Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ben voor het afschaffen van de winterse transferperiode'

Laatste update:

Als het aan Arsène Wenger ligt wordt de transferperiode in januari afgeschaft. De manager van Arsenal vindt dat spelers die niet genoeg aan spelen toekomen ‘te snel en eenvoudig kunnen vertrekken.’ Ook denkt hij dat spelers minder toegewijd zijn omdat ze eventueel van club kunnen wisselen in januari.

/

De Fransman legt op de clubsite van Arsenal uit dat de situatie van nu hem niet bevalt. “Ik ben voor het schrappen van de winterse transferperiode. Als het aan mij ligt mogen spelers het hele jaar van club verwisselen, of het hele seizoen niet”, bepleit le Professeur. Overigens trok Wenger zelf wel Thierry Henry aan. De landgenoot wordt voor twee maanden gehuurd van New York Red Bulls.

“Iedereen is nerveus van november tot januari. Spelers kunnen denken ‘als ik niet speel dan vertrek ik in januari’. Het geeft hen een opening om minder hun best te doen”, denkt Wenger. Na een matig begin van het seizoen heeft Wenger zijn team goed aan het voetballen gekregen. De club uit London strijdt nog mee op drie fronten en staat nu vijfde in de Premier League. De transfermarkt blijft overigens tot 1 februari open.

Het kan heel goed zijn dat Rafael van der Vaart zich niets meer herinnert van de eerste twaalf speelminuten tegen Wolverhampton Wanderers. He got Frimponged.

Ik vind dat de winterse transferperiode afgeschaft moet worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is een geweldigge trainer maar hij heeft altijd wel iets dat niet goed is. Dat zeg k als Gooner.

15 januari 2012 om 12:55

Maar als hij iets zegt heeft hij vaak wel een punt, en hij komt in ieder geval altijd met een oplossing. Het is niet zomaar een loze kreet.

15 januari 2012 om 13:08

Ik ben het op zich wel met je eens dat hij veel zeurt, maar in dit geval vind ik wel dat hij gelijk heeft. Alles of niets zou een betere situatie zijn.

15 januari 2012 om 13:11

Maar k bedoel hou het voor jezelf. Niemand anders heeft er last van, tenminste niemand heb k het ooit horen zeggen. Maar jullie hebben gelijk dat het geen loze kreet is.

15 januari 2012 om 13:21

Als het argument voor discussieren moet zijn dat het al eens door anderen naar voren is gebracht, zal er nooit sprake zijn van vernieuwing, los van het feit dat het al dikwijls naar voren is gebracht door verscheidene mensen de wintertransferperiode af te schaffen.

Overigens heeft Wenger in de essentie gelijk, echter kan deze periode mij wel bekoren. Een kans fouten en gebreken te herstellen, een kans spelers op het laatste moment van de hand te doen, uberhaupt het hele verhaal van veranderingen in elftallen. Aan de andere kant gaat dat ten koste van de eigen jeugd, identiteit en zoals Wenger stelt misschien wel de motivatie van spelers.

15 januari 2012 om 13:58

@titi Je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Je zegt eerst dat hij het voor zichzelf moet houden en vervolgens hoor je nooit trainers die het zeggen. Misschien vinden veel meer trainers dit, maar is het juist het probleem dat ze alles voor zich houden. Ik vind Wenger een geweldige trainer en geeft het ook aan als hij het ergens niet mee eens is. Ik vind dit juist een zeer goede eigenschap van hem tbh.

15 januari 2012 om 16:13

Misschien heeft ie een punt. Maar Wenger piept al een aantal jaren. Toevalligerwijs vooral sinds Arsenal geen prijzen meer pakt, leeggekocht wordt en de opkomst van United Chelsea en City. Wenger is een beetje een huilebalk tegenwoordig.

15 januari 2012 om 20:04

Ik heb ook niks met de persoon Wenger. Ik vind het echt een vervelend mannetje die altijd loopt te janken. Toch vind ik dat hij hier wel een punt heeft.

15 januari 2012 om 13:38

Prachtig, ik heb een medestander.
Wenger is een denker, en wordt niet voor niets Le Professeur genoemd.
Weer iemand die open staat voor verandering in de o zo conservatief denkende voetbalwereld.

In de huidige situatie schep je een splitsing tussen hele rijke clubs, rijke clubs , arme clubs en hele arme clubs.
Als nu demogelijkheid wordt geboden, zoals Wenger opmerkt, dat hier verandering gaat komen, kunnen ook minder bedeelde clubs de clubkas spekken door talentvolle spelers te laten verkopen.
Wie en wanneer , bepaalt nu de club zelf.

Er moet een opening in deze materie komen. Wenger geeft de voorzet.
Wie volgt?

15 januari 2012 om 13:44

Wenger is de denker in de voetbalwereld. En jij bent ook een denker

15 januari 2012 om 13:51

Zie jij het zitten dan dat de hele rijke clubs, spelers gaan wegkopen bij de wat armere clubs tijdens een lopende competitie omdat er misschien een speler van die rijke club geblesseerd of uit vorm is.
Supporters of clubs zitten niet te wachten op een vertrek van bijvoorbeeld Vertonghen, Douglas of een El Ahmadi midden in oktober, Beter is het afschaffen van de winterperiode, en bij blessures en degrelijke terugvallen op jeugdspelers, misschien ook beter voor de toekomst
Wat ook zou kunnen is dat spelers die niet aan de bak komen bij hun club, en verhuurd/verkocht mogen worden, dat die op een transferlijst komen te staan, mochten er clubs zijn die versterking nodig hebben, dan kunnen ze kiezen uit spelers die op die lijst staan, dit zou wel een heel seizoen kunnen, zo blijven wel de basisteams van clubs intakt

15 januari 2012 om 13:52

het is juist dat Wenger altijd met goede oplossingen komt.
Voor sommigen zijn wintertransfers goed en voor anderen dan weer niet.
Voor de media is het zeker heel goed want ze kunnen alweer veel artikels schrijven ;

Ik geef hem groot gelijk ;
Gewoon transferperiode in de zomer doen & niet in de winter.

15 januari 2012 om 13:07

idd,en ook overal dezelfde periode.nu kunnen die Russen in Maart nog kopen en de rest van Europa niet.

15 januari 2012 om 13:14

Precies, overal dezelfde regels opstellen lijkt me in ieder geval handig.
Winterse transferperiode zou misschien wel geschikt zijn voor huren van spelers. Sommige spelers belanden op een zijspoor bij hun club en als ze dan eerst nog een half jaar kunnen worden verhuurd aan een andere club (vb: Roorda?) is dat voor beide partijen een goede uitkomst.

15 januari 2012 om 13:22

Daar geef ik U gelijk in, en dat voorbeeld met Roorda begrijp ik dan ook hellemaal, ;

15 januari 2012 om 13:40

@chrisje040

Het zou het beste zijn inderdaad als er in heel Europa dezelfde transferperiodes zouden zijn. Je moet echter niet vergeten dat in Rusland de competitie in februari/maart begint en in november/december eindigt. Als de winterse transferperiode afgeschaft zou worden, zou dit betekenen dat de clubs in Rusland alleen halverwege het seizoen spelers kunnen aan- of verkopen. De winterse transferperiode afschaffen zal in Rusland dus nooit gebeuren.

In mijn ogen zou het het beste zijn wanneer in heel Europa dezelfde deadlines zouden gelden. De winterse transferperiode zal in dit geval dus wel moeten blijven bestaan, maar je raakt dan in februari ten minste geen spelers kwijt aan Russische clubs, zonder dat je nog een vervanger kunt regelen.

15 januari 2012 om 14:38

daar heb je gelijk inmaar dan moeten ze maar in Rusland dezelfde winterperiode hebben als bij ons.probleem opgelost

15 januari 2012 om 17:07

In Rusland zijn geen gesloten stadions, en dus ligt het veld bedolven onder een meter sneeuw. Een vliegveld hebben ze hier zo schoon geveegd maar een voetbalveld veranderd in een grote modder bende.

Het is namenlijk ook niet dat de hele winter -20 is. vandaag sneeuwde het, en morgen smelt het. (ja ik woon in Moskou voor mijn werk)

In November/december komt de sneeuw en in maart is het foetsie. daar kan de Russische bond niks aan doen.

ON Topic: Ik ben wel voorstander om de Winter-transfer periode af te schaffen, zo word bij blessure leed ook meer gebruik gemaakt van eigen jeugd, wat ook de opleiding goed doet en het voetbal.

Maar wat hij dan zegt dat iedereen nerveus is dan zou elke speler altijd nerveus zijn. Ik vind het wel goed dat er maar twee momenten zijn. Als het moet kun je halverwege nog iemand halen, maar het beschermt clubs ook wel deels als ze een goede speler hebben. Moet je nagaan als je nu de hele Neymar soap altijd zou hebben

Als ze niets willen verkopen, dan doen ze dat gewoon niet toch? Alleen een gelimiteerde transfersom kan dan een probleem zijn, maar die liggen meestal toch veel te hoog.

15 januari 2012 om 15:50

Heb je het stuk wel gelezen? Hij legt het uit waarom hij het vindt en jij begint over dat ze geen spelers hoeven te verkopen. Ik snap je niet.

15 januari 2012 om 20:17

Ja, ik heb het stuk gelezen. Zo groot zijn die stukjes niet namelijk. Hij zegt dat spelers nerveus kunnen worden, maar dat is geen reden als je gewoon zegt dat er niemand verkocht wordt in die periode. Arsenal bepaalt dit zelf nog steeds..

15 januari 2012 om 20:19

Misschien gaan spelers dan ook wat slechter spelen als ze nerveus worden?

"het geeft hen een opening om minder hun best te doen”
Lastig, dat lezen.

Ik ben daar niet met Wenger mee eens. Je kan de winterse transferperiode goede zaken doen. Bijv wanneer spelers er langdurig eruit liggen. Maar ook wanneer het slecht gaat in de competitie dan kun je versterkingen binnen halen. Als je maar één keer in het jaar transfers kunt maken of het gehele jaar door is geen goede oplossing vind ik. Beter blijven de zaken zoals het is.

15 januari 2012 om 12:46

Anderzijds biedt het kansen voor de jeugd als clubs zich niet tussentijds kunnen versterken. Ben het volkomen eens met Wenger. Er is geen verkapte competitievervalsing meer en de jeugd krijgt waarschijnlijk meer kansen.

15 januari 2012 om 12:51

Als de jeugd meer kans krijgt doordat clubs geen wintertransfers kunnen maken dan ben ik wel een voorstander. Ik vind soms jammer dat bij andere teams de jeugd niet gebruikt word.

Ik zag de titel alleen voorbij komen op twitter en dacht: dat kan niet anders dan Wenger zijn.

Wat zal het een verademing zijn wanneer hij voorzitter van de Fifa zou zijn. Deze man zit vol goede ideeën! Niet voor het geld, niet voor bijzaken maar voor het voetbal, daar draait het om!

15 januari 2012 om 12:47

Klopt wat je zegt, velen hebben kritiek omdat Wenger vaak in de media komt met allerlei ideeën om het voetbal te veranderen. Conservatieven willen het voetbal zo houden, Wenger kiest er juist voor om veranderingen door te voeren om tot een betere sport te komen.

Overigens vraag ik mij af of Wenger indien hij voorzitter zou zijn, alles er doorheen zou krijgen aangezien de mensen om hem heen nog steeds corrupte opa's zijn.

Wenger zou naar mijn mening een goed politicus zijn, hij is ook econoom een streeft naar verandering en perfectie

15 januari 2012 om 12:55

Een Wenger aan het roer bij Fifa zou zo veel beter zijn dan Blatter. Een persoon die tenminste veranderingen wilt brengen aan voetbal. Sommige mensen snappen niet bij Fifa dat stilstand ook achterstand kan zijn. De technologie voor bepaalde hulp middelen die zijn er al om scheidsrechters te kunnen helpen bij hun beslissingen. Maar fossielen houden het tegen bij het bestuur.

15 januari 2012 om 13:09

ik denk dat het door die corruptie komt dat de hulpmiddelen niet toegelaten worden,dan is een wedstrijd een stuk moeilijker te beinvloeden.

15 januari 2012 om 13:39

Of je nu Urbanus, Gordon of Mr Bean aan het roer van de Fifa zet maakt niks uit, want het is altijd een verbetering ten opzichte van Blatter.

Wenger heeft al jaren op allerlei zaken kritiek. Hij heeft vaak wel een goed punt, maar ik twijfel of hij zoiets vanuit meerdere invalshoeken bekijkt. Want veel van zijn ideeen zijn bijna niet uitvoerbaar of zorgen voor andere nadelige gevolgen.
Toch vind ik het goed dat hij wel telkens discussies op gang weet te brengen, zodat er er eens naar een onderwerp gekeken wordt.

15 januari 2012 om 13:39

Inderdaad, vind ik ook. Altijd vernieuwend die man. En ook al is dit thema niet zo vernieuwend, hij is tenminste iemand met de mentaliteit en uitstraling om eens serieus op tafel te kloppen. Blijf het wel raar vinden dat hij in zijn wedstrijdanalyses van Arsenal dan weer helemaal anders is: nors, zich altijd benadeeld voelen en vaak de feiten uit het oog verliezen. Maar goed, dat zal wel zijn om "de aandacht van de spelersgroep af te leiden".

ik ben ook voor het afschaffen van deze transfer periode!!
vooral teams in nederand worden dan leeg geplukt
ook ben ik tegen de afrika cup in januari/februari, wat een onzin hou dat gewoon in de zomer en laat de spelers bij hun club

15 januari 2012 om 12:47

beetje warm misschien om in 45 graden te ballen...

15 januari 2012 om 12:52

waar het hier winter is is het daar zomer en andersom

ben zelf ik afrika geweest (zuid-afrika) met de zomervakantie en overdag een graad of 22 - 25 maar in de avond al snel een graadje of 6-7

15 januari 2012 om 13:06

@stokvis
Waarschijnlijk lag jij daar aan ee zwembad hele dagen niks te doen. De voetballers moeten gewoon een goede prestratie leveren.

topic:
Wenger zegt teminste geen onzin hij weet het altijd goed te onderbouwen. Misschien na zijn carriere als trainer een adviesrol bij de Fifa/uefa?

15 januari 2012 om 13:28

Het WK was toch ook in de zomer in Afrika?

Het zou goed zijn denk ik, bij Nederlandse clubs (bijv psv de laatste jaren) worden in deze periode de beste spelers weggekocht waardoor de doelstellingen niet worden gehaald.

15 januari 2012 om 13:30

In Z-afrika geldt dat. Maar niet heel Afrika ligt aan de andere kant van de evenaar.

15 januari 2012 om 13:32

@gerritsen23 :
Dat heeft niets te maken met aan het zwembad liggen of niet. Als het op het noordelijk halfrond (wij dus) zomer is, is het op het zuidelijke halfrond winter en dus helemaal geen 40 graden.

Maar, en dit als reactie op stokvis, Afrika ligt zowel op het noordelijk als op het zuidelijk halfrond. Dit betekent dus dat, als je de Afrika-cup in de zomer houdt en je wilt niet dat ze voetballen in +30 graden, dat je de Afrika Cup nog maar in een beperkt aantal landen kan organiseren (zoals Zuid-afrika bvb), maar niet meer in het noorden van Afrika. Dus ik denk niet dat ze daar in Afrika zo blij mee gaan zijn.

15 januari 2012 om 13:44

@ stinos: Goeie opmerking maak je daar. Zal inderdaad ook wel een rol spelen denk ik. Maar dan zou je nog altijd de Africa Cup in de zomer kunnen houden als het toernooi in het zuidelijk deel van Afrika afgewerkt wordt, en als het in het noorden wordt afgewerkt, zou ik een andere periode kiezen. Het probleem vind ik is niet dat die spelers voor 2 maanden weg zijn, maar dat het in januari/februari is. Toch een belangrijke maand in vele kampioenschappen (ik denk maar 1/8e finales van CL, competitie die stilaan naar het eind gaat). Hou die Africa Cup dan in oktober/november: het weer is niet zo extreem dan, en de competitie (nog maar begin van het kampioenschap) en Cl/el ("slechts" de poulefases) zitten in een minder beslissende fase.

Als je in de winter geen transferperiode hebt, dan betekent het dus dat je hele team in de zomer weg kan worden gehaald. Dan kan je helemaal opnieuw beginnen. Als je in de winter wel gewoon een transferperiode hebt, zul je minder last er van hebben dat je ineens heel veel wijzigingen in je team hebt..

15 januari 2012 om 13:05

De som van alle transfers zal (kwantitatief) heus niet groter worden omdat er een transferperiode wegvalt, ik denk eerder dat er minder transfers zullen plaatsvinden.

Het is in ieder geval een drogrede want het probleem is juist dat clubs er in de winter last van hebben dat zij spelers moeten afstaan. En daarbij opgeteld, een seizoen loopt van September tot Mei ofzo, en het lijkt me logischer als spelers juist die periode bij eenzelfde club zitten.

Hij heeft hier wel een punt! Ook voor de spelers die tussentijds naar een team gaan, is het moeilijk om hun klasse te tonen. Je komt in een team dat al enkele maanden op elkaar is ingespeeld.

Maar et voetbal moet gewoon nie meer veranderen. Over de begrotingen van clubs, technologie en transfers moeten ze gewoon niet meer over zeuren. Gewoon laten hoe het nu is.

Ik vind dat Wenger hier wel een punt heeft.
Dat spelers ergens in oktober zoiets hebben van ik kom toch niet aan spelen toe dus wacht ik wel tot januari is geen goede motivatie voor een team en trainer

Maar ja aan de andere kant hoelang bestaat de winterse transfermarkt wel niet???
Dat zou je ook niet 1-2-3 kunnen veranderen denk ik

en @ forzae:
i.i.g een duim omhoog van mij want Wenger bij de Fifa zou een wereld zet zijn en een verrijking van het voetbal op het gebied van de spelregels

Ik ben het volledig met hem eens. Zorg er voor dat je de selectie eind augustus rond hebt en mocht er onverhoopt een blessuregolf ontstaan dan doe je maar een beroep op de jeugd.

Hij moet als ie stopt bij Arsenal lekker voor de Uefa gaan werken

Wenger heeft inderdaad altijd wel iets te klagen. Maar deze mening kan ik zeker delen, Als je net een team opgebouwd hebt, en een rijke club komt je beste 2 spelers wegkapen in de winter. Alleen een transfeperiode in de zomer is genoeg

15 januari 2012 om 12:54

Klagen? Zoiets noemt men een mening hebben over iets. Diegene die het er niet mee eens zijn noemen het dan klagen. Maar dat is een teken van onmacht.

15 januari 2012 om 13:02

Klagen is inderdaad het verkeerde woord ja. En ik ben het wel met Wenger eens;

Goed punt. Ik vind wel dat noodgedwongen spelers huren moet blijven kunnen, zoals een linksback die Arsenal nu nodig heeft. Saad Al-huppelepup is nu op proef trouwens.

15 januari 2012 om 13:47

Hoe bedoel je noodgedwongen spelers huren een trainer kan ook zeggen mijn spitsen scoren niet er moet noodgedwongen een nieuwe gehuurd worden

15 januari 2012 om 13:49

Haha, je bent een echte lolbroek

Je snapt wat ik bedoel.

Hij heeft wel overal wat tegen, hoeveel dingen die hij wilde zijn nou uitgekomen? Weinig/geen

15 januari 2012 om 15:51

Is dat dan een reden om maar gewoon te stoppen met zijn mening te geven? Nee.

Beetje vreemd van Wenger, hij zegt eerst dat je het hele jaar van club verwisselen kunt, maar dan loop je toch het hele jaar nerveus, beetje rare reactie van Wenger

De winter transfer periode is BY FAR de grootste competitievervalsing in het voetbal.

Wederom heeft Wenger gelijk.
het is belachelijk dat je spelers goed presteren en dan in de wintertransferperiode kunnen verkassen.
doe het gewoon 1x per jaar, dan blijven spelers langer bij de club & krijg je minder problemen met tranfers,

Mensen worden gek van Wenger, maar mensen moeten tot de conclussie komen, dat Wenger bijna altijd een punt heeft en een goed argument!

Ik heb Wenger hoog zitten maar als jij je spelers duidelijkheid geeft en ze motiveert door doelen te stellen en 1 op 1 je 'peoples te managen' creeer je een helder beeld voor de spelers en je management en kun je anticiperen op vertrekken en deze eventueel voorkomen of vroegtijdig opvangen.

15 januari 2012 om 13:14

Ben het hier ook mee eens. Ik vind dat je met de zelfde selectie waarmee je het seizoen begint ook moet eindigen en als er blessures komen dat je je eigen jeugd maar moet gebruiken.

Hetgene wat misschien nog wel meer vervelend is is het feit dat de transfermarkt in Rusland langer open is aangezien het competitieschema anders is. De clubs uit Rusland mogen nadat onze transfermarkt is gesloten nog wel spelers kopen van onze competitie. Ik denk dat de Uefa daar eerst iets aan moet veranderen.

Sommige zien het als een soort van competitievervalsing, andere vinden het dan weer broodnodig. Echter is het soms belachlijk dat je ziet dat ploegen enorm veel geld gaan investeren in Januari omdat ze zo'n rijke stinkerd achter zit hebben. Maar opzich kan het versterken van je in januari ook goed zijn. Bv als je ziet dat er twee a drie spelers zijn die langdurig zijn uitgevallen en je deze kan opvangen door één a twee vervangers. Als ze zo'n wintertransferperiode afschaffen dan moeten ze misschien de zomertransferperiode langer maken. Vanaf bv 28 mei tot en met 1 september (ook al zijn er dan al een paar competities bezig).

Is dit een teken dat Wenger niemand gaat halen deze winter, terwijl dat broodnodig is?

15 januari 2012 om 13:49

Saad Al-mukhaini (wie kent 'm niet) is op proef.

15 januari 2012 om 15:18

Wat moet Arsenal met zo'n speler? Die speelt Vermaelen of Koscielny echt niet uit de basis.

Ach ja, de zomer is ook sucks, competitie is al 4 weken bezig hier en dan kunnen er nog spelers gekocht of verkocht worden. Is ook competitievervalsing. 1 regel in heel europa zou veel duidelijker zijn, maar ja, zie iedereen maar zo ver te krijgen

15 januari 2012 om 13:35

Slechte scouts? Die man heeft sinds hij het voor het zeggen heeft een netto transferwinst behaald, elke keer top-4 en zelfs kampioenschappen, bekers en de CL finale.

15 januari 2012 om 13:50

Door het vertrek van Dein is ook een heleboel anders geworden.

15 januari 2012 om 18:10

Je krijgt geen prijs voor het behalen van de top 4.

Hy heeft henry zelf in de winterse transfer periode gehaald, dus wrm praat hy?

15 januari 2012 om 13:19

Je mag toch altijd een spelen huren ook al is het geen transferperiode? Of heb ik dit nu mis?

15 januari 2012 om 13:26

Je mag aleen spelers huren (soms kopen) als je krap zit bij spelers op een bepaalde positie. En nr myn weten is dat niet het geval

15 januari 2012 om 13:35

Gervinho & Chamakh weg.. krap op de vleugels en spits wel hoor..

Een beetje een hypocriete uitspraak want als dat gebeurd en hij zit dan met 5 geblesseerde middenvelders en heeft versterking nodig dan roept hij dat het een godsgeschenk is dat ze in de winter spelers kunnen aantrekken.

15 januari 2012 om 19:09

Het is niet hypocriet, want zolang de regel er is maakt hij er gebruik van, maar hij geeft aan dat hij geen voorstander is van de regel omdat spelers die geen basisplaats hebben een vertrek kunnen forceren ipv voor hun plaats te strijden. Als je het artikel gewoon las...

Afschaffen. Is competitievervalsing. Alleen gedurende de zomermaanden tot 3 weken voor de start van de competitie.

Ik vind hem groot gelijk hebben , het is eigenlijk een soort competitievervalsing.
De ene keer speel je tegen een club waarbij je makkelijk wint en de andere keer heeft die club betere spelers waardoor je een wedstrijd verliest

waarom is hij ertegen, hij haalt toch zelf ook veel spelers in de winter. beetje hypocriet.

15 januari 2012 om 13:48

Ja natuurlijk gaat hij er gebruik van maken. Moet hij de zelf geen spelers halen omdat hij er tegen is en alle andere clubs kunnen wel kopen. Daar zou hij niemand mee helpen.
Beetje domme opmerking.

Mij lijkt het ook het eerlijkst als er tijdens het seizoen geen bepalende spelers weg gekocht kunnen worden.

Trouwens alle competities lopen op een ander moment af, dus er is altijd wel de mogelijkheid om een geblesseerde speler te vervangen. Bijvoorbeeld de Russische competitie loopt veel eerder af dan de Nederlandse. Laat ze daar dan lekker shoppen en niet bij de concurrentie.

Ik ben voor het afschaffen van als er in Nederlandse competitie de competitie begint. Dat je dan nog uit eindelijk binnenlandse transfer kan halen.

Voor het Nederlandse voetbal zou het prima zijn als we langer spelers kunnen behouden.
Ik snap nog steeds niet dat ze in Nederland niet werken met transfer-clausules..
Kan iemand mij dat uitleggen?

15 januari 2012 om 13:36

Die clausules worden echt overschat vind ik. Daar heb je toch niks aan uiteindelijk. Denkt er nu echt iemand serieus dat er ook maar één team ter wereld 100 miljoen gaat betalen voor Hulk bijvoorbeeld? Uiteraard is het wel een leuke stok achter de deur voor de clubs, maar ik snap niet dat je als speler hiermee kan instemmen.

15 januari 2012 om 13:55

Volgens mij begrijp je niet wat een transferclausule doet. Het is een prijs waartegen je een speler moet verkopen en het stelt dus een maximum aan wat je kan vragen voor een speler. Het is niet zo dat je hem niet voor minder dan dat bedrag kan verkopen en dus de prijs hoger komt te liggen. FC Porto krijgt veel geld voor zijn spelers omdat ze contracten snel verlengen en veel voor hun vragen, niet omdat en een transferclausule in hun contract staat.

15 januari 2012 om 14:08

Als een club geïnteresseerd is in een speler en die speler wil graag ook dan moet de club gaan onderhandelen over de vraagprijs.
Verkoop je hem niet dan zit je met een "ongemotiveerde speler".

Dit is het moment waar de clausules en al is het een absurd bedrag te pas kunnen komen. Als club kun je de speler wijzen op zijn transferclausule en als club kan je de belangstellende wijzen op het transferclausule bedrag en dat je niet eens begint met onderhandelen voordat zij dat bedrag willen betalen.
Het voordeel is dan dat je niet met een "ongemotiveerde speler" zit.

15 januari 2012 om 14:23

Je begrijpt het niet. Als een speler een clausule in zijn contract heeft en de andere club wil daar aan voldoen dan valt er niets meer te onderhandelen dan moet de club zo'n speler verkopen.
Neem Hulk, in zijn contract staat een clausule van 100 miljoen. Als een club straks 60 miljoen bied en FC Porto gaat daar niet mee akkoord heb je net zo veel risico dat Hulk ongemotiveerd raakt als wanneer er geen clausule in zijn contract had gestaan en een club 60 miljoen euro voor hem had geboden.

Neem Eriksen. Als Ajax een clausule in zijn contract zou zetten van 100 miljoen zou er niets veranderen. Er zal toch geen club 100 miljoen voor hem betalen en als Barcelona komt en 30 miljoen voor hem neerlegt zal Ajax hem zeker verkopen. Een clausule is alleen van waarde als je een speler kan overtuigen bij te tekenen door een clausule in zijn contract aan te bieden. Stel Vertonghen wil niet bijtekenen maar Ajax bied hem dan een contract aan waarin staat dat hij voor 15 miljoen mag vertrekken naar bepaalde grote clubs en hij tekent dan alsnog bij. Dat is het enige nut van een clausule. In Portugal en Spanje staan er clausules in de contracten van spelers omdat het bij wet verplicht is, niet omdat het enige tactische verkoopwaarde heeft.

De reden dat FC Porto veel geld krijgt voor hun spelers komt doordat ze de contracten van spelers lang houden en veel voor hun eisen. L'om krijgt ook vaak enorm veel voor hun spelers doordat ze dezelfde tactiek hanteren.

Een club als Ajax is vaak veel te laat met het vernieuwen van contracten (nigel de Jong, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson vertrokken hierdoor voor weinig geld omdat ze anders transfervrij zouden vertrekken en hetzelfde lijkt te gaan gebeuren met Vd Wiel en Vertonghen waar Ajax ook veel meer voor had kunnen krijgen als ze anderhalf jaar geleden toen die daar nog mee akkoord zouden zijn gegaan hun contracten hadden verlengt). Ajax zou bij basisspelers al moeten beginnen met onderhandelen over een nieuw contract twee en een half jaar voordat hun contract afloopt. Zo zorg je dat je altijd maximaal aan een speler kan verdienen.

15 januari 2012 om 20:00

Omdat de salarissen in dat soort landen hoger liggen dan in Nederland en het belastingtechnisch gezien voordeliger is om hoge salarissen uit te keren dan in bv. Nederland.
Ik denk dat Ajax ook wel in alle spelers hun contract willen hebben staan jij mag niet voor minder dan 80 miljoen weg maar dan zullen spelers minder snel tekenen (omdat ze weten dat ze minder snel gekocht worden) en het tweede probleem dat je in Nederland bij je club niet elk jaar CL speelt(dit met voorbeeld wat Porto bijna wel jaarlijks haalt of bij hoge uitzondering niet).

En clubs in Nederland moeten het nu eenmaal hebben van spelers verkopen anders kunnen ze niet rond komen omdat de tv inkomsten hier gewoon belabberd zijn (zelfs de Belgische clubs verdienen meer aan tv-rechten dan de Nederlandse clubs).

Ontopic: Helemaal eens met de wintertransfer window die moet afgeschaft worden. Daarbij beloon je clubs die aan het begin van het seizoen hun team goed op orde hebben en beloon je niet de ''rijke'' clubs die halverwege het seizoen opeens zien dat er op bepaalde plekken versterkingen nodig zijn waardoor die weer gaan shoppen en teams verzwakken in andere landen waardoor zij ook niet meer hun doelstellingen kunnen halen.
Kortom afschaffen en alleen in heel Europa in de zomer aankopen mogen doen tot een aantal weken voordat de competitie daar begint.

Helemaal gelijk heeft Wenger, die op het vlak van algemene regels binnen de voetballerij altijd wel zeer goede opmerkingen heeft vind ik. Qua matchanalyse durft hij zich soms nogal eens kregelig opstellen. Maar die winterse periode moet er echt uit: het geeft een veel te vertekend beeld tussen eerste seizoenshelft en tweede. Degradatieploegen steken zich serieus in de schulden om toch maar onderin weg te komen, ploegen die opvallend goed presteren worden leeggekocht in de winter en zakken helemaal terug,... Sommigen vinden het leuk en nuttig dat teams tijdens de winterstop de kans krijgen om een desastreuze heenronde met enkele aankopen nog goed te maken, maar dat vind ik zever: het huiswerk moet af zijn in juli/augustus. Dan heb ik het nog niet over die aankopen van beperkte duur, zoals bijvoorbeeld Henry bij Arsenal of Donovan naar Everton: een maand of 2 en dan weer terug naar de VS. Met alle respect, maar ik vind dat echt belachelijk.

Aan het begin van een seizoen bestaat een kern uit 25-30 man: het kan toch niet dat je tegen de winterstop uit al die spelers geen volwaardig elftal kan maken? Desnoods haal je beloftevolle jongeren bij de groep, misschien zorgen die voor de kentering. Wissel van systeem, andere veldbezetting, probeer bepaalde spelers op andere posities uit,... Coach zijn is echt gemakkelijk nu: je laat gewoon je scouts op zoek gaan naar een profiel dat je nodig hebt, en die speler koop je dan aan. In plaats van zelf door tactische aanpassingen het maximum uit een groep te halen.

Dus daarom vind ik: afschaffen die winterperiode. Verder misschien een regel opstellen waarbij, bij een hele hoge, langdurige blessurelast, enkele noodtransfers mogen afgerond worden. Want ook dat zie je nu te veel: in november blesseert spits X zich voor 4 maanden, in de winterstop moet dan snel een (meestal dure) vervanger Y aangetrokken worden, en tegen februari/maart is die spits X weer fit en verdwijnt Y (met zijn transfersom en zware contract) voorgoed naar de bank. Laat dit enkel toe als een bepaald percentage van je spelersgroep (bv. 20%) langdurig geblesseerd is.

En tot slot zou ik ook graag hebben dat er een beperking wordt ingevoerd op het aantal inkomende transfers tijdens de zomerperiode. Ik zou zeggen maximaal 5 spelers die aangetrokken mogen worden gedurende juli, tot aan het begin van de respectievelijke nationale competitie en niet tot eind augustus. En met spelers aantrekken bedoel ik kopen/huren, geen vrije spelers. Dit zal de doorstroming van de eigen jeugd bevorderen (en dat mag wel in bepaalde landen, kijk maar naar de Premier League bijvoorbeeld), drijft die belachelijk hoge transferprijzen terug, en zorgt er ook voor dat een supporter zich tenminste voor meerdere jaren met een ploeg kan verbinden. Nu is het elke zomer opnieuw een hele resem nieuwe namen van buiten leren, waarvan de helft tegen december alweer vertrokken zijn.

Sowieso moet de zomer transferperiode stoppen voordat het seizoen start maar ook dit lijkt me een zeer goede zet.

Ben het niet helemaal eens met Wenger. De wintertransferperiode is de ultieme oplossing om blessures van spelers op te vangen met versterkingen. Zeker Wenger heeft nu te kort aan backs omdat iedereen geblesseerd is. Bij mijn club Cska komen we door blessures ook een hoop spelers te kort, vandaar dat we spelers als Wernbloom en Musa halen. Natuurlijk is het voor de kleine clubs niet helemaal eerlijk, maar zij kunnen uiteindelijk met dat geld een vervanger halen.

Ik ben er zelf voor om spelers speelgerechtigd te maken als zijn huidige club niet meer meedoet in de CL of EL. Ik vind het van de zotte dat spelers als Pavlyuchenko, Pienaar en Heurelho Gomes alleen in de EL mee mogen doen omdat Spurs dat toernooi niet serieus neemt. Uiteindelijk zijn ze dan niet speelgerechtigd voor hun nieuwe clubs...

ze moeten gwn regels veranderen dat een team maar 25 ofzo(exclusief eigen jeugd) spelers mag
en bij blessures verplicht eigen jeugd opstellen als je te weinig spelers hebt

want rijke clubs hebben idd voordeel met transfers periode en de meeste kopen toch alleen om andere concurrenten voor te zijn terwijl die speler vaak op bank beland

Ik ben voorstander van hele jaar transfer peridoe of alleen de zomer. Maar de winter transfer periode vibd ik ook wel handig voor als er bijv. midden in het seizoen spelers geblesseerd raken zodat je die kan vervangen door spelers te huren met optie tot koop als het nodig is.

mbt de transferperiodes moeten ze 2 zaken veranderen. ten eerste, wat wenger aangeeft, de wintertransferperiode afschaffen. ten tweede de zomertransferperiode eerder laten aflopen, voor de start van de competitie. nu zie je vaak, bijv bij een ruiz van twente, dat hij een aantal wedstrijden meespeelt om daarna naar een andere club te verkrassen. en de transferperiodes moeten ze in alle landen gelijk maken, dus ook in rusland.

daarnaast moeten jonge talenten niet zomaar weggekocht kunnen worden door grote clubs als chelsea of man city. zolang dit gebeurd kunnen clubs nooit een fatsoenlijke jeugdopleiding op touw brengen. mocht je een pareltje hebben dan wordt hij meteen weggekocht en 9 van de 10 keer komt zo'n jeugdspeler niet aan de bak en raakt zijn carriere in een slop.

dit is best wel grappig

henry zn 12 wedstrijd tegen leeds, zijn 12e goal tegen leeds, laatste 12 minuten scoort henry tegen leeds, draagt nummer 12 en het is jaar 2012..

moest even gezegd worden

Zou een goed idee zijn, hele jaar transfers kunnen maken.
Dit betekent minder stress voor de clubs in die winterperiode.

Er zijn geruchten dat hij edin visca wil kopen.
Een kleine maar technieke speler die iets kan bijbrengen aan het middenveld van Arsenal.

Ik ben het ook met Wenger eens, maar dan niet zoals iedereen hier is, omdat hij de winterse transferperiode zozeer wil afschaffen, maar ik ben het met hem eens dat gewoon het hele jaar door transfers mogen plaatsvinden.

Wat is precies het probleem van het hele jaar spelers transfereren. Ik zie enkele nadelen, maar eigenlijk vooral veel voordelen:

Het lijkt misschien vervelend voor kleine clubs als het hele jaar door de spelers weggehaald kunnen worden, maar hier staat tegenover dat je ook het hele jaar weer nieuwe spelers terug kunt halen. Als een club nu op 30 januari een speler bij je wegplukt, kun je helemaal geen vervanger meer halen. Daarbij is het bij veel competities en zeker de Europese, verplicht om je spelers in te schrijven, op die manier zal ook vaak voorkomen worden dat er door het seizoen heen te veel spelers worden gekocht/verkocht. Natuurlijk zit je dan met het probleem dat je spelers moet kopen voor de inschrijfperiode, maar in mijn ogen zou dat toch minder een issue zijn, aangezien grote clubs nu niet in januari beginnen te onderhandelen over een speler, maar bijv. in november al, waardoor de andere club ook eerder een vervanger kan aantrekken voor februari. Daarnaast is het ook vaak het geval dat veel clubs niet eens Europees spelen en minder problemen zullen hebben met de inschrijfperiodes.

Het voorkomt ook oneerlijke concurrentie tussen clubs, zeker Europees gezien. Kijk bijv. naar het geval Lazovic 2 jaar geleden. Rusland speelde toen nog een competitie van winter tot winter en de transferperiode liep daar langer door in de winter. Zo konden bijv. Russische clubs zich in februari nog wel versterken, terwijl clubs uit andere landen dat niet konden. In eerste instantie waarschijnlijk niet zo'n groot issue, aangezien een speler dan toch niet meer Europees ingeschreven kan worden, maar het is wel een issue als je bekijkt dat de concurrentie op deze manier wel verzwakt kan worden, terwijl de concurrentie geen vervangers aan kan trekken op een transfervrije speler na.

Een nadeel zou dus echter zijn dat je bijv. net voor het seizoenseinde, een belangrijke tijd dus, een van je sterspelers kwijt raakt. Dit is zeker een nadeel, aan de andere kant ben je uiteraard niet verplicht je speler te verkopen of kun je er ook voor kiezen hem pas aan het einde van het seizoen te laten gaan. Daarbij is dit voor veel clubs misschien ook wel de manier om extreem veel geld te vangen voor je speler, wat veel clubs misschien wel als een voordeel zien.

Bekijk dan ook naar het normale bedrijfsleven, waar je ook heel het jaar je topman kwijt kan raken aan een ander bedrijf, dan zul je dat ook moeten opvangen. Waarom zouden voetbalbonden wel een verbod leggen op het tussentijds transfereren van spelers. In mijn ogen zou dat ook het hele seizoen lang mogelijk mogen zijn.

Daarbij is het ook nog zo dat als je dat als club niet wilt, helemaal niet verplicht bent je speler te verkopen, want je kunt hem ook netjes aan zijn contract houden (en ja, dat is soms lastig), en anders vraag je gewoon de dikke hoofdprijs. Voor clubs is het waarschijnlijk juist fijn als ze in februari nog rustig een vervanger kunnen aantrekken i.p.v. dat ze één dag de tijd hebben om dat te doen of dat er een speler ergens in februari vertrekt vanwege andere transferperiodes in een ander land en dus helemaal geen vervanger meer aan kunnen trekken.

Zullen we dan gelijk ook het voetbal afschaffen? En laten we van de voetbalvelden een cirkel maken met drie doelen, zodat er 1 vs 1 vs 1 kan worden gespeeld. De bal afpakken met de handen moeten de we dan ook toelaten, want heeft niemand een nadeel. pff..

Wenger moet eens ophouden met die irritante gezeur van hem. Voetbal blijft voetbal en er mag niets veranderen, anders gaat de originaliteit van het voetbal weg.

15 januari 2012 om 16:09

De orginaliteit van het voetbal is al jaren, misschien wel deceniums weg.

Sinds de ingang van de belachelijk miljoen in het voetbal ( transfers, salarissen etc. ) is het oorspronkelijke voetbal al lang geleden verpest.

Wenger heeft gewoon gelijk, maar er zijn altijd van die wijsneuzen die denken dat ze er verstand van hebben.

Alles in de wereld verandert, dus lijkt me het logisch dat het voetbal ook mee gaat met de tijd.

15 januari 2012 om 16:49

De originaliteit van het voetbal was juist dat spelers de bal met de handen mochten pakken. En waarom mag een sport niet evolueren. Als er de juiste veranderingen worden toegepast zonder dat het spel zelf verandert, kan dit toch juist positief uitpakken?

Ik vind van niet, want als je een speler hebt die iets geflikt heeft zoals El Hamdouie of Tevez, dan is dit een mogelijkheid om snel te lozen, maar ook om met spelers beter te onderhandelen, ben het oneens met Wenger.

Wenger heeft altijd goede teksten en dit is er weer 1 om in te lijsten.

Ik bedoel, wie heeft er baat bij dat goede spelers verkocht worden.
Alleen de kopende teams, die teams met geld.

Ok, je hebt soms spelers met een 1 jarig contract , die je dan in de winter nog eens kwijt wilt.
Maar dan kan je hem beter voor het seizoen nog verkopen.

Het is een leuk verhaal maar er zit een keerzijde aan de medaille. Voor clubs is het prettig als ze niet bang hoeven te zijn dat spelers in januari (willen) vertrekken. Maar het kan de clubs net zo goed in het voordeel werken zelf spelers aan te kunnen trekken, zoals Arsenal dat met Henry heeft gedaan. En wat moet je dan verbieden, volledige transfers of ook huurovereenkomsten? Zijn namelijk genoeg spelers die in januari voor een half jaar worden verhuurd om meer speelminuten te maken.

Ook is de transferperiode in Brazilië in januari, tussen de seizoenen in. Dat zou betekenen dat de Braziliaanse competitie alleen nog spelers aan Europese clubs kunnen verkopen halverwege het seizoen.

Er is een reden dat spelers in de zomer (tussen seizoenen in) en in de winter (winterstop) kunnen verkassen. Ik denk dat een afschaffing clubs net zo goed schaadt als helpt.

Goed idee. Ik kan Wenger wel waarderen. Hij is een van de verlichte trainers in het voetbal. Iemand die visie heeft. Hoewel ik me ook niet aan de indruk kan onttrekken dat hij dit niet zonder eigen belangen zegt. Na het vertrek van Fabregas en Nasri, wacht men bij Arsenal natuurlijk met samengeknepen billen af of een club met een niet te weigeren bod op Van Persie zal komen. Want hoewel Arsenal een internationaal aansprekende topclub is, kan het zich (nog) niet meten met Chelsea, Manchester United, Manchester City, Barcelona, Real Madrid, Inter, Milan en wellicht Bayern. Het kan nog niet volmondig nee zeggen tegen clubs met meer geld, een grotere status en/of een hoger salarishuis. Dit pleidooi is dan ook ten dele bedoeld om zijn Arsenal te beschermen denk ik. Hoewel ik het om een meer algemeen argument van eerlijker competitie geen slecht idee vind.

Maar ik ben wel benieuwd of Wenger ook zo visionair is waar het gaat om bescherming van andere kleine clubs. Bijvoorbeeld die in kleinere competities, die met argusogen moeten toezien hoe hun grootste talenten met ouders en al naar vooral Engeland worden weggelokt. Vind Wenger dit algemeen belang even interessant om maatregelen te nemen? Of zou dit te veel zijn Arsenal schaden?

Goed idee, dit. Clubs moeten daarom meer lef tonen om een nog niet helemaal bewezen speler toch aan te trekken, of het niet aan te durven. Daarnaast bepaal je hier ook mee dat iedereen tegen dezelfde selectie speelt een heel seizoen. Het maakt de transferperiode in de zomer veel belangrijker.

Ook voor de kleine clubs heeft het voordelen. Wanneer de speler wel wordt weggekocht op hoop van zeggen dat hij gaat brengen wat hij aan talent bezit krijgt de club toch al geld. Durven grotere clubs het niet aan en maakt hij inderdaad zijn belofte waar, wordt zijn prijs hoger en heeft de kleine club er een heel seizoen profijt van.

Op zich heeft Wenger wel een punt.
Door de transferperiode af te schaffen in januari zorg je voor meer continuiteit en voorkom je dat er elk half jaar wel bijna weer nieuwe elftalfoto's kunnen worden gemaakt! Ook zorg je ervoor dat managers beter aan hun team kunnen bouwen en dat niet wanneer er eindelijk een team staat je na een half jaar opnieuw kunt beginnen!

In principe ben ik het eens met het afschaffen van de winter transferperiode, maar je moet wel rekening houden met de zomercompetities (bekendsten zijn de VS, Brazillie, Zweden en Noorwegen bijvoorbeeld). Ik zou zeggen: maak 2 internationale transferperiodes: 1 in juli (die dus is afgelopen voordat de meeste nationale competities beginnen) en 1 in januari. In juli vinden er transfers plaats tussen teams in wintercompetities onderling, in januari vinden er transfers plaats tussen teams in zomercompetities onderling. Gaat een speler van een winter- naar een zomercompetitie of andersom, dan kan het in beide periodes.

Ik heb het bewust over internationale transferperiodes, wanneer de nationale transfermarkt sluit is in mijn ogen een verantwoordelijkheid van de nationale voetbalbond. Als een competitie pas in september begint kan ik het me bijvoorbeeld best voorstellen dat je dan in dat land in augustus ook nog kan transfereren.

Nog even en hij wil dat de buitenspelsituatie wordt afgeschaft, de kaarten worden verwijderd uit het spel en er voortaan een léren veter in de bal moet zitten...

Even serieus: de winterse transferperiode moet blijven. Als speler weet je in het begin van het jaar soms niet waar je aan toe bent. Als de club een vervanger haalt en jij belandt op een zijspoor, is het fijn als je nog naar een andere club kan en niet het hele jaar op de bank hoeft te zitten. Aan de andere kant, als Wengers idee wordt doorgevoerd, krijg je teams die in de eerste wedstrijd een compleet ander team hebben dan in de laatste wedstrijd, en dat moeten we ook niet willen!

Gelukkig voor hem dat het nog steeds bestaat in 2012 want hij zal het zeker nodig hebben!
Hoop echt dat hij er ook gebruik van maakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren