Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik ga volgende week niet uitgebreid juichen als ik in De Kuip zou scoren'

Laatste update:

PSV liet zich zaterdagavond niet van de wijs brengen door de extra druk die AZ een dag eerder op de club had gezet. De Alkmaarders wonnen thuis met 2-0, maar PSV liet tegen FC Groningen zien nog meer uit de slof te kunnen schieten. Met een 6-1 zege op FC Groningen etaleerden de Eindhovenaren het nodige machtsvertoon. Komend weekeinde wacht PSV een uitwedstrijd tegen Feyenoord.

/

Georginio Wijnaldum speelde een uitstekende wedstrijd tegen de noorderlingen, een week voor de topper tegen zijn voormalig werkgever. "Nee, ik ga niet uitgebreid juichen als ik in De Kuip zou scoren, ik heb veel respect voor Feyenoord en de supporters", vertelt de aanvaller aan het Eindhovens Dagblad.

"De club is altijd goed voor mij geweest. De sfeer bij PSV vind ik momenteel prima. Ik heb een goede klik met Zakaria Labyad en vind ook dat Jeremain Lens ons ondanks zijn plek op de bank op een goede manier steunt."


Wint PSV in De Kuip?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het jammer dat het andersom dan weer anders zal gaan. Als ik op VZ reacties van Feyenoorders lees en van collega's met seizoenskaarten bij Feyenoord hoor hoe ze hem welkom zullen heten vindt ik het alleen maar jammer dat je dan zo met elkaar om moet gaan. Ze gunnen Wijnaldum geen succes, terwijl hij Feyenoord en geld heeft achtergelaten van zijn transfer en nog een keer geld heeft gestort voor de jeugdacedemie.

27 november 2011 om 21:00

Denk dat die storting van geld nog meer woede opwekte dan er al was.

27 november 2011 om 21:08

Nou vertel me eens waarom dan ?

27 november 2011 om 21:20

Leuk dat hij probeert zijn gevoelige transfer af te kopen, maar dat zet alleen maar meer kwaad bloed omdat je dan het gevoel krijgt omgekocht te worden.

28 november 2011 om 15:34

Ach, onzin. Op die manier kan Wijnaldum dus nooit wat goed doen.

Hij is een topsporter en ambiteus. Hij toont zijn liefde voor Feyenoord door de jeugd te steunen, iets wat hij niet hoeft te doen. Het levert hem weinig op, het kost hem juist geld. En dan wordt dit gebaar weer negatief belicht. Als ik Wijnaldum was had ik het geld dan wel voor mezelf gehouden, ondankbaar publiek daar in Rotterdam.

27 november 2011 om 21:25

Wijnaldum had nooit al die grote uitspraken in de media moeten doen. Als je roept dat je een jongen van Feyenoord bent en dat dit de enige club in Nederland voor je is dan moet je dat ook doen. Zo niet, dan krijg je commentaar zo werkt het nu eenmaal. Ook heeft hij veel te lang gewacht met een beslissing te nemen. Ik moet wel zeggen dat ik vind dat Wijnaldum beter gehandeld heeft als Fer. Fer ging echt zijn boekje te buiten richting hem is dan ook meer haat.

27 november 2011 om 22:17

zo kan het gaan hea stank voor dank/ hij gaat niet juichen want hij scoort niet veelste veel pechheeft hij met zijn kansen

27 november 2011 om 22:36

Is toch ook wel logisch??? Moet je vooral zeggen dat Feyenoord je club is en dan op t psv logo gaan tikken als je scoort......

28 november 2011 om 00:55

Gelukkig kun je meerdere club supporten.
Lijkt me niet meer dan logisch dat je toch wat gaat voelen voor de club waar je werkt en waar hij zich nu steeds meer ontwikkeld.

28 november 2011 om 14:49

Dus jij vind dat hij zich ontwikkeld? Nou ik vind m nog steeds t zelfde spelen... Scoort niet meer,haalt gemiddeld nog steeds zelfde cijfers alleen speelt hij in een beter draaiend elftal en eigenlijk zou hij dan beter moeten spelen dus nee vind hem zich niet ontwikkelen,hij was/is gewoon net zo goed als bij Feyenoord en idd wij missem m niet bij Feyenoord en zullem m iig ook niet als Feyenoorder meer zien want je tikt niet op t embleem van een andere club als je Feyenoorder bent(kijk Theo bijv is Ajax speler maar iedereen weet dat ie een Vitesse hart heeft... Immers wilde naar Feyenoord maar zal altijd van Ado houden etc etc)

28 november 2011 om 09:34

Ach hou toch op man... Die populistische priet praat van Wijnaldum... Dit is wat elke speler had gezegd... Leuk dat hij goed heeft opgelet bij de mediatraining maar een echt feyenoordhart heeft hij niet... Ik gun hem echt het allerbeste maar hij moet niet steeds weer van die liefdesverklaringen naar Feyenoord maken... Dan had ie lekker moeten blijven maar om eerlijk te zijn ben ik nu heel blij met de slectie.. Dit is iiig een betere selectie dan vorig jaar.. Dus wijnaldum zoek het lekker uit en veel succes!

Je kunt ook gewoon helemaal niet scoren!!
of gewoon in het PSV net

ik snap nog steeds niet dat je bent gegaan, je keuze is te begrijpen. ik ga iig niet fluiten tegen je zondag. maar hoop ook dat je niet scoort!!

aangepast:
begrijp is snap geworden.

27 november 2011 om 21:02

Hoe erg kun je jezelf tegenspreken?

Ik denk dat PSV gewoon gaat winnen in de Kuip. Het is geen onneembare vesting, dat heeft ADO al laten zien. Verder verkeert PSV in uitstekende vorm en kwakkelt Feyenoord. Ik gok 0-4.

27 november 2011 om 22:03

ik begrijp zijn keuze niet omdat ik vind dat het een feyenoorder is, hij wil naar PSV omdat ie hogeropwil en dat kan ik dan weer begrijpen, maar snap het niet misschien had ik dat er neer moeten zetten!

27 november 2011 om 21:09

Wow rare reactie, je begrijpt niet dat hij is gegaan maar je begrijpt zn keuze wel???

Ik hoop op een gelijkspelletje maar verwacht dat PSV makkelijk wint

27 november 2011 om 21:13

Normaal dat je hogerop wil en PSV is hoger en je kan je er beter ontwikkelen dan bij Feyenoord ,wat valt er niet aan te begrijpen?

27 november 2011 om 23:07

@ Handdoek

Gooi jezelf maar in de ring, er is geen touw aan je reactie vast te knopen.

Van Feyenoord naar PSV gaan zet altijd kwaad bloed bij het Legioen, en in mijn optiek geheel te begrijpen.

28 november 2011 om 00:40

Je spreekt jezelf tegen. Je snapt niet hoezo die is gegaan maar je begrijpt z'n keuze wel.

on: Feyenoord - PSV gaat een hele mooie wedstrijd word. Ik denk niet dat Wijnaldum zal worden uitgefloten door de Feyenoord supporters maar ik denk ook niet dat hij gaat scoren tegen Feyenoord. Gok namelijk op een 2-0.

Mag ook wel respect tonen,
Hopen voor hem dat het andersom ook zo is.

Hopelijk winnen we volgende week in de kuip.

Ben benieuwd volgende week naar hoe hij wordt ontvangen.

Ben er zelf ook bij in de Kuip, maar heb zelf een beetje gemengde gevoelens. Heeft ons natuurlijk gigantisch teleurgesteld door naar een 'concurrent' te gaan. Aan de andere kant heeft hij ondanks alle kritieken geen krimp gegeven en is hij al maandenlang erg correct naar Feyenoord toe in de pers (zonder daarmee zijn nieuwe werkgever te benadelen).

PSV wint sowieso niet in de Kuip.

27 november 2011 om 21:06

' PSV wint sowieso niet in de Kuip ', dacht je ook zeker toen NEC op bezoek kwam? Wij gaan daar vol voor de winst..

On; Wijnaldum zal wel een flinke fluitconcert krijgen bij elke balcontact, maar ik heb vertrouwen dat Wijnaldum gewoon lekker gaat spelen wat die nu weken doet op het middenveld en als die scoort is dat mooi mee genoegen .

27 november 2011 om 21:09

Nee, toen niet zo. Ik had vorig jaar tegen PSV thuis ongeveer net zo'n gevoel.

Weet je nog, die wedstrijd waarin PSV geen bal raakte en de titel verspeelde.

27 november 2011 om 21:16

Dat weet ik nog Daan, maar dat had alles mee te maken dat Feyenoord met 10-0 verloor eerder in Eindhoven daarom waren ze nog extra gemotiveerd om de winnen door een goeie Wijnaldum die nu bij ons speelt en ook nog eens toen we met 10 man kwamen rond de 60e minuut meen ik door Engelaar. Dit jaar is nu alles veranderd nieuwe spelers enzo en ik denk dat wij meer kwaliteit hebben dan Feyenoord maar Feyenoord speelt in de Kuip publiek erachter enzo dat gaat een leuke pot worden met hopelijk een overwinning voor ons.

27 november 2011 om 21:42

@qwertyuiop
Ik denk dat Feyenoord wel kan winnen van Psv.
Feyenoord heeft al bewezen tegen de topploegen beter te spelen dan tegen de kleintjes. Nu is Guidetti ook in vorm en ik denk dat vooral hij zich wil bewijzen tegen een grote tegenstander.

Tegen AZ waren mensen nogal kritisch dat hij te weinig bracht, en tegen Ajax waren mensen uiteindelijk blij dat hij er niet in stond.

Het belangrijkste is denk ik de vorm van de dag, we hebben allemaal kunnen zien dat Feyenoord fantastisch kan voetballen (vitesse), maar ook verschrikkelijk door het ijs kan zakken(groningen).
Als zowel PSV als Feyenoord in goede doen is kan het alle kanten op, maar als Feyenoord zijn draai niet kan vinden kan het zomaar een walk over worden. Ik hoop niet dat dat gebeurt, ik denk ook niet dat het gebeurt, maar ik sluit het niet uit.

28 november 2011 om 16:00

weet je nog , die 10-0 toen de feyenoord spelers begonnen te huilen en ze zich gewoon lieten afdrogen?

27 november 2011 om 21:18

Waar heb jij het over? Door naar een 'concurrent' te gaan?
Tussen PSV en Feyenoord lag vorig jaar een groot gat, onzin dus.
Jullie hebben geen enkele reden om boos te zijn op die jongen.
Stelletje ondankbare Feyenoord fans zie ik soms hier, wat kan ik me daaraan irriteren zeg. Wijnaldum heeft jullie jeugdopleiding doorlopen, altijd zijn stinkende best gedaan, is dan een stap hogerop gegaan wat iedereen volkomen begrijpt, behalve vele Feyenoord fans natuurlijk. Wat haddden jullie dan verwacht, dat hij voor eeuwig bij Feyenoord bleef? Zeer begrijpelijke stap naar Psv, als hij wordt uigefloten zondag zou dat echt een schande zijn.
Smerig gewoon

Edit: Huh, foutje denk ik, deze kan verwijderd worden, dubbelpost.

27 november 2011 om 21:28

Jij weet blijkbaar niet wat een 10-0 nederlaag doet bij ons supporters.

En als iemand die onze jeugdopleiding heeft doorgelopen doodleuk het volgende seizoen naar uitgerekend die club gaat die ons heeft vernederd, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

Dan is er geen andere conclusie dan dat Feyenoord niet in zijn hart zit, anders speel je niet zo lang bij deze club om op deze manier over te lopen.

27 november 2011 om 21:46

Het woord concurrent kan je op meerdere manieren benaderen. Slimmerd....

Met bedrijven is dat ook zo. Mcdonalds is toch ook een concurrent van Kfc? Terwijl hun hoofdproducten zeer verschillen.
Feyenoord is een club concurrent van Psv, waarom? Omdat er nog steeds van de grote 3 wordt gesproken. Als volgend jaar iemand van NEC naar Vitesse gaat, spreek je ook van concurrentie. Nec staat nu bijna dubbel zo laag als Vitesse.

27 november 2011 om 21:49

Oh, dus zo zit het in elkaar. Als je 10-0 verlies van een club waar je zelf weinig invloed op heb mag je nooit naar die club verkassen? Wat een onzin man, kan hij toch ook niks aan doen. En ja dat hij moest huilen na die wedstrijd, lijkt me vrij logisch voor zo'n jonge jongen. Hij heeft toch niks tegen Psv?

27 november 2011 om 21:59

Wijnaldum heeft zijn jeugd bij sparta doorgebracht Fey_fan104.
Eigenlijk heeft hij langer bij sparta gezeten dan bij feyenoord.

27 november 2011 om 22:05

Aan je reactie te lezen ben jij helemaal niet op de hoogte van de jeugdopleiding van Feyenoord,wijnaldum is een Spartaan en Feyenoord heeft hem daar uit de jeugd geplukt.
Verder heeft deze jongen er zeer verstandig aan gedaan om bij Psv te tekenen,heeft daar vele malen meer de kans om zich in de kijker te spelen.

27 november 2011 om 22:37

Ik zeg niet dat hij de hele jeugdopleiding heeft doorgelopen....feit is wel dat hij eigen jeugd is. Net zoals Alderweireld dat bij Ajax is, ook hij heeft niet de volledige opleiding bij Ajax gedaan.

27 november 2011 om 23:22

qua resultaten wel, maar was PSV vorig jaar niet bijna kopje onder gegaan omdat ze torenhoge schulden hadden?
Waar ik mij mateloos aan irriteer is dat er gemeenschapsgeld gespendeerd word om clubs gezond te houden.
Ik vind daarom ook dat PSV ers hun mond moeten houden en alleen daarom al geen recht van spreken hebben.
Twente en AZ laten zien hoe het wel hoort, ook Feyenoord is op de goede weg.
Feyenoord is dan wel wat wisselvallig, maar qua talent in mijn ogen de ploeg met de meeste potentie, dat kon je wel zien in het Gelderdome en in de Arena. Vitesse en Ajax werden daar compleet weggespeeld.
Ik denk dus ook als Feyenoord de boel bij elkaar kan houden dat Europees voetbal dit seizoen haalbaar moet zijn en dat ze volgend jaar voor het kampioenschap gaan.

28 november 2011 om 15:39

Ach, die 10-0 heeft Feyenoord al goed gemaakt door thuis te winnen en daardoor de titelaspiraties van psv door de neus te boren. Ik vind het wel vrij simpel, omdat Feyenoord dik verliest van psv mag een speler niet voor die club uitkomen? Dit is een vrij kromme redenatie. Wijnaldum is een topsporter en wou graag hogerop, psv bood die kans. Ik kan het wel begrijpen, en zo is de voetballerij. Het is sneu voor de Feyenoord-supporters, maar ik vind het van weinig respect tonen om hem uit te fluiten. Ook vrij ondankbaar richting een speler die zich jaren heeft ingezet voor je club, een leuk bedrag heeft opgeleverd en die financieel heeft bijgedragen aan de jeugd van Feyenoord.

28 november 2011 om 17:59

Hier kan ik mij wel in vinden,
Hoewel het vervelend is een speler aan de concurent te verliezen is dit net als in het bedrijfsleven.

27 november 2011 om 21:19

@daanwl

Waar heb jij het over? Door naar een 'concurrent' te gaan?
Tussen PSV en Feyenoord lag vorig jaar een groot gat, onzin dus.
Jullie hebben geen enkele reden om boos te zijn op die jongen.
Stelletje ondankbare Feyenoord fans zie ik soms hier, wat kan ik me daaraan irriteren zeg. Wijnaldum heeft jullie jeugdopleiding doorlopen, altijd zijn stinkende best gedaan, is dan een stap hogerop gegaan wat iedereen volkomen begrijpt, behalve vele Feyenoord fans natuurlijk. Wat haddden jullie dan verwacht, dat hij voor eeuwig bij Feyenoord bleef? Zeer begrijpelijke stap naar Psv, als hij wordt uigefloten zondag zou dat echt een schande zijn.
Smerig gewoon

27 november 2011 om 21:36

Feyenoord en psv spelen beiden in de Eredivisie, wat hun concurrenten maakt, en we hebben alle redenen om boos te zijn maar als psv fan zul je dat toch niet begrijpen.

27 november 2011 om 21:43

Ja precies want De Graafschap is een concurrent van Ajax? Waar slaat dat op?
En noem dan de redenen waarom je boos bent, dan kan ik daar tenminste op reageren, dat doe je dan ook weer niet.

27 november 2011 om 23:17

Anders scroll je even een paar keer naar beneden, kan je het allemaal even doorlezen. Ik kan natuurlijk niet elke psv fan hier menig onderwerpen gaan uitleggen, want dat zijn er simpelweg te veel.

27 november 2011 om 23:27

Ik vind het ook een schande dat Wijnaldum voor PSV speelt, maar dat heeft niets met Wijnaldum zelf te maken, maar met het feit dat PSV is geholpen met gemeenschapsgeld.
in mijn ogen is het ten eerste competitievervalsing en ook niet wenselijk in tijden van crisis, ik wil mijn belastingcenten zowiezo onder geen beding besteden aan ongezonde clubs.
Kortom, Feyenoord, Maak Gehakt VAN PSV EN DAT MET EEN ZO Hoog Mogelijke Score

28 november 2011 om 10:25

boehoe wil je weer even uithuilen? Is het allemaal niet eerlijk dat psv 4 maanden geleden een lening met de gemeente heeft afgesloten waar de gemeente uiteindelijk geld aan gaat verdienen. Zet je er toch overheen man, en ga niet van dat soort dingen er telkens bijhalen

28 november 2011 om 12:26

Weet je wet het is, PSV is en blijft een provincieclubje, ondanks dat ze de laatste 15 jaar het beste hebben gepresteerd.
Het gaat mij niet om Psv, maar het gaat mij om gemeenschapsgeld dat in ongezonde clubs gestoken word, maar wat mij dan nog meer bevreemd is dat PSV ers daar dan ook nog trots op zijn en een potje arrogant over doen.
By the way, leg mij eens uit als het een win- win situatie is waarom de gemeente bijspringt en dat er geen bedrijf is die deze 'lucratieve" deal sluit?
Kortom, leg mij dat eens ff uit knul.

28 november 2011 om 12:37

Leg mij dan een even uit waarom de gemeente bij moet springen, en als het zo lucratief is er geen bedrijf in wilde stappen?
Kortom, ik blijf bij mijn punt.
PSV had ook moeten saneren indien er geen goede sponsor voorhandig is. en dat geld voor alle clubs over de gehele wereld,
Een Real Madrid heeft in dat kader totaal geen bestaansrecht, die staan 1,3 Miljard in het rood, wij als een verenigd Europa betalen daar ook onze centen aan mee.
Dit aangezien Florentino Perez daar de grote baas is en zijn bank Caja de Madrid garant staat voor dat bedrag.
Deze bank had laatst een pakket aan leningen nodig ter waarde van 15 Miljard Euro.
Als je de spelerswaarde + Merknaam wegstreept tegenover de lening, kun je het misschien wegwerken zonder hulp van een bank.
Was het niet zo dat Karel Aalbers bij Vitesse daarom vervolgd werd.
Ik vind dat een gevalletje van boter op je hoofd hebben.
Hij was maar een klein visje en de grote vissen zitten bij de europeese topclubs en bij de Fifa

28 november 2011 om 15:42

Wanneer heeft Feyenoord serieus een gooi gedaan naar de titel? Dus echte concurrenten zijn het niet...

Als iedereen jouw argumenten hanteert mogen spelers niet meer verkassen naar een andere club in de eredivisie omdat hij dan naar een concurrent gaat. Feyenoord heeft aardig wat spelers van Excelsior overgenomen, dat is toch ook een concurrent in jouw ogen? Het is ook nog een stadsgenoot, dus die overstap is nog gevoeliger dan. Psv en Feyenoord hebben niet echt een verleden, als hij nu naar Ajax ging kan ik het begrijpen. Maar Wijnaldum wou gewoon hogerop en dat kan bij psv. Kijk wat voor ontwikkeling hij heeft gehad sinds hij bij psv zat, dat was hem waarschijnlijk niet gelukt bij Feyenoord.

27 november 2011 om 21:21

Het is misschien vervelend, maar PSV is geen concurrent van feyenoord. Clubs als Heerenveen, Groningen en Vitesse zijn concurrenten van Feyenoord. PSV is in sportief opzicht gewoon een stap omhoog en daarom snap ik de reacties van de Feyenoord supporters ook niet.

27 november 2011 om 21:31

ne idd dat zullen jullie in eindhoven nooit snappen, gewoon omdat er amper een jeugdspeler doorbreekt, zie het als dat Afellay naar Ajax zou vertrekken, dan reageren jullie ook zo, nu gaan jullie weer het hypocriete volkje uithangen wat niks snapt

27 november 2011 om 21:39

Nee jij snapt er niks van want PSV is nederlandse top, dus dan zou affelay er niet op vooruitgaan en dan is het inderdaad vies. Maar we hebben het hier niet over een team dat kampioen kan worden maar hooguit subtop kan halen.

27 november 2011 om 21:46

@afca013

Ah koesie koesie moet je toch weer je sneertje uitdelen naar Psv?
Ik kan nu ook wel opeens zeggen, ja Ajax is dramatisch op dit moment, lijkt net een stel kinderen op de manier hoe hun met elkaar omgaan. Heeft toch niks met dit topic te maken man, hou je gewoon bij het onderwerp en ga niet onnodig sneren uitdelen.

27 november 2011 om 22:10

@ Afca013

Slaat nergens op wat je zegt. Ajax en PSV zijn concurrenten van elkaar en Feyenoord en PSV niet.

27 november 2011 om 23:20

Het gaat er niet om of je naar de concurrent vertrekt of niet.
Het gaat er voor veel Feyenoord supporters waaronder ik, om dat hij vertrekt bij Feyenoord wanneer de club hem juist zo hard nodig heeft.

Het is voor ons Feyenoord supporters gewoon moeilijk om te accepteren dat een jeugdspeler van jou Feyenoord vertrekt naar een andere club in Nederland.
En natuurlijk begrijp ik het aan de ene kant wel, maar hij heeft geen sympathie meer bij mij....

27 november 2011 om 23:29

Ik wel, zie collum hierboven, ik roep dan ook op tot massaal belastingontduiking

28 november 2011 om 00:05

Als een speler een sportieve en financiele stap voorwaarts kan maken dan is het toch niet meer dan logisch dat hij dat doet?

28 november 2011 om 12:41

Bovengenoemde clubs zijn ook concurenten van PSV en Ajax.
De nederlandse competitie is nog nooit zo spannend geweest en de amusementswaarde is ook zeer hoog.
Ook ligt het niveau tussen de "topclubs" en de subtop zo dicht bij elkaar, dat het heel goed mogelijk is dat je een kjaar kampioen word, en het volgende jaar rustig 5e kunt eindigen.

28 november 2011 om 12:49

Ach, PSV is een armetierig clubje dat slechts in stand gehouden is door gemeenschapsgeld, Feyenoord daarin tegen voert wel een gedegen beleid.
Ajax werkte zijn tekorten weg met verkoop van Spelers.
Weg met je arrogantie daar uit Eindhoven.
PSV is en blijft een provincieclubje, ondanks dat ze de laatste 15 jaar het beste gepresteerd hebben.

28 november 2011 om 15:12

PSV heeft de grond onder het stadion en sportpark verkocht. Deze had feyenoord al verkocht. Of misschien hebben ze deze wel nooit gehad. Ajax heeft ook geen grond kunnen verkopen dus is misschien wel de conclusie dat PSV het langer heeft volgehouden dan andere clubs. PSV heeft ook nog steeds het stadion in eigen bezit. Hierop zit ook geen hypotheek dus deze is in geval van nood ook nog te verkopen.

28 november 2011 om 18:04

Zit een kern van waarheid in.
Maar ik zie het ook als verkapt extra middelen aanboren bij de gemeente.
Indien het aan een 3e partij verkocht zou worden zie ik dat als rechtsgeldig.
Wat PSV doet lijkt een beetje op de MVV constructie van enkele jaren geleden, verkopen, huren, terugkopen.
in mijn ogen een verkapte constructie waardoor een gemeente bijspringt.
In mijn ogen gebeurd dat niet alleen bij Psv, maar bij heel veel Bvo,s

28 november 2011 om 19:17

@superb

Jij had liever dat Feyenoord geen vijf miljoen verdiend aan een éénjarig contract? Als ik Feyenoord fan was geweest was ik in mijn nopjes geweest met de transfer. Leuke voetballer Wijnaldum, maar ik vind hem in alles net niet. Bovendien heb je met Bakkal een meer dan waardige vervanger die ook nog eens de nodige ervaring meebrengt.

Het had erger kunnen aflopen.

27 november 2011 om 22:42

Haha concurrent... Wij spelen voor het kampioenschap, jullie voor europees voetbal.. Sorry maar wij zijn geen concurrenten hoor!

OT: ik gok op 1-3

27 november 2011 om 23:31

Feyenoord moet jullie net zo,n gevoelige tik geven als dat ze dat vorig jaar deden.
Ik gun AZ het kampioenschap evenals Feyenoord, PSV en Ajax gun ik in Nederland helemaal niets, Europees wel overigens

Snap ik dat hij dat niet doet uit respect naar zijn oude club, alleen vraag ik me wel af hoe er in de kuip wordt gereageerd op zijn bezoek.

27 november 2011 om 23:08

Ik denk dat ik het wel weet.

ik fluit hem zondag alleen uit als hij scoort of bij een gemene actie maar verder dan ook niet

27 november 2011 om 21:06

Denk je echt dat hij een gemene actie zal proberen te maken tegen Feyenoord? Dat is niks voor wijnaldum, laat staan tegen feyenoord.

27 november 2011 om 21:44

Bij een gemene actie, oke.
Maar als hij scoort ? Kom op man, hij speelt nu voor Psv, hij moet alles geven.
Ik heb liever dat hij er drie inschiet dan dat hij zich in gaat houden omdat hij medelijden heeft met Feyenoord en kansen expres gaat verprutsen.

27 november 2011 om 22:05

het uitfluiten van een speler op het moment dat hij scoort (van de tegenstander tenminste) is vrij normaal hoor dit gebeurd regelmatig of het nou een oud speler is of niet

27 november 2011 om 23:33

Zoals het hoort, alleen moet er wel gewonnen worden volgend weekend en daar moet alles voor wijken

27 november 2011 om 23:56


@fr123,haha denk je serieus dan alleen? ik sta zondag naast je in de kuip mafkees, en reken maar dat jij wel fluit als hij op het veld komt

Wijnaldum. Je gaat toch niet naar de club die ''jouw club'' met 10-0 vernederde en jou met tranen van het veld stuurde? Al helemaal niet wanneer de wonden nog zo vers zijn bij de supporters, dan roep je het over jezelf af.

Dan ook nog op het psv logo kloppen zo van ''ik hou van deze club'' bah bah. Pff, je wilt iedereen te vriend houden maar echte clubliefde is je vreemd.

27 november 2011 om 21:09

Weet waar je over praat vriend! Dirk Kuyt heeft zeker wel clubliefde en als je reeel bent dan moet je toegeven dat de kans op een kampioenschap bij PSV momenteel groter is dan bij Feyenoord dus de stap van Gini begrijp ik best wel. En nee ik ben geen PSV supporter maar zit gewoon tweeweklijks in de Kuip!

27 november 2011 om 21:12

Ik had dat eerste iets te snel geplaatst, al is mijn mening over Kuyt wel dat het een beetje een demagoog is, maar dat is een andere discussie.

Ik snap dat Psv een sportieve stap vooruit is, maar als Feyenoord zo in je hart zit zoals Wijnaldum dat beweert dan is dit een stap die je eigenlijk niet kan maken.

27 november 2011 om 21:45

Ach we hebben er 5 miljoen aan overgehouden en dat is nog steeds de hoofdprijs vind ik. Dan moet je achteraf ook niet meer klagen. Ik gun Gini het beste in 32 van de 34 wedstrijden en ik ben nog steeds niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Het spel wat hij heeft gespeeld jegens Feyenoord vond en vind ik ook niet fair. Hij had beter deze stap kunnen maken na een topjaar Feyenoord waarin hij echt beslissend zou zijn geweest nu liep hij roemloos de Kuip uit.

27 november 2011 om 23:36

Ik ben van mening dat Feyenoord op de weg terug is.
Iedereen daar is op zoek naar eerherstel daarom denk ik dat Feyenoord een club als PSV gewoon weer voorbij kan steven.
En dat zan niet zo gek lang meer duren.

27 november 2011 om 21:11

Als jij meer geld zou kunnen verdienen, en een betere carriere tegemoet kon gaan waar je jezelf goed kon ontwikkelen, zou jij dat niet doen dan? Overigens duurde zijn contract nog maar 1 jaar, dus heeft hij jullie nog geld opgeleverd ook, want het volgende seizoen zou die gratis naar de concurrent zijn gegaan.

Ik vind jullie feyenoord supporters maar een beetje wazig. Wel rondroepen dat jullie het beste en trouwste publiek zijn, maar wel een jongen afkraken die nog steeds laat merken dat ie Feyenoord in zijn hart heeft. Dan moet je jezelf maar eens af vragen wat voor supporter je bent

27 november 2011 om 21:21

Wat zijn dit voor onzin beschuldigingen. Wij, Feyenoord supporters, kunnen het gewoon nog steeds niet begrijpen dat wijnaldum voor PSV gekozen heeft, en dat zal ik je nu uitleggen. Wijnaldum heeft vorig jaar keer op keer zijn liefde voor Feyenoord uitgesproken, zelfs toen hij huilend op het veld zat tijdens de wedstrijd van de graafschap had menig supporter medelijden met hem. Maar de irritatie bij ons begon toen hij lang ons in onzekerheid liet of hij nou wel of niet zou bijtekenen. Iedereen wist dat het met Feyenoord niet al te best ging, en alleen met de huidige selectie zouden we er weer bovenop komen. Wijnaldum, net als Fer, staken een mes in onze rug toen zij ineens voor andere clubs uit de eredivisie kozen. Oke, op dit moment is PSV en ook in mindere mate Twente een kleine vooruitgang, maar kom dan niet aanzetten met de zogenaamde clubliefde die zij hebben.

De krokodillentranen en telkens de W van Rotterdam-west laten zien als je scoort geven een verkeerd beeld weer vergeleken met hun acties. Wij hoopten allen dat ze zouden bijtekenen, toen het slecht met Feyenoord ging. Maar zij verlieten het zinkende schip als eerste, wat in onze ogen betuigd van weinig ''clubliefde''

27 november 2011 om 23:40

Ook hier ben ik het mee eens, als de gewone werknemer van baas veranderd word er ook geen woord over vuil gemaakt, echter vind ik ook dat Wijnaldum zelf hierover ook geen uitspraken over moet doen.

27 november 2011 om 21:38

Als jullie hem niet meer moeten dat is dan jullie probleem.
Voor ons is Wijnaldum al een nieuwe Held ! Een geweldige speler met veel inzet en een vrolijke jongen.
Gaat nog ver komen en veel betekenen voor ons Psv.

27 november 2011 om 21:49

Volgens mij heeft hij misschien wel clubliefde, maar mist hij eer.

27 november 2011 om 22:18

helemaal niet zo'n gekke opmerking kx22. In ieder geval ging zijn keuze voor een betere club, voor zijn carrière dus, boven zijn eergevoelens naar Feyenoord. Daar mag je dan over oordelen. Ik ben blij dat-ie naar PSV is gekomen.

28 november 2011 om 10:50

betere club ???

Hij is naar een betere team gegaan omdat hij graag voor het kampioensschap wilt spelen iets wat bij Feyenoord de afgelopen jaren niet meer mogelijk was vanwege de financiele situatie en plaatsing in Caatogerie 1 van de Knvb.

Feyenoord heeft sinds zijn bestaan altijd meegedaan bovenin en vele prijzen gepakt zowel nationaal als internationaal en waar vele grote namen hebben gespeeld zoals Moellijn,cruijf,gullit,v,hanegem,larsson,v.hooijdo... enz enz

Feyenoord heeft ook nog steeds naar mijn mening zoals velen die ook delen de mooiste stadion en een grote achterban die de club altijd trouw is zowel in goede maar zeker ook in de slechte tijden zoals is gebleken.

Feyenoord heeft ook naar mijn zeggen de beste jeugdopleiding van NL op dit moment en dat basseer ik puur op de feiten zoals dat er in alle jeugdelftallen er minstens 5 feyenoorders aan de aftrap staan..

De liefde die Winaldum bij Feyenoord kent zal hij nergens meer tegen komen ook niet in het buitenland laat staan bij Psv. Als er 1 club is die warmte uitstraalt is dat Feyenoord wel. Dit allemaal weet Wijnaldum en daarom straalt hij altijd enige zwakte uit zodra het gesprek over Feyenoord gaat. Ik begrijp zijn keuze maar respecteer deze zeker niet. Als Feyenoorder ben je eigenlijk verplicht je club trouw te blijven no matter what. De stap moet altijd het buitenland zijn.

Deze jongen wil over 1 of 2 jaar de stap maken,opzich niks mis mee maar hij wilt graag met een titel vertrekken en dat is inderdaad mogelijk bij PSV en jammer genoeg bij Feyenoord niet momenteel..

27 november 2011 om 21:51

hij klopte op zijn borst in zijn vreugde meer niet.
Je ziet toch dat die jongen straalt, hij speelt nu met jongens om hem heen die ook heerlijk kunnen ballen. Laat die jongen toch gelukkig zijn.

Feyenoord zit zeker wel in zijn hart, alleen al de manier waarop hij over de club praat. hij heeft niets kwaads in zich

Ik vind het allemaal prima zolang hij maar niet het psv embleem gaat kussen! Feyenoord gaat deze wedstrijd gewoon weer winnen en waarschijnlijk zal Gini weer onzichtbaar zijn net als 95% van al zijn eredivisiewedstrijden. Feyenoord thuis is voor PSV altijd lastig en dan mag Gini van mij best de 3-1 maken net als vorig jaar ;

Al juich je wel als je scoort, je bent toch geen Feyenoorder.

27 november 2011 om 21:18

klopt. Hij is Psv-er

27 november 2011 om 21:32

Want als je een Feyenoorder bent, denk je slechts aan de club en niet aan je eigen ontwikkeling...
Get over it. Wijnaldum heeft bij Feyenoord nooit een constant niveau behaald, waar dit uiteindelijke bedrag voor hem ook met een langer contract het potentieel maximaal haalbare zou zijn.
Hij heeft er betere spelers om zich heen en Europees voetbal voor teruggekregen, Feyenoord een smak geld en een gebalanceerder elftal.

No losers....

27 november 2011 om 21:52

@lighters
Wijnaldum is ook geen Feyenoorder, hij is een Psv-er.
Dus hoe je het ook wendt of keert, hij is geen Feyenoord.

27 november 2011 om 21:52

Groot gelijk, je verteld niets nieuws maar het klopt wel.
Als Wijnaldum nog 2 jaar bij ons was gebleven had hij nog steeds niets gepresteerd. Hij speelt elk jaar een paar maandjes goed. Hij moest ook hogerop, alleen de keuze voor PSV "beviel" ons niet. Maargoed, achteraf zijn we niet slechter op geworden.

27 november 2011 om 22:06

Waarom zou hij dan niet juichen? Hij moet lekker juichen, doen waar hij zin in heeft, wij hebben niets meer met hem en hij niet met ons.

27 november 2011 om 22:19

denk dat-ie nog wel degelijk wat met jullie heeft. Soortement van respect is er nog zeker, ook al verkoos hij z'n carrière boven blijven bij Feyenoord.

Wijnaldum gun ik het allerbeste en dat meen ik echt, alleen in wedstrijden tegen ons mag hij niet goed spelen en scoren.

De transfer van Wijnaldum heb ik altijd een goede transfer gevonden, zowel voor Feyenoord als voor Wijnaldum.
Hij had er toch wat jaren opzitten al en hij heeft ook gewoon eerlijk gezegd dat hij hogerop wil in Nederland, laten we eerlijk zijn, Feyenoord is op dit moment niet het hoogst haalbare in Nederland.

Ook als Wijnaldum bij PSV een grote transfer gaat maken is dat goed voor zowel voor de mensen van de opleiding als voor de naam van de club in het buitenland.

Ik hoop trouwens wel dat Feyenoord een percentage van heeft afgedongen bij een eventuele transfer naar het buitenland.

Feyenoord is toch vooral sterk in top duels ! (Az uit, Ajax uit en Vitesse uit) ik neem aan dat met een heel stadion erachter en met een guidetti die in vorm komt (en zeker met die meer dan matige verdediging van Psv) + het feit dat Bakkal wel revanche gevoelens zal hebben naar de club die hem niet meer nodig had er nog best wel eens een redelijke overwinning van Feyenoord zal zijn ,

neem niet weg dat alle stoffige voetbalclichés nog steeds van kracht zijn, (de bal is rond en dergelijken).

27 november 2011 om 21:59

Juist omdat de bal rond is denk ik dat Feyenoord misschien nog wel kan stunten. Zoals we het naar mijn mening toch wel mogen noemen als feyenoord minimaal een punt in eigen huis houd. Dat feyenoord goed speelde tegen ajax az en vitesse neemt niet weg dat ze in andere wedstrijden gewoon niet meer dan matig zijn. En aan de andere kant speelde psv ook goed tegen twente en ajax en vegen ze gisteren nog groningen van de mat. Mij hoor je niet zeggen dat psv dit wel even gaat winnen alleen ik denk wel als je realistich bent je ziet dat een team met strootman, wijnaldum, mertens, labyad, lens, matavz, en toivonen toch iets meer kwaliteit in huis hebt dan met de spelers die feyenoord heeft. Ook al is de verdediging van psv (vergeleken met de aanval en middenveld) redelijk matig.

Krijgen we dit weer... Eerst al dat sentimentele gezemel hoe pijnlijk het (vrijwillige) vertrek voor hem was, dat hij financieel ging bijdragen aan Feyenoords jeugdopleiding en dat hij graag zijn carriere bij Feyenoord wilde afsluiten. Nu is het wel mooi geweest met die flauwekul vind ik. Als je echt zo van Feyenoord hield, was daar dan gebleven. Nu speel je voor Psv. Deal with it!

idd, en ik d8 dat wijnaldum alleen naar het buitenland wou, en dat hij dan ook nog naar psv gaat deed veel feyenoorders pjn nog door die 10-0, En later lees je dat hij zou zijn gebleven dat hij bij zou tekenen, daardoor snap ik sommige mensen hier.

Ach Georgino,je bent welkom in de Kuip,en wees niet bang,je hoeft niet te juichen,want je scoort niet tegen de vereniging waar je bent groot gebracht,ga het netjes houden !

Om eerlijk te zijn begrijp ik, als ik me inleef, wel waarom Wijnaldum is gegaan. En voor hem was dit gewoon een perfecte stap.
Dat het pijnlijk voor ons, als Feyenoord supporters pijn doet.. daar denkt ie dan even wat minder aan. Het ligt natuurlijk niet lekker, maarja hij 'moest' weg.

Hij speelt lekker voor Psv, een van de betere de laatste weken. Maar volgende week scoren, nee laat dat maar...
Hoop dat het publiek zich een beetje inhoud én vooral onze 11 naar de overwinning schreeuwt!

Ach dat zeggen ze allemaal, maar als hij in de 90+3 de 1-2 scoort dan gaat hij sowieso wel juichen.
Dan is hij zo blij dat hij vergeet om niet te juichen

27 november 2011 om 22:21

zou ik een wedje op durven zetten! Ik denk dat-ie het hoe dan ook ingetogen zou houden. Klein vuistje, a la. Of zijn vaste ritueel met naar boven kijken. Maar niet veel uitbundiger, lijkt me.

Ik snap die ondankbare Feyenoorders sowieso niet. Dat ze Psv uberhaupt als een concurrent, of zelfs als een rivaal zien. Feyenoord mag blij zijn met Europa League volgend jaar, terwijl PSV eigenlijk verplicht kampioen moet worden. Lijkt mij een wereld van verschil om dan Psv als een concurrent te zien, of ben ik nou zo vreemd?:

27 november 2011 om 21:34

Betekenis ''concurrent'':
Iemand die probeert hetzelfde of nog meer te bereiken dan een ander 'de twee supermarkten in die wijk zijn elkaars concurrent.'

27 november 2011 om 21:40

Ja nou? Wees eens realistisch. Denk je nou echt dat Feyenoord echt kans maakt op het kampioenschap? Volgens mij is die kans 0,1!

27 november 2011 om 23:24

Een hele grote supermarkt en een piepklein supermarktje die naast elkaar zitten zijn ook concurrenten. Je hoeft niet perse hetzelfde doel voor ogen te hebben om concurrenten te zijn.

27 november 2011 om 21:40

Feyenoord blijft altijd een top club. Feyenoord is gewoon de 2e club van het land. In alles stad stadion, supporters, enz. Kijk Psv heeft meer gewonnen de afgelopen 20 jaar. Ben ik gelijk met je eens. Maar Feyenoord is Feyenoord en dat blijft een zeer grote club. In welk land je ook komt. Iedere voetbalkenner in de wereld kent Ajax. Maar ook in iets mindere maten Feyenoord, Psv kennen ze vaak niet buiten de Eu. Bakkal zegt het zelf. Wat hij nu bij Feyenoord meemaakt heeft hij bij Psv nooit meegemaakt. oveel supporters bij een training de beleving. Dat is gewoon top club waardig en zal altijd met Psv kunnen strijden.

27 november 2011 om 21:46

Feyenoord heeft een gesschiedenis, maar we kijken naar het heden. Elke realistische mens met zelfs een klein beetje voetbalverstand weet dat Feyenoord sowieso niet voor het kampioenschap dit jaar strijd, en hoogstwaarschijnlijk ook niet volgend jaar of het jaar daarop. Wijnaldum kon blijven, maar wat had hij er dan aan? Als jij de mogelijkheid krijgt om bij een betere bedrijf te gaan werken dan waar je nu werkt, zou je dan ook bij je oude bedrijf blijven werken? En over de bekendheid van Psv, denk dat de meeste landen Psv wel kennen hoor. Laatste club van Nederland die de halve finale van de CL had bereikt, en zowat elke jaar CL (behalve deze 3 jaren, maar daar komt dit jaar waarschijnlijk verandering in). En die uitspraken van Bakkal neem ik allesbehalve serieus, lijkt net een gefrustreerde pubertje wiens hart is gebroken omdat hij bij zijn vorige club niet is geslaagd, in dit geval Psv, en doet alsof Feyenoord vele malen beter is. Maar hij weet zelf niet dat hij tekort komt voor een basisplek bij Psv.

27 november 2011 om 21:51

Beide clubs strijden elk jaar om de punten, de één voor het kampioenschap en de andere voor europees voetbal. Dat maakt hun dus in zekere zin concurrenten.

De reden dat wij een hekel hebben gekregen aan Wijnaldum ligt niet zo simpel als dat hij hoger op wou. Heb je er nooit aan gedacht dat het misschien wat gecompliceerder ligt?

27 november 2011 om 21:57

Zo kun je iedereen concurrenten van elkaar gaan noemen.
PSV strijd voor het kampioenschap en excelsior strijd om niet te degraderen.
Dus je redenatie is gewoon onzin

27 november 2011 om 21:59

beiden strijden om de overwinning, dat maakt ze vijanden en concurrenten. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

27 november 2011 om 22:02

Dus volgens jou redenatie zijn VVV Venlo en Excelsior ook concurrenten van Psv?

27 november 2011 om 22:03

Dan kun je toch iedereen vijanden en concurrenten gaan noemen.
Twente en Vitesse streden vandaag om de overwinning dus vind jij ze concurrenten en vijanden?
Nee dat zijn ze helemaal wat een onzin redenatie echt.

27 november 2011 om 22:13

iedereen in de Eredivisie is concurrenten van elkaar, c'est ca. Ajax en psv bijvoorbeeld zijn grotere concurrenten van elkaar dan Ajax en Vvv. Helaas moet ik je dan maar verwijzen naar het grote Nederlandse woordenboek als je het nog steeds niet begrijpt.

27 november 2011 om 22:16

@fey-expert
Deed jij ook zo moeilijk toen Derijck naar ADO ging? ADO is immers een concurrent van Feyenoord, ze spelen elk jaar twee keer tegen elkaar.
En heb jij Ado-supporters horen zeiken toen Timothy naar PSV kwam? PSV is namelijk ook een concurrent van Ado...

27 november 2011 om 22:23

dat is de droom van iedere Feyenoorder raza. PSV is wat dat betreft een rustiger club, maar of dat samenhangt met het label 'top' betwijfel ik. Daarnaast weet ik wel zeker dat op veel plaatsen in de wereld PSV onderhand bekender is dan Feyenoord. Sterker nog, ook al komt dat minder vaak voor, in Brazilië, Korea en Australië is PSV zelfs bekender dan Ajax (aantoonbare redenen, natuurlijk).

27 november 2011 om 22:56

Jij begrijpt het niet het is gewoon onzin wat je zegt.
Jij zegt eigenlijk dat spelers in de Eredivisie nooit van club mogen wisselen?

27 november 2011 om 22:12

psv wordt niet gezien als echte rivaal. De enigste echte rivaal van Feyenoord is Ajax

27 november 2011 om 22:20

Volgens de meeste Feyenoorders hier wel, aan hun frustraties te merken. Denk dat het meer eenzijdige rivaliteit is, Psv heeft niks tegen Feyenoord.

27 november 2011 om 22:23

Oh en jij spreekt namens heel Psv? Het zijn ook helemaal geen frustraties, en ik verwijs je vriendelijk naar mijn reactie #40 om het een keer door te lezen. In de hoop dat je voortaan wat meer begrip kan tonen voor hoe Feyenoorders staan tegenover de transfer van Wijnaldum naar Psv.

27 november 2011 om 22:25

ik spreek evenmin namens heel Psv, maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat PSV niets specifieks tegen Feyenoord koestert. Dat het andersom zou kunnen spelen, is ook niet zo gek na vorig seizoen. Maar dat waait vast wel weer over, gezien er inderdaad geen sprake is van een soortement van rivaliteit als tussen Feyenoord en Ajax of N.e.c. en Vitesse.

28 november 2011 om 02:47

Luister wij zien jullie niet als rivalen wij Feyenoorders zien alleen Ajax als echte rivaal de rest telt in dat opzicht niet mee Feyenoord en vooral Ajax zijn que club vele malen groter dan dat PSV uit een vrij klein stadje met een vrij klein stadion etc, Ajax en Feyenoord hebben Echte clubiconen gehad psv niet echt, waar je ook komt in welk ander land dan ook als je het hebt over Nederlands voetbal komen er bij die mensen 2 clubs op, Feyenoord en Ajax, verder boeit het ze niks en ik moet eerlijk zeggen Feyenoord en Ajax zijn ook de enige 2 Echte clubs van Nederland qua supporterschare Stadioncapaciteiten Europese prijzen,etcetra.
En dat is ook de rede dat het bij ons Feyenoorders pijn doet Fer naar Twente komop leg die 2 clubs tegnover elkaar en het verschil in grote is echt ongelooflijk groot en met PSV eigenlijk hetzelfde ongeacht dat psv meer nationale prijzen heeft behaald, en daarom doet het pijn hij gaat van het grote Feyenoord naar een provincie club als psv en Fer naar Twente dan wij Feyenoorders kunnen dat gewoon (nog) niet vatten en dan ook nog dat gejank na die 10-0 ik hou van Feyenoord blabla zeg die dan maar ondertussen wegrennen, en je weet hoe wij in Rotterdam mensen noemen die weglopen: J*den ;
BTW ik vind Ajax niet eens meer de arrogantste van Nederland dat is PSV nu.

28 november 2011 om 09:05

Ik ben het met je eens. Van Ajax in de arena winnen staat bij menig feyenoorder hoger dan het kampioenschap. Kampioenschappen worden toch gauw vergeten. Maar winnen van Ajax bijvoorbeeld met 5-0 blijft jaren hangen. Net zoals wij nog jaren 10-0 moeten aanhoren. Bij de fans leeft maar 1 wedstrijd Ajax. Daarom stonden er zoveel mensen de bus van Feyenoord op te wachten na Ajax Feyenoord. Ze waren blij dat Feyenoord zo goed speelde in de arena. Jammer niet gewonnen. PSV leeft niet zo in Rotterdam. Gister zat ik met een paar vrienden Feyenoord te kijken en toe zei ik kan volgende week leuk worden tegen Psv. Maar mijn vrienden zeggen dan man we winnen vaak van PSV zowel uit als thuis.

28 november 2011 om 17:23

Schei uit man!
Feyenoord is qua achterban en prestaties diep in de vorige eeuw misschien groter, maar Psv is de laatste 10 jaar gewoonweg voetbalbaas in Nl.
Verder hebben de grootste spelers bij psv geevolueerd.
romario en ohja hoe heet ie ook alweer? Ronaldo etc etc
Psv speelt elk jaar voor het hoogste en dat is (helaas) bij feyenoord al jaren niet meer zo.

Dit alles in ogenschouw nemende begrijp ik zijn keuze volkomen.

28 november 2011 om 17:34

@b@rca

Romario en Ronaldo inderdaad twee hele goede voetballers...heeft Nederland trouwens ook heel veel aan gehad maar dat terzijde...psv kan toch niet tippen aan de spelers die Ajax en Feyenoord heeft opgeleid en verder heeft gebracht in hun loopbaan? De afgelopen 10 jaar is psv misschien wat vaker landskampioen geworden maar de afgelopen drie jaar? wie maakte toen de dienst uit in de eredivisie? Juist, psv niet met twee keer een 3e plek en een keer een 4e plek.

Waarom weer een topic over Wijnaldum t.o. Feyenoord?

Waarom niet een topic over Bakkal t.o. Psv?

Wijnaldum is gekocht door Psv, Bakkal is gehuurd van Psv, is dus nog steeds eigendom van Psv, dus lijkt mij de situatie Bakkal - PSV iets pikanter!

Bakkal heeft immers langer in Psv-1 gespeeld dan Wijnaldum in Feyenoord-1!

27 november 2011 om 21:37

Oh en jij hebt onder een steen gelegen afgelopen jaar? Of heb je alle Feyenoord-wijnaldum verhalen niet meegekregen?

Wijnaldum lekker juichen als je scoort. Je heb toch al bewezen dat je geen echte Feyenoorder bent. (als die nog bestaan in de vetbal.) Juich lekker op de tribune heb je toch geen vrienden zitten. Je weet nu al dat je 90min een fluitconcert over je heen krijgt. Dat hoort ook bij het spelletje. Moet je niet moeilijk over doen. Wij zijn blij dat je voor 5 mil. naar Psv bent gegaan. Zo heeft Feyenoord nog geld voor een speler dat als we naar zijn rendement gaan kijken. Over 100 wedstrijden maar 20 goed heeft gespeeld. De andere 80 wedstrijden was van een matig niveau. En dat is niet natrappen dat roep ik al jaren. Het was geen man met ballen die even de mouwen omhoog deed als het moest. Hij was altijd stuivers aan het zoeken op het veld. Maar volgende week tegen zijn oude club. Leuke pot kan dat worden.

27 november 2011 om 22:06

nou als hij zo matig was wat zeur je dan eigenlijk? Zou je ook zo moeilijk doen als charisteas een wedstrijd in de kuip kwam voetballen? Ik snap wel dat het allemaal wat gevoelig ligt, alleen ik vind persoonlijk dat wijnaldum niks te verwijten valt en ik vind het ook niet echt slim om zo over hem tekeer te gaan want je spreekt jezelf alleen maar tegen wanneer je zegt dat hij toch niet goed was.

Idd dat stomme gedoe altijd van ik zal niet gaan juichen uit respect. Je bent nu gewoon in dienst van een andere club en hebt zelf die keuze gemaakt dus dan mag je best juichen als je scoort. Het zou wat anders zijn als die het Feyenoord-publiek gaat lopen provoceren.

Even offtopic.

Ik zie dat veel mensen er vertrouwen in hebben dat PSV niet gaat winnen in de kuip. Als we even reëel zijn denk ik dat PSV gewoon gaat winnen met 1-2 of 1-3. Waarom? PSV is in uitstekende vorm, heeft nog iets recht te zetten tegen Feyenoord en zullen er alles aan doen om AZ bij te houden tot de winterstop.

Zinnen als 'vorig jaar dachten Psv'ers ook even te winnen in de kuip' en 'psv verloor vorig seizoen ook' zijn niet te vergelijken met nu. Vorig jaar kreeg Engelaar een onterechte rode kaart en liep Feyenoord over PSV heen. Ook had Feyenoord iets recht te zetten (10-0 in Eindhoven).

Hiermee doe ik Feyenoord natuurlijk wel te kort, ik denk daarom dat het een mooie pot gaat worden en dat PSV gaat winnen door individuele kwaliteiten.

We zullen het volgende week zien! Succes Feyenoord, dat het een mooie wedstrijd mag worden!

27 november 2011 om 21:50

Vele vergeten ook dat we vorig jaar rotte appels hadden die niks toevoegden aan de selectie, denk aan Berg, Engelaar, Bakkal, Manolev (helaas nog steeds), Marcelo en Issakson die helemaal uit vorm waren. En we hadden toen ook een vormcrisis, hadden in laatste 6 wedstrijden toen volgens mij 8 punten ofso laten liggen. Nu hebben wij een véél betere selectie, zijn in vorm, en hebben iets recht te zetten wat jij aan gaf. Gewoon vertrouwen erin, wij zijn zwaar de favoriet, en moeten dit met 0-3 minimaal kunnen winnen!

28 november 2011 om 09:10

In de kuip is PSV nooit favoriet. Ze spelen tegen Feyenoord in de kuip. Feyenoord wint vaak van PSV als PSV er beter voor staat. Denk maar aan doelpunt Fraser, of 1/4 uefacup of Gio in de beker, of vorig jaar waardoor PSV geen kampioen werd!

27 november 2011 om 22:03

Tja. In De Kuip gebeuren gekke dingen. Mcclaren omschreef het ook al zo mooi. Het kan spoken in De Kuip en dan kan er van alles gebeuren. En door die Wijnaldum zullen de fans extra reden hebben om geluid te maken (zingen/fluiten/ schelden etc.)

28 november 2011 om 09:15

Nou dat is waar ik heb bij een aantal van zulke wedstrijden bijgewerkt. Als dat Plubliek zich op een bepaald manier te roeren gaat het magic worden. Scheidsrechters durven niet meer nadelig te fluiten. Spelers komen 10cn van de grond. En je voelt aan alles het gaat gebeuren. En dat kan zomaar zondag weer gebeuren. Wijnaldum word helemaal weg gefloten en uitgeschreeuwd. Hierdoor blijft het Plubliek wakker en blijft het onrustig in de kuip.

27 november 2011 om 22:03

Als we even reëel zijn denk ik dat Feyenoord gewoon gaat winnen met 2-1 of 3-1. Waarom? Feyenoord is in uitstekende vorm, heeft nog altijd iets recht te zetten tegen PSV (de 10-0 spoel je niet weg met een overwinning)en zullen er alles aandoen om Twente bij te houden tot de winterstop.

27 november 2011 om 22:08

nou dan hoop ik dat jij voor deze zondag nog downtoearth komt want volgens mij hadden jullie het nog erg zwaar met rkc vandaag. Niks tegen rkc maar ik denk dat psv in betere vorm is dan feyenoord over dit moment. Over het verschil in kwalitiet in de selecties nog maar niks te zeggen..

27 november 2011 om 22:15

@vlijmscherp

Denk je nou echt dat Psv gaat verliezen omdat ze bang zijn voor dat publiek? Laat me niet lachen, Psv heeft tegen clubs Europees dit seizoen gespeeld die een nog fanatiekere aanhang hebben dan die van Feyenoord. Wat een lachwekkende reden geef jij aan hahaha. Het zijn de spelers die voetballen, niet de supporters.

@downtoearth

Yeah right, correctie: Als we even reëel zijn zien we dat Feyenoord de meest wisselvallige club van Nederland is en vandaag een rode kaart nodig had tegen RKC om puntverlies te verkomen. De ene keer verliezen ze 6-0 van Groningen en van Go Ahead Eagles, maar de andere keer winnen ze van Vitesse of spelen gelijk tegen een zwak Ajax. Bekijk de spelers allemaal 1 voor 1, Psv heeft betere spelers op elke linie. Misschien dat Manolev onder het niveau van jullie RB is, maar daar blijft het ook bij. Psv is juist uitstekend in vorm, en moet dit zoals ik eerder aangaf 0-3 minimaal kunnen winnen. Maar natuurlijk mag je zoals jou vriend vlijmscherp hoop houden dat de spelers van Psv gaan verliezen omdat ze bang zijn voor Feyenoord supporters hahaha.

27 november 2011 om 22:23

@downtoearth
Als je het zo bekijkt heeft PSV ook iets recht te zetten, PSV verloor vorig jaar immers de competitie bij Feyenoord. Bovendien valt die uitstekende vorm ook wel mee, dat ze vorige week een topwedstrijd speelde tegen Vitesse zegt ,zeker bij dit Feyenoord, helemaal niks. Feyenoord is hartstikke wisselvallig. Eerst heel knap gelijk spelen in Amsterdam tegen Ajax, vervolgens dik van Groningen verliezen en van Go Ahead. Vorige week wonnen ze weliswaar zeer overtuigend, vandaag speelde Feyenoord tegen RKC nota bene niet sterk.

27 november 2011 om 22:09

Edit: Reactie @jrdyyy:
Dat vertrouwen mag je hebben, maar Feyenoord speelt uitstekend tegen de topploegen in de Eredivisie. Resultaat is er niet altijd naar (AZ en ajax), maar dat kwam tegen Vitesse aardig goed. Daarbij moet psv donderdag nog naar Polen en dat kan denk ik aardig wat invloed hebben. Daarbij zijn wij die 10-0 nog steeds niet vergeten hoor, dus ook nu gaat het stadion er vol achter staan. Over de wedstrijd zelf kan ik weinig zeggen; verwacht een pot op het scherpst van de snede (cliché, I know) waarin veel harde duels zijn.

Hierdoor zal het publiek nog meer achter de ploeg gaan staan (is eigenlijk altijd zo, er moet tegenwoordig jammer genoeg eerst iets gebeuren voordat iedereen volop de ploeg gaat steunen). Dan kan het voor psv wel eens heel moeilijk gaan worden, dan moet ik maar zien hoe bv. Wijnaldum tegen die druk gaat. We zullen zien, hoop en denk een overwinning voor Feyenoord, ik ga voor hetzelfde resultaat als vorig jaar.

27 november 2011 om 22:13

Tja, ik ben er toch ook niet heel zeker van hoor dat PSV 'wel even' drie punten pakt.

Verlies lijkt me bijna uitgesloten, dat mag PSV echt niet weer overkomen - zeker niet met deze spelers.
Maar kijk niet raar op als PSV en Feyenoord 'level-pegging' eindigen, met 1-1 of 2-2 na 90 minuten.

Ligt er voor een groot deel aan of PSV echt bereid is Feyenoord goed op te jagen, ook bij een voorsprong, en om verdedigend niet veel steken te laten vallen.

Want door gemakzucht zijn er voorsprongen zowel in Venlo als in Arnhem verspeeld, en Feyenoord is toch nog net zeker een stapje hoger. Daarnaast maakt Feyenoord - PSV altijd wat los, bij spelers van beide kanten.

Maar als PSV verliest moet het wel echt een off-day hebben of moeten alle ballen van Feyenoord erin vliegen.
Tja of een dubieuze rode kaart tegen natuurlijk, zoals vorig jaar en in Enschede recentelijk.

27 november 2011 om 22:17

psv in uitstekende vorm? Omdat ze van de graafschap, heracles en een zeer zwak groningen winnen? Waarbij ze tegen heracles de scheidsrechter ook nog een paar goedmakertjes kregen?

27 november 2011 om 22:21

Diezelfde Groningen won wel met 6-0 van jou club haha, Geen een club heeft 6-1 gewonnen van Groningen dit seizoen en het vorige seizoen, je kan ook zeggen dat het de verdienste is van Psv. Het is niet zo dat Groningen de ballen zelf in eigen doel schiet.

27 november 2011 om 22:27

@gimmert_5421
Ja joh, vergeet gemakshalve de geweldige wedstrijd tegen Twente even waar PSV tot de rode kaart verreweg de betere was met een geweldige Wijnaldum...
Als je het over vorm hebt, vind ik PSV in betere vorm dan Feyenoord. Feyenoord is simpelweg te wisselvallig. Feyenoord kan zondag keihard onderuit gaan of juist dik winnen en de volgende wedstrijd exact het tegenovergestelde doen.

27 november 2011 om 22:37

nee dat zelfde groningen won met 1-0 van mijn club waarbij groningen uit en thuis een groot verschil maar nog steeds schandalig dat je er van verliesd. Maar het groningen van gister speelde wel heel zwak

27 november 2011 om 22:41

@ Rmandes
ee hoor, die wedstrijd ben ik niet vergeten...maar na die wedstrijd, weet je ook nog waar psv toen tegen gespeeld heeft? en hoeveel is dat toen ook al weer geworden? Ohw ja 3-3 tegen hapoel tel aviv..nou petje af hoor. Daarnaast was psv tegen twente tot de rode kaart niet verreweg de beter. De eerste twintig minuten van de tweede helft wel ja maar daarvoor ging het gewoon gelijkwaardig op en die rode kaart..tja hij kan gegeven worden...iets soortsgelijks werd vanmiddag ook weer bestraft met rood..ben benieuwd of we daar ook elke dag weer een topic over krijgen maar dat zal wel niet want dat is maar rkc.

28 november 2011 om 00:08

Of PSV speelde goed?

28 november 2011 om 06:34

Ach, drie missers in de verdediging, 3 goals. Mag geen excuus zijn, maar PSV speelde niet eens zo'n slechte wedstrijd. Bovendien is Hapoel Tel Aviv van een hoger niveau dan Go Ahead. En over Twente Psv;
ik, en ook niet-psv'ers die ik erover gesproken heb vonden PSV vanaf de gelijkmaker aanzienlijk sterker.

28 november 2011 om 07:03

wat heeft go Ahead hier mee te maken? We hadden het toch over de vorm van Psv? Die gewoon niet zo goed is als hierboven wordt beweerd. De enigste nederlandse ploeg die egt in vorm is dat is az.

27 november 2011 om 22:29

ik hoop maar dat je gelijk hebt, maar ik vermoed zeker dat de Kuip één van de zwaardere vestigingen wordt voor PSV dit seizoen; gezamenlijk met de Arena (vooral), de Euroborg, het Abe Lenstra en zelfs het kunstgras van het Polman-stadion.

Afas-stadion en Grolsch Veste logischerwijs al gehad.

Ik snap de feyenoord supporters niet.
Mag Wjnaldum door een wedstrijd de 10-0 nederlaag niet naar Psv?
Het zou toch erger zijn als hij naar Ajax was gegaan of zie ik dat nu verkeerd?

27 november 2011 om 22:01

Allebei in de categorie: onvergeeflijk!

27 november 2011 om 22:06

En Twente is ook net zo erg?
Of te wel spelers van Feyenoord mogen nooit overstappen naar de Nederlandse top?

27 november 2011 om 22:07

Bakkal is naar Feyenoord gegaan, zeg maar de club die de titel aan Ajax heeft gegeven door van PSV te winnen. Onvergeeflijk, maar ja, erom zeiken is te vermoeiend. ;

27 november 2011 om 22:24

Dat is appels met peren vergelijken Hoodrich. Bakkal werd gepasseerd, Wijnaldum niet. Ook heeft Bakkal nooit zijn liefde uitgesproken naar Psv.

27 november 2011 om 23:08

Nee, Bakkal glipte voor de lol in het Philips stadion om zijn PSV te zien. Hij is ook toevallig geboren en getogen in het Philipsdorp, naast het stadion. Hij speelde ook toevallig zijn hele leven voor de club. Hij heeft ook meerdere malen uitgesproken dat hij bereid is om te sterven voor de club.

Bakkal werd gepasseerd en ging een stapje terug. Wijnaldum was uitgeleerd en ging een stapje omhoog.

Appels en peren... natuurlijk.

27 november 2011 om 23:15

Kom anders met bewijs, want ik heb dat nooit gezien of gelezen. En Wijnaldum had nog meer kunnen leren onder Koeman dan onder Rutten, denk dat menig mens het wel met me eens is met die stelling

28 november 2011 om 09:19

Nou zo denkt Bakkal er niet over. Hij zegt wat ik bij Feyenoord meemaakt heb ik nog nooit bij PSV meegemaakt. Ik sta versteld hoe groot Feyenoord is. Het Plubliek leeft veel meer mee met deze club alles ligt nog meer onder een vergrootglas.

Je kunt beter niet juichen.
Anders word je weer uitgefloten waar ze gelijk in hebben trouwens,
Maar ik verwacht al op voorhand een prachtig affiche

Tegenwoordig juicht geen enkele speler meer, als-ie tegen z'n oude club scoort, net als Matavz gisteren, dus waarom deze ophef (gezien de reacties) en waarom dit topic?

27 november 2011 om 22:01

Matavz juichte gewoon niet omdat PSV al heel ver voor stond.
Het is een beetje idioot om helemaal los te gaan als je de 5-1 maakt.
PSV speelde gewoon thuis dus als hij de 1-0 had gemaakt had hij echt wel gejuicht hoor

27 november 2011 om 22:17

Matavz juicht bijna nooit. De enige keer dat ik hem heb zien reageren na een goal was zijn goal tegen Ajax, maar dat was omdat het zijn eerste voor PSV was.

geen psv logo kussen? of krokodillentranen huilen als feyenoord verliest...teleurstellend hoor!!

Je hoort altijd respectvol te zijn naar je tegenstander. Het feit dat je vorig seizoen daar speelde, zou er niets mee te maken moeten hebben.
Ik stoor mij regelmatig aan die idiote vreugde uitingen na een doelpunt. In mijn optiek is dat zeer onsportief gedrag en iets waar de Knvb iets aan zou moeten doen.

Zoals een oud-hollands gezegde luidt: Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.

Aissati naar Ajax, Bakkal naar Feyenoord, Figo naar Real, Cruijff naar Feyenoord, Perez naar PSV etc etc etc.

Overstappen naar de concurrent maakt de sport extra mooi. Ik zou gewoon juichen. Je bent uitgemaakt voor o.a. Nsb'er. Gini is niet de enige die aan zich zelf heeft gedacht, dat doen bijna alle supporters.

27 november 2011 om 22:38

haha praat toch niet zo. Je hebt makkelijk praten als het je meezit. Aissati zat toch al niet in zijn vel en kwam ook al niet aan spelen toe, dus dat was een win-win (dachten we). Wijnaldum was een toptalent uit de opleiding, geliefd bij de supporters, kind van de stad en een van de jongens die de kar moest gaan trekken. Dat komt harder aan kan ik je zeggen. Ben benieuwd hoe jullie hadden gepraat als Affelay naar Amsterdam was gegaan in plaats van Barcelona. Of het dan ook nog zo extra mooi is.

27 november 2011 om 23:05

Dat de Aissati-transfer niet zo hard was is pure onzin. Echt pure onzin. Aissati was (is) een toptalent uit de opleiding, geliefd bij de supporters (meer dan je denkt), werd het kind van Eindhoven genoemd en had meer potentie dan Afellay.
Denk jij maar dat het niet hard aan kwam, maar geloof me, Aissati naar Ajax deed pijn. Daarom geniet ik nu van Wijnaldum. Kan mij niet veel meer schelen waar de spelers vandaan komen want zoals de Feyenoorders hebben geleerd:

Clubliefde bestaat niet! Je komt nog eerder homo's tegen in het voetbal. En dat is serieus.

28 november 2011 om 00:23

als je al weet hoeveel pijn het doet als Aissati, op dat moment bankzitter, naar ajax verhuist, stel je dan eens voor hoe deze klap aankwam in de Kuip. Wijnaldum was bij Feyenoord sterkhouder. En dat jij deze transfer dan opeens wel bij de schoonheid van het spel vind horen is dus gewoon hypocriet. Je vind het dus alleen leuk als het je meezit.

En clubliefde bestaat wel, je moet er alleen goed naar zoeken tegenwoordig. En de legendes waarderen.

Ik hoop dat Wijnaldum er volgende week gewoon ff lekker 3 inprikt,en dan helemaal uit zijn pan gaat.
Deze jongen is door de zgn. beste supporters van Nl helemaal tot aan de grond aan toe afgebrand en verrot gescholden.

Wat zou het toch heerlijk zijn voor deze jongen om sportief ongenadig revanche te nemen,go Gini Go !!!

Wijnaldum is gewoon een goede jongen en ondanks dat ik voor feyenoord ben gun ik hem gewoon het allerbeste, Zolang hij maar niet scoort tegen ons.
En als je hem straks gaat uitfluiten dan ben je gek, die kerel was de held van feyenoord en heeft feyenoord veel plezier van gehad,
Heeft ook nog eens 5 mil opgeleverd en wijnaldum wil gewoon hogerop voetbal, logisch

Ik hoop echt dat we gaan winnen volgende week! Wijnaldum is in grote vorm, en wat een mooie no-loop pass op Matavz! Zijn acties die geen een verdediger bij kan houden. Hij draait er zo omheen, en met zijn snelheid kan niemand hem bijhouden. Dat die Feyenoorders hem niet mogen maakt het alleen maar mooier. We gaan van Feyenoord gewoon winnen! Wij zijn kwalitatief veel beter dan hun! De verdediging van Feyenoord wordt helemaal weggespeeld door onze sterke aanval. Ons middenveld gaat die van hun totaal overlopen! Onze verdediging is zwak, maar alleen Guidettie kan iets veroorzaken daar voorin! 0-2

27 november 2011 om 22:58

En toen werd je wakker...

Wij hebben nog wat recht te zetten tegen psv.

Overschat jezelf nou niet zo, dan komt de klap alleen maar harder aan...

27 november 2011 om 23:08

Oja jullie hebben zo'n goede buitenspelers met o.a Schaken. En Clasie is natuurlijk beter dan Strootman? Ja nee sorry, jullie gaan ons overklassen.....

27 november 2011 om 23:10

wat moeten jullie rechtzetten? als psv zo speelt als tegen groningen en jullie zo spelen als tegen groningen dan wordt het 12-0 voor Pisvee.. volgende week staan jullie gewoon weer op de 10e plek waar jullie horen. de winterstop komt er ook nog aan en dan krijgen jullie je jaarlijkse terugval en komt de degradatiespook er weer aan.. vrees het ergste voor jullie.

27 november 2011 om 23:18

Ooh ja jullie hebben altijd iets recht te zetten tegen Psv. Volgens mij wij ook, Wij hebben betere spelers op elke linie, op misschien Manolev na. Denk dus dat jij wakker moet worden;

weetje, vergeet deze discussie, we kijken gewoon allemaal als voetballiefhebbers naar feyenoord - psv, en moge de beste winnen?

27 november 2011 om 23:42

Als dat feyenoord maar is

Logische reactie natuurlijk. Hij heeft veel te danken aan die club en dan is een beetje respect wel op z'n plaats. Zeker ook als hij zich daar zelf goed bij voelt. Daarbij is hij in vorm, dus een doelpunt behoort zeker tot de mogelijkheden volgende week.

27 november 2011 om 23:35

Kijk hier ben ik het nou helemaal mee eens!
Ik ben benieuwt wat Psv supporters er nou van vinden? Wijnaldum die eerst bij Feyenoord loopt te huilen en het Feyenoord logo kust. En nu speelt hij pas bij Psv en kust hij het logo van Psv al, om te kotsten vind ik dat!

Ik hoop dat de Kuip zo verschrikkelijk gaat kolken volgende week dat Wijnaldum 'weer' huilend van het veld afgaat, alleen dan nu wel in een andere context.
Een volle Kuip tegen je, ik geef het je te doen....

En laat Psv Feyenoord maar onderschatten net als dat ze vorig jaar deden.
Mischien een mooie spreuk die iemand aan Gini eens kan gaan vertellen;
'niets is sterker dan dat ene woord; Feyenoord'

28 november 2011 om 08:21

Die jongen moet God op zijn knieen danken dat hij niet meer voor Feyenoord speelt, maar wel voor Psv! Je zou maar te maken krijgen met supporters net zoals jou. Dit overschrijd alle fatsoensnormen. Knappe jongen hoor, Frtorres, om vanachter je Pc oproepen tot wraak. Eigenlijk wil jij dat iemand anders voor jou wraak gaat nemen op Wijnaldum. Ben je nog wel goed wijs?

28 november 2011 om 17:47

hij heeft het psv logo helemaal niet gekust, het enige wat hij heeft gedaan is met zn hand op het logo geklopt na de 1-2 bij de graafschap
kijk zelf maar

http://eredivisielive.nl/video/31646-54-doelpunt-g...

27 november 2011 om 23:37

En als er nu een speler van de ''concurent'' naar jullie gaat, wat gebeurd is, dan gaan jullie toch ook niet huilen? Houd toch op man. Vorig jaar de held van jullie. Verraad? Die jonge heeft gewoon ambitie, hij verdient nu meer, speelt met betere spelers, en heeft kans op CL. Wijnaldum ohoh

27 november 2011 om 23:45

Met dank aan de belastingbetaler, ik roep Nederland dan ook op om massaal aan belastingontduiking te doen, PSV was aan het einde van vorig seizoen diep in het rood en werd door de gemeente gered, by the way iedere club die gered moet worden door de gemeente of door gemeenschapsgeld moet de stekker er gewoon utgetrokken worden

27 november 2011 om 23:50

Vorig jaar de held?

Hij heeft misschien 6 goede wedstrijden heel het jaar gespeeld.

Vorig jaar was het slechtste seizoen uit de geschiedenis van Feyenoord.

Dus held, hou op aub!

28 november 2011 om 00:42

psv is echt niet de enige club gered is door de gemeente denk nou echt als rotterdam feyenoord wat miljoenen zou geven om nee te zeggen rotterdam heeft de pech dan maar.

Wijnaldum verkeerd net zoals de rest van PSV in uitstekende vorm. Nu is Feyenoord uit wel een wedstrijd op zich, maar ik ga ervan uit dat PSV wint in De Kuip. Het positiespel is zo goed en de individuele kwaliteiten van Wijnaldum, Mertens, Labyad en Strootman; Ik denk niet dat Feyenoord daar tegenop kan. Vooral niet nu ze ook De Vrij achterin missen.

Dat Feyenoord supporters het niet leuk vinden dat Wijnaldum nu voor PSV speelt, dat kan ik me voorstellen. Maar ik begrijp Wijnaldums keuze om naar PSV te gaan ook. Een behoorlijke stap omhoog qua niveau en Europees voetbal.

Stiekem hoop ik dat hij in de laatste minuut de winnende maakt, naar het feyenoord publiek op zijn knieen glijd en het prachtige logo op zijn shirt kust!

Dat hoop ik niet, Ik hoop dat Feyenoord PSV een ongelofelijk pak rammel gaat geven en dat Wijnaldum bij aanvang wedstrijd een staande ovatie zal krijgen

Gadverdamme! Bah! Het stinkt hier naar moraalridders, en niet te zuinig ook zeg!
De overstap van Feyenoord naar PSV ligt altijd gevoelig bij de supporters, hoe je het went of keert, Feyenoord en PSV zijn twee van de drie grootste clubs in Nederland. Daarom begrijp ik het volkomen dat Wijnaldum niet op een staande ovatie hoeft te wachten. Zoals eerder vermeld, vroeger had je nog spelers bij Feyenoord (zoals Bosvelt) die spelers als Wijnaldum de tweede ring inschopten, die aanvoelden wat het Legioen dacht en dit ook uitvoerden. Wijnaldum en Fer zullen allebei op gepaste manier verwelkomt worden.

Maar ook die smerige arrogantie die er bij het gros van de Eindhovenaren hier afdruipt. Alsof ze wel eventjes 3 punten komen ophalen in Rotterdam. Ik hoop gewoon op een mooie wedstrijd welke reclame zal zijn voor de Eredivisie met Feyenoord die dit door-de-gemeente-bij-elkaar-geshopte PSV gek tikt en Wijnaldum twijfelend achterlaat of hij wel de juiste keuze heeft gemaakt.

28 november 2011 om 10:21

Dus omdat Wijnaldum niet slaafs doet wat het Legioen wil, moet hij maar uitgefloten worden? Op fr12 zijn de meeste mensen het er roerend over eens dat we zijn moeder, oma en alles wat met Wijnaldum te maken heeft, kapot moeten schelden. Nou ik doe daar niet aan mee. Omdat ik het niet eens ben met het grootste gedeelte van het Legioen ben ik nog geen moraalridder... heb gewoon mn eigen normen en waarden en vind het belachelijk dat er mensen zijn die het die jongen aanrekenen. Hij was wel degene die het meest kapot was na de 0-10 en was degene die PSV hoofdzakelijk kapot heeft gemaakt in de 3-1 return. Aan inzet heeft t nooit gelegen, maar hij heeft zelf beoordeeld dat hij bij PSV betere stappen kon maken, aangezien er bij Feyenoord veel te veel druk op m lag. Als dat mislukt kunnen we hem met zn allen uitlachen, maar ik gun die jongen het beste in zijn carriere. Hij heeft Feyenoord niets misdaan, dat blijft de club van zijn hart. Bovendien heeft ie 5 milj. opgeleverd, wat zeer goed gebruikt kan worden voor de wederopstanding van Feyenoord.

Triest dat mensen door zulke onderbuikgevoelens iemand het leven compleet zuur willen maken.

28 november 2011 om 12:00

Ik wil je gelijk geven maar,, hoe kan je ineens de logo van psv kussen of erop kloppen alsof hij daar vandaan komt,, alsof hij heel zijn leven daar hebt gespeelt..
dat steekt mij meer dan dat hij naar Psv is gegaan.. Je mag gaan maar niet juichen enzo alsof je zelf uit Eindhoven komt.. Hetzelfde geldt ook voor Fer...

28 november 2011 om 14:58

" Omdat Wijnaldum niet slaafs doet wat het Legioen wil.."? Alleen al in je eerste zin maak je jezelf compleet belachelijk. Slaafs.. in de profvoetballerij zijn er geen slaven!
Wijnaldum mag gaan en staan waar die wil, maar dat wil niet zeggen dat bij bepaalde transfers altijd een stukje emotie om de hoek komt kijken. Van Feyenoord naar PSV is gewoon 'not done' . Het uitfluiten van Wijnaldum is dus een logisch gevolg hiervan.
Jij gooit er in je reactie nog een schep bovenop door tussen de regels door te stellen dat ik het goedkeur dat Feyenoordsupporters zijn moeder, oma en kennissen verrotschelden, dat zal ik ook nooit goedkeuren. De meeste van die ventjes op fr12 hebben net ingedaalde balletjes dus die moet je helemaal niet serieus nemen.
Door jouw reactie bewijs je juist het tegendeel geen moraalriddertje te zijn.

Dit heeft niks met zgn. "onderbuikgevoelens" te maken, Kalou werd ook terecht uitgefloten toen hij openbaar maakte naar PSV te willen verkassen. Over die krokodillentranen bij de 0-10 heb ik ook mijn twijfels, mede doordat ik De Vrij pas echt helemaal stuk zag, en Wijnaldum daarop volgde toen hij merkte dat De Vrij door zijn emoties werd toegezongen door de eigen aanhang.

28 november 2011 om 17:49

jullie moeten niet zo zeuren, hij maakt na elke goal met zn handen de w van rotterdam-west

28 november 2011 om 12:04

Maak je niet druk. Dit PSV is bijna net zo wisselvallig als Feyenoord, alleen hebben ze met 30 miljoen een paar spelers kunnen kopen, die in moeilijke wedstrijden toch het verschil maakt.

28 november 2011 om 18:05

Dat hoop ik ook van ganse harte.

Wijnaldum is niet naar ajax gegaan dat zou pas erg zijn , Wijnaldum houdt net zoveel feyenoord hoe van persie van excelsior houdt beide kozen voor hun carrière kan hun toch niet kwalijk nemen , elke wedstrijd zie ik Wijnaldum groeien dus hij heeft de goede keuze gemaakt. (mijn hele familie is zijn allemaal feyenoorders ik niet maar die zeuren echt niet dat wijnaldum weg is gegaan in het begin wel een beetje nu al lang niet meer is maar een club die ze haten is ajax )

28 november 2011 om 02:50

Ajax zou ik nog vrede mee hebben want dat is gewoon de grootste club toevallig ligt het bij ons Feyenoorders dan gevoelig maar dat had ons meer eer gedaan dan wanneer je het grote Feyenoord van onderandere Coen Moulijn en Willem van Hanegem verruilt voor een club als psv.

28 november 2011 om 12:02

In het verleden is ook Johan Cruijf naar feyenoord gegaan
Als een echte amsterdammer/ajaxied,, maar dat doen veel spelers
maaar wijnaldum doet alsof hij jaren daar speelt en juicht ook alsof hij daar jaren speelt

Ik vind ze gelijkwaardig,

Ik denk dat de vorm van de Keeper de doorslag gaat geven.

Mulder Vs Issakson,

Wie word de winnaar?

Ik vind het toch een logische keuze van wijnaldum. Bij feyenoord nauwelijks mogelijkheden tot investeren de komende jaren. Deze jongen wil hogerop en dat heeft hij gedaan.
Ik vind dat hij tot nu toe bewijst gelijk te hebben. Hij is 1 van de schakels bij psv die voor verassing en creativiteit zorgt, begint steeds beter te spelen, en het scoren lukt ook weer.
Hij wordt opgeroepen voor het nederland elftal, kortom allen punten waarbij hij laat zien de juiste keuze te hebben gemaakt.

En we hebben er toch nog 5 mil. voor gekregen.

ik zeg win-win situatie.

geen gezeur en voetballen. moge de beste winnen aankomende zondag!

laten we hopen net als vorig jaar dat PSV duren punten verspeelt in de kuip in de strijd om het kampioenschap. Ik gun het psv niet als 'koop' club! Dan liever az waar de jeugd een eerlijke kans krijgt en er leuk voetbal wordt gespeeld!

Hoop op een overwinning van Feyenoord laten we net als vorig jaar maar 3-1 doen! En Gini de mondsnoeren met ze psv shirtje hahah wat een lachertje

28 november 2011 om 12:44

Ja, Feyenoord moet PSV de pan inhakken.
AZ, Feyenoord en Twente zijn momenteel een voorbeeld voor het Nederlandse voetbal van hoe het wel hoort.
Dankzij deze 3 genoemde clubs krijgt de jeugd de kans om zich te ontplooien.

comon feyenoord hoop dat we winnen zondag.

ik hoop dat als hij scoort het psv-logo kust, zou mooi zijn haha

28 november 2011 om 18:07

Als ie een echte Feyenoorder is, dan schiet ie de bal in eigen doel en kust ie alsnog het Feyenoordlogo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren