Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax zou mooi zijn en dicht bij huis, maar doe mij toch maar AZ'

Laatste update:

Voor het eerst sinds het seizoen 2005/06 overwinteren er vier Nederlandse clubs in Europa, maar ook het Belgische voetbal doet het dit voetbaljaar uitstekend op de buitenlandse velden. Anderlecht, Club Brugge en Standard Luik werden alledrie groepswinnaar en bekeren dan ook vol vertrouwen door naar de knock-outfase van de Europa League. Zij genieten allen een beschermde status.

Hierdoor kunnen de Belgische clubs niet op FC Twente en PSV stuiten, maar wel op AZ en Ajax. “Ik ben erg benieuwd wie we zullen loten in de volgende ronde”, zei Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck in Het Nieuwsblad. “Natuurlijk zijn we blij dat we toppers als Manchester United of Manchester City vermijden, maar Ajax en Porto zijn wel mogelijk. Al zou ik liever nog wat wachten om die teams te treffen. Het is een voordeel dat we eerst uit spelen, maar we zullen er sowieso moeten staan.”

Ryan Donk, verdediger van Club Brugge, hoopt in ieder geval op een Nederlandse club te stuiten. “Ajax zou mooi zijn en dicht bij huis, maar doe mij toch maar AZ. Dat is mijn ex-club en ik zou er graag nog eens terugkeren”, zei de mandekker, die vol vertrouwen vooruit kijkt: “We worden alsmaar beter en gaven nog niks weg onder de nieuwe trainer (Christopher Daum, red.).”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"ajax en Porto zijn wel mogelijk" ? Nou die coach van Anderlecht vergeet nu ff de kwaliteiten die Ajax heeft met een A-elftal en de kwaliteiten van FC Porto

16 december 2011 om 07:45

Ben allang blij dat ze daar in Belgie een keer niet bescheiden zijn, dat is de laatste jaren wel een probleem, hun bescheidenheid. ze zijn zo bescheiden dat ze zich zelf de grond in praten.

Nu hopen dat de Belgen er wat van gaan bakken in de Uefa Europa League, zolang ze niet tegen een Nederlandse club spelen dan

16 december 2011 om 08:10

Hij bedoelt alleen dat het mogelijk is tegen Porto of Ajax te loten en hij zegt verder niets over de sportieve mogelijkheden. Eerst begrijpend leren lezen voordat je zo fel van leer trekt.

16 december 2011 om 08:29

Ja, want de trainer roept ook echt dat ze die wel even pakken?!?!

Hij geeft juist aan dat dat wel ook 2 sterke ploegen zijn die ze kunnen loten. Maar dan als nog met al het respect als ik zou ik ook 10x liever Ajax hebben dan Man U ofzo. (als je kans wil hebben om verder te gaan dan).

16 december 2011 om 09:07

Tuurlijk heeft Anderlecht kansen tegen Ajax. Helemaal dit jaar. Ajax heeft 8 van de 16 wedstrijden gewonnen in de competitie, en verder 2 van de 6 in de CL, tegen het zwakke Dynamo. Dus ga nou niet opeens doen alsof Ajax europese top is. Anderlecht staat bovenaan in belgie, en heeft in de EL al zijn duels gewonnen (!)

Tegen Porto zie ik het wel somberder in voor Anderlecht, maar porto is dan ook 10x beter dan Ajax.

16 december 2011 om 09:31

Ja en Ajax is 10x beter dan AZ Alkmaar, zo komt het wel over bij de trainer van Anderlecht en ik moet hem ook gelijk geven.

16 december 2011 om 09:45

Misschien moet je eens op teletekstpagina 819 kijken of durf je dat al niet meer?

16 december 2011 om 10:38

@coopers

Lees het artikel is, het is Ryan Donk die over AZ praat. Van Holsbeeck(die trouwens de manager is en niet de trainer of coach van Anderlecht) praat over Ajax en Porto maar zegt helemaal geen woord over AZ.

16 december 2011 om 16:17

Kijk aan het eind van het seizoen maar eens op teletekstpagina 819, kijk maar eens in de prijzenkast, dan zul je wel inzien dat ajax beter is dan AZ

16 december 2011 om 19:43

inderdaad. maar die gozer voelde het blijkbaar aankomen want hij heeft AZ nog geloot ook.
Prima loting voor beide clubs. ze zijn aan elkaar gewaagd.

maar Anderlecht komt inderdaad te kort voor FC Porto en Ajax. maar die hebben ze niet geloot dus dat maakt ook niet meer uit. leuk voor België dat er 3 ploegen door zijn. maar net als de 4 Nederlandse zie ik ze niet snel ver komen. omdat de Europa League dit jaar bijzonder sterk is.
of je moet wel heel veel geluk hebben met de loting en de situatie's.
ik wens Brugge en Standard veel succes. alleen Anderlecht niet, omdat daar mijn club tegen moet;

inderdaad, is nog een heel behoorlijk verschil eigenlijk.,..
als je de a teams met elkaar vergelijkt

@andreas-afca: het is dankzij de beschermde loting niet mogelijk voor hun om de ploegen uit Manchester te loten, maar zowel Ajax als porto zitten wel in de pot met clubs die ze kunnen krijgen.

Ajax kan zomaar Man City of Man Utd loten. Het is zou ook echt typisch zijn als je kijkt naar dit jaar. Alles zit tegen. Ik denk dat Ajax heel blij zou zijn met Brugge. Alhoewel je ze niet mag onderschatten.

Ik ben van mening dat wanneer Ajax of AZ een Belgische ploeg treft ze erg tevreden mogen zijn, als je ziet wat er nog meer tussen staat.

16 december 2011 om 09:16

Als Belg kan ik dit enkel beamen. De drie Belgische ploegen zijn waarschijnlijk de zwakke broertjes uit poule 1, al zijn ze echt niet te onderschatten. Van alle ploegen uit poule 2 zie ik enkel Porto als een veel te sterke tegenstander. De rest is haalbaar. Met haalbaar zeg ik niet dat er met 2 vingers in de neus gewonnen zal worden maar dat er een reële kans op kwalificatie voor de volgende ronde bestaat.

16 december 2011 om 09:27

De Belgische clubs zijn zeker niet te onderschatten, maar het zou wel een erg leuke loting zijn. Club Brugge - AZ en Anderlecht - Ajax lijken me erg leuke confrontaties met nagenoeg gelijke kansen voor een ieder om door te gaan.

16 december 2011 om 10:25

Zeker, al hangt het bij rechtstreekse confrontaties meestal af van de vorm waarin de ploegen verkeren. De 2-0 en 3-0 van Ajax tegen Anderlecht waren bijvoorbeeld sterk overdreven. Als Anderlechtsupporter ben ik er wel zeker van dat Ajax sterker is, maar de score was overdreven. Anderlecht bevond zich in een vreselijke periode en heeft in het tweede seizoenshelft de eerste plaats nog uit handen gegeven in de play-offs.
Maar in principe zeker mooie duels tussen Belgische en Nederlandse ploegen. Al zie ik beide ploegen liever wat verder doorstoten. Competities met een lager budget, die het halen mede dankzij jeugdwerking en/of goede management van hun ploeg, als Belg en Nederlanders moeten we mekaar ondersteunen!

16 december 2011 om 10:34

De 2-0 thuis was vorig jaar niks mis mee, maar de 0-3 was wel zwaar geflatteerd waardoor de thuiswedstrijd er niet meer toe deed. Bij opnieuw een ontmoeting kan dit zomaar andersom gebeuren.

Mocht Ajax een van de clubs uit Manchester loten, dan is het wel een leuke wedstrijd maar beleeft ajax sportief gezien een dramatisch Europees seizoen. Waar ze natuurlijk zelf niets aan konden doen maar dan hebben ze gewoon ongeloofelijk veel pech gehad want ik denk dat geen enkele Nederlandse club van Man Utd of City kan winnen.

Wat is er mis met Manchester United of City? Beide teams vinden de Europa League helemaal niet interessant dus die kunnen dat nog best als een veredelde League Cup gaan zien. Komen ze met een B team opdraven, maak je nog goede kans ook om door te gaan.

16 december 2011 om 08:49

Dat dacht Ajax ook bij B elftal van Madrid.

Bleek dus viel tegen te vallen. B Elftallen van grote clubs zitten ook vol talent en soms meer dan wat hier in het 1e loopt.

Onderschat het nou neit ze hbben tientalle contractspelers.

16 december 2011 om 09:10

King_az

Niet elke topclub heeft een b-elftal zoals Madrid, City's b-elftal is al iets minder en dat van United nog iets minder. Tel daar bij op dat ze liever uitgeschakeld worden dan dat ze door gaan, zie ik nog wel kansen. Om eerlijk te zijn ben ik banger voor de Portugese clubs, die de Europa league wel serieus nemen en ook al jaren angstgegner's zijn voor Nederlandse clubs.

16 december 2011 om 09:10

Helemaal het B-team van City. Dat kun je bijna geen b-team noemen. In de spits staat dan sws Dzeko of Aguero. De Jong staat er ook in, aangezien hij vaak wissel staat. Verde nog spelers als Kolo Toure, Boateng etc. Denk dat bijna elke spelers van Ajax te slecht is voor de bank van City. Zou alleen vdwiel of Vertonghen kunnen bedenken die niet zouden misstaan. (misschien Eriksen over een aantal jaar)
Verder willen die spelers zich enkel bewijzen als ze weer mogen spelen. Dat zag je ook bij Ajax- Real Madrid.

16 december 2011 om 09:45

@king Az

Ik onderschat niemand. Denk dat de kans ook groter is dat AZ en ajax stranden. Ik zou juist tegen Manchester willen spelen omdat je dan twee mooie wedstrijden hebt en je echt kans hebt om een goed resultaat neer te zetten. Wat is er mooier dan over 5 jaar nog eens na te lezen dat AZ Manchester United heeft verslagen op Old Trafford! Daar wil ik wel bij zijn :-)

16 december 2011 om 09:49

Ajaxb dacht helemaal niks bij Madridb.

Maar goed, waar hebben we het over? AZ weet in 6 potjes EL maar een keer te winnen, dus elke vorm van commentaar vanuit het gefrustreerde Alkmaar is sowieso lachwekkend.

16 december 2011 om 09:55

Boateng?

16 december 2011 om 10:06

Haha, Boateng. Onder welke steen heb jij geleefd

City's 2de elftal is nog steeds veel beter dan een Nederlandse topclub.
(2de keeper geen idee)
Zabaleta, Kolo Toure, Savic, Kolarov
De Jong, Hargreaves.
Nasri/milner, (2de schaduwspits naast Aguero kan ik dan niet opnoemen), Johnson
Dzeko/balotelli

Ga daar maar eens tegen spelen.

16 december 2011 om 11:36

@FR Jurre

Als je kijkt naar de League Cup wedstrijden komen deze ploegen vaak met een half jeugdelftal aanzetten.
Maar eens, ajax en AZ moeten niet de illusie hebben dat je wel even van die teams wint. Maar het word je mogelijk wel iets makkelijker gemaakt :-)

Donk zal wel willen kijken of al zijn uitgaansgelegenheden in de regio Alkmaar er nog zijn en of de ex-vriendin van Demy de Zeeuw nog beschikbaar voor hem is. Van Club Brugge ben ik niet zo onder de indruk dus laat maar komen.

16 december 2011 om 10:39

Pas toch maar op van Club. Zijn groepswinnaar geworden in een poule met Braga (vorig jaar finalist) en Birmingham. En hebben onder de nieuwe trainer Daum 12 op 12 gehaald in de competitie (soms met minder voetbal, maar de laatste 2 wedstrijden was het al een pak beter en er zit nog groeimarge in)

Donk is trouwens op en top prof geworden, is gewoon één van de beste Cv's in Belgie, heeft een geweldige progressie gemaakt bij Brugge

“ajax zou mooi zijn en dicht bij huis, maar doe mij toch maar AZ. Dat is mijn ex-club en ik zou er graag nog eens terugkeren”,

Zou Ryan Donk weten dat Alkmaar een paar kilometer verder dan Amsterdam ligt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren