Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geen degradant uit Jupiler League: Topklassers willen niet promoveren

Laatste update:

Clubs als AGOVV Apeldoorn, SC Veendam en FC Emmen kunnen opgelucht ademhalen. Er verdwijnt dit seizoen geen ploeg uit het betaald voetbal: geen van de titelkandidaten in de Topklasse wil promoveren naar de Jupiler League, meldt Novum. De nummer laatst in de eindrangschikking hoeft dus niet bang te zijn dat een amateurclub de plaats in het betaald voetbal gaat overnemen.

In een eerder stadium gaven kampioenskandidaten Spakenburg, IJsselmeervogels en Haaglandia al aan niet te willen promoveren, Achilles’29 en Rijnsburgse Boys maakten deze week dezelfde keuze. “Bij een promotie van de Topklasse naar de Jupiler League zijn de gevolgen gewoon veel te groot. De KNVB moet nu gaan nadenken hoe ze dat probleem willen tackelen”, meldt een woordvoerder van Rijnsburgse Boys.

“Ik heb het gevoel dat ze er over willen nadenken”, besluit de woordvoerder. De Topklassers zijn het vooral niet eens met de eis om minimaal zestien contractspelers in de selectie te hebben. Daarnaast kunnen de clubs niet leven met de vrijdag als vaste speeldag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit gaat toch nergens over!
Of clubs moeten verplicht promoveren, of ze schaffen het maar af, geen enkele club uit de amateurs wil promoveren, er is dus geen interesse, promotie/degradatie regeling afschaffen, simpel zat.

1 maart 2012 om 16:58

Gaat om de sponsoren die in deze beslissing een belangrijke rol spelen. De plaatselijke derby's leveren meer geld en toeschouwers op dan als de toppers uit de Jupiler League langs komen. Eigenlijk is het heel simpel.

1 maart 2012 om 17:02

niet te vergeten dat spakenburg en ijselmeervogels uit spakenburg komen. Heel gelovig dorp, die dus niet op zondag willen/mogen spelen. Deze 2 teams hebben genoeg geld en een grote begroting om zo mee te draaien in de subtop van de jupiler league.

1 maart 2012 om 17:04

Heeft het niet ook te maken met een belasting voordeel dat de amateur clubs hebben tegenover de clubs in de JL?
En dat er in de JL eisen zijn aan het stadion die er in de Topklasse niet zijn dus zouden er bij promotie bepaalde onkosten zijn.

1 maart 2012 om 17:07

Juist, dat zijn de redenen.

Er wordt meer geld gevangen in de topklasse dan in de JL.

1 maart 2012 om 17:12

@ Nkuinder
Er zijn behalve de zondag nog zes andere dagen om te voetballen, dat is het probleem helemaal niet. Dat deze clubs de begroting hebben om de subtop JL te spelen is grote onzin.

@ deadsr
Welk belastingvoordeel zou dat dan moeten zijn?

1 maart 2012 om 17:16

Nou er worden meer kosten gemaakt in de JL league. Er word niet per definitie meer geld gevangen in de topklasse. De echte toppers hebben ongeveer dezelfde begroting als de onderste ploegen in de JL league ( absoluut niet hoger) Ze moeten de regels waaraan topklasse clubs moeten voldoen om in de JL uit te komen te versoepelen. Gigantisch versoepelen zelfs. Dan een verplichte promotie-degradatieregeling in stellen want dit gaat helemaal nergens over. Is in geen enkel land zo geregeld. Waarom kan het dan juist bij ons niet ? Het is eerder een zwaktebod van Nederland dan wat anders. Als een club promoveert met allemaal amateurs hebben ze verdiend om hoger te voetballen. als ze dan vervolgens in de JL league willen uit komen met alleen maar amateurs moeten ze dat lekker doen. Als ze kwalitatief niet goed genoeg zijn degraderen ze vanzelf weer. Dat verplichte aantal contract spelers waarvan zoveel voltijdscontracten bull-shit slaat nergens op. Al dat soort eisen ook m.b.t tot het stadion etc moeten gewoon versoepeld worden. De Knvb werd bijna gedwongen om een promotie degradatie regeling toe te staan ( volgens mij is dit europees geregeld, verplicht) Maar ze zorgen er nou voor dat de situatie gewoon bij de oude blijft. Zonde. Gaat ten koste van de sportieve gedachte.

1 maart 2012 om 17:34

Wat je zegt is volledig onwaar. SC Spakenburg en Rijnsburgse Boys hebben allebei een begroting van ongeveer 1 miljoen euro. SC Veendam heeft de laagste begrotingen van de JL en bedraagt ongeveer 1,6 miljoen.

Het grote verschil zit hem precies in de reden waarom ze niet willen promoveren, nl. semi professionalisme. Ze zijn niet verplicht om 16 contractspelers te hebben waardoor ze meer geld kunnen uitgeven aan een paar topspelers.

Daarnaast hoeven ze ook helemaal niet op zondag te spelen, maar op vrijdagavond. Dat is overigens ook een doorn in het oog van de meeste JL clubs, die willen ook liever de zaterdag als vaste speeldag. Maar ook dat staat de Knvb niet toe.

Ik ben ervan overtuigd als een club als Spakenburg of Ijsselmeervogels aan dezelfde eisen moet voldoen als de JL clubs, dat ze ook niet verder kwamen dan de onderkant JL.

1 maart 2012 om 18:25

Je kunt natuurlijk moeilijk die regen afschaffen, dat zou namelijk betekenen dat clubs voor eeuwig in de Jupiler League blijven, en dus geen zorgen hoeven te maken. Je hebt als club dan weinig te verliezen als je onderaan in de JL speelt. En wat doe je als er een club failliet raakt?

Denk dat bij Agovv nu de polonaise gelopen wordt.
Vindt het wel jammer dat die doorloop van topklasse en JL niet van de grond komt.
Zou het toch allemaal wat leuker maken naar mijn mening.

1 maart 2012 om 19:00

Gewoon met Belgie toevoegen. Beneliga, krijg je meer competities.

1 maart 2012 om 20:05

Denk dat Emmen en Veendam harder de polonaise lopen. Agovv heeft net in13 nieuwe spelers geïnvesteerd en de laatste 3 wedstrijden gewonnen!

2 maart 2012 om 07:50

Ik gaf ook geen cent meer voor Agovv, maar ik geloof inmiddels niet meer dat zij als laatste eindigen.

ik vindt het eigelijk een schande dat deze opzet er gewoon doorheen is gedrukt de clubs geven dingen aan die vantevoren al bekend waren is toch vrij dom dan. enige positieve is dat de topklasse echt een leuke competitie is.

Belachelijk. Dan heeft het introduceren van de topklasse nog steeds geen zin gehad. Zorg gewoon dat de jupiler league ook met semi-pro's mag spelen en verplicht promotie.

als topklasse club is het ook onmogelijk met 16 fulltime contractspelers in dient te hebben , dan ga je meteen financieel ten onder. en er zijn ook nog allemaal andere eisen die moeilijk zijn om op te pikken.

Haha dit gaat idd nergens meer over.
Die topklassers zijn gewoon te slecht om in de Jupiler League te spelen.

1 maart 2012 om 17:01

en jij weet niets van dat niveau af

1 maart 2012 om 17:11

Precies. En daarom zijn twee spelers van ons ook naar Cambuur gegaan, plus de coach. En is er 1 naar Agovv gegaan.

Jammer dat het niet van de grond komt. Ik ga regelmatig naar Harkemase Boys, maar daar komen nu echt niet meer supporters dan toen ze nog in de hoofdklasse zaten.
Hoe gaat dit in Belgie eigenlijk? Kunnen amateurclubs daar wel instromen richting de professionele competities?

1 maart 2012 om 18:05

Ja in belgie kan je gewoon doorstijgen tot de hoogste klasse. Of een paar klasses degraderen natuurlijk...

1 maart 2012 om 17:12

Te slecht? Nooit Gvvv, Rijnsburgse Boys, Spakenburg, etc gezien in de beker zeker? Schakelen regelmatig JL teams uit!

Ik vind het toch wel jammer! De kijkcijfers zouden denk ik zeker omhoog gaan wanneer er teams vanuit het amateurvoetbal promoveren, puur uit nieuwsgierigheid!

Waar zie je dat nog meer in europa dat clubs niet willen promoveren? Of is dit weer een typisch Nederlands gedoe?

1 maart 2012 om 17:02

Achja, het zit zo:

De spelers van de amateurclubs verdienen al evenveel of meer als de gemiddelde speler in de JL, daarbij hoeven ze niet elke dag te trainen, waardoor de trainers er boven op ook nog kunnen werken aan hun maatschappelijke carrière.

Indien deze clubs wel zouden promoveren, zouden heel veel spelers vertrekken, omdat het bovenstaande niet meer mogelijk is en de club degradeert weer, maar is veel slechter als nu.

Financieel levert het ook niet veel meer op (aangezien de tv -gelden niet zo hoog liggen in de JL) en ze willen dus voor het ergste behoed zijn.

1 maart 2012 om 17:39

Ik denk dat het in de Jupiler League ook die kant op gaat. Veel clubs in de JL trainen maar 1 keer per dag, als ze dan een beetje goed plannen kun je als speler naast het voetballen ook "gewoon" werken.

Echter hebben veel van deze spelers hier geen zin in, in de JL spelen vooral jongere jongens die als doel hebben hoger op te komen en geen zin hebben om te werken.

Ik weet niet wat de gemiddelde JL speler verdient, maar dit zal niet erg veel zijn (rond de 2000~2500 Euro). Uiteindelijk denk ik dat ze in de JL naar semi-profs moeten gaan. In de ochtend gewoon werken (en daarbij ook leren om gewoon werk te verrichten) en in de middag trainen. Zo voorkom je ook het zwarte gat waar veel spelers terecht komen die het uiteindelijk niet halen.

1 maart 2012 om 17:03

Nee hoor, in Engeland heeft het ook jaren geduurd voordat er ploegen wouden promoveren, en in Duitsland komt het geregeld voor dat ploegen willen degraderen

1 maart 2012 om 17:10

Maar de Knvb kan dan toch beter die regels wat aanpassen? Of wil de Knvb bewust gelijk hebben in deze kwestie?

1 maart 2012 om 17:11

Gaat er niet om dat ze niet willen maar er zitten enorme eisen aan verbonden en wie gaat dat betalen (verlichting, stewards, selectiespelers etc)

1 maart 2012 om 17:15

die verlichting en stewards mag geen probleem vormen vind ik

Kun je zien wat een flop het is die promotie degradatie in de jupiler league! Ik denk dat het beter is dat er niemand meer kan degraderen !!dan is er geen gesteggel er meer over !!

Goede keuze van de Topklassers. Als je in de JL komt moet je weer bepaalde eisen hebben en dat heeft allemaal negative gevolgen voor je club, kort gezegt het is het niet waard!

1 maart 2012 om 17:15

Haha , Precies hetzelfde als wat ik zei ! Ik zag je reactie ook nog niet.

Daar gaat de spanning in de Jupiler League onderin. Ago VV komt met enorm veel nieuwe spelers in de winterstop en dan geen degradanten.

Dit is verwacht, als je van topklasse naar jl gaat moet je weer aan meer eisen voldoen , wat dus weer veel geld kost, dus eigenlijk vind ik het niet zo erg ook , of wil je failliet gaan?

schaf dan maar het hele systeem af. Het is onderhand elk jaar zo dat de topklassers niet willen promoveren. Had verwacht dat dit een extra motivatie zou zijn zeker omdat ze niet onderdoen voor veel JL clubs maar goed als ze niet willen dan maar afschaffen. Jammer dat de spanning dan verdwijnt

ik begrijp hun keuze...

Dit is een harde klap in het gezicht van de knvb die dit allemaal heeft opgezet en bedacht...

Clubs uit de topklasse trekken veel meer publiek omdat ze op zaterdag en zondag spelen.

Vrijdag slaat nergens en trekt bij vele clubs weinig publiek.
Ze zouden die dag eens moeten veranderen en kijken of het dan interesanter word voor het publiek

@gregor
Blijkbaar bekijk jij nooit een duel uit de topklasse?
Weet je eigenlijk wel hoeveel potentieel aan goede jonge voetballers daarin rondlopen?
De jonge gasten die bij veel jupiler-league clubs doorstromen naar een stapje hoger komen allemaal uit die klasse en sommigen zelfs uit een 2e elftal daar.

Best raar dan. Het is als amateurclub zijnde lijkt mij een droom om naar het betaald voetbal over te stappen, een grote vooruitgang. Maar ik weet niet welke redenen hiervoor zijn, maar ze moeten wel erg goed zijn. Hier moet de Knvb toc heens naar kijken, als het aan de Knvb ligt dan. Er moeten toch een keer ploegen degraderen en promoveren.

1 maart 2012 om 17:51

de topklassers hebben amateurs spelers, doen naast hun werk trainen ze 's avonds. als ze prof worden moeten ze overdag trainen, moeten alle spelers hun werk opzeggen, dat zie ik de meeste al niet doen. en als de spelers prof worden, moeten de clubs veel meer salaris gaan betalen. en ik ben zelf voor excelsior 31 maar als je het publiek hier ziet wat bijvoorbeeld bij de topper spakenburg ijselmeelvogels hoeveel publiek daar is daar kunnen alle JL clubs jaloers op zijn. dus ik denk dat de topklassers geen echte vooruitgang zien in dit plan

1 maart 2012 om 18:24

Ben het eens met je verhaal, tot op de laatste zin. Je moet veel veranderen voor zo een stap. Maar de stap van Amateur-prof is een hele grote, een hele prestatie op zich. Dan wordt je echt een voetbalclub waar spelers echt graag heen willen. Dat is het begin van een weg omhoog.

1 maart 2012 om 18:28

ja dat dacht ik ook, mijn club is excelsior 31, ik zou het donders lijp vinden om uit bij GAE ofzo te voetballen, maar de directie zalt die pluspunten dan toch wel minder zien denk ik. want er gaat er op dit moment geen een naar de JL dus.

Ik snap niet dat je niet wil promoveren, Dat is toch hardstikke leuk ? dan krijg je een beloning naar je harde werken en dan wil je niet promoveren.

1 maart 2012 om 17:52

zie mijn reactie op --cfc--

1 maart 2012 om 18:48

Het is ook niet zozeer dat ze het niet willen, maar het brengt zoveel werk en kosten met zich mee dat het voor de Topklasseteams haast niet te doen is. Vandaar dat de teams er voor kiezen om niet mee te doen aan de Jupiler League en gewoon in de Topklasse, het amateurvoetbal, te blijven.

- Knvb moet de eisen aan aanpassen (wellicht overgangsperiode van 3 jaar voor promovendus) voordat de clubs moeten voldoen aan de eisen (ben erg benieuwd wat de eisen zijn)

- En speeldag van de Jupiler L verplaatsten naar zaterdagmiddag.

Het failliet van de regeling is ermee aangetoond. De club die als laatste eindigt in de Jupiler League dient zonder pardon te degraderen, ongeacht het standpunt van topklasse-clubs. Dorpsverenigingen als Agovv, Emmen, Almere en Oss zijn er de hoofdoorzaak van dat uit de Jupiler League geen eredivisiewaardige clubs promoveren.

1 maart 2012 om 17:37

RKC doet het anders best aardig als promovendus van afgelopen seizoen.

1 maart 2012 om 20:10

Dorpsvereniging uit Apeldoorn en Almere? Beide steden behoren tot de landelijke top 10? Nooit echt opgelet op school geloof ik?

1 maart 2012 om 21:16

Apeldoorn heeft geen stadsrechten en is het grootste dorp van Nederland. Bovendien herkent een fijnproever mijn subtiele metafoor.

1 maart 2012 om 22:21

Apeldoorn geen stadsrechten is wel heel antiek hoor! Almere heeft ook nooit stadsrechten gekregen. Apeldoorn is toch echt wel een stad dus kruip maar onder die grote steen vandaan. Met Apeldoorn als achterland heeft Agovv best wel potentie.

1 maart 2012 om 23:48

Den Haag heeft ook geen stadsrechten, als we dan toch gaan nitpicken zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.

2 maart 2012 om 11:05

@bustan

Wat een achterlijke opmerking zeg. Dus omdat Agovv, Emmen, Almere en Oss in de JL spelen, promoveert er nooit een Eredivisiewaardige club? Hebben deze clubs dan inspraak op het beleid van andere clubs? Als je deze clubs als "dorpsverenigingen" betiteld, heb je in mijn ogen totaal geen verstand van zaken.

De laatste van de Eredevisie moet toch ook degraderen, het is belachelijk dat het niet hoeft in de Jupiler League

Okee de topklasse is nu ingevoerd, maar er is nog steeds niets veranderd op het gebied van promotie/degradatie? Misschien moet er eens een commissie gaan kijken naar de Topklasse, want dit heeft ook helemaal geen zin zo.

Goede zaak, ik zie geen enkele topklasser als aanwinst voor de Jupiler League. Sowieso zal het wel een tijdje duren voordat een topklasser een volwaardige profclub wordt.

1 maart 2012 om 18:18

denk je dat ik zie zeker wel aanwinsten voor de jupiler league hoor, spakenburg ijsselmeervogels gvvv haaglandia rijnsburgse boys. kunnen rond plek 12/13 meedraaien hoor dat weet ik zeker

1 maart 2012 om 20:15

Ik vraag me af of die het beter zouden doen als bijvoorbeeld Agovv en FC Omniword/almere City Fc.
Ik heb het dan niet enkel sportief, maar ook financieel en qua publieke belangstelling.

1 maart 2012 om 21:08

nou, kijk die wedstrijd heb je nog niet kunnen beoordelen. mr ik denk dat ze mischien financieel wel iets minder hebben, alhoewel ik dat ook niet weet. maar sportief zijn ze zeker niet minder, mischien wel beter

Ik elk land is het een groot recht als je kan promoveren en hier zijn ze weer conservatief bezig en willen ze liever tegen het clubje uit het dorp ernaast spelen. Ugh.

Enigszins wel logisch als je ziet dat het de clubs een hele hoop geld kost en het qua inkomsten niet meer oplevert dus dan kan je beter in de Hoofdklasse blijven spelen.

Er moet een enorme investering gedaan worden om te mogen spelen in de Jupiler League en om dan ook nog serieus bovenin mee te gaan doen moet er nog meer geinvesteerd worden maar er komt nauwelijks meer geld in het laadje want voor sponsoren is een topclub in de Hoofdklasse aantrekkelijker dan een club in de Jupiler League. Voor clubs als Spakenburg en Ijsselmeervolgels is dat geen probleem opzich want die zijn rijk genoeg maar die willen nooit op zondag spelen en het liefst op zaterdag en de Jupiler League word op vrijdag gespeelt en soms 1 wedstrijd op zondagmiddag.

Van mij mogen ze de promotie degradatie regeling wel weer afschaffen. De Topklasse mag wel blijven bestaan dat is wel een boeiende competitie met veel ploegen dicht op elkaar.

De eisen die worden gesteld zijn te hoog en te duur. Wat moet je met je 16 contractspelers, aangepast stadion en extra personeel als je na een jaar op armoedige vrijdagavonden meteen weer degradeert?

De Topklasse heeft momenteel dus geen meerwaarde bij het Nederlands professioneel voetbal. Waar ze in eerste instantie moest leiden tot een groei van de algehele kwaliteit, is het na dit bericht, niets meer dan een op zichzelf staande amateurcompetitie.

De Knvb zal toch echt wat moeten bedenken om het (financieel) aantrekkelijk te maken om te promoveren. Alleen als dit doorgang heeft zal het niveau in de gehele lijn (eredivisie/jupiler/topklasse) groeien.

Knvb make your move!

Hier moet een oplossing voor gevonden worden... de competitie is toch helemaal niet spannend meer als je nergens voor hoeft te vechten? Wie interesseert het dan nog als ze 15e of 16e worden?

De sponsers?? Maar je heb gelijk bijv Agovv hoeft nie bang tewezen dat ze degraderen het is tog al een weggegooid seizoen voor ze dus ze moeten niks ze mogen alleen.

Onzin dat je meer verdiend in de topklasse. Bij een paar clubs en paar spelers misschien. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar zoals nu wordt gessugereerd slaat nergens op.

Dan moet er een nieuw systeem komen

1. Eredivisie
2. Jupiler League
3. Topklasse Zaterdag | Topklasse Zondag | Hoofdklasse Belofteteams Bvo's.
4. Hoofdklasse's met promotie naar topklasse's zoals nu. | Tweede divisie belofteteams Bvo's.

Dan speel je in die hoofdklasse belofteteams zoals nu met 14 teams:
01. FC Twente
02. FC Groningen
03. AZ
04. PSV
05. Feyenoord/excelsior
06. FC Utrecht
07. Ajax
08. Heracles Almelo
09. SC Heerenveen/fc Emmen
10. Vitesse/agovv
11. De Graafschap
12. ADO Den Haag
13. Sparta Rotterdam
14. Nec/fc Oss

En in de tweede divisie beloftenteams met de overige tweede elftallen.
Hierbij moet je regels opstellen als:
- Een belofteteam moet altijd minimaal zoveel spelers hebben onder de 21 (zodat je niet je halve eerste elftal opstelt voor een belangrijke wedstrijd bijvoorbeeld)
- De belofteteams houden hun eigen beker, anders kan bijvoorbeeld met Jong PSV - PSV in de kwartfinale een rare wedstrijd komen.
- De belofteteams mogen niet in dezelfde divisie zitten als hun eerste team. (alleen als Feyenoord/excelsior promoveert naar die divisie en 1 jaar later Excelsior degradeert weet ik niet echt hoe je dat zou moeten oplossen.)
- Een club van een belofteteam promoveert automatisch, tenzij een topklasse team ook zou willen moet je even een ander systeem bedenken.
- De club die degradeert uit de JL zal naar 1 van de topklasse''s gaan of als het een tweede elftal is naar de beloftencompetitite.

1 maart 2012 om 18:50

Die wedstrijden kunnen nu ook al voorkomen in de beker, sterker nog, paar jaar geleden speelde PSV en Jong PSV nog tegen elkaar.

En dat met beloftenteams niet hoger dan het echte team is heel makkelijk op te lossen op de Spaanse manier (zoals dat dus ook in de Spaanse competitie werkt). Stel Jong Feyenoord/excelsior zit in de eerste divisie en Excelsior degradeert, dan ongeacht de plaats van Jong Feyenoord/excelsior, degradeert Jong Feyenoord/excelsior ook.

1 maart 2012 om 18:54

In grote lijnen ben ik het met je eens, maar ik denk dat je ook zou kunnen beginnen met beloftenteams in de topklasse. Een beloftenteam zal wél willen promoveren, dus dan is dat probleem gewoon opgelost. In Spanje heb je ook zo'n systeem. En beloftenteams moeten gewoon niet kunnen promoveren als het eerste elftal al in de eredivisie zit, maar ook niet naar de Jupiler League als het eerste elftal daarin speelt.

Voor de rest ben ik het met jouw idee helemaal eens.

Edit: Ik was vergeten te zeggendat een 2e elftal beslist niet in de Eredivisie mag spelen natuurlijk, en ook niet hoger dan de league waar het eerste elftal in speelt.

jammer dat dit nu al naar buiten word gebracht, ik vind het een vorm van competitievervalsing want de teams die strijden tegen degradatie lopen toch een stukje harder dan dat ze weten dat ze toch niet degraderen. Volgend jaar dus maar na de competitie bekendmaken.

De topklasse is nog steeds een zeer goed idee, de opzet is alleen compleet verkeerd. De officiele lezing is nu dat geen topklassers willen promoveren. Ik ben ervan overtuigd dat er best voldoende clubs zijn die het wel willen, maar de conclusie hebben moeten trekken dat ze het (nog) niet aankunnen om aan de eisen te voldoen. Officieel heet dat dan niet willen promoveren, in de praktijk is het niet kunnen promoveren.

De Knvb moet hier wat aan doen, namelijk door het versoepelen van de eisen van de Jupiler League. Die eisen zijn nu (op de speeldag na) gelijk aan de eisen voor de eredivisie, dat is natuurlijk belachelijk! Naast de vrijdag moeten clubs ook de mogelijkheid krijgen op zaterdag te spelen. De accomodatie-eisen moeten omlaag. Een afgescheiden uitvak moet wel, maar met een licht verbouwd sportpark kan je echt wel Jupiler League spelen. Staanplaatsen zie ik absoluut niet als probleem bijvoorbeeld. Dan kan je als eis stellen dat er wel bepaalde verbeteringen moeten komen, maar dat clubs 2 of 3 jaar dispensatie krijgen. En de regel dat iedere club 16 full-prof contractspelers in dienst moet hebben moet je direct volledig afschaffen, laat dat lekker zichzelf regelen! Als clubs denken het aan te kunnen met alleen amateurs of semi-profs, laat het ze proberen. Handhaven ze zich, dan is het gewoon een topprestatie.

Zodra die regels aangepast worden, ben ik ervan overtuigd dat de doorstroming gaat werken! Zo lang dat niet gebeurt, dan gaat die doorstroming er ook niet komen.

1 maart 2012 om 22:29

Waarom kan de Jupiler League niet gewoon ook op zaterdag/zondag worden gespeeld. Kunnen de supporters weer lekker in het weekend naar het stadion toe. Als je er gewoon 4 zaterdag 20.45 laat spelen en 5 zondag 14:30.

Ik denk ook dat als de clubs tribunes aan het veld zouden hebben en gewoon een grasmat dat er dan ook meer bekijks zal zijn. Nu zit je slecht voetbal te kijken op een kunstgrasveld en je ziet geen tribunes omdat die verhoogd zijn waardoor je tegen een kale muur met ijzeren trappen zit aan te kijken.

De echte voetballiefhebber kijkt veel liever naar slecht voetbal op een modderige grasmat met fanatiek publiek (die op zaterdag en zondag wel naar het voetbal kunnen).

Er zijn 4 kanalen Eredivisie Live, met meestal 2 Eredivisie wedstrijden tegelijk. Kun je mooi ook nog de twee beste wedstrijden live uitzenden.

De jupiler league wedstrijden moet ook gewoon op zaterdagmiddag worden gespeeld. Hierdoor krijg je naar mijn mening veel meer bezoekers! Nu zitten er ook veel clubs in de problemen, als je het aantal contractspelers verminderd kunnen clubs lagere salarissen bieden. Ik heb wel begrip voor de top(klasse)clubs.

1 maart 2012 om 21:21

veel spelers spelen nu al voor het minimum loon! En omdat ze s'morgens en s'middags trainen kunnen ze er geen baan naast nemen dat is het probleem. want ik weet zeker dat het voor 80% van de spelers geen vet pot is. semi prof dat zou een oplossing zijn.

leg trouwens eens uit wat het verband is tussen minder spelers een contract hoeven bieden en lager salaris bieden zijn 2 aparte zaken volgens mij

2 maart 2012 om 14:55

Je geeft zelf al aan dat semiprof een oplossing is. Het salaris voor een topklasse speler (van de club + inderdaad baan) is hoger. Daarnaast is het minimumloon voor een profvoetballer 'hoger'. Contractspelers moeten meer betaald krijgen.

Ondanks dat de eisen van de Knvb te hard zijn, vind ik toch dat amateurclubs hun eigen mond dichtsnoeren. Jaren lang werd er geroepen van we zijn niet slechter dan Bv's uit de Eerste Divisie etc etc. Maar nu word duidelijk waarom.

Ten eerste is het zo dat bij amateurclubs wel degelijk geld omgaat, maar dat zijn echt geen miljoenen. De reden dat spelers echter net zo veel of in sommige gevallen meer verdienen is omdat er bij amateurclubs veel minder kosten zijn. Bij Bv's is het ook zo dat de Knvb een salariscap van maximaal zoveel van je begroting op nahoud.

En dan nu het leukste, de eisen zijn te stevig etc. etc. Maar is het niet zo dat Jupiler League clubs ook aan deze eisen moeten voldoen?

Amateurclubs krijgen nu al 3 seizoenen de kans om te laten zien wat ze waard zijn, maar stuk voor stuk durven ze de stap niet te maken. Eisen zijn hoog, maar Agovv en Almere City FC die als laatste het betaalde voetbal hebben betreden moesten naast die eisen die toen ook nog is hoger lagen, ook nog eens 1.4 miljoen euro betalen aan de Knvb.

Dus voor mij maakt dit allemaal 1 ding duidelijk, zo veel geld gaat er dus niet om bij de amateurclubs.

Blijft nog het feit dat de Knvb de regels voor alle clubs gewoon moet versoepelen en meer terug moet gaan naar de basis. Vergis je niet hoor, een BV is voor een wedstrijd zo een paar duizend euro kwijt voor alleen al stewards (vaak minimale vergoeding, maar er moeten er al gauw een stuk of 30 minimaal lopen, die ook nog eens onkostenvergoeding krijgen en vaak eten/drinken).

Voor mijn verdere mening over het wel willen promoveren van Amateurclubs verwijs ik U naar de reactie van Kralinger hierboven

Nou topklasse is dus overbodig verwijder die maar dan kunnen amateurs nooit meer betaald voetbal ingaan.

Is wel te verwachten, als profclub heb je meer verplichtingen dan een amateurclub. Logisch dat de topklassers niet willen promoveren.

dit werkt dus niet... ze kunnen twee dingen gaan doen. clubs die te weinig bestaans recht hebben uit de jupiler league halen en het toevoegen van 2e elftallen van eredivisie ploegen. of het instellen van semi-prof contracten en spelen in het weekend.

Het is financieel veel aantrekkelijker om in de Topklasse te voetballen vanwege het semi-prof bestaan. Lekker 3 a 4 keer in de week trainen , op zaterdag of zondag wedstrijdje spelen en daarvoor wat betaald krijgen en vooral daarnaast een betaalde baan kunnen hebben . Een speler in de Jupiler League verdient het minimumloon of daaronder en kan er haast geen baan bij hebben . Zolang de Knvb de regel niet afschaft dat een BVO verplicht 16 full profs in dienst moet hebben , blijft dit probleem tussen Topklasse en Jupiler League bestaan . Problemen over de accomodatie etc . kunnen veel eenvoudiger opgelost worden . Het is momenteel voor een Topklasser financieel onmogelijk om een BVO te worden . Het woord is aan de Knvb . Hoe is dit in de ons omringende landen geregeld ?

hele slechte beurt voor de knvb wat mij betreft! dit besluit had voor de transfer al genomen moeten zijn. nu hebben clubs onnodig misschien financiele risico's genomen die niet nodig waren. terwijl het juist de knvb is die op dat vlak strenge eisen stelt

Wat een onzin verhalen over mensen die werkelijk denken dat Topklasse clubs kunnen meedraien in middenmoot/top jupiler league, is gewoon pure onzin. Toen Top Oss degradeerde zijn ze ook met 2 vingers in de neus kampioen geworden, en dat was de slechtse club in de Jupiler League, daar kwamen die "top" topklasse teams ook niet bij in de buurt. Dat die topklasse teams zich eens individueel weten op te laden tegen een JL of ERE club in de Beker wil niet zeggen dat ze het goed zullen doen, elke week een zware tegenstander want dat zijn alle tegenstanders inclusief een Agovv, Top, Emmen enz is toch wat anders dan 1x van ze winnen in de beker. Daarbij mentaal komt er ook meer bij kijken, als je in de topklasse veel wint dan zit het mentaal goed, als je in de JL bij Zwolle op bezoek moet en met 8-0 word afgeschoten en de week erna Emmen op bezoek krijgt kun je me niet zeggen dat het zo goed zit. Daarbij elke week een zware wedstrijd in de benen buiten je normale baan, nee Topklasse is een te groot gat met de JL ook al winnen ze eens een individuele wedstrijd.

VVV pakt ook wel eens punten tegen de traditionele top 3, wil nog niet zeggen dat ze in de top kunnen meedraaien, hangt van het moment af en is een individuele wedstrijd.

2 maart 2012 om 10:20

@NeoGetic FC Oss is niet met 2 vingers in de neus kampioen geworden, zij hebben het nog erg moeilijk gehad en wisselde veel van positie 1 met Achilles. Daarnaast heeft Oss 2 keer verloren om de strijd voor de algehele Topklasse titel van Ijsselmeervogels.

Simpel: De Knvb en de amateurclubs moeten eens gaan praten over de verplichtingen voor de JL. Wat mij betreft maakt de Knvb de eisen zwakker. Ik bedoel, dit gaat toch nergens over?

Het is zo simpel:

JL op zaterdagmiddag 17.00 uur. Eisen weg m.b.t. contractspelers e.d. en klaar ben je dan willen de Topklassers wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren