Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Marwijk wil 'signaal afgeven' met selectie

Laatste update:

Bert van Marwijk maakte woensdag zijn voorlopige selectie voor het Nederlands elftal bekend. De bondscoach verraste door Luciano Narsingh, Ola John en Adam Maher op te nemen in de 27-koppige groep. Het trio werd nog nooit bij Oranje geroepen en op minder dan vier maanden van de start van het EK 2012 rees de vraag of de drie onervaren spelers kans maken op deelname aan het toernooi.

/

Zover is het allemaal echter nog niet, benadrukt Van Marwijk een dag later. In het Algemeen Dagblad verklaart de bondscoach dat hij Narsingh, John en Maher graag wil testen in de aanloop naar de oefeninterland tegen Engeland, op 29 februari. “Ik wil een signaal afgeven met het opnemen van Maher, John en Narsingh in deze voorselectie. Drie talentvolle Eredivisiespelers”, aldus Van Marwijk. “Als ze ook de definitieve selectie halen, kunnen ze rond Engeland-Nederland drie dagen bij ons meedraaien als test”, licht de coach toe.

Eerder stelde Van Marwijk al dat hij enkele spelers in de vaderlandse competitie nauwlettend in de gaten hield. “Net onder de zogenaamde vaste kern van het Nederlands elftal. Ik móét wel, want vanwege blessures en gebrek aan wedstrijdritme bij een aantal internationals dien ik flexibel te zijn zo kort voor het EK. Ik heb een lijstje gemaakt met daarop een stuk of vijftien namen van spelers die voor ons interessant zouden kunnen zijn”, zei hij.

Ik vind het zinvol dat Bert van Marwijk deze drie spelers aan het werk wil zien

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg slim van Van Marwijk dat hij deze 3 erbij haalt. Zijn toch grote talenten die de laatste tijd uitblinken in de Eredivisie. En zeg nou zelf, slechter zullen ze er niet van worden.

He Bert. Ik ben Ajacied, maar als er plek is voor een aantal nieuwelingen/ stagiairs, waarom is Clasie dan niet opgeroepen. Zeker met het oog op dat De jong op de bank zit en vd Vaart heel blessure gevoelig blijkt. Ook zie ik geen redelijk rechtsback in de selectie. Waarom daar niet iemand anders proberen?

16 februari 2012 om 11:54

Ik denk zelf dat we op de positie van Clasie wel erg veel opties hebben op dit moment. van Bommel doet het prima, evenals Strootman, Schaars en de Jong.

16 februari 2012 om 11:59

Inderdaad.
Clasie zijn tijd komt nog wel, als hij zich zo door blijft ontwikkelen komt hij in de toekomst zeker in aanmerking voor Oranje.

Ik vind hem op dit moment zeker wel gelijk aan Schaars en Strootman, maar goed Bert kiest voor een vaste kern wat ik zeer zeker begrijp.

16 februari 2012 om 12:17

Maar Strootman heeft zich allang bewezen op top niveau/internationaal niveau iets wat Clasie nog niet gedaan heeft. Ook Schaars bewijst zich op subtop niveau.

Clasie moet eerst nog top worden iets te vroeg voor hem.

16 februari 2012 om 12:32

@ Galacticoss

Strootman heeft zich allang bewezen? Je doet net alsof hij al 5 jaar onafgebroken top speelt. Hij is goed bezig, maar heeft zich bij lange na nog niet bewezen.

16 februari 2012 om 14:30

vergeet emanuelson niet, die stond gister goed te ballen tegen arsenal... moet hij niet een plaatsje verdienen?

16 februari 2012 om 15:46

Emanuelsson zit er ook bij.

16 februari 2012 om 16:55

Emanuelsson zie ik liever links op het middenveld dan controlerend.

16 februari 2012 om 11:54

Bert van marwijk zal niet op jouw opmerking antwoorden, voor de rest heb je wel gelijk clasie is 1 van de beste in de eredivisie en dat laat hij constant zien.

16 februari 2012 om 11:56

Het Nederlands elftal gaat zich straks in Oost-europa meten met de besten van Europa, niet alleen voetbaltechnich en fysiek maar ook mentaal wordt het nodige gevraagd van de selectie.

Zijn voetbalkwaliteiten staan buiten kijf, maar 'ervaring' lijkt hier toch weer een sleutelwoord en dat doe je niet zomaar op in een wedstrijdje tegen Engeland.

Het is een voorbereiding op het EK over een paar maanden, niet op het WK van over een paar jaar.

16 februari 2012 om 12:02

Want John, Maher en Narsingh zijn wel evaren natuurlijk

16 februari 2012 om 11:55

Omdat dit de voorbereiding is op het EK en Clasie hoogswaarschijnlijk niet mee gaat, het is wel een enorm groot talent, die komt er nog wel.

16 februari 2012 om 11:55

Welke echt goede rechtsback behalve Van der Wiel ken jij nog meer dan?

16 februari 2012 om 11:59

Nou er zullen toch wel mensen zijn die het beter doen dan Boulahrouz op die positie. Das gewoon een pure centrale verdediger. Als je het niet probeert komt het nooit goed. Hij kan nu nog mensen testen. Dus waarom niet 1 vd jongens als De Vrij, Zuiverloon en Leerdam. Waarom wel Pieters voor links (die nog niet fit is) en geen Willems.

16 februari 2012 om 12:01

Of Burnet van Groningen.

16 februari 2012 om 12:07

Beter zet je Emanuelson gewoon linksback, kan dat prima, aanvallend ook goed en heeft meer ervaring tegen topteams dan Pieters.

16 februari 2012 om 12:19

Of je roept Janmaat op altijd beter dan Anita.

16 februari 2012 om 12:38

@redforman

Gast een back moet gewoon kunnen verdedigen.
We moeten gewoon een fatsoenlijke vleugelaanvaller op links zetten.
Pieters is zeker wel een degelijke back, dat is juist wat we nodig hebben.

16 februari 2012 om 13:11

@superman123

Prima maar ik hoor hier namen als zuiverloon, de vrij, leerdam en burnet. Sorry maar Emanuelson is gewoon veel beter dan deze spelers. Laatst speelde hij bij Milan nog zeer verdienstelijk linksback. Ik blijf het een prima (tweede) optie vinden ipv anita, de vrij, burnet, zuiverloon of weet ik veel.

16 februari 2012 om 14:27

Ik weet het niet, echt volgen doe ik het niet moet ik toegeven, maar ik dacht dat Boula alleen rechtsback speelde tegenwoordig? Ook bij zijn huidige club. Maar misschien heb je gelijk en kan het geen kwaad om een jonger iemand er een keer bij te halen om te testen. Net als Bert nu met deze drie nieuwelingen doet.

16 februari 2012 om 11:56

Helemaal met je eens. Tuurlijk is Clasie zijn positie redelijk goed bezet, maar in de toekomst zou hij echt een geweldig complementair duo kunnen vormen met Strootman. En zoals je idd ook al aangeeft zit de Jong alleen nog maar op de bank, is van der Vaart vaak geblesseerd en bovendien kan die niet echt samenspelen met Strootman (allebei linksbenig).. Van Bommel is wel goed maar ook al oud. Als deze jongens een kans krijgen had Clasie dat ook verdient, zeker omdat je hem in de toekomst nog hard nodig hebt. Hij is het grootste Nederlandse talent op zijn positie en past ook nog eens goed in het systeem van oranje.

16 februari 2012 om 12:00

Wat je zegt klopt allemaal, maar het lijkt me dat dit een voorbereiding is op het EK. En aangezien het lijkt alsof het niet allemaal snor zit bij het Nederlands elftal, is het niet de tijd om talloze talenten 'uit te proberen' of 'eraan te laten ruiken'.

16 februari 2012 om 11:59

Valt me op dat Boulahrouz inderdaad de enige geselecteerde rechtsback is, samen met eventueel Anita dan. Ik snap echter totaal niet waarom Vernon opgeroepen wordt, daar hij wekelijks laat zien zelfs het niveau van Ajax niet eens aan te kunnen. selecteer dan een keer een Janmaat of zoiets. Ook die linksbackpositie blijft uitermate kwetsbaar alhoewel ik blij ben dat Emanuelson er nu bijgehaald is (ik neem toch aan als linksback).

Clasie vind ik nog niet goed genoeg hoor, hij heeft een beetje het nadeel dat hij maar 1,60m is waardoor die totaal overlopen zou worden tegen bijvoorbeeld de Engelsen waar we nu tegen spelen. Laat Clasie het eerst nog maar een poosje laten zien, voorlopig zijn De Jong, Van der Vaart, Van Bommel, Schaars en Strootman nog vele malen nuttiger op die positie.

16 februari 2012 om 13:18

Clasie is 1,69; ongeveer even lang als Sneijder of Messi. Ben het met je eens dat hij op dit moment nog niet goed genoeg is maar kom niet weer aan met dat lengte gezeur. Techniek is vele malen belangrijker in het systeem dat Nederland wil spelen. Barcelona speelt ook met een middenveld van gemiddeld 1,72 maar compenseert dat door fysiek sterke mensen erachter op te stellen. Juist een goede combinatie van fysiek sterke spelers en technisch onderlegde spelers is naar mijn mening belangrijk.

16 februari 2012 om 13:32

Sneijder en Messi staan op een aanvallende positie, Clasie is een controlerende/verdedigende middenvelder. Dat is nogal een essentieel verschil niet?

Zie je het al voor je, Clasie die Rooney moet verdedigen.

16 februari 2012 om 13:40

Haha wat een lachertje. Dat mensen nog steeds over de lengte van Clasie hebben. Zijn lengte is juist een voordeel, want hij is hartstikke wendbaar, draait zo makkelijk weg om vervolgens een goede pass te verzenden.

En wat een ontzettend slap cliché dat we 'overlopen worden met zo'n kleine speler'. Vandaar dat Clasie 90 van de duels wint die hij uitvecht. Juist met Clasie wordt je totaal niet overlopen, Strootman eerder naar mijn mening, omdat ik hem statischer vind. Tegen de Engelsen valt dat misschien minder o, want die hebben ook vooral statische middenvelders, maar tegen Spanje bijvoorbeeld denk ik dat Clasie zich eerder staande houdt dan Strootman.
Kun je wel weer met een slap excuus aankomen dat het maar de Eredivisie is, maar dat gaat op voor elk talent die nog niet aan de top speelt. Of dat nou Strootman, Narsingh, John of Maher is. En dat gold vroeger ook voor Sneijder, Robben en Van Persie... Als je hem niet uitprobeert zul je nooit weten of hij zich staande houdt.

16 februari 2012 om 13:49

Man man man wat zijn jullie extreem opportunistisch zeg. Ten eerste over zijn lengte: hoe kleiner je bent, hoe zwakker je over het algemeen bent, ook tegen de Spanjaarden heb je juist iemand nodig die er flink in kan beuken en die niet omwaait als ze naar hem blazen. Man, de buitenwereld lacht zich dood als je als Oranje met zo'n dwergje (met alle respect, vind het een heerlijke voetballer) aan komt.

Daarnaast is de concurrentie op de plek van Clasie moordend, we hebben daar nu mensen als De Jong, Van der Vaart, Van Bommel, Schaars en Strootman bij de selectie zitten, die schat ik allemaal toch nog een heel groot stuk beter in dan Clasie (schaars beoordeel ik echter alleen op wat ik lees vanuit Portugal, ze zijn daar erg positief over hem), waarom zou je dan in godsnaam nu nog een zesde speler voor die positie er bij halen? Lijkt me een beetje te veel van het goede, niet?

En goed dat ie dit doet!

Ik sta er toch elke keer weer van te kijken dat er steeds opnieuw weer Nederlandse talenten opstaan. Nederland voetbalt al meer als 30 jaar in de top van de Wereld. Ik ben wel bang dat het WK in Brazilie een wat minder WK word omdat er dan een behoorlijk andere groep staat.

Maar goed talent loopt er genoeg rond in de Eredivisie! Het is te hopen dat die jongens zich door ontwikkelen en de stap naar het buitenland maken over een paar jaar.

16 februari 2012 om 11:58

Toch denk ik dat we deze lijn ondanks de verneuwing wel door kunnen zetten. Onze zwakste schakel si de verdediging en als je nu ziet hoeveel talenten eraan zitten te komen. In de eredivisie spelen sommigen al steengoed over 2 a 4 jaar spelen ze internationaal. Ook op het middenveld zit het qua nieuwe spelers goed aanval idem. Zelfs met de keepers hebben we straks lastige keuzes want Vorm en Krul (vooral Krul) maken een enorme groei.

16 februari 2012 om 12:01

Klopt en dan gaat het vooral om de centrale verdedigers. Qua backs heb je Willems en mischien Janmaat als potentiele Oranje spelers. Maar voor centraal in de verdediging komen er echt grote talenten aan.

Denk aan;
Nuytinck, Martins Indi, De Vrij, Van Dijk, Gouweleeuw, Bruma en dan vergeet ik er ook nog waarschijnlijk wat.

Jeugd = toekomst.
Hopelijk blijven de clubs dat ook zien. Niet dat ze straks weer geld hebben en weer met vage buitenlanders aankomen. Kijk eerst in je eigen jeugd, en haal alleen een versterking als hij echt absoluut van meerwaarde is.

16 februari 2012 om 12:24

Precies en wat ik dan goed aan Bert vind is dat hij de jeugdigen nu al probeert te brengen zodat de overgangsperiode minimaal blijft.

16 februari 2012 om 12:42

@superb

Maar van deze talenten zullen er maar een paar echte toppers worden!

16 februari 2012 om 12:00

Kijk naar Duitsland. Die hadden ook een aantal jaren een onvruchtbare periode. Nu hebben ze er zomaar binnen 2 jaar weer een topteam staan. Jongens staan op uit het niets en ik ben niet bang voor het WK 2014 simpel weg omdat je daar nog niks van kan zeggen. Waar ik wel bang voor ben is het EK van dit jaar, omdat het team hopeloos uit vorm is en veel spelers niet meer spelen voor hun club.

Prima dat hij een signaal af wil geven, deze jongens verdienen het ook wel als je kijkt naar hun prestaties. Maar goed, belangrijker lijkt me de voorbereiding op het EK. Ik heb het gevoel dat hoe dichter we bij het EK komen dat het wat minder gaat in plaats van juist beter. Volgens mij hebben we te vroeg gepiekt, ik wil niet zwart kijken (doe dat dan ook niet) maar van Marwijk is nog behoorlijk zoekende terwijl andere teams al klaar lijken.

16 februari 2012 om 11:56

Om ook niet mee te doen aan het zwart kijken. Wie had er voor het vorige toernooi gedacht dat mannen als Ozil, Muller en Khedira het zou goed zouden doen bij Duitsland. Bert heeft echt zijn team wel klaar voor de zomer. Alles valt en staat met de fitheid van de eerste pak em beet 15 man in de selectie. Als er teveel mensen niet fit (genoeg) zijn dan heeft Nederland geen back up die goed genoeg is voor de Europese top.

16 februari 2012 om 11:58

Vedet daar heb je absoluut gelijk in.

Toch heb ik niet het gevoel dat allemaal prima in orde zit, had er 2 jaar geleden meer vertrouwen in. Komt ook door de vele blessures en de matige prestaties, laat staan de aldanniet basisplaatsen bij de clubs van de basisklanten van het Nederlands elftal.

16 februari 2012 om 12:03

Nee het lijkt nu niet heel goed te draaien, met name omdat Duitsland ons wegspeelde. Voordeel dat mensen niet veel spelen is dat ze fitter zullen zijn richting EK neem ik aan. Helemaal niet erg dat Sneijder, De Jong en Robben nu op het bankje zitten wat mij betreft. Vd Vaart doet t goed maar heeft veel kleine pijntjes. Afellay heeft een race tegen de klok. v persie doet het gewoon goed net als Huntelaar. Ook v Bommel staat zn mannetje bij Milan. We moeten ons drukker maken over de backposities. Achter Pieters en vd Wiel hebben we eigenlijk nog niemand...ook Mathijsen lijkt iets af te takelen. Achterhoede zal het probleem worden (als er problemen komen).

Ik vind dat Jens Toornstra ook in het rijtje talentvolle speler uit de Eredivisie hoort!

16 februari 2012 om 11:55

Ado Den Haag Nederlands elftal.
Er kan een keer een uitzondering worden gemaakt zoals Strootman vorig jaar maar dan moet Bert het echt in je zien!
Het niveau bij dit teams is een stuk lager dan dat bij Ajax, Psv of Twente.

16 februari 2012 om 11:55

Als je dat vorig jaar zei dan had je een punt maar Jens is helaas wel wat terug gevallen zoals heel ADO is terug gevallen. Dan zou eerder een Clasie in aanmerking komen die wekelijks uitblinkt bij Feyenoord.

16 februari 2012 om 12:48

Clasie zou ook in aanmerking komen.

Na de winterstop is Jens Toornstra weer terug naar het niveau van vorig jaar aan het komen!

Babel, Elia en Kuyt presteren het afgelopen jaar helemaal niks in het Nederlands-elftal.
Het lijkt me dan ook meer dan terecht dat nieuwe talenten het mogen proberen en het lijkt me altijd goed als dit soort jongens aan het grote werk mogen ruiken.
Ik neem aan dat Emanuelson ook al bij de selectie zit een ook gewoon in de basis gaat beginnen als linksbuiten?

16 februari 2012 om 11:58

Toch zal Dirk Kuyt 'gewoon' in de basis beginnen bij Oranje! Van Marwijk houdt een beetje vast aan Kuyt, ondanks dat ie voetballend niet veel toevoegd bij Oranje. Hoop dat Van Marwijk de beste gaat opstellen, alleen op die manier kunnen we ver komen op EK.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijssen
Pieters
De Jong
Vd Vaart
Robben
Sneijder
Affelay
Van Persie
16 februari 2012 om 12:23

Alweer? Robben Van Persie en Sneijder gaan niet met ze 3en!!!!!

RVP Krijgt dan geen aanvoer, Want Sneijder en Robben zijn daar te egoist voor, doe dan Rvvaart op 10 en op rechts weet ik veel
wie?

Als die maar ze voorzet geeft, van my mag je ook gewoon sneijder en robben erin doen dan heeft portugal nog kans.
En hoop ik dat NL eruit vliegt.

16 februari 2012 om 12:28

@galacticoss.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dan we het van Persie heel lastig maken met Afellay en Robben op de vleugels.
Gaat Boerighter het tweede helft van het seizoen constant zo goed te presteren dan lijkt mij hem de beste optie.
Van der Vaart lijkt me lastig op 10.
Het nadeel van VDV is dat hij het maar 60 minuten volhoud en laten we eerlijk zijn: hij is gewoon een loser.
Hij breekt geen potten. >.>

Zoals al eerder gezegd hier snap ik de vleugelspelers volkomen zo zou Boerrigter er ook bij zijn geweest indien fit. Alleen Maher vraag ik me af wat die komt doen misschien is het in de hoop dat hij in de toekomst voor NL kiest. Clasie was een beter alternatief geweest.

16 februari 2012 om 13:33

Clasie beter dan Maher, en waarom dan wel? Ze zijn beide dit seizoen pas echt doorgebroken en Maher lijkt mij toch duidelijk de meest getalenteerde van de twee.

Ik vind het goed dat Bert van Marwijk de jeugd de kans geeft. Maher, Narsingh en John presteren dit seizoen uitzonderlijk goed in Eredivisie en het is leuk om hun in Oranje te zien.

Als hij nu ook eens gaat experimenteren met mensen op de juiste plek dan kan het wat worden.
Als hij weer een linkspoot op rechts gaat zetten en een rechtspoot op links dan kan hij net zo goed weer doorgaan met dezelfde selectie.

Ik had ook graag nog een talentvolle linker centrale verdediger er bij gezien. Ik heb geen vertrouwen meer in Mathijssen. Heitinga kan het nog aan, maar Mathijssen mist snelheid en is te oud. Daarom had ik graag een Nuytinck, Gouweleeuw of een van Dijk gezien. (nuytinck is naar mening de beste optie, speelt constant, sterk en is linksbenig.)

Wijze bondscoach hebben we hoor. Met de blessures en het kwijtraken van hun basisplaats van de Nederlandse toppers moet je toch omzien naar wat anders. Je kunt niet die bankzitters blijven oproepen terwijl je de beste spelers in de Nederlandse competitie links laat liggen. Dan ben je op een gegeven moment compleet ongeloofwaardig. En de EK komt met rasse schreden dichterbij. Zeer verstandig dus om op deze manier te selecteren. Ben benieuwd wat voor gevestigde namen er nog af gaan vallen.

Van de selectie bij het Wk2010 zullen Kuyt, Elia, Babel, Braafheid en Boulahrouz hun best moeten doen om bij de definitieve selectie te zitten. Daarnaast is het wrang dat er nog geen definitieve opvolger is voor Gio. Want er is al zo weinig keuze op de links- en rechtsbackpositie.

ik gun het narshing wel want die gozer goed en werkt elke wedstrijd bij heervenveen het meer dan verdiend dat hij in de voorlopige selectie zit en ik hoop voor hem de devenitiefe selctie want dank zij hem heeft bas dost heel veel doelpunten op ze naam staan

De andere spelers:

Dost, van Wolfswinkel, Gouweleeuw, Janmaat, van Dijk, van Aanholt, Willems, Clasie, Fer, Beerens, Boerrigter, S de Jong, Nuytinck, Brouwers, Verhaegh

?

16 februari 2012 om 13:18

Mooie volledige lijst van spelers. Van deze namen vind ik het vooral niet te begrijpen dat Brouwers nog geen oproep heeft gehad. Als je de rots in de branding bent van 1 van de beste verdedigingen van de Bundesliga, dan heb je volgens mij wel wat toe te voegen in het Nederlands elftal.

16 februari 2012 om 16:09

Verhaegh? Hahaha laat me niet lachen. Je meent toch niet serieus dat hij in aanmerking moet komen voor het grote Oranje? Al 28 jaar oud en nog niks leuks laten zien..

16 februari 2012 om 16:27

Ja die naam verzin ik zelf niet trouwens. Die andere leken me logisch maar ik geloof dat ik ergens een gerucht las dat Verhaegh er ook bij zou zitten.

Een gebrek aan wedstrijdritme dat vond hij vorig jaar ook zo belangrijk zogenaamd. Toen hij echter braafheid meenam en o.a. Anita liet afvallen, was hij wat dat betreft niet meer serieus te nemen.

16 februari 2012 om 12:39

Van Marwijk heeft ondertussen wel vaker zijn standpunt laten vallen. Dan vind hij wedstrijdritme belangrijk en dan vind hij dat sommige spelers er sowieso bij horen.

Ik ben trouwens wel een beetje van de complottheoriën. Ik bedenk me nu dat het er wel erg op lijkt dat een aantal landen nu al bezig zijn om ons Oranje te verzwakken. Robben speelt niet bij Bayern. Sneijder speelt niet bij Milan. Van der Vaart (en de Jong ook) zijn volgens mij niet altijd meer zeker van een basisplaats bij hun clubs. En met deze spelers zonder wedstrijdritme moet het Nederlands elftal proberen Europees kampioen te worden....hmmmm

16 februari 2012 om 12:21

Evenals Heitinga, Mathijssen, Elia en misschien zelfs Affelay?
Het zou kunnen, maar het is wel erg vergezocht vind ik.

16 februari 2012 om 12:42

Van Heitinga en Mathijssen heb ik het idee dat ze toch wel veel spelen. Elia niet en Affelay komt net terug van een zware blessure. Complottheoriën zijn altijd gezocht. Maar de omstandigheden creëren de mogelijkheden om tot die gedachten te komen...

16 februari 2012 om 13:09

Alleen is het maar de vraag of de spelers er zoveel minder om worden. Ze hebben al een groot deel van het seizoen gespeeld, trainen hard, zijn ze daardoor straks niet juist topfit voor het toernooi terwijl andere spelers helemaal kapot zijn omdat ze al zoveel gespeeld hebben?

Ik denk dat het nog helemaal geen uitgemaakte zaak is dat het nadelig is voor Oranje dat een aantal spelers wat minder speelt.

Wat Maher betreft vind ik het een beetje een onsmakelijke keuze.
Want Maher heeft zelf aangegeven dat hij er nog niet uit is voor wie hij uitkomt..dan moet v.marwijk hem niet voor het blok gaan zetten.
laat hem lekker zelfstandig (zonder druk) een keuze maken.

16 februari 2012 om 12:58

Het is maar een oefenwedstrijd he, hij hoeft dus nog geen definitieve keuze te maken.

Het wordt ook eens tijd dat Siem de Jong uitgenodigd gaat worden. Geen uitblinker, wel een harde werker. Denk dat hij kan meegroeien met een hoger niveau! En op de positie van rechtermiddenvelder komt er na het Ek toch ruimte vrij omdat Mark van Bommel stopt.

ja die van marwijk is zo gek nog niet.. goeie coach. veel geluk!!

Waarom dat ie Clasie niet erbij neemt nadat ie die eerder genoemd had is me een raadsel. Die hoort er zeker bij.

Narsing zit erbij omdat Lens en Kuyt kantje boord zijn qua spelen of niveau. Ola voor Elia. En Maher voor de fun en te strategie, om hem niet voor mocronie te laten kiezen.

16 februari 2012 om 12:25

Omdat Clasie het pas 12 wedstrijden goed doet en niet zo vaak beslissend is geweest als een Maher? Clasie is zeker een groot talent, maar ik geef Van Marwijk gelijk in het feit dat Maher toch net iets verder is dan onze Clasie op dit moment. Clasie is namelijk wel belangrijk, maar Maher is dit ook én hij is vaak nog beslissend in een wedstrijd d.m.v. een doelpunt of iets dergelijks.

16 februari 2012 om 12:30

Vorig jaar deed clasie het ook uitstekend hoor. Hij is niets voor niets teruggehaald bij de eerste selectie van FR.

16 februari 2012 om 12:31

Clasie speelt niet op Mahers plek. Maher is een schaduwspitske. Clasie een controleur cq balafpakker met heel veel offensieve kwalititen. Dus die twee zouden mekaar niet in de weg moeten zitten. Ik vind Maher trouwens nog niet fysiek rijp voor Oranje. Clasie wel, die bikkelt er op los, en dat zou leuk zijn tegen die Engelsen. Clasie is ook ouder en heeft meer eredivisie in zijn benen. Die speelt al het hele seizoen sterk, en daarvoor bij dat andere cluppie uit Rdam.

16 februari 2012 om 12:33

@ Brutal

Klopt, maar het uitstekend doen bij Excelsior telt niet wanneer je in aanmerking wilt komen voor het NL elftal. Maher heeft zich echt stormachtig ontwikkeld bij de ploeg die voor de winterstop superieur was aan bijna iedereen, in mijn ogen net iets beter als Clasie. Daarom kan ik deze keuze van Van Marwijk wel begrijpen.

16 februari 2012 om 15:52

Maar mick1234 ik denk dat Maher ook is gekozen om te zorgen dat hij definitief voor oranje kiest. Er is natuurlijk nog altijd het risico dat hij voor marokko zou kiezen en als bert hem nu al voor oranje kan laten kiezen kan maher dat natuurlijk niet meer veranderen.

Ik snap niet dat nuytink er niet bij zit dat vind ik de beste cv na Heitinga en Mathijsen. Juventus heeft niet voor niks interesse in deze speler.

16 februari 2012 om 13:12

Uitstekend punt, en dat terwijl die overschatte nietsnut van een Bruma wel steeds erbij zit.

Het gaat er niet om wie in de voorselectie zitten, maar vooral om wie er afvallen. Dus een extra talent voor Anita en Pieters, Schaars en Kuijt erbij. Zeker die laatste, vreselijk. Eigen koers gaan varen, want wij hebben geweldige talenten, super buitenspelers, die beste van Europa !

Welke 15 Eredivisiespelers net onder de kern zullen dat zijn? Tot de kern reken ik dan de spelers die vrijwel zeker van hun plaats zijn zoals Van der Vaart maar ook inmiddels Strootman. Ik zou naast Maher, John en Narsingh denken aan:

Wijnaldum, Clasie, Boerrigter, Dost, , Gouweleeuw, de Vrij, Vlaar, Beerens, Vormer, Theo Janssen in vorm, Nelom (bij gebrek aan alternatieve linksbacks) en Janmaat (omdat er weinig alternatieve rechtsbacks in de selectie zitten).

Wijnaldum verdient wat mij betreft een plaats in de Ek-selectie maar behoort nog net niet tot de vaste kern. Hopelijk heb ik geen onmisbare dan wel talentvolle Eredivisie-krachten over het hoofd gezien. Noem bewust een Gouweleeuw omdat ik in hem een potentiele Oranje-speler zie en hem beter vindt dan bijvoorbeeld een Van Dijk die wisselvallig is.

16 februari 2012 om 12:46

Nuytinck? Dat lijkt me nou echt een potentievolle speler!
Staat toch ook onder interesse van Juventus?

16 februari 2012 om 12:53

Nuytinck heb ik inderdaad ook overwogen. Doet het netjes maar vind ik net te vaak een momentje hebben dat ie niet geconcentreerd genoeg is. Heeft zijn fysiek wel mee en in de lucht goed, dus met wat routine inderdaad groeit ie wellicht ook naar Nederlands elftal toe. Maar ik vind Gouweleeuw in de opbouw en inschuivend veel toevoegen tov Nuytinck, die trouwens wel een aardige bal cross kan leggen.

Oh, dus alleen een signaal? Lekker dan. Elia kan zonder spelritme echt niet mee naar het EK, Afellay misschien dus ook niet, dus ik denk Ola John en Luciano Narsing wel samen kunenn vechten voor een Ek-plek.
Maher is een goeie speler, maar hij heeft enorm veel concurrentie op zijn positie. En zijn tijd komt nog wel.

Het gaat er niet om wie bij de voorselectie zitten, maar wie er afvallen. Doe mij nog maar een talentje voor Anita en Pieters, Schaars en Kuijt eruit. Zeker die laatste, vreselijk daar ga je niks mee winnen. Wij hebben de beste buitenspelers van Europa, dus gewoon opstellen die gasten. Lekker acties maken en Persie in de spits. Als het dan (weer) niet lukt, Huntelaar brengen !

16 februari 2012 om 12:51

Mee eens, leuk voor kuijt dat hij hard werkt en veel loopt. Maar we hebben idd sown goede vleugelspelers dus die moeten erin en van mij hoeft kuijt niet eens mee. Tegen Manc verpestte hij echt veel aanvallen omdat hij voetballend wat minder is. Robben is zeker goed maar rechtsbuiten liever niet dan hoop ik op Affelay en John, zijn ook goed want dat zijn mensen met een actie en dreiging..rvp weet dan wel raad met zulke jongens om hem heen!!

Had toch stiekem gehoopt op Clasie. Wat een heerlijke voetballer is dat zeg. Was benieuwd hoe die mee zou draaien met ''het Grote Oranje''.

Laat Maher toch even invallen tegen Engeland. Het is maar een oefenpotje. Iedereen weet dat Maher een enorm talent is. Ook is bekend dat hij nog een keuze moet maken tussen Nederland en Marocco. Als je die jongen de kans geeft om in te vallen tegen Engeland is hij om. Gaat het dan in de toekomst een grote speler worden, is zijn spelen voor Nederland in ieder geval gegarandeerd.

En even over de linksback positie..pieters is het meest logische maar hij heeft het geluk dat er geen andere spelers zijn voor daar. Of Urby linksachter spelen, zijn slidings zijn vaak heerlijk om te zien en aanvallend ook wel in orde. Gister vond ik hem goed meedraaien met Milan, kan goed meedraaien met het voetbal van Milan nu, dit was eerst wel anders

Dit is wat mij betreft een back-up team van Eredivisiespelers die je op hun respectievelijke posities in kan passen. Met Maher die ook in de linie achter de spitsen op 10 kan spelen. Krul is natuurlijk geen Eredivisiespeler, maar ik zie geen enkele Eredivisiekeeper nu al een serieuze kans op het EK maken.

Edit; opstelling is ineens een 4-3-3 geworden. zie volgende post.

Krul
Janmaat
Gouweleeuw
Nuytinck
Nelom
Clasie
Maher
Narsingh
Wijnaldum
Boerrigter
Dost
16 februari 2012 om 13:04

Hier de goede opstelling.

Krul
Janmaat
Gouweleeuw
Nuytinck
Nelom
Clasie
Maher
Narsingh
Wijnaldum
Boerrigter
Dost

Maher vind ik toch best opmerkelijk. Hij speeltgoed bij AZ maar voor het Nederlands elftal denk ik toch te jong en onervaren. Daarnaast kunnen Sneijder, vd vaart en eventueel ook v Persie ook op die positie spelen.

John is wel logisch speelt fantastisch bij Twente en is een prima back-up achter Afellay en Kuyt

Kijken wat het wordt ben wel positief verrast

Persoonlijk vind ik het een beetje laat om te realiseren dat de basisselectie van Van Marwijk wel eens blessures en vormcrises zou kunnen herbergen en aanvulling behoeven. In de wedstrijden waarin Oranje al geplaatst was, was er de mogelijkheid om te kijken of jongere spelers in te apssen waren. Ook tegen Duitsland was daar de mogelijkheid voor. Nu sommige spelers uit de basis minder aan spelen toekomen, slaat ineens het besef toe om te gaan verjongen. Welk signaal wil de bondscoach nu afgeven dan? Aan de jonge spelers, dat ze Oranje kunnen halen? Of aan de basis het signaal afgeven dat een selectie niet vanzelfsprekend is? De selectie van Emanuelson is ook laat, omdat hij bij een club als Milan, ook al speelde hij weinig toch meer klasse en ervaring geeft dan anderen.

Maar goed, nu is het zaak om deze jonge spelers niet te laten figureren in een 2e elftal, maar één voor één te laten meedraaien met het echte Oranje. Dus niet, zoals Huntelaar steeds overkomt, een in een team, waarin Sneijder, Van der Vaart, Robben en dergelijke missen, maar met deze spelers, want dan kun je zien of ze het aankunnen.

Off: wanneer wordt de Android applicatie verwacht?

Ik denk dat het geen kwaad kan om alvast enkele (in potentie) opvolgers van de gevestigde orde mee te laten draaien al dan niet mee te nemen naar het EK. Wellicht pikken ze dusdanig goed aan dat ze meteen concurreren op bepaalde plekken zoals de rechtsbuiten waar Kuyt niks te zoeken heeft.

Stekelenburg
Heitinga
Bruma
Mathijssen
N. de Jong
van Bommel
Van der Vaar
Emanuelson
Narsingh
van Persie
Robben
16 februari 2012 om 13:19

We hebben geen goede backs, dus 3 verdedigers is voldoende. Van Bommel zakt wat naar achter, van der Vaart spelmaker. De Jong en Emanuelson beide loopvermogen op een plek die ze in het verleden speelden of nu steeds vaker, en beide zowel verdedigend als aanvallend van toegevoegde waarde op die plek. Bij balverlies nuttiger voor onze laatste linie. Een linkerspits die links is, een rechterspits die rechts is en van Persie die alle onderdelen beheerst.

Goede zet van van Marwijk. Verder heb je Viergever, Gouweleeuw, van Dijk, de Vrij, Nuytink, Janmaat, Denswill, van Aanholt, Nelom, Indi, Clasie, van Ginkel, Fer, Klaassen, Bouy, Dost, Wolfswinkel, Cabral, Depay nog voor de toekomst.

Komende Ek zou ik met Narsing, van Persie en Robben gaan spelen.

Vd vaart achter van Persie. Sneijder en de Jong als blok voor de verdediging.
vd Wiel als rechtsback, Heitinga met Viergever in het centrum, Emanuelson als linksback.

Stekelenburg op het doel anders Krul.

Op de bank: Boularouz, Matijssen, Pieters, van Bommel, Strootman, Huntelaar, Kuijt, Bruma, John, Maher

16 februari 2012 om 14:20

Sneijder en de Jong als blok voor de verdediging? Ik hoop toch voor je dat je Raffie i.p.v. Sneijder bedoeld, alhoewel ik van der Vaart ook niet echt een controlerende middenvelder vind. Als blok voor de verdediging zit ik meer aan Strootman en De Jong te denken. En dan heb je nog heeeel veel gedadigden voor de 4 meest aanvallende spelers..

Ik hoop dat met name de verdedigers die je opnoemt zich de komende tijd goed ontwikkelen! Wat dat betreft hebben we genoeg keuze voor de komende jaren..

Hartstikke mooi natuurlijk dat Bert kijkt naar talent, maar ik zou het nog mooier vinden als hij jonge verdedigers uitprobeerd want die linie is niet de beste en het is altijd goed om te kijken naar de toekomst. Jongens als Van Dijk, De Vrij en Gouweleeuw halen Oranje op termein wel, daarom zou het mooi zijn als ze nu ook al wat minuten meepakken want ze zijn nog jong dus je kunt ze meteen aan het hoogste niveau laten ruiken.
Gewoon vroeg beginnen.

Als Maher speelminuten krijgt tegen Engeland kan hij dan nog voor Marokko kiezen?

16 februari 2012 om 14:16

Volgens mij wel omdat dit niet om een officiële wedstrijd gaat.
Zou het om een kwalificatiewedstrijd voor een EK of WK gaan dan zou dit niet meer kunnen

16 februari 2012 om 14:48

Klopt idd. Er zijn de afgelopen jaren ook spelers geweest, zoals een Thiago van Barca, die een oefeninterlanf gespeeld hebben om zo misschiende keuzen duidelijk te maken. Thiago mocht bijvoorbeeld of Spanje of Brazilië kiezen. toen heeft hij een oefenwedstrijd met Spanje mee gespeeld om te kijken wog hij dat wat vond!

16 februari 2012 om 15:56

Volgens mij wel, het is pas een gedane zaak als een speler na zijn 21ste voor een land is uitgekomen meen ik me te herinneren.

Ik vind dat janmaat eigenlijk ook wel een plekje verdient in het Nederlands elftal. Vooral nu van der wiel zolang geblesseerd is.... En hij doet het gewoon erg goed op dit moment.

Het is altijd goed om door te selecteren, maar deze 3 spelers zijn denk ik nog niet klaar voor een basisplaats. Ze moeten eerst groeien en een volgende stap maken denk ik, ik had ook een jonge verdediger erbij verwacht, dat is wel enigzins vreemd.
Het zijn in potentie toch wel alledrie topspelers, alhoewel ik over Ola John nog wel twijfel of hij de Europese subtop aankan. Dan denk ik aan clubs als bijvoorbeeld Dortmund en Valencia.
Sneijder moet snel beter gaan spelen en ook Robben en Elia moeten meer minuten gaan maken, dan zie ik alleen achterin grote problemen met deze groep. Misschien van Bommel of de Jong achterin zetten en Strootman naast 1 van deze 2 op het middenveld, Mathijsen kan echt niet meer hoor.

Ik zie de toekomst van Oranje rooskleurig in.
Als deze jonge jongens zich goed ontwikkelen en ervaring krijgen op het hoogste niveau kan dit tot weer een goede generatie leiden. Hopelijk staan er binnenkort nog een paar goede verdedigers en met name backs op, anders blijft dit de komende jaren de achilleshiel van het Nederlands Elftal.

Btw, ik ben Luuk de Jong nog vergeten als optie voor in de spits

Krul / Vorm
Van der Wiel
Heitinga
Douglas
Pieters
Clasie
Strootman
Narsingh
Affelay
John / Boerr
Dost / Hunte

Ik heb zo mijn twijfels bij Maher en John! Maher deed het de eerste wedstrijdjes leuk, maar is mijns inziens behoorlijk teruggevallen. Dit heeft natuurlijk te maken met zijn leeftijd, want iedereen die jong is heeft wel is een terugslag. Het kan ook temaken hebben met zijn nieuwe positie als controleur, maar hij heeft mij nog niet overtuigt. Ik vind hem een beetje overhyped.

John vond ik niet zo opvallen bij Fc Twente. Tuurlijk doet die het prima, maar ik vind het niet een Nederlands elftal waardige speler. Pas sinds hij die 3 assists gaf is die de mensen pas echt op gaan vallen. Leuke speler maar heeft nog veel te leren.

Narsingh ben ik wat positiever over, want ik vind hem bijna elke wedstrijd de uitblinker. Heeft een goede actie in huis, is snel en slim! Het EK is te vroeg voor hem, maar ik denk zeker dat hij bij de selectie kan komen bij het WK in 2014!

Ola John is verre weg het grootste talent op de Nederlandse velden. Naar mijn mening ook de beste speler van de Eredivisie.

dit is de beste opstelling tijdens het EK. Dan heb je van Boulahrouz en Bruma als reserves voor de verdediging. Van Bommel en Strootman nog erbij als reserves voor het middenveld.

Elia, L. De Jong, Boerrichter en Affelay als reserves voor de aanvallers.

Dost, Schaars, De Zeeuw, van Wolfswinkel, Kuyt, Bakkal, Siem de Jong, Wijnaldum, Anita, (...) word lastig en er zullen goede spelers afvallen die er best bij zouden kunnen horen.

Deze drie spelers (narsingh, Maher, John) in principe ook, maar ik vind dat zij het echt nog wel moeten bewijzen: zij spelen pas hun eerste of misschien tweede seizoen in de basis van hun club. Boerrichter natuurlijk ook, maar ik vind hem gewoon echt bij Oranje horen als hij fit is: zijn speelstijl is die van een echte vleugelspeler met een goede fysiek.

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Matijssen
Pieters
De Jong
Sneijder
Vander Vaart
Robben
Huntelaar
Van Persie

Maher zou misschien nog te vroeg zijn om met het Ek mee te nemen er zijn nog genoeg andere opties maar met zicht op het Wk zou het geen slechte keus zijn hem nu al lichtjes te brengen. En hem zo de indruk te geven dat hij daadwerkelijk kans maakt voor Oranje en dan uiteindelijk voor Oranje wilt kiezen.

Narsingh en John maken zeker kans want zoveel vleugelaanvallers hebben we niet en Narsingh zou tegen sterke tegenstanders nog wel goed van pas kunnen komen omdat je dan ruimte krijgt. Tegen een Duitsland en Spanje zou een Narsingh een goed wapen kunnen zijn voor de tegenstoot samen met Robben.

En John ontwikkeld zich stormachtig en als hij zo doorblijft gaan wordt dat de nieuwe vaste linksbuiten bij Oranje.

Omdat vrijwel niemand in Nederland op de hoogte is over de voetballer Maher.
Maher is opgeleid als verdedigende middenvelder. Hij heeft alleen zoveel voetballende kwaliteiten dat hij op 10 prima uit de voeten kan.

Ik las hierboven ergens dat Maher een terugval schijnt te hebben. Dat is absoluut niet waar, hij speelt nu als verdedigende middenvelder die de rotzooi moet opruimen. De taak die Wernbloom voorheen vervulde. Het grote verschil is dat Maher nauwelijks de overtredingen nodig heeft om de bal te veroveren door een beter spelinzicht en dus eerder kan anticiperen op de situatie.

Martens is op dit moment de voetballer die de meeste aandacht krijgt bij AZ vanwege de goals en acties, maar Maher speelt iedere wedstrijd beter dan dat hij deed op 10.

In het geval van Oranje is Maher dus een concurrent voor vbommel, De Jong, Strootman en Schaars. Uitgaande dat de situatie voor De Jong zo blijft als wissel en vbommel zijn laatste EK speelt is de voorselectie een logische stap. Hoewel je nog kan overwegen om voor Clasie te kiezen.

Narsingh mag van mij sowieso nu al mee naar het EK hoor. Hij heeft snelheid, techniek, een goede actie en ook inzicht. Als hij ze panklaar legt voor Van Persie, De Jong of Huntelaar dan heb je ene doelpuntenproductie, niet normaal!

De Lucas-ganso-neymar van Nederland maar dan iets minder

okeoke dat Emanuelson er in zit snap ik wel maar dat Pieters en Anita erbij zitten ?
Pieters heeft geen wedstrijdritme omdat hij geblesseerd is ,
Als ik van Marwijk was zou ik kiezen voor burnet,leerdam,janmaat.
Altijd beter dan Anita en de geblesseerde Pieters

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren