Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mallorca brult van woede: 'De grensrechter verzon de buitenspelsituatie'

Laatste update:

Heel Real Mallorca was zaterdagavond niet te spreken over het optreden van Pedro Pérez Montero in het thuisduel met Real Madrid (1-2 verlies). Bij een stand van 1-0 werd een doelpunt van Victor vanwege buitenspel afgekeurd. De aanvaller startte zijn actie echter vanaf zijn eigen speelhelft en zodoende had het doelpunt nimmer afgekeurd mogen worden. In het restant van het duel scoorde Real Madrid tweemaal en na afloop was de kritiek op Pérez Montero dan ook niet mals.

"Natuurlijk is de scheidsrechter ook iemand van vlees en bloed en iedereen maakt fouten", vertelde Mallorca-coach Joaquin Caparrós na afloop van het duel aan diverse Spaanse media. "Maar dit is wel een hele grote fout. Op dat moment stond ik er beter voor dan de grensrechter. Het is onmogelijk dat ze buitenspel hebben kunnen waarnemen. Nu wordt er door jullie meer over het reactievermogen van Real Madrid gepraat dan over het onterecht afgekeurde doelpunt van Victor."

Iván Ramis was woedend na afloop. "We stappen met opgeheven hoofd van het veld", verklaarde de verdediger. "We hebben zowel defensief als offensief goed gespeeld. Maar ik kan nog steeds niet geloven dat het doelpunt van Victor is afgekeurd. De scheidsrechter kon het helemaal niet goed zien en de grensrechter heeft die buitenspelsituatie verzonnen. Verder was er ook nog een handsbal in het strafschopgebied van Real Madrid. De arbitrage was doorslaggevend."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen buitenspel, ach, je kan nu nog woedend zijn maarja. Iedereen maakt fouten.

15 januari 2012 om 11:43

Iedereen maakt inderdaad fouten, maar als je dit als grensrechter niet correct weet waar te nemen dan was je toch niet helemaal bij de les. Het is niet moeilijk om buitenspel op die plek te constateren.
In een andere situatie vind ik het iets anders, maar dit kan je zeker wel schandalig noemen. Voor jou komt het goed uit, want jou club pakt de 3 punten, maar andersom had je je kapot geergerd

15 januari 2012 om 11:59

Je hebt wel gelijk, maar met dit soort dingen moet je wel wat aan doen. Zoals een andere assistent die snel de beelden terugkijkt of het buitenspel was of niet. Want dit gaat steeds ten koste van clubs. Of niet jongens?

15 januari 2012 om 12:01

Halve finale CL tegen Chelsea als Barca supporters hierover wat willen zeggen..

15 januari 2012 om 12:04

Dat zeg ik toch. Dit gaat ten koste van andere clubs zoals chelsea wie jij dus noemt. Je hebt gelijk, maar mensen zeggen: Mensen maken fouten dus daar kan je niks aan doen. En nu moeten we op het punt staan om hieraan wat te doen.

15 januari 2012 om 12:14

Het wordt gebracht alsof de scheidsrechter partijdig was. En daar happen jammer genoeg veel mensen in. Voel je vooral niet aangesproken als je een ander denkwijze hebt.

15 januari 2012 om 12:24

Nee dat was hij zeker niet. Voor de rest goed gefloten, maar dit mag gewoon niet gebeuren.

15 januari 2012 om 12:57

@ jamoah

Ik wil nu niet lastig gaan doen hoor. Maar als Barca wordt benadeeld waar Real bijna uitsluitend wordt bevoordeeld, ga je wel beginnen denken hoor.

Al die buitenspelfases tegen Espanyol en ook tegen Getafe. In geen 100 jaar buitenspel en toch werd messi in enkel die 2 wedstrijden tot 4x toe onterecht teruggefloten voor buitenspel als hij 1 op 1 staat met de keeper. Als je dan ook nog eense de laatste wedstrijd tegen Espanyol terugkijkt waar ook daar de scheidsrechter ons van 2 punten heeft beroofd met als toppunt , de overdreven handsbal op het einde, ga je wel anders naar een wedstrijd van Madrid beginnen kijken.
Als de scheidsrecter niet overduidelijk partijdig was in zowel getafe als Espanyol , hadden we zomaar 4 punten meer dan wat we nu hebben. Als de scheidsrechter gisteren normaal had gedaan, had Real 3 punten minder dan wat ze nu hebben , tel uit je winst en wees blij met het kampioenschap
Ik geloof nooit dat de grensrechter dit niet juist had kunnen beoordelen. Deze ging er gewoon over, als je vanuit je eigen helft vertrekt kan het nooit buitenspel zin. En al was dat niet het geval , hij stond bijna een meter achter Pepe.

Ik hoop dat we het eens zijn dat als het 2-0 stond , het een totaal andere wedstrijd werd?
Op deze manier heb ik een bittere nasmaak als Real uiteidelijk het kampioenschap wint , wat wel zal gebeuren.

15 januari 2012 om 16:10

barca wordt bijna altijd bevoordeeld, dus ik snap niet waar jij last van hebt.. het is de keuze van de grensrechter en daar hoor je gewoon respect voor te tonen en rustig naar je eigen helft te lopen. Iedereen kan een inschattings fout begaan, zoals we nu zien.. maar dat daar ineens tientallen barca fans moord en brand schreeuwen snap ik ook weer niet, het is niet eens jullie wedstrijd..

Maar als normale mens zijnde bevat ik menselijke logica en snap best dat het eind nadert na elke gespeeld wedstrijd, en de kampioenschap inhalen steeds moeilijker word voor barca..

Maar dat maakt toch niet uit? Jullie hebben hem vorig jaar gewonnen, nu is iemand anders aan de beurt.. dat hoop ik tenminste, want het seizoen loopt nog een tijd door.. en kan er van alles gebeuren, maar barca heeft in mijn ogen geen schijn van kans..

Real madrid vecht er keihard voor, en dat zien we de laatste 2 wedstrijden, ze zijn absoluut niet van plan om iets weg te geven.. en doen er alles aan om zelfs de moeilijkste wedstrijd om te buigen, en wat het lukt ze wel tot nu toe..

Dus houd aub jullie zelf in, en toon meer respect voor Real Madrid.. en laten we niet dagen na een wedstrijd nog steeds zeuren over een inschattings fout die een grensrechter heeft gemaakt..

Hala Madrid..!!

en nu is het mijn beurt om te hopen dat barca punten verspeeld!

15 januari 2012 om 21:15

@fbamigo je hebt wel gelijk die scheids floot uitstekend alleen buitenspel deed die verkeerd, maar die penalty dat was geen hands Ramos kreeg hem op zn ribben.

15 januari 2012 om 12:56

Ja, nu stap je er makkelijk over heen he Yamoah..maar o wee als het andersom was..of in een wedstrijd tegen Barca en dat Real de dupe was.
Dit zijn cruciale dingen..hier worden kampioensschappen mee beslist..dankzij de scheidsrechters. Dit zijn dure punten

Wat een blunder :' Dit is toch wel het toppunt..

Dit is een mooi voorbeeld voor de scheidsrechters in Nederland dat niet alleen zij fouten aan het maken zijn. Heel veel fouten worden ook door de assistent gemaakt bij buitenspel. De scheidsrechter moet dan fluiten volgens de regels. Ik vind daarom ook dat er ook meer kritiek mag komen op de grensrechters en wat minder op de echte scheidsrechters.

filmje staat boven kijk nog een keer naar grote vriend. pepe is aan het warm lopen zeker!!!!!!!

als dit een andere club zou betreffen zou de uefa, fifa enz bijgehaald worden.
en daar hoor je niemand over.

maar ja, fouten worden gemaakt inderdaad dus terecht...

hij staat een meter op eigen helft. tsjonge jonge.

Er werd ook een goal van real afgekeurd wegens buitenspel maar die fout kan ik nog wel begrijpen.
Maar een goal afkeuren wegens buitenspel dat al op eigen helft begon en waar de verdediger nog achter stond? Echt een dubbele misser. Die fout kun je echt niet maken. De middenlijn is het mikpunt. Als je dan denkt dat het buitenspel is dan ben je als grensrechter echt kansloos

15 januari 2012 om 12:23

Het was geen afgekeurde goal, het was een afgekeurde kans, Iker dook niet eens omdat hij zag dat de grensrechter buitenspel aangaf. Dus misschien had hij hem tegengehouden en misschien ook niet, maar je kunt niet zeggen het is een afgekeurde goal omdat alsnog doorschoot.

15 januari 2012 om 13:11

afgekeurde goal klaar die bal zat er in

15 januari 2012 om 14:45

@fcb_messi

Nee je zag duidelijk dat Casillas niet ging duiken omdat hij al zag dat hij buitenspel was, dus nogmaals het was een afgekeurde (grote) kans en geen afgekeurde goal omdat Casillas anders zou duiken en het een goal kon worden, wil niet zeggen dat het er inging. Of ga je me nu vertellen dat Casillas niet dook voor de lol? Hij is geen Valdes ofzo dat hij bij ieder schot op doel bevriest op zijn plek. Maar ga maar gerust verder met ''ontploffen'', lekker 8 punten voor!

Hala Madrid.

15 januari 2012 om 15:59

Ja een doelpunt of een kans die afgekeurd is, is afgekeurd.. ik snap die comotie erover niet zo..

15 januari 2012 om 18:07

Ik ben niet degene die zal ontploffen. Diegene die dat wel doen zijn real spelers tegen barcelona. Ze mogen dan wel 8 punten voor staan , voorlopig moet barcelona vanavond nog spelen en zouden ze dus waarschijnlijk op 5 punten achterstand staan. En aan de andere kant wint real madrid nooit van fcb.
En ik kan ook niet goed begrijpen wat er zo leuk is aan real madrid het zijn allemaal misselijkmakende spelers+ het is een en al gekocht zooitje. En dan nog geen kampioen worden hahaha

15 januari 2012 om 19:06

@fcb_messi
Klopt, alleen maar 9 Cl's gewonnen waarvan 5 achter elkaar was, 31 landstitel gewonnen 10 meer dan Barca. De beste club van de 20ste eeuw geworden, van 100 jaar dus. En inderdaad Real Madrid is een gekochte zooi, klopt helemaal, maar:

David Villa
Ibrahimovic
Fabregas
Sanchez
Eto'o
Deco
Ronaldinho
Gudjohnsen
Dos Santos
Maxwell
Abidal
Dani Alves
Pique
Zambrotta
Keita
Yaya Toure

Die waren allemaal niet gekocht, ze waren allemaal in hun jeugdopleiding zelfs. *zucht*

Kijk als een Arsenal fan, of iets dergelijke zegt dan kan ik diegene begrijpen, maar als een Barca fan begint te zeggen dat een team, een koopclub is, bah, wat een misselijkmakend hypocriete gedrag is dat zeg. Ze gaven dit jaar meer uit dan Real Madrid aan transfers.

En ook al verliest Real van Barca dan nog hebben ze 2 punten voorsprong. Dus tja, je moet dan maar hopen op een misstap van iemand anders hé.

15 januari 2012 om 12:26

Welke fout? Dat doelpunt had nooit geteld mogen worden.
Ten eerste stonden er twee man buitenspel (incl Ramos) en ten tweede hinderde Ramos de doelman in het vijf-meter gebied.

15 januari 2012 om 13:12

Ja dat zeg ik ook maar dergelijke situaties zijn er vaker maar buitenspelgoal van mallorca was wel echt duidelijk Geen buitenspel

In topvoetbal gebeurt alles in een fractie van een seconde, de verdediger beweegt naar links terwijl de aanvaller naar rechts loopt en de bal nog moet worden gespeeld. Probeer dan als grensrechter maar eens een goede beslissing te nemen.

15 januari 2012 om 09:33

Ja maar als het nog voor de middenlijn is dan is dit gewoon een schandalige beslissing. Hoe duidelijker wil je ze hebben?

15 januari 2012 om 09:36

Hij is aan de grens van de middenlijn, dan is het toch logisch dat een halve seconde later de speler wél over de middenlijn staat. Die halve seconde is wat de grensrechter nodig heeft om zowel naar de gespeelde bal als naar de vertrokken speler te moeten kijken. Duidelijk is het voor ons, maar als je er zelf staat is het toch een ander verhaal.

15 januari 2012 om 11:31

Misschien moet je dat als grensrechter ook meenemen in je besluit. Jij doet er een halve seconde over om te kijken, probeer dan ook in te schatten waar die speler stond een halve seconde geleden. Als je zoiets niet kan als grens hoor je niet op topniveau te fluiten.

15 januari 2012 om 15:38

Als je die halve seconde niet kan meerekenen ben je geen topscheids? Dan mag je mij eens een scheidsrechter opnoemen die nog nooit zo'n fout heeft gemaakt. Succes.

15 januari 2012 om 15:52

Iedereen maakt wel eens een fout, dit was een blunder! Kan me de woede van Mallorca dus zeer goed voorstellen.

15 januari 2012 om 09:37

Iets te makkelijk, Samur, daarvoor sta je er als grensrechter.

Wetenschappelijk kan het niet, je kan onmogelijk met het menselijk oog een fase beoordelen die recht voor je gebeurt en een andere fase op hetzelfde ogenblik die elders gebeurt.

Foute beoordelingen met buitenspel zullen dus altijd er zijn maar je hebt natuurlijk fouten en grote fouten, dit was toch wel een grote fout aangezien je twee keer mist ; vertrekken op de eigen helft en de verdediger die er nog stond.

Kortom, dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren hebben.

Overigens ben ik nog niet zeker of het wel doelpunt zou geworden zijn, Pepe ging precies niet meer voluit en van Casillas kan hetzelfde gezegd worden.

15 januari 2012 om 15:43

Ja sommige scheidsrechters kunnen de situatie inderdaad beter inschatten dan de andere, maar het blijft aartsmoeilijk. En dit zeg ik niet omdat het over Real gaat, aangezien dat ik de scheids in elke situatie probeer te beschermen bij buitenspelsituaties.

Ik heb als voetballer eens een jaartje ook om de week als scheidsrechter bij de miniemen gefloten. Ik raad elke voetballiefhebber om dat eens te doen, je zal snel inzien hoe moeilijk het wel niet is. Ik blijf erbij, zolang er niet met Tv-beelden gewerkt zal worden zullen dergelijke zaken blijven gebeuren. Ik pleit voor een Tv-scherm voor de 4de scheids die rechtstreeks kan communiceren met de scheidsrechters op het veld om zo het spel niet constant stil te moeten zetten. Is natuurlijk geen allesoplossend systeem, maar het maakt het werk van een scheids toch veel gemakkelijker.

15 januari 2012 om 11:48

Als je deze situatie niet correct kan beoordelen en volgens jou onmogelijk is goed te beoordelen zou ik vanaf vandaag de technologie in schakelen. Samur, je kan zeggen wat je wilt maar dit is een gigantische blunder. De grensrechter heeft 2 mikpunten. De middellijn (makkelijker kan niet), en de verdediger. Bovendien staat er maar 1 verdediger, je hoeft je dus maar op 2 punten te concentreren: De man van de pass en de verdediger! In dit geval krijg je er nog een hulpsteuntje bij!

Ik heb hier al heel vaak moeten lezen dat Barcelona altijd de scheids aan zijn zijde heeft en mijn repliek is dan doorgaans dat over een volledig seizoen bekeken het aantal beslissingen in je voordeel uitgevlakt wordt door deze in je nadeel.

Real had nu mazzel, geen buitenspel, maar goed, arbiters blijven mensen en die maken dus fouten.

Liefst geen complottheorieën, fouten van mensen, het gebeurt gewoon, leer er mee leven en Barcelona zijnde : alleen energie steken in zaken waar je wel vat op hebt (vb. je uitmatchen met een betere motivatie aanpakken).

15 januari 2012 om 09:44

Niet mee eens. Ik ben zelf fan van Real Madrid en in België van Anderlecht, niet bepaald de kleine ploegjes dus. Maar ik ben zelf van mening dat een grote ploeg meestal sneller een beslissing voor dan tegen zich krijgt.

Daarbij spelen verschillende factoren een rol:
1. snelheid van spel veel groter bij grote ploegen,
2. fluiten tegen een grote ploeg brengt veel meer druk met zich mee,
3. meestal hebben grote ploegen een hevige achterban die het thuisvoordeel vergroot (niet altijd zo, meestal)
4. maar vooral, een kleine ploeg speelt vaker lelijk en agressief voetbal dan de groten, waardoor een mogelijke fout op een grote ploeg meer als fout wordt gezien omdat de kleine ploegen meer fouten moeten maken

In het geval van Real - Barcelona, speelt voornamelijk de laatste factor een rol. Neen, Real Madrid is geen kleine ploeg, maar heeft het tegen Barça vaak ruwer gespeeld terwijl Barça mooi en verfijnd voetbalt. Waardoor er gemakkelijker in een theateractie van Busquets getrapt wordt dan in één van Pepe of Ramos.

15 januari 2012 om 09:51

Ja maar dat zal dan op Belgisch vlak uitgevlakt worden omdat Club Brugge en Standard ook hun beslissingen in het voordeel meekrijgen (althans volgens jouw theorie - het zal niet alleen anderlecht zijn dan).

Net zo in Spanje : de fouten in het voordeel van Real zouden dan uitgevlakt worden door de fouten in het voordeel van Barcelona.

Voor de duidelijkheid : ik ben het absoluut niet eens met je theorie : het is wel zo dat een scheids onbewust onder de indruk van de omstandigheden die grotere club sneller het voordeel van de twijfel zal geven maar dat het bewust gebeurt, neen, geloof ik dus niet.

En dat van die theateracties van Busquets is de typische Reallulkoek, als je eerlijk bent zou Real ook nu weer met 9 geëindigd zijn de laatste classico, zowel Contrao als Sergio Ramos hadden er kunnen / moeten afvliegen.

Maar je moet vooral blijven roepen dat Busquets niks anders doet dan vallen, op den duur zullen al de meelopers hier je wel gelijk geven.

15 januari 2012 om 10:07

Jij bent volgens mij geen barca fan !

Maar verder klopt het wat jij zegt

15 januari 2012 om 10:12

Volgens mij heb je mij niet helemaal begrepen, maar dat lag misschien aan mijn uitleg.
Eerst en vooral is het duidelijk dat ik het voordeel dat scheidsrechters aan grote ploegen als onbewust zie. Een grote club speelt sneller voetbal en krijgt in het algemeen al veel meer fouten tegen, dat zijn objectieve parameters. Dat de bijkomstige omstandigheden een onbewuste rol spelen zeg je nu ook zelf.

Dat het op het einde van het seizoen de verschillen tussen de grote ploegen wel uitvlakt is juist. Maar daar gaat het hier niet over. Hier gaat het over de kleine ploeg (mallorca) die statistisch meer kans maakt om een beslissing tegen te krijgen tegen een grote ploeg (madrid).

Het laatste over Busquets, gaat ook op voor Di Maria. Een Pepe of Puyol wordt meer gezien als bulldozers die soms te hard door gaan en daardoor de fout tegen krijgen als ze die maken op een frivool mannetje als Iniesta of Di Maria. Reallulkoek is het dus zeker niet, want wat ik beschrijf voor Barça kan je letterlijk overnemen voor Real Madrid.

15 januari 2012 om 11:55

Onzin Samur.
Een scheidsrechter in neutraler dan wie dan ook en probeert de wedstrijd zo fair mogelijk te leiden. Fouten horen daarbij, maar dat heeft absoluut niet te maken met de 2 ploegen die spelen. Je probeert Real hier goed te praten.

Zaken als ruwer spelen, snelheid, achterban zijn totaal niet aan de orde. Enige feit wat de scheidrechter zou kunnen beïnvloeden is een soort wraakreactie: Bij een grove overtreding waar een verkeerde beslissing is genomen door geen rood te trekken, zal bij de tegenstander ook geen rood getrokken worden.

De grensrechter zat bij Mallorca-real te slapen, dat is duidelijk, en daar kun je het alleen maar mee eens zijn. Excuses als het hoge tempo zijn niet aan de orde, de speler staat gewoon op zijn eigen helft!

15 januari 2012 om 15:36

Ik zeg nergens dat een scheids niet neutraal is, enkel dat het vaker voorkomt dat in het voordeel van een grote ploeg gefloten wordt wanneer het eigenlijk niet zo is. En dat is niet hetzelfde ter verduidelijking.
Dat gebeurt omdat topploegen sneller spelen en in fractie van seconde het moeilijker is beslissingen te nemen, omdat grote ploegen meestal een hevig publiek achter zich heeft dat zeker een invloed kan uitoefenen op de scheids en dat kleine ploegen meestal harder spelen dan de groten, waardoor een tackle sneller als foutief gezien zal worden wanneer het een speler is van een kleine ploeg die dit heeft gedaan.

Grote clubs in Nederland worden vaak gematst maar in het buitenland is het minstens zo erg. Dit zijn gewoon competitiebepalende blunders, ingegeven door angst...

afgekeurde goal was onterecht afgekeurd, maar handspel in het strafschopgebied was het weliswaar niet. Sergio Ramos krijgt de bal in de zij, maar niet tegen zijn arm.

Hij heeft wel gelijk dat Victor onterecht afgevlagd wordt voor buitenspel. Maar het is ook zo dat het, omdat Casillas niks doet, een goal is. Een één op één met Casillas die wél zn best doet om de bal te pakken is alles behalve een 100% goal.
Onterecht een zeer grote kans afgenomen wel natuurlijk.

Grensrechters verzinnen wel vaker dingen vanwege hun onvermogen om situaties correct waar te nemen.

Vreemd hoor nu ineens niemand over de charges op Ronaldo, want die ene verdediger kon ook een tweede gele kaart krijgen. Net als die spits die gewoon doorging waar van Persie tegen Barcelona gelijk geel kreeg. En het buitenspel doelpunt van Ramos wat ook geen buitenspel was.

Om heel eerlijk te zijn komt Real Madrid hier ontzettend goed weg. Het was nooit buitenspel. Fouten worden helaas gemaakt. Je hebt ze mee en je hebt ze tegen. Ik las gisteren dat Real laks speelde, maar Mallorca verdedigde gewoon met 11 man in eigen 16. Ik heb Real zien vechten de tweede helft en toen eindelijk dat bevrijdende doelpunt kwam zag je iedereen bij elkaar komen om feest te vieren. Real verdiende imo de overwinning.

15 januari 2012 om 12:08

vond het wel meevallen met die charges op ronaldo. Je zag in dodespel situaties ook dat ronaldo om zich heen duwde en sloeg als ze in de 16 meter waren. Ronaldo heeft zat boter op zn hoofd. Naast die knal vanaf de tweede lijn speelde hij een dramatische pot. i.m.o. heeft real geluk gehad met de scheids.

15 januari 2012 om 12:26

Ben het deels met je eens. Hij speelde weer eens dramatisch, maar als je zo gaat schoppen kan ik me voorstellen dat je wat harder word en gaat duwen. Ik heb hem niet zien slaan en ja Real is goed weggekomen, maar die dingen gebeuren. De overwinning van Real is trouwens verdiend. Zoals Mourinho zei speelde zij de eerste helft zeer slecht. Tweede helft heb ik een gretig Real gezien en Mallorca die zich ging ingraven en totaal niet voetballen en dat is begrijpelijk, want je wilt de voorsprong behouden maar goed Real dik verdiend gewonnen.

15 januari 2012 om 13:19

De overwinning is inderdaad verdiend gebleken. Veel veerkracht en uitstekende aanvallen. Madrid gaat kampioen worden.

15 januari 2012 om 13:38

Die verdediger die Ronaldo moest uitschakelen verdiende zo een drietal gele kaarten, teckles lang vanachter, ronaldo tackelen als de bal al weg was en nog door een tiental andere foutieve tackels.
Had de scheidsrechter veel sneller een gele kaart gegeven in het begin ginf wel die speler veel vroeger van het veld of moest hij Romnaldo niet meer foutief afstoppen

Zo, de PP laat er geen gras over groeien zeg, de ploeg van het regime wordt dit jaar wel erg duidelijk geholpen. Hoeveel punten hebben ze al cadeau gekregen? En de staatstelevisie en andere spaans-nationalistische media proberen het weer in de doofpot te stoppen, wat een verrassing.

15 januari 2012 om 12:27

Och daar hebben we jou weer, jij kan ook alleen maar in hokjes denken. Jou opmerkingen over Real gaan ook altijd gepaard met sneren als 'ploeg van het regime' 'staats dit, nationalistisch dat'.
Het zit zo te zien wel erg diep, niet van dat calimero gedrag gozer. Jij weet net zo goed als iedereen hier dat er ook vaak kritiek is op Barcelona dat wordt bevoordeeld door scheidsrechters, ik noem een bijnaam als Uefelona, en alle kritiek op het toneelspel. Nou zeg ik niet dat ik het daar alleen maar 100 procent mee eens ben maar die dingen worden natuurlijk niet zomaar gezegd. Barcelona wordt vaak genoeg bevoordeeld, en minstens net zo vaak als Real als het al niet meer is.
Ga eens lekker naar je eigen club kijken, de motivatie problemen voor uitwedstrijden en jullie achterstand van 5 punten op de meest constante ploeg van dit seizoen tot nu, Real Madrid.
Met dit soort uit de duim gezogen zielige suggestieve uitspraken schiet je helemaal niks op, steek de hand in eigen boezem, Je hebt hier al meerdere keren laten blijken vrij extremistisch Catalaan te zijn, maar ik gun het mensen niet dat zulke dingen ten koste gaan van hun objectieve kijk op het voetbal, want dan is voetbal misschien wel het mooist.
Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeuren maar dat moet een mens niet blind maken voor de werkelijkheid, dat zou heel zonde zijn.

15 januari 2012 om 12:40

@rcronaldo

Heerlijk reactie. Het is gewoon zo dat Real nu vaak bevoordeeld word en kan me de frustratie van de Barca fans begrijpen, maar Barcelona is ook in het verleden vaak genoeg bevoordeeld dat is nu eenmaal zo. Objectieve kijk hebben maar een paar Barca fans en daar kun je rustig mee discussiëren, maar sommigen zien de kritisch kant van hun eigen club niet meer. Ik erger me kapot aan Ronaldo de laatste tijd en ik ben gewoon blij dat Real nu 2 keer goed is weggekomen. Gisteren tegen Mallorca en vorig week tegen Grenada volgens mij.

15 januari 2012 om 13:31

Hoeveel dan? Noem alsjeblieft nog eens wat?

En de bizar lachwekkende penalty die Barca kreeg tegen Sevilla in de blessuretijd? Gelukkig hield Javi Varas hem. En als het echt zo zou zijn, zouden ze Callejon dan geen penalty geven? Of het doelpunt van Ramos niet afkeuren. Want dat waren beide behoorlijk moeilijke beslissingen.

Je blijft een lachwekkende journalist.

15 januari 2012 om 13:40

Hahaaaaaaaaaaaaaaaa
U Mad? Because WE ARE 5 Points IN Front?
U MAD Bro?!

Altijd die Barca fans die niet tegen hun verlies kunnen jezus.

Kampioenennnnnnnnnnnnn!!!

Iedereen DIE OP ZN Pikkie Getrapt Voelt Lekker Hahahaahah

15 januari 2012 om 16:01

5 punten?? we staan 8 punten voor man..

15 januari 2012 om 19:20

Omdat die Catalanen nog moeten spelen drm zei ik dat.

15 januari 2012 om 13:43

Extemistische manieren of denken kan de wereld missen.
Hou aub politoek en sport gescheiden.
We hebben al genoeg miserie in de wereld met extremische gelovigen, nationalistiche doemdenkers, aanslagen moorden en andere fanatieke denkers.
Sport en voetbal is iets moois.
Probeer aub deze niet te mengen met doemdenkerij.

Toch wel een trend. Waar barca laatste (uit)wedstrijden door de arbitrage in de steek word gelaten met mogelijk beslissende beslissingen krijgt Real juist de scheidsrechters mee. Ik hoop dat er geen Madrid fans zijn die zeggen dat alles en iedereen voor barca is. Want de scheids floot gister erg opzichtig voor het keurkorps van José.

15 januari 2012 om 12:15

Ja vooral toen Mallorca meer dan 20 overtredingen had gemaakt tegen Real, ze mochten heel blij zijn dat ze nog met zijn 11'en stonden, want er moest echt op zijn minst een rood getrokken worden voor Mallorca.

15 januari 2012 om 13:03

@paddepoel, je kan wel dingen van een jaar geleden erbij betrekken, maar ik heb het puur over deze wedstrijd, dus wat, ik mag niet klagen dat Mallorca super smerig speelde, omdat Real dat een jaar geleden bij Barca deed. Slaat nergens op wat je nu zegt.

Edit: Ik zie dat jouw bericht al verwijderd is, komt ervan als je niet iets normaal kan onderbouwen.

niet normaal hoe er de laatste tijd fouten worden gemaakt bij wedstryden met topclubs,
de een wordt zwaar benadeeld de ander houdt er de grootste voordeel aan over,
inplaats dat je kan zeggen er is een nieuwe lading topscheids bij gekomen krijg je grensechters die het baantje hebben gewonnen bij een pakje melk ofzo(gadverdamme)
er zijn geen colina's meer in het veld
dit geeft mij het gevoel om gewoon net als american football gewoon een discussie-pauze in te voeren van 10sec. de beelden die wij zien(in herhaling)en dan de scheids de schuld geven,moeten de officials ook zien en glijk wat aan doen

Het was geen buitenspel, maar

1. Iker dook al niet, omdat het buitenspel was, dus misschien had hij hem tegengehouden.
2. Mallorca had meer dan 20 overtredingen gemaakt, waarvan 15 smerig waren, dus als de scheidsrechter zijn werk deed had er op zijn minst een rode kaart moeten vallen voor Mallorca
3. Real schoot 2x daarnaast op paal/lat.
4. Wij gingen niet de hele 2de helft ingraven. En daarom verdienden wij om te winnen

Hala Madrid

Vond de hele arbitrage gister zeer slecht te noemen , had voor beide ploegen een paar discutabele beslissingen genomen.

Een gelijkspel was wel meer op z'n plaats geweest maar ik snap nog steeds niet dat ploegen het gedeeltelijk toelaten en gedeeltelijk overkomt dat Real Madrid een 45 minuten lang constant die bal er in kan blijven pompen , iedereen heeft kunnen zien dat het uiteindelijk toch niet werkt.

Mallorca speelde in de 1e helft aardig en als ze zo door waren gegaan dan hadden ze echt wel een punt overgehouden want Real had het moeilijk.

Het was geen buitenspel, maarja iedere ploeg heeft weleens geluk. De arbitrage kan hier ook niks aan doen, zij maken ook fouten.....

Real Madrid heeft hier ook altijd geluk mee. paar weken terug gebeurde het nog, tegen Ajax. en nu weer.
ik ben Barca fan, dus chauvinistisch bedoeld is dit niet. maar op een gegeven moment valt het gewoon op.

15 januari 2012 om 14:52

Iedereen weet toch dat die wedstrijd was beïnvloedt door Uefa Maffia, zelfde geld voor Zagbreb-lyon. Die wedstrijd was zo gepland, daar had Ajax en Real niks ermee te maken, Real speelde zelfs die wedstrijd zwak en had geen eens zin om te spelen.

En nu is er geen sprake van geluk, het klopt dat het geen buitenspel was maar er waren meer dan 20 overtredingen gemaakt tegen Real waarvan op zijn minst 15 echt smerig waren, als de scheids aan de regels hield viel er op zijn minst 1 rode kaart voor Mallorca, dus ik denk dat zij weer daar geluk hadden.

Bovendien als je van een 4-2-3-1 formatie omgaat naar een 3-3-4 formatie, dan verdien je gewoon te winnen, heerlijk hoe wij domineerden, en wij zijn geen barca dat we 5 min. aan elkaar moeten passen om een kans te creëren. Wij hebben daar slechts 10 min. voor nodig om 2x snel te scoren.

Hala Madrid

Er was ook nog een handsbal van Ramos die niet gegeven werd. Real mag van geluk spreken dat ze de 3 punten meenemen.

15 januari 2012 om 12:52

Dat was totaal geen hands. Kwam op zijn ribben. Dat kun je duidelijk zien. Niet zomaar wat verzinnen.

http://www.youtube.com/watch?v=jurrx5algvy

15 januari 2012 om 13:08

Het kwam op de ribben van Ramos en werd nog volgens mij net weggetikt door zijn schouder, en ik vind het sowieso zwak als je daarvoor een penalty geeft, want hij had niet zijn arm wijd gemaakt ofzo en hij kon het ook moeilijk amputeren binnen 1 seconde.

@crazylegs

Je hoeft geen youtube links te plaatsen want die werken niet, youtube links zijn hoofdletter gevoelig en voetbalzone teksteditor maakt alles Lowercase/kleinletters, dus daardoor werken ze niet.

15 januari 2012 om 13:47

Sinds wanneer zijn borstkas handen??
En het was een aangeschoten bal, dus kan ramos er totaal niets aan doen.

Ik weet ook niet wat jij er aan heb om et die leugen af te komen.
heel de wereld weet dat er van penalty geen sprake is.

En als je de beelden niet hebt gezien dan zou je voor je reageert eerst naar de beelden kijken, dan pas reageren.

Als er niet was gefloten had Casillas die man wel gepakt.. Tuurlijk was het buitenspel, maar hij schoot pas nadat er gefloten was, dat hoor en zie je aan Iker Casillas.

Geluk heb je nodig om een kampioen te worden. Barça had de vorige twee á drie seizoenen ook het kampioensgeluk. Dat neemt niet weg dat ze het niet hebben verdiend. Maar Barça heeft ook ongeluk dit seizoen gehad en Real niet. De vorige jaren had Real ongeluk en Barça niet. Zo zie je maar, ook dit soort wedstrijden moet je winnen, dan maakt het niet uit op wat voor een manier.

En daarbij wil ik ook nog even zeggen dat Casillas niks meer deed aangezien er al gefloten was. Anders had Casillas de speler al buiten de zestien gepakt en zich geriskeerd op een rode kaart.

haha, heerlijk. Zo'n overwinningen smaken toch zoet hoor. Al de frustratie die dan naar bovenkomt bij de Barcafans hier. Meer van dat. Veel plezieriger dan de zoveelste 5-0.

Ja, als het omgekeerd gebeurt, kan het me geen ruk schelen. Zulke dingen horen bij het voetbal en maken het mooi. Jammer voor Mallorca, maar shit happens.

Dit is wel heel zuur voor Mallorca. Hij staat niet eens buitenspel, terwijl dat ook helemaal niet kon, omdat hij van eigen helft startte. Een verschrikkelijke fout van die grends.

Real Mallorca speelde zeker de eerste helft misschien op de top van hun kunnen, en verdiende toen ook een goed resultaat. Dan is het inderdaad erg zuur voor de spelers dat ze door zo'n fout verliezen van Real Madrid. Maar we moeten ook kijken naar de andere zijde, de goal van Sergio Ramos was ook onterecht afgekeurd. Maar Real Madrid heeft dit seizoen wel vaker geluk met de scheidsrechter. Daar wil ik het volgende ook nog over zeggen, er wordt vaak gezegd dat Barcelona altijd geluk heeft met de scheidsrechter, terwijl het minstens net zovaak gebeurd bij Real Madrid. Wanneer Barcafans er dan iets over zeggen, wordt altijd de wedstrijd tegen Chelsea teruggehaald. En dat terwijl tegen Internazionale in de laatste minuut een goal van Bojan onterecht werd afgekeurd wegens 'hands' van Yaya Touré. Laten we het erop houden dat aan beide kanten de scheidsrechter een keer een fout kan maken, en dat die eerlijk verdeeld worden over de teams.

15 januari 2012 om 15:05

Totaal oneens, je zegt Real heeft vaker de scheids voor zich, maar welke wedstrijden allemaal? Maak een lijst ervan van alle wedstrijden van deze jaar waar Real bevoordeelt is.

Ajax-real
Daar had Uefa Maffia ermee te maken en niet Ajax en ook niet Real, Real speelde zelfs die wedstrijd zwak en hadden geen eens de intentie om goed te voetballen, ze gingen niet eens voor een overwinning.

Mallorca-real
Je zegt zelf, Real een doelpunt onterecht afgekeurd en Mallorca ook, dus dan zou het volgens jou 2-3 zijn, dan snap ik niet dat je nog steeds loopt te zeiken dat Real de voordeel kreeg. Bovendien als je die wedstrijd heb gezien en je zag die doodschoppen dan hoorde er op zijn minst 2x geel gegeven worden aan die RB van Mallorca. Ze hadden meer dan 20 overtredingen gemaakt waarvan er 15 echt smerig waren. Dus Real had juist de scheids tegen hun.

Sevilla-barcelona
Messi kreeg onterecht een penalty in de blessuretijd na een schwalbe van Iniesta of Messi zelf dacht ik, Fabregas liep Kanoute uit te schelden voor zijn huidskleur en daardoor kreeg Kanoute rood omdat hij daarna de keel vastpakte en kneep van Fabregas. Messi had gelukkig die penalty gemist.

Dit is een voorbeeld van de scheids meekrijgen.

En kom nu zelf maar met een lijst welke wedstrijden wij bevoordeeld waren, dan praten we verder. Heerlijk 8 punten voor staan op de beste team van nu, we hebben slechtere spelers maar alsnog staan we voor, met slechtere spelers bedoel ik

Iniesta > Ozil
Xavi > Khedira/sahin
Xabi Alonso > Busquets
Messi = Ronaldo
David Villa > Benzema (ook al scoort David Villa weinig)
Pique en Puyol > Pepe en Carvalho
Ramos > Dani Alves (ze zijn evengoed alleen Ramos maakt geen schwalbes en gaat niet liggen op de grond daar vind ik hem beter als Dani Alves)
Fabio en Marcelo > Abidal
Iker > Valdes
Cesc > Kaka

In het algemeen is dus Barca beter qua spelersmateriaal alleen. Heerlijk dat wij voorstaan ondanks dat we iets zwakker zijn.

Hala Madrid.

15 januari 2012 om 15:25

Zo, wat een verhaal! Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik zeg niet dat Real meer geluk heeft met de scheidsrechter, maar dat er niet zo gezeurd moet worden over Barcelona dat die altijd geluk heeft. Als je het over het hele seizoen bekijkt, zal het wel ongeveer gelijk uitkomen. Nu komt het alleen een beetje lullig uit, aangezien Barça geen penalty krijgt in de slotfase en Real een tegendoelpunt onterecht afgekeurd ziet worden.

Even over de selectie, het sterkste gecombineerde elftal in mijn ogen is als volgt, misschien iets anders dan die van jou.

Casillas
Dani Alves
Sergio Ramos
Piqué
Marcelo
Xavi
Busquets
Iniesta
Messi
Benzema
Ronaldo
15 januari 2012 om 16:38

Ik kan me nog een penalty herinneren die gegeven werd voor een N I E T begane overtreding buiten de 16. Ronaldo was er als de kippen bij om die te verzilveren. Messi is een penalty ontnomen tegen Valencia, tegen nog 2/3 andere ploegen in de PD. Barca wordt dit seizoen vaker benadeeld dan bevooroordeeld. Dat is iets wat een blinde zelfs kan constateren. Ronaldo heeft inmiddels al 9 penalties mogen verzilveren. Hoeveel terecht of onterecht zijn weet ik niet. Het is alleen wel zeer merkwaardig.

Dat bepaalde clowns hier telkens terugkomen op een wedstrijd in 2008 zegt meer dan genoeg. Inmiddels 4 jaar verder en ze hebben nog steeds die ene wedstrijd nodig als een argument.

We hebben nog 20 wedstrijden te gaan. 60 punten kunnen er wel liefst behaald worden, met nog een onderlinge confrontatie. Ik heb er alle vertrouwen in.

Nou, als er niet werd gefloten waren er vast geen Real Madrid verdedigers die stopten met rennen. En zo kon het anders aflopen, dus waarom zeiken? Als we het toch over onterechte buitenspel hebben, was het doelpunt van Ramos met z'n hoofd ook gewoon terecht.

Ik kan er niks aan doen maar sinds ik 'the fix' heb gelezen van Declan Hill over omkoping in het voetbal heb ik bij dergelijke beslissingen altijd een wrang gevoel. Ik zeg niet dat deze scheidsrechters omgekocht zijn maar het is voor mij niet meer vanzelfsprekend dat alles eerlijk verloopt.

grote clubs met aanzien zullen altijd voorrang krijgen!! wrom denk je dat ze geen tech.middelen willen..

Dubbel fout zitten is wel heel erg... Op eigen helft idd maar mocht het 2 meter verderop zijn geweest dan stond de verdediger er nog achter! Schandalig natuurlijk...

Ik kan me de frustratie wel voorstellen, al moet je het verder gewoon accepteren en binnenskamers houden. Mallorca deed in de eerste helft niets onder voor Real en kreeg de betere kansen. Vervolgens wordt in de tweede helft de 2-0 onterecht afgekeurd. Dat doelpunt had zomaar het einde van de wedstrijd kunnen betekenen voor Real. Helaas maakte de lijnrechter een fout en profiteerde Real daar van door haar spaarzame kansen met het nodige fortuin om te zetten in doelpunten. Bij twijfel hoor je altijd de aanvallende partij het voordeel te geven. In dit geval begrijp ik niet hoe de lijnrechter er zeker van kon zijn dat er sprake was van buiten spel. Als je als Mallorca zo dichtbij bent om punten van Real af te pakken en zelfs in de waan bent geraakt dat je weleens (terecht) zou kunnen winnen maar je helaas door de arbitrage besloten achter blijft, dan kan ik de frustratie zeker begrijpen. Ze zeggen weleens dat het team dat ook dit soort wedstrijden weet te winnen kampioen wordt. Real heeft nu de honger en motivatie om te winnen en geniet hier en daar de nodige dosis aan 'arbitrair fortuin' waar Barça te vaak met een slappe instelling speelt en het de scheidsrechter op belangrijke momenten niet bepaald mee heeft. Dat kan beslissend worden voor het kampioenschap.

15 januari 2012 om 19:39

Je hebt zeker gelijk het blijft zuur. Er ws geen sprake van een handsbal maar zeker was het geen buitenspel. Maar daarvoor had Real Mallorca zeker 1 a 2 rode moeten hebben. Scheids gaf ze niet. Dus dat mag je wel tegen elkaar wegstrepen. 9/!0 van Mallorca tegen 11 van Real Madrid is K.o.

15 januari 2012 om 19:58

Dat is waar, de scheidsrechter was zeker aan de milde kant wat betreft het trekken van gele kaarten. Je moet je wel realiseren dat, hoewel de wedstrijd compleet anders was gelopen als die arbiter wel zijn gele kaart gebruikte, het niet per definitie zo is dat Real met elf man over negen man van Mallorca heen walst. Het is zeer aannemelijk te veronderstellen dat Mallorca na een paar gele kaarten wat minder tackles zou maken om een eventuele rode kaart te voorkomen. Ik verwacht dat het gewoon in elf tegen elf zou zijn geëindigd en dat Real zou moeten opboksen tegen de elf van Mallorca. Het enige verschil zou zijn dat er minder zou worden geschopt vanuit kamp Mallorca. Hoewel dit in het voordeel van Real zou zijn beschouw ik dit denk ik wel als iets minder bepalend dan het afvlaggen van een honderd procent kans. Maar goed, dit soort dingen gebeurt in het voetbal.

Altijd maar weer proberen om een winst van Real als "onverdiend" te bestempelen. Barca was in 2009 ook onverdient de finalist in de champions league doordat chelsea 4 penalty's werd onthouden door die kale scheids. So what! Barca won wel de finale. Dus barcafans zijn wel de laatste mensen die moeten zeuren over onverdiend.

Vanuit eigen helft kan je nooit buitenspel staan ook al staan al je tegenstanders in je eigen strafschop gebied. Gewoon een blunder van jewelste.

Valt gewoon te vaak op dat de topclubs hier voordeel uit halen.

Ja dit is een fout kan gebeuren... Net ervoor moest er ook normaal gewoon een penalty gegeven worden voor een fout dat werd gemaakt op Callejon, dus denk ik dat dit zowat het andere compenseert, niet?

en ze hadden nog een penalty moeten krijgen ook.
maar zulke dingen krijg je als je het overlaat aan de arbiters.
we kunnen goede arbiters waarschijnlijk met 1 hand tellen.
ik zeg camera''s der op, en net al tennis. als der een twijfel is dan de camera gebruiken.
het is gewoon zonde om het voetbal te laten verpesten door slechte scheidsrechters.

Denk je... Ik vind dat het sport gewoon menselijk moet blijven. En ja wat is er meer menselijk dan fouten maken...

Dit was wel een erg grove fout van de grens. Mallorca inderdaad genaaid, zal wel het geluk van een topclub zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren