je geen zelfcomplex aannaaien, maar op intelligente vergelijkingen ga je het verliezen.

Als jij het liever hebt dat mensen zich wel druk gaan maken om dat soort opmerkingen, prima. Ik kan er alleen maar om (uit)lachen.

8 maart 2012 om 13:54

Dat mensen hier nog over willen praten dit is zwaar verleden tijd de spelers en de club moeten gewoon verder.

8 maart 2012 om 13:55

Als Suarez echt Evra's hand wou schudden, kon hij gewoon een poging doen, Suarez negeert Evra gewoon compleet

8 maart 2012 om 19:19

Vind je het gek? Evra betichtte Suarez onnodig van racisme, terwijl het hooguit doodnormale discriminatie in eigen humor was. En hoe vaak hoort Scholes niet 'ginger'? Die gaat toch ook niet de racisme kaart spelen? Het is gewoon erg omgekeerd racisme, want hij had een donkere speler nooit beticht van racisme als die 'negro' tegen hem zei. Gelukkig heeft heel Old Trafford van Ajax publiek gehoord hoe respectloos je moet omgaan met een persoon als Evra. En dat Suarez de hand niet schudde toen hij zijn hand wegtrok, is volkomen terecht. Suarez kan hem recht in de ogen kijken, Evra omgekeerd niet. Evra is a pussy!

8 maart 2012 om 21:40

Een zin in het gesprek was: Waarom schop je mij? Omdat je zwart bent. Dit is niet normaal en moet tegen opgetreden worden, of vind jij van niet?

8 maart 2012 om 22:04

Nee, dat hoeft niet eng. Evra is contactgestoord als hij dat opvangt als racisme, terwijl je in een wedstrijd zit waarin je het bloed onder elkaars nagels vandaan gehaald wordt, dit zijn idiote opmerkingen in de orde van 'krijg de klere, rooie' op een oerdom gestelde vraag. Je bent geen vrienden tijdens de wedstrijd, en zelfs als het onsportief wordt (wat van beide kanten kwam) ben je nog geen vijand en verrader van een collega. Hij maakt misbruik van de lading van het woord 'racisme', ik zou het hem van harte toewensen als hij zo vals mensen ervan beschuldigd. En de FA is een voetbalbond zonder ruggengraat, bang dat ze ter discussie staan bij die omgekeerde racisten.

8 maart 2012 om 13:55

Goed zo, Johnson! Is het nu net een beetje weggezakt uit de media en de hoofden van de fans van beide clubs, haal je het nog even terug. Beide jongens zaten fout, laten we het daarbij houden.

8 maart 2012 om 13:59

Zucht, wanneer gaan mensen eens begrijpen dat spelers geïnterviewd worden. Het is niet zo dat elke speler dit zelf de wereld inbrengt. Hij is er dus waarschijnlijk naar gevraagd en heeft zijn mening gegeven.

Denk ook dat duidelijk is dat Evra helemaal niet zijn hand wilde schudden, die zakt opeens op het moment dat Suarez eraan komt. Dat hij erna zo heftig reageert omdat Suarez doorloopt is goed geacteerd. Verder is er al genoeg over gezegd.

8 maart 2012 om 14:02

Dan nog is het gepast om te zeggen dat hij er geen woorden meer vuil aan wil maken. Maar goed, misschien heeft hij helemaal geen interview gehad met de daily b*llshit.

8 maart 2012 om 14:11

Dan is het alsnog aan hem om te bepalen of hij daarop wil reageren. Hij had gewoon kunnen zeggen dat die hele situatie verleden tijd is en we het niet meer erover zouden moeten hebben. Klaar.

8 maart 2012 om 14:39

Hou toch op Xamsix. Tuurlijk worden spelers geinterviewd en worden bepaalde onderwerpen altijd weer aangehaald, maar elke speler kan zeggen: Hierop ga ik niet meer in, dat is gebeurd en klaar. Johnson daarentegen gaat er duidelijk dieper op in en heeft het zelfs over hoe Evra zijn arm houdt en dergelijke. Dus Johnson mag het dan niet aanhalen, hij gaat er wel diep op in waarmee ie het onderwerp weer meer ruchtbaarheid geeft.

8 maart 2012 om 14:54

Kan aan mij liggen, maar is het dan niet de schuld van de interviewer dat er "ruchtbaarheid" aan gegeven wordt? Vind het juist wel netjes als een speler gewoon antwoord geeft op de vragen van de media. Beter dan weglopen of gewoon niet antwoorden, wat ook weer aparte beelden oplevert.

En aan de comments hier te zien is het helemaal niet zo erg dat het weer wordt aangehaald, er zijn nog genoeg meningen over te geven.

8 maart 2012 om 16:08

Het is ook de schuld van de media, die op elk klein incidentje een olifant maken. Dit was dan misschien wat groter, maar om er zo lang over door te gaan is natuurlijk onzin. Ik zou wel nu alles al besproken is, wanneer mij zo een vraag gesteld wordt, hier niet op in gaan en zeggen kom eens met iets origineels, of wil je liever Suarez of Evra interviewen?
Ik snap eigenlijk niet waarom er uberhaupt interviews worden gegeven aan journalisten van zulke kranten die alles opblazen en het nooit aan het juiste eind hebben.

ps Voetbalzone, als er een filmpje wordt geplaatst, zorg er dan wel voor dat deze ook speelbaar is.

8 maart 2012 om 13:55

Grappig dat er zoveel verschillende invalshoeken zijn van één moment, nota bene vastgelegd op camera. Ik vind in dit geval dat de waarheid in het midden ligt. De hand van Evra was niet bepaald uitnodigend, maar het was vooral Suarez die liet zien ook zeker niet te willen schudden. Beter was geweest om het hele handen schudden achterwege te laten.

8 maart 2012 om 14:20

Überhaupt kunnen ze beter het hele handen schudden achterwege laten... Ze gunnen elkaar toch geen ene moer. Clubs willen alleen maar geld verdienen en daar moet alles voor wijken. Ze hebben zo'n grote mond over maatschappelijke verantwoordelijkheid, sportiviteit en respect maar als het erop aan komt dan durven ze hun eigen werknemers niet eens op hun belachelijke gedrag aan te spreken, laat staan te schorsen en zo te laten zien dat de club dit soort dingen niet pikt.

8 maart 2012 om 14:41

Clubs willen geld verdienen? Dan doen ze wel iets heel erg verkeerd. De meeste topclubs dan. Volgens mij gaat het in de voetballerij vooral om prijzen en aanzien, en dat mag voor de clubeigenaren nog best een duit kosten ook al maken ze er geen winst op.

8 maart 2012 om 13:55

Ja dat bevestigd maar weer wat ik dacht , evra wou de hand zelf niet schudden en Suarez krijgt de schuld .

8 maart 2012 om 14:36

Hoe is dit nu bevestigd dan? Omdat een Liverpools peler die er niet eens bij was dit in de media roept is het nu bevestigd!

Dus al sik morgen zeg was wel de schuld van Saurez is het ook bevestigd?

Wat maakt het ook uit, ze waren gewoon beide fout en zeer kinderachtig klaar!

8 maart 2012 om 17:22

Het bevestigd voor mijn gevoel al wat ik dacht , mijn mening dus.
Maar ze waren beide zeer kinderachtig bezig op dat punt geef ik je gelijk.

8 maart 2012 om 13:56

Komop zeg johnson, dit slaat echt helemaal nergens op. Suarez heeft wel degelijk dingen gezegd die niet kunnen, daar is iedereen behalve de liverpuldians het wel over eens.

8 maart 2012 om 18:52

En de meeste Ajax-supporters niet vergeten. Bewijze zowat alle topics over deze zaak hier op VZ en ook de pro-suarez leuzen die op Old Trafford werden geroepen.

8 maart 2012 om 13:56

Klopt helemaal, Evra heeft dit namelijk allemaal van tevoren bedacht. Hierdoor kwam Suarez in een slecht daglicht en werden de titelkansen van Liverpool bewust om zeep geholpen!!!!

8 maart 2012 om 13:57

Titelkansen? Welke kansen? Liverpool maakt al 10 jaar geen kans meer.

8 maart 2012 om 14:04

In 2008-2009 zijn ze nog 2e geëindigd met een record aantal punten zonder kampioen te worden, ken je feiten.

8 maart 2012 om 14:04

10 jaar is wel een beetje overdreven...ben je het seizoen 2008/2009 zo snel vergeten?

8 maart 2012 om 14:12

Ik heb geen probleem met mijn feiten. Op geen enkel moment hebben ze aanspraak gemaakt dat seizoen op de titel. Het is niet omdat ze maar op 4 punten zijn geëindigd dat ze daarom een reële kans maakte op het kampioenschap. Tevens was het al bijna 10 jaar geleden (met misschien één uitzondering) dat er nog iemand kampioen was geworden met 86 punten. Aan de koop toe was dat het seizoen dat alle twijfelgevallen in het voordeel van Liverpool waren en zelf dan slaagde ze er nog niet in om kampioen te spelen. Je kan moeilijk beweren dat Liverpool ooit maar eens echt kans heeft gemaakt. Te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken.

8 maart 2012 om 14:17

Kerel, als we uit jouw beredenering gaan beredeneren heeft Liverpool sinds 1991 geen kans meer gehad op het kampioenschap.

Feit blijft dat als je vier punten achter de eerste plaats eindigt met 86 punten en zulk goed spel vertoont je gewoon meespeelt om het kampioenschap. Hoe dom ben je om anders te redeneren...

8 maart 2012 om 14:22

@rupertpupkin: Het enige feit is dat ze op 4 punten zijn geëindigd. Het spel was alles behalve... . Aan de koop toe doe ik niet aan scorejournalistiek. Als er een wedstrijd wordt gespeeld en ploeg x komt direct 2 - 0 voor en pas in de 96ste minuut wordt de 2-1 gescoord met slechts 4 minuten verlengingen dan kan je moeilijk beweren dat die andere ploeg recht had op een punt ook al was het maar 2-1. Het is dus niet omdat een ploeg op 4 punten is geëindigd dat ze daarom keihard meespeelde om het kampioenschap. Daarnaast, op elke regel bestaat er wel een uitzondering.

8 maart 2012 om 13:56

Helemaal gelijk heeft deze zeker. Als je de video ziet en goed bekijk zie je dat ook. Alleen het gezicht van evra sprak boekdelen. Eerst toen ik het hoorde had ik zoiets van, suarez waarom doe je dat, want ik had de wedstrijd niet gezien. Toen ik de beelde op slowmotion zag, zag je het ook goed.
Maar het moet nu wel genoeg zijn, want zo blijft het aan de gang en zal suarez in het verkeerd daglicht blijven staan.

8 maart 2012 om 13:57

Is dit nu nog altijd niet gedaan? Suarez heeft aangegeven dat het zijn fout was en heeft zijn excuus aangeboden. Het heeft dus totaal geen nut om hierover weer te beginnen.

8 maart 2012 om 13:58

En dit is waar wij het over hadden (op verschillende voetbalforums)..
Ookal is dit een eindeloze discussie .. ben ik blij dat Glenn dit gezegd heeft. Ja hij is een liverpool speler. maar men doet alsof het alleen aan Suarez lag! Iedereen kon zien dat Evra zijn hand naar beneden hield.

8 maart 2012 om 13:59

Zou ook geen handen schudden als ik vals beschuldigd zou worden voor rascisme.
Gebeurt helaas te vaak.

8 maart 2012 om 13:59

Alleen is de beschuldiging terecht gebleken.

8 maart 2012 om 14:13

@ Persiangooner

Juist niet. Glen Johnson is ook een donkere speler en neemt het op voor Suarez. Beschuldiging van racisme is dus zwaar overdreven geweest. De meesten moeten zich nog maar eens afvragen wat het woord racisme precies inhoud.

8 maart 2012 om 14:17

@ hen_nie: Het is niet omdat je overeenkomt met een donkere persoon dat je je daarom niet racistisch kan uiten tegenover een andere persoon. Aan de koop toe heeft Evra altijd aangegeven dat hij Suarez geen racist vindt.

En waarom zou dit geen racistische uitspraken zijn?

8 maart 2012 om 14:17

Ja, zo zien dat die pieten die dit beoordeeld hebben, ze weten ook dat suarez slecht engels kon, dus zijn antwoorden kwamen dan zeker niet helemaal over met die van kuyt.
Ik vindt dit nog altijd mismakkend, van evra. Hij heeft hem nu twee keer zo behandeld. Wie weet wat bij de derde keer gebeurd.

8 maart 2012 om 14:18

Klopt. Want de opmerking van Johnson wordt totaal niet ingekleurd door het feit dat hij een ploeggenoot van Suarez is. Heerlijke redenatie.
Heerlijk ook die zelfreflectie. Onder het mom van 'wat vinden mensen met 15 gouden kettingen om hun nek wél ordinair', wat is in godsnaam de inhoud van racisme als de opmerkingen van Suarez daar niet onder vallen?

Of moet de discussie verder gevoerd worden of Suarez dit eigenlijk puur vriendelijk bedoelde, immers betekent 'negro' niets minder dan 'vriendje' en in een context als onderhavige staaft dit slechts de goede bedoelingen van Suarez.

Het zijn ook altijd weer die negro's die zich aanstellen. Vriendelijk bedoeld hoor.

8 maart 2012 om 14:55

Eh? Volgens mij is de FA geen rechtbank...ze kunnen wel dingen zeggen, maar dat hoeft niet waar te zijn.
Er was geen sprake van rasisme, ik heb ook een maat die zwart is...ik zeg ook wel eens dingen die door andere als (zeer)racistisch kunnen worden ervaren.
Maar hij weet dat ik maar wat dol, in de samenleving tegenwoordig is alles gemengd(multiculti) Waarom zou je er nog een probleem van maken?
Ik vond het al kansloos dat 'negerzoenen' niet meer de naam mocht zijn.
Neger = Negroide = donker/zwart
Wat is het probleem dan als je zwart ben? hij bevestigd toch alleen de huidskleur?
Ik maak er toch ook geen probleem van als iemand mij witte of blanke noemt?
het is zo, Waarschijnlijk om de reden dat er vroeger slavernij was maken mensen er nog zo'n probleem van!

WE zijn Allemaal van vlees en bloed.

8 maart 2012 om 14:56

Glen is zelf toch ook zwart...
Dus wat wil je nou zeggen?

8 maart 2012 om 15:24

Dat van die negerzoen was een publiciteitsstunt.

Het gaat om de context.

8 maart 2012 om 18:50

hen_nie,
Suarez is onschuldig omdat hij een donkere ploegmaat heeft die hem verdedigt? Ja zeg...

Dat staat op dezelfde lijn als het excuus dat Suarez ergens een donkere grootvader heeft ook, en dus om die reden geen racistische dingen zou kunnen zeggen. Onzin dus.

@ndisdenaam
Het is ook niet de FA die hem heeft schuldig bevonden, maar een onafhankelijke commissie, waarvan de samenstelling overigens door beide clubs is goedgekeurd.

8 maart 2012 om 13:59

oh alsjeblieft nu nog steeds?? houd er gewoon over op, suarez was gewoon een idioot en evra was dom dat hij naderhand zo zat te provoceren

8 maart 2012 om 13:59

Het is ook gewoon duidelijk dat Evra helemaal niet de goede bedoelingen had. Een leugenachtig mannetje is het, dat straalt er ook vanaf.

8 maart 2012 om 13:59

Gaan ze dit zelf weer oprakelen.... volgens mij had iedereen dit al achter zich gelaten..
dat toont maar weer dat de mensen bij liverpool de situatie niet goed kunnen inschatten.
Laat toch gaan man.!
Maar als evra het echt zo bewust heeft gedaan... is hij in ieder geval slimmer dan Suarez!

8 maart 2012 om 13:59

Evra is gewoon een misselijkmakend ventje en ook nog een Fransman, dan weet je het wel. Maar Suarez is ook geen lieverdje.

8 maart 2012 om 14:00

Bijnaam van Manchester is 'the red devils'. Dit was een duivelse plan van evra, om suarez in een slecht daglicht te zetten.

8 maart 2012 om 14:01

Wat een achterlijk gedoe weer, houd het dan nooit op?

Stelletje schijnheilen, waarom zou je iemand een hand geven terwijl iemand je racist noemt (of dit nou klopt of niet) Ik vind dat showfinistische echt waanzin!

8 maart 2012 om 14:02

Eindelijk iemand die het ook ziet. Evra steekt ze hand idd niet uit...

Moraalridder die Evra.

8 maart 2012 om 14:04

Jammer dat hij er nu weer over begint, begon eindelijk wat rustiger te worden rond Luis. Moet echter wel zeggen dat ik het 100% met Johnson eens ben, zag er echt uit als een vooropgezet vies plannetje.

8 maart 2012 om 14:08

Niet slim om er nu nog over te beginnen nu de wind is gaan liggen maar hij heeft wel gelijk dat zie je op de beelden duidelijk. Suarez word in deze situatie als een rat neergezet maar evra is zelf een vuile rat!

8 maart 2012 om 14:19

1 ding is zeker: Evra wilde Suarez in kwaad daglicht stellen, en dat is hem gelukt, tot 2 maal toe

8 maart 2012 om 16:29

suarez heeft helemaal niemand nodig om zich in een kwaad daglicht te stellen, dat doet hij praktisch elke week helemaal zelf.

8 maart 2012 om 15:58

voetbalzone gaat niet om filmpjes maar om de info die ze over brengen door het stuk text als je alleen hier komt om filmpjes te kijken ga je maar naar youtube

8 maart 2012 om 16:04

Ja maar ze zetten het er wel bij dus ik begrijp Laviano wel.
Anders moeten ze helemaal geen filmpjes zetten hoewel ik het wel fijn vind.

8 maart 2012 om 16:53

ja oke ik ook wel hoor maar als hij alleen over het filmpje iets zegt is het een beetje zinloos er staan ook nog meer filmpjes op youtube dus kan hij daar ook even kijken

8 maart 2012 om 14:29

Ze waren er beiden niet zo happig op om elkaars hand te schudden. Nu erover ophouden.

8 maart 2012 om 14:34

Evra was tijdens het WK toch ook al de Judas die alles bij het Franse nationale team naar buiten bracht.
Bah Mister Negro.
Walgelijk mannetje dat.

8 maart 2012 om 14:36

Lekker boeiend allemaal. Suarez had het niet moeten zeggen en Evra had niet huilend als een klein kind naar zijn moeder moeten lopen om te zorgen dat Suarez 8 wedstrijden geschorst zou worden. En al die emmers moralistische crap ook weer met voorbeeldfunctie bladiebla. Schuif elk rot ding wat je eigen kind doet maar op iemand af als ouder en neem zelf geen verantwoordelijkheid. Als iemand ervoor gezorgd heeft dat je 8 wedstrijden geschorst zou worden zou ik diegene ook geen hand geven. Krijg de pleuris maar. Waarom zou het in godsnaam een goed voorbeeld moeten zijn om iemand die je genaaid heeft een hand te geven alsof er niks gebeurd is?

8 maart 2012 om 14:47

Evra is een held! Prachtig dat hij het racisme van suarez durfde aantegeven! Dat hij geen zin heeft om Suarez een hand te geven, snapte ik helemaal. Suarez moet aangestalte maken hij is namelijk schuldig!

Ik denk niet dat evra dit bewust of expres doet maar aan de andere kant zou dit wel leuk zijn geweest. Pakt evra suarez met zijn eigen smerige trucjes!

Kortom evra is een held en johnson een jankbeer!

8 maart 2012 om 14:52

Evra is een arrogante en hypocriet mannetje. Suarez is ook geen lieverdje(zacht uitgedrukt) en prima dat hij gestraft wordt, maar je maakt mij niet wijs dat er honderden beledigingen over het veld heen en weer vliegen.

Een held? Mandela en Ghandi dat zijn helden. Niet een pauper Fransman van United.

8 maart 2012 om 16:27

evra lijkt geen al te sportieve speler te zijn maar suarez heeft in deze hele affaire wederom bewezen de grootste valsspeler van de eurepese velden te zijn. Ik geloof wel dat hij niet rascistisch is maar om rascisme te gebruiken om je tegenstander uit zijn spel te halen is bijna net zo verwerpelijk als je tegenstander in de nek te bijten. Zeker nu rascisme zo'n hot item is in het voetbal. Tel daarbij zijn andere misdragingen die hij in korte tijd in engeland heeft gedaan en het gebrek aan goals, en je begrijpt waarom alleen zijn ploeggenoten hem nog zien zitten.

8 maart 2012 om 15:03

Het is arrogant van evra, om suarez rasistisch te noemen, heeft hier in de eredivisie vaak gekke dingen uitgehaald, maar nog nooit rasistisch geweest. Dat duid alleen maar op dat evra nergens tegen kan en een klein kind is die naar mamatje rent als het hem niet uikomt.

8 maart 2012 om 15:25

Een held? Waterdrager Evra vierde na afloop zo opzichtig voor Suarez en dat typeert hem wel. Hij kan zich maar beter op voetbal richten want hij speelt niet meer zo goed als paar seizoenen geleden.

8 maart 2012 om 14:49

Ze hadden het hele handen schudden achterwege moeten laten. Overigens had Johnson er niet meer over beginnen zelfs als er naar gevraagd werd. Nu reageert straks weer Rooney hierop en de story continues...

8 maart 2012 om 14:59

Tja, niet voor het één of het ander, maar zoals het hier beschreven word, zag ik het op dat moment ook al. Waarom Evra het niet gewoon kon laten zitten bij geen hand schudden, is mij dan weer een raadsel. Beetje voorbedachte rade zal er zeker bij zijn geweest, maar niet zoveel als Johnson hier zegt.

8 maart 2012 om 15:04

wel dus heel op voorbedachte rade. Maar daar heeft suarez nu niets meer aan.

8 maart 2012 om 15:32

@ Elighter: Je gebuikt de hele tijd de uitdrukking "aan de koop toe". Iemand die die uitdrukking zo vaak gebruikt is vast in staat om uit te leggen wat daarmee bedoeld wordt, want ik heb er nog nooit van gehoord!

8 maart 2012 om 15:46

jonge toch, dan bullshit.. de hele nacht om het te bedenken? hahahah
ik denk eerder dat hij de hele nacht wakker gebleven is om zo'n bullschit te verzinnen!!

zelfs Suarez heeft 2 dagen nadien zijn spijt betuigt dat hij evra negeerde bij het handschudden, je kunt het artikel terug vinden op deze site!!!!
Met andere woorden heeft hij bewust evra genegeerd, anders zou hij nooit verondschuldigd. logish toch. En Suarez heeft al meerdere malen van zijn slechtste kant getoond, zelfs in wk. en hij is wel een grote blijter maar neemt niet af dat hij een top voetballer is

8 maart 2012 om 15:59

Wat maakt het nu nog uit. Schuld van Evra of de schuld van Suarez. Een echte vent durft zijn excuses aan te bieden en dat is in dit geval Suarez of hij nou wel of niet de schuldige was, dat weten alleen Evra en Suarez.

8 maart 2012 om 16:19

Evra hoeft zijn excuses nergens voor aan te bieden.. Moet nog eens gebeuren dat je racistisch wordt uitgescholden en dat je dan je excuses aan moet bieden!

8 maart 2012 om 16:39

Sinds wanneer is negro racisme als je zwart bent.
Het falen van kleurlingen wordt altijd uitgelegd als racisme.
Lafaard is het, zweep erover zou ik zeggen.

8 maart 2012 om 18:25

Frikx,

Volgens het artikel gaat het hier over dat handschudden en niet over dat andere. Dus dat excuses aan bieden heeft ook helemaal niets te maken met dat voorval waarvoor Suarez al bestraft is, maar gewoon heel simpel, handschudden.

Profsporters hebben ook altijd een voorbeeldfunctie tegenover sponsoren, supporters, kinderen en ga zo maar door. Bij een begin van de wedstrijd waar "tig" camera's op je gericht zijn hoor je gewoon een hand te geven aan je tegenstanders. Het staat niet in de regels, dus het is geen verplichting, maar respect, gedrag, voorbeeldfunctie staat wel ergens in je contract. Ook al heb je een hekel aan iemand (wat wel meerdere spelers gewoon hebben), je geeft elkaar voor de camera een hand. Als je gewoon weigerd om iemand een hand te geven dan moet je ook mans genoeg zijn om daarvoor je excuses aan te bieden. Ik weet nu niet wie er weigerde om een hand te geven, maar wat ik wel weet is dat Suarez gewoon zijn excuses heeft aangeboden.

8 maart 2012 om 18:47

Liverpool78, ga eerst eens het vonnis en het Fa-rapport lezen vooraleer weer ongeïnformeerde onzin te verkopen. En dat geldt niet alleen voor jou eigenlijk, maar voor zowat de helft van de posters in dit topic.

Je vraagt je toch altijd af waarom mensen blijkbaar de nood hebben te reageren wanneer ze geen idee hebben waarover het hier gaat.

8 maart 2012 om 16:09

Het meest idiote vond ik nog dat Ferdinand zich helemaal opwond over dat Suarez Evra zijn hand 'niet wilde schudden', maar hij weigerde de hand van Suarez net zo goed.

8 maart 2012 om 16:22

Dat deed Ferdinand omdat Evra een ploeggenoot van hem is die racistisch is bejegend door Suarez. Suarez vind dus dat hij daarvoor geen excuses hoeft te maken richting Evra en keurt daarmee racisme dus goed!

Ferdinand keurt racisme niet goed en weigert logischerwijs de hand van Suarez, Ferdinand wiens broer tevens racistisch is uitgescholden door Terry!

8 maart 2012 om 16:28

Het gaat erom dat het gewoon compleet hypocriet is als je iemand de grond in boort omdat hij de tegenstander de hand niet schudt, terwijl je zelf exact hetzelfde doet. Geef het goede voorbeeld of hou je mond.

8 maart 2012 om 18:43

Frikx,

Je haalt echt 2 dingen door elkaar. Dat racisme was Suarez al voor bestraft en dat voorval was een paar maanden eerder gebeurd dan dat handschudden. Dat straf die Suarez heeft gekregen zegt toch al genoeg dat racisme niet getolereerd wordt, dus wie keurt het dan wel goed volgens jou?

8 maart 2012 om 16:10

Knap werk, niemand die het er nog over heeft, komt Johnson weer met een verhaaltje!

8 maart 2012 om 16:52

Iedereen heeft er een mening voor en zo ook ik en ik denkt dat Evra Suarez echt moeite wou laten doen om zijn hand te schudden en dat is helemaal niet nodig dus goeie actie van suarez maar jammer genoeg geen goed voorbeeld voor de jeugd.

8 maart 2012 om 17:22

Waarom wordt er steeds olie op het vuur gegooid? Wat gebeurd is gebeurd, laat het achter je. Jullie zijn allemaal profvoetballers en moeten een voorbeeld zijn voor de jongere voetbalgeneratie. Jullie verdienen bakken met geld, maar klagen meer dan de hardwerkende arbeider die 40-50 uren per week draait en sterft van de pijn. Alsjeblieft, maak een eind aan deze soap, dit heeft te lang geduurd.

Ik snap zowiezo niet waarom andere voetballers zich hiermee bemoeien, zo bezorg je jezelf alleen maar een slechte naam. Wat voor nut heeft het om het vuurtje op te stoken, wat bereik je ermee? Niks, alleen een slechte naam. Als jullie dit willen, ga vooral door, jullie zijn echte profvoorbeelden! En dan Balotelli als een ''raar mannetje'' bestempelen. Sjezus, heb respect voor die man, toont tenminste geen kleutergedrag zoals sommigen.

8 maart 2012 om 17:33

Man man wat een enge figuren lopen er tegenwoordig bij liverpool.

Als mijn teammaat zoiets zou flikken zou ik eerder pissed op hem zijn, eerst iemand beledigen en daarna dissen.

Jammer dat liverpool niet eens de schim van vroeger is.

8 maart 2012 om 18:05

En bedankt voor jou objectieve mening Fron010, dat waarderen we echt joh!

8 maart 2012 om 18:04

Ach wat jammer dat we hier weer op door mogen gaan.
Ik vind dat beide partijen fout zitten, of eerder gezegt niet slim zijn. De theorie van Johnson vind ik kloppen, maar Suarez is natuurlijk ook oliedom om na de 'actie' van Evra gewoon door te lopen. Als hij Evra gewoon zijn hand ongeveer naar hem toetrekt is er niks aan de hand.

Wat Evra overigens na de wedstrijd doet vind ik grof gezegt matenaaierij, smerig. Dat moet je gewoon niet doen, als je een echte prof bent vier je het feest samen met je teamgenoten en bedank je het publiek, maar niet als een kleuter daar gaan springen voor Suarez.
Dat gebeurde bij ons in de E'tjes niet eens.

8 maart 2012 om 18:54

Cordonbleu,

Voetbal is ook een sport van emoties en emoties tast je verstand aan. Dat akkefietje tussen Evra en Suarez is bij hun zo hoog opgelopen dat ze gewoon niet meer helder nadachten en daar hoort dat kleutergedrag van Evra ook bij. Een echte vent durft voor zijn gedrag excuses aan te bieden. Suarez is zo'n vent, want hij heeft zijn excuses aangeboden.

Echter vraag ik mij af hoe Johnson aan zijn verhaal komt. Speler van Liverpool en Manchester United zullen wel meer weten dan wat de media weet. Maar ach, misschien schrijft Suarez ooit een boek waar dan wellicht de waarheid boven komt, zoals wat Jaap Stam toen deed.

8 maart 2012 om 18:46

Prachtig dit. De eigenaars van Liverpool doen er alles aan om de boel te begraven, verplichten Comolli, Dalglish en Suarez zelfs tot het openbaar excuseren. Dan denkt die Henry 4 weken later dat ze erin geslaagd zijn en dat ze eindelijk hun imago weer kunnen oppoetsen, besluit die Johnson daar weken na de feiten de boel nog eens in lichterlaaie te zetten met nog eens met een vrij degoutante uitspraak. Sluit weer helemaal aan in de Liverpool-slachtoffercultus.

Henry en co zullen blij zijn.

8 maart 2012 om 20:53

evra wou de hand van suarez pakken maar suarez weigert deze en dan pakt evra de arm van suarez vast, suarez die discrimineert evra en deze 2 dingen vind iedereen maar normaal?? want iedereen houd suarez de hand boven het hoofd!! dan worden in een fanclubblad van utd een uitknipbare muts gemaakt en dan is suarez opeens het slachtoffer terwijl hij het zelf uitgelokt heeft!!

8 maart 2012 om 23:57

Mooie reactie van een mancunian weer..... Als je nou eens je Manunited bril afzet en de hele situatie bekijkt, dan zou je wel beter weten. Er zal best wat zijn voorgevallen tussen Evra en Suarez, maar het is toch wel duidelijk te zien dat Evra hier absoluut niet vrij uit gaat.
En Manunited die KKK mutsen maakt, terwijl Evra claimt racistisch bejegend te zijn, beetje vreemde actie niet?

8 maart 2012 om 21:39

Ik ben het wel met die Jonhsen eens, iedereeen kon duidelijk zien dat Evra niet echt zijn hand wilde schudden. Ik denk dat united hem ook heeft geadviseerd zo te handelen. Maar Evra heeft het bij de meesten al wel verknalt behalve bij de United fans. Suarez werd bewust gezocht omdat hij bij de grote aarstrivaal speelt en Suarez heeft zijn naam helaas niet zo mee. Ik ga er verder ook niet op in maar wat ik destijds al dacht word maar steeds meer en meer bevestigd

11 maart 2012 om 17:27

Ik geloof wel dat Evra zo'n rat is maar je kan van Suarez niet verwachten dat hij wel weer als een vriend handjes zou schudden met Evra.
Maar het is alsnog heel vies van allebei.
Als Evra dit echt achter de rug zou willen hebben had hij zijn hand wel normaal gehouden
En ook Suarez had wat meer moeite moeten doen door hem alsnog een hand te geven.
maakt niet uit of Evra je uitdaagt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Liverpool

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
6.Everton6315
7.Liverpool6128
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Glen JohnsonVerdediger361
Steven GerrardMiddenvelder3610
Daniel AggerVerdediger353
Luis SuárezAanvaller3323
José ReinaKeeper310
Jordan HendersonMiddenvelder305
José EnriqueVerdediger292
Voor de complete selectie: Clubpagina Liverpool.

4 fans
Verdediger, 28 jaar

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Voor wat hoort wat, zo lijkt Paris Saint-Germain te denken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.5478516 seconden.