Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Aanklager stelt Fernandez schikking van vijf duels voor

Laatste update:

Guyon Fernandez staat weer geruime tijd aan de kant met een schorsing op zak. De Feyenoord-aanvaller deelde zondagmiddag een kopstoot uit aan Marcelo in de kraker tegen PSV. Hij kreeg een gele kaart voor zijn aandeel in het opstootje, maar werd door de scheidsrechter niet bestraft voor zijn actie. De aanklager betaald voetbal wil Fernandez nu echter vijf wedstrijden verbannen van de velden.

/

De KNVB maakt haar schikkingsvoorstel dinsdag bekend. Het bevond Fernandez eerder op de dag al schuldig, maar wachtte nog met het bekendmaken van de voorgestelde schorsing voor de aanvaller. De aanklager acht bewezen dat Fernandez bewust een kopstoot uitdeelde aan tegenstander Marcelo. Zelf ontkende de Feyenoord-spits schuld na afloop van de wedstrijd.

“Ik wilde me lostrekken en we gingen met onze gezichten tegen elkaar”, luidde de uitleg van de aanvaller zondag. “Ik heb wel geleerd dergelijke acties niet meer te doen.” Fernandez werd dit seizoen voor zes wedstrijden geschorst omdat hij NEC-verdediger Rens van Eijden een klap in het gezicht gaf. “Maar zoiets komt nu in mijn hoofd niet meer voor”, sprak hij. Feyenoord deelde Fernandez reeds een boete uit voor zijn gedrag.

Als gevolg van de schorsing is Fernandez, die zondag nota bene tweemaal scoorde tegen PSV, nu pas weer inzetbaar op 11 april. Hij mist de komende weken de ontmoetingen met FC Groningen, FC Utrecht, FC Twente, De Graafschap en NEC. Komend weekend krijgt Feyenoord haar topscorer John Guidetti wel weer ter beschikking; hij was tegen PSV geschorst.

Vijf duels schorsing voor Guyon Fernandez is

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 februari 2012 om 17:41

Guyon Fernandez verdient meer (schorsingen)!

ect Anders leert hij het nooit, zoals tegen NEC (thuis) met een kopstoot tegen Rens van Eijden.

28 februari 2012 om 17:45

Hij gaf helemaal geen kopstoot aan Rens van Eijden... Hij sloeg hem. Blijf erbij dat dit een te lichte schorsing is.

28 februari 2012 om 17:46

Dat was geen kopstoot. Hij sloeg hem 2 keer, waarvan 1 keer mis!

28 februari 2012 om 18:28

Onterecht gebeurde in duel

28 februari 2012 om 19:04

en als je de rood witte bril af zet?

28 februari 2012 om 19:58

Welke rood witte bril? De Ajax bril, de Twente bril, de Utrecht bril of misschien die PSV bril of toch de Feyenoord bril?

Blijft een idiote opmerking; die rood witte bril.

28 februari 2012 om 20:38

als marcelo hem niet naar zich toe trekt kan fernandez de kopstoot niet geven maar nog is het nog dom van hem

28 februari 2012 om 20:50

Blijft idioot niet logisch na kunnen denken. Iedereen weet wat hij bedoelt. Maar jij moet weer ff sex met mieren hebben. ot. maar de schorsing is gewoon terecht. Het sloeg nergens op wat hij deed. Het had misschien wel wat meer mogen zijn.

28 februari 2012 om 20:53

Dit artikel gaat over Guyon Fernandez, die speelt bij feyenoord en niet bij FC Utrecht, ajax, twente, psv begrijp wat je bedoelt maar je kunt dat toch begrijpen

28 februari 2012 om 21:25

@janfr12
En ín een duel is alles geoorloofd?

29 februari 2012 om 01:11

@coends93 nee een domme ractie van jou, je snapt toch wel wat hij bedoelt ofniet dan.. zoniet..............

28 februari 2012 om 17:49

Niks terecht. Mistens 11 wedstrijden geven. Hij mag iniedergeval dit seizoen niet meer spelen.

28 februari 2012 om 17:59

Komt ie goed weg. Een paar maanden geleden kreeg hij nog 6 wedstrijden voor het slaan van een tegenstander, beetje apart dat hij voor een kopstoot (zo kort na het eerste incident) een lagere straf zou krijgen.

28 februari 2012 om 18:44

Inderdaad. Niet mopperen en accepteren dit. Want hij komt hier heel goed mee weg. Valt me mee dat hij niks voorwaardelijk had staan.

28 februari 2012 om 18:54

Blijkbaar heeft deze ezel zich tweemaal aan dezelfde steen gestoten, want de eerste schorsing, voor gedrag dat niet op een voetbalveld thuis hoort, heeft blijkbaar niet geholpen. Ik vind het vreemd dat de Knvb nu zo mild is en slechts vijf wedstrijden geeft. Maar Feyenoord kan de zelf opgelegde boete kracht bij zetten door nu in beroep te gaan tegen deze schorsing van vijf duels. Kom op Van Geel, toon ballen, ga in beroep met de hoop op een schorsing van minimaal 6 duels.

28 februari 2012 om 19:23

Driemaal, vorig jaar tegen AZ (toen hij nog bij Excelsior speelde) had hij ook al een aantal wedstrijden aan zijn broek voor natrappen.

28 februari 2012 om 20:55

Een ezel stoot zichzelf nooit twee maal aan dezelfde steen, dus ik vraag me af wie hier de ezel is: Fernandez of jij?

On: Ik hoop dat Koeman inziet dat hij deze jongen helemaal niet nodig heeft en hem na dit incident lekker buiten de selectie houdt. Qua kwaliteit is hij Feyenoord onwaardig, maar qua gedrag is het helemaal buitensporig. Lekker Cisse daar neerzetten als hij een keer fit kan blijven, want ook Cabral is echt drie keer niks.

28 februari 2012 om 18:15

Ik weet het eerlijk gezegd echt niet zeker. Bij het bekijken van de herhalingen heb ik soms het gevoel dat Marcello aan zijn shirt trekt waardoor hij naar voren valt, wat op een kopstoot lijkt. De volgende keer dat ik dan de herhaling zie denk ik weer dat het wel bewust is enzovoort enzovoort. Moeilijke beslissing om te maken, zeker omdat Fernandez zijn naam niet mee heeft (wat eigenlijk geen rol zou mogen spelen).

28 februari 2012 om 18:31

Serieus, hoe kan je het missen. Vlak voordat ze de 16 inlopen gooit Fernandez Marcelo in de rondte. Is al een overtreding. Marcelo gaat in de achtervolging en doet gewoon zijn werk, namelijk verdedigen. Omdat de voorzet van de zijkant komt en hoog over gaat, volgt Marcelo de bal. Daardoor lijkt het of hij zijn hoofd richting Fernandez draait. Maar in werkelijkheid doet hij zijn taak, door, als, verdediger de bal gewoon te volgen. Hij wil immers weten waar die bal heen gaat. Ze trekken aan elkaars shirts. Op dat moment krijgt Fernadez gewoon kortsluiting en geeft Marcelo een gerichte kopstoot. Om meteen de vermoorde onschuld uit te gaan hangen door ook naar zijn eigen hoofd te grijpen. Daarme de illusie te wekken dat het, dan wel een kopstoot van Marcelo was of een onschuldige botsing van hoofden. En dat hij na de wedstrijd met droge ogen durft te stellen dat hem een scoringskans is ontnomen en eigenlijk recht had op een penalty is natuurlijk helemaal lachwekkend en maak je jezelf als "topsporter" ongeloofwaardig.

28 februari 2012 om 19:40

@antonius

Ook al trek Marcelo aan z'n shirt, je kan duidelijk zien dat Fernandez een aparte gerichte beweging maakt met z'n hoofd eerst naar achter en vervolgens richting Marcelo.

28 februari 2012 om 19:44

Ja Marcelo zat hem ook al heel de wedstrijd te irriteren maar natuurlijk moet je hem hier wel voor schorsen.

28 februari 2012 om 21:11

Wie gaf nou die kopstoot, Fernandez of Marcelo.
Volgens jou geeft Marcelo een gerichte kopstoot. !!!

28 februari 2012 om 18:17

Hij was al veroordeeld door de media en notabene zijn eigen club door voor de uitspraak al een boete op te leggen...

28 februari 2012 om 18:29

Ja dus? Dat was toch ook volkomen terecht? Die gast spoort gewoon niet.

28 februari 2012 om 21:34

Doncarlosss,

Denk je nou echt dat Feyenoord Fernandez geen boete heeft gegeven zonder hem gesproken te hebben en zonder zijn verhaal aangehoord te hebben?

29 februari 2012 om 01:12

@hootch30, waarom zou je nog naar een verhaal willen luisteren als de beelden voor zich spreken

28 februari 2012 om 20:00

dit is gewoon terecht, niet meer niet minder!

28 februari 2012 om 21:53

Helemaal niet terecht.

Als het dan terecht is, omdat ze het op videobeelden hebben nagekeken, moeten ze een keer de stap zetten naar videobeelden tijdens de wedstrijd. Dan zou ik het inderdaad wel terecht vinden.
Maar dan was Fernandez er ook direct af gestuurd en had je een hele andere wedstrijd gehad.

Dit soort kulscheidsrechterij zorgt er voor dat wedstrijden volledig verkloot worden. Stel je voor dat Feyenoord wel een punt zou hebben gepakt? Wordt Fernandez nu 2 wedstrijden geschorst en is Psv 2 punten kwijt. Wie wordt er dan genaaid?

Overigens zou een gelijkspel mij wel beter zijn uitgekomen ;-)

Prima speler, alleen jammer van al die streken. dat maakt hem eigenlijk het Feyenoord shirt onwaardig

28 februari 2012 om 18:43

dat maakt hem geen enkel shirt waardig mits hij zo doorblijft gaan van de andere kant hij kan aardig ballen

28 februari 2012 om 18:59

Laat het woordje "eigenlijk" maar weg.

Te weinig, verdient minstens 8. Belachelijke actie dit en nog ontkennen ook!

28 februari 2012 om 19:38

geef jij altijd toe als je iets negatiefs hebt gedaan? Knap hoor.

28 februari 2012 om 21:45

Wel als er tig camera's dat allemaal geregistreerd hebben en duizenden mensen thuis de herhalingen aan het bekijken zijn. Als je zoiets met opzet doet dan weet je gewoon dat geen ene smoes jou hieruit kan helpen. Wees dan gewoon een vent en durf dan gewoon in de camera te zeggen dat je een domme actie maakte en er spijt van hebt. Wellicht waren er dan 2 wedstrijden schorsing er vanaf gegaan.

Edit: En anders vermijd je gewoon de journalisten en geef je geen commentaar. Liegen voor de camera bereik je niets mee.

Te weinig, ik had hem er 7-8 opgelegd met de rode kaart tegen NEC in het achterhoofd

28 februari 2012 om 17:50

Schorsing tegen NEC is irrelevant in deze want daar was geen voorwaardelijk straf bij.

Niet dat ik 5 wedstrijden te weinig vind, olie domme actie.

Ik heb geen idee hoeveel hij verdient maar als dit geaccepteerd word (ga ik wel van uit) dan heeft hij 11 van de 36 mogelijke wedstrijden gemist (34 competitie en 2 beker)
Makkelijk geld verdient dus

28 februari 2012 om 18:00

Die is wel relevant want de aanklager kijkt wel degelijk naar je verleden als de straf wordt bepaald.

28 februari 2012 om 18:18

Eigenlijk zal Feyenoord een derde van zijn salaris moeten inhouden. 11 wedstrijden geschorst in 1 seizoen is belachelijk. Ik denk dat het einde oefening is bij Feyenoord voor Fernandez na dit seizoen.

28 februari 2012 om 18:26

De aanklager kijkt alleen naar het verleden als er een voorwaardelijke straf is bijgedaan en volgens mij was dat niet het geval. Kan ik iig niet opmaken uit de tekst.

28 februari 2012 om 18:42

Voorwaardelijke straffen vind ik eigenlijk de grootste onzin, het zou gewoon altijd moeten blijven staan. Als je als automobilist vaker (snelheids)overtredingen maakt, pakt de boete ook steeds hoger uit. Op een bepaald moment kan de straf zo hoog uitpakken dat je de volgende keer in een situatie wel 10x nadenkt voordat je weer te hard gaat of in deze iemand een kopstoot geeft. Kortom: afschaffen dat voorwaardelijke werk en gewoon alles op een cv knallen, bij herhaling van ongewenst gedrag een hogere straf uitdelen!

28 februari 2012 om 19:08

Buiten het geld verdienen om benadeeld hij wederom zijn collega's en supporters, gelukkig voor jullie komt Guidetti ook terug van een schorsing. En ja ook dat was een domme schorsing maar van Guidetti verwacht ik dat ie er van leert en Fernandez is daar te dom voor.

Ik vind dit wel erg weinig

28 februari 2012 om 18:22

Of het nou slaan, kopstoot of een ongeloofelijke doodschop is... het is eingenlijk altijd te weinig. De straffen moeten hoger worden vooral voor ernstig gemeen spel als deze. De clubs moeten in staat om zijn om tijdens de schorsingen de lonen van deze gasten in te kunnen houden.

28 februari 2012 om 18:31

@groenevallei

Dus jij vindt dat jouw baas jouw salaris ook mag inhouden als jij je op je werk niet gedraagd?
Want dat is feitelijk wat je zegt. Hoogte van het salaris is geen maatstaf voor een boete.

Dus beetje vreemde reactie. Aangezien Fernandez ook gewoon moet eten en zijn lasten moet betalen.

28 februari 2012 om 18:46

@the Ref
Als je je echt niet gedraagt op het werk denk ik dat je ontslagen wordt, je moet dan al blij zijn dat je mag blijven met een eventuele geldboete.

28 februari 2012 om 19:07

Het is eerder een beetje een vreemde reactie van jou Reffie. Zoals marchino al aangeeft als jij je niet gedraagt wordt je ontslagen. Fernandez is 11 duels geschorst dit seizoen. Dat is 1/3 vd wedstrijden. Zijn jaarslaris ligt rond de 3 a 4 ton?? Dus meneer krijgt een ton die hij eigenlijk helemaal niet verdient.

En met het argument eten en vaste lasten moet je niet aankomen. Deze knapen verhongeren echt niet met hun riante salaris.

.

28 februari 2012 om 19:08

@marcinho

Nou geloof me je bent niet zomaar van een werknemer af. Ontslag moet goed onderbouwt zijn.
Boetes overigens ook. Hier zijn in het arbeidsrecht ook flink wat passages aan gewijd.
Dus zo makkelijk als sommige het hier willen doen lijken is het op zeker niet.

Immers Fernandez wordt geschorst voor de wedstrijden. Maar niet voor de trainingen. En dat is toch echt onderdeel van zijn werk. Dus feitelijk mag hij alleen op vr/za/zo of ma (beloftes) niet in actie komen. Echter verricht hij wel gewoon zijn werk namelijk in de vorm van trainingen.
Als hij niet goed genoeg was geweest en op de tribune had moeten zitten houden we toch ook geen salaris in?

28 februari 2012 om 19:16

jurisprudentie...meneer x heeft een contract voor bepaalde tijd...kan vroegtijdig worden opgezegd..gegronde reden..dossiervorming.

28 februari 2012 om 19:43

Ik weet dat bij grof spel en wangedrag in de USA bij het ijshockey Nhl, het loon gedurende de periode van schorsing naar geadopteerde doelen va de NHL gaat. Vaak is het het plaatse;lijke kinderk***fonds.

Zou hier ook moeten gebeuren, zou een mooie geste zijn van de Knvb/clubs.

28 februari 2012 om 19:58

@groenevallei

Vreemd? Zou je even verdiepen in het arbeidsrecht. Zal je van koude kermis thuiskomen.

Gaat niet over verhongeren. Hoogte van het salaris is geen maatstaf. Immers hij wordt betaald naar het talent dat hij heeft. Vraag en aanbod.
Immers er zijn maar X mensen die over dat talent beschikken.

In het arbeidsrecht staan ook gewoon hoe het moet en mag met boetes. Echter hij traint gewoon en verricht daar ook gewoon werk.
Dus hoezo hij mist 1/3 van zijn werk?

Klaarblijkelijk weer een gevalletje collectieve en selectieve verontwaardiging die nergens op gestoeld is.

Ik praat niet goed wat hij gedaan heeft maar de reacties van jullie en van jouw snijden geen hout en is gewoon onzin.

28 februari 2012 om 19:59

@yahweh1979

Zo simpel als jij het hier voorstelt is het niet. Probeer het en je zal zien dat het niet zo makkelijk is.

Dossiervorming heb je wel iets meer voor nodig dan 2 gevalletjes. En moet je aannemelijk gaan maken dat je vermoedens terecht zijn.

28 februari 2012 om 20:01

@brand_fr

Vrees dat de spelersvakbond daar hier niet mee akkoord gaan. De salarissen in de NHL liggen ook stuk hoger dan hier binnen het voetbal.
Men speelt ook iets meer wedstrijden in een seizoen.

Idee is leuk maar niet realistisch. Overigens wil ik er aan toevoegen dat Fernandez wel gewoon traint door de week. Hij mag alleen 5 wedstrijden niet spelen. Dus hij werkt wel gewoon.

28 februari 2012 om 20:02

@brand_fr

Vrees dat de spelersvakbond daar hier niet mee akkoord gaan. De salarissen in de NHL liggen ook stuk hoger dan hier binnen het voetbal.
Men speelt ook iets meer wedstrijden in een seizoen.

Idee is leuk maar niet realistisch. Overigens wil ik er aan toevoegen dat Fernandez wel gewoon traint door de week. Hij mag alleen 5 wedstrijden niet spelen. Dus hij werkt wel gewoon.

28 februari 2012 om 20:04

Jonge Jonge je snapt het nog steeds niet he. Ik heb het helemaal niet over de rechtelijek kant gehad. Ik geef aan dat het zo zou moeten zijn en ik zeg nergens dat het zo is. Zie mij reacties. Verder is het einde discussie met jou. Meneertje arbeidsrecht.

28 februari 2012 om 21:04

ik weet dat hij nu werkt dmv trainigen, maar men heeft daar gewoon met de NHL afgesproken dat men het niet accepteert als men zich misdraagt op het ijs.

Daarmee bedoelt men niet iemand onderuit halen of de boarding in schaatsen. Nee, daar bedoelt men mee een stick in iemand gezicht plaatsen of als wapen gebruiken of de schaatsen gebruiken in een gevecht. Dan krijgt men veel wedstrijden voor, 10 of zo, en men houd (een deel?) van het salaris in over die wedstrijden. Nu spelen ze daar 3 a 4x in de week, dus betekend dat al snel 2 1/2 week geen salaris.

28 februari 2012 om 21:50

@groenevallei

Ik snap het best, maar klaarblijkelijk snap jij mij iets minder. Jij wilt iets. En ik zeg dat dit wettelijk op dit moment onmogelijk is.

Zelfde als Fernandez voor een heel seizoen schorsen aan de hand van zijn kopstoot.

Net zo rigide en onmogelijk.

28 februari 2012 om 21:56

@brand_fr

Ik weet exact waar je het over hebt. Dat zijn de zogenaamde "match misconducts".
Dan heb je het over spelers die niet meer aan de wedstrijd mogen deelnemen. Immers kennen ze in het Ijshockey ook de straffen van 2 en 5 min.
"match misconduct" kan je vergelijken met een rode kaart. Echter dien je wel in ogenschouw te nemen dat enige vorm van "geweld" in het ijshockey redelijk normaal is.
Denk daarbij aan overtredingen waarvoor je 2 of 5 of zelfs 10 min. op de strafbank beland.

Voor je in het ijshockey een "match misconduct" aan je broek krijgt heb je wel heel wat uitgevreten. Dit hebben ze overigens ingesteld nadat het aantal vechtpartijen tijdens wedstrijden gigantisch uit de hand liep.

We kunnen nu niet zeggen dat er elke week kopstoten worden uitgedeeld in de Nederlandse competitie. Ook andere overterdingen zijn per seizoen op 1 hand te tellen.
Dus om nu heel drastisch te gaan ingrijpen in salarissen is wel heel rigoreus. Verder moet je ook wel onderkennen dat er tussen het systeem daar en hier veel verschil zit. Immers de ijshockeyspelers is het spelen en de volgende dag reizen naar de volgende wedstrijd.
En trainen kent men eigenlijk niet. Doet men in het voorseizoen.
Maar denk dat ik je dat niet hoef uit te leggen.

5 is te weinig. Al vind ik het goed dat de Knvb hem aanpakt, was 7-8 wedstrijden voor deze hersenloze ook niet verkeerd geweest.

Idioten als Fernandez kunnen niet lang genoeg op de tribune zitten.

Daar komt hij goed mee weg hoor, mag blij zijn dat die geen hele seizoen is geschorst.
Ik hoop dat die nu ervan egt goed leert

28 februari 2012 om 20:26

Inderdaad, gelijk accepteren en nooit meer over praten.

28 februari 2012 om 18:06

Het is een terechte schorsing. Omdat er geen voorwaardelijk schorsing gebruikt werd bij het vorige incident tegen Nec, is 5 wedstrijden wel op zijn plaats.

28 februari 2012 om 22:06

Joeyc,

Tv-beelden is een aanleiding om een onderzoek te starten. Bij dat onderzoek wordt er met de slachtoffer en de dader gesproken en na die verklaring gaat de Knvb pas actie ondernemen. Dat van Vertonghen werd toen ook gewoon een onderzoek verricht, maar na de verklaringen volgde toen geen straf voor Vertonghen. Misschien dat Marcello en/of PSV ontlastende verklaring afgelegt.

Mag ie z'n handjes dichtknijpen, wat een onzin zeg. Schandalige actie, niet de eerste keer en dan maar 5 duels? Hadden er 10 moeten zijn!

Daar heeft Guyon ''pineapple'' Fernandez even mazzel zeg!

Vijf duels, ik zou daar maar heel erg snel mee akkoord gaan. Ik had eerder een duel of 11 op zijn plaats gevonden, alleen maar vanwege het feit dat dit de tweede keer is dat hij dit flikt!

Wat een mazzelpik

28 februari 2012 om 17:41

pineapple?

Ik vind dit nog tegenvallen. Hij heeft dit seizoen al een schorsing gehad en doet nu weer iets compleet idioots. 6-8 Duels ga ik voor.

5 duels maar?

Ik had verwacht 8 duels ofzo omdat hij nog steeds niet heeft geleerd van het verleden.

Oeh die moet hij pakken. Daar mag hij heel blij mee zijn. Een cadeautje zeg maar!

Terecht. Snap niet dat die kerel na zijn vreselijk onsportieve actie waarvoor hij 6 duels dacht ik kreeg, weer zoiets flikt. Je benadeeld je club en het is zeer slecht voor je imago.

Ik zeg Doen!!! nee zonder gekkigheid, hier komt hij er makkelijk van af. Hopen voor Feyenoord dat Guidetti net geblesseerd raakt en dat Cisse weer een maand kan voetballen zonder oponthoud.

Valt nog mee.
Blijft jammer dat de willekeur zo groot is met schorsen op aanleiding van Tv-beelden. Van mij part schaffen ze het helemaal af, of onderzoeken ze echt alles.

28 februari 2012 om 17:42

Je zegt het inderdaad goed.. jammer dat er willekeur is bij het bestraffen op basis van tv beelden.
Dat is ook wat mij het meeste dwars zit.

28 februari 2012 om 17:49

Ik ben het met je eens. Jammer dat ze bestraffen op basis van tv beelden. Je ziet zoveel terug op de tv beelden. Dan zeggen we van hij had rood of geel moeten krijgen. Op basis van tv beelden gaan ze die speler toch dan niet bestraffen? Waarom nu wel dan? De scheidsrechter had maar geel of rood moeten geven. Dan zouden ze alles moeten gaan onderzoeken, want dit is niet eerlijk.

Ik hoorde gister dat Willem is het bestuur zat die over de schorsing gaan ? klopt dat ?
Vind overig te weinig. Is 2e keer al en dan maar 5 wedstrijden ?

Belachelijk verdiend gewoon meer wedstrijden dit is nog erger dan iemand klap geven in zijn gezicht... had minimaal 7 a 8 wedstrijden verwacht

5 wedstrijden gelijk accepteren. Hij mag zijn handjes dichtknijpen met deze straf. Na zijn vorige wangedrag tegen NEC en die trap die hij vorig seizoen uitdeelde aan Vleminckx had hij er wel 10 mogen hebben. Het is gewoon een recidivist die ze van de straat moeten houden.

Haha! Dan ligt Fernandez er weer een boel wedstrijden uit. Spelers die zich niet in kunnen houden en dit soort dingen uithalen kun je beter zo spoedig mogelijk van de hand doen. En vervolgens met een stalen gezicht ontkennen dat er ook maar enigzins opzet bij kwam kijken.

Na John Guidommi, nu ook Gudom Fernandez.

28 februari 2012 om 17:42

John Guidommi, ik vraag me af of ik ooit nog een slechtere woordgrap dan deze heb gehoord, maar ik denk eigenlijk van niet..

28 februari 2012 om 18:25

Eigenlijk vind ik het allemaal niet zo erg dat hij z'n shirt uittrok. Dom wel, maar ik zie de humor van mijn vrienden er ook wel in. Ik weet ook zeker dat als we een keer een balletje gaan trappen, en ik maak de winnende, dat ik dan als een gek m'n Feyenoord-shirt uittrek en 't ga vieren net als John. Wat een held is hij zeg!

Mwaa, dit is nog aan de lage kant. Iemand die recidive pleegt zou eigenlijk zwaarder gestraft moeten worden in vergelijking met zijn eerste straf. Hij heeft duidelijk niks geleerd van zijn vorige schorsing.

Ik gok niet dat Feyenoord in beroep zal gaan, aangezien ze Fernandez ook al een boete hebben opgelegd

Met zo een levensgevaarlijke kopstoot maar vijf wedstrijden? Belachelijk.. Knvb bevoordeeld de grote clubs! Vooral na die actie jegens Rens van Eijden en nu Marcelo is dit veel te weinig!!

28 februari 2012 om 21:11

Haha levensgevaarlijk serieus?
Klopt Marcelo moest gereanimeerd worden en het is nog maar de vraag of hij zijn carriere kan voortzetten.
Doe toch normaal messteken dat is levensgevaarlijk.

Lucky bastard, zo ongelooflijk dom dat ie dat gewoon doet. Mag huilen van geluk met 5 wedstrijden

Nog 6 te weinig. Dat hij dit doet is in mijn ogen 10 wedstrijden waard, als je dit op straat doet word je immers opgepakt. En dan doet hij dit ook al voor de 2e keer, das toch van de zotten! En dan ook nog doodleuk ontkennen. Deze gozerd moet gewoon weg van de nederlandse velden, misschien wil mourinho hem nog hebben..

nou dat kost feyenoord weer een aantal plaatsen terug op de ranglijst

28 februari 2012 om 17:43

Zou je denken? met Guidetti en Cisse erbij?

28 februari 2012 om 17:56

Guidetti is geblesseerd geraakt vandaag op de training van Zweden.

28 februari 2012 om 18:26

en ook weer beter geworden... wel opletten

28 februari 2012 om 18:51

Las 't ja, streep mijn comment maar weg ;

28 februari 2012 om 18:05

Klopt want Fernandez speelt dit seizoen top!

28 februari 2012 om 18:10

Wie moet er anders staan dan? Achabar een broekie van 17?

28 februari 2012 om 18:26

lol....?

28 februari 2012 om 18:35

Kiprich, Pierre of Kindvall

veeeeeeulss te weinig. niet de eerste keer en dit heeft toch niets met voetbal te maken.
en dan ook nog gaan vragen voor de camera wie nou de kopstoot gaf? wat een autist.

Belachelijk lage straf ,deze gast is ene crimineel hoort al verbannen te worden uit het voetbal ,hij Marcelo wel kunnen vermoorden met zo kopstoot ,als hij hem verkeerd had geraakt . DE Knvb is schandalig bezig door hem lage straf te geven ! .enige waar hij hoort is in de TBS kliniek ,het is een los geslagen gek ,meer niet.

28 februari 2012 om 18:12

Vermoorden? Haha je moet het ook niet overdrijven kerel. Wat had jij gezegd als Toivonnen dit gedaan had? Hetzelfde?

28 februari 2012 om 18:23

Ja Want Toivonen heeft Marcelo een kopstoot gegeven ?

28 februari 2012 om 23:55

Ja en Mertens had ook wel dood kunnen gaan toen er iemand met zijn hand langs zijn schoen schampte. Gelukkig zag de scheids het toen wel!!!

28 februari 2012 om 18:41

Een vieze kopstoot ,had fout kunnen aflopen met Marcelo,dat jij dat goed vind ,zegt heel wat over jou !

28 februari 2012 om 19:22

Jij maakt er je eigen waarheid van ! :was gewoon een flinke kopstoot,misschien een bril aanschaffen ,voor een goeie kijk.

28 februari 2012 om 21:14

Toivonen had de nek van clasie wel kunnen breken toen hij hem omgooiden bij de 1-0. Matavz had Martins Indi zwaar kunnen bleseren bij de 3-2.
Kom op zeg als je het zo zegt moet je iedereen voor 10 wedstrijden schorsen.

jeetje dan is ie totaal al een derde van het hele sezoen geschorst. hoop dat ie er nu wel van leert...

Ik vind het ook wel een rechtvaardige straf. Als je vergelijkt met sommige horror overtredingen waar 2 of 3 duels voor wordt gegeven(dat moet soms natuurlijk wel veel meer zijn!). Maar 5 wedstrijden is toch wel weer heel lang voor hem en de club, en hij benadeelt Feyenoord hier wel weer mee.

Ik vind het, mede ook omdat Fernandez het zelf niet erkent, een veel te lage strafmaat. Minimaal 7-8.

Prima schorsing lijkt me. Ik heb het gevoel dat iedereen hier op voetbalzone tegen elkaar aan het opbieden is. Als de ene zegt 8 wedstrijden roept de ander 10 en de volgende het hele seizoen. Wees gewoon reëel, 5 wedstrijden is een goede schorsing voor deze fout.

Tja, terechte schorsing, al had Feyenoord bij die situatie ook een penalty moeten hebben. Fernandez werd met twee handen door die Marcelo vastgehouden. Bovendien had die 3-2 ook niet goedgekeurd mogen worden door Liesveld de Psv'er.

Maar terechte schorsing en ben er wel blij mee, want de laatste weken was hij erg slecht bezig. Daar doen die twee goals niets vanaf.

28 februari 2012 om 17:48

Ongelofelijk, nog steeds klagen over de wedstrijd. Nee het was geen penalty en als die 'psver' Liesveld gewoon die kopstoot zag was het nooit 2-2 geworden.

28 februari 2012 om 17:49

PSV had ook een penalty moeten hebben toen matavz werd aangetikt. Fernandez had al rood moeten krijgen dan waren die 2 goals niet gevallen. De scheids had moeten staken omdat de feyenoorders over zijn moeder begonnen te schelden.

allemaal achteraf gelul..
gewoon een terechte uitslag en een terechte schorsing.
scheids heeft ook gewoon goed gefloten.

28 februari 2012 om 18:38

@El Fenomeno

Ff de beelden terugkijken. Het is eerst Fernandez die aan Marcelo gaat hangen. Om er voor te komen. Daarna is het andersom.

Dus hoezo penalty. Als we toch gaan straffen had het een vrije trap moeten zijn voor Psv.

Belachelijk 5... Minstens 8 omdat hij weer in de herhaling valt.

in hoger beroep zullen ze waarschijnlijk niet gaan omdat feyenoord al heeft toegegeven dat hij fout zat!

28 februari 2012 om 17:47

Klopt, en daarbij hebben ze hem ook nog een boete gegeven. Flikt ie geen 3e keer dit. (hoop ik voor hem én Feyenoord, anders zie ik 'm wel teruggezet worden naar Excelsior.

28 februari 2012 om 18:00

Persoonlijk denk ik dat ie het net zo makkelijk een 3e keer flikt. Sorry hoor maar van de 1e keer had ie al moeten leren. Hij schijnt maar niet te leren.

Kan je zien dat de Knvb met 2 maten meet, vond deze overtreding velemalen erger dan zijn eerste, maar volgens mij heeft hij ook nog een voorwaardelijke straf van 2 of 3 wedstrijden, dus die komen er boven op.

Belachelijk weinig. Wel koopstoot moet hij zwaarder gestraft worden of geen kopstoot en krijgt hij geen straf. Maar dit begrijp ik niet. Ik dacht, rekening houdend met gedrag tegen NEC, minimaal 8 wedstrijden.

Niet de slimste he die Fernandez, alweer zon domme actie

Een maat van mij gaf in een kopstoot in de kroegje en zat 2dagen vast.

On; Ik vind 5 wel weinig misschien 9 of zelfs 10.

Dus zondag misschien geen Fernandez en/of Guidetti...misschien heeft Groningen een kansje.

terecht, is eigenlijk nog te weinig. Zulke acties horen gewoon niet op het veld. Van mij mogen ze een vaste straf van 12 duels voor geven voor het slaan of een kopstoot uitdelen.

Te weinig, 2 e keer misdragen, gewoon een wedstrijd of 10 schorsing, want van die vorige 6 heeft hij ook niks geleerd!

Als je ziet dat Souarez voor een stuk uit iemands hals bijten 7 wedstrijden krijgt vind ik de straf voor dit kopstootje vrij hoog. Maar Souarez was natuurlijk van Ajax en Fernandez van het gehate Feyenoord... Begrijpelijk dus.

28 februari 2012 om 17:53

Niet alleen dat... mar dan moeten ze ook alle discutabele momenten gaan onderzoeken en bestraffen. want nu is het pure willekeur!

28 februari 2012 om 18:40

@schorpion

Alleen situaties die niet zijn beoordeeld door een scheidsrechter kunnen door de aanklager worden onderzocht.
Dus als een scheidsrechter het waarneemt en bestraft is het klaar.

28 februari 2012 om 18:54

ja dat weet ik.. dat levert ook aardig wat frustratie,s op.

In orde..... Thanks!

28 februari 2012 om 19:10

@schorpion.

Check je inbox maar .

Kan me er ook wel in vinden hoor. Maar we hebben te dealen met hoe het is. En het is en blijft mensenwerk

28 februari 2012 om 17:54

Worden jullie Feyenoorders(sorry, lang niet alle) nou niet moe van dat altijd maar naar Ajax wijzen?

28 februari 2012 om 18:06

nee hoor...want we wijzen naar de tuchtcommissie van de Knvb.
Die moeten gewoon eerlijker handelen.

28 februari 2012 om 18:11

Ten opzichte van Ajax volgens jullie, dus wijzen jullie wel naar Ajax. Doe toch niet zo belachelijk man en kijk met een beetje objectieve blik. Met vijf wedstrijden wordt Fernandez gewoon nog gematst, want dit is niet de eerste keer dat hij zoiets flikt.

28 februari 2012 om 18:56

Rustig @ Hector... laat je niet zo naaien...
Neem dit met een berg zout!;

28 februari 2012 om 19:56

Er zijn helaas ook mensen die het echt menen schorpioen.

28 februari 2012 om 22:27

Villaboas,

Overdrijven kun je wel. Suarez beet alleen maar en nam helemaal geen hap eruit. En trouwens, weet jij waar de hals zit, want Suarez beet n.l. tussen de schouders en borst en volgens mij zit daar niet je hals.; Maar het altijd makkelijker om met de media mee te praten i.p.v. zelf naar de beelden te kijken.

En 7 wedstrijden waren toen gewoon terecht. Net zoals 5 wedstrijden voor een kopstoot door iemand die niet voor de eerste keer is bestraft voor zo'n gedrag. Straffen is niet alleen maar bedoeld omdat het in de regels staat, maar een straf is bedoeld om zo'n persoon laten zien dat het niet mag en als je na je eerste straf niets hebt geleerd, dan zijn die 5 wedstrijden zeker terecht.

En dat jij denkt dat de Knvb Ajax is? Tja, daar ga ik maar niet op in, want reageren op iemand die onzin verkondigt heeft geen nut, want zulke personen zoals jij bekijken alles in één richting.

ja terecht dat hij dit krijgt welke straf het ook is
het zijn zulke domme acties en nu kan het nog is helemaal fout aflopen omdat je niet weet hoe erg guidetti gebleseerd is.
dan heeft feyenoord gewoon een groot probleem wie gaan ze dan in de spits zetten.
en idd het had van mij ook meer mogen zijn maar het word tenminste bestraft

en psvx jij praat gewoon is psv taal je kan ook overdrijven!!!!!!!!

Te weinig. Pure kopstoot mag je wel 7 tot 8 voor geven. Valt me erg tegen van de Knvb. Als je dan ook nog ontkent voor de camera en de onschuldige knul uit gaat lopen hangen voor heel Nederland, maak er dan maar 9 van.

haha 5 wedstrijden vind ik gewoon absurd veel..
natuurlijk hoort dit niet thuis, maar 3 duels is zat..
overtreding express met gestrekt been, vind ik zwaarder en daar krijg je 4 duels voor wat bijvoorbeeld Sno deed, of smerig van achteren..
overigens mag Marcelo ook gewoon een schorsing krijgen, zwaar irritant doen..
dit is mijn mening, gelukkig boeit het me niet zoveel.. maar ik vind het toch wel zwaar gestraft.

hiermee wil ik zeggen ; dat de regels lachwekkend zijn, en ik wil niks goed praten maar 5 duels voor een kopstoot gaat me te ver terwijl er veel smerige overtredingen zijn die niet worden bestraft of die een mindere straf krijgen!

Het niveau van de gemiddelde voetbalzone gebruiker daalt weer tot -0,0. Ik lees woorden als 'gek' en 'autust'. Nee, maar serieus. Ik zou de helft van jullie aan kunnen geven voor 'grof taalgebruik'. Triest, echt triest! On: In mijn ogen een goede straf met het oog op de resterende wedstrijden. Uit mijn hoofd moeten ze nog 14 wedstrijden? (je mag me corrigeren). Dit is dus 1/3 van de resterende competitie. Zitten hier de voorwaardelijke wedstrijden van de vorige keer dat deze jongen zich misdroeg? Iemand?

28 februari 2012 om 17:52

als je dat zo graag wilt dan doe je dat toch lekker ;

“Ik wilde me lostrekken en we gingen met onze gezichten tegen elkaar”,

ik trek met ook altijd los met me hoofd guyon.. -.-

Willem van Hangem ligt er niet wakker van, als Guyon lang (geschorst) wordt.. en mischien wel alle trouwe Feyenoord - Fans.

echt lekker voor hem, porsie schijnheilig lopen doen later, echt bah, ik walg echt van die kerel

5 wedstrijden is prima. eigenlijk had marcelo ook wel 1 mogen hebben, wat een eeuwige jankerd is dat. alhoewel... tis voor de andere clubs gunstiger al hij blijft staan. wat een draak van een speler

28 februari 2012 om 18:27

wat een onzin??

waar had Marcelo dan een schorsing voor moeten hebben dan?

28 februari 2012 om 19:18

waarschijnlijk voor het ontvangen van die kopstoot. Hahaha.

Vind het best weinig eigenlijk als je ook nog zijn geschiedenis erbij houdt.
Vraag me soms hoe ze die straffen nu echt bepalen.

Ik heb geen een reactie hierboven gelezen waarin staat dat Marcelo als eerste een hoofdbeweging maakt naar Fernandez? Ik vind het echt belachelijk dat hier uberhaupt een hype van wordt gemaakt. Ze zijn in mijn ogen beiden even schuldig..

28 februari 2012 om 18:29

Haha? Vindt jouw reactie nergens op slaan, sorry meestal heb ik respect voor jouw reactie’s maar dit gaat te ver.

Punt 1 de bal was allang weg,
Punt 2 Als Marcelo hem heeft geraakt waarom heeft niemand het gezien? En Fernandez had geen pijn.
Punt 3 Fernandez raakte hem, zie de doelbeelden maar eens op Youtube, het is en blijft een appart ventje, en maar blijven ontkennen voor de camera.

28 februari 2012 om 19:39

Dankje voor het compliment om me vervolgens weer af te kraken :P

1: Dat de bal al lang weg is geldt inderdaad ook voor Marcelo, dus dan is Marcelo nog steeds net zo schuldig.
2: Sowieso dat mensen hebben gezien dat Marcelo het deed, maar uiteraard zien we alleen wat we willen zien! En zeker dat Fernandez pijn heeft! Hij grijpt daarna ook meteen aan zijn gezicht!
3: Die beelden heb ik ook gezien en juist daarop wordt mijn argumentatie getoond! Je kunt duidelijk waarnemen dat Marcelo als eerste zijn hoofd ernaartoe beweegt. Voor mij zijn ze of beiden schuldig of beiden onschuldig!

28 februari 2012 om 19:58

Vind je het gek dat Fernandez wat had. Hij geeft een kopstoot!

Ik vindt 5 wedstrijden veel te weinig, een kopstoot hoort gewoon hier niet thuis. En na die tijd maar ontkennen, ach ja het was overduidelijk en als Ronald Koeman professioneel is schorst hij hem nog eens 5 wedstrijden. Hij heeft zoiets al vaker laten zien, agressief mannetje is het.

Deze jongen heeft me wel verrast dit seizoen, toen ie overkwam van excelsior was ik niet enthousiast, maar gezien de financiele situatie begreep ik het wel.
Maar de wedstrijden die hij speelde vond ik hem wel aardig spelen, en afgelopen zondag was ie gewoon 1 van de beste van het veld.
Maar met dit soort acties helpt ie zn eigen carriere aardig naar de maan.
En hij helpt Feyenoord hier ook niet mee!

Marcelo maakte de eerste beweging naar G.fernandez als je goed kijkt belachelijk weer van de knvb !

28 februari 2012 om 18:44

@feyenoordbp

Omdat Fernandez het shirt vast heeft van Marcelo ja. En hij daaraan trekt. Sorry hoor maar als je dat niet waarneemt is het misschien wijzer om een afspraak te gaan maken bij de opticien.

Dus niks belachelijk van de Knvb je moet bij Fernandez zijn niet bij de Knvb.

Dit is verdomme al de tweede keer dat hij zoiets flikt en dan maar vijf (!) wedstrijden schorsing. ik had hem er minstens tien gegeven. De aanklager mag hier harder optreden.

De Knvb maakt zich belachelijk met dergelijke schorsingen. Er zit totaal geen verband in de lengte ervan. Voor sommige zware tackles worden vier wedstrijden schorsing gegeven en voor een kopstoot dus vijf. En blijkbaar halen ze niet zijn geschiedenis erbij want hij heeft kort geleden ook al een dergelijk voorval gehad. Deze jongen is een recidivist en moet hard gestraft worden. Stompen en kopstoten horen absoluut niet op een voetbalveld thuis en valt onder de hoogste vorm van spelbederf. Bovendien mag Fernandez ook wel vijf wedstrijden schorsing krijgen voor dat glasharde liegen op tv en zo overdreven naar de grensrechter te rennen. Die jongen is zo ver heen dat hij in zijn eigen leugens gelooft.

Ik had eigenlijk wel meer wedstrijden verwacht ook aangezien hij pas geleden Van Eijden ook al had geslagen. Ik dacht/hoopte op een wedstrijd of 7-10.

belachelijk!
hij gaf hem gewoon een kopstoot, deze jongen hoort minstens 10 te krijgen.
ik snap die knvb trouwens toch nooit.

Echt dom van Fernandes. Hij was al een keertje voor een lange tijd geschorst en geeft dan onnodig een kopstoot aan Marcelo. Hij heeft geluk dat het maar 5 duels zijn. Ik had nog meer wedstrijden gegeven als ik hen was.

"hij mist de komende weken de ontmoetingen met FC Groningen, FC Utrecht, FC Twente, De Graafschap en Nec"

Hij mist NAC VZ, niet Nec. ;

On: Terecht deze schorsing, had eerlijk gezegd wel langer verwacht.

Ik ben blij dat Feijenoord deze mafketel bij ons heeft weggehaald, vond hem echt een vervelend mannetje. Dit is al de zoveelste keer, die jongen heeft echt een handje van natrappen en dat soort achterlijke acties. Nu speelt hij wel aardig, maar bij Excelsior speelde hij altijd ook echt alleen voor zichzelf, en heeft hij ook al onnodig veel kaarten en een dikke schorsing gepakt..

Ik vind dat Feijenoord hem echt een allerlaatste waarschuwing moet geven en hem anders gewoon uitzwaaien. Een keer door het lint gaan en daar stevig van leren kan gebeuren, maar constant zulke opgefokte acties kan echt niet.

Dat is teleurstellend zeg, 5 duels maar? Die gozer is net een paar weken terug nadat hij 6 wedstrijden was geschorst voor het slaan van zijn tegenstander. Recidivisten moet je hard aanpakken, anders leren ze het nooit.

Terecht voorstel. Dit soort zaken horen niet op een voetbalveld thuis. Dat hij het hele gebeuren nog ontkent vind ik zelfs nog erger.

Nec? Hij is voor NAC geschorst, nec zijn wel al 2x tegen geweest

Terechte straf + geldboete van Feyenoord. Als Feyenoorder zijnde vind ik ook dat als hij in totaal 11 wedstrijden schorsing heeft gehad (6 Nec - 5 Psv) in dit seizoen, dus ongeveer 1/3 van de competitie niet heeft kunnen meespelen, door wangedrag. Betaal dan ook maar 1/3 van je salaris terug aan de club. En als dat is gedaan, zo snel als mogelijk afscheid nemen van hem. Dit gedrag is Feyenoord- onwaardig.

Enige maar is dat er maar 1 beeld is die het geval heeft vastgelegd... jammer.

nou dat vind ik nog meevallen beetje opgelucht nog.
ik vind het wel jammer dat Fernandez dit zo vaak doet (vorig jaar tegen AZ nu tegen NEC en Nu Psv)]
echt zonde is wel een leuke voetballer.
ik had zelf verwacht dat hij er minimaal 10 zou krijgen
Maar zit hier de 1 wedstrijd voorwaardelijk ookal bij of word het dus nog6

Aanklager stelt Fernandez schikking van vijf duels voor

Wat een grof schandaal deze lage straf.

Feyenoord mag hier in zijn handjes wrijven en snel de schikking accepteren, want minder gaan het er nooit worden. Ik snap niet dat na het eerdere incident dit seizoen dat er bij herhaling (iemand slaan of kopstoot uitdelen vallen bij mij onder dezelfde noemer) een mindere schorsing voor krijgt. Ik zeg 6 wedstrijd + nog 1 of 2 voor de herhaling omdat het al eerder is voorgekomen.

Normaal gesproken een prima straf, maar nu wel erg merkwaardig. Fernandez is een recidivist, die ondanks zijn leugens na de wedstrijd helemaal niet geleerd heeft van de vorige keer. Ik ben het helemaal eens met Johan Derksen gisteren, dit is regelrecht straatvechtersgedrag. En ik vind dit van dezelfde categorie als het bijtincident waarvoor Suarez werd gestrafd!

28 februari 2012 om 19:30

Houd toch op joh. Bijten is ziek en levensgevaarlijk, ivm infectie/hiv besmettingsgevaar. Een kopstoot valt niet goed te praten, maar is niet levensgevaarlijk, zeker niet zoals Fernandez het deed. Wel heel stom natuurlijk en 5 duels zijn verdiend.

28 februari 2012 om 19:36

Hiv? Hoezo? komt Suarez ofzoo uit Afrika je maakt hem nu belachelijk

28 februari 2012 om 19:43

HIV komt veel voor in Zuid-amerika hoor.. Zeker gezien Suarez uit een (zeer) arm milieu komt, gecombineerd met de grote hoeveelheid prostitutie in Zuid-amerika is de kans zeker aanwezig dat hij besmet is met Hiv hoor. Zeg niet dat hij er aan lijd, maar je kunt het niet uitsluiten (iedereen zou het in principe kunnen hebben) en daardoor is bijten levensgevaarlijk.

28 februari 2012 om 19:45

Moet je uit Afrika komen om H.i.v. te hebben? Jij maakt Afrika belachelijk... Hoewel ik het wel belachelijk vind om gelijk zo''n type besmetting van stal te halen. Voetballers ondergaan week in week uit gezondheidstesten. Ik weet dat de medische staf van Ajax niet bepaald een goede naam heeft momenteel, maar het lijkt me toch sterk dat eventuele H I V bij Suarez onopgemerkt is gebleven...

@lionelhans: het gaat om de intentie/opzet van de speler en die vind ik in dit geval hetzelfde. Puur verwonden/pijn doen. Bovendien, bijten en een kopstoot zijn even niet als wel levensgevaarlijk. Een beet van een dader die geen infectie of besmetting kan overdragen is niet gevaarlijk. En een rake kopstoot op de slaap of eentje die iemands neusschotje naar achteren kan doen schieten is wel degelijk levensgevaarlijk. Zo'n zwart-wit vergelijking maken is natuurlijk gelul. Bovendien: het gaat om de intentie!

28 februari 2012 om 19:52

Ik vind niet dat je de intentie kan vergelijken eigenlijk. Natuurlijk is het allebei frustratie en bedoeld om de tegenstander aan te vallen, maar waar een kopstoot een soort instinctief gedrag is om iemand in de buurt uit te schakelen is bijten dat duidelijk niet. Tenzij je echt een pure psychopaat bent zal je niet zomaar bijten, dus heeft Suarez echt de intentie gehad om een hap uit de nek van Bakkal te nemen. Kannibalisme heet dat ook wel en als je naar het wetboek kijkt zal kannibalisme wel iets zwaarder bestraft worden als openbare geweldpleging/mishandeling.

Iedereen zegt maar dat hij meer wedstrijden schorsing moet hebben, maar daar ben ik het niet mee eens.
Hij geeft een kopstoot in de wedstrijd tegen PSV en nu hebben andere tegenstanders van PSV hier dus voordeel van o.a Twente concurrent voor de titel.
Het hele gele ,rode kaarten en schorsing systeem is niet goed als een speler van club A bijv. een doorgebroken speler van club B neerhaalt , waardoor deze niet kan scoren en de speler van club A krijgt rood dan kan deze speler de volgende wedstrijd niet spelen zodat zij zwakker tegen club C aantreden terwijl dit een concurrent van club B zou kunnen zijn.
Zo simpel als A B C

I

28 februari 2012 om 19:25

hahahaha... ik moet eerlijk zeggen dat je bericht echt 3 x moet lezen wil ik het nog snappen.;

Maar ik ben het uiteindelijk wel met je eens, maar dat is een nadere discussie.

Ik weiger om nu Fernadez helemaal af te gaan zeiken... het was dom, maar ik ben nog steeds blij met hem en hij is nog steeds feyenoorder.
Dus...gewoon niet me accoord gaan en hopen da de straf minder uitpakt.

Jammer dat hij niet langer geschorst is, vies mannetje

Dit is toch te schandalig voor woorden he. Binnen één seizoen sla je iemand expres vol in zijn gezicht én geef je iemand een volle kopstoot en wat krijg je? Vijf duels schorsing. Een amateur zou bij zo'n tweede overtreding voor een jaar geschorst worden of zelfs geroyeerd, maar als je prof bent mag je blijkbaar overal makkelijk mee weg komen. Dit had op zijn minst een hogere schorsing moeten zijn dan de vorige keer.

Hij zal straks wel vertellen dat er een racistische opmerking is gemaakt!
Het liegen zit bij deze gast in het bloed.

28 februari 2012 om 19:32

ik denk het ook!

Te weinig, hij verdiend 8 wedstrijden schorsing. Ik zie hem het liefst helemaal niet meer dit seizoen, maar helaas zal hij over een tijdje wel weer op het veld verschijnen. Echt een misselijk mannetje. Voor Feyenoord is dit ook niet goed. Niet voor de ploeg, maar ook niet voor het imago van de club.
Wel goed dat ze het bij Feyenoord, in tegenstelling tot Guyon zelf, wel toegaven.
Het was een duidelijke en smerige kopstoot die eigenlijk wel 8 wedstrijden verdiende.

Knvb moet vaste regels maken voor kopstoten. Een echte kopstoot moet gewoon minimaal 7/8 duels schorsing opleveren.

Zonde dat bij zo'n goeie speler als Fernandez soms de stoppen doorslaan. Maar ja, Ik denk niet dat Feyenoord er slechter van wordt met Guidetti.

Vind het aan de krappe kant, 5 wedstrijden, zeker met z'n verleden, lijkt me niet verstandig om in hoger beroep te gaan dus.

Het wordt allemaal vreselijk overdreven, omdat de beweging met het hoofd gezien moet worden als een reflex die je maakt als je een lelijk hoofd vlak voor je ziet en daarvan schrikt.
Een klassieke kopstoot zie je in principe alleen bij een opstootje, dat zijn de smerigste overtredingen.
Deze zogenaamde kopstoot vind ik meer weg hebben van een onhandige botsing in het vuur van het spel.

28 februari 2012 om 19:13

@ajaxisjohan

Dan zou ik voorstellen om de beelden nog een keer op te zoeken op youtube. En als het je dan nog niet duidelijk wordt een afspraak te maken bij de opticien.

Beide spelers zijn in een beweging naar het doel. Echter stopt Fernandez en draait zich om, om vervolgens Marcelo een onvervalste kopstoot te geven.
Dus hoezo een onschuldige botsing?

Als ik hem was zou ik het meteen accepteren. Want hij mag blij zijn gezien z'n verleden dat het niet een grotere schorsing is geworden. Persoonlijk dacht ik eerder aan een wedstrijdje of 7 en dat puur op basis van eerdere vergrijpen.

belachelijk, Marcelo's hoofd beweegt richting dat van fernandez nog voor dat fernandez iets doet. ik zeg niet dat guyon niet geschorst moet worden, maar Marcelo is hier ook niet zuiver

28 februari 2012 om 18:49

Nee want Marcelo is de dader ,fernandez is het slechtoffer ?

28 februari 2012 om 18:54

dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat Marcelo ook schuldig is in deze situatie. wanneer Marcelo niet gedaan had wat hij deed, had Guyon nooit die "kopstoot" gegeven.

28 februari 2012 om 19:15

@jouke88

Kijk dan ook even wat er gebeurt voor de "16" want daar is het precies andersom en hangt Fernandez aan Marcelo.

En daarbij heeft Fernandez Marcelo vast aan zijn shirt en trekt hij deze naar zich toe. Dus zo vreemd is de beweging van Marcelo dan ook weer niet.

Dus misschien de beelden van de hele situatie maar eens bekijken?

28 februari 2012 om 19:19

Wat heeft hij gedaan ,doe normaal man ? Fernandez is de gene die ene kopstaat geeft ,marcelo is gewoon in een duel klaar ! Marcelo is nergens schuldig aan ,dit is echt de wereld op zijn kop !

28 februari 2012 om 19:29

Goh, laat me raden jij bent voor Psv.

Wat een opgeblazen gedoe hier allemaal zeg. Misschien heeft Marcelo daarvoor wel 10x in de wedstrijd vol op Fernandez zijn tenen gestaan, maar dat zie je allemaal niet op beeld. Ik vind het allemaal zo'n overdreven gedoe, omdat ie heel even met zijn hoofd richting Marcelo beweegt.

Buiten dat is het natuurlijk wel verschrikkelijk dom van Fernandez.

Gerechtigheid, alleen jammer dat het geen 11 duels zijn, zeker gezien zijn verleden. Maar, ik ben al blij dat de Knvb hem wil schorsen en dat hij er niet zomaar mee weg komt.

"hij mist de komende weken de ontmoetingen met FC Groningen, FC Utrecht, FC Twente, De Graafschap en Nec. Komend weekend krijgt Feyenoord haar topscorer John Guidetti wel weer ter beschikking; hij was tegen PSV geschorst."

Ik denk dat VZ NAC bedoelt, aangezien we NEC thuis en uit al hebben gehad.

Maar on-topic:

Ik vind dit als Feyenoorder ook aan de lage kant. Ik had hoger verwacht om eerlijk te zijn. Aan de ene kant komt het goed uit dat we weer sneller over hem beschikken. Aan de andere kant hoop ik dat hij niet weer zoiets stom uitvoert ...

Heeft al eens eerder een wedstrijd of 6 schorsing gehad voor soortgelijke geweldgerelateerde incidenten, dan vind ik 5 wedstrijden véél te weinig en had hij van mij minimaal 8 gekregen.

Te kort, ze zouden hem eigenlijk tot het einde van het seizoen moeten schorsen. En als hij nog 1x iets in een wedstrijd doen. Bijv iemand een stoot geven of een kopstoot dan voor de rest van zijn leven bannen van de eredivisie.

Vreemde verhouding deze straf met de vorige. Waarom voor slaan van een tegenstander 6 wedstrijen en voor een kopstoot aan een tegenstander niet te lang daarna 5 wedstrijden. De logica ontgaat me volledig.
Persoonlijk vind ik dat Feyenoord hier een statement kan maken door bijvoorbeeld de straf te verdubbelen of domweg te zeggen "je speelt dit jaar niet meer".
Er zitten al genoeg smetten op ons blazoen door idioten die zich supporter noemen, als spelers nu ook nog met dit soort idioterie beginnen is het eind zoek. Mooi voorbeeld voor de jeugd. Wat mij betreft direct en onverbiddelijk de kop indrukken.

28 februari 2012 om 18:57

Ik begrijp dat ook niet! Deze freefighter hoort helemaal niet op een voetbalveld thuis als hij dit soort raar gedrag laat zien. De vorige schorsing heeft weinig indruk op 'm gemaakt blijkbaar, dus waarom nu niet zwaarder schorsen??? Het is mij een raadsel. Volgens mij durft de Knvb geen echte stelling te nemen.

5 van de KNVB, 5 van Feyenoord zelf. Feyenoord onwaardig ik hoop dat hij de volgende transferperiode verkocht word en Achabar een kans krijgt.

Ik zou het heel snel accepteren, mijn inziens een hele milde straf.

Normaal gesproken zou je denken dat men juist een zwaardere straf zou geven met de wetenschap dat het de tweede keer in één seizoen betreft. Het lijkt er hier op dat de Knvb juist andersom werkt en er van uit gaat dat Fernandez het toch nooit af zal gaan leren. De eerst volgende keer zal hij waarschijnlijk slechts 4 wedstrijden gaan krijgen.

Opzich had hij wel een langere straf mogen krijgen, al ben ik met 5 wedstrijden ook wel tevreden.
Jammer dat hij dit soort gedrag niet is afgeleerd, je zou toch verwachten dat een ezel zich niet 2x aan dezelfde steen stoot, bij hem dus wel.

De straf is gewoon heel degelijk als dit de eerste keer zou zijn geweest dat hij bij zo'n incident betrokken is. Echter dit is de tweede keer binnen korte tijd. Ik vind het dan ook een fout van de Knvb. Die moeten bij dit soort incidenten gewoon een straf geven van vijf wedstrijd en dan 10 wedstrijden voorwaardelijk. Dan had Ferandez nu mooi die extra tien wedstrijden ook kunnen uitzitten.

Ben ik nou de enige die 5 wedstrijden niet aan de lage kant vind? Natuurlijk hoort het niet en moet hij geschorst worden, maar ik vind een 2 benige tackle, of met gestrekt been eigenlijk veel erger dan zo een kopstootje. Het feit dat hij eerder die NECer sloeg heeft hier verder weinig mee te maken. Hij is daar immers al voor gestraft.

Gezien Fernandez voor een kopstoot maar 5 wedstrijden krijgt en voor het slaan 6, twijfel ik erg aan de Knvb. En ik denk dat de Knvb ook erg twijfelt. Want als zij echt hadden gevonden dat het een kopstoot was en kijken naar het verleden waar zo'n soort actie er ook al was, hadden ze hem zeker wel 7 wedstrijden gegeven. Nu doen ze het af met 5 wedstrijd. Dus ik denk dat de Knvb ook niet helemaal zeker is van of het nu een kopstoot is of niet.

Terecht in mijn ogen. Vind 5 wedstrijden daarom nog vrij mild. Hadden er gerust 7 of 8 kunnen zijn. Behoorlijk dom van die jongen om nogmaals zo in de fout te gaan. Ik begrijp gewoon niet dat je dat jezelf en je club aandoet.

Johan Derksen vertelde gister ook al in VI dat hij vond dat hij voor 15 duels geschorst moest worden daar ben ik het helemaal mee eens!

goedeavond mensen.
zo hoe ik het heb gezien
was eerst de psv speler wat de hoofd na hem toe ging
en dan de feyenoord toevallig ook met ze hoofd na hem toe draaide
vind ik als nog geen kopstoot mijn mening gwn laten zitte en door spelen
niks aan het handje opgelost

10 duels schorsing had van mij ook gemogen. In 1 seizoen iemand op zijn muil slaan en iemand een kopstoot geven mag wat mij betreft zwaar worden bestraft.

kennelijk heeft ie niks geleerd van de eerste schorsing. keihard aanpakken dit soort mafketels. Als je graag wilt slaan en kopstoten uitdelen word je maar free fighter ofzo

Zal mij benieuwen of deze jongen morgen nog in beroep gaat ook aangezien hij met volle overtuiging uitsprak dat 't niets was terwijl de scheids (achteraf) en notabene zijn eigen coach vonden dat het een duidelijke kopstoot was.

Wat is deze jonge toch dom en wat brengt hij zijn club steeds in diskrediet, echt ongelooflijk! Hij was puur erop uit om een kopstoot te geven en dan na de tijd zeggen dat hij niks had gedaan!

De nieuwe Ibrahimovic in de eredevisie hij deelde vroeger ook
alleen maar kopstoten uit. Maar ik vind dat hij langer geschorst moest
worden.

kan alleen maar zeggen dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed weg komt zo. Snap het niet, zeker niet na die klappen in November tegen Nec.

Maar goed, ik heb niet geleerd om in de tuchtcommissie te komen.

Hij valt ook nog eens een keer in herhaling met zijn agressief gedrag. In zo'n situatie vind ik dat je altijd en voorwaardelijke straf moet krijgen die gedurende 2 seizoenen loopt. Ik zou zeggen valt het dan binnen die 2 seizoenen weer voor dat er een extreem vergrijp is waar een zware straf op staat, dat deze straf automatisch verdubbeld wordt. 5 duels + 5 duels = 10 duels. Dit soort praktijken moeten van het voetbalveld worden verbannen. Zijn reactie na afloop is ook ongepast, pyschologische hulp vind ik zelfs normaal bij zo'n reactie. Je bent gewoon een tikkende tijdbom als je zoiets doet. Ook in het dagelijks leven moeten zo'n mannen wel problemen hebben. Sociaal klopt er iets niet bij dit soort handelingen. Ik vind de straf, die boete van Feyenoord ook veels te mild. Hij verdiend tonnen per jaar voor het warm houden van de bank, die boete van 10.000 euro boeit zo'n speler echt niet. Zo leer je er nooit van!
Laat hem maar eens de pupillen trainen in zijn vrije uren 's middags.

Fernandez 5+6 =11 wedstrijden schorsing,heeft hij nog altijd meer gespeeld en gescoord dan Cissé voor Feyenoord dit seizoen of heb ik het mis ?

28 februari 2012 om 19:54

een voorwaardelijke straf, met 5 + 5 als voorbeeld. 6 + 6 enz. kan dus ook. Cisse hoort wel op een voetbalveld thuis, mensen die vuistslagen en kopstoten geven niet.

28 februari 2012 om 19:56

Daar heb ik toch ook niks over gezegd, ik vroeg alleen wie er tot nu toe meer heeft gescoord, volgende keer wat aandachtiger lezen gast .

28 februari 2012 om 20:53

dat zegt waarschijnlijk meer over jou bericht. Cisse doet er niet toe, relaterend aan dit artikel op vz.

Terechte schorsing had eigenlijk meer wedstrijden verwacht, zijn hoofd gaat duidelijk richting het gezicht van Marcelo.
Ook dom van hem om daarna nog te klagen bij de arbitrage

Off:
Hij mist de komende weken de ontmoetingen met FC Groningen, FC Utrecht, FC Twente, De Graafschap en Nec.

VZ Feyenoord speelt niet tegen NEC maar tegen Nac.
Feyenoord - NEC 0-1
NEC - Feyenoord 0-2

Had van mij wel 10 mogen zijn aangezien het zijn tweede keer is. Dit gaat zo nog een keer gebeuren als Koeman het hem ook niet even duidelijk maakt. En anders gewoon nooit meer opstellen, hij brengt Feyenoord alleen maar in discrediet.

Terechte schorsing. Feyenoord en Fernandez mogen blij zijn dat het niet meer is. Hij haalde al vol een keer uit op een speler en een keer mis. Niet te geloven dat er nog mensen zijn die dit onterecht vinden! De beelden spreken voor zich.

Ik ben het ermee eens dat Fernandez gestraft wordt voor zijn onprofessionele houding ten opzichte van Marcelo echter, waarom zoekt de Knvb nooit uit waarom een speler op een dusdanige wijze handelt, er is namelijk altijd een aktie en reactie, welke aktie heeft Marcelo begaan waardoor Fernandez op deze manier heeft gereageerd (je geeft tenslotte niet zomaar iemand een kopstoot zonder dat er iets voorgevallen is).

Voor hezelfde geld was Fernandez rassistisch bejegend, vraag me af of een ieder die hier zo hard oordeelt dan wel hetzelfde oordeel gehad zou hebben t.o.v. Fernandez. Ofwel, er zitten 2 kanten aan het verhaal, 1 kant van het verhaal is nu dus niet onderzocht.

28 februari 2012 om 20:14

Eindelijk iemand die het snapt. In plaats van 1000 reacties van mensen die allemaal zeggen hoe verschrikkelijk erg het wel niet is en dat Fernandez eigenlijk 20 wedstrijden geschorst zou moeten worden.

Je hebt echt helemaal gelijk. Er worden zoveel dingen niet gezien in een wedstrijd, maar omdat dit nou toevallig wel gezien wordt en breed wordt uitgemeten in de media moet hij geschorst worden en wordt er schande van gesproken.

Het blijft natuurlijk wel een domme actie van Fernandez, maar laten we niet net doen alsof het allemaal verschrikkelijk is en alsof voor de rest alle spelers heilig waren in die wedstrijd.

28 februari 2012 om 22:01

@baldterror

Wat er gebeurt is?

Nou Fernandez houdt buiten de 16 eerst Marcelo vast. Waardoor hij voor hem komt. Daarna gebeurt het omgekeerde. Echter kan Fernandez het niet zo goed verkropen dat Marcelo hem ook vasthoudt.
Dus slaan de stoppen door en geeft hij Marcelo een kopstoot.

Zo goed?
Bekijk de beelden even op youtube zou ik zeggen.

28 februari 2012 om 22:40

Dat kun je dus niet beoordelen, 5 minuten voor dat voorval kan er iets heel anders voorgevallen zijn. Feit is dat niemand weet waaom Fernandez een zogenaamde kopstoot gaf, er zijn er namelijk maar 2 die dit echt weten ...

29 februari 2012 om 10:56

@baldterror

Als je beide kanten van het verhaal gaat horen, krijg je het 1 zijn woord tegen dat van de ander.
Ook dan heeft Fernandez de schijn al tegen. Immers in het geval met Rens van Eijden beschuldigde hij hem ook van rascisme. En trok later die verklaring weer in.

Dus iemand valselijk beschuldigen is Fernandez niet vreemd om zijn zaak te verzachten.
Als en ik zeg bewust als Fernandez al geprovoceerd zou zijn in de wedstrijd, had hij Liesveld hiervan op de hoogte moeten brengen.
Nu speelt hij voor eigen rechter (uitdelen van de kopstoot) en dat is in de spelregels maar ook in ons strafrecht niet toegestaan.

Dus er hoeft niets onderzocht te worden. De handelswijze van Fernandez is hoe je het draait went of keert fout.

te weinig helemaal omdat hij ook al een keer eerder Rens Van Eijden heeft geslagen
ze hadden hem gewoon voorderst van het seizoen moeten schorsen (10 wedstrijden)
ik weet dat je dan nog 1 wedstrijd heb om te spelen maar ga er niet van uit de R.koeman hem dan opstelt omdat Guidetti er dan is

weet iemand of bij er schorsing van de vorige keer een voorwaardelijke straf bij zat?

godver, die stomme rotreclame's van Voetbalzone zorgen ervoor dat het soms 3 minuten duurt voordat ik een pagina kan openen, zwaaaar irrittant!

Ik ben op dit moment de beelden aan het bekijken en ik moet wel zeggen dat Marcelo zijn hooft ook wel degelijk beweegt in de richting van Fernandez. Dit neemt de kopstoot niet weg, maar ik zou een schorsing voor Marcelo (1/2 wedstrijden) net zo terecht vinden, want dit is gewoon een poging tot kopstoot... Mocht je het er niet mee eens zijn; kijk dan eerst even de beelden (en let op Marcelo) voordat je op mij reageert...

28 februari 2012 om 22:03

@jordybuijs

Misschien even goed kijken waar de armen zijn van Fernandez. Juist aan het shirt van Marcelo waar hij aan trekt.
Dus zo vreemd is het niet dat het hoofd van Marcelo richting Fernandez gaat. Lijkt me comisch om te zien dat het hoofd de andere kant op gaat als je aan je shirt wordt getrokken.

28 februari 2012 om 22:08

Ze trekken allebei aan elkaars shirt, dus dan is het ook logisch dat het hoofd van Fernandez naar het hoofd van Marcelo toe gaat. Dat hij dan een kopstoot geeft is ten tweede. Fernandez kan het ook als een (mislukte) kopstoot van Marcelo intrepreteren en uit reactie zelf een hebben gegeven.

Ik respecteer je mening overigens hoor. Ik sta ook open voor een andere mening, want we leven in een vrij land...

28 februari 2012 om 22:14

@jordybuijs

Klopt. Niks mis mee. Zonder andere mening geen discussie. Echter begon het vasthouden al ruim voor het strafschopgebeid.
En toen was de situatie andersom. Toen hing Fernandez aan Marcelo.

Ik vind 5 wedstrijden weinig, gezien het feit dat het een recidivist is. Maar aan de andere kant is 5 wedstrijden voor Nederlandse begrippen redelijk zwaar.

Terecht, op de beelden is niet heel duidelijk te zien hoe hard hij Marcelo raakt.

28 februari 2012 om 22:04

@.sv:.

Hard of zacht doet niet terzake. Kopstoot raak is het enige wat telt. Strafcode 30.

Of je iemand hard of zacht natrapt is ook niet belangrijk.
Of je iemand hard of zacht slaat is niet belangrijk.

Het feit dat je het doet is wat telt.

Dit zou ik maar snel accepteren want 5 wedstrijden is een lachertje gezien zijn verleden. 7/8 wedstrijden zou meer in de buurt komen voor deze dwaas.

Een verplichte hersenscan zou er ook nog bij moeten.

Ik vind het maar lastig dit, ik ben zelf Feyenoorder en zie hem het liefst gewoon voetballen. Maar als hij dit soort gedrag gaat tonen terwijl hij gewoon goed speeld vind ik dat ie gewoon geschorst moeten worden voor 8 wedstrijden want hij is gewoon een recidivist en die moeten harder aangepakt worden. 5 wedstrijden voor de kopstoot en 3 omdat hij in herhaling gegaan is van dit gedrag.

Dit is een ,zeker gezien zijn voorgeschiedenis,een terechte straf. De aanklager is objectief en dat zijn de meeste mensen die reageren niet. Gelukkig kan hij de laatste 6 wedstrijden meespelen,want dat hij kan scoren,dat hebben we tegen PSV gezien.

schorsen op tv beelden moeten ze maar afschaffen want het is nu zo dat de media bepaald wie er geschorst wordt. wil men deze beelden wel gebruiken doe het dan tijdens een wedstrijd de 4e man kan toch ook achter een scherm gaan zitten nu hoeft hij alleen het bordje met de extra tijd te laten zien.

Leuk en aardig dit.. Denk nog wel een te lage schorsing!br Maar waarom wordt marcelo niet geschorst? Die komt als je de herhaling ziet als eerst met zijn hoofd naar voren (richting fernandez).. Dit snap ik echt niet..

28 februari 2012 om 21:33

Dan kijk jij de beelden nog maar eens goed terug, je ziet duidelijk dat Fernandez de shirt van Marcelo vast heeft, op dat moment trek Fernadez Marcelo naar zich toe en geeft m een kopstoot.dus je heb wel gelijk dat Marcelo eerder naar Fernandez kwam, maar wel door toedoen van Fernandez.

Vind hier een schorsing tot het einde van het seizoen wel op ze,n plaats, want dit heeft helemaal niks met voetbal te maken.

Nouja, ik heb de beelden een keer of 3 gezien en ik vond het wel meevallen, 5 wedstrijden is genoeg lijkt me

terecht maar niet goed te zien

komt hij weer genadig van af..
hoop dat hij ervan leert en geen aard van beessie is.

Het gaat niet enkel om deze kopstoot; maar ook het feit dat hij een recidivist is weegt doorgaans zwaar. Zeker omdat zijn laatste incident zo recent plaatsvond had ik een zwaarder voorstel begrepen. Fernandez kan zich kennelijk zo slecht beheersen dat hij een gevaar in het veld is.

Buiten dat hij een gevaar is voor de tegenstander, kan een speler als deze ook de club een hoop schade toebrengen. Ten eerste de image schade die het veroorzaakt; maar ook sportief kan het vervelend uitpakken. Feyenoord is nu een speler langdurig kwijt; maar bovenal kan zoiets je gewoon punten kosten als hij de volgende keer wel een kaart pakt omdat hij zich weer niet kan beheersen.

Ook krijg je dat scheidsrechters, ookal hoort het misschien niet, je toch anders gaan beoordelen. In een duel zullen ze sneller geneigd zijn tegen je te fluiten aangezien de reputatie bekend is. Dit zag je bij Ronaldo in Engeland toen hij in het begin veel schwalbes maakte, kreeg hij daarna nog zelden een vrije trap. Ook niet wanneer hij zowat doormidden geschopt werd. Dit heb je ook met dit soort acties. Ik denk ook dat Feyenoord er wijs aan doet Fernandez snel weg te doen. Zo'n speler schaad het positieve imago dat Feyenoord nu weer op aan het bouwen is in heel Nederland.

Veel te lage straf hiervoor!

Hij had minimaal 8 wedstrijden moeten krijgen omdat het binnen een paar weken nadat de andere schorsing was afgelopen!

En ze moeten hem op de transferlijst zetten want hij is een schande voor Feyenoord.

Schandalig lage straf voor deze recidivist. Als een speler een tegenstander slaat en 6 wedstrijden schorsing krijgt dan is die straf ervoor bedoelt dat hij het niet weer in z'n domme kop haalt. Nu doet hij het weer en dan moet de straf verdubbeld worden. Schandalig.

Scheidsrechter zag een hoop niet die middag maar mijn inziens beoordeelde hij dit wel goed. Niets aan de and, gewoon een duel. Als Fernandez niet akkoord gaat denk ik dat de aanklager met zijn staart tussen zijn benen kan vertrekken want het valt voor hem moeilijk te bewijzen dat dit allemaal opzet was.

Veel te lichte schorsing! Dit is de 2e keer dat hij zich misdraagt. Die man mag nu wel eens een flinke schorsing krijgen, ruim 8 wedstrijden, anders blijft hij dit soort acties maken.

5 is genoeg als je kijkt naar het verleden.
Suarez kreeg 8 voor bijten, Fernandez zes voor twee keer slaan, dan is 5 voor een kopstoot voldoende.

misschien gaat hij wel in beroep, dan kunnen het nog 8 duels worden..
zijn seizoen is zowiezo over, guidetti speelt gewoon de rest, er is denk ik ook geen club die zo'n speler wil.

Jammer maar terrecht, je ziet duidelijk een beweging naar het hoofd.

Dit kan voor feyenoord nog een zure appel worden, aangezien gudetti geblesseerd afgehaakt is en we nog maar moetn afwachten hoe hij terugkeert bij feyenoord.

Als de Knvb eerlijk zou zijn, gaven ze Marcello die schorsing ook voor de kopstoot die eraan vooraf ging. Nu komen er weer veel mensen die dat raar vinden, maar in de beelden een paar sec eerder geeft die zielige psv-er er zelf eerst één. Vervolgens krijgt die een tikje van eigen deeg terug en gaat ie als een stervende zwaan neer. Zielig gedoe. Ieder 5 wedstrijden brommen en dat geklaag van het is te weinig, er zijn spelers die dan hele seizoenen niet mogen spelen...
Daar is dan in dit geval Fernandez er één van en Marcello en Toivonen en ga zo maar door.

Voetbal is gewoon een contactsport en mensen die na iedere duwtje of tikje gaan huilen om een kaart en schorsingen, die moeten Ballet gaan kijken of turnen ofzo...

Denk dat Feijenoord niet alleen maar een boete moet uitdelen deze speler brengt de club ook in discredit. Nu 5 duels geschorst en eerder al 6 deuls. De enige boete die je hem moet opleggen gewoon 3 maand salarissen inhouden.

Sommigen draaien een beetje door hier. 5 wedstrijden is zat voor zoiets. Dat betekent dat je anderhalve maand geen wedstrijd speelt en dat is heel lang als voetballen je beroep is. Hij heeft niet iemand doodgeschoten.

Lijkt me nog schappelijk voor Fernandez zeker omdat het vaker gebeurt is...
Volgens mij had hij er nog wat voorwadelijk staan.. maar kan het ook mis hebben...
Feyenoord zal wel slim genoeg zijn om pas donderdag in hoger beroep te gaan zodat hij zondag nog tegen Groningen speelt...
Vind het belachelijke actie en niet zijn eerste!
Terecht dat Feyenoord hem ook boete heeft opgelegd. Dat geeft toch bewijs dat de club ook niet eens is met deze actie!

al ben ik psv supporter tis gwn terecht... het is voetbal, geen vechtstport. Als hij zijn woede kwijt wil moet hij iets anders gaan doen, hij moet al blij zijn dat hij geen direct rood kreeg omdat de scheids het niet helemaal mee kreeg.

ik had er eigeliijk meer verwacht maarja hier ben ik ook wel bly mee

Man wat belachelijk weer. Die gast gaat voor de 2e keer grof in de fout maar schijnbaar heeft de Knvb daar lak aan.

die gast zal zichzelf wel voor zijn kop slaan nu, en terecht.
Een ezel stoot zich niet 2 x aan de zelfde steen, maar fernandez wel.
Benieuwd of het voor hem 3 maal is scheepsrecht wordt.

@reebien leuke woordgrap Heeft hij eindelijk iemand anders om pijn te doen.

On-topic,
Het is gewoon dom, hij laat Feyenoord nu gewoon zitten.
Mag hij nu wel meedoen met de beloften?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren