Voetbalzone

'FC Twente klopt na mislopen Jaja aan in België, Friesland of Groningen'

Zondag, 29 januari 2012 om 00:10

FC Twente liep aan het begin van het seizoen John Guidetti mis; de Zweed van Manchester Cty had beloofd naar Enschede te komen, maar veranderde op het laatste moment van gedachten, tekende bij en liet zich verhuren aan Feyenoord. Afgelopen weekend beleefde FC Twente een vergelijkbare situatie; het had aanvaller Jaja vrijdag bij de club verwacht om de puntjes op de i te zetten, maar de Braziliaan besloot dat zijn toekomst toch elders lag. FC Twente zoekt nu naar iemand anders om de aanval mee te bewapenen.

/

De kans is aanwezig dat de Tukkers in eigen land winkelen voor vers bloed in de voorhoede. Volgens TC Tubantia zijn Luciano Narsingh van sc Heerenveen en Dusan Tadic van FC Groningen beiden kandidaten. Laatstgenoemde was voor aanvang van dit seizoen al doelwit, maar FC Twente kreeg toen 'nee' te horen nadat het een officieel bod op de Servische linksbuiten neerlegde bij FC Groningen. Nu komt het mogelijk weer terug.

Een andere optie is Kevin De Bruyne van Racing Genk. Ook met hem was FC Twente al eens bezig, maar de Belg gaf toen zelf aan niet naar Enschede te willen verkassen; onduidelijk is of hij daar nu nog steeds zo over denkt. De twintigjarige aanvaller, die zowel op de flanken als centraal uit de voeten kan, lijkt binnen 48 uur nog naar Chelsea te gaan. De Londenaren willen hem wel graag direct weer verhuren, dus mogelijk maakt FC Twente dan alsnog een kans.

Poll

Wie zie jij het liefst naar FC Twente komen?

29 januari 2012 om 00:11

Twente wilt wel heel veel investeren! Ben ik niet van ze gewend. Een De Bruyne gaat hen ook minimaal 10 miljoen kosten. Dat is zowat een van de grootste belgische talenten.

29 januari 2012 om 00:14

Twente zou hem dan huren van Chelsea. Niet zelf kopen.

29 januari 2012 om 00:14

Huren!!! lezen a.u.b.
De Bruyne gaat hoogstwaarschijnlijk naar Chelsea, en chelsea gaat hem gelijk verhuren.
Tadic staat in de belangstelling van veel clubs dus twente gaat niet aan het langste eind trekken.
En Narsingh idem dito.

29 januari 2012 om 01:42

Steve Koopgraag is weer terug in Enschede. Wat was zijn uitspraak ook alweer: 'prijzen winnen doe je met mannen en niet met jongens' ofziets.
Deze man wil eigenlijk alleen met gearriveerde namen werken en durft talent zelf geen kans te geven.

29 januari 2012 om 07:50

Ik moet toch wel vreselijk lachen om jouw reactie.

Allereerst moet ik lachen omdat het toch echt ene Adriaanse was die zijn eigen falen probeerde te verbergen door te vragen om een vleugelspits. Hoe was het oom alweer ik vroeg om een wiel en ik kreeg een accu of zoiets. Maat toen heb ik je nooit gehoord over het geld wat maar uitgegeven moet worden.

Ten tweede moet je als Real Madrid fan nog al lef hebben om het woord koopziek in de mond te nemen. Perez koopt alles wat los en vast zit om het korte tijd later eer net zo makkelijk te verkopen.

29 januari 2012 om 10:58

@korenaar,
Ik moet ook om jouw reactie vreselijk lachen.
Dus omdat hij fan is van real Madrid mag hij geen mening geven over Steve, we weten allemaal dat ik graag spelers koop mc Laren. Wat een onzin. Komt dat voort uit je vroegere als ik niet op jouw feestje mag komen......

Hij zegt toch geen onwaarheden?
Steve zou ook de jeugd gaan inpassen riep hij toen hij terug kwam op het oude nest. Dat het niveau van de jeugdopleiding nog niet zo goed is om spelers naar het eerste te laten doorstromen was toch ook bij Steve wel bekend.

29 januari 2012 om 12:26

Vlgns mij heeft PSV en Ajax ook stevig ingekocht aan t begin van dit seizoen. Twente heeft toen alleen Fer gehaald. En nu Twente er 1 speler bij haalt begin jij over koopziek?

29 januari 2012 om 12:37

En Narsingh is geen talent? Steve koopgraag...man man man..hij heeft nog niks gekocht..of je moet Joshua John bedoelen die Twente al een paar jaar eerder wilde.
Twente is gewoon op zoek naar een vervanger voor Ruiz..en dat was al zo voordat Steve hier kwam.
Afgelopen Zomer is er gezegd dat in de Winter een nieuwe poging zou worden ondernomen,maar omdat Steve terug is,heet het dat hij dat zonnodig wil?????

29 januari 2012 om 12:48

Gelukkig dat ik je aan het lachen heb weten te maken, dat doet me goed. Steve is nou eenmaal een big spender die liever gevestigde namen haalt ipv een talent in het diepe te gooien en hem beter te maken. Zou heeft hij het bij Middlesbrough, Wolfsburg en z'n eerste Twente tijdperk ook gedaan.

30 januari 2012 om 00:26

Ajax stevig ingekocht??? Laat me niet lachen ! Die zouden nu moeten kopen, snurkers

30 januari 2012 om 18:30

Nou vlgns mij heeft Ajax toch Sihurtson. Jansen en Boerrichter en Bulykin gehaald of vergis ik me hierin ?

29 januari 2012 om 00:12

de kans dat tadic vertrekt naar twente is werkelijk o%.

groningen wil namelijk wel rondt de 10á12 miljoen euro zien en dit zie ik twente niet neerleggen natuurlijk. van die andere spelers weet ik alleen dat ze heel goed zijn, maar niet hoe veel z emoeten kosten.

we zullen zien!

29 januari 2012 om 00:17

Bij Heerenveen met Assaidi en Narsingh hoeft Twente ook niet aan te komen zetten met een minimaal bedragje, en De Bruyne huren van Chelsea zou een oplossing kunnen zijn voor Twente. Maar spelers van topclubs huren dat is niet bepaald de filosofie van een club als Twente.

29 januari 2012 om 03:00

Er is een verschil tussen willen en daadwerkelijk krijgen! 10 miljoen is, en dat weet je zelf ook wel, totaal onrealistisch! Behalve als Rusland gaat aankloppen, daar kan alles, maar laten we daar niet op hopen! Juist ons talent moet spelen in Spanje, Engeland en Italie! Dan zie ik echt niet een club meer dan de helft neertellen voor Tadic!

29 januari 2012 om 11:00

@dewdrop: Dan is het misschien onrealistisch maar Groningen zal niet in de laatste dagen willen verkopen (wat de prijs omhoog gooit) en Groningen zal ook geen haast hebben met verkopen omdat zijn contract nog niet afloopen. En Groningen wil ook de stap omhoog halen en dan moet je geen spelers in de winterstop verkopen. Plus het feit dat Groningen nu weet dat Twente een klein probleem heeft gaan ze echt niet voor weinig Tadic verkopen.

Hetzelfde geld voor Narsingh die ga je nu echt niet meer voor minder dan 10miljoen krijgen. Kortom Twente heeft een probleem of ze moeten die belg kunnen huren.

29 januari 2012 om 12:41

Tadic moet net zoveel kosten als een Bryan Ruiz? Dan hebben ze het niet goed bij hun hoofd daar!
Maar vooruit,het is hun goed recht en ben het met je eens dat de kans dan minder dan 0,0% is,want zo achterlijk zijn we hier nou ook weer niet.
6 Miljoen maximaal...anders lekker daar laten. Voor dat geld vind je wel een betere.

29 januari 2012 om 13:25

6 miljoen? tadic niet naar twente dus!

29 januari 2012 om 00:14

de bruyne gaat voor 8 miljoen naar chelsea normaal gezien...en daarna gaat die gehuurd worden aan genk

29 januari 2012 om 14:38

Nee hoor, de nieuwsberichten zeggen 8,5m pond. Dus een dikke 10M euro. Graag gedaan.

29 januari 2012 om 14:59

dan is da zwaar overbetaald... we zulle zien wa het gaat worden. gistere zijn kdb in interview dat hij zkr tot eind seizoen blijft bij genk

29 januari 2012 om 00:16

Hier zit de Tubantia toch echt fout, Narsingh en Tadic zijn voor Twente nou eenmaal onbetaalbaar. Iedereen bij Twente weet dat maar alleen de "clubwatchers (fardau & Ten Voorde) nog niet echt.
De constructie voor de Bruyne is wel slim bedacht maar denk niet dat die komt..

Ik vat dit op (en met mij meerdere Tukkers) als gewoon de sportbijlage van Tubantia op te vullen met een stuk over Twente.

29 januari 2012 om 04:59

Tadic is inderdaad onbetaalbaar voor Twente maar Narsingh heeft een contract tot 2013. Heerenveen zal daardoor niet de absolute hoofdprijs kunnen vragen voor hem. Met een beetje geluk haalt Twente Narsingh wel succesvol binnen met een bod van 5 a 6 miljoen.

29 januari 2012 om 10:34

Het is ook te zien als het plaatsen van Piketpaaltjes. Twente heeft nu aangegeven dat er intresse is in bepaalde spelers. Die spelers weten nu bij elke aanbieding van andere partijen dat ze ook kunnen kiezen voor Twente als ze een beetjew geduld hebben. Kijk naar Willem Janssen.

29 januari 2012 om 10:49

Helemaal mee eens. Je creëert er alleen maar een onrealistisch verwachtingspatroon mee, en dan kunnen we vervolgens weer lezen dat Twente gefaald heeft op de spelersmarkt. Neemt niet weg dat de technische staf van Twente het afgelopen jaar behoorlijke fouten heeft gemaakt.

29 januari 2012 om 00:17

Ik hoop dat de bruyne aan twente word verhuurd zou hem graag in eredivisie willen zien spelen

29 januari 2012 om 00:27

Ik vind 't onbegrijpelijk dat Twente vindt dat ''t aanvallende versterkingen nodig heeft.

Janko in de spits (heeft niet voor nix 39x in 1 seizoen gescoord, maar ja Adriaanse zette ''m om ''tactische'' redenen iedere keer weer op de bank!), Luuk de Jong daarachter, op de flanken Chadli en (o.a.) Bayrami en Ola John....

Vanuit 't middenveld Fer (of W. Janssen), met Landzaat en Brama als controleurs daarachter.

Wisgerhof, Douglas, Rosales en Cornelisse in de laatste linie, Mychailov in 't doel.

Twente, wat wil je nog meer dan?

De paniek is gezaaid door Adriaanse, doordat hij wekelijks z'n basis-11 veranderde. Twente heeft (zeker!) op papier misschien wel de beste basis-11 van de Eredivisie!

29 januari 2012 om 00:56

Twente heeft geen aanvallende middenvelder die het spel verdeeld, die een aanvaller vrij voor een keeper kan zetten, of zelf gevaarlijk opduikt rond de zestien. Twente had jarenlang spelers als Perez, Janssen en Ruiz. Fer past niet in dit rijtje, prima middenvelder, maar hij heeft niet de finesse van een echte nummer ''tien''. Dat jij dit niet inziet valt me tegen, een leek ziet nog dat het Twente dit seizoen ontbeert aan creativiteit vanuit het middenveld.

29 januari 2012 om 01:01

Fer heeft bewezen bij Feyenoord dat-ie dit in z'n mars heeft, om over Willem Janssen in z'n tijd bij Roda maar te zwijgen.

Luuk de Jong kan deze positie trouwens óók prima invullen, achter Janko, om vervolgens naast Janko op te duiken in de spits!

29 januari 2012 om 01:05

Willem Janssen komt nog tekort vind ik, prima speler om achter de hand te hebben maar niet iemand die je het stokje van de dirigent toevertrouwt. Fer is helemaal niet verfijnd, meer iemand die vanuit zijn centrale positie met grote passen in de zestien verschijnt en dus absoluut niet de speler die een ander vrij zet voor de keeper. De Jong op tien is wel mogelijk, maar daarmee stagneer je zijn ontwikkeling als spits. Een speler met zijn talent moet je niet ''misbruiken'' door hem op de verkeerde positie te zetten.

29 januari 2012 om 01:22

Fer en Willem Janssen hebben beiden nog niet de échte kans gekregen om zich op die positie en met betere spelers om zich heen dan ze gewend waren te bewijzen, dus snap ik de enigzinse paniek bij Twente totaal niet. Ze hebben genoeg spelers die iets extra's kunnen brengen, maar die zitten wat mij betreft veel teveel op de bank........

29 januari 2012 om 11:59

Twente heeft idd een aanvallende middenvelder nodig en moet daarom ook een aanvallende middenvelder kopen. Een buitenspeler hoeft van mij ook niet zo nodig. Ola John en Chadli zijn erg goed voor de eredivisie. Zo heeft John meen ik al 7 goals en 7 assists. Chadli rendeert beter op de flank, dan op 10. Dus je hebt beide flankposities al heel goed bezet. Twente mist meer een speler met een echte steekpass, zoals Perez. Chadli heeft die voor een nr 10 te weinig. Ik zie hierom nog liever iemand als Schöne komen (ook al is die niet top) dan een flankspeler.

29 januari 2012 om 00:31

Mag je een speler kopen en hem direct door verhuren?? Dat mag toch niet?

In Groningen en Heerenveen hoeven ze niet aan te kloppen, die vragen bedragen wat Twente niet kan betalen, Lijkt me vrij kansloos voor Twente.

29 januari 2012 om 00:32

Is dat jaja coelho van trabzonspor?

29 januari 2012 om 01:20

Ja, jammer dat het niet meer door gaat. Leek me een hele goede versterking voor Twente.

On: Twente moet inderdaad eens bij Heracles gaan informeren naar Willy Overtoom. Een hele goeie speler die waarschijnlijk een stuk goedkoper is dan Tadic of Narsingh.

29 januari 2012 om 07:53

Jammer dat Jaja niet komt ?. Dit kun je niet menen. Iemand met zo´n instelling moeten we helemaal niet willen hebben. Maakt meer kapot dan dat hij goed doet.

29 januari 2012 om 13:15

Klopt. Jaja speelt 2 wedstrijden heeel goed en dan doet hij het 4 wedstrijden slecht omdat hij op stap is gegaan tot 6 uur ofzo en dat soort dingen, komt hij soms niet opdagen bij een training. Een soort van Tevez eigenlijk.

29 januari 2012 om 00:33

Volgens mij kan Twente beter zich versterken in verdedigend opzicht dan in aanvallend.

29 januari 2012 om 00:45

Naar een linksback wordt ook gezocht, maar Wendt mocht niet vertrekken bij Borussia.

29 januari 2012 om 00:34

Laat Twente lekker ergens anders aankloppen, ze moeten eerst maar eens een jaar of 5 laten zien dat het een stabiele topclub is, want ik vind ze dit jaar nog helemaal niet overtuigen, en weet niet of het voor Narsingh en Tadic wel een goed stap zou zijn. Daarbij komt nog dat ik denk dat Twente er weer vanuit gaat dat ze deze spelers voor een minimaal bedrag kunnen ophalen, dus blijf maar lekker weg uit Friesland en Groningen en ga maar naar een andere provincie of land.

29 januari 2012 om 00:51

Nou wil niet lullig doen maar Twente is al een jaar of 5 een stabiele ploeg die elke keer zeker in de top 4 draait.waarvan 3 x in de top 3.
Dus dat stabiele zit wel goed.
Met de prijs daar ben ik het over eens.
Ik weet ook niet of Twente zoveel geld heeft.
Joop zegt van niet maar bijna iedereen denk van wel.

Ik zeg lekker afwachten.

29 januari 2012 om 00:57

"ze moeten eerst maar eens een jaar of 5 laten zien dat het een stabiele topclub is, want ik vind ze dit jaar nog helemaal niet overtuigen, en weet niet of het voor Narsingh en Tadic wel een goed stap zou zijn."

En jij bepaald dat even voor beide spelers?? Je bent hun zaakwaarnemer misschien?

29 januari 2012 om 01:01

Hahah waar slaat dat nou weer op, ik geef toch gewoon mijn mening. Ík zeg toch dat ik ze dit jaar niet vindt overtuigen en dat ík niet weet of het wel een goede stap voor ze zou zijn. Mag jij heel anders over denken hoor.

29 januari 2012 om 01:11

ze moeten eerst maar eens een jaar of 5 laten zien dat het een stabiele topclub is,

Volgens mij hebben ze dat de afgelopen 5 jaar al bewezen. Ik weet niet sinds wanneer jij voetbal volgt, maar ik al een tijdje. Jij beweert dat Twente geen stap hoger op is, terwijl de spelers zelf al hebben aangegeven het wel als een stap hoger op te zien. Wie denk je dat er een betere kijk op heeft, de speler of jij? Inderdaad, de speler.

Daarnaast geef je geen mening maar stel je een feit. Het seizoen is nog niet over en jij schrijft ze al af als een topclub van de afgelopen 5 jaar omdat ze nu 3rde staan? Dat is wat je zegt namenlijk.

Nog erger, je gaat er van uit dat Twente voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met je comentaar: "daarbij komt nog dat ik denk dat Twente er weer vanuit gaat dat ze deze spelers voor een minimaal bedrag kunnen ophalen, dus blijf maar lekker weg uit Friesland en Groningen en ga maar naar een andere provincie of land. "

Nergens is dat terug te lezen in het artikel, en jij als "zaakwaarnemer" gaat er al weer vanuit dat het zo is.

Leer eens normaal reageren op een artikel en misschien neem ik wat je zegt serieus.

29 januari 2012 om 01:16

Zal mij een worst wezen of jij mij serieus neemt. En ja ik stel dat Twente voor een dubbeltje op de eerste rij zit, omdat ze in de zomer al een bod hebben gedaan op Tadic van 6 miljoen terwijl Groningen 10-12 miljoen vraagt. Maar jonge ga jij maar lekker verder met lange verhalen schrijven over wat er fout is aan mijn reactie.

29 januari 2012 om 01:27

Langer verhalen? Ik onderbouw waarom ik iets zeg. Dat heeft niets met lange verhalen te maken. Ik stel alleen dat jij met iets reageert wat niet op feiten is gebasseerd en alleen op het ene jaar dat jij voetbal volgt. Kan ik niets aan doen dat jij niets kan onderbouwen wat jij denkt te weten.

29 januari 2012 om 00:34

Denk niet dat ze het geld hebben om Narsingh of Tadic te halen! Daarbij is Narsingh met een mooi jaar bezig bij Heerenveen, en zal niet zomaar weg gaan voor een club als Twente!

29 januari 2012 om 00:42

Wat doet Twente toch moeilijk man, Jezus Christus. Twee woorden: Willy Overtoom.

29 januari 2012 om 08:00

Volgens mij ben je vergeten een lachende emoticon bij je berichtje te plaatsen. Van dat soort spelers word Twente echt niet beter. Zelfde als dat er voor de linksback positie namen als Schilder en Buttner zijn gevallen.

Ik geloof absoluut niet dat Twente Narsingh, Tadic of de Bruyne kan binnenhalen. Maar als dat niet lukt dan gewoon doorgaan met de groep die er nu staat. Absoluut geen tweede keus binnen halen zoals Overtoom.

29 januari 2012 om 09:17

Die Willie Overtoom word je inderdaad niet beter van. Ik snap alleen niet waarom Twente niet eens naar die Marko Vejinovic informeert. Vind hem goed spelen en het is nog een jonge jongen.

29 januari 2012 om 10:18

Ben ik met je eens is een prima voetballer. Denk alleen dat zijn handelingsnelheid te laag is.

29 januari 2012 om 13:32

Een speler als Overtoom is precies wat Twente nodig heeft, je onderschat hem duidelijk.

29 januari 2012 om 15:50

Ik zou ook graag willen zien wat Willie Overtoom kan op een hoger niveau. Het is duidelijk voor mij dat hij het niveau van Heracles is ontgroeid. Ik denk niet dat hij meer zal kosten dan een Narsingh of Tadic. Als ik toch uit het rijtje uit de poll zou mogen kiezen, dan zou ik voor Tadic gaan aangezien Narsingh en Ola John ongeveer hetzelfde type speler zijn.

29 januari 2012 om 00:46

Volgens mij heeft twente de afgelopen 5 jaar laten zien een stabiele topclub in nederland te zijn. Wat moet je nog meer, ieder jaar kampioen worden?
Tadic en Narsingh hebben beiden aangegeven voor Twente te willen spelen, alleen denk niet dat de clubs eruit komen.

29 januari 2012 om 00:53

Jij zegt hier de Juiste woorden.
Maar ik ben het ook eens met je boven buurman(shakhtar).
Bij onze buren Heracles lopen ook goed jongens die vele malen minder duur zijn.
We zullen zien wat er gebeurd bij Twente.
Denk dat het in de winterperiode niets meer word.
Dus roeien met de riemen die we hebben en afwachten tot de zomerstop.

29 januari 2012 om 00:58

Ja tuurlijk heb ook zeker respect voor wat Twente heeft neergezet, is een een voorbeeld voor alle provincieclubs, alleen lijkt het verschil tussen vooral Heerenveen en Twente me nou niet zo groot dat het een goede stap zou zijn, het is op dit moment namelijk maar 2 punten, en ik denk dat Narsingh op dit moment niet weg moet bij Heerenveen, lijkt me dat hij dan beter met Heerenveen voor plek 3 t/m 5 kan gaan ipv het risico te lopen dat het bij Twente op de één of andere manier niet wil lukken, zoals met Fer.

29 januari 2012 om 12:02

Narsingh wil zelfs verlengen bij heerenveen maar laat het afhangen van wie de nieuwe trainer word .
dost denkt al net zo , hoe weet ik dit ? opgevangen uit hun eigen mond na de wedstrijd van gisteren .

29 januari 2012 om 00:56

Haal Willy Overtoom op ''10'' en gebruik Chadli op de vleugels. Of haal Wesley Verhoek op. Tadic is niet te halen voor Twente en Narsingh ook niet denk ik, al heeft die nog maar 1,5 jaar contract.

29 januari 2012 om 17:47

Helemaal eens met Verhoek past ook beter bij Twente komt bij je houd 3 miljoen over

29 januari 2012 om 01:01

Willie halen+goede lb. Indien Janko verkocht wordt zijn er voor een buitenspeler meer mogelijk. De Bruyne is zo kansloos om te halen probeer dan el ghanasy.

29 januari 2012 om 01:01

Afgelopen zomer meldde FC Twente zich al. De club uit Enschede kan de rechtsbuiten wel bekoren. "ik vond de interesse echt mooi, maar was niet teleurgesteld dat het niet is doorgegaan. De belangstelling heeft me alleen maar gemotiveerd om bij Heerenveen te laten zien dat ik het niveau van een club als Twente aan kan", aldus Narsingh.

ziet dus twente wel als stapje hoger.

29 januari 2012 om 01:04

Narsingh en Tadic kunnen ze denk ik wel vergeten, die laten Heerenveen/groningen nu halverwege echt niet voor minder dan de hoofdprijs gaan, veel te duur voor een club als Twente. Ik begrijp alleen niet dat ze zo nodig versterking moeten hebben, waarom doen ze het niet gewoon met wat ze hebben?

29 januari 2012 om 09:41

PSV _roma
Waarom moesten jullie je afgelopen zomer versterken? Toch ook alleen maar omdat je kwalitatief te kort kwam. Dat zelfde is ook aan de hand bij Twente. Bajrami staat in de basis, en daar heb ik eigenlijk na anderhalf jaar observeren het vertrouwen een klein beetje in verloren. Daarna hebben we dan jongens als Berghuizen(nu verhuurd om ervaring op te doen), en Joshua John, Dat zijn jongens wie nu nog kwalitatief te kort komen voor de top eredivisie. Mag er dan in de breedte, of eigenlijk voor de basis een goede kwaliteitsimpuls komen, of moeten we zo aan blijven hobbelen tot het einde van het seizoen, en hopen dat er dan wat ons pad komt. Het lijkt me toch, als we boven in mee willen blijven doen, er echt wel wat bij moet komen.

Ik zou niet weten wat die jongens moeten kosten, maar ik schat bedragen van rond de 6 a 8 miljoen. Of dat te duur is voor twente kan ik niet beoordelen, maar als je bedenkt dat er toch aardige bedragen zijn gecashed in enschede met de verkoop van Ruiz en Janssen, en er maar een klein deel is uitgegeven aan Fer, kan er nog wel een bedrag voor handen liggen in Enschede. Dan word er wel gesuggereerd dat het geld in het stadion zit, maar daar zijn ook de Clmiljoenen al in gestopt. natuurlijk heeft die stadionramp wel wat gekost, maar echt niet zo veel miljoen. Het zou me niks verbazen als twente dit soort bedragen we zou kunnen ophoesten, of ze het willen is een 2e.

29 januari 2012 om 01:05

overtoom halen en met name goede linksback. Denk niet dat twente zich een gok van 10 miljoen (narsingh, tadic) kan veroorloven als ze dat geld al hebben. Al zie ik 1 van beide wel graag komen. Loopt er geen nieuwe tadic rond? In nederland kosten spelers al snel miljoenen en dat iks voor NL clubs niet op te hoesten.

29 januari 2012 om 01:09

psv roma...omdat twente creativiteit mist. Fer en willem janssen zijn erbij gekomen en theo janssen en ruiz weg. Met een creatieve speler erbij kan twente veel meer domineren in een wedstrijd. In eerste seizoenshelft ging te vaak de lange bal naar janko of de jong.

Waarom moest PSV deze zomer zoveel spelers halen?

29 januari 2012 om 01:36

Er zit wel iets in, maar Fer en Janssen hebben zich beiden nog niet echt kunnen laten zien. Maar als je het zo bekijkt, dan hadden ze in de zomer inventiever moeten zijn en niet nu in de winter op het laatste moment nog iets doen. Al snap ik dat je dat vantevoren niet weet en Adriaanse heeft daar wellicht ook een rol in gespeeld.

PSV heeft veel spelers gehaald, een stuk of 7 (mertens, Wijnaldum, Strootman, Matavz, Willems, Derijck, Tyton) maar er zijn er ook veel gegaan bv. Dzsudzak, Affelay, Koevermans, Amrabat en na dit seizoen gaan er ook weer een paar, oa Isaksson, Engelaar en misschien nog anderen zoals Manolev en Bouma, dus ze konden wel een paar spelers gebruiken, mede mogelijk dankzij de goede deal over de grondverkoop die ze met de gemeente gemaakt hebben.

29 januari 2012 om 01:11

Alle drie zijn ze te duur voor Twente. Ik ben bang dat Twente in een lastig pakket zit, dit zijn wel spelers van het niveau dat ze nodig hebbeb maar ze hebbeb niet het geld. Dat word dus heel goed scouten. De Jupiler League lijkkt ook leeggevist te zijn...

29 januari 2012 om 01:21

Martin Jol, heb je misschien één van je familieleden ingezet als penningmeester bij FC Twente? Hoe weet jij anders van de financiële stand van zaken bij die club?
Waar denk je dat het geld dat voor Bryan Ruiz is ontvangen naar toe is gegaan bijvoorbeeld?

Het is altijd zo lekker simpel om maar wat vermoedens als feiten op het internet te gooien...

29 januari 2012 om 10:05

Het is nog makkelijker om feiten neer te halen, zonder te kijken of de feiten wel echt kloppen. Want ze kloppen wel.

Munsterman heeft zelf aangegeven dat al het geld van Ruiz in Fer, uitbreiding van het stadion en andere begrotings gaten is gaan zitten en ze er niet heel goed voor staan op het moment.

29 januari 2012 om 13:08

Laat maar... grote onzin. Begrotingsgaten? Hahaha!
Fer zou al gekocht worden, alleen kon er met het geld van Ruiz een miljoen extra voor uitgegeven worden.

Geld van Bryan in uitbreiding stadion? Dus als Ruiz niet verkocht was hadden ze de uitbreiding stilgelegd? Toen Bryan verkocht werd had het stadion al klaar moeten zijn. Hoe kan dat dan afhankelijk zijn van de verkoop van Bryan? Speciaal voor jou: de uitbreiding van het stadion is bekostigd met de CL inkomsten van het seizoen ervoor.

Het ongeluk met het stadion is verzekeringswerk. Dat zal misschien wel iets gaan kosten, maar niet zoveel hoor.

29 januari 2012 om 07:11

Laten we het over Kevin de Bruyne hebben.
Bij FC Twente weet men ook wel dat Tadic en Narsingh, voor FC Twente begrippen, te duur zijn. Daarom is Kevin een optie om deze jopngen te huren van Chelsea,
Zoals reeds is opgemerkt, en zeker al meerdere malen door min, is dit de versterking waar FC Twente op wacht.
Zowel op de flanken als centraal is deze sperler inzetbaar.
Een goede deal met Chelsea, en De Bruyne speelt in Enschede.

29 januari 2012 om 08:06

Ik vrees toch echt dat wanneer de Bruyne naar Nederland komt hij voor Vitesse gaat spelen. Zoals je weet is de echte baas in Arnhem Roman Abramovitch en die zal na Kalac en van Aanholt ook deze man daar wel naar toe laten gaan.

29 januari 2012 om 09:17

En ik vrees toch echt dat Genk hem tot het eind van het seizoen zal huren. Maakt deel uit van de deal met Chelsea. Volgend seizoen zou hij een vergelijkbare weg afleggen als Courtois, dus uitgeleend worden aan een club van het niveau Atletico Madrid. Twente en Vitesse kunnen het dus wel vergeten.

29 januari 2012 om 08:43

Waarom de bruyne? Twente heeft al genoeg middenvelders, ze hebben een back nodig, of een rechtsbuiten

29 januari 2012 om 09:22

Narsingh is een talent, dat gaat Twente sowieso 7 miljoen kosten, enals ze Tadic willen nog.. 11 miljoen;

29 januari 2012 om 09:40

Ik zou als Twente zijnde, proberen de rechterflank te veranderen (bajrami, Rosales). Het liefste zie ik natuurlijk Narsingh komen, maar zoals iedereen bijna wel weet zijn Narsingh en Tadic op dit moment niet haalbaar. Kevin de Bruyne komt al helemaal niet, aangezien Racing Genk volgens mij een huurconstructie gaat afsluiten met Chelsea. Als Twente zijnde zal ik sowieso een vervanger gaan zoeken voor Rosales, want wat valt hij toch telkens ontzettend door de mand. Verder zie ik ook graag een vervanger komen voor Bajrami. Dit kan eventueel worden opgevangen door Chadli en dan schuift De Jong automatisch door naar de "10'positie. Mocht dit niet gebeuren, dan is Wesley Verhoek een goedkopere optie en kun je ook nog een rechtsback halen. Verhoek heeft vorig jaar bij Ado bewezen een fantastische voorzet in huis te hebben en met aanvallers als Janko en De Jong sta je garant voor veel doelpunten. Op dit moment speelt hij niet de sterren van de hemel, maar dat doet de gehele ploeg van ADO niet. Maar we zullen zien wat er gebeurt!

Michaylov
Nieuwe back
Wisgerhof
Douglas
Tiendalli
Janssen
Chadli
Fer
Verhoek
Janko/Djong
John
29 januari 2012 om 10:12

Juist die terugval van Wesley Verhoek staat mij niet aan. Vorig jaar klopte het allemaal bij Ado, en kan zo'n jongen ook exceleren. Daarvoor heeft hij eigenlijk niet echt wat laten zien, en ook dit jaar valt hij niet in het byzonder op. Ik heb mijn Twijfels of die jongen wel een stap hoger aan kan, ik denk eigenlijk dat Ado zijn top is.
Rosales is verdedigend niet de sterkste back, maar aanvallend toch wel 1 van de betere van de Nlcompetitie. Zo lang zijn directe tegenstander nog achter hem aanloopt, is er niet zo veel aan de hand. Dan vind ik Tiendali toch echt een stuk minder. opbouwend slecht, aanvallend is hij ook niet sterk, en verdedigend is hij ook te onzeker. dan zie ik liever hem uit de basis dan Rosales.

29 januari 2012 om 11:55

Rosales in aanvallend opzicht sterk? Geen enkele voorzet van hem komt aan, de ballen vliegen alle kanten op. Hij kan amper een man voorbij, is niet sterk in de duels en in verdedigend opzicht is Rosales een drama! Nee doe mij dan maar Tiendali die zijn verdedigende werk in ieder geval naar behoren uitvoert. En Rosales 1 van de betere van de NL competitie? Dan is het wel erg slecht maar dan ook erg slecht gesteld met de rechtbacks van de NL eredivisie! Ik denk dat Verhoek zeker wel een aanwist zal zijn voor Twente! Hij kan groeien in het team en zijn niveau van vorig jaar bereiken! Het is in ieder geval een optie. Maar dat je zegt dat Rosales 1 van de betere backs van de eredivsie is, slaat echt nergens op. Het is 1 groot drama!

29 januari 2012 om 09:48

waarom zouden ze de bruyne veruiren aan Genk? Twente speelt nog europees; genk niet. Maar waarom rich twente zich alleen op 'gearriveerde' spelers...? Als je scouting een beetje op orde is dan kun je zelf toch ook wel eens een x wat verzinnen....? Oh ja; Chelsea heeft al aangegeven dat ze 10-12 miljoen voor Tadic een fooi vinden....dus.....

29 januari 2012 om 13:07

Omdat Genk anders moeilijk gaat doen met de verkoop?
Omdat Debruyne Europees toch niet meer mag spelen voor Twente?

29 januari 2012 om 10:02

Ik denk dat de enige nederlandse club die Narsingh en Tadic kan kopen Ajax is, Denk namelijk dat Heerenveen en Groningen hun smaakmakers echt niet voor onder de 10 miljoen verkopen. En geef ze eens ongelijk dit zijn jongens die nog ontzettend jong zijn en met heel veel potentie.

29 januari 2012 om 11:49

Ik denk dat PSV en Twente deze spelers wel kúnnen betalen, maar zo verstandig zijn dit soort grote uitgaven niet te doen. Al verwacht ik ook niet dat men bij Ajax nog dergelijke transferbedragen gaat neertellen.

29 januari 2012 om 10:05

Narsingh zou een geweldige aankoop zijn. We hebben na het vertrek van Ruiz, een probleem op rechts en niet op links. Narsingh is een jongen met potentie die je in de toekomst (net als Fer) met winst kunt verkopen. Dus Joop trek de portemonnee en haal Narsinh.

29 januari 2012 om 10:18

Tja, dat is de voetbalwereld. Schijnheilig en onberekenbaar. Als supporter verwacht ik echt geen loyaliteit of clubgevoel van een voetballer (hooguit voor de club die je heeft opgeleid), maar wees een man van je woord. Is dat nu echt teveel gevraagd?

29 januari 2012 om 11:01

Zonde, was wel benieuwd naar die hele Jaja. Aan de andere kant scheelt het wel weer in de salariskosten. Ben benieuwd waar FC Twente mee op de proppen gaat komen. Ik weet niet of Tadic en Narsingh nog wel haalbaar zijn voor Nederlandse clubs. De Bruyne zou een mooie goedkope huuroptie zijn, vraag me alleen wel af of ze iemand nodig hebben voor die positie. Althans, ik meen mij te herinneren dat De Bruyne een nummer 10 is.

29 januari 2012 om 11:13

Zowel Narsingh als Tadic zou ik een goede aankoop vinden, maar die zullen wel ontiegelijk duur zijn, ik denk dat alleen een huur van De Bruyne dan de enige optie aan, al zou dat een hele goede speler zijn voor Feyenoord.

29 januari 2012 om 11:13

Eerst Guidetti en nu Jaja, ik wil wel weten waarom ze op het laatste moment nee zeggen? Twente is zeker geen slechte club voor zulke spelers en met goede trainers (Co en Steve) en Feyenoord of Trabonszpor is qua niveau niet op gelijke hoogte met Twente.

29 januari 2012 om 11:19

Waarom probeert Twente niet gewoon Overtoom binnen te halen. Voetbalt al meerdere seizoenen goed en constant. Is de spelmaker van Heracles en anders, kijk eens in Denemarken rond. Bij OB zit een ongelooflijk goede nummer 10/dirigent: Baskhim Kadrii

29 januari 2012 om 12:24

Laten wij gewoon eerlijk zijn over Twente , de ploeg speelt goed maar is ook een club met weinig geld en heeft het mijn inziens niet goed uitgegeven met de nieuwe kracht Fer.
Maar ook de scouting is niet top want je had allang een lijst met spelers moeten hebben met spelers op het moment dat er een speler verhuist om snel een vervanger te kunnen ophalen die betaalbaar is voor de club .
Een van de schrijvers heeft het over stabiele club of ze dat wel of niet zijn ik laat dat in het midden of dat wel of niet zo is , maar spelers die keuze hebben in clubs kiezen a voor geld b status van de club en c of zij er passen kwa spel , nu het laatste is het geen waar Twente tegen aanloopt Europees is Twente nog niet een grote naam en de uitstraling van de club ook niet .
mijn clubje ( H'veen) ondervond dat zelfs in Nederland zelf de Hollandse spelers wilden er niet heen te wonen het " busje" was een bekend in de voetbal wereld steur , keur , pastoor etc was bekend elke dag uit noord Holland naar H'veen .
Denk dat het ook speelt bij Twente en dan Europees , Twente kan daar maar twee dingen aan doen op dit moment a hoog salaris en werken aan de uitstraling en dan komen de toppers wel en goed scoutings werk .

29 januari 2012 om 13:21

ze moeten gewoon bij heracles kijken.

die armenteros en veijonvic zijn echt heerlijke voetballers, misschien wel beter dan overtoom. en ze zijn betaalbaar voor fc twente!

29 januari 2012 om 13:30

Minimaal 10 miljoen voor Tadic krijgen als hij gaat. Hij is zo belangrijk en zou heel goed het verschil tussen wel en niet europees voetbal.

29 januari 2012 om 13:30

tadic lijkt mij niet haalbaar voor twente, in deze situatie verwacht ik niet dat Groningen tadic zal laten gaan voor minder dan 10 miljoen.

wat ik niet snap, laatst zei joopie toch dat het geld op was? hoe willen ze dan ooit spelers van deze waarde betalen, met spaarzegeltjes?

29 januari 2012 om 16:20

Als Twente dit voor me kaar krijgt hebben ze toch een fantastische speler binnen hoor. Hij is dan ook het enige reden waarom RC Genk het nog zo goed doet.

Off: Zou die Nederlander bij Sint-truiden niet wat zijn voor Twente?

29 januari 2012 om 17:51

welke nederlander

29 januari 2012 om 22:00

reza ghoochannejhad

30 januari 2012 om 11:23

zie jij daar een topper in ? nee toch hoop ik .

SC Heerenveen

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6
1. PSV45
2. AZ45
4. FC Twente42
5. Feyenoord41

In de wandelgangen

Woensdag 22 februari
Barcelona is niet van plan om veertig miljoen euro of meer neer te tellen voor Robin van Persie of Gareth Bale. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.