Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik schrok wakker van Van Bommel: gaat die het op het EK wel redden?’

Laatste update:

Het gehavende Nederlands elftal ging dinsdag kansloos onderuit op bezoek bij Duitsland (3-0). De meningen waren achteraf verdeeld, zowel over de waarde die aan de nederlaag moet worden gehecht als over de oorzaak van de oorwassing. Jan van Halst maakt zich zorgen over Oranje.

/

De voormalig algemeen directeur van FC Twente werd niet vrolijk van het vertoonde spel. “Twee dingen: dat we een smalle top hebben en dat de defensie nog kwetsbaarder is dan ik dacht”, vertelt de analyticus aan de Volkskrant. “Dekkingsfouten van Heitinga en Mathijsen sprongen in het oog. En vannacht schrok ik ineens wakker van Mark van Bommel”, geeft Van Halst toe.

“Ik dacht: gaat die het op het EK wel redden in de topwedstrijden? Hij kon het tempo niet aan en werd voorbijgelopen”, viel Van Halst op. AZ-trainer Gertjan Verbeek zag dat linksback Edson Braafheid geen gelukkige wedstrijd speelde, maar was het niet eens met het commentaar op de vleugelverdediger. “Alle kritiek op Braafheid bevalt me slecht. Is die jongen niet behoorlijk in de steek gelaten door twee routiniers, Joris Mathijsen en John Heitinga, die al jaren het centrum van de verdediging vormen?”

Denk je dat Mark van Bommel op het EK in 2012 nog basisspeler is bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen zag dat minimaal 2 van de 3 goals gewoon fouten waren waar onder andere Braafheid duidelikj bij betrokken is geweest.. Dan zijn natuurlijk ook Heitinga en Mathijsen niet foutloos geweest, maar ze zjermens maakten goed gebruik van de zwakke plek bij oranje: Linksachterin.

17 november 2011 om 11:23

Bij de eerste goal liet Van Bommel Özil gewoon de steekpass geven, waardoor Braafheid uit positie stond. Ik vind dat Van Halst gelijk heeft: er wordt teveel gekeken naar de laatste fout, zonder de aanleiding daarvoor in de analyse mee te nemen. Van Bommel zag er erg oud uit tegen Duitsland...

17 november 2011 om 12:06

Als je als leek kijkt, is het makkelijk om braafheid de schuld te geven. Braafheid is echter maar een standin en zijn vervangers zijn allen niet veel beter (pieters, emanuelson, anita)
Heitinga en Mathijsen zijn al jaren het duo en daar moetenw e het mee doen deze zomer... Het zijn gewoon middelmatige verdedigers en dat was te zien. Ze spelen ook bij Malaga en Everton, als ze al speleen en dat is tegen topspitsen gewoon te zien!
van Bommel had na het wk afscheid moeten meenn van Oranje en naar PSV moeten gaan. Ik heb toch het gevoel dat ie door zn late vertrek nr het buitenland, zn plaats op de bank bij Barca, zn gedwongen vertrek bij Bayern zich nog teveel wil bewijzen en alles uit zn carriere wil persen. En dan ga je zeker met zn manier van spelen zijn leeftijd in topwedstrijden gewoon tellen...hij is weggespeeld, klaar

17 november 2011 om 12:36

Ik ben het helemaal met je eens, eindelijk iemand in de media die eerlijk is. Sinds de wedstrijd zie ik heel veel mensen al snel Braafheid de schuld geven, heel veel mensen vergeten dan ook dat hij om te beginnen op 1 van de beste spelers van Duitsland stond en 2 dat hij bijna nooit rugdekking kreeg van Mathijssen/ Heitinga. Met die 2 spelers in het hart van het centrum win je echt Never Nooit het EK en daar moeten we gewoon voor de verandering eerlijk in zijn.

Al de mensen die ook roepen dat Nederland wat spelers miste Wake UP! Dit is het materiaal wat oranje heeft en daar moeten we realistisch in zijn, Robben, van Persie en van der Vaart zijn redelijk vaak geblesseerd waardoor je sowieso geen garantie hebt dat ze in alle wedstrijden kunnen meedoen en Affelay die opeens "gemist" wordt was nog geen basis speler. Dit was gewoon een wake up call voor zowel oranje als het volk, 2e positie op het WK biedt geen garanties voor de toekomst!

Oranje heeft een mooie reeks neergezet tijdens de kwalificaties maar tegen wat voor tegenstanders? En de mensen die roepen van ja dit was slechts een oefen potje, het stelt niets voor: Het stelt wel wat voor, Oranje was kansloos en dat zie je niet vaker. Dat zegt genoeg over het huidige oranje die zo bestempeld wordt als de beste Oranje team aller tijden.

17 november 2011 om 15:42

Ten eerste:
Wie wil je dan je dan in het hart van de verdediging. Douglas komt gewoon tekort ( en die mag nog niet spelen voor Nl). Bruma is nog niet goed genoeg die heeft zijn tijd nodig en dan houdt het al bijna op. Ik geef je gelijk dat Mathijsen the kort komt maar ik vind Heintiga nog steeds prima.

Ten tweede:
Je zag aan alles dat Oranje niet zijn beste dag had( Komt mede door duitsland) en in zon wedstrijd heb je helemaal niks aan een middelmatige speler als Strootman. Zet er dan de Jong neer. Je zag ook dat het beter ging toen Nigel erin kwam. Maar met VDV was het zeker beter gegaan.

Daar komt nog bij dat je tegen sterke tegenstanders beter RVP kunt hebben, en Sneijder werd goed gedekt en kreeg geen kans. En als van Bommel dan een mindere dag heeft en je staat tegenover Özil ja dan is het einde verhaal

17 november 2011 om 13:25

Ja, Oranje moet zich zorgen gaan maken way voetbal betreft. (en op Robben hoeven we vrees ik niet te rekenen.)

Dat is de vraag, wat in elk geval duidelijk is is dat dit het laatste grote toernooi wordt voor van Bommel en we weten wat voor krachten dat kan losmaken. Zie bijvoorbeeld maar het laatste WK van Gio. Afgeschreven voor 90% van de mensen op Voetbalzone, maar wat een WK!

Verder is het te hopen dat de komende maanden nog wat spelers, en dan vooral verdedigers, opstaan. Heitinga is verschrikkelijk slecht en ook Matthijsen is niet meer zo betrouwbaar als voorheen. Het is nu zelfs te hopen dat Douglas mee mag en dat zegt meer over het huidige koppel, dan over Douglas. Daarnaast hoop ik nog steeds dat Drenthe en - of Emanuelson hun houding veranderen. De linksbackpositie is nog de minste, maar kan vrij goed ingevuld worden door één van beide heren.

17 november 2011 om 18:23

Je noemt nu twee jongens op waarvoor beide de linksback niet hun favoriete positie is. Denk je nou echt dat deze jongens dan geen foutjes zullen maken?!

Emanuelson heeft nooit kunnen overtuigen op LB bij Ajax en speelt nu voornamelijk op het middenveld bij Milan. Zelfde geldt voor Drenthe. Deed het opzich wel redelijk bij RM, maar bij Hercules and Everton speelde/speelt hij op het middenveld.

Voorlopig moeten we op Pieters vertrouwen en hopen dat een van de jongens uit Jong Oranje een 'groeispurt' krijgt!

Mee eens Jan, van bommel heeft duidelijk ingeleverd op zijn fysiek. Hij werd er echt finaal afgelopen en ik deel de twijfel over het EK. Maar ja, schoonzoon van zal wel meegaan want liefde maakt natuurlijk blind

17 november 2011 om 11:03

Van Bommel speelt ook een x een wedstrijdje minder hoor!
Normaliter is hij onmisbaar. Laten we eerst maar even afwachten voor we te snel conclusies trekken.

Met wie ik helemaal klaar ben is Dirk Kuyt. Ben benieuwd wat de opstelling is als iedereen fit is. Nu zijn het allemaal logische keuzes wat BvM maakt maar als iedereen fit is mag ik toch echt hopen dat zijn lievelingetje kuyt de bank warm houdt en dat Afellay dan zijn trukendoos uit de kast haalt.

17 november 2011 om 11:34

Precies. Wat een gezeur over Van Bommel ineens. Sneijder speelde ook een draak van een wedstrijd, maar die staat toch ook niet ter discussie??

17 november 2011 om 11:50

Nou nou, sneijder speelde niet goed maar een draak van een wedstrijd?
Ondanks al het slechts om hem heen gaf hij nog 30 goede ballen van de 35 ergens middenin de wedstrijd en dat waren 10 passen meer dan Ozil..

17 november 2011 om 12:12

Laat ik het iets nuanceren dan. Ook van Sneijder hadden we (veel) meer verwacht..

17 november 2011 om 13:25

@zlatan65
Sneijder zijn kwaliteit is mensen diepsturen en bedienen.
We spelen met Huntelaar en Kuyt die je niet kan diepsturen of aanspelen voor de combinatie, laat staan een bal vast houden.
Met Babel die eigen bedachte loopfiguurtjes gebruikt.
Het lijkt me voor Sneijder heel lastig voetballen.

17 november 2011 om 14:06

Dit is dus wat ik altijd zo hekel aan de nederlandse supporters. Van Bommel, door iedereen aanbeden om zijn goede spel en keiharde mentaliteit de laatste jaren. Speelt een keer een ongelukkige wedstrijd en iedereen vraagt zich gelijk af of hij het niveau nog wel aankan.

Laten we niet vergeten dat het zn laatste klusje is als international (waarschijnlijk? en dat brengt veel kracht en kwaliteit naar boven, net zoals bij v Bronckhorst, die werd door iedereen afgedaan als sloom en het zwakste punt van het nederlands elftal. en was hij niet toevallig een van de sterkere spelers van het WK? Laten we nou allemaal niet te hard van stapel lopen na een paar mindere wedstrijden en gewoon geloof houden, met alle topspelers erbij is en blijft nederland gewoon een grote kanshebber op het Ek...

Ook een aanvoerder zoals v. Bommel kan een slechte dag hebben.
Waarom zou die het niet redden? Het is een echte leider op het veld.
v. Bommel moest teveel ander werk opknappen en kwam niet bepaald tot zijn recht in z'n eigen spel.
Ik wil niet zeggen dat hij goed speelde, want dat was totaal niet zo.
De middenvelder had teveel taken in het veld dan hij had verwacht.
En de defensie, ja.... Ik hoop dat er iemand opstaat in de jeugd die direct kan instappen ( Wat misschien te mooi is ). Wat ik ook niet echt begreep is dat Burnet niet geselecteerd was. Ik weet zeker dat veel mensen nu denken dat hij het niveau niet aankan en toestanden. Maar zeg eens werkelijk, als een speler v/d Wiel stand wel stand kan houden in de wedstrijd. Dan zegt dat al genoeg over het niveau van het Nederlands Elftal. En dat je braafheid dan op links plaatst... Tja... Als je het lef hebt om spelers als, Beerens, Luuk de Jong, Braafheid en Wijnaldum te selecteren ( Die uiteraard meer ervaring hebben ) probeer dan ook een Burnet. En we hebben een reus in opkomst namelijk Virgil v. Dijk.! Ik hoop dat die jongen zich enorm snel ontwikkeld!

17 november 2011 om 11:16

Vind je dat je niet iets te snel van stapel loopt.
Van Dijk lijkt me ook prima voor de toekomst maar nu nog niet kom op he. Laten we realistisch zijn want ik weet niet of je de wedstrijd van jong oranje heb gezien maar daar ging onze vriend V. Dijk 2 keer in de fout. En ook met Burnet gaat het wel iets te snel allemaal. Zeer goede wedstrijd tegen Ajax en direct Nl-elftal gaat iets te snel vind je niet?

17 november 2011 om 11:37

@balack
Burnet speelde niet alleen tegen Ajax een goede partij... hij speelt het gehele seizoen al prima en wordt elke keer beter. Hetzelfde verhaal geldt voor van Dijk.
Ik ben wel van mening dat die jongens eerst een periode in jong Oranje moeten spelen.

17 november 2011 om 11:46

Nou nee? Waarom zou dat te snel gaan? Voor v. Dijk misschien wel! Maar waarom voor Burnet? En zoals jij doelt op de toekomst, bedoel ik eigenlijk precies het zelfde. Zou toch mooi zijn als je die 2 erbij hebt, want ik vind dat Burnet niks onder doet van Pieters of Braafheid.. En Bruma is net z'ne verhaal als v. Dijk. Die mag ook proeven van het werk. Ik hoop dat het gewoon voor v. Dijk niet te lang meer duurt.! En het zelfde met Burnet!

17 november 2011 om 12:12

pffff dat geneuzel over van dijk en burnet word ik zo moe van....laat ze eens elke wedstrijd onder grote druk presteren en kijken of ze dan nog zo goed zijn. Bij jong oranje zijn ze al flink door de mand gevallen.....

17 november 2011 om 13:36

Dat zelfde kun je ook over Vlaar zeggen. Veel mensen prijzen hem ook aan met het Nederlands Elftal, terwijl v. Dijk kwalitatief niks te kort komt..
En Ajax? Feyenoord? Twente? Volgens mij toch teams waar je met concentratie moet beginnen, ongetwijfeld de grote druk die op je schouders vaart. En toen hebben de jongens ook goed gespeeld!..

17 november 2011 om 16:23

Van Dijk en Burnet hebben een paar wedstrijden aardig gespeeld bij Groningen. Speelden allebei dramatisch bij jong oranje dus waarom zou je die oproepen voor Oranje?
Ik ben het wel met je eens dat Vlaar al 3 jaar stil staat in zijn ontwikkeling en er niks van bakt.
Dan kan je beter de Vrij oproepen die speelde prima bij jong Oranje.
Dat was de enige verdediger die een voldoende

17 november 2011 om 22:42

Ja, met jou ben ik het wel eens. Ik heb gewoon de hoop dat v. Dijk en Burnet de ontwikkelingen blijven voort zetten. Zodat in ieder geval Burnet het kan waarmaken..

17 november 2011 om 16:21

Ik weet niet of jij de wedstrijd van Jong Oranje hebt gekeken?
Maar Burnet speelde werkelijk een dramatische wedstrijd, hij werd aan alle kanten voorbij gelopen, misschien moet hij eerst is bij jong oranje gaan presteren voor hij voor Oranje in aanmerking komt.
Het zelfde geld voor van Dijk die speelde ook slecht bij jong oranje

Hopelijk komt Douglas voor Heitinga en komt Pieters heel snel weer terug. Hoop verder dat Kuijt naar rechtsback gaat, aangezien van der Wiel ook een grote prutser is.

17 november 2011 om 11:02

Van der Wiel speelde gewoon een behoorlijke pot. Laat je niet blind maken door de prestaties van afgelopen maanden bij Ajax. Het was juist Kuyt die in mijn ogen te kort kwam die wedstrijd. Zeker aanvallend.

17 november 2011 om 12:31

Goed gezien. VD Wiel speelde erg goed, kwam goed op en had lekkere loopacties. Heeft wel mindere voorzetten, zoals we al weten. Kuyt was weer drama. Die moet met spelers als Van Persie, Robben en Sneijder spelen zodat hij minder opvalt. Als het op hem afkomt kan hij het echt niet.

17 november 2011 om 13:26

Vdwiel oogde ook heel scherp.
Het lijkt erop dat hij een beetje is wakker geschud door het gefluit.
Was tegen Duitsland zeker de beste speler aan Nederlandse kant.

17 november 2011 om 11:34

Kuijt vond ik tegen Duitsland matig. Van der Wiel speelde aardig, niet goed, maar zekers ook niet slecht. Vooral niet als je het vergelijkt met zijn collega aan de linkerkant. 3 van de 3 tegendoelpunten gingen over de kant van Braafheid. Van der Wiel bracht aanvallend ook stukken meer, dus ik zou Van der Wiel gewoon laten staan. Je verwijt hem denk ik dat hij een Ajacied is...

17 november 2011 om 12:08

Braafheid krijgt veel commentaar, maar hij moest elke keer mee met Muller die veel naar binnen trok. V Bommel en Strootman lieten elke keer Ozil vrij naar de zijkant lopen

Van Bommel mist snelheid. Hoewel hij nooit echt een lievertje is geweest compenseert hij gebrek aan snelheid steeds meer door charges, dat valt duidelijk op.

Van Marwijk moet denken aan de toekomst en aan wie dan het centrale verdedigende duo gaat vormen op het middenveld. Wordt het van der Vaart/ Strootman of De Jong/ Strootman?

17 november 2011 om 11:29

Ik ben het met je eens dat die opstelling nergens over gaat. Babel was tegen Duitsland de enige die gevaar kon stichten, dus waarom zou hij er niet bijhoren? Ik denk dat hij zich juist goed heeft bewezen de afgelopen 2 interlands. Ik zie hem op dit moment liever dan Kuyt.

OT: Ik denk dat Van Bommel het niveau zeker nog aankan, Ik zou voor de ervaring kiezen met De Jong en Van Bommel, ik vind Strootman nog te licht voor het Nederlands Elftal.

17 november 2011 om 11:35

Ach Babel, hij kan geen voorzet geven en hij kan niet schieten. Heeft geen 1 schot op goal gehad, maar probeert het 100 keer. Babel komt gewoon te kort voor de top, weet niet waarom Liverpool hem haalde (en dat voor zo'n bedrag), bij Ajax was hij al niet super, dan kom je voor de top al helemaal te kort.

Over braafheid zou van der Gijp zeggen "tsonge jonge wat is die slecht hè, die kan er echt geen reet van" en zo is het precies. Vergeleken met hem is Pieters(tje) een geweldenaar. Verder is wat heel Nederland al lang weet en gezien heeft wederom bevestigd. Nederlanders kunnen vandaag de dag niet meer verdedigen maar alleen maar achteruit lopen. Eigenlijk is dit de tijd om Douglas te selecteren als hij dispensatie krijgt, en dan maar hopen dat hij de nieuwe Jaap Stam voor Nederland wordt.

Van Bommel zal het makkelijker krijgen als van Persie en Robben er weer bij zijn omdat een tegenstander dan veel meer rekening met hen zal houden dan nu het geval was met Babel en Kuyt en daardoor minder druk naar voren zullen zetten en Nederland weer meer de bal heeft in plaats van er steeds achteraan te moeten.

17 november 2011 om 14:34

haha kom maar even wisselen pietertje.....
denk dat je wel gelijk heb met wat je zegt

Wat zijn wij Nl-ers toch enorm goed in het opblazen van een muis in een olifant. Echt hoor, wat maakt het uit dat we een oefenpotje verliezen tegen Duitsland? De spelers zitten allemaal in drukke competities en soms nog Europese competities. Je kan het ze niet heel erg kwalijk nemen als ze voor een vriendschappelijk potje ballen, niet 100% gebrand en gemotiveerd zijn, wanneer ze weten dat ze over een paar dagen weer moeten werken voor hun geld.(en dan is goede motivatie en inzet heel belangrijk, of je verliest je basisplek bij je werkgever). Tot NL gekwalificeerd was voor het EK, was er niets, maar dan ook echt niets om over te klagen. Alles werd gewonnen, alles. We zijn dan vroeg gekwalificeerd en de ploeg laat de teugels een beetje vieren. Big deal man, we willen niet alle wedstrijden tot aan het EK met 10-0 winnen, dan gaat elke ploeg die tegen ons speelt op het EK met 11 man achter de bal spelen. En het is waarschijnlijk maar goed ook dat we eens op aarde terugkeren na die enorm sterke reeks. Als we naar het EK toe gaan en denken dat we goden zijn die iedereen wel even gaan wegspelen, dan gaan we nooit de finale halen.

Bovendien, deze nederlaag moet niet buiten proportie geblazen worden. Duitsland speelde goed, wij speelde zwak, dus wonnen zij simpel. Dat zegt weinig verder, wij kunnen ook supergoed spelen als de motivatie en inzet van de spelers wel aanwezig is.

17 november 2011 om 12:43

Hulde voor deze reactie! Meer hoef ik niet te zeggen

Braafheid heeft (samen met Babel overigens) bewezen het niveau niet aan te kunnen. 3 goals kwamen voort via de rechterflank, de plaats waar Braafheid stond. Dit vind ik veelzeggend, en als je de goals ziet dan wordt hij te simpel weggezet (vooral als verdediger) of hij is gewoon dik te laat. Nee, Braafheid, ik denk niet dat je nog vaak zal worden opgeroepen na zo'n wedstrijd.

17 november 2011 om 12:28

Vond Babel beter dan KJH en Kuijt samen....

17 november 2011 om 13:37

Huntelaar werd ook erg goed in stelling gebracht.. Nee totaal niet. Hoe kun je dan verwachten dat een spits dan goed speelt als hij nooit een goeie bal krijgt.
Kuijt daarin tegen kreeg wel veel ballen maar die liet over de lijn lopen of hij deed er niks mee.

17 november 2011 om 16:18

Huntelaar kreeg geen bal omdat hij elk duel verloor

Zo! Bommel speelt een mindere wedstrijd en het levert hem gelijk het stempel 'te oud' op? Ik had niet verwacht dat Van Halst aan dit soort opportunisme meedeed. Valt me erg van hem tegen, zoals het me ook tegenvalt dat hij zo mild is voor Braafheid en diens falen afschuift op Heitinga en Mathijsen. Natuurlijk liet het optreden van deze heren eveneens te wensen over, maar Van Halst praat alsof Braafheid nog een talentje is. Hij mag dan maar weinig in Oranje hebben gespeeld, maar dat komt vooral omdat hij niet goed genoeg is. Braafheid heeft ook al een behoorlijk voetballeven achter de rug. Voor Oranje is hij gewoon te traag, heeft hij een te lage handelingssnelheid.

Bommel moest niet teveel werk opknappen. Hij moest gewoon doen wat een verd. middenvelder moet doen maar dat kan hij niet meer. Daardoor komt ook de verdediging in grote problemen.

Dhr Verbeek moet dan toch is beter naar de wedstrijd kijken want Braafheid liet continu zijn man lopen. Duitsland scoorde 2 van de 3 goals over rechts door dekkingsfouten van Braafheid. Matthijssen moet idd is nadenken of hij het nog aan kan want na het WK heeft hij niks meer laten zien (misschien zijn blessure?) en het middenveld moet gevormd worden door jonge/ snelle gasten met Wesley er voor. En eventueel een echte link en rechts- buiten zou ook niet verkeerd staan (robben geblesseerd helaas maar wel een buiten speler). Dan zie je de ware kracht achter Oranje. Tegen Duitsland stonden er een stel zoutzakken op het veld zonder enig stukje beleving en motivatie!

Mathijsen, Heitinga, van Bommel en Braafheid waren inderdaad allen niet goed! Ik vond vooral Mathijsen en Braafheid zeer slordig. Braafheid is geen 18 meer en heeft ondertussen genoeg ervaring om zelf het spelletje te snappen. Bij de eerste goal dekt hij het doel goed af en stapt Mathijsen voor Muller op het moment dat de voorzet komt. Mathijsen ging hier dus totaal de fout in en liet Muller zo lopen. Van Bommel volg ik al een tijdje niet meer vanwege Italiaans voetbal, maar werd echt dik voorbij gelopen door Ozil. Ik weet niet of het aan Ozil lag, aan van Bommel of gewoon aan beide, maar als Oranje zo door gaat wordt EK winst onmogelijk!

17 november 2011 om 13:14

Je vergeet Kuijt die was slecht en leed veel balverlies, ook kwam er geen voorzet van hem, alles werd geblokkeerd.

17 november 2011 om 13:16

Deed die ook mee? Was dat die nummer 7? Volgens mij werkte hij aan een reclamespotje van Adidas, aangezien hij alles inleverde bij wit!

Braafheid moet die kritiek maar accepteren. De hele wedstrijd lang zijn alle gevaarlijke aanvallen over rechts gekomen, precies waar hij en babel stonden. Dat was gewoon de zwakke schakel en dat wisten de Duitsers.

Goh, wat kan het snel gaan in de voetbalwereld. Zo ben je onbetwist en binnen enkele weken kun je niks meer. Walgelijke gozer, die Van Halst. Collectief niet bijzonder.

Is het nieuw dat Van Bommel voorbij gelopen wordt als het tempo omhoog gaat? Nee. Dit is precies de reden dat Van Basten het nooit in hem zag zitten.

En respect voor Verbeek dat hij het op neemt voor Braafheid. Allemaal een ''nieuweling'' afvallen terwijl de routiniers het ook allemaal lieten afweten.

17 november 2011 om 13:12

Ach ja bepaalde spelers zijn om voor mij onbekende redenen heilig verklaard, en als dan v.persie weg valt hebben ze ineens niemand om af te zeiken.
Weet je wat ik nog het mooiste vind is dat de zelfde mensen die mij voor gek verklaarde, toen ik zei dat de aanvoer van Sneijder gewoon bagger was, nu ineens zeggen dat de aanvoer bagger was.
Iedereen zegt ook dat Sneijder gewoon een mindere dag had tegen duitsland, maar ik zag gewoon een normale wedstrijd van Sneijder maar dit keer werd er geen schot van richting verandert of iets dergelijks.

17 november 2011 om 16:19

Sneijder heeft een fantastisch seizoen gespeeld voor het WK. Maar momenteel speelt hij niet bepaald de pannen van het dak bij Inter.

17 november 2011 om 16:17

Die van Bommel probeert altijd zijn eigen onkunde recht te praten. Hij voegt helemaal niks toe. Maar door Bert zijn vriendjespolitiek komt hij er steeds weer in. Bert wil iedereen tevreden houden en dat kan niet. Van Bommel kan alleen maar smerige overtredingen maken.

Trouwens een typische Van Bommel bij de derde tegengoal van Duitsland. Wie liet Ozil lopen waardoor Heitinga 1 tegen 2 kwam? Juist ja, van Bommel. Maar daar zegt de slapjanus weer niks over.

Van Bommel, die had na het Wk een punt moet zetten. Die gozer beloopt het niet meer, linksback zou ik drenthe proberen omdat het echt een gebrek is aan linksbacks. Backup Linksback eventueel anita/emanuelson/pieterse. Middenveld twee sterke breekijzers en op basis van tot nu prestaties zou ik voor de rechterkant voor boerrigter kiezen.

Steek
Greg
Heitinga
Matthijsen
Drenthe
Nigel
Kevin S.
Persie
Wesley
Boerrigter
Huntelaar

Ondanks dat van Bommel een mindere wedstrijd speelde, vind ik niet dat hij in de basis elf thuis hoort van Oranje voor het aankomende EK. Strootman ontwikkelt zich gigantisch en is zowel controlerend als aanvallend erg sterk.

Verder ben ik van mening dat ook Pieters daar gewoon niet thuis hoort. Pieters is een degelijke verdediger, maar in Oranje moet je wel iets meer kunnen brengen. Zo zie ik Nigel de Jong liever op de linksback positie. Hij is een goede balafpakker en heeft altijd de volle inzet.

Stekelenburg
v. d. Wiel
Heitinga
Douglas
N. de Jong
Strootman
v.d. Vaart
Robben
Sneijder
Elia
v. Persie
17 november 2011 om 12:07

Goeie opstelling, al zou ik dan alleen the Hunter i.p.v. RvP opstellen..

17 november 2011 om 20:34

Klaas-jan Huntelaar zal geen goede aanvoer krijgen als Robben (linksbenig) als rechtsbuiten naar binnenkomt en Elia (rechtsbenig) als linksbuiten naar binnen komt. Met Robin van Persie in de spits zal er sprake zijn van lopende mensen en dergelijke. Ik snap natuurlijk wel dat Huntelaar een echte afmaker is, maar niet in de opstelling die ik noemde. Dan zal je een rechtsbenige op rechts moeten hebben en een linksbenige op links.

17 november 2011 om 12:26

Ik zou juist Strootman als linksback opstellen en De Jong als VM. In een 4-2-3-1 systeem spelen de backs eigenlijk bij balbezit veel meer naar voren dan de verdedigende middenvelders. Omdat Strootman zowel aanvallend als verdedigend sterk is, zou ik hem daar neerzetten. Verder een goede opstelling.

17 november 2011 om 20:35

Dat is wel een interessante discussie. Weet iemand toevallig of Kevin Strootman veelzijdig genoeg is om als linksback te fungeren. Want dan heb je ook nog eens een linksbenige als linksback. En Nigel de Jong als balafpakker op het middenveld is natuurlijk niet mis.

20 november 2011 om 14:52

Ja, ik zou het niet weten. Je moet natuurlijk wel veel kunnen rennen als linksback.

tjong...v Halst...daar kom je op tijd achter.
Ik zei het na het wk al..tijd voor een nieuwe want v bommel hebben we in 2012 niks meer aan en kwalificeren lukt ook wel zonder hem.

en braafheid..tja...heitinga en mathijsen deden het slecht dinsdag, maar als je hem naast terry en vidic zet valt hij nog steeds door de mand

Wanneer gaat de Fifa zich over de versnelde naturalisatie van Douglas buigen? Zou toch mooi zijn als dit voor de komende oefeninterlands gebeurt! Kunnen we vanaf dan met de beoogde centrumverdedigers, Douglas en Bruma, voor het EK gaan spelen!

Iedereen doet weer mee aan het massaal afbranden van bepaalde spelers op basis van 1 wedstrijd. Er lopen er in het nl's elftal best wel een paar rond die aan vervanging toe zijn, maar om nu Van Bommel aan te pakken op basis van een wedstrijd waarin het hele team faalde slaat nergens op. Bommel handhaaft zich zonder moeite in de fysieke italiaanse competitie. Die moet dus nog zeker niet afgeschreven worden.

17 november 2011 om 11:46

Beter dan het afbranden met zijn allen van 1 speler. En nu zien we het verschil met of zonder hem. Excuseer me dat ik er van kan genieten.

En in de Serie A kan elke opa zich handhaven, daar is het tempo nog lager dan in de Eredivisie.

17 november 2011 om 12:16

Je bedoelt Van Persie? Das nu precies de speler waarvan ik idd vind dat we daar wel kritiek op mogen hebben. Die heeft in zn laatste pak-'m-beet 10 interlands niet gepresteerd. Van Bommel speelde slecht tegen DL. Klopt. Maar om nou op basis van die ene wedstrijd te concluderen dat hij tekort komt om met NL op het EK te spelen is onzin. En dat tempo in Italie klopt mss wel, maar hoeveel teams in de wereld spelen het spelletje dan zoals DL? Dat is er eigenlijk maar 1. En de conclusie dat NL slecht was omdat jouw favoriet niet mee deed is natuurlijk belachelijk. Dat weet je zelf ook wel. Maar jij haalt blijkbaar vreugde uit kleine dingen!!

17 november 2011 om 12:30

Dat zeg ik niet. Van Persie had hier weinig aan veranderd. Maar het spel tegen Duitsland is geen incident, en tot dusver werd consequent met de vinger gewezen naar Van Persie. Nu begint men in te zien dat het hele team niet deugd, om te beginnen bij Van Marwijk.

Maar goed, dat Huntelaar verder 3 mogelijkheden verprutste in de 16 door gebrek aan controle en overzicht houden jullie stil. En dat hij ieder(!) duel verloor zodra een Duitser kort op hem zat, speelde Duitsland ook nog meer inde kaart. Duitsland ging op een gegeven moment gewoon blind aanvallen, omdat je toch wel 1 op 1 kan spelen tegen Klaas-jan. Het Oranje middenveld werd constant onder druk gezet mede omdat niemand voorin een bal kon vast houden. Zo werkt voetbal nu eenmaal.

Wat Van Bommel betreft, dat is het punt niet. Wat is zijn meerwaarde dan tegen de zwakkere landen? Tegen de sterkste landen verzuipt hij... geef me 1 reden om hem op te stellen tegen landen die minder zijn.

17 november 2011 om 16:17

Ik weet niet of jij het ook hebt, maar altijd als ik de wedstrijden van het Nederlands elftal kijk vind ik ze echt saai. Daarom was ik ook niet echt teleurgesteld dat ze de finale verloren.

Maar aangezien jij Van Persie liefhebber bent, hoe zou jij spelen in het Nederlands elftal? Zou jij Van Persie in de spits zetten of op 10? Zou je Van der Vaart erachter zetten of Sneijder? Of zou je het hele systeem omgooien? En op de vleugels nog steeds met twee naar binnen kappende mensen, of zou je Robben op links zetten?

17 november 2011 om 17:08

Ik had dat ook. Sterker nog, ik kreeg een beetje een wrang gevoel toen we uiterst gelukkig van Brazilië wonnen. Daar had het van mij mogen ophouden.

Ik zou zo spelen:

Sneijder naast De Jong, voor de snelle pass naar voren. Het spel verdelen van voor de defensie. Tevens is hij best in staat de ruimtes dicht te lopen bij balverlies. Zolang De Jong vooral de duels aan gaat.

Van der Vaart op 10 omdat hij een koning is tussen de linies.

Robben op rechts omdat het Robben is.

Afellay als verbindingsspeler, tegen betere landen eventueel Kuyt.

Douglas naast Heitinga. In balbezit kan Heitinga dan doorschuiven naar het middenveld... waar Sneijder weer doorschuift naar Vdv. Met Douglas kan je tegen de meeste spitsen gewoon 1 op 1 spelen.

Steek
VdWiel
Heitinga
Douglas
Pieters
Sneijder
De Jong
Robben
VdV
Afellay
RvP
17 november 2011 om 17:28

jij bent ook geen voetballiefhebber Persiangooner jij bent Van Persieliefhebber en basta. Wat was hij weer goed he tegen Zwitserland? Nou nou......

17 november 2011 om 17:49

Als je voetballiefhebber bent, ben je juist een Van Persie liefhebber. Niet de zaken verdraaien.

Mits iedereen fit is, heeft Nederland een erg sterke ploeg. Met name het middenveld en de aanval puilen uit van de toppers, alleen achterin hopen dat Douglas op tijd geselecteerd kan worden als vervanger van Bouhlarouz die zijn beste tijd wel gehad heeft. En Braafheid komt ook te kort, oranje-onwaardig, liever een Emanuelson of Drenthe achter de hand hebben dan Edson. Boerrigter ipv Elia wanneer laatsgenoemde te weinig speeltijd krijgt bij Juve. Voorin veel positiewisselingen om Huntelaar heen, met Robben, van Persie en Sneijder.

Mijn 23-koppige selectie voor het aankomende EK zou er als volgt uitzien, mits iedereen fit is:

Doel: Stekelenburg, Vorm, Krul

Verdediging: vd Wiel, Heitinga, Douglas, Maduro, Mathijsen, Pieters, Emanuelson

Middenveld: v Bommel, De Jong, Strootman, Janssen, Sneijder, Van der Vaart, Afellay

Aanval: Van Persie, Huntelaar, Robben, Kuyt, Elia (/ Boerrigter) en Babel

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
v Bommel
Strootman
Van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar

Nederlanders nuchter? Kus mijn half Nederlandse/italiaanse reet.

Ze verliezen een nutteloze wedstrijd van Zweden, spelen gelijk tegen Zwitserland en verliezen van Duitsland.

Conclusie: ze kunnen het niet meer, van Bommel is te oud, Huntelaar toch niet zo goed, evenals Sneijder en we noemen VDV zelfs als gemis...

Braafheid is een pannekoek, maar goed dat wisten we allang en Van Halst (zelf verdediger geweest) houdt het handje boven de ex Twentenaar.

Maar bovendien wat word ik moe van die 'nuchtere' Hollanders. Alsof je niet kan verliezen van Duitsland en Zweden (wedstrijden die nergens om gaan) en gelijk spelen tegen Zwitserland. Vervolgens schreeuwen ze wel keihard dat Spanje beter is (op hun broek van Engeland, Italië, Portugal en gelijk tegen Costa Rica). Hypocriet.

Nuchter? Na drie kutwedstrijden zouden we ons niet eens meer kunnen meten met landen als Spanje en Duitsland? Men vergeet volgens mij dat Nederland best vaak een vlekkeloze kwalificatie speelt en op het toernooi zelf als een natte krant. Waarom zou je je hier druk om maken en niet vasthouden aan de finale WK? Blijf nuchter. Van Duitsland kan je verliezen, het gaat erom dat je wint op het Ek/wk (EK in dit geval).

En dan zeggen ze tegen mij: Pizzakoerier, als jij één Italiaanse eigenschap in ieder geval bezit dan zou dat opportunisme zijn xd

17 november 2011 om 13:04

Verschil is dan ook dat bijna alle Nederlanders, zich zelf als een van de favorieten bestempelen(bij bijna elk toernooi) Maar gewoon weer met lege handen naar huis gaan. En Italie afschrijven en ze vervolgens weer doodleuk met een titel vandoor gaan.. Doen ze altijd ook met landen als Duitsland in het verleden. Het chauvinisme maakt ze blind.


Van Bommel heeft zijn beste tijd gehad. Hij is tactisch nog steeds een bruikbare speler en hij kan ook jongens aansturen, maar hij heeft niet het loopvermogen, de power en de duelkracht van Nigel de Jong. Dat is wel vereist als je met V/d Vaart en Sneijder wilt gaan spelen. Het wordt tijd dat Van Marwijk vooruit gaat kijken, zoals hij met Van Nistelrooy ook gedaan heeft.

17 november 2011 om 13:41

Gstarraw
Helemaal eens. De Jong moet niet naast vbommel maar ipv vbommel. vbommel is slim, een leider en kan ballen afpakken, kortom hij heeft kwaliteiten, maar de Jong is fysiek sterker en denkt defensiever (verdedigt zelfs mee tot achterlijn, zie Ek2008). De Jong is een vereiste als je daarnaast vdvaart wilt opstellen. Tegen Duitsland hebben we kunnen zien dat de ervaren vdvaart beter is dan de nog jonge Strootman voor wie het te snel ging.

Veel belangrijker nog is dat Affelay fit wordt. Hij heeft dynamiek, een dribbel en is een teamspeler. Met Affelay aan de zijkant (links) zal de spits minder op een eiland komen te staan. Tegen Duitsland was het grote verschil de dynamiek van Muller en Ozil en het gebrek daaraan bij NL. Niemand heeft de dynamiek van Affelay. Robben kan dan rechts en kan als individualist zelf beslissend zijn.

In de spits zou ik Huntelaar opstellen denk ik. Hij kan spitsengoals maken met links en rechts en kan erg goed koppen. Voetballend kan hij niks, maar dat is minder erg al heb je Affelay, Robben en Sneijder en vdvaart al spelen.
Hoewel vpersie ook zou kunnen, vind ik dat Robin vrijwel nooit op zijn tekortkomingen wordt gewezen, waar dat bij bv Sneijder wel vaak gebeurd. vpersie speelt dan niet goed en is dan ''ongelukkig''. Echter een spits in oranje moet een killer zijn, ik zie te vaak vpersie de bal overjagen van dichtbij, hij heeft geen diepgang en is in de drukte te langzaam in de snelle combinatie. Hij kan tien keer beter voetballen dan Huntelaar maar Huntelaar is 10 keer meer killer in de 16, hoe vaak Robin ook scoort. Robin is meer van de mooie goals, die hij ook zelf kan creeren. Bij Arsenal is hij de meevoetballende spits en het ''centrum'' van hun spel. at hoeft bij oranje niet. Hoewe;l Robin een geweldige speler is zou ik hem ernaast zetten, al is het ook weer niet ''érg'' al zou hij spelen. Maar Huntelaar geniet mijn voorkeur wanneer alle andere creatieve spelers al spelen.
En Robben en Affelay vind ik beter aan de zijkanten en Sneijder en vdvaart beter op 10. Dus zou dan, hoe goed ook, vpersie op de bank komen.

Verder is het raadzaam om nooit meer een zo goed als gehandicapte linksback op te stellen. Kuyt er direct uit. Goede instelling en jongen maar geen dragende speler als het minder gaat.

Steek
vdWiel
Heitinga
Mathijsen
Pieters
de Jong
vdVaart
Robben
Sneijer
Affelay
Hunter/RvP

Het was goed om nu te verliezen in ieder geval. Als we nu ook van de Duitsers gewonnen hadden, hadden we waarschijnlijk weer een tijd op een roze wolk geleefd.

De linksbackpositie blijft een zorgenkindje. Zowel Braafheid, als Pieters, Anita of zelfs Emanuelson, Tiendalli of Drenthe zijn allemaal Oranje-onwaardig. Allemaal net even niet.
Verder zit de sleet er bij Van Bommel er aardig op, zeker bij een ploeg die wil voetballen. Bij een compact spelende ploeg valt het minder op.

Verder hadden Mathijssen en Strootman een mindere interland. Nu dat kan een keer.

Laat het snelle circulatievoetbal van Duitsland een voorbeeld zijn. Dus niet een bal aannemen, goed leggen en dan pas spelen. Maar lopende spelers, snelheid en 1x raken !!

Ik blijf erbij dat als iedereen fit is we gewoon een 3x sterkere aanval hebben en dat dat ook zijn effecten heeft op de verdediging en middenveld van de tegenstander. Van Persie en Robben trekken allebei 2 spelers mee en dan worden van Bommel en Strootman echt niet zo overlopen hoor. Nu mistte je dus van Persie, Robben en hun vervangers Elia, Afellay en Boerrigter. Babel en Kuyt zijn niet in staat om een bal voor het doel te krijgen dus dan heb je ook geen fluit aan Huntelaar. Robben en van Persie zijn allebei ook betere lopers qua inzicht en dan is Sneijder ook ineens beter omdat zij wel Sneijder begrijpen.

Dan nog zou je kunnen verliezen van Duitsland net zoals je van Spanje kan verliezen en moet er gewoon hard gewerkt worden aan de linksbackpositie en aan nieuwe aanwas van verdedigers. Maar ja Duitsland speelde gewoon goed, wij mistten 6 van onze beste spelers, Braafheid maakte in zijn 1tje van onze verdediging een gatenkaas en Sneijder kan het niet in zijn 1tje. Het word ook wel erg overdreven allemaal weer.

het probleem van oranje is dat er geen volwaardige verdedigers die heitinga en mathijsen uit de basis spelen,ik heb heitinga altijd een zwakke verdediger gevonden,maar doordat oranje de finale op het WK bereikte,werd alles gecamoufleerd,plus het feit dat mathijsen heitinga verdedigend altijd te hulp schiet,maar na zijn blessure bij HSV is hij niet meer de oude,en de club besloot hem te verkopen aan Malaga waar hij nog steeds worstelt om zijn oude niveau te halen,en ik vrees dat de verdediging het zwakste schakel zal zijn op het Ek,en dat het misschien een vroege uitschakeling zal veroorzaken.
over van bommel gesproken; hij moet altijd twee tellen extra nadenken na de balaanname om er iets mee te doen waardoor het spel trager wordt en voorspelbaar,en als je een counter begint,kun je beter hem overslaan,want hij haalt het tempo uit het spel,en over zijn verdedigende rol: hij begint veel overtredingen te maken,sommigen ervan duiden erop dat hij het tempo gewoon niet meer kan bijbenen,en sommige mensen roepen dat hij slimmer is geworden,maar ik vind van niet,en ik denk dat VAN Marwijk meer lef moet hebben om zijn schoonzoon te bekritiseren ,en dat hij hem op de bank zet,hij voegt de laatste tijd niks meer toe aan het team

De oplossing is heel simpel. Royston Drenthe op de linksback. Nigel de jong op het middenveld voor Van Bommel en altijd spelen met Vd Vaart Sneijder V persie en robben. Alleen is onze bondscoach bang om iets te proberen en bang om zijn schoonzoon voor het hoofd te stoten. En Strootman kan ook wel thuis blijven want die komt fysiek ook tekort zoals van de week wel bleek.

17 november 2011 om 12:21

Waarom wil je Drenthe op linksback? Pieters was voor zijn blessure goed bezig bij psv.
Meen me ook te herinneren dat drenthe niet linksback wilde spelen maar dat weet ik niet zeker.

17 november 2011 om 12:59

Je zegt het goed. Pieters is bij psv goed bezig maar komt tekort voor oranje. Van Marwijk is gewoon bang om zijn ja knikkers vaarwel te zeggen voor spelers die iets meer begeleiding nodig hebben. En ik ben er van overtuigd dat sinds de aanstelling van Ernest Faber oranje in verdedigend opzicht minder geworden is omdat deze trainer zelf nooit het allerhoogste niveau heeft aangekund.

17 november 2011 om 16:15

Roysten speelt nooit linksback dus waarom zou je hem daar neer zetten?
Heeft hij de afgelopen 2 jaar laat iets zien als linksback?
Nee want hij speelde of niet of niet als linksback dus waarom zou je hem in godsnaam linksback zetten

waarom niet deze opstelling?

als je nigel de jong samen met douglas/boularous in de verdediging zet heb je een beest van een verdediging waar je echt niet zo makkelijk doorkomt. Met de jong breng je wel weer risico's mee op een rode kaart. Maarja, je zou het altijd keer kunnen proberen.

Verder geef drenthe of emmanuelson weer een kans. Zij zijn alle 2 beter dan pieters ( en braafheid waar ik het liever niet over wil hebben) plus ze hebben een goede voorzet in huis.

En zet dan Robben in de spits en op linksbuiten van persie en rechtsbuiten affalay.

Elia verdiend toch geen basisplek. En de vraag is nog maar of die mee naar het ek gaat. Want hij zit telkens op de bank. En aan een elia niet in vorm heb je niks aan dan kan je nog beter een luciano narcing van heerenveen meenemen.

Verder verdiend boerigter gewoon een plek bij de selectie, dan wel niet in de basis maarja zo speler kun je wel goed gebruiken beter dan een kuyt. Ik vind dat kuyt ze beste tijd gewoon gehad heeft en ze plek aan iemand anders moet afstaan want kom op wat heb je op dit moment aan een kuyt?
Zelf bij liverpool speelt die steeds minder. Oke hij heeft veel ervaring en is een doorzetter maar verder behalve dat speelt die niks klaar zelfs een Van beukering in vorm is nog beter dan kuyt( als hij niet zo dik en sloom was)

Tot slot Van bommel hoort er gewoon nog bij. Want iedereen praat wel over van bommel maar bijna niemand speelde goed bij nederland tegen duitsland. Dan zeg je toch ook niet we gaan iedereen eruit halen en een nieuwe team samenstellen?

Stekeleburg
vd wiel
nigel/boula
douglas
drenthe/emma
strootman
bommel/ v.d
affalay/elia
snijder
v persie/boe
robben/hunte
17 november 2011 om 12:43

Dat Nigel de Jong meer ervaring heeft lijkt me niet meer dan logisch, maar ik denk dat ze ongeveer net zo goed zijn. het enige verschil is dat strootman meer aanvallend ingesteld is dan de jong.

verder zou ik Oranje in de volgend opstelling wel eens willen zien spelen in voorbereiding van het Ek.
Het is wel een heel erg aanvallende opstelling

Stekelenburg
Van der Wiel
Bruma
Heitinga
Mathijsen
Sneijder
Vd Vaart(c)
Robben
Van Persie
Boerrigter
Huntelaar

Zou van Marwijk het aandurven om zijn lieveling Kuyt en schoonzoon van Bommel niet op te stellen?

Dank JE WEL gertjan verbeek... en jan van halst is wakker geworden..? heel nederland is in euforie wanneer het over het nederlands elftal gaat maar zijn ze wel zo goed als nederland denk? als je in de kwalificaties nr 1 word en je plaats voor het ek lijkt dat al heel wat. maar kijk eens tegen welke landen dat zijn Finland.. sanmarino.. bulgarije.. om maar een paar te noemen, dat zijn geen echte testen om je te meten met de echte toplanden. en ja als dan ineens duitsland komt dat een topland is val je in een keer door de mand.. kan je wel zeggen ja die waren er niet .. dan had ik het nog wel willen zien als robben vd vaart en van persie er wel waren. in die finale was toch ook iedereen er. maar dat bedoel ik Nederland is een NET niet land! soms ziet het er heel leuk uit tegen finland ja.. dit voetbal land Overschat zich!

17 november 2011 om 13:13

Bulgarije? Ik ben Bulgarije niet tegengekomen in de kwalificatiereeks.. Ik denk dat je Hongarije bedoelt.

17 november 2011 om 13:16

Hey.. heel scherp!!. fout bedank!

Hier heeft van Halst gelijk, van Bommel wordt steeds ouder en mist snelheid en felheid om spelers als Ozil uit de wedstrijd te halen. Vederder denk ik dat de verdediging heel drama is met name Joris Mathijsen speelt zeer zwak en is niet meer de jongste, daarom hoop ik dat Douglas op het EK mag spelen. Verder was Braafdeid de aller slechste op het veld, die moet ook vervangen worden door Pieters of Drenthe.

Als alle spelers van Oranje fit zijn dan haal ik Van Bommel eruit en zet De Jong in zijn plek, Strootman kan het niveau nog niet aan dus kan VDV het beste op het middenveld spelen.

Stekelenburg
V/D Wiel
Douglas
Mathijsen
Erik/Roysten
De Jong
VDV
Robben
Sneijder
Affeley
Van Persie
17 november 2011 om 13:00

Je laat de zwakste van de twee centrum verdedigers staan? Heitinga is met alle respect toch wel een klasse beter dan Mathijssen. Daarnaast is het centrum Mathijssen - Douglas opbouwend veel te zwak. Heitinga en Douglas vullen elkaar juist meer aan en zouden een goed duo kunnen vormen.

17 november 2011 om 13:20

Maar Hetinga heeft mij gewoon niet overtuigt bij zowel Oranje, Atlecio Madrid en Everton is hij dramatisch bezig. Terwijl Mathijsen een vaste waarde was bij HSV en Malaga.

Het Nederlands elftal heeft als collectief gefaald. Je wint met zijn elfen en je verliest met zijn elfen. Dat Nederland heeft gewonnen van de Duitsers heeft met meerdere factoren te maken.
Maar de drie doelpunten vielen door collectief falen. Op het moment dat je tegenstander sterker is, en dat was Duitsland met een fitere selectie, dan moet je als collectief goed staan. Jongens met minder kwaliteit hebben steun nodig van jongens met meer kwaliteit. Echter was het aantal spelers met veel kwaliteit te laag om jongens als Strootman, Mathijssen, Braafheid en toch ook V. Bommel te ondersteunen. Mathijssen kan en moet Braafheid rugdekking geven. Dit is echter niet mogelijk wanneer er te veel middenvelders doorstromen. Met name özil, maar ook Kroos en Khedira wonnen van het middenveld van Nederland. Dan moet een verdediger doorstappen om het middenveld te ondersteunen. Maar het gevolg is dat de achterhoede dan 1 op 1 staat. Daar zijn onze verdedigers stuk voor stuk niet goed genoeg voor. Dan vallen er gaten en ben je overal steeds te laat bij.

Het is dan ook te makkelijk om 1 of 2 spelers te oordelen. Je kan echter wel duidelijk zien dat Strootman en Braafheid niet genoeg kwaliteit hebben om V. Bronkhorst en De Jong te doen vergeten. Met name De Jong is erg belangrijk in dit soort wedstrijden. Hij ruimt zoveel op dat de hele achterhoede meer ruimte en tijd heeft om aanvallen te onderscheppen. Op het moment dat je een defensief sterk middenveld neerzet, zullen de middenvelders van de tegenstander minder snel en minder vaak erdoorheen komen. Dat betekend dat de achterhoede altijd een man meer heeft. En dan moet je het goed op kunnen lossen. Ook met minder goede verdedigers.

Je kan het ook anders oplossen en dat is door vd Vaart op te stellen naarst Van Bommel/de Jong. Dan ben met een middenveld van Sneijder en vd Vaart voetballend zo sterk, dat de tegenstander minder risico durft te nemen om iemand door te schuiven en anders hebben die twee zoveel ruimte om het voetballend uit te spelen.

Dit neemt echter niet weg dat de achterhoede zwak is. Met name Braafheid en Mathijssen komen te kort voor het Nederlands elftal. Pieters is al beter, maar ook nog niet de ideale back. Met Douglas en anders hopend op aanstormend talent(bruma, V. Dijk) moet dat sterker staan. Ik blijf erbij dat Heitinga een goede verdediger is, die fysiek sterk is, goed kan opbouwen en veel kopduels wint. Echter laat hij nog wel eens steekjes vallen en daarom moet er een Echte verdediger naast hem staan. Een type Douglas dus.

Wat een onzin! Wellicht heeft hij een griepje gehad, zoals zo velen, en speelde hij daardoor een wedstrijdje minder...

Kom op...die man speelt al jaren erg goed en constant....

Sneijder was ook gewoon slecht....

Je speelde verder met een niet fitte vd wiel, een erg matig centraal duo mathijssen/heitinga, een dramatische lb....

en verder speel je met Kuyt en Babel i.p.v. met v persie/robben/afellay....
Spelen deze jongens en is sneijder in vorm, dan staat hun verdediging meer onder druk, en kan t middenveld continu druk naar voeren uitoefenen, ipv steeds achteruit te moeten lopen....

sorry van halst maar dan mis je toch voetbalkennis, braafheid kon het gewoon niet aan, dat de CVs soms iets korter moesten dekken oke, maar de goals waren fouten van de LB braafheid.

Opmerking over bommel herken ik wel, ik zou kiezen voor de jong en vdv op die positie, sneijder ervoor, robben links, rvp rechts, kjh in de punt. als afellay erbij kan zijn die op rechts rvp in de spits.

Tijd dat bvm zijn selectief selectiebeleid eens aanpast: bommel, strootman, kuyt allemaal geen basismateriaal (meer) - wijnaldum, waarom zit die uberhaupt bij de selectie? Komt tekort bovendien moet hij op zijn posite zeker 4 / 5 man voor zich dulden. Hij selecteert liever feyenoord en psv spelers.... dan de (betere) ajaxspelers en niet te vergeten de kampioen van afgelopen seizoen.

met van bommel en kuijt hun speelstijl kan je tot je 32e of 33e maximaal mee, beide zitten echt aan het eind van hun latijn, van bommel meer dan kuijt!

drenthe of emanuelson als valse back en lekker spelen met een 3-mans blok.

misschien een rare formatie, maar er zit fysiek en voetbal in! de jong als 1e vervanger van huntelaar en van persie voor sneijder. zonde wat er dan op de bank moet, maar dit lijkt mij meer een team dan wat ik tegen duitsland zag!

hopen dat we douglas snel kunnen opstellen, want dat was ook schrijnend om te zien! affelay kan belangrijk worden, niet omdat van marwijk het gezegd heeft, maar je zag hem steed nadrukkelijker zich manifesteren in het elftal!

zoals gezegd 1 back, op links en een 3-mans achterhoede. laat drenthe of emanuelson daar maar spelen, lekker van achteruit aanvallen!

stekelenburg
heitinga
douglas
mathijssen
drenthe
de jong
v.d. vaart
robben
sneijder
affelay
huntelaar

Iedereen rekent straks weer op Afellay, maar dat wordt een soort Van Persie-verhaal zoals 2010 toen hij ook lang geblesseerd was geweest en het EK eigenlijk te vroeg kwam.

Ik mis bezetting in de spits. We hebben nu eenmaal geen topspits. Elke tegenstander zakt in op eigen helft. Duitsland stond constant met 11 man op eigen helft als Oranje balbezit had. De bal moet eerder ingespeeld worden op de spits, die zich in laat zakken tussen de linies.

Het is maar een idee, zie opstelling 4-4-2

Stekelebburg
vd Wiel
v Bommel
Mathijsen
Pieters
Robben/Kuyt
De Jong
Sneijder
Afellay/Elia
Van Persie
vd Vaart

Van Bommel is dé leider van het elftal en dus niet zomaar te vervangen.
Hij moet sowieso spelen.
Onbegrijpelijk dat velen niet inzien wat een waarde Van Bommel voor het Nederlands elftal heeft.

Van bommel is te oud en te sloom. Hij is niet zoals cocu, die moest het meer van zijn voetbalvermogen hebbn. Van bommel is een oude stofzuiger, maarja hij is de schoonzoon van onze bondscoach, en zal er nooit uitgehaald worden. Zelfde geld voor kuyt.

Opsomming problemen oranje
Slechte verdediging, met name centraal en linksback zeer matig.
Middenveld, van bommel is te oud en komt de middenlijn niet over, wordt tegen toppers voorbij gelopen.
Aanval, dirk kuyt doet niks goed, mag atijd spelen. Robben altijd geblesseerd, Van persie op een eilandje vanwege slechte flanken door kuyt en verstrevigd defensief middenveld. Huntelaar is een houten klaas en te afhankelijk van aanvoer, de wederom niet komt door de flanken

Nederland moet zo spelen, hierbij houd ik rekening met de blessueres van robben en affelay. De jong met de punt naar achteren, sneijder meer aanvallend. Keuze voor Elia en boerrichter, omdat ze meer dreiging hebben dan nietsnut kuyt. Ik weet dat Elia nauwelijks speelt, maar bij afwezigheid van robben en affelay hebben we niks beter op de flanken, punt!

Stekelenburg
V.Wiel
Heitinga
Mathijssen
Emanuelson
Snijder
De jong
Strootman
Boerr/beeren
V.Persie
Elia

Oranje heeft geen superteam, en geen supercoach het is allemaal iets boven middelmaat alleen sneijder steekt er af en toe bovenuit dat komt ook omdat de rest middelmaat is.

Van Bommel redt het al jaren niet! Al jaren! is niet voor niks te slecht bevonden door Van Gaal en Van Basten! En hij is geen leider, hij is tot leider gebombardeerd door zn schoonvader! De man bedankte voor Oranje onder Van Basten en keerde terug als aanvoerder, belachelijk! Sneijder is de leider van dit Oranje maar die moet gewoon een linie terug. Raf of Robin moeten op die positie staan.

Van Marwijk kan ik al een hele periode niet uitstaan! Net zo min als de lyrische media. Hij krijgt nooit eens hele kristische vragen want anders zijn we weer te negatief in ons landje. Pfff! Laat hij ons nou eens voor de camera's zeggen waarom Robin rechtsbuiten staat, waarom Kuyt en Van Bommel spelen, waarom Heitinga in het centrum boven Boularouz wordt verkozen en waarom Drenthe nog nooit is uitgenodigd en waarom Urby er ook weeeeer niet bijzit.

En nee, aub niet komen met dat je moet spelen bij je club want die eigen regel heeft hij net iets te vaak zelf overtreden.

Hoezo is Van Bommel onomstreden? Natuurlijk valt ie niet door de mand tegen san marino, etc. Maar tegen de a-landen altijd! Altijd! Kan ie wel weer zogenaamde slimme overtredingen maken en kaarten pakken, maar nee Mark, je bent gewoon weer te laat met je inzet, staat weer verkeerd gepositioneerd of je moet je eigen domme fout herstellen. Mark komt tekort!
Kuyt komt tekort! Hoe kan Van Marwijk hem laten staan? Hoe je dat aan je eigen selectie verkoopt weet ik niet, maar aan de buitenwacht is dat al helemaal onverkoopbaar! Voor Kuyt wordt er gewoon altijd plek gemaakt. Hij komt in de hele voorste linie tekort. Wees een man, en gooi hem eruit of zet hem rechtsback tegen de kleine landen met 1 of een halve spits.
Raf is 1 van de besten die er bij ons rondloopt maar moet zich elke keer weer bewijzen alsof het
een a-junior is, pfff!
En het is Huntelaar of Van Persie! Niet laf naampjes selecteren. En anders Van Persie op 10. Nooit rechtsbuiten Bert, niet doen!!
En Nigel moet altijd spelen voor Mark, altijd!

Wij gaan nooit wat winnen met deze coach! Kom ook niet met het wk aan want met zoveel geluk heeft nog nooit iemand een finale gehaald! Bert moet eens eerlijk mensen selecteren en spelers op de juiste positie zetten.

En dat je tegen Zweden 1x mooi speelt dat kan gebeuren. Daar tegenover staan 40 lelijke wedstrijden, dat kan niet gebeuren. Als ik 41x op de lat probeer te schieten dan gaat er weleens balletje tegen het latje aan.

Met Douglas naast hun lijken Wigerhof en voorheen Wielaert hele aardige voetballers, dan moet dat met Heitinga ook lukken. Dat probleem is dus opgelost.
En van Bommel speelt bij Milan altijd degelijk, mag die ook is een mindere wedstrijd spelen.
Straks met Afellay, van Persie en Robben er ook nog bij gaan we het die Duitsers veel moeilijker maken in de finale dan Dinsdag.... noemen ze zoeits niet "zout in de ogen strooien?"

17 november 2011 om 15:35

Haha nee zo noemen ze dat sowieso niet. Het is zout in open wonden strooien, of zand in de ogen strooien

Juist je zegt het goed als die spelers terug zijn. Zonder die spelers is Nederland niks meer dan een B land en zijn teams als Bosnie, Zweden, Kroatie grote uitdagingen om ervan te winnen. Hoe gemakkelijk Duitsland eroverheen liep is gewoon ongeloofelijk. Maarja wij Nederlanders kunnen ook niet eerlijk zijn dat we met alle geluk van de wereld in de finale zijn gekomen door een gelukkige loting en zeer veel geluk tegen Brazilie die niet eens in topvorm was(mensen zeggen dat het zwak was maar nee echt niet Brazilie speelde gewoon sterk en was een titelkandidaat maar gewoon niet in topvorm).

Los daarvan het feit dat van Marwijk tegen Duitsland van Bommel en Strootman opstelt is ongeloofelijk. Van Bommel die allang al heeft bewezen dat hij tegen toplanden gewoon niet het niveau heeft die gewenst is. Mensen zeggen altijd dat hij handige overtredingen maakt op het juiste moment nee echt niet. Het is zijn eigen falen dat hij die overtreding moet maken, zijn eigen gebrek aan verdedigende kwaliteit. Strootman hoef ik niks over te zeggen. Natuurlijk wordt hij door Nederlanders als groots talent gebombardeerd maar kom op? Een speler die leuk speelt bij Psv? Duitlsand heeft echte talenten geen Strootman. Ze hebben Ozil die nu al in de top 5 van de beste middenvelders staat als 22 jarige, Gotze die als 19 jarige een zeer groot aandeel had in de titel van Borussia, Muller die als 20 jarige topscorer op het WK was en een van de beste spelers van Bayern en Duitsland is, Hummels die in de verdediging staat alsof hij 30 jaar is met 2 Wk's achter de rug dat zijn echte talenten. Strootman moet zich nog bewijzen en met deze wedstrijd bewees hij nog lang niet op het niveau te zitten van een echt talent.

Nigel de Jong hoort altijd te spelen punt. Nigel de Jong is een van de grootste redenen dat wij het tegen Spanje zolang volhielden. Ook niet raar natuurlijk dat toen hij gewisseld werd Iniesta helemaal vrij liep. Iniesta was Nigel zijn mannetje.

Door alle geluk van de wereld te hebben zien mensen niet hoe slecht tactisch van Marwijk is. Kuyt elke wedstrijd basis, van Bommel nog altijd onomstreden, Strootman opstellen inplaats van Nigel, van der Vaart elke training laten strijden om een basisplaats terwijl het een van de beste spelers uit je elftal is echt ronduit ongeloofelijk.

17 november 2011 om 16:37

Nigel de Jong had wel lang uit de wedstrijd moeten zijn voor die trap op Xabi Alonso.

Hoe je het ook draait of keert, men had altijd respect voor Nederland omdat ze zo goed voetbalden en een plezier waren om naar de te kijken. Ik denk dat de commentator op de Vlaamse televisie het juist zei; "je moet respect hebben voor Nederland omdat ze als klein land de Wk-finale gehaald hebben maar ze deden het zonder een wedstrijd echt goed te spelen."

Die Wk-finale was natuurlijk niet om aan te zien, de Spanjaarden kunnen wel wat toneelspelen en gefrustreerd reageren maar de manier waarop Van Bommel en co in de tackles vlogen was een land dat mooi voetbal wil spelen onwaardig.

Ze zeggen nu wel dat het máár een oefenwedstrijd is maar dat geldt ook zo voor de Duitsers. Alleen is Löw een intelligente trainer en hij probeert het spel en de spelers te verbeteren aan de hand van fouten die gebeuren in de oefenwedstrijden. Het is te hopen dat ze dat in Nederland en Spanje ook doen.

Een toernooi is een ander verhaal dan een oefenwedstrijd. Daar spelen andere zaken een belangrijke rol. Jonge jongens als Ozil zitten dan net zo goed aan het einde van hun Latijn na een slepend seizoen. Dat hebben we vaak genoeg gezien. Het geldt voor iedereen en inderdaad ook voor Van Bommel, die nu al sneller er doorheen zal zitten. Maar op zo'n toernooi, in een beladen wedstrijd met grote druk en anticipatie, waar veel op het spel staat, ben je toch altijd blij als je een routinier als Van Bommel op het veld hebt staan. Het klinkt cliché, maar een EK of WK is gewoon heel anders. Van Bronckhorst speelde in 2009-2010 ook een dramatisch seizoen, in 2007-2008 speelde hij overigens ook niet best. Maar beide toernooien speelde hij toch erg sterk en stabiel. Het mentale aspect is dan erg belangrijk. Gewoon laten staan die man. Hij is de aanvoerder.

Van Bommel heeft altijd mensen uit zijn rug laten lopen. Daar kan Louis van Gaal (uitschakeling voor het WK 2002) over meepraten. Hij is opbouwend en controlerend echter wel erg sterk. Tegen Duitsland stond het grootste gedeelte van de wedstrijd toch echt Strootman naast hem... een zelfde soort type voetballer als Van Bommel. De reden waarom Oranje zo zakelijk en stabiel oogde op het WK was omdat de nu helaas zoveel verguisde Nigel de Jong een sterk blok met hem vormde. Strootman is een jongen voor de toekomst. Het topniveau kan hij echter nog niet aan, zo bleek. De jong heeft hier meer ervaring mee. Ik hoop dan ook echt dat De Jong weer basisspeler wordt.

Daarnaast hebben we met z'n allen lopen roepen dat Van Marwijk aanvallender moest gaan spelen. Vandaar dat iemand als Van der Vaart (en ja... eigenlijk ook Strootman) op die positie naast Van Bommel of De Jong verscheen. Daarbij werd volgens mij even vergeten dat de verdediging van Oranje te kwetsbaar is om zo te gaan spelen. Het is dan ook te hopen dat Douglas snel kan worden ingepast. Dat biedt toch alweer meer zekerheid. De verdediging zal een zorgenkindje blijven, al is het omdat Douglas maar één extra centrale verdediger is en je er eigenlijk nog eentje bij zou moeten hebben. De backs... dat wordt natuurlijk ook een lastig verhaal, al vond ik Van der Wiel wel goed spelen tegen Duitsland. Die jongen lijkt in topwedstrijden (CL en nu dus tegen Duitsland) vaak op te leven. Zal een mentaal aspect zijn: is uitgekeken op de eredivisie. Ik verwacht dat die het op het EK wel eens heel aardig zou kunnen gaan doen. De linksback is wat dat betreft zorgwekkender. Braafheid is een belabberde stand-in gebleken. De opmerkingen dat hij door anderen in de problemen werd gebracht doet mij vrij weinig. Hij kwam als individu nou ook niet bepaald sterk tevoorschijn. Pieters is mij eigenlijk nooit in negatieve of positieve zin opgevallen. Daar durf ik dan ook weinig over te zeggen. Als hij een sterk resterend seizoen gaat draaien neemt hij die vorm en het zelfvertrouwen misschien mee naar het EK.

Heitninga en Mathijssen zijn gewoon degelijke verdedigers maar geen wereldtoppers, als ze allebei goed fit zijn en in vorm dan heb je er wel wat aan maar ze zijn beiden niet in vorm, Heitinga schuttert vrijwel iedere week bij Everton en Mathijssen heeft bij Malaga zijn draai ook nog niet gevonden.
Maar Braafheid liet zichzelf ook wel makkelijk passeren op rechts en speelde ook niet best, maar ook het middenveld was zwak te noemen en aanvallend werd er helemaal niks gerealiseerd.

Iedereen speelde slecht, heeft Sneijder een fatsoenlijke bal geraakt?
Alleen met Kuyt ben ik echt wel een beetje klaar.
Hij voegt gewoon helemaal niks toe, ik mag hopen dat hij op de bank zit als iedereen fit is.

Als Van Bommel niet goed genoeg wordt bevonden waar ik het gedeeltelijk mee eens ben. Wie moet er dan spelen naast De Jong? enige optie die ik zie is Vd Vaart, maar tegen landen als Engeland enzo is het wel te aanvallend denk ik.

Nederland moet zich wel degelijk zorgen maken Tegen kleinere landen lukt het allemaal wel, maar dinsdag stond Nederland tegen een topland en werd meteen afgestraft. Dan kun je zeggen het is een incident maar ben ik het niet mee eens. Nederland heeft een zeer zwakke verdediging, van Bommel begint te traag te worden en speelt alleen nog maar omdat zijn schoonvader trainer is en Robben is altijd geblesseerd. Zie Nederland ook niet verkomen op het EK.

17 november 2011 om 16:42

Nederland is zeker een goed elftal, mits alle spelers fit en in vorm zijn, maar dat is nu niet het geval en je kan er ook niet bepaald zeker van zijn dat dat het geval is aan het einde van een seizoen.
Want hoe groot is de kans dat alle toppers dat zijn? Robben en in mindere mate Van Persie raken al geblesseerd als ze het stadion binnenwandelen, dus in hoeverre kan je daar op rekenen.

van Bommel speelt bij Milan dus er moet niemand afkomen met "hij is te traag" of "hij kan het niveau echt niet aan". Enkel met het duo De Jong - Van Bommel voor je verdediging kan Oranje weer zo'n prestatie leveren als op het voorbije WK. En ik ga niet weer uitleggen waarom.

Denk dat Jan van Halst reeel moet zijn en gewoon moet zeggen dat v Bommel werd overlopen doordat er een middenveld stond bij de duitsers die bewegelijk was en hij alles alleen moest doen en Strootman niet thuis gaf. Strootman is meerdere keren in beeld gekomen met de vertwijfeling in zijn ogen dat ie gewoon niet meer wist wat ie moest doen. Als je daar vanaf het begin gewoon De Jong naast had gezet dan had je een stabielere "muur" gehad en had je in ieder geval 2 vechters gehad die weten wat hun taak is en wat ze moeten doen. En eerlijk is eerlijk op dit niveau mag je ervan uitgaan dan Braafheid die 1ste bal (die een minuut onderweg is) gewoon weg kopt en niet dat ie mee gaat lopen met de bal. En die 2e gewoon omdat ie zijn plek in de steek laat om v Bommel en strootman te helpen om mee te lopen met 1 man. Hij maakte gewoon fouten die je niet eens op amateur niveau tegen komt. Ik zeg niet dan je met een normale linksback en de Jong wel gewonnen had maar ik weet zeker dat je dan een normale en leuke wedstrijd had gezien. Deze 2 komen gewoon nog teveel te kort om met Nederland mee te doen. Strootman is over 3 a 4 jaar er wel klaar voor maar Braafheid helaas nooit.

Het wordt pijnlijk duidelijk waar de zwakke plekken van Nederland liggen, namelijk met zo'n elftal overal. Zonder Vdv, Sneijder(in vorm), Robben(hoewel die niet vaak meedoet), van Persie en Afellay is er niet of nauwelijks creativiteit en ritme. Ook wordt duidelijk dat Kuijt, Van Bommel en Mathijsen niet meer mee kunnen op het hoogste niveau. Kuijt is misschien nuttig als werker maar paast altijd achteruit of in de voeten van de tegenstander. Van Bommel is niet alleen een wedstrijd wat minder, zoals hier word beweerd, maar is al bijna een jaar slecht en traag. Bij Milan zit hij nu zelfs regelmatig op de bank(dat kan je van Seedorf niet zeggen). Mathijsen is eigenlijk al jaren slecht, maar daar hadden we tot voor kort geen alternatief voor. Ik zeg zet Douglas erin, De Jong terug in de basis en laat Kuijt alleen spelen als je écht niet ander kan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren