Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Noord-Korea mag zich officieus de beste van de wereld noemen’

Laatste update:

Wereldvoetbalbond FIFA zal het er niet mee eens zijn, maar er zijn personen die vinden dat Noord-Korea zich op dit moment de officieuze wereldkampioen mag noemen. In het kader van de Unofficial World Champions leverde de zege op Japan de Noord-Koreanen dinsdag die ludieke titel op.

Het idee achter de ‘onofficiële wereldkampioen’ is dat het land dat het WK wint, in iedere volgende wedstrijd de behaalde wereldtitel op het spel zet. Nadat Spanje in 2010 het WK won door in de finale Nederland te verslaan, moest de ploeg van bondscoach Vicente del Bosque dus in ieder volgend duel aan de bak om zich wereldkampioen te mogen blijven noemen.

Een paar maanden later gingen de Spanjaarden echter al onderuit tegen Argentinië (4-1), waarna Lionel Messi en de zijnen de officieuze wereldkampioen werden. De Zuid-Amerikanen vervolgens met 1-0 van Japan, dat liefst achttien interlands ongeslagen bleef. Tot dinsdag; toen werd er met 1-0 verloren van Noord-Korea tijdens een WK-kwalificatiewedstrijd. De nummer 124 van de FIFA-ranglijst is nu dus de Unofficial World Champion, in ieder geval tot het duel met Tadzjikistan op 29 februari 2012.

Bekijk hier de beelden:


Denk je dat Noord-Korea van Tadzjikistan gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 november 2011 om 13:37

Kom op, hoe kan je hier nu serieus gedegouteerd van zijn? Het is gewoon een grappig, leuk en origineel initiatief. Het is toch logisch dat je die titel niet serieus moet nemen. Ik ben wel een voorstander van dat soort van ludieke titels.

Hahaha, leuk gevonden. Die twitter account van NK tijdens het WK was ook hilarisch.

Hahaha grappig verhaal.
Doet me denken aan de verhalen van tijdens het EK dat er gesjoemeld zou zijn met de tv beelden van Noord Korea, zodat het volk niet zou zien dat ze verloren hadden dacht ik?

Mooi dit!

EK moet WK zijn
Als in het WK in Zuid Afrika

15 november 2011 om 12:39

haha leuk bedacht maar niemand hecht er denk waarde aan... zeker niet in N-k.

15 november 2011 om 12:40

wel een grappig idee deze onofficiele wereldtitel, snel als Nederland tegen Noord Korea spelen lijkt me!

15 november 2011 om 12:54

Haha wauw heeft de Noord Koreaanse TV eindelijk is iets wat echt is gebeurd te laten zien xd

Tijdens het Wk ging ik helemaal stuk op Noord Korea haha die wedstrijd die ze tegen Portugal moestten hadden ze zo lelijk verdraaid hea xd!

was 7-0 geworden voor Portugal toen, maar Noord korea haha de beelden die ze lieten zien hilarisch !
waren aanvallende acties maar lieten niet de afronding zien en vervolgens Zeiden ze dat het 2-0 was geworden haha!

15 november 2011 om 17:07

Ik hoop dat je doorhebt dat dat niet echt was.

Beste Regel die ooit is bedacht voor voetbal.... Waarom zijn we er niet eerder opgekomen om op deze manier het kampioenschap te laten rouleren!

15 november 2011 om 15:44

Omdat het echt werkelijk nergens op slaat misschien ?

Niets meer dan terecht. Noord-korea heeft hier lang naar toe gewerkt.

Gefeliciteerd mannen!

15 november 2011 om 12:54

Dankzij het inzicht en doorzettingsvermogen van onze glorieuze leider hebben wij deze prestatie kunnen halen. Allen omdat kortzichtige landen gretig de titel voor zichzelf aanhalen en jaloers zijn op ons superieure voetbal (wat wij al lieten zien op het WK) en daarom deze regel afwimpelen als onzin. Niemand kan zeggen dat het onzin is waar onze God-keizer over spreekt en ons naar toe leid. Jaloerse kakkerlakken!

15 november 2011 om 13:20

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld....!? dan is het een geweldig stukje.
Zo niet.... dan moet jij ook Noord koreaan zijn. kan niet anders!
Ik zie dat je dat ook zegt.... dan heb ik medelijden met je.!
En als jullie ''god-keizer'' dit zegt...dan kunnen we dat zeker tegen spreken en is hij ook een malloot als die ex-gadaffi.

15 november 2011 om 13:31

Was ik maar een Noord Koreaan! Om verlicht te worden door de allesomvattende wijsheid van Kim Jung-il....hemels :P

Het is niet zo dat de wereldkampioen automatisch de titel van officieus wereldkampioen krijgt, het gaat er puur om of het team dat officieus wereldkampioen is wel of niet verslagen word. Of dat op een WK of in een vriendschappelijke wedstrijd gebeurt is voor de rest niet relevant.

15 november 2011 om 13:38

Inderdaad. De officieuze wereldkampioen loopt sinds 1872, telkens neemt de winnaar van de wedstrijd tegen de vorige officieus wereldkampioen het stokje over (of blijft bij dezelfde uiteraard). Oranje ging als officieus wereldkampioen het Wk2010 in, doordat ze in 2008 Zweden hadden verslagen (de officieuze wereldkampioen voor Oranje). Tijdens het WK verloor Nederland slechts de finale, waardoor Spanje officieus (èn officieel uiteraard) wereldkampioen werd. Vervolgens ging het zoals in bovenstaand bericht staat beschreven, waardoor Noord Korea nu officeus wereldkampioen is!

Oranje mocht zich overigens gedurende 22 wedstrijden op rij officieus wereldkampioen noemen. Van 19-11-2008 t/m 11-07-2010, oftewel 1 jaar, 7 maanden, 3 weken en 1 dag.

15 november 2011 om 14:09

Het is niet relevant als je uren, minuten en secondes niet vermeldt....;;

17 november 2011 om 13:26

Ik kon niet meer vinden hoeveel blessuretijd er bijgetrokken was, anders had ik dat zeker vermeld! ;-)

Het Ufwc is een fantastisch concept, volg het al jaren. Voor het eerst dat er een serieuze Aziatische run is, en ja dan kan de C.w. Alcock Cup ook eens bij Noord-korea terechtkomen. Leuk man.

Nou Nederland ff een oefenpotje regelen tegen Noord Korea en wij zijn dan eindelijk Wereldkampioen haha!

Fijne gedachte dit.. ik zal bij mezelf eens nagaan of ik niet een keer onofficieel de CL heb gewonnen! ;

Is toch een schitterende stukje vermaak en tijdverdrijf? Kan hier alleen maar van genieten.

Het is trouwens ook de meest klassieke manier van wereldkampioen worden. Er is een wereldkampioen en iedereen kan deze uitdagingen, win je, ben jij wereldkampioen.

Maar niet te serieus of letterlijk nemen mensen...

Leuk concept, maar ik zou het niet officieel willen maken. Het is natuurlijk een leuk idee wat leuke verhalen kan opleveren zoals dit maar om zoveel wereldkampioenen te hebben in 4 jaar tijd lijkt mij ook niks. Op deze manier zou het niks speciaals meer zijn. Leuk idee meer ook niet ! Mogen ze zich (weliswaar onofficieel) eindelijk wereldkampioen noemen, die Noord-koreanen.

Potjandriedrubbeltjes! Wij zijn gewoon van 19/11/08 tot de finale tegen Spanje Ufwc geweest!!!!! Waarom wisten we dat niet!!!

15 november 2011 om 12:38

en we zijn gewoon 4de all times, vanaf 1872! Is dat niet wat!

het Boks concept denk ik dan aan, op zich wel leuk om een 'nieuw' toernooi op te starten ;

Lol, in het land van de Wereldkampioen hebben ze geeneens live beelden op de televisie. Die worden natuurlijk eerst even bewerkt en gecheckt. Want stel je voor dat er iets op tv komt dat niet door de beugel kan.

Ben benieuwd of de spelers van NK na de dikke nederlaag tegen Portugal op het WK nog naar een strafkamp moesten.

Wat een belachelijke bezigheid om hier überhaupt aandacht aan te besteden. Hopelijk geloven die Noord-koreanen het zelf niet. Als Nederland nou even een oefenduel inlast tegen Noord-korea dan is er een heuse kans dat we eindelijk wereldkampioen worden!

15 november 2011 om 12:54

Waarschijnlijk hopen ze daar met dit idee ook op. Zou wel grappig zijn, zo'n tweede beker. Hebben we tussen de kampioenschappen door ook nog duels die ergens om gaan met interlandvoetbal naast de kwalificatieduels. Met al dat geld dat in nationale competities wordt gespendeerd aan buitenlandse talenten ten koste van het eigen talent en de frequentie waarmee men hun eigen topspelers ziet spelen kan ik zo'n idee wel toejuichen. Voetbal dat terug gaat naar het idee waarvoor het ooit bedoeld was: het spelen met vrienden en bekenden met dezelfde taal uit eigen dorp/ land tegen vrienden en bekenden met dezelfde taal uit een ander dorp/ land.

Dus utrecht is de officieuze landskampioen van nederland ?:/.

15 november 2011 om 12:52

nee, ajax was zn titel al kwijt na de eerste verliespartij na het behalen van te titel. De eerste officiele verloren wedstrijd wat in de JC schaal tegen Twente, wat ze in oefenpotjes hebben gedaan weet ik niet.

15 november 2011 om 12:56

Daarnaast hadden ze al verloren van FC Groningen (voor FC Utrecht)

15 november 2011 om 13:15

Nou, Ik heb het even uitgezocht:

Ajax verloor van Twente (JC Schaal)
daarna verloor Twente van Roda (10 sept)
daarna verloor Roda van Vitesse (17 sept)
Vitesse verloor tegen NAC (5 nov)

Dus NAC is momenteel officieus kampioen van Nederland.

Ajax moet trouwens de eerstvolgende wedstrijd tegen Nac, dus die kunnen hem weer terug pakken

Het zou Blatter miljarden door de neus boren als de Wereld Kampioen zo bepaald werd.

Ik ben voor.

Ik kan niet wachten wat Kim Jong-il voor ze in petto heeft, als ze deze prachtige titel verliezen haha.

Misschien moeten we even een potje gaan ballen tegen Noord-korea. Veel eenvoudiger kun je geen wereldkampioen worden!

Ondertussen heeft Japan gewoon met 2-1 gewonnen, maar laten ze alleen deze goal zien zodat iedereen in Noord-korea denkt dat zij nu de wereldkampioen zijn!

Dan lijkt het me duidelijk dat Noord Korea een echte titelfavoriet is voor het WK in Brazilie. Met hun spelersmateriaal zijn ze lastig te verslaan namelijk, fysiek sterke spelers en technisch begaafd, landen als Spanje, Nederland, Duitsland zijn gewaarschuwd

Noord-korea mag zich officieus wereld kampioen noemen????
Beetje een vreemde titel aangezien het dus om de Unofficial world champions verkiezing gaat,dat lijkt mij dus alles behalve officieus.

15 november 2011 om 13:16

Niet officieel of On-officieel = Officieus ;

15 november 2011 om 14:28

Je heb helemaal gelijk,de dikke van dale zegt het ook.
Zo leer je nog eens wat,je kan merken dat ik al 16 jaar van school af ben,maar ja officieus klinkt zo officieel

15 november 2011 om 13:21

Een beetje vreemde opmerking, aangezien officieus en onofficieel echt hezelfde is...????

Ontopic:

Toch is het geen verkeerde prestatie om van Japan te winnen als Noord Korea zijnde!

15 november 2011 om 13:42

nee.. dat zou geen verkeerde prestatie zijn.... waren het niet dat japan met 2 - 1 gewonnen heeft, maar dat ze in N-korea alleen dit doelpunt van N-korea hebben laten zien.

Haha ik vind het wel humor hebben, echt iets voor dei Noord-koreanen.
Niet dat ik ze serieus neem, maar toch, vind het grappig.

Straks wordt Vietnam/thailand of een dergelijk land waar je weinig van voetbal hoort 'officieus wereld kampioen'
Haha

Fantastische propaganda voor Noord-korea.

Mooi ook dat de nederlandse antillen ook een tijdje wereldkampioen zijn geweest

Schitterend initiatief! Eigenlijk zou elke Wereldkampioen een mini-trofee moeten brengen bij een wedstrijd die hij dan op spel zet. De winnaar keert met de trofee naar huis. Zo zal iedereen blijven vechten voor de overwinning en kan iedereen Wereldkampioen worden!

Ik vind het wel een leuk idee! Zo gek is het niet, houd de boel toch een beetje spannend en motiveert denk ik ook. Op dit moment is veel interland voetbal toch geen moer aan.

Op zich toch wel een grappig ideetje om zo naast de echte Wereldkampioen de "tijdelijke wereldkampioen" in te voeren. Maakr een hoop wedstrijden die er helemaal niet toe doen nog een beetje spannend.

De berekening klopt trouwens ook geen F..k van, de eerste ofenwedstrijd was toch tegen Portugal? waar Spanje met 4-0 op zijn donder kreeg??

15 november 2011 om 17:13

Nee tegen Argentinië was ergens in september en Portugal in November.

wat ze in de tekst zetten, over dat de wereldkampioen na elk gewonnen wk zijn titel elke wedstrijd op het spel zet klopt niet. het is ontstaan toen schotland in 1967 wereldkampioen engeland versloeg. ze zijn daarna terug gaan rekenen vanaf de eerste interland, engeland schotland in 1873(4-2 voor engeland). toen werden zij Uwc(unoffficial world champion) en dat zijn ze daarna gaan volgen, het maakt dus niet uit wie werldkampioen is geworden, als de UWC niet naar het wk gaat dan komt er geen nieuwe uit, ook kan een team dat eruit vleigt de titel overnemen in de poulefase in de laatste wedstrijd en dan wordt de wereldkampioen niet de Uwc. nederland heeft overigen het record voor deze titel het langst behouden.

lijkt een beetje op een bokskampioenschap, wie wint krijgt de band en wie verliest krijgt niks. En dan maar proberen die band zolang mogelijk vast te houden. Maar dit gaat helemaal nergens over eigenlijk... Misschien is dit ook wel weer gemanipuleerd en heeft de Japanse bond een smak geld van Noord Korea gekregen...

Zeer leuk gevonden! Maar vele mensen denken nu dat Noord-korea dit als propaganda gebruikt maar dit is dus niet het geval! Het is gewoon een groep mensen die dit bij houden. En dit hebben verspreid. Dus iedereen die nu zit te ''zeiken'' op Noord-korea. Doe even rustig aan, en lach er maar mee. Maar dit heeft dus niks te maken met Noord-korea an sich.

Leuk weetje, en die gasten die dit hebben ''uitgevonden'' geniaal gevonden!

Als Tadzjikistan van Noord Korea weet te winnen zijn zij, voor zolang het duurt, Wereldkampioen. Dat zou helemaal sensationeel zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren