Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Boerrigter na maandenlange absentie weer op groepstraining

Laatste update:
/

Theo Janssen en Dmitry Bulykin zijn voldoende hersteld van hun respectievelijke blessures. Ajax meldt via de officiële kanalen dat het tweetal is opgenomen in de wedstrijdselectie voor het uitduel met Excelsior.

Bulykin was in de laatste twee competitieduels met NAC Breda en NEC belangrijk door drie keer te scoren. Dico Koppers, die in de rust van het Europa League-duel met Manchester United in de kleedkamer achterbleef met hoofdpijn en een pijnlijke enkel, maakt deel uit van de achttien spelers die zondag naar Rotterdam afreizen.

Kolbeinn Sigthorsson, Derk Boerrigter, Eyong Enoh, Nicolai Boilesen en Gregory van der Wiel zijn nog niet fit. Door de terugkeer van Janssen staat De Boer voor een lastige keuze op het middenveld. Siem de Jong, Christian Eriksen en Vurnon Anita deden het na het thuisduel met FC Utrecht naar behoren.

Update 5 maart 13:24 uur - Boerrigter na maandenlange absentie weer op groepstraining
Derk Boerrigter en Eyong Enoh waren maandag weer te zien op het trainingsveld van Ajax. Dat meldt de club via de officiële kanalen. Eerstgenoemde, die al maanden kampt met een rugblessure, trainde voor het eerst weer met de groep. Enoh is herstellende van een hamstringblessure. De basisspelers van het duel met Roda JC Kerkrade (4-1) trainden in het krachthonk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon De Jong, Eriksen en Anita laten staan dat hebben ze verdiend. Janssen zal zich in de basis moeten knokken.

25 februari 2012 om 13:51

Eens, het draait zo aardig dus waarom weer je middenveld veranderen?
Ik denk eigenlijk dat Janssen en Ajax niet meet gaat werken, en dat hij in de zomer maar naar vitesse moet vertrekken. Helaas, had toch hele hoge verwachtingen van hem.

25 februari 2012 om 13:52

Inderdaad. Maar ik vrees voor Janssen in de basis aangezien trainers gaan hun aankopen in bescherming nemen en dus opstellen. Krijgen ze geen gezeur van miskoop. Maar Janssen is toch al een miskoop.

Vermeer
Van Rhijn
Toby
Jan
Koppers
De Jong
Anita
Eriksen
Ozbiliz
Bulykin
Sulejmani
25 februari 2012 om 15:02

en toch was hij vorig jaar speler van het jaar ,dus hij is geen miskoop ,het systeem is gwn niet goed voor theo

25 februari 2012 om 15:19

Deze opstelling zou ik ook willen zien zou perfect zijn op dit moment. Trouwens wat denk jij ervan als we volgend jaar Boilesen op de plaats van Vertonghen zetten en Koppers linksback laten die verbaasd mij erg positief.

25 februari 2012 om 15:33

Daar ben ik het helemaal mee eens, en wat mij betreft mag vd Wiel ook weg, hij is vervangbaar en dan kan hij zich goed ontwikkelen tot 1 van de betere rechtsbacks, want bij Ajax ontwikkelt hij zich toch niet of nauwelijks meer.

25 februari 2012 om 15:51

Vertonghen en Van der Wiel gaan sowieso vertrekken, dus we zullen het op moeten lossen met Koppers of met een (goedkope) aankoop. Poulsen (transfervrij) bijvoorbeeld.

Koppers - Boilesen - Toby - Van Rhijn
Boilesen - Aankoop - Toby - Van Rhijn
Boilesen - Van Rhijn - Toby - Aankoop
Poulsen - Boilesen - Toby - Van Rhijn

Poulsen van AZ is transfervrij.

Alderweireld nieuwe leider.

25 februari 2012 om 16:06

Ik ga voor de eerste variant.
Van rhijn en Koppers doen het zeer goed de laatste 2 wedstrijden en dan kan Boilesen zich ook verder ontwikkelen.

Daar komt nog bij dat we niet weer onnodig geld hoeven uit te geven en dus flink cashen voor Vdwiel en Vertonghen

25 februari 2012 om 16:32

Poulsen zou een goedkope optie zijn, hij is namelijk transfervrij.

25 februari 2012 om 16:34

Wat dacht je van Gouweleeuw, en goede voetballende verdediger. Ik vind Alderweireld niet goed genoeg om leider te zijn. Als hij met Verthongen speelt valt het wel mee, maar hij wordt al gauw minder zonder hem.

25 februari 2012 om 16:51

Ik vind de opstellingen niet heel logisch. Poulsen is linksback nu bij AZ, jij plaatst hem rechtsback...
Verder is boilesen linksback, staat bij jou rechtsback.
Van Rhijn is oorspronkelijk centrale verdediger, of anders rechtsback.
( lijkt erop dat je van links naar rechts hebt gewerkt)

Ik zou Boilisern lekker rechtsback houden, wil van Rhijn en Toby wel centraal zien, en rechts dan oplossen met aankoop. Niemand uit de opleiding is echt klaar voor die positie.

25 februari 2012 om 17:56

je moet even wat beter kijken. de opstelling is gewoon zoals je hem nu ziet. Gewoon even opletten en niet van deze domme reacties zetten.

5 maart 2012 om 14:10

Goede mogelijkheden. Ik zou alsnog kijken of het mogelijk is om Chivu terug te halen naar Ajax. Dan heb je een schat aan ervaring erbij, die de jongelingen op sleeptouw kan nemen en heb je gelijk een leider in het veld erbij (ofja, de enige dan momenteel).

5 maart 2012 om 14:15

Groot gelijk in, er is als Vertonghen wegvalt geen leider meer. Deze zal moeten worden gehaald lijkt mij. En dan kunnen Toby, Boilesen en Van Rijn zich optrekken aan dat niveau

5 maart 2012 om 14:52

dus omdat hij speler van het jaar Was! is hij geen miskoop?, ik kan me geen jaar meer herinneren dat hij even goed speelde als vorig jaar, hij had dat jaar gewoon wat geluk

5 maart 2012 om 16:19

Ik zou gaan voor de laatste optie dus, maar dan met een aankoop als rechtsback ipv Van Rhijn omdat Van Rhijn toch meer een CV is als R(w)b.

Poulsen - Boilesen - Alderweireld - Aankoop

25 februari 2012 om 13:54

Precies, het loopt sinds hij afwezig is alleraardigst op het middenveld dus laat Theo voorlopig nog maar even op de bank zitten. Hij is een geweldige speler als hij in vorm is en ik hoop nog altijd dat hij vol voor de '6' positie gaat, zou geweldig zijn als hij daar zou kunnen functioneren maar ik zie dat helaas voorlopig nog niet gebeuren.

25 februari 2012 om 15:24

Ik zou er gewoon voor kiezen om hem in de zomer te verkopen. Hij brengt veel te weinig.

5 maart 2012 om 13:29

Snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Als Ajax zijn de ben je altijd in balbezet. Dan moet het toch heerlijk zijn om op 6 te spelen, kan die de ballen prachtig openen op de vleugelspelers of de andere lopende middenvelders.

25 februari 2012 om 13:56

Verdiend? Op basis van een wedstrijd tegen Manu? Ik vond De Jong zwak spelen tegen Manu, bracht helemaal niets extra's. De Jong vind ik sowieso weinig toevoegen aan Ajax. Hij blinkt nergens in uit, maar krijgt steeds wel het vertrouwen van De Boer. Ik wil Ajax weleens zien met een middenveld vol met technische voetballers. Ik zou ze weleens zien spelen met Janssen en Eriksen met de punt vooruit en dan Anita verdedigend. Bovendien zou ik Lodeiro ook weleens op het middenveld willen zien, ik denk dat hij daar meer kan brengen dan in de spits.

25 februari 2012 om 14:06

Siem de Jong blinkt inderdaad bijna nergens echt in uit, behalve misschien zijn positionering, maar ik denk dat hij wel een belangrijke schakel is in dit Ajax. Hij werkt altijd als een paard en rent heel het veld over, daarnaast heeft hij zoals ik net al typ er wel een neusje voor om op de goede plek te staan. Aan de andere kant is hij eigenlijk iets te traag voor het spel dat Ajax wil spelen, dat is zeker waar. Te vaak ziet hij openingen en loopacties van zijn medespelers helaas niet waardoor hij ontzettend veel kansen om zeep helpt, ondanks zijn goede bedoelingen. Ik ben echter van mening dat hij op dit moment zeker nog in de basis thuishoort, mits hij op het middenveld speelt. Het is een moeilijke keuze voor Frank, ik zou Lodeiro ook graag op het middenveld zien staan maar je levert dan zo ontzettend veel loopvermogen in. Of je moet hem op de plek van Eriksen zetten, dat zie ik ook nog niet gebeuren.

25 februari 2012 om 14:06

Met Eriksen en Janssen op het middenveld heeft Ajax teveel spelers die in de bal komen. De Jong is een speler die juist in de ruimtes duikt, ik denk dat hij in de toekomst een goed koppel met Sigthórsson kan worden aangezien Sigthórsson ook vaak in de bal komt.

De Jong heeft ook een voordeel dat hij qua fysiek en loopvermogen beter is dan bijvoorbeeld een Lodeiro.

25 februari 2012 om 14:08

El Fenomeno,

Precies, verdiend. Echter gaat het hier niet alleen over de wedstrijd tegen Manchester United, maar ook tegen Utrecht en Nac. En hoe zie jij het spel met de punt naar voren? Eriksen en Janssen zij allebij aanvallende middenvelder, dus wie moet dan in die punt en wie moet dan samen met Anita de verdedigende taken doen? Als je met de punt naar voren speelt dan speel je met 1 aanvallende middenvelder en 2 controlleurs/verdedigende middenvelders.;

Lodeiro heeft wel vaker op het middenveld gespeeld, dus als je nieuwsgierig bent hoe hij daar speelt, had je beter moeten opletten. Maar je hebt wel gelijk over Lodeiro. Hij speelt inderdaad beter op het middenveld.

25 februari 2012 om 14:11

In tegenstelling tot El Fenomeno vond ik De Jong juist in beide wedstrijden tegen United erg strek spelen, zowel aanvallend als defensief.

Het enige wat hij mist is wat extra gif en wat meer startsnelheid om aanvallen wat sneller op te bouwen en de durf om wat risico in het spel te leggen. Toch precies de kwaliteiten die Janssen bij Ajax compleet ontbeert.

Daarom: Gewoon starten met het elftal van afgelopen donderdag. Vooral Anita heeft zijn plaats als verdedigende middenvelder dik en dik verdiend.

Wat ik echter verwacht is dat De Boer het smoesje ''het is maar excelsior'' gebruikt en daarom met een aanvallendere opstelling voor de dag komt en wellicht Anita weer linksback zet onder het mom dat ze 3-4-3 gaan spelen. Hij zal de beslissing over Janssen daarom voor zich uitschuiven.

25 februari 2012 om 15:36

Robinho,

Ik vond Koppers beide wedstrijden tegen Manchester United zeer goed spelen. En Anita speelde als verdedigende middenvelder ook goed. Dus als De Boer dat ook heeft gezien, neem ik aan dat hij koppers niet zomaar buiten de basis laat om Anita weer als linksback neer te zetten. En waarom zal De Boer nog aanvallender willen spelen als je toch al Bulykin voorin hebt staan. Als deze jongen de bal in de 16 krijgt, schiet hij toch wel raak.

25 februari 2012 om 18:28

Helemaal eens, ik denk alleen dat knuffelajacied de jong niet wordt geslachtofferd. Ik verwacht een middenveld met Janssen de Jong en Eriksen en Anita linksback!

25 februari 2012 om 14:15

Klopt helemaal en Lodeiro mag van mij ook wel een keer basis en niet die slome Rus. Lodeiro werkt zo hard altijd en ik begrijp niet dat hij niet gewoon een keer een basisplek krijgt.

25 februari 2012 om 14:20

Lodeiro is een prima speler. Maar maakt te weinig goals. En aangezien Ajax al weinig goals in de selectie heeft is het gewoon het beste om de enige scorende spits te laten spelen en dat is dus die slome rus!

25 februari 2012 om 14:44

die "slome rus" scoort wel altijd als hij erin staat. En daar is hij toch voor. Lodeiro is heel leuk in de spits en werkt heel hard, maar scoort niet. En laat nou net het probleem van Ajax zijn dat ze niet veel/genoeg scoren. Daarom zie ik toch echt liever die "slome rus"

25 februari 2012 om 14:28

Ach, je kan ook Anita buiten de basis laten. Tegen Man U speelde de Jong controlerend en dat ging prima en we spelen weliswaar tegen Excelsior, Janssen - De Jong - Eriksen lijkt me goed.

25 februari 2012 om 19:49

Dan liever Eriksen -- de Jong --- Lodeiro.

Lodeiro werkt ontzettend hard en hoe je het ook wend of keert zonder Janssen draait het middeveld beter .
Toch zou ik persoonlijk gewoon met Anita controlerend zetten des te beter raken ze op elkaar ingespeeld.

25 februari 2012 om 14:35

Janssen moet wel spelen, haal er maar een back vanaf tegen Excelsior. Laat Theo dan alleen wel gewoon de vrije ballen nemen. Dara hebben we hem voor.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Vertonghen
De Jong
Anita
Eriksen
Janssen
Ozbilliz
Bulykin
Sulejmani
25 februari 2012 om 15:05

Natuurlijk niet, waarom het systeem veranderen als je ook gewoon de backs en/of Vertonghen verder vooruit kan sturen? Men wil des Ajax spelen en dat doe je, in mijn optiek, niet het systeem te veranderen. Gewoon nog meer vooruit willen spelen en niet die eindeloze balletje rond tikken. En daarbij gewoon vasthouden de mensen -die fit zijn natuurlijk- van de wedstrijd tegen Man U, die hebben het verdiend om nu te spelen!

25 februari 2012 om 15:26

Ik zou hem niet laten spelen. Bovendien gewoon 433 blijven spelen op komende backs of eventueel als het nodig is Vertonghen naar het middenveld doen als de wedstrijd er naar is. Maar op het begin gewoon 433 gaan spelen.

Cillissen
Van Rhijn
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
De Jong
Anita
Eriksen
Ozbiliz
Bulykin
Sulejmani
25 februari 2012 om 16:02

Uit bij Roda en Nec (dacht ik) werkte het prima. Dat is niet het systeem omgooien, dat is het Ajax systeem spelen. Anita/vertonghen staat in de zone verdediging/middenveld. Verdedigend dus 4 man op lijn, in balbezit met drie man achterin. Er is toch geen ruimte voor backs om op te komen tegen een verdedigende tegenstander. Je buitenspeler staat dan al op de zestienmeterlijn als hij zn actie moet beginnen.

25 februari 2012 om 17:01

Ik ben het helemaal met je eens, de laatste wedstrijden van Janssen haalde hij telkens de snelheid uit een aanval en zijn passes over langere afstanden kwamen lang altijd niet meer aan. Ik hoop dat ajax zo gaat spelen:

Cillessen
van Rhijn
Toby
Jan
Koppers
De Jong
Anita
eriksen
Özbiliz
Bulykin
Sulejmani
5 maart 2012 om 17:32

Ajax mist Boerrigter wel en het Nederlands Elftal heeft hem ook nodig want Kuyt is niks: Het Nederlands Elftal heeft hem nodig op het EK 2012: http://www.youtube.com/watch?v=xrx31gmib7m

Hou gewoon vast aan die namen Frank! Theo Janssen past gewoon niet bij het Ajax waar jij naar streeft.

Zet maar op de bank, De Jong, Eriksen en Lodeiro spelen dit seizoen allemaal beter. En als verdedigende middenvelder zie ik liever Anita. Maar De Boer kennende zal hij wel Bulykin er uit halen voor Janssen, en dan De Jong in de spits zetten.

Ik zeg gewoon Bulykin in de spits, je zal tegen Excelsior een goede afmaker en aanspeelpunt nodig hebben. Excelsior zal met de linies kort op elkaar spelen, en gezien het feit dat Ajax op dit moment niet een tegenstander zomaar weggespeeld met combinatievoetbal tussen de linies, zou ik voor Bulykin kiezen. Verder zou ik het middenveld laten zoals het was, dus gewoon met Eriksen, de Jong en Anita. Laat Theo maar eerst de bank even warmhouden.

Gewoon het middenveld laten staan zoals het nu staat, Anita als controleur en De Jong en Eriksen daarvoor draait zeer zeker naar behoren.

De Boer moet Janssen gewoon als reserve houden, het gaat de laatste weken weer wat beter en het spel is leuk om naar te kijken, dat was met Janssen wel anders.

Hij moet gewoon zijn vorm van vorig jaar zien terug te krijgen, toen was hij heer en meester op het middenveld en dat heb ik dit seizoen nog niet gezien. Als hij die vorm weer te pakken heeft hoort hij sowieso in de basis te staan

Als ik De Boer was zou ik vasthouden aan het team van donderdag. Gaat het niet, dan kan Janssen erin. Gaat het wel goed, dan weten we waar een groot deel van het probleem van het niet-functionerende middenveld van Ajax vandaan kwam. Nu nog Sulejmani vervangen door Serero of voor mijn part Lukoki of Ebecilio, want Mikkie bakt er ook in zijn 4e seizoen helemaal niks van.

gewoon hetzelfde team proberen op te stellen als degen die tegen United speelde, voor zover het kan dan.. Ik zou Janssen ook gewoon plaats laten nemen op de bank!

voorlopig maar zo laten frank, dit draait nu eenmaal lekker. en dat het niet lekker ging was mede door de vele wisselingen, dus nu het niet nodig is, niet wisselen lijkt me

Gewoon het team houden van vorige week tegen NEC het liep lekker dus waarom veranderen.

Dit zou wel eens einde verhaal van Theo bij Ajax kunnen betekenen. Het is maar de vraag of hij uberhaupt het niveau van vorig seizoen weer haalt. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Misschien toch naar Vitesse?

25 februari 2012 om 14:03

Ik heb er ook een slecht gevoel bij. Het zal ook niet goed zijn voor zijn gewicht om wedstrijden te missen. Optelsommetje is snel gemaakt..

25 februari 2012 om 14:22

Theo hoeft ook niet zijn niveau van vorig seizoen te halen wil hij van waarde kunnen zijn. Maar wat hij tot nu toe heeft laten zien is ver onder de maat! Frank moet ook gewoon vasthouden aan het middenveld met Anita, Eriksen en de Jong.

Laat Janssen zich eerst maar weer in de basis knokken, met dit middenveld hebben we tenslotte ook van manu gewonnen. Tegen excelsior zal een bulykin ook nodig zijn in plaats van lodeiro om op dit veels te kleine veld aan voetballen toe te komen.

25 februari 2012 om 15:04

was wel het b-team van man u en die verdediging was nog jonger dan die van ajax

25 februari 2012 om 16:19

Was ook het b team van Ajax en de gemiddelde leeftijd van Ajax was lager dan die van United op de verdediging na. Dus wat is je punt, Ajax heeft gewoon van Manu gewonnen met een b team, als je het team van United een b team noemt dan is die van Ajax dat ook

Lastige keuze???? Niks lastigs aan, gewoon op de bank met hem, sinds hij niet mee doet hebben we gewonnen van Nac, NEC en Man Utd.

Dit team laten staan, zelfs Enoh en Wiel kunnen op de bank wat mij betreft, enkel Boerrighter en Sigi maken dit team nog sterker

25 februari 2012 om 14:10

Van der Wiel op de bank? Ik vind Ricardo van Rhijn een geweldig talent maar kom op zeg, laten we wel realistisch blijven; Gregg is de vaste RB van Oranje en is natuurlijk een stuk verder in zijn ontwikkeling, daarnaast deed hij het voor zijn blessure ook bijzonder aardig dus laat Gregg maar lekker zo snel mogelijk terugkomen.

Ook Boilesen mag van mij zo snel mogelijk terugkomen. Koppers is net als Van Rhijn een kereltje met potentie maar laat vaak zien er nog niet helemaal klaar voor te zijn net als Boilesen zelf ook trouwens, ik vind alleen Boilesen vooral naar voren voor nu nog een stukje sterker.

25 februari 2012 om 16:15

Maar laten we wel wezen, het is wel fijn dat zowel van Rhijn als Koppers blijken het niveau toch aan te kunnen en dat we niet bang hoeven te zijn bij een vertrek van vd Wiel. Wel vind ik dat er een vervanger voor Vertonghen gehaald moet worden. Denswil is nog te jong en Boilesen is als linksback goud. Er worden zoveel backs omgetoverd tot CV dat er bijna geen fatsoenlijke back is. Laat Boilesen lekker op de back positie staan.

Eventuele aankopen: Nuytinck van Nec, Virgil van Dijk van Groningen. Éen van de twee zou ik graag zien komen als vervanger voor Vertonghen.

Op het middenveld zie ik toch graag nog een sterke CVM komen. Anita is goed in een snelle omschakeling maar af en toe moet je bikkelen met body en kracht.

Voor in zal Sulejmani waarschijnlijk verkocht worden. Yilmaz heeft bewezen te kunnen scoren alleen Europees werd heel het team weggespeeld door Psv. Toch was hij wel degelijke gevaarlijk. Prefereer hem alsnog boven Narsingh. Maar Narsingh zou ook een welkome versterking zijn.

En laat Bulykin lekker nog een jaar blijven. Wanneer hij genoegen neemt met de bank en invalbeurten is hij bijzonder waardevol. Dat is wel gebleken!

Mogelijke wissels, afhankelijk van wat nodig is.
Vermeer
Denswil
Koppers
Ligeon
Anita
Lodeiro
Serero
Klaassen
Rits
Fisscher
Lukoki
Bulykin
Ozbiliz

Cillesen
Van Rhijn
Alderweireld
van Dijk
Boilesen
De Jong
Bonevacia?
Eriksen
Yilma/Narsin
Sigthorson
Boerrigter
25 februari 2012 om 16:29

Ik heb hier eerlijk gezegd weinig aan toe te voegen Ik ben tot noch toe prima tevreden over jongens als Koppers en Van Rhijn maar wat ik net al zeg, ik schat Van der Wiel en Boilesen voorlopig nog wel wat sterker in. Die 2 zijn echter erg goede back-ups gebleken en dat stemt me erg tevreden. Laten we jongens als Van Rhijn en Koppers aub koesteren en ze rustig de tijd geven zich te ontwikkelen achter de ''vaste'' jongens.

Nuytinck heb ik eerlijk gezegd nog niet genoeg gevolgd om een goed oordeel over hem te kunnen geven. Ik moet wel zeggen dat ik tot noch toe erg onder de indruk ben van Virgil van Dijk, wat is die gozer sterk en wat kan hij goed inpassen zeg, een heerlijke CV. Gouweleeuw is ook nog altijd een optie met als voordeel dat hij (volgens mij?) linksbenig is.

Is die Burak geen centrumspits? Ik vond het ook wel een aardige speler die het blijkbaar in de Turkse Liga erg goed doet, ik vraag me echter af of hij wel betaalbaar is voor Ajax. De Turkse competitie staat er om bekend dat ze astronomische salarissen betalen aan spelers waar Ajax juist heel erg aan het snijden is in de salariskosten (en terecht).

Bulykin heeft het inderdaad tot noch toe prima gedaan waar Castillion het helaas nog steeds niet heeft laten zien. Helaas maar Geoffrey is niet Ajax-waardig gebleken, laat Bulykin dus nog maar een jaartje blijven inderdaad.

Makkelijk zat? Theo op de bank? Sinds hij gebleseerd is speelt Ajax beter.

Janssen op de bank, dunkt mij. Bij elk goed bod weg komende zomer.

Theo straalt aan alle kanten uit dat hij louter voor het geld bij Ajax zit en zet geen stap extra. Ook komt hij eerst maar eens op gewicht. Doorselecteren en het middenveld rond Eriksen versterken met een 6 en een 8.

25 februari 2012 om 14:12

Zal wel ijdele hoop zijn maar ik hoop nog altijd dat het goed gaat komen met Theo bij Ajax. Ik ben er van overtuigd dat hij de kwaliteiten heeft om die 6 waar jij het over hebt te worden, mits hij zich focust op het voetbal ipv de kroeg. Laten we hopen dat hij morgen in ieder geval vanaf de bank begint en dat dan zelf ook in begint te zien.

25 februari 2012 om 14:22

Janssen heeft totaal niet de kwaliteiten van een zes, dat heeft niks te maken met de kroeg. Als ik aan zes denk voor Ajax denk ik aan een type Busquets, Elm of Clasie, maar niet Theo Janssen. Verder zou ik Elm en Maher kopen als nieuwe 6 en 8, of in ieder geval 1 van de 2.

25 februari 2012 om 14:25

Elm en Maher kopen zou een dure grap worden! Kzat zelf te denken aan Maduro(gratis). Als vervanging van Janssen zat ik te denken aan Duarte!

25 februari 2012 om 15:31

Maher schat ik nihil in dat die komt. Elm het zelfde. Het zouden wel de perfecte spelers zijn in ons systeem maar of ze beide willen is nog maar de vraag en buiten dat gaat het een hoop geld kosten.

Elm 1-jarig contract dus ongeveer 6 miljoen.
Maher 3-jarig contract dus ongeveer 9 a 10 miljoen.

Buiten dat we het geld wel hebben is het een hoop geld en ik verwacht dat ze dus niet komen.

25 februari 2012 om 16:19

@mcjeroen

Jij roept dat al weken terwijl het nergens op gebaseerd is. Kom eens met onderbouwing van die aankopen? De afgelopen weken presteren ze ook keer op keer onder de maat en is Martens (zoals gewoonlijk) de grote man bij Az.

Dan hebben we Maher, op zijn positie hebben we momenteel: De jong, Eriksen, Serero, Lodeiro, Klaasen, Rits, Fisscher. Een meer overbodige aankoop kan ik niet begrijpen. Aangezien je een hele jeugd vol talentvolle middenvelders hebt.

Elm zou ik nog wat voor kunnen zeggen, maar Ajax heeft eerder een type zoals Wernbloom nodig. Iemand die achter Eriksen/de Jong gaat staan en alle rotzooi opruimt. Zodat die jongen vrij kunnen voetballen. Iets wat een Busquets doet bij Barca, wat een Diarra doet bij Real, wat een van Bommel doet bij Milan etc etc. En zo een type is Elm niet. Elm is een 2e Theo Janssen als trappenspecialist. Maar die hebben we dus al in huis. Elm is dus ook totaal overbodig.

Aankopen die veel nuttiger en ook beter zijn is makkelijk aan te geven. Allereerst vertrekt waarschijnlijk Vertonghen. Zijn opvolger zou Denswil moeten zijn maar die is te jong. Een speler als van Dijk (groningen) of een Nuytinck (nec) zou een goede aankoop zijn.

Op het middenveld moet je nog een krachtige CVM hebben. Anita is goed voor snel voetbal maar word fysiek overlopen in sommige wedstrijden. Daar heb je dus een sterke fysieke speler nodig met flink loopvermogen.

In de aanval zal waarschijnlijk Sulejmani vertrekken en de speoling is zowiezo vrij dun. Een aankoop ala Narsingh of Yilmaz zou heel gewenst zijn. Een rechtsbenige speler erbij zou fijn zijn.

25 februari 2012 om 16:33

Hoezo heeft Janssen niet de kwaliteiten van een 6? Hij is normaal gesproken iemand met geweldig overzicht, iemand die het spel perfect kan verdelen, juist daarom zou hij het geweldig in kunnen vullen, mits hij ook aan zijn verdedigende taken zou werken.

Als ik de Boer was zou ik hem gewoon op de bank zetten..
Het middenveld loopt beter sinds hij niet meer speelt, maar ik denk dat het middenveld nog beter zal lopen als hij De Jong eruit haalt en Lodeiro op het middenveld zet.
Lodeiro is technisch, heeft veel inzicht en een goede pass, wat wil je nog meer?
Sulejmani zou ik eruit halen en Aisatti op die positie neerzetten, als een hangende linksbuiten.
Ik zou een zo proberen te spelen:

Vermeer
vRijhn
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Lodeiro
Anita
Eriksen
Özbiliz
Bulykin/Jong
Aisatti
25 februari 2012 om 14:11

Hoezo nu weer de opstelling gaan veranderen?
het begint eindelijk wat meer te draaien! dan lijkt het me verstandiger om het lekker zo te houden. dat geeft vertrouwen aan spelers, wat ze op dit moment echt nodig hebben!

tuurlijk lodeiro is technisch meer vaardig dan de jong! maar qua kopkracht diepgang en schot is het ook wel fijn om de jong erin te hebben staan!

nee lekker laten zoals het nu is, dan komt het allemaal goed!

25 februari 2012 om 14:21

Ik vind zelf De Jong niets toevoegen aan Ajax en ik heb ook Sulejmani eruit gehaald die ik werkelijk dramatisch vind.
Het begint inderdaad een stuk beter te lopen, maar ik denk dat met de opstelling die ik gemaakt heb het nog een stuk beter zal gaan lopen.

25 februari 2012 om 14:27

De Jong is niet echt een typische Ajax speler maar voegt wel degelijk wat toe! Een middenveld met Lodeiro ipv de Jong is te veel van hetzelfde allemaal spelers die in de bal spelen maar niet over hun man heen gaan! En dan nog de fysieke kracht die de Jong met zich mee brengt!

25 februari 2012 om 14:46

Daarom juist!
Als je speelt met spelers met de zelfde kaliteiten dan zullen die spelers elkaar in mijn ogen makkelijker kunnen vinden. Ik denk dat als je met een middenveld speelt met Lodeiro en Eriksen je dan heel veel mooei combinatie's kunt verwachten.

25 februari 2012 om 14:46

De jong die voegt niet het gene toe wat jij graag zou zien! maar nu moet je jezelf afvragen of het ajax ten goede komt als het op technisch gebied een wedstrijd niet loopt en je de fysieke kracht mist om door te drukken!

sulejmani leek inderdaad naar zijn oude vorm van heerenveen toe te gaan werken, maar heeft toch weer een flinke stap achteruit gedaan! des ondanks heeft hij nog wel de snelheid en technische vaardigheden om een goede actie te maken en een goede traptechniek voor de voorzetten! Zijn buitenkantjes irriteer ik me ook mateloos aan, maar hij is absoluut beter dan aissati op die positie.

Persoonlijk zou ik erksen dan op de plaats van sulejmani zetten als je zonder hem zou spelen. vind hem beter functioneren daar dan aissati!

Zet De Jong in het midden en Janssen op rechts. Bulykin even een helft meedoen. dan staan we met 3 of 4 0 voor. kan hij weer gespaard worden voor volgende wedstrijd. Moeten zuinig op hem zijn.

Het beste lijkt me Anita als verdedigende middenvelder weer doet hij uitstekend en dan zou ik daarvoor Eriksen met Janssen neerzetten kijken hoe dat goed. Want de Jong speelt toch niet zo sterk. En stel Janssen doet het slecht dan wissel je hem gewoon voor de Jong. Als Janssen niet goed presteert met Anita achterzich dan weet ik het ook niet meer. ( helaas zal zeker heilig boontje de Jong vast wel spelen De Boer paseert hem nooit.)

25 februari 2012 om 14:28

De Jong speelt niet zo sterk? Janssen nog minder! Je zegt Janssen naast Eriksen en kijken hoe dat gaat. Maar Janssen heeft al weken naast Eriksen gespeeld en dat ging niet best!

Dit kan De Boer problemen opleveren. Want een Janssen op de bank zal de sfeer niet ten goede komen.

Janssen vertraagd het spel alleen maar. Ajax heeft best een aardig team als Janssen niet speelt.

25 februari 2012 om 15:05

hij is niet snel maar dat maakt ie goed met zijn pasjes die ik niet veel spelers zie maken

25 februari 2012 om 16:50

die passen die janssen geeft kan vertonghen of eventueel alderweireld ook nog, dus ik heb liever een middenveld met eriksen, anita en de jong..

25 februari 2012 om 20:37

ja dat klopt ook tege Man U had Toby een mooie crosspass en die 2 kunnen ook geweldige afstand schoten nemen, maar ik vind die van Theo persoonlijk wel beter

De Boer staat door terugkeer van Janssen voor lastige keuze op middenrif

Deze jongen voorlopig niet opstellen. Heeft zich bij Ajax jammer genoeg geen moment waar kunnen maken.

het middenveld van ajax staat lekker op het moment. Deze spelers moeten dus blijven staan. Maar janssen zet je niet zomaar op de bank. Daarom prefereer ik om 3 4 3 te gaan spelen. Dat moet makkelijk kunnen tegen excelsior. Gewoon van rhijn, vertonghen en alderweireld met anita als controlerende middenvelder ervoor. Links eriksen en rechts de jong. Janssen vlak achter bulykin, dan hoeft hij het minste te schakelen.

25 februari 2012 om 14:19

Vind ik trouwens ook een goed idee !
Janssen achter de spits klinkt wel beter, kan hij nog eens lekker randje 16 uithalen.

Janssen op de bank, klaar.
Het loopt nu lekker op het middenveld, er is gewoon geen plek voor janssen.

Eerlijk gezegd hoop ik dat vitesse nog wat geld heeft om deze jongen over te halen, ik denk dat ajax en hij zelf daar het beste mee uit zijn. Je merkt aan hem zelf dat hij het ook niet ziet zitten bij Ajax.
Hij wil gewoon terug naar zijn oude nest..

Never change a winning team ; .

25 februari 2012 om 14:29

En dat moet Frank nu in zijn achterhoofd houden! Nu proberen met deze 11 man in ieder geval structuur erin te brengen zodat iedereen aan zijn plekkie kan wennen.

totaal geen moeilijke keuze zou ik zo zeggen, Janssen lekker op de bank laten plaatsnemen tot hij op de trainingen heeft laten zien dat hij iets kan toevoegen ten opzichte van De Jong. Die laat zelfs zien dat hij een fantastische knal in de benen heeft. Voor de corners hoef je het ook niet meer te doen met die Ozbiliz op rechts, die weet ze ook vrij aardig voor de goal te leggen _O_

@sailermoon wel een beetje kort door de bocht met je opmerking

25 februari 2012 om 14:30

hoezo kort door de bocht, Janssen heeft nog niet laten zien meer toe te voegen dan De Jong. Dan moet de beste, in dit geval De Jong, gewoon spelen. Heel erg jammer voor Janssen maar nu kan hij eens goed aanpassen aan het spel en goed fit worden.

dat lijkt me geen moeilijke keuze, aangezien janssen dramatisch uit vorm is.
gewoon anita, de jong, en eriksen opstellen.

Het is natuurlijk niet zo dat je na 1 gewonnen potje tegen Man United (door Man als een oefenpotje beschouwd) kunt zeggen dat Ajax nu ineens beter draait zonder Theo. Als je er goed over nadenkt is Theo eigenlijk de enige die qua technische vaardigeheden ook in de groede jaren van Ajax een basisplaats zou hebben gehad. Omdat hij bij Twente omringt werd door betere voetballers kwam hij daar wel uit de verf.

25 februari 2012 om 14:40

euh, janssen heeft hele seizoen nog niks laten zien. en volgens mij speelde hij in de competitie ook 2x niet mee? Ik zeg, gewoon zoals elke ander die terugkomt, laat hem maar knokken voor zijn plaats.

25 februari 2012 om 14:40

Ha, ja dat zal het zijn. Het renderen van Theo heeft alles te maken met de speelstijl. Waar bij Twente veel meer zekerheid zat ingebouwd achter Janssen en hij zich volledig op momenten kon concentreren moet hij bij Ajax mee in het snelle positiespel waarbij iedereen in beweging is. Dat valt hem zwaar. Zeker gezien dat de tegenstanders van Ajax veel statischer spelen en Ajax het spel moet maken. Een dieptepass komt zelden voor aangezien je vaak rond de zestien speelt. Overigens vind ik dat de prestaties van Theo bij Twente behoorlijk overschat worden. Zoveel verschil is er niet met verleden jaren.

25 februari 2012 om 14:44

Het verschil tussen de Janssen van Twente en die van Ajax zit hem in 3 dingen, waardering van het publiek, het vertrouwen van zijn medespelers (niet Jan Vertongen of Eriksen de vrije trappen laten nemen , maar Theo) en most of all....woutje Brama.

25 februari 2012 om 14:55

Janssen heeft genoeg vrije trappen genomen dit jaar, en zijn rendement uit vrije trappen ligt echt heel erg laag. Lijkt mij dan ook meer dan logisch dat een Eriksen dan ook een keer een kans verdient met vrije trappen.

De Jong is een onderschatte voetballer. Hij heeft weliswaar niet de verfijnde techniek zoals Eriksen, maar met zijn loopvermogen is hij ontzettend belangrijk op het middenveld van Ajax. Er lopen al genoeg smurfen rond die het fysiek afleggen. Verder is de Jong een goede kopper en juist met een statisch aanspeelpunt in de spits, zoals een Bulykin, rendeert de Jong uitstekend op het middenveld. Janssen is, mits in vorm, uiteraard de betere voetballer, maar daar ontbreekt het nou juist aan. Als hij weer in vorm is verovert hij vanzelf weer zijn plekje in de basis. Ik denk dat een paar bankbeurten alleen maar beter voor hem is. Krijgt hij misschien weer wat vuur in zijn spel in plaats van met twee vingers in zijn neus een beetje meehobbelen.

ik ben wel blij dat anita op de plek van enoh speelt , dat is gewoon zijn beste positie

ook op de site van ajax1 , denken ze dat janssen niet in de basis start

Gewoon laten staan. Vooral anita doet het geweldig. Als je zo tegen manu speelt. Is dit het team dat loopt. Janssen kan prima invallen. Maar denk wel dat hij gaat mopperen na een tijdje.

ik zeg gewoon 3-4-3 spelen, moet kunnen tegen excelsoir

Tegen een team als excelsior moet je in een 3-4-3 kunnen spelen, hierdoor komt er een plek voor Janssen vrij. Ik vind dat Janssen nog steeds een toegevoegde waarde is voor Ajax als men hem goed gebruikt!
Tevens zou ik graag zien dat de Boer Cillessen eens een kans gaat geven. Ook al deed Vermeer het niet slecht donderdag, de weken ervoor was die toch een stuk minder!

En wat mijn opstelling betreft, Anita speelt controlerend, de Jong meer achter de spitsen en dan Janssen en Eriksen hier achter.

Cillessen
v. Rhijn
Alderweireld
Vertonghen
de Jong
Anita
Eriksen
Janssen
Özbilliz
Bulykin
Sulejmani

Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Lorenzo Ebecilio
André Ooijer
Theo Janssen
Daley Blind
Nicolás Lodeiro
Dmitry Bulykin
Aras Özbiliz
Ismaïl Aissati
Ricardo van Rhijn
Dico Koppers

dit is de selectie geen serero en geen Lukoki DE laatste Weken IN DE selectie AL Weken OM Gevraagt? EN NU Niet Meer! EN Daley Blind KAN N IET Voetballen! doe ipv blind Lukoki!

25 februari 2012 om 17:11

waarom die ebecilio weer?? en blind voegt ook niks toe. Serero mag er ook wel bij.

Ik zou Janssen er niet inzetten gewoon met het middenveld als tegen Manchester spelen, want daar wonnen ze veel

Als Ajax zijnde moet je deze pot gewoon winnen en Excelsior 90 minuten onder druk zetten. Janssen zou belangrijk kunnen zijn met het strooien van mooie passes op diepgaande spitsen en buitenspelers.

Of wil de Boer schuifie schuifie spelen?

Haha wie had dat gedacht. Met alle blessures zit Frank de Boer met een luxeprobleem;

Niks 3.4.3 0f 4.3.3
Gewoon 4/4/2 met TJ op het midden veld inschuifende verdeding met JV en TA en aan vallende midden velders die ook willen verdedigen VA Nl
SdJ en DB in de spits
Klaar

Kenneth Verm
Ricardo van
Toby Alderwe
Jan Vertongh
Dico Koppers
Christian Er
Vurnon Anita
Theo Janssen
Nicolás Lode
Siem de Jong
Dmitry Bulyk
25 februari 2012 om 16:54

4-4-2? volgens mij ben jij de grappigste thuis. Ajax zal never nooit 4-4-2 gaan spelen want dan gaan ze van hun systeem af 4-3-3 met buitenspelers die voorzetten geven dat is het systeem van ajax of 3-4-3 maar dat spelen ze niet vaak..

25 februari 2012 om 20:00

Dat zegt zijn naam toch ook al,

Zou het tegen Excelisor weleens zo willen zien al is het alleen al om te kijken hoe het loopt.
Weet alleen niet of van Rhijn ook links op centrale verdediging kan spelen.

Vermeer
Anita
Alderwereld
Van Rhijn
Koppers
Eriksen
Verthongen
Lodeiro
Ozbilic
Buli
Suli

We hoeven ons geen enkele zorgen te maken wat betreft de keuze van Frank de Boer
Frank maakt namelijk gegarandeerd de foute keuze.
Dat doet hij al het hele seizoen
behalve als er geen andere keuze is dan wil hij nog wel eens de best mogelijke opstelling zetten
Maar dat is dan geen beslissing geweest die op zijn wijsheid berust

25 februari 2012 om 20:01

Het is ook jammer dat het er zoveel zijn maar af en toe was ik gewoon blij met een blesure zodat daaruit noodgedwongen de goeie keuzes gekomen zijn.
En de Boer is absoluut een goede trainer voor Ajax maar is inderdaad niet erg gelukkig met zijn keuzes kwa opstelling/wissels

Door de terugkeer van Janssen staat De Boer voor een lastige keuze op het middenveld. Siem de Jong, Christian Eriksen en Vurnon Anita deden het na het thuisduel met FC Utrecht naar behoren.

Was dat niet het thuisduel tegen nec?

Verder gewoon zelfde 11 als donderdag laat janssen maar op de bank ging laatste 4 wedstrijden zonder hem prima.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
jan
koppers
siem
anita
eriksen
aras
bulykin
micky

Tis aan Frank om de opstelling te maken en gelukkig doet ie precies waar die zin in heeft. Het enige waar ik me zorgen om maak is dat de heren vanaf 1 altijd moeite hebben met scherp zijn vooral tegen dit soort tegenstanders. Oa meneer Vertonghen heeft daar moeite mee. Daarin zou Frank eens stappen moeten maken als coach, dat ie die gasten verdomme eens vanaf minuut 1 scherp aan de meet krijgt. Het moet niet uitmaken of je tegen MU of Ex gaat spelen. Tis je werk, je verdient er klauwen vol met geld mee dus je moet werken voor je geld. Dat is het enige waar ik me zorgen om maak, voor de rest is het aan hem.

Die de boer is niet goed met zn ebicillio. En blind. Ongelovelijk dit, en Janssen gewoon opstellen en die slappe de jong eraf ! Die man teert op 1 passie per wedstrijd en heeft heel veel bal verlies is absolut niet geschikt voor Ajax vind ik hè !! Volg hem maar is een hele wedstrijd vertraagd alleen maar .

25 februari 2012 om 20:04

Nee Janssen versneld het spel lekker :, de Jong is zeer geschikt voor Ajax om erbij te hebben maar inderdaad liever niet basis. Gooi liever Lodeiro erin.
En tja of Serero alleen is deze helaas niet geselcteerd.
Of Klaasse.

Genoeg keuzes op het middeveld maar geen Janssen.

Theo sjokt maar wat op het veld. Hij is ook traag met aannames en wegdraaien. Zijn vrije trappen zijn ook waardeloos dit seizoen. Snel naar Vitesse met die dikkerd. Siem de Jong heeft tenminste wel het loopvermogen dat een middenvelder behoort te hebben. De Jong heeft daarnaast ook een goed inzicht, een goed afstandschot en scorend vermogen. Daarnaast is de Jong een goede kopper. Verwacht geen dribbels van de Jong, maar daar hebben we Eriksen voor.

Ik wil Janssen nog niet opgeven. Hij heeft zich als voetballer al lang bewezen. Hopelijk kan hij (desnoods volgend seizoen) zijn brutaliteit in het veld weer tonen. Ik denk dat Theo zeker van meerwaarde kan zijn voor dit Ajax, mits hij er mentaal weer bij is.
Ik zit eigenlijk meer in over Sulejmani, die de laatste wedstrijden haast onzichtbaar leek

Misschien zou de Boer de keuze moeten durven maken tussen Eriksen en de Jong!!!
Met de punt naar voren spelen zoals dat heet...
Dan kan je met Janssen en Anita spelen in de rug van Eriksen of de Jong ??
Dat plichtmatig opstellen van die twee nummers 10 ( dan wel verschillende typen ) . Het loopt spaak in de wedstrijden dat het moet....
Waarom Janssen niet laten renderen..

25 februari 2012 om 21:52

je kan het ook anders zeggen.
waarom dat plichtmatig opstellen van janssen terwijl hij heel het seizoen nog niks bijzonders heeft laten zien?
je kan hem alleen maar gebruiken als nummer 10 met de punt naar voren ja, dat vind ik ook maar moet je dat wel willen?
dit systeem loopt lang niet zo slecht namelijk met het middenveld dat er nu staat, anita, de jong en eriksen.
genoeg beweging, niet zo statisch, genoeg druk naar voren en veel loopvermogen
iets dat janssen totaal niet beheerst...

25 februari 2012 om 23:32

Hij heeft Janssen eerder geslachtofferd en hem nog niet optimaal laten renderen ?
Terwijl ik ook vind dat Eriksen te vaak vezaakt en de verkeerde keuzes maakt aan de bal ! Janssen op tien kan maar ik had het meer over met Janssen op een middenveld met 1 nummer 10 , dat moet lukken...
We zullen zien in de grote wedstrijden , daar komen onze middenvelders vooral tekort ! Met name Anita en Eriksen , de laatst genoemde mag je dat keihard aanrekenen want hij wordt bestempeld als een van de grootste talenten van Europa...
Dat Janssen niet optimaal draait ben ik gedeeltelijk met je eens , want ik vond dat Boerrigter en Janssen een aardig tandem waren voor alle blessures enzo....

25 februari 2012 om 23:40

eriksen is nog ietwat wisselvallig maar hij is de motor op het middenveld juist.
hij is degene die keer op keer aanspeelbaar is, hij is degene die keer op keer voor beweging en creativiteit zorgt.
dat het niet altijd 100% goed is wat hij doet neem ik dan ook voor lief.
je zag het bijvoorbeeld tegen united, hij ging eruit en (mede door een tactische foute veldbezetting) er kwam toen 20 minuten lang niks meer van terecht...

janssen kan het allemaal niet meer belopen, brengt te weinig beweging en ook met een nummer 10 met de punt naar voren zal hij niks toevoegen.
overigens vind ik het erg vreemd dat je kritiek op anita hebt als middenvelder aangezien anita alleen de laatste 2 potten bij ajax als middenvelder gespeeld heeft en het daarin juist uitstekend heeft gedaan...

of als 10 gebruiken of niet opstellen vind ik...

Overjanssen en Eriksen verschillen onze meningen duidelijk ! Dat kan...
Dat ik kritiek heb op Anita , komt omdat ik niet alleen hem beoordeel op zijn laatste twee wedstrijden als middenvelder,,,
Ik vind dat Anita structureel tekort komt voor Ajax... Als je ziet hoelang Anita bij de selectie zit en hoeveel wedstrijden hij gespeeld heeft , had hij verder moeten zijn ! Hij komt gewoon tekort voor Ajax,,
De talent van Eriksen ontken ik niet.. Maar hij heeft het vaak laten afweten in de wedstrijden dat het erom spande ( Lyon , PSV , Fey , oa) . Hij mag en moet wat meer doen ! Derde seizoen bij Ajax , motor op het middenveld zoals jij dat mooi zei , zo goed als altijd basisspeler geweest... Meer als 20 europese wedstrijden... International van zijn land...
Lukoki en de Sa , van Rhijn zijn Talenten ! Eriksen moet nu meer dan dat zijn......

5 maart 2012 om 15:59

Hoe kan je als je Anita heet nou verder komen als je constant heen en weer geslingerd wordt tussen 3 posities!!! Wat een domme opmerking zeg!! Hoevaak heeft Anita op het middenveld gespeeld. Niet vaak. Hij werd constant als links of rechtsback misbruikt! Daar is ie niet geschikt voor. Daar kan je hem ook totaal niet op beoordelen. Hij is middenvelder en hij presteert daar goed! Hij zit vaak overal tussen en staat aanvallend ook nog eens z'n mannetje. Mensen moeten eens kappen met hem beoordelen op die back posities!! Hij kan daar z'n kwaliteiten niet laten zien omdat hij simpelweg geen back is!!!! Snap dat nou eens!!

Janssen erbuiten laten het loopt goed zo!

niet te snel brengen.
zeker tegen een rkc heb je hem nog niet nodig (mag ik hopen).
laat hem eerst nog maar een paar wedstrijdjes op de bank en heel af en toe wat wedstrijdritme opdoen want we hebben hem echt keihard nodig tegen clubs als twente, psv en heerenveen! (psv is al vrij snel dus zeker geen risico nemen)

Net op tijd nu Sulejmani gebleseerd is geraakt!

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Verthongen
Boilesen
S.de Jong
Anita
Eriksen
Ebecilio
Bulykin
Boerrighter
5 maart 2012 om 13:33

Zullen we Ozbiliz maar lekker laten staan? deed t niet geweldig gister maar blijft een betere voetballer dan Ebecilio!

5 maart 2012 om 13:37

Ik vind Ozbiliz anders ook niet veel hoor. Ik zie meer potentie in Ebecilio omdat hij ook met zijn verkeerde been kan schieten en ozbiliz totaal niet!

5 maart 2012 om 13:39

Beetje dom om naar 1 wedstrijd te kijken , Ozbiliz heeft al vaker laten zien over een fantastisch schot te beschikken als hij niet zo vaak geblesseerd was geweest had hij er al langer gestaan!

5 maart 2012 om 13:44

Ik kijk zeker niet op 1 wedstrijd. Ze laten allebei te weinig zien, Maar ebecilio heeft gewoon meer ervaring in ajax 1 dan ozbiliz en ik vind hem gewoon dreigender. Maar ieder zijn eigen smaak toch??

5 maart 2012 om 13:49

Ja natuurlijk heeft iedereen ze eigen smaak maar Ebecilio is van dit hele seizoen maar 1 x dreigend geweest en dat was gister.. Ik hoop dat hij de lijn doorzet en dat hij erg dreigend word natuurlijk maar ik moet het eerst nog maar even zien!

Is Boilesen alweer fit dan? Hij had toch een terugslag.

5 maart 2012 om 13:44

nee boilesen is niet fit.
dat duurt ook nog wel even, psv haalt hij sowieso niet vrees ik...
(koppers gewoon laten spelen dus)

5 maart 2012 om 16:36

Koppers is ook wel goed hoor. Tenminste beter dan Blind.

Zou geweldig zijn als hij tegen Psv kan meedoen, al is het een halve wedstrijd. Nu Sulejmani geblesseerd is houden we tuurlijk weinig over, ondanks dat Sulejmani ook te weinig laat zien gaan we er toch op achteruit. Ik hoop dat Ajax de laatste weken nog even gaat knallen! Als we 2e worden zou het uit eindelijk qua resultaat een goed tussenjaar zijn. Volgens mij waren dat ook de doelstellingen, om de 2 jaar kampioen worden.

5 maart 2012 om 13:42

Zoals Sulejmani al weken loopt te spelen, zullen we die niet hard gaan missen. Boerrigter en met name Siggy moeten snel terugkomen,

5 maart 2012 om 13:45

klopt al denk ik dat deze blessure goed is voor sulejmani zelf.
begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat hij niet al te lang geblesseerd is of zo maar hij gaf aan steeds last te hebben van iets (liezen waren het toch?)
sindsdien heeft hij zijn uitstekende vorm niet meer door kunnen zetten jammer genoeg maar dit is juist het ultieme moment om alles te laten herstellen en om volgend seizoen vanaf het begin af aan 100% fit te verschijnen en weer te vlammen! (nu maar hopen dat frank weer niet te hard traint in de voorbereiding)

5 maart 2012 om 13:47

Klopt maar met Ebecilio wordt ik al helemaal niet blij, ondanks dat hij het gisteren in de 2e helft goed heeft gedaan. Maar dat mag ook wel is een keer als je al zoveel kansen krijgt van de Boer. En Araz, tja, ik weet niet zo goed wat ik van hem moet vinden maar ondanks dat Sulejmani de laatste weken niet goed speelt vind ik Araz nou ook niet bepaald veel beter dan Sulejmani. Maar ik ben ook totaal geen fan van Sulejmani, vind dat hij te weinig toevoegd aan Ajax. Hij is alleen in de counter sterk en ook daarin laat die te weinig zien.

Hoe zit het eigenlijk met vd Wiel?
hopelijk keert hij snel terug, want dan hebben we weer een top elftal.

Dit is wel prima nieuws, Janssen mag gewoon op de bank plaatsnemen hoor, heeft weinig gepresteerd de laatste wedstrijden die hij gespeeld heeft en het middenveld loopt aardig zo. Geen reden om te veranderen.

Als Ajax een topfitte selectie het hele seizoen had dan stond Ajax nu eerste. Ze missen gewoon cruciale spelers. Dat is heel jammer. Met dit elftal zouden ze veel meer punten hebben kunnen krijgen:

Cilessen
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilessen
Erikssen
Anita
Janssen
Sulejmani
Sightorsson
Boerrigter
5 maart 2012 om 14:08

Ja, als als als. Als de andere teams ook compleet waren geweest, als de andere teams niet zoveel punten hadden gemorst enz enz. Als telt niet.

5 maart 2012 om 14:08

We hebben niks aan ''als dan''. Gewoon hopen een paar jongens tegen PSV er weer bij zijn en dan vol er tegen aan gaan.

Dit is uitstekend nieuws! Nu hopen dat hij geen terugval krijgt en hopelijk is hij er tegen PSV bij. Zeker nu sulejmani geblesseerd is. Al krijgen we nou ook nog Siggy terug is onze voorhoede eindelijk een beetje op niveau.

update: Boerrigter na maandenlange absentie weer op groepstraining

Laten we hopen dat hij nog van waarde kan zijn voor Ajax in de rest van het seizoen en dat hij verder blessurevrij blijft. .

boerrighter weer voor in voor ozbil en ebecillio op de plek van mickey dan komt alles wel weer goed want boerrighter kan bulykin ook goeie voorzetten geven zet hem op jongens op naar het kampioenschap

Sleutel voor een mogelijk kampioenschap

5 maart 2012 om 14:20

Dan zou Ajax vanaf nu alles moeten winnen en moeten Twente en Az een keer verliezen. Dan heeft Ajax alles in eigen hand, aangezien Ajax nog tegen Twente en Psv moet. Az zou je dan op doelsaldo voorbij moeten klimmen/houden. Ik zie het eerlijk gezegd niet heel snel gebeuren, dat de schaal naar Amsterdam gaat maar wie weet. Een 2e plek en CL afdwingen via voorrondes zou ik ook blij mee zijn. Ik denk toch dat Twente uit eindelijk de winnaar gaat worden maar de wedstrijd tegen Ajax zou nog wel is voor een ommekeer kunnen zorgen.

5 maart 2012 om 14:29

Ja vorig seizoen zagen heel veel mensen het ook niet meer gebeuren.
1 ding wat ik weet van deze competitie is dat het totaal onvoorspelbaar is.
Ajax kan kampioen worden maar kan netzogoed nog vijfde worden.

Ja met Boerigher, Sightorson, VD Wiel en Boilesen erbij kunnen we kampioen worden maar zonder worden we dat niet. We moeten afwachten en hopen dat we VCL halen en met Boerighter kan het mogelijk zijn alleen hebben we laste wedstrijden als Psv thuis en Twente uit.

Het klinkt misschien lullig, maar het komt wel goed uit zo. Sulejmani geblesseerd en Boerrigter er weer bij zo hoef je geen keuzes te maken waar mensen zich beledigd bij voelen. Met Boerrigter speelt Janssen ook gelijk 25% beter.

grappig hoor, onze goedkoopste aankoop deed het zo goed dat hij ontzettend is gemist.
Wellicht stijgen we nog wat hierdoor maar Twente is denk ik voorlopig een maatje te groot.
VCL is ook mooi, hoop dat Ajax hier uiteindelijk voor geplaatst zal zijn.
Het worden in ieder geval spannende weken

Goedzo!

Tegen RKC nog niet inzetten! En bij ADO pas inzetten als het hard nodig is (dat zal wel want ADO verliezen we toch altijd). En dan in de basis tegen Psv!

wel lekker dat boerrigter weer bijna fit is we hebben hem zkr nodig

Hopen dat hij nu ook fit blijft. Zou heel mooi zijn als Derk weer terug komt, we hebben hem keihard nodig tegen Psv.

Mooi zo, Boerigter hebben we echt nodig aan het eind, hopelijk kan hij zijn oude niveau halen.

Boerrigter wees voorzichtig
laat Frankie maar praten, die man moet je niet serieus nemen
Anders zit je zo weer in de ziekte wet
Dat heeft het verleden wel bewezen

Als Boerrigter weer met de groep meetraint, betekent dat dat hij in de eigen looptraining en individuele baltrainingen pijnvrij is gebleven.
Anders heeft het totaal geen zin deze stap te maken.....

Het is natuurlijk heel goed nieuws als hij in de finale van de competitie weer z'n waarde voor het team kan in gaan brengen.
Eerst maar eens 2 weken volop mee gaan trainen, dan per wedstrijd speelminuten gunnen.
Zo te hopen dat het nu de goede kant op blijft gaan !!

Ook Sigthorsson bevindt zich weer in ballend vaarwater, als je de berichten mag geloven....
hopelijk allemaal net op tijd, als is het maar in de slotfase, want dan vallen pas de echte beslissingen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren