Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Supporters zijn matige resultaten beu en verstoren training SC Cambuur

Laatste update:

SC Cambuur is een club die in de Eredivisie wil spelen of tenminste in de top van de Jupiler League wil acteren. Als het dan niet draait, zoals na de winterstop het geval is, laten de supporters zich horen. De Friezen hebben al zeven competitiewedstrijden op rij niet meer gewonnen en dat was voor een groep fans reden om de training te verstoren.

Een groep van zeker vijftig personen betrad met vuurwerk en een spandoek met de tekst ‘wij eisen nacompetitie’ het trainingsveld. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De supporters gingen met de technische staf in gesprek en een poging van assistent-trainer Henk de Jong om de groep te bewegen om het veld te verlaten mocht niet baten.

Na een onderhoud van circa zeven minuten begaf de groep zich naast het veld, maar hoofdtrainer Alfons Arts achtte het verstandiger om de oefensessie te staken. Cambuur is na de matige reeks wedstrijden afgezakt naar de achtste stek in de rangschikking van de Jupiler League. Koploper FC Zwolle heeft een voorsprong van 22 punten.

Haalt SC Cambuur de nacompetitie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk moet je je onvrede kunnen uiten! Qua supportersaantallen hoort Cambuur mee te doen om de titel in de jupiler league.

1 maart 2012 om 15:25

Sorry hoor maar supportersaantallen zijn geen maatstaaf. Net als de grote van de stad dat ook niet is.

Ben het wel met je eens dat Cambuur te laag staat en dat supporters dat mogen laten blijken maar met Heerenveen en Groningen in de buurt zal het nooit echt wat worden in leeuwarden. Niet op het hoogste plan iig.

1 maart 2012 om 16:03

Met alle respect, maar als Cambuur zich qua prestaties tot de maatstaven van Groningen of Heerenveen kan evalueren, zijn het Groningen en vooral Heerenveen die daar de dupe van worden. Cambuur is een sleeping Giant, jammer dat zij niet doorgegroeid zijn als Heerenveen anders zaten er nu wekelijks 35 000 fanatieke Leeuwarders op de tribunes, sleeping Giant

1 maart 2012 om 16:56

Het is nooit een giant geweest. Altijd maar dat zelfde verhaaltje. Welterusten.

1 maart 2012 om 17:29

soms heb ik echt het idee dat Johan Derksen hier accounts heeft op Voetbalzone. precies het verhaal wat hij ook altijd vertelt

1 maart 2012 om 17:45

Ik vind zo'n reactie altijd zo leuk. Altijd die praatjes maar nooit wat presteren! Als het even goed gaat Cambuur zie je overal sjaaltjes opeens en zitten de tribunes vol, gaat het minder zie je ze niet! Dus hou je gewoon stil.. Cambuur had allang niet meer mogen bestaan maar door een paar geldschieters leven ze jammer genoeg nog!

1 maart 2012 om 23:19

Je hebt helemaal gelijk maar is dat niet bij iedere club zo?
Ik denk dat als H'veen zou degraderen en na een paar jaar niet zou promoveren dat ze ook op een amateurveld kunnen gaan voetballen want dan komt daar ook geen kop meer en ik denk dat dat voor heel veel clubs geldt, alleen bij Feyenoord zal altijd het stadion vol blijven zitten, wat er ook gebeurt..

Dit moet een keertje op houden zeg. Je gaat niet zo om met je club. Je moet je bij de thuiswedstrijden laten horen en de ploeg steunen en niet als een soort dreigement het veld opstappen en iets gaan lopen eisen. Wat denken ze wel niet, het liefst zie ik dit soort gasten een stadionverbod krijgen en een enkelbandje zodat ze nooit meer bij een wedstrijden kunnen komen kijken als straf. Je gaat geen trainingen verstoren, ga dan bij die training staan en ga ze aanmoedigen. Daar wordt je als speler blij van, hier wordt je eerder bang van omdat je niet weet wat ze kunnen gaan doen of wat ze bij zich kunnen hebben aan wapens of dergelijke. Spelers die bang zijn zullen echt niet beter gaan spelen, spelers die vrolijk zijn gaan dat eerder wel doen. Dus laat het op zo'n manier zien, steun je ploeg en niet je ploeg bang maken!

1 maart 2012 om 14:39

Dus jou definitie van 'een echte supporter' is eigenlijk dat je gewoon alles maar moet accepteren en positief moet blijven? Ook al bakken ze er op het veld niks van? Ik volg de jupiler leauge te weinig om iets te kunnen zeggen over de inzet van de spelers, maar als het probleem daar ligt heb je in mijn ogen het recht om verhaal te gaan halen als supporter, zeker wanneer het om een langere periode gaat.

1 maart 2012 om 14:50

Ik heb een mening die exact het tegenoverstelde is dan die van jou. Dat zie je ook niet vaak. Alleen tijdens wedstrijden kun je punten pakken tijdens trainingen niet (uiteraard) Tijdens wedstrijden moet je er als supporter alles aan doen om jouw ploeg de wedstrijd te gaan winnen. Uitfluiten , veld op rennen hoort daar absoluut niet bij. Als je wel wil dat een club/ploeg iets veranderd moet je een statement maken en de beste manier om dat te doen is op de training. Naast de wedstrijden is dat het einige moment dat iedereen bij elkaar is. Soms is het net even een switch in het hoofd van spelers die gemaakt worden. Zo van he het word nu wel echt serieus. Kan dus zeker begrip opbrengen voor deze supporters. Waar ik geen begrip kan opbrengen voor supporters die tijdens de wedstrijden hun ploeg afvallen.

1 maart 2012 om 16:17

@ Bago,

Met alle resprect hoor, ik heb ze afgelopen vrijdag zien voetballen tegen FC Emmen,maar er zit gewoon te weinig kwaliteit in dit elftal. Ze staan waar ze horen te staan met dit materiaal. Dat ze in Leeuwarden vaak denken dat ze meer kwaliteit hebben dan de overige teams, laten de statistieken van de afgelopen jaren wel zien.
Kortom. Cambuur is een redelijke ploeg die speelt om plaats 5 tot en met 10. Nacompetitie zou een mooi resultaat zijn ,maar daar blijft het wel bij. De zogenaamde toppers in dit elftal zijn zelfs op een half handje te tellen. En die zijn gewoon van het niveau eerste divisie.

Succes in ieder geval.

1 maart 2012 om 16:44

Ja je hoeft mij geen succes te wensen . Ik ben geen Cambuur supporter. Ken er wel een aantal maar ik lig er verder niet wakker van als ze verliezen. Jij hebt ze tegen Emmen zien voetballen zeg je. Toen speelden ze inderdaad niet goed maar het is wel lastig om te beoordelen in 1 wedstrijd of ze onder hun kunnen spelen of dat ze gewoon niet meer kwaliteit hebben. Ik denk dat supporters die hen al het hele seizoen volgen dat beter kunnen. (al hebben een aantal wel een vertroebelde waarneming omdat ze supporters zijn natuurlijk) Cambuur heeft de begroting en de selectie om i.i.g de na-competitie te halen. Dat is ook wat de supporters eisen. Ze eisen niet dat ze kampioen worden of sowieso promoveren. Ze eisen dat iedereen zich maximaal inzet om de nacompetitie te halen. De statistieken laten ook zien dat Cambuur normaliter de na-competitie wel haalt

1 maart 2012 om 15:27

klappertjes publiek alla AZ. Nee daar wordt je vrolijk van. Onvrede mag geuit worden. Ze schaden niemand maar laten gewoon blijken aan de club waar ze veel geld aan besteden dat ze ontevreden zijn.

1 maart 2012 om 17:12

laten horen ja... onvrede uiten ja...

maar je gaat over de schreef bij:

"en dat was voor een groep fans reden om de training te verstoren."
"na een onderhoud van circa zeven minuten begaf de groep zich naast het veld, "

wat heb je als supporter op het veld te zoeken?
Helemaal niets! Denk je nou werkelijk dat dat iets toevoegt? Kom op zeg en open je ogen.

Wat wil je dan vragen aan die trainer? Het lijkt me dat hij ook wel nacompetitie wil. Dit is pure frustratie. Heel dom. Maak dan een groot aantal spandoeken met aanmoedigingen. Of extra sfeeracties aan het begin van de wedstrijd.

Ik behoorde tot de groep die naar training is geweest. Totaal geen sprake van een dreigende situatie! We zijn in gesprek gegaan met spelers en staf. Na 5 minuten zijn we aan de zijkant gaan staan en hebben we gekeken.

Wie zegt dat wij geen supporters zijn, begrijpt er werkelijk helemaal geen bal van! Dit zijn de supporters die de club zowel uit als thuis steunen!

1 maart 2012 om 14:19

neem een voorbeeld aan de feyenoord supporters van 1-2 seizoenen terug.
en dan heb ik het over de echte supporters en niet de debielen die met pistolen stonden te zwaaien. (edit: nog even dat incident nagezocht, het was blijkbaar de politie die dat deed, hierbij even rechtgezet dus (met dank aan Maxfr12 die ervoor gezorgd heeft dat ik het nog even nagezocht heb haha))
feyenoord supporters kwamen altijd opdagen, van nederlandse topclub tot bijna degradatiekandidaat.
dat is 10x erger dan wat er nu bij cambuur aan de hand is, een clubje dat met zeer beperkt materiaal nou eenmaal niet beter lijkt te kunnen. ( er zijn gewoon veel betere teams in de JL, deal with it!)
bij feyenoord was de terugval veel groter maar daar stonden de echte supporters op en steunden hun club iedere week uit en thuis zonder zich op een trainingsveld te melden!

als je het ergens niet mee eens bent dan laat je dat maar duidelijk horen bij een thuiswedstrijd met spandoeken etc. maar het is debiel dat je jezelf belangrijker vindt dan de club en de spelers die zich iedere keer uit de naad werken om daarom de training te verstoren.
dat het eens niet loopt kan gebeuren, frustratie is begrijpelijk maar van dit soort acties kan ik geen 1 goed woord verzinnen!

1 maart 2012 om 14:29

Feyenoord supporters stonden niet met pistolen te zwaaien. Maar je hebt idd wel gelijk over hoe de Feyenoord fans hun onvrede uitten. Is in die jaren 1 keer misgegaan verder waren er gewoon rustig verlopende protestmarsen etc.

1 maart 2012 om 14:54

Nou ik kan heel veel goede woorden voor deze actie opbrengen. De situatie die jij nu schetst dat Cambuur niet beter kan is onzin. Ze presteren ondermaats afgemeten naar de kwaliteiten van de spelers. Dan is juist zo'n actie ( mits die fatsoenlijk word opgezet zonder dat de spelers zich echt bedreigd voelen en dit was in dit geval zo) gewoon netjes. Soms moet je even afwijken van je pad als supporter om een verandering teweeg te brengen. Spandoekje ophangen ? lachwekkend. Dat ziet geen speler en trainer. Dat heeft totaal geen nut. Heb hierboven al uitgelegd waarom ik verder vind dat dit een goede actie was dus zal dat niet weer doen. Ben het i.i.g absoluut niet met je eens

1 maart 2012 om 14:22

na het gesprek gaan ze zeker vlammen. onzin die acties van supporters.

1 maart 2012 om 15:03

Mag ik die glazen bol van jou even lenen misschien ?

Over een aantal wedstrijden kun je dat beter beoordelen. Ook al doen ze het vanaf nu beter is het nog niet te bewijzen dat dat door het verstoren van de training komt. Andersom ook niet dus onzin kun je het zeker niet noemen. Ik geef deze supporters i.i.g een pluim dat ze er i.i.g wat proberen te doen aan de malaise. En ook nog op zo'n nette doch scherpe manier.

1 maart 2012 om 17:23

@bago.

Hoe zo glazen bol. Ik voorspel helemaal niets. "zeker' kun je ook op een sarcastische manier uitleggen. maar ja!!!!

Die supporters hebben gewoon niets te doen. domme actie. denken ze nou echt dat de ploeg niet weet dat het niet loopt.
It is neat en it sil nea wat wurde SCC

2 maart 2012 om 08:49

Mooi dat de buurt het heel anders heeft ervaren.
Dreigend richting sommige buurtbewoners en gewoon vuurwerk verpakking voor de deur gooien.

sorry maar sympathie zul je van mij niet krijgen voor zulk soort acties.

Ook in de Jupiler League wordt het spannend komende weken, tussen plaats 5 en 12 zitten maar 5 punten, daar wordt nog om play off tickets gestreden. 7 wedstrijden zonder winst is voor Cambuur veel in de JL en de Cambuur aanhang een beetje kennende hebben ze ook op andere manieren hun ongenoegen al geuit. Dan nog vind ik de training verstoren eigenlijk niets voor een club die nog volop in de race zit, meer iets voor een club waarvan het bestaan aan een zijden draadje hangt. Momentum en strijdlust zijn in ieder geval hele belangrijke aspecten in het voetbal dat in de Jl gespeeld word, hopelijk voor de supporters pikken de spelers en staf van Cambuur dit op, ik zelf hoop dat ze de boodschap niet helemaal begrepen hebben want ook mijn clubje wil weer mee in de play offs!

Gadverdamme...

50 Personen die onze mooie club weer verzieken!
Oke ik ben het ook niet eens met de keuzes van Arts en er is meer uit de selectie te halen, maar als je de waslijst sinds de winterstop aan blessures en (domme) schorsingen hebben, is dat ook jammerlijk.

Nee, we waren Financieel net een beetje op de goede weg, en sinds roda niet negatief in het nieuws en nu verzieken 50 debielen het. Jongens, super bedankt!

1 maart 2012 om 16:35

hou eens op joh, verzieken?
er wordt gewoon (terecht) verhaal gehaald.
niks negatief, gewoon een beetje praten, de media schetst het natuurlijk weer erger dan dat het was.

1 maart 2012 om 16:45

Dan zal dat zo zijn, maar ik kan uiteraard alleen oordelen van wat hier staat.

En daar komt bij, ik heb vertrouwen in Arts - De Jong, kortom helemaal nergens verhaal halenv oor nodig!

1 maart 2012 om 17:20

Kan me voorstellen dat andere supporters (zoals jij) niet blij zijn met zulke acties nee.
Zou ik ook niet zijn bij mijn club scH
(net als dat ik het lang niet altijd eens ben met dingen die worden geroepen of gedaan, zoals bijv Beerens eerst toejuichen als hij afscheid neemt en later de hele wedstrijd uitfluiten)

Zulke dingen hebben totaal geen nut en brengen niets positief...
Heel simpel heb je als supporter niets op het veld te zoeken tijdens een wedstrijd of training oid...

Tja, Menzo heeft het gewoon uitstekend gedaan daar destijds
het materiaal is nou eenmaal vrij beperkt vergeleken met andere teams, deal with it...

1 maart 2012 om 14:20

Menzo deed het zeker goed, alhoewel de Vries destijds ook erg sterk speelde in de punt van de aanval.

Tsja, die supporters moeten zich ook realiseren dat er meerdere club in de JL spelen die vinden dat ze eigenlijk in de Eredivisie thuis horen; FC Zwolle, Sparta, Willem II om er maar een paar te noemen. Wees blij dat Cambuur de laatste tijd financieel redelijk draait, in ieder geval niet in het nieuws komt met verhalen over schulden ed.
Aan de andere kant is het wel een mooie club die voor Jl-begrippen een hoop toeschouwers trekt. Op termijn zie liever een Cambuur in de Eredivisie als een Excelsior, RKC of Vvv.

Hup stadionverboden voor dat stelletje relschoppers, geen gezeik. Je mag best je onvrede uiten maar niet op deze manier!

"de Friezen hebben al zeven competitiewedstrijden op rij niet meer gewonnen......."

Hm. Cambuur Friezen noemen is niet zo handig, VZ. Daar houden ze niet zo van. Hou het de volgende keer maar op Leeuwarders

ON: Wat je er ook van vindt, dit geeft eens en temeer maar eens aan hoe erg de club Cambuur leeft in de stad.

1 maart 2012 om 14:30

ze moeten niet zeiken, als je een Leeuwarder bent ben je ook een Fries, al dat gezeik altijd, ze moeten zich niet zo aanstellen joh.

en ja, ik ben dat soort gezeik een beetje zat :P

1 maart 2012 om 14:34

Haha. Cambuur-supporters zien dat toch anders Ik vind dat wel grappig eigenlijk.

1 maart 2012 om 17:22

en dat terwijl er veel dorpelingen fan zijn :P

Misschien moeten die 50 supporters eens een ticket voor een uitduel kopen. Vaak zat dat er maar 20/30 man van Cambuur mee uit gaan.

1 maart 2012 om 16:16

Komt ie weer aan met zijn gezeik op Cambuur. Vorige jaren meerdere malen 200+ supporters na uitwedstrijden. Het lage aantal uitsupporters heeft te maken met de uitkaart die dit jaar is geïntroduceerd.

1 maart 2012 om 17:21

Ah gaan we nu zo weer beginnen. Ik reageer geregeld in Cambuur topics. Als het positief hoor je niemand, is het een keer (terecht) negatief dan is het ''komt hij weer aan met zijn gezeik op Cambuur''. Of ben je zon grote jongen dat je mijn eerdere gezeik, volgens jou, wel even terug kan halen? Ben wel benieuwd.

1 maart 2012 om 17:40

Het is hopeloos. Binnen de kortste keren zie je cambuursupporters in de reacties afgeven op Heerenveen. Ontkracht je de simpele opmerkingen, dan 'heb je altijd wel wat te zeiken'. Some things will never change.

stelletje moraalridders hier
dit gebeurt bij elke club weleens. en terecht zolang er geen geweld gebruikt wordt mag je de selectie best eens wakker schudden op deze manier, niets mis mee.. zolang er maar geen geweld gebruikt wordt

1 maart 2012 om 14:32

dat het wel eens vaker gebeurd verantwoord niks, iets dat ik vaker lees hier maar dat is de grootste onzin die je neer kan zetten, totaal irrelevant.

en terecht zolang er geen geweld gebruikt wordt? hoezo? je hebt toch kansen genoeg om je ontevredenheid te uiten? iedere week heb je een wedstrijd waar je dat kan laten zien en vooral kan laten horen.
totaal onnodig om een training te verstoren en vaak zijn het nog mensen met een capuchon ook want ja, ze willen niet in beeld en niet herkenbaar hè.
en waarom doen ze dat als het allemaal prima zou zijn? juist, omdat het allemaal niet prima is!

1 maart 2012 om 16:39

er was bijna niemand met een capuchon op hoor, het was wel degelijk gewoon rustig.

1 maart 2012 om 20:16

ik zeg dat het vaak zo is, ik zeg niet dat het nu ook het geval was.
iets dat ik ook niet kan zeggen want het staat nergens vermeld en ik was er uiteraard niet bij...

Relschoppers? Er is niemand pijn gedaan, er is niets kapot gemaakt en er werd gezongen en wat fakkels afgestoken. Is toch gewoon een bewijs voor een volksclub? Stadionverboden? ja tuurlijk, altijd doen in dit soort gevallen dan hebben we straks helemaal geen sfeer meer in het stadion.

De eisen van de supporters zijn al ingewilligd, er is dit jaar weer nacompetitie. Het is echter nog onduidelijk of Cambuur hier ook aan mee zal doen.

1 maart 2012 om 17:29

haha lol :P

Opzich is het niet zo'n gek idee, de spelers proberen wakker te schudden. Maar het komt toch een beetje dreigend over, en als de spelers angstig zijn gaan ze echt niet beter presteren.

1 maart 2012 om 14:49

Angstig? Het zijn toch volwassen mannen. Zij moeten hier mee om kunnen gaan is mijn mening. Ik denk wel dat ze zijn wakker geschud ja.

1 maart 2012 om 14:51

Kan een volwassen man niet bang zijn dan? Je moet wel goed oppassen of je het doel van zo'n actie ook bereikt.

@ feankenner, je weet niet waar je over praat. Je kan je beter bezig houden met je eigen club. De rede dat er niet veel supporters mee gaan naar uitwedstrijden heeft te maken met de uitkaart en de belachelijke regelgeving eromheen!!

Mischien 'klinkt het een domme vraag' maar wie is groter, SC Heereveen / SC Cambuur (plus) statistieken van vroeger.

On: jammer dat het zo moet gaan, want, het is wel een ploeg in de Jupiler Leugue die heel wat puntjes pakt.. alleen wat ze hierboven aan geven op Voetbalzone.. dat ze na zeven wedstrijden geen punten meer hebben gepakt, is het resultaat niet echt geweldig.

1 maart 2012 om 15:01

Qua spelers en stadion is Heerenveen veel groter!

1 maart 2012 om 15:37

Dit is een beetje 'uitlokking'. Maar zoek beide eens op in Wikipedia en kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal seizoenen eredivisie, aantal wedstrijden in Europa en spelers die bij beide clubs gespeeld hebben. Moet toch een beetje een beeld geven. Je zult zien dat Cambuur dat niet zal winnen, dus wordt het er vaak op gegooid dat ze veel meer fanatieke supporters hebben. Ach ja, ze moeten toch iets.

1 maart 2012 om 21:29

Heerenveen heft met de Abe-tijd een grotere historie dan Cambuur. Tot begin jaren 90 was het verschil zeer klein, daarna heeft Heerenveen de jaren er na toch een gigantische groei meegemaakt die voor Cambuur nooit meer in te halen is. Draagvlak van Heerenveen is eigenlijk altijd groter geweest, zieltjes gewonnen in de jaren 40 en 50, de gouden tijd.

Van mij mogen ze voor het betreden van het trainingsveld net als bij het wedstrijdveld een boete plus stadionverbod geven. Het is vooral triest hoe belangrijk en "onmisbaar" die harde kernen van voetbalclubs zich vinden. Terwijl ze als kleine groep verantwoordelijk zijn voor vrijwel alle trammelant. Dus ook voor de benodigde politie-inzet.
En de sfeer die ze brengen heeft nogal eens te maken met enge ziektes of groffe beledigingen naar scheidsrechter of tegenstander. Als bij elke ere- en eerstedivisieclub vanaf nu de 1% meest criminele, gewelddadige intimiderende asociale "supporters" weg zou blijven zou dat een zegen voor het voetbal zijn en de sfeer in de stadions zou met sprongen vooruit gaan.

Het is treurig om te lezen dat dit gebagatelliseerd wordt door supporters. Als je, je onvrede wilt uiten kan dat op meer manieren dan het veld betreden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de spelers nu denken van: "oh nu gaan we nog meer ons best doen, want dan komen ze het veld niet meer op". Ik ben met dit soort acties altijd bang voor speler reactie als: "oh shit, nu Moeten we wel winnen, want wat gebeurt er als we weer verliezen".

@the_ank, ja angstig! Als een groep mensen jou even komen vertellen dat het beter moet kan dat intimiderend overkomen!

bij ons, Go Ahead Eagles, bleven afgelopen vrijdag 200 supporters de hele eerste helft buiten de poorten omdat ze ook balen van alle loze beloftes om top 5 te spelen. Hing een vreemde sfeer in de Adelaarshorst maar de boodschap is wel aangekomen bij de spelers. 7-2 overwinning op het arme FC Oss waar een stand van 13-3 ook mogelijk was geweest.

1 maart 2012 om 15:28

Na de eerste helft was het al 3-1 dus of het nu zoveel resultaat heeft gehad? Bovendien speelde Top Oss wel heel dramatisch.

1 maart 2012 om 15:59

Tuurlijk heeft het resultaat je onvrede te tonen. Het was de hele week al bekend gemaakt en het resultaat is een gevolg hiervan. Als clubs beloftes maken dan moeten ze die nakomen tenzij er een goede reden is.

1 maart 2012 om 17:07

JA, natuurlijk. In het voetbal kun je dingen beloven. Maak wat van je leven in plaats van zo je leven te verpesten omdat een voetbal club zegt bij de beste 5 te komen en ze slechts 11e staan met 5 punten achterstand en nog 11 wedstrijden te gaan. Wat heb jij een leven zeg

Ik blijf het een belachelijk fenomeen vinden. "supporters" die prestaties "eisen". Ten eerste werden ze blijkbaar niet gehinderd door activiteiten die ze moesten doen ten bate van de maatschappij: werken, school of iets dergelijks. In de 2e plaats: Als jouw werkgever slechte cijfers overlegt gaan jullie dan ook bij de directie de vergadering verstoren? Of het productie proces verstoren? Voetbal is en blijft voor supporters een vrije tijd besteding. Dat men zich dan zo laat leiden door emotie geeft blijk van het gebrek hebben aan relativeringsvermogen. Er zijn genoeg clubs die kampioen "moeten' worden van de supporters, er zijn teveel clubs die nacompetitie " moeten" halen van supporters. Uiteindelijk kan er maar 1 club kampioen worden en een beperkt aantal de na competitie halen. Voor mij zijn en blijven het rand debielen aan de zijkant van de maatschappij die denken op deze manier hun gelijk te kunnen halen. Helaas veelal op kosten va de maatschappij.

1 maart 2012 om 16:31

@ Drukwerk.
Amen !!

1 maart 2012 om 17:35

Wat Dyldaan zegt... Amen

Vind het wel een goede actie, mits dit op een normale manier gebeurt, zonder geweld, gesloop en met een normaal gesprek. Je mag toch best even duidelijk maken dat je als supporter verandering wilt zien.

De vraag is alleen of het wat zal uitmaken. De JL is best interessant qua ploegen die omhoog willen(zoals W2, Zwolle en Sparta). Echter nacompetitie moet een club als Cambuur ieder jaar wel weten te halen maar promoveren, daar heb je ook wat geluk bij nodig(wat ontbrak tegen Roda JC destijds).

1 maart 2012 om 15:35

Ja, Sparta, Willem 2, Volendam, Eindhoven, Den Bosch, Dordrecht, GA Eagles, Cambuur, Helmond Sport en MVV Maastricht willen naast Zwolle allemaal promoveren. Wist niet dat er zoveel plaats was. Ik bedoel dus te zeggen: Er zijn zoveel clubs die dat willen en kunnen dus een vanzelfsprekendheid is de NC nooit en zeker niet in de JL.

1 maart 2012 om 15:43

Nou, je mag toch aannemen dat een club als Cambuur toch wel een periode kan pakken of via de eindrangschikking deelname kan afdwingen.

Vindt Cambuur ten opzichte van clubs als Mvv, Eindhoven, Helmond Sport en Eagles minstens gelijkwaardig, zo niet beter dus nacompetitie moet gewoon een reële doelstelling zijn. En dat is het naar mijn weten ook.

1 maart 2012 om 17:08

Je zegt 2 keer KAN en dat dekt de lading in zijn geheel. Soms zit het tegen, soms zit het mee.

Prima actie. Mensen die onderpresteren in de voetballerij verschuilen zich veels te vaak.

1 maart 2012 om 17:09

zei hij anoniem van achter zijn veilige toetsenbord.

2 maart 2012 om 01:47

In welk opzicht denk je nu een kinderlijke ''vergelijking'' te maken?

2 maart 2012 om 09:28

mensen in de voetballerij verschuilen zich veel te vaak zeg je vanachter een anoniem toetsenbord.

Cambuur ik schiet altijd een beetje in de lach dan als ik de naam hoor van deze club .
Jaren lang was het hosanna in Leeuwarden jaren lang kon alles op spelers gebied spelers als Cantello King Mac Donald Peltser duikertje Jaap Blauw de snor Oscar Zijlstra en vele anderen speelden daar .
Elk jaar zouden zij gaan promoveren , de prov krant de Leeuwarder krant is promo blad nummer een al jaren en schreef over Cambuur altijd toren hoog en aan geld nooit gebrek in Leeuwarden 500.000 per jaar kwam er van de gemeente en Cambuur bleef maar kopen Floid Streedt Loggie Koko Koekstra Oekie Hoekema en Schouwenaar bv .
Altijd minder waardig over Heerenveen waren zij daar in Leeuwarden , maar nu zijn wij ze ontstegen .
Als ik als kind in Friesland zij dat ik Heerenveen fan was lachten ze om mij en riepen dat het nooit wat zou worden met het Fean en Cambuur top was .
Het spandoek wat Maarten de Jong ooit vast hield heb ik op foto en en laten vergroten , de tekst nooit meer Cambuur .
Nu zeg ik Cambuur dat word nooit wat nooit structuur nooit lange termijn planning fans fan Cambuur schik je in je rol

1 maart 2012 om 17:51

Mooi onsamenhangend verhaal, lekker kort. Jij huppelt het liefst van club naar club. En de krant (ik neem aan dat je de Lwd courant bedoelt?) is vaak juist relatief negatief over Cambuur.

2 maart 2012 om 09:22

Beste huppel.

Dat jij heerenveen fan bent moet je zelf weten maar erken dan ook dat heerenveen de op 3 na grootste opstrijker van overheidsgeld is en dat jouw club mede dankzij de provincie en een hetze van het fnp en de pers groter dan cambuur is geworden. Helaas leven we in een provincie waar alles en iedereen zogenaamd fries bloed heeft en waar iedereen op klompen loopt en het friese volkslied zingt.
hier onder volgt een link waar jij als heerenveen fan kan lezen hoe de verdeling van overheids geld voor voetbal clubs geregeld is en als je dan even terug wil komen op de feiten horen we dat graag van je.

http://www.groene.nl/commentaar/2011-05-18/overhei...

2 maart 2012 om 10:29

Jij vergeet een ding Heerenveen is door eigen middelen uit de eerste divisie geraakt en heeft met eigen middelen de schulden van toen weg gewerkt .
Cambuur kreeg destijds 500.000 f per jaar en de gemeente paste bij met verbouwing van stadion van Cambuur .
Was het niet Cambuur die zelf op deze plek wilde blijven met stadion ja toch .
Kijk dat tijden zijn verandert er zijn veel clubs die worden geholpen door gemeente,s dat is niet vreemd ,cambuur werd geholpen en terecht is dat gestopt omdat het daar altijd korte termijn verhalen waren nooit toekomst visie en mijn inziens is die er nog niet .
Cambuur moet op nul beginnen met een lange termijn visie en dat is moeilijk.
Dat jij verwijst naar de groene leuk maar zegt mij niks , weet jij hoe ik denk over dat geen Knappe koppen bij Heerenveen dat zij dat voor elkaar kregen en dom koppen bij Cambuur dat zij niet zover hebben gekeken tja die Riemer verdient naast Abe ook een standbeeld

Cambuur gaat dit seizoen echt geen nacompetitie halen, Ze hebben dan ook wel pech elke keer met een doelpunt verschil verliezen. maar dat is geen rede om de training te verstoren. Willem 2 speelt ook niet goed. Moeten we hier in Tilburg dan ook maar eens actie ondernemen en de training gaan verstoren. Dat heeft geen zin. Deel je mening met het bestuur of de trainer via andere kanalen en laat weten dat de supporters het zat zijn maar ga geen domme dingen doen want dat heeft alleen maar een negatief effect uiteindelijk.

Dat een klein clubje als Cambuur die toch nooit Eredivisie zal spelen tot zoiets in staat is. En die fans schamen zich er duidelijk ook niet voor. Qua selectie, qua voetbal en qua historie zal het altijd een Jupiler League clubje blijven. SC Heerenveen, dat is de Friese trots, niet deze opvulling aan de Mickey Mouse League.

Cambuur-supporters moeten realistisch zijn. De tijd dat het bestuur gek deed en allerlei Jupiler-league-toppers had overgenomen is voorbij.. Toen had het moeten gebeuren, maar de strafschoppen tegen Roda besliste anders, nu is dat hele team weer verdwenen en heeft Cambuur een leuke selectie voor de subtop en niet meer, waar je vroeger nog wel kampioen kon worden, Menzo was er dichtbij ook

Hoop zielig gezeur hier van mensen die niet weten hoe het in elkaar steekt en wat er precies gebeurd is (voornamelijk door een tweetal supporters van een andere club uit de provincie).

Supporters zijn op training geweest om de selectie wakker te schudden, dit is gebeurd met fakkels en spandoeken om te laten zien dat de club aan het hart gaat. Geen aggressieve sfeer en iedereen gewoon duidelijk zichtbaar zonder capuchon zoals hier gesuggereerd werd.
De afgelopen maanden is de inzet van een groot aantal spelers ver beneden peil en de trainer maakt keuzes die voor niemand te begrijpen zijn.
Er word ook door mensen gezegd dat het dan op een andere manier/tijdstip moet, de onvrede word tijdens wedstrijden en na de wedstrijd door genoeg mensen geuit maar komt blijkbaar niet aan.
Op deze manier (aggressieloos) zijn ze wel in gesprek geweest en hopelijk komt dit op een positieve manier aan bij de selectie.

Er word misschien lacherig over gedaan maar er zijn genoeg supporters die best wel "krom" moeten liggen om elke week hun favoriete club te kunnen bezoeken, daar mag ook best wel wat tegenover staan.

Nog een laatste puntje over het aantal uitsupporters, er word bij ons gewerkt met een uitkaart waar enorm veel haken en ogen aanzitten waardoor het aantal veel lager is dan andere jaren. Voor de uitkaart en bij de mogelijkheid om zelf met de auto te gaan zitten we eigenlijk altijd over de 100 man die mee gaan en met leuke/spannende wedstrijden makkelijk over de 200...

1 maart 2012 om 16:43

jammer dat jullie de spelers aan spreken denk dat zij niet beter kunnen want of hun nivo is niet goed of zijn uit form .
zou het ook zo kunnen zijn dat arts niet mans genoeg is om deze groep tot betere prestatie te krijgen is .

Het is heel begrijpelijk dat er vanuit Leeuwarden zo gereageerd wordt op Heerenveen. Het is natuurlijk ook moeilijk te verkroppen dat je jezelf jaren wijs hebt laten maken dat Cambuur de sleeping giant is terwijl je weet dat in een tijd dat het met Heerenveen financieel ook niet echt geweldig ging, dat die club wel uit heeft kunnen groeien tot een stabiele middenmoter/subtopper in de eredivisie.
Ik begrijp de onvrede en het bezoeken van de training ook goed. Op wat voor manier kun je anders als Jan met de pet je statement maken. Door een brief te sturen misschien? Die wordt voor kennismaking aangenomen en net zo snel weer in de versnipperaar geduwd. Nu moesten ze het gesprek met de ontevreden ploeg supporters wel aan gaan. Zo lang er verder niet doorgereld of dingen vernield worden is dit geen probleem.

Die discussie Cambuur - heerenveen hangt me ook de keel uit. Ben zelf ook fan van Cambuur en maak me totaal niet druk om heerenveen. Deze 2 clubs vallen totaal niet met elkaar te vergelijken en liggen mijlenver van elkaar af qua financien, spelers, stadion, eigenlijk in alle opzichten. Zinloos om je hierover op te winden.

Ik snap deze 50 mensen wel.. aangezien het vriendelijk is verlopen kun je spreken van clubliefde.
Gaat het kwaadwillig, dan heb je geen respect voor je eigen club.

http://mms.omropfryslan.nl/audio/320fc2ef.wma

Reacties van coach en enkele speler, vragen zijn niet te verstaan maar de reacties zijn gewoon in het Nederlands. Dus hou maar op met het gezeur

het cambuur publiek staat er altijd wel achter , nu de spelers nog.
heerenveen speelt al jaar en dag stabiel een divisie hoger door goed beleid maar de echte supporters zijn daar wel jaloers op de engelse sfeer die cambuur wel heeft.
de skybox supporters van heerenveen komen daar om zien en gezien te worden zonder dat ze werkelijks verstand van het spelletje hebben.

ot laat dit de spelersgroep eens aan het nadenken zetten , en als ze deze actie niet kunnen waarderen/verwerken zitten ze toch echt wat te hoog ingedeeld voor het betaalde voetbal , misschien dan maar naar harkemasse boys verkassen

2 maart 2012 om 05:11

Ach, kom op zeg. Die sfeer bij Cambuur valt reuze mee en is er net als bij Heerenveen vooral als het elftal lekker loopt. Ik als echte Heerenveen supporters ben absoluut niet jaloers op de sfeer bij Cambuur, omdat het simpelweg weinig verschil biedt. Meer jaloers op de sfeer bij een club als Twente of Nac.

Het is jammer dat er zoveel supporters vanuit de emotie denken/reageren.
Tuurlijk ik als Heerenveen supporter zou het mooi vinden dat we de echte Derby weer eens kunnen spelen in de eredivisie. En wat is er mooier als 2 Friese clubs in de eredivisie?

Sommige (lees sommige, dus niet alle) supporters van Cambuur denken dat hun club daar thuis hoort. Probleem is alleen dat dat wel eens flink kan tegenvallen.
De eredivisie brengt misschien financiële meevallers met zich mee, maar ook de kosten zullen flink stijgen.
Ik ben eerder bang dat dat Cambuur de kop wel eens zou kunnen kosten.
Ze hebben nu de financiën weer wat beter voor elkaar, laat ze daar eerst maar eens op voortborduren.
En ja er zal wel eens een minder jaar (zoals deze) tussen zitten (hadden wij afgelopen 2 jaar ook), maar eigenlijk is Cambuur ook vanuit het niets van onderin de JL weer bovenin gaan draaien.
Stabiliteit op oa financieel gebied is eerst belangrijker en natuurlijk moet nacompetitie altijd wel het doel zijn, maar als je ziet waar ze hebben gestaan is top 10 toch al een flinke verbetering.

De discussie waar nou de betere fans/sfeer is, is een non discussie...
Bijna elke supporter vind dat van zijn eigen club...

Zoooo flink aantal reacties op dit artikel. Overigens was de actie al gepland en wist men ervan dat de supporters naar de training zouden gaan. Gewoon even op scherp zetten. En morgen drie punten pakken... al gaat dat nog moeilijk zat worden! Altijd achter de club, in goede en slechte tijden. Maar je mag je wel laten horen lijkt mij. .

Wordt supporter van de (harkemase) Boys. Dan behoren de onderlinge problemen tussen Cambuur en Fean tot het verleden;-) Kan Henk de Jong bij ons weer iedereeen de schouders kapot slaan. Vreemd, is nu in geen velden of wegen te bekennen;-)))

Het echte verslag vind je op www.cambuurculture.nl.

Alsof dit onzin gaat helpen je bereikt er niets mee laat de ploeg het nu zelf uitzoeken en blijf steunen met eisen word de druk voor hun alsmaar hoger het kan wel in het extreme geval als de club degredatie nood had .

dit schiet niet op in mijn ogen. supporten doe je door je club aan te moedigen en niet door de training te verstoren en wat te gaan roepen. heeft nog nooit effect gehad.

Tijdens de laatste training voorafgaand aan het thuisduel met FC Volendam werd er door een groep van circa vijftig supporters actie gevoerd met als speerpunt; “wij eisen nacompetitie”.

De training werd kortstondig onderbroken toen de actievoerders het trainingsveld betraden, maar na een goed gesprek met spelers en technische staf zette men de actie uiterst gemoedelijk voort vanaf de zijlijn.

Na afloop van de training ontving de selectie van Cambuur luid applaus van de actievoerende supporters die kennelijk tevreden waren met het verloop van de actie.
Trainer Arts vertelde dat men van te voren al was ingelicht over de op handen zijnde actie en dat dit andermaal benadrukte wat hij al langer wist: ,,de beleving is zeer groot bij de achterban en dat is alleen maar mooi en natuurlijk is en blijft ook ons streven het behalen van de play-offs”.

Voor de wedstrijd van morgenavond kan Cambuur wederom niet beschikken over topscorer Erik Bakker die nog altijd kampt met een knieblessure, om meer inzicht te krijgen in de aard van zijn kwetsuur zal hij volgende week donderdag een kijkoperatie ondergaan. Ook Sandor van der Heide zit met een heupblessure in de lappenmand en daarnaast is Mohamed El Makrini niet inzetbaar wegens een schorsing. Lichtpuntjes zijn er echter ook: Marco Bizot is in zoverre hersteld van zijn polsblessure dat hij al plaats kan nemen op de bank en Leon Hese, Robert van Boxel en Oğuzhan Türk staan zelfs al in de basis na kortstondige absentie.

De vermoedelijke opstelling:
Te Loeke (doel); Vosselman, Van der Laan, Hese en Droste (achter); Takak, Türk en Van Boxel (midden); De Leeuw, De Vries en Dissels (aanval)

Tekst: Henk Albers

bovenstaand is het stuk wat geplaatst werd in het regionale weekblad huis aan huis die helaas alleen in leeuwarden verspreid wordt.
het zou de redactie van VZ sieren om ook dit bericht prominent als rectificatie op de homepage te zetten, ipv klakkeloos het stukje van de leeuwardercourant over te nemen

Ja, Cambuur hoort er weer bij. 50 stakkers, die denken van belang te kunnen zijn, en daarmee vermoeden dat men er bij hoort. En dat vuurwerk viel wel mee, het was gewoon bijzonder mistig!

Op school gaan de grootste verhalen van die gastjes, terwijl een groot deel van normale supporters hier stevig van baalt. Voetbalzone en andere media, zouden hier ook totaal geen aandacht aan moeten schenken want dat is het totaal niet waard.

Dat die sfeer zo geweldig is bij Cambuur, is ook al lang niet meer het geval. Ik ken zowel Cambuur als Heerenveen. De sfeer bij Cambuur was ooit mooi (mooier dan...) maar dat is allang niet meer zo. Enkel als er nog eens een trainer is, die wel wat van de club weet te maken (zoals Menzo) dan kunnen potjes voetbal nog leuk zijn. Het voordeel bij Cambuur is nu weer dat je kunt gaan zitten waar je wilt! Trouwens betrek Heerenveen er toch niet elke keer in. De sfeer beleving is daar totaal anders. Cambuur moet ophouden zich daar aan te willen spiegelen, Sc Heerenveen is een voetbal bedrijf uit de provincies Drente Overijssel en een deel Groningen (en uiteraard Friesland). Die het sportief geweldig doet.
Cambuur is een (klein) volksclubje, zoals er nog een paar zijn, waar het gewoon niet wil lukken, en een 50-tal supporters het er niet beter op maken.

Dit is het niveau van Cambuur, en dit is wat het voorlopig wel zal zijn. Cambuur KAN gewoon niet meer dan dit. En qua financieel beleid, is dit verstandig en terecht. En wat betreft die 50 knakkertjes, gun ik dit Cambuur onderhand ook!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren